Nieuwe iTunes (7) wat denken jullie ervan Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 30.455 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb een vraag en weet niet zo goed of hij hier wel thuispast.
wat ik wil is eigenlijk simpel

ik heb een ipod met ong. 30 playlisten erop staan die ik zelf samengesteld heb, als ik nu een paar van die playlisten wil weggooien is dat geen probleem. De mp3's die in die playlisten stonden blijven echter nog wel op je iPod aanwezig.

wat ik wil: is er een manier om alle mp3s op je ipod die NIET in een playlist zitten te deleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

pokeran schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:54:
ik heb een vraag en weet niet zo goed of hij hier wel thuispast.
wat ik wil is eigenlijk simpel

ik heb een ipod met ong. 30 playlisten erop staan die ik zelf samengesteld heb, als ik nu een paar van die playlisten wil weggooien is dat geen probleem. De mp3's die in die playlisten stonden blijven echter nog wel op je iPod aanwezig.

wat ik wil: is er een manier om alle mp3s op je ipod die NIET in een playlist zitten te deleten?
Ik weet niet of er een simpelere manier is, maar een smart playlist aanmaken met als regel 'is not in playlist xx' en dat een stuk of 30 keer :P

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 05-03-2007 22:57 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

haha nee k wil gewoon de mp3's weg van mn iPod om ruimte te maken voor andere mp3's. Dus om ze opnieuw in een playlist op te nemen lijkt me zinloos.

TENZIJ er een optie is om de nummers in een playlist ook 'fysiek' van je iPod weg te halen, maar voor zover ik weet is die er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:49

Scott

Ik ben, dus ik tweak

fsfikke schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:57:
[...]

Ik weet niet of er een simpelere manier is, maar een smart playlist aanmaken met als regel 'is not in playlist xx' en dat een stuk of 30 keer :P
Kan niet, je kunt muziek alleen verwijderen uit de 'Muziek'-sectie. Wat echter wel mogelijk is, is zo'n afspeellijst maken, dan alle nummers in die afspeellijst selecteren en de artiest bij allemaal veranderen in xxxx. Dan ga je naar muziek, sorteer je op Artiest, selecteer je alle xxxx'en en druk je op delete :)
pokeran schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:59:
haha nee k wil gewoon de mp3's weg van mn iPod om ruimte te maken voor andere mp3's. Dus om ze opnieuw in een playlist op te nemen lijkt me zinloos.

TENZIJ er een optie is om de nummers in een playlist ook 'fysiek' van je iPod weg te halen, maar voor zover ik weet is die er niet
Als je ze alleen van je iPod wilt hebben, kun je die nummers opnemen in een aparte playlist (zoals hierboven beschreven), en dan vink je de checkboxes voor de nummers uit. Dan ga je naar je iPod-instellingen, selecteer je 'Alleen gemarkeerde onderdelen synchroniseren' en dan staan je nummers niet meer op je iPod. Als je ze ook uit iTunes wilt hebben, kun je eens kijken naar de optie die ik hierboven gaf :)

Ik heb ook nog een vraag, is een crosspost uit het iPod-topic, maar vond hem hier ook wel passen:

Soms blijft m'n iPod (volgens mij volstrekt willekeurig) halverwege het nummer hangen, verspringt dan tot het eind van het nummer -1 seconde (hij slaat dus bijv. een halve minuut over oid), en doet niks meer. In de 'titelbalk' staat een play-icoontje en op het moment dat ik op volgende druk dan gaat hij ook naar de volgende nummer...

Ik heb gevonden bij welke nummers dit gebeurt, alleen de oorzaak en oplossing weet ik (nog) niet. De nummers waarbij dit gebeurt, zijn die waarvan ik ze los had (dus geen album waar ze op staan/stonden). Als ik er dan later toch een album van heb, dan verwijder ik de losse nummers en laat de verwijzingen in iTunes nu naar het nieuwe nummer verwijzen. Ik denk dat het daarbij fout gaat, alleen weet ik dus nog niet waar, want in iTunes kan ik de (nieuwe) nummers dus wel gewoon afspelen. Voorbeeldje:

Ik heb Wish I Could Fly - Roxette als los nummer in F: staan. Nu heb ik een nieuw album erbij waar dat nummer opstaat, die staat in F:/A Collection Of Roxette Hits - Roxette. In deze map staat 'Wish I Could Fly ook, maar dit is het nieuw verkregen nummer, die ik tegelijk kreeg met het album dus. Dit nieuwe nummer is iets korter (geen idee waarom, maarja). Ik verwijder Wish I Could Fly uit F:, iTunes herkent het nummer dan dus niet meer, maar ik verwijs hem dan naar F:/A Collect Of Roxette Hits - Roxette. Ditzelfde doe ik bij andere nummers van het album en daarbij treden dan dezelfde problemen op.

Inderdaad, gaat over een iPod, maar ik heb het idee dat het in iTunes fout gaat, hoewel die het nummer dus wel goed af kan spelen...

[ Voor 15% gewijzigd door Scott op 05-03-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Nu in software update te downloaden:

iTunes 7.1

Met iTunes 7.1 en Apple TV kunt u in uw woonkamer genieten van uw favoriete, uit iTunes afkomstige, films, tv-programma's en muziek. iTunes 7.1 heeft bovendien een nieuwe, schermvullende Cover Flow-functie en bevat verbeterde sorteermogelijkheden waarmee u kunt bepalen hoe iTunes uw favoriete artiesten, albums en nummers sorteert.

Quictime 7.1.5

QuickTime 7.1.5 verhelpt een aantal problemen en ernstige beveiligingsrisico's. Deze update wordt aanbevolen voor alle gebruikers van QuickTime 7.

Vooral de fullscreen modus van CoverFlow in iTunes is een leuke nieuwe feature. En natuurlijk de compatibiliteit met de AppleTV zat er aan te komen.

Updaten die iTunes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zou wel willen:
[code]Please quit iTunes before continuing with this update.[/code] :(
Nog iemand anders die dit ziet? iTunes is uit natuurlijk, moet ik wellicht iTunes Helper en iTunes DashboardClient afschieten? Kan dat kwaad?

[ Voor 0% gewijzigd door Zpottr op 06-03-2007 00:02 . Reden: OS X schijnt multi user te zijn ;) En al die users kunnen iTunes runnen... ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 08:54

t-h

het ziet ernaar uit dat een van de meest simpele fixes teveel gevraagd was. TV Shows kunnen in de Album View nog steeds niet gegroepeerd worden per seizoen (en dus per DVD-cover), maar alle zes seizoenen 24 blijven in een lange lijst onder elkaar staan.

Sorting Fields. Kan leuk zijn, maar moeten per bestand worden aangepast. Meerdere tegelijk kan niet. Lastig karwei als je 7600+ songs hebt. Not to mention TV.

Wel een leuk blauw icoontje voor de iPod in iTunes (nu nog in Finder).

Full-screen modus Cover Flow. Kan schattig zijn, maar om de 6e track van een album af te spelen wordt het al wat lastiger. Liever Front Row.

Conclusie: Het lange wachten niet waard. Laat staan het invullen van de Provide iTunes Feedback functie.

Tip: zoeken naar Apple TV's staat automatisch aan. Zet het uit, wordt je PC of Mac respectievelijk minder langzaam of nog sneller van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

WTF :?

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/33wy0jp.gif

Weet iemand hoe opeens al die blokjes er zijn gekomen na de upgrade naar 7.1?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoStra
  • Laatst online: 22-05-2016
Weet iemand of het nu wel goed werkt met Vista?

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50620

Iemand een idee hoe ik het plaatje van mijn cover-art kan vervangen? Ik heb er een instaan van een album maar die is veel te klein. Ik zou hem graag vervangen voor een hogere resolutie afbeelding. Echter is er nergens een optie om dit te vervangen. Ik bedoel dus niet de illustratie linksonder in het scherm maar in de 3d weergave bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In iTunes krijg je dat alleen voor elkaar door eerst de cover afbeelding te wissen bij de bestanden (selecteren, alt-I, vinkje weghalen bij cover, OK) en vervolgens weer toevoegen (alt-i, sleur-en-pleur cover, OK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

NoStra schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:35:
Weet iemand of het nu wel goed werkt met Vista?
Volgens iemand op de frontpage zijn er diverse problemen met Vista verholpen (je hoeft de eerder beschikbaar gestelde tool als het goed is niet meer te draaien) maar zouden er ook nog Vista problemen niet zijn gefixed. De fixed met betrekking tot Vista gelden alleen voor de 32 bits versie overigens (wat gelijk ook de reden is dat ik nog geen 64 bits os draai gezien de huidige houding van dit soort bedrijven).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
leokennis schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:36:
Weet iemand hoe opeens al die blokjes er zijn gekomen na de upgrade naar 7.1?
Das raar, die blokjes kreeg je bij de vorige versie als je id3v2.4 (Unicode) tags gebruikte, en die slikte iTunes nog niet goed. Dat was een bekende bug - misschien dat de fix hiervoor in 7.1 weer een nieuwe bug introduceert? Wat gebeurt er als je de files uit de library kiepert en ze weer importeert?

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 06-03-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202119

Ik heb hem net binnengehaald voor mijn iMac en mijn Xp slettenbak. Ik moet er nog even rustig voor gaan zitten of ik het wat vind of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50620

Dreamvoid schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:44:
In iTunes krijg je dat alleen voor elkaar door eerst de cover afbeelding te wissen bij de bestanden (selecteren, alt-I, vinkje weghalen bij cover, OK) en vervolgens weer toevoegen (alt-i, sleur-en-pleur cover, OK).
Ik krijg dit niet voor elkaar. Ik selecteer alle songs en dan alt-i. Ik krijg alleen een ping en er gebeurd verder niks. Ook bij selectie van slechts één song krijg ik dit. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Je moet command(appeltje)-I doen ;)

(zie ook File->Get Info)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01 09:14
Anoniem: 50620 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:00:
[...]

Ik krijg dit niet voor elkaar. Ik selecteer alle songs en dan alt-i. Ik krijg alleen een ping en er gebeurd verder niks. Ook bij selectie van slechts één song krijg ik dit. Wat doe ik verkeerd?
andere sneltoets? kan ook gewoon door rechter-muisklik en info tonen

edit: te laat natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door memento__mori op 06-03-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echte vernieuwingen om WOW te zeggen, zitten er niet in, coverflow, is niks voor mij 60gb aan muziek... per album/vinyl op google zoeken, is echt wat te veel werk. heb het al eens gedaan, zat 3uur, en ik had nog maar 10% van me library gedaan...
wss zitten de vernieuwingen in de code (fixes enz)

het start wel wat sneller op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Cover art kun je natuurlijk gewoon via itunes zelf op laten halen (kost je dan zelf ook geen tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:29:
Cover art kun je natuurlijk gewoon via itunes zelf op laten halen (kost je dan zelf ook geen tijd).
Of als je geen account hebt met een applescriptje (ook in Windows? dat weet ik niet.).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Dreamvoid schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:44:
Detail: je moet het vinkje aanzetten, niet uit ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ScottB schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:02:
Kan niet, je kunt muziek alleen verwijderen uit de 'Muziek'-sectie. Wat echter wel mogelijk is, is zo'n afspeellijst maken, dan alle nummers in die afspeellijst selecteren en de artiest bij allemaal veranderen in xxxx. Dan ga je naar muziek, sorteer je op Artiest, selecteer je alle xxxx'en en druk je op delete :)
In iTunes kan je in een willekeurige playlist files verwijderen hoor. Daar hoef je dus niet heel moeilijk voor te doen met renames. De short-key is shift+delete in windows als ik het goed heb en dan krijg je de vraag of je ook de files zelf wilt verwijderen.
Uiteraard heb je dan alsnog wel je playlist nodig om snel op te zoeken welke het allemaal zijn.

De laatste keer dat ik mijn ipod syncte is al weer even geleden, maar ik gebruikte daar een random playlist voor die complete albums tot samen 18GB pakte en elke keer dat ik dat synchronizeerde ging dat prima en werden songs verwijderd die ik niet meer in die playlist had staan. Dus als je een playlist maakt van songs die er wel op moeten staan, zou je in theorie daarmee moeten kunnen syncen om zo automatisch ruimte te maken. Hoe goed dat samen met die playlists op de ipod zelf werkt durf ik niet te zeggen, dat heb ik nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Laatst online: 30-01 17:16
ACM schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:22:
[...]

In iTunes kan je in een willekeurige playlist files verwijderen hoor. Daar hoef je dus niet heel moeilijk voor te doen met renames. De short-key is shift+delete in windows als ik het goed heb en dan krijg je de vraag of je ook de files zelf wilt verwijderen.
Uiteraard heb je dan alsnog wel je playlist nodig om snel op te zoeken welke het allemaal zijn.
Probeer jij maar eens een mp3tje te verwijderen (dus naar de Trash/Prullenbak van je OS zoals ScottB bedoeld) vanuit een playlist (zoals Recently Added). Dat kan niet... :)

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Laatst online: 30-01 17:16
De nieuwe iTunes 7.1.59 is overigens een stuk sneller (althans op de Mac) dan de vorige versie. Vooral de snelheid van CoverFlow en het taggen van mp3's gaat een stuk sneller!

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

MarkvE schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:57:
[...]

Probeer jij maar eens een mp3tje te verwijderen (dus naar de Trash/Prullenbak van je OS zoals ScottB bedoeld) vanuit een playlist (zoals Recently Added). Dat kan niet... :)
Jawel hoor. Hoe het in Windows werkt weet ik niet maar op de Mac is het option (alt) - delete en dan gooi je 'm echt weg. Ook vanuit de Recently Added oid.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zpottr schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:16:
[...]

Of als je geen account hebt met een applescriptje (ook in Windows? dat weet ik niet.).
Hoe dan? Heb wat zitten googlen, maar het is altijd via amazon en dergelijke sites dat hij de covers afhaalt.

Probleem hiervan is, dat mijn collectie bestaat uit vinyls/albums, met het genre schranz, techno, jump, trance, etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 12:13
Ok, heb ook de nieuwe itunes gedownload (mac), maar heb er nu een probleempje mee gekregen. Ik krijg het niet voor elkaar om afleveringen van een tv serie op de goede volgorde gesorteerd te krijgen. Normaal ging dat automatisch als je op de header van de kolom programma klikte, maar als ik dat nu doe worden de afleveringen op alfabetische volgorde gesorteerd :(

Ik heb alle afleveringen netjes getagged, met programmanaam, seizoensnummer en afleveringnummer.

Nu zie ik wel een nieuw tabblad, genaamd sorteren, maar ik kan nog even niet vinden wat ik in die velden daar in kan / moet vullen. Kon het ook ff niet vinden in de help functie, dus als iemand het al weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Zpottr schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:39:
[...]

Jawel hoor. Hoe het in Windows werkt weet ik niet maar op de Mac is het option (alt) - delete en dan gooi je 'm echt weg. Ook vanuit de Recently Added oid.
Als ik (in Windows XP) naar onlangs toegevoegd (Nederlandse versie) ga en ik probeer daar met alt delete iets te verwijderen, gebeurt er niks hoor. Als ik het nummer selecteer en naar bewerken ga, is verwijderen grijs (wat dus wil zeggen dat je er niet op kunt klikken). Wellicht een verschil tussen Mac en Windows ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ScottB schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 00:23:
[...]

Als ik (in Windows XP) naar onlangs toegevoegd (Nederlandse versie) ga en ik probeer daar met alt delete iets te verwijderen, gebeurt er niks hoor. Als ik het nummer selecteer en naar bewerken ga, is verwijderen grijs (wat dus wil zeggen dat je er niet op kunt klikken). Wellicht een verschil tussen Mac en Windows ?
[shift]-[del] dan? [ctrl]-[del]? [ctrl]-[alt]-[del] ;) ? Weet ik veel, kan het niet proberen hier. Ik reageerde op mensen hierboven die stelden dat het niet mogelijk was - zonder vermelding van OS. En dat klopt dus niet :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een scenario waar ik zo 1-2-3 geen oplossing voor weet, misschien kunnen jullie me in de juiste richting duwen.

Op mijn MacBook staat een beperkte selectie (een GB of 5) van mijn totale muziekverzameling (die op een NAS staat, een GB of 100). Die beperkte verzameling gebruik ik in iTunes. Echter, wanneer ik thuis ben, heb ik verbinding met mijn NAS en zou ik ik graag uit alle muziek willen kunnen kiezen.

Wat is een mooie manier om snel en makkelijk te kunnen switchen van library en hoe ga ik dan te werk? Is er een (liefst grafische) tool voor die mij het werk uit handen kan nemen? En die eventueel ook de library op verzoek of gescheduled bijwerkt?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139602

Servor schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:48:
Ik heb een scenario waar ik zo 1-2-3 geen oplossing voor weet, misschien kunnen jullie me in de juiste richting duwen.

Op mijn MacBook staat een beperkte selectie (een GB of 5) van mijn totale muziekverzameling (die op een NAS staat, een GB of 100). Die beperkte verzameling gebruik ik in iTunes. Echter, wanneer ik thuis ben, heb ik verbinding met mijn NAS en zou ik ik graag uit alle muziek willen kunnen kiezen.

Wat is een mooie manier om snel en makkelijk te kunnen switchen van library en hoe ga ik dan te werk? Is er een (liefst grafische) tool voor die mij het werk uit handen kan nemen? En die eventueel ook de library op verzoek of gescheduled bijwerkt?

Een 2e mac/pc plaatsen met alle muziek vanop je nas en deze dan laten 'delen" via iTunes

zelf heb ik op mn MacBook ongeveer 5gig aan muziek staan in een apparte playlist 'muziek op macbook" al de rest staat op een externe hd. dan weet ik zelf perfect, als men externe hd eraan hangt dat ik alles kan beluisten, en anders enkel de playlist 'muziek op macbook"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34
Ik heb nu al een tijdje het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.noflow.nl/files/screenshot_itunes.png

De letters van de categorieën gaan raar doen, als ik naar de 'normale' view ga en dan terug naar coverflow zijn ze weer normaal maar meestal slechts voor een kleine periode. Hebben meer mensen hier last van?

Mijn excuses als het al aan bod is gekomen, ik heb een aantal maal gezocht maar niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 22:46
Ja hier had ik eenmalig last van, na een herstart was het gefixt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:47
Hercul3s schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:32:
Ik heb nu al een tijdje het volgende probleem:

[afbeelding]

De letters van de categorieën gaan raar doen, als ik naar de 'normale' view ga en dan terug naar coverflow zijn ze weer normaal maar meestal slechts voor een kleine periode. Hebben meer mensen hier last van?

Mijn excuses als het al aan bod is gekomen, ik heb een aantal maal gezocht maar niks kunnen vinden.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Gebruik jij toevallig het programma You Control Tunes?
Ik heb zo het gevoel dat het daar aan ligt.

edit. Et voila:
Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/_upload/img/13/Afbeelding3.png

[ Voor 7% gewijzigd door Gabliboeba op 07-03-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 15:34
Gabliboeba schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:55:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Gebruik jij toevallig het programma You Control Tunes?
Hm, ik gebruik GimmeSomeTune. Zou het kunnen dat het daaraan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik gebruik niks extra, en heb dit probleem al van toen 7.0 net uit was. Niet echt erg, maar toch wel irritant. Ik had verwacht dat het tegen nu wel opgelost zou zijn, maar niet dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:36
F e r o x schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:34:
Ik gebruik niks extra, en heb dit probleem al van toen 7.0 net uit was. Niet echt erg, maar toch wel irritant. Ik had verwacht dat het tegen nu wel opgelost zou zijn, maar niet dus ...
Geldt ook voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 03-05 22:30
Ja, volgens mij een standaard iTunes bug. Als je je window even resized gaat het als het goed is weg.. ik heb er overigens na de update naar 7.1 geen last meer van gehad, maar wat niet is kan nog komen..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Servor schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:48:

Wat je zou kunnen doen is het volgende.

1) Een backup maken van je huidige library.
2) iTunes leeggooien
3) iTunes opstarten met Alt ingedrukt houden
4) Een nieuwe bibliotheek aanmaken en die noemen NAS (oid)
5) Al je bestanden vanaf je NAS hier ingooien (ik weet niet hoe je connect met je NAS, maar volgens mij maakt dit weinig uit).
6) iTunes sluiten
7) iTunes openen met Alt ingedrukt houden
8) Kiezen of je de NAS library wil gebruiken ofwel je 'normale' library

En dit doe je elke keer, waar je ook maar bent. Zonder extra tools etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gabliboeba schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:55:
[...]

edit. Et voila:
[afbeelding]
Ik heb dit probleem ook, wanneer ik een spel speel, terwijl iTunes openstaat, effe resizen en het is weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:09

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Als totale iTunes n00b, heb ik me aan dit programma begeven op aanraden van mijn vrienden en collega's. Vooral de albumart, gapless playback, podcasts luisteren, en catergoriseren playlisten van mijn muziek beschouw(de) ik als aanwinst voor het programma.

Na aangenaam verrast te worden met het invullen van een credit card nummer om een iTunes account aan te maken om albumart op te halen, heb ik de 270 GB aan muziek van mijn server getracht in één keer in te laden.

Resultaat? iTunes traag als dikke stront, niet mee te werken laat staan automatisch albumart en gapless playback te verzamelen via internet.

Enfin alles gedelete in iTunes.

Nu ben ik om eens te beginnen albums handmatig aan het toevoegen. Echter heb ik nog wat vragen:
  1. Is het mogelijk zelf een albumhoes toe te voegen, ipv te wachten eer dat iTunes Store ze zelf heeft toegevoegd.
  2. Soms, niet bij alle albums worden albums niet als een album gezien, maar als losse liedjes met als gevolg dat bij de albumart 25.000 hoesjes staan van allemaal losse liedjes.
Voor de rest bevalt het me prima, en ben ik nu uit aant kijken voor een iPod.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bedankt voor de tips mensen, maar ik heb toch maar besloten m'n 80GB MacBook HD te upgraden naar een 160GB exemplaar. Ik zag dat mijn MP3 folder 'slechts' 68GB was, samen met mijn foto map van 9GB laat me dat nog ruim 80GB over dan. Meer dan genoeg om al mijn data altijd bij me te hebben en af en toe een sync te doen om alles bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Meesta antwoorden staan in dit topic maar om je toch te helpen ;)
Als je met je rechter muis op een liedje klikt > get info krijg je een window met een tabblad albumart. Daar kan je jpg's naar toe slepen, ook tijdens het afspelen kan je linksonder je art naartoe slepen.
Voor die albums moet je alle liedjes van een album selecteren, weer naar get info gaan en dan zorgen dat album artist hetzelfde is.

offtopic:
270GB is ook wel _heeel_ veel muziek he, daar zou elk programma moeite mee hebben.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

loewie-643- schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:57:Resultaat? iTunes traag als dikke stront, niet mee te werken laat staan automatisch albumart en gapless playback te verzamelen via internet.
In het begin bouwt iTunes de bibliotheek op, analyseert alle nummers op volume en gapless playback. Zeker met 270 GB kan dat wel even duren.
[quote]
• Is het mogelijk zelf een albumhoes toe te voegen, ipv te wachten eer dat iTunes Store ze zelf heeft toegevoegd.Dat kan. Zie iTunes: How to Add Artwork to Songs. Het is wel geschreven voor een oude iTunes versie, maar werkt nog steeds.
• Soms, niet bij alle albums worden albums niet als een album gezien, maar als losse liedjes met als gevolg dat bij de albumart 25.000 hoesjes staan van allemaal losse liedjes.
Als het om een verzamelalbum gaat: selecteer alle nummers > rechtsklik > info en zet daar Verzameling op "Ja". Zorg er ook voor dat de naam van het album van alle nummers hetzelfde is.

edit:
laat :z krijg je als je linkjes gaat zoeken :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Is het nu mogelijk de volume analyse te wissen voor alle nummers (en overnieuw te laten doen)? iTunes heeft namelijk bij mij flink wat steken laten vallen op dat gebied. Veel nummers zijn niet in-line wat betreft volume en dat is erg irritant bij part shuffle en andere playlists.

Ik heb ooit een scriptje voor de Apple gevonden die deze info kon resetten maar gezien ik Windows draai gaat die vlieger helaas niet op voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Pfff 7.1 fucked het hier wel heel erg op zeg;

-Eerst plaatst het achter elke tag een blokje; niet in de tag zelf maar hij laat het wel zien.
-Vervolgens delete 'ie alle tag info van al mijn AC/DC nummers :?
-Vervolgens moet ik mijn _hele_ iPod opnieuw syncen.
-Vervolgens laat 'ie bij nieuw toegevoegde albums opeens geen albumart meer zien, ookal heb ik een folder.jpg èn in elk nummer embedde albumart.

Echt waar...als er een betere oplossing was om mijn iPod mee te syncen via Foobar had ik het vandaag al geüninstelled. Traag en bloated gedrocht.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-04 10:07
Ik speelde net een nummer af via de inbox van gmail, maar het volume was stukken hoger dan wanneer ik een nummer in itunes afspeel (ik schrok me het apelazerus iig). En dat terwijl het volumebalkje in Itunes op zijn max staat. Heb ik qua volume iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ hmmm de volume regeling van iTunes controleert (als je dat aan hebt staan) automatisch op het geluidsniveau. Dit probeert iTunes te levelen zodat alle nummers ongeveer even hard zijn. iTunes stelt vooral nummers naar beneden bij. Gmail doet dit hoogstwaarschijnlijk niet. Dit is denk ik de reden waarom het geluidsniveau zo verschillend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hmm, is het mogelijk om een bibliotheek opnieuw op te bouwen (dat wil zeggen, alles eruit en opnieuw er weer in) zonder de playlists te verliezen ? Ik wil dus, omdat veel bestanden zijn verplaatst en er niet instaan of er dubbel instaan, de bibliotheek opnieuw opbouwen, alleen dan verlies ik al mijn playlists ook... Of is er een andere manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ik zit met een probleem. Ik heb bij een aantal nummers het verkeerde albumart geplaatst. Hoe kan ik die (handmatig) verwijderen? Ik wil graag alle albumarts van alle albums verwijderd hebben. Hoe doe ik dit?

En is het ook mogelijk om albumart per album toe te voegen? Ik moet telkens per nummer de albumart toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Gabliboeba schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:14:
En is het ook mogelijk om albumart per album toe te voegen? Ik moet telkens per nummer de albumart toevoegen.
Meerdere nummers selecteren (shift) en dan de albumart instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Bor de Wollef schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:18:
[...]

Meerdere nummers selecteren (shift) en dan de albumart instellen.
Ok, en hoe verwijder ik de huidige albumarts? Ik heb bij sommige nummers wel 3 albumarts staa. (beetje lopen knoeien vorige week :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Gabliboeba schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:23:
[...]

Ok, en hoe verwijder ik de huidige albumarts? Ik heb bij sommige nummers wel 3 albumarts staa. (beetje lopen knoeien vorige week :()
Rechtsklik op nummer -> Info tonen -> Illustraties -> klikken op de illustratie die je wilt verwijderen en vervolgens klik je op Verwijderen.
Zo werkt het op Windows, in OS X zal het misschien iets anders zijn, maar dat weet ik niet want ik heb nog geen Mac.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Bedankt jongens. Ik ben echter op een anders probleempje gestuit.
Ik heb dus een aldum gedownload (U218 singles) en daar zitten 2 duetten bij. Als ik bij coverflow kijk heb ik daar dus 3 dingen staan (16 nummers en 2 nummers apart)
Hoe kan ik die 2 nummers bij het normale album voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik heb het volgende gare probleem.

Ik wilde m'n iPod gaan registreren, via de wizard in iTunes,
Alleen geeft de wizard als country 'United States' aan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6acc7a974f9f90a4a18d771a2203bb44/full.png

Dus geprobeerd dat te veranderen, op één of andere manier kan dat niet via de apple site, maar wel weer via iTunes:

Via de button "View Account",

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/48e23a28010503fd6290e7dc945bcc34/full.png

kom ik hier:

Maar... Country staat hier wel op NLD...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8064adb949f0aa1165e26f10bf81174e/full.png

Die naar een ander land veranderen en weer terugzetten gaat wat moeilijk aangezien je betalingsopties moet kiezen..

Iemand een andere suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Kaspers schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:15:
Ik heb het volgende gare probleem.

Ik wilde m'n iPod gaan registreren, via de wizard in iTunes,
Alleen geeft de wizard als country 'United States' aan:
-knip-
En wat als je via iTunes naar de iTunes Store gaat en daar je account registreert en vervolgens een 'review' te doen. Dan kan je ook Nederland selecteren.

Trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/48e23a28010503fd6290e7dc945bcc34/full.png

Ik geloof dat je iets vergeten bent te blurren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ja dat ben ik op meedere plekken vergeten, maarja mensen op GoT hebben gelukkig nog wel een gezond verstand.

Ik zal je tip eens tryen..

// uhm kan die link niet echt vinden.. nog een aanwijzing ?

[ Voor 18% gewijzigd door Kaspers op 09-03-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Gabliboeba schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:52:
Bedankt jongens. Ik ben echter op een anders probleempje gestuit.
Ik heb dus een aldum gedownload (U218 singles) en daar zitten 2 duetten bij. Als ik bij coverflow kijk heb ik daar dus 3 dingen staan (16 nummers en 2 nummers apart)
Hoe kan ik die 2 nummers bij het normale album voegen?
Door bij de album-artist U2 in te vullen krijg je dat. Jouw probleem is precies de reden voor de introductie van die tag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Zpottr schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 00:43:
[...]

[shift]-[del] dan? [ctrl]-[del]? [ctrl]-[alt]-[del] ;) ? Weet ik veel, kan het niet proberen hier. Ik reageerde op mensen hierboven die stelden dat het niet mogelijk was - zonder vermelding van OS. En dat klopt dus niet :)
Verrek, ctrl + shift + delete werkt wel :) Weer iets nieuws ontdekt, dank je :)
ScottB schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:15:
Hmm, is het mogelijk om een bibliotheek opnieuw op te bouwen (dat wil zeggen, alles eruit en opnieuw er weer in) zonder de playlists te verliezen ? Ik wil dus, omdat veel bestanden zijn verplaatst en er niet instaan of er dubbel instaan, de bibliotheek opnieuw opbouwen, alleen dan verlies ik al mijn playlists ook... Of is er een andere manier ?
Iemand die hier nog iets op weet ?

edit: Oeps, niet aan gedacht dat de laatste post van mij was 8)7 :$

[ Voor 3% gewijzigd door Scott op 10-03-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 12:13
Iemand misschien een oplossing voor mijn probleem van hierboven ergens. Ik neem aan dat ik niet de enige ben met series in iTunes.

Kort samengevat is mijn probleem dus dat ik mijn series niet meer gesorteerd krijg op de goede volgorde, maar alleen op alfabetische volgorde. Er is bij de informatie over een bestand wel een tabblad toegevoegd met sorteeropties, maar ik heb geen idee hoe dat werkt of wat ik daar moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Wat ik me afvraag is, of iTunes de informatie die je in de bibliotheek handmatig bijwerkt: Artiest, Album, Jaartal, Tracks, Genre wordt weggeschreven als ID3 Tag informatie aan een bestand, of dat als je je pc weer eens geformateerd hebt je weer alles opnieuw mag doen?

En of het ook mogelijk is ID3 tag informatie op te halen zoals een CDDB voor mp3's?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 15:17
Die info wordt inderdaad naar de ID3 tags weggeschreven.
Album info kan automatisch worden binnengehaald, maar zover ik weet alleen op moment dat je een cd importeert (ript dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

tweak_dude schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:48:
Die info wordt inderdaad naar de ID3 tags weggeschreven.
Album info kan automatisch worden binnengehaald, maar zover ik weet alleen op moment dat je een cd importeert (ript dus).
Ook als je de bestanden op een andere pc hebt staan middels een netwerk?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-04 14:50
Mijn ervaring is dat dat iTunes steeds trager wordt.
Ik draai nu Vista, maar ook in XP is het zo traag als dikke stront.
Met slechts 750 nummers in de bibliotheek(3,5GB, kom op, dat moet kunnen zonder haperingen)
Schokt iTunes aan alle kanten, moet ik secondes wachten voordat ik door menu's heen kan scrollen.

Oudere versies werken nog wel lekker trouwens, maar ben al overgestapt op WMP 11 :X

Oja, aan m'n PC ligt het écht niet...P4 3,0 GHz, 1gb ram, ati 9600PRO... daarmee mag je toch wel verwachten dat iTunes soepel draait?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00
stijnos1991 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:18:
Mijn ervaring is dat dat iTunes steeds trager wordt.
Ik draai nu Vista, maar ook in XP is het zo traag als dikke stront.
Met slechts 750 nummers in de bibliotheek(3,5GB, kom op, dat moet kunnen zonder haperingen)
Schokt iTunes aan alle kanten, moet ik secondes wachten voordat ik door menu's heen kan scrollen.

Oudere versies werken nog wel lekker trouwens, maar ben al overgestapt op WMP 11 :X

Oja, aan m'n PC ligt het écht niet...P4 3,0 GHz, 1gb ram, ati 9600PRO... daarmee mag je toch wel verwachten dat iTunes soepel draait?!
Hier draait het zonder enige hapering (op cocerflow na soms dan, maar das niet zo gek, heb nogal wat albums.) Mijn collectie is 10x zo groot als die van jou, dus daar kan het niet aan liggen. M'n specs zijn misschien een tikje beter, maar ik denk toch dat er softwarematig iets misloopt bij jou.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 12:08
Hier iTunes 7.1, op dit moment 2601 mp3's (allemaal geimporteerd van cd's uit mijn collectie) en allemaal met hoge kwaliteits covers. Ik bedien iTunes in de coverflow weergave en gaat heerlijk soepel. Zie mijn sig voor hardware specs.

[ Voor 8% gewijzigd door ericafterdark op 11-03-2007 21:34 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
@ tAnk;
Dat is imo niet echt een eerlijke vergelijking. De Windows versie van iTunes is naar mijn ervaring véél trager dan de Mac versie (vooral qua interface). Plus dat jouw systeem ook nog eens sneller is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik moet je gelijk geven..... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

MarkvE schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:57:
Sja, net nog even opnieuw geprobeerd, in windows dus. Track toegevoegd door hem in mijn itunes te slepen, track opgezocht in mijn smart play list 'Last played: never' en verwijderd door te selecteren en het indrukken van 'shift+del'. Kreeg de vraag of ik ook de file zelf wilde verwijderen of alleen de vermelding en hup, weg is ie. Inclusief de directory waar ie in stond aangezien dit de enige song van die artiest was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Nu ik iTunes een week of drie gebruik, is mijn mening de volgende:
  • Je waardeerd je muziekcollectie nu die er eenmaal mooi opgemaakt in je iTunes bieb staat met afbeeldingen, tag informatie etc.
  • Ik luister meer albums dan ooit te voren
  • Het invoeren van een album gaat naar mijn mening redelijk tot snel, tag informatie dient natuurlijk te worden opgehaald, album-art. etc. Maar toch.
  • Opstarten van iTunes als je zo'n 30 Gigabyte aan muziek hebt is niet echt om over te schrijven, ondanks dat de muziek van mijn netwerkafkomt moet ik zeggen dat met de AlbumCoverflow, je minimaal 2 keer door je albums heen moet bladeren eer dat alles vloeiend overkomt
Tot zover

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sinds ik die nieuwe versie heb geinstalleerd is het alleen maar slechter geworden. Ik was Itunes de laatste tijd al zat aan het worden... Het buitensporige geheugengebruik van bijna 100mb op een bak met 768mb ram is niet leuk meer. Memory leaks anyone??
Maar nu heb ik voortdurend haperingen tijdens het afspelen! Als ik een beetje internet in Firefox stottert de muziek bij het bladeren en scrollen.
Als ik helemaal niets doe tijdens het afspelen, gaat de boel alsnog knetteren en stotteren na een korte tijd.

Met andere woorden: is er een proggie dat lijkt op Itunes (ik wil ook mijn Ipod onderhouden) maar dat dan WEL goed geprogrammeerd is en ongeveer dezelfde functies heeft?

Sorry voor dit relaas, maar Itunes frustreert mij :X

Edit: nu ik even teruglees ben ik niet de enige met dit probleem... Ik heb overigens 68gb aan muziek, 9780 nummers bij elkaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Nyarlathotep op 15-03-2007 21:04 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Nou dan kan ik je vertellen dat ik blij ben met 2048 aan PC6400, want iTunes slokt hier een gortige 621 MB weg aan werkgeheugen in coverflow mode en met 31 GB aan muziek onder Vista Home Premium 64 Bit.

Geloof je niet?

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/iTunes621.jpg

tada

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
loewie-643- schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:57:
Nou dan kan ik je vertellen dat ik blij ben met 2048 aan PC6400, want iTunes slokt hier een gortige 621 MB weg aan werkgeheugen in coverflow mode en met 31 GB aan muziek onder Vista Home Premium 64 Bit.

Geloof je niet?

[afbeelding]

tada
Ik gok dat Vista hiervan de boosdoener is en niet iTunes. Tenzij dat nog een van de problemen is met Vista.

Hier op Windows XP met iTunes 7.1.1 gebruikt iTunes ongeveer 95 MB met Cover Flow ingeschakeld. En dat met een 34,4 GB aan muziek.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nyarlathotep schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:01:
Sinds ik die nieuwe versie heb geinstalleerd is het alleen maar slechter geworden. Ik was Itunes de laatste tijd al zat aan het worden... Het buitensporige geheugengebruik van bijna 100mb op een bak met 768mb ram is niet leuk meer. Memory leaks anyone??
Maar nu heb ik voortdurend haperingen tijdens het afspelen! Als ik een beetje internet in Firefox stottert de muziek bij het bladeren en scrollen.
Als ik helemaal niets doe tijdens het afspelen, gaat de boel alsnog knetteren en stotteren na een korte tijd.

Met andere woorden: is er een proggie dat lijkt op Itunes (ik wil ook mijn Ipod onderhouden) maar dat dan WEL goed geprogrammeerd is en ongeveer dezelfde functies heeft?

Sorry voor dit relaas, maar Itunes frustreert mij :X

Edit: nu ik even teruglees ben ik niet de enige met dit probleem... Ik heb overigens 68gb aan muziek, 9780 nummers bij elkaar.
Het is een beetje vloeken in de kerk, maar goed nadat iTunes met zijn gebrekkige niet-standaard taginterpretatie al mijn muziek had verneukt in 7.1 (had gelukkig nog een backup), heb ik het eens met Winamp + ml_ipod geprobeert...nu speel ik mijn muziek af in Foobar (dat deed ik al) maar ik sync via Winamp + ml_ipod; dat gaat precies net zo als in iTunes (zelfde functies, smart playlists, random-fill, syncen van playcount, ratings, podcasts, last.fm etc.) alleen dan zonder exorbitant geheugengebruik en zonder vage bugs...

Overigens kan ik niet nalaten te zeggen dat Foobar hier (uiterlijk), ook met complete database van 60GB aan mp3's, terwijl er ongeveer 25 plugins draaien precies 12mb RAM gebruikt :)

[ Voor 7% gewijzigd door sjaakaq op 16-03-2007 21:40 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Op een Mac, vreet iTunes inderdaad RAM als Coverflow aanstaat met 25 GB aan muziek. Maar de gewone browser trekt maar 60 MB, dat valt dan wel mee ;) Ik gebruik zelf Coverflow bijna niet, vind het meer een pats feature ;)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470

coverflow gebruik je dan toch meestal alleen als je verder niks doet achter de computer? tenminste ik wel.... heb m dan op full-screen coverflow en dan maakt het niks uit of hij nou 60mb of 80mb gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
En toen waren we bij versie 7.1.1

http://appleinsider.com/article.php?id=2576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ze dat vaneerste keer verwerken in de osx 10.4.9 update he.... ik geraak zo snel over mijn limiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Wat voor limiet ?
Downloadlimiet ? Hebben ze dat in België nog dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192483

Ik heb een vraag met betrekking tot de full screen coverflow feature. Als ik fs coverflow gebruik gaan de eerste albums heerlijk soepel, evenals de laatste albums. Maar daar tussenin hapert het een en ander, loopt het niet zo soepel als de andere albums. Is dit ook bij jullie het geval? De totale omvang van mijn muziekcollectie is 8 GB.

Mijn specs:
iMac 20"
Core 2 Duo 2.13
Ati 1600 128 mb
2 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Anoniem: 192483 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:48:
Ik heb een vraag met betrekking tot de full screen coverflow feature. Als ik fs coverflow gebruik gaan de eerste albums heerlijk soepel, evenals de laatste albums. Maar daar tussenin hapert het een en ander, loopt het niet zo soepel als de andere albums. Is dit ook bij jullie het geval? De totale omvang van mijn muziekcollectie is 8 GB.

Mijn specs:
iMac 20"
Core 2 Duo 2.13
Ati 1600 128 mb
2 GB
Is alles al wel goed ingeladen dan?? In het begin kan het wat haperen, omdat hij alles moet laden. Daarna zou het spoepel moeten gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas, ik heb iTunes nu een half uur open staan en het blijft hetzelfde. Als ik de albumart opnieuw laat opzoeken na het eerst te hebben verwijderd loopt alles wel soepel. Zodra ik echter afsluit en iTunes opnieuw opstart gaat het middelste gedeelte weer haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaspers schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 09:02:
Wat voor limiet ?
Downloadlimiet ? Hebben ze dat in België nog dan..
Ja, ik heb slechts 10gb up/download per maand... maarja, het ook niet mijn internet ^^ wireless...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Ik kan sinds Vista vaak de id3-tags van mijn mp3's niet meer aanpassen in itunes. Ik begrijp niet goed hoe dat komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470

Mijn specs:
iMac 20"
Core 2 Duo 2.13
Ati 1600 128 mb
2 GB
Bij mij werkt het soepel op zowel mijn iMac G5 1.83GHz PPC met 1GB geheugen als mijn MBP 2.33GHz 2GB. Ik heb meer dan 30GB muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 10:41

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Mijn specs:
iMac 20"
Core 2 Duo 2.13
Ati 1600 128 mb
2 GB
Ik heb hetzelfde probleem, het is bij mij echter alleen de eerste keer dat ik de coverflow open. Heb jij het zelfde probleem ook nog als je de coverflow voor de tweede keer opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik heb nog iets anders ontdekt. Soms heb ik iTunes aanstaan en loopt er een lekker muziekje. Als mijn vriendin dan even inlogt in haar account via fast user switching blijft de muziek doorlopen. Sinds de laatste updates werkt dit niet meer. iTunes loopt wel door maar je hoort alleen de muziek wanneer je terug inlogt in mijn account. Jammer!

-edit-

Volgens mij is dit altijd zo geweest, ik gebruikte Airtunes en dan werkt het wel. Nu met de speakers rechtstreeks aan mijn Mac merk ik pas dat OS X de muziek mute bij het overschakelen naar een ander account.

[ Voor 24% gewijzigd door ericafterdark op 17-03-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 14:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Eiríkr schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 23:01:
Ik heb nog iets anders ontdekt. Soms heb ik iTunes aanstaan en loopt er een lekker muziekje. Als mijn vriendin dan even inlogt in haar account via fast user switching blijft de muziek doorlopen. Sinds de laatste updates werkt dit niet meer. iTunes loopt wel door maar je hoort alleen de muziek wanneer je terug inlogt in mijn account. Jammer!

-edit-

Volgens mij is dit altijd zo geweest, ik gebruikte Airtunes en dan werkt het wel. Nu met de speakers rechtstreeks aan mijn Mac merk ik pas dat OS X de muziek mute bij het overschakelen naar een ander account.
Dat is sinds de iTunes versie die met Tiger kwam al volgens mij. Onder 10.3 speelde de muziek gewoon door.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 14:41
echt what the hell, sinds de udpate krijg ik geen podcast's meer op me nano. Hij verbruikt de schrijf ruimte wel maar het komt er allemaal niet op te staan :X

Meer mensen last van? en of oplossingen?

En als op me nano kijk of de bestanden er ook echt opstaan, staan ze er dus ook. Vervolgens sleep ik die bestanden naar itunes en dan ziet hij ze dus ook al podcasts. Maar waarom me nano ze niet wil zien....

[ Voor 34% gewijzigd door SoeperKees op 18-03-2007 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Patriot schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:44:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, het is bij mij echter alleen de eerste keer dat ik de coverflow open. Heb jij het zelfde probleem ook nog als je de coverflow voor de tweede keer opent?
Helaas wel. Ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik vraag me eigenlijk wel af of Apple het probleem kent, dat de letters boven de kolommen (artiest, album, titel, ...) onleesbaar worden. Anders zouden ze dit toch al lang moeten opgelost hebben (er zijn al 2 extra updates geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tock ook leuk dat hier Itunes na het afsluiten altijd weer een keer te voorschijn komt... En mijn systeem heerlijk vertraagt. Ik ga de nieuwe versie proberen dan maar. Als dat niks word verdwijnt Itunes voorgoed van mijn systeem.

Geweldig!! :D
Itunes verbuikt hier nu 125mb RAM ipv die o zo schamele 65. Wat voor mensen werken daar bij Apple??!!

[ Voor 21% gewijzigd door Nyarlathotep op 18-03-2007 14:59 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Nyarlathotep schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:54:
Tock ook leuk dat hier Itunes na het afsluiten altijd weer een keer te voorschijn komt... En mijn systeem heerlijk vertraagt. Ik ga de nieuwe versie proberen dan maar. Als dat niks word verdwijnt Itunes voorgoed van mijn systeem.

Geweldig!! :D
Itunes verbuikt hier nu 125mb RAM ipv die o zo schamele 65. Wat voor mensen werken daar bij Apple??!!
Competentere developers dan jij nu probeert te suggeren in ieder geval. Grotendeels heeft dat te maken met het feit dat iTunes de bibliotheek vooraf helemaal inlaad en dat kost nou eenmaal nogal wat MB's.
En ik denk dat het ook nogal verschil maakt of je in Cower Flow-modus zit of in de lijst-modus.

Ik krijg overigens een beetje het gevoel dat iTunes voor Windows niet 'af' is zoals dat met iTunes voor OS X wel het geval is.
Een beslissing uit marketing-technisch oogpunt gok ik. Zo van: "Wil je meer iTunes dan heb je een Mac nodig" Alsof de Windows-versie een soort van preview is op de OS X-versie.
Ok, het is natuurlijk een totaal ander besturingssysteem, maar er is ook prima software voor Windows wat meer mogelijkheden biedt dan iTunes.
Desalniettemin blijf ik wel iTunes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 00:26
Ik heb net de laatste update geinstalleerd en ben voor het eerst ook maar eens begonnen met het toevoegen van albumillustraties, nu valt me echter op dat in onder Windows de Coverflow mogelijkheid enkel werkt met de bibliotheek op de harde schijf en niet met de iPod en dat terwijl ik alles op de Ipod heb staan :( klopt het dus dat je geen coverflow kan gebruiken vanaf de ipod zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Volgens mij ondersteund iTunes idd alleen coverflow vanuit de lokale library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 00:26
Bor de Wollef schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:36:
Volgens mij ondersteund iTunes idd alleen coverflow vanuit de lokale library.
Bah :(

Das dus balen voor me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Als je een clean install van Mac OS X doet heb je in de finder een mapje: 'muziek'.
Logischerwijs pleur ik daar mijn muziek in en kopieer alles naar de iTunes bibliotheek.
Probleem is dan dat alle muziek dubbel is. Ik heb ook al geprobeer om de map: locatie 'iTunes muziek' te veranderen, maar dat hielp ook niet.

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In iTunes kan je bij Preferences -> Advanced "Copy files to iTunes Music folder when adding to library" uitvinken. Heb je dat al geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
^^ dat kan dus.
Of iTunes instellingen zo laten en de muziek niet zelf naar de Music map kopieren maar de bronmap door iTunes laten importeren (waardoor muziek automatisch gecopieerd wordt).
Al is het in dat geval wel zo handig om iTunes zo in te stellen dat alle geimporteerde muziek in de root van de Music map komt (en dus niet in de iTunes subdirectory).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

IT-Pro schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:20:
[...]

Competentere developers dan jij nu probeert te suggeren in ieder geval. Grotendeels heeft dat te maken met het feit dat iTunes de bibliotheek vooraf helemaal inlaad en dat kost nou eenmaal nogal wat MB's.
En ik denk dat het ook nogal verschil maakt of je in Cower Flow-modus zit of in de lijst-modus.

Ik krijg overigens een beetje het gevoel dat iTunes voor Windows niet 'af' is zoals dat met iTunes voor OS X wel het geval is.
Een beslissing uit marketing-technisch oogpunt gok ik. Zo van: "Wil je meer iTunes dan heb je een Mac nodig" Alsof de Windows-versie een soort van preview is op de OS X-versie.
Ok, het is natuurlijk een totaal ander besturingssysteem, maar er is ook prima software voor Windows wat meer mogelijkheden biedt dan iTunes.
Desalniettemin blijf ik wel iTunes gebruiken.
Tja fullscreen coverflow...hij moet een stuk of 20 plaatjes laden, in perspectief zetten en ze "spiegelen" plus daarbij wat animatie...dat moet zelfs de meest schamele CPU of GPU makkelijk kunnen renderen zou je zeggen; als je ziet wat voor 3dMark scores er gehaald worden. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de code van iTunes voor de pc optimaal is...

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.