Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een totaal helemaal waardeloos stuk plastic.
Na een jaar wachten, in September meteen de P990 gekocht. Crashes en ellende, maar je wilt toch graag dat je wonderphone doet wat hij zou moeten doen, voor die 600+ euries.
Maar het ergste komt: ik koop een nieuwe PDA. Zelfde specs, ander OS. Helemaal goed. Wil de P990 verkopen.... en krijg hem de dag er op terug: 'dit ding is niet goed man, hangups en reboots'. Ik raak dat kloteding nog eens niet kwijt ook.

Wat een waardeloze bagger. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:35

tijmeng

Panasonic 7J

mmm toch gek dat een aantal mensen zoveel probs heeft met zn P990.

Bij mij is alles redelijk stabiel en ik erger me niet zo snel aan een reboot. Alleen vind ik het kut dat multitasken icm met webbrowser niet lekker gaat.

Hopen dat dat is verholpen met de nieuwe firmware.

khad ooit n SX1.. alleen maar problemen maar na een half jaartje updates was het de meest geweldige foon ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:22
Ik heb mijn P990 nu anderhalve week. En ik heb nog helemaal geen problemen gehad.
Een reboot heb ik nog niet gezien. Ik heb dus, in tegenstelling tot sommige, helemaal geen problemen.

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de problemen die mensen onder vinden met het synen met het Apple programma "Isync". Op een niet te noemen website voor PDA's en Smartphone's (vanwege de vele warez, gratis aangebode spullen die niet door de GoT-policy komen) is een plugin te downloaden voor deze telefoon die vele functie's opzet tot het syncen van contacten, agenda punten en meer.

Tip: Gewoon in google naam foon + isync + forum ;)

hier nog enigzins wat uitleg hoe en waarom isync het niet doet.
http://mobile.feisar.com/uiq3.html
nou dat ik verder zoek.
http://www.howardforums.com/showthread.php?t=1005845
hier nog meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-08 21:30

wittekat

tja denk je dan

heb het toestel nu bijna 3 maanden en ben best tevreden. heb alleen 2 hele rare bugs:

Als ik m`n wekker instel blijft hij iedere dag op dit tijdstip af gaan. ookal haal ik alle 3 de vinkjes voor het alarm weg, hij blijft afgaan. heb nu op een dag wel 8 verschillende alarmen die afgaan!

Sinds ik het klepje heb weggehaald kan ik mensen niet meer "wegdrukken". Als ik een oproep krijg kan ik alleen Ja of Nee kiezen bij beantwoorden. de oproep door laten gaan maar op stil is verdwenen.

iemand tips?

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Als je een oproep binnen krijgt, kun je op inkomend gesprek drukken boven in je scherm en dan kun je hem dempen (stil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
Ik heb 'm sinds vrijdag, 2e hands gekocht voor 350 euri, in nieuwstaat.
Goeie deal, leek me zo.

Dus ik denk ik ga 'm updaten naar de laatste versie (er stond R3 op, prima stabiel). Direct na de update de spontane reboot... Begint goed, denk ik...

Maar sindsdien geen problemen gehad. Supertoestel. Ik heb zelfs WLAN aan de praat, hier op de Univeristeit Twente, waar voor de Windows machines SecureW2 (implementatie van EAP-TTLS) gebruikt wordt voor de beveiliging. Her en der heb ik wel gelezen dat mensen dit niet aan de praat krijgen ('SecureW2' + P990), dus hierbij even mijn instellingen:

Accountnaam: wat je wil
SSID: de SSID van het netwerk (in mijn geval 'WLAN')
Authenticatie: 802.1x (is ook afhankelijk van netwerk volgens mij, correct me if i'm wrong)
Gegevenscodering: DYNAMIC-WEP
Binnen-authenticatie: EAP-MS-CHAPv2
Gebruikersnaam: gebruikersnaam@domein.extensie
Passord: duh...

En dan is er nog één heel belangrijk ding. Dit soort netwerken maken gebruiken van een beveilingscertificaat. Voor de UT is dat het Surfnet Root CA certificaat. Deze met je downloaden (hier is een link voor Surfnet: http://www.eduroam.nl/SURFnet-PCA-Root-CA.der), op je mobiel zetten, in de File Manager heen browsen, op klikken en zeggen dat 'ie 'm moet inladen.
Dan Scan en Connect en het werkt!

Wel ff opletten: de P990 ondersteund (heb ik ergens gelezen, ik weet het nu niet meer zeker) alleen certificaten van het DER type. Veel certificaten zijn van het CER formaat, en moeten omgezet worden (mbv OpenSSL). Je kan trouwens niet aan de extensie aflezen of iets DER of CER is. Een .cer file kan net zo goed een DER-type certificaat zijn.

Hope this helps someone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

THX ga het morgen meteen even uitproberen op de TU Delft.. daar krijg ik het nog niet aan de praat. ook niet via VPN. Hopelijk zo wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Dit kan ik ook wel gebruiken denk ik. Thnx! En 350 in nieuwstaat is zeker goeie deal. Ik heb de mijne los nieuw gekocht voor bijna 600 bij Belcompany. En toen was ie "getest". Wel helemaal gaaf hoor maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Morgen even mee knutselen op de VU, alleen weet ik niet hoe het netwerk daar precies in elkaar zit, en helaas geven ze daar het support van niveau VMBO (je mag alleen gebruiken wat wij zeggen dat je mag gebruiken en verder zoek je het maar uit en krijg je dus ook geen support, ook al stel je simpele vragen, we geven lekker geen uitleg zolang je geen apparatuur gebruikt die wij aanbieden) wat neer komt op Alleen het VU notebook wat je kon kopen en 2 of 3 andere netwerk kaarten van cisco en 3com, gewoon XP laptop is makkelijk aan de gang te krijgen, gewoon de andere uitleg downlaoden en zelf de instellingen voor jouw netwerk kaart invullen, maar voor de rest een doffe ellende!.

ga strax meteen proberen of ik er iets van kan maken :D want portering van secureW2 voor symbian/uiq3 zit er niet in voorlopig...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:41
voor de uva heb ik hetzelfde probleem. heb het geprobeerd met dat 802 oid maar dat werkte niet. Ook de Uva geeft geen verdere ondersteuning helaas. ben erg benieuwd naar je ontwikkelingen daar ik daar baat bij kan hebben ;)

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The PyroPath schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:28:
Morgen even mee knutselen op de VU, alleen weet ik niet hoe het netwerk daar precies in elkaar zit, en helaas geven ze daar het support van niveau VMBO (je mag alleen gebruiken wat wij zeggen dat je mag gebruiken en verder zoek je het maar uit en krijg je dus ook geen support, ook al stel je simpele vragen, we geven lekker geen uitleg zolang je geen apparatuur gebruikt die wij aanbieden) wat neer komt op Alleen het VU notebook wat je kon kopen en 2 of 3 andere netwerk kaarten van cisco en 3com, gewoon XP laptop is makkelijk aan de gang te krijgen, gewoon de andere uitleg downlaoden en zelf de instellingen voor jouw netwerk kaart invullen, maar voor de rest een doffe ellende!.

ga strax meteen proberen of ik er iets van kan maken :D want portering van secureW2 voor symbian/uiq3 zit er niet in voorlopig...
Ben erg beniewd, heb het vandaag geprobeerd op de VU maar lukte niet. Vind het ook vreemd dat ik het netwerk 4x zie in m'n wlan configuratie, heb jij dat ook? (kan natuurlijk de verschillende accesspoints zijn, maar in windows zie je dat weer niet)
Laat aub even weten als het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:41
dat zijn verschillende accesspoints. in onze mediatheek zitten er ook 3 en in de rest van het gebouw ook een heel aantal. Kan je bij de vu gewoon inloggen met je VU-net ID?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:34:
[...]
Ben erg beniewd, heb het vandaag geprobeerd op de VU maar lukte niet. Vind het ook vreemd dat ik het netwerk 4x zie in m'n wlan configuratie, heb jij dat ook? (kan natuurlijk de verschillende accesspoints zijn, maar in windows zie je dat weer niet)
Laat aub even weten als het is gelukt.
Ja, zoals gezegd, dat is normaal. Ik heb even op de DigiDesk van de VU gekeken, en inderdaad wat een paupers daar. Bij ons (UT dus) zijn er zelfs door studenten geschreven handleidingen voor allerlei exotische configuraties gewoon op de site van de netwerkorganisatie beschikbaar.

Ik neem aan dat je, zoals er staat, wel VU-net-username@vu.nl hebt ingevuld en het domein leeg hebt gelagen? En dat je dit certificaat hebt gebruikt (gepikt van http://www.few.vu.nl/itg/?p=services-502&m=12)?
jeehaa schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:41:
voor de uva heb ik hetzelfde probleem. heb het geprobeerd met dat 802 oid maar dat werkte niet. Ook de Uva geeft geen verdere ondersteuning helaas. ben erg benieuwd naar je ontwikkelingen daar ik daar baat bij kan hebben ;)
Volgens deze pagina moeten jullie op de UvA ook gewoon de Surfnet Root CA gebruiken (zie mijn eerdere post). Heb je deze wel geimporteerd, behalve alleen 801.1x instellen?

[ Voor 22% gewijzigd door CJ_Latitude op 29-11-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimjimmus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10-2011
Heb hem nu twee dagen (R7A). Slechts 1 crash gehad bij laden van moeilijke website.

Geen speling boven @-knopje en geen gekraak.

Handschriftherkenning uit scheelt echt een hoop in response-snelheid.

Heeft iemand een VOIP-programma, iets skypigs voor deze phone gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ_Latitude schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:43:
[...]

Ja, zoals gezegd, dat is normaal. Ik heb even op de DigiDesk van de VU gekeken, en inderdaad wat een paupers daar. Bij ons (UT dus) zijn er zelfs door studenten geschreven handleidingen voor allerlei exotische configuraties gewoon op de site van de netwerkorganisatie beschikbaar.

Ik neem aan dat je, zoals er staat, wel VU-net-username@vu.nl hebt ingevuld en het domein leeg hebt gelagen? En dat je dit certificaat hebt gebruikt (gepikt van http://www.few.vu.nl/itg/?p=services-502&m=12)?
Nee ik had het surfnet certificaat gebruikt, kon VU certificaat niet op m'n laptop vinden en niet op de digidesk site. Thx voor de link! Heb nu deze gedownload en omgezet naar een DER certificaat door hem te openen, op details te gaan staan en dan te klikken op kopieren naar bestand. Dan kan je er gemakkelijk een DER van maken (voor de geinterreseerden). Morgen maar eens proberen met dit certificaat.
Had wel idd @vu.nl bij gebruikersnaam toegevoegd.
laat het morgen wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimjimmus
heb het ff gecheckt,maar instalatie ging goed.
ik had eerst mijn gprs account (vf live gprs, ik heb vodafoon) in internet group gezet.
Hey, zijn er meer mensen met Vodafone Live? Hoe moet je hem instellen voor VF Live UMTS? Ik heb Live, ik heb een UMTS-toestel, maar ik kan alleen GPRS-instellingen downloaden van de VF-site. :-(

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
jimjimmus schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:09:
[...]

Hey, zijn er meer mensen met Vodafone Live? Hoe moet je hem instellen voor VF Live UMTS? Ik heb Live, ik heb een UMTS-toestel, maar ik kan alleen GPRS-instellingen downloaden van de VF-site. :-(
Daar zou ik het antwoord ook op willen weten als ik de p990i ga halen.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nou ben aan het knutselen geweest, maar geen gang in te krijgen, of windows XP doet het certivicaat omzetten niet goed ofzo...
Maar wat bedoel je met het domein leeg laten? Dat kan je toch nergens invullen?

Is het trouwens normaal dat je als je je wachtwoord heb opgeslagen en later terug komt dat het dan ineens veel langer is geworden? Vind het nogal appart...

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Zou dit trouwens enig licht op de zaak schijnen, helaas heb ik er de ballen verstand van...

http://www.few.vu.nl/itg/?p=network-205&m=120

Breek je nek voorzichtig

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:56
The PyroPath schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:20:
Is het trouwens normaal dat je als je je wachtwoord heb opgeslagen en later terug komt dat het dan ineens veel langer is geworden? Vind het nogal appart...
Veelal is dit gedaan zodat mensen die daar willen kijken voor de lengte van het wachtwoord niets kunnen zien. Hij maakt er een andere lengte van om die reden.

• jimjimmus
Alarms
=====
Heeft iemand dit al meegemaakt? Ik heb een alarm ingesteld op mijn P990i op werkdagen met een geluid en een message (Wake up!). Maar welke knop ik daarna ook indruk, het alarm blijft terugkomen. Na 'snooze' komt het over 4 minuten terug, wat ik logisch vind. Maar na 'silence' komt het al eerder terug en na 'done' komt het ook weer terug. Soms duurt het wel een half uur of een uur, maar toch komt het weer.

Is dit een bug, of snap ik niet wat ik in moet drukken om het alarm uit te zetten? In de handleiding staat dat ik op 'OK' moet drukken, maar er is helemaal geen OK-knop. :-(

• jimjimmus
jimjimmus schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:09:
[...]

Blijkt dus eenvoudig te zijn. Je moet de WAP-instellingen van de SE-site naar je laten sms-en (niet van de VF-ste!). Die noemen ze VF Live! GPRS, maar zijn tevens voor UMTS. Daarna is alles ingesteld en kun je zodra je het 3G-icoontje ziet met UMTS surfen.

Verwijderd

Nou inloggen op de VU met VU certificaat weer niet gelukt, snap er niets van.
Maar vandaag heb ik even nieuwe Usim van Orange gehaald, die hebben sinds kort eindelijk UMTS, en nu wilde ik het TV kijken testen (is toch gratis) maar kan de instellingen voor streaming nergens vinden. Weet iemand waar ik dit kan vinden en of het nodig is. Bij instellingen voor Orange World TV zeggen ze dat ik als streamingstellingen moet gebruiken:

verbinden via: Orange world
Proxy gebruiken: ja
Proxy adress 10.160.129.210
Poortnummer: 554

Maar kan bij mediaplayer alleen een link invullen om online iets te kijken

Mensen ideen of opmerkingen?

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:18
Ik snap het umts verhaal ook nog niet helemaal.

Volgens orange had ik een nieuwe sim nodig, die heb ik inmiddels. UMTS zou het nu moeten doen maar ik heb geen 3g icoontje in mijn scherm. Video oproep gaat dus nog niet.
Gaat orange world nu via gprs of toch via UMTS?

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

DanielvdMark schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:00:
Ik snap het umts verhaal ook nog niet helemaal.

Volgens orange had ik een nieuwe sim nodig, die heb ik inmiddels. UMTS zou het nu moeten doen maar ik heb geen 3g icoontje in mijn scherm. Video oproep gaat dus nog niet.
Gaat orange world nu via gprs of toch via UMTS?
het 3g icoontje is een wit met blauw "wolkje / ovaaltje" heb je dat niet dan ga je over GPRS. Het kan zijn dat Orange geen dekking heeft in jouw gebied.

UMTS is er in de randstad maar met bv Tmobile heb ik geen 3G in bv Woerden en Leidschenrijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
The PyroPath schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:20:
Maar wat bedoel je met het domein leeg laten? Dat kan je toch nergens invullen?
Sorry, is inderdaad geen veld voor. Als er al een domein geld, moet je die in je gebruikersnaam invoeren. In jullie geval dus USER@vu.nl (vu.nl is dan het domein).

Volgens de instellingen die op die pagina staan ligt het iig niet aan de P990. Die kan dat aan. Wellicht heb je meer of een ander certificaat nodig, zoals op deze pagina staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:03:
verbinden via: Orange world
Proxy gebruiken: ja
Proxy adress 10.160.129.210
Poortnummer: 554

Maar kan bij mediaplayer alleen een link invullen om online iets te kijken

Mensen ideen of opmerkingen?
Mijn gok is dat je een apart internetprofiel aan moet maken. Daar kan je al deze instellingen wel invoeren. Je zou dan de standaard instellingen van Orange World moeten pakken en daarin deze proxyserver en proxy-poort opgeven. Dan hiermee verbinding maken en dan moet er ergens een URL zijn die daadwerkelijk naar de TV-zender verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
tijmeng schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:22:
[...]

het 3g icoontje is een wit met blauw "wolkje / ovaaltje" heb je dat niet dan ga je over GPRS. Het kan zijn dat Orange geen dekking heeft in jouw gebied.

UMTS is er in de randstad maar met bv Tmobile heb ik geen 3G in bv Woerden en Leidschenrijn
Dat vind ik dan weer vreemd. Ik zit in in de omgeving van Amsterdam, dan zou je toch verwachten dat je 3g dekking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
  • Laatst online: 14-08-2023
Even een vreemd probleem. Ik laat het in stappen zien.

- Ik maak een nieuwe note.
- Ik lock mijn telefoon dmv de keylock.
- Ik haal de lock er weer af.
- Ik type een nieuwe note.

En bij die laatste stap gaat het mis. Daar is nu namelijk de ALT functie geactiveerd waardoor ik in valuta tekens en cijfers ga typen ipv letters.

Er wordt dus iets geactiveerd door die keylock. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Heb ik ook, open een nieuwe notitie en zet de lock uit en direct weer aan, dan zie je het [a] icoontje veranderen in [123]. Tja, klein bugje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielvdMark schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:22:
[...]

Dat vind ik dan weer vreemd. Ik zit in in de omgeving van Amsterdam, dan zou je toch verwachten dat je 3g dekking hebt.
Orange World UMTS is binnen 24 uur geactiveerd. Bij mij deed hij het in het begin ook niet, hoewel ik wel wal het 3G icoontje had.
Ik woon ook in Amsterdam en daar heb je, zoals te verwachten valt prima UMTS dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Ik kreeg vandaag weer een nieuwe simkaart van Orange...blijkbaar hadden ze toch de verkeerde gestuurd. Heb nu 3g dekking. Geprobeerd via orange world, werkt lekker snel!
nu nog bekijken hoe ik tv kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimjimmus
Iemand al geprobeed om een PDF in landscape te bekijken? Dan sluit de pdf-reader bij mij zonder enige melding. Lukt het iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimjimmus schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:33:
Iemand al geprobeed om een PDF in landscape te bekijken? Dan sluit de pdf-reader bij mij zonder enige melding. Lukt het iemand anders wel?
Boem! Net geprobeerd, bij mij gebeurt hetzelfde. Misschien opgelost met update r8a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
  • Laatst online: 14-08-2023
Jup. R7A001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Laatst online: 05-09 08:59
Ik ben zelf niet in het bezit van een P990i, maar mijn vader wel. Hij wil graag quicktime videos afspelen, maar er zit geen quicktime player op. Is het mogelijk om deze er op te zetten, of zullen de quicktime videos op de computer omgezet moeten naar een ander formaat (mp4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vreemd, heb ook R7A001, maar met PDF - landscape blijft-ie er uit klappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik zelf wilde vanmorgen in de trein een aantal pdf files bekijken voor mn tentamen net, en ik ben achter het volgende vreemde fenomeen gekomen: Als ik meteen naar "liggend" ga klapt hij er uit, doe ik eerst "volledig scherm" doe en daarna "liggend" gaat alles prima, al is het soms traag met plaatjes erin, jammer dat je trouwens niet plaatjes door een simpele klik kan vergroten, moet je de hele pagina inzoomen wat een eeuwigheid kan duren.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed dat je daar achter kwam, straks gelijk proberen of ik dat bij mij ook lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Wat ik gisteren had was toch zo vaag, als ik in het 'standaardscherm' op het klokje druk om een alarm in te stellen gaat het trilalarm af, en hij stopte pas met buzzen toen ik de telefoon uitzette :? Een paar keer geprobeerd en steeds begon ie met trillen en wou niet stoppen. Vandaag doet ie het gewoon weer 'normaal' :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van mn p990. :)
Ik heb alleen 1 probleem. Ik kan geen foto of een film maken. :(
Als ik de cameraknop (rechtsonderin) indruk dan maakt hij het geluid dat er een foto is gemaakt, maar hij schrijft de foto niet weg. Een filmpje maken lukt ookt niet. Herkent iemand dit euvel? Of zie ik iets over het hoofd en doe ik iets heel stoms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf het probleem opgelost. Ik denk loop toch alle pagina's langs om te kijken of het probleem eerder is voorgevallen. En inderdaad ik ben stom geweest moest de knop lang doordrukken om een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met een laptop op een draadloze verbinding kan komen, zou dat toch ook op mijn P990i moeten kunnen?
Ik krijg het bij geen onbeveiligd netwerk voor elkaar..
Ik las wel iets over de powersave uitzetten van WLAN.. maar dat kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
spacer schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 00:31:
Heb ik ook, open een nieuwe notitie en zet de lock uit en direct weer aan, dan zie je het [a] icoontje veranderen in [123]. Tja, klein bugje :+
Ik heb het niet alleen bij notities, maar ook bij het opstellen van nieuwe smsjes, volgens mij is het bij alles waar er een invoerscherm openstaat en je zet de lock uit en aan.

De bug dat in sommige gesprekken de jog-dial niet werkt om het volume in te stellen is er ook nog helaas niet uit.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:46:
Als ik met een laptop op een draadloze verbinding kan komen, zou dat toch ook op mijn P990i moeten kunnen?
Ik krijg het bij geen onbeveiligd netwerk voor elkaar..
Ik las wel iets over de powersave uitzetten van WLAN.. maar dat kan ik nergens vinden.
als je het profiel van het draadloze netwerk bekijkt dan kun je boven in klikken en dan krijg je zo'n menutje net als bij alle andere apps. Klik hier op geadvanceerd en daar staat energiebesparing.

;) veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is even kijken dan.. maar volgens mij had ik daar niks gevonden.
Er zitten echt een aantal bugs in zeg.. Als je de tel in het engels instelt is de heflt nog in het Nederlands :S
Als er trouwens een update komt.. en je installeert em, blijven je contacts dan wel in je telefoon als ze op je telefoongeheugen opgeslagen staan? Of moet je die echt back uppen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Je moet wel eerst een backup draaien, een firmware update staat zo ongeveer gelijk aan een master reset, alles is uit het geheugen van de telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay. Thanks!

Hmm 't lukt niet.. Powersave staat op uit..
Als ik em op Adhoc zet maakt hij wel verbinding.. maar kan ik geen pagina opstarten.
Maar hij zegt ook steeds dat hij een WAP pagina niet kan vinden.. zoekt hij dan naar een WAP verbinding ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Heeft iemand al de streaming instellingen voor elkaar gekregen voor het tv kijken van orange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als (nog) niet bezitter van een 990i...maar wel heel erg geinteresserd...hebben jullie misschien iets aan deze link over de aanstaande FW update:

http://my-symbian.com/for...0&postorder=asc&start=830

onderaan de pagina..de post van Michael Jerz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:50:
Als (nog) niet bezitter van een 990i...maar wel heel erg geinteresserd...hebben jullie misschien iets aan deze link over de aanstaande FW update:

http://my-symbian.com/for...0&postorder=asc&start=830

onderaan de pagina..de post van Michael Jerz
Thnx! Goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegenen die niet de hele thread door willen lezen....dit zijn de laatste bevindingen van Michal Jerz inzake de laatste (nog net niet uitgebrachte) firmware upgrade:

...Well, I can't see any other changes but the ones mentioned in my previous posts. The UI is definitely much faster thanks to disabled transitions, there's slightly more RAM and the device feels much more stable as no single error/freeze/reboot etc. happened since yesterday. But that's all you can see in just one day. Maybe there are much more hidden changes and improvements but I can't say it so soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
yes, hopelijk kan hem gauw installeren. Gister zij die nog dat er geen updates beschikbaar waren, maar ik vind updaten opzich wel een hel. Ik heb een r7a dus volgens mij zou ik r8a kunnen installeren, maar liever dus die nieuwe r9a. Ik denk dat ik gewoon naar een SE service point ga. Daar kunnen ze hem toch relatief eenvoudig voor je updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR35 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:46:
yes, hopelijk kan hem gauw installeren. Gister zij die nog dat er geen updates beschikbaar waren, maar ik vind updaten opzich wel een hel. Ik heb een r7a dus volgens mij zou ik r8a kunnen installeren, maar liever dus die nieuwe r9a. Ik denk dat ik gewoon naar een SE service point ga. Daar kunnen ze hem toch relatief eenvoudig voor je updaten?
Yep, inderdaad. Je geeft je phone af en na een 20, 30 minuten heb je 'm weer terug. Let wel even op: voor het updaten halen ze je simcard eruit. Ik heb 2x geupdate via de winkel en twee keer vergaten ze m'n simcard terug te plaatsen. Aangezien het starten na een update even duurt, liep ik de eerste keer de winkel uit. Telefoon in m'n zak, met het idee 'eerst maar eens rustig opstarten'. Toch lullig, als je in de auto zit en dan pas merkt dat je sim er niet inzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand zijn firmware al van 7 naar 8 of 8 kunnen updaten via SE Update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Nee bij mij geeft hij nog steeds aan dat ik nieuwste software heb dat is r7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 16:46:
Heeft iemand zijn firmware al van 7 naar 8 of 8 kunnen updaten via SE Update?
kan alleen via service center (zegt SE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat

wittekat

tja denk je dan

ben gisteren teruggekomen van een bezoek aan de SE in Amsterdam:

heb de laatste versie geinstalleerd gekregen, alles versies zijn hetzelfde als de laatste update behalve mn CDA die ik nu R4A01.

wat ze bij een SE doen is je telefoon flashen, een update via de site werkt als een patch. het werkt wel en de patch repareert het probleem. met een flash bij SE zit de patch al helemaal ingebakken in je software pakket.

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CDA versie R4A01 heb ik al sinds de laatste update van oktober via de SE site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat

wittekat

tja denk je dan

oww dan staat het hier op de voorkant van de website verkeerd :P

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar hebben jullie je screenprotector gekocht? Ik nu een folie die al helemaal bekrast is met het opbrengen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Ow ok bedankt. Dan ga ik kijken of ik van de week naar service point in Raalte kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Laatst online: 05-08 19:56
wittekat schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:50:
ben gisteren teruggekomen van een bezoek aan de SE in Amsterdam
Waar in Amsterdam kun je een servicepoint bezoeken? (en zo ja: moet je ervoor een afspraak maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:30:
Waar hebben jullie je screenprotector gekocht? Ik nu een folie die al helemaal bekrast is met het opbrengen ervan.
Ik heb hem bij brando in hong kong besteld tesamen met een silicon hoesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Laatst online: 05-08 19:56
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:30:
Ik heb er een van 'Martin Fields', direct via de website besteld. Ben er nog erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KinG PopLa schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:00:
[...]

Waar in Amsterdam kun je een servicepoint bezoeken? (en zo ja: moet je ervoor een afspraak maken?)
Ik ken in Amsterdam Teleworld in de Kinkerstraat 66-70, tel. 020-4120113. Ik ben er al even niet meer geweest, dus bel even van te voren.
En je weet het: neem je aankoopbon mee, dan zou updaten gratis moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat

wittekat

tja denk je dan

KinG PopLa schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:00:
[...]

kinkerstraat 6-8
Je kan tot 17 uur binnenlopen neem je bon mee en reken op een half uurtje dat je hem kwijt bent. maak wel van te voren een back-up.

iemand nog zijn p990 ruilen tegen een palm treo 750 van 1 week oud?

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
hoezo doe je hem weg? ben opzich wel gesteld op me p990 maar vond een palm ook erg fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat

wittekat

tja denk je dan

palm treo sucks, hij mist een paar (voor mij) essentiële functies die ik bij de p990 wel vind

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Inderdaad! Hij meldt ook dat de firmware 100x sneller is dan alle oudere firmware, en dat alles praktisch 'instant' reageert... dat zou wel heel erg fijn zijn, soms erger ik me nog weleens aan de traagheid van de interface.

De nieuwe firmware kan nog wel even op zich laten wachten, gemiddeld duurt het nog een maandje nadat de nieuwste firmware in het buitenland gereleased is voordat ie vertaald is naar NL, dus speculeren over dat ie evt. misschien voor de kerst etc. al er zou zijn hier heeft weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
wittekat schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:45:
palm treo sucks, hij mist een paar (voor mij) essentiële functies die ik bij de p990 wel vind
ok... welke functies mist hij? Nu kun je het bijna wel vergeten om met mij p990 te ruilen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:32:
[...]

Inderdaad! Hij meldt ook dat de firmware 100x sneller is dan alle oudere firmware, en dat alles praktisch 'instant' reageert... dat zou wel heel erg fijn zijn, soms erger ik me nog weleens aan de traagheid van de interface.

De nieuwe firmware kan nog wel even op zich laten wachten, gemiddeld duurt het nog een maandje nadat de nieuwste firmware in het buitenland gereleased is voordat ie vertaald is naar NL, dus speculeren over dat ie evt. misschien voor de kerst etc. al er zou zijn hier heeft weinig nut.
Nou in het engels is het bij mij zelfs nog niet eens perfect. Ik heb de taal veranderd in engels.. en de helft is nog in het Nederlands :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Het zit em meer in het feit dat ze de firmware voor /1 (engels/buitenland) gewoon sneller releasen dan die voor /66 (NL). De telefoons zijn namelijk ook nog eens gelocked op landcode oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb op dit moment een Orange 32,50 (ja echt) en kan mijn abbo verlengen. Maar Orange biedt deze telefoon niet aan als optie. Hoe moet ik dat aanpakken volgens jullie (experts)?

/edit
Hah, ik zie zojuist dat Orange deze aan de shop heeft toegevoegd.

[ Voor 17% gewijzigd door stok op 12-12-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
wittekat schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:59:
[...]

kinkerstraat 6-8
Je kan tot 17 uur binnenlopen neem je bon mee en reken op een half uurtje dat je hem kwijt bent. maak wel van te voren een back-up.

iemand nog zijn p990 ruilen tegen een palm treo 750 van 1 week oud?
Ey, ik heb een p990i, en zoek een treo 750, mijn p990i is 4 weken oud, is in nieuwstaat compleet in doos met bon !...

geef je email maar.. mail ik je wel (ik heb direct messages (PM) aanstaan hier :))

[ Voor 11% gewijzigd door kyddil op 13-12-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
stok schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:23:
Ik heb op dit moment een Orange 32,50 (ja echt) en kan mijn abbo verlengen. Maar Orange biedt deze telefoon niet aan als optie. Hoe moet ik dat aanpakken volgens jullie (experts)?

/edit
Hah, ik zie zojuist dat Orange deze aan de shop heeft toegevoegd.
gefeliciteerd :D

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
net een P990i gekocht...me happy natuurlijk tot ik pcsuite installeerde....alles leek goed te gaan tot ik iedere keer foutmelding krijg....
unable to load pcsuite

al nen keer of 8 geprobeerd ondertussen....alles van nokia pc suite ed weggedaan....

maw ik kan gewoon niks met dit toestel doen.....niksken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
MrProper schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:47:
net een P990i gekocht...me happy natuurlijk tot ik pcsuite installeerde....alles leek goed te gaan tot ik iedere keer foutmelding krijg....
unable to load pcsuite

al nen keer of 8 geprobeerd ondertussen....alles van nokia pc suite ed weggedaan....

Gelukkig is het ook geen Nokia.
Dit is de laatste versie van de PCsuite voor de P990i.
Misschien (mits je em nog niet hebt geprobeert) werkt deze.
http://www.sonyericsson.c...=10336&fid=34080&esi=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
er had me iemand gezegd dat soft van nokia voor conflicten kon zorgen daarmee dat ik alles verwijderde

de versie van link heb ik ook geïnstalleerd.....steeds zelfde foutmelding.....versie van bijgeleverde cd ook al meerdere keren geprobeerd

heb tot heden met geen enkel toestel degelijk probleem gehad om te syncen.....meestal komen de probs achteraf :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ah ok, had al zoiets verwacht eigenlijk, maar moest het toch even vragen.
Ehm... Welke foutmelding krijg je precies? Misschien is er iets te vinden via Google.
Wil best meehelpen met zoeken overigens. (ik kan pas aanstaande donderdag m'n telefoon halen, dus is zoiezo wel handig om alles preventief te hebben gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrProper schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:47:
unable to load pcsuite

meestal ligt het dan aan de virusscanner of firewall: even uitschakelen wil wil helpen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Laatst online: 10-09 13:12
edit: deze post staat iets te hoog op de Google Ranking :P

[ Voor 97% gewijzigd door Heuving op 14-02-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
Arunia schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:00:
Ah ok, had al zoiets verwacht eigenlijk, maar moest het toch even vragen.
Ehm... Welke foutmelding krijg je precies? Misschien is er iets te vinden via Google.
Wil best meehelpen met zoeken overigens. (ik kan pas aanstaande donderdag m'n telefoon halen, dus is zoiezo wel handig om alles preventief te hebben gezien).
Ik krijg steeds klein venstertje met melding : 'Kan Configuratie niet laden'

Heb nu firewall van windows afgezet en antivirus...... hiervoor had ik nooit probs met installen van soft
Heb nu al meerdere keren versie van bijgeleverde cd er proberen opzetten alsook de nieuwe....iedere keer netjes verwijderd en heropgestart

begrijp het niet :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Als je dit topic door had gelezen (wat ik je sowieso aanraad) kun je de ervaringen van diverse P990 bezitters lezen die ook in hetzelfde schuitje zitten, met evt. oplossingen.

Dingen die je kan doen: firmware upgraden via SEUS, vooral de laatste firmware lost al heel wat op.
Verder kan je (als je het niet gebruikt) handschriftherkenning uitzetten, bluetooth, en/of 3g netwerk.
Beeldscherm brightness op 75% zetten ipv 90% scheelt ook een stukje accuduur (75% is alsnog helder zat)

Swissmanager installeren om het geheugengebruik in toom te houden helpt ook weer een stukje.

Wat ik ook merkte is dat het aantal vastlopers en de gebruikssnelheid echt enorm verbetert als je die flip eraf haalt, en gewoon fliploos met je P990i door het leven gaat (De telefoon ziet er dan ook meteen een stuk slanker en mooier uit imho). Veel van de problemen ervaarde ik namelijk als ik bijv. tijdens het bezig zijn met de telefoon de flip ff open en dicht deed.

Misschien es nadenken over een kopje in de TS met dit soort tips/hints om de gebruikerservaring te verbeteren, mensen nog meer tips? Dan voeg ik het ff toe in de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Laatst online: 10-09 13:12
[quote]Chiron schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:38:
[...]

google edit :)

[ Voor 89% gewijzigd door Heuving op 19-02-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuving schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:10:

[...]

Ik kreeg op die mail geen reactie meer.
Dus, na een week maar bellen.

Ik kreeg een limburger aan de telefoon (niks mis met limburgers, alleen dat accentje kan soms een beetje irritant zijn). Deze vertelde mij dat mijn mail gewoon was verwerkt en dat ze een reactie niet nodig vonden.
En hij kon mij ook niet verder helpen.

Ik heb ook een aantal Orange SPVs gehad. Deze gaan vaak kapot, maar, als ie kapot gaat staat de volgende dag een koerier voor de deur met een vervangende telefoon (niet nieuw, maar Z.G.A.N.).
Ik vind de service van Sony-Ericsson gewoon 3 keer niks.
Ik hoef de telefoon ook al niet meer. ik kan prima omgaan met mn 9500.

Voor mensen die nu zeggen, wat een frustratie! Klopt een beetje :) ik vind dit bijzonder irritant en ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben.

Even om het duidelijk te maken... KOOP GEEN SONY-ERICSSON P990i!!
zelfde reactie als ik; stel je vragen en krijg je zo'n suf antwoord van "kijk op de website voor nieuwe ringtones en van die onzin". Moet dat k*tding het wel eerst doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb de P990i omgeruild met een Treo 750v

en ben er erg blij mee, de P990i is gewoon niet wat ik had verwacht.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, bij mij ging het in een keer goed, wlan instellen en ermee verbinden. gewoon de mac van je p990 invoeren in de router, de sleutel dan invoeren bij het instellen van de verbinding op je foon, en klaar was kees. dit kan ik nu mooi hier bij mn pa in .de gebruiken.

het enige probleem was dat ie, zo leek het tenminste doordat het aantal kb opliep, nog verbinding heeft gemaakt via gprs, ook al had ik van tevoren ingesteld dat ie om toestemming moest vragen bij het maken van verbinding. we zien het wel op de factuur dan, eind deze maand :-/

zijn er verder nog mogelijkheden om 100% zeker te voorkomen dat ie gprs gebruikt op een moment dat je dit niet wil? behalve dus "Verbind. dialoogvenster weerg."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Volgens mij heb ik een probleem met mijn batterij. Gisteravond was het batterijniveau 66% en vanmorgen toen ik wakker werd was mijn telefoon uit. Ik zet hem aan en ik kreeg de melding "hoofdbatterijen vervangen". Is dit een normale melding als batterij op is?

Is het uberhaupt normaal dat de batterij zo snel leeg raakt? Ik heb wel umts, mischien dat dat nog invloed heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielvdMark schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 11:20:
Volgens mij heb ik een probleem met mijn batterij. Gisteravond was het batterijniveau 66% en vanmorgen toen ik wakker werd was mijn telefoon uit. Ik zet hem aan en ik kreeg de melding "hoofdbatterijen vervangen". Is dit een normale melding als batterij op is?

Is het uberhaupt normaal dat de batterij zo snel leeg raakt? Ik heb wel umts, mischien dat dat nog invloed heeft?
heb dit probleem ook gehad, had toen altijd wlan aan staan.
merkte midden in de nacht dat het display steeds oplichtte, hij was dus schijnbaar ergens mee bezig.
in de ochtend ook bat leeg.
maar moet zeggen dat ik dat na de laaste upgrade niet meer heb gehad, ik heb ook niet meer altijd mijn wlan aan staan. syncen thuis gaat via bluethoot. wlan schakel jk in als ik het net op wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:35:
nou, bij mij ging het in een keer goed, wlan instellen en ermee verbinden. gewoon de mac van je p990 invoeren in de router, de sleutel dan invoeren bij het instellen van de verbinding op je foon, en klaar was kees. dit kan ik nu mooi hier bij mn pa in .de gebruiken.

het enige probleem was dat ie, zo leek het tenminste doordat het aantal kb opliep, nog verbinding heeft gemaakt via gprs, ook al had ik van tevoren ingesteld dat ie om toestemming moest vragen bij het maken van verbinding. we zien het wel op de factuur dan, eind deze maand :-/

zijn er verder nog mogelijkheden om 100% zeker te voorkomen dat ie gprs gebruikt op een moment dat je dit niet wil? behalve dus "Verbind. dialoogvenster weerg."
ik heb gprs op laaste voorkeuze staan.
als ik wlan ofzo gebruik, tik ik het blauwe balletje onder het scherm ff aan, zodat ik kan zien welke verbinding die op dat moment gebruikt. hier kan ik het dan ook evt verbreken. zodoende nooit ongewild via gprs. iets omslachtig,maar spaart me wel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Ik vind de P990 nog steeds een prima telefoon maar af en toe is het echt drama. Het is met de webbrowser onmogelijk normaal op het internet te surfen. Ook al heb ik swiss manager goed ingesteld en de laatste firmware. Het schijnt dat de R9 firmware een hoop verbeterd, zo niet dan gaat mn P990 jammer genoeg in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuving schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:10:
zo'n 3 weken geleden ook deze Smartphone gehaald.
Ik had erg goede ervaringen met de Sony Ericsson P900 die ik zo'n anderhalf jaar met veel plezier heb gebruikt. Toen overgestapt op 9500, maar toch terug naar de SE-P990 dus.

Ik vond eerst de gebruiksduur gewoon ongeloofelijk K*T!! Een gebruikstijd van amper anderhalve dag is gewoon schandalig.
Blijkt aan de batterij te liggen. BT33 of BT34 maakt veel uit.
[/b]
Ik mijn telefoon in december gekocht en heb er dus niet eens een BST34 in :? Wel was de laatste firmware al geistalleerd..
Zijn er mensen die de BST34 wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 11:47:
[...]

heb dit probleem ook gehad, had toen altijd wlan aan staan.
merkte midden in de nacht dat het display steeds oplichtte, hij was dus schijnbaar ergens mee bezig.
in de ochtend ook bat leeg.
maar moet zeggen dat ik dat na de laaste upgrade niet meer heb gehad, ik heb ook niet meer altijd mijn wlan aan staan. syncen thuis gaat via bluethoot. wlan schakel jk in als ik het net op wil.
Bedankt! Het lag inderdaad aan Wlan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Het batterijverbruik gaat met wlan inderdaad enorm hard. Dan trek je het ongeveer een uur of 3. Zelf doe ik nu ongeveer 3 dagen met mn telefoon (dat is incl. de nodige gesprekken, en af en toe radio luisteren) voordat de accu echt leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
ik heb ook een bst-33 en vind de accuduur ook nou niet echt top... Voel wel wat voor een massale actie. Ik heb me telefoon amper een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Chiron schreef op zondag 17 december 2006 @ 04:09:
Het batterijverbruik gaat met wlan inderdaad enorm hard. Dan trek je het ongeveer een uur of 3. Zelf doe ik nu ongeveer 3 dagen met mn telefoon (dat is incl. de nodige gesprekken, en af en toe radio luisteren) voordat de accu echt leeg is.
Bij mij was de batterij vanmorgen toch weer leeg..

Chiron, heb jij umts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik was toe aan een nieuwe gsm, maar nu eentje met alles erop en eraan.
Heb momenteel een Sony cmd-j7 van 5 jaar oud met niks erop,
hoewel de ringtones wel veel beter zijn als wat toen gebruikelijk was.
Maar op zich doet hij het nog steeds prima, hoewel de accu geen 100% meer is. :)

Dus ik naar de Sony-Ericsson site, vinkjes zetten bij wat me wel wat lijkt,
blijft er uiteindelijk maar 1 toestel over, de Sony Ericsson P990i. :P
Afgelopen vrijdag gelijk maar even besteld, had geen andere keuze,
tenminste, met alle opties die me wel wat leken.
Ik wilde o.a. een camera, liefst met normaal toetsenbord indien mogelijk,
maar uiteraard ook goed geluid, en een mooi groot display. ;)

Toch maar even hier gekeken, en tot mijn schrik veel negatieve reacties. :/
Vraag ik me toch af waar dat nu van komt, die mensen die vaak reboots hebben,
gebruiken zij hun telefoon anders dan die geen problemen ondervinden.
Het lijkt me bijvoorbeeld niet goed erg veel dingen tegelijk te doen,
of al je geheugen vol te stoppen met software of filmpjes en muziek.
Of is het een kwestie van de nieuwste firmware, hoewel dat niet altijd helpt.
Heb wel gelijk 4GB extra geheugen erbij besteld, zit standaard erg weinig in. :P

Graag een reaktie, zowel positief als negatief, en wat doe je met jouw telefoon.
Dan weet ik wat ik beter kan laten, om een stabiele telefoon te houden.
Het lijkt me niet fijn als hij zou rebooten tijdens een telefoongesprek.
Hopelijk valt het allemaal nogal mee, had dit niet verwacht,
hoe kan een telefoon nu zo slecht zijn zoals ik hier soms lees. :?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Hey gefeliciteerd! Ik heb software versie r7a(en dat zal zeker op die van jou zitten) en ik heb nauwelijks reboots(1 keer gehad in de maand dat ik hem heb maar op een gunstig moment. Ook heb ik geen vastlopers meer, in het begin leek het wel zo maar als je de taskmanager gebruikt los je al veel problemen op. Ook lijkt er de r9 software uit te komen die naar het schijnt meer geheugen beschikbaar maakt en veel problemen op lost. En het is een hele goede telefoon al met r7a hoor. Al is het er wel een met gebruiksaanwijzing. De positieve kanten worden in zo'n thread wel es onderbelicht. :)
Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste