Om de gedachten even van de grote problemen af te houden en om misschien SE op de kleinere irritaties te wijzen zou ik graag van jullie willen dat jullie de lijst met KLEINE bugs aanvullen, sommige dingen zullen geen bugs zijn, maar maar een rare gedachte gang van de programmeurs die nogal irritant is:
-Tekstsuggestie werkt niet zoals het (in mijn ogen) hoort, als je bijvoorbeeld "we" wilt typen, wat ik bijzonder vaak doe, maar je hebt het woord "weltruste" zelf toegevoegd, dan zal het woord wat je het meest gebruikt NOOIT bovenaan komen, dat zal altijd het woord zijn wat je zelf hebt toegevoegd, wat nogal irritante gevolgen kan hebben. Zo vind mijn telfoon dat "de" niet belangrijk genoeg is maar "denny" de naam van een vriend die ik zelf heb toegevoegd, waardoor ik nogal vaak stomme fouten maak in smsjes. In AL mijn oude telefoons van SE, deed de telefoon het foutloos, eerst de suggesties geven van woorden die dezelfde toetsencombinatie hebben EN even lang zijn als de invoer, dan de woorden die dezelfde toetsencombinaties hebben, maar langer zijn dan de invoer (je hebt bijvoorbeeld "lang" getyped en dan is de volgende optie "langer" heel handig en zoals het hoort in mijn ogen. (ik heb het hier trouwens over werken met de klep dicht)
-Camera "meer" menu bediening is gedraait, als je een foto hebt genomen en in camera modus aan het bekijken bent, dan druk je op de meer knop en terwijl je de telefoon op zn kant hebt(zo gebruikt iedereen hem vrijwel altijd lijkt mij) staat het menu goed om te lezen, de verschillende onderwerpen onder elkaar, echter als je naar beneden wil in de lijst (de richting toets die bij normaal gebruik naar links is) dan gebeurt er niets, je moet voor naar beneden de normale richtingtoets naar beneden gebruiken en niet zoals het op dat moment logisch is, zelfde geldt voor omhoog, dat is de normale omhoog, ipv de normale "naar rechts" knop wat als je het toestel op zn kant houdt juist omhoog zou moeten zijn.
-Als de Camera in film modus staat kan het als een van de weinige toestellen filmpjes schieten op 320x240, super en best aardige kwaliteit, maar waarom kan ik het lampje niet gebruiken?
-In internet modus, je gebruikt het scherm "liggend" maar als je op favorieten klikt staat dat menu waarempel weer "normaal" erg irritant als je steeds je telefoon moet draaien.
-RDS implementatie conform regels, maar niet conform praktijk. Hoewel de regels voor RDS zeggen dat het normale RDS signaal alleen voor de stationsnaam is, en het radiotekst signaal voor alle overige info, houd geen enkel radio station zich daaraan. echter de SE radio's updaten de informatie slechts 1keer, namelijk als je hem voor het eerst opzoekt die zender. als dan net "HMP 34,2" woord doorgegeven zit je daar aan vast tot je je hele voorkeuze lijst weer leegt en de zender opnieuw zoekt. OK SE we begrijpen dat jullie alles volgens de regels doen, maar doe nou niet zo moeilijk en maak het nou gewoon zo als elke thuis radio, auto radio en weet ik veel wat, dat je gewoon de mededelingen op de stationsnaam veld ook geüpdate worden.
-Bij gebruik van de headset voor het luisteren van muziek is de beltoon niet te horen, maar een piep-piep, goed daar kan ik mee leven, maar waarom is het sms geluid zo ongelovelijk zacht dat je niet doorhebt dat je een bericht ontvangt? het valt in het niet bij de muziek.
-Agenda punten die je aanmerkt als "afspraak" maar meerder dagen overspannen worden in je agenda maar met 1 vierkantje aangegeven, namelijk op de dag dat ze beginnen, en als ze 3 dagen duren alleen de eerste 2.
-Ook de agenda, de blokjes hebben geen verschillende kleuren, zou wel zo makkelijk zijn, voor afspraken de ene, voor herinneringen een andere enz...
-Wederom de agenda, waarom kan mijn telefoon uit 1810 wel de afspraken grafisch weergeven, de dag vertoond gekleurde streepjes/blokjes in de kalender op de tijden van de dag dat ik al bezet ben. maar kan mijn nieuwe toestel (OOK SE) bedoelt voor dit soort zaken dat niet?
-PDF+ viewer, heel appart probleem: als je een document meteen "liggend" wil bekijken klapt hij er (vaak) uit, maar als je eerst "volledig scherm" doet en daarna "liggend" werkt het veel vaker gewoon goed...
goed dat waren die van mij, wie wil de lijst aanvullen met kleine irritaties zodat we die door kunnen geven aan SE, zodat ook hiernaar gekeken kan worden, sommige problemen lijken me namelijk makkelijk op te lossen!
Breek je nek voorzichtig