Dan lijkt het me het handigst om zelf een setje samen te stellen. Als je het echt heel koel wilt hebben en ook nog wat speling voor de toekomst wil hebben zou ik een triple rad nemen. Als je gewoon de CPU en GPU wil koelen een dual. Het zou wel handig zijn als we weten wat de warmteproducenten zullen zijn. Een 8800GTX maakt een boel meer warmte dan een 9600SE
Wil je gaan zagen in je toekomstige kast zodat je een triple rad kwijt kan? Ik ken maar een paar kasten waar er standaard 1 in past(denk aan stackers,Armor's,Kandalfs enz.) In sommige kasten (Lian-li's,andere normale merken) past vaak wel 2 x een dualrad.
Wat stof tot nadenken:
-Wil je je hele videokaart koelen (dus ook RAM en eventueel voltregs.) of alleen de core?
-Het budget ong. Je zegt 500 voor case en psu. Een Li kost 200 euro is 300 voor WK. Een sweex is 30 is 470 voor WK. Verschilt nogal.
-Heb je ruimte voor grote slangen? 1/2'' bijvoorbeeld.
-Hoe stil wil je het? Fans met <9Db of mag 18 ook? Heeft namelijk invloed op het koelvermogen van de radiatoren. Minder Db is over het algemeen minder CFM = minder koelvermogen.
-Wil je een pomp met reservoir of gescheiden?
Is nog wel meer maar ik laat ook nog even wat over voor mede-tweakers
Edit: Vaker op F5 rammen. Iig eens met mijn bovenbuurman. Een triple is wel nodig of 2 dual. Verder blijven mijn vragen natuurlijk wel leuk om te antwoorden
[
Voor 6% gewijzigd door
TEAMIKKE op 11-11-2006 19:54
]