[WC] Het grote waterkoelings topic deel XIX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.314 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
>40kg?
Dan mag jouw computer op een dieet :+
(nouja, ok, ik weet eigenlijk niet hoezwaar die van mij is... zal ook wel wat zijn... een gevulde stacker..)

Zal hem binnenkort eens wegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Lol enig idee hoe groot mijn pc'tje is?
klik hier niet!
Van 8 mm MDF (is niet echt licht) met een zooi hardware erin. WK telt ook wel aardig aan ;) Denk ook wel dat jouw Stacker op >30 uitkomt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Mhh ja jouw CIP ken ik wel... wist alleen niet dat dat ook je main bak was :D
Ik geloof je nu ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ik niet, ik eis een weegschaal erbij!! :P

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46
Ik heb vandaag een beetje geluk gehad en 3 Frigus blokjes op de kop kunnen tikken voor 20,- hier op V&A.
Ik heb de blokjes nog niet binnen maar het schijnt dat ze een jaar lang niet gebruikt zijn geweest = alg, aanslag, krassen enz....

Wat is nou de beste oplossing om de blokjes schoon te maken en de koperen base glad te schuren ?
Voor het schoonmaken zie ik verschillende topics worden verschillende methodes geadviseerd zoals azijn icm water, ketchup, zoutzuur :? maar ik zie door de bomen het bos het niet :>
En bij het gladschuren moet je verschillende soorten grid :? gebruiken ?

Ook vraag ik me af wat voor rad ik nodig heb om een CPU, VGA en NB te koelen. Voldoet een singel 120mm rad of kan ik beter een dual 120mm rad nemen ?

[ Voor 10% gewijzigd door Dubbel Fristie op 08-11-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dual rad, liefste triple :) Over het schoonmaken kan ik je helaas niet mee helpen, daar heb ik geen ervaring mee.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

TEAMIKKE schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:55:
Lol enig idee hoe groot mijn pc'tje is?
klik hier niet!
Van 8 mm MDF (is niet echt licht) met een zooi hardware erin. WK telt ook wel aardig aan ;) Denk ook wel dat jouw Stacker op >30 uitkomt hoor.
Ik heb zelf een grote chieftec kast met waterkoeling en bvb m;n gamecube erin en ik zit op net minder dan 25 kg. Vind ik al erg zwaar voor een pc, kom jij aan met 40kg. Wel handig voor een LAN-party :+ :P

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 10:37
Op lucht kreeg ik mijn x2 3800+ met vcore 1.425 stabiel op 2.550 GHz.
Het gaat hier om een manhestertje. Hij had een stressed temp van 59. (dual-prime)

Nu begin ik op water en krijg ik hem stabiel op 2.630 ghz met dezelfde vcore alleen dan met temps stressen van 38 graden.

Vanwaar dat verschil in clocks ?

Komt dat omdat bij de 59 graden hij onstabieler is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:27
Electronen blijven stabieler bij lagere tempraturen, daarom komt met op -100 graden nog verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@ Dubbel Fristie. Om de blokken echt goed schoon te krijgen kan je ze het beste uit elkaar halen. Dan weet je zeker dat ze helemaal schoon zijn. Ik had een GPU blokje waar wat alg in zat en die heb ik los gehaald en met een oude tandenborstel helemaal schoon gemaakt.

De onderkant van de blokken kan je prima schoon maken met ketchup. Ik heb dat met meerdere blokken gedaan en het werkt prima. Gewoon wat van dat spul op het blok doen en met een doekje het blok schoon maken.

Voor CPU/GPU/NB is een 1x 120mm rad echt niet voldoende. Voor CPU en GPU kan het net maar dan zijn de temps best hoog. Het beste is een 3x 120mm maar een 2x 120mm kan ook.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 08-11-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38

Zjemm

...

mensen trouwens ervaring met een pomp als Laing DDC-Pump 12V Ultra AGB
deze zou een built-in reservoir moeten hebben. maar hij oog erg klein waardoor het lijkt alsof er weinig vloeistof rondgepompt gaat worden. of is een klein reservoir meer als voldoende? is daar een richtlijn voor. ik nijg namelijk naar de pompen met reservoir (lijkt me makkelijker) maar als het nadelig is kwa hoeveelheid vloeistof is een los reservoir misschien verstandiger.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Zoals in dit topic te lezen is, dat reservoir is beroerd, zorgt juist voor lucht in je systeem.
Pomp met reservoir is per definite niet makkelijker, gewoon een swiftech microres is hardstikke handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
In mijn vorige setup had ik een klein reservoir dat aan de pomp vast zat. Op zich werkte het redelijk maar ontluchten was moeilijk en omdat mijn systeem nogal wat water liet verdampen moest ik ook vaak bijvullen. Nu heb ik een groot reservoir waar een kwart liter in kan die boven de pomp zit wat veel beter werkt. Ik heb het reservoir half vol zitten en bijvullen is misschien pas over een half jaar nodig.

Dat reservoir van Swiftech schijnt best goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ik wil je geloven :) maar in de topic start vlak boven de foto staat wat anders. gewoon meningen verschillen of een foutje van de ts? of vergis ik me misschien

[ Voor 8% gewijzigd door Zjemm op 08-11-2006 16:12 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Nee, geloof ons nu maar, dat ding is schrot.
Als je goed leest staat er ook bij van wie dat reservoir was.
Hij had inderdaad moeite met ontluchten.
Gewoon microres, speciaal voor high flow pompen gemaakt (speciaal voor de Liang's)
@ dubbelfristie:
nu alleen nog een ander mobo 8)7
Klote ding komt bij mij niet hoger dan 305.
Aangezien ik gister een Gigabyte 3d Aurora heb besteld heb ik geen geld meer voor een nieuwe vga :X (en mobo + geheugen)
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/gig-3d-aurora/p2s.jpg

Nu nog binnenkrijgen en de zaag erin :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

@ Slitch.. ik zie dat jij een coolplex hebt zijn die ook prettig om mee te werken? zien er wel strak uit.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik heb via forum.waterkoeling.nl me dangerden maze4 chipset blokje aan ik dacht maikel verkocht maar nu is dat forum down dus maikel of iemand die ze adres heeft, stuur me even een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

PilatuS schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:44:Voor CPU/GPU/NB is een 1x 120mm rad echt niet voldoende. Voor CPU en GPU kan het net maar dan zijn de temps best hoog. Het beste is een 3x 120mm maar een 2x 120mm kan ook.
Sorry ben ik het niet mee eens. Ik heb ook alles met water fullcover video, Nb en cpu en alles op een 120mm met een papst op 7volt@1100 tpm en het komt hier niet boven de 45 graden stress. Oké is nog redelijk hoog maar dat het niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Voor de prijs die je erbij legt voor een 240 of 360 mm rad kan je netzo goed een grotere nemen.
In de zomer neemt de effectiviteit door de hoge ambient temps flink af en heb je zeker baat bij een flink rad.

En als het past, waarom niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrumandBass schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:47:
[...]

Sorry ben ik het niet mee eens. Ik heb ook alles met water fullcover video, Nb en cpu en alles op een 120mm met een papst op 7volt@1100 tpm en het komt hier niet boven de 45 graden stress. Oké is nog redelijk hoog maar dat het niet kan...
Waarom ik aan geef dat ik het niet zou doen is omdat ik met mijn vorige setup een XP-M 2600+@3700+ op 1.85 volt en een 6800LE@GT koelde met een 1x 120mm rad. De CPU temp liep in de zomer op naar rond de 60 graden en de GPU zat nog wat hoger. Als het buiten echt warm was moest ik mijn CPU op 3500+ laten lopen anders kreeg ik gewoon reboots door de hitte.

Dat was met een BlackIce 120mm rad met Papst op 7 volt. Op 12 volt waren de temps wel wat beter.
Dus ik denk als ik daar ook nog mijn NB bij had het nooit goed had kunnen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
@ Zjemm:
Heerlijk reservoir!
Ze zien er erg mooi uit "(met name de Pro versie, deze had ik besteld maar de zilvere kwam binnen)
De afsluiting werkt erg goed, je kunt het reservoir omkiepen dan dan lekt hij niet.
Wat je wel moet doen bij het vullen is het reservoir goed vullen, pomp 3sec aan, de belletjes laten stijgen en bijvullen enz enz enz.

Enige nadeel: redelijk groot. :/ De 15cm versie schijnt wel wat lastiger te zijn met hervullen.
Weet niet meer welk forum lid deze had/heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Slitch op 08-11-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn reservoir past ook maar nog net goed in de kast. Als je die Coolplex intern wil gebruiken moet je echt een grote kast hebben of het reservoir laag hangen.

Op het volgende plaatje is te zien dat mijn res bijna tegen de fans aan zit.
Afbeeldingslocatie: http://img465.imageshack.us/img465/3678/reservoirrrvc9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Misschien dat die 1.85 Vcore je temp zo omhoog knalde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrumandBass schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:27:
Misschien dat die 1.85 Vcore je temp zo omhoog knalde?
Ja dat sowieso. Op stock was het allemaal een stuk koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/1363/image10282338cvbsai0.jpg

Extern werkt ook goed.
Ik vind het zelfs heel makkelijk met vullen en drainen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat reservoir extern lijkt mij ook een stuk handiger dan intern. Ik ben alleen iemand die perse alles intern wil hebben, vind buiten de kast niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ik blijf info vragen :P
is die coolplex niet makkelijk recht boven op de pomp te monteren? en als je dan die van 15 cm hebt moet het passen in een kast. dan maar iets vaker bijvullen. dat zal wel loslopen.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/wc/Hilversum/06.jpg

geen problemen hier met de innovatek versie (behalve dat mn Oring vreemd doet en ik nog geen nieuwe heb gevonden :) zouden ze eigenlijk standaard er bij moeten leveren!!!!!!!!

(gaasklepje hangt los ivm het Oring probleem, als ik hem vastschroef kan ik hem niet recht op zetten, dan buigen mn slangen)

[ Voor 21% gewijzigd door ixl85 op 08-11-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Zjemm. De mijne zit ook boven de pomp en dat werkt prima. Alleen bij voor het eerst vullen moest ik de lucht die in de slang zat naar de intake van de pomp er uit drukken. De pomp kan geen vloeistof aanzuigen als er lucht tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Het makkelijkste om te vullen vanaf 0 is zuigen.

Res -- pomp -- coolunits -- mond
nouja, eigenlijk maakt het niet uit, als je maar 1 slang van je res los laat en dat moet de gene zijn met het hoogste pijpje.
Zo zuig je dus al de vloeistof door je setup (en ook je pomp) en sluit je hem als laatste aan op je IN van je res (de lange buis in je res is nm voor de Input, de andere gaat dus naar je pomp toe).

Afbeeldingslocatie: http://mcs.pc.pl/shop_img/innovatek/Tank-O-Matic%20rev1_1_1.jpg
Zie hier de 2 pijpjes

[ Voor 10% gewijzigd door ixl85 op 08-11-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Die van innovatek is helaas een stuk duurder.
Wat ik ook handig vind is de 3de 1/4 aansluiting.
Kun je makkelijk drainen of een led erin zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Slitch schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:48:
Die van innovatek is helaas een stuk duurder.
Wat ik ook handig vind is de 3de 1/4 aansluiting.
Kun je makkelijk drainen of een led erin zetten
Dat maakt niet uit, het gaat er om dat het princiepe het zelfde is en je bij die andere ook pijpjes hebt.
Verder zeg ik toch niet dat ej voor die van innovatek moet gaan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
PilatuS schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:28:
[...]
Ja dat sowieso. Op stock was het allemaal een stuk koeler.
1.85 valt nog wel mee, nf7 kon gewoon 2v geven en wc gekoelde XP's waren daar ook dol op.
Alleen de NF2 infinity gaf maar 1,85 ofzo :P enige "lage" wat er op het board zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:31
* Pilske heeft weer eens wat besteld :P ontkoppelings rubbers voor m'n laing, micro rec van dinges :P, 'n flesje koelvloeistof met glycol erin en ook nog inschroefverbindingen met automatisch veren erin.

Ik ga nou ff lezen of het nou beter was om je top van je laing in te boren of niet ^^ ff die site trug zoeken waar vandread dat forum linkje postte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vandread schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:10:
[...]

1.85 valt nog wel mee, nf7 kon gewoon 2v geven en wc gekoelde XP's waren daar ook dol op.
Alleen de NF2 infinity gaf maar 1,85 ofzo :P enige "lage" wat er op het board zat
Ik draaide met een Asus A7N8X-X de max was daar 200x12.5. Ik kon dus niet hoger komen dan 3700+ en meer voltage op de core had dus geen zin. Helaas is die CPU nu dood :( Ik had nog wel eens willen zien hoe hard ie wou gaan op die NF7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Had ook een ASUS Nforce2 plank.
Heerlijke overclockers jammer van die hoge temps.
@ixl85:
Als ik het geld er voor over had, had ik dat innovatek reservoir
gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesepies
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 11:46
Over reservoirs gesproken... Ik wil wel een leuk dingetje hebben. Die aquatube, is die een beetje bruikbaar in combinatie een Laing Ultra ?

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

Welke case is aan te raden om een DUAL rad extern aan de achterkant te monteren.
De CoolerMaster stacker 830 heeft de ruimte ( intern/extern ) niet om dit zo te doen :(

Heb het rad nu voorrin zitten, maar nu kan ik zo weinig hdd's kwijt ;) :9

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 101953 op 09-11-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 20:12

rimpeldinky

nani?

probeer eens onderin/bovenin (afhankelijk van waar je voeding zit) zo heb ik een evo 360 + 240 gehad (360 onderin en 240 achterop

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
'n stacker 830 heeft geen plaats bovenin, omdat de voeding alleen boven kan, er zijn toch wel van die fan opzet stukken te koop waardoor je rad 'n stuk van je kast of komt te hangen en je 'm alsnog buiten je kast kunt hangen .. heb het hier best al vaak gezien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pilske schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:46:
'n stacker 830 heeft geen plaats bovenin, omdat de voeding alleen boven kan, er zijn toch wel van die fan opzet stukken te koop waardoor je rad 'n stuk van je kast of komt te hangen en je 'm alsnog buiten je kast kunt hangen .. heb het hier best al vaak gezien !
Hmm jah dat kan natuurlijk ook ( heb je misschien een link ?!? )

Een nieuwe kast welke 2 x 120mm achterin heeft maakt mij ook weinig uit :)

Kijk dat bedoel ik!! thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
* Pilske had dit in gedachte:

http://www.highspeedpc.co...t&Category_Code=Radiators

ik heb géén idee waar te kopen, waar te bestellen of wat dan ook :P sorry ;) maar je ziet iig wat ik bedoel :D

hier dus

Ik denk wel dat zo'n dingen het gewicht van 'n dual rad kunnen dragen ..

//edit2.. of zoek even op radbox ;) ..

//edit3.. dit dus: http://www.swiftnets.com/products/MCB-120-R2.asp

[ Voor 38% gewijzigd door Pilske op 09-11-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Waarom een nieuwe kast?
Je kunt van die afstand schroeven kopen.
Moet je iets van 4 of 8 gaten boren en klaar.
Ikzelf heb deze kast gekocht:
http://www.gigabyte.com.t..._Spec.aspx?ProductID=2130
Daar kun je de rad heel makkelijk achterop (of binnenin) monteren.
Is maar net wat je makkelijk vind.
Ik vind extern niet zo mooi (ofja, ik wil hem het liefste in mijn kast), daarom heb ik die grotere kast besteld.

BTW lekkere specs maar je temps zijn niet echt denderend. (idle moet veel lager kunnen op conroe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 22:54
Slitch schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:24:
Waarom een nieuwe kast?
Je kunt van die afstand schroeven kopen.
Moet je iets van 4 of 8 gaten boren en klaar.
Ikzelf heb deze kast gekocht:
http://www.gigabyte.com.t..._Spec.aspx?ProductID=2130
Daar kun je de rad heel makkelijk achterop (of binnenin) monteren.
Is maar net wat je makkelijk vind.
Ik vind extern niet zo mooi (ofja, ik wil hem het liefste in mijn kast), daarom heb ik die grotere kast besteld.

BTW lekkere specs maar je temps zijn niet echt denderend. (idle moet veel lager kunnen op conroe)
Ik weet niet waar jij hebt gekeken, ik denk bij Pilske en daar staat toch echt dat hij een AMD CPU heeft (en dus geen Conroe). Ook hangt het nog af of je Core temp/TAT hebt gemeten of Case Temp, voor Core/TAT is het een leuke temp en voor Case is het inderdaad wat hoog, maar ja nogmaals, het gaat hier niet om een Core 2 Duo!

Edit:
Ik zie nu dat je QST bedoeld, als dit met Core/TAT is gemeten op redelijke Vcore dan vind ik de temps redelijk, maar kan inderdaad beter. Is het gemeten op de Tcase dan zijn de temps schrijnend hoog....

[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 09-11-2006 17:09 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De tems zijn gemeten met coretemp :) iets hoger als normaal staat de vcore en de fans op laagste stand :)

Nieuw cpu blockje + mounting komt deraan!!!! de def 775 mounting is een beetje klote, en schiet vaak op 1 pin los :(

@ theforce81:

die kast is zo lelijk...Ik zou de 830 mayb nog op wieltjes kunnen zetten en dan de rad. in de boden kwijt kunnen :)

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 101953 op 09-11-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Dan zijn het acceptabele waardes, alleen heb ik over het algemeen net even lager temps in core temp (43 load met Orthos en 29 idle) op 3,2Ghz met een E6300, maar de ene chip is de andere niet en hoeft het dus niet aan je WC te liggen (ook is mijn Vcore stock, 1,325nl.). Dan is het wel zo dat mijn rad fan voluit om 1400 draait met 14dBA met 72CFM.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
@ theforce81:

Het kan idd gewoon aan de chip liggen, net als dat bij mijn 4200+ de temperatuur eerst idle gewoon níet onder de 36 graden wilde komen, nou meet ik gewoon de temperatuur van core 1 .. en dan is die ineens 25 graden :P.. die 36 graden meette ik dus met MBM en die 25 met Everest ultimate .. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
@QsT: Ik heb hetzelfde met mijn mountingsding. Die van mij zit gewoon met 3 vast. Heb goed getest en hij valt er echt niet af. Bewegen kan ie ook niet dus maakt niet veel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 23:31
damn mijn Hydor L30 maakt echt een gruwelijk geluid, ik heb het idee dat hij het niet lang meer gaat vol houden. Ik houd niet zo van geklooi met die pomp dus ik moet eigenlijk even opzoek naar een nieuwe. Ik weet alleen niet of die nieuwere versie van die Asetek pompen met reservoir dezelfde afmetingen heeft als die L30. veel groter mag hij nl niet zijn. iemand daar advies over?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:52
Mag ik vragen hou oud die pomp is?
Eheim 600 geen optie is ook met ingebouwd reservoir.
Hoeveel geld wil je ervoor uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
de set gekocht in augustus 2004. in hoeverre is het merkbaar om van 1200 l/hr naar 600 l/hr te gaan? enkel de antarctica en de GPU heb ik aangesloten en natuurlijk de rad (2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Zal je niet gek veel merken dat had ik ook niet toen ik van eheim 600 ging naar laing ddc.
Maar wat is je budget en hoe groot mag ie zijn misschien foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
tussen de 80-100 euro heb ik er best voor over, als het maar goed zit ;)

let niet op de rommel...

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~klopp270/pomp.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Het lijkt wel alsof je water nogal smerig is (en dus uiteraard de rest van je WC setup). Hierdoor kan je pomp natuurlijk herrie door gaan maken, ik zou sowieso (als je de pomp gaat vervangen) alles even grondig schoonmaken (anders is je nieuwe pomp denk ik ook niet zo'n lang leven beschoren)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarschijnlijk zit de impeller van de pomp los, dat gebeurt bij alle oudere Hydor pompjes op een gegeven moment. Zie ook onderaan de startpost voor meer info.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Ok met zo budget is een laing ddc perfect is ook lekker klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
water is opzich niet zo smerig, is een voorgemengde vloeistof en het groenige komt door een paar druppels van een kleur goedje, had misschien beter rood of blauw kunnen nemen.

De pomp maakt soms bij het opstarten zoveel lawaai dat ik de hele pc opnieuw uit en weer aan zet waarna een groot deel van de herrie soms weer weg is. ik had de startpost idd gezien, wist alleen niet dat dat ook voor de hydor pompen gold.Ik hoop alleen dat er geen veertjes of iets dergelijks ivm open schroeven van de pomp. Maar zoals ik al zei, daar aan klussen lijkt me niet ongevaarlijk. Maar ik kan het op z'n minst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

scheelt weer een hoop knaken

[ Voor 5% gewijzigd door Zjemm op 10-11-2006 14:58 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
jeehaa schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:48:
ik had de startpost idd gezien, wist alleen niet dat dat ook voor de hydor pompen gold.Ik hoop alleen dat er geen veertjes of iets dergelijks ivm open schroeven van de pomp. Maar zoals ik al zei, daar aan klussen lijkt me niet ongevaarlijk.
Er kan weinig fout mee gaan. De pomp zit "verzekerd" door die blauwe ring die je erop schroeft, je hoeft je dus geen zorgen te maken over veren oid. :) Alleen als je die pomp met een complete set hebt gekregen, kan het zijn dat die verbinding vastgelijmd zit. :( Dan kun je alleen nog maar een nieuwe kopen.

Ik zie weinig dingen die mis kunnen gaan iig. Zorg er wel voor dat je niet teveel teflon gebruikt, anders kan je pomp moeite hebben met opstarten.

[ Voor 10% gewijzigd door Roamor op 10-11-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
jeehaa schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:48:
water is opzich niet zo smerig, is een voorgemengde vloeistof en het groenige komt door een paar druppels van een kleur goedje, had misschien beter rood of blauw kunnen nemen.

De pomp maakt soms bij het opstarten zoveel lawaai dat ik de hele pc opnieuw uit en weer aan zet waarna een groot deel van de herrie soms weer weg is. ik had de startpost idd gezien, wist alleen niet dat dat ook voor de hydor pompen gold.Ik hoop alleen dat er geen veertjes of iets dergelijks ivm open schroeven van de pomp. Maar zoals ik al zei, daar aan klussen lijkt me niet ongevaarlijk. Maar ik kan het op z'n minst proberen.
Als je die pomp open maakt zal je lachen :) zit heel simpel in elkaar... niks veertjes. een rotor in een gat met ene paar rubbertjes :)
Als je pc soms wel soms niet geluid maakt kan het ook lucht zijn.
Als je rotor kapot is maakt hij nm altijd geluid (was bij mijn Eheim wel zo)

Good luck anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zie weinig dingen die mis kunnen gaan iig. Zorg er wel voor dat je niet teveel teflon gebruikt, anders kan je pomp moeite hebben met opstarten.
Nadat ik mijn Eheim had gemod had ie in het begin ook veel moeite met opstarten. Om de hele boel uit elkaar te halen te modden en weer in elkaar te zetten was iets van 2 uur werk. Toen ik de pomp voor het eerst aan zette deed ie helemaal niets behalve wat ratelen. Gelukkig kreeg ik em nog wel aan de praat. Nu gaat ie wel altijd aan maar het duurt ff 3 seconden. Ik was ff bang dat ik alles weer uit elkaar kon halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Roamor schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:22:
[...]

Er kan weinig fout mee gaan. De pomp zit "verzekerd" door die blauwe ring die je erop schroeft, je hoeft je dus geen zorgen te maken over veren oid. :) Alleen als je die pomp met een complete set hebt gekregen, kan het zijn dat die verbinding vastgelijmd zit. :( Dan kun je alleen nog maar een nieuwe kopen.

hm ik heb m in de set gekocht. T kapje aan de voorkant kan los, de rest lijkt me geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
jeehaa schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:52:
hm ik heb m in de set gekocht. T kapje aan de voorkant kan los, de rest lijkt me geschroefd.
Kun je bij de as? Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~winterhc/GoT/Hydor%20Mod/Eheim1.jpg

Kun je dit zo open maken? (dit is weliswaar een Eheim, maar de Hydor heeft ongeveer dezelfde onderdelen). Als je dat voorste stuk er niet af kan halen, waar de rubberen ring zit, is hij waarschijnlijk gelijmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Het gaat erom dat je geen raketgeleerde hoeft te zien om een hydor pompje te maken.
Ik zou de eheim 600 niet pakken, die hydor is nogal krachtig dus het verschil zul je merken.
Tussen de 50€ en de 90€ heb je Liangs. Allemaal krachtig maar de duurste is natuurlijk het krachtigste.
(als je hem niet gerepareerd krijgt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik vrees dat hij vastgelijmd zit, of hij moet wel heel subtiel strak in het apparaat zitten. ik heb nog een boel twee componenten lijm, welke tegen water kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Hey mensen, hier nog een klein vraagje, heb zo'n graka blokje voor mijn msi 7800gt.
Dit blokje neemt mijn ram niet mee.
Zou het voldoende zijn met ramblokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Anoniem: 185122 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:52:
Hey mensen, hier nog een klein vraagje, heb zo'n graka blokje voor mijn msi 7800gt.
Dit blokje neemt mijn ram niet mee.
Zou het voldoende zijn met ramblokjes?
Als je voldoende airflow hebt (wat dus uiteraard ook langs je RAM blokjes gaat) dan zou dit voldoende moeten zijn, ook zijn er veel mensen van mening dat RAM koeling niet echt heel belangerijk is. Nu moet ik zeggen dat ik zelf ook RAM blokjes heb en een luchtkoeler erop, tja teveel koeling kan i.i.g. geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

theforce81 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:56:
[...]

Als je voldoende airflow hebt (wat dus uiteraard ook langs je RAM blokjes gaat) dan zou dit voldoende moeten zijn, ook zijn er veel mensen van mening dat RAM koeling niet echt heel belangerijk is. Nu moet ik zeggen dat ik zelf ook RAM blokjes heb en een luchtkoeler erop, tja teveel koeling kan i.i.g. geen kwaad.
dankje :), dan laat ik het hier bij.... mijn zalman blokjes waren namelijk op... zitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 10:07
Aangezien ik een nieuwe pc ga kopen en ik een stil systeem wil heb ik besloten voor waterkoeling te gaan. Alleen heb ik geen flauw idee waar ik op moet letten, ik heb nog nooit met waterkoeling gewerkt.

Mijn keuze heb ik na lang zoeken beperkt tot een Koolance exos-2 en een Zalman reserator 2 (extern minder en minder vermogen). Ik ben van plan om in het begin alleen de cpu en gpu te koelen, later evt. meer.

De Zalman is compleet maar je zit met een enorme radiator welke naast de kast geplaats wordt waar ik eigenlijk op zit te wachten. De koolance komt zonder koelblokken en moeten appart worden aangeschaft. Bovendien zijn beide kits behoorlijk aan de prijs, als ik er nog een voeding en kast bij haal zit ik rond 500 euro. Dus wil ik graag een beetje advies voor een goede (liefst interne) oplossing.

Ik wil het liefst iets met de volgende eigenschappen:
  • Intern, dus geen dikke radiator aan de buitenkant zoals de reserator een radiator aan de achterkant of bovenop de kast is geen probleem.
  • Automatische waarschuwing bij te hoge temp en evt. automatisch pc uitschakelen
  • Behoorlijk koolvermogen, iig voor CPU/ GPU, maar in de toekomst waarschijnlijk ook HD en voeding (silentmaxx)
[/]
Mijn doel is een zo stil mogelijk systeem te realiseren, overclocken boeit me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je een 2 of 3x120mm rad koopt en die in je kast mod met 2 of 3 goede fans op 7 volt heb je een hele stille en goed koelende oplossing.

Met een 3x120mm rad kan je als het nodig is een SLI of Crossfire setup koelen met CPU en NB. Bij de meeste kasten past zo'n rad er wel in. Zelf koel ik CPU en GPU met een 3x120mm rad met 2x Papst op 7 volt. Dit is heel erg stil en de temps zijn netjes.

Koolance spul ben ik persoonlijk geen fan van, het werkt wel maar is behoorlijk duur voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dan lijkt het me het handigst om zelf een setje samen te stellen. Als je het echt heel koel wilt hebben en ook nog wat speling voor de toekomst wil hebben zou ik een triple rad nemen. Als je gewoon de CPU en GPU wil koelen een dual. Het zou wel handig zijn als we weten wat de warmteproducenten zullen zijn. Een 8800GTX maakt een boel meer warmte dan een 9600SE ;)

Wil je gaan zagen in je toekomstige kast zodat je een triple rad kwijt kan? Ik ken maar een paar kasten waar er standaard 1 in past(denk aan stackers,Armor's,Kandalfs enz.) In sommige kasten (Lian-li's,andere normale merken) past vaak wel 2 x een dualrad.

Wat stof tot nadenken:
-Wil je je hele videokaart koelen (dus ook RAM en eventueel voltregs.) of alleen de core?

-Het budget ong. Je zegt 500 voor case en psu. Een Li kost 200 euro is 300 voor WK. Een sweex is 30 is 470 voor WK. Verschilt nogal.

-Heb je ruimte voor grote slangen? 1/2'' bijvoorbeeld.

-Hoe stil wil je het? Fans met <9Db of mag 18 ook? Heeft namelijk invloed op het koelvermogen van de radiatoren. Minder Db is over het algemeen minder CFM = minder koelvermogen.

-Wil je een pomp met reservoir of gescheiden?

Is nog wel meer maar ik laat ook nog even wat over voor mede-tweakers ;)

Edit: Vaker op F5 rammen. Iig eens met mijn bovenbuurman. Een triple is wel nodig of 2 dual. Verder blijven mijn vragen natuurlijk wel leuk om te antwoorden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TEAMIKKE op 11-11-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
* Pilske worships supahfly :D

Hoe vet zijn die animaties :D SUPAHFLYYYY !!! maar iig supahfly, je moet gewoon even wat rond gaan kijken naar wat je idd precies wil net zoals teamikke dus zegt

offtopic:
(ik wilde gewoon ff SUPAHFLYYY roepen ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 10:07
De kast wordt hoogstwaarschijnlijk een Stacker810 met een een Silentmaxx voeding.
Verder wil ik de rest het liefst pasief koelen dus een grote rad ontkom ik niet aan aangezien ik geen grote verwarmede buttplug naast mijn kast wil hebben staan. Voor de koeling wil eigenlijk ook niet meer als 200 euro uitgeven.

Ik heb gekeken naar een Thermaltake bigwater 745 welke met een 120*120mm rad en 120*240 rad komt. Voor die prijs kan ik er ook nog stillere fans bij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Ja maar of zo'n setje lang houd is een tweede.
Mijn advies: triple rad( liefste cooltek maxstream) Swiftech Apogee, eventueel ook swiftech vga koeler tenzij je full cover wilt dan moet je voor een EK gaan. Liang als pomp natuurlijk. Swiftech micro res als je reservoir klein moet zijn.
Kast: kijk voor ene met ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:44
Slitch mag ik dan vragen waarom jij de Swiftech Apogee adviseert terwijl ik hier een daar lees dat de Swiftech Storm het beste CPU blokje van Swiftech is? (niet dat de apogee slecht zal zijn :+ )

Of heeft het misschien iets te maken met prijs/verkrijgbaarheid e.d.

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145939

Beste medewaterkoelers personen.
Heb mijn waterkoeling set een update gegeven

Nieuwe routing tubing
Van Anartica cpu blok naar een Dangerdan TDX (Ben niet helemaal tevreden over het blokje haalt tot nu toe hogere temps als de Antartica. Is dit blokje gebaat bij een hogere flow?)
Wat heatsinks op de 7900GT + Papst fan voor de koeling
Andere kleurtje + andere oplossing als vloeistof

Astek setje L30 pomp, dubbel rad, vga blokje

Laat maar horen

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=CEZRWMBW-1

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=GDKABLC3

A8N32-SLI
X2 3800@2.6 Mhz (1.6v)
7900 GT @680/1600 (1.5v)
OCZ Platinum @DDR 520 3-3-3-8

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 145939 op 12-11-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ziet er goed uit :) Ik dacht dat het Watsenock oid was die ook had ondervonden dat het Antartica blokje beter koelde. de TDX zal wel niet zo goed zijn dan of de Antartica is juist erg goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
@ Follie,
De Storm is beter, maar de verkrijgbaarheid is nogal slecht idd en het blok moet echt een hoge flow/druk pomp hebben.
Verder moet je bij een Storm een grote slangmaat pakken wat niet iedereen wilt.
Apogee's kosten rond de 40€ wat een heel redelijke prijs is voor zon blok.

Het is een advies, smaak zegt nogal veel bij de meeste mensen als het op waterkoeling aankomt.
De een heeft graag aquacomputer, de ander alphacool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Als pomp voor een Storm moet je zeker denken aan een liang ultra of iets dergelijks met dezelfde kracht en 1/2 inch tubing?

Kwa prijs is de apogee een stuk aantrekkelijker dan een Storm, als ik zo rondkijk is een Storm al snel 2x zo duur.

Heb zelf namelijk wel een voorkeur voor Swiftech vandaar :) .

@ Zeus
Zie ik daar 1/2 inch slangen? Ziet er strak uit iig :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Follie

Ja dat is zijn zeker 1/2 inch tubing.
Het is wel een lastige maat, haast nergens hebben ze tubing van deze maar laat staan slang pilaren enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
haast nergens? ik haal dat gewoon bij freezinghardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172213

Ik heb ook alles 1/2 inch en het is even zoeken maar heb alles zonder problemen kunnen vinden.

Mijn set up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

heeft iemand hier trouwens ook ervaring met harddisk watercooling? is het aan te raden? of behaal je er in de practijk niet echt veel uit?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat klopt, maar het is toch een relatief moeilijk verkrijbare maat.
Probeer maar eens push-in fittingen te krijgen op 1/2 inch!

Waarom heb je alles buiten je kast geplaast, binnen is er ruimte zat zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zjemm schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:48:
heeft iemand hier trouwens ook ervaring met harddisk watercooling? is het aan te raden? of behaal je er in de practijk niet echt veel uit?
Je hebt altijd nog intake fans nodig in je kast. Kan je net zo goed die intake over de HDD's laten blazen. HDD's watekoelen kan op zich prima maar het is behoorlijk duur.

Ik heb er ook over na gedacht om het te kopen maar vind het wat te duur. En omdat mijn 2x 80mm fans toch nu over de HDD's blazen is het niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158212

Hoi,

Ik zoek een goei niet al te duur max 50 € voor mijn socket 775

Iemand een vookeur ?

Zelf dacht ik aan Asetek DYO Antarctica 1/2" - Socket 775 of een Alphacool NexXxoS HP Pro - Socket 775

Maar op die NexXxoS kan ik daar een tussenstuk opzetten dat ik 1/2 fittings erop kaan aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

@ zeuz1980: hij heeft veel ruimte in die kast ja maar dat monsterlijk grote rad lijkt me een uitdaging om die aan de binnenkant te krijgen.

@ pilatus: ahh dan kan je dus idd net zo goed een 120 mm fan op de hd's zetten. (zie idd dat hd wc-koelers duur zijn)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ObliviA007.

Dat Alphacool NexXxoS HP Pro - Socket 775 blok heb ik hier in gebruik. Ik ben er erg tevreden over.
Alleen is die voor 1/4". Je kan er wel iets anders op zetten maar de gaten blijven 1/4" dus echt zin heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Zeus,

Jij heb dan zeker 1/2 inch tygon slang, want die kan ik niet zo snel vinden ( ook niet bij freezinghardware).
Vind het trouwens wel knap dat je het allemaal aan elkaar hebt gekregen, 1/2" push in en dan weer 1/2" pilaren, dat lijkt me idd een heel gedoe om allemaal bij elkaar te krijgen.
Vloeistof met dat kleurtje ziet er ook nice uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Mail die mensen van freezinghardware is ;) grote kans dat ze het wel kunnen leveren :)
Overigens heeft de wildkamp deze slangen ook wel :)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Wildkamp? :P ..
ehm je bedoelt wildkamp te Lutten? of eh iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Follie schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:33:
Wildkamp? :P ..
ehm je bedoelt wildkamp te Lutten? of eh iets anders?
Daar heb ik idd mijn slangen destijds weggehaald. :P
Slangen voor een melkinstallatie 8)7 haha boeien !! het werkte perfect :)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 10:37
Ik heb net een lan achter de rug en op de lan heb ik eens lekker gestresst met mijn cpu.

Mijn vraag of die temps goed zijn voor een degelijk waterkoeling van 400€ (liang dcc 1rt +240rad+120rad+x1900xt)

X2 3800+ @ 2.65 Ghz , 1.55V Vcore

Omgevingstemperatuur: 32 graden. (op de zolder met zijn 10en)
Idle: 36 graden.
Stressed: 42 graden.

Omgevingstemperatuur: 20 graden. (begin van de lan)
Idle: 23 graden.
Stressed: 37 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
In mijn mening is er niets mis met die temps. Zeker op LAN's waar het altijd heet is zijn ze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
waterking schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:21:
[...]

apart :+

[ Voor 4% gewijzigd door Follie op 12-11-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

J.E.T schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:48:
Ik heb net een lan achter de rug en op de lan heb ik eens lekker gestresst met mijn cpu.

Mijn vraag of die temps goed zijn voor een degelijk waterkoeling van 400€ (liang dcc 1rt +240rad+120rad+x1900xt)

X2 3800+ @ 2.65 Ghz , 1.55V Vcore

Omgevingstemperatuur: 32 graden. (op de zolder met zijn 10en)
Idle: 36 graden.
Stressed: 42 graden.

Omgevingstemperatuur: 20 graden. (begin van de lan)
Idle: 23 graden.
Stressed: 37 graden.
Is die temperatuur van de sensor in de socket of van de core van de cpu? Bij mij zit daar namelijk meer dan tien graden verschil in. oa Speedfan kan de core temperatuur uitlezen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo nou twee dagen verder en het TDX blokje blijkt toch een betere performer dan het Antartica blokje in mijn setup. Blijkbaar moest de Artic Silver pasta nog drogen draai nu:

TDX
Idle:32
Stressed: 45

Antartica
Idle:34
Stressed: 45/46

Mijn flow is ook verbetert met dit blokje, namelijk de GPU temp is duidelijk gedaalt.

Oke het is minimaal..maar toch

(Offtopic, wat betekend core in het programma speedfan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
waterking schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:21:
Daar heb ik idd mijn slangen destijds weggehaald. :P
Tygon is eigenlijk ook gewoon hoogwaardig spul voor laboratoria en de voedsel industrie.
Je kan je voorstellen dat bij melk de slang juist goed moet zijn, het mag niet knikken, niet afgeven etc. Waarschijnlijk is het ook iets dergelijks als tygon.

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 13-11-2006 12:45 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.