Twee weken terug heb ontving (van Supradictus) ik de 2407WFP rev A02. In
mijn post (linkje) hiervoer maakt ik melding van de aanwezigheid van banding maar dat ik daar niet veel dacht te gaan merken. Dat was helaas wel zo, want ik zag het verschijnsel al snel duidelijk in de speellijst van Windows Media Player (die heeft een gradient van licht- naar donkerblauw). Tevens kwam ik er na een paar uur gebruik achter dat er een dode subpixel midden op scherm aanwezig was (het scherm is ook zo groot dat het even duurde voordat het me opviel

). Heb hem daarom nu teruggestuurd en vandaag heb ik de vervanging ontvangen.
Vanwege het banding issue hoopte ik op de rev. A03 maar zoals verwacht zat dat er niet in. Zeer blij verrast was ik dan ook dat de banding issue kompleet (zover dat gaat bij een TFT) verdwenen is! En wat blijkt: de firmware van "rev A03" staat erop (*). Ik vermoed dat een andere gebruiker deze monitor met klachten heeft geretourneerd en supradictus het naar Dell heeft gestuurd waar deze een firmware flash heeft gehad. Banding is overigens alleen gefixed voor "desktop modus". "Multi-media" en "Games" is nog steeds crappy.
Helaas is de monitor er niet sneller op geworden. Ik merk toch wel dat ie ietjes langzamer is dan mijn oude Ilyama Prolite 431S, ook al hebben ze dezelfde reactietijd specs (16 ms). Of er verschil in snelheid is tussen de twee firmwares durf ik niet te zeggen. Daarvoor heb ik de vorige 2407WFP veel te kort in bezit gehad. Bovendien eigenlijk allen nog maar CoD2 gespeeld. Maar goed, gamen is zowiezo(/sowieso?) wennen. Het scherm is zo freaking groot dat mijn ogen als een gek dat beeld af moeten scannen. Echt fantastisch!

En ook de helderheid heb ik maar even van 50 naar 40 teruggeschroeft, want de term "bouwlamp" is al eens in mijn hoofd opgekomen

Dus ik denk dat ik extreem veel plezier ga hebben tijden gamen.
Als er geen dode (sub)pixels opduiken, dan ben ik
one very, very happy camper.
* = Meer over revisies, firmwares en fixes is te vinden op het
Dell forum (click). Check bijvoorbeeld de twee stickies bovenaan.