[WC] Het grote waterkoelings topic deel XIX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.411 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat is zeker zo. Mijn oude Eheim 1046 heeft meer dan 4 jaar prima zijn werk gedaan en doet het nog steeds goed bij iemand anders nu. Ik heb met die oude setup een Thunderbird 1300MHz, een XP 1800+ en een XP-M 2600+ gehad. De radiator, pomp en reservoir gaan makkelijk 5 jaar of langer mee.

Heb je een nieuwe PC koop je een CPU en CPU blok, de rest kan je gewoon houden.

Met die oude set heb ik 3 moederborden gehad en verschillende 3 CPU's. Dat allemaal met de zelfde rad/pomp/reservoir en CPU blok.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 03-11-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@theforce81
Ziet er heel handig misschien dat ik het mij ook wel aanschaf..

@ixl85

En waarom zou dat niet kunnen dan ?
Nu is hij 26 idle toen 22 idle gewoon geflasht niet overclockt.

Voor ik waterkoeling had was hij 47 ° idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
nou, binnen is het ook rond de 21 graden (18 graden word door de mens als koud bevonden) dus ik neem aan dat jij ook met een aangename temp achter je compu zit.

Nu word je GPU warm en die warmte komt nooit 100% in het water te zitten. Je gpu kan (met watercooling) dus ongmogelijk maar 1 graad warmer zijn dan je binnen temp.
Tenzij je water 2graden is of je buiten zit met -2 :)
Al helemaal niet als we naar jouw heethoofd kijken (je gpu) dat is geen koel beestje

/edit
kijk ook even dat je water van je setup dus net zo warm is als je omgeving bij de boot (boot-up dus... :+).
Als je nu idle draait word je water sowieso warmer (denk aan de hitte van je cpu en gpu) dit zal echter meer zijn dan 1 graad. Stel je water is dus 23 graden kan je nooit onder dit getal koelen...

[ Voor 24% gewijzigd door ixl85 op 03-11-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt idd wel ongeloofwaardig maarja ik zeg ook maar wat mijn temps uitlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kijk eens met ATI tool wat die zegt over de temp van de GPU en met speedfan naar de temp van de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59

Zjemm

...

theforce81 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:27:
[...]

Ik heb zelf het kitje van Gigabyte (duh staat in mijn sig) en die kan je al vanaf 110,- krijgen op diverse webshops. Deze is ontzettend koel vergeleken met mijn vorige High-End Zalman koeler (18c verschil is niet niets!).
Dus voor overklokken is het zeker een goede optie om verder te kunnen en of beter te koelen (ik zou nu makkelijk verder moeten kunnen gaan, maar ja van 1,86Ghz naar 3,2Ghz vind ik momenteel wel even leuk zo en heb het puur gekocht om de 62c coretemp omlaag te krijgen >:) ).
ok als ik er wat langer over na denk en jullie reacties zie zitten er ondanks de hogere kosten aardig wat voordelen aan.

stel je wilt ook je gpu koelen hiermee moet je dan een sterker/ander setje hebben of kan je er gewoon een gpu blokje tussen plaatsen? (bijvoorbeeld bij die van gigabyte)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Zo juist mijn nieuwe rad. binnen van alphacool maar er zit en vette deuk in waardoor zelfs de lak er af is gesprongen. Boehoe morgen maar terug sturen...

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de screen van toen. Als je ziet staat ATi tool in de taakbalk

Afbeeldingslocatie: http://www.oblivia.sohosted.com/online/ObliviA/Overclock/Temps2.jpg

@Zjemm

Ja als je meerdere zaken wil gaan koelen raad ik je toch wel een dual rad aan hoor ..Het is natuurlijk niet nodig maar je temps zullen beter zijn..Je kan het altijd proberen met een enkele radiator en dan kan je er altijd nog 1tje bijhangen. maar dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
2 rads is niet zo slim. Kan beter 1 grote kopen ivm je flow (en plaatsing natuurlijk)
Een rad van 2x120mm is niet zo heel duur meer hoor... zelfs de BIX'en enz zijn in prijs gedaalt.

ow btw je plaatje doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:18
Zjemm schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:33:
[...]

ok als ik er wat langer over na denk en jullie reacties zie zitten er ondanks de hogere kosten aardig wat voordelen aan.

stel je wilt ook je gpu koelen hiermee moet je dan een sterker/ander setje hebben of kan je er gewoon een gpu blokje tussen plaatsen? (bijvoorbeeld bij die van gigabyte)
Bij het Gigabyte setje zou je zonder problemen een GPU koelblok moeten kunnen bijzetten, deze levert Gigabyte ook en zijn inweze bedoeld voor de Galaxy 3D. Als je andere blokjes wil gebruiken zou het volgens mij ook wel goed moeten gaan, maar je moet dan wel letten op hoe ristrictief deze is op de stroming en dus de pomp qua opvoerhoogte zou belasten.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Check de maat van je koppelstukken en je slang diameter. Meestal hebben die voorgemaakte setjes rare maten die heel onhandig zijn.

Ow pilske... ik zal je verkooppraatje even een boost geven:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/50226#reacties
Zelfde geld voor je CPUblok.... ik zou het wel even aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zjemm schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:33:
[...]

Als je een setje samenstelt zoals ik heb kan je later met een nieuwe GPU gewoon een ander blokje kopen en die samen met de videokaart er gewoon bij zetten. Zelfde geld voor een andere socket, als je van 775 naar bijvoorbeeld 1234 gaat in de toekomst koop je een waterblokje voor 30 euro en kan je weer verder.

Als je waterkoeling koopt is het verstandig om gelijk goed spul te halen waar je lang mee vooruit kan. Met een dikke radiator en goede pomp kan je misschien wel 5 PC's vooruit. De investering is best groot maar je hebt er lang plezier van.

@ixl85. Dat is ook waar ja. Zelf geef ik alleen de voorkeur aan een blok dat speciaal voor de socket gemaakt is omdat ik dat een stuk mooier vind staan. Ik hou niet van stukken metaal over een blokje heen. Maar je hebt idd gelijk dat je bij veel blokken voor 10 euro naar een nieuwe socket kan.

Aan de andere kant als je een nieuwe CPU koopt leg je daar ook zo 200 of meer voor neer, dan kan er ook nog wel een blokje bij voor 30 of 40.

Deze die ik nu heb is echt speciaal voor 775.
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1903-1908.gif

Plaatje klopt niet helemaal trouwens. Bij mij zijn de gaten een stuk groter en de base is ook iets anders.

@ObliviA007. Kijk dan ff naar de temps die ATI tool zelf aangeeft. Dat ATI tool draait betekend niet dat Everest daar de temps uit pakt.

Het plaatje werkt wel als je er ff .jpg achter gooit nadat je er op geklikt hebt.

offtopic:
Dikste edit ooit :P

[ Voor 46% gewijzigd door PilatuS op 03-11-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PilatuS schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:00:
[...]Zelfde geld voor een andere socket, als je van 775 naar bijvoorbeeld 1234 gaat in de toekomst koop je een waterblokje voor 30 euro en kan je weer verder.
of een nieuwe houder indien mogelijk (meestal wel) voor 10 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik weet wel dat everest niet de temps neemt van ati tool hoor :+

Er staat 23 trouwens
Plaatje is gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Idle temps zegt zo weinig...
En lees de bijbel nog eens:
Hardware sensors zijn verre van een exacte wetenschap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

oke thnx for the info.

echter nog 1 vraagje.. stel ik wil een cpu en gpu koelen (NB lijkt me niet nodig) en ik zou niet voor een standaard setje gaan (ik merk dat mensen de voorkeur geven aan zelf samenstellen) wat zou je dan adviseren kwa merk/type of is vragen naar de bekende weg (zoals de vele "hoe is dit systeem" topics)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Op de vorige pagina staan de spullen die ik heb samengestelt en gekocht. Ik ben nogal fan van Alphacool spul, ik vind het erg mooi en het is ook redelijk goed betaalbaar. (Helemaal als je het direct bij hun zelf koopt via Alphacool.de)

Heb je bijvoobeeld een socket 939 CPU en Nvidia kaart kan je daar blokjes voor kopen. Niet elke kast heeft ruimte voor een 3x 120mm rad dus kijk gewoon ff wat je wilt uitgeven en wat je zelf mooi vind. Van alle bekende merken zijn ook reviews te vinden.

Als je vragen hebt die je niet zelf kan beantwoorden door de te zoeken mag je die hier altijd stellen.

Andere merken die goed spul verkopen zijn oa. Swiftech/Asetek/Aqua-Computer/Danger-Den.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 03-11-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
zoals ik hierboven (of vorige pagina al zei)
Ik zelf heb goede ervaring met Innovatek (zeker de gehele GPUcooler.... cpu cooler ook :+).
Alphacool is goed en goedkoop, hebben wel redelijk flow blokkerende blokjes maar dat is niet zo erg als je maar 2 dingen in je setup pakt.
Aquacomputers (oid) kwam laatst niet zo fantastisch uit de bus, weet niet meer wie hier laatst ook alweer redelijk slechte temps poste (de setup die ie daarna had bleek veel beter te zijn).
Swiftec, geen ervaring mee (en ik vind ze ook lelijk, ze zijn 4 jaar geleden met hun design blijven hangen)

Voor je pomp zou ik Eheim pakken. 1048 en die op rubbers zetten (ivm de trilling, kun je er bij kopen)
PVC slangen.
Rads: Heatcore (zelf geen ervaring mee, blijken wel heel goed te zijn) of Blackice radiatoren (wel min 12cm fans, maargoed dat snap je zelf ook wel...)

Nou, ga je ding doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Qua slang zou ik eerder voor Tygon gaan als het mogelijk is. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met PVC zoals ixl85 dus ook PVC kan best goed zijn. Wat ik wel weet van Tygon is dat het nooit plat zal worden en er ook aardig bochten mee gemaakt kunnen worden zonder dat het knikt.

In mijn eerste setup had ik een tijdje slangen van goedkoop plastic en na een half jaartje waren die zo plat geworden dat er bijna geen water meer door kon. De slang was orgineel 10mm dik en was ongeveer 3mm dik geworden zo plat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
die rubbers waar ixl85 het over heeft .. die moeten ze écht heilig verklaren :P en gewoon verplicht bijvoegen als je 'n eheim pomp koopt. :P

Weet iemand trouwens wat voor boring er in de plexi top zit van 'n laing ultra ? want ik kan er dus geen M3 en geen M4 indraaien :/ of ligt dat aan mij :P ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
die rubbers waar ixl85 het over heeft .. die moeten ze écht heilig verklaren :P en gewoon verplicht bijvoegen als je 'n eheim pomp koopt.
Helemaal mee eens. In mijn vorige setup en in mijn huidige heb ik ze zitten. Als de PC uit gaat en er is in mijn kamer verder niets dat geluid maakt kan ik de pomp nog maar net horen, en zelfs dan moet ik echt goed luisteren zo stil is ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft op zijn verlanglijstje voor sinterklaas:

Alphacool NexXxoS HP Pro - Socket 775 (schroefbevestiging) € 29,90
Aqua-Computer Airplex XT 360 € 49,90
Thermaltake Aquabay M1 € 39,90
Laing DDC-1T € 75,99
PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter (UV-sensitive groen) € 3,29
Slangklem - 10 / 16 mm. (staal) € 1,79

Tips/suggesties/aanraders/afraders zijn allemaal welkom !
(ben benieuwd of dit wel allemaal samen goed in werking gaat..) :P

Of inplaats van die aquabay, en die liang pomp, een compacte 2 in 1 oplossing van eheim?
maar welke dan?:

1. Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 (rond) - 230 Volt € 49,90
2. Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 (vierkant) - 12 Volt € 62,90
3. Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 (vierkant) - 230 Volt € 49,90

?!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
-Laat de Laing pomp erin
-Gooi die Thermaltake Aquabay eruit en vervang die door een Swiftech MCRes Micro of Swiftech MCRes1000
-Die 360mm rad is overkill voor alleen de proc, met een 120mm kan je ook alleen de proc koelen. Wel handig voor latere uitbreiding :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:33
Die eheim 600 heb ik ook gehad de ronde en vierkante.( heb nog een vierkante, intresse :P )
Nu heb ik een laing en die is sterker en iets stiller maar dat is te verwaarlozen.
Kwa gemak met bijvullen en plaats inname enz is die eheim super je zet hem ergens neer en gooit hem vol met water en pompen maar dat was gewoon geniaal.
Nu heb ik de laing met swiftech micro res en dat gaat net zo makkelijk alleen moet ik het reservoir meerdere keren vullen.
Zo bay res zo ik niet nemen daar krijg je snel kolken in en gaat de lucht niet goed uit !
Dus al wist ik dit van te voren had ik me eheim gehouden want kwa temps zijn er vrijwel niet beter door geworden, maarja was weer effe leuk modden en toch wat sterker en dat kwam van pas omdat ik een extra radiator heb toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja met 1 120mm heb ik genoeg om te koelen, maar ik wil me core2 wel beetje goed gaan overclocken.. en als ik 1 neem van 1 x 120mm scheelt het maar een paar euro vergeleken met 2 x 120mm, .. dus als ik dan later wil uitbreiden, dan ben ik dubbel geld daarvoor kwijt, daarom hou ik toch de 3 x 120mm, verder vraag ik me af of een kleine interne res goed is of een iets grotere extern?, .. dan zat ik te twijvelen tussen:

Innovatek Tank-O-Matic € 54,99
Innovatek Tank-O-Matic MICRO € 49,90

verder ziet het er dus zo uit:
Alphacool NexXxoS HP Pro - Socket 775 (schroefbevestiging) € 29,90
Aqua-Computer Airplex XT 360 € 49,90
Innovatek Tank-O-Matic € 54,99 (OF MICRO)
Laing DDC-1T € 75,99
PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter (UV-sensitive groen) € 3,29
Slangklem - 10 / 16 mm. (staal) € 1,79

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

Grote van res maakt eigenlijk niet echt uit. Met een kleine kan het zijn dat is je iets vaker iets bij moet vullen. Ik zou wel iets meer slang nemen 1 meter is erg weinig. Het zou zuur zijn dat je te kort kwam.

Heb zelf nu een res met daar in de pomp, deze is vrij klein maar het werkt wel ideaal.

Ps. ervaring over slangen ik heb de meeste types onderhand wel gehad en ik kan niks anders aanraden dan tygon. Kan het in je systeem dus geen push-on fitting enz en je hebt de mogelijkheid ga altijd voor tygon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Wat gakkethijs zegt, Tygon is de shiznit. De MCRes1000 is speciaal voor de Laing ontworpen en je krijgt door het ontwerp er geen draaikolken in. Ik had kort daarvoor een normale bayres en die kreeg ik niet ontlucht (door het design).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Vandread schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:22:
Idle temps zegt zo weinig...
En lees de bijbel nog eens:

[...]

Hardware sensors zijn verre van een exacte wetenschap...
Ik ben atheïst en geloof dus niet zoveel van de bijbel :+ . Er staan leuke dingen in, maar veel dingen kloppen ook gewoonweg niet helemaal. Hardware sensors van de C2D en huidige GPU's zijn toch wel 99% accuraat hoor! De bijbel heeft soms ook dingen die niet meer kloppen met nu _/-\o_.

[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 03-11-2006 23:16 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik betwijfel 99% ik heb redelijk wat ervaring met tempratuur sensors, redelijk goede kosten zo 100 euro per stuk, hele goede een ruime veelvoud, dus ik heb er een hard hoofd in dat hardware sensors al erg secuur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:20

r.marijnissen

sapphire512mb

Toch heb ik wel het idee dat het steeds beter gaat met de sensors op mobos en vgas.

Vroeger had ik nog wel eens zon pc met -20 (gewone lucht koeling) etc.

99% is wat overdreven maar als ik meet met geijkte meetappratuur dan
scheelt het vaak max een paar graden. Buiten dat is de temp op een cpu niet overal gelijk dit kan ook zo een paar graden schelen. b.v de rand of midden core.

accuraat boven de 90% zit het tegenwoordig wel.

Maar je moet niet je temp gaan vergelijken met die van een ander.
Wel is het zo dat als je b.v van 50 graden naar 40 gaat het er 10 minder zijn.
Ook al is de werkelijke temp 60 naar 50.

Dus dat kun je er altijd mee checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar maanden lezen van forum's en een aantal vragen in got heb ik mijn waterkoeling ingebouwd. Dus bij deze de plaatjes en mijn ervaringen. Ondanks alle research en voor bereidingen heb ik toch een aantal dure fouten gemaakt.

De opzet van mij waterkoeling is het overclocken van een nog aan te schaffen conroe en eventueel later mijn videokaart. Voorwaarde waren in volgorde van belangrijkheid betrouwbaarheid, maximale koeling, en het moest er een beetje netjes uitzien.

Ik heb 2 miskopen gedaan:

1.Alphacool extreme III Radiator. Ziet er op papier mooi uit maar in de praktijk is hij erg slecht afgewerkt. Ik heb 2 exemplaren gehad, 1 gedeukt, en 1 lek. allebij erg bekrast. 55 euro in de sloot.

2 Papst ventilatoren, ik heb vanuit mijn werk altijd erg goede ervaringen gehad met dit merk. Maar de kwaliteit is erg achter uit gegaan de laatste jaren. Ik heb nu 3 zacht tikkende 12 cm ventilatoren van het type 4412 f2/gl. Ook tikte 1 van de 8412 ngle. Ik heb een sample laten komen van de silenx ventilatoren en waarschijnlijk zullen alle fans worden vervangen door dit type. 110 euro in de sloot.

Uiteindelijk is de volgende hardware ingezet, alleen de fans worden dus nog vervangen. Het hele systeem is 1/2 inch.

1. Radiator Black ice gt stealth 360 Erg nette afgewerkte radiator, was in mijn geval al helemaal schoon. Nette 4mm getapte schroefdraad. Geluidsnivo bij pull configuratie is lager dan van de alphacool. 80 euro.

2. Cpu Block Swiftech MCW 6002-775 Vooral gekozen om erg nette afwerking, werkt bijna net zo goed als de storm met lage druk pompen. Aangesoldeerde 1/2 inch aansluitingen dus absoluut lek vrij. Aangezien dit het enige water component in de computer is was dit een belangrijk voordeel. 56 euro

3. Pomp Alphacool egb eheim 1000, Achteraf mischien een beetje ongelukkige keuze, vooral gekozen omdat hij erg stil zou zijn. Dit is inderdaad het geval maar hij trilt wel heel erg. Zelfs na rubberen dempers en zwevend opgehangen heb je extra brom wegens kast resonantie. Wel erg makkelijk ontluchten, kwaliteit is prima, ziet er erg netjes uit, doorvoer druk is voor mijn set up prima, aangezien ik alles 1/2 inch heb gehouden en alleen een cpu blok heb is de hoge doorvoer 1000l/u een voordeel. 52 euro.

4. Slang Tygon 1/2 inch Super slang, knikt haast niets, mooi transparant, erg makkelijk te vormen. Echt een aanrader. Ik heb hem bij oc-shop gekocht, maar bij overclock uk is het een stuk goedkoper. 2M 19 euro

5. Slangpilaar Dangerden Highflow Perfect Fit Echt super heeft me nogal wat zoekwerk gekost om een pilaar bij de tygon te krijgen. Deze pilaren passen perfect, en hebben eigenlijk zoals dangerden ook opgeeft geen slangklem nodig. Ik heb inderdaad zo ook een week gedraaid en ze lekken niet. 4 stuks 8 euro

6. Ventilatoren Papst 4412F/2gl Slechte keuze, ze zijn wel stil maar hebben een bijgeluid, een zacht tikkend geluid net alsof de fan aanloopt wat hij dus niet doet. Deze worden vervangen door waarschijnlijk silenx fans. 3 stuks 60 euro.

Fancontroller Thermaltake hardcano 13 50 euro

Totaal 273,- euro.

Prestaties zijn uitstekend, ik heb er nu een test moederbord in zitten met een celeron D326 2,53 processor, met stock koeler en niet over geklokt, is hij idle 35 graden, en full load 58 graden. Omdat ik weet dat de celeron niet echt een heethoofd is heb ik hem 30% overgeclockt. dus ongeveer 3,3 ghz. De computer loopt hier perfect stabiel op.

Ik draai prime 95 torture test met max heat setting. Fans worden gestuurd door fan controller, en draaien op ongeveer 900 rpm/minuut

Temperatoren Stock 2,53 ghz

Idle
Omgevings temp 20 Graden
cpu temp 21 Graden
water 20,5 Graden
Nb 33,7 Graden
Kast 26,3 Graden

Full Load

Omgevings Temp 20 Graden
Cpu Temp 27 Graden
Water 26,3 Graden
Nb 33,7 Graden
Kast 27,3 Graden

Temperaturen: Oc 3,3 ghz

Idle
Omgevings temp 20 Graden
cpu temp 21 Graden
water 20,5 Graden
Nb 33,7 Graden
Kast 26,3 Graden

Full load
Omgevings temp 20 Graden
Cpu temp 30 Graden
Water 26,3 Graden
Nb 33,7 Graden
Kast 27,3 Graden

En de plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~iwens/front-small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~iwens/side-small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~iwens/side-small2.jpg

Al met al was het veel meer werk dan ik had verwacht. Het eind resultaat vind ik wel prima en ik ben er erg blij mee. De comp is stiller dan mijn normale computer waar ik alles aan heb gedaan om hem zo stil mogelijk te krijgen met lucht koeling. De koel prestaties zijn veruit superieur.

Met dank aan alle erg behulpzame got users, en graag op of aanmerkingen of vragen. Ik sta altijd open voor evntuele verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ iwens.

Ik denk dat je met die 2 miskopen gewoon pech hebt gehad. Ik heb zowel de Papst fans als de Alphacool extreme 3 rad en heb ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrumandBass schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:33:
Zo juist mijn nieuwe rad. binnen van alphacool maar er zit en vette deuk in waardoor zelfs de lak er af is gesprongen. Boehoe morgen maar terug sturen...
Ik heb het zelfde probleem gehad, de verpakking is echt ontzettend beroerd, direct checken als je hem binnen krijgt. mijn tweede rad ( heeft 3 week geduurd) bleek later lek te zijn. Beide waren erg bekrast, en aangezien ik hem op mijn comp heb staan is dat erg vervelend.

Heb uiteidenlijk voor de glack ice gt stealth 360 gekozen, de afwerking hiervan is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 17:08:
@ iwens.

Ik denk dat je met die 2 miskopen gewoon pech hebt gehad. Ik heb zowel de Papst fans als de Alphacool extreme 3 rad en heb ik geen problemen mee.
Zou kunnen, maar ik denk dat je mischien het tikken niet echt erg zou opvallen als je hem in de kast hebt staan. Maar ik heb hem dus boven op staan en valt het extra op. Voor mijn werk gebruik ik minstens
40 fans in het jaar van papst. en het laatste jaar heb ik toch regelmatig tikkende exemplaren gehad. Voor 20 euro is dit onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
wat ik me afvraag .. heb je die papst fans ook eens direct aan je mobo gehangen ? misschien dat het door je fancrontroller kwam.. ik zou even testen voor je ze helemaal afschrijft 110 euro is best veel geld :/

//edit: maar als je er dag in dag uit mee werkt denk ik dat jij er meer verstand van hebt 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Pilske op 04-11-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilske schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 17:16:
wat ik me afvraag .. heb je die papst fans ook eens direct aan je mobo gehangen ? misschien dat het door je fancrontroller kwam.. ik zou even testen voor je ze helemaal afschrijft 110 euro is best veel geld :/

//edit: maar als je er dag in dag uit mee werkt denk ik dat jij er meer verstand van hebt 8)7
Ik heb inderdaad nogal wat ervaring met fans opgedaan. Ook met pwm controllers en dc controllers. We hebben op het werk een custom pwm contoller gebouwd voor de pc die we inzetten. Het klopt dat een pwm controller en papst niet erg lekker gaan. De papst gaat er erg ongelijk van lopen en is alleen redelijk stil te krijgen met ontkoppel rubbers. De thermaltake hardcano is daarom een dc controller. De minimale voltage is 6 volt en die brengt hij in 6 stappen naar bijna 12 volt afhankelijk van de temperatuur.

De papst die ik heb maken het tikkend geluid eigenlijk vooral op lage voltage's 6-8 volt. Ik heb nu ook 3 verschillende silenx exemplaren besteld. En hoop dat deze geen bijgeluiden hebben. Ik heb ook nog 3 keer sharkoon silent eagle 2000 fan's die geven geen bijgeluiden. Maar ik was niet echt onder de indruk van de kwaliteit en geluid vs cfm van deze fan's vooral niet op een radiator. Overigens wel free air dan zijn ze erg stil op lage voltages.

Het tikken is ook niet altijd aanwezig en ook niet altijd de zelfde fan, maar af en toe, en ik weet zeker dat als straks vanguard los gaat (waar de comp custom voor gebouwd word) Ik geen zin meer heb om het te verhelpen. Maar me wel kapot erger aan het tikken. Dus is het handiger om ze maar op voorhand te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 17:02:

Ik heb 2 miskopen gedaan:

1.Alphacool extreme III Radiator. Ziet er op papier mooi uit maar in de praktijk is hij erg slecht afgewerkt. Ik heb 2 exemplaren gehad, 1 gedeukt, en 1 lek. allebij erg bekrast. 55 euro in de sloot.
.
Dit volg ik niet helemaal; waarom is dit weggegooid geld? Ik neem aan dat je ermee terug naar de winkel bent gegaan? (Of waren ze 2e hands, gezien de krassen?)

Verder een mooi en duidelijk verslag hoor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 17:55:
[...]

Dit volg ik niet helemaal; waarom is dit weggegooid geld? Ik neem aan dat je ermee terug naar de winkel bent gegaan? (Of waren ze 2e hands, gezien de krassen?)

Verder een mooi en duidelijk verslag hoor. _/-\o_
Nee ze waren nieuw maar, de verzendkosten naar duitsland waren nogal hoog. Ik kan hem ook alleen maar om ruilen niet geld terug krijgen. En de black ice gt stealth is een veel mooiere radiator. Ik had gewoon niet verwacht dat de afwerking zo beroerd was van de alphacool. Achteraf had ik veel beter direct de black ice kunnen doen maar vond hem wat duur. Zo zie je maar weer goedkoop is duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ziet er strak uit. Ik heb dezelfde pomp op piepschuim staan. Nergens meer last van. Zou je die fan op je mobo niet weg willen? Vervangen voor een passief blokje ofzo. Leuke voeding ook! Al met al lekker strak. Volgens mij kun je daar best goed op gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
iwens waarom de pomp niet in de kast en op demping matten leggen dan hoor je hem niet want ik heb hem ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:29:
Zou je die fan op je mobo niet weg willen? Vervangen voor een passief blokje ofzo.
Dat viel mij ook al op, de deadzone is bijna al groter dan het blokje eronder. :D Maar een frisse wind van een heel zacht draaiende fan is altijd meegenomen, zeker als het geen hinderlijk lawaai maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank,
het is eigenlijk een testbord, ik had eerst geen fan op de northbridge zitten maar toen werd hij bijna 65 graden(de temp word rechstreeks op het koelbklokje gemeten door de hardcano). Vond ik een beetje te gek, ik heb de papst fan gemod door een weerstandje in de voedingslijn te zetten. Hij is nu op 6 volt echt onhoorbaar en mijn nb is 35 graden nu.

Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje van schrok hoe heet de nb werd met water koeling, hij mist dan uiteraard de air flow van de cpu fan. Nu gaat het volgende board waarschijnlijk een asus pwh de luxe worden hier zit een axiale fan bij voor de nb en spannings converters. Alleen las ik van een paar gebruikers dat die een klere herrie maakt. Als dat inderdaad zo is hou ik toch maar die 6 cm fan en plaats die weer op de nb.

Over die pomp ik heb inderdaad nu ook een piepschuim blokje geknutseld werkt inderdaad prima, alleen is het systeem dan niet echt mobiel dus hou de extra bevestiging ook maar als ik hem moet verplaatsen. Het trillen is echt behoorlijk ik heb de pomp aan de kast gehangen met dubbele rubberen ontkoppelaars en nog staat de kast als een gek te trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ-Promo schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:14:
iwens waarom de pomp niet in de kast en op demping matten leggen dan hoor je hem niet want ik heb hem ook gehad.
Nou het is de eerste keer dat ik waterkoeling inbouw, nummer 1 reden was dat ik nog al benauwd was dat het ging lekken en mijn dure setup zou vernielen. Vandaar ook de swiftech met aangesoldeerde slang pilaren.
Reden 2 was dat het buiten de kast in mijn geval bijna 8 graden lager is dus heb ik geprobeerd zoveel mogelijk van de water slangen de pomp en de radiator buiten de kast te houden. Zodoende maximale koeling te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:17:
[...]
Dat viel mij ook al op, de deadzone is bijna al groter dan het blokje eronder. :D Maar een frisse wind van een heel zacht draaiende fan is altijd meegenomen, zeker als het geen hinderlijk lawaai maakt.
Het is eigenlijk echt maar een zuchtje hij draait echt heel langzaam (start maar net op) en van die dead zone klopt helemaal hij zit er veel te dicht op. Maar het scheelt in mijn set-up 30 graden op de nb. Dus het werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

zeg nog ff een vraag over die pompen. wat is fijner/beter/enz een pomp met reservoir in een of beide los? het gaat mij daarbij om de stilheid. zit er veel verschil tussen die enheim of liang?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zjemm schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:21:
zeg nog ff een vraag over die pompen. wat is fijner/beter/enz een pomp met reservoir in een of beide los? het gaat mij daarbij om de stilheid. zit er veel verschil tussen die enheim of liang?
Het makkelijkste is om een reservoir boven je pomp te hebben die je makkelijk kan vullen. Of het reservoir aan de pomp te hebben. Op die manier kan je er water in doen en zuigt de pomp het vanzelf aan. Qua geluid maakt het helemaal niets uit welk reservoir je hebt, als er maar geen lucht in het water zit.

Zowel de Eheim als de Liang zijn vrijwel niet te horen als ze maar niet de trillingen door geven aan de kast of iets anders.

Een voordeel van een groot reservoir is dat je bijna nooit hoeft te bijvullen. Zelfs als alles dicht zit zal je nog wat water verliezen door 'zweten'.

Hier een plaatje van mijn res met daar onder de pomp.
Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/2081/resqg4.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 05-11-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Kwa geluid zeer weinig heb ze allebei, kan niet zeggen dat de laing echt stiller is je hoort ze allebei niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Stilte van 'n pomp krijg je als je 'm ontkoppelt van je kast/waar je 'm ook hebt. Dus koop die ontkoppelings rubbers voor eheim pompen, deze kun je volgens mij ook wel tussen je laing pompje doen, moet ik nog gaan proberen met m'n eigen laing pomp.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

of op schuimrubber plaatsen zoals op het hierboven geshowde plaatje te zien is :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn pomp staat niet op schuimrubber maar is met rubberen schroeven aan de kast vast gemaakt. De pomp kan niet niet bewegen en op schuimrubber kan dat wel.

Het schuimrubber zit om de pomp heen, niet er onder.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 05-11-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Ik wou maar net zeggen, op schuimrubber hoor je het íets minder trillen, op die rubbers hoor je het níet trillen ;).

Weet iemand of je van die ontkoppelingsrubbers voor de eheim pompen ook voor 'n laing pomp kunt gebruiken, die rubbers zijn M4 en de laing schroefdraden ook, maar past het dan nog in 'n kast ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Pilske. Volgens mij had DJ-Promo een liang pomp met die eheim rubbers vast gemaakt in een 3,25" bay. Hij komt vast binnenkort in dit topic wel weer langs om ff aan te geven hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
mmhh ik heb ze nou op aquatuning.de gevonden, laing aufsatz entkuppulungs set ofzo :P

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/popup_images/816_0.jpg

ik weet alleen niet in wat voor slot de pomp dan past, maar ik heb genoeg plaats in m'n Stacker :P

Maar wtf vind ik daar nog meer op die site joh:

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/popup_images/1441_0.jpg

'n dual laing pomp plexi top :/ je pompjes worden in serie geschakeld en daardoor zouden ze meer druk kunnen zetten .. ligt het aan mij of zul je hier maar 'n minimaal verschil in performance van krijgen :P ?

linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Die jij aangeeft pilske gebruik ik dan kan je je laing in een 3,5 bay monteren.
Op alphacool staat nu ook een bracket dat je de pomp in een 5,25 bay kunt plaatsen.
Ik heb het zo zitten:

Afbeeldingslocatie: http://img31.imagevenue.com/loc430/th_46109_mini_PICT0016_123_430lo.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

hoe zit het trouwens met voeding van de pompen (ik zag sommige gewoon op 220 externe voeding) maar is het ook mogelijk om een 12 volt lijn van de pc voeding te pakken zodat de pomp aan en uit gaat met de pc?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zjemm schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:08:
hoe zit het trouwens met voeding van de pompen (ik zag sommige gewoon op 220 externe voeding) maar is het ook mogelijk om een 12 volt lijn van de pc voeding te pakken zodat de pomp aan en uit gaat met de pc?
Beide zijn mogelijk en iedereen heeft zo zijn persoonlijke voorkeur voor 1 van beide. Ik zelf heb mijn pomp op 220 zodat het vullen makkelijk gaat. De PC hoeft bij mij niet aan bij het vullen. Met een 12 volt pomp kan je em wel aanzetten zonder dat de PC aan staat met bijvoorbeeld een oude AT voeding.

Voordeel van de pomp op 220 is ook dat ie geen power van de voeding van de PC nodig heeft. Nadeel is dat je er zelf aan moet denken om em aan te zetten en bij 12 volt gaat dat vanzelf.

Nog een nadeel van een 220 volt pomp is dat je een nette manier moet vinden om de draad uit de kast te krijgen. Als je vergeet de pomp aan te zetten en je laat het systeem een paar min draaien dan gaan er dingen kapot.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 05-11-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Mooi die + en - punten van 220 V // 12 V pompen opgesomd, ik heb overigens altijd m'n 220 Pompje op 'n schakeldoos gehad waar ook de power van m'n PC op zat. Als ik m'n PC aan wilde zetten moest die schakeldoos om en zodoende gaat mijn pomp altijd samen met m'n PC aan.

Binnenkort dus die 12V laing erin hangen, maar gelukkig heb ik zo'n verbindkabeltje om m'n voeding te starten zonder m'n hardware aan te zetten .. :)

@DJ-Promo:

bedankt voor de foto, dat gaat dus mooi passen in m'n kast, heb namelijk die 3,5" brackets voor 'n floppy drive nog over dus dan komt daar mooi m'n laing pompie in te hangen ter hoogte van m'n CPU blok })

* Pilske wil meer druk + lagere temps, weet niet of dat wel kan maar goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn pomp zit ook op een schakeldoos. De PC zelf zit daar niet op maar mijn CRT en TFT wel. Ik denk er altijd wel aan om die aan te zetten en als ik het niet doe (is nog niet gebeurt) dan heb ik geen beeld dus gaat er wel een belletje rinkelen :P

Bij mijn oude PC zat er een schakelaar op de draad van de pomp, bij een LAN lag die op de grond en heeft iemand met zijn voet er tegenaan gedrukt waardoor de pomp uit ging. Resultaat was een dode GPU, de CPU heeft het wel overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 van de redenen om een hardcano fan controller te kiezen is dat als ik vergeet de pomp aan te zetten hij als een gek gaat piepen als de maximale temp op de cpu (40 graden word overschreden. Kan ik alsnog als een gek de pomp aan zetten.

Maar ik heb hem nu ook op een schakeldoos, is met een 220 pomp het veiligst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Er zijn trouwens ook 12 volt pompen die je op een fancontroller kan aansluiten mits die controller genoeg kan leveren. Op die manier kan je de pomp lekker laag zetten bij het vullen zodat er niet zoveel lucht in komt en als het systeem gevult is kan ie dan weer hoog.

25W of meer per kanaal op de fancontroller is dan wel aan te raden. De Rheobus die ik heb kan het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Kan het op de rheobus?
Ga ik die eens uit de pc van mn pa slopen :D

Pilske, wel je top uitboren! >:)

edit:
http://www.watercool.de/_...3155&s_id=5&threadid=3284
_/-\o_ :9~

[ Voor 37% gewijzigd door Slitch op 05-11-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een Laing pomp heeft 10W nodig en aangezien een Rheobus 20W per kanaal heeft moet het mogelijk zijn. Heb eens ergens gelezen dat iemand een Liang op die fancontroller had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

oke dan lijkt mij de 12 volt pomp het handingst. ik heb trouwens ook enkele malen iets als een flow sensor oid voorbij zien komen om te controleren of je pomp nog wel pompt. hoe hebben jullie dat gedaan? je cpu zal het nog wel overleven als de pomp uitvalt maar je gpu is een ander verhaal.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je zou een flow sensor kunnen kopen ja. Zelf heb ik een window waardoor ik het reservoir kan zien en dus zie of de pomp loopt. Pompen zijn erg betrouwbaar, je kan er vanuit gaan dat als je systeem een weekje loopt zonder problemen dat de pomp echt niet zomaar uitvalt.

Mijn oude Eheim 1046 heeft het meer dan 4 jaar gedaan in mijn oude PC en werkt nu nog prima bij iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar pics van mijn setup

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=HWVVHJ8T

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=UIJZ8MTK

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=UAMMDI6X

Het gaat hier om asetek setje.

Deze houd mijn cpu
X23800@2.6 1.6v op 30 idle 42 load
7900GT 1.4v @675/1800 op 40idle 60 load
Dit alles zit in een Gigabyte 3DAurora

Dit ga ik aanpassen deze week
Rad in in het plafond
Er komt een single rad bij
Antartica word vervangen door een Danderden TDX blokje

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Fix eerst maar de plaatjes ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo klaar, vanochtend de laatste dingentjes gedaan en de kast is nu dicht.
Nog even een kleine update van mijn systeem:

Cpu: Core 2 Extreme
Mem. 3gb ( 1 gb is stuk en wacht op vervanging ) normaal dus 4gb DDR2 667
Mobo: MSI platinum 975X
Videokaart: 2 x de 6600 silent, word nog op de waterkoeling aangesloten. Sturen 3 19" monitoren en 1 42" plasmascherm/tv aan
Kast: Thermaltake Armor LCS

En dan nu .. de foto's :

Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpower.nl/pc/DSCF2733.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpower.nl/pc/DSCF2735.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpower.nl/pc/DSCF2736.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpower.nl/pc/DSCF2737.JPG

en zo staat hij dan op het bureau. zo'n ding stop je niet weg in een hoekje.

Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpower.nl/pc/DSCF2738.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpower.nl/pc/DSCF2739.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpower.nl/pc/DSCF2740.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpower.nl/pc/DSCF2742.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ziet er strak uit Soulmaster, maar wat voor WC setup gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ziet er uit als een gewoon Bigwater setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Volgens mij ook idd. Wat is de temp? Je bureau een beetje opruimen zou ook wel ten goede komen tot de kast ;) Ik moet mezelf daar ook in verbeteren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kast is de Thermaltake Amor LCS en die is dus inclusief de waterkoeling. voorin een mooie radiator met 2 120mm fans . ik draai voor DPC een koetje dus 100% load , temp komt niet boven de 34 graden. onbelast ongeveer 28 graden.

fotootje van de voorkant. zal binnenkort even betere foto maken

Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpower.nl/pc/wckast002.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Wat voor CPU (OC of geen OC?) en is dat met core temp of een ander programma uitgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theforce81 schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:07:
Wat voor CPU (OC of geen OC?) en is dat met core temp of een ander programma uitgelezen?
hmm toch bril nodig jij :D :P

Videokaart: 2 x de 6600 silent, word nog op de waterkoeling aangesloten. Sturen 3 19" monitoren en 1 42" plasmascherm/tv aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:10:
[...]

hmm toch bril nodig jij :D :P

Ach ja gebeurt wel eens hè :P

Maar waarmee lees jij de temperaturen uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met MBM en met speedfan en met het door MSI bij geleverde programma Dual Core Centre en alle drie geven ze zo goed als het zelfde aan. MBM geeft 34 graden aan, speedfan geeft 32 graden aan en Dual Core Centre geeft 34 graden aan. met de oude zalman led cooler was de temp gemiddeld 45 graden.

updaatje.

met core temp beta 0.93. is de temp 36 graden

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Is die 36 graden Idle of load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Ziet er leuk uit. mijn nieuwe pc duurt nog ff maar daar gaat toch wel waterkoeling in. Tja jullie hebben me over gehaald. :) tot die tijd ga ik mij eens rustig orienteren welke set ik zal nemen of samenstellen.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch die bril he :) :D zeg net nog dat ik bij DPC zit en dus een koetje draai :) 100% load dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Zjemm. Kijk gewoon eens rond op de pagina van Freezinghardware.
http://shop.freezinghardware.nl/

Daar verkopen ze heel erg veel meuk voor waterkoeling van verschillende merken. Mijn set heb ik daar ook besteld. Je kan daar mooi dingen bij elkaar zoeken die je mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:32:
[...]

toch die bril he :) :D zeg net nog dat ik bij DPC zit en dus een koetje draai :) 100% load dus.
Tja nu ben ik het een keer niet met je eens! ;) Net gaf je namelijk WEL idle en load apart aan dus.... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "[WC] Het grote waterkoelings topic deel ..." << sjek :D :P

maar ff zonder dollen, ben echt dik en dik tevreden . heb nog 4 van deze kasten gekocht voor de 4 andere c2's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesepies
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 11:46
Hmm... kunnen jullie zeggen welke laing pomp nou de goeie is ? Ik zie op Aquatuning een hele stapel:
  • Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1T
  • Laing DDC-Pumpe 12V Pro
  • Laing D4-Pumpe 12V D4-Basic 1/2" AG
  • Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1Plus
  • Laing DDC-Pumpe 12V/2-1RT mit 2xG1/4"-Außengewinde
  • Laing DDC-Pumpe 12V Pro AGB
  • Laing DDC-Pumpe 12V Ultra
  • Laing D5-Pumpe 12V D5-Vario 1/2" AG
  • Laing DDC-Pumpe 12V Ultra AGB
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
"de goeie" is nogal relatief, de "beste" (óók zo relatief:P) van deze is volgens mij de

Laing DDC-pumpe 12V DDC-1Plus (grootste opvoerhoogte -> 4,7m + grootste L/h -> 600L/h)

Hetzelfde als deze, maar dan met plexi top en respectievelijk plexi top reservoir zijn:

Laing DDC-pumpe 12V Ultra (deze heb ik),
Laing DDC-pump 12V Ultra AGB.

AGB betekend btw ausgleichbehälter en dat is duits voor reservoir ;)

Ultra betekend dat je zo'n plexitop hebt waardoor je de pomp toevoer in het midden boven de pomp hebt wat 'n goeie prestatie verbetering levert ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Pilske op 06-11-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
-versie met AGB = met brak reservoir
-D5 = overkill, denk niet dat die echt stil is
-D4 = liever de DDC
-1RT = sterke DDC van laing
-Pro = basic DDC + alphacool top = prima ansich :)
-Ultra = sterkere DDC + alphacool top = super in principe

De alphacool top verhoogt performance en is ook nog eens makkelijk met installeren en ziet er goed uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Vandread op 06-11-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Die info moet in de TS :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesepies
Ok, dat geeft al wat duidelijkheid in al die Laing modellen, dank je...

Ander vraagje dan:

Op http://www.1a-cooling.de/shop/index_gpu-nb-cooler_e.htm zat ik te kijken naar de 1A-NB-SLI. Leuk NB coolertje, past op SLI board... alleen vroeg ik me af of de splitsing/aftakking wat nodig is voor de cooler, goed werkt, of dat het slecht performed ?

Werkt dat zowieso wel goed, een T splitsing in je tube ? Deze takt af in een 4mm binnenmaat tube...

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Pff, dat blok is sowieso een flowkiller, en dan nog een binnenmaat hebben van 4mm...Ik zou ervan afzien en een goede luchtkoeler erop zetten...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Of pak een EK SLI blok als je het zonodig wilt waterkoelen!
NB koelen is vaak overbodig (vooral als je alleen een stille setup wilt en meer niet)
*slitch moet ook eens een DDC top gaan bestellen :) *

[ Voor 3% gewijzigd door Slitch op 07-11-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesepies
Mijn mobo (Gigabyte GA-2CEWH) heeft een wat alternatieve setup wat betreft NB chips (heb er zelfs 2 (nf 2200 pro en 2050) :p), waardoor mijn keuze wat beperkt is qua koeling. De chips worden behoorlijk warm, dus actieve koeling is wel gewenst.

Door de componenten op het mobo en de lage overhang van de 2e grafische kaart zijn veel WC blokken al gauw te groot, als ook dat de gaten vaak op de verkeerde plek zit. En met mijn zoektocht kwam ik erachter dat de bevestigings gaten voor de NB fans ook weer anders zijn dan andere, dus ook hier moet ik op letten...

De bestaande fans maken te veel lawaai, alternatieve fans (Evercool VC-RE) kunnen erop maar er moet dan wel eerst het een en ander gedremeld worden. Ook deze zijn niet super stil. En passieve blokken passen niet.

Dus ja, ik wil mijn NB chips dus ook koelen, dus vandaar mijn zoektocht...

Maar het ging me nu om of een T in een tube goed werkt ?

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Je hebt nu nog de standaard lage brakke weinig oppervlakte chipsetkoelers erop?
Die kunnen gewoon niet hun warmte kwijt doordat ze zo weinig oppervlak hebben ook al worden ze actief gekoeld.
Maar bv zo'n oplossing:
http://www.thermalright.com/a_page/main_product_hr05sli.htm
kan die chips vast wel passief koelen, mits hij past maar daarvoor zou je de thermalright ff moeten mailen.
En anders deze:
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=200&code=014
gewoon de boel opzij buigen of zelfs eraf dremelen, es kijken of ik sapphire ze oplossing nog kan vinden
Het is inderdaad nogal krap op dat mainboard:
http://global.giga-byte.c...uctimage_ga-2cewh_big.jpg
edit: sapphire's oplossingen:
sapphire in "\[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - d..."
vooral de modded arctic is bruut :D

Met een loop met flink wat componenten in je setup is een swiftech microres ipv een T-line wel aan te raden denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Vandread op 07-11-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

die liang pompen met plasic top zijn dus geen pompen met reservoir als ik het goed begrijp maar puur voor prestatie winst.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:12
Even een vraagje voor tussendoor :P

Ik hoor water "druppelen"of "lopen".

Waarschijnlijk heb ik mijn reservoir te vol of te leeg.

ik heb een mcres 1000 icm met laing dcc 1rt :D

Is hij te vol of te leeg?

Of is er een andere oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Een reservoir kan nooit te vol zijn volgens mij :P
Hoe vol zit ie? kan me er moeilijk een voorstelling bij maken, het druppen/stromen wat je zegt.
Zjemm schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:35:
die liang pompen met plasic top zijn dus geen pompen met reservoir als ik het goed begrijp maar puur voor prestatie winst.
Yep en voor estetische waarde en makkelijker om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik zou gewoon even mijn kast openmaken en kijken :? Of is dat een heel erg rare suggestie? ;) Als ik water zou horen lopen, zouden bij mij iig alle alarmbellen gaan rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mx518
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-07 08:05
als je iets zo horen lopen en/of druppelen heeft t mischien te maken met wat lucht in je slangetjes ;) denk zelfde als bij verwarming etc.. gewoon ff ontluchten misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
mx518 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:31:
als je iets zo horen lopen en/of druppelen heeft t mischien te maken met wat lucht in je slangetjes ;) denk zelfde als bij verwarming etc.. gewoon ff ontluchten misschien
idd, maar vaak zit het in je rad... deze is soms nogal irritant te ontluchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:12
Ik vraag het niet meteen aan tweakers.net ik doe eerst zelf onderzoek : )

Ik heb het reservoir nu precies goed gevult. (aldus het boekje)

Verder zit er geen lucht meer in de slangen.

Het geluid is grotendeels weg. Ik hoor nog wel af en toe een druppel. Ik vermoed dat de 240 rda niet goed ontlucht is. Ik probeer dat van de week nog op te lossen.

En nee er lekt niks. Zo dom ben ik nou net niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tegen de radiator aan tikken werkt goed om de lucht er uit te krijgen. Ook de pomp snel achter elkaar aan en uit doen helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Of gewoon voorzichtig de kast heen en weer bewegen.
Schuin houden werkt ook heel goed (en dan voorzichtig steeds schuiner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Schuin houden idd. En het liefst nog een beetje schudden. Werkt bij mij het beste :) Houd je alleen niet lang vol met een kast van >40 kilo...
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.