Dat werkt nu wel "normaal". Oftewel je kan als standaard instellen dat je van alle berichten een ontvangstbevestiging wilt krijgen.magistus schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:54:
[...]
Nou, dan ga ik het er wat dat betreft denk ik maar op wagenDank voor de informatie
![]()
Kan iemand nog iets melden over de afleverberichten na het versturen van een sms, is dit vast in te stellen of moet dit nog steeds op per-bericht-basis?
Graag gedaan. En veel plezier. Houdt wel rekening mee dat er met surfen op inet nog steeds wel problemen ondervindt door het geheugen. Met Swiss manager is het wel minder en je kunt ook gerust even tweakers openen.magistus schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:54:
[...]
Nou, dan ga ik het er wat dat betreft denk ik maar op wagenDank voor de informatie
![]()
Kan iemand nog iets melden over de afleverberichten na het versturen van een sms, is dit vast in te stellen of moet dit nog steeds op per-bericht-basis?
Maar zelf gebruik ik de telefoon vooral voor de agenda/email/rss/camera(vooral de video is op hoge resolutie erg goed, dit werkt alleen niet op een te langzame memorystick). Vooral de email client is erg verbetert vindt ik. Ook is er ondersteuning voor SSL beveiligde email accounts zoals gmail. Vind ik zelf erg gemakkelijk om vanaf te emailen. En mocht je het echt gebruiken het inscannen van visite kaartjes werkt ook erg goed en is wel pimpin. Heb het zelf al wel es met wat visitekaartjes geprobeerd.
Ikzelf heb de flipcover er wel af gehad, maar eigenlijk zit deze er nu weer op. Vind het zelf eigenlijk wel handig.DanielvdMark schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:51:
Een algemeen vraagje: hebben jullie de flipcover verwijderd of gebruiken jullie de telefoon met flip?
ik zit eraan te dneken om hem te verwijderen, alleen het snel "even" bellen lijkt me dan niet meer zo makkelijk.
Mooi, bedankt!
Kan nu helemaal niet meer wachten
Biedt de nieuwe firmware ook nieuwe protocollen voor de WLAN?
Ik namelijk zeer graag EAP-TTLS gebruiken over 802.1x (eduroam), maar die combi zit er niet bij. Heeft iemand dit misschien al werkend op de P990i?
Ik namelijk zeer graag EAP-TTLS gebruiken over 802.1x (eduroam), maar die combi zit er niet bij. Heeft iemand dit misschien al werkend op de P990i?
I've visited the Mothership @ Cupertino
Verwijderd
Er is alleen maar Northern Light tochKinG PopLa schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:46:
Hier kun je mooie nieuwe themes van UIQ zelf downloaden! Ben zelf onder de indruk van het 'northern light' theme.
Maakt het makkelijker te wachten op de nieuwe FW.
Eindelijk is een leuke thematje.. Ben benieuwd wat er nog meer komt.
Thanks!
Ik loop nu ook alweer een tijdje zonder flip rond, de flip zelf vind ik op zich wel handig alleen jammer dat als je het ding erop zet de telefoon ineens enorm 'bulky' wordt.Arunia schreef op maandag 15 januari 2007 @ 08:41:
[...]
Ikzelf heb de flipcover er wel af gehad, maar eigenlijk zit deze er nu weer op. Vind het zelf eigenlijk wel handig.
Verder laat door de brakke firmware de stabiliteit ook nogal te wensen over als je bijv. een nieuw contact of een nieuw smsje aanmaakt, en je klapt hem open/dicht, bij mij wil ie dan nog weleens hangen.
Verder heb ik nog de ervaring met die nieuwe themes die hierboven gepost zijn dat die aurora echt ontzettend zwaar 'lijkt' voor de telefoon, met die lichtblauwe theme reageert mn telefoon voor het gevoel echt stukken soepeler en sneller.. zou het iets te maken hebben met de grootte van het geheugen wat zo'n theme in beslag neemt? Dat scheelt tussen die 2 themes namelijk bijna 200k.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Iemand al iets van een SIP client gevonden voor de p990?
Kep nu nimbuzz geinstalleerd, gratis chat client, maar bied geen SIP functie
Kep nu nimbuzz geinstalleerd, gratis chat client, maar bied geen SIP functie
www.onbereikbaar.nl
Ik ben mijn P990i nu aan het updaten. Trade Netherlands /66. Ik denk dat de meesten van ons deze versie hebben.
*updatende*KinG PopLa schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 08:01:
[...]
Ik heb zelf CDA R3A02 en krijg van SEUS de melding dat ik de laatste versie heb.
(firmwarejunkies @ tweakers)
Ok, graag wat info van jullie nieuwe bevindingen.
Mijn dank is alvast groot!
Mijn dank is alvast groot!
Verwijderd
Nieuwe versie voor NL:
Tel:
CXC162037 R9EA001
Bluetooth:
CXC162058 R5A01
Organiser:
CXC162036 R4A13
CDA:
CDA162008/66 R5A02
Heb eerst backup gemaakt,
update gedraaid,
Telefoon aan
Bij het voor het eerst aanzetten viel me op dat die zich weer bij SE wou registreren, dmv sms. maar volgens mij kan je dit annuleren door gewoon op terug-toets te duwen (die boven de 1).
Verder zag ik dat sms-en nogsteeds niet "goed" gaat bij het autoaanvullen. Oftewel wil je "firm" intikken, dan staat er "fima".
Alles lijkt even snel, of misschien iets sneller te werken dan toen ik handschrifherkenning uit had staan, en dat stond nu automatisch weer aan uiteraard.
Heb nu backup weer hersteld, dus nu is het weer even afwachten...
Kijken hoe het met de andere problemen gesteld is.
Ps. Ik moest ook het update-programma bijwerken (eerst van se.com/support halen) anders blijf je dat stomme flash filmpje horen en gebeurd er niks. (volgens mij hoor ik hem nu nog ergens in mijn hoofd)
Tel:
CXC162037 R9EA001
Bluetooth:
CXC162058 R5A01
Organiser:
CXC162036 R4A13
CDA:
CDA162008/66 R5A02
Heb eerst backup gemaakt,
update gedraaid,
Telefoon aan
Bij het voor het eerst aanzetten viel me op dat die zich weer bij SE wou registreren, dmv sms. maar volgens mij kan je dit annuleren door gewoon op terug-toets te duwen (die boven de 1).
Verder zag ik dat sms-en nogsteeds niet "goed" gaat bij het autoaanvullen. Oftewel wil je "firm" intikken, dan staat er "fima".
Alles lijkt even snel, of misschien iets sneller te werken dan toen ik handschrifherkenning uit had staan, en dat stond nu automatisch weer aan uiteraard.
Heb nu backup weer hersteld, dus nu is het weer even afwachten...
Kijken hoe het met de andere problemen gesteld is.
Ps. Ik moest ook het update-programma bijwerken (eerst van se.com/support halen) anders blijf je dat stomme flash filmpje horen en gebeurd er niks. (volgens mij hoor ik hem nu nog ergens in mijn hoofd)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 14:23 ]
zo wat een verademing de R9 versie.. alles werkt beter en je kunt eindelijk multitasken
Verwijderd
en houdt hij nu de internet instellingen wel vast, want dat was buitengewoon irritanttijmeng schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:34:
zo wat een verademing de R9 versie.. alles werkt beter en je kunt eindelijk multitasken
Verwijderd
Eigenlijk is dit de R4 versie (goede uitleg, zie http://my-symbian.com/uiq...stion.php?fldAuto=3&faq=1 in het kort: het gaat om je organizer version, dat is de symbian versie)tijmeng schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:34:
ik merk dat email ook een stuk beter werkt. Ik had met de vorige versie zelfs via wlan problemen met het ophalen van mijn email. Headers ophalen ging prima, maar als ik dan daadwerkelijk een mailtje wou hebben stond het mail programma vast. Nu gaat het bij sommige berichten nog wel traag en bij 1 van 32kb moest ik het 3x vragen, maar hij hangt (tot nu toe) nog niet.
Gebruikt hier ook iemand zijn eigen imap server? en zo ja, welke? Ik gebruik nu courier-imap, maar zit er aan te denken om misschien op dovecot over te schakelen, als dit bij meer mensen beter werkt in combinatie met de P990. (Met mijn normale email clients op de pc heb ik er nooit last van gehad)
Verwijderd
Ik neem aan dat je wlan hiermee bedoelt?Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:39:
[...]
en houdt hij nu de internet instellingen wel vast, want dat was buitengewoon irritant
Het bereik lijkt beter, ik ben er in iedergeval nog niet uitgeknikkerd. Maar daar had ik eigenlijk alleen in het begin last van. Na er lang genoeg mee te hebben gewerkt (in de voige firmware) ging dat steeds beter. Leek wel of die moest wennen
Verwijderd
Ik blijf bezig vandaag 
PDFs kan ik geroteerd-fullscreen bekijken.
Als je je telefoon in de cradle plaatst vraagt die in welke modus je de telefoon wilt hebben (telefoon/bestand) met als gevolg een nieuw icoontje (welk je wel uit kan zetten).
Vroeger kon je dit natuurlijk ook instellen in het control panel, maar er is kennelijk meer gebeurd, want linux (kubuntu edgy, kernel 2.6.17) herkent nu opeens mijn telefoon. Ik had gelezen dat ze daar bij kernel 2.6.18 of 2.6.19 mee bezig waren geweest, maar kennelijk heeft sony nu gewoon de phone gefixed.
Kan ik gelijk via amarok mijn muziek op de telefoon zetten
PDFs kan ik geroteerd-fullscreen bekijken.
Als je je telefoon in de cradle plaatst vraagt die in welke modus je de telefoon wilt hebben (telefoon/bestand) met als gevolg een nieuw icoontje (welk je wel uit kan zetten).
Vroeger kon je dit natuurlijk ook instellen in het control panel, maar er is kennelijk meer gebeurd, want linux (kubuntu edgy, kernel 2.6.17) herkent nu opeens mijn telefoon. Ik had gelezen dat ze daar bij kernel 2.6.18 of 2.6.19 mee bezig waren geweest, maar kennelijk heeft sony nu gewoon de phone gefixed.
Kan ik gelijk via amarok mijn muziek op de telefoon zetten
Verwijderd
nee, ik bedoel het vasthouden van de instellingen bij het opstarten van internet zoals de paginagrootte etc.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:56:
[...]
Ik neem aan dat je wlan hiermee bedoelt?
Het bereik lijkt beter, ik ben er in iedergeval nog niet uitgeknikkerd. Maar daar had ik eigenlijk alleen in het begin last van. Na er lang genoeg mee te hebben gewerkt (in de voige firmware) ging dat steeds beter. Leek wel of die moest wennen
Verwijderd
Als je internet niet afsluit maar op de achtergrond laat draaien keer je telkens terug naar opera zoals je hem achtergelaten hebt als je op de internet knop drukt. (dus zoom, pagina, passend in volledig scherm).Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:06:
[...]
nee, ik bedoel het vasthouden van de instellingen bij het opstarten van internet zoals de paginagrootte etc.
Sluit je hem echter via het taakbeheer af, dan wordt alleen de ingestelde zoom onthouden na opnieuw opstarten. Je moet dus weer terug naar je pagina, en volledig scherm en passend in scherm staan weer uit.
Ik heb sowieso nog een heel lijstje met usability-missende features.
Als meer mensen klachten over gebruiksgemak hebben bij deze nieuwe versie wil ik anders wel een lijstje opstellen en proberen om daarmee bij Sony contact te krijgen. Als mensen hier in intresse hebben laat het dan even weten, dan ga ik er werk van maken.
Verwijderd
dat vind ik dus lastig: het open latenstaan kost performance, dus voor mij geen optie. Jammer dat ze die bug niet verholpen hebben. Zo wordt ons vermoeden bevestigd dat SE weinig oor heeft voor haar gebruikers. Via PDAtotaal is veel druk uitgeoefend op die jongensVerwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:33:
[...]
Als je internet niet afsluit maar op de achtergrond laat draaien keer je telkens terug naar opera zoals je hem achtergelaten hebt als je op de internet knop drukt. (dus zoom, pagina, passend in volledig scherm).
Sluit je hem echter via het taakbeheer af, dan wordt alleen de ingestelde zoom onthouden na opnieuw opstarten. Je moet dus weer terug naar je pagina, en volledig scherm en passend in scherm staan weer uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 15:53 ]
Als ik het goed heb, werkt het bij mij anders om. De zoom onthoudt die wel, maar na sluiting van Opera default het terug in de 'aanpassen op het scherm' mode ipv de stand van de vorige keer.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:39:
[...]
dat vind ik dus lastig: het open latenstaan kost performance, dus voor mij geen optie. Jammer dat ze die bug niet verholpen hebben. Zo wordt ons vermoeden bevestigd dat SE weinig oor heeft voor haar gebruikers. Via PDAtotaal is veel druk uitgeoefend op die jongens
ik gebruik voor zowat alles opera mini en de browser van de p990 alleen om mn gesharede files over WIFI te openen.
Kga nu denk ik toch maar eens die 4GB aanschaffen.
even een vraagje:
heeft een snellere memorystick invloed. Wat kan de P990 schrijven / lezen in mbtjes?? Zit te twijfelen de Sandisk Memorystick Duo Pro Ultra II te halen met 4gb....
even een vraagje:
heeft een snellere memorystick invloed. Wat kan de P990 schrijven / lezen in mbtjes?? Zit te twijfelen de Sandisk Memorystick Duo Pro Ultra II te halen met 4gb....
Yes. Ik ga er vanavond ook mee bezig. Ben alleen zo druk....
Ik heb zelf zo'n ultra II of ultra III en als je ooit eens files van via de USB overzend, dan scheelt het wel. Verder denk ik dat het niet echt al te veel uit maakt. Ook je normale flashcards zijn natuurlijk niet de langzaamste in vergelijking met de snelheid van de telefoon.tijmeng schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:45:
ik gebruik voor zowat alles opera mini en de browser van de p990 alleen om mn gesharede files over WIFI te openen.
even een vraagje:
Ik vind het de extra centen wel waard.
Ik heb bij normale Sony 512 mb geheugenkaart bij P990i last van schokken en haperingen als ik video opneem op hoogste stand. Nu vroeg ik me af of dat met een snellere kaart te verhelpen is. Iemand ervaringen mee? Ik wou er eigenlijk 1 gaan halen maar bij BelCompany zeiden ze dat het niks uit zou maken, maar hun geloof toch niet.
.
Edit:
R9 zit erop. Ik laat morgenmiddag/avond wel weten wat mijn ervaring is. Tot nu toe lijkt de hele telefoon in ieder al sneller aan te voelen.
Edit:
R9 zit erop. Ik laat morgenmiddag/avond wel weten wat mijn ervaring is. Tot nu toe lijkt de hele telefoon in ieder al sneller aan te voelen.
[ Voor 18% gewijzigd door CR35 op 17-01-2007 21:12 ]
Ik schrok me rot toen ik net mijn telefoonnummers wilde bekijken.
Deze waren naar het geheugen van de telefoon gekopieerd en dus
verwijderd na de update.
Gelukkig stonden ze nog wel in het geheugen van mijn vorige telefoon.
De update ziet er erg strak uit voor zover ik kan zien.
Nog geen problemen gehad alhoewel ik dacht dat hij niet meer zou
opstarten toen hij een hele tijd bij het taal selectie menu bleef laden.
verwijderd na de update.
dat deed ie bij mij ook. Maar dat deed ie ook toen ik hem uit de winkel haalde.Arunia schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:55:
Ik schrok me rot toen ik net mijn telefoonnummers wilde bekijken.
verwijderd na de update.
Hmm ik probeer nu voordat ik ga updaten de hele boel te backuppen, maar de backup mislukt steeds
'geannuleerd door het apparaat' krijg ik steevast voor mn neus..
Meer mensen met problematische backups?
'geannuleerd door het apparaat' krijg ik steevast voor mn neus..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ik kon wel backupen, maar de backup niet terug plaatsen op de oude firmware. Op de nieuwe firmware was terugzetten echter gelukkig geen probleem.Chiron schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:22:
Hmm ik probeer nu voordat ik ga updaten de hele boel te backuppen, maar de backup mislukt steeds![]()
'geannuleerd door het apparaat' krijg ik steevast voor mn neus..Meer mensen met problematische backups?
Misschien kan je proberen om zonder memory stick, of met een aantal opties uit te backuppen (probeer eerst minimaal en kijk of dat wel werkt).
de telefoon kan ook zelf backuppen op memorystick, maar volgens mij alleen voor bepaalde applicaties, zoals je contact personen dacht ik. Dan kan je net zo goed een synchronisatie doen...
Inmiddels gelukt, door idd de helft uit te vinken. Zou toch niet de bedoeling mogen zijn. En synchroniseren, waarmee?
ik heb Outlook eraf geknikkerd omdat ik Thunderbird gebruik voor de mail, zijn er nog andere programma's waarmee je de contactpersonen kan synchroniseren?
Niet al te onlogisch toch? Gezien de simkaarten geen uitgebreide adresboek kunnen opslaan met (virtueel) oneindig aantal telefoonnummers per persoon, plus adres gegevens, notities en voice-command...?CR35 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:06:
[...]
dat deed ie bij mij ook. Maar dat deed ie ook toen ik hem uit de winkel haalde.
Verwijderd
Je hebt natuurlijk nog syncML om via het net te synchroniseren. Dit zou als het goed is onderanderen met deze service moeten werken: http://www.scheduleworld.com ik heb zelf al eens gesynct met mijn eigen funambol server, maar dat werkte alleen als ik geen todo' s had.Chiron schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:42:
Inmiddels gelukt, door idd de helft uit te vinken. Zou toch niet de bedoeling mogen zijn. En synchroniseren, waarmee?ik heb Outlook eraf geknikkerd omdat ik Thunderbird gebruik voor de mail, zijn er nog andere programma's waarmee je de contactpersonen kan synchroniseren?
Mijn berichten zijn ook weg, maar die staan nog wel op mijn andere telefoon.
Waren persoonlijke berichten, maar mijn vriendin zei al dat ik naar de toekomst moest gaan kijken ipv telkens terug naar het verleden. (berichten waren keer punt overigens.)
Heb wel weer lekker even de telefoon anders ingesteld, en moet zeggen dat hij zeker sneller is geworden.
Binnenkort maar eens kijken hoe die synchs nu eigenlijk werken.
Waren persoonlijke berichten, maar mijn vriendin zei al dat ik naar de toekomst moest gaan kijken ipv telkens terug naar het verleden. (berichten waren keer punt overigens.)
Heb wel weer lekker even de telefoon anders ingesteld, en moet zeggen dat hij zeker sneller is geworden.
Binnenkort maar eens kijken hoe die synchs nu eigenlijk werken.
Verwijderd
Na de update vond ik hem trager dan eerst eigenlijk, maar op een gegeven moment kwam dat goed. En hij lijkt nu idd sneller.
Ook grotere foto's kan hij nu openen/laden als achtergrond die ik eerst niet kon instellen als achtergrond. Filmpje laden gaat nu ook sneller.
Multitasking gaat ook beter. (Gelukkig, want als voor het eerst naar je inbox of calender gaat moet hij nog steeds lang nadenken. Als je er eenmaal bent geweest en het staat nog open in je taskmanager dan gaat hij er wel snel naartoe.)
Verder heb ook wat andere benamingen gezien volgens mij.
Back-up terug zetten is ook gelukt. Alleen de spellen die ik had geinstalleerd op de Mem.card staan er niet meer op.
Enige wat jammer is dat ik bij de oude software 2x een vastloper gehad.. vanochtend met de nieuwe update had ik een vastloper
http://www.sonyericsson.c...&zone=pc&lm=pc1&prid=6959 hoe kan de P990i nou zilver winnen..
Maargoed.. de update heeft denk ik wel geholpen. Maar had er sowieso al niet zo heel veel problemen mee. Ben benieuwd naar de andere ervaringen.
Ook grotere foto's kan hij nu openen/laden als achtergrond die ik eerst niet kon instellen als achtergrond. Filmpje laden gaat nu ook sneller.
Multitasking gaat ook beter. (Gelukkig, want als voor het eerst naar je inbox of calender gaat moet hij nog steeds lang nadenken. Als je er eenmaal bent geweest en het staat nog open in je taskmanager dan gaat hij er wel snel naartoe.)
Verder heb ook wat andere benamingen gezien volgens mij.
Back-up terug zetten is ook gelukt. Alleen de spellen die ik had geinstalleerd op de Mem.card staan er niet meer op.
Enige wat jammer is dat ik bij de oude software 2x een vastloper gehad.. vanochtend met de nieuwe update had ik een vastloper
http://www.sonyericsson.c...&zone=pc&lm=pc1&prid=6959 hoe kan de P990i nou zilver winnen..
Maargoed.. de update heeft denk ik wel geholpen. Maar had er sowieso al niet zo heel veel problemen mee. Ben benieuwd naar de andere ervaringen.
Als je hem nu in de usb cradle zet dan komt er een icoontje bij te staan op het schermpje
En je kan dan kiezen tussen data mode en telefoon mode
Ben er nog niet helemaal uit wat het nut daarvan is, aangezien je in telefoonmode ook gewoon de data van de telefoon/memory stick af kan halen.
En je kan dan kiezen tussen data mode en telefoon mode
Ga maar eens 2 gig via de cradle overzetten...spreek je in 2008 welChiron schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:29:
Als je hem nu in de usb cradle zet dan komt er een icoontje bij te staan op het schermpje![]()
En je kan dan kiezen tussen data mode en telefoon modeBen er nog niet helemaal uit wat het nut daarvan is, aangezien je in telefoonmode ook gewoon de data van de telefoon/memory stick af kan halen.
Bij mij had ik TomTom op de MS kaart gezet waarbij deze automatisch geinstalleerd werd. (dit gedaan op het interne geheugen.)
Na de update was deze natuurlijk weg, maar na een minuut werd er gevraagd of ik deze wilde installeren, dus dat zat wel goed.
Nu eens kijken wat ik allemaal zou kunnen verwijderen zodat het niet op mijn MS kaart staat.
Na de update was deze natuurlijk weg, maar na een minuut werd er gevraagd of ik deze wilde installeren, dus dat zat wel goed.
Nu eens kijken wat ik allemaal zou kunnen verwijderen zodat het niet op mijn MS kaart staat.
kwil men telefoon backuppen voordat ik ga updaten, maar nou wil die pc suite niet op vista draaien, is dit op te lossen, of kan ik beter een xp bak opzoeken
www.onbereikbaar.nl
Verwijderd
heb hierover ook al een mail gestuurd naar SE. Ben benieuwd hoeveel ze ervoor hebben betaald om zilver te krijgen. Op de ranglijst voor mislukte toestellen en slechte service komen ze zeker voor goud in aanmerking!Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:53:
.
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om java spellen zoals Doom RPG volledig op het beeld te krijgen ipv dat ik de helft van het scherm mis aan de bovenkant (het hele veld is een stuk omhoog geschoven).
Dit gebeurt alleen als de telefoon dichtgeklapt is.
Dit gebeurt alleen als de telefoon dichtgeklapt is.
Op de p900 had ik een programma om mijn email te pushen (MailX). Dit was gratis! Ik ben nog niet echt thuis in het blackberry gebeuren maar dit kost geld toch? Is er nog een soort MailX progje voor de p990?
ps. Hoe zie ik eigenlijk dat de webbrowser nu Opera is? Wat was het voorheen dan? Ik zie op het 1e oog geen verschil...
ps. Hoe zie ik eigenlijk dat de webbrowser nu Opera is? Wat was het voorheen dan? Ik zie op het 1e oog geen verschil...
[ Voor 22% gewijzigd door Folkifoon op 18-01-2007 13:43 ]
Grappig, sinds dat ik mijn contacten weer terug heb gezet krijg ik nu constant na het bellen van een nummer dat er gewoon in staat (ook geselecteert via contacten) dat deze nog niet in de contacten staat en of ik deze toe wil voegen?
Als ik dat doe haalt het niets uit en krijg je alsnog hetzelfde probleem.
Ik denk dat ik het maar eens anders doe en gewoon weer zoals de vorige keer mijn contacten in een excel sheet zetten en deze dan handmatig toe voegen. dmv het aanmaken en intoetsen.
Weet iemand trouwens hoe je gprs verbindingen uit de lijst kunt verwijderen?
Daarnaast of het mogelijk is om aangemaakte groepen voor internetverbindingen te verwijderen?
Als ik dat doe haalt het niets uit en krijg je alsnog hetzelfde probleem.
Ik denk dat ik het maar eens anders doe en gewoon weer zoals de vorige keer mijn contacten in een excel sheet zetten en deze dan handmatig toe voegen. dmv het aanmaken en intoetsen.
Weet iemand trouwens hoe je gprs verbindingen uit de lijst kunt verwijderen?
Daarnaast of het mogelijk is om aangemaakte groepen voor internetverbindingen te verwijderen?
Update geïnstalleerd, de telefoon reageert sneller! Nog geen problemen ondervonden.
In flip closed mode doet mijn taakbeheer het niet ? iemand een idee ?
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Verwijderd
PrecieesssFolkifoon schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:54:
[...]
Ga maar eens 2 gig via de cradle overzetten...spreek je in 2008 wel
Wat Arunia heeft kreeg ik ook. Voor al mijn geinstalleerde software/spellen voor de update. Enige probleem wat ik nu heb.. is dat ik ze niet meer wil installeren. Maar als je cancel drukt dan blijft hij even later toch weer vragen of je dit wilt installeren.... elke keer weer.
Hoe krijg ik dit weg?
Bij Tools>Control Panel>Other>Instal staat niks dus daar kan ik niks weghalen..
Wat ik trouwens ook erg raar vind is dat als je je pin of inactivity lock code intoetst eerst de nrs te lezen zijn en dan pas veranderen in een *. Als er iemand naast je staat kan diegene gewoon je pin lezen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 16:34 ]
Ik denk dat je gewoon installeren moet doen en daarna verwijderen via apparaatbeheer.
Dan zijn ze ook weg. Daarnaast natuurlijk op je MS de spullen weghalen.
Verwijderd
Ja maar als je het zo "hard" weghaald, blijft er vast nog wel op de telefoon geheugen staan. En die heeft de P990i hard nodig
Verwijderd
heb je een pin met 1 en 2 in de code?Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:28:
[...]
Precieesss![]()
Wat ik trouwens ook erg raar vind is dat als je je pin of inactivity lock code intoetst eerst de nrs te lezen zijn en dan pas veranderen in een *. Als er iemand naast je staat kan diegene gewoon je pin lezen
ik bedoelde eigenlijk het blijven steken bij het instellen van taal...VisionMaster schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 02:15:
[...]
Niet al te onlogisch toch? Gezien de simkaarten geen uitgebreide adresboek kunnen opslaan met (virtueel) oneindig aantal telefoonnummers per persoon, plus adres gegevens, notities en voice-command...?
Maar ik heb nu een dag met de nieuwe software gewerkt en het bevalt me echt super. Je kunt hem nu op de speakstand zetten. Hij voelt sneller aan is. Hij is stabieler. En je kunt nu idd echt multitasken. Gewoon muziek afspelen en camera nog te gebruiken etc. En terwijl ik nog apps open had staan. het is voor mij eindelijk de telefoon geworden die ik had verwacht.
Verwijderd
Nee ik heb pin1 een een inactivaty lock. Als je je toetstel niet gebruikt en je schermpje uitgaat dan wordt hij gelocked.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:20:
[...]
heb je een pin met 1 en 2 in de code?
Dit is soms irritant, maar ik heb het klepje eraf en mijn tel in mijn zak en dan wordt het schermpje nog wel is aangeraakt...En als hij gelocked is dan kan je iig niet per ongeluk iemand bellen of iets deleten.
Verwijderd
Dat klopt, had ik ook. En ook toen ik em nieuw uit de winkel kreeg.. Dus dat zal wel zo horen. Maar het duurt vrij lang ja.. de 1e keer dacht ik ook... nou lekker dan, hij zit al vast...CR35 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:36:
[...]
ik bedoelde eigenlijk het blijven steken bij het instellen van taal...

Verwijderd
Helaas.. sommigen kunnen niet meer geinstalleerd worden, ook al druk ik op okay.. dus dan formateer ik de memory stick maar even.Arunia schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:38:
Ik denk dat je gewoon installeren moet doen en daarna verwijderen via apparaatbeheer.
Verwijderd
Ik bedoel dat je code met 1 begint. Of met 11Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:40:
[...]
Nee ik heb pin1 een een inactivaty lock. Als je je toetstel niet gebruikt en je schermpje uitgaat dan wordt hij gelocked.
Dit is soms irritant, maar ik heb het klepje eraf en mijn tel in mijn zak en dan wordt het schermpje nog wel is aangeraakt...En als hij gelocked is dan kan je iig niet per ongeluk iemand bellen of iets deleten.
Verwijderd
Nee dat maakt niet uit... tenminste.. in zoverre.. idd met 112 blijft het helemaal staan.. maar met bijvoorbeeld 9876 dan zie je 9*8*7*6*.. normaal als je dat intoetst zie je alleen ****. Okay.. handig voor jezelf zodat je weet dat je de goede code intoetst.. maar ook handig voor die zakkenroller naast je..Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:48:
[...]
Ik bedoel dat je code met 1 begint. Of met 11
Dit kon al, maar volgens mij pas nadat een gesprek al gaande wasCR35 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:36:
[...]
ik bedoelde eigenlijk het blijven steken bij het instellen van taal...
... Je kunt hem nu op de speakstand zetten...
Iemand nog een optie voor pushmail? Is er nergens intestellen dat je telefoon (net als bijv. Outlook elk uur zelf ff de mail download?)
[ Voor 18% gewijzigd door Folkifoon op 19-01-2007 00:09 ]
Verwijderd
Heeft SE trouwens geen programma'tje voor je tel/adressen bestand? Die precies dezelfde velden/layout pakt als je toestel?
Ik had alles ingevoerd in Outlook en gesynchroniseert.. maar nu maakt hij zelf het veld: "Mobile(h) of (w)" aan.. en dan blijft het veld "Mobile" leeg... Plus, als je iemand hebt met meerdere nrs, kan je in outlook volgens mij niet instellen dat er 1 nr als hoofdnr gebruikt moet worden..
Wat ik trouwens ook wat minder vind is dat je bijvoorbeeld in een SMS alleen een naam ziet als afzender en er geen nr bij kan vinden. Als die persoon dus meerdere nrs heeft weet je niet vanaf welk nr hij gestuurd heeft.. (Ja ik weet het.. je hebt een reply functie, maar soms wil ik niet replyen naar het nr waar het vanaf gestuurd is)
Ik had alles ingevoerd in Outlook en gesynchroniseert.. maar nu maakt hij zelf het veld: "Mobile(h) of (w)" aan.. en dan blijft het veld "Mobile" leeg... Plus, als je iemand hebt met meerdere nrs, kan je in outlook volgens mij niet instellen dat er 1 nr als hoofdnr gebruikt moet worden..
Wat ik trouwens ook wat minder vind is dat je bijvoorbeeld in een SMS alleen een naam ziet als afzender en er geen nr bij kan vinden. Als die persoon dus meerdere nrs heeft weet je niet vanaf welk nr hij gestuurd heeft.. (Ja ik weet het.. je hebt een reply functie, maar soms wil ik niet replyen naar het nr waar het vanaf gestuurd is)
nou ik ben echt tevreden, de hele dag dus intensief gebruikt maar hij blijft stabiel en is nu gewoon echt goed geworden in multitasking. Alleen nu kijken wat ik er nu verder mee kan doen
Verwijderd
als je bij je email acounts bovenaan het scherm tikt kun je "downloads plan" selecterenFolkifoon schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:08:
[...]
Iemand nog een optie voor pushmail? Is er nergens intestellen dat je telefoon (net als bijv. Outlook elk uur zelf ff de mail download?)
kun je instellen om de hoeveel minuten en tussen welke tijden de mail moet worden gelezen.
Inmiddels heb ik ook de update geinstalleerd.
Eigenlijk was ik al wel tevreden.
Toch ben ik wel blij met die nieuwe usb-keuze.
Dus dat ik kan kiezen voor bestands of telefoon modus.
In die vorige versie duurde het vullen een eeuwigheid.
Gelukkig niet vergeten een backup te maken,
want telefoonnummers, namen, agenda wordt inderdaad gewist.
Nu nog wachten op de bluetooth headset.
Na een maand wachten deze toch maar ergens anders besteld.
Gelukkig niet vergeten een backup te maken,
want telefoonnummers, namen, agenda wordt inderdaad gewist.
Nu nog wachten op de bluetooth headset.
Na een maand wachten deze toch maar ergens anders besteld.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Opgelost door een hard (master) reset.LoneWolf schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:49:
In flip closed mode doet mijn taakbeheer het niet ? iemand een idee ?
Nu lijkt het er op dat ik wel van alles kwijt ben wat (bij aanschaf) op het toestel stond, zoals ringtones en een aantal wallpapers, een paar games enzo.
Is dat weer ergens van daan te halen ?
Verder mis ik ten opzichte van de p910i de mogelijkheid om IMAP via ssl te doen, klopt dat ?
en de keylock, die gaat er niet automatisch op, in flip-closed mode ?
Ik had juist al die zooi weer terug na de update.LoneWolf schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:30:
[...]
Opgelost door een hard (master) reset.
Nu lijkt het er op dat ik wel van alles kwijt ben wat (bij aanschaf) op het toestel stond, zoals ringtones en een aantal wallpapers, een paar games enzo.
Verwijderd
Ik had ook na de update weer een hele schone p990, met alles erop zoals die uit de winkel kwam. Dus als je standaard dingen kwijt ben is het misschien verstandig de update nogmaals te doen, ookal heb je al de nieuwste versie.LoneWolf schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:30:
[...]
Verder mis ik ten opzichte van de p910i de mogelijkheid om IMAP via ssl te doen, klopt dat ?
Verder is IMAP SSL "gewoon" aanwezig, maar zoals wel meer dingen, weer hartstikke mooi verstopt.
- Ga naar Berichten, klik daar op het menu, ga daar naar Instellen en kies daar voor E-mailaccounts (Joost mag weten waarom daar ook internetaccounts bij staat, maar liever te vaak dan te weinig dan maar).
- Ik neem aan dat je je account al toegevoegd hebt, dus klik niet op OK, maar op je je account.
- klik hier op het menu (had je dat pijltje bovenin niet gezien ;-) gek zeg), maar daar staat net als plannen en verwijderen ook geavanceerd bij, zodat je SSL kan instellen (op poort 993))
Nu ik toch iemand anders gevonden heb die IMAP gebruikt, welke IMAP server gebruik jij? Ik heb inmiddels dovecot geinstalleerd en volgens mij werkt die wel iets beter dan courier.
Bij mijn weten ondersteund tot nu toe alleen Exchange Push-IMAP.
Wie heeft de hogere capaciteit batterij (BST-34) gekocht en zo ja, hoe bevalt-ie?
Drat, ik zie net dat mijn P990i links onder aan de zijkant al een beschadiging heeft. Verf laag die door het in en uithalen van het huisje eraf is.
Jammer maar helaas. Was bij de S700i ook al zo op een gegeven moment. Snap niet dat ze geen plastic in die kleur hebben liggen.
Jammer maar helaas. Was bij de S700i ook al zo op een gegeven moment. Snap niet dat ze geen plastic in die kleur hebben liggen.
@Ivanderee
gevonden, thanx
overal zit alles dus lekker diep verstopt onder submenutjes
ik gebruik momenteel kerio mailserver, ben nog niet aan het denken over push mail, heb de p990 net 2 dagen, moet erg wennen, heb hiervoor een p910i gehad, maar alles is verstopt.
ook 2 dagen een mda vario ii gehad, maar dat was heel nix, geen wifi bereik, en ook regelmatig vastlopers.
heb nu wel de nwe update er op laten zetten door seus
ik gebruik momenteel kerio mailserver, ben nog niet aan het denken over push mail, heb de p990 net 2 dagen, moet erg wennen, heb hiervoor een p910i gehad, maar alles is verstopt.
ook 2 dagen een mda vario ii gehad, maar dat was heel nix, geen wifi bereik, en ook regelmatig vastlopers.
Verwijderd
Bij de oude versie kon je dit ook gewoon instellen (bij connecties>usb)cjdijk schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:18:
Inmiddels heb ik ook de update geinstalleerd.
Verwijderd
het scheint dat je via SOONR nu ook kunt skypen.
ga dat van het weekend maar eens testen.
ben benieuwt waneer er een gratis msn achtig iets gaat komen.
http://www.bright.nl/skypen-op-elke-mobiel-met-soonr
oftewel hier
oftewel hier
Ja, uiteraard. Maar ik wil 'm nog wel eens de ene keer gebruiken voor te syncen (phone mode) en de andere keer om 500 MB MP3tjes uit te wisselen (USB mode). Dan ben ik toch blij dat ik daarvoor niet steeds zo diep het menu in hoef te duikenVerwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:12:
[...]
Bij de oude versie kon je dit ook gewoon instellen (bij connecties>usb)
Dat heb ik nog nooit geprobeerd. Met de standaard mediaplayer kan dat in ieder geval niet. Die kent alleen data formaten die op het apparaat zelf staan. Je kan wel via BlueTooth audio redirecten voor zowel in als uitgaand geluid.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:48:
weet iemand of het mogenlijk is om bv mp3 te streamen van je eigen netwerk naar de p990?
Na een weekje op de laatste firmware versie te hebben gedraaid kan ik het volgende concluderen:
- Alles werkt super snel vergeleken met vorige versie. Toppie
- Geheugen management nog net zo brak (snel op). Swiss manager maar eens geinstalleerd en dit helpt idd wel wat. Ik kan tomtom iig gewoon op stellen zonder de melding dat er geen geheugen meer vrij is.
- Pincode bij opstarten is even zichtbaar (zoals al aangegeven hierboven). Beetje raar
- Ook met deze versie geen vastlopers of performance resets
- Batterij is sneller leeg als voorheen. Oorzaak: 3G mode was weer aangezet (ondanks restore van backup)
Verder nog niet echt tijd gehad om verder met de telefoon te spelen
- Geheugen management nog net zo brak (snel op). Swiss manager maar eens geinstalleerd en dit helpt idd wel wat. Ik kan tomtom iig gewoon op stellen zonder de melding dat er geen geheugen meer vrij is.
- Pincode bij opstarten is even zichtbaar (zoals al aangegeven hierboven). Beetje raar

- Batterij is sneller leeg als voorheen. Oorzaak: 3G mode was weer aangezet (ondanks restore van backup)
Ik heb niet gemerkt dat de batterij daardoor sneller op raakt, wel heb ik laatst met die trein storingen ivm de storm, mijn WLAN en BT uitgegooit, omdat ik te veel Mp3-tjes aan het luisteren was. Dat vind ik soms wel erg veel stroom vreten. Zeker als je ook nog aan het bellen bent in drukke omgevingen.GF schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:12:
Na een weekje op de laatste firmware versie te hebben gedraaid kan ik het volgende concluderen:
- Pincode bij opstarten is even zichtbaar (zoals al aangegeven hierboven). Beetje raar![]()
Ik zie inderdaad best wel wat verschillen tussen de vorige versie van mij en de allerlaatste. Momenteel draait die nog top... fingers crossed!
iemand ook opgevallen dat smstypen trager gaat bij deze versie? beetje appart, en er zit een bug in de zoom instellingen bij sms, doe maar eens: klep open=>open een sms in je inbox oid=>boven in het scherm klikken en zoom naar groot zetten, de tekst wordt groter, maar niet overdreven, als je nu het bericht weer opend is de tekst ineens HUGE. niet echt hinderlijk, maar toch raar dat zoiets er ineens inzit, dank u trouwens SE voor het fixen van de suggestie lijst bij tekstsuggestie!
Breek je nek voorzichtig
Zet 3G maar eens uit dan. Batterij gaat minstens 1 dag langer meeVisionMaster schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:36:
[...]
Ik heb niet gemerkt dat de batterij daardoor sneller op raakt, wel heb ik laatst met die trein storingen ivm de storm, mijn WLAN en BT uitgegooit, omdat ik te veel Mp3-tjes aan het luisteren was. Dat vind ik soms wel erg veel stroom vreten. Zeker als je ook nog aan het bellen bent in drukke omgevingen.
Ik zie inderdaad best wel wat verschillen tussen de vorige versie van mij en de allerlaatste. Momenteel draait die nog top... fingers crossed!
Verwijderd
neem aan dat de meeste een umts-toestel kopen om het dan ook te gebruiken. Anders kun je ook de schermverlichting uitzetten, gaat de batterij nog langer meeGF schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:03:
[...]
Zet 3G maar eens uit dan. Batterij gaat minstens 1 dag langer mee
Verwijderd
Werkt het bij jou dan wel als je de flip dicht hebt, en je wilt "bizar" in tikken en je doet spatie? bij mij vult die het dan gelijk aan tot "bizarre", je komt bij mij nogsteeds niet onder de suggestie lijst uit.The PyroPath schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:39:
... dank u trouwens SE voor het fixen van de suggestie lijst bij tekstsuggestie!
Nij mij werkt het ook niet om je voorkeurs verbinding op te geven voor het bekijken van email. Hij blijft bij mij maar vragen hoe die verbinding moet maken, ookal heb ik mijn verbinding via wifi nog open, als ik mijn email op ga halen.
Verwijderd
Dan hebben we redelijk dezelfde ervaringen. Ik ben van de P800 naar P900 gegaan. Daarna Orange M3000 (vario I), maar die heb ik na een maand al weggedaan want die bleef maar vastlopen en ik miste daar ook het keypad, niet fijn als je blind dingen wilt doen. Nu dus P990 en over de stabiliteit was ik niet zo bang, was bij de P800 ook een ramp in het begin, maar na paar updates verholpen (wel jammer dat ze dat neit eerst wat beter maken voor hem te releasen), ergste vind ik vooral dat de usability een ramp is.LoneWolf schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:10:
@Ivandereegevonden, thanx
Niet alleen die verstopte instellingen overal, maar vooral dat je de P900 met 1 hand jog-dial-end kon besturen, en nu moet je alles met scherm doen. Erg jammer.
Heb contact met Sony opgenomen om te kijken of ze geintresseerd zijn in een overzicht van slechte dingen en eventuele tips om het te verbeteren.
Goed voorbeeld is dat je tijdens SMS-en niet eens een knop verzenden hebt, dat zit verstopt onder meer, terwijl je linker optie-knop (flip closed) gewoon beschikbaar is. Verzenden lijkt me toch redelijk essentieel en veel gebruikt.
Soonr maanden geleden al getest...tja ach...je hebt skype tegoed nodig. Kortom het kost nog steeds geld...wel leuk is het downloaden van bestanden (bijvoorbeeld mp3's/documenten) naar je telefoon uit mappen die gedeeld zijn met SoonR!Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:18:
het scheint dat je via SOONR nu ook kunt skypen.
oftewel hier
Msn: ik gebruik Agile messenger, dit is gratis. Werkt redelijk goed!
Thx ga het instellen!Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 01:13:
[...]
als je bij je email acounts bovenaan het scherm tikt kun je "downloads plan" selecteren
kun je instellen om de hoeveel minuten en tussen welke tijden de mail moet worden gelezen.
--edit--
Ik heb het ingesteld, maar het lijkt niet te werken. Staat nu dat hij tussen 08.00 en 18.00 elk half uur (interval) de mail moet ophalen. Maar heb nog nix binnen (en had wel email).
--edit2--
Het werkt nu wel, ik had bij Internetacounts nog geen groep gemaakt
[ Voor 11% gewijzigd door Folkifoon op 21-01-2007 14:54 ]
Ik wil het toch proberen uit te zetten. Ik zet de BT, WLan en liefst ook de 3G ook uit als ik in een power-saving mode wil rondlopen. Net als laatst met dat weer en de treinen... ik kom er achter dat mijn telefoon al iets te veel Mp3-tjes heeft afgespeeld die dag en wil nog voldoende overhouden om nog te kunnen bellen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:43:
[...]
neem aan dat de meeste een umts-toestel kopen om het dan ook te gebruiken. Anders kun je ook de schermverlichting uitzetten, gaat de batterij nog langer mee
Dus ja, ik wil het wel gebruiken, maar wil het ook kunnen beinvloeden.
Vraag aan de experts: Ik kan de on/off knop niet vinden voor de 3G. Waar moet ik dat kunnen vinden?
configuratiescherm --> verbindingen --> mobiele netwerken --> bovenste regel aantikken (mobiele netwerken) en dan gsm-/3g-netwerken kiezenVisionMaster schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:44:
[...]
Ik wil het toch proberen uit te zetten. Ik zet de BT, WLan en liefst ook de 3G ook uit als ik in een power-saving mode wil rondlopen. Net als laatst met dat weer en de treinen... ik kom er achter dat mijn telefoon al iets te veel Mp3-tjes heeft afgespeeld die dag en wil nog voldoende overhouden om nog te kunnen bellen.
Dus ja, ik wil het wel gebruiken, maar wil het ook kunnen beinvloeden.
Vraag aan de experts: Ik kan de on/off knop niet vinden voor de 3G. Waar moet ik dat kunnen vinden?
Een overzichtje van de verbeteringen:
1. UI is faster
2. improved memory management
3.faster start ups
4.speaker phone option is improved
5.calls are better logged
6. slide show and many options introduced into the picture gallery... this is fun
7. video playback is much faster
8.3g browsing is faster
9.better connectivity using gprs
10. USB cable to use file transfer or phone included when the usb is attached
and option to select this option when usb is plugged on
and also the usb icon has come
11.when disconnecting the usb cable option to turn on bluetooth does not come up
12.kernel errors and restarts dramatically reduced
13. Multitasking is working smoothly
14. sound volume has increased ????some one has to confirm this
15.changes in opera, like icon to close multiple tabs
16. file manger option added to many application like music player and picture viewer
16.option for updating files in the music player has been changed
Some more:
opera starts faster
themes install much faster
camera app starts faster
picture browsing is faster
contacts app starts way faster
wifi browsing via opera is flying now (its not just 3g)
1. UI is faster
2. improved memory management
3.faster start ups
4.speaker phone option is improved
5.calls are better logged
6. slide show and many options introduced into the picture gallery... this is fun
7. video playback is much faster
8.3g browsing is faster
9.better connectivity using gprs
10. USB cable to use file transfer or phone included when the usb is attached
and option to select this option when usb is plugged on
and also the usb icon has come
11.when disconnecting the usb cable option to turn on bluetooth does not come up
12.kernel errors and restarts dramatically reduced
13. Multitasking is working smoothly
14. sound volume has increased ????some one has to confirm this
15.changes in opera, like icon to close multiple tabs
16. file manger option added to many application like music player and picture viewer
16.option for updating files in the music player has been changed
Some more:
opera starts faster
themes install much faster
camera app starts faster
picture browsing is faster
contacts app starts way faster
wifi browsing via opera is flying now (its not just 3g)
schermop bouw is nog steeds traag zo'n windows gevoel met hangende stukken tekst en beeld.
verder lijkt hij iets sneller idd, ik had graag een vloeiende GUI gehad zoals de Nokia 60serie dat wel heeft.
updateje
Hij wordt nu ineens sneller
echt nu wordt het me beste telefoon ooit!
verder lijkt hij iets sneller idd, ik had graag een vloeiende GUI gehad zoals de Nokia 60serie dat wel heeft.
updateje
Hij wordt nu ineens sneller
[ Voor 17% gewijzigd door Qorne op 21-01-2007 16:30 ]
Krijg jij het voorelkaar om je agenda en je notes te syncen met keriomail server?LoneWolf schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:30:
[...]
Thanks! Perfect, jammer dat ik zulk soort menutjes en opties niet kan snelkoppelen.Folkifoon schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:00:
[...]
configuratiescherm --> verbindingen --> mobiele netwerken --> bovenste regel aantikken (mobiele netwerken) en dan gsm-/3g-netwerken kiezen
Verwijderd
houd je enthousiasme nog maar even in. Heb nu na een week update weer regelmatig geheugenmeldingen en resets om de prestatie te verbeteren....Qorne schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:12:
schermop bouw is nog steeds traag zo'n windows gevoel met hangende stukken tekst en beeld.
updateje
Hij wordt nu ineens snellerecht nu wordt het me beste telefoon ooit!
Een -voor mij- nieuwe bug is dat bij het kiezen voor het opnemen van een binnenkomend gesprek de beller de voicemail krijgt in plaats van verbinding. Had dat eerst niet, nu wel (en met mij meerdere, zie pdatotaal.nl). wel een heel vervelende bug overigens: lijkt een kansspel om de verbinding tot stand te brengen: doet ie ut of doet ie ut niet?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 16:49 ]
OK, de suggestie lijst werkt beter, maar nog niet zoals het hoort, je kan de woorden inderdaad nog niet afbreken met een spatie, maar hij zet nu tenminste alle woorden op volgorde van hoe vaak je het gebruikt. Voorheen was het zo dat zelfingevoerde woorden bovenaan bleven staan, dus als je "de" het meeste gebruikte maar edwinablabla zelf in het gevoerd bleef dat altijd bovenaanstaan, erg irritant. maar dit werkt dus al een stuk lekkerder!
Verder nog geen grote problemen, allemaal stabieler en sneller geworden. Gelukkig.
Verder nog geen grote problemen, allemaal stabieler en sneller geworden. Gelukkig.
Breek je nek voorzichtig
werkt die update al met windows vista? iemand die dat getest heeft?
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Verwijderd
Dat heb ik dus ook. Denk je op "YES" te drukken....druk je in feite de verbinding weg. Ik heb hier inmiddels een flink kwaaie mail richting SE gedaan en anders dan anders (normaal krijg je een nietszeggend antwoord) kreeg ik nu de toezegging dat mijn naam op een lijst stond...dat men bezig is om verbeteringen aan te brengen in de software... en ik gebeld word zodra de nieuwe software uit is. Ik hoop dat ze hiermee NIET de laatste FW update bedoelen want dan zijn de rapen helemaal gaar.....Het is toch echt van de zotte dat een 600 euro apparaat zelfs de meest basale functie.....het bellen....niet lijkt te beheersen.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:43:
[...]
houd je enthousiasme nog maar even in. Heb nu na een week update weer regelmatig geheugenmeldingen en resets om de prestatie te verbeteren....
Een -voor mij- nieuwe bug is dat bij het kiezen voor het opnemen van een binnenkomend gesprek de beller de voicemail krijgt in plaats van verbinding. Had dat eerst niet, nu wel (en met mij meerdere, zie pdatotaal.nl). wel een heel vervelende bug overigens: lijkt een kansspel om de verbinding tot stand te brengen: doet ie ut of doet ie ut niet?
Ik geef ze nog een paar weken.....en ik weet eigenlijk niet eens waarom ik zo coulant ben.
Verwijderd
Heb inmiddels ook alweer 3 herstarts van het ding achter de kiezen na de eerste nog-niet-eens-een-week.
Toch stabieler dan de vorige firmware
Maar het is inderdaad te bizar dat je zoveel geld aan een apparaat uitgeeft, en het dan de standaard functies nog niet eens normaal uit kan voeren (dat was dus bij Windows Mobile ook!)
Toch stabieler dan de vorige firmware
....Omdat je anders gedoomed bent tot een windows mobile telefoon... (zijn mijn ervaringen nog erger mee, dan nu met de P990)Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:05:
[...]
Ik geef ze nog een paar weken.....en ik weet eigenlijk niet eens waarom ik zo coulant ben.
Maar het is inderdaad te bizar dat je zoveel geld aan een apparaat uitgeeft, en het dan de standaard functies nog niet eens normaal uit kan voeren (dat was dus bij Windows Mobile ook!)
Ik krijg ^&)$^&)# de blackberry toestand niet aan de praat. Als ik bij T-mobile's instant e-mail netjes mijn PIN (jaja, de blackberry PIN) en IMEI invul : door naar pagina 2 waar je de verbinding moet bevestigen. En dat lukt niet. Op de P990 de service aanzetten gaat maar ik krijg de bevestiging &$&*_# niet binnen. Heb de hele t-mobile instant e-mail PDF en de P990i manual doorgespit maar kan niks vinden. Iemand een tip?
Sterker nog, ik heb de helderheid van mn scherm op 75% gezet ipv de standaard 90%. Scheelt ook weer batterijverbruik, en het scherm is nog steeds helder zat (in het donker is 75% zelfs prettiger dan vol open).Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:43:
[...]
neem aan dat de meeste een umts-toestel kopen om het dan ook te gebruiken. Anders kun je ook de schermverlichting uitzetten, gaat de batterij nog langer mee
Voor mensen die nog tijd over hebben en zin hebben een java sip client https://sip-communicator.dev.java.net/ te compilen
www.onbereikbaar.nl
Verwijderd
is er iemand ook aan het testen met windows-live.
krijg het zelf niet zo aan de praat
http://www.clubsonyericsson.com/en/category/phones/p990/
Ik ga dit gelijk proberen!FRoSTy schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:43:
Voor mensen die nog tijd over hebben en zin hebben een java sip client https://sip-communicator.dev.java.net/ te compilen
Ik zou wel eens willen weten wat voor applicatie ik nodig heb op mijn phone en wat voor protocol er gebruikt wordt. Wellicht zou ik zoiets al met VideoLan aan de praat kunnen krijgen.Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:54:
is er iemand ook aan het testen met windows-live.
[ Voor 23% gewijzigd door VisionMaster op 22-01-2007 12:44 ]
Het zou wel leuk zijn om een applicatie (chat) te hebben die gebruik kan maken van de videoconferencing camera van de P990i. Ben alleen bang dat dat er nooit zal komen.
Verwijderd
Ik heb mijn P990 gisteren ook geupdate. Het eerste gevoel zegt dat de telefoon inderdaad een stuk sneller.
Ik maak gebruik van PIT van T-Mobile, alleen krijg ik dit momenteel niet aan de praat. Zou iemand hiervoor de account instellingen kunnen posten? Was er hiervoor geen optie op de P990 om het toestel zelf de instellingen te laten downloaden? Volgens mij heb ik dit de vorige keer zo gedaan, en dit ging prima. Zo kreeg ik de T mobile Internet en T mobile MMS accounts in de telefoon.
Ik maak gebruik van PIT van T-Mobile, alleen krijg ik dit momenteel niet aan de praat. Zou iemand hiervoor de account instellingen kunnen posten? Was er hiervoor geen optie op de P990 om het toestel zelf de instellingen te laten downloaden? Volgens mij heb ik dit de vorige keer zo gedaan, en dit ging prima. Zo kreeg ik de T mobile Internet en T mobile MMS accounts in de telefoon.
Er zal toch vast wel iemand zijn die dat aan de praat kan krijgen via een Java Midlet. ik bedoel... een N80 en een P990i en dergelijke phones bezitten de juiste hardware en dezelfde interfaces op dat vlak, dus het is volgens mij een kwestie van tijd tot iemand dat in elkaar gefrutseld heeft.Arunia schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:02:
Het zou wel leuk zijn om een applicatie (chat) te hebben die gebruik kan maken van de videoconferencing camera van de P990i. Ben alleen bang dat dat er nooit zal komen.
En wil het wat compile ?VisionMaster schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:43:
[...]
Ik ga dit gelijk proberen!
[...]
Ik zou wel eens willen weten wat voor applicatie ik nodig heb op mijn phone en wat voor protocol er gebruikt wordt. Wellicht zou ik zoiets al met VideoLan aan de praat kunnen krijgen.
www.onbereikbaar.nl
Verwijderd
Bij mij blijft er de hele tijd dat USB tekentje in beeld staan.. Lijkt me handiger als dat pas komt als je em in de cradle stopt..
@Folkifoon: 14. sound volume has increased ????some one has to confirm this
Klopt volgens mij ja.. Mijn ringtones etc gaan opeens veel harder op dezelfde volume niveau.
@Folkifoon: 14. sound volume has increased ????some one has to confirm this
Klopt volgens mij ja.. Mijn ringtones etc gaan opeens veel harder op dezelfde volume niveau.