Ik kwoot mezelf maar om te zeggen dat deze oplossing ook niet echt helpt (echt niet dus).
Maar.... een nieuwe oplossingspoging:
Duik es in de instellingen van je virusscanner!
Ik gebruik zelf Avast en in de hoogste 'gevoeligheid' scant deze elk gewijzigd bestand. iTunes maakt blijkbaar tijdens het afspelen van nummers een aantal tijdelijke bestanden aan en die worden dus ook doodleuk gescand (zie ook
deze post @ Avast-forum)

. Hetzelfde geldt voor de bestanden 'iTunes Music Library.xml' en 'iTunes Library.itl' die gedurende nummers minimaal één keer worden aangesproken ...
Om toch de maximaal mogelijke veiligheid te behouden, is het het verstandigste om in te stellen dat alleen de genoemde bestanden tijdens de scan worden overgeslagen (via rechtsklikken op Avast-icoontje in taakbalk - Beschermingsconsole - Standaard Schild - Configureer - Geavanceerd en dan in de lijst onderaan de gewenste bestanden (incl. volledig pad) invoeren. Bij mij zijn dat:
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\(gebruikersnaam)\MY DOCUMENTS\MY MUSIC\ITUNES\ITUNES MUSIC LIBRARY.XML
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\(gebruikersnaam)\MY DOCUMENTS\MY MUSIC\ITUNES\ITUNES LIBRARY.ITL
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\(gebruikersnaam)\MY DOCUMENTS\MY MUSIC\ITUNES\IT*.TMP
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\(gebruikersnaam)\MY DOCUMENTS\MY MUSIC\ITUNES\TEMP*.*
In Avast is realtime te zien wat het laatst gecheckte bestand is (rechtsklikken op Avast-icoontje in taakbalk - Beschermingsconsole - Standaard Schild en dan in dat schermpje). Vóór het blokkeren van bovenstaande bestanden, kwamen deze na een aantal seconden van het afspelen van een nummer (in iTunes) voorbij als laatst gecheckte bestand. Na het blokkeren niet meer. Ook het stotterende geluid
lijkt voorbij (ik houd nog even een slag om de arm

). Ik ken andere virusscanners niet in detail, maar wellicht het overwegen waard om daarin naar een oplossing te zoeken

.