[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.671 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Comp_Lex schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:26:
[...]

Aha, nu wordt het interessant :)

Ik ga maar even nadenken over een switch.

(Features / extensies / widgets boeien me niet zoveel. Het gaat me meer om de algemene ervaring)

Ik vind de nieuwe skin wel heel erg lelijk. Waarom moeten de tabs nou weer zo grijs zijn en waarom ziet alles er zo dof uit? Het lijkt alsof er een laagje stof op mijn monitor zit :/
Ook hier valt wel wat aan te doen, de oude theme voor 2.0 is hier te vinden: https://addons.mozilla.org/firefox/3479/ en kijk voor de rest eens hier rond https://addons.mozilla.org/firefox/themes/. Keuze genoeg lijkt me om dat laagje stof weg te werken.

Ook voor de mac os X klagers zijn er genoeg themes die de standaard theme doen verbleken https://addons.mozilla.or...newest&perpage=10&left=10

[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 23-10-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Had een tijdje terug FF2 geprobeerd, vond hem goed, maar ergerde me aan 1 ding: het kruisje van de tabs.

Zit die in FF2 nog steeds op de tab zelf ipv rechts zoals in FF 1.5? Of kan je zelf kiezen?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Is die bug waarbij je gekopieerde tekst niet meer in nieuwe vensters kunt plakken (tenzij je ze eerst minimaliseerd en daarna weer maximaliseerd) er al uit?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:11
Angeloonie schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:34:
Had een tijdje terug FF2 geprobeerd, vond hem goed, maar ergerde me aan 1 ding: het kruisje van de tabs.

Zit die in FF2 nog steeds op de tab zelf ipv rechts zoals in FF 1.5? Of kan je zelf kiezen?
Ik heb geen closeknop meer op mijn tabs, wat in voorgaande RC versies wel zo was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

The__Virus schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:43:
[...]

Ik heb geen closeknop meer op mijn tabs, wat in voorgaande RC versies wel zo was :).
Dus je hebt alleen het kruisje rechtsboven en als je meerdere tabs hebt onder het google balkje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nu een irritante "website niet gevonden" popup ipv een webpagina met die waarschuwing bij een timeout.

Weet iemand waar ik in die config:about moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:21
Ik heb ingesteld dat als ik gewoon begin met typen FF automatisch op de webpagina gaat zoeken, dit werkt echt perfect verder. Maar, ik zag dan altijd netjes ook de opties staan om naar de volgende resultaat te gaan en nog een paar andere opties... om bijvoorbeeld de zoek resultaten te markeren, allemaal erg fijn. Maar nu is dat balkje gewoon helemaal leeg en staat alleen het invul venstertje er nog.... Iemand een verklaring hiervoor?

(Overgestapt naar 2.0 ook, en heb het wel ff gehad in 2.0 maar nu is het dus weer leeg... erg vreemd...)

//Edit:
Gevonden! O-)

Het verschil is dat je nu crtl + f kan doen en dan heb je alle uitgebreide opties, en als je gewoon meteen begint te typen niet... Nouja, weten jullie dat ook weer :+
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:48:
Ik krijg nu een irritante "website niet gevonden" popup ipv een webpagina met die waarschuwing bij een timeout.

Weet wel dat je dit kan veranderen dmv het programmatje FireTune (tabblad 'andere handige instellingen' en dan 'Laat een fout pagina zien ipv een berichtvenster'), maar waar het dan precies in config:about staat weet ik dan weer niet...

[ Voor 40% gewijzigd door FabianNL op 24-10-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 19:16
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:32:
Heb dus ook Firefox 2 geinstaleerd maar nu het volgende
Van een vage kennis krijg ik een nog vager mailtje met een totaal foute site. Maar nieuwsgierig als ik ben klik er toch op. En wat schets mijn verbazing Firefox crashed.

De site in kwestie (klikken op eigen risico) http://www.scripthosting.nl/msn

Ik kan het zo herhalen hier. Duurt soms ff maar hij crashed
Crashed hier niet.

[ Voor 93% gewijzigd door Lizard op 24-10-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 19:16
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:48:

browser.xul.error_pages.enabled op true zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Angeloonie schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:44:
Dus je hebt alleen het kruisje rechtsboven en als je meerdere tabs hebt onder het google balkje? :)
Daar heb ik met ff 2.0 [en-us] dus juist GEEN kruisje meer, terwijlik die juist zoveel gebruik. Ik heb wel kruisjes per tab, maar ik wil diegene rechtsbovenin terug. Is daar een oplossing voor?
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:32:
Heb dus ook Firefox 2 geinstaleerd maar nu het volgende
Van een vage kennis krijg ik een nog vager mailtje met een totaal foute site. Maar nieuwsgierig als ik ben klik er toch op. En wat schets mijn verbazing Firefox crashed.

De site in kwestie (klikken op eigen risico) http://www.scripthosting.nl/msn

Ik kan het zo herhalen hier. Duurt soms ff maar hij crashed
Hier crasht hij zogauw ik de tab sluit [FF 2.0]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb nu 2.0 :D Lang leve het kruisje rechts.

Om dit te veranderen moet je naar about:config gaan, en daar browser.tabs.closeButtons gaan, en dubbelklikken op de regel en er "3" van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:13

Nietzman

Woei!

Miki schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:34:
Ook voor de mac os X klagers zijn er genoeg themes die de standaard theme doen verbleken https://addons.mozilla.or...newest&perpage=10&left=10
Veel mensen willen geen theme maar een naadloze integratie met hun OS. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Angeloonie schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:17:

Om dit te veranderen moet je naar about:config gaan, en daar browser.tabs.closeButtons gaan, en dubbelklikken op de regel en er "3" van maken.
Mijn dank is groot :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Nietzman schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:21:
[...]

Veel mensen willen geen theme maar een naadloze integratie met hun OS. ;).
Dan zit je dus met firefox helemaal verkeerd en begrijp je er helemaal niks van, helemaal jammer van die smiley. Als je zo graag naadloze integratie wilt, dan moet je kijken naar camino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:13

Nietzman

Woei!

Miki schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:25:
Dan zit je dus met firefox helemaal verkeerd en begrijp je er helemaal niks van,
Oh, okay. Het bouwen van een prefvenster in OsX-stijl, het bouwen van native widgets en dergelijke waren anders tekenen van het omgekeerde, een naadloze integratie onder elk OS, met degelijke thema's voor OSX, Windows en Linux. Dit nieuwe thema is niet meer dan een vergaarbak van verschillende HIG's en breekt met die voornemens. FireFox zat goed maar nam met dit thema een verkeerde afslag.
helemaal jammer van die smiley.
Pardon? :>.
Als je zo graag naadloze integratie wilt, dan moet je kijken naar camino.
Dat Camile tienen haalt bij meester Steven wil nog niet zeggen dat Vondra z'n best niet meer hoeft te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nietzman op 24-10-2006 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Eerste indruk: vreselijk irritant dat in de Engelse versie alt+s nu het history menu opent in plaats van dat het webformulieren opstuurt die die accesskey gebruiken voor de send knop (en dat doen een hoop sites, waaronder T.net en GoT) :(.

Edit: van Osiris de oplossing gekregen: about:config -> waardes van ui.key.chromeAccess en ui.key.contentAccess omwisselen :).

[ Voor 24% gewijzigd door Rafe op 24-10-2006 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-10 18:08
oeioei Firefox 2 vind ik op 2 punten toch wel tegenvallen!

Het hoekje waar voorheen kruisje was om tabbladen te sluiten, is nu een miniscuul pijltje (vind ik niet zoo duidelijk, OK als oude ff gebruiker klik je vanzelf wel erop en merk je wat het is).
maar dan:
- zie je leuk de tabbladen, maar verder kan je er niks mee ! je kan niet rechtermuisknop klikken op 1 van de tabs in het lijsje,
- naast de titel van elke tab had bijv. een kruisje gemogen
- of een kruisje bovenaan en dat je dan steeds daarop kan tikken als je een rijtje van tabs wil sluiten (maar niet alle tabs).

Dat menuutje vind ik dus wel tegenvallen qua functionaliteit, alsof het nog niet af was en Mozilla gewoon snel FF2 wilde lanceren omdat ie7 net uit is (wat ik nieteens wist eiglijk).

Ohh en ik las op tweakers.net dat FF2 ook downloads kon hervatten... nou mooi niet dus.
Als ik Firefox afsluit, en de downloadmanager ook wil afsluiten vraagt hij of ik mijn download wil annuleren en Firefox afsluiten, of niet. Klik dus maar annuleren.
Als ik daarna Firefox opstart en naar de downloadmanager ga kan ik alleen op Opnieuw klikken, en begint hij weer bij het begin. Niks veranderd tov 1.x versie dus.
Misschien datie wel hervat na een crash, maar dat is toch ook idioot, alsie dat zou kunnen, waarom dan geen Hervatten knop? Moet ik nu FF laten crashen om mn downloads later te hervatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
Heeft iemand anders er last van dat in Firefox 2.0 ALT + S ineens niet meer fungeert als submit? Ik dacht eerst dat het ergens anders aan lag, maar ik heb het echt alleen in Firefox.

edit:
Blijkbaar worden de accesskeys van GoT onderdrukt door die van Firefox, maar dat heb ik dus liever niet. Hoe kan ik dat uitzetten of iets dergelijks?

[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 24-10-2006 02:22 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 02:09:
Heeft iemand anders er last van dat in Firefox 2.0 ALT + S ineens niet meer fungeert als submit? Ik dacht eerst dat het ergens anders aan lag, maar ik heb het echt alleen in Firefox.

edit:
Blijkbaar worden de accesskeys van GoT onderdrukt door die van Firefox, maar dat heb ik dus liever niet. Hoe kan ik dat uitzetten of iets dergelijks?
Van startpost:
Vraag: In Firefox 2.0 zitten van die leuke shortkeys. Op GoT gebruik ik vaak Alt+S op te posten, en nog meer van die dingen. Dit gaat niet meer, omdat Firefox ze gebruikt. Hoe zet ik dit uit?
Hiervoor moet je twee waardes in de verborgen instellingen aanpassen...

about:config
ui.key.chromeAccess --> 0
ui.key.contentAccess --> 4
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
Ah, omdat de 2.0 final vandaag pas uitgekomen was heb ik er niet aan gedacht om in de startpost te kijken :o Maar ik had de oplossing ook al gevonden in de post van Rafe, 2 posts boven die van mij :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:01
vooghel schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:57:
[...]

Elke extensie (of add-on, zoals FF ze nu noemt) kun je selecteren, dan komt er o.a. een button 'Uninstall' te staan. Dat geldt ook voor incompatible add-ons.
Ok dan is dat nieuw, 1.5 had dat niet.Mooi, tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Sta ik alleen als ik zeg dat ik het nieuwe theme veel mooier en volwassener vind dan het oudere? Winestripe vond ik vreselijk vanaf dag 1 en dat was dan ook de enige reden dat ik andere themes installeerde, ik heb mn theme graag simpel en daar hoeven van mij (bijvoorbeeld) geen fel groene back en forward buttons in voor te komen... Thumbs up voor Mozilla! :7

Verder:
Betere/meer tab-functies, spoof/phishing waarschuwingen, spellingscontrole, mooier theme ;)...

Al me al, awesome!

[ Voor 16% gewijzigd door DoubleJ op 24-10-2006 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik vind de theme van 2 niet vreselijk, maar vond zeker die van 1 stuk beter, rustiger, frisser. Vooral dat kleurtje van die nieuwe home button vind ik niks.

Vandaag moet WMP 11 final uitkomen dacht ik. Beta2 doet het niet perfect in Fx, hopen dat de echte versie wel goed is.

[ Voor 28% gewijzigd door Sjah op 24-10-2006 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:01
Rafe schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 01:08:
Eerste indruk: vreselijk irritant dat in de Engelse versie alt+s nu het history menu opent in plaats van dat het webformulieren opstuurt die die accesskey gebruiken voor de send knop (en dat doen een hoop sites, waaronder T.net en GoT) :(.

Edit: van Osiris de oplossing gekregen: about:config -> waardes van ui.key.chromeAccess en ui.key.contentAccess omwisselen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:40
Ben ik erg ongeduldig als ik me afvraag waarom 'ie nog niet op de site staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb net de extensie "Find toolbar tweaks" geïnstalleerd, lekker weer een gewone FAYT-bar (quick find).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of het al voorbij is gekomen maar post toch maar, misschien nog een handig tip om vandale.nl in de searchengine te zetten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d1ee5f1e183fe2497dadb0ad664dc9e5/thumb.png

de searchengine die actief is zal Firefox gebruiken om te zoeken bij rechter muisklik op een geselecteerd woord.

http://lighteye.whyz.nl/temp/fx/ daar staat de xml die je moet kopiëren naar de directory die lijkt op: C:\Documents and Settings\username\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\0ds51qut.default\searchplugins

heb alleen nog niet uitgevonden hoe ik die picture kan veranderen, heb nu die van Wikipedia maar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:10
Angeloonie schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:17:

Thnx, is het ook mogelijk om dat knopje ernaast met overzichten van de tabs weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Firefox 2 gaat echt als de brandweer... Super

Nu alleen nog ff wachten tot al m'n extensions weer werken en ik ben helemaal gelukkig, maar werkt nu al lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-10 12:56
Heb versie 2.0 nèt drie minuten geleden geïnstalleerd maar merk meteen dat Tweakers.net trager geladen wordt. Voor de rest is de installatie nog te vers om verdere bevindingen te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Van Dale search engine, bestaat al een tijdje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

NIET DOEN !!!

Het staat daar ook al gelukkig, want wat je daarmee doet is gewoon bij een server een mini DDoS veroorzaken elke keer als je een pagina opvraagt :/

Verder vroeg ik me af of er al iets als FireFox Lite ofzo is, omdat ik FireFox steeds logger vind worden :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:28:
Geen idee of het al voorbij is gekomen maar post toch maar, misschien nog een handig tip om vandale.nl in de searchengine te zetten:
[afbeelding]

de searchengine die actief is zal Firefox gebruiken om te zoeken bij rechter muisklik op een geselecteerd woord.

http://lighteye.whyz.nl/temp/fx/ daar staat de xml die je moet kopiëren naar de directory die lijkt op: C:\Documents and Settings\username\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\0ds51qut.default\searchplugins

heb alleen nog niet uitgevonden hoe ik die picture kan veranderen, heb nu die van Wikipedia maar gebruikt.
Het wordt al duidelijker. We komen er wel :).
Lighteye z'n post was vooral om te laten zien dat je custom search engines kan toevoegen. Je kunt namelijk niet voor elke search engine een plugin vinden en het kost bovendien veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
CrashOne schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 07:43:
Heb net de extensie "Find toolbar tweaks" geïnstalleerd, lekker weer een gewone FAYT-bar (quick find).
Geweldig, dat zocht ik! Dankje wel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Rafe schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 01:08:

Mijn dank :). Daar liep ik ook tegen aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 12:32

Unverter

Rediscover the web!

Marco schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 07:35:
Ben ik erg ongeduldig als ik me afvraag waarom 'ie nog niet op de site staat?
Omdat hij nog niet officieel gereleased is, ook al werken de downloadlinks of staat hij op de FTP.
Lees http://weblogs.mozillazin...6/10/the_antirelease.html maar eens.

Voor het toevoegen van zoekplugins moeten jullie trouwens eens op http://www.searchplugins.net/ kijken. Daar kun je zelf een nieuwe zoekplugin aanmaken, die in FF2 en IE7 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
weer een vraagje... Iets werkt er heel vreemd, heb ik het idee. Als ik gewoon iets intyp in de adres balk dan gebruikte ie eerst altijd 'Ik doe een gok' van Google volgens mij en kwam je dus bijna altijd wel op de site uit die je bedoelde. Maar nu gaat ie soms gewoon naar Google toe met de zoekresultaten....

Maar niet altijd ofzo... Startpagina intypen levert wel gewoon www.startpagina.nl op maar hotmail intypen levert weer de zoek resultaten van Google op... Ik wil voor de duidelijkheid dan dus gewoon dat ie automatisch weer 'Ik doe een gok' doet en dus keurig op hotmail.com uitkomt...

//EDIT:
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:21:
Wat wel irritant is bij de quicksearch dat je de next/previous buttons niet meteen krijgt, moet je perse ctrl-f doen, of is dit ook een instelling geworden dat veranderd kan worden bij about:config?
aub, de oplossing hiervoor:
CrashOne schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 07:43:

[ Voor 34% gewijzigd door FabianNL op 24-10-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

De standaard skins, zowel de oude van 1. als de nieuwe van 2.0 zijn helemaal zwart bij mij. Ik heb een zwart windows xp theme (aero), maar ik kan nu helemaal niets lezen in die menuutjes. Weet iemand hoe ik gewoon de skin te zien krijg in plaats van dat mijn xp theme er overheen gegooid wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol ja was natuurlijk te verwachten dat zoiets als vandale search al bestond, maar ja idd voor de zelf knutselaars kun je talloze sites zelf toevoegen (met name handig voor torrent sites).

Wat wel irritant is bij de quicksearch dat je de next/previous buttons niet meteen krijgt, moet je perse ctrl-f doen, of is dit ook een instelling geworden dat veranderd kan worden bij about:config?

En wat ik eigenlijk mis is een goede beheer van de bookmarks/nu ook de dictionaries/algemene instellingen en de backup mogelijkheden daarvan. Zou mooi zijn als je bij wijze van op 1 knop kon drukken om een backup te maken en ook weer met 1 knop kan installeren op elke pc waar je Firefox installeert.

//edit: als iemand nog weet heeft van een extension ofzo die bijvoorbeeld bij rechtermuisklik op een geselecteert woord een lijstje maakt van alle toegevoegde searchengines (ipv alleen diegene die actief is) zou ook welkom zijn :)

Verder ben ik wel tevreden, ik heb alleen ieview en developer bar als extensions, zelfde als bij 1.5.0.7 maar heb het idee dat 2.0 toch net iets sneller is bij alles.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:09

Ravefiend

Carpe diem!

Zonet ook de overstap gemaakt naar FF2.0 en ik ben alvast dik tevreden. Net zoals hierboven al aangegeven voelt 'ie sneller aan dan de vorige versie. Verder ben ik zonder twijfel een grote fan van het tabbed browser idee aangezien ik voor mijn job sowieso al 8 verschillende website tegelijk gebruik maar dit aantal loopt al snel op naar 15 tot max. 20. Met de nieuwste release is er mogelijkheid om :
1. links en rechts te scrollen doorheen de tabs
2. dropdown list met een overzicht van alle open pages

Wat ik mis is een feature die 2 of zelfs 3 tab-'bars' toont van zodra het aantal tabs het maximum aantal tabs dat getoond kan worden overschrijd. Zodoende vervalt optie 1 hierboven. Een extension hiervoor ben ik nergens tegen gekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ravefiend op 24-10-2006 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ravefiend schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:41:

Wat ik mis is een feature die 2 of zelfs 3 tab-'bars' toont van zodra het aantal tabs het maximum aantal tabs dat getoond kan worden overschrijd. Zodoende vervalt optie 1 hierboven. Een extension hiervoor ben ik nergens tegen gekomen.
bij about:config heb je wel browser.tabs.tabClipWidth en browser.tabs.tabMinWidth, ik had er gisteren even mee gespeelt, 1 van die twee moet je hebben om de tabs groter te maken waardoor je het max. aantal tabs die je ziet min of meer kan bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:19:
[...]

NIET DOEN !!!

Het staat daar ook al gelukkig, want wat je daarmee doet is gewoon bij een server een mini DDoS veroorzaken elke keer als je een pagina opvraagt :/
Als je goed had gelezen tussen de replies op die pagina, dan had je ook kunnen lezen dat dat dus onzin is. Je kan 'm trouwens gerust op 30 zetten; Firefox denkt dan toch dat het 8 is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:40
Gert-Paul schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:54:
Omdat hij nog niet officieel gereleased is, ook al werken de downloadlinks of staat hij op de FTP.
Vreemd, want vanaf vandaag zou 'ie officieel gereleased zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 27-10 13:07
Marco schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:23:
[...]

In de VS liggen ze nog allemaal op 1 oor ;)

Jammer dat LunaBlue theme niet meer doorontwikkeld wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Speedener op 24-10-2006 11:32 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Firefox 2 heb ik ook maar geïnstalleerd, was er toch wel benieuwd naar. Na eerst een aantal extensies weer compatible gemaakt te hebben, was het eerste dat opviel dat session saver niet echt lekker werkt. Als FF opstart krijg je een windowtje met daarin de vraag of je de tabs wilt herstellen of clearen. Klik ik dan op clear, dan herstelt hij ze alsnog. Geen ramp, maar het hoort niet zo :)

Dit typende valt me ook meteen de spellingscontrole op. Zelf geef ik er niet zoveel om, maar het is goed dat ze dat geïntroduceerd hebben :)

Al met al bevalt hij zeer goed, de nieuwe standaard-theme is ook mooier geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ergste is dat url autofill niet meer naar behoren werkt in de 2.0 :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
ScottB schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:12:
Firefox 2 heb ik ook maar geïnstalleerd, was er toch wel benieuwd naar. Na eerst een aantal extensies weer compatible gemaakt te hebben, was het eerste dat opviel dat session saver niet echt lekker werkt. Als FF opstart krijg je een windowtje met daarin de vraag of je de tabs wilt herstellen of clearen. Klik ik dan op clear, dan herstelt hij ze alsnog. Geen ramp, maar het hoort niet zo :)

Dit typende valt me ook meteen de spellingscontrole op. Zelf geef ik er niet zoveel om, maar het is goed dat ze dat geïntroduceerd hebben :)

Al met al bevalt hij zeer goed, de nieuwe standaard-theme is ook mooier geworden.
Die session manager kan ik nergens terugvinden :? Heb maar Tabmix Plus er weer voor ingezet. Wel vreemd, als ie crasht krijg ik tweemaal de melding of ik het wil herstellen, dus het werkt min of meer. Maar als ik die van Tabmix Plus uitzet, doet ie van FF ook niets :S. Waar kan ik die opties vinden? Vind dat het opties menu echt veel te karig is, er kan zoveel, maar je kan maar zo weinig instellen. En met about:config alles instellen is ook niet erg handig... Zie het eerst maar eens te vinden :X.
Hmm blijkt dat die session manager wel werkt met de knop Restart Firefox, wat ervoor zorgt dat alle tabs dubbel worden geopend :(.

Edit:
nog een vraagje: waarom is de optie Closed Windows List onder tools altijd grijs bij mij? Terwijl ik wel gewoon gesloten Windows kan openen, maar ze worden gewoon niet daar vermeld.

En hoorde er ook niet een phising check in te zitten :? Kan echt vrijwel geen enkele nieuwe feature terugvinden :X.

[ Voor 15% gewijzigd door The__Virus op 24-10-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:36:
Het ergste is dat url autofill niet meer naar behoren werkt in de 2.0 :'(
Het werkt prima.
Over die sessionmanager:

Je kunt het inderdaad niet terug vinden, het zit er ook niet in. Wat er dan wel in zit? Een 'crash restore'. Wanneer Fx uitgevallen is komt er bij de volgende startup een venstertje dat je vraagt om de vorige sessie te herstellen. Je kunt het dus niet zo instellen dat het elke keer dat je Fx start je vorige sessie start oid.

[ Voor 47% gewijzigd door TheZeroorez op 24-10-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Na een ctrl-t om een nieuwe tab te openen krijgt m'n adresbalk wel de focus, maar als ik typ gebeurt er niks. De cursor blijft erin knipperen, maar tekst verschijnt er niet. Ook als eerst op tab druk en dan met shift-tab de focus terugzet op de adresbalk gebeurt er niks. Ik moet echt explicitiet met m'n muis op de balk klikken voordat er wat gebeurt.
TheZeroorez schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:43:
[...]

Het werkt prima.
Over die sessionmanager:

Je kunt het inderdaad niet terug vinden, het zit er ook niet in. Wat er dan wel in zit? Een 'crash restore'. Wanneer Fx uitgevallen is komt er bij de volgende startup een venstertje dat je vraagt om de vorige sessie te herstellen. Je kunt het dus niet zo instellen dat het elke keer dat je Fx start je vorige sessie start oid.
Niet helemaal, maar je kan wel de tabs laten openen die al openstonden toen je Fx sloot. Ga naar Tools->options. Daar heb je de volgende keuze:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/24ec527b302168fef71763a59e441c46/full.png

[ Voor 51% gewijzigd door AtleX op 24-10-2006 14:49 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik gebruik bij huidige versie weleens IE View (moht het echt nodig zijn), is deze dan ook nog toepasbaar op 2.0?
Zo... nu ben ik ff weg: FF 2.0 installeren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

AtleX schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:47:
Na een ctrl-t om een nieuwe tab te openen krijgt m'n adresbalk wel de focus, maar als ik typ gebeurt er niks. De cursor blijft erin knipperen, maar tekst verschijnt er niet. Ook als eerst op tab druk en dan met shift-tab de focus terugzet op de adresbalk gebeurt er niks. Ik moet echt explicitiet met m'n muis op de balk klikken voordat er wat gebeurt.

[...]

Niet helemaal, maar je kan wel de tabs laten openen die al openstonden toen je Fx sloot. Ga naar Tools->options. Daar heb je de volgende keuze:
[afbeelding]
Bij mij werkt het prima :?

@ The_Zeroorez: ik heb het over session saver, de extensie (of add-on, wat je wilt), dat weet je ? :P

En is het ook mogelijk om de zoekbar iets te verkorten ? Ik vond hem prima zoals hij in 1.5.0.7 was, nu is hij te lang...

[ Voor 6% gewijzigd door Scott op 24-10-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus

[...]

[afbeelding]
Das zeer aardig, alleen het is nog niet zo goed als die van Tabmix Plus. Zal het dus maar uitgeschakeld laten. Thanks anyway :).
ScottB schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:50:
[...]

Bij mij werkt het prima :?

@ The_Zeroorez: ik heb het over session saver, de extensie (of add-on, wat je wilt), dat weet je ? :P

En is het ook mogelijk om de zoekbar iets te verkorten ? Ik vond hem prima zoals hij in 1.5.0.7 was, nu is hij te lang...
Zoek eens op Toggle Searchbar. Gebruik het al lange tijd, tot volle tevredenheid. Kan niet wachten op de volgende versie, waar er weer een knop komt om te switchen tussen URL balk en zoekbalk. Is sinds FF2.0 verdwenen :'(

[ Voor 26% gewijzigd door The__Virus op 24-10-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
IE view weet ik niet, maar het zeer eenvoudige doch uitgebreide IE Tab werkt in elk geval :).

edit: aj dat had een edit moeten zijn, excuus.

[ Voor 21% gewijzigd door The__Virus op 24-10-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn navigatiebalk niet aanpassen.
Ik voeg knoppen toe en verwijder enkele.
Als ik Firefox daarna afsluit en opnieuw opstart staat het weer op de oude settings.

Hoe fix ik dit ?

(Heb al nieuwe installatie geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
The__Virus schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:53:
Gebruik het al lange tijd, tot volle tevredenheid. Kan niet wachten op de volgende versie, waar er weer een knop komt om te switchen tussen URL balk en zoekbalk. Is sinds FF2.0 verdwenen :'(
Bedoel je niet gewoon F6 (focus naar adresbalk) -> Tab (focus naar (google)zoekvenster)

Dan kan je met shift_Tab ook weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Booster schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:35:
Is die bug waarbij je gekopieerde tekst niet meer in nieuwe vensters kunt plakken (tenzij je ze eerst minimaliseerd en daarna weer maximaliseerd) er al uit?
Als ik het goed heb zit het als volgt:

Er waren/zijn meerdere verschillende problemen met copy-paste die, heel verwarrend, door iedereen dé copy-paste bug werden genoemd. In Firefox 2.0 zijn een aantal van deze bugs opgelost, voor ééntje kwam de oplossing te laat om nog mee te kunnen in een RC en die komt dus in Firefox 2.0.0.1. Of daarmee alle copy-paste bugs zijn opgelost moet de toekomst nog uitwijzen.

Grote kans dus dat de bug die jij bedoelt nu al is opgelost in 2.0.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online

[afbeelding]
Hmmppzz.. dat was er nog niet in de Alpha's :o Toen ik alle opties bekeek dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 27-10 13:07
Mithras86 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:01:
[...]

Bedoel je niet gewoon F6 (focus naar adresbalk) -> Tab (focus naar (google)zoekvenster)

En Control+L (urlbar) en Control+K (searchbar) werken ook nog steeds prima.

Wat ik vervelend vind is dat een nieuwe tab niet mn startpagina opent maar about:blank

[ Voor 12% gewijzigd door Speedener op 24-10-2006 15:10 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Marco schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:23:
[...]

Hij wordt officieel gereleased op dinsdag, 17.00u Pacific Standard Time. Dat is volgens mij woensdag 02.00u Nederlandse tijd.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt de url autofill dus niet prima. Het geeft problemen met url's die met www beginnen.
Bv. de eerste keer geef je "www.intel.com in". Een volgende keer typ je "int" in de urlbar maar er gebeurt geen autofill. Dit gebeurde wel in de 1.5 versie.
In about:config staat urlbar.autoFill op true en de fixup.alternate.enabled staat op true met predix www. en suffix .com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
ScottB schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:50:
...

Ja, dat zoek ik ook nog.. Mochten er nog mensen zijn die hem toch te klein vinden. zet dit in je userchrome:
code:
1
2
3
.searchbar-textbox {
  width: 600px !important;
}

Om de een of andere reden kan je hem zo wel vergroten, maar kleiner wordt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 24-10 21:51
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
/* Make the Search box flex wider */
#search-container {
   -moz-box-flex: 100 !important;
}

#searchbar {
   -moz-box-flex: 100 !important;
}

werkt dat niet voor de search bar?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Speedener schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:10:
[...]

En Control+L (urlbar) en Control+K (searchbar) werken ook nog steeds prima.

Wat ik vervelend vind is dat een nieuwe tab niet mn startpagina opent maar about:blank
Grappig, ik gebruik altijd ALT+D en CTRL+E(search) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:39
Gebruik nu Firefox 2.0.

Weet iemand hoe ik dat knopje rechts op de balk met tabbladen wegkrijg?
Ik bedoel dus dat knopje met het pijltje naar beneden. Als je er op drukt zie je alle actieve tabbladen.

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Flappie schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:32:
Gebruik nu Firefox 2.0.

Weet iemand hoe ik dat knopje rechts op de balk met tabbladen wegkrijg?
Ik bedoel dus dat knopje met het pijltje naar beneden. Als je er op drukt zie je alle actieve tabbladen.

Thx :)
Lees zelf maar, we worden hier een beetje overspoeld met herhalingen.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Bugje: als je de options opent terwijl er een pagina aan het laden is crashed Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigi
  • Laatst online: 30-11-2018
AtleX schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:41:
Bugje: als je de options opent terwijl er een pagina aan het laden is crashed Firefox.
Geen last van hier. Welke site laadt je? miss dat het daarin ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik kan het prima reproduceren. Ik typ een willekeurige URL in, druk op enter, en open meteen daarna m'n settings (dus het laadbalkje is nog niet helemaal vol dan). Firefox crashed dan meteen. Ook als ik op een link klik en dan tijdens het laden de options open gebeurt hetzelfde. Gek genoeg kan ik wel andere dialogs openen (add bookmark e.d.) zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Mithras86 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:01:
[...]

Nee die bedoel ik niet ;). Het is de extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 20:42

sus

is druk :+

Heeft iemand een idee hoe ik in Fx2.0-i686 @ kubuntu de backspace weer kan laten werken als "bak" button? In de loop der tijd ben ik hier nogal gek op geworden en ros ik altijd op backspave om een pagina terug te gaan. Alleen dat werkt dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
SuspiciouS schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:40:
Heeft iemand een idee hoe ik in Fx2.0-i686 @ kubuntu de backspace weer kan laten werken als "bak" button? In de loop der tijd ben ik hier nogal gek op geworden en ros ik altijd op backspave om een pagina terug te gaan. Alleen dat werkt dus niet...
Was dit altijd al, of niet?

Zo ja: Ik vrees dat je jezelf Alt + 'pijlje naar links' aan moet leren.

Zo nee: Wacht even op (K)ubuntu 6.10 EE, het zal daarin wel werken, aangezien die standaard 2.0 levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 20:42

sus

is druk :+

Dit is sinds ik met 2.0 werk. In 1.5 werkt de backspace wel.

Net als Alt-S daar gewoon werkte, en ik dat nu via de about:config heb uitgeschakeld, hoop ik dat dat met de backspace ook weer kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-10 12:47
ajampaniki schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:19:
Klein probleempje hier met me firefox. Als ik op een link klik om iets te downloaden krijg ik wel het bericht of ik wil opslaan of openen, maar als ik hem dan laat downloaden dan krijg ik geen bericht dat ie klaar is en er staat ook niks in het download venster. Wel komt het bestand gewoon binnen. Iemand een oplossing hiervoor?
Heeft iemand hier ondertussen al een oplossing voor? Tis nl fucking iritant. Nu download ie sommige dingen helemaal niet meer.

Edit: oplossing gevonden: nieuw profiel maken. Niet vergeten je favorieten op te slaan.

[ Voor 7% gewijzigd door ajampaniki op 24-10-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

SuspiciouS schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:40:
Zie bug 262905.

browser.backspace_action - Backspace and Shift+Backspace behavior:
0 goes Back/Forward
1 act like PgUp/PgDown
2 and other values, nothing
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:21:
[...]

Bij mij werkt de url autofill dus niet prima. Het geeft problemen met url's die met www beginnen.
Bv. de eerste keer geef je "www.intel.com in". Een volgende keer typ je "int" in de urlbar maar er gebeurt geen autofill. Dit gebeurde wel in de 1.5 versie.
In about:config staat urlbar.autoFill op true en de fixup.alternate.enabled staat op true met predix www. en suffix .com
Ja, hier heb ik ook last van. Er waren wel wat bugs gefixed, maar het is wel irritant zo. Eigenlijk even zoeken op mozillazine/bugzilla of hier al een bug voor is (of eventueel een reden, maar dat kan ik me niet zo goed voorstellen)
edit:
Ik vond Bug 202992 en het is dus gebeurd bij het fixen van een andere bug, maar wel bedoeld. Zul je dus voortaan ook de eerste keer het adres zonder www moeten benaderen...

[ Voor 46% gewijzigd door Unverter op 24-10-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Bor de Wollef schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:54:
[...]

Beetje overdreven niet? Ik vind dat FF2.0 helemaal niet zo ver voor ligt op IE 7.0, zeker niet wat betreft de veel gebruikte features.
Nou dat vind ik eigenlijk wel, goede vernieuwingen. Terwijl alleen IE alleen bezig is dingen in te bouwen die FF al heeft. Dus dan kun je wel zeggen dat ze redelijk voor liggen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gister al gezegd is in het frontpage artikel, maar zoals verwacht, weggemod is. De makers van Firefox 2 zijn allerminst blij dat mensen directe links naar de onofficiële build hebben gepost op het internet. Onbegrijpelijk dat niemand 1 dag heeft kunnen wachten!

Bronnen:
Preed's blog
Beltzner's blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Weet iemand trouwens hoe je streams van uitzendinggemist.nl zonder schokken binnen kan krijgen met FF2? Voorbeeld: klik

In IE werkt het met een ranzige activeX die uit staat en in Opera9 laadt de film niet. Er staat verder niks te downloaden of uploaden. De verbinding zou het makkelijk moeten kunnen trekken :).

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 24-10-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:19:
Wat gister al gezegd is in het frontpage artikel, maar zoals verwacht, weggemod is. De makers van Firefox 2 zijn allerminst blij dat mensen directe links naar de onofficiële build hebben gepost op het internet. Onbegrijpelijk dat niemand 1 dag heeft kunnen wachten!

Bronnen:
Preed's blog
Beltzner's blog
Uhm..., wat heb ik dan nu op m'n PC draaien??? :X
Is toch gewoon Firefox 2.0?

Als ik het goed begrijp hebben ze het bordje "open/gesloten" nog niet omgedraaid, maar wel de achterdeur open laten staan.

[ Voor 87% gewijzigd door Mini Poeper op 24-10-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:19:

Bronnen:
Preed's blog
Beltzner's blog
Wat een gezeur zeg :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Mini Poeper schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:55:
[...]

Uhm..., wat heb ik dan nu op m'n PC draaien??? :X
Is toch gewoon Firefox 2.0?

Als ik het goed begrijp hebben ze het bordje "open/gesloten" nog niet omgedraaid, maar wel de achterdeur open laten staan.
Ja, maar het is moeilijk om de achterdeur dicht te gooien. Alles moet wel gemirrorred worden. Het gaat altijd zo, omdat mensen graag het allernieuwste willen hebben.

Als je de bouncer link gebruikt (van mozilla.com), dan valt het mee. Maar standaard naar ftp´s linken is dus slecht voor de servers en vooral egoïstisch.

Maar als je al RC3 had zoals ik, dan kun je gewoon fijn met FF2.0 surfen zonder dat je op de releasedag de servers moet belasten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Gert-Paul schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:15:
Als je de bouncer link gebruikt (van mozilla.com), dan valt het mee. Maar standaard naar ftp´s linken is dus slecht voor de servers en vooral egoïstisch.
Ben ik wel een beetje, soms niet eens expres. 8)7
Maar als je al RC3 had zoals ik, dan kun je gewoon fijn met FF2.0 surfen zonder dat je op de releasedag de servers moet belasten... :)
Die gebruikte ik nog niet, wist wel dat ze er waren en volgde het een beetje.
Had voor mezelf gesteld dat ik pas zou wachten op uiteindelijke versie, mede omdat ik 't systeem net geformatteerd had en dus alles mooi schoon was. Ben ik nog niet goed bezig: loop ik zo bij iemand door de achtertuin. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Gert-Paul schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:54:
[...]
Voor het toevoegen van zoekplugins moeten jullie trouwens eens op http://www.searchplugins.net/ kijken. Daar kun je zelf een nieuwe zoekplugin aanmaken, die in FF2 en IE7 werkt.
Mmm,verreweg meeste daar is voor IE7, hoe komt dat? Omdat de sites het nou eenmaal veel eerder voor IE oppikken? ;(

enniewee hij is uit nou, als je op mozilla.com kijkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 24-10-2006 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
[...]

Ja, maar het is moeilijk om de achterdeur dicht te gooien. Alles moet wel gemirrorred worden. Het gaat altijd zo, omdat mensen graag het allernieuwste willen hebben.

Stom gezeur. Als het echt zo erg was hadden ze de servers wel offline gehaald, of een restrictie. Het was gewoon erg voorspelbaar dat dit zou gaan gebeurgen, zie bijv de andere belangrijkere releases. Of had gewoon gebruik gemaakt van het p2p principe :) (en waar maak me druk om, hij is nu toch officeel uitgekomen...)

[ Voor 3% gewijzigd door niels88 op 24-10-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Sjah schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:42:
enniewee hij is uit nou, als je op mozilla.com kijkt.
Eindelijk!!! 23:00 -/- 6:00 = 17:00 noem ik niet echt middag... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Laatst online: 27-10 20:45
FabianNL schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:55:
Ik heb ingesteld dat als ik gewoon begin met typen FF automatisch op de webpagina gaat zoeken, dit werkt echt perfect verder. Maar, ik zag dan altijd netjes ook de opties staan om naar de volgende resultaat te gaan en nog een paar andere opties... om bijvoorbeeld de zoek resultaten te markeren, allemaal erg fijn. Maar nu is dat balkje gewoon helemaal leeg en staat alleen het invul venstertje er nog.... Iemand een verklaring hiervoor?

(Overgestapt naar 2.0 ook, en heb het wel ff gehad in 2.0 maar nu is het dus weer leeg... erg vreemd...)

//Edit:
Gevonden! O-)

Het verschil is dat je nu crtl + f kan doen en dan heb je alle uitgebreide opties, en als je gewoon meteen begint te typen niet... Nouja, weten jullie dat ook weer :+
Is dit niet in te stellen dat je bij het typen ook de uitgebreide optie krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mini Poeper schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:50:
[...]

Eindelijk!!! 23:00 -/- 6:00 = 17:00 noem ik niet echt middag... :7
Zitten ze niet in sillicon valley? dat is 9 uur verschil he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10 21:54
ajampaniki schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:14:
[...]

Heeft iemand hier ondertussen al een oplossing voor? Tis nl fucking iritant. Nu download ie sommige dingen helemaal niet meer.

Edit: oplossing gevonden: nieuw profiel maken. Niet vergeten je favorieten op te slaan.
Het volgende werkt ook vaak:
Sluit Firefox af en Ga naar Start - Uitvoeren en tik dan %APPDATA%.
Als het goed is opent nu een venster waarin je naar het mapje: Mozilla/Firefox/Profiles/default.28/ gaat en daar moet je het bestand: downloads.rdf wissen.

Start Firefox opnieuw op en probeer het daarna nog eens.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
quote uit de TS
• Vraag: Als ik de terugknop gebruik kom ik sommige pagina's weer bovenaan uit. Hoe komt dit?
Firefox houdt niet op alle pagina's vast waar je gebleven bent. Dit is een bekend probleem. Op GoT kun je het in ieder geval oplossen door in je Voorkeuren (via Myreact in het menu bovenaan) HTTP 304-headers aan te zetten.
Dit blijkt alleen ook niet voor iedereen te werken, voor de meesten wel.

Met Firefox 2.0 is dit probleem verholpen, als je een oudere versie gebruikt heb je simpelweg 'pech'

Dit is verholpen in 2.0?? Mmm, op de frontpage hiero lijkt toch van niet, of zie ik iets verkeerd?

Iets anders: is er trouwens iemand die live titels gebruikt? Op zich wel een aardige feature....

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/118/278562314_14716c0232.jpg?v=0

Aardig van die IE devvers, en ze hebben nog smaak ook: chocolade/rum cake :9

Oja, en Gert-Paul wordt genoemd in het about scherm van 2.0, verdient die ook. ;)

Oja, en de gozer die denkt dat die opinie vormt, Thurrott, noemt 2.0 een fiasco 8)7 Hij raadt mensen IE7 aan, hehehe vreemd. Zal wel een dikke envelop uit Redmond bij de post hebben gevonden

[ Voor 36% gewijzigd door Sjah op 25-10-2006 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:21
Ik heb de laatste drie pagina's van dit topic geopend maar kan niet echt iets vinden over mijn probleem dus dan maar een nieuwe reply :)

Het probleem is dat mijn Firefox 2.0 NL af en toe blijft hangen. Ik heb het nu 2 of 3 keer gehad waaronder twee keer op GoT. Het programma heeft dan al wel een deel van de pagina geladen, maar nog niet helemaal. Je kunt dan helemaal niets met de browser doen en 30 seconden/1 minuut, dan werkt ie gewoon weer. Erg irritante bug. Weet iemand hoe je dit kunt verhelpen? Ik heb FireFox over 1.5.0.7 gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind het wel jammer dat je bij FF2.0 niet meer de tweak:
user_pref("browser.throbber.url", "http://www.hotmail.com/");
kan gebruiken. Ik vond het wel erg gemakkelijk om op dat loading rondje rechtsboven in de browser
te drukken en zo naar Hotmail te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier waar ik een zip versie van de windows installer kan krijgen... de proxy hier laat namelijk geen .exe files door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Laatst online: 14:09

Ravefiend

Carpe diem!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:59:
[...]

bij about:config heb je wel browser.tabs.tabClipWidth en browser.tabs.tabMinWidth, ik had er gisteren even mee gespeelt, 1 van die twee moet je hebben om de tabs groter te maken waardoor je het max. aantal tabs die je ziet min of meer kan bepalen.
Good point! Door deze aan te passen is het voor mij wel in orde nu.

Een tweede probleem waar ik ondertussen tegen aan ben gelopen heeft te maken met de Search option. Het probleem is heel eenvoudig te reproduceren :

1. ga naar een webpage waar een Text field staat, e.g. http://wikipedia.org/
2. in het Text field, type de tekst "Dit is een test"
3. Ctrl-f -> type test
4. klik op Highlight all

De tekst test heeft nu een gele achtergrond maar er is geen enkele mogelijkheid om de cursor nog achter het woord 'test' te plaatsen ...... |:( Dit probleem bestond ook in FF1.5 maar toch had ik enigzins gehoopt dat dit opgelost zou zijn want dit lijkt me niet bepaald 'expected behavior'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik merk nog niks van de spellingscontrole. Moet ik dat ergens aanzetten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
RekZ schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:12:
Ik merk nog niks van de spellingscontrole. Moet ik dat ergens aanzetten oid?
Standaard wordt er volgens mij gewoon engelse spellingscontrole uitgevoerd. Als je in je about:config zoekt op 'spell' zie je als het goed is oa en_US staan. Als je vervolgens het Nederlandse "woordenboek" installeert, kan je die waarde (en_US) op nl zetten, en je kan typen met een Nederlandse spellingscontrole :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:29

Garyu

WW

Kan je dan ook eenvoudig wisselen tussen woordenboeken?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33
Ik heb ook geupdate en wat mij heel erg bevalt is dat het kruisje om een tabblad te sluiten niet meer helemaal rechts zit maar direct op het tabje zelf.

Verder merk ik kwa interface weinig verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Je kunt een nederlandse spellingcontrole toevoegen. Ik heb nu engels en nederlands en je kunt makkelijk switchen tussen die twee in het rechtermuisknopmenu. Ik merkte het gelijk die spellingcontrole. Komen onder woorden die 'ie niet kent dan rode puntjes onder te staan. Deze add-on heb ik geïnstalleerd: Nederlandse Woordenboek

[ Voor 25% gewijzigd door Mini Poeper op 25-10-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 03:38:
quote uit de TS
• Vraag: Als ik de terugknop gebruik kom ik sommige pagina's weer bovenaan uit. Hoe komt dit?
Firefox houdt niet op alle pagina's vast waar je gebleven bent. Dit is een bekend probleem. Op GoT kun je het in ieder geval oplossen door in je Voorkeuren (via Myreact in het menu bovenaan) HTTP 304-headers aan te zetten.
Dit blijkt alleen ook niet voor iedereen te werken, voor de meesten wel.

Met Firefox 2.0 is dit probleem verholpen, als je een oudere versie gebruikt heb je simpelweg 'pech'

Dit is verholpen in 2.0?? Mmm, op de frontpage hiero lijkt toch van niet, of zie ik iets verkeerd?

Iets anders: is er trouwens iemand die live titels gebruikt? Op zich wel een aardige feature....

[afbeelding]

Aardig van die IE devvers, en ze hebben nog smaak ook: chocolade/rum cake :9

Oja, en Gert-Paul wordt genoemd in het about scherm van 2.0, verdient die ook. ;)

Oja, en de gozer die denkt dat die opinie vormt, Thurrott, noemt 2.0 een fiasco 8)7 Hij raadt mensen IE7 aan, hehehe vreemd. Zal wel een dikke envelop uit Redmond bij de post hebben gevonden
Nee, deze oude headerbug zit er helaas nog in. Heb wel een extensie gevonden die het probleem oplost: Restore Scroll Position (Rechtermuisknop op om te slaan)

Yups, ik gebruik live titles (microsummaries) bij een aantal sites (nieuwssites/blogs) is inderdaad handig. Beetje à la RSS, alleen nou in de bookmarks. En als laatste, ja had ook al gehoord dat het IE dev-team een taart had gestuurd, erg goed gebaar d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:28:
Kan je dan ook eenvoudig wisselen tussen woordenboeken?
Rechtermuisknop op een rood onderstreept woord (wat dus volgens FF fout is), in het contextmenu wat daaruit volgt kan je helemaal onderin wisselen tussen woordenboeken.

/spuit11 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 27-10 20:44
Hmmm wanneer ik iets wil zoeken en daarvoor de searchbar rechts bovenin gebruik dan opent hij de result in mijn huidige tab. In mijn FF1.5 had ik dat niet. Ik kan deze optie nergens meer vinden?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.