Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 20-09 10:11
Turn it up loud, captain!
TopicstarterWat pas echt onnauwkeurig is is om de TV compleet te negeren, zoals jij steeds voorstelt. Bepalen waar je richt is met radiosignalen compleet onmogelijk met maar één sensor bar, je zou daar minstens drie tot vijf sensor bars voor nodig hebben.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:25:
Mjah hoe kan je nauwkeurig hoogte meten met IR? mijn tv kan wel een meter boven de sensorbar zitten, hoe weet de wiimote dat dan? je kan wel een ''foto'' van de tv nemen maar volgens mij is dat allemaal niet erg nauwkeurig.
Je kunt de Wiimote niet een meter onder je TV zetten, het is juist de bedoeling dat je hem vlak onder of boven het beeld zet.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
Ow dus nu zeik ik al omdat ik graag wil weten hoe het werkt? fucking sorry dat ik interrese heb ik de techniek achter de wiimote.disjfa schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:27:
[...]
Je blijft ouwenhoeren hé. Wacht tot je ermee gespeeld hebt voor je erover kan oordelenDan weet je ook meteen of iets wel of niet werkt
Beetje nutteloos zeiken waar je behoorlijk goed in bent helpt echt niet veel
Ik heb het nergens gehad over richten met radiosignalenMetroidPrime schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:48:
[...]
Wat pas echt onnauwkeurig is is om de TV compleet te negeren, zoals jij steeds voorstelt. Bepalen waar je richt is met radiosignalen compleet onmogelijk met maar één sensor bar, je zou daar minstens drie tot vijf sensor bars voor nodig hebben.
Je kunt de Wiimote niet een meter onder je TV zetten, het is juist de bedoeling dat je hem vlak onder of boven het beeld zet.
Verwijderd
Als we even snel berekenen. 1 megapixel, dat betekent een opervlak van 1000x1000 pixels. Als we uitgaan van een kijkhoek van 100(makkelijk te berekenen) graden voor de remote, dan hebben we 0.1 graad per pixel. Als we dan de afstand van de tv 5 meter maken, dan krijg je deze berekening.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:25:
Mjah hoe kan je nauwkeurig hoogte meten met IR? mijn tv kan wel een meter boven de sensorbar zitten, hoe weet de wiimote dat dan? je kan wel een ''foto'' van de tv nemen maar volgens mij is dat allemaal niet erg nauwkeurig.
...
tan(0.1)*5 = 0.00872. Dat zou betekenen dat we 9 mm nauwkeurig kunnen meten.
Is daarin tegen de kijkhoek maar 50 graden, dan is hij nog 2 keer zo precies. Gaan we dan ook nog op een afstand van 2.5 meter staan, dan hebben we al een nauwkeurigheid van 2 mm.
Ook maakt het volgens mij niet eens zoveel uit waar de sensorbalk komt te staan, zolang hij maar samen met de tv binnen het beeld van de wiimote valt.
- MetroidPrime
TopicstarterJe snapt het niet helemaal. Omdat je de TV compleet negeert voelen de controls niet meer intuïtief aan. Je kunt dan op het scherm gaan richten, maar dit werkt niet omdat de TV compleet genegeerd wordt. Stel je draait de controller 5 graden naar rechts in Resident Evil 4 om op een Ganados te richten. Je haalt de trekker over en je schiet Ashley dood. Waarom? Omdat er geen koppeling meer is tussen waar je op het scherm richt en waar je in het spel op richt.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:58:
Ik heb het nergens gehad over richten met radiosignalenik had het er alleen over dat de sensorbar een controle signaal stuurt (of dat nou radio, bluetooth of wat dan ook is weet ik niet). Wat ik wil is trouwens niet onnauwkeurig, als je wiimote 5 graden draait, en dat ook op het scherm gebeurt is dat natuurlijk zo nauwkeurig als maar kan (en dat gebeurt ook bij bv golfgames) alleen voor shooters is het niet echt lekker omdat de uitslag normaalgesproken bij mikken groter is dan de beweging die je zelf maakt.
Zelfs als je alleen de hoek detecteert waar je de controller mee draait, dan heb je nog steeds de grootte en positie van de TV nodig om te bepalen waar je op richt, 5 graden draaien bij de een 32" TV is heel iets anders dan 5 graden bij een 14" TV. Het zou zelfs regelmatig gebeuren dat je ineens een flink stuk naast je TV moet richten om raak te kunnen schieten.
Golf zal op de Wii inderdaad zo werken, maar dan gebruik je alleen de versnellings- en tilt-sensoren om de beweging te detecteren en heb je de hele sensor bar niet meer nodig.
De point-controls zullen op jouw manier nooit werken. Aangezien point-controls juist wel goed werken met de Wiimote is het gewoon absoluut onmogelijk dat het op jouw manier werkt.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
- MetroidPrime
TopicstarterDan weet je toch al meteen dat dat niet is hoe de Wii werkt?Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:32:
Ik zeg toch ook dat het voor shooters eigelijk vrij brak werkt
Ik volg de discussie niet maar die graden hangen af van je afstand tot de TV en TV breedte hoor. Moet ik op de hoek richten dan is dat vanaf het midden bij een 28" gewoon anders dan bij een 32"Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:32:
5 graden zal natuurlijk wel altijd 5 graden blijven wat voor tv je ook hebt.
Verwijderd
Het ir verhaal is heel makkelijk. Pak een foto van je tv met daar onder de sensorbalk(dit is na het calibreren, dus hij weet waar je tv staat). Pak nu nog een foto van je tv met sensorbalk met de camera 1 meter hoger. De wii ziet dan dat de sensorbalk 1 meter lager staat te opzichte van het originele beeld, en zal dus de pointer 1 meter omhoog zetten. Ditzelfde geld ook voor als je de camera draait. Daar door verplaatst de sensorbalk ook naar beneden op de 2de foto en dus weet de wii ook hoeveel hij de pointer omhoog moet sturen. Dat je bij het draaien ook een andere vorm krijgt van de sensorbalk en tv is verwaarloosbaar.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:32:
Ik zeg toch ook dat het voor shooters eigelijk vrij brak werkt5 graden zal natuurlijk wel altijd 5 graden blijven wat voor tv je ook hebt. Maar ik vind het IR verhaal gewoon een beetje omslachting klinken, hoop dat er uiteindelijk meer info over komt want wil wel graag weten hoe het nou precies werkt.
Bij de Super Scope zit ook gewoon zo'n sensor dingetje. Klein kastje die je overal kunt neer zetten waar je wilt. Even kalibreren voor je gaat spelen (paar keer op een punt op je scherm schieten) en het werkt. Bewegingen zoals een golf slag lijken me meer onafhankelijk van je tv. Volgens mij boeit dan alleen de relatieve verplaatsing vanuit de standaard positie, en die kan gemeten worden met die sensors in de Wii-mote. Verplaats je het ding omhoog, dan meet 'ie dat, geef je hem een hengst, dan ook. Of heb ik het nu helemaal mis?
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
----------------------------------------------------
Ik: "De Wii, kan ik die reserveren?"
Random Trien: "maar je weet wel dat die pas 28..."
Ik: "ja 8 december uit, kan ik em reserveren?"
Zij: "ja kan"
Ik: "mag ik er misschien ook wat games en accesoires bij bestellen?"
Zij: "zijn die al bekend dan?"
Ik: "ja was dezelfde dag bekend als de prijs en releasedatum, afgelopen vrijdag in London"
Zij: "oh ja"
Ik: "ik wil graag een extra Wii-mote en een nunchuck, en ik wil graag Zelda Twilight Princess erbij bestellen" (en eigenlijk wat andere games maar ik liet het maar even gaan)
Zij: "ja maar daar hebben wij nog geen productcodes voor, wacht ik haal [vul random henk naam in] er even bij"
Henk: "ja idd daar hebben wij nog geen product codes voor, dus dan moet je ff een week voordat ie uitkomt langskomen."
Ik: oh nouja. Hoeveel reserveringen voor de wii hebben jullie eigenlijk al?
Zij: "even kijken ehmmmm"
(pakt gigantische map checkt, pakt vervolgens andere gigantische map, begint te bladeren)
Zij: "ah hier, eentje tot nu toe. Zal ik je erbij zetten?"
Ik: "ja is goed"
(gegevens uitwisselen)
Ik: "kun je er bij schrijven wat ik er bij wil? Als jullie dan productcodes van de Wii én spellen krijgen, want dat zal wel gelijk zijn, kun je die voor mij reserveren"
Zij: "nee dat kan niet, maar er is vast wel genoeg"
----------------------------------------------------
Ja, dat heb ik nog eens meegemaakt. Reserveren jullie bij een Gameshop omdat daar mensen werken waar het verstand verder gaat dan lego en barbie? Ik heb met 1 Wii reservering vóór mij op dit moment bij mijn Intertoys overigens geen zorgen dat mijn games of accesoires er niet zullen zijn bij aankomst, en ik ga een week van te voren nog wel even terug, just to be sure.
Verwijderd
Choices, choices...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 17:45 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Overigens mbt de gamecube; ik heb hem nu denk ik 2 jaar en ik moet eerlijk zeggen dat hij mij wel tegengevallen is. Hiervoor heb ik een ps1 gehad en ik heb ook een goede pc. Wellicht had ik toch beter een xbox of ps2 kunnen kopen. Zelda - TWW, fantastisch spel natuurlijk, maar ik had meer platform games zoals vroeger verwacht.
Ik heb mario power tennis, mario sunshine etc. Maar vooral deze eerste blijf ik maar winnen, er zit helemaal geen moeilijkheid in. In Zelda dobber ik momenteel maar eindeloos rond en tja mario kart vind ik ook niet zo erg bijzonder, het geeft geen echte voldoening om te winnen zeg maar. Wellicht had ik te veel gehoopt. Monkey Ball heb ik ook, beyond good and evil, rayman 3,Metroid prime etc. Het lijkt mij niet de kick te geven die ik gehoopt had. Momenteel speel ik wel redelijk veel NFS - MW, maar die screens op internet komen echt niet overeen met de grapics op de GC. Vooral met zijn 2'n ziet het er echt niet uit, je knalt zo ergens op omdat je het zo slecht ziet. Erg jammer!
Misschien moet ik sommige games nog maar eens een 2e kans geven. Begrijp mij niet verkeerd, ik zeg het niet om alles af te zeiken, maar ik vind het gewoon jammer
Weet iemand trouwens nog leuke racegames voor de GC? Ik zat eigenlijk te denken aan een F1 spel, of gewoon een leuke (redelijke arcade) racer. Oh en CoD 2, is die voor de GC hetzelfde als de pc? Ik kan dat nergens vinden nl.
- MetroidPrime
TopicstarterHet enige F1 spel voor de Gamecube is F1 2002. Het spel is vrij oud en was niet zo heel erg goed. EA heeft toen zijn F1 exclusieve licentie laten verlopen en vervolgens is Sony er mee vandoor gegaan. Sony heeft dus de exclusieve rechten om F1 spellen te maken, dus buiten de PS2, PSP en PS3 zul je voorlopig geen F1 spellen meer tegenkomen.Waypoint schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:40:
Weet iemand trouwens nog leuke racegames voor de GC? Ik zat eigenlijk te denken aan een F1 spel, of gewoon een leuke (redelijke arcade) racer.
Burnout 2 schijnt een erg goede arcade racer te zijn, maar is vrij moeilijk te vinden. F-Zero GX is ook goed, maar veel mensen vinden de hoge moeilijkheidsgraad maar niets.
[ Voor 17% gewijzigd door MetroidPrime op 18-09-2006 18:50 ]
Burnout 2. Je moet wel goed zoeken, maar dat is imho de leukste racer op de Cube. F-Zero fans zullen het wel niet met me eens zijn, maar Burnout is lekker arcade en je vordert ook nog wel aardig door het spel. F-Zero vind ik persoonlijk te moeilijk en ik besteed er te weinig tijd aan om er goed in te worden.Waypoint schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:40:
Weet iemand trouwens nog leuke racegames voor de GC? Ik zat eigenlijk te denken aan een F1 spel, of gewoon een leuke (redelijke arcade) racer. Oh en CoD 2, is die voor de GC hetzelfde als de pc? Ik kan dat nergens vinden nl.
De cube is me (als multiplayer machine) niet tegengevallen. Donkey Konga, Smash Football, Mario Party e.d blijven gewoon harstikke leuk. Aangevuld met singleplayer toppers als RE4, Metroid Prime, Zelda TWW is het wat goede titels betreft gewoon een aardige console geweest. Ik denk dat kwa topgames, de Cube verder komt dan de Xbox.
uhm...
Een reservering gereserveerd dus
Hopelijk komt er een soort actie zoals bij de X360 met z'n pre-order pakketten, dat werkte perfect (zo te horen) en is altijd leuk wanneer de launch nadert.
Ja ! preorder pakketen ! dat zou ik graag zienXrenity schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:49:
Ben vanmiddag even bij de Dixons langs geweest. Kon hem nog niet reserveren (aanbetaling, formulier invullen), maar de medewerker zou me opbellen zodra dit zou kunnen.
Een reservering gereserveerd dus
Hopelijk komt er een soort actie zoals bij de X360 met z'n pre-order pakketten, dat werkte perfect (zo te horen) en is altijd leuk wanneer de launch nadert.
Bij de BS hadden ze lijst ook nog niet binnen zaterdag
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
- MetroidPrime
TopicstarterDat werkte alleen perfect als je een eBay account had!Xrenity schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:49:
Even serieus, het werkte wel redelijk. In feite was het een gewone reservering met aanbetaling waar je een gratis T-Shirt(de pre-order kit) bij kreeg. Aangezien iedere winkel evenveel T-Shirts kreeg als het minimum aantal Premium 360 consoles(met gratis afstandsbediening) dat Microsoft aan die winkel kon leveren met de launch, had je met dat pre-order pakket gegarandeerd een console op de launch. Het enige bijzondere aan het pre-order pakket was dat je de console gegarandeerd met de launch zou hebben.
Het probleem was alleen dat er pre-order pakketten naar winkels werden gestuurd die traditioneel voornamelijk PC spullen verkopen en waar niemand dus consoles verwachtte. Ik kon bijvoorbeeld een paar weken voor de launch een pre-order kit vinden in de lokale Dynabyte, waar ze nog massaal op voorraad waren, terwijl alle andere winkels in een straal van 100 meter al weken daarvoor uitverkocht waren en aan een lijst met Premium reserveringen begonnen waren.
Overigens kon ik bij mijn lokale Bart Smit al reserveren en er werd me verteld dat ik één van de eersten was. Ik kon het standaard game-reserverings formulier om de Wii te reserveren.
[ Voor 6% gewijzigd door MetroidPrime op 18-09-2006 20:15 ]
uhm...
Je kunt ws een dag of 3 van tevoren al gaan bedelen bij de shops
[ Voor 28% gewijzigd door RSP op 18-09-2006 20:46 ]
Verwijderd
'ja we gaan morgen op wintersport, maar ik mag niet skiien, dus ik wil graag wiien, kan ik em al krijgen?'
'We gaan morgen verhuizen naar Duitsland, kan ik em niet nu meekrijgen anders moet ik hem daar kopen als ie is uitverkocht en dat is zoveel gedoe'
Ik kan niet echt een goeie smoes verzinnen
Zo'n formulier die je voor iedere game/console kunt gebruiken bij de Bart Smit(E-Plaza winkel)? Of een officiele formulier? Want dat standaard formulier heb ik weken geleden ook al ingevuld. En was ook de eerste bij de lokale E-Plaza.MetroidPrime schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:10:
[...]
Overigens kon ik bij mijn lokale Bart Smit al reserveren en er werd me verteld dat ik één van de eersten was. Ik kon het standaard game-reserverings formulier om de Wii te reserveren.
- MetroidPrime
TopicstarterZe hadden geen console reserveringsformulieren, dus ik moest zo'n standaard gamereserveringsformulier invullen. Bij de ruimte voor de naam van het spel werd er "Nintendo Wii" ingevuld.Hironshy schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:33:
[...]
Zo'n formulier die je voor iedere game/console kunt gebruiken bij de Bart Smit(E-Plaza winkel)? Of een officiele formulier? Want dat standaard formulier heb ik weken geleden ook al ingevuld. En was ook de eerste bij de lokale E-Plaza.
Ik heb al een paar keer eerder bij hetzelfde filiaal gereserveerd (o.a. Gamecube en GBA) en bij consoles is het daar altijd mogelijk om ze de woensdag voor de daadwerkelijke launch al op te halen. Ik zal er morgen nog eens langs gaan om ook Twilight Princess te reserveren.
Wario Ware bumped up in Europe
According to the Director of Marketing for Nintendo of France, Mathieu Minel, European gamers can look forward to an earlier release of Wario Ware Smooth Moves than expected. During an interview with Jeux Video, Mr. Minel commented that Wario Ware would be hitting European game retailers on December 15th. That is great news considering that the earlier known date was listed as simply 2007. Thanks to Thomas for the heads up.
Klinkt goedWhat the HELL is going on with the Wii’s region coding!
The official story: Getting answers from Nintendo proved difficult during one of the company’s busiest days of the year. However, after a lengthy exchange of cryptic e-mails, a rep finally confirmed that Kaplan’s words regarding regionless first-party titles and potentially regionless third-party titles were indeed correct: “[The] Wii will be region-free.”
Bogus or not bogus?: Not bogus.
Edit:
wtf:
Het is wel echt heel duidelijk zoRegion coding - A answer from our Nintend rep
Once again our Nintendo rep Allison comes through with a bit of information concerning the Wii region coding debacle. The statement below is not from Allison, it is from Nintendo as a company.
“Despite conflicting reports, Wii will be region encoded, as will first-party software.”
That is what our rep sent us, and that is the answer I am going with. Hopefully that will put an end to the back and forth that has been going on. Huge thanks to Allison for all her help!
[ Voor 22% gewijzigd door Vanitas op 18-09-2006 23:01 ]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Heb het niet allemaal gevolgd. Ga wel een Wii reserveren.
Ben ook erg blij dat Wii sports standaard is. Wel had ik op een lagere prijs gehoopt. De losse controllers zijn nl. ook aan de prijs (wiimote + nunchuck)...
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
MetroidPrime schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:49:
[...]
Het enige F1 spel voor de Gamecube is F1 2002. Het spel is vrij oud en was niet zo heel erg goed. EA heeft toen zijn F1 exclusieve licentie laten verlopen en vervolgens is Sony er mee vandoor gegaan. Sony heeft dus de exclusieve rechten om F1 spellen te maken, dus buiten de PS2, PSP en PS3 zul je voorlopig geen F1 spellen meer tegenkomen.
Burnout 2 schijnt een erg goede arcade racer te zijn, maar is vrij moeilijk te vinden. F-Zero GX is ook goed, maar veel mensen vinden de hoge moeilijkheidsgraad maar niets.
Bedankt beide! Ik ga maar eens op zoek naar beide titels binnenkort denk ik! F-Zero heb ik ook aangedacht, maar ik denk dat ik afknap op de moeilijkheidsgraad.Smoonshine schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:52:
[...]
Burnout 2. Je moet wel goed zoeken, maar dat is imho de leukste racer op de Cube. F-Zero fans zullen het wel niet met me eens zijn, maar Burnout is lekker arcade en je vordert ook nog wel aardig door het spel. F-Zero vind ik persoonlijk te moeilijk en ik besteed er te weinig tijd aan om er goed in te worden.
De cube is me (als multiplayer machine) niet tegengevallen. Donkey Konga, Smash Football, Mario Party e.d blijven gewoon harstikke leuk. Aangevuld met singleplayer toppers als RE4, Metroid Prime, Zelda TWW is het wat goede titels betreft gewoon een aardige console geweest. Ik denk dat kwa topgames, de Cube verder komt dan de Xbox.
Probeer deze eens:Waypoint schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:40:
NEGATIVITEIT OVER DE GC, dat kan natuurlijk niet
F-Zero GX
Viewtiful Joe
Killer 7
SSBM
Resident Evil 4
Paper Mario
Dit zijn echt de beste titels voor de GC als je het mij vraagt.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
vergeet daarbij de beide Metroid Primes en Zelda: Wind Waker niet.GZ schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:55:
[...]
Probeer deze eens:
F-Zero GX
Viewtiful Joe
Killer 7
SSBM
Resident Evil 4
Paper Mario
Dit zijn echt de beste titels voor de GC als je het mij vraagt.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Mmmm, juist ja...Willybubba schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 08:35:
[...]
vergeet daarbij de beide Metroid Primes en Zelda: Wind Waker niet.
Het zouden klassiekers moeten zijn natuurlijk, maar om nou te zeggen dat ze echt goed zijn. Naar mijn mening niet zo.
Zelda was leuk, maar echt bij de top vind ik van niet. OoT en LttP kwamen veel dichter bij dat legendarische gevoel, WW komt daar geeneens in de buurt. WW was leuk om een keer te doen, maar sinds ik hem uit heb gespeeld heb ik er nooit meer naar gekeken. Terwijl ik dat bij LttP en OoT wel heb gedaan.
En dan de Metroid Primes. Ik ben er nog steeds niet over uit of dat hele 3D gedoe nou echt iets voor mij is in Metroid. Qua graphics is het natuurlijk best gelikt. Dat staat als een paal boven water. Maar het hele speelmechanisme spreekt me niet zo aan. Ik hoop ook dat Prime 3 de laatste is. Laat dan maar eens Motherbrain terugkomen.
Nu is Killer 7 grofweg bekeken ook totaal niet gameplay hoogwaardig. Deze is eigenlijk slechter dan die van Metroid Prime. Daarintegen is het verhaal echt zo bizar (gisteren uitgespeeld, ik snap er eigenlijk nog steeds geen drol van), en de graphics van cool en apart, dat ik deze moest vermelden.
[ Voor 33% gewijzigd door GZ op 19-09-2006 10:16 ]
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ik ben zelf groot fan van :Waypoint schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:28:
[...]
[...]
Bedankt beide! Ik ga maar eens op zoek naar beide titels binnenkort denk ik! F-Zero heb ik ook aangedacht, maar ik denk dat ik afknap op de moeilijkheidsgraad.
- Mario Kart : Double Dash
- Extreme G3
- Mario Party reeks
- Mario Sunshine
En met een softmod speel ik er graag Mario 64 op nog, kun je overwegen natuurlijk.
F-ZeroX vind ik zelf minder leuk dan Extreme G3, de maps zijn wat mooier en dynamischer imo en het speelt lekkerder.
Verwijderd
Metroid Hunters daarentegen vond ik nietzo geslaagd, dat is meer een FPS .... en die laat ik dan ook liggen. Als er niet echt meer te exploren valt .... dan houdt een Metroid game wat mij betreft meteen op!!!
Zelda TWW vond ikzelf ook top, al had ik verwacht dan men later nog 'the lost levels' of zoiets uit zou brengen, aangezien ik had begrepen dat men heel wat materiaal uit het spel geknipt had (al zag 't er nog niet 'on-af' uit
Ikzelf was ook nogal te spreken over een game die over het algemeen (vreemdgenoeg) niet goed valt, Mario Sunshine ... heb er echt van genoten!!!
uhm...
- MetroidPrime
TopicstarterIk ben het helemaal met je eens. Ik had Hunters van iemand geleend, maar vond het zo enorm on-Metroid dat ik nooit voorbij het eerste level ben gekomen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:03:
Zo heeft ieder zijn eigen mening over games gelukkigIkzelf vond Metroid Prime wel een waardige 3D titel, dus 2D --> 3D werkt dus soms wel (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Castlevania). Gameplay van MP was top eerlijk gezegd, boss fights waren super!!!
Metroid Hunters daarentegen vond ik nietzo geslaagd, dat is meer een FPS .... en die laat ik dan ook liggen. Als er niet echt meer te exploren valt .... dan houdt een Metroid game wat mij betreft meteen op!!!
Ik vermoed dat we een aantal van de levels die niet af waren terug zullen vinden in Twilight Princess.Zelda TWW vond ikzelf ook top, al had ik verwacht dan men later nog 'the lost levels' of zoiets uit zou brengen, aangezien ik had begrepen dat men heel wat materiaal uit het spel geknipt had (al zag 't er nog niet 'on-af' uit.
Ik snap de kritiek ook niet echt? Het was dan wel geen Super Mario 64, maar het was toch een aardige sequel. Vooral de platform-levels zonder Fludd vond ik erg geslaagd.Ikzelf was ook nogal te spreken over een game die over het algemeen (vreemdgenoeg) niet goed valt, Mario Sunshine ... heb er echt van genoten!!!

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Die eerste betreft het feit dat waar je de Wii voor gaat gebruiken (tenminste, ik, te weten 4-player fun) je 249 + 3 X 58 euro kwijt bent voor je kunt beginnen (console, 3 controllers en 3 nunchuks)Exar_Kunn schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:33:
Damn, ik snap de grap van die eerst en 2e niet....
Jah.... maar da's toch eigenlijk meer tragisch dan grappig....johnnyv.nl schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:35:
[...]
Die eerste betreft het feit dat waar je de Wii voor gaat gebruiken (tenminste, ik, te weten 4-player fun) je 249 + 3 X 58 euro kwijt bent voor je kunt beginnen (console, 3 controllers en 3 nunchuks)
Nahja tragikomisch zullen we maar zeggen dan.
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Maar dat geldt toch net zo goed voor de XBOX / XBOX-360 of de PS2 / PS3 ? Daar krijg je toch ook maar één controller in de doos als je de console koopt? Het is dus geen argument om daarom maar de Wii te bashen t.o.v. de concurrentie.johnnyv.nl schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:35:
Die eerste betreft het feit dat waar je de Wii voor gaat gebruiken (tenminste, ik, te weten 4-player fun) je 249 + 3 X 58 euro kwijt bent voor je kunt beginnen (console, 3 controllers en 3 nunchuks)
De concurrentie verkoopt alleen geen controllers voor 58 euro. Ik bash ook niet, leg alleen het "grapje" uit.Haay schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:49:
[...]
Maar dat geldt toch net zo goed voor de XBOX / XBOX-360 of de PS2 / PS3 ? Daar krijg je toch ook maar één controller in de doos als je de console koopt? Het is dus geen argument om daarom maar de Wii te bashen t.o.v. de concurrentie.
Een X360 Wireless controller is 50 euro, dat scheelt maar 8 euro met een volledige Wii controller. De PS3 controller zal echt niet goedkoper worden, ik denk zelfs nog wat duurder...johnnyv.nl schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:50:
[...]
De concurrentie verkoopt alleen geen controllers voor 58 euro. Ik bash ook niet, leg alleen het "grapje" uit.
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
De grap bij de eerste is juist, dat het conroller verhaal een non-argument is. Zelfs met de extra controllers maak je nooit het prijsverschil goed. Het scheelt immers maar 15 euro per controller met de Xbox 360, Wiimote alleen is zelfs goedkoper. Dus daarom als je er juwelen bijkoopt wordt het wel meer.
Het tweede doelt op het feiten dat de "ports" (=havens) zo streng gecontroleerd worden in Amerika, daar is ook wel aardig wat ophef over. Anyway de andere betekenis van "ports" zou bij iedereen wel bekend moeten zijn...
btw valt me op dat veel mensen hier hem pre-orderen bij bart smit etc.
en eigenlijk niemand bij een gameshop, behalve ik dan
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Mensen die het graag willen vertellen en laten horen dat ze hem pre-orderen halen hem bij een popi jopi shop als bart smit/media markt. Mensen die hem toch wel kopen en hem gewoon in de gameshop halen hoeven het niet ruim te vertellenpsychoclown schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:09:
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Verschil met alle nintendo consoles die ik heb en alle overige consoles die ik heb is wel dat ik alleen op de nintendo consoles met z'n vieren speel. De ps2 heeft nog wel wat lokaal-multiplayer-spellen, maar imho is nintendo het met-je-vrienden-op-de-bank-gamen-merk. Als je het zo bekijkt ben ik dus wel degelijk meer kwijt aan m'n Wii dan aan een 360.Hoedje schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:58:
Haha, die reacties.
De grap bij de eerste is juist, dat het conroller verhaal een non-argument is. Zelfs met de extra controllers maak je nooit het prijsverschil goed. Het scheelt immers maar 15 euro per controller met de Xbox 360, Wiimote alleen is zelfs goedkoper. Dus daarom als je er juwelen bijkoopt wordt het wel meer.
Maar er zitten toch helemaal geen ports tussen de launchtitels? Wel een paar franchises, en de retrogames in de virtual console, maar geen ports.Hoedje schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:58:
Het tweede doelt op het feiten dat de "ports" (=havens) zo streng gecontroleerd worden in Amerika, daar is ook wel aardig wat ophef over. Anyway de andere betekenis van "ports" zou bij iedereen wel bekend moeten zijn...
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Maar het ging mij erom dat de grap verkeerd begrepen werdjohnnyv.nl schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:34:
[...]
Verschil met alle nintendo consoles die ik heb en alle overige consoles die ik heb is wel dat ik alleen op de nintendo consoles met z'n vieren speel. De ps2 heeft nog wel wat lokaal-multiplayer-spellen, maar imho is nintendo het met-je-vrienden-op-de-bank-gamen-merk. Als je het zo bekijkt ben ik dus wel degelijk meer kwijt aan m'n Wii dan aan een 360.
Zelda TP & Dragonball Z en bij de niet launchgames Super Paper Mario en Bongo Blast. Maar het valt heel erg mee, daarom is het ook juist de grap, net als bij 1 & 3Johnny schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:36:
[...]
Maar er zitten toch helemaal geen ports tussen de launchtitels? Wel een paar franchises, en de retrogames in de virtual console, maar geen ports.
@hieronder, indeed!
[ Voor 26% gewijzigd door Hoedje op 19-09-2006 16:40 ]
Anyways, het stripje maakt de xbox en sony fanboys belachelijk, of in ieder geval hun "argumenten"
Als...dan... Ok, maar tot en met de gamecube was er geen echte online mogelijkheid en was nintendo gewoon het merk voor de partygames. Denk wel dat de gemiddelde kerstman/sinterklaas drie keer nadenkt voor hij/zij de kids een Wii met drie extra controllers gaat kopen. En dan moeten ze al helemaal niet ook nog SSBM willen spelen...Hoedje schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:37:
[...]
Maar het ging mij erom dat de grap verkeerd begrepen werd, of iig omgedraait werd. Daarnaast kun je als... dan... constructies tot in het oneindige doortrekken.
[ Voor 42% gewijzigd door pagani op 19-09-2006 16:41 ]
Dat is wel een punt, misschien dat het daarom geen launchgame is.Als...dan... Ok, maar tot en met de gamecube was er geen echte online mogelijkheid en was nintendo gewoon het merk voor de partygames. Denk wel dat de gemiddelde kerstman/sinterklaas drie keer nadenkt voor hij/zij de kids een Wii met drie extra controllers gaat kopen. En dan moeten ze al helemaal niet ook nog SSBM willen spelen.
Overigens valt het eigenlijk wel mee, een Gamecube bij de launch met 4 controllers was ook duur. En het is nu ook maar de vraag hoeveel spellen je ook echt én een WiiMote én een Nunchuk nodig hebt. Daarnaast heb jij bij je GC de controllers er in één keer bijgekocht? Bij mij heeft het meer dan een jaar geduurt. Ik begon overigens wel met twee, zoals ik nu ook met de Wii wil doen!
Verwijderd
ik heb hem ook pre-orderded bij de gameshoppsychoclown schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:09:
hmm alleen de eerste snapte ik niet goed en de tweede vond ik nou niet echt grappig
Waar ik me super aan irriteerde waren de games waar je gameboys voor nodig had bij multiplayer, maar dat kwam vast ook omdat ik geen kennissen heb met gba's.
[ Voor 27% gewijzigd door pagani op 19-09-2006 16:51 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Btw, voor iedereen die nog steeds denkt dat je moe wordt van het gamen. Of dat je grote bewegingen moet maken. Kijk naar Matt, terwijl hij Mario Galaxy speelt: http://media.wii.ign.com/media/748/748588/vids_1.html.
Ik ben verder ook heel erg onder de indruk van het fotokanaal. De interface heeft mooie transparante effecten. Ze hebben leuke dingen bedacht, zoals spelletjes met foto's en films. Daarnaast ziet het er ook zeer soepel uit en is het zeer indrukwekkend hoe snel het in en uitzoomen gaat. Tot slot zijn ook de slideshows erg strak. Wat dat betreft hebben ze goed naar Apple en Microsoft (Vista) gekeken. Top!
en idd de Channel ziet er strak uit wat ik ook echt bij een Wii vind passen
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Verwijderd
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Lol loopt reggie daar nou achter langs op de 50 secondenHoedje schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:27:
Btw, voor iedereen die nog steeds denkt dat je moe wordt van het gamen. Of dat je grote bewegingen moet maken. Kijk naar Matt, terwijl hij Mario Galaxy speelt: http://media.wii.ign.com/media/748/748588/vids_1.html.
Zeker in de war met Odama?Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:55:
Oh ... hmmm ... dan zal ik wel niet goed opgelet hebben destijds ... ik heb op zich ook een PS2, maar speel liever op mijn kubus.
Ja ik zou ook zeggen van welfuzzyeyebrows1 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:42:
[...]
Lol loopt reggie daar nou achter langs op de 50 seconden
Dat is zeker ReggieAap schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:05:
[...]
Ja ik zou ook zeggen van welalleen is hij wat te dun volgens mij
![]()
@filmje:
Zijn we ook weer van dat 'argument' van 360 en Ps3 fanboys van ongelovigen af dat je als een diebiel moet staan zwaaien om Wii games te kunnen spelen
[ Voor 6% gewijzigd door Collaborator op 19-09-2006 19:56 ]
This space is occupied
uhm...
Hey ho, niets slechts ove dansmatten he!Smoonshine schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:15:
Ook al zouden we als een debiel met zo'n ding moeten gaan zwaaien. Dat zou me echt niet uitmaken. Zolang ik er maar plezier mee heb samen met mijn medespelers. Daar gaat het uiteindelijk om. Die dansmatten en Bongo's zien er ook niet uit ...
DDR is wel de shit
It's always DNS...
uhm...
Heej Iceman_B, jij hier?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Maare @ Smoonshine: http://www.youtube.com/watch?v=J1gloDNRM1A
Tis dan wel geen DDR maar boeie, dansmat \o/
It's always DNS...
D'r is er nog eentje. Dance Groove oid, even geen zin de titel op te zoeken. Maar er zijn er dus 2 iig.ShadyNetworker schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:15:
Hey ho, niets slechts ove dansmatten he!
DDR is wel de shitTis alleen jammer dat er nooit meer dan de Mario mix is uitgekomen op de Kubus.
Mijn foto's op Flickr.
JaCaptain N schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:09:
[...]
D'r is er nog eentje. Dance Groove oid, even geen zin de titel op te zoeken. Maar er zijn er dus 2 iig.
Volgens mij is dat ding nooit PAL geworden. Kwam het tegen in een webshop " ergens "
EDIT: http://www.gamespot.com/g...rty/news.html?sid=6139407 Dat is ie
[ Voor 12% gewijzigd door Dutchie! op 20-09-2006 00:40 ]
Mijn foto's op Flickr.
"Lets go and do some superhero stuff!"fuzzyeyebrows1 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:10:
Ik check net de marvel ultimate alliance filmpjes op ign, en dat ziet er verdomd goed uit (en dan heb ik het niet over die pre-rendered stukjes). Vooral de licht effecten zijn erg mooi. Daarintegen is de voice acting redelijk kut.
Yeaaaa
Het zag er iig wel goed uit
10% korting bij Bart Smit? Care to elaborate?MrVegeta schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:16:
Ik ga ook maar naar een e-plaza en BS (10% korting ftw).
Hij werkt waarschijnlijk bij een van de bedrijven van de Blokker holding, dan krijg je 10% korting met terugwerkende kracht als je je personeelspas laat zien. Heb ik ook trouwens, maar ik was vergeten een stempel op de bon te vragen bij aanschaf van mn DS Lite, dus het was mooi afgekeurd door het hoofdkantoor. Bij de aanschaf van de Wii etc maar eens beter opletten..Willybubba schreef op woensdag 20 september 2006 @ 07:59:
[...]
10% korting bij Bart Smit? Care to elaborate?
Heilige poepShadyNetworker schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:50:
Maare @ Smoonshine: http://www.youtube.com/watch?v=J1gloDNRM1A
Tis dan wel geen DDR maar boeie, dansmat \o/
Dat is idd erg kunstig, maar daar moet je het liedje ook wel door en door voor kennen. Bij mij in de woonkamer ziet het er heel wat lulliger uit. Wij zijn dan ook geen ervaren dansmat bespelers
uhm...
Bina, me vriendin werkt bij blokker. Dus vandaar-Sander schreef op woensdag 20 september 2006 @ 08:14:
[...]
Hij werkt waarschijnlijk bij een van de bedrijven van de Blokker holding, dan krijg je 10% korting met terugwerkende kracht als je je personeelspas laat zien. Heb ik ook trouwens, maar ik was vergeten een stempel op de bon te vragen bij aanschaf van mn DS Lite, dus het was mooi afgekeurd door het hoofdkantoor. Bij de aanschaf van de Wii etc maar eens beter opletten..
Uw SAP specialist
Verwijderd
- MetroidPrime
TopicstarterDe Japanse Wii release is minder dan een week voor de Europese. Tegen de tijd dat je de verzondskosten, douanerechten en BTW er bij opgeteld hebt en gewacht hebt tot dat de console arriveert, zit je in de buurt of zelfs boven de Europese prijs en heb je hem waarschijnlijk nog een paar dagen later ook.Sangurash schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:52:
Stel iemand kan de Wii uit Japan krijgen (onder de 250 euros en voor december). Doet men er dan verstandig aan die te kopen of is het beter te wachten op de release in december?
[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 20-09-2006 11:18 ]
Uw SAP specialist
- MetroidPrime
TopicstarterDe Japanse launch is op 2 december. Tenzij je hem van Nintendo zelf krijgt, zou ik niet verwachten dat je de console veel eerder kan krijgen.Sangurash schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:27:
Hmmz, zal de precieze datum eens navragen dan...
EDIT: Op wii.nintendo.nl staat wat informatie over de Wii die ik nog nergens anders ben tegengekomen. Je kunt via Wii Prikbord berichten naar elkaar sturen via WiiConnect24. Het bijzondere is dat je via Wii Prikbord ook SMS-berichten zult kunnen versturen en, volgens het plaatje dat er naast de info staat, naar iemand die achter een PC zit(email?).
[ Voor 36% gewijzigd door MetroidPrime op 20-09-2006 11:52 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Klopt het dat die video uitgang lijkt op die van de cube? Waardoor je dus je eigen RGB kabels e.d. weer kunt gebruiken?
uhm...
De megaton is een eenheid voor de energie die vrijkomt bij een ontploffing van waterstofbommen en andere zeer energetische gebeurtenissenWout schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:46:
Is IGN gehacked, of is het gewoon een grapje?
[afbeelding]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Megaton
En je hebt natuurlijk ook de Megaton Hamer met Zelda =)
LIJKT er zowaar wel op...Smoonshine schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:37:
[afbeelding]
Klopt het dat die video uitgang lijkt op die van de cube? Waardoor je dus je eigen RGB kabels e.d. weer kunt gebruiken?
Volgens IGN wel dus. Overigens zat die port er ook al op de SNES en N64, dus zou wel prima zijn. Heb ik nog wat reserve kabels.Back of the Wii console: Two USB 2.0 ports, a sensor bar slot, multi-AV port and a power plug
Mijn foto's op Flickr.
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
- MetroidPrime
TopicstarterEr zijn verder nog geen filmpjes vrijgegeven van het spel.Alien B.O.B. schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:44:
hebben jullie ook nog leuke filmpjes toevallig van super smash bros. brawl (en dan niet het filmpje wat ook op de site daarvan staat)
oh ok wel jammerMetroidPrime schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:49:
[...]
Er zijn verder nog geen filmpjes vrijgegeven van het spel.
en nog even over dat marvel ultimate alliance
die iceman daar ziet er wel lelijk uit vind ik
Verwijderd
Aan de volgende afbeelding te zien is de aansluiting op de Cube anders, en lijkt het er dus op dat er een specifieke aanluiting op de Wii zit:Smoonshine schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:37:
[afbeelding]
http://cfgt.net/blog/wp-u...Review/rearside_ports.jpg
Wii:
http://wiimedia.ign.com/w...faq-20060919042354907.jpg
Wordt dus een nieuwe RGB/Component kabel....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 19:23 ]
Dit topic is gesloten.