"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 06-06 09:27
Turn it up loud, captain!
TopicstarterVolledig juist, maar de ratio's liggen dikwijls anders. Bij Wario Ware is dat bijvoorbeeld 5% gfx tegen 95% gameplay (geluid nu buiten beschouwing gelaten). Met andere woorden: bij Wario Ware maakt het geen ene fuck uit of de gfx ergens op lijken.Smoonshine schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:14:
Graphics zijn natuurlijk nooit belangrijker dan gameplay. Het is wel de combinatie van graphics/geluid/gameplay die bepaald of een spel een topper is of niet. Als één van de drie zijn werk niet goed doet, gaat de hele beoordeling van zo'n spel omlaag. Mooie graphics zonder goede gameplay is niet veel waard, maar sterke gameplay zonder bijpassende graphics (niet per sé hele mooie graphics, zie monkeyball/wario ware) zorgt ook voor een domper. Pas wanneer alles op elkaar is afgestemd heb je een topper in handen.
Bij fps'en ligt deze ratio totaal anders. Daar gaat het meer naar 75-80% gfx en 20-25% gameplay. Met andere woorden: de gfx zijn bij dit soort games belangrijker dan de gameplay, hoewel die laatste nu ook weer niet te verwaarloze valt.
Nog even een rekenvoorbeeld voor COD3 aan een 75/25 ratio.
gfx PC (de pc kan nog altijd mooiere beelden krijgen op hoge resoluties dan een X360): 95/100
gameplay PC(besturing met muis/keyboard, waar fps'en groot mee zijn geworden): 75/100
Gewogen totaal PC: 90%
gfx Wii (de minste van de 3, aangezien het op alle platforms uitkomt moet je hiermee vergelijken): 75/100
gameplay Wii (richten met de nunchuck/wiimote gaat ubervet worden): 100/100
Gewogen totaal: 81%
gfx ps3/x360 (minder dan pc, meer dan wii): 85/100
gameplay ps3/x360 (controller fps'en is RUK): 20/100
Gewogen totaal: 69%
De versie op de PC komt er dus dik als beste uit. Voor een PC heb je trouwens geen HD tv nodig. Heb je dus een dikke pc staan, dan zou het onzin zijn om een COD3/Far Cry voor je wii te kopen. De waarden hierboven zijn natuurlijk subjectief en per spel verschillend.
Feit blijft echter dat je games hebt waarin de gfx/gameplay ratio overhelt naar de gameplay (wario ware, rayman, mario) en die moet je gewoon op de wii kopen.
Bij andere games helt hij over naar de gfx (far cry/cod), en daar kies je gewoon beter voor een andere platform.
Maar iedereen moet voor zichzelf en voor elke game deze berekening even maken.
Life is simple, make choices, don't look back...
Ben de titel kwijt, spijtig
*edit* sadness idd, ik moet sneller reageren
[ Voor 18% gewijzigd door boe2 op 24-10-2006 13:46 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Bij graphics gaat het in mijn ogen om dat ze hun werk doen. Wario Ware met realistische graphics is helemaal niet leuk lijkt me, de graphics van nu zijn juist precies goed. Bij shooters ligt dat idd anders, vooral, omdat deze zo realistisch mogelijk willen blijven. Far Cry en COD3 kun je ook op een pc/andere next-gen spelen, maar dan mis je wel de unieke besturing met de Wii-controller. Dan moet je voor jezelf de afweging maken wat je meer waard vindt.
Ik denk niet dat je echt kunt denken in graphics/gameplay verhoudingen. Wanneer je een verhouding 75/25 aan graphics/gameplay zou nemen, dan zou je dus eigenlijk een waardeloos spel hebben. Het ziet er mooi uit, maar kwa verhaal en besturing stelt het niets voor. Ook een shooter hoort goed uitgewerkt te zijn, kwa variatie, verhaal, enz. En zo geldt dat natuurlijk voor elk spel op de markt. Graphics, Geluid en Gameplay moeten gewoon perfect samenwerken om jou de beleving te geven die de ontwikkelaars voor ogen hadden.
[ Voor 0% gewijzigd door Smoonshine op 24-10-2006 14:20 . Reden: typo ]
uhm...
Precies! In deze (mijn persoonlijke) afweging weegt de wiimote dus echt wel op tegen de graphics.Smoonshine schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:19:
Far Cry en COD3 kun je ook op een pc/andere next-gen spelen, maar dan mis je wel de unieke besturing met de Wii-controller. Dan moet je voor jezelf de afweging maken wat je meer waard vindt.
En verder... volgens mij kwam CoD 3 voorlopig alleen uit op de consoles (en dus niet op de pc).
Anoniem: 93354
Niet waar. Ik verwijder shooters meteen die crap besturen, maar als ze er niet goed uitzien doe ik precies hetzelfde (op een uitzondering na). Shooters zijn echt zo'n genre waarbij beide eigelijk goed moeten zijn.Bij fps'en ligt deze ratio totaal anders. Daar gaat het meer naar 75-80% gfx en 20-25% gameplay. Met andere woorden: de gfx zijn bij dit soort games belangrijker dan de gameplay, hoewel die laatste nu ook weer niet te verwaarloze valt.
Voor de rest hangt het er vooral vanaf hoe de gfx gebruikt worden. Puur veel poly's pushen maakt een game nog niet mooi, als het kwa design goed in elkaar steekt kan je zelfs met technisch mindere gfx een mooier resultaat krijgen in de ogen van veel mensen. Maar ook dat is weer afhankelijk van genres. Met bv een race of sportg ame kan je zoiets bijna niet doen terwijl het met games die minder op realisme zijn gemaakt weer wel kan.
Precies, Erik schrijft daar ook vaak over op zijn blog. Een spel hoeft niet realistisch te zijn of veel polygonen te hebben om mooi te zijn. Bij sommige spellen, een F1 game ontkom je er niet aan, maar bij de meer fantasiespellen kun je met een weinig krachtige machine echt hele mooie dingen neerzetten, omdat het gewoon klopt zeg maar.Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:35:
Voor de rest hangt het er vooral vanaf hoe de gfx gebruikt worden. Puur veel poly's pushen maakt een game nog niet mooi, als het kwa design goed in elkaar steekt kan je zelfs met technisch mindere gfx een mooier resultaat krijgen in de ogen van veel mensen. Maar ook dat is weer afhankelijk van genres. Met bv een race of sportg ame kan je zoiets bijna niet doen terwijl het met games die minder op realisme zijn gemaakt weer wel kan.
Overigens laten de mario race en sportspellen zien dat ook die spellen geen übergraphics hoeven te hebben, maar dat zijn dan ook wel weer geen realistische games. Bij sport en racespellen met een realistische besturing en gameplay passen wel weer natuurgetrouwe realistische graphics.
Dat zei ik toch ook? Dat de ratio's voor iedereen subjectief zijn en voor elk game anders.Smoonshine schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:19:
Bij graphics gaat het in mijn ogen om dat ze hun werk doen. Wario Ware met realistische graphics is helemaal niet leuk lijkt me, de graphics van nu zijn juist precies goed. Bij shooters ligt dat idd anders, vooral, omdat deze zo realistisch mogelijk willen blijven. Far Cry en COD3 kun je ook op een pc/andere next-gen spelen, maar dan mis je wel de unieke besturing met de Wii-controller. Dan moet je voor jezelf de afweging maken wat je meer waard vindt.
Uiteraard hoor in een degelijke verhouding geluid, verhaal en andere factoren ook mee te nemen, maar die zijn niet platform afhankelijk. Verhaal en geluid ook voor 99% zijn hetzelfde, of je ze nu op een Wii, PC of andere console speelt. Daarom kunnen ze uit deze vergelijking wel achterwege gelaten worden.Ik denk niet dat je echt kunt denken in graphics/gameplay verhoudingen. Wanneer je een verhouding 75/25 aan graphics/gameplay zou nemen, dan zou je dus eigenlijk een waardeloos spel hebben. Het ziet er mooi uit, maar kwa verhaal en besturing stelt het niets voor. Ook een shooter hoort goed uitgewerkt te zijn, kwa variatie, verhaal, enz. En zo geldt dat natuurlijk voor elk spel op de markt. Graphics, Geluid en Gameplay moeten gewoon perfect samenwerken om jou de beleving te geven die de ontwikkelaars voor ogen hadden.
Daar gaat het hier niet over. COD en FarCry zullen zich waarschijnlijk het beste laten besturen op de Wii, maar ook de besturing op PC zal ERG goed zijn. Net zoals de GFX op PC de beste zullen zijn, maar ook op de Wii goed zijn. In dit geval (en dit geval is erg specifiek, namelijk een cross-platform fps) wil ik controls er wel een beetje bij laten inschieten voor betere gfx, op voorwaarde dat de controls erg goed blijven. Ik zou dus ook zeker geen ps3/xbox versie van cod gaan halen.Niet waar. Ik verwijder shooters meteen die crap besturen, maar als ze er niet goed uitzien doe ik precies hetzelfde (op een uitzondering na). Shooters zijn echt zo'n genre waarbij beide eigelijk goed moeten zijn.
Life is simple, make choices, don't look back...
Anoniem: 33272

hoe willen ze daar makkelijk n64 games op spelen
zoals bij z64 waarbij je de gele knopjes nodig hebt voor je items of ocarina te bespelen lijkt het me niet echt makkelijk.
Gewoon via de rechter analoge stick, zoals bij de Zelda bonusdisc's. Niet ideaal, maar het werkt.Anoniem: 33272 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 18:01:
[afbeelding]
[afbeelding]
hoe willen ze daar makkelijk n64 games op spelen![]()
zoals bij z64 waarbij je de gele knopjes nodig hebt voor je items of ocarina te bespelen lijkt het me niet echt makkelijk.
Die classic is niet classic genoeg voor de n64
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Dat is flink klote. Lijkt me dat andere retailers als Play-asia dan ook wel op hun lijstje staan...
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Beste arcade platformer ooit? Wow ik kan zo even niet zeggen welke ik het wel vind, Maar metal slug kwam op mij altijd over als een soort van simpelere/humor versie van probotector/contra. Maar goed, ik moet toegeven dat ik alleen even de emulatie versieBoeboe schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:54:
niemand die metal slug anthology op zen lijst heeft staan dan? imo de beste arcadeplatformer ooit gemaakt en de hele reeks op 1 schijfje zie ik dik zitten

De prijzen die voor (de orginele neo geo) deel 1 betaald worden wijzen uit dat het toch wel iets byzonders is. (anders krijg je natuurlijk ook geen 4 sequels).
Begrijp me trouwens niet verkeerd, wanneer ik een Wii koop dan gaat dit spel er dan ook wel bij komen, maar waarschijnlijk als ie al wat goedkoper is (en lets face it, omdat het een 'ouderwets' 2d spellen compilatie-tje is zal het wsl niet zo heel lang duren). Ik ben bang dat mensen het bedrag voor deze compilatie te duur zullen vinden in vergelijking met VC downloads.
Hmm daarover gesproken, ik heb de naam neo geo nog niet horen vallen bij zowel VC, XBL arcade en de ps3 dl service
10 second ninja DONE
omfg.......
Ik snap het wel....Sony wil gewoon proberen hun business te maximaliseren, daar is op zich niks mis mee. Maar dat de sancties dusdanig zijn dat LS erdoor falliet is, dat is toch buiten alle proporties?!

Het enige waar ik op hoop is dat LS nog is een doorstart zal gaan maken.
10 second ninja DONE
Ja, en op de 22e was dat nog niet bekend...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Maar wel goed kut, want ik neem aan dat Sony Europe nu iig ook andere import website aan zal gaan pakken. Grote kans dat daar dan hetzelfde mee gebeurt waarschijnlijk.
[ Voor 17% gewijzigd door Captain N op 25-10-2006 01:21 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
- MetroidPrime
TopicstarterIMHO is Sony op deze manier zijn eigen graf aan het graven. De vraag naar import consoles neemt toe omdat ze Europa naaien, maar het aanbod is 0,0. Een aantal van de mensen die dan een PS3 zou importeren koopt een Wii/Xbox 360 omdat ze geen zin hebben om 6 maanden te wachten.Captain N schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 01:20:
Maar wel goed kut, want ik neem aan dat Sony Europe nu iig ook andere import website aan zal gaan pakken. Grote kans dat daar dan hetzelfde mee gebeurt waarschijnlijk.
Dit doet me denken aan deze aflevering van VG Cats.
EDIT: Ubisoft zegt nu dat ze een nog onaangekondigde launchtitel voor de Wii hebben en dat ze er 7 in totaal zullen hebben. Volgens mij hebben ze nu al 8 launchtitels aangekondigd, dus er gaan er waarschijnlijk 2 uitgesteld worden.
[ Voor 14% gewijzigd door MetroidPrime op 25-10-2006 01:57 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
wel, de beste die IK ooit gespeeld heb, zo goed?Sagat schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:00:
[...]
Beste arcade platformer ooit? Wow ik kan zo even niet zeggen welke ik het wel vind, Maar metal slug kwam op mij altijd over als een soort van simpelere/humor versie van probotector/contra.
Kwa spelduur zal dat wel in orde zijn, de metal slug serie is waanzinnig moeilijk op latere levels. Overigens vind ik de graphics wel snor zitten. Akkoord, de ps2 was reeds in staat om het prachtige animatiedetail van de neogeo te evenaren, maar uiteindelijk koop je dit voor de verzamelwaarde (yay, alle games in een) en niet voor de kracht van je console te demonstreren
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Anoniem: 181786
Bioware heeft al wel aangekondigd een RPG voor de DS te maken, de Wii lijkt me ook best geschikt voor een westerse RPG. Kortom weet iemand wat over een westerse RPG?
ja idd zo had ik het ook begrepen. Sony is op dit moment echt niet goed bezig imo.Captain N schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 01:20:
Als ik het goed begrepen heb zijn ze nog niet failliet, maar is het probleem dat na deze uitspraak dat het illegaal is rechters het niet heel onwaarschijnlijk is dat Sony en/of Microsoft/Nintendo ze ook in andere landen gaan aanklagen. Dan zouden ze ipv deze ene rechtzaak er 30 tegelijk oid aan hun broek hebben hangen. Ik denk dat ze die stap voor willen zijn door nu te stoppen. Althans, dat is wat ik er van begrepen heb.
Ik heb niets tegen Sony maar wat ze allemaal uitspoken....
btw had laatst iets leuks gevonden op ign forum
http://media.putfile.com/Sony-Fanboy-Rant
is echt grappig, let ook vooral op de radio dj's op het eind
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Anoniem: 16195
Sommige spellen op de N64 zoals Zelfa The Ocarina of Time en Goldeneye hadden nogal last van een lage framerate, expres geloof ik omdat anders de spellen niet konden wegens technische limitaties van de N64, je merkt het wel als je door de levels loopt.
Gaan ze dat soort dingen nog aanpassen zodat er een constante framerate is en je gewoon soepel door de levels loopt (zoals bij de Wink Waker enzo) of gooien ze alleen de resolutie omhoog?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 16195 op 25-10-2006 11:48 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
uhm...
You look like I need a drink.
dus ik heb toch maar meteen gepre ordered
ik vind het wel raar dat er maar zo weinig hier ge pre ordered hebben (hier is ijmuiden)
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Mijn players choice loopt niet al te soepel. Zeker tijdens het maken van scherpe bochten in een druk gebied is het aardig stotteren. Niet onspeelbaar ofzo, maar goed lopen doet het ook zeker niet. EA heeft volgens mij in bijna al haar spellen de minste aandacht aan de cube versie besteed. Er zijn veel EA games die brak presteren op de Cube. Maar misschien dat dat met de extra kracht van de Wii opgelost is.Crital schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:41:
De player's choice versie van NFSU2 loopt trouwens wel redelijk soepel, geen framedrops of rare dingen, dit is in het verleden ook al een keer besproken, blijkbaar hebben ze de extra tijd gebruikt voor een betere versie... of hadden ze gewoon nog een betere versie liggen. Het spel draait niet op 60fps, maar wel een constante 30/40/whatever goed genoeg iig. Tevens als een 3rd party spel niet lekker draait op de Cube, maar wel bijv op de PS2 dan denk ik niet dat alleen extra power het probleem oplost. Maar het zou natuurlijk wel mooi zijn daar niet van.
uhm...
Ah arcade as in speehal, ik dacht dat je het als genre bedoelde . My bad. Hier in Amersfoort hadden we vroeger ook een arcade, maar 'niet zo uitgebreid' zou ik dan willen vertalen naar vrij beperktBoeboe schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:48:
[...]
wel, de beste die IK ooit gespeeld heb, zo goed?Onze arcadehal was niet ZO uitgebreid.
Kwa spelduur zal dat wel in orde zijn, de metal slug serie is waanzinnig moeilijk op latere levels. Overigens vind ik de graphics wel snor zitten. Akkoord, de ps2 was reeds in staat om het prachtige animatiedetail van de neogeo te evenaren, maar uiteindelijk koop je dit voor de verzamelwaarde (yay, alle games in een) en niet voor de kracht van je console te demonstreren
In het metal slug genre kan ik me amper games voor de geest halen die daar speelbaar waren. Het dichstbijzijnde is denk ik final fight en tmnht....toch een heel andere inslag.
Verzamel waarde ben ik het volkomen mee eens. En 2d gfx ownen, maar de meerderheid wil 3d...tsja.
10 second ninja DONE
Ik denk dat veel mensen niet preorderen omdat het toch wel vrijwel zeker is dat ze de Wii gewoon kunnen halen in de winkel, door het zeer grote aantal beschikbare consoles. Dat heb ik iig.Alien B.O.B. schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:31:
ik dacht is vandaag : laat ik is voor de zekerheid bij de bartsmit op de hoek pre orderen en niet via de site van bartsmit, dus ik vraag aan zo'n medewerker als ik zou preorderen hoeveelste ik op de lijst zou zijn : hij zei dus 4e of 5e
dus ik heb toch maar meteen gepre ordered
ik vind het wel raar dat er maar zo weinig hier ge pre ordered hebben (hier is ijmuiden)
mwah.....ik vrees dat Sony het wel overleefd. Veel importeurs vallen toch wel in het rijtje die hard gamers/fanatiekelingen. Deze hebben nu wsl al een 360 en wanneer deze uiteindelijk de kans krijgen om de grote namen te kunnen spelen op de ps3 dan zullen ze dat doen. Desnoods word de 360 dan weer verkocht.MetroidPrime schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 01:52:
IMHO is Sony op deze manier zijn eigen graf aan het graven. De vraag naar import consoles neemt toe omdat ze Europa naaien, maar het aanbod is 0,0. Een aantal van de mensen die dan een PS3 zou importeren koopt een Wii/Xbox 360 omdat ze geen zin hebben om 6 maanden te wachten.
Wat betreft negatieve publiciteit.
Ik vind het een ontzettend *piep*streek van Sony, maar ik ga nu echt mijn tv+ps2 uit het raam gooien, en stel...wanneer straks de ps3 weer de marktleider is en we de huidige ps2 situatie gaan nadoen dan komt ie er bij toch wel weer in.
(en weer mooi OT) Ik denk echter wel dat Sony het moeilijk krijgt vanwege de prijsstelling. Zij zijn duur en Wii goedkoop
10 second ninja DONE
Mijn Players Choice versie van Underground 2 loopt ook helemaal niet soepel. Alleen met de bumper-cam heb ik geen slowdown. In andere views vind ik het niet lekker om te spelen.Smoonshine schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:34:
[...]
Mijn players choice loopt niet al te soepel. Zeker tijdens het maken van scherpe bochten in een druk gebied is het aardig stotteren. Niet onspeelbaar ofzo, maar goed lopen doet het ook zeker niet. EA heeft volgens mij in bijna al haar spellen de minste aandacht aan de cube versie besteed. Er zijn veel EA games die brak presteren op de Cube. Maar misschien dat dat met de extra kracht van de Wii opgelost is.
Flickr PSN ID= cheironnl
Volgens mij deed de Ps2 het het eerste jaar ook niet zo best, zowel qua verkopen en beschikbare spellen. Maar inderdaad toen ging het toch nog vrij gelijk op.Anoniem: 93354 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:54:
Die prijsdaling kan nog wel even duren (denk wel meer dan 1 jaar?) en zodra een console eenmaal aan de leiding gaat is het erg moeilijk om daar nog tussen te komen, de keuze is dan zeg maar al gemaakt. Zo ging dat bij de ps2 ook.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Achja misschien is het wel ijdele hoop aangezien heel het genre op z'n gat ligt.
http://www.joystiq.com/20...telltale-wants-your-help/ ?Alabama_man schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:28:
Weetje wat mij tof zou lijken? Als ze point n click adventures zouden uitbrengen op de Wii. Die remote zou daarvoor perfect zijn. Desnoods brengen ze wat old-skool lucasarts adventures uit zoals Day of the tentacle of Full Throttle. Of beter nog, bieden ze die via de download dienst aan. Daarnaast zou je met de remote voor een adventure enorm veel mini-games en puzzles kunnen bedenken die gebruik maken van de controller.
Achja misschien is het wel ijdele hoop aangezien heel het genre op z'n gat ligt.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik heb er dus echt geen problemen mee, misschien rijd ik wel te langzaam.cheiron schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:54:
[...]
Mijn Players Choice versie van Underground 2 loopt ook helemaal niet soepel. Alleen met de bumper-cam heb ik geen slowdown. In andere views vind ik het niet lekker om te spelen.
You look like I need a drink.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Het eerste jaar was er nog geen concurrentieHoedje schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:00:
[...]
Volgens mij deed de Ps2 het het eerste jaar ook niet zo best, zowel qua verkopen en beschikbare spellen. Maar inderdaad toen ging het toch nog vrij gelijk op.
uhm...
DreamcastAnoniem: 93354 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:50:
[...]
Het eerste jaar was er nog geen concurrentietoen alle 3 de consoles op de markt waren was het al vrij snel duidelijk dat de ps2 het ging winnen.
Mjah sony is toen expres hoog begonnen opdat ze toch geen concurrentie hadden, de ps3 is zo duur omdat sony niet anders kan. Ze geven nu al enorme winstwaarschuwingen door de enorme kosten (verlies) die ze op de ps3 gaan maken, dan kunnen ze echt niet zomaar opeens 200 euro eraf halen in het eerste jaar.Smoonshine schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:11:
De PS2 was toch in het begin ook ruim boven de 1000 gulden als ik me niet vergis? Dat is ook niet echt een prettige instapprijs. Als ik me goed herinner is die prijs ook aardig snel omlaag gegaan toen de concurrenten eraan kwamen. De xbox is geloof ik al na een half jaar een stuk goedkoper geworden. Toen kregen de bezitters van het eerste uur nog een game cadeau als verontschuldiging.
Alsof de dreamcast ooit een kans heeft gehad
Er is nog hoop
This space is occupied
xbox werd idd een stuk goedkoper, maar ik kreeg wel 2 spellen naar keuze en een controller. Wel relaxt dus!Smoonshine schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:11:
De PS2 was toch in het begin ook ruim boven de 1000 gulden als ik me niet vergis? Dat is ook niet echt een prettige instapprijs. Als ik me goed herinner is die prijs ook aardig snel omlaag gegaan toen de concurrenten eraan kwamen. De xbox is geloof ik al na een half jaar een stuk goedkoper geworden. Toen kregen de bezitters van het eerste uur nog een game cadeau als verontschuldiging.
http://www.ngcfrance.com/...wii/interface/scr_015.jpg
de officiele Nintendo site in de wii browser. Dat herinnerde me er plots aan dat de nintendo site niets eens goed kan weergegeven worden op de Wii browser voor de pc (probeer je sterren maar eens te raadplegen: 1 grote zooi), dus wordt het hoog tijd dat ze hun site eens deftig gaan herschrijven
- MetroidPrime
TopicstarterWii browser voor je pc? Heb ik iets gemist?Boeboe schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:04:
er werden wat nieuwe screens gepost op ngcfrance.com over de interface. Meteen viel me de volgende screen op:
de officiele Nintendo site in de wii browser. Dat herinnerde me er plots aan dat de nintendo site niets eens goed kan weergegeven worden op de Wii browser voor de pc (probeer je sterren maar eens te raadplegen: 1 grote zooi), dus wordt het hoog tijd dat ze hun site eens deftig gaan herschrijven
Overigens doet die site het prima in Firefox 2, ook het raadplegen van sterren.
Het enige probleem met die site is dat als er wat leuks op staat wat ik kan kopen met mn sterren, het altijd te snel is "uitverkocht".Boeboe schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:04:
er werden wat nieuwe screens gepost op ngcfrance.com over de interface. Meteen viel me de volgende screen op:
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Spellen €49,99 - €59,99
Wii Remote € 39,99
Wii Nunchuk € 19,99
Wii Classic Controller € 19,99
Wii Component Cable € 34,99
Wii RGB Cable € 34,99
Wii Points Card 2000 € 24,99
Wii Lan adapter €? Q1 2007
(dit zijn officiële verkoop prijzen, webwinkels stunten hier vaak wel in)
[ Voor 18% gewijzigd door Eppo © op 26-10-2006 01:05 ]
Anoniem: 104593
Ik reken 24,99 of 29,99 voor de accesoires die direct omgerekend 19,99 kosten.Eppo © schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 01:02:
Ik weet niet zeker of ze al bekend zijn bij jullie, maar de prijzen voor de games en extra dingetjes: (ik heb even snel gezocht op prijzen, maar kon nog niks vinden voor de europese release, alleen dingen gebasseerd op de japanse/amerikaanse prijzen)
Spellen €49,99 - €59,99
Wii Remote € 39,99
Wii Nunchuk € 19,99
Wii RGB Cable € 34,99
De geschiedenis leert dat omreken prijzen er heel vaak naastzitten.
Anoniem: 87302
wauw, 77 gulden voor een scart en 77 gulden voor een component kabel! kostprijs in china: 30 eurocent materiaalkosten, 10 eurocent arbeidskosten, 50 eurocent inpak+transportkosten....... Voor nog geen euro ligt dat ding hier bij de importeur!Eppo © schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 01:02:
Ik weet niet zeker of ze al bekend zijn bij jullie, maar de prijzen voor de games en extra dingetjes: (ik heb even snel gezocht op prijzen, maar kon nog niks vinden voor de europese release, alleen dingen gebasseerd op de japanse/amerikaanse prijzen)
Spellen €49,99 - €59,99
Wii Remote € 39,99
Wii Nunchuk € 19,99
Wii RGB Cable € 34,99
Anoniem: 16195
opera browser bedoel ik dus. en in firefox kan het prolly wel werken. Die neemt het niet zo nauw met de w3c standaardMetroidPrime schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:10:
[...]
Wii browser voor je pc? Heb ik iets gemist?
Overigens doet die site het prima in Firefox 2, ook het raadplegen van sterren.
Kijk, de mediamarkt verkoopt RGB scart kabels voor 7 euro (voor dvd spelers).Max|Burn schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 08:01:
Zo erg is het ook weer niet maar inderdaad, in de groothandel -> retail en retail -> klant komt er vooral flink wat bij. Voor 10-15 Euro had het ook gekund.
Redelijke prijs toch? Precies dezelfde kabel ligt voor 1 euro(!) in Nederland bij knakenland, heet nu Euroshopper of zo. Daar zit nog bijna 19 cent BTW in ook!
Als het vanuit China naar Nederland kan en voor 81 eurocent ex btw in de winkel ligt dan is er heeeeeeel veeeeeeel winst op deze kabels. Echt een schandalige prijs van Nintendo!
Die van 7 euro vallen overigens ook niet onder de duurdere. Dan is 30 euro niet vreemd. Maar goed.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Nope.Anoniem: 16195 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 08:15:
Zit er op de officiele RGB kabel ook een audio-uit eigenlijk? Ik wil m'n Wii wel op m'n geluidsetje aankunnen sluiten..
Ik had er een van piranha gekocht die dat wel had, maar die kwaliteit is absurd bagger. Beeldkwaliteit ging een sprong achteruit ipv vooruit. Dus ik heb de audio uitgangen van die piranha kabel afgeknipt en aan de RGB connector gesoldeerd (je kan hem gewoon opendraaien bij de kabel en dan heb je een printplaatje). Geluid is dan prima en je hebt de beeldkwaliteit van de Nintendo kabel
Wii RGB Cable € 34,99
als het goed is konden we die van de cube toch ook gewoon blijven gebruiken? Dan vervang ik nl alleen het kastje hier van een cube naar een wii straks en kan ik zo weer doorgaan terwijl de cube van een welverdiende rust periode geniet.
Gisteren hier ook maar de lokale dixons leeggekocht van wavebirds. Er lagen er nog 2 stuks, beiden meegenomen, komen altijd nog van pas
[ Voor 24% gewijzigd door aapelite op 26-10-2006 08:39 ]
Ergens is dat ook een gedeelte van het probleem, waarom kan een third party niet voor 15 euro een fatsoenlijke RGB kabel in de winkel leggen. I.i.g. bij de Gamecube heb ik alleen maar gelezen dat de officiele kabel goed is, dus die heb ik ook. Maar bij de Wii betaal je daar wel de hoofdprijs voor. Component voor 35 vind ik redelijk, maar RGB is gewoon afzetterijaapelite schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 08:37:
[...]
Nope.
Ik had er een van piranha gekocht die dat wel had, maar die kwaliteit is absurd bagger. Beeldkwaliteit ging een sprong achteruit ipv vooruit. Dus ik heb de audio uitgangen van die piranha kabel afgeknipt en aan de RGB connector gesoldeerd (je kan hem gewoon opendraaien bij de kabel en dan heb je een printplaatje). Geluid is dan prima en je hebt de beeldkwaliteit van de Nintendo kabel

Splinter Cell Wii is helaas gewoon een port:I didn't play Red Steel at E3, and I didn't go to NYC. So I had no firsthand knowledge of the game until today. And what I played was great. Apparently they've made great strides between E3 and today, because the controls -- which have you using the Wii remote to aim your gun and swing your katana -- were spot-on, making for an immersive, thrilling ride.
Dan is het natuurlijk wel leuk dat Ubisoft zoveel games maakt voor de Wii. Maar het grootste gedeelte is wel prut. Monster 4x4 en GT Pro heb ik ook alleen maar slechte dingen over gelezenThe rest of Fisher’s many, many commands are mapped to buttons all over the Wii remote — the two trigger buttons on top of the left-hand nunchuk, the four different directions of the D-pad on top of the remote. I found myself totally confused as to what did what — it’s obvious that Sam’s moves were designed with a PS2 controller in mind, then mapped after the fact to the totally different Wii setup
@Boeboe, weet je zeker dat ze in Europa standaart een scart kabel meeleveren? Is dat niet gewoon composiet met een scart verloopje?
absoluut geen enkel idee. Had het gewoon eens horen vallen op dit forum een hele tijd geleden.Hoedje schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:37:
@Boeboe, weet je zeker dat ze in Europa standaart een scart kabel meeleveren? Is dat niet gewoon composiet met een scart verloopje?
red steel is trouwens voor mij nog steeds een twijfelaar. Ik ben zowiso niet echt voor shooters te vinden en zou hem dan ook enkel kopen als de controls ECHT heel goed zijn. De reviews verschillen echter nog altijd nogal veel. Blijkbaar zijn er nog steeds verschillende versies in omloop op demoparties.
[ Voor 31% gewijzigd door boe2 op 26-10-2006 10:09 ]
Mijn foto's op Flickr.
Een DVI kabel voor de cube/wii? Ik mag hopen dat die ook naar NL komt. Daar zit ik echt op te wachten bij gebrek aan component ingang op mijn tv. Ik geloof niet dat ik bij de standaard kabels een DVI of VGA kabel heb gezien, maar zo'n kabel zou voor veel mensen een uitkomst zijn.Captain N schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:34:
Ja, composiet met scartblokje zit er standaard bij. Ik zag hier trouwens een DVI kabel liggen als ik het goed heb. Hoe is de kwaliteit daarvan in vergelijking met component? Ik heb deze kabel nooit in NL zien liggen iig. De component kabel ligt hier ook gewoon in de schappen.
uhm...
- MetroidPrime
TopicstarterDat valt wel mee hoor, je hebt enorme kwaliteitsverschillen tussen verschillende RGB-kabels. Je zou inderdaad een kabel van 1 Euro kunnen maken, maar dan moet je niet gaan klagen als je gratis de ondertiteling van Nederland 1 kan lezen terwijl je Zelda speelt.Anoniem: 87302 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 07:46:
[...]
wauw, 77 gulden voor een scart en 77 gulden voor een component kabel! kostprijs in china: 30 eurocent materiaalkosten, 10 eurocent arbeidskosten, 50 eurocent inpak+transportkosten....... Voor nog geen euro ligt dat ding hier bij de importeur!
Dus die kabels hebben ook nog extra functionaliteit! Nog een verkoopargument voor de goedkope kabel...MetroidPrime schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:26:
[...]
Dat valt wel mee hoor, je hebt enorme kwaliteitsverschillen tussen verschillende RGB-kabels. Je zou inderdaad een kabel van 1 Euro kunnen maken, maar dan moet je niet gaan klagen als je gratis de ondertiteling van Nederland 1 kan lezen terwijl je Zelda speelt.
- MetroidPrime
TopicstarterNou ja, als je dat acceptabel vind, dan kun je net zo goed composietkabels blijven gebruiken.Anoniem: 87302 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:14:
[...]
Dus die kabels hebben ook nog extra functionaliteit! Nog een verkoopargument voor de goedkope kabel...
Deze bedoel ik. Excuse moi als het geen DVI kabel is, ik heb daar vrij weinig verstand van. Maar ook dan de vraag hoe deze kabel zich verhoudt tov de andere meer bekende kabels.Smoonshine schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:14:
Een DVI kabel voor de cube/wii? Ik mag hopen dat die ook naar NL komt. Daar zit ik echt op te wachten bij gebrek aan component ingang op mijn tv. Ik geloof niet dat ik bij de standaard kabels een DVI of VGA kabel heb gezien, maar zo'n kabel zou voor veel mensen een uitkomst zijn.
Mijn foto's op Flickr.
- MetroidPrime
TopicstarterIk weet het niet zeker, maar ik dacht dat dat een video-kabel is die alleen in Japan gebruikt wordt.Captain N schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:11:
[...]
Deze bedoel ik. Excuse moi als het geen DVI kabel is, ik heb daar vrij weinig verstand van. Maar ook dan de vraag hoe deze kabel zich verhoudt tov de andere meer bekende kabels.
D4 connector carries a Component video signal
[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 26-10-2006 18:20 ]
Mijn foto's op Flickr.
Dat zijn baggerkabels. Ik weet niet hoe met bij jou zit maar ik wil gewoon kwaliteit.Anoniem: 87302 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 08:25:
[...]
Kijk, de mediamarkt verkoopt RGB scart kabels voor 7 euro (voor dvd spelers).
Redelijke prijs toch? Precies dezelfde kabel ligt voor 1 euro(!) in Nederland bij knakenland, heet nu Euroshopper of zo. Daar zit nog bijna 19 cent BTW in ook!
- MetroidPrime
Topicstarter[ Voor 8% gewijzigd door MetroidPrime op 27-10-2006 01:26 ]
Mijn foto's op Flickr.
Wat MP al zegt. Je hebt erg veel verschilt in kwaliteit per kabels. Je hebt ook component kabels voor 15 euro. Je kan ze echter ook krijgen voor 60 euro. En dat verschil merk je zeker wel in kwaliteit. De Nintendo kabels zijn over het algemeen van erg goede kwaliteit en daar betaal je dan ook voor. Het blijven wel dure dingen die kabels. Maar er komen straks ook wel goedkopere 3rd party kabels.Schweino schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:43:
en tegenwoordig kan je ze verkrijgen tussen de 5 en 10 euro, en het lijkt me sterk dat ze met verlies verkocht worden. De marge is dan dus wel buitensporig hoog naar mijn mening.
uhm...
Verder is het inderdaad zo dat er een groot kwaliteitsverschil tussen kabels zitten, maar dan nog kun je voor een paar euro een fantastische kabel produceren. Ik heb zelf ook voor mijn DVD speler een noname kabel gekocht van 12 euro ofzo. Dat ding is harstikke dik, dubbel afgeschermd, heeft vergulde pluggen (niet dat dat ook maar iets uitmaakt, maar toch) en geeft dus ook een superstrak beeld. Over dit soort dingen zijn trouwens al wel topis volgeschreven, aangezien niet iedereen er van overtuigd is dat een goede kabel ook per definitie heel duur moet zijn.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Artikelen kunnen op een gegeven moment onder de inkoopprijs worden verkocht als ze full-price niet meer op een koper kunnen rekenen. De producten in voorraad houden kost dan alleen nog maar geld.Schweino schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:43:
en tegenwoordig kan je ze verkrijgen tussen de 5 en 10 euro, en het lijkt me sterk dat ze met verlies verkocht worden. De marge is dan dus wel buitensporig hoog naar mijn mening.
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
& een trailer daarvan: http://www.youtube.com/watch?v=Rngg2O3CQAI.
Daarnaast heeft Nibris weer wat van zich laten horen:
Splintercell voor de Wii zal dan brak spelen, het ziet er niet slecht uit:We are working now for Sadness Wii (with Frontline and Digital Amigos Q4 2007/Q1 2008), ROTR DS (Q2 2007/Q3 2007) and new project for DS (2Q 2007) and Wii (4Q 2007) - Double Pang (working title). New info about it you will recive next week.
And yes - we have both DS and Wii dev-kits.

(klik op het plaatje voor meer)
Er zijn ook nieuwe screenies van Tony:

(klik voor iets meer)
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 27-10-2006 09:53 ]
ik vind hem trouwens er erg goed uitzien maar dat is mijn mening
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Ik vind dat Multiplayer filmpje er ook goed uitzien. Het is natuurlijk overdreven gespeeld en dat kan commentaar opleveren, maar over de beelden heb ik niets te klagen. Bovenal zag het er ouderwets leuk uit, dat kan wel eens net zo leuk worden als James Bond op de N64.Alien B.O.B. schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:22:
nou die comments op dat redsteel filmpje zijn niet echt goed
ik vind hem trouwens er erg goed uitzien maar dat is mijn mening
De laatste tijd komen er steeds betere screenshots op internet die laten zien dat de Wii toch nog wel heel wat grafische kracht in huis heeft.
- MetroidPrime
TopicstarterDit is overigens de sensor bar stand die bij de console geleverd zal worden:

Erg kort en ook geen spoilers. Wel erg gaaf.
http://www.nintendo.co.jp...terview/vol5/movie01.html
http://www.nintendo.co.jp...terview/vol5/movie02.html
uhm...
Edit: de meeste LCD tv's zijn tussen de 5 en 10 cm diep, dus dat gaat makkelijk lukken
[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 27-10-2006 12:05 ]
Dus 60euro voor een volledige controller....Eppo © schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 01:02:
Spellen €49,99 - €59,99
Wii Remote € 39,99
Wii Nunchuk € 19,99
Wii RGB Cable € 34,99

Valt toch wel mee? En de meeste party games kun je af met enkel de wiimote.Hidde schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:23:
[...]
Dus 60euro voor een volledige controller....
De Xbox 360 controller is €50 en die van de PS3 schijnt ook €50 te gaan kosten.
Dus op zich scheelt het maar een tientje voor erg veel extra techniek.
Nee 40 euro voor een volledige controller, en daar krijg je nog 'Wii play' bij ookHidde schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:23:
[...]
Dus 60euro voor een volledige controller....
[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 27-10-2006 12:27 ]
This space is occupied

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 27-10-2006 12:31 ]
Ik denk dat ik ga voor 2 nunchucks en 4 wii-motes. Dan denk ik dat je een aardige multiplayer dekking hebt. Ik hoop alleen niet dat je straks nog weer extra add-ons moet kopen om alles te kunnen spelen, want dan wordt het wel een duur grapje.
uhm...
Dat is nog helemaal niet zekerjohnnyv.nl schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:30:
En dan wil je naast je party games ook smash bros spelen, enfin, weer 4 controllers erbij(a 19,99)
Inderdaad, ik wou net zeggen, hebben jullie geen vrienden die er ook één kopen? Ik heb sowieso al minstens twee vrienden die er één kopen. Dus ik koop er gewoon één Wiimote met Nunchuck bij en dan is het goed. Met z'n drieen of vieren games is toch altijd even regelen en als er gewoon een vriend(in) langs komt dan kunnen we meteen gaan gamen.Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:51:
Ik koop er 1 wiimote met nunchuck bij. Als er dan meerdere vrienden langs komen (die ongewtijfels ook een Wii zullen kopen) zullen die hun eigen controlers even mee moeten nemen. Wellicht dat ik er in de loop der tijd meer bij koop, maar niet gelijk in het begin.
* Hoedje hoopt alleen dat de controllers iets duurzamer zijn. Ik heb 4 Gamecube controllers, waarvan er nog maar ééntje het helemaal goed doet

Edit: heeft iemand eigenlijk nog iets gehoord over de lightgun add-on? Deze dus:
[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 27-10-2006 12:59 ]
Leuke filmpjes, is er al een foto van het hele gebied in zelda tp ?Xrenity schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:47:
Twee nieuwe Zelda filmpjes
Erg kort en ook geen spoilers. Wel erg gaaf.
http://www.nintendo.co.jp...terview/vol5/movie01.html
http://www.nintendo.co.jp...terview/vol5/movie02.html
Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.
Zit er grafisch nog veel verschil in de: Wii en Gamecube versie ?
Of maakt dat weinig uit ?
Want ik wilde eerst de gamecube versie kopen.
Dit topic is gesloten.