[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.671 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:52

Reinier

\o/

tatata schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:43:
Hmmm wanneer ik iets wil zoeken en daarvoor de searchbar rechts bovenin gebruik dan opent hij de result in mijn huidige tab. In mijn FF1.5 had ik dat niet. Ik kan deze optie nergens meer vinden?
Het kan in ieder geval met Tab Mix Plus, of het zonder extensie kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:40
demolition_man schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:19:
[...]
Is dit niet in te stellen dat je bij het typen ook de uitgebreide optie krijgt?
Jip, dit is wel in te stellen. Moet je deze extensie ff gebruiken:
CrashOne schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 07:43:
Heb net de extensie "Find toolbar tweaks" geïnstalleerd, lekker weer een gewone FAYT-bar (quick find).
En om makkelijk tussen verschillende talen te switchen voor je woordenboek moet je de volgende extensie gebruiken: Dictionary Switcher ( https://addons.mozilla.org/firefox/3414/ ). Die kan je ook instellen om automatisch de goede taal te selecteren! Erg handig! (lijkt mij, weet nog niet of het ook echt perfect werkt)
Hmmm wanneer ik iets wil zoeken en daarvoor de searchbar rechts bovenin gebruik dan opent hij de result in mijn huidige tab. In mijn FF1.5 had ik dat niet. Ik kan deze optie nergens meer vinden?
Ik heb de extensie Tabbrowser Preference (http://216.55.161.203/theonekea/tabprefs/) en hier kan ik het wel netjes instellen... Is dus een optie... (al kan het waarschijnlijk ook wel gewoon via about:config).

En hoe werkt dat precies met live titles of iets dergelijks? Zal alvast wel ff gaan Googlen maar dit klinkt wel makkelijk... ff uitzoeken dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 11:09
dr snuggles schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:47:
Weet iemand trouwens hoe je streams van uitzendinggemist.nl zonder schokken binnen kan krijgen met FF2? Voorbeeld: klik

In IE werkt het met een ranzige activeX die uit staat en in Opera9 laadt de film niet. Er staat verder niks te downloaden of uploaden. De verbinding zou het makkelijk moeten kunnen trekken :).
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik kan bij uitzendinggemist.nl ook geen filmpjes kijken. Streaming video van andere sites gaat prima, maar juist deze niet. In IE7 werkt het trouwens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:26

DyStiC

'Atta way, baby!

about:config -> browser.search.openintab -> true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dabien schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:13:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik kan bij uitzendinggemist.nl ook geen filmpjes kijken. Streaming video van andere sites gaat prima, maar juist deze niet. In IE7 werkt het trouwens ook niet.
Gaat bij mij gewoon goed in Firefox 2 (media player 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Voor de mensen die de Bookmarks Synchronizer 3 gebruiken maar de melding krijgen dat deze niet werkt met FF2, met een hele eenvoudige truuk kan je deze alsnog gebruiken, zie : https://addons.mozilla.org/firefox/1989/

Heb mijn aangepast .xpi even op mijn webspace geknald, voor de luie tweakers :P

Bookmarks Synchronizer 3 fixed voor FF2

Heb het altijd een super extensie gevonden, miste em meteen al :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 20:45
FabianNL schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:54:

En om makkelijk tussen verschillende talen te switchen voor je woordenboek moet je de volgende extensie gebruiken: Dictionary Switcher ( https://addons.mozilla.org/firefox/3414/ ). Die kan je ook instellen om automatisch de goede taal te selecteren! Erg handig! (lijkt mij, weet nog niet of het ook echt perfect werkt)
Als die nou zag welke taal op de pagina werd gebruikt en dan die taal zou instellen zou top zijn maar dat doet die tool dus niet. Je ziet misschien makkelijker waar hij op staat ingesteld maar tot nu toe vind ik het nog geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ik heb net FF2 geinstalled, en ik ben tot heden zeer tevreden over de functionaliteit... op een ding na. Hij loopt aan de lopende band vast. Krijg een mooie zandloper te zien, en FF reageert nergens meer op. Krijg het tijdens het laden van willekeurige websites (na het intypen van een URL, refresh in Squirmail, klikken van een link). Hebben meer mensen hier last van?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:11

DizzyWeb

Ondertiteld

Nope, nooit. Geen echte vastloper meer gehad sinds RC1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Ik heb alvast nog een probleempje gevonden: vroeger kon ik makkelijk hier berichtjes posten door Alt-S te gebruiken, maar dat wordt nu gebruikt door het menu van FF (ik weet niet of History vroeger ook onder Alt-S stond)

Valt dat ook aan te passen?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erycius schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:16:
Ik heb alvast nog een probleempje gevonden: vroeger kon ik makkelijk hier berichtjes posten door Alt-S te gebruiken, maar dat wordt nu gebruikt door het menu van FF (ik weet niet of History vroeger ook onder Alt-S stond)

Valt dat ook aan te passen?
TheZeroorez in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel X"

/edit: misschien is een topicwaarschuwing een goed idee om nog 100x dezelfde vragen te voorkomen over Alt+S en hoe je het kruisje weer helemaal rechts op de tabbalk kan zetten... Just a thought :Y

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Captain N schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:04:
Ik heb net FF2 geinstalled, en ik ben tot heden zeer tevreden over de functionaliteit... op een ding na. Hij loopt aan de lopende band vast. Krijg een mooie zandloper te zien, en FF reageert nergens meer op. Krijg het tijdens het laden van willekeurige websites (na het intypen van een URL, refresh in Squirmail, klikken van een link). Hebben meer mensen hier last van?
Volgens mij ben ik er achter. Ik had de SessionManager add-on geinstalled, maar deze werkt volgens mij niet helemaal met FF2.0. Bovendien ontdek ik net dat je nu ook zonder add-on in kunt stellen dat je session bewaard blijft, dus hij loopt nu (tot heden) prima zonder SessionManager. :D

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:23:
/edit: misschien is een topicwaarschuwing een goed idee om nog 100x dezelfde vragen te voorkomen over Alt+S en hoe je het kruisje weer helemaal rechts op de tabbalk kan zetten... Just a thought :Y
Ach, ik verwacht dat die drukte hier volgende week wel over is. Het is IMHO behoorlijk triest als we in een topicwarning naar de TS moeten linken, omdat mensen hem anders niet kunnen vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-10 14:02
Eigen ben ik op zoek naar een plugin die ervoor zorgt dat als ik shift ingedrukt houd, de link sowieso wordt geopend in een nieuwe tab. Nu krijg ik een complete nieuwe instantie van firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

smeerbartje schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:39:
Eigen ben ik op zoek naar een plugin die ervoor zorgt dat als ik shift ingedrukt houd, de link sowieso wordt geopend in een nieuwe tab. Nu krijg ik een complete nieuwe instantie van firefox.
CTRL + klik werkt ook, één toets lager.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

@smeerbartje: Kun je dat niet gewoon bij de opties instellen? opties->tabbladen->nieuwe pagina's moeten worden geopend in tab/venster. Je kan ook middel muisklik gebruiken in plaats van shift-klik, of heb ik dat zelf getweakt?..

Het is soms wel vaag hoe er nog een deel van je oude settings wordt gebruikt. Ik bedoel dat sommige dingen die je in 1.5 met plugins en via about:config hebt gewijzigd, nog steeds zo staan ingesteld, maar dat nieuwe configuratie-opties er voor zorgen dat het gedrag van de browser toch net iets anders is geworden.

Ik type dit trouwens met de spellingcontrole aan, geweldig! :) Zou verplicht gesteld moeten worden hier op GoT! :p

offtopic:
Leuke geste van het IE team naar aanleiding van de 2.0 release. :9

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 20:44
Hmm hoe kom ik erachter waarom nu.nl (frontpage) niet normaal laadt? Hij blijft maar op loading (ik zie wel al de links) en wanneer ik een link aanklik laadt die weer helemaal niet. Alle (;-)) andere pagina's doen het wel gewoon. Sinds ik net FF2 erop heb.

Ja IE werkt perfect en ctrlF5/cache legen cookies weg etc getest.

[ Voor 11% gewijzigd door tatata op 25-10-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Euhh.. heb je het al in een andere browser geprobeert, en Ctrl + F5 gedaan?

Hier is het namelijk gewoon 'normaal' :X

OMG, we worden hier bijna een 'dump je vragen-topic' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
smeerbartje schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:39:
Dit zit ingebouwd in Firefox.

Wat altijd werkt, is op een link klikken met je middelste muisknop, het scrollwieltje. Deze knop werkt zelfs in je bookmarks en als je op het huisje klikt om naar je startpagina te gaan.

Maar in Firefox moet je even naar Tools - Options - Tabs gaan. Daar mag je zelf testen wat het beste werkt voor jouw. ;)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
CrashOne schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:44:
CTRL + klik werkt ook, één toets lager.
Ja, maar de Shift toets is een stuk groter, het zou wel fijn zijn als het met Shift ook kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 19:28

SaN

Is er een manier of firefox ook wachtwoorden en usernames van https sites te laten onthouden? Ik wil dit natuurlijk niet bij elke site, maar bij sommige zou het wel makkelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
sander-sp schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:37:
Is er een manier of firefox ook wachtwoorden en usernames van https sites te laten onthouden? Ik wil dit natuurlijk niet bij elke site, maar bij sommige zou het wel makkelijk zijn...
Dat doet die standaard toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:36

TommyGun

Stik er maar in!

Ja idd. Werkt hier prima!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik werk nu een paar dagen met 2.0, en het werkt probleemloos moet ik zeggen. Het enige minpuntje is, is dat Firefox de instellingen uit Mobile NetSwitch niet overneemt. Voorheen werkte dat altijd goed. Denk dat ik moet wachten op een nieuwe versie van MNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:57:
Ik kan mijn navigatiebalk niet aanpassen.
Ik voeg knoppen toe en verwijder enkele.
Als ik Firefox daarna afsluit en opnieuw opstart staat het weer op de oude settings.

Hoe fix ik dit ?

(Heb al nieuwe installatie geprobeerd)
Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
BreadFan schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:34:
Ik werk nu een paar dagen met 2.0, en het werkt probleemloos moet ik zeggen. Het enige minpuntje is, is dat Firefox de instellingen uit Mobile NetSwitch niet overneemt. Voorheen werkte dat altijd goed. Denk dat ik moet wachten op een nieuwe versie van MNS.
Minpuntje van MNS zelf misschien? ;)
Heb je wel admin-rechten? Klik je wel op 'Done' ipv '[x]' ?

[ Voor 18% gewijzigd door TheZeroorez op 25-10-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Firefox 2.0 crasht onder Windows 95 elke keer bij het opstarten met de volgende foutmelding:
FIREFOX heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in
module KERNEL32.DLL op0157:bff7b0f2.
Bij de system requirements staat weliswaar Windows 98, maar FF 1.5 werkte wel goed.

Het is sowieso vreemd dat hij crasht. Bij de meeste nieuwe software krijg ik netjes een foutmelding dat een bepaalde functie mist in een dll.

offtopic:
Geen commentaar op mijn os svp. Windows 95 is de enige legale Windows die ik heb. Ik heb al een paar jaar plannen om over te stappen naar Linux, maar het is er nooit van gekomen. Een nieuwe Windows kopen vind ik zonde van mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:26:
[...]

Minpuntje van MNS zelf misschien? ;)
[...]
Heb je wel admin-rechten? Klik je wel op 'Done' ipv '[x]' ?
Ja ik klik heb admin rechten en ik kilikop done.

het is gewoon heel irri omdat ik weet dat het zo niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een mooie skin die onder 2.0 werkt die GEEN favicons in de favorites toolbar laat zien? Brushed deed dat prima, maar die doet 't niet onder 2.0... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die favicons juist handig, vaak navigeer ik min of meer op de kleur ervan i.p.v. de text te lezen (heb dan de bookmarks ook altijd openstaan) :P

Heb wel een nieuwe irritatie gevonden in 2.0: bij veel tabs krijg je dus die 2 scrollbalkjes aan de linker- en rechterkant, geee probleem daarmee, maar het scrollwieltje reageert ook in dat gebied, heb nu al meerdere keren gehad dat ik per ongeluk de verkeerde tab afsluit met druk op middelste muisbutton omdat ik dan per ongeluk scroll, en nog niet kunnen vinden hoe dat scrollen uit kan in dat gebied.

Is inmiddels al bekend of die typeahead functie terug kan op de oude manier, dat je meteen die up en down buttons krijgt i.p.v. nu perse op ctrl-f te moeten drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die weet waar ik de theme van de oude (1.5 release) kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:12:
iemand die weet waar ik de theme van de oude (1.5 release) kan downloaden?
https://addons.mozilla.org/firefox/3479/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Daos schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:38:
Firefox 2.0 crasht onder Windows 95 elke keer bij het opstarten met de volgende foutmelding:

[...]

Bij de system requirements staat weliswaar Windows 98, maar FF 1.5 werkte wel goed.

Het is sowieso vreemd dat hij crasht. Bij de meeste nieuwe software krijg ik netjes een foutmelding dat een bepaalde functie mist in een dll.

offtopic:
Geen commentaar op mijn os svp. Windows 95 is de enige legale Windows die ik heb. Ik heb al een paar jaar plannen om over te stappen naar Linux, maar het is er nooit van gekomen. Een nieuwe Windows kopen vind ik zonde van mijn geld.
FF2 draait gewoon niet onder Win95. Je hebt minstens Win98 nodig, misschien zelfs de originele 98 niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:08:
Ik vind die favicons juist handig...
Reuze bedankt voor je bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-10 18:08
Yohost! schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:59:
[Angeloonie schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:17:
Ik heb nu 2.0 :D Lang leve het kruisje rechts.

Om dit te veranderen moet je naar about:config gaan, en daar browser.tabs.closeButtons gaan, en dubbelklikken op de regel en er "3" van maken.]

Thnx, is het ook mogelijk om dat knopje ernaast met overzichten van de tabs weg te krijgen?
Ik vind dat overzichtje wel netjes.
Maar nu met overzichtknopje en kruisje ziet het er niet zo netjes afgewerkt meer uit:
het knopje staat links van het kruisje, kruisje in de hoek. Zou mooi zijn als ze konden wisselen van plek.
zo is het dus nu:
(Btw, als je veel tabs open heb staan lopen de tabs tot het knopje, is het net alsof dat knopje ook een tab is... beetje onduidelijk dus)
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/9206/firefoxclosebuttonht7.png

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 26-10-2006 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ik ben een groot Opera fan, mijn grootste "klacht" over Firefox was altijd dat het sluggish aanvoelde, alsof jij op een knopje drukte, dat knopje vervolgens zelf nog op een knopje drukte en er dan pas iets gedaan werd, dus een traag reagerende interface. Ligt het aan mij, of is dit veel minder in versie 2?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-10 16:44

offtopic:
Respect _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:01:
[...]

Geen dank, we zijn er tenslotte om elkaar te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-10 13:57
Hij werkt erg fijn, ik heb nog niet zo super veel veranderingen gezien behalve dan de layout en natuurlijk wat meer functie's....

Modbreak:We houden ons op GoT in het geheel niet bezig met warez, en van medegebruikers ad hominem uitschelden zijn we al helemaal niet gediend. Laat dat in het vervolg achterwege.

[ Voor 41% gewijzigd door NMe op 27-10-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Om die favicons niet meer weer te geven:
quote: nirwana
In about:config vind je een instelling met de naam browser.chrome.favicons. Die heeft standaard de waarde true, maar als je deze dubbelklikt dan wordt de waarde false. Als je dan een nieuwe bladwijzer aanmaakt dan wordt de favicon van de website niet meer opgeslagen en krijgt iedere site gewoon het standaard bladwijzer-icoon (zoals het in jouw Firefox-thema is gedefinieerd).
quote: Manuel
Ter aanvulling: er is ook nog browser.chrome.site_icons, als je die op [color=darkblue]false[/color] zet dan zie je in de locatiebalk/adresbalk ook geen site icoontjes meer.

Correctie: zowel browser.chrome.favicons als browser.chrome.site_icons moeten beiden op [color=darkblue]false[/color] staan, anders dan krijg je toch nog icoontjes in je bladwijzers te zien. Vraag me niet waarom, maar ik constateer het zojuist.
Bron: http://www.mozbrowser.nl/...?t=6603&highlight=favicon

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:08:
Is inmiddels al bekend of die typeahead functie terug kan op de oude manier, dat je meteen die up en down buttons krijgt i.p.v. nu perse op ctrl-f te moeten drukken?
Zoals ik inmiddels al minimaal een keer of 5 gequote heb:
CrashOne schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 07:43:
Heb net de extensie "Find toolbar tweaks" geïnstalleerd, lekker weer een gewone FAYT-bar (quick find).
Ff het topic doorlezen of zoeken blijft lastig :+

/EDIT: kent iemand trouwens de extensie Preferential? Dan kan je als het goed is wat makkelijker door je about:config gaan en krijgt dat wat meer overzicht... Kwam hem net tegen maar geen ervaring mee dus verder. Website: http://preferential.mozdev.org/index.html

[ Voor 7% gewijzigd door FabianNL op 26-10-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Toen ik laatst toevallig in de options van Firefox (2.0) zag dat al mn opgeslagen passwords gewoon in te zien waren heb ik daar maar even een 'Master password' opgezet. Dit met de intentie dat een 'vreemde' niet zomaar dat lijstje met passwords op kan vragen als die achter mijn PC zit. Maar nu moet ik ook elke keer op sites waar ik mn password heb opgeslagen eerst dat master password invoeren. Dat vind ik weer wat omslachtig ;)

Is het niet in te stellen dat dat master password alleen wordt gevraagd als je alle wachtwoorden wilt zien bij 'Options' -> 'Security' -> 'Show passwords' ?
Of anders een mogelijkheid om dat master password maar eenmaal per sessie in te hoeven voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online

[...]

Er stond mij bij dat Fx gestopt was met de support voor w9x, ook met 1.5 al. Je had mazzel dat het nog werkte > Nu doet het dat niet meer.
offtopic:
Tuurlijk is het zonde van je geld. Je hebt nu alleen een vreselijk achterhaald en incompatible OS. Als je dan problemen tegen komt, moet je niet zeuren :+ NOFI, gewoon lol trappen :P
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:01:
[...]

Ach, zijn verhaal (nee, niet wat jij quote, maar alles wat je niet quotte ook..) voegde iig meer toe dan jouw hele GoT-zijn tot nu toe.. :X ;)
Palomar schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:58:
Toen ik laatst toevallig in de options van Firefox (2.0) zag dat al mn opgeslagen passwords gewoon in te zien waren heb ik daar maar even een 'Master password' opgezet. Dit met de intentie dat een 'vreemde' niet zomaar dat lijstje met passwords op kan vragen als die achter mijn PC zit. Maar nu moet ik ook elke keer op sites waar ik mn password heb opgeslagen eerst dat master password invoeren. Dat vind ik weer wat omslachtig ;)
Eén password intikken lijkt mij minder omslachtig dan tig usernames + passwords iig.. ;) Ik heb ook een master erop, en gebruik Gmail Notifier extensie, als ik Fx dus opstart wordt mij netjes om een password gevraagd, en ik heb er voor de rest geen last meer van. Maargoed; die master staat er niet voor niets op. Als jij die master in stelt, en je kunt zo inloggen, heeft hij weinig nut. Het kan dus ook niet uit.
Is het niet in te stellen dat dat master password alleen wordt gevraagd als je alle wachtwoorden wilt zien bij 'Options' -> 'Security' -> 'Show passwords' ?
Of anders een mogelijkheid om dat master password maar eenmaal per sessie in te hoeven voeren?
Eén maal per sessie invoeren, da's precies wat hij doet hoor.. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door TheZeroorez op 26-10-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer handige extensie voor Live titles (microsummaries):

https://addons.mozilla.org/firefox/3639/
Uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-10 10:05
Is het iemand opgevallen dat sinds versie 2 de werking van CTRL + 0 niet meer werkt om de tekstgrootte die je groter of kleiner gemaakt hebt terug te zetten naar de originele waarde?

Ik heb het op mijn beide systemen gemerkt, via de optie binnen de sub "Beeld" werkt het wel gewoon, waarbij de sneltoetsen erachter vermeld staan, deze zijn in 2.0 dus niet veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Bij mij werkt het prima? Ik heb alleen wel allebei de settings voor de hotkeys op 4 gezet. Misschien dat het daar mee temaken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Johnvh schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:35:
Is het iemand opgevallen dat sinds versie 2 de werking van CTRL + 0 niet meer werkt om de tekstgrootte die je groter of kleiner gemaakt hebt terug te zetten naar de originele waarde?

Ik heb het op mijn beide systemen gemerkt, via de optie binnen de sub "Beeld" werkt het wel gewoon, waarbij de sneltoetsen erachter vermeld staan, deze zijn in 2.0 dus niet veranderd :)
Probeer "Ctrl++" en "Ctrl+-" eens :) Ook "Ctrl+scrollwiel" doet wonderen. Heb je trouwens die hotkeys niet aangepast..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mijn Firefox 2.0 lijdt aan alzheimer en vergeet elke keer alle bookmarks en settings. Ik heb net alle add-ons gedisabled, maar dat mag niet baten. Weet iemand hoe dit op te lossen?
Een nieuw profile werkt wel, maar dat vind ik niet echt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Waarom geen oplossing? Je gooit je bookmarks.html en dergelijke over, extensies installeren en je probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DizzyWeb schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:51:
Waarom geen oplossing? Je gooit je bookmarks.html en dergelijke over, extensies installeren en je probleem is opgelost.
Dat is een work around. Net zoiets als Windows opnieuw installeren als het in de soep loopt. :)
Het kan wel, maar ik zie liever een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:16:
[...]

Dat is een work around. Net zoiets als Windows opnieuw installeren als het in de soep loopt. :)
Het kan wel, maar ik zie liever een oplossing.
Leuk dat het een workaround is, maar het kost je ~5 minuten.. Waarom zou je een oplossing willen? Er zit gewoon iets verkeerd, workaround is prima nu, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TheZeroorez schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:42:
Leuk dat het een workaround is, maar het kost je ~5 minuten.. Waarom zou je een oplossing willen? Er zit gewoon iets verkeerd, workaround is prima nu, toch?
Omdat ik vast niet de enige met dit probleem ben en het vast niet de enige keer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zoek dan gewoon hier, het is vast wel bekend. Als je geen workaround wilt laat je het toch lekker zo :?

Als je Windows fucked-up is, wil je dan ook een oplossing, omdat het een fout van MS is? En blijf je met een trage, instabiele bak zitten, omdat je geen workaround (= nieuwe install) wilt doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 06:01
Nou Olaf heeft wel beetje gelijk, als ik vroeger weleens een helpdesk belde met een klein probleem kreeg ik ook te horen nieuwe windows install!! Ja hallo, jullie zijn de helpdesk, van jullie verwacht ik wel wat meer dan iets dat ik zelf ook wel kon verzinnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TheZeroorez schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:50:
Zoek dan gewoon hier, het is vast wel bekend. Als je geen workaround wilt laat je het toch lekker zo :?

Als je Windows fucked-up is, wil je dan ook een oplossing, omdat het een fout van MS is? En blijf je met een trage, instabiele bak zitten, omdat je geen workaround (= nieuwe install) wilt doen :?
En of het bekend is: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=319196 :)
Slechts 13 duplicates in de maand oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:03:
Nou Olaf heeft wel beetje gelijk, als ik vroeger weleens een helpdesk belde met een klein probleem kreeg ik ook te horen nieuwe windows install!! Ja hallo, jullie zijn de helpdesk, van jullie verwacht ik wel wat meer dan iets dat ik zelf ook wel kon verzinnen!
Ik snap het helemaal. Maar zolang dit een bug is, zal er weinig tegen te doen zijn. Daarbij komt dat een Windows install iets ingrijpender is dan een profiel kopiëren..
Nou dan.. :P Je wilt dus een oplossing die er niet is, op wachten op een fix na..?

VV Als je dat kon vinden, kon je vast ook wel vinden dat er tot dusver geen oplossingen voor zijn.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 26-10-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TheZeroorez schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:12:
Nou dan.. :P Je wilt dus een oplossing die er niet is, op wachten op een fix na..?
Een eenvoudigere workaround was dus alleen localstore.rdf verwijderen. Dat is nog een stuk simpeler dan een nieuw profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TheZeroorez schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:12:
[...]

Ik snap het helemaal. Maar zolang dit een bug is, zal er weinig tegen te doen zijn. Daarbij komt dat een Windows install iets ingrijpender is dan een profiel kopiëren..
[...]
heb je helemaal gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:31:
[...]

Nee, deze oude headerbug zit er helaas nog in. Heb wel een extensie gevonden die het probleem oplost: Restore Scroll Position (Rechtermuisknop op om te slaan)
Ok, tx die werkt goed. Ik heb er trouwens alleen last van bij de FP , maar misschien kom ik daar ook wel te vaak. :X Damn, reload werkt er niet goed mee, oude bug is daarmee nog steeds. :|

Oh, sorry, had moeten editten.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 27-10-2006 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04
Firefox wilt bij mij vandaag niet downloaden. "Save to disc" waarna hij niets doet en een "leeg" icoontje op mijn desktop zet. In de downloadlist staat niets. Zo even rebooten om te kijken of dat het oplost

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 06:13
ben nu voor het eerst firefox aan het proberen, maar hoe krijg ik die google toolbar weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:52
Hartstikke handig firefox. Firefox met adblock plus en je hebt echt nergens meer reclame. Ook geen inpage reclame meer. Het enige nadeel van 2.0 vind ik dat de add-on Fasterfox niet meer werkt en natuurlijk het kruisje op elk tabblad. Dat heb ik snel maar weer veranderd naar één kruisje aan het eind van de tabbladenlijst. Ik heb ook het gevoel alsof 2.0 sneller reageert dan 1.x

Weet iemand trouwens hoe ik dat zoekmachinebalkje weghaal achter de URL bar. Ik gebruik de googletoolbar al en dit extra balkje maakt het alleen maar nodeloos onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
gewoon wegslepen in het aanpassen scherm (dat krijg je als je rechtsklikt op de adresbar zeg maar)

En Firefox 2 is zeker sneller dan 1.5. _/-\o_ Is die sneller dan IE7 of Opera 9? Ik weet het niet, zal wel, hij is snel.

[ Voor 39% gewijzigd door Sjah op 26-10-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Sjah schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:43:
gewoon wegslepen in het aanpassen scherm (dat krijg je als je rechtsklikt op de adresbar zeg maar)
ok, hij is weg, maar het volgende probleem is dat ik daar nu een lege balk heb, en die is niet weg te slepen of zo. heb namelijk alle knoppen, menu's en URL-veld op 1 balk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
helpt bladwijzerbalk wegvinken niet (bij beeld) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Sjah schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:49:
helpt bladwijzerbalk wegvinken niet (bij beeld) ?
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
wow, na enig configuratie werk is het een erg fijne en vooral snelle browser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hm, mn Flash is stuk: ligt dat aan (een upgrade van 1.5.0.7 naar) FF2 of aan een Macromedia/Adobe Flash-install die niet met FF2 om kan gaan :? het installeren van ehm, "FP9_plugin_beta_101806.exe" 'doet het niet'

[ Voor 7% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 26-10-2006 23:24 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-10 16:44
Byte_Me schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:07:
Dat is voor ons niks nieuws..
Gebruik voortaan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif eens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Byte_Me schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:07:
Was je hiervoor trouw IE-gebruiker? Waarom overgestapt? (gewoon benieuwd)

Goed artikel over Fx3 en zelfs iets over 4.
Dit viel me op:
"We've been integrating that into the browser to really prepare for the expectations that people have for really high performance rich graphical applications with transparency and translucency and taking advantage of the latest graphics hardware."

Uhm, eindelijk gaat het web gebruik maken van onze heerlijke grafisch kaarten? Moet er dan niet een standaard komen, want als alleen Fx het doet? En een meerderheid heeft natuurlijk een onboard-waardeloze vga-chip....? Maar met Vista wordt Dx9 chip een beetje standaard, dat is dan een leuke basis, die je idd moet gebruiken in het WWW.

trouwens wat ik ook merk op die site is dat je search-select knopje groen wordt, wat dus betekent dat je die zoekmachine van die site kan toevoegen als je klikt op search-select knop. Goh, netjes gedaan in Fx2.

[ Voor 66% gewijzigd door Sjah op 27-10-2006 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Sjah schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:17:
Was je hiervoor trouw IE-gebruiker? Waarom overgestapt? (gewoon benieuwd)
ik gebruikte avant, een browser gebaseerd op de IE engine, maar met vele extra's. Ik heb Firefox al een keer geprobeert, maar ik had niet zo'n zin allerlei extensies te zoeken om dingen mogelijk te maken die in avant al standaard waren (tabbed browsing, met tabs onderaan scherm, mouse gestures, etc.)

Ik wilde de nieuwe versie wel eens proberen, en toen heb ik er meteen wat nuttige extensions bij geinstalleerd, aangezien hier in het topic de meeste al genoemd werden.

Ik ben overgestapt omdat ik dit keer de layout zo wist in te stellen als ik het wilde, maar vooral vanwege de snelheid, ik vind het echt een razendsnelle browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04
Arno E schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:43:
Dat heb ik snel maar weer veranderd naar één kruisje aan het eind van de tabbladenlijst.
Hmm.. hoe heb je dit gedaan?

(overigens zie ik mn download nog steeds niet..)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
gelukkig is dat ondertussen maar een keer of 10 voorbij gekomen:
Angeloonie schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:17:
Ik heb nu 2.0 :D Lang leve het kruisje rechts.

Om dit te veranderen moet je naar about:config gaan, en daar browser.tabs.closeButtons gaan, en dubbelklikken op de regel en er "3" van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Byte_Me schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:35:
ben nu voor het eerst firefox aan het proberen, maar hoe krijg ik die google toolbar weg?
Gewoon van getfirefox.com downloaden, en het níet mee laten installeren.
Arno E schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:43:
Hartstikke handig firefox. Firefox met adblock plus en je hebt echt nergens meer reclame. Ook geen inpage reclame meer.
GoT en T.net whitelisten aub.
Het enige nadeel van 2.0 vind ik dat de add-on Fasterfox niet meer werkt
Doet het hier prima. Even de XML editten of Nightly Tester tools gebruiken.
Weet iemand trouwens hoe ik dat zoekmachinebalkje weghaal achter de URL bar. Ik gebruik de googletoolbar al en dit extra balkje maakt het alleen maar nodeloos onoverzichtelijk.
View > Toolbars > Edit

Dan kun je het wegslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

scorpie

Supra Addict

Hey tof, ik zag het al in de 1.5.x linux build onder ubuntu, maar fx 2.0 heeft onder windows nu ook de shortcuts om via ctrl+[cijfer] het [cijfer]e tabblad te selecteren.

gezocht op 'ctrl cijfers tabblad' in dit topic, maar kon niks vinden, dus excuus als het al een mega bekende truuk was

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik ben een beetje huiverig om die adblocker te installeren. Het klinkt echt heel handig, maar het schiet natuurlijk niet op als een heleboel sites eisen dat je hun ads op de whitelist zetten. Wil dat best doen, maar het is dat ik het nu hier lees, anders zou ik het nooit geweten hebben. Beetje jammer als ineens een permanente ban aan je broek hebt hangen zonder er iets vanaf te weten. Is er een manier voor sites om die adblocker te detecteren?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Captain N schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:43:
[...]
Is er een manier voor sites om die adblocker te detecteren?
Ik ben wel eens een site tegengekomen die een javascript in dezelfde map had staan als de ads (bv .nl/ads/advert.js) Dit javascriptje bevat een functie die een variabele een waarde gaf. De hoofdsite voerde het scriptje uit en controleerde de waarde. Als het scriptje geblokkeerd was door de adblocker, dan klopte de waarde niet.

Ik gebruik nu opera en heb java, flash, en animatie bij gif uitstaan. Ik wordt anders gek van bewegende dingen en geluidjes. Als ik een keertje een site wil bekijken met een van die 3 dingen, dan gebruik ik IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ben een beetje huiverig om die adblocker te installeren. Het klinkt echt heel handig, maar het schiet natuurlijk niet op als een heleboel sites eisen dat je hun ads op de whitelist zetten. Wil dat best doen, maar het is dat ik het nu hier lees, anders zou ik het nooit geweten hebben. Beetje jammer als ineens een permanente ban aan je broek hebt hangen zonder er iets vanaf te weten. Is er een manier voor sites om die adblocker te detecteren?
Volgens mij niet. Werkt (volgens mij) zo: de browser download weliswaar de hele site, maar adblock (oid) doet pas achteraf de site bewerken in de browser, wat je uiteindelijk op je beeldscherm ziet. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
[...]

Ik ben een beetje huiverig om die adblocker te installeren. Het klinkt echt heel handig, maar het schiet natuurlijk niet op als een heleboel sites eisen dat je hun ads op de whitelist zetten.
Vast wel. Hier staat het iig in de algemene voorwaarden, en je komt er vaker. Op het moment dat jij hier niet geregd bent, en af-en-toe wat leest is het geen probleem. Nu je een account hebt (en daarbij ook akkoord gegaan bent met de algemene voorwaarden) en hier vaker komt, kun je het prima whitelisten, niet?
Wil dat best doen, maar het is dat ik het nu hier lees, anders zou ik het nooit geweten hebben.
Lees jij nooit FAQ's, de nettiquette, en de algemene voorwaarden :?
Beetje jammer als ineens een permanente ban aan je broek hebt hangen zonder er iets vanaf te weten. Is er een manier voor sites om die adblocker te detecteren?
Als je ze 'hide' niet. GreaseMonkey kan dingen gewoon 'niet weergeven', wat niemand kan controleren. Hoe Adblock het doet weet ik niet, maargoed.. Je moet het zelf weten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:00

vliegnerd

Nintendo fan.

Ai ai ai.

Hier beschreef ik eerst een bug die al 10x genoemd is in dit topic.

Als je geen plaatjes kunt downloaden of de download manager niet werkt... Ga naar je profiel en verwijder downloads.rdf

[ Voor 65% gewijzigd door vliegnerd op 27-10-2006 14:55 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vliegnerd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:49:
FF2 werkt leuk.

Hier kun je geen plaatjes meer opslaan (met rechts klikken en dan Save As/Opslaan als), maar die zag ik als in bugzilla staan.

En de downloadmanager werkt niet meer. Bestanden worden wel opgeslagen, maar verschijnen niet in de downloadmanager. (en dit zie ik zo even niet in bugzilla staan).
Nergens last van, kan gewoon plaatjes opslaan.

Heb je wel in de het privacy scherm (bij opties) aanstaan dat Firefox ook de downloads moet loggen naar de downloadmanager ("Remember what I've downloaded")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:00

vliegnerd

Nintendo fan.

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:56:
[...]

Nergens last van, kan gewoon plaatjes opslaan.
Tja, ik was gewoon niet slim bezig, is een bekende bug, ff downloads.rdf uit je profiel wissen en klaar.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk is het al 10x gevraagd, maar als ik in outlook op een link druk wordt hij niet meer in firefox geopend (firefox 2.0) enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

TheZeroorez schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:23:
Vast wel. Hier staat het iig in de algemene voorwaarden, en je komt er vaker. Op het moment dat jij hier niet geregd bent, en af-en-toe wat leest is het geen probleem. Nu je een account hebt (en daarbij ook akkoord gegaan bent met de algemene voorwaarden) en hier vaker komt, kun je het prima whitelisten, niet? Lees jij nooit FAQ's, de nettiquette, en de algemene voorwaarden :?
Ik weet niet of jij 5.5 jaar na registratie nog dagelijks de voorwaarden en FAQ's leest of er wat geupdate is, maar ik iig niet. :P
Als je ze 'hide' niet. GreaseMonkey kan dingen gewoon 'niet weergeven', wat niemand kan controleren. Hoe Adblock het doet weet ik niet, maargoed.. Je moet het zelf weten.. ;)
Nogmaals, ik wil best GoT in m'n whitelist zetten, de banners hier zijn prima. Het gaat mij voornamelijk om vervelende grote flash ads die over je pagina heen schuiven en zo. Zou best fijn zijn als die geblocked worden, maar dan heb ik geen zin ineens op website geweerd te worden. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

TheZeroorez schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:23:
<verhaal over banners wél toestaan op GoT/T.net>
En als ik nou me \drivers\etc\hosts.conf volgeplemd heb met forbidden domains (lees: ad servers) :?

Voordeel hiervan: het is browser independant én het werkt over je hele computer dus je bent ook klein stukje veiliger dat spyware niet kan connecten naar hun home base (vzv ze dat doen naar ad domains) :)

[ Voor 27% gewijzigd door webfreakz.nl op 27-10-2006 16:40 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Iedereen die het niet met de voorwaarden eens is, opent maar een topic in LA ofzo, ik heb het allemaal niet bedacht, ik waarschuw alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-10 23:29
Probleem met Firefox 2.0 hier en na lang zoeken de oorzaak gevonden. Bij het starten van Firefox blijft het programma een paar seconden hangen, daarna browst ie als normaal. In safe mode heeft ie dit niet en hij doet het alleen als uTorrent draait. Iemand hier bekend mee en het liefst ook nog een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-10 14:02
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:12:
waarschijnlijk is het al 10x gevraagd, maar als ik in outlook op een link druk wordt hij niet meer in firefox geopend (firefox 2.0) enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Dit heb ik dus met Thunderbird. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of er een extensie/tweak oid is om onbekende bestandstypen, en vooral ook .exe bestanden gewoon meteen te openen (dus een optie in het download dialog, "Open", ipv "Open With", wat dus niet van toepassing is voor .exe) ipv dat je ze eerst MOET opslaan vervolgens openen? Sinds 2.0 kan ik ook .w3g bestanden (Warcraft 3 replays ;)) niet meer openen vanuit het download dialog, blijkbaar hebben ze het Open With voor "vreemde" extensies ook weggehaald ofzo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Cubefanatic schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:46:
Probleem met Firefox 2.0 hier en na lang zoeken de oorzaak gevonden. Bij het starten van Firefox blijft het programma een paar seconden hangen, daarna browst ie als normaal. In safe mode heeft ie dit niet en hij doet het alleen als uTorrent draait. Iemand hier bekend mee en het liefst ook nog een oplossing heeft?
Ik denk dat dat komt doordat Firefox uTorrent nog even terug op z'n plaats moet zetten om een paar connecties en wat snelheid op te eisen.. ;)
smeerbartje schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:00:
[...]

Dit heb ik dus met Thunderbird. Iemand een oplossing?
Hmm.. Het is wel je standaardbrowser? Verder zouden er in Outlook/Thunderbird ook wel ergens instellingen moeten zijn die je je 'standaard programma' waarmee ze webpagina's moeten openen laat kiezen.. Is dit niet het geval? IE7 installeren is een workaround, zelfs als je in je verkenner een url in tikt opent 'ie hem dan in Fx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik zou helemaal overstappen als er een goede activex ondersteuning zou zijn. (De IETab werkt ook wel prima maar toch). Outlook Web Access ziet er niet goed uit etc.

En dingen zoals video afspelen vanuit de browser... Kleine dingetjes die niet default gelijk draaien.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-10 23:29
TheZeroorez schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:14:
[...]

Ik denk dat dat komt doordat Firefox uTorrent nog even terug op z'n plaats moet zetten om een paar connecties en wat snelheid op te eisen.. ;)
Hoe kan het dan dat ik het probleem met Firefox 1.5.0.7 nooit gehad heb? En bestaat hier een fix/workaround/whatsoever voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb een erg vaag probleem sinds ik Fx 2.0 gebruik. Als ik een pagina in IE bekijk en deze opent een popup, dan krijg ik die in Fx.

Iemand die al eens eerder gehad en opgelost?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:17

CasGas

.

Bij mij groeit de collectie van extensions behoorlijk en daarmee dus ook meteen de dingen die te zien zijn in de status bar onderin je scherm. Iemand die weet hoe die enigzins te vergroten is? Ik heb al gekeken in about:config maar daar zie ik niks over de status bar staan. Mooiste zou zijn dat er twee regels boven elkaar zitten ofzo. Google en bij addons.mozilla.org ook niks?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Settler schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:04:
daarmee dus ook meteen de dingen die te zien zijn in de status bar onderin je scherm.
Wat voor extensions zijn dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Settler schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:04:
Bij mij groeit de collectie van extensions behoorlijk en daarmee dus ook meteen de dingen die te zien zijn in de status bar onderin je scherm. Iemand die weet hoe die enigzins te vergroten is? Ik heb al gekeken in about:config maar daar zie ik niks over de status bar staan. Mooiste zou zijn dat er twee regels boven elkaar zitten ofzo. Google en bij addons.mozilla.org ook niks?
Ach, spit gewoon je extensies eens door, en ruim het nodige op. Ik heb pas 5 extensies weggedaan, waarvan ik er 2 gewoon vervangen kon door about:config settings en UserChrome.css.. :X Je zegt het zelf ook al 'addons.mozilla.org ook niks'.. Je wilt gewoon teveel extensies.. :P

Daarbij kun je bij een boel extensies (IEtab, Fasterfox, GreaseMonkey, etc.) ook gewoon het icoontje uit zetten.. :P Nee, als je statusbar vol raakt doe je toch iets fout.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
FireFox 2.0 werkt wel leuk. Voelt ook soepel aan imo.

Enige waar ik tegen aanloop; is dat ik .exe's altijd 2x moet downloaden. De eerste keer gooit ie t in een temp map en zegt ie "Er is geen programma geassocieerd met het formaat .exe" ofzo en gooit hij het weg. Druk je in de download manager op opnieuw, dan zet ie em gewoon op Bureaublad en kan ik de executable draaien. Beetje vervelend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 12:40
Bij mij heeft FF 2.0 nog wat kuren, hij loopt veel vaker vast dan vorige versies. Soms 99% CPU-load, en soms een volledige freeze waarbij mijn comp wel bruikbaar blijft. Iemand anders hier ook last van?

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kurgan schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:53:
Bij mij heeft FF 2.0 nog wat kuren, hij loopt veel vaker vast dan vorige versies. Soms 99% CPU-load, en soms een volledige freeze waarbij mijn comp wel bruikbaar blijft. Iemand anders hier ook last van?
Nope, sinds A1 draai ik FF2.0 op twee machines, en ze hebben beide nergens last van. Ik heb ook niemand anders hierover gehoord.

Op bugzilla zijn er wel mensen die er last van hebben; het zal dus wel iets met de machine/configuratie te maken hebben...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe ik de balk onder een pagina weghaal :? In deze balk staat bijvoorbeeld "Done" als een pagina klaar is met laden.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.