[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.507 views sinds 30-01-2008

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Firefox - The browser you can trust

Het grote Firefox topic (deel 10)
Deze topicstart is gebaseerd op de topicstarts en berichten uit de vorige delen van dit topic. Speciale bedankjes gaan naar DaannO voor het deels opnieuw coden van de TS, The_Zeroorez (deel 9), Gert-Paul (deel 3, 4, 5, 6, 7 en 8 ), Woudloper (nieuwe layout), BtM909 (deel 2) en Cybersteef (deel 1). Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij.

Voorafgaande topics:
  1. [rml][Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was Firebird)[/rml]
  2. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II[/rml]
  3. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III[/rml]
  4. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV[/rml]
  5. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel V[/rml]
  6. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI[/rml]
  7. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII[/rml]
  8. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII[/rml]
  9. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IX[/rml]

Waarom Firefox gebruiken?
Firefox biedt onder andere ondersteuningen voor de volgende functies:
  • Pop-up blokkering
  • Tabbed-browsing
    In Firefox kun je ook instellen hoe links uit andere programma's geopend moeten worden. Dus in of links in een nieuw tabblad, het huidige tabblad of in een nieuw venster moeten openen.
    Er zijn verder ook expermentele opties toegevoegd hoe links binnen Firefox geopend moeten worden. Ga naar about:config en verander browser.tabs.showSingleWindowModePrefs in true om deze opties in het Geavanceerd-paneel van je opties te tonen.
  • Privacy en beveiliging
  • Zoekfunctie
  • Add-ons
  • Versie 2.0 is beschikbaar in 37 talen (waaronder Nederlands)
Voor een geheel overzicht van alle features kan er hier (functieoverzicht) en hier (Unofficial Firefox 1.5.0.5 changelog) worden gekeken. Van de laatste is er helaas nog geen nieuwere beschikbaar.

Waar kan ik Firefox downloaden?
Voordat je Firefox ook daadwerkelijk gaat downloaden is het verstandig om de minimale systeemeisen door te nemen om er zeker van te zijn dat het op jouw systeem gaat draaien. Het is niet aannemelijk dat je systeem niet krachtig genoeg is, maar toch.

Windows:
Installer:Engels | Nederlands

Linux:
GTK2 + XFT installer:Engels | Nederlands
GTK + XFT (zonder installer):Engels | Nederlands

MacOS X:
Compressed Disk Image:Engels | Nederlands

Zip-versies
Sinds Firefox 1.0.2 worden er geen officiële zip-versies meer aangeboden na de problemen die o.a. met Firefox 1.0.1 boven tafel kwamen. Voor de mensen die ze echt nodig hebben zijn ze ook wel als nightly te downloaden van dezelfde datum. Voor 1.0.8 kan dat vanaf [url=fftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-aviary1.0.1/]deze[/url] twee mappen voor respectievelijk Engels en NL. De Nederlandse is zeker de 1.0.7, van de Engelse is het niet duidelijk of daar ook de laatste veranderen meegenomen zijn. Portable Firefox is in dat geval een beter alternatief dan de zip.

Mirrors:
http://www.mozilla.org/products/firefox/mirrors.html

Nightly Builds:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Bekende problemen:
  • Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt. Hierdoor kunnen er fouten optreden.
  • Op Win9x systemen kan het Windows pictogram te zien zijn. Zie deze tip om dat pictogram te veranderen.

Heb je nog wat handige links voor mij?
In onderstaande lijst zijn diverse links opgenomen welke meer informatie geven over Firefox en daaraan gerelateerde producten/onderdelen.

FAQ

Vraag: Hoe schakel ik de melding dat er nieuwe plugins gevonden zijn uit?
Volgens deze reactie op het Mozillazine Forum door het volgende te doen:
about:config
plugin.default_plugin_disabled --> False

Vraag: Hoe kun je extensies, die eigenlijk voor oudere versies van Firefox gemaakt zijn, toch gebruiken?
Daarvoor moet het maximale extensienummer in de extensie wijzigen. Dit kan als volgt worden gedaan:
  1. Open de xpi nadat je hem gedownload hebt in een archive-editor, 7-Zip of WinRar bijvoorbeeld
  2. Open het bestand install.rdf;
  3. Verander daarin de X in <maxversion>X</maxversion> in het versienummer van je huidige Firefox
Mocht je meer informatie willen, kijk dan hier. Ook kun je van www.extensionsmirror.nl aangepaste versies van extensies downloaden, of de extensie 'Nightly Tester Tools' gebruiken.
Vraag: Outlook (of ander programma's), snelkoppelingen of IE favorieten openen of 2 Firefox vensters of geven een foutmelding. Hoe moet ik dat oplossen?
Dit is op te lossen door een nieuwere versie van Firefox te installeren. Op deze pagina vind je meer informatie over het probleem.
Vraag: Hoe zorg ik ervoor dat er een nieuw tab in plaats van een nieuw window voor externe links geopend wordt?
Maak gebruik van de volgende verborgen optie:
browser.tabs.showSingleWindowModePrefs --> True

Na deze activatie kan je kunt de opties dan vinden onder:
Tools > Options > Advanced > Tabbed Browsing 
of
Extra > Opties > Geavanceerd > Navigeren met tabbladen

Vraag: Waar kan ik mijn profiel vinden?
Dit verschilt per OS wat wordt gebruikt om Firefox te draaien. Hieronder vind je een overzicht waar de profielen terug zijn te vinden:
  • Win XP/2000: %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ , waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[User_Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.
  • Windows 95/98/ME: C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\
  • Linux: ~/.mozilla/firefox/profiles/xxxxxxxx.default/
  • MacOS X: ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/ .
Vraag: Als ik de terugknop gebruik kom ik sommige pagina's weer bovenaan uit. Hoe komt dit?
[i]Firefox houdt niet op alle pagina's vast waar je gebleven bent. Dit is een bekend probleem. Op GoT kun je het in ieder geval oplossen door in je Voorkeuren (via Myreact in het menu bovenaan) HTTP 304-headers aan te zetten.
Dit blijkt alleen ook niet voor iedereen te werken, voor de meesten wel.

Met Firefox 2.0 zou dit probleem verholpen moeten zijn, helaas is dit nog steeds niet zo./i]
Vraag: In Firefox 2.0 zitten van die leuke shortkeys. Op GoT gebruik ik vaak Alt+S op te posten, en nog meer van die dingen. Dit gaat niet meer, omdat Firefox ze gebruikt. Hoe zet ik dit uit?
Hiervoor moet je twee waardes in de verborgen instellingen aanpassen...
ui.key.chromeAccess --> 0
ui.key.contentAccess --> 4

Vraag: In Firefox 2.0 is de 'search as you type' zoekbalk veranderd, ik wil de 'echte' terug!
Hiervoor moet je een regeltje text in je UserChrome.css plakken.
#FindToolbar > * {display:-moz-box}

Vraag: In Firefox 2.0 worden mijn tabs, als de balk erg vol is, in een menu'tje gegooit, en ik wil ze gewoon allemaal naast elkaar zien! Hoe zet ik dit weer zoals het vroeger was?
Hiervoor moet je de volgende code in je UserChrome.css plakken.
.tabs-alltabs-stack {display: none !important;}

Voor meer vragen kun je de officiële (Nederlandse) FAQ bekijken.

Firefox extensies, thema's & plugins

BBCodeExtra, makkelijk op verschillende fora om snel BBCode te gebruiken. Zie [smilies]BBCode extensie in firefox met GoT smilies voor BBCode met GoT-smiles :)
• Tabbrowser Extensies:
  • Tabbrowser Preferences - instellen waarvoor een nieuwe tab geopend moet worden
  • Tab Mix - Extensie die veel instellingen heeft maar niet zo instabiel is als TBE.
  • Tabbrowser Extensies - Super uitgebreide opties voor tabbed browsing Gebruik op eigen risico, afgeraden door developers. Kijk hier voor losse extensies die voor dezelfde functionaliteit zorgen.
IE Tab Om websites die helemaal niet in Firefox draaien, als je die nog tegenkomt, snel 'in IE' te kunnen bekijken
DownloadStatusbar of Downloadmanager tweak -- als je de standaard DL manager niet goed genoeg vind. De download manager vervangen door een externe kan met DownloadWith
Webdeveloper - Makkelijker voor WebDevelopers. Verschillende functies om windows te resizen, css te editen en nog veel meer..
Mozilla Backup - Een losstaand programma dat makkelijk een backup van je Firefox profiel kan maken. Zo kun je snel instellingen overzetten (bv als je een keer een nieuw profiel moet maken omdat de oude problemen geeft)
MinimizeToTray - Handig voor mensen die Firefox in de systemtray handiger vinden, in plaats van op de taakbalk.
• Webpagina's naar je eigen wensen aanpassen:• Stop vervelende ads/flash filmpjes:
  • Adblock, makkelijk om ads te blocken. Zet GoT en T.net wel op de whitelist, als je dit niet doet riskeer je een ban! Bovendien is het wel zo netjes om ons mooie forum een beetje steun te geven.
  • ucchan heeft een tutorial geschreven hoe je deze filters goed op kunt zetten.
  • FlashBlock zorgt ervoor dat Flash filmpjes niet automatisch gestart worden maar dat je eerst moet klikken om ze te starten.
  • TweakNetworkSettings zorgt voor het makkelijk instellen van het maximale aantal verbindingen, of pipelining aanstaat etc.
[/td]

Het installeren van verschillende plugins/handigheidjes in Linux

Java: Installeer, als je dat nog niet had, een java runtime environment of een development kit (deze als je ook in java wilt programmeren), zoals J2RE1.4. Vervolgens zoek je de locatie van de file javaplugin_oji.so (dit kan afwijken, het eindigt in ieder geval op oji.so, dus gebruik find/locate hierop). Doe als je het path van deze file gevonden hebt dit als je in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins staat: ln -s /usr/lib/j2se/1.4/jre/plugin/i386/mozilla/javaplugin_oji.so . Herstart firefox en kijk bij about:plugins of het gelukt is.
Flash. Gebruik de flash linux installer van macromedia (typ deze 3 woorden in in je adresbalk en je bent er) en maak net zoals bij java in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins symlinks naar de files /usr/lib/flashplugin-nonfree/flashplayer.xpt en /usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so .
• Als je geen rootrechten op het systeem hebt maar deze software wel aanwezig is kun je de symlinks maken in ~/.mozilla/plugins/ . Eventueel moet je deze directory nog zelf aanmaken.
• Als je graag wilt dat externe applicaties firefox gebruiken om urls in te openen (zoals amsn, xchat) kun je dit als volgt doen:
mozilla-firefox -remote "openurl(http://www.tweakers.net)"
Probeer dit eens uit vanaf de shell en kijk ook eens hier naar wat de opties zijn. Uiteraard hangt de representatie van de url af van de applicatie die het commando geeft, bij amsn is het bijvoorbeeld $url.

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 27-01-2007 22:29 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Posten maar!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:47

StarWing

Huh ?!?

Is het eigenlijk mogelijk om de locale van de google zoektab te veranderen ? Als belg zijnde zou het handig zijn om daar een BE google te hebben ipv een NL google.

In het configscherm van windows staat alles correct ingesteld, op BE.

Page intentionally left blank.

Anoniem: 31421

StarWing schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:15:
Is het eigenlijk mogelijk om de locale van de google zoektab te veranderen ? Als belg zijnde zou het handig zijn om daar een BE google te hebben ipv een NL google.

In het configscherm van windows staat alles correct ingesteld, op BE.
http://mycroft.mozdev.org...rch=yes&submitform=Search

• TheZeroorez
  • Niet online
Ga naar C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins, daar kun je 'google-nl' de naam 'gooble-be' geven. In het bestand zelf wordt enkel '.com' gebruikt, dus hij gaat dan automatisch naar 'jouw' google. Je zou het nog kunnen forcen naar .be denk ik.

Maak wel eerst een backup van het bestandje :+

edit:
Gewoon te downloaden zelfs 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 20-09-2006 16:22 ]

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Mooi SP!
thnx voor die kb/loader is best leuk ding!

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Anoniem: 45135

Underworld schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:05:
Mooi SP!
thnx voor die kb/loader is best leuk ding!
Waar zie je die :)..

• TommyGun
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Ik zie hem idd ook niet, hij zal wel n post uit het vorige topic bedoelen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik denk dat het over een post van mij gaat :)

Reinier in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IX"

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
Hmm ik had hier op een aantal pc's FF 1.5.0.6 draaien, normaal bij een nieuwe versie gaat hij vanzelf updaten, dit keer ook maar bij alle pc's mislukte dat en zei FF datie een volledige update zou downloaden. Prima verder... maar sinds ik 1.5.0.7 draai merk ik dat sommige sites een paar dingen verschoven zijn of nog erger, stukjes/elementen van sites die net op de achtergrond geladen zijn in een ander tab ineens verschijnen op de website die ik op dat moment bekijk!

Ik heb toevallig een laptop schoon geinstalleerd en dus direct FF erop, daar viel het me op dat ik dezelfde rare effecten kreeg... krijg bijna zin om terug naar 1.5.0.6 te gaan...zal eens wat voorbeeldsites zoeken..

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
een kennis van me is bij update naar 1.5.0.7 al zijn favorieten kwijtgeraakt, inclusief paar met logins met passw., dus die was pissed, zo pissed dat die naar Opera is gegaan. Ik hem uitgelegd dat ik het hier vaker heb zien langskomen.... Maargoed, ikzelf heb een 2-maandelijkse backup van mijn backup dir, waar alle echt belangrijke dingen instaan, zoals bijv. bookmarks (en fotos, docs, msn logs, email en appz), is 1 drd-rw per 2 maanden fikken. Achja.

• Jazco2nd
Wel raar dat een final dit soort dingen vertoond...gebruik Firefox al sinds 0.6 ofzo.. indertijd had je sites die niet werkten, maar zoiets had ik nog niet meegemaakt.

Wat ik ook erg slordig vind... sinds 0.6 had je al het probleem dat een leeg venster opende bij sommige dingen die je downloadde. Daar hebben ze nog steeds niets aan gedaan (kweet dat er een extensie is maar die werkt niet altijd (zorgt soms ook voor problemen) en het is toch belachelijk dat zoiets niet gewoon wordt opgelost?). En bijv de autohide extensie zou ook overbodig moeten zijn.
En zo zijn er wel meer vage dingetjes, sinds 1.0 had ik wel verwacht dat ze eindelijke met degelijke RSS ondersteuning zouden komen... neehoor...pas in 2.0!
Ik overweeg dan ook sereus om over te stappen op Opera, Opera Mini voor mobieltjes vind ik echt goed gemaakt.. heel eenvoudig en krachtig. Als de echte Opera ook zo is ga ik genieten.
Vooral van de snelheid want ik hoor dat Opera bijna net zo snel als IE opstart dus dat verhaaltje dat IE veel sneller kan opstarten omdat het geintegreerd is is niet een goed excuus voor Firefox.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Sjah schreef op donderdag 21 september 2006 @ 03:12:
een kennis van me is bij update naar 1.5.0.7 al zijn favorieten kwijtgeraakt, inclusief paar met logins met passw., dus die was pissed, zo pissed dat die naar Opera is gegaan. Ik hem uitgelegd dat ik het hier vaker heb zien langskomen.... Maargoed, ikzelf heb een 2-maandelijkse backup van mijn backup dir, waar alle echt belangrijke dingen instaan, zoals bijv. bookmarks (en fotos, docs, msn logs, email en appz), is 1 drd-rw per 2 maanden fikken. Achja.
In de profile is een directory bookmarkbackups. Hierin slaat Firefox backups van je bookmarks op :)

PS: Is het mogenlijk de TS (die overigens zeer goed is _/-\o_) een beetje op te schonen?
- Er staat informatie in over 1.5.0.5 en 1.5.0.6 terwijl 1.5.0.7 uit is.
- Informatie over 1.0 kan er misschien wel uit?

Verder gebruik ik zelf de Nightly Tester Tools om incompatible extentions te laten draaien ipv het handmatig aanpassen van install.rdf.

[ Voor 22% gewijzigd door JoetjeF op 21-09-2006 10:47 ]

Anoniem: 169981

Nu versie 9.02 van Opera uitgekomen is raadt ik echt iedereen die Opera nog nooit geprobeert heeft het te installeren.

Installeer het, pas de instellingen aan aan je wensen en gebruik de browser een paar dagen.

Als je eenmaal gewent bent aan de mouse gestures zal je niet meer terug willen gaan naar IE of Firefox.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38

DizzyWeb

Ondertiteld

Waarom zou ik willen wennen aan dingen die ik vervelend vind, terwijl Firefox het doet op de manier die ik wel fijn vind? ;)

• spaceboy
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

Anoniem: 169981 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:36:
Nu versie 9.02 van Opera uitgekomen is raadt ik echt iedereen die Opera nog nooit geprobeert heeft het te installeren.

Installeer het, pas de instellingen aan aan je wensen en gebruik de browser een paar dagen.

Als je eenmaal gewent bent aan de mouse gestures zal je niet meer terug willen gaan naar IE of Firefox.
Kun je uitleggen (heb geen zin om Opera te installeren als jij het zo kunt vertellen) wat het verschil is tussen de gestures in FF en in Opera?

Overigens, over de startpost: bij MIJ werkt Rabobank gewoon. Ook zonder die page met cookies weggooien, of weet ik wat voor ellende... :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• TheZeroorez
  • Niet online
Anoniem: 169981 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:36:

Firefox is veel beter aan te passen. Zo bijvoorbeeld ;)

Geef voortaan liever échte argumenten, zoals in het vorige deel een keer heel goed gedaan is ( d:)b ). Ik heb Opera een aantal keren geprobeert, maar blijf toch bij Firefox.
spaceboy schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:56:
Overigens, over de startpost: bij MIJ werkt Rabobank gewoon. Ook zonder die page met cookies weggooien, of weet ik wat voor ellende... :)
Heb jij gewoon 1.5.7? Ik heb niets met de Rabobank, dus weet er weinig van af :+ Als je 2.0 hebt, wil je het dan even met 1.5.7 testen? Het kan namelijk dat er verschil in zit..

[ Voor 23% gewijzigd door TheZeroorez op 21-09-2006 18:58 ]

• spaceboy
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

TheZeroorez schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:57:
[...]

Geef voortaan liever échte argumenten, zoals in het vorige deel een keer heel goed gedaan is ( d:)b ). Ik heb Opera een aantal keren geprobeert, maar blijf toch bij Firefox.
[...]

Heb jij gewoon 1.5.7? Ik heb niets met de Rabobank, dus weet er weinig van af :+ Als je 2.0 hebt, wil je het dan even met 1.5.7 testen? Het kan namelijk dat er verschil in zit..
Ik heb gewoon 1.5.0.7. En ik doe (bij de Rabobank) zowel bankieren als beleggen en dat gaat allemaal prima. Tenzij ik iets over het hoofd zie? Maar bij mij gaat 'ie out-of-the-box gewoon goed, geen gekke dingen gezien (ik was een IE-junkie, maar ben sinds een maand over, dus heb al wel een transactie of 5 a 10 gedaan, no problems).

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik werk al meer dan een jaar probleemloos met FF en Rabobank :) daarvoor was eht wel eens lastig maar dat heb ik al sinds tijden neit meer :)
Sinds een tijdje is een maat van me weer in een anti-msn bui en weigert hij weer eens msn te gebruiken en meot alles weer via IRC....nou ahd ik weinig zin om weer een irc client te installen omdat hij zo nukkig is. Dus ik ben gaan zoeken naar een online client, maar toen kwam ik ChatZilla tegen, een plugin voor FF waarmee je kunt IRC'en.
Serieus geweldig, tis nog een beta en dat emrk je soms maar echt geweldig :)
gewoon vanuit de adresbalk even irc: en whopa venster opent..klik-klik en k zit in eht juiste kanaal. Snel, simpel en makkelijk in gebruik zelfs voor IRC n00bs als ik.
Ondertussen al meer iets van 3 jaar tevreden Mozilla suite/FF gebruiker :)

Gabriël AM5

• TheZeroorez
  • Niet online
Je zou bovenaan een aantal linkjes moeten missen schiet mij ineens te binnen. Ik heb het even bekeken, en mis niets. Ik verwijder dat deel van de TS dus ook.

• Underworld
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

TommyGun schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:29:
[...]

Ik zie hem idd ook niet, hij zal wel n post uit het vorige topic bedoelen.
Sorry had idd ff moeten refereren! O-) :X

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 19:46
Inderdaad: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5d925fa4a58a54893334689ae31d06eb/full.png
clickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb om een of andere reden weer last van de "tril bug". Het lijkt alsof de inhoud van het venster telkens 2 pixels omhoog springt en weer terug. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de shell die ik gebruik. Ik gebruik namelijk Blackbox ipv Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

sapphire schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:08:
Ik werk al meer dan een jaar probleemloos met FF en Rabobank :) daarvoor was eht wel eens lastig maar dat heb ik al sinds tijden neit meer :)
Sinds een tijdje is een maat van me weer in een anti-msn bui en weigert hij weer eens msn te gebruiken en meot alles weer via IRC....nou ahd ik weinig zin om weer een irc client te installen omdat hij zo nukkig is. Dus ik ben gaan zoeken naar een online client, maar toen kwam ik ChatZilla tegen, een plugin voor FF waarmee je kunt IRC'en.
Serieus geweldig, tis nog een beta en dat emrk je soms maar echt geweldig :)
gewoon vanuit de adresbalk even irc: en whopa venster opent..klik-klik en k zit in eht juiste kanaal. Snel, simpel en makkelijk in gebruik zelfs voor IRC n00bs als ik.
Ondertussen al meer iets van 3 jaar tevreden Mozilla suite/FF gebruiker :)
Dude ... ChatZilla bestaat al superlang :D Het werd nog voordat FireFox er was samen met de Mozilla 1.x.x versies meegeleverd ;)

Misschien dat de Extension Beta is, maar kwa opzet/code is het imho redelijk Stable/Final !!

En toch gebruik ik X-Chat :X Maar je kan tenslotte niet genoeg IRC Clients hebben hé ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Janssen schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:10:
Ik heb om een of andere reden weer last van de "tril bug". Het lijkt alsof de inhoud van het venster telkens 2 pixels omhoog springt en weer terug. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de shell die ik gebruik. Ik gebruik namelijk Blackbox ipv Explorer.
Je zegt het zelf al. Jij gebruikt Blackbox. Ik denk dat iedereen hier, die Windows gebruikt, Explorer als shell heeft, en de rest Mac/Linux users zijn. Het is dus geen bug, maar gewoon een Shell die 'anders' is waardoor het niet werkt.

Anoniem: 13897

Voor de geinteresseerden, ik ben sinds kort overgestapt op Firefox en het bevalt heel aardig. Op dit moment draai ik Firefox 3.0 (alpha geloof ik), oftewel minefield. En eigenlijk werkt dat prima, een site als 9292ov.nl welke in Firefox 2.0 beta2 problemen geeft lijkt het hierin prima te doen...

Verder nog geen problemen tegengekomen (crashte bij het afsluiten, maar liever dan dan tijdens het browsen) hoewel ik moet zeggen dat ik alleen Drag de Go als extensie heb draaien en verder niks. Maar dacht dat het misschien wel leuk was voor de hobbyisten om te proberen ;)

De minefield start page:
http://www.mozilla.org/projects/minefield/

Ik heb de laatste build zelf hier vandaan:
http://ftp.mozilla.org/pu...htly/2006-09-22-05-trunk/

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 13897 op 23-09-2006 12:16 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat klopt, aanpasbaarheid kan een voordeel zijn. Alleen hoef je Opera bijna niet aan te passen omdat er zoveel standaard in zit. Bovendien kleven er ook enkele nadelen aan de plugins voor Firefox, die je ongetwijfeld al hebt ervaren (problemen bij updates, bij elke pc opnieuw plugins downloaden, veel plugins vertragen FF).
Wat wil je met dit plaatje bewijzen :? Zowel in Opera als FF kun je de complete layout op de schop nemen, inclusief skins, zelf gemaakte knoppen, vinkjes en menu's.
[...]
Je opmerking is terecht. MIV bedoelde waarschijnlijk te zeggen dat Opera zowel voordelen (sneller, meer standaard ingebouwde functies), als nadelen (minder goed bug tracking systeem en meer render probleempjes) tov FireFox heeft.

In het algemeen geldt: als je nooit een andere browser probeert dan vind je ook nooit iets beter. Firefox wordt steeds meer gebruikt, terwijl het niet evenredig veel beter wordt. Het wordt meer gebruikt omdat meer mensen van Firefox horen en deze mensen FF beter vinden dan IE. Als iedereen tegelijkertijd ook Opera zou proberen, zouden veel meer mensen bij Opera blijven hangen.

Voor iedereen die een nieuwe browser wil proberen: Probeer een nieuwe browser niet een paar minuten, maar eerder een week en oordeel daarna of je vorige browser die je door-en-door kent beter of slechter is :).
Zelf gebruik ik Opera voor 98% van de pagina's, in 1% van de gevallen Firefox en de overige 1% is IE-only en negeer ik.

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 23-09-2006 13:09 ]

Anoniem: 13897

Hmmm, ik heb opera ook geprobeerd maar was er niet heel gek op... Had niet echt het idee dat het veel sneller was en vooral scrollen door een pagina met veel plaatjes ging enorm schokkerig en moeilijk. Is dat een bekend verschijnsel?

• Sjah
speculatief:
ik denk dat IE7 finale niet ver weg meer is, en er is al gezegd dat dat door een essential update mensen door de strot zal worden gedwud. En gouden kans voor Fx (en Opera), want mensen gaan eindelijk nadenken over hun browser,zien dat het eeuwige IE6 niet meer vanzelfsprekend is, concluderen bijv. dat ze IE7 niet fijn of lelijk vinden, en gaan Fx proberen. Misschien een paar procent groei erbij in komend halfjaar... :9 Aan de andere kant kunnen er ook mensen weglopen naar IE7.

• TheZeroorez
  • Niet online
Hierboven geef je een heel mooi voorbeeld. Er zit standaard zo veel in, dat het weer vervelend kan worden.

Er zijn genoeg mensen die al die mouse-gestures enzo niet willen, en het dus ook standaard niet nodig hebben. Zelfs Firefox heb ik nog kaler gesloopt dan 'ie al is, en bepaalde dingen er juist bij gestopt. Het is echt persoonlijk. Eén feit is er: IE6 is een slechte browser. Of Opera, Netscape, Firefox, IE7, Safari, Konsole of wat dan ook beter is is niet te zeggen. Het ligt grotendeels aan de persoon.

En nee, ik heb het niet een aantal minuten geprobeert, maar een week. Ook toen ik (met 1.5.0.5) wéér problemen met ActiveX had wilde ik echt een oplossing. Opera was hem gewoon echt niet, maar gelukkig werkt alles in FF2.0 goed :)

Minefield heb ik trouwens ook, maar dat bekijk ik gewoon af-en-toe als ik er zin in heb. Ik probeer een beetje de dingen uit de laatste changelogs uit, en kijk of ik bugs enzo kan vinden :+

Wat betreft dat van die dingen die dan 'weg' zijn.. Back-uppen rulez!
Anoniem: 13897 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:52:
Hmmm, ik heb opera ook geprobeerd maar was er niet heel gek op... Had niet echt het idee dat het veel sneller was en vooral scrollen door een pagina met veel plaatjes ging enorm schokkerig en moeilijk. Is dat een bekend verschijnsel?
Je stelt nu een vraag over Opera in het Firefox-topic 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 23-09-2006 13:59 ]

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 13897 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:52:
Nee, dat is geen bekend verschijnsel. Probeer de laatste Opera 9.02.
TheZeroorez schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:58:
En nee, ik heb het niet een aantal minuten geprobeert, maar een week. Ook toen ik (met 1.5.0.5) wéér problemen met ActiveX had wilde ik echt een oplossing. Opera was hem gewoon echt niet, maar gelukkig werkt alles in FF2.0 goed :)
Je zou toch juist blij moeten zijn als ActiveX niet werkt :P, het is enorm onveilig. ActiveX is juist iets wat IE-only is en alleen met een speciale plugin werkt in FF. Het enige wat ik ken wat nog met ActiveX werkt is spyware.
TheZeroorez schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:58:
Hierboven geef je een heel mooi voorbeeld. Er zit standaard zo veel in, dat het weer vervelend kan worden.
Opera vraagt de eerste keer dat je per ongeluk een mouse gesture gebruikt of je mouse gestures aan of uit wil zetten. De meeste features merk je per ongeluk op en dan denk je 'das handig' of 'mwah gebruik ik niet'. Je wordt niet geforceerd. Voorbeeld: Als je per ongeluk een tab sluit, dan kun je ctrl-z klikken, puur uit gewoonte uit Word. Om er vervolgens achter te komen dat dit ook werkt in Opera :). In FF 2.0 welke volgend jaar ergens uitkomt als final schijnt het ook te zitten, maar dat weten jullie vast beter dan ik :P.

[ Voor 19% gewijzigd door dr snuggles op 23-09-2006 14:30 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
wwillem schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:27:

[...]

Je zou toch juist blij moeten zijn als ActiveX niet werkt :P, het is enorm onveilig. ActiveX is juist iets wat IE-only is en alleen met een speciale plugin werkt in FF. Het enige wat ik ken wat nog met ActiveX werkt is spyware.
Je snapt wel wat ik bedoel. Windows Media Player deed het dus niet door Firefox heen, nu weer wel. Het kwam door dat geklooi met ActiveX ;)
[...]

In FF 2.0 welke volgend jaar ergens uitkomt als final schijnt het ook te zitten, maar dat weten jullie vast beter dan ik :P.
Undoclosetab zit er inderdaad standaard bij. Ctrl+Z doet het hier alleen niet, geen idee of het een shortcut heeft, en wat die dan is..

• Sjah
wwillem schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:27:
Het enige wat ik ken wat nog met ActiveX werkt is spyware.
Ik ken verder ook niet veel, behalve als je foto's moet uploaden naar Kruidvat of Hema ofzo voor afdrukken, is het ActiveX. Maar in Fx wordt dan mooi de Java machine opgestart. _/-\o_
Konqueror bedoel je denk ik. Denk dat de van de al niet al te veel linux-mensen, maar een klein gedeelte die gebruikt, dus 0.2% aandeel ofzo? :P

[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 23-09-2006 14:46 ]

• dr snuggles
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:43:
Ik ken verder ook niet veel, behalve als je foto's moet uploaden naar Kruidvat of Hema ofzo voor afdrukken, is het ActiveX. Maar in Fx wordt dan mooi de Java machine opgestart. _/-\o_
Net even gechecked: In alle browsers behalve IE wordt Java gestart, best netjes inderdaad :).

• Sjah
Ja best stoer, en het bewijst maar dat je zonder ActiveX niks mist. Maarja "we-controll-all-Ms" moest zo nodig een poging wagen om Java uit de markt te drukken, is ze dus mooi niet gelukt.

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, ik doelde dus op de problemen met embedded media, wat door ActiveX zou komen.

Het enige waar je het echt voor nodig hebt is Windowsupdate :+

• Sjah
En zelfs dat is met de komst van Vista zometeen ten einde, die gebruikt geen browser meer voor update, beterzzz.

Maar of Active X uit te roeien is..... er zijn zat bedrijven die speciaal geschreven software gebruiken die dik afhankelijk is van IE (vanwege ActiveX).

• TheZeroorez
  • Niet online
We gaan het ze moeilijk maken.. >:)

Maarja, Vista is weer een verhaal op zich. Daarbij moet je betalen voor de bugfixes (fouten die door MS zijn gemaakt dus) 8)7 Bovendien is het lelijker, zwaarder, en minder goed te controleren.

Nee, ik blijf zo lang mogelijk bij XP, en ga dan eens een mooie Linux distro uitkiezen :Z

• Sjah
het is zwaarder ja, maar wat bedoel je met moeten betalen voor bugfixes? Bedoel je dat illegale versie's geen toegang meer hebben tot winupdate? tJa, misschien maar eens een legale versie aanschaffen. O-)
Zelf blijf ik denk ik ook nog even bij Xp, doet alles wat het moet doen,en ik mis geloof ik niks als ik Vista links laat liggen (nee, ook Dx10 voorlopig niet, speel zeer weinig spellen).

• TheZeroorez
  • Niet online
Helemaal eens met jou. Maar ik heb wel 'legaal' Windows, ik zit op het zelfde IP als m'n vader, jeweetwel. Maar eigenlijk moet je betalen voor hun fouten ja. Windowsupdate gaat je geld kosten, en wat krijg je door de updates? Fixes vande foutjes van MS ja :+

Maar ik denk dat we maar weer over FF moeten gaan lullen, DM of mail anders ff :)

• Sjah
Ok weer even over Fx, wanneer komt er een native ingebouwde goeie zoom-functie, ala die van IE7, Fx 3.0? Mmm, zelfs al zou dat het geval zijn, dan is dat toch weer een jaar wachten. :|

• OkselFris
  • Laatst online: 03-06 21:11

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik zoek een oplossing voor het gedrag van de Bookmarks.
De bookmarks gebruik ik via de zijbalk. Nu hebben IE 7 en andere browser veelal een optie dat zodra je een bookmark folder openklapt, de vorige en openstaande bookmark folder sluit.
Zo blijft het overzichtelijk en heb je uiteindelijk niet veel folders tegelijk openstaan.
Ik mis echter deze mogelijkheid in Firefox. Tussen de extensies kan ik ook niks vinden.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• TheZeroorez
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:16:
Ok weer even over Fx, wanneer komt er een native ingebouwde goeie zoom-functie, ala die van IE7, Fx 3.0? Mmm, zelfs al zou dat het geval zijn, dan is dat toch weer een jaar wachten. :|
Ik denk dat het inderdaad pas met 3.0 zal komen. Als het in 2.0 zou komen, had het al wel in de bèta's gezeten... Misschien komt het in een eventuele 2.5 nog?

Er zijn inderdaad wel wat extensies voor, maar niet native..

• DizzyWeb
  • Laatst online: 11:38

DizzyWeb

Ondertiteld

Zoom lijkt me nu net iets voor een extensie. Ik zie niet echt in waarom dat nu standaard in een browser moet zitten...

• dr snuggles
  • Niet online
DizzyWeb schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:56:
Zoom lijkt me nu net iets voor een extensie. Ik zie niet echt in waarom dat nu standaard in een browser moet zitten...
Zoomen is anders verdomd handig als je een pagina tegenkomt waarbij het lettertype net iets te groot of te klein is (zeker in combinatie met een hoge resolutie op je monitor) of als je even een plaatje volledig wil zien door uit te zoomen. Dezelfde redenen waarom er een zoom functie zit in Acrobat reader eigenlijk.

• Sjah
DizzyWeb schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:56:
Omdat die lomp zoomen, niet fijn groot maken, maar 2% groter is gelijk 5x zo groot, schiet niks op natuurlijk. Dat moet native in de engine gestopt worden.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:58
Ik heb sinds vandaag een raar probleem met 2.0 Beta 2. Als ik een adres intik in de adres balk werkt mijn ENTER knop niet, maar moet ik naar het pijltje met ga. Iemand hier een oplossing voor?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Macer schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:43:
Ik heb sinds vandaag een raar probleem met 2.0 Beta 2. Als ik een adres intik in de adres balk werkt mijn ENTER knop niet, maar moet ik naar het pijltje met ga. Iemand hier een oplossing voor?
Gebruik je toevallig Tab Mix Plus? Dan heb je hiervan 0.3.0.60819 nodig. De nieuwste versie is voor de nightly build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Macer schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:43:
Draai je de officiële of Bon Echo? Bij die laatste was dit pas namelijk een probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:58
Ik heb het sinds een update van Tab Mix Plus volgens mij.. Zal het eens proberen met de versie die JoetjeF aangeeft.
Ik gebruik Beta 2 (build 2006082101)

Edit opgelost met de oudere Tab Mix Plus versie

[ Voor 27% gewijzigd door M@cer op 24-09-2006 10:23 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
[...]

[...]

Bij mij werkt de Rabo al een jaar of anderhalf jaar probleemloos, zonder iets te veranderen aan Firefox. Ook de melding van de Rabobank dat hun site niet met iets anders dan IE werkte heb ik al erg lang niet gezien, dus de Rabobank heeft gewoon hun site aangepast indertijd.
Met Fortis werken een aantal dingen niet zo lekker.

Wat ik ook een vreselijk systeem vind: Outlook Web Acces, Uni Utrecht email werkt daarmee, werkt slecht in FF, heb daar 3jr geleden al over geklaagd maarja..
Zelfde geld voor HVA Mail, is niet Outlook based maar werkt ook niet helemaal lekker. Maar goed beide liggen aan de sites en niet aan FF.

Wegens de eerder genoemde vervelende dingen in FF die al sinds 0.6 erin zitten en gewoon niet worden opgelost, zelfs nu we enkele mijlpalen verder zijn, denk ik serieus over een overstap naar Opera. Niet dat FF niet lekker werkt, maar ik verwacht gewoon na zoveel releases dat ze die dingen oplossen... tis vooral security fixes geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Weet iemand ook toevallig of de mensen van Portable Firefox ook nog van plan zijn om de 1.5.0.7. update binnenkort uit gaan geven?
Ik zit namelijk nu al bijna twee weken de melding van ff dat er een update is weg te drukken. Op de site van Portable Firefox (http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable) staat enkel nog de 1.5.0.6. versie als download.
Het lijkt haast wel of Portable Firefox niet meer belangrijk is ;(

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Portable Firefox wordt ook niet door de 'echte' devvers gemaakt..

Maar ik gebruik ook op m'n USB-stick gewoon 2.0 bèta (de Portable-versie...) en moet zeggen dat het lekker werkt d:)b

Jammer alleen dat ze bij mij op school heel slecht beveiligde PC's hebben, en nu juist Portable Firefox wél geblokt wordt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Hoe kunnen ze dat nou blokkeren..
Opzich zouden ze via een proxy kunnen werken, die poorten kun je wel in de settings van IE vinden en die weer op je firefox toepassen, mag geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kaspers schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:12:
Hoe kunnen ze dat nou blokkeren..
Opzich zouden ze via een proxy kunnen werken, die poorten kun je wel in de settings van IE vinden en die weer op je firefox toepassen, mag geen problemen opleveren.
Ja, maar voor een half uurtje ofzo schiet dat niet op.

Het enige wat ze dus hebben gedaan is: Een user-account gegeven, die geen installers kan gebruiken (naja, op het bureaublad wel..), en alle niet-gebruikte poorten dicht gesmeten. Ik moet inderdaad eens uitvogelen welke poorten ze zoal voor hun progsels gebruiken.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Apps kun je vaak wel installeren in c:\documents and settings\ aangezien daar ook je instellingen heen worden geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Da's wat ik zei: Op het bureaublad bijvoorbeeld. Je kunt inderdaad mijn documenten ofzo er prima voor gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Op mozilla's FTP zie ik RC1 staan met datum van vandaag. Zou dit de enige echte RC1 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Firefox 2 RC1 is inderdaad te downloaden vanaf hun ftp site.

Cosmetische veranderingen: nieuwe refresh button, nieuwe home button en de kleuren van de tabs zijn anders.
Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/843/ff2rc1he3.th.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door GoTyce op 26-09-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hier een kleine indruk van RC1: skin is beter dan beta 2 , maar die go-button en de searchknop, zijn NIET te verwijderen. :( Blijf de vernieuwing van de skin toch een verslechtering vinden.
Spellingscontrole doet het nu bij mij opeens wel, ben er blij mee. Maar waar is optie gebleven: koppelingen die nieuw venster openen forceren in hetzelfde tabblad? :|
Tenslotte vind ik irritant dat nu in searchbalk naast het Google icoontje ook letterlijk Google te lezen is (of eBay naast eBay icoontje), icoontje is wel genoeg IMO.

[ Voor 48% gewijzigd door Sjah op 26-09-2006 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

weet iemand of je gmail emails kan openen in tabs :)

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 26-09-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 127468 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:58:
Mij nog niet gelukt helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[shift] indrukken en dan op een mailtje klikken. Maar denk niet dat dit is wat je wilt. ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Br@m schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:22:
[...]

[shift] indrukken en dan op een mailtje klikken. Maar denk niet dat dit is wat je wilt. ;)
Nieuw venster zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niet heel prettig idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik hoopte dat deze het kon maar deze werkt niet :(
http://userscripts.org/scripts/show/814

Description: Adds a target_blank to gmail and delicious links so that they can open in a new tab and in the background (tabbrowser set appropriately)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Sjah schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:08:
Hier een kleine indruk van RC1: skin is beter dan beta 2 , maar die go-button en de searchknop, zijn NIET te verwijderen. :(
Ik gebruik UI Tweaker, waarmee je iig de Go Button kan verwijderen. Neem aan dat je in een toekomstige versie ook de searchknop kan verwijderen, die irriteert mij ook mateloos.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ctrl+Shift en dan op de mail klikken? Of bedoel je iets anders?

• Sjah
JoetjeF schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:58:
[...]

Ik gebruik UI Tweaker, waarmee je iig de Go Button kan verwijderen. Neem aan dat je in een toekomstige versie ook de searchknop kan verwijderen, die irriteert mij ook mateloos.
Ze zeggen in de release-opmerkingen (die er al zijn,netjes), dat met nieuwe RC's er nog tweaks aan de skin zullen komen. Hopen we dan maar op, alhoewel ik nog hooguit RC2 verwacht.....

Oja, opties heeft een aardige door-elkaar-husseling gehad. Waar dat nou weer voor nodig is.... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 27-09-2006 02:37 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik RC1 erg goed vind.

Het enige minpunt (in tegenstelling tot wat de anderen waarschijnlijk vinden..) vind ik dat je nu bij je knoppen zo'n lelijk vierkant eromheen krijgt.. Ik vond enkel die glow echt enorm cool :+

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
[b][message=26558533,noline]
Ze zeggen in de release-opmerkingen (die er al zijn,netjes), dat met nieuwe RC's er nog tweaks aan de skin zullen komen. Hopen we dan maar op, alhoewel ik nog hooguit RC2 verwacht.....
Stom vraagje misschien, maar waar kan ik die opmerkingen vinden?

Anoniem: 100904

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb net even RC1 geprobeerd, maar verschrikkelijk zeg, wat laden alle pagina's traag. Lijkt wel of ik op een 56k6 modem zit :'(
Als je via de mainpage of FORUMS klikt, opent ie in een nieuwe tab, terwijl ik dat niet eens aangegeven heb.
Back to 1.5.0.7 for me :)
Of zijn er al van die snelheids tools, als Firetune die werken op RC1? :) En ook extensies voor de layout die al op RC1 werken? :)

[ Voor 53% gewijzigd door Phyxion op 27-09-2006 13:12 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• TheZeroorez
  • Niet online
FnF schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:08:
Ik heb net even RC1 geprobeerd, maar verschrikkelijk zeg, wat laden alle pagina's traag. Lijkt wel of ik op een 56k6 modem zit :'(
Als je via de mainpage of FORUMS klikt, opent ie in een nieuwe tab, terwijl ik dat niet eens aangegeven heb.
Of zijn er al van die snelheids tools, als Firetune die werken op RC1? :) En ook extensies voor de layout die al op RC1 werken? :)
De enige extensie hier die ik NIET aan de praat krijg met Nightly Tester tools is Fasterfox... Ik moet troiuwens zeggen dat het echt totaal niet langzamer is. Heb je al de pipelining-tweak uitgevoerd, en heb je wel een juiste hoeveelheid cache ingesteld?

En ja, er zijn ook al skins die werken, zoek maar gewoon ;)

Dat GoT in een tab wordt geopend is logisch, als hele pagina's in popups geladen worden is het nut van tabbed browsing weg :+

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TheZeroorez schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:20:
[...]

De enige extensie hier die ik NIET aan de praat krijg met Nightly Tester tools is Fasterfox... Ik moet troiuwens zeggen dat het echt totaal niet langzamer is. Heb je al de pipelining-tweak uitgevoerd, en heb je wel een juiste hoeveelheid cache ingesteld?

En ja, er zijn ook al skins die werken, zoek maar gewoon ;)

Dat GoT in een tab wordt geopend is logisch, als hele pagina's in popups geladen worden is het nut van tabbed browsing weg :+
Het gaat mij niet om skins, maar om bijvoorbeeld de searchbar te verwijderen :)
Inmiddels wat met RC1 om zitten prutsen, en is nu al wat sneller :)

• TheZeroorez
  • Niet online
FnF schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:37:
[...]

Het gaat mij niet om skins, maar om bijvoorbeeld de searchbar te verwijderen :)
Inmiddels wat met RC1 om zitten prutsen, en is nu al wat sneller :)
Ik denk dat je voor de echte mods toch CSS moet gaan leren.. Voor de 'standaard' tweaks echter, kun je goed uit de voeten met Tweakguides, en niet te vergeten UI Tweaker.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TheZeroorez schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:41:
[...]

Ik denk dat je voor de echte mods toch CSS moet gaan leren.. Voor de 'standaard' tweaks echter, kun je goed uit de voeten met Tweakguides, en niet te vergeten UI Tweaker.
Oké, zal eens even kijken of daar wat te vinden is :) Inmiddels ben ik tevreden over RC1, ik denk dat ik hem er maar op laat :)
Die UITweaker werkt niet om de searchbar te verwijderen, helaas :)

[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 27-09-2006 14:45 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
FnF schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:42:
Die UITweaker werkt niet om de searchbar te verwijderen, helaas :)
Ik dacht dat dat een voorbeeld was..?

Maar werkt
To Uninstall a Firefox search plugin, open the searchplugins folder situated in the Mozilla Firefox 1.5 installation directory (C:\Program Files\Mozilla Firefox\). Sort the entire folder by name so that files selected with any search engine stay together at one place.

Delete both .src and .gif or .png search plugin files for the search engine you want to remove. For example, to remove the eBay search engine, you would delete the files "ebay.src" and "ebay.gif". Restart Firefox and the search engine will be deleted forever. Any custom search engines may be located in the Firefox Profile folder inside Windows Application Data folder.

There's even a Firefox extension for uninstalling Firefox search plugins - just right click on a search plugin and choose Delete.
Niet ook gewoon met 2.0? Misschien doet die extensie het zelfs, als je even het bestand aan past, hoef je niet eens op de manuele manier te 'tweaken'.. :P

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TheZeroorez schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:48:
[...]

Ik dacht dat dat een voorbeeld was..?

Maar werkt
[...]

Niet ook gewoon met 2.0? Misschien doet die extensie het zelfs, als je even het bestand aan past, hoef je niet eens op de manuele manier te 'tweaken'.. :P
De optie zit gewoon in Firefox, heb weer eens niet goed rond gekeken ;)

• Sjah
Bezet: volgende keer vind je ze onder Help-menu.

Anoniem: 187929

Veel doe ik niet met de pc.. Beetje surfen op een paar site's en msne. Maar wel met firefox! Op school hebben we alleen internet explorer is al erg zat dat ik die daar moet gebruiken! Zou er thuis dus ook nooit meer gebruik van maken!

• TheZeroorez
  • Niet online
offtopic:
Waarom heb jij die title 'NIELS!' :?

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 27-09-2006 16:34 ]

• Kaspers
FnF schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:08:
Dat ligt aan je settings Marcel, bijvoorbeeld tab mix plus die je bijvoorbeeld nog niet op RC1 hebt geïnstalleerd..

na wat extensies kan ik met CTRL - TAB niet meer van links naar recht switchen tussn tabs.
hij gaat heel willekeurg naar tabs lijkt wel.
mijn pijltjes toetsen werken nog wel. ik heb rechts ingesteld voor tab naar recht en link dito.
weet iemand waar je die optie kan terug zetten?

• TheZeroorez
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je een extensie die ervoor zorgt dat je je laatst gefocuste tab opent. Je zult even je lijstje door moeten nemen met extensies, en bij de tab-extensies wat rond moeten speuren.

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 20:39
Vraagje: sinds ik systeemherstel heb gedaan op m'n PC slaat Firefox m'n settings telkens niet op. Iedere keer dat ik Firefox weer open komen de statusbalk, bladwijzerbalk en grote pictogrammen weer tevoorschijn.. Hoe moet ik dit oplossen?

Android fanboy

• TheZeroorez
  • Niet online
Heb je al een nieuw profiel geprobeert?

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 20:39
Aah thanks! Gelukt, ook meteen de bladwijzers overgezet. Top!

Android fanboy

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Kaspers schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:20:
[...]

Dat ligt aan je settings Marcel, bijvoorbeeld tab mix plus die je bijvoorbeeld nog niet op RC1 hebt geïnstalleerd..
Ook niet op andere builds Koos :P Maar inmiddels al gefixed hoor, wist wel waar de setting stond, ging meer om de snelheid van RC1.

Het valt me nu trouwens op dat ik in eens ook Geschiedenis naast Bestand, Bewerken, Beeld heb staan, waar vroeger het "Ga" menu stond. Een nutteloos menu kwijt, en er weer één bij :)

[ Voor 34% gewijzigd door Phyxion op 27-09-2006 20:06 ]

• Kaspers
Je gaat toch niet vertellen dat je die menu's ook daadwerkelijk gebruikt ?
1 keer in de settings en ik ben klaar, weg met die balk..
Scheelt weer 1CM aan ruimte..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5d925fa4a58a54893334689ae31d06eb/full.png
clickable

• Sjah
FnF schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:01:
[...]

Ook niet op andere builds Koos :P Maar inmiddels al gefixed hoor, wist wel waar de setting stond, ging meer om de snelheid van RC1.

Het valt me nu trouwens op dat ik in eens ook Geschiedenis naast Bestand, Bewerken, Beeld heb staan, waar vroeger het "Ga" menu stond. Een nutteloos menu kwijt, en er weer één bij :)
muggeziftermodus: geschiedenis is langer dan Ga, dus neemt meer ruimte in. :P

@kaspers: aah jij gebruikt ook geen searchbalk, ken er nog zo een (niet ik trouwens).

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 27-09-2006 20:10 ]

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sjah schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:07:
[...]

muggeziftermodus: geschiedenis is langer dan Ga, dus neemt meer ruimte in. :P
Ja :(
Kaspers schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:06:
Je gaat toch niet vertellen dat je die menu's ook daadwerkelijk gebruikt ?
1 keer in de settings en ik ben klaar, weg met die balk..
Scheelt weer 1CM aan ruimte..
[afbeelding]
clickable
Op Geschiedenis, Ga en Help na, gebruik ik alles hoor :)

• Kaspers
Sjah schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:07:
@kaspers: aah jij gebruikt ook geen searchbalk, ken er nog zo een (niet ik trouwens).
Klopt, ik heb deze vervongen door de volgende commands:

in de adresbalk het volgende tikken:

g [wat je wilt googelen]
img [naam van afbeelding]
site [naam van site]

zoektermen uiteraard zonder [ en ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:08
Bij 1.5.0.7 heb ik een knop waarmee ik kan wisselen tussen de url-balk en de zoekbalk. Kan ik gelijk al mijn zoekmachines kiezen. Echt ideaal :D. Hou echt van Firefox, vanwege de aanpassingsmogelijkheden. Het is echt helemaal naar mijn smaak ingericht.

• Jazco2nd
Kaspers schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:35:
[...]

Klopt, ik heb deze vervongen door de volgende commands:

in de adresbalk het volgende tikken:

g [wat je wilt googelen]
img [naam van afbeelding]
site [naam van site]

zoektermen uiteraard zonder [ en ]
Goh ik zou dan nog niet zonder searchbalk kunnen, die gebruik ik enorm veel, Google (en Yahoo die ik nu vaker gebruik en Altavista af en toe) is slechts 1 van de dingen. NL woordenboek, ENG woordenboek, NL>ENG woordjes vertalen, ENG>NL vertalen, Wikipedia, wikipedia NL, IMDB moviesearch (sinds ik het daarin heb gebruik ik het vaker), Astalavista Serials... die searchbalk is onmisbaar voor mijn studie (essays schrijven enzoo).
Superhandig die searchbalk.

• The__Virus
Hmm heb 2.0 er toch maar weer afgegooid. Zonder mijn extensions is het niets. En met Nightly Tester Tools kreeg ik ze ook niet allemaal aan de praat. Precies de functies die ik het meest gebruik, deden het niet :(.

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

The__Virus schreef op donderdag 28 september 2006 @ 08:28:
Hmm heb 2.0 er toch maar weer afgegooid. Zonder mijn extensions is het niets. En met Nightly Tester Tools kreeg ik ze ook niet allemaal aan de praat. Precies de functies die ik het meest gebruik, deden het niet :(.
Met welke extenties heb je problemen?

• The__Virus
Search Toggle o.a. En er zijn geen icoontjes op tabbladen, er staat enkel een blaadje. Bovendien staan er daar twee van. Ook duplicate tab werkte niet, tabs sluiten met middelste knop van de muis etc. Misschien dat veel nog wel te fixen was, maar ik had geen zin om me erin te verdiepen.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:16

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ben nu eindelijk ook overgestapt op Firefox, Hoeraaayy *O*

Omdat ik wel vrij veel met html/css bezig ben had gebruikte ik Firefox al wel vrij regelmatig maar voor het standaard browsen bleef ik nog steeds IE gebruiken, maar ik denk dat dit had te maken met het feit dat ik enkel een IE icoontje op mn desktop had staan :P dus nu staat er ook een vrolijk Firefox icoontje op mn desktop.

Maar ik moet zeggen dat ik het toch wel prettiger vindt surfen vooral na het installeren van een aantal extensies zoals adblock plus en mouse gestures O+ en om het geheel af te maken, de macgraphite skin.

Trouwens nog een tip voor de Ontwerpers/ontwikkelaars onder ons (excusé als ie al een keer is voorbijgekomen :> );
JetEye

Beelden zeggen meer dan woorden dus bij deze een leuk fimpje/mini tutorial;
http://www.youtube.com/watch?v=CzFDl5QqyNc
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.