Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O085105116N schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:13:
Weet ik, hij maarkt gewoon geen foto's/slaat ze niet op
gefixed dus
dat lampje is alleen om aan te geven dat je camera klaar is voor gebruik

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:35
ok.... je moet dat knopje dus echt doorduwen... hij doet het dus wel, het lag aan mij...ahum.

Oke, nu dat werkt, zit ik nog met vraag 1, waarvoor is dat lampie naast de camera knop? Dus niet het lampje bij de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de P990i heeft autofocus. Het eerste deel van de indrukbeweging van het fotoknopje is bedoeld voor het scherpstellen. Voor het definitief een foto maken moet je 'm dus goed indrukken, net als met iedere andere autofocuscam.

*nieuwtje* (of niet)
Ik heb begrepen dat er weer een firmware update gepland staat voor week 45 of 46. Deze week of volgende week dus. Hiermee is SE van plan om nog een paar grote bugs op te lossen. Geen idee of daarmee alle problemen verholpen zijn, maar tot nu toe zijn de updates behoorlijk effectief gebleken. Hopelijk wordt ie zo ietsjes stabieler, want dat kan de P990 toch nog wel gebruiken.

Over het A2DP bluetooth.... Dat is echt schitterend. Ik heb bij m'n P990 gelijk zo'n Jabra bt620s (a 90 euro) aangeschaft en het werkt prima. Fijne headset om mee te bellen ook. Je kunt ook gewoon door blijven klooien met je telefoon, dat hindert elkaar niet. Superleuk snufje, je ziet geinteresseerde mensen echt naar de kabels zoeken als je ermee op straat loopt, hahaha. De standaard mediaplayer in de P990 is een stuk relaxter dan in de 910 en deze switcht ook gelijk naar de A2DP-modus als er een headset aanwezig is. Goeie functie! Dit heeft 100% heel veel potentieel. Over 2 jaar weet je niet beter. Ik voorzie dat ze het gaan inbouwen in stereoinstallaties e.d.

De WLAN werkt prima en ik kan met de telefoon ook probleemloos surfen en mailen ermee. Dat scheelt me weer geld voor data.
De RSS-reader vind ik echt superhandig. Scheelt me ook geld aan data, want ik krijg alleen de headllines van Nu.nl, zonder dat ik erheen hoef te surfen zoals met de P910. Als ik bij de headlines dan iets interessants zie, kan ik alsnog besluiten om erheen te surfen.

Bellen...heerlijk. Ligt beduidend lekkerder in de hand dan de p910, terwijl die al heerlijk belde. Als ik een belletje gemist heb, kan ik een remindertje instellen om die persoon terug te bellen. En dat dan dus gelijk vanuit de gesprekkenlijst. Erg handig. Al een paar keer gebruikt.
Het quasi-todayscherm (gejat van echte PDA's) bevalt me ook goed.
Menubediening is duidelijk en snel, maar wel radicaal anders als met de 910, dus dat was ff wennen. Nu bevalt het me beter dan ooit.

Al met al is het toestel mijns insziens nog niet stabiel genoeg voor de poweruser, maar evengoed ben ik er helemaal gek mee. Dat stabiele komt vast en zeker goed, dit produkt is een prestigezaak voor SE, dus daar heb ik vertrouwen in.

Overigens ben ik ook op zoek naar een tooltje om mediabestanden via WiFi rechtstreeks van m'n pc te streamen of te downloaden. Iemand al zoiets gevonden? Moet toch te bouwen zijn, zo'n applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens...Ik hoop, hoop, hoop erop dat er te zijner tijd ook een upgrade kan worden gemaakt naar HSDPA.... Ik reken er niet op, ik hoop erop. In theorie is het een kwestie van software....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:44:
Ja, de P990i heeft autofocus. Het eerste deel van de indrukbeweging van het fotoknopje is bedoeld voor het scherpstellen. Voor het definitief een foto maken moet je 'm dus goed indrukken, net als met iedere andere autofocuscam.

*nieuwtje* (of niet)
Ik heb begrepen dat er weer een firmware update gepland staat voor week 45 of 46. Deze week of volgende week dus. Hiermee is SE van plan om nog een paar grote bugs op te lossen. Geen idee of daarmee alle problemen verholpen zijn, maar tot nu toe zijn de updates behoorlijk effectief gebleken. Hopelijk wordt ie zo ietsjes stabieler, want dat kan de P990 toch nog wel gebruiken.

Over het A2DP bluetooth.... Dat is echt schitterend. Ik heb bij m'n P990 gelijk zo'n Jabra bt620s (a 90 euro) aangeschaft en het werkt prima. Fijne headset om mee te bellen ook. Je kunt ook gewoon door blijven klooien met je telefoon, dat hindert elkaar niet. Superleuk snufje, je ziet geinteresseerde mensen echt naar de kabels zoeken als je ermee op straat loopt, hahaha. De standaard mediaplayer in de P990 is een stuk relaxter dan in de 910 en deze switcht ook gelijk naar de A2DP-modus als er een headset aanwezig is. Goeie functie! Dit heeft 100% heel veel potentieel. Over 2 jaar weet je niet beter. Ik voorzie dat ze het gaan inbouwen in stereoinstallaties e.d.

De WLAN werkt prima en ik kan met de telefoon ook probleemloos surfen en mailen ermee. Dat scheelt me weer geld voor data.
De RSS-reader vind ik echt superhandig. Scheelt me ook geld aan data, want ik krijg alleen de headllines van Nu.nl, zonder dat ik erheen hoef te surfen zoals met de P910. Als ik bij de headlines dan iets interessants zie, kan ik alsnog besluiten om erheen te surfen.

Bellen...heerlijk. Ligt beduidend lekkerder in de hand dan de p910, terwijl die al heerlijk belde. Als ik een belletje gemist heb, kan ik een remindertje instellen om die persoon terug te bellen. En dat dan dus gelijk vanuit de gesprekkenlijst. Erg handig. Al een paar keer gebruikt.
Het quasi-todayscherm (gejat van echte PDA's) bevalt me ook goed.
Menubediening is duidelijk en snel, maar wel radicaal anders als met de 910, dus dat was ff wennen. Nu bevalt het me beter dan ooit.

Al met al is het toestel mijns insziens nog niet stabiel genoeg voor de poweruser, maar evengoed ben ik er helemaal gek mee. Dat stabiele komt vast en zeker goed, dit produkt is een prestigezaak voor SE, dus daar heb ik vertrouwen in.

Overigens ben ik ook op zoek naar een tooltje om mediabestanden via WiFi rechtstreeks van m'n pc te streamen of te downloaden. Iemand al zoiets gevonden? Moet toch te bouwen zijn, zo'n applicatie.
het meeste deel ik met je, alleen dat van die prestigezaak niet. Steeds vaker lees je dat SE die smartphonemarkt voor gezien houdt. Als ze al verder willen, hadden ze dit toestel veel beter moeten voorbereiden (ze hebben er genoeg tijd voor gehad). Voor de zakelijke markt is het toestel volgens mij exit (KPN zakelijk heeft het heel even aangeboden, maar vanwege de vele retourtoestellen uit de markt gehaald). Ik denk dat HTC daar de markt aan het overnemen is. Zelfs Mark Rutten (SE-fan van de eerste orde volgens mij) heeft zijn P990 de deur uitgedaan vanwege de ellende. (zie pdatotaal.info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:02:
[...]

het meeste deel ik met je, alleen dat van die prestigezaak niet. Steeds vaker lees je dat SE die smartphonemarkt voor gezien houdt. Als ze al verder willen, hadden ze dit toestel veel beter moeten voorbereiden (ze hebben er genoeg tijd voor gehad). Voor de zakelijke markt is het toestel volgens mij exit (KPN zakelijk heeft het heel even aangeboden, maar vanwege de vele retourtoestellen uit de markt gehaald). Ik denk dat HTC daar de markt aan het overnemen is. Zelfs Mark Rutten (SE-fan van de eerste orde volgens mij) heeft zijn P990 de deur uitgedaan vanwege de ellende. (zie pdatotaal.info)
De relevantie van het feit dat zelfs Mark Rutten zijn P990 de deur uit heeft gedaan (emphasis added) ontgaat mij even. Is meneer Rutten nu ook al een authoriteit op het gebied van smartphones? |:(

Dit alles natuurlijk heel vriendelijk bedoeld ...

Bovendien heeft SE verschillende keren aangegeven dat de P990 wel degelijk een prestigeproject is, maar dat ze alle moeilijkheden in eerste instantie schomelijk onderschat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:18:
[...]

De relevantie van het feit dat zelfs Mark Rutten zijn P990 de deur uit heeft gedaan (emphasis added) ontgaat mij even. Is meneer Rutten nu ook al een authoriteit op het gebied van smartphones? |:(

Dit alles natuurlijk heel vriendelijk bedoeld ...

Bovendien heeft SE verschillende keren aangegeven dat de P990 wel degelijk een prestigeproject is, maar dat ze alle moeilijkheden in eerste instantie schomelijk onderschat hebben.
MR is geen autoriteit maar volgens mij een SE-fan van de eerste orde. Het feit dat KPN en (in eerste instantie ook) Smartphoneshop en Smartphonestunts de P990 niet op de plank hadden liggen was een teken aan de wand dat er -zeker met de eerste versie- grote problemen waren. Ook nu nog zie je op pdatotaal.info (waar de echte zware gebruikers zitten) veel klachten. Zelf ervaar ik dat de zeer trage processor problemen geeft met internet, het geheugen loopt veel te snel vol, de instelling voor het internetpaginaformaat worden niet vastgehouden, je kunt geen homepage instellen, allemaal als erg lastig. En tot mijn grote verbazing probeerde ik vorige week bij smartphoneshop voor een collega een toestel te reserveren om dat vervolgens zaterdag op te halen in de winkel aldaar en kreeg te horen dat dat dat alleen mogelijk was voor echte smartphones, en de P990 valt daar (niet meer) onder. Beetje raar allemaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
.....
Probeer het programma SoonR, dat is echt vet! Je stelt gedeelde mappen in op je pc...die zijn met je p990 direct te benaderen. Zo kun je alle bestanden uit die mappen naar je telefoon downloaden!

http://www.soonr.com/web/front/home.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik heb iets super irritants met mijn P990, elk halfuur trilt ie heel even, kan je dat ergens uitzetten oid? wordt er gek van! (nee er staat bij mijn weten geen alarm aan oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Even bij de klok settings kijken? Volgens mij was er wel zo'n instelling dat ie om de zoveel tijd een uur/half uur signaal geeft :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Ik vind de telefoon echt vet. Alleen geheugen loopt met internet wel es vol, maar dit lijkt alleen het geval te zijn als ik met de camera ben bezig geweest. Trouwens vind ik de performance van de (video)camera op de hoogste stand niet echt uhm ja goed. Voor de rest topphone en dat today is idd wel echt makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik heb een probleem met de camera, de "flitser" werkt niet, ik maak een foto krijg een preview die is dan mooi scherm en licht! maar de foto die wordt opgeslagen is donker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:12
Hmmm, interessant toestel, hopelijk beetje goedkoop te krijgen met een €40,- per maand abo :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR35 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:31:
Ik vind de telefoon echt vet. Alleen geheugen loopt met internet wel es vol, maar dit lijkt alleen het geval te zijn als ik met de camera ben bezig geweest. Trouwens vind ik de performance van de (video)camera op de hoogste stand niet echt uhm ja goed. Voor de rest topphone en dat today is idd wel echt makkelijk.
installeer Swiss Manager, dat scheelt al een hoop vastlopers en is nog gratis ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Ik had swiss manager al gedownload. Zal hem zo ff installeren.

Ik heb alleen een probleempje met de toetsvergrendelingknop. De schuif blijft steken waardoor hij niet meer normaal met 1 hand te bedienen is. Misschien is het nog nieuwigheid maar wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR35 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:08:

Ik heb alleen een probleempje met de toetsvergrendelingknop. De schuif blijft steken waardoor hij niet meer normaal met 1 hand te bedienen is. Misschien is het nog nieuwigheid maar wel vervelend.
had ik in het begin ook, maar na een paar dagen gaat hij vanzelf terug, nieuwigheid waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de P990i ook nog in een andere kleur uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:38:
Dat is zeer, zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:38:
Wil je een Roze? :+ ;)

Wat doet Swiss Manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:22:
[...]

Wat doet Swiss Manager?
Dit doet Swiss Manager, zie link:
http://my-symbian.com/uiq...ions.php?fldAuto=50&faq=3

Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05
Je hebt een online mediaplayer in je p990i zitten maar wat voor URL's kan hij precies aan? iemand al gelukt wat af te spelen? Ik wil graag internetradio beluisteren. iemand enig idee?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:22:
[...]

Wat doet Swiss Manager?
Ja als het kan.. Ik zit te twijfelen tussen de roze Nokia en deze :P Nee... maar een zwarte lijkt mij namelijk wel heel mooi!! Dus jammer dat hij waarschijnlijk niet in een andere kleur komt..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
voor de p910 kwamer er later zwarte covers op de markt maar dat was volgens mij third party en ik weet niet of dat wel echt wat was. Zag er persoonlijk niet zo super tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nokia en Motorola hebben al een A2DP gateway, die je dus ook op je Stereo of je HTPC kan aansluiten. Zo kan je thuis de muziek die op je telefoon staat draadloos in stereo kwaliteit naar je Stereo of HTPC streamen... Fantastisch!

Wat dacht je van autoradios?

A2DP is naar mijn mening echt de uitvinding van de komende jaren!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik heb deze voor in de auto

Afbeeldingslocatie: http://www.bluetomorrow.com/images/stories/sony%20ericsson%20hcb-100.jpg
HCB-100 BT portable CK

ben er zeer over te spreken (en de andere kant van de lijn ook :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Zeg kerels,

Is het al verstandig om een P990i aan te schaffen? Me P800 synchroniseert niet meer met Outlook, zegt dat-ie dat niet kan doen omdat er een backup of herstelprocedure bezig is, wat totaal niet te zien is. Ik synchroniseer op me werk via bluetooth.
Wordt bijna tijd om een nieuwe aan te schaffen het beestje vertoond ook steeds meer andere kuren :-(

Zijn er gebreken met de P990i en synchronisatie met Outlook/WinXP-SP2 en bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DingieM schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:18:
Zeg kerels,

Is het al verstandig om een P990i aan te schaffen? Me P800 synchroniseert niet meer met Outlook, zegt dat-ie dat niet kan doen omdat er een backup of herstelprocedure bezig is, wat totaal niet te zien is. Ik synchroniseer op me werk via bluetooth.
Wordt bijna tijd om een nieuwe aan te schaffen het beestje vertoond ook steeds meer andere kuren :-(

Zijn er gebreken met de P990i en synchronisatie met Outlook/WinXP-SP2 en bluetooth?
Gebreken zijn er nog wel redelijk veel met de P990, het syncen gaat goed. De gebreken moet je zoeken in het niet vasthouden van paginainstellingen bij internet en agenda, het vaak vol lopen van het (veel te krappe) geheugen en het met regelmaat (zij het sinds de laatste sw-update wel wat minder frequent) spontaan resetten. Voor de rest ook positieve dingen hoor: topgeluid, veel mogelijkheden, makkelijk in gebruik. het is afwegen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdedreu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05-2020
Beste gebruikers

Omdat ik tegen het probleem aan liep dat als ik wilde weten welke software beschikbaar was voor het uiq3 platform ik 3 toppics door moest lezen heb ik 1 centraal toppic gemaakt

Hier kan iedereen de programma's posten die of zijn werkend heefd gekregen op zijn uiq3 smartphone

Deadwood, All Swearengen: "The world ends when you're dead. Until then, you got more fucking punishment in store. Stand it like a man....... And give some back”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR35 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:08:

niet gratis, maar je kunt het wel gratis uitproberen, wel een heel leuk progje!
essie-d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:21
Is het ook mogelijk de adressen en de calender te syncen met andere sony ericsson telefoons? Het zit namelijk zo:
Ik heb een apple computer, maar die kan niet syncen met de P990i, maar wel met mijn andere Sony Ericsson T630.

Nu dacht ik dus als tussen oplossing dit te kunnen doen:
Laptop ----> T630 ------> P990i

Op deze manier kan ik toch mijn agenda's gelijk laten lopen op de computer en de P990i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Ik vind het vollopen van het geheugen (en het weinige aanwezige) toch wel een groot nadeel.
Laatst had ik een herstart om de prestaties te verbeteren na het openen van een SMS 8)7.
Dit terwijl ik hiervoor alleen de mediaspeler, SMS , bellen en de agenda gebruikt heb.

Heb de telefoon net opnieuw gestart en heb nu 14,7 MB vrij, ik heb net Swiss manager geinstalleerd, hoop dat enigszins het geheugen schoonhoudt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacer schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:21:
Ik vind het vollopen van het geheugen (en het weinige aanwezige) toch wel een groot nadeel.
Laatst had ik een herstart om de prestaties te verbeteren na het openen van een SMS 8)7.
Dit terwijl ik hiervoor alleen de mediaspeler, SMS , bellen en de agenda gebruikt heb.

Heb de telefoon net opnieuw gestart en heb nu 14,7 MB vrij, ik heb net Swiss manager geinstalleerd, hoop dat enigszins het geheugen schoonhoudt :).
het probleem wat ik had was, dat swiss manager niet altijd geheugen vrijmaakt. waarschijnlijk komt dit door het probleem dat de p990 lang niet alle instellingen vasthoudt (bv de internetpagina-instelling, de kalenderinstelling). Soms moet je swiss manager uitvinken en weer aan en dan werkt hij weer een paar keer. Vind het allemaal zwaar irritant. Heb hierover via de mail contact gehad met SE maar van die kant komt het suffige antwoord dat ik, als ik niet tevreden ben over de software, de update moet afwachten. Doe ik dus niet en heb dat pokkeding verkocht. Hij liep de laatste week zelfs vast tijdens het normale bellen (iets waarvoor je eigenlijk toch een mobiel aanschaft). Kan nu begrijpen waarom KPN mij adviseerde geen P990 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:35

tijmeng

Panasonic 7J

Het is een geweldige telefoon alleen die reboots moeten echt gefixt worden. Ik had ooit een Siemens SX1 en die lipe ook wel eens vast maar echt op punten dat je veel van de smartfoon vroeg. mn Vorige telefoon (Nokia 7710) zou ook rete instabiel zijn maar hij is in een jaar maar 2 x vastgelopen.

Ik vind het erg irritant als ik bij de standaard functies vastlopers krijgt.

Daarnaast baal ik ervan dat het mij nog niet is gelukt een radiostream te openen. Ik heb umts en wifi gaat ook prima alleen nu wil ik ook online radiostations luisteren.

Daarnaast zou ik ook wel iets willen vinden waarmee ik in mn wifi netwerk op mn pc kan bladeren.

Hopelijk wordt veel gefixt in de komende firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik heb ook redelijk veel last van vast lopers, daar ben ik niet echt blij mee
maarjah ik hoop dat SE snel komt met update....

Maar mijn vraag is, hoe kan ik plaatjes opslaan die op internet tegen kom?
Of kan dat niet?

Enne ik heb een hotmail adres kan ik daarmee ook een emailaccount
aanmaken op me telefoon zodat hij via me WLAN ophaalt?

Voor de rest een best toestelletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, me again. Nog steeds redelijk tevreden. Ik w8 geduldig op de firmwareupdate

Kep de P990i nu 2 weken, de R7a stond er standaard al op. Zeker een aantal bugs tegengekomen maar niets overdreven storends of ernstigs.... tot nu dan.

Ik krijg de camera met geen mogelijkheid meer tot leven gewekt. Er gebeurd wel wat, de P990 loopt vast. Welke knop of ingang naar de camera ik ook gebruik, hij loopt vast.
Dit voelt aan als een ernstiger probleem en op i-net kon ik bitter weinig erover vinden. Weet iemand of dit een bekende bug is? Of een doodgewoon hardwaredefect. Als het 't laatste betreft, ga ik 'm natuurlijk ruilen.
Ik heb SE net al gemaild, maar ik verwacht niet een al te snelle reactie van hun.

Anybody know this?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nou. het contract zit in de brievenbus, dus ik hoop ook zsm mee te kunnen kleppen hier en op kever jacht te gaan. heb nog zitten twijfelen tussen deze en de TYTN, maar heb er vertrouwen in dat het goed komt allemaal!

wat ik trouwens schandalig vind is dat het toestel bij bijvoorbeeld algebeld.nl waar ik hem nu vandaan heb 69 euro moet kosten, en bij elke willekeurige telefoon winkel hier in de stad (TforTelecom,Belcompany en The Phonehouse) 159 of meer moet opbrengen!

Is het trouwens al bij andere winkels zo dat ze de toestellen hebben terug gestuurd naar de fabrikant ivm de software fouten? De Phonehouse zei er wel een te kunnen bestellen maar dat ik het dan zelf moet uitzoeken als ik problemen krijg omdat ze de rest hebben terug gestuurd voor updating (welke volgens hun binnenkort uitkomt met zeer veel problemen opgelost) alle andere winkels hadden ze hier wel gewoon.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:04:
Hoi, me again. Nog steeds redelijk tevreden. Ik w8 geduldig op de firmwareupdate

Kep de P990i nu 2 weken, de R7a stond er standaard al op. Zeker een aantal bugs tegengekomen maar niets overdreven storends of ernstigs.... tot nu dan.
.....
Anybody know this?
gewoon ff bij sony ericsson aankaarten. Ze verwijzen je of door naar een support center of beter. Vind de service naar mijn ervaring erg goed. Ik miste een klepje bij me p910, om me toetsenbord eraf te halen(heb inmiddels een p990 erbij). Ik wou deze toch graag hebben. ff gebeld met se. Zeggen ze dat ze er nog wel 1 hebben liggen en die krijg ik als het goed is binnenkort thuisgestuurt. Terwijl ik me p910 toch al wel een tijd(maar weet zeker dat ik hem er in de doos niet bij heb gekregen.)

@ BOUNZZZ

er bestaan capture proggies. Er staat er geloof ik 1 genoemd in de startpost.

[ Voor 24% gewijzigd door CR35 op 13-11-2006 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P990i... Tijdens mijn stage in Turkije vertelde mijn begeleider dat hij er op wachtte... en toen ik weer terug in Nederland was heb ik gelijk eentje aangeschaft!

Wat ik jammer vind, is dat mijn batterij redelijk snel leeg is, maar van de andere kant begrijp ik het wel. Groot scherm en al die functies die ik gebruik. Vandaag nieuwe update overeen geïnstalleerd...

Wat me verbaasde was dat mijn foon bleef trillen toen ik m weer aanzette !! Ja ja, ongeveer zo een 7 a 8 minuten... toen heb ik maar de foon uitgezet. Was echt heel merkwaardig. Daarna niet meer meegemaakt...

Toen ik mooi thuis op mijn wifi zat, vroeg een maat van mij of hij er ook op mocht, vanaf de buren. Zo heb ik via p990i het wachtwoord voor wireless gewijzigd en sindsdien kom ik zelf niet meer in mijn netwerk via p990.

Wat ik geprobeerd heb is het volgende:

- Het juiste wireless wachtwoord ongeveer 5x achter elkaar invoeren, zodat ik er zeker van was, dat ik het goede wachtwoord invoerde...
- Meerdere malen restarten van het apparaat.
- Batterij eruit en weer in.
- WIfi uit en aan (zowel phone als modem)
- Internetaccounts verwijderen en nieuwe aanmaken.
- Nieuwe (andere) wachtwoord voor wireless aanmaken en invoeren.
- Mac filter erop zetten en juiste mac adres van telefoon in de modem/router zetten.
- Coderingsmethoden aanpassen

Alsnog blijft hij aangeven: kan geen verbinding maken. Ik weet het gewoon niet meer? Iemand nog ideen die me misschien kunnen helpen ?

Verder is het dus een topphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik mooi thuis op mijn wifi zat, vroeg een maat van mij of hij er ook op mocht, vanaf de buren. Zo heb ik via p990i het wachtwoord voor wireless gewijzigd en sindsdien kom ik zelf niet meer in mijn netwerk via p990.

Wat ik geprobeerd heb is het volgende:

- Het juiste wireless wachtwoord ongeveer 5x achter elkaar invoeren, zodat ik er zeker van was, dat ik het goede wachtwoord invoerde...
- Meerdere malen restarten van het apparaat.
- Batterij eruit en weer in.
- WIfi uit en aan (zowel phone als modem)
- Internetaccounts verwijderen en nieuwe aanmaken.
- Nieuwe (andere) wachtwoord voor wireless aanmaken en invoeren.
- Mac filter erop zetten en juiste mac adres van telefoon in de modem/router zetten.
- Coderingsmethoden aanpassen

Alsnog blijft hij aangeven: kan geen verbinding maken. Ik weet het gewoon niet meer? Iemand nog ideen die me misschien kunnen helpen ?

Verder is het dus een topphone :)
[/quote]

Heb ik ook, had eerst geen beveiliging op m'n router, dus iedereen kon erop( ik dus ook met de P990i, werkte goed).
Maar ik dacht, laat ik de boel eens beveiligen met een WEP key, welke ik ook op de telefoon heb ingevoerd.Nu maakt de telefoon wel verbinding( zeer goed) met de router, maar kan de server niet vinden.Wat ik ook probeer aan instellingen. Dus de heleboel terug gezet, router zonder WEP key, zoals het voor de tijd was, toen het nog werkte. Nou kan ik niet meer op internet met de telefoon via Wlan. Snap er nix van. Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controleer eerst 's of MAC-filtering aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bovengenoemde probleem met de WIFI thuis verbinding heb ik ook. Na de eerste keer te hebben ingesteld werkte het prima. Daarna wat gewijzigd in de verbinding, en tot nu toe nooit meer aan de praat gekregen.

Waar moet ik kijken of MAC Filtering aanstaat? In de router of in de P990i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 09:30

GF

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:09:
Het bovengenoemde probleem met de WIFI thuis verbinding heb ik ook. Na de eerste keer te hebben ingesteld werkte het prima. Daarna wat gewijzigd in de verbinding, en tot nu toe nooit meer aan de praat gekregen.

Waar moet ik kijken of MAC Filtering aanstaat? In de router of in de P990i?
router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
zetten jullie ook de optie: Energiebesparing uit. Staat onder geavanceerd bij de verbinding. Hielp namelijk bij mij.

[ Voor 11% gewijzigd door CR35 op 13-11-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:41
nog een vraag over het bedienen vanuit de dock: is er een programma van waaruit je een sms kan versturen via je telefoon? doordat mijn tel vaak in de dock zit op verschillende locaties is volgens mij veel relaxter.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou uhm, vraag me niet hoe het komt, maar zojuist heb ik weer verbinding met mn draadloos.
Mac filter staat uit in de modem/router
gebruik WPA/PSK als codering...

En zojuist ingevoerd, opgeslagen... en gelijk verbinding ... vaag. Misschien moest ie een dag rusten ?

Net Route66 geinstalleerd, maar nu kan ik hem nergens meer vinden om hem op te starten ???
Tomtom proberen te installeren, hij komt niet verder dan: deze applicatie werkt wellicht niet goed, wilt u doorgaan. "Ja" en verder gebeurt er niets meer.

Btw staat en stond de energiebesparing uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:56:
[...]

Controleer eerst 's of MAC-filtering aanstaat.
Dank je wel, filtering uitgezet en ik kan weer internet op via Wlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomtom werkt nu ook op mijn P990i ...
Wat een fijn apparaatje is het ook he ... I'm Lovin' it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 01:43:
Tomtom werkt nu ook op mijn P990i ...
Wat een fijn apparaatje is het ook he ... I'm Lovin' it :)
Bij mij ook, maar moet tomtom op een aparte kaart? Ik wil graag alles op 1 kaart zodat ik niet hoef te wisselen van kaart als ik, of tomtom, of andere programma's( of muziek wil luisteren)wil gebruiken.
En heeft iemand een oplossing om andere lettertypes te kunnen toevoegen/gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:44:
[...]

Bij mij ook, maar moet tomtom op een aparte kaart? Ik wil graag alles op 1 kaart zodat ik niet hoef te wisselen van kaart als ik, of tomtom, of andere programma's( of muziek wil luisteren)wil gebruiken.
En heeft iemand een oplossing om andere lettertypes te kunnen toevoegen/gebruiken?
Ik heb hem op een 1gb kaart gezet, lekker ruim, dus waarom zou je je kaart moeten verwisselen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:44:
[...]

TomTom 6 + Maps of Western Europe neemt iets meer dan 1 GB in beslag. Met een 2 GB MS heb je dan nog ruimte voor een paar albums en een hele rits ScummVM games. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05
knny schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:36:
Je hebt een online mediaplayer in je p990i zitten maar wat voor URL's kan hij precies aan? iemand al gelukt wat af te spelen? Ik wil graag internetradio beluisteren. iemand enig idee?
niemand een werkende link voor evt internetradio? ik dacht dat die feuture wel gebruikt zou worden....

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

knny schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:33:
[...]

niemand een werkende link voor evt internetradio? ik dacht dat die feuture wel gebruikt zou worden....
mocht de ingebakken speler niet werken, kan je altijd DEZE probere, kan m zelf helaas nog niet proberen, wacht nog op aflevering... maar zo te zien kan hij een hoop aan!

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

The PyroPath schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:14:
[...]

mocht de ingebakken speler niet werken, kan je altijd DEZE probere, kan m zelf helaas nog niet proberen, wacht nog op aflevering... maar zo te zien kan hij een hoop aan!
Ik heb nog niets draaiende gekregen.. kocht de p990 om oa internet radio te luisteren. gene enkele stream werkt met de standaard player. Hij ziet ze als een mms bericht ofzo.. wat betreft MUZEE. werkt ook niet echt.. veel bugs en hij blijft hangen bij connecting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2023
Is de huidige versie van Tom Tom Navigator 6 compatible met UIQ 3? Ofwel bijvoorbeeld een M600/P990i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Aurian schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:38:
Is de huidige versie van Tom Tom Navigator 6 compatible met UIQ 3? Ofwel bijvoorbeeld een M600/P990i?
nou het spijt me, maar neem igg de moeite om het topic een klein beetje te lezen, staat notabene een paar posts hierboven nog genoemd :S

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
The PyroPath schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:46:
nou het spijt me, maar neem igg de moeite om het topic een klein beetje te lezen, staat notabene een paar posts hierboven nog genoemd :S
Ja, schat. Ik lees dat iemand het werkend heeft. Ik weet ook wel dat het mogelijk is en dat mensen het hebben geript via Torrent sites.

Het gaat mij echter om de retail versie. Ik wil weten of als ik die koop, of het dan ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

staat gewoon op de TT6 dvd/cd, dus je koopt de gewone en de UIQ versie staat er ook op, als je bang bent dat t niet werkt, kan je altijd aan de verkoper vragen en t op papier laten zetten dat je hem nadrukkelijk daarvoor koopt en dat hij gezegd heeft dat t werkt, kunnen ze er niet omheen als je m terug brengt, vaker laten doen bij dit soort gevallen

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The PyroPath schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:54:
staat gewoon op de TT6 dvd/cd, dus je koopt de gewone en de UIQ versie staat er ook op, als je bang bent dat t niet werkt, kan je altijd aan de verkoper vragen en t op papier laten zetten dat je hem nadrukkelijk daarvoor koopt en dat hij gezegd heeft dat t werkt, kunnen ze er niet omheen als je m terug brengt, vaker laten doen bij dit soort gevallen
Even ter aanvulling: het werkt inderdaad, maar het is nog geen affe versie. Er zijn de nodige bugs en hangups. Vandaar dat TT deze versie ook niet vermeldt op de website of elders. Maar het is waar: het werkt. (Natuurlijk wel in samenwerking met een GPS-ontvanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb hem binnen :-D jeeej

alleen stuit ik op een probleem, als ik SEUS installeer, werkt dat prima. Als ik hem daarna opstart, gaat hij updaten, als dat klaar is, gebeurd er niets meer, wil ik het programma nog een keer opstarten gebeurd er niets.

Nu heb ik wel de laatste firmware, maar zou fijn zijn als het gewoon zou werken voor in de toekomst uiteraard ;-)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The PyroPath schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:58:
Ik heb hem binnen :-D jeeej

alleen stuit ik op een probleem, als ik SEUS installeer, werkt dat prima. Als ik hem daarna opstart, gaat hij updaten, als dat klaar is, gebeurd er niets meer, wil ik het programma nog een keer opstarten gebeurd er niets.

Nu heb ik wel de laatste firmware, maar zou fijn zijn als het gewoon zou werken voor in de toekomst uiteraard ;-)
even pc opnieuw opstarten en mobiel uit en aan, dan lukt het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:15:
[...]

Even ter aanvulling: het werkt inderdaad, maar het is nog geen affe versie. Er zijn de nodige bugs en hangups. Vandaar dat TT deze versie ook niet vermeldt op de website of elders. Maar het is waar: het werkt. (Natuurlijk wel in samenwerking met een GPS-ontvanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje ;)

Even nog een aanvulling: enkel de volgende versie werkt: TT Navigator 6.020
De 010 versie doet het helaas niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

bah, nieuwste versie gedownload van pcsuite en update service, maar nog steeds niet werken :( herstarten en phone aan uit al geprobeerd :S

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
The PyroPath schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:54:
staat gewoon op de TT6 dvd/cd, dus je koopt de gewone en de UIQ versie staat er ook op
Duidelijk. Dankjewel. :-)

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:07
Ik zag net in het topic van de SE M600 een post van Raveon waarin stond dat het uitschakelen van de handschrift herkenning een grote performanceboost geeft in de menu's.

En dit klopt hij reageert veel sneller en ik gebruikte het toch niet.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

nog steeds geen seus voor mij. ben druk aan t spelen geweest, maar wat me opvalt is dat er aps zijn voor uiq 3, die echt worden genoemd als voor de P990i en het toch niet goed doen, zoals muzee, werkt een beetje, maar loopt snel vast en na 1 dag was de trial al verlopen :S.

Agile messenger werkt hier als een trein, kan ook gewoon de settings enzo gebruiken terwijl adneren zeiden dat hij dan vastliep.

swissmanager sluit zichzelf of een of andere misterieuze reden steeds af, iemand een idee waar dat aan kan liggen of is dat gewoon een fout?

Heb nog maar 1 reboot gehad, en dat was dan ook toen ik echt vanalles tegelijk wilde doen, agile messenger draaide, muziekje aan, bluetooth verzending onderweg, een web window open, en toen ik een app wilde installeren dacht hij, je zoekt het maar uit ;-)

misschien een stomme vraag, maar wat moet JZip doen, is dat gewoon in/uit pak software? ik had hem namelijk geinstalleerd, maar die deed een windowtje openen en meteen weer dichtgooien, maw doet t niet.

Best raar als je bedenkt dat er nog maar zo weinig UIQ3 telefoons zijn, dat dan toch een groot deel van de apps problemen heeft...

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

The PyroPath schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:49:

swissmanager sluit zichzelf of een of andere misterieuze reden steeds af, iemand een idee waar dat aan kan liggen of is dat gewoon een fout?

Best raar als je bedenkt dat er nog maar zo weinig UIQ3 telefoons zijn, dat dan toch een groot deel van de apps problemen heeft...
denk dat swiss de instellingen niet vast houdt. Net als de instellingen van internet. Supperdomme sw-fout overigens: lijkt me dat je dat toch merkt als sw-engeneer. Of zouden ze zo zonder test die dingen op de markt dumpen (lijkt het soms wel op). Als je hier trouwens vragen over stelt bij SE krijg je van die nog dommere opmerkingen zoals: wacht maar op de update (2007/2008...), tegen die tijd werkt hij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik krijg het trouwens maar niet voor elkaar om het netwerk te verbinden met AES aan, met TKIP gaat alles prima, maar met AES kan hij maar niet verbinden.

Heb de RTS drempel al verlaagd naar 256 en energiebesparing uitgezet, maar heeft geen invloed, erg appart.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:53:
nog een vraag over het bedienen vanuit de dock: is er een programma van waaruit je een sms kan versturen via je telefoon? doordat mijn tel vaak in de dock zit op verschillende locaties is volgens mij veel relaxter.
Probeer dit is.

http://www.microsoft.com/...69-4891-8929-37b9041924a2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valgibson
  • Laatst online: 12-02-2008
Weet iemand hoe je de startpagina van de Internet Browser die standaard wordt bijgeleverd kunt veranderen? Nu krijg ik een of andere lokale pagina van Sony Ericsson die ik niet kan wijzigen...

En kan iemand mij vertellen waarom Swissmanager handiger is dan de standaard taskmanager?

[ Voor 19% gewijzigd door valgibson op 17-11-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele weken geleden een P990i gekocht. Vanaf dag 1 tot nu toe alleen maar ellende. Inmiddels al drie keer naar de repair center geweest, maar krijg nog steeds kernel errors. Regelmatig, gemiddeld 2 keer per dag, crashed de software. Dit terwijl ik regelmatig software updates doe. Onlangs een firmware update bij de repair center gedaan, maar het ding loopt nog steeds vast. Mijn carkit, ook van SonyEricsson, verliest regelmatig de bluetooth verbinding met mijn telefoon. Gisteren tijdens een telefoongesprek in de auto tot 6x opnieuw mijn klant moeten bellen. Niet zo netjes voor een zakelijke telefoon. Na de 9e keer met de helpdesk bellen moet ik de telefoon en de carkit opsturen en dan ben ik het geheel enkele weken kwijt. Mijn advies: Niet Kopen!! De P990i heeft nog erg veel problemen en is gewoonweg nog niet af. Buggy buggy buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk is de firmware bij mij gelukt. Toestel voelt stabieler. Wel kreeg ik er een gratis (en vooral onbedoelde) masterreset bij. Geen punt, ben alleen bezig m'n toestel weer opnieuw in te richten. Voordeel trouwens is dat ik alle originele content nu heb, m.n. de games.

Nu kan ik gek genoeg de mogelijkheid niet vinden om in de 'Contacten' de boel op volgorde 'voornaam-achternaam' te zetten. Die zou er volgens de manual wel moeten zijn. Ik heb in het begin (zo'n 2 maanden terug) dat zonder moeite kunnen vinden. Nu lijkt nergens de optie 'Beheren' te zijn.

Iemand een adviesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:34:
Enkele weken geleden een P990i gekocht. Vanaf dag 1 tot nu toe alleen maar ellende. Inmiddels al drie keer naar de repair center geweest, maar krijg nog steeds kernel errors. Regelmatig, gemiddeld 2 keer per dag, crashed de software. Dit terwijl ik regelmatig software updates doe. Onlangs een firmware update bij de repair center gedaan, maar het ding loopt nog steeds vast. Mijn carkit, ook van SonyEricsson, verliest regelmatig de bluetooth verbinding met mijn telefoon. Gisteren tijdens een telefoongesprek in de auto tot 6x opnieuw mijn klant moeten bellen. Niet zo netjes voor een zakelijke telefoon. Na de 9e keer met de helpdesk bellen moet ik de telefoon en de carkit opsturen en dan ben ik het geheel enkele weken kwijt. Mijn advies: Niet Kopen!! De P990i heeft nog erg veel problemen en is gewoonweg nog niet af. Buggy buggy buggy.
herken ik, gelukkig op tijd verkocht. Echt een ramptoestel, en de servicedesk van SE is nog erger. Toestel heeft een marktwaarde van ongeveer 99 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:07:
Nu kan ik gek genoeg de mogelijkheid niet vinden om in de 'Contacten' de boel op volgorde 'voornaam-achternaam' te zetten. Die zou er volgens de manual wel moeten zijn. Ik heb in het begin (zo'n 2 maanden terug) dat zonder moeite kunnen vinden. Nu lijkt nergens de optie 'Beheren' te zijn.

Iemand een adviesje?
Lamaar, m'n contactlenzen zaten verkeerd om :P Natuurlijk even doorscrollen... staat het er vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zky_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 00:58
Dag mensen!

Een tijd geleden heb ik aan jullie gevraagd om mij te vertellen waar je de telefoon had gehaald (webwinkel/winkel) en of je er wel/geen problemen mee had.
Uit de antwoorden die ik heb gekregen maak ik op dat er toch weinig verschil in zit. Het is echt webwinkel/winkel afhankelijk waar je je toestel vandaan haalt. In eerste instantie had ik verwacht dat de meeste webwinkels onder zouden doen voor de grotere winkelketens, maar dit is dus niet waar.
Waar het dan aan ligt? geen idee! Misschien dat de mensen zonder (al te veel) problemen de telefoon hebben gehaald bij een webwinkel/winkel waar een beter contact is met de fabricant/importeur, en deze winkels daarom misschien niet de eerste on-affe badges hebben gekregen? Ik zou het niet weten!
Ik weet wel dat ik nu erg weinig problemen heb met het toestel, geen vastlopers, geen spontane reboots of wat dan ook! Ik zelf heb hem los gekocht bij Belcompany, op de dag dat ze hem voor het eerst hadden.
De standaard probleempjes zoals de webbrowser die je instellingen niet meer herinnerd heb ik wel maar dat zal waarschijnlijk met de volgende fw-update verholpen worden.

Wat ik verder aan kan raden, zie onderstaande post;
Martijn1899 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:41:
Ik zag net in het topic van de SE M600 een post van Raveon waarin stond dat het uitschakelen van de handschrift herkenning een grote performanceboost geeft in de menu's.

En dit klopt hij reageert veel sneller en ik gebruikte het toch niet.
Ik gebruik het virtuele toetsenbord/handschriftherkenning ook niet en dit zorgt werkelijk voor een erg merkbare performanceboost!
Voor degene die het nog niet heeft gevonden:
Hoofdmenu > Configuratie scherm > Apparaat > tekstinvoer > Handschrift op alleen toetsenbord zetten. Daarnaast heb ik in het zelfde menu ook virtueel toetsembord uitgezet.

Succes ermee!

Groeten Zky

Moisture is the essence of wetness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:07
Zky_ schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:26:
Dag mensen!

Een tijd geleden heb ik aan jullie gevraagd om mij te vertellen waar je de telefoon had gehaald (webwinkel/winkel) en of je er wel/geen problemen mee had.
Uit de antwoorden die ik heb gekregen maak ik op dat er toch weinig verschil in zit. Het is echt webwinkel/winkel afhankelijk waar je je toestel vandaan haalt. In eerste instantie had ik verwacht dat de meeste webwinkels onder zouden doen voor de grotere winkelketens, maar dit is dus niet waar.
Waar het dan aan ligt? geen idee! Misschien dat de mensen zonder (al te veel) problemen de telefoon hebben gehaald bij een webwinkel/winkel waar een beter contact is met de fabricant/importeur, en deze winkels daarom misschien niet de eerste on-affe badges hebben gekregen? Ik zou het niet weten!
Ik weet wel dat ik nu erg weinig problemen heb met het toestel, geen vastlopers, geen spontane reboots of wat dan ook! Ik zelf heb hem los gekocht bij Belcompany, op de dag dat ze hem voor het eerst hadden.
De standaard probleempjes zoals de webbrowser die je instellingen niet meer herinnerd heb ik wel maar dat zal waarschijnlijk met de volgende fw-update verholpen worden.
Voor mij hetzelfde verhaal. Geen vastlopers en geen rare dingen. De browser crasht wel eens, maar dat is meer omdathij over bepaalde sites struikelt. Als ik diezelfde site weer probeer crasht hij direct weer.

Ik vind het een geweldige telefoon, helemaal omdat hij eigenlijk alles aan boord heeft (behalve gps, was leuk geweest). En ik ben benieuwd wat Sony-Ericsson er met nieuwe updates nog meer uit kan halen.

Verder kan ik iedereen aanraden om ook Opera Mini te installeren. Het lijkt dubbelop maar het is heel prettig om met de flip dicht te surfen met één hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Ik heb hem ook bij belcompany gehaald, en geen vastlopers meer. Alleen op eerste dag gehad. En de video camera op high quality openemen werkt wel maar niet naar geheugenkaart dan gaat ie stotteren, maar als ik direct naar telefoongeheugen opneem dan gaat het wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ik krijg mms via Hi maar niet op aan de gang. heb de profielen laten smsen via de site, maar toch gaat verzenden niet goed:( iemand die het wel werkend heeft die zijn internet/data account en mms settings kan delen met mij?

Op mn vorige telefoon, de S700i werkte het probleemloos, dus t ligt niet aan kpn...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zky_ schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:26:

(...)

Ik gebruik het virtuele toetsenbord/handschriftherkenning ook niet en dit zorgt werkelijk voor een erg merkbare performanceboost!
Voor degene die het nog niet heeft gevonden:
Hoofdmenu > Configuratie scherm > Apparaat > tekstinvoer > Handschrift op alleen toetsenbord zetten. Daarnaast heb ik in het zelfde menu ook virtueel toetsembord uitgezet.

Succes ermee!

Groeten Zky
Da's nou balen, ik zweer bij de handschriftherkenning. Ik merk desondanks dat sinds m'n firmware update m'n telefoon sneller is.

Bovendien heb ik de stellige indruk dat het gebruik van een van de vier standaard thema's het toestel ook sneller (of minder langzaam..) maakt, dan wanneer je alternatief thema's gebruikt. Ik had er een paar van het net geplukt, mooi maar ik weet zeker dat mijn toestel dan trager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Niemand Hi icm dit apparaat die mms werkend heeft? bah, mis t wel :(

nog een vraagje, hebben andere mensen ook speling in de behuizing boven het @ knopje aan de zijkant? bij mij wel waardoor hij gaat kraken, zelfde geldt ook voor het batterijklepje, zit ook aan een kant speling waardoor hij in gebruik kraakt, morgen informeren wat de mogelijkheden zijn, maar als iedereen dat heeft heeft terugsturen ook weinig zin. ik vind het iig rete irritant.

Heb trouwens de bovenste pagina uit mn favorieten verwijderd nu laad hij de volgende, dat is een kleine pagina met google en 4 andere kleine links, staat op het toestel zelf, dus lekker snel, heet sony ericcsson startpage oid. Het lijkt er dus op dat hij de bovenste link in favorieten laad zodra je web aanzet. echter kan ik geen manier vinden om de volgorde van de favorieten zelf te veranderen, zonder ze te verwijderen en weer handmatig toe te voegen.

[ Voor 33% gewijzigd door The PyroPath op 19-11-2006 19:17 ]

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The PyroPath schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:14:
Niemand Hi icm dit apparaat die mms werkend heeft? bah, mis t wel :(

nog een vraagje, hebben andere mensen ook speling in de behuizing boven het @ knopje aan de zijkant? bij mij wel waardoor hij gaat kraken, zelfde geldt ook voor het batterijklepje, zit ook aan een kant speling waardoor hij in gebruik kraakt, morgen informeren wat de mogelijkheden zijn, maar als iedereen dat heeft heeft terugsturen ook weinig zin. ik vind het iig rete irritant.

Heb trouwens de bovenste pagina uit mn favorieten verwijderd nu laad hij de volgende, dat is een kleine pagina met google en 4 andere kleine links, staat op het toestel zelf, dus lekker snel, heet sony ericcsson startpage oid. Het lijkt er dus op dat hij de bovenste link in favorieten laad zodra je web aanzet. echter kan ik geen manier vinden om de volgorde van de favorieten zelf te veranderen, zonder ze te verwijderen en weer handmatig toe te voegen.
Kijk het volgende even na:

Berichten -> Instellingen -> MMS-account -> Internettoegang
Zorg ervoor dat daar in ieder geval MMS-account van HI staat. (in mijn geval was dit vodafone)

Check het even, misschien helpt het en vergeet je gsm neit te restarten, als je instellingen hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
The PyroPath schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:14:
ja dit heb ik ook! Je hoor m echt een beetje kraken, niet dat het kapot gaat, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Folkifoon schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:49:
[...]

ja dit heb ik ook! Je hoor m echt een beetje kraken, niet dat het kapot gaat, maar toch...
welke van de 2? boven @ knopje of batterij klepje, of beiden?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
The PyroPath schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:08:
[...]

welke van de 2? boven @ knopje of batterij klepje, of beiden?
het stuk boven het @knopje. Als je dat indrukt voel je dat ie een beetje naar binnen gaat, en vanzelf weer naar buitern komt...tis niet heel erg, maar ik hou het wel in de gaten. Dit soort probleempjes valt onder garantie.
Als ik op het klepje van de batterij druk kraakt ie wat...
Dokter mn arm doet pijn als ik er op druk. Nou zegt de dokter, druk er dan maar niet op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:11:
[...]

herken ik, gelukkig op tijd verkocht. Echt een ramptoestel, en de servicedesk van SE is nog erger. Toestel heeft een marktwaarde van ongeveer 99 euro
Bedankt... Eindelijk iemand die ook zo veel problemen met de servicedesk van SE. Echt rampzalig.. Het lijkt er wel op dat de dervicedesk de opdracht heeft om je zoveel mogelijk af te houden. Jammer want het toestel zelf vind ik echt mooi en redelijk handig. Het is met name de bugs en de slechte service die het zo'n rampzalig ding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Omdat ik momenteel niet zo veel geheugen tot mijn beschikking heb op mn mem sticks, wil namelijk wachten tot de M2 kaarten met duo pro adapter er zijn, zodat ik mn geheugen ook in mn volgende telefoon(ongetwijfeld weer een SE) wil gebruiken ben ik aan het rommelen geweest met transcoding/recoding van MP3=>AAC(M4A) en moet zeggen bevalt me prima, maar kijk rijkhalsend uit naar een media player die HE-AAC ondersteund, want helaas doet de ingebakken speler dat niet.

voor de gene die willen weten wat ik heb gebruikt, kan je in DIT topic kijken.

Kan je van je MP3's naar 64kbit/s of als je dat te weinig vind 96 kbit/s zonder dat het een noemenswaardig luister verschil in zit (op de telfoon althans) scheelt een hoop ruimte en klinkt niet slecht! (Niet vergeten de force LC optie aan te tikken, de speler accepteerd de standaard HE optie niet namelijk)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Heeft iedereen zijn P990i verkocht ofzo? Moet zeggen dat ik (los van scummvm icm bepaalde games) wenig crashes ervaar met het apparaat, alleen bij veel zooi gelijk en dan het web op willen dat het mis gaat en een out of mem error krijg.

Helaas nog steeeds geen MMS via Hi aan de praat gekregen, kan iemand die het wel werkend heeft aub, de mms instellingen en het internet account posten, dus zegmaar alles wat je in moet vullen, heb echt alles al geprobeerd en wordt er een beetje hopeloos van :(

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan via de site van SE de instellingen naar je telefoon versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Kijk tegenwoordig vrij veel filmpjes op het apparaat, dat gaat perfect! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook weinig tot niets te klagen. Geniet eerlijk gezegd van alle mogelijkheden (bellen, muziek, internet, msn, mms, radio, fotograferen, filmen etc... ) Sinds de laatste update geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik ook. Filmpjes omzetten naar MP4 met pinnacle mobile movie dinges gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klein vraagje over BluePhoneElite. Ik heb mijn sms van de p990i willen kopieren naar mijn iMac, maar helaas: ik ben ze verplaatst. Ze staan dus niet meer op mijn p990i. Ik zou ze volgens de FAQ van BPE makkelijk kunnen terugplaatsen, maar dat lukt dus niet. Ik krijg een time-out van de verbinding.

Gebruik iemand BPE succesvol om sms-berichten tussen de p990i en Mac/PC te verplaatsen/kopieren..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Gister voor 65€ bij de BelCompany een Jabra BT620s A2DP headset gekocht. Werkt echt superfijn!

aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Zooo na 7 weken van alleen maar ellende/gezeik met mn P990 heb ik toch een nieuwe gekregen (R8A). Heb hem nu een paar uur en hij is nog niet gecrashed dus dat is al erg positief!! De oude van mij crashte op de eerste dag na een software updat wel geteld 28 keer!! Ongelovelijk, op een gegeven moment leerde ik er mee leven... Maar niet normaal eigenlijk.
Maar als goed is ben ik daar eindelijk vanaf en kan ik nu eindelijk eens gaan kijken wat voor software er op de markt is en wat meer met dat ding spelen (buiten de basis functies om).

@Tijmeng:
Hoe is je ervaring met de headset? Ik heb met mn oude P990 wel een beetje geprobeerd te spelen met de A2DP functies maar dat was een ramp, ik heb een A2DP receiver om mn geluidsinstallatie zitten. Maar ik kreeg hem per Restart van de phone maar 1 keer gekoppeld en dan speelde
hij 1 liedje af en daarna moest ik de phone restarten. Ook de audio streamen van video was bijna een onmogelijke taak, lukte zelden. Maar ik hoop dat jij (en dalijk ik ook) betere ervaringen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 14:18:
je kan via de site van SE de instellingen naar je telefoon versturen
zoals al eerder gezegd doet hij het dan niet om de een of andere mysterieuse reden. verzenden van mms lukt niet. Heb het diverse malen geprobeerd, ook andere profielen verwijderd enz, het apparte is dus, dat ik bij mn oude telefoon ergens een ip in moest vullen, dit vind ik in de P990 niet terug, wat ik erg appart vind.

Heb SE instellingen geprobeerd en de instellingen van Hi, je krijgt dan een internetaccount en de MMS instellingen toegestuurd, maar t werkt dus niet, alles al gecheckt maar kan niet vinden wat er niet klopt. Op mn vorige teledoon werkte t prima, en het is gewoon geactiveerd bij Hi...

Dit is de foutmelding die ik krijg:

MMS mislukt

accountinstellingen MMS/Internet controleren - oorzaakcode -5120

de instellingen die ik heb ontvangen:

internetaccount:

accountnaam:
Hi MMS

adres:
portalmmm.nl

Gebruikersnaam en wachtwoord vereist niet aangevinkt

(bij zoveel TCP/IP als proxy geen instellingen)

MMS-account:

adres servicecentrum:
http://mp.mobiel.kpn/mmsc

Internetaccount:
Hi MMS

autom. downloaden:
aan

Groote:
geen beperkingen (heb alleen nog maar berichten van 1kb geprobeerd dus dat is t probleem niet

ik wordt er echt een beetje simpel van, bloede vervelend, vooral omdat mmsen net zoveel kost als smsen tot 1 januari...

[ Voor 30% gewijzigd door The PyroPath op 27-11-2006 10:11 ]

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Hebben al meer piepeltjes positieve ervaring met versie R8A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valgibson
  • Laatst online: 12-02-2008
Zeer positief! Ik heb de telefoon sinds een week of twee in gebruik en nauwelijks problemen. Alleen kleine foutjes, maar die had ik ook met mijn mda. Nu hopen dat er bij de volgende update wat aan de todayscreen gedaan wordt en wachten tot er wat meer freeware beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Mooi, ik loop al tijdje te watertanden maar denk dat ik wacht tot eind dit jaar of begin volgend jaar met vervanging van mijn steeds sneller ouder wordende Pee800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Is de software R8A te downloaden via updateservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bounzzzzz schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:10:
Is de software R8A te downloaden via updateservice?
Net nog niet.
Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste