Toon posts:

Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 2. Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.817 views sinds 30-01-2008

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:28
http://www.wfmynews2.com/assetpool/images/0551322247_dell%20logo.jpg

Ik voelde vrij dit topic te openen... Mocht jij al druk bezig zijn geweest met een TS die nog beter en mooier is dan die van mij, neem gerust contact met mij en/of een modje op.

[20/24" TFT] De nieuwe Dell 2007WFP en 2407WFP (Dit is deel 1 van dit topic)

Dit topic gaat over de 20,1" en de 24" breedbeeldschermen van Dell. Veel mensen vinden dit scherm erg mooi/praktisch. Vooral vanwege het feit dat ze breedbeeld zijn (16:10) en het minimalistische
design. Hier zijn de specs van beide schermen:

gejat van de Dell site

Dell UltraSharp™ 2007WFP
http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/200-38594.jpg
  • Monitorformaat en -type : 20,1-inch flatpanel / Active Matrix TFT - Desktop
  • Resolutie : 1.680 x 1.050 pixels
  • Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms / 300 cd/m² / 800:1
  • Afmetingen (BxDxH) : Met standaard: 472,7 x 177,7 x 332 tot 513 mm
  • Gewicht : 6,5 kg
  • Kenmerken : VESA® 100mm ophangsysteem, niet-schitterend met harde coating 3H, inclusief in hoogte verstelbare standaard
  • Aantal (vrije) poorten / connectortype : 15-pins D-sub/DVI-D/S-Video/Composietvideo-connectors
  • Pixelgrootte : 0,255 mm (pixel pitch)
  • Compatibiliteit : Pc
  • Garantie : 3 jaar
Link naar de product site op www.dell.nl:

klik

Dell UltraSharp™ 2407WFP

http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/860-10023.jpg
  • Grootte en type van beeldscherm : 24-inch (61,0 cm) active matrix TFT
  • Resolutie : 1920 x 1200 / WUXGA
  • Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms (zwart naar wit) of 6 ms (grijs naar grijs) / 450 cd/m2/ 1.000:1
  • Afmeting b x h x d : 585mm x 388mm (gecomprimeerd / uitgebreid) x 560mm x 195mm
  • Gewicht : 8,3 kg
  • Ingangen : Analoog DVI-D (digitaal) met HDCP / S-Video / Composiet / Component
  • In hoogte verstelbare standaard, geluid : Ja /optionele AS500 Sound Bar
  • Compatibiliteit met VESA-ophanging, beveiligingsslot : Ja (100 mm) / ja
  • Geïntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening, 9-in-2-kaartlezer : 4 downstream-poorten, 1 upstream-poort / CompactFlash type I/II-kaart, MicroDrive, Smart Media-kaart, Memory Stick-kaart, Memory Stick Pro-kaart, Memory Stick Duo (met adapter), Secure Digital-kaart, MultiMedia Card, Mini Secure Digital (met adapter)
  • Garantie : 3 jaar garantie met omruilen op de volgende werkdag
Reviews:

Dell UltraSharp™ 2007WFP

Dell UltraSharp™ 2407WFP
Banding probleem

Beide schermen hadden aanvankelijk erge last van zogehete gradient banding. Dit resulteerd in duidelijk zichtbare lijnen (horizontaal & verticaal) als er gradients getoond worden op het scherm. De oorzaak hiervaan bleek de Faloudja-beeldverwerkingschip te zijn die in beide schermen zit. Hier een quote van DroogKloot om e.e.a. uit te leggen:
die Faroudja-chip is uitsluitend bedoeld voor het up- cq. rescalen van lage- of niet-native resolutie inputs (ie. composite, s-video, en HD signalen) naar de native resolutie van het scherm waar de chip inzit, en nadrukkelijk NIET voor het scalen van een inputbron die al in de native resolutie wordt aangeleverd (ie. de DVI-output van een videokaart), wat bij rev. A00 van de 2x07 dus wel gebeurde in alle display modes. Eigenlijk hoort die chip uberhaupt niet actief te zijn tenzij je de monitor op een non-standaard input aansluit, maar volgens Dell zijn er geen plannen voor een A03.
Bedankt DroogKloot :)

Deze chip hoorde dus in de 'desktop-mode' uitgeschakeld te zijn., en was dus ingeschakeld. Dit was eigenlijk alleen met de A00 revisies van de schermen het geval. Bij beide schermen is dit probleem met de A01 revisie opgelost door middel van een firmware-update. Dat mensen bij deze (en latere) revisies nog steeds dit probleem ervaren heeft denk ik te maken met het feit dat de meeste TFT schermen nog niet in staat zijn alle 16,7 miljoen kleuren die een 24 bits kleurenpaneel heeft tevoorschijn te toveren. Mensen die ervaring hebben met de A01 versies en later van beide schermen zeggen dat dit probleem niet meer storend aanwezig is.

Er is een topic op het dell support forum (zeer oud) waar dit probleem uitgebreid besproken wordt:

klik

[Voor 24% gewijzigd door weebl op 11-07-2006 07:51]

• NiscoRacing
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-04 11:48
4launch op=op voor de Dell TFT Monitor 2407WFP 24" (€ 948.00 (incl. BTW))

[Voor 4% gewijzigd door NiscoRacing op 10-07-2006 21:54]

2x eVGA 295 SLI, QX9770@4.0GHz,Asus P5Q3 Deluxe,G.Skill 8GB DDR3-1600 Pi,Revodrive 3 x2,X-Fi,G9 on S&S steel ,EIZO FlexScan HD2441W-BK,Corsair HX1000W,U2-UFO Duality

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

weebl schreef:

[..]

Banding probleem

Beide schermen hadden aanvankelijk erge last van zogehete gradient banding. Dit resulteerd in duidelijk zichtbare lijnen (horizontaal & verticaal) als er gradients getoond worden op het scherm. De oorzaak hiervaan bleek de Faloudja-beeldverwerkingschip te zijn die in beide schermen kleur-optimalisaties regelt en berekend. Deze chip hoorde in de 'desktop-mode' uitgeschakeld te zijn., en was dus ingeschakeld. Dit was eigenlijk alleen met de A00 revisies van de schermen het geval. Bij beide schermen is dit probleem met de A01 revisie opgelost door middel van een firmware-update. Dat mensen bij deze (en latere) revisies nog steeds dit probleem ervaren heeft denk ik te maken met het feit dat de meeste TFT schermen nog niet in staat zijn alle 16,7 miljoen kleuren die een 24 bits kleurenpaneel heeft tevoorschijn te toveren. Mensen die ervaring hebben met de A01 versies en later van beide schermen zeggen dat dit probleem niet meer storend aanwezig is.

Er is een topic op het dell support forum (zeer oud) waar dit probleem uitgebreid besproken wordt:

klik
Kleine correctie: die Faroudja-chip is uitsluitend bedoeld voor het up- cq. rescalen van lage- of niet-native resolutie inputs (ie. composite, s-video, en HD signalen) naar de native resolutie van het scherm waar de chip inzit, en nadrukkelijk NIET voor het scalen van een inputbron die al in de native resolutie wordt aangeleverd (ie. de DVI-output van een videokaart), wat bij rev. A00 van de 2x07 dus wel gebeurde in alle display modes. Eigenlijk hoort die chip uberhaupt niet actief te zijn tenzij je de monitor op een non-standaard input aansluit, maar volgens Dell zijn er geen plannen voor een A03.

• weebl
Ik keek vanochtend even op de Track 'n Trace pagina van UPS. En ik zag dat mijn 2007WFP vandaag afgeleverd wordt. M'n moeder blijft er vandaag speciaal voor thuis ( O+ ). Dus jullie kunnen vandaag of morgen mijn review van dit scherm verwachten.

UPDATE:

Ik zie net dat ie afgeleverd is. Vanmiddag ga ik de review maken :)

[Voor 19% gewijzigd door weebl op 11-07-2006 09:56]

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:21
En mijn review van mijn voor het weekend ontvangen 2007WFP-Revisie A02 komt ook vanmiddag. Kunnen we ervaringen vergelijken :D

Specs

• weebl
Dell UltraSharp 2007WFP Rev. A02 Review

Ok, hier mijn beloofde review van het Dell 2007WFP TFT scherm. Ik heb deze review in de volgende ‘hoofdstukken’ ingedeeld:
  • Specificaties
  • Verpakking
  • Installatie
  • Eerste indruk
  • Gebruik
  • Banding probleem
  • Conclusie
Specificaties
  • Monitorformaat en -type : 20,1-inch flatpanel / Active Matrix TFT - Desktop
  • Resolutie : 1.680 x 1.050 pixels
  • Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms / 300 cd/m² / 800:1
  • Afmetingen (BxDxH) : Met standaard: 472,7 x 177,7 x 332 tot 513 mm
  • Gewicht : 6,5 kg
  • Kenmerken : VESA® 100mm ophangsysteem, niet-schitterend met harde coating 3H, inclusief in hoogte verstelbare standaard
  • Aantal (vrije) poorten / connectortype : 15-pins D-sub/DVI-D/S-Video/Composietvideo-connectors
  • Pixelgrootte : 0,255 mm (pixel pitch)
  • Compatibiliteit : Pc
  • Garantie : 3 jaar
Verpakking

De verpakking is erg netjes gedaan door Dell. Het scherm zit in een grote doos met veel piepschuim. Het enige dat me opvalt is dat Dell blijkbaar drie dozen nodig heeft om dit scherm los te leveren (m’n ouders hebben de 2005WFP bij een computer gekocht en toen zat alles in een doos, of bij de computer).

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4452%20(Small).JPG[/img]

In de allerkleinste doos zat de stroomkabel…

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4453%20(Small).JPG[/img]

En de iets grotere doos bevatte de handleiding 8)7

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4454%20(Small).JPG[/img]

En de grote doos het scherm :)

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4455%20(Small).JPG[/img]

Dat de kabel en de handleiding in aparte dozen zit komt waarschijnlijk omdat ze vrij weinig schermen retail verkopen en meestal in combinatie met een pc.

Installatie

Dit is erg makkelijk. Je zet de voet op je bureau:

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4457%20(Small).JPG[/img]

En klikt het scherm er gewoon aan vast:

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4459%20(Small).JPG[/img]

Op de installatieposter staat dat je het beste het scherm een kwartslag kan draaien om de kabels aan de sluiten. Hierdoor kan je een stuk makkelijker de schroeven van de stekkers vastdraaien.

In totaal moet je drie kabels aansluiten VGA (of in mijn geval DVI), Stroom en USB (hoeft niet perse.) Hierna start je je computer op, stopt de cd erin, laat de drivers installeren (windows herkent wel dat de resolutie van het scherm 1680x1050 is, maar niet dat het een Dell 2007WFP is) en je bent klaar :)

Eerste indruk

Mijn eerste indruk is erg goed. De kwaliteit van het scherm (hoe het gemaakt is enzo) is erg hoog. De materialen voelen stevig en duurzaam aan. Er zitten absoluut geen overbodige frutsels op zoals speakers enzo :) Daar houd ik wel van ;)

De kwaliteit van het beeld is erg goed. Vooral in vergelijking met mijn 6 jaar oude Dell E771a 17" CRT scherm. Het beeld is erg helder en rustig. Wat ik vooral erg fijn vind is dat je gewoon je zijbalk met favorieten in Firefox kan laten staan en dat je nog ruimte zat hebt voor alle websites. Dit browsed erg fijn.

Ik heb ook geen dode pixels of iets anders in die trant kunnen ontdekken.

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4461%20(Small).JPG[/img]

Gebruik

Zoals ik in het vorige hoofdstuk al zei browsed dit scherm echt heel erg fijn. Je hebt tijdens normaal windows gebruik echt ontzettend veel ruimte. In word kan ik de grootte op 200% zetten, en dan nog is er ruimte links en rechts over :P . Tevens kunnen er nu meer taken op de taakbalk terecht waardoor bepaalde applicaties (explorer) minder snel gegroepeerd hoeven te worden. Dit zorgt ervoor dat het net even iets overzichtelijker werkt.

Al met al ben ik erg tevreden over het gebruik van dit scherm.

Banding probleem

Welk banding probleem :?

Ik zie niks hoor :)

Hier wat foto's:

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4464%20(Small).JPG[/img]

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4462%20(Small).JPG[/img]

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4463%20(Small).JPG[/img]

Alleen bij de laatste zijn er wat balken zichtbaar (echt minimaal hoor). Maar ik kan me echt niet voorstellen dat een mainstream-user daar last van gaat hebben.

In de andere twee modes (multimedia & gaming) is het probleem er inderdaad nog wel. Maar ook hier zou ik er geen last van hebben :)

Conclusie

Ik ben van mening dat dit een erg goed beeldscherm is voor z'n prijs. Ik heb hem met de aanbieding van Dell gekocht (duurt nog tot 1/8/2006) voor 472 euro. Normaal kost het scherm zo'n 630 euro. Het banding probleem is volledig opgelost in mijn ogen (ga de andere twee mode's toch niet gebruiken). En het design is gewoon erg mooi. Absoluut een aanrader :)

Mochten jullie nog meer willen weten, post het hier, of stuur me een mail. Ik geef je graag antwoord :)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

weebl schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:03:
Dell UltraSharp 2007WFP Rev. A02 Review

Lange quote kortgemaakt

Mochten jullie nog meer willen weten, post het hier, of stuur me een mail. Ik geef je graag antwoord :)
_/-\o_
dank u! :D Denk dat ik dit schermpje ook maar es ga bestellen dan :D Misschien nog voor het weekend thuis.
Heb je al gegamed op dat scherm trouwens, Weebl? Hoe beviel dat?

[Voor 85% gewijzigd door Yellowneck op 11-07-2006 16:17]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Mooie review. :) Zou je ter vergelijking misschien nog twee foto's kunnen maken van dit gradientje, 1 in desktop-mode en 1 in gaming of multimedia? Ben benieuwd hoe sterk de verbetering tov. een A00 nu werkelijk is...

[Voor 7% gewijzigd door DroogKloot op 11-07-2006 16:24]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

DroogKloot schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:19:
Mooie review. :) Zou je ter vergelijking misschien nog twee foto's kunnen maken van dit gradientje, 1 in desktop-mode en 1 in gaming of multimedia? Ben benieuwd hoe sterk de verbetering tov. een A00 nu werkelijk is...
offtopic:
Lol, zo ziet het er uit op mijn 17" CRT
http://img147.imageshack.us/img147/8458/img01459mf.jpg

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• weebl
YellowNeck schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:17:
[...]

_/-\o_
dank u! :D Denk dat ik dit schermpje ook maar es ga bestellen dan :D Misschien nog voor het weekend thuis.
Heb je al gegamed op dat scherm trouwens, Weebl? Hoe beviel dat?
Gamen gaat prima. Al moet je voor somige spellen wat *.ini files aanpassen. Maar daar is een mooie site voor :

http://www.widescreengami...index.php?title=Main_Page
DroogKloot schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:19:
Hier in desktop mode:

http://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4467.JPG

En hier in multimedia mode:

http://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4468.JPG

Zoals je ziet is dat een stuk minder... Maar imho is de hele beeldkwaliteit in multimedia-mode en in game-mode minder. Is misschien leuk als je hem aan je DVD-speler of XBOX hangt...

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Ah, dank je. Op mijn (nog te ruilen) A00 kun je ook heel mooi de cirkeltjes tellen, maar gelukkig is dat in DM dus niet meer mogelijk. :+

[Voor 15% gewijzigd door DroogKloot op 11-07-2006 16:43]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

weebl schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:31:
[...]

Gamen gaat prima. Al moet je voor somige spellen wat *.ini files aanpassen. Maar daar is een mooie site voor :

http://www.widescreengami...index.php?title=Main_Page

[...]

Hier in desktop mode:

[afbeelding]

En hier in multimedia mode:

[afbeelding]

Zoals je ziet is dat een stuk minder... Maar imho is de hele beeldkwaliteit in multimedia-mode en in game-mode minder. Is misschien leuk als je hem aan je DVD-speler of XBOX hangt...
huh, maar is dat nou normaal in Multimedia mode? Anders wacht ik nog ff tot een nieuwe revisie waarin dat is verholpen
Dat je die gradients zo duidelijk ziet overlopen? In Desktop helemaal niets inderdaad :9~

[Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 11-07-2006 16:43]

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04 11:28
Ik ben van plan om een 2407 te kopen. Mijn vraag is als dit scherm veel warmte afgeeft? Ik heb momenteel een 17" tft en die geeft heel veel warmt af.

Mijn videokaart is een 9800pro. Is het te doen om games te spelen op een kleinere resulutie? Ik speel enkel call of duty 1 en 2, nfs most wanted en half life 2 deathmatch.

• GekkeKoe
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat denken jullie van deze eBay aanbieding voor de Dell 2407WFP?
7-10 DAY SHIPPING TO EUROPE FOR 839.90 TOTAL!
3-6 WEEK SHIPPING TO EUROPE FOR $769.90 TOTAL!
Da's dus respectievelijk 658.70 EUR en 603.78 EUR :o Een dikke 200 EUR minder dan deze NLse eBay aanbieding, maar moet dan wel uit de VS komen. Voor $35 extra heb je ook nog een nul-dode-pixel garantie, alhoewel die in die NLse bij de prijs zit inbegrepen. Iemand ervaring met dit soort aanbiedingen? (Ik heb tot nog toe vrijwel altijd bij reguliere webshops gekocht en ben er een beetje huiverig voor.)

• Anoniem: 178382
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik ben eindelijk tot de beslissing gekomen dat ik ook voor de Dell 2407 ga ipv een 20 inch ACD :*) Ik wil gewoon m'n PS2 erop aansluiten en zo lekker breedbeeld gamen, dat wil ik echt niet missen!! Alleen hoop ik dat er nog een fix komt voor de component aansluiting want die schijnt nog slecht te zijn (en die wil ik nou juist veel gaan gebruiken). Maar gelukkig zit er ook composiet op zodat ik die ook nog kan gebruiken intussen :)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 12:26

Apache

amateur software devver

kokorico schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:59:
Ik ben van plan om een 2407 te kopen. Mijn vraag is als dit scherm veel warmte afgeeft? Ik heb momenteel een 17" tft en die geeft heel veel warmt af.

Mijn videokaart is een 9800pro. Is het te doen om games te spelen op een kleinere resulutie? Ik speel enkel call of duty 1 en 2, nfs most wanted en half life 2 deathmatch.
Vanboven word hij warm, maar niet heet. K'heb em hier met de warmste dagen op gehad en geen problemen gehad ofzo.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• kokorico
GekkeKoe schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:17:
Wat denken jullie van deze eBay aanbieding voor de Dell 2407WFP?
[...]

Da's dus respectievelijk 658.70 EUR en 603.78 EUR :o Een dikke 200 EUR minder dan deze NLse eBay aanbieding, maar moet dan wel uit de VS komen. Voor $35 extra heb je ook nog een nul-dode-pixel garantie, alhoewel die in die NLse bij de prijs zit inbegrepen. Iemand ervaring met dit soort aanbiedingen? (Ik heb tot nog toe vrijwel altijd bij reguliere webshops gekocht en ben er een beetje huiverig voor.)
Kuh kuh 1 dollar = 1.2 EUR dus de bedragen zijn respectievelijk 1007EU en 922EU + nog invoerkosten .... Maw deze prijzen zijn duurder dan de samenkopen en inkoop acties :)

[Voor 8% gewijzigd door kokorico op 11-07-2006 18:10]

• weebl
kokorico schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:09:
[...]

Kuh kuh 1 dollar = 1.2 EUR dus de bedragen zijn respectievelijk 1007EU en 922EU + nog invoerkosten .... Maw deze prijzen zijn duurder dan de samenkopen en inkoop acties :)
Ehm..

1 dollar = 0,74 euro hoor...

bron: GWK koersconvertor

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
De Dollar is inderdaad goedkoper dan de Euro.

Hou alleen rekening met de importbelasting. Aangezien het online-bedrag zonder twijfel zonder BTW is (zowel Amerikaanse als Europeese) zul je nog 19% extra moeten betalen.

Dat wordt opnieuw rekenen ;)

Hou dan ook meteen rekening met een nieuwe, Nederlandse, stroomkabel.

• GekkeKoe
  • Niet online
'k had xe.com gebruikt voor de koerswisseling.
1 USD = 0.784830 EUR
1 EUR = 1.27416 USD
bartsmakman schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:35: Hou alleen rekening met de importbelasting. Aangezien het online-bedrag zonder twijfel zonder BTW is (zowel Amerikaanse als Europeese) zul je nog 19% extra moeten betalen.

Dat wordt opnieuw rekenen ;)

Hou dan ook meteen rekening met een nieuwe, Nederlandse, stroomkabel.
Ugh.. niet aan BTW gedacht (stroomkabel is geen probleem). Als je de goedkoopste verscheping kiest, incl nul-dode-pixel garantie, incl 19% BTW, dan kost 'ie ruwweg 752 EUR, nog altijd dikke 100eur goedkoper (en dan doe ik 't vast niet eens goed, aangezien ik hier BTW meetel over de verschepingskosten).

Maar ja, is er dan wat mis met dat ding en Dell zegt dat ik via de leverancier contact moet opnemen ben ik mooi genaaid natuurlijk. :/ Die actie op Samenkopen.net geeft namelijk ook aan dat het contact voor garantieclaims via de SK-organisatoren zal lopen die 3 jaar.

Ik overweeg nog wel die Nederlandse eBay actie.. Sk-actie biedt namelijk (uiteraard) geen pixelgarantie.

• Niet online
GekkeKoe schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:53:
'k had xe.com gebruikt voor de koerswisseling.
[...]

[...]
Ugh.. niet aan BTW gedacht (stroomkabel is geen probleem). Als je de goedkoopste verscheping kiest, incl nul-dode-pixel garantie, incl 19% BTW, dan kost 'ie ruwweg 752 EUR, nog altijd dikke 100eur goedkoper (en dan doe ik 't vast niet eens goed, aangezien ik hier BTW meetel over de verschepingskosten).

Maar ja, is er dan wat mis met dat ding en Dell zegt dat ik via de leverancier contact moet opnemen ben ik mooi genaaid natuurlijk. :/ Die actie op Samenkopen.net geeft namelijk ook aan dat het contact voor garantieclaims via de SK-organisatoren zal lopen die 3 jaar.

Ik overweeg nog wel die Nederlandse eBay actie.. Sk-actie biedt namelijk (uiteraard) geen pixelgarantie.
Niet letterlijk nee maar als je een scherm met een dode pixel hebt doen ze niet moeilijk hoor bij SK ;)

• RvP
Review Dell UltraSharp 2007WFP Rev. A02

Om maar niet teveel in herhaling te vallen zal ik zeggen dat ik het met Weebl eens ben op alle punten die hij noemt.

Ik wil graag nog even wat dingen toevoegen.

Gaming

Ik heb dit scherm vlak voor ik naar Drome 13 ging gekocht en heb er dit weekend dus al aardig wat uurtjes mee gegamed.

Wat me vooral opviel is dat er in de multimedia modus geen ghosting is maar in desktop modus een heel klein beetje. De gaming mudus geeft als enige verschil dat het beeld wat lichter wordt en dus de schaduwvalken wat meer detail krijgen.
Ik heb het grootste deel van de tijd gespeelt op multimedia omdat anders het scherm wat flets aandeed.

De brightness van het scherm is zeker in een donkere omgeving zoals de hal waar Drome wordt gehouden erg goed. 50% is meer dan genoeg anders is het eigenlijk wat fel.

Conclusie

Ik heb heel lang gewacht met het kopen van een TFT omdat ik de kleuren van mijn 21"crt altijd beter vond dan TFT schermen.
Ik heb de gok toch maar genomen toen mijn CRT de geest gaf om een TFT te kopen. De kleuren en het contrast van de Dell UltraSharp 2007WFP is echt heel goed.

Ik ben dan ook heel blij met dit schermpje en ga er nog vele jaren plezier van hebben vermoed ik.

Foto

Ik heb ook nog even wat fototjes gemaakt van het scherm in zijn omgeving. Enoy!

Scherm samen met mijn 15,4" laptop

GoT en Tweakers.net langs elkaar :)

Beetje brakke fotos camera is niet zo heel best.

Specs

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Megadwerg schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:43:
Review Dell UltraSharp 2007WFP Rev. A02

Lange quote kortgemaakt

Beetje brakke fotos camera is niet zo heel best.
Uhm, misschien dat jij mij dan antwoord op mijn vraag kan geven:
Is het normaal dat in multimediamode die gradient er zo f*cked up uit ziet zoals bij Weebl: weebl in "Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WF..."
Heb jij dit ook in multimediamode of 'hoort' dit (want in Desktopmode zie je nix van deze 'bandingproblemen')? Of is dit iets dat in latere revisies zal worden opgelost, want dan wacht ik nog ff :P

[Voor 56% gewijzigd door Yellowneck op 11-07-2006 20:58]

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Nee, dat is zelfs voor geen enkele TFT normaal. ;) Het komt dus omdat Dell die Faroudja-chip (zie dit artikel waar dat ding voor hoort te dienen) voor de gaming- en multimedia-displaymode van de A02-revisie domweg niet heeft uitgeschakeld, wat ze naar alle waarschijnlijkheid ook niet zullen doen in toekomstige revisies (als die er al komen). Kortom, je bent min of meer aan desktop-mode gebonden.

[Voor 17% gewijzigd door DroogKloot op 11-07-2006 21:49]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

DroogKloot schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:43:
Nee, dat is zelfs voor geen enkele TFT normaal. ;) Het komt dus omdat Dell die Faroudja-chip (zie dit artikel waar dat ding voor hoort te dienen) voor de gaming- en multimedia-displaymode van de A02-revisie domweg niet heeft uitgeschakeld, wat ze naar alle waarschijnlijkheid ook niet zullen doen in toekomstige revisies (als die er al komen).
Pff, :'( . Toch maar geen Dell misschien, of is die in Desktopmode voor gamen/films ook wel voldoende (lees: even goed als andere schermen)

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 22:17
ik heb hem ook besteld en ik denk/hoop dat je die banding bij het gamen domweg niet zult zien. Ik weet het niet zeker, maar ik hoop het wel. Aangezien megadwerg er op dome13 mee geweest is en flink wat uren mee gegamed heeft en er niks over meldt (hij speelde wel steeds in gamemode) ga ik er vanuit dat het dus niet opvalt...

Any comment megadwerg?

• RvP
Ik heb er geen reet van gemerkt en heb er al aardig wat uren CSS en Trackmania mee gespeeld.

Specs

• weebl
YellowNeck schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:48:
[...]

Pff, :'( . Toch maar geen Dell misschien, of is die in Desktopmode voor gamen/films ook wel voldoende (lees: even goed als andere schermen)
Ten eerste: om de mode te veranderen moet je helemaal in het OSD menu duiken... Dus ik denk niet dat het de bedoeling was van dell dat mensen hem echt op gaming zetten als ze gaan gamen. Meer voor als je er een xbox oid op aansluit, of een dvd speler met multimedia mode.

Ten tweede: De beeldkwaliteit is in de andere twee mode's (dus niet desktop mode) een stuk minder mooi. Ze zijn het niet echt waard om te gebruiken imho.

• rim13
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-04-2018
Tot en met de 25ste van deze maand 10% korting op de 2007 en de 2407
http://accessories.euro.d...&s=dhs&show_summary=False

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

rim13 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:35:
Tot en met de 25ste van deze maand 10% korting op de 2007 en de 2407
http://accessories.euro.d...&s=dhs&show_summary=False
_/-\o_ _/-\o_
nog maar 409 euro voor de 2007wfp

• IceEyz
  • Laatst online: 06:26
Enorm lekkere prijs nu...

Dank voor de reviews, alhoewel de plaatjes bij xs4all het niet meer doen... :/

In de praktijk blijkt dat sommigen moeite hebben met de uitspraak van mijn naam:
Fout: Ais-ees
Goed: Ais-Aiz

• RvP
YellowNeck schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:38:
[...]

_/-\o_ _/-\o_
Die prijs klopt niet. Doe maar eens 25% van 629 euro kom je op 471 euro.
Dit is ook wat ik betaald heb. De prijs die er nu staat is de ex btw prijs. Mocht het wel kloppen dan krijg ik nog 71 euro van dell want de korting is nu hetzelfde als vorige week. HEEL HEEL raar dit.

Ik klik en surf nu naar Dell en Bell meteen.

Ik ben te Snell er gaat nu 10% extra af bij alle accesoires. BETER LEZEN ROEL.

Je krijgt nu in totaal 25% + 10% = 35% korting op een 2007WFP of FP

Heel vervelend als ik een weekje later had besteld had me dat nog eens 71 euro gescheeld. Altijd lastig met dell die kortingen.

[Voor 30% gewijzigd door RvP op 12-07-2006 15:40]

Specs

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Megadwerg schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:32:
[...]

Die prijs klopt niet. Doe maar eens 25% van 629 euro kom je op 471 euro.
Dit is ook wat ik betaald heb. De prijs die er nu staat is de ex btw prijs. Mocht het wel kloppen dan krijg ik nog 71 euro van dell want de korting is nu hetzelfde als vorige week. HEEL HEEL raar dit.

Ik klik en surf nu naar Dell en Bell meteen.

Ik ben te Snell er gaat nu 10% extra af bij alle accesoires. BETER LEZEN ROEL.

Je krijgt nu in totaal 25% + 10% = 35% korting op een 2007WFP of FP

Heel vervelend als ik een weekje later had besteld had me dat nog eens 71 euro gescheeld. Altijd lastig met dell die kortingen.
Ja ach, zie het zo; je hebt je scherm mooi ingewijd op een Lanparty :P

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

YellowNeck schreef:
[...]

_/-\o_ _/-\o_
Waarschijnlijk alleen niet zo heel _/-\o_ voor de mensen die *toevallig* gisteren besteld hebben en behalve een ontvangstbewijs nog geen orderbevestiging hebben gekregen, daarin staat namelijk...
Wij zullen uw bestelling per e-mail bevestigen zodra de betaling hiervoor door Dell verwerkt is. In de bevestiging vindt u het ordernummer en het totaalbedrag van uw aanschaf zonder eventuele wijzigingen als gevolg van de verificatie van de online prijzen van uw bestelling. Dell is niet verantwoordelijk voor typefouten, fouten in prijsstellingen en andere fouten, en behoudt zich het recht voor bestellingen te annuleren op basis van dergelijke fouten.
...maar de prijs ten tijde van bestelling wordt weer niet in dat mailtje vermeld. :+

[Voor 78% gewijzigd door DroogKloot op 12-07-2006 16:09]

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:50
Misschien nog één vraag voor Weebl en Megadwerg: hoelang heeft dell erover gedaan om dit scherm te leveren ? Houden zij zich aan de afgesproken leverdatum van 5-7 dagen ?

En natuurlijk moeten de Belgen weer wat meer betalen :( Hier staat het scherm 43 euro duurder op de website.

• kokorico
jos707 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:56:
Misschien nog één vraag voor Weebl en Megadwerg: hoelang heeft dell erover gedaan om dit scherm te leveren ? Houden zij zich aan de afgesproken leverdatum van 5-7 dagen ?

En natuurlijk moeten de Belgen weer wat meer betalen :( Hier staat het scherm 43 euro duurder op de website.
Niets, de 2007WFP staat aan 420EU geprijsd.
http://accessories.euro.d...uctlisting.aspx&sku=59203

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:50
huh? Dat ding wordt goedkoper met de minuut, daarstraks stond die nog aan 452,36EU
Ok ik blijf even wachten en dan kan dit scherm bestellen voor nop :D

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 22:17
Ach ja, gelukkig heb ik hem via de zaak besteld. Krijgen hier standaard 10% korting, betaal nu 365+19% btw = € 434. Hij is net binnen, ik klaag niet.....maandag besteld, netjes dell :Y)

• weebl
jos707 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:56:

Ik heb hem vorige week vrijdag besteld. En ik had hem gisteren in huis. Aangezien ik hem rond 17:30 heb besteld op vrijdag kan je het als 2/3 werkdagen beschouwen... Erg snel imho! Helemaal als je weet dat het scherm helemaal uit Ierland moet komen :)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

weebl schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:36:
[...]

Ik heb hem vorige week vrijdag besteld. En ik had hem gisteren in huis. Aangezien ik hem rond 17:30 heb besteld op vrijdag kan je het als 2/3 werkdagen beschouwen... Erg snel imho! Helemaal als je weet dat het scherm helemaal uit Ierland moet komen :)
Oh, damn, uit Ierland?! Dat doen ze dan wel netjes. Weet je toevallig of ze ook zaterdags leveren? Aangezien ik em waarschijnlijk morgen ga bestellen, dat zou dus betekenden dat ie zaterdag aan zou moeten komen, mits ze dan leveren. Anders moet ik vrijdag ff iemand regelen die thuisblijft :P

• RvP
weebl schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:36:
[...]

Donderdag besteld de week daarop woensdag binnen. Ze houden zich vrij netjes aan de levertijd.

Specs

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 21:59
Is er hier iemand die pics heeft van een 2407 op z'n bureau? De meeste foto's zijn gewoon van het scherm zelf, maar ik wil graag zien hoe zo'n ding nu op mijn bureau staat. Ik heb net al het vorige deel lopen doorspitten, maar daar stonden maar 2 niet al te beste foto's in.

• bartsmakman
Ah. Nog maar 409 euro...

Zou ik het aandurven? Heb ik de skills...

Hierbij nog 5% EXTRA korting:

Kortingscode: W8JTBGX$337XWJ

Dat is nog een 20,46 minder. Staat de 20 inch voor 393,46 bij je thuis.

Respect.

• Niet online
DEVoTi0N schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:40:
Is er hier iemand die pics heeft van een 2407 op z'n bureau? De meeste foto's zijn gewoon van het scherm zelf, maar ik wil graag zien hoe zo'n ding nu op mijn bureau staat. Ik heb net al het vorige deel lopen doorspitten, maar daar stonden maar 2 niet al te beste foto's in.
Daar ben ik ook wel voor ja, ik kan niet genoeg foto's zien van dit megavette scherm >:)

• Anoniem: 51473
  • Niet online
Is er iemand die zijn 2407 al zat is ? Ik heb een 3007 te ruil :p

Anoniem: 170000

Anoniem: 51473 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:54:
Whahahahaha nee sorry ik heb de mijne pas sinds maandag. ;)
Daarbij is een 30" ECHT te groot voor bij mij man. :D
Ik ben ECHT blij met mijn 2407WFP.....
@ DEVoTi0N & Lau23 ik wil best een foto (of foto's) maken voor jullie maar dan moet ik eerst ff die bende een beetje opruimen hierzo. :P
Maar dat scherm is ECHT ZOOOOOOOOOO GAAAAAAAAFFFFFFFFFFF.
Ik ben blij dat mijn chick haar eigen PC heeft anders kreeg ik dat gezeur hier ook nog. :+
Ik kan het scherm zeker aanraden.

• Niet online
Anoniem: 51473 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:54:
Ik heb binnenkort een 2407, maar ga em niet met je ruilen voor een 3007 >:) :9

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:44

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Anoniem: 170000 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:38:
[...]

@ DEVoTi0N & Lau23 ik wil best een foto (of foto's) maken voor jullie maar dan moet ik eerst ff die bende een beetje opruimen hierzo. :P
Ik ben blij dat mijn chick haar eigen PC heeft anders kreeg ik dat gezeur hier ook nog. :+
Dus jij bent net zo happy als ik met je scherm :)

Ik heb wel een foto maar imageshack wil niet meewerken....dus houdt het ff op.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Niet online
Anoniem: 170000 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:38:
[...]

JA als je dat zou kunnen doen GRAAG!! _/-\o_ En heb je toevallig een PS2 erop aangesloten op composiet of component? Want ik wil heel graag mijn PS2 gaan aansluiten op component maar heb gehoord dat dat er niet uitziet :X

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 178382 op 12-07-2006 22:03]

• Niet online
Zondagskindje schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:00:
[...]

Dus jij bent net zo happy als ik met je scherm :)

Ik heb wel een foto maar imageshack wil niet meewerken....dus houdt het ff op.
Ah pleez probeer het nog eens _/-\o_

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 178382 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:03:
[...]

Ah pleez probeer het nog eens _/-\o_
Ik heb het al tig keer geprobeerd, maar het wil niet. :|
Ik wil de foto ook wel mailen...

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Niet online
Zondagskindje schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:05:
[...]

Ik heb het al tig keer geprobeerd, maar het wil niet. :|
Ik wil de foto ook wel mailen...
Oh als je dat wil doe HELEMAAL SUPERRR _/-\o_
laurenssnels@hotmail.com :*)

Edit: is ie al onderweg? :X

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 178382 op 12-07-2006 22:19]

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 178382 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:13:
[...]

Oh als je dat wil doe HELEMAAL SUPERRR _/-\o_
laurenssnels@hotmail.com :*)

Edit: is ie al onderweg? :X
Ze zijn onderweg.
Jij bent verder niet ongeduldig he? :+

• Niet online
Zondagskindje schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:23:
[...]

Ze zijn onderweg.
Jij bent verder niet ongeduldig he? :+
Nee ik ben gepassioneerd :o :9
En thnx voor de pics man, ik heb gezien dat jij dus bij de gelukkige zat die maandag of dinsdag z'n scherm heeft gekregen van de IA bij samenkopen.net :) Ik ben snels (in de lijst deelnemers) en hoop dat ik hem eerder dan 1 augustus kan krijgen :*)

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 178382 op 12-07-2006 22:28]

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 178382 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:25:
[...]

Nee ik ben gepassioneerd :o :9
En thnx voor de pics man, ik heb gezien dat jij dus bij de gelukkige zat die maandag of dinsdag z'n scherm heeft gekregen van de IA bij samenkopen.net :) Ik ben snels (in de lijst deelnemers) en hoop dat ik hem eerder dan 1 augustus kan krijgen :*)
Graag gedaan :)
Maar zoals ik al aangaf in mijn mail, de foto's zijn niet denderend, maar ach je hebt een indruk.
Ik hoop voor je dat je 'm ook eerder krijgt dan 1 aug. want het is een wereld scherm O+

Anoniem: 178382 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:02:
[...]

JA als je dat zou kunnen doen GRAAG!! _/-\o_ En heb je toevallig een PS2 erop aangesloten op composiet of component? Want ik wil heel graag mijn PS2 gaan aansluiten op component maar heb gehoord dat dat er niet uitziet :X
Ik heb mijn PS2 via composiet aangesloten op mijn TV en wat ik heb begrepen is dat de component aansluiting nog niet zo goed werkt (heb ik zelf overigens nog niet uitgeprobeerd)
Maar de Composiet aansluiting blijkt wel gewoon goed te zijn hoor.

Misschien dat ik vrijdag even wat foto's maak.
Oja check Samenkopen.net forum maar ff over je levertijd. 8)

@Zondagskindje:
JAZEKER ben ik dat. :9~

• Niet online
Anoniem: 170000 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:44:
[...]

Ik heb mijn PS2 via composiet aangesloten op mijn TV en wat ik heb begrepen is dat de component aansluiting nog niet zo goed werkt (heb ik zelf overigens nog niet uitgeprobeerd)
Maar de Composiet aansluiting blijkt wel gewoon goed te zijn hoor.

Misschien dat ik vrijdag even wat foto's maak.
Oja check Samenkopen.net forum maar ff over je levertijd. 8)

@Zondagskindje:
JAZEKER ben ik dat. :9~
Ik heb m'n PS2 nu op m'n tv aangesloten via scart, is dat qua kwaliteit te vergelijken met composiet of niet? :/

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

bartsmakman schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:48:
Ah. Nog maar 409 euro...

Respect.
Damn, nog meer van zulke taferelen? 388,73 euro incl BTW kost ie nog 'maar'. Nu weet ik zeker dat ik de Dell ga halen :D

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 11:38
Ik heb de 2007WFP eens naast een 2005WFP gezet om te kijken naar de verschillen! Ik heb ervaring met meer dan 10+ 2005FPW (op mijn werk) en nu is de eerste 2007WFP binnen.

De volgende dingen zijn me opgevallen!
-Eerste wat opvalt is dat de design mooier en strakker is.
-2007 heeft geen backlight bleeding. Ik ken geen 2005 die niet had.
-Elke 2005 golft in linker kant van het scherm (althans de 10+ hier), alleen te zien als je heel goed kijkt en bij een bepaalde kleur. 2007 niet.
-Qua beeld kwaliteit zie ik nauwelijks verschil tussen de 2 type schermen. (helaas heb ik nog meer 2007's nodig om dit te kunnen bevestigen.
- De 2005 heeft 1 voordeel over de 2007, je kunt hem zo 5-6 cm hoger verstellen. Dit kan ivm met je lengte handig zijn. Jammer dat ze de voet niet iets hoger hebben gemaakt.
- Geen dead pixels, maar ik ken geen 2005 hier die dat ook had!
- Bij de 2005 kun je ook iets netter de kabels achter de voet kwijt omdat de voet breder is.

Verder:
- De 2005 heeft vaak last van inbranding. Ik ben benieuwd of de 2007 dit ook heeft. Nog ff wachten een maandje of wat om dit te kunnen bevestigen :)

Afgezien van de lengte van de voet waar het scherm op rust ben ik zeer onder de indruk van de 2007, voornamelijk dat het er op lijkt dat Dell een aantal problemen met 2005, backlight bleeding en die golf links hebben opgelost.! Als het scherm ook geen inbranding heeft... dan is dit zonder twijfel het ultieme en perfecte 20" widescreen scherm!

[Voor 5% gewijzigd door Quasar- op 13-07-2006 10:20]

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Eboman

Ondertitel

Ah. Nog maar 409 euro...

Respect.
Waar komt deze code vandaan, hij werk idd, maar wel een rare constructie zo 25%+10%+5%.

Is die 5% is algehele korting voor alle producten ??

Signature

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:57
Ah. Nog maar 409 euro...

Respect.
ik heb de knoop doorgehakt, thnx voor de code.

• bartsmakman
Die 5% is voor alle Dell producten.

De constructie 25% + 10% + 5% is nogal creatief. Maarja, het werkt.

De code komt trouwens gewoon uit een Dell banner van kieskeurig.nl

• Plurk.
  • Laatst online: 25-05 00:45
Ik heb mijn scherm (2407WFP) net binnengekregen. Heb hem via ebay van supradictus gekocht voor €884,- incl. verzendkosten en Pixelgarantie. Zondagnacht het geld overgemaakt, en gisteren hebben ze hem al proberen af te leveren, helaas was ik aan het werk.

In 10min tijd uitgepakt en aangesloten. Superscherm!!

Als ik nog dingen tegenkom die in eerdere reviews nog niet benoemd zijn zal ik het melden.

1 ding is alvast minder.... De instellingen die ik op mijn Iiyama E481S draaide met CS:S alleen dan op 1920x1200 kan mijn V9999GE niet echt aan. Binnenkort (eind v/h jaar) ga ik ook voor een conroesysteem en een dikke videokaart, eerst nog ff doorsparen.

• DEVoTi0N
Plurk. schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:21:
Ik heb mijn scherm (2407WFP) net binnengekregen. Heb hem via ebay van supradictus gekocht voor €884,- incl. verzendkosten en Pixelgarantie. Zondagnacht het geld overgemaakt, en gisteren hebben ze hem al proberen af te leveren, helaas was ik aan het werk.

In 10min tijd uitgepakt en aangesloten. Superscherm!!

Als ik nog dingen tegenkom die in eerdere reviews nog niet benoemd zijn zal ik het melden.

1 ding is alvast minder.... De instellingen die ik op mijn Iiyama E481S draaide met CS:S alleen dan op 1920x1200 kan mijn V9999GE niet echt aan. Binnenkort (eind v/h jaar) ga ik ook voor een conroesysteem en een dikke videokaart, eerst nog ff doorsparen.
Je spaarrekening zal inderdaad wel ver geplunderd zijn met zo'n scherm :P, maar kan je aub wat foto's maken van het scherm?

Anoniem: 86243

Ik ben in de blije verwachting van een 2007WFP,hopelijk wordt dat ding hier snel geleverd! :X

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 12:03

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Anoniem: 86243 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:33:
Ik ben in de blije verwachting van een 2007WFP,hopelijk wordt dat ding hier snel geleverd! :X
Wanneer ben je uitgerekend? :+

Specs: GamePC HTPC Server

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:43
Yeah

Net 2 2007FP's besteld.
5 dagen levertijd volgens de telefonist.

25% standaart korting, + 10% zomer korting,
Meteen maar even gemaild of die 5% er ook nog af kan, (heb al wel betaald namelijk)

Naja we zien wel. de prijs is hoe dan ook goed.

En verzonden! yay,. heeft in totaal iets van 8 uur geduurd, bellen,betalen,verzenden :)

[Voor 17% gewijzigd door killercow op 13-07-2006 16:14]

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth0.nl

Anoniem: 175532

Ik had bijna 2x iiyama x436s gekocht voor €440, maar nu ik de 20,1" Dell zie :9~

Ik vraag me alleen af wat handiger is, 2x 17" of 1x 20,1" (dell is wel mooier)
Ik neig toch naar een 20,1" omdat het een geheel is ipv 2x 17" met dus een rand er tussen.
Maar voordeel van 2x 17" is dat je 2 aparte oppervlakken hebt.
Wat zouden jullie doen?
(€380 voor de Dell is bijna een koopje :o )

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-01 12:01
Wat ik nou graag zou willen weten over de Dell Ultrasharp 2407WFP 24-inch is het volgende:
Aangezien ik nogal veel game op 1600x1200 (omdat call of duty 2 dat maximaal ondersteund) vraag ik mij af hoe het beeld eruit komt te zien als ik die Dell Ultrasharp 2407WFP 24-inch aanschaf.

Call of duty 2 ondersteund maximaal 1600x1200, maar als ik het scherm daar op zet krijg ik dan wel een goed beeld ?

Specs

• mir4dor
  • Laatst online: 13:42
Le_Freak ! schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 17:00:
Wat ik nou graag zou willen weten over de Dell Ultrasharp 2407WFP 24-inch is het volgende:
Aangezien ik nogal veel game op 1600x1200 (omdat call of duty 2 dat maximaal ondersteund) vraag ik mij af hoe het beeld eruit komt te zien als ik die Dell Ultrasharp 2407WFP 24-inch aanschaf.

Call of duty 2 ondersteund maximaal 600x1200, maar als ik het scherm daar op zet krijg ik dan wel een goed beeld ?
Die info kun je hier vinden: http://www.widescreengami...001a44780deeb6b1c639db40f

Daily driver; MB R171 SLK280

• Niet online
Iemand die een 30" 3007 wil ruilen tegen een 2407 + 900 euro ?

:Y)

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 51473 op 13-07-2006 19:02]

• GekkeKoe
  • Niet online
Anoniem: 51473 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:02:
Iemand die een 30" 3007 wil ruilen tegen een 2407 + 900 euro ?

:Y)
Zeg 70373R, ben je nou belemaal B370373R7? :+

* GekkeKoe heeft trouwens ook een 2407 besteld :Y)

[Voor 15% gewijzigd door GekkeKoe op 13-07-2006 19:37]

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Vandaag op de zaak eindelijk achter de 2407 kunnen zitten :)

Dualscreen 1920x1200 + 1400x1050 op een Radeon 9600 Mobility. Hij kon niet met de normale resolutie modes, maar als ik het vinkje uitzette dan kwam de 1920 resolutie wel visible.. en hij doet t..

Raar genoeg.

Ik moet zeggen dat ik er ontzettend van onder de indruk ben, en me er volgende week ook eentje voor thuis ga bestellen :)

one more thing...

• DEVoTi0N
En er is (jammer genoeg) nog steeds niemand met foto's... (2407)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

DEVoTi0N schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:03:
Je wou de 2407 op een bureau zien voor wat perspectief?
Hier iemand met de Samsung 244T, ook een 24" scherm: [rml]darkphoenix in "[ 20/24" TFT] De nieuwe Dell 2007WFP en 2..."[/rml]

Anoniem: 178382 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:28:
[...]

Ik heb m'n PS2 nu op m'n tv aangesloten via scart, is dat qua kwaliteit te vergelijken met composiet of niet? :/
Die aansluiting die uit je PS2 komt is gewoon composiet kwaliteit ondanks je scart blokje ;)
Alleen zal het beeld op een 24" monitor op zich wel beter zijn helemaal op die Dell man!! 8)
ECHT GAAAAAAAAAFFFFFFFF MAN!!!!! :Y)
Sorry maar ik ben er nog steeds erg enthousiast over. _/-\o_

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Anoniem: 170000 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:26:
[...]
Die aansluiting die uit je PS2 komt is gewoon composiet kwaliteit ondanks je scart blokje ;)
Alleen zal het beeld op een 24" monitor op zich wel beter zijn helemaal op die Dell man!! 8)
offtopic:
Dat hoeft niet persé zo te zijn volgens mij.
Jij denkt nu voornamelijk aan een scartblokje waarin een composite kabel in kan worden gedrukt; zodoende trek jij de conclusie: Composite = Scart.
Maar, 'echte' scartkabels hebben 21 aders die naar elke pin lopen op de scartblok. Wat dus zorgt voor een veel betere signaaloverdacht. Elke ader heeft één specifieke 'taak', i.t.t. composite waar alle 'taken' door één grote ader loopt.

Dus ik weet niet of bij de PS2 een 'echte' Scart kabel wordt bijgeleverd of gewoon een 3 tulps (=composite) kabel met een scartblokje? Het eerste geeft een mooier resultaat.

Oh wacht, wikipedia zegt:
[quote]De televisiewereld verandert langzaam maar zeker naar digitale standaarden. Op de korte tot middellange termijn zal SCART waarschijnlijk een belangrijke rol blijven spelen bij de overstap hiernaartoe. Aanvankelijk zal digitale televisie voornamelijk via een decodeerapparaat ontvangen worden. Zo'n apparaat kan dan doormiddel van een SCART-kabel op de televisie aangesloten worden. Vanwege de RGB-functionaliteit van de SCART-kabel kan dit bovendien in veel hogere beeldkwaliteit getoond worden dan met analoge televisie mogelijk was.[/quote]

Anyway.... ff een 2007WFP bestellen :9~

[Voor 38% gewijzigd door Yellowneck op 13-07-2006 22:45]

• Apache

Apache

amateur software devver

Ik heb ze in het vorige topic al eens geplaatst maar hier zijn ze nog eens:
http://users.telenet.be/depot/screenshots/2407/
Heb em nu bijna 3 weken en ben nog steeds zeer tevreden, hoewel de grootte wel snel went.

• Niet online
GekkeKoe schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:34:
[...]
Zeg 70373R, ben je nou belemaal B370373R7? :+

* GekkeKoe heeft trouwens ook een 2407 besteld :Y)
Hahahaha :D

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Apache schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:48:
[...]

Heb em nu bijna 3 weken en ben nog steeds zeer tevreden, hoewel de grootte wel snel went.
Zit zelf op dit moment erg te twijfelen 2*20" is nu zelfde prijs (ongeveer) als 1x 24". Heb nu ook dual monitor, maar eventueel 2* 24" is natuurlijk nog altijd een optie...

wat zouden de mensen met ervaring kiezen?

• Niet online
Nee indd daar zit ik ook op te wachten ja :X

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Anoniem: 178382 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:03:
[...]

Nee indd daar zit ik ook op te wachten ja :X
Uhm, kijk eens wat Apache een paar minuten geleden heeft gepost:
[...]

:+
HGM schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:03:
[...]

Zit zelf op dit moment erg te twijfelen 2*20" is nu zelfde prijs (ongeveer) als 1x 24". Heb nu ook dual monitor, maar eventueel 2* 24" is natuurlijk nog altijd een optie...

2x 24"natuurlijk 8)
maargoed, waarvoor wil je et gebruiken? Budget?

[Voor 29% gewijzigd door Yellowneck op 13-07-2006 23:07]

• Niet online
Anoniem: 170000 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:26:
[...]

Hou op met je geschreeuw, maak me nog meer lekker ik kan ook al niet wachten totdat ik em heb man :X

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 178382 op 13-07-2006 23:13]

• Niet online
[...]

Ja jou foto's zijn mooi ja, over jou gaan we niet klagen :D :9

• Niet online
YellowNeck schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:05:
[...]

Uhm, kijk eens wat Apache een paar minuten geleden heeft gepost:

[...]

:+

[...]

2x 24"natuurlijk 8)
maargoed, waarvoor wil je et gebruiken? Budget?
Die had ik al gezien joh stommert :P

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 19:27
Naar aanleiding van dit topic ook maar besteld (2 x 2007WFP) nu ze eindelijk betaalbaar zijn. Helaas de UPS ellende alweer in het vooruitzicht aangezien we allebei fulltime werken == nooit thuis.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Anoniem: 178382 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:16:
[...]

Die had ik al gezien joh stommert :P
Ow :P, voldoen die foto's niet? :+

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 20:16
killercow schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:11:
[...]
25% standaart korting, + 10% zomer korting,
Meteen maar even gemaild of die 5% er ook nog af kan, (heb al wel betaald namelijk)
[...]
Same here. Net besteld, nu nog weer 5% korting. Ook nog maar ff een mailtje gestuurd (ja, ik ben een echte hollander :+ ).. Heb je al reactie?

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• Apache

Apache

amateur software devver

HGM schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:03:
[...]

K'heb er even een screenshot bijgezet van mijn meest gebruikte work enviroment, ik kan me niet inbeelden dat dat echt aangenaam zou zijn over 2 20" schermen getrokken. Ik weet natuurlijk niet wat je van plan bent, de enige die weet of 2x24" de moeite waard is ben jij, en afhankelijk wat je doet kan 2x 20" misschien handiger zijn, misschien voor video editing oid?

• Plurk.
Ik zal morgen (vandaag dus) een paar foto's maken van de 2407 voor de liefhebbers!

[Voor 99% gewijzigd door Plurk. op 14-07-2006 00:22]

• Plurk.
Hier dan 2 foto's naast mijn twee 19" Iiyama's ter vergelijk

http://thumb19.webshots.com/t/59/59/6/23/69/2178623690048309959PbzgUg_th.jpg

http://thumb19.webshots.com/t/42/42/8/53/8/2487853080048309959qIVQKO_th.jpg

YellowNeck schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:35:
[...]

[offtopic]
Dat hoeft niet persé zo te zijn volgens mij.
Jij denkt nu voornamelijk aan een scartblokje waarin een composite kabel in kan worden gedrukt; zodoende trek jij de conclusie: Composite = Scart.
bla bla bla bla bla bla..........
Anyway.... ff een 2007WFP bestellen :9~
Ja man bestellen die 2007WFP!! :D
Ik weet al die dingen over scart enzo :+
Hoe het werkt en wat het verschil is.
In ieder geval bedankt dat je de moeite hebt genomen om je hele verhaaltje te typen. :)
Maar bij de PS2 zit een composiet kabeltje met een scart blokje.
Daarom zei ik ook al: 'ondanks je scart blokje'
Bij mijn vorige post. ;)
Dus in dit geval is het gewoon composiet.
Daarbij is het grappig dat jij in je eigen verhaaltje zelf ook al aan mij iets aan mij uitlegt dat nog fout is.
Want ik zei dus niet dat composiet + scartblokje scart is maar dat composiet + scartblokje = composiet signaal. :)
Dus of je hebt mijn ding verkeerd gelezen/begrepen, of jij trok de verkeerde conclusie :P
Soms is het zelfs zo dat als je een RGB ondersteunende DVD speler, TV en scart kabel hebt je nog niet altijd naar een RGB signaal zit te kijken.
Want het kan ook nog wel eens zo zijn dat je het op je DVD en/of TV nog apart moet instellen dat je van RGB gebruik wilt maken en niet via bijv. composiet scart.
Het wiki stukje is wel goed, alleen dat HDMI juist meer de overhand zal nemen in het digitale tijdperk ten koste van de scartkabels had er eigenlijk bij gemoeten maar ja.....

@ Lau23: het scherm is ECHT gaaf hoor :X
Whahahahaha joke man!!
Ik plaag je maar een beetje. :Y)

edit: ff quote ingekort O-)

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 170000 op 14-07-2006 00:44]

Anoniem: 175532

Ik vraag me nog een ding af, is de respons tijd van 16ms van de 2007WFP niet wat laag?

• Satch
  • Niet online
Anoniem: 175532 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 01:02:
Ik vraag me nog een ding af, is de respons tijd van 16ms van de 2007WFP niet wat laag?
Ik neem aan dat je hoog bedoeld, Lager is in dit geval namelijk beter ;)
Zelf heb ik een 2405 met ook 16 ms. Ik heb er i.i.g geen last bij games. Miss bij San andreas als ik op topsnelheid rijdt, maar dan gaat het spel zelf ook blurren. Je kunt eigenlijk alleen zelf bepalen of je er last van hebt. :)

• DEVoTi0N
Bedankt voor de pics _/-\o_ ! Toch is die 2407 behoorlijk gigantisch in vergelijking met andere monitoren:

http://img65.imageshack.us/img65/2893/monitordimensions5jc17ar.jpg
stiekem gejat uit het ["20" TFT en groter] De Ultieme TFT". Niet doorvertellen!

• Niet online
Plurk. schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 00:34:
Hier dan 2 foto's naast mijn twee 19" Iiyama's ter vergelijk

[afbeelding]

[afbeelding]
Grappig, zelfde monitor als ik heb staan ( Iiyama 481S ? ), maar ik heb er een 30" naast staan:

http://home.planet.nl/~roeth019/nemo.jpg

• Plurk.
Das toch wel wat vetter! Ik snap ook niet dat je hem weg wil doen ;)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Naja! Als je als zakelijke klant wilt kopen geldt die kortingscode niet! Wat een onzin! Dacht gisterennacht even de 2007FP aan te schaffen, maar ergerde mij hier aan :/ Okay, het is maar 20 Euro, maar waarom dat zo is ontgaat mij een beetje.

Nickname does not reflect reality

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 12:03

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Plurk. schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 10:28:
Das toch wel wat vetter! Ik snap ook niet dat je hem weg wil doen ;)
Nee, idd.

@70373R
Zeg nou 'ns eerlijk waarom je hem kwijt wil, want ik kan me nog goed herinneren dat je paar maanden terug per se 30 ipv 24 inch wilde hebben.
Of ben je bang dat de openbaring van je redenen de verkoop van je scherm zal benadelen?
Hoe dan ook, ik ben gewoon geinteresseerd in je verhaal.
Mijn vermoeden: native reso is veels te heftig voor je systeem, zeker met spellen, want dan moet je downscalen naar een reso die minder mooi uitziet. :)

[Voor 3% gewijzigd door sl1200 op 14-07-2006 10:51]

Specs: GamePC HTPC Server

• DEVoTi0N
sl1200 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 10:50:
[...]

Mijn vermoeden: native reso is veels te heftig voor je systeem, zeker met spellen, want dan moet je downscalen naar een reso die minder mooi uitziet. :)
Dat is inderdaad heel nadelig aan de 3007. Het is een ontzettend wreed scherm, maar eigelijk gewoon 'te goed'. Zelfs met het meest zware monstersysteem zal je erg veel moete hebben dit scherm aan te sturen. Office werk ziet er best wel geinig uit op dit scherm, maar het is veel goedkoper om 3 19" scherm aan te schaffen. Ook films komen met hun resolutie niet in de buurt van dit scherm, waardoor deze ook allemaal geupscaled moeten worden. De 3007 is een heel erg mooi scherm, maar in mijn ogen is hij pas over een paar jaar pas een beetje bruikbaar. Hij is gewoon een paar jaar te vroeg verschenen :P.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee