Nieuwe iTunes (7) wat denken jullie ervan Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.456 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04
Sinds iTunes 7 heb ik een irritant "probleem". Voorheen kon ik mijn iPod op ieder moment loskoppelen ("loskoppelen toegestaan" stond er dan in beeld). Sinds ik iTunes 7 heb is dat niet meer het geval. De iPod geeft "loskoppelen niet toegestaan" aan. Pas wanneer ik iTunes opstart geeft de iPod "loskoppelen toegestaan" aan. Ik heb de iPod niet als externe hardeschijf ingesteld.

Ik zou graag de situatie van voorheen weer terugzien, dat de iPod dus altijd "loskoppelen toegestaan" aangeeft. Iemand suggesties?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb een vraagje, in \Mijn documenten\Mijn muziek\iTunes staan een paar 100 bestanden met de naam: iT 1.tmp - iT 695.tmp. Ze zijn elk meer dan 7 MB groot. Kan ik die gewoon verwijderen of niet? M'n harde schijf is volgelopen erdoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 10:02

Spacecowboy

XBL: Biggmans

argro schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:43:
Sinds iTunes 7 heb ik een irritant "probleem". Voorheen kon ik mijn iPod op ieder moment loskoppelen ("loskoppelen toegestaan" stond er dan in beeld). Sinds ik iTunes 7 heb is dat niet meer het geval. De iPod geeft "loskoppelen niet toegestaan" aan. Pas wanneer ik iTunes opstart geeft de iPod "loskoppelen toegestaan" aan. Ik heb de iPod niet als externe hardeschijf ingesteld.

Ik zou graag de situatie van voorheen weer terugzien, dat de iPod dus altijd "loskoppelen toegestaan" aangeeft. Iemand suggesties?
Ik ros 'm d'r altijd gewoon uit; geeft eigenlijk nooit echt problemen :+
Dupje schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:31:
Ik heb een vraagje, in \Mijn documenten\Mijn muziek\iTunes staan een paar 100 bestanden met de naam: iT 1.tmp - iT 695.tmp. Ze zijn elk meer dan 7 MB groot. Kan ik die gewoon verwijderen of niet? M'n harde schijf is volgelopen erdoor...
Kan je gewoon verwjideren. Zijn temp bestanden van iTunes. Je moet natuurlijk niet de map met de itl file verijderen, want daarin zit je bibliotheek opgeslagen.

[ Voor 26% gewijzigd door Spacecowboy op 23-01-2007 15:55 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Ik weet niet of het bekent was, maar ik kwam dit programma tegen om album art op te halen:

Tunesleeve

Werkt erg relaxt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Welke versie van iTunes gebruik jij dat programma mee?
Bij mij (7.0.2.16) krijg ik de melding dat ie niet can connecten met de muzieklibrary. Dat programma dat dubbele muziek bestanden kan herkennen en verwijderen geeft hetzelfde probleem.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Niet online

CM5

Mischien moet je eerst de goede locatie van je library opgeven? Werk je onder windows? Bij mij staat hij in: Mijn documenten\Mijn muziek\iTunes
Ik gebruik ook iTunes 7.0.2.16 en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CM5 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:17:
Mischien moet je eerst de goede locatie van je library opgeven? Werk je onder windows? Bij mij staat hij in: Mijn documenten\Mijn muziek\iTunes
Ik gebruik ook iTunes 7.0.2.16 en het werkt perfect.
In die map staat bij mij 'iTunes Music Library.xml', en een geexporteerde 'Library.xml'. (de map waar iTunes m'n muziek neerzet is wel anders though)
Ondanks dat werkt ie niet. Ik heb de maker van dat programma een mailtje met eroor report gestuurd, hopelijk komt er binnenkort een fix :)

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 24-01-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

CM5 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:23:
Ik weet niet of het bekent was, maar ik kwam dit programma tegen om album art op te halen:

Tunesleeve

Werkt erg relaxt!
Heerschend programmatje!!

Hij's nu bezig en ik zal zo eens kijken als ik klaar ben met aankleden!

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 12:44
Spacecowboy schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:24:
[...]

Ik snap er geen klap, lijkt zomaar opeens random te ontstaan. Deze install is 5 maanden oud, en ik draai nou niet op een hele krappe hardware config.

Ik zit echt met smart te wachten op een fatsoenlijke update van iTunes..
Me too. Ontzettend irritant dat ik op een P4 2,8 GHz nog niet eens fatsoenlijk iTunes 7 kan draaien :N. Snap niet wat 't probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RoelJewel schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:28:
[...]

Me too. Ontzettend irritant dat ik op een P4 2,8 GHz nog niet eens fatsoenlijk iTunes 7 kan draaien :N. Snap niet wat 't probleem kan zijn.
Het ligt echt aan iTunes, vooral video's zijn niet te doen met iTunes. En dan zijn het gewoon kleine mpg'tjes. Als ik VLC gebruik speelt ie zonder problemen 1080p films af.
(op een Core 2 Duo @ 3.4GHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Spacecowboy schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:23:
[...]

Heerschend programmatje!!

Hij's nu bezig en ik zal zo eens kijken als ik klaar ben met aankleden!
En toen liep 'ie vast. Zometeen nog eens proberen...
RoelJewel schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:28:
[...]

Muziek gaat meestal wel, maar vooral video's zijn echt een pain in the ass.. :/

Ik zit echt op een major bugfix te wachten (of zouden ze gelijk doorgaan naar 8?)

[ Voor 43% gewijzigd door Spacecowboy op 25-01-2007 13:08 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 09:46

4hp

Ik vind iTunes een mooi programma, maar ik erger mij aan het automatisch downloaden van albumart en het calculeren van gapless playback. Ik heb een 3e generatie iPod en album art hoef ik dus niet. Is het mogelijk om deze functies uit te schakelen? (in iTunes zelf vond ik deze opties niet :( ) Mijn excuses als deze vraag al eerder aan bod is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

4hp schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:22:
Ik vind iTunes een mooi programma, maar ik erger mij aan het automatisch downloaden van albumart en het calculeren van gapless playback. Ik heb een 3e generatie iPod en album art hoef ik dus niet. Is het mogelijk om deze functies uit te schakelen? (in iTunes zelf vond ik deze opties niet :( ) Mijn excuses als deze vraag al eerder aan bod is gekomen.
Het automatisch downloaden van Album Art kun je uitschakelen. Volgens mij staat het zelf standaard uit bij installatie want ik heb het gisteren expliciet moeten aanzetten...

Gapless playback weet ik niet

http://i.nconspicuo.us/20...ess-playback-information/

[ Voor 6% gewijzigd door Ermo op 25-01-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Spacecowboy schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:07:

[...]

Muziek gaat meestal wel, maar vooral video's zijn echt een pain in the ass.. :/

Ik zit echt op een major bugfix te wachten (of zouden ze gelijk doorgaan naar 8?)
Net maar weer es ff zitten zoeken. Eerst een externe soundcard geïnstalleerd (maakte gebruikt van de onboard soundcard), maar dat had geen succes :N.

Kwam toen uit bij http://discussions.apple....?threadID=643644&tstart=0 waar wat mogelijke oplossingen worden aangedragen. Een van de oplossingen lijkt op mijn systeem te werken:
I had the same problems after upgrading to iTunes 7.0.
Evidently the iTunes sound gets distorted while using another program which causes a high CPU Load or has a higher Process priority at the same time.

After having tried out all kind of suggestions from the forum or Apple itself, I had success with lowering the DirectX hardware acceleration to the "minimal acceleration setting" in the directX Diagnostic Program.
To do this, you have to klick
-> Start
-> run
-> open: dxdiag
-> switch to the sound tab
-> set the slider to: minimal acceleration

With that setting the distortion disappeared...

So I come to the conclusion, that Apple implemented new DirectX Accelartion Features, which have some issues with certain Hardware or Drivers.
astonishingly switching to the sound safe mode (wave out) in the Quicktime menu didn't help at all, so it seems, that you can't turn off DirectX acceleration?

btw. I am using the onBoard Sound of an Nforce 4 Board (latest drivers are installed), but I read that it also occurs with higher qualtiy sound cards from Creative Labs ;)

So I suggest Apple to recheck their DirectX Implementation *g*
Probeer 't es, zou ik zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Oeioeioei... :P

Wat zullen ze sidderen en beven bij Apple... :|

[ Voor 19% gewijzigd door Ramzzz op 25-01-2007 16:26 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:42
Nou, straks gaat hier ook de iTunes winkel verboden worden, na Noorwegen. Ik kan me toch niet voorstellen dat we daar veel beter van worden als consument. Daarnaast verdient Apple toch niet zoveel met de store, dus die paar Europese landjes zullen ze waarschijnlijk al helemaal niet belangrijk vinden :/

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Het viel mij vandaag op dat de scrollbars binnen iTunes niet meer graphite zijn, maar het standaard candy-blue. Kan ik dit door ergens een pref.bestand te verwijderen resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
4hp schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:22:
No WAY dat jij zelf al hebt gekeken bij de opties.. het staat gewoon bij het eerste tabblad

"Automaticly download missing artwork"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Probleempje bij de installatie:
--
Het GEAR-stuurprogramma kan momenteel niet worden geinstalleerd. Het gebruik van de GEARAspiWD-voorziening door het GEAR-stuuprogramma wordt verwijderd als het systeem opnieuw wordt opgestart. Start het systeem opnieuw op en voer iTunes opnieuw uit.
--

Uiteraard opnieuw gestart maar de melding blijft hetzelfde...weet iemand wat hier een oplossing voor is? Ik draai iTunes op de laptop maar wou het nu op mijn normale systeem installeren...helaas :(

Verder nog een vraagje mbt iTunes. Bestaat de mogelijkheid om 2 bibliotheken aan te maken?
Ik vind iTunes best handig maar mijn iPod is maar 8GB en mijn collectie 400GB. Dus als ik nu voor beide een biblitheek kan maken zou dat best handig zijn... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ermo schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:38:
--
Het GEAR-stuurprogramma kan momenteel niet worden geinstalleerd. Het gebruik van de GEARAspiWD-voorziening door het GEAR-stuuprogramma wordt verwijderd als het systeem opnieuw wordt opgestart. Start het systeem opnieuw op en voer iTunes opnieuw uit.
--

Uiteraard opnieuw gestart maar de melding blijft hetzelfde...weet iemand wat hier een oplossing voor is? Ik draai iTunes op de laptop maar wou het nu op mijn normale systeem installeren...helaas :(

Verder nog een vraagje mbt iTunes. Bestaat de mogelijkheid om 2 bibliotheken aan te maken?
Ik vind iTunes best handig maar mijn iPod is maar 8GB en mijn collectie 400GB. Dus als ik nu voor beide een biblitheek kan maken zou dat best handig zijn... :*)
Kan je niet de optie gebruiken dat ie alleen aangevinkte liedjes overpompt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117062

Ermo schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:38:
Gewoon een aparte playlist aanmaken voor de iPod, dat is in feite een soort van "kleine bibliotheek" en dan bij de syncopties aanduiden dat hij alleen met die bepaalde playlist moet synchroniseren (en natuurlijk met de andere playlists die je ook nog op je iPod wil hebben), maar dus niet meer met de hele bibliotheek van 400 GB.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 117062 op 25-01-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-04 14:50
iTunes 7 heb ik lang gebruikt, maar gebruik nu voornamelijk WMP11 (alleen nog iTunes om m'n muziek op m'n iPod te krijgen)

Ehm.. nog ff een klein vraagje: moet je persé creditcard gegevens opgeven voor een store account?
Ik ben namelijk nog maar 15, maar zou toch graag album artwork zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:42
stijnos1991 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:15:
iTunes 7 heb ik lang gebruikt, maar gebruik nu voornamelijk WMP11 (alleen nog iTunes om m'n muziek op m'n iPod te krijgen)

Ehm.. nog ff een klein vraagje: moet je persé creditcard gegevens opgeven voor een store account?
Het kan ook met je bankrekeningnummer.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-04 14:50
Hoedje schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:21:
[...]

Het kan ook met je bankrekeningnummer.
Haha en wordt er dan niet "zomaar" geld afgeschreven ofzo?:P
Ik heb al niet zoveel geld en het zou dan de eerste keer zijn dat ik zoiets doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-04 00:40
Als je de click&buy methode gebruikt wordt er alleen €0,01 bijgeschreven om je gegevens te verifiëren.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

stijnos1991 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:15:

Click'n'buy kan ook, maar bij sommige wordt er 1 cent afgeschreven, anderen juist weer bijgeschreven. Volgens mij wordt wel verrekend met je eerste aankoop.

Ik wil je ook nog even wijzen op tunesleeve! Ook een erg fijn programma waarmee je albumart kan neertrekken.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
RoelJewel schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:23:
[...]

Net maar weer es ff zitten zoeken. Eerst een externe soundcard geïnstalleerd (maakte gebruikt van de onboard soundcard), maar dat had geen succes :N.

Kwam toen uit bij http://discussions.apple....?threadID=643644&tstart=0 waar wat mogelijke oplossingen worden aangedragen. Een van de oplossingen lijkt op mijn systeem te werken:

[...]

Probeer 't es, zou ik zeggen :).
Ik kwoot mezelf maar om te zeggen dat deze oplossing ook niet echt helpt (echt niet dus).

Maar.... een nieuwe oplossingspoging:
Duik es in de instellingen van je virusscanner!

Ik gebruik zelf Avast en in de hoogste 'gevoeligheid' scant deze elk gewijzigd bestand. iTunes maakt blijkbaar tijdens het afspelen van nummers een aantal tijdelijke bestanden aan en die worden dus ook doodleuk gescand (zie ook deze post @ Avast-forum) :{. Hetzelfde geldt voor de bestanden 'iTunes Music Library.xml' en 'iTunes Library.itl' die gedurende nummers minimaal één keer worden aangesproken ...

Om toch de maximaal mogelijke veiligheid te behouden, is het het verstandigste om in te stellen dat alleen de genoemde bestanden tijdens de scan worden overgeslagen (via rechtsklikken op Avast-icoontje in taakbalk - Beschermingsconsole - Standaard Schild - Configureer - Geavanceerd en dan in de lijst onderaan de gewenste bestanden (incl. volledig pad) invoeren. Bij mij zijn dat:
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\(gebruikersnaam)\MY DOCUMENTS\MY MUSIC\ITUNES\ITUNES MUSIC LIBRARY.XML
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\(gebruikersnaam)\MY DOCUMENTS\MY MUSIC\ITUNES\ITUNES LIBRARY.ITL
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\(gebruikersnaam)\MY DOCUMENTS\MY MUSIC\ITUNES\IT*.TMP
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\(gebruikersnaam)\MY DOCUMENTS\MY MUSIC\ITUNES\TEMP*.*

In Avast is realtime te zien wat het laatst gecheckte bestand is (rechtsklikken op Avast-icoontje in taakbalk - Beschermingsconsole - Standaard Schild en dan in dat schermpje). Vóór het blokkeren van bovenstaande bestanden, kwamen deze na een aantal seconden van het afspelen van een nummer (in iTunes) voorbij als laatst gecheckte bestand. Na het blokkeren niet meer. Ook het stotterende geluid lijkt voorbij (ik houd nog even een slag om de arm ;)). Ik ken andere virusscanners niet in detail, maar wellicht het overwegen waard om daarin naar een oplossing te zoeken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Laatst online: 20-04 09:46

4hp

Eswip schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:00:
[...]

No WAY dat jij zelf al hebt gekeken bij de opties.. het staat gewoon bij het eerste tabblad

"Automaticly download missing artwork"
Sorry, ik bedoelde: "Albumillustraties verwerken" Het downloaden doet hij niet automatisch inderdaad (en deze optie had ik inderdaad uitgevinkt staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Spacecowboy schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:56:
[...]

Ik wil je ook nog even wijzen op tunesleeve! Ook een erg fijn programma waarmee je albumart kan neertrekken.
Even mn mening herzien, tot 3 keer toe loopt dat kreng vast bij het neertrekken van album art :/

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

--
--

Opnieuw ff aandacht voor dit probleem, iemand enig idee?
Op Google niets te vinde (tenminste exact: GEARAspiWD)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
RoelJewel schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:48:
Ik gebruik zelf Avast en in de hoogste 'gevoeligheid' scant deze elk gewijzigd bestand. iTunes maakt blijkbaar tijdens het afspelen van nummers een aantal tijdelijke bestanden aan en die worden dus ook doodleuk gescand (zie ook deze post @ Avast-forum) :{. Hetzelfde geldt voor de bestanden 'iTunes Music Library.xml' en 'iTunes Library.itl' die gedurende nummers minimaal één keer worden aangesproken ...

Om toch de maximaal mogelijke veiligheid te behouden, is het het verstandigste om in te stellen dat alleen de genoemde bestanden tijdens de scan worden overgeslagen (via rechtsklikken op Avast-icoontje in taakbalk - Beschermingsconsole - Standaard Schild - Configureer - Geavanceerd en dan in de lijst onderaan de gewenste bestanden (incl. volledig pad) invoeren. Bij mij zijn dat:
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\(gebruikersnaam)\MY DOCUMENTS\MY MUSIC\ITUNES\ITUNES MUSIC LIBRARY.XML
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\(gebruikersnaam)\MY DOCUMENTS\MY MUSIC\ITUNES\ITUNES LIBRARY.ITL
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\(gebruikersnaam)\MY DOCUMENTS\MY MUSIC\ITUNES\IT*.TMP
C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\(gebruikersnaam)\MY DOCUMENTS\MY MUSIC\ITUNES\TEMP*.*
Klinkt erg aannemelijk RoelJewel!
Een blik in m'n antivirus-bouwsel (BitDefender Antivirus v10) leerde dat deze alleen hele mappen kan uitsluiten, geen seperate bestanden :X .
Maar ik ga eens kijken of dit helpt.

Edit: hmmm, iTunes gedraagt zich nog steeds als een dronken zeekomkommer, zelfs ná het uitsluiten van de gehele iTunes-map in BitDefender. Er draaien verder geen programma's die pro-actief scannen. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door schooierd op 28-01-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

Zijn hier mensen die ook iTunes op Vista draaien?

Ik vond het op Windows XP al zuigen dat de performance van iTunes zo slecht was. Scrollen was traag en de animaties die eigenlijk vloeiend zouden moeten gaan, die gaan bij mij hakkel.

Maar op Vsta is het helemaal een ramp! iTunes werkt wel, maar alles is traaaaag...

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

Bij de migratie naar Vista heb ik trouwens een trucje gebruikt zodat m'n bibliotheek behouden bleef. Al de mp3's zijn namelijk verplaatst naar een andere locatie.

Ik heb de bibliotheek geëxporteerd. In dit bestandje heb ik met wordpad alle locaties handmatig veranderd. Dus C:/documents and settings/Christiaan/(...) heb ik veranderd in C:/users/Christiaan/Music/(...) met de optie "Alles Vervangen" in wordpad. En het werkt perfect :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Man, ik heb daarnet 5136 nummers geimporteerd in iTunes.... nog nooit zo veel werk gehad om dat allemaal juist in de correcte genre-playlists...

Ach, het enige wat ik mis aan Windows is: Winamp.... waar is de tijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Nu online
Je mist Winamp ?

www.winamp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 13:51

bagagedrager

multi-alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ben ik hier nu mee? Ik heb OSX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Nu online
Als je echt graag Winamp wilt werkt het prima hoor!

Gewoon installeren met Crossover, en de output driver als "waveOut" voor de beste weergave.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0cca17888cb7871141d91731f496a703/full.png

Ik heb voor de test ff Winamp Lite geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Kaspers op 31-01-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaspers schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:19:
[...]

Gewoon installeren met Crossover, en de output driver als "waveOut" voor de beste weergave.

[afbeelding]

Ja, inderdaad, maar dat is zo omslachtig werken, ik heb zelf al eens WMP 11 geinstalleerd op Crossover, maar het is te veel werk vind ik, en het verbruikt nogal veel geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:17
_Christiaan_ schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:51:
Bij de migratie naar Vista heb ik trouwens een trucje gebruikt zodat m'n bibliotheek behouden bleef. Al de mp3's zijn namelijk verplaatst naar een andere locatie.

Ik heb de bibliotheek geëxporteerd. In dit bestandje heb ik met wordpad alle locaties handmatig veranderd. Dus C:/documents and settings/Christiaan/(...) heb ik veranderd in C:/users/Christiaan/Music/(...) met de optie "Alles Vervangen" in wordpad. En het werkt perfect :)
Ik draai sinds maandag Vista Home Premium en heb het volgende probleem:

Na een schone installatie heb ik aangegeven dat de map "Music" bij mij op een andere schijf staat. Vervolgens geeft hij na het installeren en opstarten (Run as administrator aangevinkt) dat hij de iTunes map niet kan vinden en aanmaken.

- Hoe kan ik iTunes de juiste map laten maken, of misschien handmatig?
- Hoe kan ik gebruik maken van de map en library die ik onder XP heb gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Kaspers schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:19:
[...]

[afbeelding]

Echt, serieus, wat ziet dat er fucking beroerd uit op een mac :D :|
Schrijver schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:40:
[...]
Ik draai sinds maandag Vista Home Premium en heb het volgende probleem:

Na een schone installatie heb ik aangegeven dat de map "Music" bij mij op een andere schijf staat. Vervolgens geeft hij na het installeren en opstarten (Run as administrator aangevinkt) dat hij de iTunes map niet kan vinden en aanmaken.

- Hoe kan ik iTunes de juiste map laten maken, of misschien handmatig?
- Hoe kan ik gebruik maken van de map en library die ik onder XP heb gebruikt?
Misschien gewoon zelf vast even je muziek naar de gewenste locatie kopieëren, dan itunes starten en aangeven waar de gewenste locatie is, en dan vervolgens "Geavanceerd --> Bibliotheek verzamelen" klikken.

Bovenstaand probleem had ik namelijk eerst ook, en dit heeft het opgelost. :) Succes :)

[ Voor 47% gewijzigd door Spacecowboy op 01-02-2007 22:52 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 19:41
Spacecowboy schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:50:
[...]

Echt, serieus, wat ziet dat er fucking beroerd uit op een mac :D :|
Hoezo op een Mac? Op Windows ook..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Nu online
Hij heeft nog nooit van Winamp Classic gehoord...
Gewoon iemand die altijd de Full editie draait die niet bekend is met historische software vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:48

fabulaus

Ja toch

Voor het ophalen van albumillustraties heb je een I-tunes acount nodig. Voor een I-tunes acount heb je een credit card nodig. Ik heb geen credit card, hoe kan ik toch albumillustraties krijgen? (ambum art)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192862

Hey,

Ik heb ff een vraagje:
het is mogelijk om bij itunus meerdere albumarts bij een nummer te doen, als je dan je ipod synchroniseerd met itunes, kan je dan ook 2 of meer albumarts bij 1 nummer zien op je ipod??

groetjes Joren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 00:12

Setragasj

is using radars to communicate

Een nummer hoort toch bij een single of een album en dat heeft toch maar 1 cover? Of ben je niet duidelijk? Of snap ik je niet?

<Typ een persoonlijk bericht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 19:41
fabulaus schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:40:
Voor het ophalen van albumillustraties heb je een I-tunes acount nodig. Voor een I-tunes acount heb je een credit card nodig. Ik heb geen credit card, hoe kan ik toch albumillustraties krijgen? (ambum art)
Vraag is volgens mij al een keer of 10 voorbij gekomen. Kortom, lees eerst het topic maar even door..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157093

RobbieB schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:11:
[...]

Vraag is volgens mij al een keer of 10 voorbij gekomen. Kortom, lees eerst het topic maar even door..
Vooral dat "even" er bij.. 17 pagina's en 846 posts!

Antwoord op de vraag: je hebt geen credit card nodig voor een iTunes account; je kan als betalingsmiddel namelijk Click&Buy opgeven, en dat werkt met een normaal bankrekeningnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobbieB schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:41:
[...]

Hoezo op een Mac? Op Windows ook..
Onder windows wordt de lelijkheid van Winamp 2.9x gecamoufleerd door de lelijkheid van het OS zelf :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Nu online
+1 overgewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:07
Anoniem: 147672 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 02:43:
Man, ik heb daarnet 5136 nummers geimporteerd in iTunes.... nog nooit zo veel werk gehad om dat allemaal juist in de correcte genre-playlists...

Ach, het enige wat ik mis aan Windows is: Winamp.... waar is de tijd :p
Ik zou COG eens proberen. Winamp achtige interface maar tenminste wel native osx. Doet ook flac etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik ben wel te spreken over de nieuwe backup mogelijkheden van iTunes 7. Zie http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302392 voor meer info.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 01:13
Zijn er mensen die problemen hebben met audio cd's die vanuit iTunes 7.0.2 gebrand zijn?

M'n collega heeft plots problemen met gefikte audio cd's. Deze zijn op zijn stereo toren en auto radio niet meer te beluisteren, beide apparten geven een time-index van 00:00 aan.
Op z'n G5 is de cd wel gewoon te beluisteren, alleen op sommige externe apparatuur dus niet.

Dezelfde cd's doen het wel in m'n portable cd-man, in m'n G5 en in m'n PC.

Hij heeft niets aan zijn mac verandert . Hij draai al anderhalf jaar met dezelfde PowerMac G5 en heeft nu dus opeens problemen met gefikte audio cd's uit iTunes 7

Inmiddels drie andere merken cd-r's geprobeerd , nog steeds hetzelfde problem

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:10
_Christiaan_ schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:31:
Zijn hier mensen die ook iTunes op Vista draaien?

Ik vond het op Windows XP al zuigen dat de performance van iTunes zo slecht was. Scrollen was traag en de animaties die eigenlijk vloeiend zouden moeten gaan, die gaan bij mij hakkel.

Maar op Vsta is het helemaal een ramp! iTunes werkt wel, maar alles is traaaaag...
Draai hier ook iTunes onder Vista. En het scrollen is behoorlijk langzaam ja, en schiet soms nog even een stukje omhoog.

Alhoewel, album-art slide gaat wel gewoon soepel. En heb toch behoorlijk veel album covers erin zitten...

[ Voor 8% gewijzigd door borstel op 05-02-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:00
Misschien dat dit een oplossing is voor iTunes onder vista? Zelf nog niet geprobeerd, vista krijg ik pas eind van de week.

iTunes Repair Tool for Vista 1.0

Verder nog een bron van MacWorld:
Apple lost iTunes Vista probleem op.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Laatst online: 04-05 10:03
Misschien iemand die me met dit probleem kan helpen? Zoals je op de screenshot hieronder kan zien geeft Artist name onder de album cover (ACDA & de Munnik) een heel andere artiest aan dan die getagged is (Acda & de Munnik. Ik heb met the Godfather 0.7 én iTunes geprobeerd om de artiestennaam te veranderen, maar hij wijzigt nooit de naam die onder de album art komt te staan? ID1 en ID2 tags bekeken met The Godfather, zag er gewoon schoon uit. Ik snap écht niet hoe het kan dat die artiestennaam nog zo raar staat.

Ook in de browser staan alle CD's van AedM onder één groep gesorteerd, dus wat kan het nou nog zijn?

iTunes for Windows 7.0.2.16

Linkje naar screenshot

//EDIT

Album Artist komt onder je Album Art te staan, en Artist in de lijs.

[ Voor 5% gewijzigd door NiteSpeed op 06-02-2007 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Kun je iTunes op 2 pc's gebruiken met 1 iPod?
M.a.w. stel dat je thuis en op je werk iTunes hebt en je wil op het werk er muziek bijzetten, wat gebeurt er dan als je de iPod vervolgens thuis weer aan iTunes hangt? Synchroniseert ie dan ook van de iPod naar iTunes??? Of ben je de muziek die "ergens anders" erop is gezet dan weer kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 18-02 22:09

ForrestX

a click away from satisfaction

Ermo schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:44:
Kun je iTunes op 2 pc's gebruiken met 1 iPod?
M.a.w. stel dat je thuis en op je werk iTunes hebt en je wil op het werk er muziek bijzetten, wat gebeurt er dan als je de iPod vervolgens thuis weer aan iTunes hangt? Synchroniseert ie dan ook van de iPod naar iTunes??? Of ben je de muziek die "ergens anders" erop is gezet dan weer kwijt...
Je iPod kan maar met 1 bibliotheek synchroniseren....gaat dus niet lukken

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ForrestX schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:05:
[...]

Je iPod kan maar met 1 bibliotheek synchroniseren....gaat dus niet lukken
Kan dit dan niet via handmatig syncrhoniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 18-02 22:09

ForrestX

a click away from satisfaction

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:13:
[...]

Kan dit dan niet via handmatig syncrhoniseren?
Hmm...ik dacht het niet, maar durf daar mijn hand niet voor in het vuur te steken.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 13-12-2024
NiteSpeed schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:12:
Misschien iemand die me met dit probleem kan helpen? Zoals je op de screenshot hieronder kan zien geeft Artist name onder de album cover (ACDA & de Munnik) een heel andere artiest aan dan die getagged is (Acda & de Munnik. Ik heb met the Godfather 0.7 én iTunes geprobeerd om de artiestennaam te veranderen, maar hij wijzigt nooit de naam die onder de album art komt te staan? ID1 en ID2 tags bekeken met The Godfather, zag er gewoon schoon uit. Ik snap écht niet hoe het kan dat die artiestennaam nog zo raar staat.

Ook in de browser staan alle CD's van AedM onder één groep gesorteerd, dus wat kan het nou nog zijn?

iTunes for Windows 7.0.2.16

Linkje naar screenshot

//EDIT

Album Artist komt onder je Album Art te staan, en Artist in de lijs.
Verschil tussen Artiest en Album artiest? Je moet het extra tabblad album artiest eens bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 13:14
Ik vind de nieuws iTunes maar niets hoor,
het is veel trager dan de vorige versie (vooral het scrollen is irritant)
en ik kan geen Albumillustraties ophalen omdat ik niet reregistreerd ben,en dat gaat ook niet omdat ik geen credit card heb ( ben ook nog maar 15jr)

Is hier een oplossing voor?
Het is gewoon omdat ik Albumafbeeldingen wil hebben op men iPod Nano :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Doritos schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:25:
en ik kan geen Albumillustraties ophalen omdat ik niet reregistreerd ben,en dat gaat ook niet omdat ik geen credit card heb ( ben ook nog maar 15jr)

Ja, kiezen voor optie 2: Click&Buy. Heb je alleen een rekeningnummer nodig.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Laatst online: 16-04 21:36

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Doritos schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:25:

Het is gewoon omdat ik Albumafbeeldingen wil hebben op men iPod Nano :)
http://www.widget-foundry.com

met die widget kan je zonder problemen je albumart ophalen, werkt perfect.

Wat ik vooral balen vind, is dat je DAAPshares niet meer gevonden worden. Op mn Mac staat de nieuwe iTunes en op de linux laptop kon ik altijd de gedeelde muziek afspelen. Helaas heeft Apple dit in versie 7 geblokt. Het is nu wachten op een update uit de Linux wereld.

[ Voor 18% gewijzigd door black_eye op 07-02-2007 13:38 ]

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:18

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Wat ik een beetje irritant vind aan iTunes (en dat is niet nieuw bij 7 of zo), is dat als je de bestandsnaam van een bestand verandert, hij hem niet meer kan vinden. Aan de ene kant logisch natuurlijk, aan de andere kant mag hij ook wat meer z'n best doen :+ Immers, als een bestand verandert van %titel% - %artiest% naar %tracknr% - %titel% - %artiest% denk ik dat het toch niet onterecht is als ik verwacht dat hij het bestand dan gewoon kan vinden :?

Is hier trouwens een trucje voor ? Heb van zo'n 5 albums net de namen van de nummers veranderd en ik word niet happy als ik zie hoeveel bestanden ik dan aan zou moeten passen door er alleen een nummertje voor te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206123

ScottB:
is wel onterecht, want je geeft een file een andere naam, terwijl de snelkoppeling verwijst naar de 'oude' locatie/bestandsnaam.

- al je tracks renamen op de HD en dan opnieuw importeren in iTunes?
andere oplossing:
- de bestandsnaam niet veranderen, maar alleen de info onder iTunes wijzigen (rechtermuisknop op track en dan toon info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Anoniem: 206123 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:25:
ScottB:
is wel onterecht, want je geeft een file een andere naam, terwijl de snelkoppeling verwijst naar de 'oude' locatie/bestandsnaam.

- al je tracks renamen op de HD en dan opnieuw importeren in iTunes?
andere oplossing:
- de bestandsnaam niet veranderen, maar alleen de info onder iTunes wijzigen (rechtermuisknop op track en dan toon info)
Ik snap dat de 'fout' bij mij zit, maar een beetje 'logisch inzicht' kan toch wel ? Toen ik nog WMP gebruikte en ik hernoemde een bestand, kon hij hem ook nog gewoon vinden.

Opnieuw importeren is geen optie, want ik wil wel de data die iTunes bijhoudt bewaren (zoals aantal keer afgespeeld, toegevoegd, aantal keer overgeslagen e.d.).
De info onder iTunes wijzigen kan wel, maar dat zijn de ID3-tags alleen en het gaat mij - om het netjes te houden - om de bestandsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:31
Dat zuigt inderdaad wel. De enige manier om dat op te lossen (voor zover ik weet) is de library xml aanpassen zodat daarin naar de goede bestanden wordt verwezen en dan een nieuwe library te maken en dan die xml te importeren. Maar dat is dus erg omslachtig. Daarom heb ik tot nu toe maar gewoon de bestanden uit mijn library opnieuw geimporteerd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Na lange tijd bij winamp gezworen te hebben en eigenlijk alles wat alleen al leek op itunes te hebben vervloekt; is het bij mij toch uiteindelijk op iTunes uitgekomen, nu de 2e generatie nano niet geweldig ondersteund worden door onze open source vrienden (EphPod), en ik na aanschaf van de speler niet echt grootse behoefte heb om nog eens een keer 30 dollar neer te tellen voor een programma zoals anapod.

En voordat je het weet is itunes dan opeens dé muziekspeler bij uitstek. Wat een geweldig stukje software; het vertegenwoordigt voor mij eigenlijk de overzichtelijke muziek-bibliotheek die ik al zoooo ontzettend lang zocht; en dan heb ik het over de manier hoe alles gesorteerd wordt; hoe je bepaalde dingen zoals taalcursussen uit de library kunt excluden, en om nog maar te zwijgen over de smart playlists.. Tsja voor mij niets anders meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Laatst online: 04-05 10:03
Het is zeker niet gek trouwens dat album art op een AMD 2800+ met een 9800Pro en 1GB geheugen langzaam loopt als je 666 albums tegelijk weergeeft? Cover Flow is heel mooi hoor, maar werkt absoluut niet vloeiend en dan heeft het meteen geen nut meer imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ScottB schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:04:
Wat ik een beetje irritant vind aan iTunes (en dat is niet nieuw bij 7 of zo), is dat als je de bestandsnaam van een bestand verandert, hij hem niet meer kan vinden. Aan de ene kant logisch natuurlijk, aan de andere kant mag hij ook wat meer z'n best doen :+ Immers, als een bestand verandert van %titel% - %artiest% naar %tracknr% - %titel% - %artiest% denk ik dat het toch niet onterecht is als ik verwacht dat hij het bestand dan gewoon kan vinden :?

Is hier trouwens een trucje voor ? Heb van zo'n 5 albums net de namen van de nummers veranderd en ik word niet happy als ik zie hoeveel bestanden ik dan aan zou moeten passen door er alleen een nummertje voor te zetten...
Ik heb aangevinkt dat iTunes mijn bibliotheek bijhoud... dan verander je in itunes de naam en dan past hij de ID3-tag aan ja, maar ook de bestandsnaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
ScottB schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:04:
Mocht je iTunes via Windows gebruiken dan kan je iTunes Library Updater downloaden. Geweldig handig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

kaassouffle schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:50:
[...]

Ik heb aangevinkt dat iTunes mijn bibliotheek bijhoud... dan verander je in itunes de naam en dan past hij de ID3-tag aan ja, maar ook de bestandsnaam..
Is ook mogelijk inderdaad, maar de manier waarop iTunes hem bijhoudt bevalt me niet. Ik wil per album een map en alle losse nummers los. Ik weet het, ik ben een mierenneuker :+
ElisabethM schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:07:
[...]

Mocht je iTunes via Windows gebruiken dan kan je iTunes Library Updater downloaden. Geweldig handig programma.
Ook niet precies wat ik wil. Het programma kan inderdaad wel niet-bestaande bestanden verwijderen en bestanden die er nog niet instaan toevoegen, maar niet de niet-bestaande herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
ScottB schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:46:
Ook niet precies wat ik wil. Het programma kan inderdaad wel niet-bestaande bestanden verwijderen en bestanden die er nog niet instaan toevoegen, maar niet de niet-bestaande herstellen.
? Wel hoor...
Volgens mij verwijdert hij bestanden die je van naam hebt verandert allereerst en voegt ze daarna weer toe. Ik verander nog wel eens de bestandsnamen en daarna run ik iTLu en daarna functioneert iTunes weer helemaal juist.
Of begrijp ik je probleem verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

ElisabethM schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:06:
[...]

? Wel hoor...
Volgens mij verwijdert hij bestanden die je van naam hebt verandert allereerst en voegt ze daarna weer toe. Ik verander nog wel eens de bestandsnamen en daarna run ik iTLu en daarna functioneert iTunes weer helemaal juist.
Of begrijp ik je probleem verkeerd?
Je begrijpt me verkeerd ja :) Als iTLU de bestanden uit mn library verwijdert, dan wordt ook de door iTunes verzamelde informatie verwijderd. Hiermee bedoel ik dan vooral het aantal keer afgespeeld, overgeslagen en afgespeeld. Aangezien een aantal smart playlists gebaseerd zijn op deze tags heb ik liever niet dat deze verloren gaan... Maar iig bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
ScottB schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:09:
Je begrijpt me verkeerd ja :) Als iTLU de bestanden uit mn library verwijdert, dan wordt ook de door iTunes verzamelde informatie verwijderd. Hiermee bedoel ik dan vooral het aantal keer afgespeeld, overgeslagen en afgespeeld. Aangezien een aantal smart playlists gebaseerd zijn op deze tags heb ik liever niet dat deze verloren gaan... Maar iig bedankt voor het meedenken! :)
Ik vat hem nu wel, ja :) Ik doe niet zoveel met de info over het aantal keer afgespeeld enzo, vandaar dat ik het niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173

Heeft er iemand enig idee hoe ik in iTunes een Smartlist kan aanmaken gebaseerd op geselecteerde songs (je weet wel, dat vinkje voor elk liedje)? Want ik kan zo ongeveer alle opties selecteren, behalve dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/2llj52d.png

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Hmm heb nu het probleem met itunes in windows dat hij steeds blijft terugkomen, al sluit ik 'm dan staat ie 'r 30 seconden later weer; uitermate irritant.. Nog geen tijd gehad om mij in de problematiek te verdiepen, maar ik dacht; misschien is dit een bekend probleem en mag ik gewoon van jullie horen hoe makkelijk de oplossing dan wel niet is.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173

Crap... Sorry had weer eens wat langer moeten zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Laatst online: 13-04 00:40
Anoniem: 99613 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:41:
Hmm heb nu het probleem met itunes in windows dat hij steeds blijft terugkomen, al sluit ik 'm dan staat ie 'r 30 seconden later weer; uitermate irritant.. Nog geen tijd gehad om mij in de problematiek te verdiepen, maar ik dacht; misschien is dit een bekend probleem en mag ik gewoon van jullie horen hoe makkelijk de oplossing dan wel niet is.. :+
Ook na een reboot? Misschien kan je anders proberen de services van itunes te herstarten.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

Ik heb eergister mijn Macbook ontvangen en wil nu een Ipod 30gig gaan kopen.
Is het mogelijk om alle muziek die ik download alleen op te slaan op de Ipod zodat ik niet zo snel de HD van mijn Macbook vol heb? En kan ik dan elke keer als ik Itunes gebruik deze gewoon normaal gebruiken met mijn Ipod aangesloten alsof de muziek gewoon op mijn Macbook staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Nee dat kan niet omdat iTunes alleen de muziek op je iPod zet die ook in je library staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
tweak_dude schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:28:
Nee dat kan niet omdat iTunes alleen de muziek op je iPod zet die ook in je library staat.
Dat hoeft niet perse waar te zijn.. Als je handmatig je iPod beheert, kan je muziek op je iPod zetten, en deze daarna uit je library gooien. Dan zou je de muziek misschien nog wel kunnen spelen vanaf je iPod door gewoon op je iPod te klikken onder het kopje devices..

Weet het niet zeker though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ScottB schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:46:
[...]

Is ook mogelijk inderdaad, maar de manier waarop iTunes hem bijhoudt bevalt me niet. Ik wil per album een map en alle losse nummers los. Ik weet het, ik ben een mierenneuker :+
Ik heb alle losse nummers in 1 (verzamel)album genaamd 'los'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

Eswip schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:57:
[...]

Dat hoeft niet perse waar te zijn.. Als je handmatig je iPod beheert, kan je muziek op je iPod zetten, en deze daarna uit je library gooien. Dan zou je de muziek misschien nog wel kunnen spelen vanaf je iPod door gewoon op je iPod te klikken onder het kopje devices..

Weet het niet zeker though
Hmm dat is niet echt de bedoeling, ik wil gewoon Itunes op m'n macbook kunnen draaien en dan de Ipod als bron gebruiken. En dan wil ik ook nog mijn Apple remote kunnen gebruiken voor iLife, maar dat gaat niet lukken dan.

Iemand dan geïntresseerd in een Ipod nano 1e generatie 4gig in het wit + dock.. bijde nieuw in verpakking (Nano zelfs gesealed)? PB maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Is het eigenlijk mogelijk om voor de verwijzingen naar bestanden die in iTunes staan en niet kloppen (naam van het nummer is veranderd bijvoorbeeld) allemaal in één keer een uitroepteken de laten zetten ? Ik heb dus een aantal nummers die niet meer kloppen (zie ene paar posts hierboven), maar ik weet niet precies welke allemaal niet kloppen en dat kan ik nu alleen controleren door rechtermuisknop -> info tonen te doen, en om dat nou bij elk nummer te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

fabulaus schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:28:
[...]

Hmm dat is niet echt de bedoeling, ik wil gewoon Itunes op m'n macbook kunnen draaien en dan de Ipod als bron gebruiken. En dan wil ik ook nog mijn Apple remote kunnen gebruiken voor iLife, maar dat gaat niet lukken dan.
Dat kan wel hoor. Je kunt MP3 files direct vanuit de finder naar je iPod slepen, en ze vanaf daar spelen in iTunes.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86614

Ik heb net mijn library even gecorrigeerd zodat ik niet tien artiesten per album heb. Ik wilde me daarna aanmelden bij Click and Buy om vervolgens via de Itunes MusicStore albumart binnen te slurpen. Maar aangezien ik geen achttien ben, lukt dat niet. Moet je al je gegevens correct opgeven of is alleen de naam en bankrekening voldoende? Vind het trouwens uberhaupt niet nodig/lekker gevoel dat ze mijn adres e.d. hebben. Iemand ervaring? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Anoniem: 86614 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:38:
Ik heb net mijn library even gecorrigeerd zodat ik niet tien artiesten per album heb. Ik wilde me daarna aanmelden bij Click and Buy om vervolgens via de Itunes MusicStore albumart binnen te slurpen. Maar aangezien ik geen achttien ben, lukt dat niet. Moet je al je gegevens correct opgeven of is alleen de naam en bankrekening voldoende? Vind het trouwens uberhaupt niet nodig/lekker gevoel dat ze mijn adres e.d. hebben. Iemand ervaring? :)
Is er een manier om dat gaautomatiseerd te doen? want ik heb wat veel muziek omdat allemaal handmatig na te gaan lopen...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86614

Ik heb het niet gevonden, maar had het niet bij al mijn albums. Je moet je album selecteren, dan bij alle nummers (gewoon even album met ctrl a selecteren) even 'deel van verzameling' aanvinken. Ik denk als je al je albums selecteert, dat het dan misgaat ;).

• Spacecowboy

Spacecowboy

Dat bewaar ik dan wel voor wat regenachtige zondagen ofzo; buiten dat heb ik mn muziek aardig mooi getagged verder :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Kan ik iTunes automatisch een playlist laten afspelen als ik mijn (windows) pc opstart?

Ik heb al eens geprobeerd om een playlist onder het mapje opstarten te plaatsen maar dan opent hij alleen iTunes zelf en speelt hij dus nog geen muziek af.

Wanneer ik bv met een spel in fullscreen ga, en iTunes staat nog open, staat er plots zwarte strepen in de tekst van iTunes:

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/11784/Afbeelding1-4.jpg

Hoe kan ik dit verhelpen? Als ik iTunes opnieuw opstart, is het wel weg

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 147672 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:56:
Wanneer ik bv met een spel in fullscreen ga, en iTunes staat nog open, staat er plots zwarte strepen in de tekst van iTunes:

[afbeelding]

Hoe kan ik dit verhelpen? Als ik iTunes opnieuw opstart, is het wel weg
Je kan niet voorkomen dat die strepen er komen. Je kan ze wel makkelijk verhelpen, volgens mij is het venster resizen en weer terugzetten genoeg, maar het is een kleine bug in iTunes...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hoe komt dat als ik een map in iTunes importeer, dat ik dan zoveel dubbele heb? Dus gewoon exacte kopieen? toch wel lichtelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Beta schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:17:
Hoe komt dat als ik een map in iTunes importeer, dat ik dan zoveel dubbele heb? Dus gewoon exacte kopieen? toch wel lichtelijk irritant.
Staat er toevallig een .m3u in de map? Dan importeert iTunes nl. alle mp3's plus alle mp3's die in die afspeellijst staan, wat dus meestal de mp3's zijn die in die folder staan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Daedalus schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:11:
[...]
Staat er toevallig een .m3u in de map? Dan importeert iTunes nl. alle mp3's plus alle mp3's die in die afspeellijst staan, wat dus meestal de mp3's zijn die in die folder staan.
JOAH! die m3u kan gewoon weg?
(het was me trouwens al eerder opgevallen, die m3u, maar nooit verder bij nagedacht :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Beta schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:13:
[...]

JOAH! die m3u kan gewoon weg?
(het was me trouwens al eerder opgevallen, die m3u, maar nooit verder bij nagedacht :()
Die m3u is niet meer dan een afspeelijst. Je kunt of de m3u toevoegen aan iTunes, of alle mp3's. Dat maakt niet zo gek veel uit, tenzij de volgorde in de afspeellijst wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Ik laat sinds kort iTunes mijn library beheren zodat filenames aangepast worden wanneer ik de tags aanpas. Dit werkt opzich prima maar nu merk ik dat iTunes lomp omgaat met sommige speciale tekens zoals het vraagteken. Deze worden vervangen door een underscore terrwijl het filesystem vraagtekens in bestanden/mappen prima aankan. Kan ik dit gedrag nog veranderen of maakt dit deel uit van de gebruiksvriendelijke ontweakbaarheid :P Ik zou namelijk liever hebben dat iTunes die tekens dan maar helemaal weglaat uit de bestands/map naam (zodat er geen underscore meer in voorkomen dus).
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.