Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 65 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.638 views sinds 30-01-2008

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 15:24

Smoonshine

Feyenoord!!

Icelus schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:03:
Iemand nog van plan z'n HORI-controller i.p.v. de classic controller te gebruiken?
[afbeelding]
Niet als dat ding zoveel knoppen/analoge sticks mist ;). Ik denk dat ik gewoon een originele classic koop. Ondanks dat ik niet zoveel classics zal gaan spelen. Maar ik vind origineel gewoon mooier en strakker staan.

uhm...

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En het is de vraag of de NES/SNES/N64 uberhaupt werken met een controller aangesloten op de GC poorten.

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik heb vandaag ook de Wii maar gereserveerd. Als hij uitkomt koop ik er denk ik Zelda en Rayman bij en nog een extra Remote + nunchuck en evt. een Classic controller :) .
Als de Foregames hem echt pas op 8 december heeft, ben ik er al mooi om 10 uur als ze open gaan, want ik heb die dag vrij van school kwam ik achter :) .
Nog lang wachten wel zeg..... bijna 3 maanden

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:06

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik ga van de week reserveren, als Bart SMit (want die zit hier vlakbij) zijn zaakjes op orde heeft. Des ite meldt nu nog doodleuk dat de Wii in november uitkomt en €299,- gaat kosten :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 21:23
Over Zelda gesproken, weet iemand wat de verschillen zijn tussen Twilight Princess voor de Wii en de Gamecube? Zijn de graphics ook beter op de Wii of zit het verschil hem enkel in vernieuwde controls?

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:15
Zag ergens op een website dat de Nintendo USA baas heeft gezegd dat de Opera browser tot ergens volgend jaar (juni/juli ?) gratis zal zijn, en daarna geld moet kosten om hem op je console te krijgen. Soort 'kadootje' voor de early-adopters dus. Wie hem dan later dan zeg 1 juli 2007 koopt moet wel betalen om die Opera browser op z'n Wii te krijgen. Of dit alleen voor de VS geldt, of ook voor Europa en/of Japan was niet bekend.

Ergens anders las ik dat de Wii Play collectie van 'mini-games' meegeleverd zal worden bij een losse Wii remote. Zou wel cool zijn, want ik denk dat vrijwel iedereen die een Wii koopt, toch minimaal één extra setje van Wii Remote + Nunchuck zal aanschaffen. Altijd leuk nog wat extra mini-games erbij te krijgen, toch? Laten we hopen dat dit klopt!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
MrVegeta schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 10:40:
MIsschien bedoelt 'ie de Startpost? :X
De startpost waar de launch informatie sinds gisteren al in staat?
Het Fantoom schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:37:
Over Zelda gesproken, weet iemand wat de verschillen zijn tussen Twilight Princess voor de Wii en de Gamecube? Zijn de graphics ook beter op de Wii of zit het verschil hem enkel in vernieuwde controls?
De Wii versie krijgt 480p en breedbeeld ondersteuning, Navi is aan het spel toegevoegd en er is mogelijk een multiplayer optie in de Wii versie. Verder zullen beide versies identiek zijn.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Haay schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:59:
Ergens anders las ik dat de Wii Play collectie van 'mini-games' meegeleverd zal worden bij een losse Wii remote. Zou wel cool zijn, want ik denk dat vrijwel iedereen die een Wii koopt, toch minimaal één extra setje van Wii Remote + Nunchuck zal aanschaffen. Altijd leuk nog wat extra mini-games erbij te krijgen, toch? Laten we hopen dat dit klopt!
Dat las ik ook, op GameToday, het stond er alleen een beetje dubbelzinnig, maar als jij het uit een andere bron hebt dan is het misschien toch wel waar. Zou ik wel een sterke zet vinden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-09-2006 17:31 ]

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-10 16:41
MetroidPrime schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:20:
[...]

De startpost waar de launch informatie sinds gisteren al in staat?

[...]

De Wii versie krijgt 480p en breedbeeld ondersteuning, Navi is aan het spel toegevoegd en er is mogelijk een multiplayer optie in de Wii versie. Verder zullen beide versies identiek zijn.
Ehm het was toch ook zo dat link zijn zwaard in zn andere hand had in de wii versie (of hebben ze dat bij de cube versie ook veranderd?)

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

ja idd, dat zou ik ook best wel een nice zet van Nintendo vinden.
Verder vind ik dat dat ook wel een beetje de prijs van een controller "verzacht".
Zelf zou ik Wii Play denk ik niet gauw voor de volle pond zou kopen maar mss later als dan echt blijkt dat ie bij de een extra wii-mote zit zou ik wel leuk vinden!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:13
Sperion schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:39:
[...]

Ehm het was toch ook zo dat link zijn zwaard in zn andere hand had in de wii versie (of hebben ze dat bij de cube versie ook veranderd?)
Klopt, omdat het gros van de spelers rechtshandig is. Anders moest je met de nunchuck gaan zwaardvechten. :)

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Volgens Powerweb is dit de volledige inhoud van het Wii Pakket:
 Wii Console (wit)
 Wii Remote met pols-touwtje
 Nunchuk
 Wii AC Adapter
 Wii Stereo AV Kabel
 Wii Stand
 Wii Stand Plate
 Wii Sensor Bar
 Sensor Bar Standaard
 AA Batterij
 Wii Sports game (baseball, tennis, bowling, boxing, golf)

De volgende accessoires kun je er straks meteen bijkopen:

 Wii Remote (39 euro)
 Nunchuk – (19 euro)
 Classic Controller – (19 euro)

Vandaag gereserveerd bij de Bart Smit en die hadden nog geen reserveerlijst :( maar mijn naam is genoteerd 8) Reserveren jullie bij 1winkel? of bij 2verschillende?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:06

Willybubba

Nut up or shut up.

Nog niks over een RGB Kabel? Of is die op een of andere mysterieuze wijze niet meer nodig ofzo?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Willybubba schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:50:
Nog niks over een RGB Kabel? Of is die op een of andere mysterieuze wijze niet meer nodig ofzo?
We geven toch niet om de graphics, gameplay daar gaat het om :+

Maar dat wil ik ook wel eens weten eigenlijk :p

This space is occupied

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Het lijkt me raar dat ze Wii Play bij een losse wii-mote doen. Stel dat je dan 3 extra controllers koopt dan heb je dus drie Wii play discs. Beetje overbodig lijkt mij. Aan vrienden met een Wii kun je ze ook niet geven, want die zullen waarschijnlijk ook al met een aantal exemplaren zitten. Niet echt praktisch imho. Dan kunnen ze zo'n pakketje beter voor 30 euro ofzo in de winkel leggen.

uhm...

• psychoclown

psychoclown

Back in black

dat is zo maar wat ze wel kunnen doen is dat je bij de launch een gratis Wii Play game krijgt als je een of meerdere controllers los bij de Wii koopt.
Al lijkt het me sterk, ik zou het wel heel leuk vinden.

nja we zien het wel he ;)

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:03
Hoe meer ik van de Wii zie en hoor hoe meer ik een Virtual Boy gevoel krijg bij het apparaat. het leek me erg tof maar voelt steeds meer als een gimmick waar je niet echt wat mee kan/ wat niet lekker speelt.

• Haay
Wat ik me ook afvroeg... De communicatie tussen de Wii-remote en de sensor-bar gebeurt via bluetooth. Zou het dan nog nodig zijn om die sensor bar onder of boven je TV in het zicht te plaatsen, of zou je hem ook net zo goed achter je TV kunnen verstoppen? Voordat je de Wiimote kunt gebruiken zul je hem neem ik aan toch eerst nog moeten calibreren op je beeld.

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Mutatie schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:26:
Hoe meer ik van de Wii zie en hoor hoe meer ik een Virtual Boy gevoel krijg bij het apparaat. het leek me erg tof maar voelt steeds meer als een gimmick waar je niet echt wat mee kan/ wat niet lekker speelt.
Ah daarom is de altijd kritike pers die altijd vooraan staat om nintendo neer te sabelen op 'kiddy games' en 'gimmicks' pers geweldig enthousiast _/-\o_

Daarnaast heeft volgendsmij niemand de Virtual Boy ooit 'goed' gevonden :P Voor de Wii geld wel sterk: playing is believing, en daar moet je nog heel even op wachten tot november, dan komen de demo pods. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over het bewegingsgedeelte van de Wii. Dat is toch ook geen probleem bij de DS? Niet elke game maakt er per se veel gebruik van.. dat zijn dan alsnog vaak ijzersterke nintendo games.

[ Voor 15% gewijzigd door Collaborator op 16-09-2006 22:41 ]

This space is occupied

Verwijderd

Haay schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:43:
Wat ik me ook afvroeg... De communicatie tussen de Wii-remote en de sensor-bar gebeurt via bluetooth. Zou het dan nog nodig zijn om die sensor bar onder of boven je TV in het zicht te plaatsen, of zou je hem ook net zo goed achter je TV kunnen verstoppen? Voordat je de Wiimote kunt gebruiken zul je hem neem ik aan toch eerst nog moeten calibreren op je beeld.
Die sensorbar mee eigelijk niks, hij vertelt alleen om de zoveel tijd aan de wiimote waar die is omdat het schijnt dat de wiimote zelf nog wel eens de weg kwijt wil raken als je alleen van de metingen uitgaat van de wiimote zelf, dus zend de sensorbar alleen een signaaltje zodat de wiimote weet waar die is, maar die balk meet zelf niks dus ik denk niet dat het echt uitmaakt waar je hem neerlegt, volgens mij zou het zelfs perfect werken al leg je die balk bij wijze van spreke 10 meter naast je tv neer omdat die balk zelf niet als meetpunt werkt.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Wat ik me nu eigenlijk afvraag is dat hoe gaan jullie allemaal online met de Wii
via WiFi of gaan jullie ook allemaal opzoek naar een usb lan adapter?

Maar dan nog iets, kan elke usb lan adapter dan op de Wii worden aangesloten?
Nintendo heeft daar zelf nl. helemaal niet meer over gehad enja usb-mass storage devices kun je voorlopig nog niet gebruiken alleen een SDkaart

• Haay
psychoclown schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:25:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag is dat hoe gaan jullie allemaal online met de Wii

Maar dan nog iets, kan elke usb lan adapter dan op de Wii worden aangesloten?
Nintendo heeft daar zelf nl. helemaal niet meer over gehad enja usb-mass storage devices kun je voorlopig nog niet gebruiken alleen een SDkaart
Tja, het hangt er van af of de Wii gebruik maakt van WEP of WPA ? Ik heb geen zin om m'n Internet modem/router op WEP te zetten om de Wii draadloos te laten connecten, als dat betekent dat elke voorbijganger met minimale moeite toegang kan krijgen tot mijn Internet verbinding en mijn LAN...

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
psychoclown schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:25:
Ik draai al een paar jaartjes een WiFi netwerkje thuis... :P

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Mutatie
Collaborator schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:44:
[...]

Ah daarom is de altijd kritike pers die altijd vooraan staat om nintendo neer te sabelen op 'kiddy games' en 'gimmicks' pers geweldig anthousiast _/-\o_

Daarnaast heeft volgendsmij niemand de Virtual Boy ooit 'goed' gevonden :P Voor de Wii geld wel sterk: playing is believing, en daar moet je nog heel even op wachten tot november, dan komen de demo pods. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over het bewegingsgedeelte van de Wii. Dat is toch ook geen probleem bij de DS? Niet elke game maakt er per se veel gebruik van.. dat zijn dan alsnog vaak ijzersterke nintendo games.
Je kunt volledig gelijk hebben hoor, ik moet het natuurlijk eerst ervaren want ik heb geen flauw idee hoe het apparaat in de praktijk is. Het is alleen een gevoel wat ik de laatste dagen kreeg terwjl ik eerder erg enthousiast was .

Playing is believing (or not) :)

• MetroidPrime
Haay schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:43:
De controller communiceert niet met de sensor bar via bluetooth, maar via infrarood. De sensor bar wordt alleen gebruikt om de positie van je TV te bepalen.
Aap schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:49:
Volgens Powerweb is dit de volledige inhoud van het Wii Pakket:
Die informatie klopt en staat zelfs al in de startpost. Ik vraag me alleen af wat die Wii plate is? Is dat een standaard die je onder de normale standaard moet monteren om te zorgen dat de console niet omvalt ofzo(zoals bij de PSTwo)?

Zijn er al plaatjes en informatie over de standaard voor de sensor bar? Ik vermoed dat deze standaard bedoeld is voor TV's die zelf al op een standaard staan, zoals veel LCD TV's, waardoor je de sensor bar niet makkelijk in de buurt van het beeld kan plaatsen, maar ik kan er nergens info over vinden.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Hironshy
  • Laatst online: 05-10 20:24

Hironshy

Orooo!!!

Smoonshine schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:43:
Het lijkt me raar dat ze Wii Play bij een losse wii-mote doen. Stel dat je dan 3 extra controllers koopt dan heb je dus drie Wii play discs. Beetje overbodig lijkt mij. Aan vrienden met een Wii kun je ze ook niet geven, want die zullen waarschijnlijk ook al met een aantal exemplaren zitten. Niet echt praktisch imho. Dan kunnen ze zo'n pakketje beter voor 30 euro ofzo in de winkel leggen.
Nee, ze leveren een Wiimote bij het spel Wii Play. Dat is wat anders :P In Japan kost een losse Wiimote 3800 Yen. Voor Wii Play(Hajimete no Wii) betaal je 4800 Yen en daar krijg je een Wiimote bij. Die 4800 Yen is trouwens iets lager dan de standaard 5800 Yen voor games. Dus ik verwacht zo'n price range van 45-50 euro voor Wii Play in Europa.

• RayNbow
  • Nu online
Hmm, iemand al opgevallen dat in 1 van de nieuwse Zelda filmpjes dat de stem van Link anders is?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MetroidPrime schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 22:54:
De controller communiceert niet met de sensor bar via bluetooth, maar via infrarood. De sensor bar wordt alleen gebruikt om de positie van je TV te bepalen.
De controller communiceert via een radioverbinding en infrarood met de sensorbar bij de tv. Infrarood is voor het richten en radio voor de plaatsbepaling in de ruimte. Dat moet je met meerdere punten meten, anders weet je niet waar de controller is. De plaatsbepaling gaat niet alleen met de gyroscopen in de controller.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hironshy schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:04:

Nee, ze leveren een Wiimote bij het spel Wii Play. Dat is wat anders :P In Japan kost een losse Wiimote 3800 Yen. Voor Wii Play(Hajimete no Wii) betaal je 4800 Yen en daar krijg je een Wiimote bij. Die 4800 Yen is trouwens iets lager dan de standaard 5800 Yen voor games. Dus ik verwacht zo'n price range van 45-50 euro voor Wii Play in Europa.
Ja je hebt gelijk. Weet je ook of ze dat in europa doen? want daar kan ik niks over vinden.
Zou wel mooi zijn Wii play + Wii mote voor een aardig prijsje moet je alleen nog de nunchuk halen.
Als het dan niet al te duur is haal je het er zo uit want zelf zou ik - denk ik - niet de volle pond willen betalen voor Wii play dus voor een aardig prijsje is dat wel een optie om te overwegen.

! Let Wel: Als die bundle ook in Europa uitkomt !

• Haay
Hironshy schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:04:
Oh, op die fiets. Dat klinkt inderdaad logischer. Hier zal de wiimote los 39 euro kosten. Dus een combi van Wii Play met Wiimote erbij samen zal dan neem ik aan 49 euro gaan kosten. Dat is nog wel het overwegen waard. Lijkt me voor 10 euro nog best grappig, die demogames. Zag op IGN een filmpje van die minigames en dat zag er geinig uit.

Overigens zie je bij de Wii Sports games in de demofilmpjes mensen alleen de Wiimote gebruiken, dus zonder Nunchuk. Is die Nunchuk alleen nodig bij 'grote' games als Zelda en Red Steel enzo?

• MetroidPrime
Haay schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:52:
Overigens zie je bij de Wii Sports games in de demofilmpjes mensen alleen de Wiimote gebruiken, dus zonder Nunchuk. Is die Nunchuk alleen nodig bij 'grote' games als Zelda en Red Steel enzo?
Dat zal per spel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Denk dat je dan niet snel 2 Nunchucks nodig zult hebben. De games waarvan ik in filmpjes heb gezien dat ze met Wiimote+Nunchuck gespeeld werden hebben geen multiplayer, en de multiplayer games die ik gezien heb zijn allemaal met alleen de Wiimote te spelen.

Dus ben ik er denk ik wel uit wat ik in december ga kopen:
  • Wii "startpakket" = 249 euro
  • Wii Play inclusief extra Wiimote = 49 euro (?)
  • Zelda = 50 euro (?)
  • SD kaartje (Hoeveel heb je nodig? 1 GB ? 2 GB ?)
Voor minder dan 400 euro klaar. Leuk kerstkadootje voor mezelf, heh heh :P

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 17-09-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:13
Waarom dan meteen een SD-uitbreiding. Denk je dat je savegames al volgooit met 400MB aan ruimte. Zelfs Virtual Console zal niet zo veel innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:45:
[...]

De controller communiceert via een radioverbinding en infrarood met de sensorbar bij de tv. Infrarood is voor het richten en radio voor de plaatsbepaling in de ruimte. Dat moet je met meerdere punten meten, anders weet je niet waar de controller is. De plaatsbepaling gaat niet alleen met de gyroscopen in de controller.
Is het eigelijk wel zeker dat er infrarood inzit? want eigelijk is dat nutteloos. Die sensorbar is er namelijk alleen om een signaaltje naar de wii te sturen zodat die en punt heeft om vanaf te rekenen. Waar dat punt is dat is niet belangrijk wat ik ervan heb begrijpen (was een tijdje terug een interview van met een dev). Het ging erom dat de wii in princiepe helemaal geen sensorbar nodig heeft. De wiimote kan gewoon zichzelf als middelpunt nemen en van daar uit gaan rekenen als er bewogen word. Het probeem is alleen dat de sensors het niet trekken als er heel veel bewogen word en ze dus de weg kwijtraken. Wat die sensorbar dus eigelijk doet is als een soort baken werken om aan de wii te vertellen hoeveel die beweegt. Waar dat baken is boeit niet omdat de berekeningen nogsteeds uitgaan van de positie van de wiimote zelf, die sensorbar moet er alleen voor zorgen dat de berkeningen blijven kloppen door steeds een calibratie signaaltje te sturen.

Infrarood is nutteloos als pointer, die sensorbar is lang niet zo breed als je tv dus dat werkt al niet en dan kan je er ook geen hoogte mee meten, daar moet je die gyro dan alweer voor gebruiken, kan je die ook net zo goed gebruiken voor het opzij bewegen. Volgens mij werkt die sensorbar echt alleen als baken en niet als punt wat het midden van je tv moet aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik snap iets niet helemaal,

Heeft Nintendo een razend goed apparaat met enorme waus controller! Idee is prachtig en krijgt mensen aan het bewegen met de mote in de handen, maar ... infra-supertraag-gericht-rood :/ ?

Bluetooth was al beter geweest omdat het al minder richtgevoelig is, die infrarood ontvangst en zend kracht moet bij de Wii een flinke boost hebben gehad dan, want ik heb hier 3 afstandsbedieningen en die doen het allemaal niet als ik omhoog of omlaag richt.

Laat staan als ik een swing maak in Wii Golf, dan houdt het signaal halverwege op.

Waarom geen 2.4Ghz Wireless bijvoorbeeld?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

marzzman schreef op zondag 17 september 2006 @ 02:35:
Ik snap iets niet helemaal,

Heeft Nintendo een razend goed apparaat met enorme waus controller! Idee is prachtig en krijgt mensen aan het bewegen met de mote in de handen, maar ... infra-supertraag-gericht-rood :/ ?

Bluetooth was al beter geweest omdat het al minder richtgevoelig is, die infrarood ontvangst en zend kracht moet bij de Wii een flinke boost hebben gehad dan, want ik heb hier 3 afstandsbedieningen en die doen het allemaal niet als ik omhoog of omlaag richt.

Laat staan als ik een swing maak in Wii Golf, dan houdt het signaal halverwege op.

Waarom geen 2.4Ghz Wireless bijvoorbeeld?
Het is inderdaad duidelijk dat je iets niet helemaal snapt, lees eens rustig de berichten hier boven, daar staat heel duidelijk uitgelegd dat infrarood slechts een ondersteunen de functie heeft, daarnaast heeft infrarood ook niets met traagheid te maken, dat ligt er maar net aan hoe snel je het IR-ledje laat knipperen, wat bij de irDa-standaard wel beperkt is maar geen beperking van infrarood licht is. En ook al zou de bandbreedte beperkt zijn dan zie ik je nog geen duizenden knoppen per seconden indrukken waardoor het alsnog zou voldoen.

En de gebruikte bluetooth-verbinding werkt ook op 2.4Ghz.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 00:55:
Is het eigelijk wel zeker dat er infrarood inzit? want eigelijk is dat nutteloos.
Nee, dat is niet nutteloos. Het zit er in, kijk maar naar de voorkant van de controller waar je het ziet zitten en denk terug aan het verhaal dat bepaalde felle lampen de Wii zouden kunnen storen. Daarnaast is het ook nuttig, omdat ze met de positiebepaling en de gyroscopen niet nauwkeurig genoeg kunnen bepalen waar de Wii precies naar wijst, door daar de IR aan toe te voegen kan dat kennelijk wel.
Die sensorbar is er namelijk alleen om een signaaltje naar de wii te sturen zodat die en punt heeft om vanaf te rekenen. Waar dat punt is dat is niet belangrijk wat ik ervan heb begrijpen (was een tijdje terug een interview van met een dev). Het ging erom dat de wii in princiepe helemaal geen sensorbar nodig heeft. De wiimote kan gewoon zichzelf als middelpunt nemen en van daar uit gaan rekenen als er bewogen word. Het probeem is alleen dat de sensors het niet trekken als er heel veel bewogen word en ze dus de weg kwijtraken. Wat die sensorbar dus eigelijk doet is als een soort baken werken om aan de wii te vertellen hoeveel die beweegt. Waar dat baken is boeit niet omdat de berekeningen nogsteeds uitgaan van de positie van de wiimote zelf, die sensorbar moet er alleen voor zorgen dat de berkeningen blijven kloppen door steeds een calibratie signaaltje te sturen.
Dan zou ik dat interview nog maar eens opzoeken, want het lijkt me heel moeilijk dat de Wiimote als er eenmaal bekend is waar ie begon dat ie zelf kan uitrekenen waar hij is gebleven, want volgens mij werkt hij met gyroscopen en die registreren alleen het kantelen. Als je hem dus zonder kantelen omhoog en omlaag beweegt dan hebben de gyroscopen niks in de gaten dus moet er een ander mechanisme zijn dat de beweging registreert en dat is volgens mij gewoon de sensorbar die de afstand berekend in de ruimte door een meting te doen vanaf meerdere punten op de sensorbar en te kijken wat de afstand is tot die sensorbar. Enige vreemde is alleen nog dat het er op leek dat het met twee punten gedaan zou worden, terwijl je volgens mij dan 3 punten nodig hebt. Maar misschien komt er nog eens een heel uitgebreide uitleg hoe alles nu echt met elkaar gecombineerd is.
Infrarood is nutteloos als pointer, die sensorbar is lang niet zo breed als je tv dus dat werkt al niet en dan kan je er ook geen hoogte mee meten, daar moet je die gyro dan alweer voor gebruiken, kan je die ook net zo goed gebruiken voor het opzij bewegen. Volgens mij werkt die sensorbar echt alleen als baken en niet als punt wat het midden van je tv moet aangeven.
De ir is ondersteund, zonder ir is redelijk goed vast te stellen waar de wiimote naar wijst, maar niet exact genoeg, door 1 extra informatiestroom er aan toe te voegen kan het ineens sneller en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oscar Mopperkont schreef op zondag 17 september 2006 @ 09:48:
Dan zou ik dat interview nog maar eens opzoeken, want het lijkt me heel moeilijk dat de Wiimote als er eenmaal bekend is waar ie begon dat ie zelf kan uitrekenen waar hij is gebleven, want volgens mij werkt hij met gyroscopen en die registreren alleen het kantelen. Als je hem dus zonder kantelen omhoog en omlaag beweegt dan hebben de gyroscopen niks in de gaten dus moet er een ander mechanisme zijn dat de beweging registreert en dat is volgens mij gewoon de sensorbar die de afstand berekend in de ruimte door een meting te doen vanaf meerdere punten op de sensorbar en te kijken wat de afstand is tot die sensorbar. Enige vreemde is alleen nog dat het er op leek dat het met twee punten gedaan zou worden, terwijl je volgens mij dan 3 punten nodig hebt. Maar misschien komt er nog eens een heel uitgebreide uitleg hoe alles nu echt met elkaar gecombineerd is.
Neehoor, volgens mij heb je de sensorbar alleen nodig voor de pointer functionaliteit. Dat heb ik ook meerdere keren gelezen. Neem bijv. een spel als Excite Truck of Tony Hawk, daar richt je ook helemaal niet op de TV.

Overigens, waar ander ook, het wordt goed uitgelegd op Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_Remote

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 17-09-2006 10:20 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoedje schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:16:
Neehoor, volgens mij heb je de sensorbar alleen nodig voor de pointer functionaliteit. Dat heb ik ook meerdere keren gelezen. Neem bijv. een spel als Excite Truck of Tony Hawk, daar richt je ook helemaal niet op de TV.
Bij de plaatsbepaling functionaliteit wordt er gebruik gemaakt van radio en hoef je niet te richten. Bij Excite Truck en Tony Hawk gebruik je alleen de tiltfunctie en is sowieso een plaatsbepaling niet nodig en hoef je de bar dan ook niet te gebruiken. Maar bij een spel als tennis wel, als je gaat zwaaien, want dat lukt volgens mij niet zonder positiebepaling.
Overigens, waar ander ook, het wordt goed uitgelegd op Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_Remote
Ik ga het even lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:18

S2S

Haay schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:31:
[...]

Tja, het hangt er van af of de Wii gebruik maakt van WEP of WPA ? Ik heb geen zin om m'n Internet modem/router op WEP te zetten om de Wii draadloos te laten connecten, als dat betekent dat elke voorbijganger met minimale moeite toegang kan krijgen tot mijn Internet verbinding en mijn LAN...
Ik denk dat de Wii alleen WEP kan, de DS kan ook alleen WEP.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

S2S schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:13:
[...]

Wat heeft dat met elkaar te maken? Ik denk toch wel 100% zeker dat de Wii gewoon WPA kan hoor :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 13:31
[...]

Onzin, de decryptie wordt geregeld in de DS game zelf, dat de games die dusver zijn uitgekomen nog geen support hebben betekend niet dat de DS het niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:23:
[...]

Bij de plaatsbepaling functionaliteit wordt er gebruik gemaakt van radio en hoef je niet te richten. Bij Excite Truck en Tony Hawk gebruik je alleen de tiltfunctie en is sowieso een plaatsbepaling niet nodig en hoef je de bar dan ook niet te gebruiken. Maar bij een spel als tennis wel, als je gaat zwaaien, want dat lukt volgens mij niet zonder positiebepaling.

[...]

Ik ga het even lezen :)
Zoals daar te lezen is en ik bij de bekendmaking al meldde wordt de locatiebepaling met de sensoren gedaan en licht/leds, dus niet met radio. Alleen voor racegames e.d. wordt puur gebruik gemaakt van de "accelerometer", dus de gyroscopen.

Toch leuk dat ik destijds door een groepje mensen compleet werd gebashed omdat ik dit volhield, blijkt het uiteindelijk gewoon zo te werken :+

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 17-09-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crashmatrix schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:46:
[...]

Onzin, de decryptie wordt geregeld in de DS game zelf, dat de games die dusver zijn uitgekomen nog geen support hebben betekend niet dat de DS het niet aan kan.
Op nintendowifi.com staat het volgende: "The Nintendo DS is not compatible with the WPA method or any other methods of security other than WEP."

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n probleem dat hij geen WPA ondersteunt, er zijn zo veel onbeveiligde netwerken hier in de buurt dat het niet loont om in te breken op eentje die WEP gebruikt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-10 14:56

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik heb zojuist een mailtje verstuurd naar Nintendo om te vragen naar de PAL-release van Baten Kaitos Origins (er is niks gepland, waarschijnlijk vanwege de "regel" om een PAL-release te vertalen in Duits/Frans).

Tevens gevraagd om vooral door te geven dat er een flinke groep mensen staat te springen om een PAL release van Baten Kaitos Origins....

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Twee Dee schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:34:
Ik heb zojuist een mailtje verstuurd naar Nintendo om te vragen naar de PAL-release van Baten Kaitos Origins (er is niks gepland, waarschijnlijk vanwege de "regel" om een PAL-release te vertalen in Duits/Frans).

Tevens gevraagd om vooral door te geven dat er een flinke groep mensen staat te springen om een PAL release van Baten Kaitos Origins....
zoals ik dus ;)

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

johnnyv.nl schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:55:
Zoals daar te lezen is en ik bij de bekendmaking al meldde wordt de locatiebepaling met de sensoren gedaan en licht/leds, dus niet met radio. Alleen voor racegames e.d. wordt puur gebruik gemaakt van de "accelerometer", dus de gyroscopen.

Toch leuk dat ik destijds door een groepje mensen compleet werd gebashed omdat ik dit volhield, blijkt het uiteindelijk gewoon zo te werken :+
Hoe werkt de plaatsbepaling dan als je een "golfbeweging" maakt en je dus met je controller niet richting de tv wijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

dat merk je dan wel als je hem eenmaal hebt :P

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
[...]

Ik denk dat Nintendo dit keer geen andere keus heeft dan om WPA te ondersteunen. De DS is namelijk een 802.11b apparaat. Volgens de 802.11b standaard is alleen WEP verplicht en WPA is optioneel. De Wii is echter een 802.11g apparaat en volgens de 802.11g standaard zijn WEP en WPA verplicht en is WPA2 optioneel. Als ik het goed heb is Nintendo dus verplicht om WPA ondersteuning te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Maar als je dus met je DS en je Wii online wil moet je nog steeds WEP gebruiken, alleen handig voor mensen zonder DS dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-10 09:47
Zelda fishing demo

http://www.gametrailers.c...id=13157&type=mov&pl=game

Leuk om te zien, had hiervoor eigenlijk geen idee hoe het vissen zou werken :p

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 21:23
Ziet er zo lullig uit, zit je daar achter je tv een beetje te "luchtvissen". 8)7
Geef mij maar gewoon de oude vertrouwde controller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Whut?! schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:44:
Maar als je dus met je DS en je Wii online wil moet je nog steeds WEP gebruiken, alleen handig voor mensen zonder DS dus.
Tenzij je ook de WiFi USB stick hebt. Mijn PC maakt redelijk wat geluid en staat vlak naast de TV. Voor de DS maakt dat niet uit, omdat je toch ergens ver bij de PC vandaan kan gaan zitten. Het nut van een stille console vervalt IMHO een beetje als je er vlak naast tegelijkertijd een PC gebruikt die verre van stil is. Voor de DS is de USB stick prima, maar als ik de Wii online gebruik wil ik graag dat mijn PC uit staat en gebruik ik dus liever de draadloze router die ik ook al voor mijn laptop gebruik.
Het Fantoom schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:06:
Ziet er zo lullig uit, zit je daar achter je tv een beetje te "luchtvissen". 8)7
Iedereen die dat stuk gespeeld heeft is er erg enthousiast over en jij wilt het niet proberen alleen om hoe het er uit ziet? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door MetroidPrime op 17-09-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10 23:04
Nee als een gek op een knopje rammen is pas leuk! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
D3ft0n3 schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:49:
Zelda fishing demo

Ik zie telkens dat er een behoorlijke vertraging zit tussen jouw beweging en wat er op het scherm gebeurt. Bij Wii sports zag ik het ook. Is dat toeval of is het echt zo? Anders kan het toch niet fijn spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toeval!

Kijk maar naar deze Call of Duty video: http://www.jeux-france.co...video-call-of-duty-3.html. Dan zie je halverwege ongeveer (ja, dat duurt helaas even) een stukje waarbij de Nunchuck in beeld beweegd wordt terwijl je het beeld ziet op de achtergrond. Helemaal 1:1. Dat is echt impressive! Sowieso lijkt het me een mooi spel worden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Bij mijn dreamcast zit echt zo'n imitatie hengel met molentje en al erop. Dat ziet er pas lullig uit :P

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:18

S2S

Hoedje schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:30:
Toeval!

Kijk maar naar deze Call of Duty video: http://www.jeux-france.co...video-call-of-duty-3.html. Dan zie je halverwege ongeveer (ja, dat duurt helaas even) een stukje waarbij de Nunchuck in beeld beweegd wordt terwijl je het beeld ziet op de achtergrond. Helemaal 1:1. Dat is echt impressive! Sowieso lijkt het me een mooi spel worden.
Als het lukt om de vid daar te downen :+

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

hmm ik ben hem nu aan het downloaden
heb je wel op klik verder zonder te registreren gedrukt? :+

hier een rechtstreekse link:
ftp://88.191.13.181/Nintendo_Wii/Call_of_Duty_3_1.wmv

[Edit]
wtf die gasten die er heel de tijd voorlopen vooral die eerste die er ook zo half voor blijft staan :P

[ Voor 23% gewijzigd door psychoclown op 17-09-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

maar anders zou het toch ook niet zo handig zijn als de reactie tijd van de wii-mote zo traag was

zie hier mijn o zo geweldige achtergrond :P Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/2329/wiiachtergrondgedoegs0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

k wil geen geruchten de wereld weer in helpen, maar volgens mij zijn de specs van de Wii bekend!!

Bronnen:
http://www.tehskeen.com/forums/showthread.php?t=2837
http://boards.sega.com/sega/viewtopic.php?t=65115

Ik hoop toch wel dat dit het is, Zijn wel mooie specs :9

[ Voor 0% gewijzigd door DJKroon op 17-09-2006 21:47 . Reden: Hmm, videochip specs staan er alleen niet bij =( ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
D3ft0n3 schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:49:
Zelda fishing demo

Ziet er goed uit. :D

Eigenlijk precies zoals ik het in gedachten had, maar tot nu toe had ik er nog geen filmpje van gezien (met de controls erbij dan).

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
DJKroon schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:44:
k wil geen geruchten de wereld weer in helpen, maar volgens mij zijn de specs van de Wii bekend!!

Bronnen:
http://www.tehskeen.com/forums/showthread.php?t=2837
http://boards.sega.com/sega/viewtopic.php?t=65115

Ik hoop toch wel dat dit het is, Zijn wel mooie specs :9
Geen enkele site post dit nieuws, er is alleen een forumpost zonder bronvermelding. Bovendien klopt het niet met wat er eerder is uitgelekt, met name dat stuk over het geheugen. Dit is vrijwel zeker nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
:)

Degeneres Gives Teen a Wii Console and Zelda
During a recent show Ellen DeGeneres gave a 14-year-old Ben Underwood a Wii and a copy of he Legend of Zelda: Twilight Princess. Underwood, who lost most of his vision after being diagnosed with cancer of the eyes, uses echolocation to find his way around and compete in sports like basketball and martial arts. Underwood actually clicks with his tongue and listens to how the sound bounces off of things.

During the show, which included an interview with his very positive mom, DeGeneres praised son and mother and then explored what the teen wants to do with his life. Underwood said he wants to be an inventor, actor, writer and game designer. Then DeGeneres whipped out a huge gift container filled with gaming stuff including a Wii and a copy of Legend of Zelda: Twilight Princess for the console, both donated by the company.

I guess Nintendo really is all ready to launch their console and game. Underwood was suitably impressed.

Bron: Kotaku.com

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Hmz vooral dat zwaardvechten bij Red Steel lijkt me intressant. Maar heb nu al meerdere versies ervan gezien en het lijkt erop dat het altijd begint met het misschieten linksonder en eindigt met het zwaard op de keel van de tegenstander. Ik hoop toch wel dat je realtime zwaard kan vechten tegen gastjes.

En ik neem aan dat er nergens merkbare vertragingen zullen zitten tussen je remote en de acties op het scherm want dan zou niemand het meer leuk spelen vinden na 10m.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 07-10 07:41

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb een weekje amper geinternet, hoe duur wordt dat klereding nou? Staat iig niet in de TS.

edit: gevonden, ik zie dat we weer lekker genaaid worden. (en ja ik houd er rekening mee dat de USD prijs ex-btw is.)

Pak je de USD prijs met NL belasting en je rekent het om dan kom je rond de 233 euro. We zijn gewoon 16 euro duurder dan een directe omrekening geeft. In de V.S. kost het ding met 6% belasting 207 euro. Als je belasting meetelt dan zijn we helemaal veel duurder.

Ze hadden hem gewoon 229,- moeten maken, psychisch een veel betere prijs. 249,- vind ik gewoon erg duur, hoe vernieuwend het ding ook is. Ik koop hem wel maar vind de prijs toch wat jammer. Ook jammer: roepen dat de Wii less than (of not more than) 250 euro wordt. Ja 249...leuk man :)

[ Voor 87% gewijzigd door Max|Burn op 18-09-2006 04:25 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
MaxBurn schreef op maandag 18 september 2006 @ 04:14:
In de V.S. kost het ding met 6% belasting 207 euro.
6%? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

seamus21 schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:38:
Hmz vooral dat zwaardvechten bij Red Steel lijkt me intressant. Maar heb nu al meerdere versies ervan gezien en het lijkt erop dat het altijd begint met het misschieten linksonder en eindigt met het zwaard op de keel van de tegenstander. Ik hoop toch wel dat je realtime zwaard kan vechten tegen gastjes.

En ik neem aan dat er nergens merkbare vertragingen zullen zitten tussen je remote en de acties op het scherm want dan zou niemand het meer leuk spelen vinden na 10m.
Voor zover ik weet heeft Ubisoft dit aangepast na kritiek op het vorige systeem. Zwaardvechten zou dus realtime moeten zijn. Ik vind het er in de filmpjes nog niet echt overtuigend uit zien. Ik heb nergens het idee dat je zo'n tegenstander echt raakt.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik denk niet dat Nintendo een voorstander is van een systeem waar je armen, benen, hoofden etc kan afhakken :9~ .

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 14:40
ga je wel bek af zijn na anderhalf uur gamen :D Een uurtje lekker lui gamen op zondagnamiddag zit er niet meer in als je moet staan zwaardvechten voor je tv :D

'k kan echt niet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

MrVegeta schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:37:
Ik denk niet dat Nintendo een voorstander is van een systeem waar je armen, benen, hoofden etc kan afhakken :9~ .
Nee, ok, maar winnen door mis te slaan is natuurlijk wel het andere uiterste :P

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

-hmm-

[ Voor 98% gewijzigd door woekele op 18-09-2006 09:53 . Reden: onzin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Oscar Mopperkont schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:23:
[...]
*plaatsbepaling *edit* en andere zorgen door andere mensen, geen zin om quotes te gaan verzamelen :p*
[...]
Ik heb het geluk gehad om verscheidene Wii games uitvoerig te kunnen testen in een rustige omgeving. Voor games die de pointer gebruiken is de sensorbar idd vanzelfsprekend (je merkt de "offset" duidelijk wanneer je met je controller tot vlak tegen het scherm wil wijzen), maar voor andere games valt de afhankelijkheid nog verassend goed mee. Met de Wii tennis hebben we de meest extreme bewegingen staan maken, en nooit raakte hij de draad kwijt (figuurlijk dan :p) en zwaaien met Wii golf wordt ook perfect meegevolgd (dus ook, wanneer je je controller in een achterwaardse zwaai hebt). Met Wii orchestra stonden we op een bepaald moment met onze rug naar het scherm te spelen, heel leuk om te zien :*).

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 18-09-2006 10:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het waren geen zorgen ;) Het was nieuwsgierigheid over hoe het nu allemaal werkt. Als alleen IR gebruikt wordt voor plaatsbepaling (dus ook voor de plaatsbepaling waarbij er niet op het scherm gericht wordt, dus de pointerfunctionaliteit) dan vroeg ik me af hoe het dan werkt als je niet naar het scherm wijst. Dan werkt het dus gewoon goed, hetgeen ik ook verwachtte, maar dan lijkt het mij niet dat het dan met ir werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een weekje amper geinternet, hoe duur wordt dat klereding nou? Staat iig niet in de TS.

edit: gevonden, ik zie dat we weer lekker genaaid worden. (en ja ik houd er rekening mee dat de USD prijs ex-btw is.)

Pak je de USD prijs met NL belasting en je rekent het om dan kom je rond de 233 euro. We zijn gewoon 16 euro duurder dan een directe omrekening geeft. In de V.S. kost het ding met 6% belasting 207 euro. Als je belasting meetelt dan zijn we helemaal veel duurder.

Ze hadden hem gewoon 229,- moeten maken, psychisch een veel betere prijs. 249,- vind ik gewoon erg duur, hoe vernieuwend het ding ook is. Ik koop hem wel maar vind de prijs toch wat jammer. Ook jammer: roepen dat de Wii less than (of not more than) 250 euro wordt. Ja 249...leuk man :)
ssst nu gaan allemaal mensen zeggen dat je niet moet zeuren enzo :O :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
Boeb0e schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:15:
[...]

Ik heb het geluk gehad om verscheidene Wii games uitvoerig te kunnen testen in een rustige omgeving. Voor games die de pointer gebruiken is de sensorbar idd vanzelfsprekend (je merkt de "offset" duidelijk wanneer je met je controller tot vlak tegen het scherm wil wijzen), maar voor andere games valt de afhankelijkheid nog verassend goed mee. Met de Wii tennis hebben we de meest extreme bewegingen staan maken, en nooit raakte hij de draad kwijt (figuurlijk dan :p) en zwaaien met Wii golf wordt ook perfect meegevolgd (dus ook, wanneer je je controller in een achterwaardse zwaai hebt). Met Wii orchestra stonden we op een bepaald moment met onze rug naar het scherm te spelen, heel leuk om te zien :*).
feel free to elaborate... (welke games allemaal, beschijf ze allemaal van a tot z wat je ervaring was! En ondertussen kan je beetje e-peenen ook ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mijn e-penis heb ik twee maanden geleden al uitgehangen, hier en hier :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Het staat al sinds vrijdag in de TS hoor?
Volgens de wisselkoers van afgelopen vrijdag zou de Wii in de VS €206,- kosten zonder sales tax. Tel daar 19% bij op en je zit al op €244,-. Dat ligt toch wel erg dicht bij die prijs van €250,-. De Dollar schommelt heel erg, dus het kan zijn dat we het ene moment ver boven die $250+19% zitten en op een ander moment kunnen we er ver onder zitten.

@Xin-Evil
Zou je die tellers kunnen aanpassen zodat alleen het aantal dagen tot de launch geteld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
Boeb0e schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:53:
Mijn e-penis heb ik twee maanden geleden al uitgehangen, hier en hier :P
miljaar, ik werk in vilvoorde, had'k dat geweten had'k wel ff langsgekomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast is het ook nuttig, omdat ze met de positiebepaling en de gyroscopen niet nauwkeurig genoeg kunnen bepalen waar de Wii precies naar wijst, door daar de IR aan toe te voegen kan dat kennelijk wel.
Daar word dus juist geen IR voor gebruikt. De sensorbar zend een radiosignaaltje (bluetooth of wat dan ook, iig geen IR want dat werkt alleen direct).
Dan zou ik dat interview nog maar eens opzoeken, want het lijkt me heel moeilijk dat de Wiimote als er eenmaal bekend is waar ie begon dat ie zelf kan uitrekenen waar hij is gebleven, want volgens mij werkt hij met gyroscopen en die registreren alleen het kantelen.
Nee hoor, de wiimote kan dat juist heel makkelijk zelf doen (en doet dat ook). Er word gewoon een bepaald punt als 0,0,0 genomen en vanuit daar meten de sensors in de wiimote hoeveel er bewogen word en dat word dan bij het beginpunt getelt en zo weet je waar je bent. Probleem is alleen dat de sensors in de wiimote de weg nog wel eens kwijtraken en daarom stuurt de sensorbar dus dat ''baken'' signaal.
De ir is ondersteund, zonder ir is redelijk goed vast te stellen waar de wiimote naar wijst, maar niet exact genoeg, door 1 extra informatiestroom er aan toe te voegen kan het ineens sneller en beter.
Tuurlijk niet. In welk opzicht zou IR daarbij helpen dan? die Sensorbar is klein en meet dus nooit de hele breedte van je tv dus dat is al niet nauwkeurig, hoogte kan niet worden gemeten, en het is maar de vraag of de sensorbar precies in het midden van iedere tv staat dus je krijgt sowieso veel afwijkingen. Meten via de gyro's en de sensors is wat er word gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:55:
Tuurlijk niet. In welk opzicht zou IR daarbij helpen dan? die Sensorbar is klein en meet dus nooit de hele breedte van je tv dus dat is al niet nauwkeurig, hoogte kan niet worden gemeten, en het is maar de vraag of de sensorbar precies in het midden van iedere tv staat dus je krijgt sowieso veel afwijkingen. Meten via de gyro's en de sensors is wat er word gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/beernink/11961/o_sensorbarleds.jpg
De sensor bar heeft 8 leds in een bepaalde positie. De Wiimote heeft een CCD van meer dan 1 megapixel waarmee de Wiimote een soort foto kan maken. Er is van te voren bekend hoe groot de sensor bar is, dus daarmee kan de Wiimote uitrekenen hoe ver deze van de TV af is. Als je op de sensor bar richt kan er aan de hand van de posititie van de leds op de foto ook nog berekend worden op welk deel van het scherm je richt.

De sensor bar weet niets van de grootte van de TV af, maar dat is ook helemaal niet nodig. De Wii gebruikt een auto-calibratie techniek waardoor de console zelf tijdens het spelen uitzoekt hoe groot de TV is en waar deze staat ten opzichte van de sensor bar aan de hand van de beelden die binnenkomen vanaf de Wiimote.

[ Voor 5% gewijzigd door MetroidPrime op 18-09-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

MetroidPrime schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:15:
[...]
De sensor bar weet niets van de grootte van de TV af, maar dat is ook helemaal niet nodig. De Wii gebruikt een auto-calibratie techniek waardoor de console zelf tijdens het spelen uitzoekt hoe groot de TV is en waar deze staat ten opzichte van de sensor bar aan de hand van de beelden die binnenkomen vanaf de Wiimote.
heel goede uitleg, maar het is net van dit gequote stuk dat ik me afvraag hoe die dat klaargespeeld krijgt. *edit* oplichting van je televisiescherm misschien? Sensor hoeft niet enkel voor infraroodsignalen gevoelig te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 18-09-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Boeb0e schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:26:
[...]

heel goede uitleg, maar het is net van dit gequote stuk dat ik me afvraag hoe die dat klaargespeeld krijgt.
Ik heb zelf geen idee. Ik weet alleen dat er tijdens de E3 is gezegd bij de Metroid Prime 3 demo, dat als de controller niet goed meer reageerd, je op het midden van het scherm moet richten zodat de controller automatisch gecallibreerd wordt. Onder andere IGN meldde dat dit vrijwel direct leek te werken.

De problemen met de MP3 E3 demo heb ik in de latere previews niets meer over gelezen, dus kennelijk was dat alleen een probleem met de E3 versie van de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-10 22:51
Moet je misschien de Gamekings E3 kijken ? Ze hadden ook wat grappigs gezegt over de nieuwe horror game die uitkomt op de Wii dacht ik (ben de naam vergeten :P) Oh, Ik weet niet of ik deze game wel durf te kopen, want ik ben bang dat ik nachtmerries krijg. Dan denk ik bij mezelf wat ben jij dan voor homo. :P :D

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

MetroidPrime schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:05:
[...]

Het staat al sinds vrijdag in de TS hoor?
[...]

Volgens de wisselkoers van afgelopen vrijdag zou de Wii in de VS €206,- kosten zonder sales tax. Tel daar 19% bij op en je zit al op €244,-. Dat ligt toch wel erg dicht bij die prijs van €250,-. De Dollar schommelt heel erg, dus het kan zijn dat we het ene moment ver boven die $250+19% zitten en op een ander moment kunnen we er ver onder zitten.

@Xin-Evil
Zou je die tellers kunnen aanpassen zodat alleen het aantal dagen tot de launch geteld wordt?
Done @ tellers :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is van te voren bekend hoe groot de sensor bar is, dus daarmee kan de Wiimote uitrekenen hoe ver deze van de TV af is.
En wat nou als je vanaf een hoek mikt? dan kloppen de maten niet meer.
Als je op de sensor bar richt kan er aan de hand van de posititie van de leds op de foto ook nog berekend worden op welk deel van het scherm je richt.
Nee dat kan niet. Hoe wou jij bv hoogte meten? je weet namelijk niet hoe hoog de tv is dus kan je als je vanaf die ledjes meet nooit weten waar gemikt word. Zelfde geld voor de breedte. De balk is kleiner dan de tv, je kan wel uitgaan van de grote van de balk maar dan weet je dus nooit hoe dat is tov de tv.

Volgens mij werkt alles via de sensors in de wiimote zelf. Er word gewoon een middelpunt genomen, of dit daadwerkelijk het middelpunt van het scherm is boeit niet, en vanaf daar word alles gemeten. Op dat moment maakt het ook niet meer uit of je nou een tv van 10 of van 100cm hebt. Beweeg jij 10 graden omhoog, dan beweegt je gun ook 10 graden omhoog, beweeg jij 45 graden naar rechts dan beweegt je gun ook 45 graden naar rechts. Met IR kan dat nooit, dan krijg je steeds totaal verschillende waardes afhankelijk van afstand en zithoogte etc. Plus dat het niet meer werkt zodra de IR ''straal'' niet meer op de sensorbar is gericht en dan word het dus helemaal dramatisch om te besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:31:
verandering van hoek betekent ook verandering van zichtbare afstand tussen de linker- en rechterrij aan LEDs. Het is juist om deze reden dat je langs 2 kanten LEDs hebt ;)
Op dat moment maakt het ook niet meer uit of je nou een tv van 10 of van 100cm hebt. Beweeg jij 10 graden omhoog, dan beweegt je gun ook 10 graden omhoog, beweeg jij 45 graden naar rechts dan beweegt je gun ook 45 graden naar rechts.
Uiteindelijk mik je idd op je sensor beacon-bar en niet op je TV, maar dit zijn waarden die gecorrigeerd worden adhv die tv callibratie. In duckhunt bijvoorbeeld komt de positie van je remote zeer goed overeen met de cursor op het scherm, enkel wanneer je met je remote zeer dicht tegen het scherm komt (neem 10 cm en minder) merk je dat de nauwkeurigheid enorm begint af te wijken, maar dit zal eerder liggen aan het feit dat er geen goede communicatie meer is met de sensorbar.
Hoeveel je moet mikken hang daarbij dus wel degelijk af van de grootte van je televisie. Weeral duckhunt als voorbeeld nemende is de limiet naarwaar je kan mikken wel degelijk de rand van je tv. Sta je dichterbij dan zal je dus grotere bewegingen moeten maken om aan die rand te geraken, terwijl je van veraf met subtiele bewegingen het hele scherm rondgeraakt (al is dat niet gemakkelijk voor iemand met bibberige handjes zoals ik :P)

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 18-09-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uit de startpost
Prijs en launch:
De Wii zal in Europa op 8 december voor €249,99 te koop zijn. Voor die prijs krijg je het volgende:

Wii
Wii standaard(om de console rechtop te kunnen laten staan)
1 Wii-controller
1 Nunchaku controller uitbreiding
1 sensor bar(wordt gebruikt om te bepalen waar de controller naar toe wijst)
1 standaard voor de sensor bar
2 AA-batterijen
Het spel Wii Sports
Als je alle prijzen daar bijzet heb je in een keer ook meteen een goed idee van wat het allemaal kost bijelkaar

een control met appendix
Die light gun
de games
Die wii online / games downloads
memory card

kun je uit de startpost meteen in een oogopslag halen wat het kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Geef ze dan ook even aan. Dan kan de ts het gemakkelij kopieren :) Scheelt weer zoekwerk.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
[...]

De maten kloppen nog steeds, want de sensor bar veranderd niet van vorm.
Nee dat kan niet. Hoe wou jij bv hoogte meten? je weet namelijk niet hoe hoog de tv is dus kan je als je vanaf die ledjes meet nooit weten waar gemikt word.
Meerdere previews spreken van richten tot op de pixel nauwkeurig, wat nooit kan volgens wat jij zegt. Nintendo heeft op de E3 aangegeven dat de Wii automatisch op basis van foto's die de controller maakt, automatisch wordt gecalibreerd. Dan weet je hoe hoog en breed je TV is en dus kun je pixel precies richten. Het enige alternatief is dat je, net zoals bij de DS, een calibratie optie in het hoofdmenu van de Wii krijgt en dat je, net zoals bij de Super Scope, zelf mag calibreren.

Radiosignalen gaan sowieso nooit werken omdat je dan drie referentiepunten in een driehoek om de speler heen moet hebben om positie te bepalen. Als er al twee sensoren in de sensor bar zouden zitten, dan zouden ze veel te dicht bij elkaar in de buurt zitten om er iets mee te kunnen. Je zou dan dus drie sensor bars nodig moeten hebben die je verspreid over je kamer. De Wii werkt maar met één sensor bar, dus is de enige manier om de positie van je TV bepalen infrarood.

Ik heb zelfs een foto van de leds gepost die aantonen dat er met infrarood wordt gewerkt, maar jij denkt om één of andere reden nog steeds dat er niet met infrarood wordt gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wie zegt dat het niet meerdere technieken gecombineerd kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De maten kloppen nog steeds, want de sensor bar veranderd niet van vorm.
Vanuit een hoek zal een balk van 20cm toch echt korter zijn (houd meer eens een pen recht voor je, en daarna van opzij). Als de lengte niet zou uitmaken, hadden ze die bar ook wel 5cm kunnen maken.
Meerdere previews spreken van richten tot op de pixel nauwkeurig, wat nooit kan volgens wat jij zegt. Nintendo heeft op de E3 aangegeven dat de Wii automatisch op basis van foto's die de controller maakt, automatisch wordt gecalibreerd. Dan weet je hoe hoog en breed je TV is en dus kun je pixel precies richten.
Jaja dus jij wou beweren dat 1. de Wii mijn tv van alle andere objecten in mijn huiskamer kan halen (en kast lijkt bv ook erg tv achtig, allebei een rechthoek) en 2. je tv heeft ook randen, snapt ie ook waar het beeld echt is? en hoe weet ie de precieze afstanden etc? anders gaat het nog niet nauwkeurig. Heb je trouwens een linkje naar waar dit gezegd is? want ik heb die hele e3 show geluisterd maar nooit zoiets gehoord (kan zijn dat ik het gemist heb).

Ik vind het hele IR verhaal vreemd klinken, eerst zeg je dat het word bepaald door de ledjes in de sensorbar waar je mikt, daarna weer dat er een foto van je tv word gemaakt en dat ie daaruit de maten haalt, in dat geval zou je denken dat die sensorbar al niet meer nodig is, etc.

Naar mijn idee is het veel makkelijker om de wiimote te laten onafhankelijk van je tv. Heel simpel, aan het begin van de game vraag je de speler om zijn wiimote in de positie te houden waarvan hij wil dat het aan het midden van het scherm word gereffereerd en daarna meet je gewoon alle bewegingen vanuit de wiimote dmv de sensors. Alleen heb je dan weer als nadeel dat je vrij grote bewegingen moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:26:
Naar mijn idee is het veel makkelijker om de wiimote te laten onafhankelijk van je tv. Heel simpel, aan het begin van de game vraag je de speler om zijn wiimote in de positie te houden waarvan hij wil dat het aan het midden van het scherm word gereffereerd en daarna meet je gewoon alle bewegingen vanuit de wiimote dmv de sensors. Alleen heb je dan weer als nadeel dat je vrij grote bewegingen moet maken.
~_~
"een foto maken" is een verwarrende uitdrukking blijkbaar. de bar stuurt een IR signaal uit van meerdere leds aan beide kanten (zodat je zowel diepte als hoek kan onderscheiden), en deze wordt opgepikt door de sensor die hier dan zijn positie uit bepaalt en deze corrigeert adhv zijn callibratiegegevens. Hoe de callibratie met de tv gebeurt weet ik ook niet juist (ikzelf vermoed het licht dat een tv uitstraalt, maar ik denk waarschijnlijk te eenvoudig), maar het is een feit dat er geen enkele vorm van manuele callibratie moet gebeuren en dit toch resulteert in een correcte vertaling van de positie van je wii-mote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja dus jij wou beweren dat 1. de Wii mijn tv van alle andere objecten in mijn huiskamer kan halen (en kast lijkt bv ook erg tv achtig, allebei een rechthoek) en 2. je tv heeft ook randen, snapt ie ook waar het beeld echt is? en hoe weet ie de precieze afstanden etc? anders gaat het nog niet nauwkeurig. Heb je trouwens een linkje naar waar dit gezegd is? want ik heb die hele e3 show geluisterd maar nooit zoiets gehoord (kan zijn dat ik het gemist heb).
Wat hij waarschijnlijk doet om te calibreren, is tijdelijk het scherm helemaal 1 kleur maken(roze bijvoorbeeld). In combinatie dan met de irleds in de sensor balk, bepaalt hij dan waar de tv staat. De rest van de bewegingen kijkt hij dan alleen naar de infrarood leds in de balk om te bepalen waar de tv staat.(houd er rekening mee, de remote bevat een 1megapixel ccd waar hij een groot oppervlakte mee bekijkt, hij kan dus 'zien' of jij de remote hoger richt omdat de leds lager in zijn beeld staan. Waarschijnlijk heeft de balk 2 series van leds voor de nauwkeurigheid(2 bronnen in plaats van 1) en mogelijk om de hoek mee te bepalen/calibreren.
Ik vind het hele IR verhaal vreemd klinken, eerst zeg je dat het word bepaald door de ledjes in de sensorbar waar je mikt, daarna weer dat er een foto van je tv word gemaakt en dat ie daaruit de maten haalt, in dat geval zou je denken dat die sensorbar al niet meer nodig is, etc.

De remote kan van zich zelf geen afstanden meten. Het enige wat hij kan meten is de hoek en beweging. Ook kan hij ruwweg meten hoe sterk de beweging is. Dat betekent dus, dat de remote desnoods zelf kan bepalen waar hij zich bevindt, maar dat is extreem onnauwkeurig. En voor de meeste dingen hoeft hij dat ook niet te weten. Dat golf bijvoorbeeld, hij hoeft alleen maar de swing te detecteren, en dat kan hij makkelijk alleen met de hoek doen. Hetzelfde geld ook voor tennis. (daarom kan je ook met je rug naar de sensorbalk tennisen en dirigeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
[...]

Vanuit een hoek zal een balk van 20cm toch echt korter zijn (houd meer eens een pen recht voor je, en daarna van opzij). Als de lengte niet zou uitmaken, hadden ze die bar ook wel 5cm kunnen maken.
De sensor bar veranderd nooit van lengte(tenzij je hem door midden zaagt), alleen in de 2D projectie van de 3D omgeving waar de sensor bar zich in bevind veranderd de sensor bar van lengte. Zoals eerder gezegd, daarom zijn er 8 leds op de sensor bar en die zitten niet allemaal op dezelfde hoogte.
Dat van dat IR is een feit. Daar valt niet over te discussieren, want er is bewijs dat de sensor bar op die manier werkt:
  1. De Wiimote heeft een 1 megapixel CCD voor de pointer functie(volgens de officiële documentatie)
  2. De sensor bar heeft 8 infrarode leds:
Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/beernink/11961/o_sensorbarleds.jpg

Hier is duidelijk te zien dat er infrarood wordt gebruikt. Bovendien is positiebepaling op zo'n korte afstand met maar één enkele radio zender/ontvanger vrijwel onmogelijk.
Naar mijn idee is het veel makkelijker om de wiimote te laten onafhankelijk van je tv.
Dat is inderdaad veel makkelijker, alleen dan zijn FPS en lightgun spellen ineens onmogelijk omdat je niet kan richten op de TV. Aangezien FPS en lightgun spellen wel mogelijk zijn is er genoeg bewijs geleverd dat de Wiimote niet onafhankelijk van je TV werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 07-10 07:41

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Wat is precies je doel van de wikipedia link? Ik weet dat de belasting per staat verschilt, en weet ook dat ~6% veel voorkomt en dat als het geen 6% is het eerder lager dan hoger is.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disjfa schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:55:
Geef ze dan ook even aan. Dan kan de ts het gemakkelij kopieren :) Scheelt weer zoekwerk.
ja maar ik ben niet zo up to date wat dat betreft. terwijl er hier zat mensen rondlopen die de verwachte prijs kunnen dromen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kan nergens op internet een prijs vinden voor dat Wii - Gun ding. Dus denk niet dat dat bekend is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah hoe kan je nauwkeurig hoogte meten met IR? mijn tv kan wel een meter boven de sensorbar zitten, hoe weet de wiimote dat dan? je kan wel een ''foto'' van de tv nemen maar volgens mij is dat allemaal niet erg nauwkeurig.

Maargoed ik zal het wel verkeerd begrijpen :) al weet ik zeker dat ook hier op got een interview stond met een dev die zij dat de sensorbar eigelijk niet nodig was maar dat ie er toch is omdat de sensors in de wiimote niet altijd even goed werken en dat de sensorbar er daarom is om steeds een signaaltje naar de wiimote te sturen zodat ie weet waar die is en zich op die manier hercalibreert (zou oa nodig zijn bij golfgames).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:25:
Mjah hoe kan je nauwkeurig hoogte meten met IR? mijn tv kan wel een meter boven de sensorbar zitten, hoe weet de wiimote dat dan? je kan wel een ''foto'' van de tv nemen maar volgens mij is dat allemaal niet erg nauwkeurig.
Je blijft ouwenhoeren hé. Wacht tot je ermee gespeeld hebt voor je erover kan oordelen :) Dan weet je ook meteen of iets wel of niet werkt :P

Beetje nutteloos zeiken waar je behoorlijk goed in bent helpt echt niet veel :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.