Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 66 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.272 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:28:
[...]
Maar als ik de hele discussie hierboven lees, dan lijkt het net alsof de meegeleverde kabel per definitie inferieure beelden oplevert, en dat als je niet voor component gaat je jezelf eigenlijk te kort doet...
Zo komen mensen altijd over :P Die mensen moet je lekker laten gaan. Zij willen voor die 2% extra kwaliteit veel inleveren. Hebben dan ook graag een tv van 2500 euro en zeveren over alles.

Levert een leuke discussie op. Levert veel info voor de mensen die weinig weten over kabels op. Maar het is echt niet interesant voor ons mensen die een inferieure 4:3 tv hebben :P Tenzei je geld te veel hebt.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Bij een 'gewone' tv RGB-scart gebruiken (dus niet zo'n geel stekkertje) en op een LCD (of iets anders met mogelijkheid tot aansluiting) component (ivm progressie scan).

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld teveel is niet echt aan de orde :P
Maar als een paar tientjes investering mij meer plezier oplevert hoor ik het graag! :)

Voorlopig laat ik het component-gebeuren maar even voorbij gaan, dat kan altijd nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:28:
[...]

Ja, duh ;)

Maar als ik de hele discussie hierboven lees, dan lijkt het net alsof de meegeleverde kabel per definitie inferieure beelden oplevert, en dat als je niet voor component gaat je jezelf eigenlijk te kort doet...
Met component is er goed te gamen maar RGB scart geeft zowieso een stuk beter beeld. Heb voor de gamecube een goedkoop 15 euro kabeltje gepakt van de mediamarkt en het beeld is echt vele malen scherper. Ook op de Xbox scheelt het enorm. Vooral letters e.d. zijn stukken beter te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:21

Smoonshine

Feyenoord!!

De beeldverbetering is echt wel meer dan 2%. Ook op een inferieure 4:3 televisie. Goede kabels kunnen echt verschrikkelijk veel schelen in beeldkwaliteit. Toen ik overging van composiet naar RGB werd mijn beeld voor mijn gevoel zeker 2x zo scherp. Moeilijk leesbare letters waren ineens makkelijk leesbaar (Fifa) en ook de intensiteit van de kleuren schoot een eind omhoog. Dat was op zo'n el cheapo camping tv'tje. Op mijn LCD heb ik dan weer wat minder fraai beeld met de RGB kabel, maar nog steeds een stuk beter dan van de standaard composiet kabel. Voor de Wii haal ik me er fijn een Component kabel bij. Die beeldverbetering is mij zeker 40 euro waard.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27
Ik heb een 50Hz breedbeeld CRT, en ga dus een goede SCART kabel kopen die RGB over SCART geschikt is. Dat is in mijn geval de beste oplossing. Moet ik er alleen nog een SCART verdeelblokje van goede kwaliteit bij nemen, want mijn TV heeft 2 SCART ingangen, maar alleen de eerste kan ook RGB over SCART aan. Daar zit op het moment m'n Pioneer DVD speler op aangesloten.

* Haay wacht nog op SED of misschien zelfs wel die nieuwe Australische TV's die met laserlicht projecteren....

[ Voor 12% gewijzigd door Haay op 12-10-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Haay schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:21:
Ik heb een 50Hz breedbeeld CRT, en ga dus een goede SCART kabel kopen die RGB over SCART geschikt is. Dat is in mijn geval de beste oplossing. Moet ik er alleen nog een SCART verdeelblokje van goede kwaliteit bij nemen, want mijn TV heeft 2 SCART ingangen, maar alleen de eerste kan ook RGB over SCART aan. Daar zit op het moment m'n Pioneer DVD speler op aangesloten.

* Haay wacht nog op SED of misschien zelfs wel die nieuwe Australische TV's die met laserlicht projecteren....
Er zijn altijd wel nieuwe ontwikkelingen, maar ga je daar echt 5~10jr op zitten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

ari3 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:00:
[...]

Allemaal onjuist:
(1) Composiet video en S-video zijn niet gebaseerd op RGB maar op YUV.
(2) Progressive scan is niet exclusief voorbehouden aan component. RGB gaat ook prima samen met progressive scan. Zie Xbox360, Dreamcast, PS2, PS3 en zo'n beetje iedere PC van de laatste 20 jaar.
Kortom, RGB is technisch superieur aan component.
even wat ingekort, ik ben ervan overtuigd dat jij er stukken meer van kent dan ik, maar toch wat aanmerkingen :)
Ik heb geen 360 (had wel een dreamcast, daarbij was progressive scan mogelijk via de vga box).
Op de ps2 is er geen enkele manier om progressive scan te activeren zonder een componentkabel te gebruiken, en voor zover ik weet is dit op de 360 ook het geval. Scartkabels (het moet bruikbaar zijn op je tv :p) bieden niet genoeg bandbreedte.
Op men ps2 moet ik de output trouwens op YPbPr zetten. Met rgb komt er GEEN beeld door mijn component ;)

RGB mag wel een grotere kleurdiepte hebben, maar zoals je zelf ook al vermeld is dit niet merkbaar voor het menselijk oog (tenzij je hier een enorme obsessie voor hebt). Component staat echter wel toe om 480p en hoger door te sturen (progressive dus). Dit kan misschien ook wel met een rgb signaal, maar voor zover ik weet is dit niet het geval met scart. Je hebt buiten component dus niet veel andere opties als je progressive wil spelen, wat sterk aan te raden is op een lcd tv. Op een crt mag dit kwaliteitsverschil idd miniem zijn, maar op een LCD is het een wereld van verschil.
Met component is er goed te gamen maar RGB scart geeft zowieso een stuk beter beeld. Heb voor de gamecube een goedkoop 15 euro kabeltje gepakt van de mediamarkt en het beeld is echt vele malen scherper. Ook op de Xbox scheelt het enorm. Vooral letters e.d. zijn stukken beter te lezen.
ik denk dat je composiet en component door elkaar haalt. Lijkt me sterk dat jij een componentkabel bij je cube kreeg :p (terwijl die op europese cubes niet eens gebruikt kunnen worden)

[ Voor 15% gewijzigd door boe2 op 12-10-2006 12:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:18
Zo'n scartkabel die loopt directvan je kubus (aansluiting aan de enekant) naar scart (andere uiteinde van de kabel)?

Want ik heb mijn kubus nu via mijn 5.1 lopen. En beter beeld is leuk, maar ik wil wel graag geluid houden via mijn 5.1. Of kan ik dan gewoon mijn geluid (aansluiting 1 achter in de kubus) naar mijn 5.1 sturen en dan de andere aansluiting (achter op mijn kubus) aansluiten op mijn tv (een rgb scartkabel) en dan gewoon het geluid van mijn tv uitzetten?

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
Blaatschaap11 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:47:
Zo'n scartkabel die loopt directvan je kubus (aansluiting aan de enekant) naar scart (andere uiteinde van de kabel)?

Want ik heb mijn kubus nu via mijn 5.1 lopen. En beter beeld is leuk, maar ik wil wel graag geluid houden via mijn 5.1. Of kan ik dan gewoon mijn geluid (aansluiting 1 achter in de kubus) naar mijn 5.1 sturen en dan de andere aansluiting (achter op mijn kubus) aansluiten op mijn tv (een rgb scartkabel) en dan gewoon het geluid van mijn tv uitzetten?
Heeft je TV geen audio-uitgang? Zo ja, dan verbind je de TV met de 5.1 set en de Gamecube via scart met de TV. De TV zal dan (meestal) het geluid van de Gamecube doorsturen naar je 5.1 set.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27
-Sander schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:30:
Er zijn altijd wel nieuwe ontwikkelingen, maar ga je daar echt 5~10jr op zitten wachten?
Ik heb al zo vaak LCD en plasma schermen bij mensen thuis gezien, maar vind het beeld gewoon lelijk, vergeleken met m'n ouderwetse CRT scherm. Zelfs veel 100Hz CRT breedbeeld schermen vind ik nog lelijk. Dan neem ik het 50Hz geflikker maar op de koop toe, maar er is tenminste geen digitale manipulatie nodig om het beeld nog enigszins aanschouwbaar te tonen zoals bij 100Hz CRT, bij LCD en bij Plasma...

Moet toegeven dat ik laatst bij de MediaMarkt een LCD rear-projection scherm zag dat misschien maar 15 cm diep was, en waarvan ik het beeld significant mooier vond dan een in formaat vergelijkbaar LCD scherm dat er naast hing. Maar ja, ding koste iets van 6600 euro. Mij te veel geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Smoonshine schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:36:
[...]
De AC-adapter zul je wel kunnen kopen als de oude stuk is. Het zou toch ook niet erg best zijn, wanneer je geen nieuwe kunt kopen wanneer de oude buiten de garantie om stuk gaat.
Of als je een US/Jap Wii koopt kan je los een stroomadapter kopen in Nederland, zodat je geen step down converter hoeft te gebruiken. Heb ik ook gedaan bij m'n Snes/N64/Gamecube. Dat vind ik overigens wel relaxed van Nintendo, dat ze altijd een externe stroomadapter hebben. Nog mooier was het geweest als die adapters multivolt geweest zouden zijn, zodat ze met een voltage tussen de 100 en 250 volt overweg hadden gekund zoals je bij sommige 3rd party adapters voor de N64 en gamecube wel ziet. (En volgens mij is de adapter van de psOne ook multivolt)
Alien B.O.B. schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:43:
[...]
en kan een CRT tv ook component of alleen RGB of scart ?
In NL zijn er maar 2 modellen te koop op dit moment die dat kunnen (een van Samsung (Samsung WS-32Z409 CRT HDTV topic - deel2) en een van Philips (philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?) ), in de USA zie je dat veel meer TVs dit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Schweino schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:11:
[...]

Of als je een US/Jap Wii koopt kan je los een stroomadapter kopen in Nederland, zodat je geen step down converter hoeft te gebruiken. Heb ik ook gedaan bij m'n Snes/N64/Gamecube. Dat vind ik overigens wel relaxed van Nintendo, dat ze altijd een externe stroomadapter hebben. Nog mooier was het geweest als die adapters multivolt geweest zouden zijn, zodat ze met een voltage tussen de 100 en 250 volt overweg hadden gekund zoals je bij sommige 3rd party adapters voor de N64 en gamecube wel ziet. (En volgens mij is de adapter van de psOne ook multivolt)
[...]

In NL zijn er maar 2 modellen te koop op dit moment die dat kunnen (een van Samsung (Samsung WS-32Z409 CRT HDTV topic - deel2) en een van Philips (philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?) ), in de USA zie je dat veel meer TVs dit kunnen.
Zijn er zeker wel meer. Zo heb ik zelf een JVC die zelfs 1080i over component doet. Ook Panasonic en Sony hebben hier CRT's gehad met componentaansluiting. Loewe en Philips CRT's met 'component over Scart'. Maar das allemaal niet zo heel interessant denk ik ;)

In de VS en Japan kennen ze geen scart dus zijn ze inderdaad al veel sneller overgestapt op component.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 12-10-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Hier in Japan staan er al veel supergrote platte TV's met prachtige kwaliteit. In NL heb ik het idee dat hoe groter je scherm is, hoe brakker het beeld wordt met die platte dingen, maar deze zijn zo scherp als het maar kan (voor mijn ongetrainde oog :P) met prachtig heldere kleuren. Prijzen zijn een euro of 2000/3000 helaas, dus even eentje importen zit er waarschijnlijk niet in. :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06 09:34

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Boeb0e schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:41:

ik denk dat je composiet en component door elkaar haalt. Lijkt me sterk dat jij een componentkabel bij je cube kreeg :p (terwijl die op europese cubes niet eens gebruikt kunnen worden)
Op de eerste cubes zaten wel die digitale uitgang, bewijs staat hier in mijn kamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
En ik heb mijn europeesche cube hier ook gezellig over component draaien.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 17:36
Mischien is het wel eerder langs gekomen (ben niet zo'n trouwe lezer ;) ) maar is de vga/tv/whatever aansluiting van de cube en de wii het zelfde? op foto's lijkt het wel heel veel op elkaar.

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
nezumi schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:52:
Mischien is het wel eerder langs gekomen (ben niet zo'n trouwe lezer ;) ) maar is de vga/tv/whatever aansluiting van de cube en de wii het zelfde? op foto's lijkt het wel heel veel op elkaar.
Nee, helaas :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:01:
[...]

Ik heb al zo vaak LCD en plasma schermen bij mensen thuis gezien, maar vind het beeld gewoon lelijk, vergeleken met m'n ouderwetse CRT scherm.
LCD is inderdaad waardeloos, maar een goed aangesloten plasmascherm (alleen met COMPONENT, geen troep als matige rgb/composiet(!)/s-video ) geeft een geweldig goed beeld op de xbox 360/gamecube. Ben niet onder de indruk van de PS2 component beeldkwaliteit, dat heeft Sony echt goed verneukt!

Een goeie dvd speler met component ziet er ook goed uit op een goed plasma scherm (pioneer/panasonic/fujitsu, geen troep zoals sony/philips/lg/samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik vind LCD schermen toch echt vele malen mooier dan Plasma schermen hoor. Gister nog een hele tijd bij de Media markt alle schermen zitten bekijken (incl. de 1080p schermen) En het waren toch steeds de LCD's die ik het mooist beeld vond geven.
Toch wacht ik nog even een half jaartje, tot de 720p lcd's nog wat goedkoper zijn, of de 1080p lcd's iets normaler geprijsd zijn.
Maar dit is allemaal niet echt relevant voor de Wii. Die komt gewoon aan mn Sony 100hz breedbeeld CRT te hangen (via RGB) :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

The story continues:
Nintendo told Kikizo today that this is a known issue with the Wii. A company representative explained that the Wii sensor bar is affected by head-on exposure to sunlight, which could cause "some interference". But he likened it to not being able to see a TV with the sun shining straight on it.
Zal allemaal nog wel meevallen, maar er is dus wel iets aan de hand.
Via Gizmodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Ik zit net dit filmpje te kijken.

Het ziet er echt zo simpel uit om het te maken, ok er zal vast veel meer bij komen kijken, maar dat maakt niet uit. Als het maar leuk is, dan kom je er vanzelf wel. Nu nog een Wii devkit :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Vanitas schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 00:50:

Het ziet er echt zo simpel uit om het te maken, ok er zal vast veel meer bij komen kijken, maar dat maakt niet uit. Als het maar leuk is, dan kom je er vanzelf wel. Nu nog een Wii devkit :P
Als het echt zo makkelijk is als in het filmpje, zal het voor developers niet meer uitmaken of je nu een traditionele controller gebruikt of de Wiimote.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 00:50:

Ongelofelijk, wat is dat een gaaf filmpje. Ik wil zelfs dat stomme ballonspel gaan spelen zeg, daar kan ik wel een avond mee zoet zijn als ik een paar biertjes op heb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

fuzzyeyebrows1 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:46:
[...]

Op de eerste cubes zaten wel die digitale uitgang, bewijs staat hier in mijn kamer :P
ja, de mijne heeft ook een digitale uitgang, maar tenzij je freeloader + import gaat gebruiken is die nogal werkloos :) (of zijn er effectief EU games uitgebracht die dit ondersteunen?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Met een qoob chip kan je 480p forceren, ook met (veel) Europesche spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Voor wie het nog niet heeft gezien:

Bij Play.com zijn Ikaruga (€26,99) en Skies of Arcadia: Legends(€37) weer te koop! Beide klassiekers en erg aan te raden. Sowieso heeft Play leuke dingetjes staan op het moment (October Blowout).

Zoals ook Resident Evil 1,2,3 en 0 voor 22 euro per stuk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Willybubba op 14-10-2006 09:21 ]

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Zo heb net even een bestelling van zo'n 11 games geplaatst en een Wii controller + nunchuck bij videogamesplus.ca :P

Zag dat je nu kon pre-orderen dus gelijk even gebruik van gemaakt. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

zo dat zal dan aardig wat gaan kosten :P

ik heb gewoon mijn wii besteld bij bartsmit (online dan wel)

is het trouwens beter om online te bestellen of gewoon in winkel formuliertje in vulle?

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Zou gewoon naar de plaatselijke winkel gaan dan. :)

En volgens mij waren niet al die 11 titels launchtitels (MP3 en SMG bijv niet) maargoed dacht laat ik er snel bij zijn. :) Geld heb ik al opzij gezet dus. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
11 Wii games besteld in Amerika, terwijl de Wii niet regio vrij gaat worden.

Waar heb je de console zelf dan besteld?

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Little Bear schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 00:25:
11 Wii games besteld in Amerika, terwijl de Wii niet regio vrij gaat worden.

Waar heb je de console zelf dan besteld?
Al geruime tijd in bestelling staan maargoed dat is altijd een gok he. :)

Maargoed maak je daar maar niet druk om. ;) Ik heb voor december wel een US Wii hier staan geloof me maar. :P Misschien dat daar nog een PAL Wii bij komt maar dan moeten de games hier wel maximaal 2 maanden na de US release komen anders hoeft het van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06 09:34

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Nieuwe screens van far cry voor de Wii

Klik

Ik vind het er nog wel aardig uitzien, ik weet haast zeker dat het in beweging mooi uitpakt qua gfx. En die crosshair zit op alle screens erg in het midden, misschien dan eindelijk de PC FPS achtige controlls? Ik snap niet waarom ze bij bijvoorbeeld redsteel zo een gare controlls gebruiken, dat je helemaal naar de zijkant van het scherm moet richten om te draaien. Die nieuwe (inmiddels weer oude) expert controlls van metroid prime 3 lijkt me ook erg goed spelen (ik las op IGN dat CoD 3 ongeveer hetzelfde mechanisme gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ik moet even zeggen dat ik vandaag samen met een vriend (die ook meteen huisgenoot is)
Battle Stadium D.O.N.
heb gekocht via liksang!!!!!!!
Oww maaaaan!! Naruto power!
http://www.youtube.com/watch?v=9mdhR3To1cA&eurl=

Het is SSBM alleen dan met charactres van DBZ, Naruto en eentje die ik niet ken (the one ofzo)
Heb SSBM en SSB leeg gespeelt maar ik heb zeker veel zin in deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Je bedoelt One Piece. Als je een DS hebt en nog wanhopig zit te wachten op een Smash Bros game, kun je gaan voor Jump Superstars. Zelfde idee als dit spel eigenlijk, alleen met nog meer anime characters :)

[ Voor 10% gewijzigd door Captain N op 17-10-2006 01:09 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Of wachten op Jump Megastars, met meer dan 300(!!) speelbare karakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuzzyeyebrows1 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:07:
Nieuwe screens van far cry voor de Wii

Klik

Ik vind het er nog wel aardig uitzien, ik weet haast zeker dat het in beweging mooi uitpakt qua gfx. En die crosshair zit op alle screens erg in het midden, misschien dan eindelijk de PC FPS achtige controlls? Ik snap niet waarom ze bij bijvoorbeeld redsteel zo een gare controlls gebruiken, dat je helemaal naar de zijkant van het scherm moet richten om te draaien. Die nieuwe (inmiddels weer oude) expert controlls van metroid prime 3 lijkt me ook erg goed spelen (ik las op IGN dat CoD 3 ongeveer hetzelfde mechanisme gebruikt).
damn, go easy on the bloom. Die aanligsteiger ligt daar te flikkeren als een marmeren zuil in fel zonlicht... En AA hebben ze ook nog niet van gehoord zeker? 2xAA is nu toch niet een performance hit? Dat moet de Wii nu toch nog wel kunnen? Ontwerp desnoods een post processing circuit waar de uiteindelijk beelden nog effe ge'AA'ed worden. Het zal wel zo simpel niet zijn zoals ik het voorstel, but still..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Springen jullie ook wel eens met je handen in "klauw-stand" op iemand af? En hebben jullie ook zoveel aderen over je hand lopen? Misschien een stom klein detail, maar het valt me steeds op dat het er zo corny uit ziet, die handjes wanneer ze geen wapen hebben.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:48

The_DoubleU

Tweaker in München

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Captain N schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 05:11:
Springen jullie ook wel eens met je handen in "klauw-stand" op iemand af? En hebben jullie ook zoveel aderen over je hand lopen? Misschien een stom klein detail, maar het valt me steeds op dat het er zo corny uit ziet, die handjes wanneer ze geen wapen hebben.
Dat zijn de feral powers ;)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Met ook wat kritiek. De graphics zijn inderdaad niet te onderscheiden van de GC, maar het meest vreemde vond ik de opmerkingen over de sensorbar. De plaatsing van dat ding doet er behoorlijk toe. Je kunt er niet te dicht opzitten, "sweet spot" tussen de 8 en 10 feet, dus ruim 2 meter en je moet hem op armhoogte plaatsen. Kennelijk is er dus toch geen calibratie tov de tv en kan het voor sommige mensen lastig worden om met de Wii te spelen, omdat ze het allemaal niet goed kunnen plaatsen. Vind ik dus raar, want in Japan is een gemiddelde kamer dacht ik niet erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic nu al een tijdje, heb zelf de Wii gepre-ordered met de spellen zelda en red steel (rayman komt daar nog bij waarschijnlijk)

En ik moet ook zeggen dat de sensor bar mij meer zorgen baart. Gelukkig ben ik iemand die over het algemeen iets heeft van: "I'll deal with it when the problem is there" dus geen cancelling van mijn kant.

Vind het wel vreemd dat er geen calibratie in is voor de wii sensor bar of is dit met infrarood niet mogelijk (licht techniek is -nog- niet aan mij besteed) Natuurlijk heb je het probleem dat verschillende mensen met dezelfde calibratie moeten werken, maar dat heb je nu ook. Bovendien kun je degene met de gemiddelde lengte nemen om de wii optimaal te calibreren.

Hier ga ik toch maar eens verder op in duiken, lijkt me namelijk niet een hele sterke zet van nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

*ot*eindelijk mijn "echte" nick gekregen, was eerst bezet door een klojo die er jaren geleden 1 enkele post mee gedaan heeft :) */ot*
heel mooie review, toch 2 puntjes die ik even wil nuanceren :)
- de sensorbar: er is inderdaad sprake van een "sweet spot". Vanaf je te dicht komt zal de cursor inderdaad afwijkingen vertonen en die worden erger naarmate je dichter komt. Geen probleem wanneer je vanuit je comfortabele zetel aan het gamen bent, maar mensen die voor hun werkplaats of bureau gamen zullen inderdaad moeten opletten. In het begin van het artikel beweert hij echter dat hij echt op de sensorbar moest mikken ipv op de televisie. Dit was bij mij NIET het geval. Mikken deed ik op het scherm zelf (met verassend goede nauwkeurigheid zelfs), dus de sensorbar compenseert hier wel degelijk voor. Het is pas wanneer je te dicht bij het scherm komt dat de pointer het noorden kwijt lijkt te zijn (letterlijk).

- Van zogenaamde "jaggies" heb ik niet veel gemerkt. Hierbij moet ik wel vermelden dat ik op men recente gamecube games ook geen jaggies kan zien (behalve dan in sommige 3rd party games), maar op de HD schermen van Nintendo zag het er allemaal mooi uit. Vermoedelijk zal je idd al gewend moeten zijn aan HD graphics om dit opvallend te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Daarom is het ook een goede review :P
Ook de mindere dingen moeten gemeld worden.

Maar ik heb nu een veel groter probleem. Mijn vriendin wil geen witte Wii in de huiskamer hebben, ze wil een zwarte "Want die staat beter bij de TV/DVD/radio". Aaaarrggh. :(
Ik heb haar al uitgelegd dat die pas ergens in 2007 komt en ik graag de (witte) Wii meteen wil hebben.
Iemand nog suggesties? (Nee, vriendin weg doen is geen goede oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben alleen bang dat de kritiek van de review, zoals al is aangegeven niet klopt voor de uiteindelijke productieversie. Je merkt het ook dat er nu verschillende builds van spellen in omloop zijn, waardoor je soms tegenstrijdige en iig erg wisselende reviews te horen krijgt!

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 17-10-2006 15:22 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:23

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik vermoed ook dat er voor bepaalde demopods geen calibratiemogelijkheid is ondersteund, zie bijvoorbeeld in het genoemde artikel:
At the time, the hardware was running without an OS so I could not check out the channels option or perform any Opera web browsing.
Het is heel aannemelijk dat de calibratie in het OS wordt ingesteld/opgeslagen aangezien je dit voor je huiskamer maar één keer hoeft te doen, niet voor elk spel.

Ik denk dat het wel goed komt - zodra ik mijn Wii binnen heb zal ik het in ieder geval grondig gaan testen :)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

The_DoubleU schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:18:
[...]

Daarom is het ook een goede review :P
Ook de mindere dingen moeten gemeld worden.

Maar ik heb nu een veel groter probleem. Mijn vriendin wil geen witte Wii in de huiskamer hebben, ze wil een zwarte "Want die staat beter bij de TV/DVD/radio". Aaaarrggh. :(
Ik heb haar al uitgelegd dat die pas ergens in 2007 komt en ik graag de (witte) Wii meteen wil hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.vandoorn-bv.nl/images/verf/van-doorn-krasvast-1l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Twee Dee schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:42:
Het is heel aannemelijk dat de calibratie in het OS wordt ingesteld/opgeslagen aangezien je dit voor je huiskamer maar één keer hoeft te doen, niet voor elk spel.
Tijdens de E3 werd de calibratie tijdens de MP3 demo automatisch verricht als je de Wiimote op het midden van het scherm richtte. Het lijkt mij niet dat calibratie zo'n heel groot probleem zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 11-09 17:18

Sagat

Is pappa x2!

The_DoubleU schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:18:

- Het is draadloos, dus ergens uit het zicht zetten/iets er voor zetten
- Liev vragen of hij er mag staan tot de zwarte uitkomt (heb je er gelijk een voor de slaapkamer)
- Onderhandelen (dan gaan we fijn winkelen met schoonmama?)

Success :)

enneuh.....ze heeft geen problemen met de sensorbalk? Lijkt me dat dat een estetisch groter probleem is, of heb je dat nog maar niet verteld? :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch even een vraag over de wii, is het al bekend ofdat de wii 720 gebruikt? (officieel bevestigd dus)Zo niet, dan is dat heel jammer en zal ik m daarom niet kopen. Hoop echt dat het wel zo is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 10-09 21:40
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:37:
Ik heb toch even een vraag over de wii, is het al bekend ofdat de wii 720 gebruikt? (officieel bevestigd dus)Zo niet, dan is dat heel jammer en zal ik m daarom niet kopen. Hoop echt dat het wel zo is. :)
720 wat?

Als je 720p bedoeld (oftewel HD), dan moet ik je teleurstellen. De Wii kan max 480p aan...

Tsjah, als je resolutie echt belangrijk vind kan je beter voor een 360 of PS3 gaan, de Wii richt zicht op veel gameplay voor een lage prijs en vette HD graphics kunnen daar nou eenmaal niet bij...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of koop een crossfire pc, kan je in 2xxx keer 1xxx ofzo gamen als je dan toch zo op resoluties geilt (serieus, de wii niet kopen door de gfx is tot daar aan toe, maar omdat ie een bepaalde resolutie niet ondersteunt gaat wel heel ver :') schijnbaar is de resolutie belangrijker dan het plezier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hankey: Ik was idd de p vergeten bij 720.

@b3n666: Niet gelijk zo negatief, en zo doordraven met je verwachtingen over mij.
Nergens voor nodig. :)
Ik miste 1 ding in de console wereld tot dat de 360 arriveerde, en dat is hogere resos dan de extreem lage reso van de SDTV. Niets mis mee als je dat wel goed vind, maar ik vindt het gewoon te ouderwets.
Voor mij hoeft een reso ook neit hoger te gaan dan 720p, maar lager vindt ik gewoon het beeld vergallen.

Ik persoonlijk heb nog liever gamecube beeld in 720p, dan 360 beeld op een SDTV. Maar dat is en blijft natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur.
Ik vindt dit wel een misstap van nintendo, omdat de hdtvtje alleen maar een grotere userbase zal krijgen de komende jaren. De kracht van 360 hoeft neit, maar geen 720p is een keuze die erg jammer te noemen is imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb je wel een beeldscherm dat 720p ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinata schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:05:
Heb je wel een beeldscherm dat 720p ondersteund?
Ik snap je vraag niet helemaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Een HD(Ready) TV die een resolutie van 1280x720p aan kan. Anders zou die optie er nog voor niets op zitten. Zoals eerder gezegd, ik vind het jammer dat Nintendo niet heeft gekozen voor HD-resoluties, maar het is nu eenmaal niet anders. Wanneer ze mee waren gegaan met Sony en MS en ook een krachtpatser hadden neergezet, waren ze nog weer kleiner geworden dan dat ze al waren. Simpelweg, omdat ze deze generatie de kleinste waren. Tegen de marketing machine van MS kunnen ze niet op en Sony heeft de vaste userbase waar ze op kunnen vertrouwen. Nintendo moest wel wat anders gaan doen en gesteund door het succes van de DS gooien ze het nu op deze tour. Heel mooi dat ze dat doen, maar heel veel anders zat er ook niet op :)

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:03:
@Hankey: Ik was idd de p vergeten bij 720.

@b3n666: Niet gelijk zo negatief, en zo doordraven met je verwachtingen over mij.
Nergens voor nodig. :)
Ik miste 1 ding in de console wereld tot dat de 360 arriveerde, en dat is hogere resos dan de extreem lage reso van de SDTV. Niets mis mee als je dat wel goed vind, maar ik vindt het gewoon te ouderwets.
Voor mij hoeft een reso ook neit hoger te gaan dan 720p, maar lager vindt ik gewoon het beeld vergallen.

Ik persoonlijk heb nog liever gamecube beeld in 720p, dan 360 beeld op een SDTV. Maar dat is en blijft natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur.
Ik vindt dit wel een misstap van nintendo, omdat de hdtvtje alleen maar een grotere userbase zal krijgen de komende jaren. De kracht van 360 hoeft neit, maar geen 720p is een keuze die erg jammer te noemen is imo.
Ik weet niet of je het heb gezien, maar bij elke wiishow zijn HDTV's gebruikt en er is nog niemand geweest die over de beeldkwaliteit heeft geklaagd. En ik vind het geen fout, dat is gewoon de kant die nintendo op wil. Een goedkope console, dus dan gaat HD niet. En dan alsnog, 95% van Nederland heeft een SDtv, wat hebben die aan HD? helemaal niks. Of omdat over 4 jaar misschien 40% een HDtv heeft? tegen die tijd zijn x360 en ps3 gfx toch ook allang weer achterhaalt en maakt het wel of niet hd toch ook niet uit. Je koopt een console toch voor het plezier? 720p maakt een game echt niet beter of slechter, beetje lomp om daar je keuze van af te laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 15:28
Ik denk dat ze een beetje dezefde strategie voeren als bij de DS. Aangezien de DS 3x zo goed verkoopt in Europa dan de psp. De psp is grafisch veel beter en heeft een hele hoop toeters en bellen. Laat me dit nu toch bekend klinken nu dat dit ook het geval is bij ps3 en wii. Het enige verschil is dat sony het nog heeft van de ps1 en ps2 liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

@Willybubba LOL
Sagat schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:27[/message]:
- Het is draadloos, dus ergens uit het zicht zetten/iets er voor zetten
- Liev vragen of hij er mag staan tot de zwarte uitkomt (heb je er gelijk een voor de slaapkamer)
- Onderhandelen (dan gaan we fijn winkelen met schoonmama?)

Success :)

enneuh.....ze heeft geen problemen met de sensorbalk? Lijkt me dat dat een estetisch groter probleem is, of heb je dat nog maar niet verteld? :P
Hehe, nee daar heb ik idd nog niks overgezegd, maar er staat al een speaker op de tv dus zo'n balk kan er nog wel bij.
Ik heb volgens mij al de oplossing gevonden. Blijven zeuren. :P Ze wordt nu zo gek van mij dat ik nu een witte kopen mag, zolang ik maar stop met zeuren. De druppel kwam dank zij Willybubba foto. Toen ik tegen haar zei, dat ik de witte Wii ook kan verfen.
Bedankt allemaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had Nintendo het niet op de Microsoft 1080i manier kunnen doen?
Voor zover bekend worden de 360 spellen op 720p gerendert en kan er softwarematig gescaled worden naar 1080i. Je merkt echter totaal geen verschil met een echt 1080i signaal, maar het is aanzienlijk beter dan een 720p signaal op een 1080i beeldscherm zonder software matige scaling o.i.d. De Nintendo Wii heeft een maximale resolutie van 480p, VGA support is helaas ook nog niet bevestigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 15:28
En waar wil je heen met dit verhaal? Het lijkt me nu duidelijk waarom de Wii geen HD ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

rstyled schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:54:
Ik denk dat ze een beetje dezefde strategie voeren als bij de DS. Aangezien de DS 3x zo goed verkoopt in Europa dan de psp. De psp is grafisch veel beter en heeft een hele hoop toeters en bellen. Laat me dit nu toch bekend klinken nu dat dit ook het geval is bij ps3 en wii. Het enige verschil is dat sony het nog heeft van de ps1 en ps2 liefhebbers.
De vraag is natuurlijk of het in de console markt ook zo uitpakt. Van een handheld weet je dat je op een klein scherm speelt en je niet mag verwachten dat hij grafisch op kan boksen tegen een home console. Die verwachting is al heel anders.

Wat wel jammer is, is dat veel mensen nu net doen alsof je ps1 beelden krijgt met een Wii. Dat is natuurlijk niet zo. Gamecube spellen zagen er al aardig goed uit en de Wii doet daar een schepje bij bovenop. Red Steel, Pokemon, ExciteTrucks en nu ook Far Cry zien er toch zeker aardig goed uit. Het zijn geen grafische top games, maar acceptabel ziet het er toch zeker uit.

Het hele gameplay > graphics verhaal vind ik ook een beetje overdreven. Het wordt gebracht alsof je alleen bij de Wii goede gameplay krijgt en je maar een simpele graphics hoer bent wanneer je een andere console koopt. Dat is natuurlijk flauwekul. Op de andere 2 consoles komen ook genoeg toffe spellen, met fantastische gameplay uit. Het borduurt misschien voort op wat er al is, maar dat betekent niet meteen dat de gameplay ruk is. Het is natuurlijk ook nog maar afwachten of de Wii nog leuk is, als de nieuwigheid er eenmaal af is.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:30:
Had Nintendo het niet op de Microsoft 1080i manier kunnen doen?
Voor zover bekend worden de 360 spellen op 720p gerendert en kan er softwarematig gescaled worden naar 1080i. Je merkt echter totaal geen verschil met een echt 1080i signaal, maar het is aanzienlijk beter dan een 720p signaal op een 1080i beeldscherm zonder software matige scaling o.i.d. De Nintendo Wii heeft een maximale resolutie van 480p, VGA support is helaas ook nog niet bevestigd...
De 360 renderd wel degelijk op 1080i. Alleen als een spel geen 1080i ondersteunt wordt er geupscaled naar 1080i.

Upscaling kan inderdaad relatief goedkoop, dus het zou ook een mogelijkheid zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Er is weer een aantal Virtual Console titels uitgelekt en deze keer van Nintendo:

NES:
  • Mario Bros.
  • Donkey Kong
  • Donkey Kong Jr.
  • Pinball
Deze titels vind ik persoonlijk niet zo heel interessant, iedereen die de Gamecube versie van Animal Crossing heeft zal deze titels waarschijnlijk al bij de launch op de Wii kunnen spelen.

SNES:
  • Super Mario World
  • F-Zero
  • Sim City
Deze titels vind ik al wat interessanter. Sim City is eerlijk gezegd een titel die ik nooit verwacht had omdat deze serie tegenwoordig van EA is. De floppy van mijn (legale) PC versie van Sim City doet het al jaren niet meer, dus kan ik deze eindelijk vervangen. Nintendo zou met 15 VC spellen komen, dus deze lijst zal nog wel wat uitgebreider worden. Hopelijk zit Super Metroid er ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MetroidPrime schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:06:
Upscaling kan inderdaad relatief goedkoop, dus het zou ook een mogelijkheid zijn geweest.
Maar wat heb je er aan? TV's die hogere resoluties aankunnen, hebben in 99% van de gevallen zelf een scaler aan boord, die het werk waarschijnlijk ook nog eens beter doet dan een scaler die dan in de Wii zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:38:
Er is weer een aantal Virtual Console titels uitgelekt en deze keer van Nintendo:

NES:
  • Mario Bros.
  • Donkey Kong
  • Donkey Kong Jr.
  • Pinball
Deze titels vind ik persoonlijk niet zo heel interessant, iedereen die de Gamecube versie van Animal Crossing heeft zal deze titels waarschijnlijk al bij de launch op de Wii kunnen spelen.

SNES:
  • Super Mario World
  • F-Zero
  • Sim City
Deze titels vind ik al wat interessanter. Sim City is eerlijk gezegd een titel die ik nooit verwacht had omdat deze serie tegenwoordig van EA is. De floppy van mijn (legale) PC versie van Sim City doet het al jaren niet meer, dus kan ik deze eindelijk vervangen. Nintendo zou met 15 VC spellen komen, dus deze lijst zal nog wel wat uitgebreider worden. Hopelijk zit Super Metroid er ook tussen.
Ik hoop wel dat er demo's komen of '10 min tries'..straks koop je een spel blijkt ie helemaal niet leuk te zijn. want lang niet iedereen heeft *alle* oude games gespeeld. Weet iemand hoe dit gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Voor 5 tot 10 euro kun je daar toch moeilijk onderuit gaan. Het blijft afwachten, ik denk dat er pas rond de launch in Amerika meer duidelijkheid zal komen over het online gedeelte. Dus dat gaat dan over multiplayer, updates voor spellen, demo's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:41:
[...]

Maar wat heb je er aan? TV's die hogere resoluties aankunnen, hebben in 99% van de gevallen zelf een scaler aan boord, die het werk waarschijnlijk ook nog eens beter doet dan een scaler die dan in de Wii zou zitten.
Vaak zijn die scalers in de TV niet zo heel erg goed. Sommige ingebouwde scalers laten allemaal filters los op het beeld waardoor er een vertraging kan ontstaan in het beeld. Vertragingen tijdens het spelen van een spel kunnen er voor zorgen dat een spel onspeelbaar wordt. Als je console upscaled heb je hier geen last meer van omdat je zo de scaler van de TV omzeilt.

Mijn TV heeft hier gelukkig geen last van, maar sommige Samsung modellen hebben er bijvoorbeeld wel last van.

[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 18-10-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Koop een 480p tv als je wii gaat spelen
720 als je 360 gaat spelen
en een 1080p als je ps3 gaat spelen.

Doe niet zo moeilijk :Z

Koop gewoon 3 tv`s als je 3 consoles gaat halen :P

[ Voor 16% gewijzigd door disjfa op 18-10-2006 17:48 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MetroidPrime schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:46:
Vaak zijn die scalers in de TV niet zo heel erg goed. Sommige ingebouwde scalers laten allemaal filters los op het beeld waardoor er een vertraging kan ontstaan in het beeld. Vertragingen tijdens het spelen van een spel kunnen er voor zorgen dat een spel onspeelbaar wordt. Als je console upscaled heb je hier geen last meer van omdat je zo de scaler van de TV omzeilt.
Die filters zullen ook aanstaan als er een hoger resolutie signaal wordt doorgegeven. Verder moet een LCD of plasma het beeld altijd eigenlijk wel schalen, omdat er maar weinig zijn die een 720 paneel hebben. Plasma zit vaak op 1024x768 en LCD meestal op 1366x768, dus je ontkomt er haast niet aan dat je tv met het beeld gaat rotzooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:53:
[...]

Die filters zullen ook aanstaan als er een hoger resolutie signaal wordt doorgegeven. Verder moet een LCD of plasma het beeld altijd eigenlijk wel schalen, omdat er maar weinig zijn die een 720 paneel hebben. Plasma zit vaak op 1024x768 en LCD meestal op 1366x768, dus je ontkomt er haast niet aan dat je tv met het beeld gaat rotzooien.
IGN heeft er een [url=hhttp://gear.ign.com/articles/712/712352p2.html]uitgebreid verhaal over staan[/url]. Daar wordt het wat beter uitgelegd. IGN heeft ook een lijst met TV's die er last van hebben, maar die kan ik zo snel niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Ik weet niet of dit al voorbij was gekomen.....hands on preview van de wiimote's door CVG

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=147354

ok en de dixons heeft wat games afgeprijsd.

Baiten katos en res evil 4 beiden verkrijgbaar voor 40 euro (per stuk)
Vooral RE4 had ik nog niet eerder voor dit bedrag gezien.

Het verbaasde me trouwens dat de ps2 versie nu al 15 eur is?! Ik weet dat ie technisch minder is, maar desondanks vind ik het vaag dat ie zo snel gedaald is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sagat schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 02:08:
Ik weet niet of dit al voorbij was gekomen.....hands on preview van de wiimote's door CVG

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=147354
Volgens mij niet, maar ze hebben het ook over de sweetspot en volgens hun is de ideale afstand:
. We found that the sensitivity was most comfortable from about four feet away.
Dat scheelt al heel wat met die andere review, want daar zeiden ze dat je bijna 2,5 meter van de sensorbar moet afzitten.

De pointing functie heeft gelukkig geen merkbare delay (ook al schijnt er wel een miniscuul kleine delay te zijn), maar helaas zeggen ze niks over de tiltfunctie. Die lijkt juist wel een grote delay te hebben als je de filmpjes ziet, dus gek dat ze daar niks over gezegd hebben. Dat die aan of afwezig is. Hopelijk is geen bericht, goed bericht in dit geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 09:18:
Hopelijk is geen bericht, goed bericht in dit geval :)
Dat lijkt me wel in dit geval. Als het anders was geweest, dan waren IGN en andere grote gamesites er al lang over gevallen. Ik ga er dus vanuit dat er geen probleem is.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
[quote]Sagat schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 02:08:
[quote]
Ietsie beter kijken, het spel is al langere tijd voor weinig te vinden hoor :)
Loop (...eindje lopen is eigenlijk een understatement) bijv eens de toys R us in Utrecht binnen, 20 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Sagat schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 02:08:

DinoPK schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:07:
Loop (...eindje lopen is eigenlijk een understatement) bijv eens de toys R us in Utrecht binnen, 20 euro :)
Ack! Ik gebruik meestal dit
http://pricecompare.mezzin.com/index.php?platform=0
om te checken en had jouw bedrag er nog niet gezien, tevens niet bij bv play & nedgame.
Ik kom toch wel geregeld in Utrecht maar wist nog niet dat toys are us ook interresant was voor ons gamers, toch maar is gaan kijken binnenkort (zit in HC neem ik aan?).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Er blijkt bij de Wii een "Wii Startup Disc" meegeleverd te worden. Ik vraag me af wat dat schijfje voor zal dienen?

* MetroidPrime hoopt dat er demo's op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

MetroidPrime schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:57:
IGN heeft er een [url=hhttp://gear.ign.com/articles/712/712352p2.html]uitgebreid verhaal over staan[/url]. Daar wordt het wat beter uitgelegd. IGN heeft ook een lijst met TV's die er last van hebben, maar die kan ik zo snel niet terugvinden.
Lijst gevonden:
http://gear.ign.com/articles/720/720303p2.html

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Aanrader om even te lezen: http://wii.ign.com/mail/

Het gaat over de Virtual Console, de gevoeligheid van de pointer/sensor bar, online gedeelte en nog veel meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

MetroidPrime schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:07:
Er blijkt bij de Wii een "Wii Startup Disc" meegeleverd te worden. Ik vraag me af wat dat schijfje voor zal dienen?
* MetroidPrime hoopt dat er demo's op staan.
Is dat niet gewoon de Wii Sports disc? Of zoiets als de network acces disc voor de ps2?
* Hironshy hoopt dat ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag hopen dat je alles kan instellen via het menu ipv via een disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:33:
Mag hopen dat je alles kan instellen via het menu ipv via een disc.
Er staan al een aantal screenshots ergens online van de opties menu's. Die zitten achter het Wii-icoontje linksonder en staan dus niet op een disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Oh ja, de start-up disk, ik heb daar de volgende theoriën over gelezen:

A) Het zijn demo's.

B) Het is een tutorial.

C) Het update het menu / de firmware, aangezien de Wii's al geproduceerd zijn voor een gedeelte en de disk het menu de eerste keer update naar de nieuwste versie, bijv. voor mensen die geen internet hebben. (Hier zijn ook weer varianten op, zoals dat Nintendo het online gedeelte nog helemaal niet afhad en dit het mogelijk maakt etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

MetroidPrime schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:42:
[...]

Er staan al een aantal screenshots ergens online van de opties menu's. Die zitten achter het Wii-icoontje linksonder en staan dus niet op een disc.
heb je hier een link naar? Het eigenlijke optiemenu is het enige aspect waarvan ik eigenlijk nog niets gezien heb :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Boeboe schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:54:
[...]

heb je hier een link naar? Het eigenlijke optiemenu is het enige aspect waarvan ik eigenlijk nog niets gezien heb :|
Je kunt ze hier vinden, maar ze zijn niet erg interessant. Deze screenshots schijnen gemaakt te zijn tijdens de recente Ubisoft Wii-demonstratie in Parijs, maar het is nog niet 100% zeker of ze echt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ok, duidelijk fake. Er staat nergens een menu voor de hologramconfiguratie op die foto's :)

even serieus nu: het ziet er allemaal netjes uit. Het valt op dat alles wat met configuratie te maken heeft een zwarte achtergrond heeft en de "echte" gebruikersinterface die slick witte look heeft.
Blijkbaar zijn de screens wel degelijk echt. Verschillende mensen bevestigen deze menu's gezien te hebben toen de ubisoft mensen ermee aan het rommelen waren op een rayman voorstelling.
Then again...parental control? Zou dat dan slaan op games of op online content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
DinoPK schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:07:
Ik loop elke woensdag bij de Toys in Utrecht en heb hem nog nooit voor 20 Euro zien liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30

Smoke

Maverick Reploid

Boeboe schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:46:Then again...parental control? Zou dat dan slaan op games of op online content?
Waarschijnlijk beide, er is al een hele tijd sprake van dat die optie er bij zou zitten(Volgens mij al sinds E3 2005). Vraag me alleen af hoe goed die gaat werken, en hoe makkelijk die te omzeilen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Smoke schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:23:
[...]

Waarschijnlijk beide, er is al een hele tijd sprake van dat die optie er bij zou zitten(Volgens mij al sinds E3 2005). Vraag me alleen af hoe goed die gaat werken, en hoe makkelijk die te omzeilen is.
Nintendo heeft het pas in november over het kinderslot gehad, maar er is dus inderdaad al een hele tijd sprake van een kinderslot op de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Een medestudent hier kwam vandaag verheugd binnen lopen met een Wii-controller in z'n hand. Geen "echte" though, maar een TV remote die er verder precies uitziet als een Wii remote. Zelfde grootte, zelfde knopjes, etc. Nog iets kleiner dan ik had verwacht, maar hij lag erg goed in de hand. Krijg hem zelf een dezer dagen ook binnen, kan ik alvast oefenen! :D

Is er trouwens al enigzins sprake van reclame voor de Wii in Nederland? Hier in Japan word je er mee doodgegooid op tv in de reclameblokken. Even een uurtje tv kijken en je hebt 3x een Wii reclame (en een paar DS games) voorbij zien komen.

[ Voor 25% gewijzigd door Captain N op 19-10-2006 17:12 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:56:
Een medestudent hier kwam vandaag verheugd binnen lopen met een Wii-controller in z'n hand. Geen "echte" though, maar een TV remote die er verder precies uitziet als een Wii remote. Zelfde grootte, zelfde knopjes, etc. Nog iets kleiner dan ik had verwacht, maar hij lag erg goed in de hand. Krijg hem zelf een dezer dagen ook binnen, kan ik alvast oefenen! :D
:o
Kan je die gewoon kopen in Japan? Hier in Nederland heb je nog geen enkele reclame op tv of radio. De DS is wel een tijd flink aanwezig geweest op tv, maar momenteel eigenlijk helemaal niks meer (maar ik kijk ook niet superveel tv, dus wellicht mis ik wat).

Iemand al een goede actie gezien om een wii te pre orderen in Nederland? Ik zoek iets als de Free Record Shop in Belgie heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:14:
[...]

Kan je die gewoon kopen in Japan? Hier in Nederland heb je nog geen enkele reclame op tv of radio. De DS is wel een tijd flink aanwezig geweest op tv, maar momenteel eigenlijk helemaal niks meer (maar ik kijk ook niet superveel tv, dus wellicht mis ik wat).

Iemand al een goede actie gezien om een wii te pre orderen in Nederland? Ik zoek iets als de Free Record Shop in Belgie heeft.
Welke geweldige actie heeft Free Record Shop België dan?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:51
Richard schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:31:
[...]

Welke geweldige actie heeft Free Record Shop België dan?
Verwijderd in "Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic..."

Voortaan ff topic doorzoeken...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broer heeft het al in zijn hoofd gehaald om 300 km te gaan rijden (heen en terug) naar de dichtsbijzijnde FRS in Belgie voor deze actie, dat krijg je met die werknemers met een leasebak met benzinepas 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Pewwy schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:52:
[...]

Ik loop elke woensdag bij de Toys in Utrecht en heb hem nog nooit voor 20 Euro zien liggen :?
Ik ben er verleden week nog geweest en er lagen er nog een aantal hoor, 100% zeker voor 19.95. Ook een leuke tip: Fire Emblem, deze was 19.95 (jammer eigenlijk dat ik die niet heb meegenomen maar ik heb nog genoeg te spelen)

Helaas zit de toys r us niet in hoog catherijne, je zal met de tram naar de meubelboulevard moeten gaan, oversteken langs de interpay en dan doorlopen naar het einde van de straat. Aan het einde bij de vieze viskraam, naast de bcc.

Is het verder niemand opgevallen dat mario smash football ingetrokken lijkt voor de losse verkoop? Ik zie bijna alleen nog maar packs... (irritant dat de mario spelletjes zo duur blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:14:
[...]

Kan je die gewoon kopen in Japan?
Nee, hij is alleen voor de pers en mensen die meedoen aan de Japanse versie van de sterrencatalogus. Waarom Nintendo dat niet hier in de sterrencatalogus kan stoppen is mij een raadsel.

Aan de andere kant, hadden we hier wel die aktie met de DS twee maanden voor de Europese release(die hopelijk herhaald wordt met de Wii).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Je had echt nergens aangegeven dat het hier al eerder in het topic besproken was, dus ik had geen enkel benul om ook maar te gaan zoeken.

Verder vind ik die kortingsbonnen ter waarde van €60 wel meevallen, je weet immers nooit welke kortingsbonnen het zijn. Het kan bijvoorbeeld zijn:

"10 Euro korting op aanschaf Red Steel"

Als je dan geen interesse hebt in de game "Red Steel", dan kun je dat tientje eigenlijk niet meerekenen als kortingsbon is mijn mening. Ik ben altijd een beetje huiverig voor dit soort acties, het is namelijk niet te vergelijken met €60 cash korting.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:51
Richard schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:56:
[...]

Je had echt nergens aangegeven dat het hier al eerder in het topic besproken was, dus ik had geen enkel benul om ook maar te gaan zoeken.
offtopic:
Kwestie van common sense om eerst te zoeken, voordat je vragen stelt...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.