Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 66 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.148 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Via de VC is het mogelijk om Megadrive games te downloaden, dat weten we.
Maar is het ook mogelijk om Saturn games te downloaden, dat lijkt me namelijk veel gaver aangezien ik nog nooit gespeeld heb op een Saturn en er altijd een zwak voor gehad heb. Is hier al wat over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
-Sander schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:16:
Koop een officiële kabel, de 3rd party kabels zijn bijna allemaal prut. Overgens is dit wel al _erg_ vaak voorbijgekomen in deze topics.
Dat is inderdaad waar. Maar probeer nog maar es een officiele RGB kabel voor de cube te vinden. Ik heb ze al tijden nergens meer in de winkels gezien.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27
Anoniem: 181786 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:28:
Via de VC is het mogelijk om Megadrive games te downloaden, dat weten we.
Maar is het ook mogelijk om Saturn games te downloaden, dat lijkt me namelijk veel gaver aangezien ik nog nooit gespeeld heb op een Saturn en er altijd een zwak voor gehad heb. Is hier al wat over bekend?
Saturn spellen downloaden kun je wel vergeten. Het intern geheugen van de Wii zou al vrij snel vol staan. Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat geen enkel Virtual Console spel groter zal zijn dan 50 megabyte.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:34
-Sander schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:16:
Koop een officiële kabel, de 3rd party kabels zijn bijna allemaal prut. Overgens is dit wel al _erg_ vaak voorbijgekomen in deze topics.
Kan je wat specifieker zijn? Ik ga al een tijdje mee in consoleland, en ik heb heel wat 3rd party RGB kabels gehad, sommige goed, sommige slecht, sommige uitstekend, maar ik heb er nog nooit een gehad die helemaal geen beeld gaf.

Natuurlijk kan de kabel kapot zijn, maar hij is gloednieuw. Moet ik nergens iets in de instellingen wijzigen oid?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Vanitas schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:35:
[...]

Dat is inderdaad waar. Maar probeer nog maar es een officiele RGB kabel voor de cube te vinden. Ik heb ze al tijden nergens meer in de winkels gezien.
Hier vandaag nog gezien voor 10 euro hoor :) (Amsterdam Noord, Savegames)

In de gameshop heb ik trouwens al vaker gehoord dat 3 (of meer) op de 10 van die goedkope thirdparty RGB kabels het gewoon _niet_ doen. Ze zijn daarom ook allemaal terug gegaan en nu verkoopt hij voor de cube in ieder geval alleen nog maar de officiele.

[ Voor 31% gewijzigd door Collaborator op 29-10-2006 23:02 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 09:10

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

MetroidPrime schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:39:
[...]
Saturn spellen downloaden kun je wel vergeten.
Dat lijkt me niet. Zolang de VC de boel in delen in kan lezen zal het prima werken...een level per keer is voldoende. Zeker als Sega hulp verleent bij de emulatie zal dit wel kunnen.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Max|Burn schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 02:20:
[...]
Dat lijkt me niet. Zolang de VC de boel in delen in kan lezen zal het prima werken...een level per keer is voldoende. Zeker als Sega hulp verleent bij de emulatie zal dit wel kunnen.
Als je alles in delen in het geheugen laad, moet je rekening houden met gigantische laadtijden als je een slechte breedband verbinding hebt. Dat lijkt mij dus niet helemaal realistisch.

Aan de andere kant, sommige titels zouden misschien klein genoeg kunnen worden gemaakt voor de Virtual Console met moderne compressietechnieken. Het enige probleem is dan dat je ieder spel moet poorten in plaats van dat je een spel kan emuleren, maar dan zou het weer wel mogelijk moeten zijn.

EDIT: Die Top Secret Virtual Console titel die een paar dagen terug al bij IGN genoemd werd, blijkt van Sega afkomstig te zijn en wordt in de komende week onthuld.

[ Voor 37% gewijzigd door MetroidPrime op 30-10-2006 02:42 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

MetroidPrime schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 02:37:
[...]
Als je alles in delen in het geheugen laad, moet je rekening houden met gigantische laadtijden als je een slechte breedband verbinding hebt. Dat lijkt mij dus niet helemaal realistisch.
Eh...je speelt vanaf flashrom niet internet hoor. Je download ze. Je aankopen worden wel geregistreerd dus bij een verwijdering van het flashgeheugen kan je het altijd opnieuw downloaden. De VC software kan ook met nieuwe engines geupdate worden gok ik zo.
offtopic:
Waar zit je?::D Ik dacht dat jij ook wel eens rondzwierf over de globe dus vraag ik het even ? :)

[ Voor 23% gewijzigd door Max|Burn op 30-10-2006 03:49 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Vanitas schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:35:
[...]

Bij bol.com
http://www.nl.bol.com/is-...04000000238&Section=GAMES

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
@ Max|Burn: Dan heb je toch nog steeds lange laadtijden? Als je een level klaar hebt, en je moet even een nieuw (groot) level downloaden ben je dan een hele tijd bezig ;)

@ MetroidPrime: ik gok op NiGHTS.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dr. Strangelove schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:42:
[...]

Kan je wat specifieker zijn? Ik ga al een tijdje mee in consoleland, en ik heb heel wat 3rd party RGB kabels gehad, sommige goed, sommige slecht, sommige uitstekend, maar ik heb er nog nooit een gehad die helemaal geen beeld gaf.

Natuurlijk kan de kabel kapot zijn, maar hij is gloednieuw. Moet ik nergens iets in de instellingen wijzigen oid?
Is het wel een PAL gamecube? De NTSC varianten ondersteunen namelijk geen RGB via de analoge poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 87302 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:14:
[...]

Nintendo heeft er juist voor gekozen om geen HD support te geven omdat de meeste mensen geen HD TV hebben. Ik heb nergens gelezen dat elk spel of op 60 Hz Full Screen zou draaien of 480P support hebben. Het is gewoon schandalig dat er in 2006 nog steeds spellen uitkomen op de Nintendo Gamecube die op 50 Hz draaien.... Ik kies het zekere voor het onzekere en neem een NTSC model.
ik heb 50Hz games die er door hun hogere resolutie er beter uitzien dan 60Hz games. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat jij een 50Hz spel gespeeld hebt (10 jaar geleden?), maar PAL ziet er tegenwoordig echt wel opmerkelijk beter uit. Op een gewoon televisiescherm valt dit niet direct op, maar op een HD scherm merk je het direct.
mensen voor wie graphics ZO belangrijk zijn draaien hun games zowiso in progressive, en daar gaat het hele pal/ntsc verhaal niet meer op :)

[ Voor 17% gewijzigd door boe2 op 30-10-2006 11:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194622

Hoedje schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:42:
De details van Wii Play zijn bekend gemaakt door Nintendo: http://www.nintendo-europ...28jDaKmz81Fw7TsIWtsCGdpr6.

Fishing
Move the Wii Remote like a rod: dip the hook in the water, wait for the fish to bite (the controller will rumble) and pull back hard to land it!

[...]
Hoi Allen,

Hier staat toch echt dat de controller een soort van rumble functie heeft! :?
Dus toch dan...?

Groeten,
BuuRMaN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

de controller heeft rumble ja, de nunchuck uitbreiding daarentegen niet ;)

over de "je koopt toch geen halve controller?" opmerkingen: waarom niet?
Om gewoon met je familie wat wii sports of wii play of wario ware te spelen (wat velen onder ons ongetwijfeld zullen doen vlak na de launch; "he ma, kijk eens wat dit ding kan!") heb je genoeg aan de wiimote zelf. Gewoon dus enkele extra wiimotes halen en je bent vertrokken. De nunchuck blijkt vooral in singleplayergames gebruikt te worden, de echte partygames hebben genoeg aan de wiimote zelf.
Het lijkt me dus logisch dat je aanvankelijk maar 1 nunchuck unit wil hebben ;)

[ Voor 78% gewijzigd door boe2 op 30-10-2006 11:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is dat duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 14:13
Dat is niet duur :) heb er meteen eentje besteld.. heb ik er 2.. kan ik de gamecube meenemen naar de slaapkamer om daar te gamen zonder iedere keer alle kabels los te trekken (heb 2 ook voedingen en wavebirds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Hoi,
Ik heb niet alle replies sinds de startpost doorgekeken, maar is er ondertussen al zeker of COD3 wel of niet online gespeelt kan worden? In de topicstart staat het er (nog) niet bij, maar gezien de launchtitels ook nog wat aan het veranderen waren sinds deel 65 hoop ik stiekem dat je toch online kan met je COD :)
Is het al zeker dat het niet kan, of is er toch nog hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-06 13:19
Niet bij de launch dat is zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

zezke schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:40:
Niet bij de launch dat is zeker
Bedoel je dat er later nog updates kunnen komen (=launch titel misschien kopen), of dat er misschien nog een losse mplay versie verkocht gaat worden (=launch titel niet kopen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:45

Smoonshine

Feyenoord!!

Een losse mplay versie zal er niet komen. Of het moet een versie worden met een multiplayer optie die bezitters van de oude versie online kunnen downloaden. Maar ik ben bang dat je er naar kunt fluiten dat COD3 online gaat. Deze versie zal gewoon offline blijven. Ik verwacht dat je COD4 straks wel online zult kunnen spelen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 09:07
MetroidPrime schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:39:
Saturn spellen downloaden kun je wel vergeten. Het intern geheugen van de Wii zou al vrij snel vol staan. Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat geen enkel Virtual Console spel groter zal zijn dan 50 megabyte.
Max|Burn schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 02:55:
[...]
Eh...je speelt vanaf flashrom niet internet hoor. Je download ze. Je aankopen worden wel geregistreerd dus bij een verwijdering van het flashgeheugen kan je het altijd opnieuw downloaden. De VC software kan ook met nieuwe engines geupdate worden gok ik zo.
Naast het feit dat je je spullen naar je Wii download kan je ze volgens mij ook gewoon naar die SD kaartjes sturen. Ik heb thuis beijvoorbeeld een té trage verbinding dus zal geen zin hebben om elke keer dat ik een spel wil spelen maar 'm al heb weggegooid er eerst tig tijd op moet gaan wachten... En ik heb het idee dat het niet al te lang gaat duren voordat er USB HD support komt, want volgens mij gaat Nintendo zelf geen SD kaartjes uitbrengen zoals ze in het verleden memorycards hebben uitgebracht...

Which reminds me: is het eigenlijk mogelijk om data van Wii games naar een GC memorycard te gooien?

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
BorgMan schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:07:
[...]

[...]

Naast het feit dat je je spullen naar je Wii download kan je ze volgens mij ook gewoon naar die SD kaartjes sturen. Ik heb thuis beijvoorbeeld een té trage verbinding dus zal geen zin hebben om elke keer dat ik een spel wil spelen maar 'm al heb weggegooid er eerst tig tijd op moet gaan wachten... En ik heb het idee dat het niet al te lang gaat duren voordat er USB HD support komt, want volgens mij gaat Nintendo zelf geen SD kaartjes uitbrengen zoals ze in het verleden memorycards hebben uitgebracht...
Het probleem is alleen dat niet iedereen een SD geheugen kaart zal hebben die groot genoeg zal zijn om meerdere Saturn spellen te bevatten.
Which reminds me: is het eigenlijk mogelijk om data van Wii games naar een GC memorycard te gooien?
Waarschijnlijk niet, in het menu staan er aparte opties voor Gamecube spellen en Wii spellen in het Data Management scherm. Als je de Gamecube optie kiest, kom je bij de memory cards uit en anders bij het interne geheugen van de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
BorgMan schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:07:

[...]

En ik heb het idee dat het niet al te lang gaat duren voordat er USB HD support komt, want volgens mij gaat Nintendo zelf geen SD kaartjes uitbrengen zoals ze in het verleden memorycards hebben uitgebracht...
Nintendo gaat wel zelf SD kaartjes uitbrengen:
Afbeeldingslocatie: http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/738/738362/wii-accessories-20061011003640553.jpg
SD Memory Card 512MB
[RVL-A-SD1(JPN)]
This 512MB memory card is functionally equivalent to a standard SD memory card, but has the Nintendo and Wii logos. Pricing is set at 3,800 yen.
Aangezien de cube memory cards het al lastig hadden met saves uit een andere regio denk ik niet dat het mogelijk is.

Edit:
Hoe groot zijn saturn games eigenlijk?

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-04 23:18
't zou mooi zijn als ik m'n iPod als Wii opslag medium zou kunnen gebruiken. Is daar eigenlijk ooit al wat over gezegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Woow. Ik wist niet dat ze die uit zouden brengen en moet eerlijk zijn dat ik het een beetje lame vind. Maar goed, je wil natuurlijk een orginele Wiimote en een orginele Nunchuk en een orginele Wiidisc hoesje dus een orginele MemoWii Card mag niet ontbreken... *shrugs*

[EDIT] Alabama_man, als we via VC de Wii kunnen updaten dat ie USB periphirals accepteert zoals een externe HD wel; als je je MP3 speler in HD functie zet herkent het apparaat waar je het op aansluit ook als zodanig

[ Voor 27% gewijzigd door BorgMan op 30-10-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 12:10
Nee nog niet, maar er zitten USB poorten op en zodra HD's ondersteund worden zal de iPod het ook gewoon doen...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
BorgMan schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:49:
Woow. Ik wist niet dat ze die uit zouden brengen en moet eerlijk zijn dat ik het een beetje lame vind. Maar goed, je wil natuurlijk een orginele Wiimote en een orginele Nunchuk en een orginele Wiidisc hoesje dus een orginele MemoWii Card mag niet ontbreken... *shrugs*
Je kunt ook een gewone Sandisk SD kaart kopen en die zal zonder problemen op de Wii werken.

Ik ben alleen benieuwd wat de maximale grootte voor een SD-kaart is die de Wii aankan. Een kaartje van 2 gigabyte kost momenteel nog maar €40,- en die prijs zal de komende tijd alleen nog maar verder zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:06

S2S

Vanitas schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:24:
[...]

Nintendo gaat wel zelf SD kaartjes uitbrengen:
[afbeelding]

[...]

[...]

Aangezien de cube memory cards het al lastig hadden met saves uit een andere regio denk ik niet dat het mogelijk is.

Edit:
Hoe groot zijn saturn games eigenlijk?
Ik zag toevallig een SD 512 Mb voor 14 euro bij expert (deze week) Lijkt me genoeg voor wat saves.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

S2S schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:29:
[...]
Ik zag toevallig een SD 512 Mb voor 14 euro bij expert (deze week) Lijkt me genoeg voor wat saves.
Er zit al 512 in de wii. Dus waarom 512 kopen 8)7

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
S2S schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:29:
[...]

Volgens de Pricewatch is dat relatief duur, voor die prijs heb je ergens anders een Kingston kaartje van 1 gigabyte.

offtopic:
Heb jij nog iets gehoord van MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
disjfa schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:32:
[...]

Er zit al 512 in de wii. Dus waarom 512 kopen 8)7
Tja, als het geheugen in de Wii vol zit dan moet je wel wat he. Ok je kan er dingen af gaan gooien, maar das ook zo irritant. Overigens denk ik niet dat dat zo snel gaat gebeuren hoor. Volgens mij zijn de savegames niet groot, enkel als je er een hele verzameling roms op hebt staan wil ie nog wel es vol raken.

Het is natuurlijk wel handig om je savesgames op mee te nemen.

* Vanitas gaat er iig direct nog geen SD kaartje bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Laatst online: 06-06 13:12
Voor de mensen die bij dimplus.nl gereserveerd hebben

de mails gaan er deze week uit :) om dus een vooruitbetaling te doen

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Gisteravond eindelijk het IGN weekly filmpje bekeken (stond al 2 dagen op men hd, had nu pas tijd om te kijken). Interessant spul, alleen spijtig dat de debug unit zo beperkt is.

- "health and warning" beginscherm...meh, ik haat dit enorm op de DS en zal het even hard haten op de Wii. Als ik ooit de persoon voor mijn neus krijg die verantwoordelijk is voor de rechtszaak tegen Nintendo die dit afgedwongen heeft.....
- de kalender is leuk gevonden. Het feit dat games je berichten kunnen sturen kan nog amusante situaties opleveren (en pijnlijke situaties tussen jonge gamers en ouders :p)
- het pointer sensitivity scherm verraadt veel over de werking van de wii pointer. Let op de 2 bewegende puntjes :D
- het disk menu: SMOOTH! De overgang tussen het disk menu en het Wii menu is zalig gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Ik vraag me af hoe smooth de acceptatie van GC disks is als je ze niet helemaal in het midden erin stopt. Ik ben eigenlijk veel meer benieuwd naar hoe de Wii het uberhaupt voor elkaar krijgt om de twee formaten discs op een motortje te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Net zoals elke dvd/cd speler dat doet, of heb jij nog nooit een mini cd in je speler gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:25:
Net zoals elke dvd/cd speler dat doet, of heb jij nog nooit een mini cd in je speler gestopt?
Er zijn weinig mensen met slot-in loaders, laat staan die ook 8cm discs accepteren. Dat bestaat wel, maar komt weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 06:35

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:25:
De meeste dvd/cd spelers hebben niet zo een "inslik systeem" maar gewoon zo een lade dat eruit komt. Nintendo heeft voor de Wii geloof ik een speciaal mechanisme ontwikkeld om moeiteloos grote en kleine discs in te slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
BorgMan schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:09:
Ik vraag me af hoe smooth de acceptatie van GC disks is als je ze niet helemaal in het midden erin stopt. Ik ben eigenlijk veel meer benieuwd naar hoe de Wii het uberhaupt voor elkaar krijgt om de twee formaten discs op een motortje te krijgen...
Kijk maar naar het filmpje op IGN, de beide schijfjes worden niet helemaal in het midden in de console gestopt en toch worden ze er in gezogen. Ik denk dat het geen probleem is zolang je maar ergens in de buurt van het midden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of misschien zit er een soort beugeltje in wat de disc automatisch naar het midden duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Hmmm, blijkbaar is het dus nog niet duidelijk of USB HDD's nu wel of niet worden ondersteund. Ik hoop van wel, dat zou nl. wel een mooi voordeel zijn tov de HDD die je voor de X360 moet kopen. Ik zou heel graag gewoon elke (grootte) HDD willen kunnen aansluiten.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
De vraag is al eens aan een nintendo-verantwoordelijke gevraagd en hij replyde in de stijl van:

"niet bij de launch, maar dit is zeker te overwegen voor een patch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iwata had het er toch al over gehad dat dat waarschijnlijk wel gedaan zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Deddiekoel schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:22:
Hmmm, blijkbaar is het dus nog niet duidelijk of USB HDD's nu wel of niet worden ondersteund. Ik hoop van wel, dat zou nl. wel een mooi voordeel zijn tov de HDD die je voor de X360 moet kopen. Ik zou heel graag gewoon elke (grootte) HDD willen kunnen aansluiten.
Maar goed, voorlopig heb je daar nog weinig aan. Wat moet je met bv een 100GB HD als je er alleen maar wat NES/SNES/N64 spellen op kunt knallen? Of je zou mp3's moeten willen afspelen, maar dat lijkt me niet voor de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 18:22

Sagat

Is pappa x2!

Saturn spellen? 8)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:45:
[...]

Maar goed, voorlopig heb je daar nog weinig aan. Wat moet je met bv een 100GB HD als je er alleen maar wat NES/SNES/N64 spellen op kunt knallen? Of je zou mp3's moeten willen afspelen, maar dat lijkt me niet voor de hand liggen.
mp3's zijn reeds afspeelbaar bij een diavoorstelling (of hoe dat daar ook noemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Het lijkt me op zich wel gaaf om mn eigen muziek te draaien direct door de Wii heen. Kan ook wel met de surround set op je PC maar om de een of andere reden heb ik het idee dat de Wii de muziek een beetje tempert op het moment dat er iets gebeurt dat je aandacht vereist, zoals bijvoorbeeld een CABAL die aangeeft dat je aangevallen wordt. Kan me voorstellen dat je dat niet hoort als je muziek op standje 30 door je speakers knalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Boeboe schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:28:
Gisteravond eindelijk het IGN weekly filmpje bekeken (stond al 2 dagen op men hd, had nu pas tijd om te kijken). Interessant spul, alleen spijtig dat de debug unit zo beperkt is.

- "health and warning" beginscherm...meh, ik haat dit enorm op de DS en zal het even hard haten op de Wii. Als ik ooit de persoon voor mijn neus krijg die verantwoordelijk is voor de rechtszaak tegen Nintendo die dit afgedwongen heeft.....
Damn wat overdreven zeg. Op de DS klik je een keer en je bent er langs, en op de Wii zal het vast niet veel anders zijn. Ik zie totaal je probleem niet.

En ik denk dat nintendo er gewoon zelf voor heeft gekozen om dat schermpje te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 11:54

SD5k

>4&X

Precies, dat is gewoon bewust erin gestopt om vervelende situaties met rechtzaken te voorkomen. Mij interesseert het niet zo veel, maar ik zou het ook totaal niet erg vinden als je het maar af en toe of liefst zelfs niet zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Tijdens de IGN Wii-kly podcast werd er zelfs verteld dat er aan het begin van elk Wii spel een melding in beeld komt waarin je wordt verteld om de wriststrap vast te maken. Nintendo zou dit hebben gedaan naar aanleiding van een ongelukje tijdens de E3 waar een journalist per ongeluk een controller kapot wist te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
MetroidPrime schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:31:
Tijdens de IGN Wii-kly podcast werd er zelfs verteld dat er aan het begin van elk Wii spel een melding in beeld komt waarin je wordt verteld om de wriststrap vast te maken. Nintendo zou dit hebben gedaan naar aanleiding van een ongelukje tijdens de E3 waar een journalist per ongeluk een controller kapot wist te gooien.
Hoe lomp kan je zijn

De waarschuwingen vallen bij de ds nog mee behalve bij braintraining, want daar krijg je het 2x te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die waarschuwingen zijn zo lomp, echt te nutteloos. Mjah dat hebben we te danken aan dat geweldige amerikaanse rechtssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan 2 oorzaken hebben

1. Puur lompheid, dat de controller uit je hand schiet tijdens het Wii'en
2. Puur frustratie, iets wat meer gebeurd bij Nintendo spellen. Hoe vaak hier de NES, SNES, N64 en Cube controllers niet door het huis zijn gevlogen (letterlijk)... Ook mijn eerste DS heeft leren vliegen, en is zo dikwijls gecrashed dat hij uiteindelijk zijn pijp aan maarten heeft gegeven. Emoties die alleen Nintendo games overigens bij me opwekken, maar ik denk dat ook de Wii controller vlieglessen zal gaan krijgen.

Ik ben het overigens wel eens met die irritante waarschuwingen. Als ik de verantwoordelijke daarvoor tegenkom hang ik hem op aan zijn linker teelbal.

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
MetroidPrime schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:31:
Zo is er ook al es een Wii gesloopt :P

Dat was er een met een kabel naar de controller, en iemand maakte een heel grote zwaai waardoor de Wii uit het kastje kwam zetten en tijdelijk ging vliegen. Daar kon ie dus niet tegen :P

Volgens mij was het even na de E3 van dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Little Bear schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:52:
Kan 2 oorzaken hebben

1. Puur lompheid, dat de controller uit je hand schiet tijdens het Wii'en
2. Puur frustratie, iets wat meer gebeurd bij Nintendo spellen. Hoe vaak hier de NES, SNES, N64 en Cube controllers niet door het huis zijn gevlogen (letterlijk)... Ook mijn eerste DS heeft leren vliegen, en is zo dikwijls gecrashed dat hij uiteindelijk zijn pijp aan maarten heeft gegeven. Emoties die alleen Nintendo games overigens bij me opwekken, maar ik denk dat ook de Wii controller vlieglessen zal gaan krijgen.

Ik ben het overigens wel eens met die irritante waarschuwingen. Als ik de verantwoordelijke daarvoor tegenkom hang ik hem op aan zijn linker teelbal.
In de podcast werd er gezegd dat het pure lompheid was. Hij was net de controller aan het rondzwaaien en liet hem per ongeluk los waardoor hij tegen een plafond kapot vloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het grote verschil is natuurlijk dat je de Wiimote juist express gaat rondzwaaien i.t.t. een gewone controller en dat je de Wiimote maar met één hand vasthoudt i.t.t. een gewone controller. Dus ik kan me het nut van de strap wel voorstellen.

Ook nog wat nieuws, Nintendo heeft bevestigd dat er in Japan een versie gaat komen die DVD playback ondersteunt. Daarnaast hebben ze min-of-meer ontkent dat CNN het nieuws gaat leveren. Matt (van IGN) is niet echt enthousiast over Wii Sports.

Verder las ik op Gonintendo dat het ook in NL behoorlijk hard gaat met de preorders voor de Wii. Dus misschien een stimulans voor de mensen die denken dat er toch wel genoeg zijn, om toch maar even te preorderen...

[ Voor 51% gewijzigd door Hoedje op 31-10-2006 21:58 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Denk dat die strap me rap zal tegensteken, maar kom.

Merk de laatste dagen dat red steel veel reclame begint te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Dear Customer
Due to overwhelming demand for Nintendo's new console and an allocation of hardware, we will be unable to ship your console on the November 19th release date. We will be receiving stock of the Wii on an ongoing basis, and look forward to shipping your console to you as soon as possible.
We thank you for your patience, and look forward to filling your order soon.
Regards,
DVDBoxOffice.com

2 words:

Fuck Nintendo. Why?

"Unliike other consoles there wiil bii no shortages on Wii"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:09:
Fuck Nintendo. Why?

Dat één online retailer niet genoeg units heeft om aan de vraag te voldoen betekent nog niet dat er op grote schaal schaarste is. Een grote online retailer krijgt met gemak duizenden pre-orders voor een console en dan is het ook niet zo gek dat ze niet aan alle preorders kunnen voldoen.

Maak je niet zo druk en ga Outrun 2 spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 01-11-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

1 dingetje die Wii launch countdowns kloppen niet :) nu nog maar 17 dagen voor amerika als ze het de 19e krijgen en het is nu de eerste :P

dus er moet bij al die countdowns nog een dag bij :)

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:19

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:09:
Dear Customer
Due to overwhelming demand for Nintendo's new console and an allocation of hardware, we will be unable to ship your console on the November 19th release date. We will be receiving stock of the Wii on an ongoing basis, and look forward to shipping your console to you as soon as possible.
We thank you for your patience, and look forward to filling your order soon.
Regards,
DVDBoxOffice.com

2 words:

Fuck Nintendo. Why?

Ik had Baten Kaitos Origins 5 weken lang in bestelling staan bij DVDBoxOffice (spel was al uit). Elke keer weer veranderde de melding "In Stock" naar "On order, ships in 5 to 10 days" en weer terug naar "In Stock". Heb uiteindelijk de order gecancelled, bij Videogamesplus besteld en binnen 5 dagen (!!) was het spel al binnen.

Doe dus even niet zo dramatisch, denk om je bloeddruk ;)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 22:43
Tussen al het Wii geweld heb ik nog een Gamecube vraagje voor jullie :)

Mijn Gamecube heeft nu al een jaar last van een batterij die niet meer werkt. Met andere woorden, na elke start mag ik de taal en datum instellen. Zijn er nog anderen die hier last van hebben? Ik vraag mij namelijk af of de knoopcel die er in zit oplaadbaar is en dus niet goed aangesloten is. Of dat de knoopcel gewoon leeg is. Ik heb de Gamecube van voor de NL release dus dat zomaar eens kunnen. Vorig jaar heb ik mijn Gamecube open gemaakt O-) en ergens daarna is het begonnen. Ik weet alleen niet meer of het direct daarna was of later pas. Ik kan best het batterijtje vervangen, maar straks doe ik dat voor JL, en daar heb ik natuurlijk geen zin in. Dus, iemand anders hier last van of ooit van gehoord?

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 11:54

SD5k

>4&X

Alien B.O.B. schreef op woensdag 01 november 2006 @ 07:30:
1 dingetje die Wii launch countdowns kloppen niet :) nu nog maar 17 dagen voor amerika als ze het de 19e krijgen en het is nu de eerste :P

Je bent je er wel van bewust dat de aarde is opgedeeld in tijdzone's? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ah, de virtual console spellen van december zijn bekend:
NES: Baseball, Donkey Kong, Donkey Kong Jr., Ice Hockey, Mario Bros., Pinball, Soccer, Solomon’s Key (Tecmo), Tennis, The Legend of Zelda, Urban Champion, Wario’s Woods.

SNES: Donkey Kong Country, F-Zero, SimCity

N64: Super Mario 64

SEGA MEGA DRIVE: Sonic the Hedgehog, Altered Beast, Golden Axe, Columns, Gunstar Heroes, Ecco the Dolphin, Space Harrier II, Toe Jam & Earl, Ristar, Dr. Robotonik’s Mean Bean Machine

Turbografx (PC Engine): Bonk’s Adventure, Super Star Soldier, Victory Run, Bomberman’93, Dungeon Explorer
& IGN heeft het ook over de nieuwe Smash Bros. trailer http://wii.ign.com/articles/742/742811p1.html.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 01-11-2006 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:17:
[...]

Dat één online retailer niet genoeg units heeft om aan de vraag te voldoen betekent nog niet dat er op grote schaal schaarste is. Een grote online retailer krijgt met gemak duizenden pre-orders voor een console en dan is het ook niet zo gek dat ze niet aan alle preorders kunnen voldoen.

Maak je niet zo druk en ga Outrun 2 spelen.
Als er voldoende waren en DBO heeft 10.000 bestellingen dan zullen ze er ook 10.000 bestellen bij Nintendo. Als er voldoende zouden zijn dan zou Nintendo met liefde 10.000 consoles aan DBO leveren. Nee, er is dus een tekort waarbij Nintendo per retailer een maximum gaat leveren. Nu ben ik aan de ebay Goden met hun woekerprijzen overgeleverd. Overigens is DBO niet zomaar een willekeurige online retailer, het is de grootste dvd- en games exporteur ter wereld.

OT: werkt outrun 2 al op de XBOX 360? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 01-11-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 13:06

S2S

Donkey Kong Country _/-\o_

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 13:24
ecco the dolphin _/-\o_

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, aangezien de .nl versie ook 480p heeft. Hoe zit het met de releases in .nl versus .usa ?

Komen ze tegelijkertijd uit ongeveer, of gaat daar weer maanden tussen zitten?
Waar kan ik de european release list vergelijken met de usa release list?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

-Sander schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:06:
[...]

Je bent je er wel van bewust dat de aarde is opgedeeld in tijdzone's? B)
ja dat wel (ok op dat moment even niet aan gedacht)

maar dan alsnog de nederlandse release is over 37 dagen en niet 36 dagen dus hij klopt alsnog niet :)

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:55:
[...]

Als er voldoende waren en DBO heeft 10.000 bestellingen dan zullen ze er ook 10.000 bestellen bij Nintendo. Als er voldoende zouden zijn dan zou Nintendo met liefde 10.000 consoles aan DBO leveren. Nee, er is dus een tekort waarbij Nintendo per retailer een maximum gaat leveren. [...]
NCSX.com al geprobeerd?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:21

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Alien B.O.B. schreef op woensdag 01 november 2006 @ 07:30:

Vroegah had ik ook het aantal uren enzo erbij staan, en dan stond er 17.5 dag bij usa, maar omdat iemand dat niet wilde heb ik dat weggecode, en daarom rond ie nu heel lelijk naar beneden af :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

IGN heeft details over de Europese launchgames aangekondigd:

Available on launch day:

The Legend of Zelda : Twilight Princess (moet ik hebben, duh :))
Wii Play (including Wii Remote) (komt ook in huis, toch zowiso een controller nodig)
Call of Duty 3 (Activision)
Marvel: Ultimate Alliance (Activision)
Tony Hawk's Downhill Jam(Activision)
Madden NFL 07 (EA)
Need For Speed: Carbon (EA)
Happy Feet (Midway Games)
Rampage: Total Destruction (Midway Games)
Super Monkey Ball: Banana Blitz (Sega)
Gottlieb Pinball Classics (System 3)
Super Fruit Fall (System 3)
Cars (THQ)
Barnyard (THQ)
Spongebob Squarepants: Creature from the Krusty Krab (THQ)
Blazing Angels Squadrons of WWII (Ubisoft)
Far Cry Vengeance (Ubisoft)
GT Pro Series (Ubisoft)
Monster 4x4 World Circuit (Ubisoft)
Open Season (Ubisoft)
Rayman Raving Rabbids (Ubisoft) (ik twijfel tussen dit....)
Red Steel (Ubisoft) (....en red steel. Er komt in ieder geval een ubisoft titel in men lijst)
Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent (Ubisoft)

Releasing before the end of December:

Impossible Mission (System 3)
Leaderboard Golf (System 3)
Tennis Masters (System 3)

Er lijken me wel een aantal titels te ontbreken. Ikzelf keek uit naar metal slug anthologies. Was dat ook geen launchtitel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die doen nog geen pre orders, kan niks vinden op de site.

v&d vraagt overigens 25 euro aanbetaling voor een pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Liep net een grote gameswinkel binnen waar ze een heel schap hadden gebruikt om Wii reclame tegenaan te zetten. Grote posters, uitleg van hoe de controller werkt in een aantal games... 10 vierkante meter aan Wii materiaal. Lekker lekker. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Captain N,

Kan je geen foto's posten hier op Tweakers.
Denk dat er wel een aantal mensen benieuwd zijn naar hoe het er daar uit ziet...?
Anders ik wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Er zijn nog mensen geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Boeboe schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:43:
IGN heeft details over de Europese launchgames aangekondigd:

Available on launch day:

The Legend of Zelda : Twilight Princess (moet ik hebben, duh :))
Wii Play (including Wii Remote) (komt ook in huis, toch zowiso een controller nodig)
Call of Duty 3 (Activision)
Marvel: Ultimate Alliance (Activision)
Tony Hawk's Downhill Jam(Activision)
Madden NFL 07 (EA)
Need For Speed: Carbon (EA)
Happy Feet (Midway Games)
Rampage: Total Destruction (Midway Games)
Super Monkey Ball: Banana Blitz (Sega)
Gottlieb Pinball Classics (System 3)
Super Fruit Fall (System 3)
Cars (THQ)
Barnyard (THQ)
Spongebob Squarepants: Creature from the Krusty Krab (THQ)
Blazing Angels Squadrons of WWII (Ubisoft)
Far Cry Vengeance (Ubisoft)
GT Pro Series (Ubisoft)
Monster 4x4 World Circuit (Ubisoft)
Open Season (Ubisoft)
Rayman Raving Rabbids (Ubisoft) (ik twijfel tussen dit....)
Red Steel (Ubisoft) (....en red steel. Er komt in ieder geval een ubisoft titel in men lijst)
Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent (Ubisoft)

Releasing before the end of December:

Impossible Mission (System 3)
Leaderboard Golf (System 3)
Tennis Masters (System 3)

Er lijken me wel een aantal titels te ontbreken. Ikzelf keek uit naar metal slug anthologies. Was dat ook geen launchtitel?
Excite truck inderdaad niet. Ik twijfelde nog aan diegene die zei dat het geen launchtitel zou worden maar ja...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Anoniem: 194622 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:23:
Hey Captain N,

Kan je geen foto's posten hier op Tweakers.
Denk dat er wel een aantal mensen benieuwd zijn naar hoe het er daar uit ziet...?
Anders ik wel...
Ik had helaas m'n fototoestel niet bij me, maar ik kom er vast nog wel een keer. ^_^ Je kunt op m'n blog ook wel een aantal foto's vinden, maar dat zijn meer algemene foto's van hier, dan van gaming in het bijzonder.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Ben ik de enige die een beetje teleurgesteld is met de Virtual Console line-up? Als je Animal Crossing hebt, dan heb je de volledige NES Virtual Console line-up al op 3 spellen na.

Waar zijn de echte Nintendo klassiekers heen? Waar zijn Super Mario Bros. 1 t/m 3, Super Mario World, Super Mario Kart, Super Metroid of The Legend of Zelda: A Link To The Past.

De Japanse lijst ziet er veel beter uit:
Famicom (NES) - 500 points
  • Ice Hockey (Nintendo)
  • Urban Champion (Nintendo)
  • Legend of Kage (Taito)
  • Gradius (Konami)
  • Gomoku Narabe (Nintendo)
  • Soccer (Nintendo)
  • Super Mario Bros. (Nintendo)
  • Xevious (Bandai Namco)
  • The Legend of Zelda (Nintendo)
  • Solomon's Key (Tecmo)
  • Tennis (Nintendo)
  • Donkey Kong (Nintendo)
  • Donkey Kong Jr. (Nintendo)
  • Ninja Jajamaru-kun (Jaleco)
  • Pinball (Nintendo)
  • Baseball (Nintendo)
  • Mario Bros. (Nintendo)
  • Wario's Woods (Nintendo)
Super Famicom (SNES) - 800 points
  • F-Zero (Nintendo)
  • R-Type III (Irem)
  • Super Castlevania IV (Konami)
  • Contra III (Konami)
  • Street Fighter II (Capcom)
  • Donkey Kong Country (Nintendo)
  • Super Mario World (Nintendo)
  • Mario's Super Picross (Nintendo)
Super Famicom (SNES) - 900 points
  • Sim City (Nintendo)
  • The Legend of Zelda: A Link to the Past (Nintendo)
  • Fire Emblem: Monshou no Nazo (Nintendo)
Nintendo 64 - 1000 points
  • Super Mario 64 (Nintendo)
Mega Drive (Genesis) - 600 points
  • Ecco The Dolphin (Sega)
  • Gunstar Heroes (Sega)
  • Golden Axe (Sega)
  • Columns (Sega)
  • Shadow Dancer (Sega)
  • Altered Beast (Sega)
  • Space Harrier II (Sega)
  • Sonic the Hedgehog (Sega)
  • Toejam and Earl (Sega)
  • Puyo Puyo (Sega)
  • Ristar (Sega)
PC Engine (TG-16) - 600 points
  • Bonk's Adventure (Hudson)
  • Necromancer (Hudson)
  • Super Star Soldier (Hudson)
  • New Adventure Island (Hudson)
  • Dungeon Explorer (Hudson)
  • Battle Lode Runner (Hudson)
  • Victory Run (Hudson)
  • Bomberman '94 (Hudson)
Waarom krijgen we al die SNES titels niet bij de launch? Ze hoeven niet meer vertaald te worden, dus dat gaat hier niet op. Zoals het er nu naar uitziet wordt dat voor mij bij de launch Sim City, F-Zero en misschien wat titels van Sega.

De startpost is overigens weer geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Je mocht toch al downloaden van de japanse / Amerikaanse 'marketplace' meen ik me herinneren gelezen te hebben? Er is in ieder geval gezegd dat deze niet regiogebonden zijn (dmv. een lock ofzo)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Collaborator schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:42:
Je mocht toch al downloaden van de japanse / Amerikaanse 'marketplace' meen ik me herinneren gelezen te hebben? Er is in ieder geval gezegd dat deze niet regiogebonden zijn (dmv. een lock ofzo)
Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op een spel in het Japans, vooral niet als er al een perfecte Engelse vertaling is. Als een spel nou nooit buiten Japan zou zijn uitgebracht zou ik het misschien nog overwegen. De Amerikanen krijgen dezelfde titels als wij, alleen ontbreekt Donkey Kong Country bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
MetroidPrime schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:31:
Ben ik de enige die een beetje teleurgesteld is met de Virtual Console line-up? Als je Animal Crossing hebt, dan heb je de volledige NES Virtual Console line-up al op 3 spellen na.

Waar zijn de echte Nintendo klassiekers heen? Waar zijn Super Mario Bros. 1 t/m 3, Super Mario World, Super Mario Kart, Super Metroid of The Legend of Zelda: A Link To The Past.
Dat zijn natuurlijk de echte toppers die iedereen wel wilt hebben. Ik denk dan nintendo meer het idee heeft om die populaire titels wat meer uit te spreiden, om zo de populariteit van de VC een beetje op peil te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Vanitas schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:50:
[...]
Dat zijn natuurlijk de echte toppers die iedereen wel wilt hebben. Ik denk dan nintendo meer het idee heeft om die populaire titels wat meer uit te spreiden, om zo de populariteit van de VC een beetje op peil te houden.
Maar met de line up die ze nu hebben moedigen ze alleen mensen af een wii te halen als je VC spellen op een hoog punt hebt staan.

Achja. Zo komen vanzelf toch wel. We spelen ze toch allemaal :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry we will not be preordering any more Wii consoles at the moment.

thanks,

Sidney
Customer Service Representative

..... zo, dat is videogameplus.ca . Weer een zaak die geen pre-orders aanneemt. Ben benieuwd hoeveel van die 5 miljoen Nintendo daadwerkelijk uit gaat leveren, zou me niks verbazen als ze een schaarste gaan creeeren, net zoals met de DS Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:12:
Sorry we will not be preordering any more Wii consoles at the moment.

thanks,

Sidney
Customer Service Representative

..... zo, dat is videogameplus.ca . Weer een zaak die geen pre-orders aanneemt. Ben benieuwd hoeveel van die 5 miljoen Nintendo daadwerkelijk uit gaat leveren, zou me niks verbazen als ze een schaarste gaan creeeren, net zoals met de DS Lite!
Nintendo creert helemaal niks. maar op een gegeven moment houd het wel op natuurlijk.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

Smoke

Maverick Reploid

Als ik dat zo hoor met de preorders ben ik blij dat ik een Europese versie gaan halen, die ik in augustus al bij de lokale Intertoys heb gereserveerd. En het lijkt erop dat ik ook nog de eerste ben daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

De Wii zul je hier vollop in de winkels aantreffen daar ben ik niet bang voor. Ben momenteel bezig met een US Wii. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Sommige mensen hebben alle chance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:12:
zou me niks verbazen als ze een schaarste gaan creeeren, net zoals met de DS Lite!
Hier een persbericht van Nintendo over de orders/preorders: http://gonintendo.com/?p=7708.

Weet iemand trouwens hoe het zit met Excite Truck? Ik kan het spel de releasedate niet vinden op de Nintendo site, noch op de Wii site. Ik weet dat het spel in Japan en Amerika bij de launch uitkomt, maar volgens mijn gameshop komt het spel pas in januari 2007 uit 8)7 . Eigenlijk hetzelfde verhaal voor Super Monkey Ball (maar die staat op de releaselijst van Nintendo, dus dat komt wel goed).

edit: MP heeft al het antwoord gegeven, maar mijn vraag was toch niet helemaal goed geformuleerd

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 01-11-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:58:
[...]

offtopic:
"Creeer" jij irritant zijn, of ben je het gewoon :/
Hier een persbericht van Nintendo over de orders/preorders: http://gonintendo.com/?p=7708.
nee hoor, ik wil gewoon een USA nintendo pre orderen, maar dat lukt niet helemaal.
Terwijl ik toch twee maanden geleden uit de mond van de Nintendodirecteur had gehoord dat er voldoende Wii's zouden zijn bij de release...
schnumi schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:29:
De Wii zul je hier vollop in de winkels aantreffen daar ben ik niet bang voor. Ben momenteel bezig met een US Wii. :)
waarzo?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 01-11-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Hoedje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:58:
Weet iemand trouwens hoe het zit met Excite Truck? Ik kan het spel niet vinden op de Nintendo site, noch op de Wii site. Ik weet dat het spel in Japan en Amerika bij de launch uitkomt, maar volgens mijn gameshop komt het spel pas in januari 2007 uit 8)7 . Eigenlijk hetzelfde verhaal voor Super Monkey Ball (maar die staat op de releaselijst van Nintendo, dus dat komt wel goed).
Excite Truck is uitgesteld tot februari 2007. Ik vind de launch line-up van Nintendo zelf redelijk mager met maar 3 spellen, waarvan er 2 min of meer tech demo's zijn.

Verder is de third-party line-up nou ook weer niet geweldig. Ik was van plan bij de launch Trauma Center te halen, maar ik zal het nu denk ik maar bij alleen Zelda en eventueel Wii Play laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:09:
[...]

nee hoor, ik wil gewoon een USA nintendo pre orderen, maar dat lukt niet helemaal.
Terwijl ik toch twee maanden geleden uit de mond van de Nintendodirecteur had gehoord dat er voldoende Wii's zouden zijn bij de release...

[...]

waarzo?
Ebay waar anders he. :P

Betaal je wel meer maargoed het is wat de gek ervoor geeft he. :) Heb trouwens net een Wii gewonnen, word op 20 november verscheept (dag na de release) dus ik zit goed (als alles goed verloopt). :)

Games staan al in de pre-order bij Videogamesplus.ca dus. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schnumi schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:31:
[...]

Ebay waar anders he. :P

Betaal je wel meer maargoed het is wat de gek ervoor geeft he. :) Heb trouwens net een Wii gewonnen, word op 20 november verscheept (dag na de release) dus ik zit goed (als alles goed verloopt). :)

Games staan al in de pre-order bij Videogamesplus.ca dus. :)
hoeveel heb je ervoor betaald? Ik zie dat ze voor $500 weggeaan! Dat never nooit voor mij. Dan maar een .nl model.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 01-11-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

MetroidPrime schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:28:
[...]

Excite Truck is uitgesteld tot februari 2007. Ik vind de launch line-up van Nintendo zelf redelijk mager met maar 3 spellen, waarvan er 2 min of meer tech demo's zijn.
Mee eens. Uiteindelijk komt er zat maar de launch is ondanks de 20+ games aan de magere kant.

Maar goed, dat scheelt mij nu weer geld :D

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Viel me nog erg mee hoor, 325 euro (komen verzendkosten nog wel bij!). :)

Goed het is natuurlijk veel maarja zoals ik zei is het wat de gek ervoor geeft en ik wil gewoon zo snel mogelijk genieten van de Wii experience. Vandaar dat ik ook weer al mijn games vanuit de Us zal halen etc.

Jammergenoeg kan ik niet aan component kabels komen met de launch dus moet ik het even met composiet doen, zuigt wel maargoed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Misschien is het een manier van Nintendo om de 3rd parties tegemoet te komen. Bij een nieuwe Nintendo console zullen de Ninty fans snel(ler) voor 1st party kiezen. Ik moet zeggen dat ik de line-up behoorlijk sterk vind. Met de grote Nintendo titels aan de horizon.

Ik vraag me ook af onder welke steen System 3 vandaan is gekomen. Ik ken deze ontwikkelaar nog van de last ninja reeks (tenminste volgens mij was dat system 3) op de C64, maar daarna nix meer...

Ook begin ik steeds enthousiaster over de vorm en marketing van de Wii te worden. Denk dat ze prima meeliften op het iPod succes...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Deddiekoel schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:27:
Misschien is het een manier van Nintendo om de 3rd parties tegemoet te komen. Bij een nieuwe Nintendo console zullen de Ninty fans snel(ler) voor 1st party kiezen. Ik moet zeggen dat ik de line-up behoorlijk sterk vind. Met de grote Nintendo titels aan de horizon.
Er zitten alleen, op een aantal titels na (Zelda!), geen echte system sellers tussen. Nintendo hoeft van mij ook niet met tien spellen tegelijk te komen, maar nog minstens één AAA-titel van Nintendo er bij zou leuk geweest zijn.

Als ik de third-party launch spellen bekijk zie ik wel erg veel van de standaard op animatiefilms gebaseerde bagger. Er zitten ook heel veel poorts van spellen die op andere consoles al bagger waren tussen. Als je die spellen weg streept, blijven er nog maar 14 van de 24 launch titels over.
Ik vraag me ook af onder welke steen System 3 vandaan is gekomen. Ik ken deze ontwikkelaar nog van de last ninja reeks (tenminste volgens mij was dat system 3) op de C64, maar daarna nix meer...
Ze hebben een tijdje onder een andere naam spellen gemaakt, maar onlangs hebben ze de rechten op de C64 bibliotheek van Epyx overgekocht en is de naam weer terug naar System 3 veranderd. De spellen die ze gaan uitbrengen zullen voornamelijk remakes zijn van C64 spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schnumi schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:57:
Viel me nog erg mee hoor, 325 euro (komen verzendkosten nog wel bij!). :)

Goed het is natuurlijk veel maarja zoals ik zei is het wat de gek ervoor geeft en ik wil gewoon zo snel mogelijk genieten van de Wii experience. Vandaar dat ik ook weer al mijn games vanuit de Us zal halen etc.

Jammergenoeg kan ik niet aan component kabels komen met de launch dus moet ik het even met composiet doen, zuigt wel maargoed. :P
misschien betaal je ook nog btw en dan kom je zo op 450 euro all in uit. Dat is het me echt niet waard voor die 3 weken verschil. Waarom geen component kabel, die is toch wel per direct leverbaar op 19 november? Ook in .nl op 8 december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403

Ik ben voor mezelf aan het afwegen of/hoe veel het de moeite waard is om een 480p opstelling te nemen in plaats van een 576i opstelling. Kan iemand mij vertellen of mijn berekeningen zo kloppen? En dan vooral wat betreft de lines/pixels horizontaal bij PAL (kan ik DVD gewoon weglaten?).

Res. - Aspect Ratio - Pixels/Fr - Frames/s - Pixels/s
___576i PAL _________________________________
~350 × 576 lines ( 4:3*) ~ 201.600 x 25 = 5.040.000
~350 × 576 lines ( 4:3*) ~ 201.600 x 30 = 6.048.000

__ 576i DVD-PAL _____________________________
720 × 576 pixels (16:9*) = 414.720 x 25 = 10.368.000
720 × 576 pixels (16:9*) = 414.720 x 30 = 12.441.600

__ 480p EDTV _______________________________
640 × 480 pixels ( 4:3 ) = 307.200 x 60 = 18.432.000
852 × 480 pixels (16:9) = 408.960 x 60 = 24.537.600
*non-square

En 480p (16:9) dus tussen de:
24.537.600/12.441.600 = 2,0 en
24.537.600/6.048.000 = 4,1x meer pixels/s weergeeft?

En dus zeker de moeite waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 14:21
De Wii zit in de southpark aflevering van deze week! \o/

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 60403 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 00:24:
Ik ben voor mezelf aan het afwegen of/hoe veel het de moeite waard is om een 480p opstelling te nemen in plaats van een 576i opstelling. Kan iemand mij vertellen of mijn berekeningen zo kloppen?
goede vraag...ik heb 576i games die er beter uitzien dan 480p games op men hd scherm, maar dat is dan wel verschillende games met elkaar vergelijkend ("native" 50Hz games vs games die je de keuze geven). 480p heeft nog altijd een zekere "waas" op een groot scherm terwijl ik van 576i durf zeggen dat het scherp is in sommige games. Kleine tekst ziet er dan weer beter uit op 480p.

De vraag van 1 miljoen is echter: zal de Wii 576i (50Hz) ondersteunen, of zullen ze volop de 60Hz kaart trekken (ivm compatibiliteit) en enkel 480i/480p ondersteunen?

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 02-11-2006 08:13 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.