Maar even een reactie per onderdeel...
Maar Ctrl + Shift + T is er wel. Ik weet niet waarom ze niet voor Ctrl + Z gekozen hebben, anders moet je maar keyconfig gebruiken.
• 't start traag op,
• 't surft nog steeds traag
Dat valt hier erg mee. Vergeleken met 1.5 is het volgensmij wel een stuk verbeterd.
• Je kan geen custom search engines toevoegen
Dat kan juist beter dan in FF 1.5 en OpenSearch wordt ondersteund. Kun je iets specifieker zijn? Bij bepaalde sites: Wikipedia, MozBrowser, Technorati zie je het zoekveld oplichten omdat je een zoekmachine kunt toevoegen.
• De acid2 test werkt nog niet.
Dat was bekend. De engine is alleen licht veranderd en voor acid2 moest veel meer gebeuren, gewoon te groot risico. En het is toch geen code die in het echt gebruikt wordt, dus ik vind het niet erg dat het pas in FF3 zit. Er zijn ook dingen die Opera niet ondersteunt ondanks dat die wel voor de Acid2-test slaagt.
• Geen standaard mouse gestures
En dat zal er denk ik ook nooit komen. Firefox moet een browser zijn voor de gewone man en Mouse Gestures zijn dat volgensmij niet. Aan het ongedaan maken van per ongeluk sluiten van tabbladen, spellingscontrole of een phising filter heeft de normale man veel meer.
• About:config is een onoverzichtelijke zooi
Het is ook niet bedoeld als tweede optievenster. Firefox moet makkelijk te bedienen zijn, dus niet een supervol optievenster. About;config is er om verborgen instellingen te wijzigen, maar mensen gebruiken het idd als een essentieel onderdeel van hun browser.