Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.406 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-10-2024
Afbeeldingslocatie: http://i68.photobucket.com/albums/i11/binky-nl/0551322247_dell20logo.jpg

De nieuwe Dell 2007WFP en 2407WFP (Dit is deel 4 van dit topic)

De links naar de vorige 3 delen staan onderaan de pagina !!!!!!!!!!!!!

Dit topic gaat over de 20,1" en de 24" breedbeeldschermen van Dell. Veel mensen vinden dit scherm erg mooi/praktisch. Vooral vanwege het feit dat ze breedbeeld zijn (16:10) en het minimalistische
design. Hier zijn de specs van beide schermen:

gejat van de Dell site

Dell UltraSharp™ 2007WFP
Afbeeldingslocatie: http://i68.photobucket.com/albums/i11/binky-nl/200-38594.jpg

Monitorformaat en -type : 20,1-inch flatpanel / Active Matrix TFT - Desktop
Resolutie : 1.680 x 1.050 pixels
Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms / 300 cd/m² / 800:1
Afmetingen (BxDxH) : Met standaard: 472,7 x 177,7 x 332 tot 513 mm
Gewicht : 6,5 kg
Kenmerken : VESA® 100mm ophangsysteem, niet-schitterend met harde coating 3H, inclusief in hoogte verstelbare standaard
Aantal (vrije) poorten / connectortype : 15-pins D-sub/DVI-D/S-Video/Composietvideo-connectors
Pixelgrootte : 0,255 mm (pixel pitch)
Compatibiliteit : Pc
Garantie : 3 jaar

Link naar de product site op www.dell.nl:

KLIK: (direckt naar de prijslijst van beide schermen)

Dell UltraSharp™ 2407WFP
Afbeeldingslocatie: http://i68.photobucket.com/albums/i11/binky-nl/860-10023.jpg

Grootte en type van beeldscherm : 24-inch (61,0 cm) active matrix TFT
Resolutie : 1920 x 1200 / WUXGA
Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms (zwart naar wit) of 6 ms (grijs naar grijs) / 450 cd/m2/ 1.000:1
Afmeting b x h x d : 585mm x 388mm (gecomprimeerd / uitgebreid) x 560mm x 195mm
Gewicht : 8,3 kg
Ingangen : Analoog DVI-D (digitaal) met HDCP / S-Video / Composiet / Component
In hoogte verstelbare standaard, geluid : Ja /optionele AS500 Sound Bar
Compatibiliteit met VESA-ophanging, beveiligingsslot : Ja (100 mm) / ja
Geïntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening, 9-in-2-kaartlezer : 4 downstream-poorten, 1 upstream-poort / CompactFlash type I/II-kaart, MicroDrive, Smart Media-kaart, Memory Stick-kaart, Memory Stick Pro-kaart, Memory Stick Duo (met adapter), Secure Digital-kaart, MultiMedia Card, Mini Secure Digital (met adapter)
Garantie : 3 jaar garantie met omruilen op de volgende werkdag.

KLIK: (direckt naar de prijslijst van beide schermen)

Reviews:

Dell UltraSharp™ 2007WFP

http://www.extremetech.com/article2/0
http://www.windowsatoz.co...ll_ultrasharp_2007WFP.php
http://prad.de/en/monitore/review-dell-2007wfp.html
http://reviews.cnet.com/D...4505-3174_7-31783769.html

Dell UltraSharp™ 2407WFP

http://www.pcauthority.com.au/review.aspx?CIaRID=2947
http://www.bit-tech.net/h...arp_2407WFP_monito/1.html
http://reviews.cnet.com/D...4505-3174_7-31899303.html
http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3041

Banding probleem

Beide schermen hadden aanvankelijk erge last van zogehete gradient banding. Dit resulteerd in duidelijk zichtbare lijnen (horizontaal & verticaal) als er gradients getoond worden op het scherm. De oorzaak hiervaan bleek de Faloudja-beeldverwerkingschip te zijn die in beide schermen zit. Hier een quote van DroogKloot om e.e.a. uit te leggen:

quote:
die Faroudja-chip is uitsluitend bedoeld voor het up- cq. rescalen van lage- of niet-native resolutie inputs (ie. composite, s-video, en HD signalen) naar de native resolutie van het scherm waar de chip inzit, en nadrukkelijk NIET voor het scalen van een inputbron die al in de native resolutie wordt aangeleverd (ie. de DVI-output van een videokaart), wat bij rev. A00 van de 2x07 dus wel gebeurde in alle display modes. Eigenlijk hoort die chip uberhaupt niet actief te zijn tenzij je de monitor op een non-standaard input aansluit, maar volgens Dell zijn er geen plannen voor een A03.
Bedankt DroogKloot

Deze chip hoorde dus in de 'desktop-mode' uitgeschakeld te zijn., en was dus ingeschakeld. Dit was eigenlijk alleen met de A00 revisies van de schermen het geval. Bij beide schermen is dit probleem met de A01 revisie opgelost door middel van een firmware-update. Dat mensen bij deze (en latere) revisies nog steeds dit probleem ervaren heeft denk ik te maken met het feit dat de meeste TFT schermen nog niet in staat zijn alle 16,7 miljoen kleuren die een 24 bits kleurenpaneel heeft tevoorschijn te toveren. Mensen die ervaring hebben met de A01 versies en later van beide schermen zeggen dat dit probleem niet meer storend aanwezig is.

Er is een topic op het dell support forum (zeer oud) waar dit probleem uitgebreid besproken wordt:

Link: (ff klikken)

Omdat dit al de 4de topic is en er waarschijnlijk vaker gerefereert gaat worden naar de vorige 3 delen
zal ik de links hier nog ff plaatsen:

deel 1
deel 2
deel 3

[ Voor 25% gewijzigd door binky_nl op 19-09-2006 02:40 ]

Apple , Apple , DS1512+, DSM 4.2, LG 760S, Playon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
Helaas was de topic ( nummer 3) alweer vol en ben zo vrij geweest het weer te openen omdat binnenkort rev 03
uitkomt en ik graag de verdere ervaringen wil lezen wat de bevindingen zijn.

binky-nl ;)

[ Voor 3% gewijzigd door binky_nl op 17-09-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59
Fijn! Misschien wel handig als je de links weer werkend maakt (like reviews enzo).

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
Ivo NL schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:06:
Fijn! Misschien wel handig als je de links weer werkend maakt (like reviews enzo).
Ga er gelijk aan werken en probeer het zo snel mogelijk op te lossen. Het eerste stukje heb ik gekopieert en heb helaas de links over de kop gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181522

Weet er iemand wat er gaat veranderen in de rev 03 versie ? Ik zou toch graag een scherm hebben dat geen banding heeft in multimedia of gaming mode. 8)7

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Een stomme vraag, maar ik vind nergens de oplossing. Is het normaal als je je pc uit zet de monitor kleuren gaat testen? (zwart/wit/rood/groen/etc kleur scherm) Hoort de monitor niet in een spaarstand te gaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44718

Anoniem: 181522 schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:12:
Weet er iemand wat er gaat veranderen in de rev 03 versie ? Ik zou toch graag een scherm hebben dat geen banding heeft in multimedia of gaming mode. 8)7

Grtz
Dit is wat mij verteld is door Supradictus.

Das alleen een OSD language update. Komt ergens in oktober in
Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
Volgens mij lopen alle links weer en is het probleem weer opgelost .

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd binky, loopt als een trein _/-\o_

Ze kunnen de banding wegnemen door die chip uit te schakelen in desktop mode, maar waarom is het dan zo moeilijk om ook de banding weg te nemen in de andere twee modes ? :/ Ik begrijp het niet goed. Any input here ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
Mischien is het handig om de vorige delen ook even aan te geven. En het om onderscheidt te maken tussen verschillende kopjes, zoals Algemene informatie, Reviews, Banding problemen, door middel van vetgedrukte kopjes.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
deCube schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:10:
Mischien is het handig om de vorige delen ook even aan te geven. En het om onderscheidt te maken tussen verschillende kopjes, zoals Algemene informatie, Reviews, Banding problemen, door middel van vetgedrukte kopjes.
Zoals je ziet heb ik het een en ander aangepast . Bedankt voor de tips .
Mochten er nog meer aanpassingen nodig zijn of hebben jullie nog meer tips
dan hoor ik het graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 17:00
als ik nou een dvd afspeel vanaf mijn pc op mijn 2407 .. wordt deze dan gesampled naar 480P of is hier specifieke software voor nodig ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 10:22

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Voor de mensen die interesse hebben voor de 2407: hij is in de aanbieding bij 4Launch zag ik net.
899E incl. pixelgarantie. Ik heb er helaas nog geen geld voor ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:52
SayWhatAgain! schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:46:
Voor de mensen die interesse hebben voor de 2407: hij is in de aanbieding bij 4Launch zag ik net.
899E incl. pixelgarantie. Ik heb er helaas nog geen geld voor ;(
Dat noem ik geen aanbieding. Bij supradictus kost dezelfde monitor 799 euro, ook met pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:39

Polycom

Poes van goud

pixelgarantie heb je toch helemaal niet nodig? Als er een pixel het niet doet is het scherm defect en mag je hem gewoon RMA'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:22
Ik lees iedere keer over supradictus.. wat is dat nou eigenlijk? Een goedkopere webwinkel o.i.d.? Ik heb nu via Dell (met een lading korting :P ) de 2007WFP voor €350,- kunnen krijgen, inclusief 3 jaar garantie. Had dat goedkoper gekund?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
supradictus verkoopt ze o.a. via ebay en marktplaats, en is nét iets goedkoper dan Dell zelf...
ik zit nog te twijfelen, wil héél graag een 2007WFP kopen, hoe heb jij m voor 350 weten te krijgen? via de zaak ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Ik heb een eigen bedrijf, en aangezien ik alles bij Dell bestel (zo'n € 30.000 per jaar) krijg je redelijke kortingen. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een klein detail binky, maar volgens mij moet je de 2 foto's omdraaien. De bovenste is de 2407 en de onderste is de 2007. Nu staat de foto van de 2407 bij de 2007 en omgekeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153960

heeft iemand een link voor me naar supradictus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

grun schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:04:
[...]

Dat noem ik geen aanbieding. Bij supradictus kost dezelfde monitor 799 euro, ook met pixelgarantie.
En dan nog heb ik er geen geld voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

SysRq schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:26:
Ik heb een eigen bedrijf, en aangezien ik alles bij Dell bestel (zo'n € 30.000 per jaar) krijg je redelijke kortingen. :)
Kan ik de Dell 2007WFP via jou aanschaffen voor + €350,- :) ?
Wat zou jij moeten betalen voor een 2407WFP ?

[ Voor 9% gewijzigd door UgotHeinzzd op 18-09-2006 19:49 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:53
Supradictus werkt voor Dell.
Ik heb de 2007wfp van het weekend gehaald bij hem voor 419€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ray
  • Laatst online: 29-03 14:16

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." (Albert Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het voordeel als je de monitor in game instelling zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
Anoniem: 181522 schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:53:
Een klein detail binky, maar volgens mij moet je de 2 foto's omdraaien. De bovenste is de 2407 en de onderste is de 2007. Nu staat de foto van de 2407 bij de 2007 en omgekeerd. ;)
It's done. :)
Bedankt voor de tip !! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
UgotHeinzzd schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:44:
[...]

Kan ik de Dell 2007WFP via jou aanschaffen voor + €350,- :) ?
Wat zou jij moeten betalen voor een 2407WFP ?
Nee, helaas. Als ik daar aan ga beginnen kost het mij te veel tijd. Wat ik daarbij natuurlijk vergeet te melden is dat dat bedrag ex btw is. Inclusief is het dus maar iets goedkoper dan bij supradictus. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-04 21:49
Beste medetweakers,

Ik ben enige tijd in het bezit van de voorloper van de Dell 2007WPF, te weten de Dell 2005FPW. Het beeldscherm heeft de afgelopen maanden tot volle tevredenheid gefunctioneerd, echter de laatste tijd zijn er dode pixels verschenen waar ik mij behoorlijk aan irriteer. Bovendien heeft het scherm van begin af aan al last gehad van backlight-bleeding in de linker onderhoek en de rechter bovenhoek. Ik vroeg mij daarom af of het mogelijk is om het scherm om te ruilen of heeft Dell wat dat betreft een strikte policy?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Zal er aan liggen hoe oud het scherm is en hoeveel dode pixels het zijn natuurlijk.
Bel Dell anders even en je weet het.

Voor de backlight bleeding zal je geen nieuw scherm krijgen denk ik.
Dat zit in het ontwerp van de monitor.
correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Wie kan mijn vertellen of het mogelijk is een Dell monitor aan te sluiten op DSUB via een DVI-D naar DSUB kabel ? Moet het signaal niet omgezet worden ? Mijn monitor heeft alleen een DVI-D aansluiting en mijn server een DSUB aansluiting..

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na mijn aankoop van de 2407WFP enkele weken geleden loop ik nu toch tegen een serieus probleem aan :(

De monitor gaat nu spontaan en geheel random in 'entering power safe' mode. Het beeld valt uit alsof er geen signaal is, maar de computer blijft gewoon draaien (dus er moet wel een signaal zijn). De monitor is op de DVI-D aansluiting aangesloten. Als ik de monitor uit en weer aanzet krijg ik het beeld weer gewoon terug.

Is dit een bekend probleem en heeft iemand suggesties?

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Anoniem: 102880

Ik heb gister een 2407WFP gehaald voor mn broertje zn verjaardag morgen. Nu wilde ik deze vanmiddag even snel testen op dooie pixels enzo maar ik had een gek probleempje. Ik had gewoon beeld tot en met het laadbalkje van windows xp maar op het moment dat je desktop moet verschijnen bleef het beeld zwart. Ik had hem via DVI-D aangesloten. Is er een speciale manier om het scherm te installeren ofzo..moet je misschien eerst de drivers installeren? Toen ik mijn eigen scherm weer aansloot bleef deze ook zwart na het windows laadbalkje. Ik moest naar VGA mode en daar heb ik opnieuw mn videodrivers geinstalleerd...daarna deed mn monitor het pas weer.

Maar nu moet ik morgen de Dell op mn broertje zn pc aan gaan sluiten en het zou fijn zijn als dit in een keer goed zou gaan. Wie heeft er wat tips.

Ik kan trouwens niet bij de installatie manual want de doos is ingepakt en verstopt.

• grun93
Anoniem: 102880 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:48:
Ik kan trouwens niet bij de installatie manual want de doos is ingepakt en verstopt.
De manual staat gewoon online bij Dell, hier:
http://support.dell.com/s...tors/2407WFP/en/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Vraagje: Hoe wordt een 16:9 beeld (Xbox 360) op de 2007WFP weergegeven (16:10)? Met zwarte balken onder en boven of uitgerekt?

Alvast bedankt :)

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Daar kun je zelf voor kiezen, óf 1:1 (dus 16:9) met zwarte balken, óf fill (16:10), uitgerekt dus.

En verder heb je nog een 4:3 mogelijkheid, al zul je die niet veel gebruiken.
Anoniem: 102880 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:48:
Maar nu moet ik morgen de Dell op mn broertje zn pc aan gaan sluiten en het zou fijn zijn als dit in een keer goed zou gaan. Wie heeft er wat tips.
Dit zou gewoon zonder extra drivers moeten werken hoor. Ik heb hier verder ook niets geïnstalleerd, en op DVI werkte het direct. :)

[ Voor 53% gewijzigd door SysRq op 22-09-2006 09:00 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien dat het aan mijn tweaked driver lag. Laten we het hopen want het zou lullig zijn als het scherm niet zou werken....tis tenslotte een kado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-04 16:43
Peter Power schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:21:
Na mijn aankoop van de 2407WFP enkele weken geleden loop ik nu toch tegen een serieus probleem aan :(

De monitor gaat nu spontaan en geheel random in 'entering power safe' mode. Het beeld valt uit alsof er geen signaal is, maar de computer blijft gewoon draaien (dus er moet wel een signaal zijn). De monitor is op de DVI-D aansluiting aangesloten. Als ik de monitor uit en weer aanzet krijg ik het beeld weer gewoon terug.

Is dit een bekend probleem en heeft iemand suggesties?
Dit heb ik op Dell forum gelezen; degene heeft de monitor moeten omruilen.
Anoniem: 102880 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:06:
Misschien dat het aan mijn tweaked driver lag. Laten we het hopen want het zou lullig zijn als het scherm niet zou werken....tis tenslotte een kado
Je moet op DVI de monitor op goede resolutie laten draaien. Oplossing is om andere monitor op 1680x1050 in Windows in te stellen of even de VGA kabel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
:? Dat maakt totaal niet uit hoor. Ik heb de monitor via DVI op 1024x768 aangesloten, en het scherm werkte perfect.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K heb zelf een Samsung 930BF en die stond op 1280x1024...dus je zou zeggen dat dat ook gewoon ondersteund word. Daarbij is het ook gewoon maar op 60Hz dusss...nou ja..dan zie ik het wel vanavond. Ik heb m trouwens ook van supradictus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

BertV

Handgemaakt

Ik heb dan wel een superstille pc, maar ik hoor nu geluid komen uit m'n 2407WFP... :(

Waar komt dit vandaan? Active koeling van de interne voeding?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Laatst online: 06-04 20:41
BertV schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:31:
Ik heb dan wel een superstille pc, maar ik hoor nu geluid komen uit m'n 2407WFP... :(

lol, volgens mij komt er geen geluid uit het scherm hoor :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
BertV schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:31:
Nee, dat niet. Wat voor geluid, een soort pieptoon? Dat kwam een enkele maal ook wel voor bij de 2405. Ligt aan een spoel in de voeding. Geef voorzichtig eens een klapje rechtsonder tegen het scherm (daar zit de voeding). Anders kun je hem gewoon omruilen bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

grun schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:16:
[...]

Nee, dat niet. Wat voor geluid, een soort pieptoon? Dat kwam een enkele maal ook wel voor bij de 2405. Ligt aan een spoel in de voeding. Geef voorzichtig eens een klapje rechtsonder tegen het scherm (daar zit de voeding). Anders kun je hem gewoon omruilen bij Dell.
Het is echt minimaal... maar het valt op omdat ik een hele stille pc heb.

Het is vergelijkbaar met het geluid van een 120mm fan op lage toeren, geen "spoel-pieptoon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82299

Weet iemand wat er is gebeurt met de 2x07WFP schermen van Supradictus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 82299 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:47:
Wat is daarmee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik ben al lange tijd aan het lurken op dit topic serie (dank voor de info allen) en vandaag heb ik mijn 2407WFP ontvangen van Supradictus. *kwijl* Rev A02 uit de Czech Republic.
Sodemakreel, wat is dit een gigantsich scherm!

Net even de veelbesproken bandingproblemen gecheckt met http://img205.imageshack.us/img205/7999/gradient1gp.png en
http://hetyo-wiz.mydns.jp...p/file/up2407WFP_0044.png
In desktop mode zie ik vooral in het donkere gedeelte aan de rechterzijde van het tweede plaatje wel horizontale balken. Niet groot en allen even smal. Voor mij geen issue. In zowel game als multimedia mode zijn beide plaatjes wel een hele lelijk zooi. Dat ga ik dus niet gebruiken.

Echt gaming testen moet ik nog doen maar 5 minuten CoD2 op 1920x1200 (again *kwijl*, ondanks dat ik mijn nieuwe videokaart nog moet ontvangen in nu nog slechts in DirectX7 kan draaien) doet vermoeden dat het scherm qua snelheid gelijkwaardig is aan mijn 17" Ilyama 431S met dezelfde snelheids specs (16ms black>white).

In deze serie is ook geklaagd over rare blur bij het slepen van vensters of zoiest. Ikzelf ervaar niks storends. Bij heel snel bewegen van een venster vind er wel tearing plaats maar dat is inherent aan TFT schermen.

Dus voorlopige conclusie: Whaaaah!!! Kickuh!!!! _/-\o_
Als lichtelijk neuroot vind ik het wel een beetje jammer van die banding-issues. In de praktijk verwacht ik er totaal geen last van te hebben maar voor zo'n duur scherm blijft het toch een heeeel klein beetje knagen dat niet alles volgens 100% perfect werkt. Maar ik was hier dankzij dit topic op voorbereid en toch bewust gekozen voor deze 24".

En nu ga ik even verder genieten...

EDIT: voor de duidelijkheid, het scherm draait nu nog op een bijna antieke Radeon 9800Pro. Ik weet niet of dat nog uitmaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ray-zor op 22-09-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ray
  • Laatst online: 29-03 14:16
Anoniem: 82299 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:47:
Ik denk dat Supradictus de aanbiedingen heeft gestopt om ze te updaten. Dat doet 'ie wel vaker, geloof ik. Hij heeft de nieuwe aanbiedingen weer online staan. De 2407wfp is nu een tientje goedkoper (€789,-). De 2007wfp is €459,-.

:)

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." (Albert Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82299

D-Ray schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:34:
[...]

Ik denk dat Supradictus de aanbiedingen heeft gestopt om ze te updaten. Dat doet 'ie wel vaker, geloof ik. Hij heeft de nieuwe aanbiedingen weer online staan. De 2407wfp is nu een tientje goedkoper (€789,-). De 2007wfp is €459,-.

Maar de 2007WFP is dus duurder geworden? Maar als je me een link wilt geven want ik kan ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ray-zor schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:07:
...
In deze serie is ook geklaagd over rare blur bij het slepen van vensters of zoiest. Ikzelf ervaar niks storends. Bij heel snel bewegen van een venster vind er wel tearing plaats maar dat is inherent aan TFT schermen.
...
Wat bedoel je met niks storends? Dat je het fenomeen (blurren) weldegelijk waarneemt, maar niet storend vindt OF dat je het helemaal niet ziet?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Anoniem: 82299 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:48:
[...]

Maar de 2007WFP is dus duurder geworden? Maar als je me een link wilt geven want ik kan ze niet vinden.
Op marktplaats kost ie nog steeds 435 euro hoor:
http://koopjes.marktplaat...DBqrx8wXvfC%2Fh&df=1&fta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
Er is op hardware.info een nieuwe review verschenen van de Dell WFP 2407 , alleen van supradictus hebben ze daar nog niet gehoord gezien de prijs die ze erbij vermelden. O-) ( jaja orgineel Dell )

Hier volgt de LINK:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:54
Ik heb zelf een 2007WFP en die werkt naar volle tevredenheid. Kleuren zijn erg mooi maar dan komt het. Ik heb een 2e scherm van dell erbij gekocht en wel de 1707FP Ultrascharp. Nagenoeg even hoog en identiek model (niet breedbeeld dan), echter wat schets mijn verbazig, de kleuren vind ik echt ronduit slecht! Hij staat af fabriek veeeeel te blauw ingesteld. Als ik hem omzet op "red" dan komt het redelijk in de buurt van mijn 2007wfp echter waar bij de 2007wfp de kleuren van boven tot beneden op het scherm identiek zijn is het bij de 17" bovenin wit en naar beneden toe blauwig. Ook veranderen de kleuren enorm als ik maar een paar cm verschuif terwijl dit bij de 2007wfp niet is.

Is dat nou normaal voor een pva? Ik hoop het niet want dit is echt bagger, ik mag toch verw88 dat het scherm wel egaal van kleur is!?

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
D-Ray schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:34:
[...]

Updaten om het banding probleem te verhelpen ? is dat te doen ?

Specs

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Wat voor een videokaart (300 - 400 Euro) heb ik een beetje nodig om goed op de 2407WFP te kunnen gamen in zijn volle glorie? Ga hierbij uit van een Intel Core Duo 2 E6600 CPU met 2 x 1 GB geheugen :)

Is de "oude" XBOX er ook op nog aan te sluiten? Zie geen scart, want DVI en VGA kan sowieso niet....

Bedankt mensuhhh _/-\o_ 8)

[ Voor 18% gewijzigd door ck2000nl op 23-09-2006 11:27 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 09:18
FreeMen schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:58:
Ik heb zelf een 2007WFP en die werkt naar volle tevredenheid. Kleuren zijn erg mooi maar dan komt het. Ik heb een 2e scherm van dell erbij gekocht en wel de 1707FP Ultrascharp. Nagenoeg even hoog en identiek model (niet breedbeeld dan), echter wat schets mijn verbazig, de kleuren vind ik echt ronduit slecht! Hij staat af fabriek veeeeel te blauw ingesteld. Als ik hem omzet op "red" dan komt het redelijk in de buurt van mijn 2007wfp echter waar bij de 2007wfp de kleuren van boven tot beneden op het scherm identiek zijn is het bij de 17" bovenin wit en naar beneden toe blauwig. Ook veranderen de kleuren enorm als ik maar een paar cm verschuif terwijl dit bij de 2007wfp niet is.

Is dat nou normaal voor een pva? Ik hoop het niet want dit is echt bagger, ik mag toch verw88 dat het scherm wel egaal van kleur is!?
Wat ik begrepen heb is dat er onderling nogal kwaliteits verschillen zitten in de Dell monitoren reeks. De 2007WFP en 2407WFP zijn bijzonder goede schermen, de wat kleinere modellen zoals de 1907FP vallen tegen in vergelijking.

Weet je zeker dat de 1707FP een PVA paneel heeft? De 1907FP heeft bijv. volgens mij gewoon een TN-paneel.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:44
Als ik op dit moment op de Dell site kijk dan zijn de monitoren daar goedkoper dan bij Supradictus op ebay (de 24"trouwens niet zie ik net...):
2007fpw: 436 bij Dell, 459 bij supr.

[ Voor 12% gewijzigd door Moriaty op 23-09-2006 12:08 ]

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• coob
Ik heb de 2007WFP vorige week nog gehaald bij Supradictus voor 419€.
Net op tijd dus, scheelt weer een paar tientjes. :P

• Archuteuthis
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05-2009
Moriaty schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:04:
Als ik op dit moment op de Dell site kijk dan zijn de monitoren daar goedkoper dan bij Supradictus op ebay (de 24"trouwens niet zie ik net...):
2007fpw: 436 bij Dell, 459 bij supr.
Nee hoor, supradictus is goedkoper. Je kijkt namelijk bij het verkeerde type monitor. De widescreen versie is (tijdelijk?) uit het assortiment verdwenen.

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:27
Archuteuthis schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:05:
[...]

Nee hoor, supradictus is goedkoper. Je kijkt namelijk bij het verkeerde type monitor. De widescreen versie is (tijdelijk?) uit het assortiment verdwenen.
2007 fpw staat er. de w staat toch voor widescreen ?

• Archuteuthis
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05-2009
Pred87 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:09:
[...]

2007 fpw staat er. de w staat toch voor widescreen ?
Ik zie hem niet staan hoor..

• coob
WFP > Widescreen FlatPanel is het toch?

Op marktplaats staat hij nu voor 435€.

[ Voor 35% gewijzigd door coob op 23-09-2006 17:40 ]

Waarmee kan je de 2407 het beste schoon maken? (het beeld uiteraard)

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
speciaal poetsmiddel voor lcd schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Laatst online: 06-04 20:41
Anoniem: 44718 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 22:45:
Waarmee kan je de 2407 het beste schoon maken? (het beeld uiteraard)
Met speciale lcd schoonmaak doekjes of eventueel met doekjes waarmee je een bril schoonmaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
kokorico schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:32:
.. eventueel met doekjes waarmee je een bril schoonmaakt :)
Die zou ik niet gebruiken. Daar wil nog wel eens een schoonmaakgoedje in zitten die je scherm iets te goed schoonmaakt (en dus ook de coating weg poetst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand toevallig een merk ofzo...ik heb namelijk al een aantal dingen geprobeerd en ik heb tot nu toe nog niets kunnen vinden waar ik tevreden over ben..alles laat wel strepen achter tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 15:41
Ik gebruik altijd gewoon glassex, verschilt qua inhoud bijna niks met duurspul om je monitor mee schoon te maken, nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

STIMPPYYY schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:27:
Ik gebruik altijd gewoon glassex, verschilt qua inhoud bijna niks met duurspul om je monitor mee schoon te maken, nog nooit problemen mee gehad.
Verschilt niks? Glassex is hartstikke agressief spul itt speciaal spul voor je monitor. Glassex is funnest voor je coating etc. Hopelijk heb je je Dell er nog niet mee schoongemaakt.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Met glassex heb ik ook de coating van mijn CRT gepoetst. Inderdaad NIET aan te raden.

Ik gebruik altijd pixelpolish. 8)7 Ow nee. Dit is de HK niet.....

[ Voor 27% gewijzigd door Shiver23 op 25-09-2006 12:35 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Glassex? :X Dat is best wel agressief spul...
Ik gebruik altijd SafeClean met bijbehorende schoonmaakdoekjes. Spul niet direct op je monitor spuiten, maar op het doekje. Erg vaak gebruik ik het niet omdat het niet vaak nodig is, meestal alleen stof.
Ik heb btw (nog) geen Dell, maar geldt voor elke TFT (dat schoonmaken dus).

[ Voor 3% gewijzigd door SayWhatAgain! op 25-09-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Op het werk gebruiken we altijd Durable Superclean fluid (no. 5716). Een klein spuitflesje. Ik leg altijd het scherm plat (maar dan gebruik ik het ook meestal bij laptops) spuit het er op en veeg het dan weg met een doekje. Kijk wel HEEEL goed uit dat er geen zand of andere rommel tussen het scherm en je doekje zit. Dit heb ik destijds gehad bij mn twee weken oude monitor. Daar wordt je op zn zachts gezegd enigszins verdrietig van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 13:14
Als ik met Catalyst Control Center m'n beeld 90 graden probeer te draaien, om het beeld dus in portrait mode te krijgen dan lukt dit dus niet op de resolutie 1920 x 1200, het lukt wel op 1680 x 1050...Heeft iemand anders met een 2407 dit ook? m'n grafische kaart is trouwens een ATI X1600 Pro (AGP)
Indien ik het scherm op 1920 x 1200 probeer te draaien, dan wordt het beeld dus 1 x zwart en daarna staat het beeld weer / nog steeds in landscape formaat.

heb het ook even geprobeerd op m'n vista installatie en daar lukt het dus wel...ligt dus niet aan m'n hardware maar aan de software op windows xp...waarschijnlijk de drivers van m'n oude Radeon niet goed verwijderd of iets dergelijks, maar dat los ik wel op.

[ Voor 22% gewijzigd door chrisO op 25-09-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Dell, en zag daar de 2007 en 2407 afgebeeld met de kleur zilver.. :9 Nou spreekt die kleur me meer aan dan zwart, maar ik kan niets vinden op de Dell site en Google.. Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Tiiim op 26-09-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587

Mike Wazowski schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:07 in topic deel 3:
Hmm ja het is de coating, maar is hier niets aan te doen? Want ik vind het knap irritant! :)

Ik heb ook nog even met Dell aan de telefoon gezeten en ze gaan hem omwisselen (heb ik dat ook eens gedaan :) ), ik post hier mijn bevindingen wel.

Linkje naar mijn stuk in het vorige topic
Vandaag binnengekregen (goede service van Dell) en exact hetzelfde, ik denk dat dit soort monitoren niet voor mij bestemd zijn...

Ik ga er maar proberen aan te wennen.

• Budg
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04 21:09
Hey tweakers,

Ik heb alle delen van het het Dell 2007/2407 topic gevolgd en ik wou ff iedereen bedanken die hun ervaringen hier deelt (ja daar zijn de forums voor maar toch ;) ), dat maakt het maken van een keuze om een 800 eu monitor aan te schaffen wat makkelijker!

De 2407 is deze maand weer in de aanbieding bij Dell. Ze hadden eerst al een prijsverlaging gedaan en nu nog 25% korting waardoor hij 802,36 eu is exc. verzendkosten. Superdictus krijgt dus concurrentie! Nu zie ik op ebay dat hij de prijs ook omlaag heeft gedaan naar 749,-

[ Voor 4% gewijzigd door Budg op 27-09-2006 14:05 ]

Anoniem: 187449

en ik heb hem bij Rob besteld.. ook naar aanleiding van alle positieve berichten hier :P
Modbreak:Geweldig! Maar je voegt niets toe aan de draad...
Dit soort reacties zijn dan ook taboe hier. Praat hier over ervaringen/problemen.

[ Voor 46% gewijzigd door Ultraman op 29-09-2006 01:09 ]

• b19a
  • Niet online
Ik heb de 2407WFP nu enkele weken in mijn bezit en ik kan jullie allen garanderen dat het de aanschaf meer dan waard is. Het ziet er allemaal piekfijn uit, gaming is goed te doen (al kan m'n 6600GT niet alle spellen op 1920x1200 draaien hehe). Ik heb nog geen problemen ondervonden, ook geen last van dode (sub)pixels.

• BertV

BertV

Handgemaakt

BoukeHaarsma schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:07:
Ik heb de 2407WFP nu enkele weken in mijn bezit en ik kan jullie allen garanderen dat het de aanschaf meer dan waard is. Het ziet er allemaal piekfijn uit, gaming is goed te doen (al kan m'n 6600GT niet alle spellen op 1920x1200 draaien hehe). Ik heb nog geen problemen ondervonden, ook geen last van dode (sub)pixels.
Ik had het al eerder gevraagd, maar kunnen de bezitters van de 2407 hun oor achterop het scherm leggen? :o

't Ding maakt toch echt een zacht blazend geluid.
Ik ben stilte freak en m'n scherm maakt nu evenveel geluid als de rest van m'n computer.

Het is geen piepend geluid, het lijkt echt een ventilator om de backlight te koelen of natuurlijk eerder van de interne voeding.

Ohja, prachtig scherm, ik wil niet meer terug naar 17". :)

[ Voor 3% gewijzigd door BertV op 28-09-2006 11:19 ]

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-12-2024
De 2407wfp lijkt mij ook wel wat. Ik vroeg mij af of mijn huidige videokaart (Radeon 9600pro 256mb) wel genoeg is. Volgens de specs kan hij 1920x1200 aan. Nu doe ik niet zoveel aan gamen dus framerates boeien me niet zo. Zijn er andere problemen die ik kan verwachten?

Anoniem: 16225

BertV schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:16:
[...]

Ik had het al eerder gevraagd, maar kunnen de bezitters van de 2407 hun oor achterop het scherm leggen? :o

't Ding maakt toch echt een zacht blazend geluid.
Ik ben stilte freak en m'n scherm maakt nu evenveel geluid als de rest van m'n computer.

Het is geen piepend geluid, het lijkt echt een ventilator om de backlight te koelen of natuurlijk eerder van de interne voeding.

Ohja, prachtig scherm, ik wil niet meer terug naar 17". :)
Bij mij is het gewoon stil, maakt geen geluid en ik heb ook een hekel aan geluidjes.

• BertV

BertV

Handgemaakt

Anoniem: 16225 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:57:
[...]

Bij mij is het gewoon stil, maakt geen geluid en ik heb ook een hekel aan geluidjes.
Raar het klinkt namelijk te zacht en "subtiel-normaal" voor een productie fout. Beetje lastig uitleggen. Ik verdenk nog steeds jullie oren. ;)
Zippy2000 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:18:
De 2407wfp lijkt mij ook wel wat. Ik vroeg mij af of mijn huidige videokaart (Radeon 9600pro 256mb) wel genoeg is. Volgens de specs kan hij 1920x1200 aan. Nu doe ik niet zoveel aan gamen dus framerates boeien me niet zo. Zijn er andere problemen die ik kan verwachten?
Ik denk dat je op die resolutie meer een slideshow krijgt. Met m'n 6800GT is het zelfs niet te doen @ oblivion met alles uit. Desktopwerk lijkt me geen probleem, al werkt je kaart op z'n tenen.

[ Voor 48% gewijzigd door BertV op 28-09-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191027

Ik ben nu 3 weken in bezit van een Dell 2407WFP, aangekocht via Supradictus.

Nu heb ik gelezen over het banding probleem waarmee deze schermen geplaagd zijn
Zelf heb ik daar geen last van, enkel in track mania nations kan ik het waarnemen in de helderblauwe kleur van de lucht.

Maar nu heb ik juist wat zitten prutsen in ati's CC hier heb ik de hue waarden op +1 te gezet, dit is terug te vinden onder panel properties - Avivo color correction.
En ik moet zeggen dat ik geen banding meer kan waarnemen, is er iemand die dit ook al eens getest heeft?.

Scherm is aangesloten via DVI op een x1900xtx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Anoniem: 191027 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 00:38:
Scherm is aangesloten via DVI op een x1900xtx.
Een beetje offtopic, maar welke games draai je nog meer met die x1900xtx? En draait dat lekker vloeiend? Bedankt! 8) _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118537

knights16, ik mis jou commentaar over jou xbox aansluiting.
Bij mij draait alles perfect, ook met de component aansluiting met de Pioneer DVR-440 H en dan via de decoder van Kabel-noord.
Zeer scherp beeld, één pixeltje die mij plaagt, maar voor de rest, heerlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Laatst online: 16:48
ck2000nl schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:04:
[...]

Een beetje offtopic, maar welke games draai je nog meer met die x1900xtx? En draait dat lekker vloeiend? Bedankt! 8) _/-\o_
Ik heb een x1900xt, icm een Core 2 duo 6600 => Ik draai World of Warcraft, Half-Life 2, GTR2, Live for Speed S2 op 1920x1200 zonder enig probleem op mijn 2407...high detail settings

Mijn AA settings staan dacht ik op 2xAA + temporal. (ik zit op het werk..)

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Zippy2000 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:18:
Op mijn oude Radeon 9800 Non-Pro deed het scherm het prima, zolang je maar niet gaat gamen op 1920x1200 zal je geen problemen tegenkomen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191027

@jimster21, BF2 is zeker geen probleem hier staat alles lekker op ULTRA high settings aa6 +temporal aa, framerate tussen de 35-60.
Cpu itel640 @ 4ghz,2 GB ocz ddr 400@ 457 mhz.

Iemand al geprobeerd de hue waaden onder ati cc te verhogen, zo ja met welk resultaat?
de waarde verhogen of verlagen met 1

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Hoe vervoeren jullie dit scherm eigenlijk? Voor een 24" scherm is de originele doos veel te groot. Ik reis namelijk meestal met het OV. Wat doen jullie om het scherm toch zo veilig mogelijk te vervoeren? (Vreemd genoeg kon ik er weinig over vinden in het VB forum.)

Ik zag dat GearGrip specialle draagtassen maakt. http://www.geargrip.com/d...ID=990559161451e8110100a2. Maar die kan ik in Nederland niet vinden. Uit Duitsland laten komen zou neerkomen op ruim € 60. Is het me op zich misschien wel waard, maar wie weet zijn er goedkopere/betere alternieven. Een enorme laptoptas of zo.

• Ivo NL
Waarom zou je je scherm willen vervoeren eigenlijk?

Android fanboy

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ivo NL schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:32:
Waarom zou je je scherm willen vervoeren eigenlijk?
Meen je dat serieus? LANparties natuurlijk.

• Ivo NL
Sorry 8)7 Niet aan gedacht :p

Android fanboy

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 12:36

KhaZ

Alfa Romeo

Ik gebruik de originele doos voor m'n 2405.. is wel een hoop ruimte in de auto, maar kan eigenlijk niet anders..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

KhaZ schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:36:
Ik gebruik de originele doos voor m'n 2405.. is wel een hoop ruimte in de auto, maar kan eigenlijk niet anders..
Het ligt eraan waar ik hem mee heen neem.
Naar campzone bijvoorbeeld heb ik heb in de originele doos gedaan, naar lans waar de auto minder vol zit leg ik hem los op de achterbank [met een deken er onder/over voor wat extra bescherming]. Het scherm ligt prima stevig en veilig dan imho.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 12:36

KhaZ

Alfa Romeo

En als je vol op de rem moet is je scherm stuk, dat risico neem ik liever niet

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 15:56
Klein vraagje over het verschil tussen de 2407 en 2007in reactietijd.
Ik zie dat bij beide een reactiesnelheid van 16ms staat. Bij de 2407 is dat zw-wit maar bij de 2007 staat niets.

2407fpw:
# Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16ms (zwart naar wit) or 6ms (grijs naar grijs) / 450 cd/m² / 1000:1

2007fpw:
# Contrastverhouding van 800:1 en een standaard responstijd van 16 milliseconden voor scherpe beelden zonder vervorming

Als ik echter in de specs kijk (pdf van dell) staat er bij de 2007 16ms "typical", wat er op lijkt dat deze dus 16ms gtg heeft. (De specs van de 2407 zegt 6ms gtg (typical) )
Ook op de review van tweakers zelf staat dit bevestigd reviews: Groot, groter, grootst: drie Dell en Apple lcd's vergeleken

Het lijkt er dus op dat de 2007 een stuk minder snel is dan de 2407, of zie ik hier iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-04 19:07
Vergeet niet dat het ook een TN panel versus S-PVA is!

Ik heb de 2407WFP overigens ook besteld bij Dell vandaag. Binnenkort wellicht een review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Laatst online: 15:24
Is de resolutie van 1600x1200 al 1:1 mogelijk op de 2407fpw?

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 15:56
Kingeling schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:45:
Vergeet niet dat het ook een TN panel versus S-PVA is!

Ik heb de 2407WFP overigens ook besteld bij Dell vandaag. Binnenkort wellicht een review!
Volgens mij is het geen TN:
Dell 2007WFP : S-IPS , kleuren: 16,7 miljoen
Dell 2407WFP : S-PVA, kleuren: 16,7 miljoen
Dell 3007WFP : S-IPS, kleuren, 16,7 miljoen

Daarbij beweer je dus dat S-IPS een TN zou zijn, ok dan zou dit betekenen dat deze sneller is dan de S-PVA (TN is immers sneller dan PVA toch ?). Het tegendeel is echter waar, de 2007 is langzamer dan de 2407

Tevens heeft een TN toch geen 16,7 miljoen kleuren ?

[ Voor 9% gewijzigd door rinkel op 02-10-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Weet iemand toevallig wanneer de 2007wfp weer leverbaar is bij Supradictus?

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 20:33

BEVEL

s9.BeVeL

Ivo NL schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:08:
Weet iemand toevallig wanneer de 2007wfp weer leverbaar is bij Supradictus?
mail die gast gewoon dan weet je het zeker zou ik zeggen.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.