Ik ben zeer benieuwd of ik bij deze nieuwe versie wel weer albumart kan toevoegen aan mijn albums. Met de vorige twee versies kon ik dit namelijk niet bij mijn 4G Photo. Ook bij de 1G Nano van mijn vriendin lukt mij dit niet. Bij allebei staat de optie gewoon aangevinkt en ik doe het gewoon op de juiste manier. In iTunes zie ik wel de toegevoegde albumart maar die is vervolgens op mijn iPod verdwenen. Ik gebruik nu nog steeds gewoon de oude vertrouwde versie 6 die werkt tenminste perfect en ziet er ook nog mooier uit vind ik.
Ik heb een stuk of 10 radio zenders toegevoegd in mijn iTunes bibliotheek..
Gewoon eerst URL openen in Quicktime vervolgens opslaan als .mov en dan toevoegen in iTunes.
Nu ben ik best wel georderd en heb ik album covers gemaakt voor de radio streams, zodat het er wat mooier uitziet. En als ik in Frontrow werk een leuk plaatje te zien krijg.
Maar het lukt me niet om een album cover toe te voegen bij de radiostreams.
Wie weet hier een oplossing voor? Heb al geprobeerd om er een mp3 van te maken. Maar dit gaat geen zin.
Gewoon eerst URL openen in Quicktime vervolgens opslaan als .mov en dan toevoegen in iTunes.
Nu ben ik best wel georderd en heb ik album covers gemaakt voor de radio streams, zodat het er wat mooier uitziet. En als ik in Frontrow werk een leuk plaatje te zien krijg.
Wie weet hier een oplossing voor? Heb al geprobeerd om er een mp3 van te maken. Maar dit gaat geen zin.
Joost
Verwijderd
Nou, de prestatie is wel vooruit gegaan door de nieuwe iTunes-update. Voorheen nam hij 225 mb van m'n geheugen in gebruik en nu maar 150 mb
Verwijderd
Jaa! Dit probleem heb ik precies hetzelfde!ZoRr0 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:24:
Ik ben zeer benieuwd of ik bij deze nieuwe versie wel weer albumart kan toevoegen aan mijn albums. Met de vorige twee versies kon ik dit namelijk niet bij mijn 4G Photo. Ook bij de 1G Nano van mijn vriendin lukt mij dit niet. Bij allebei staat de optie gewoon aangevinkt en ik doe het gewoon op de juiste manier. In iTunes zie ik wel de toegevoegde albumart maar die is vervolgens op mijn iPod verdwenen. Ik gebruik nu nog steeds gewoon de oude vertrouwde versie 6 die werkt tenminste perfect en ziet er ook nog mooier uit vind ik.
In mijn iPod albumillustraties toevoegen werkt niet, ik zie ze op iTunes zelf wel, maar zodra ik op mijn iPodje aan het rondsnuffelen ben, is er geen albumillustratie te bekennen.
Je zou dus éérst de albumillustratie in de bibliotheek moeten toevoegen vóórdat je hem op je iPod toevoegd.
Erg irritant dit.
Verwijderd
Bij mij maakt dat niets uit scrollen is echt belachelijk traag, iedere keer een vertraging van een paar seonden (minimaal 5).Ammie schreef op donderdag 02 november 2006 @ 01:31:
[...]
Als je niet een horizontale scrollbalk hebt scrolt ie trouwens gewoon normaal.
Baal wel behoorlijk!!!!
Beetje oude quote, maar ik hoop dat iemand me kan helpen...The_Cure schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:25:
[...]
Ik dacht dat dat ook een probleem zou zijn, maar je kan ClickandBuy account aanmaken via het aanmelden bij itunes music store en daarmee kan je een bankrekening in vullen. Daarna wordt de account @ ITMS geaccepteerd en kan je albumart downloaden,
erg mooie feature
Ik wil namelijk album art, maar geen bankrekening info aan Apple of Click&Buy geven. Heeft The_Cure gewoon z'n eigen (echte) bankrekeningnummer ingevuld, of een fake rekeningnummer? Want ik krijg het niet voor mekaar om een random getal als bankrekening bij Click&Buy in te vullen.
NOSIG
Kan volgens mij niet. De id3 tag wordt elke keer geupdate als je het station laadt.boom1001 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 06:33:
Ik heb een stuk of 10 radio zenders toegevoegd in mijn iTunes bibliotheek..
Dit kan dus niet. Click & Buy stort namelijk 1 cent op je rekening met als commentaar je bevestigingscode. Je moet dus een rekening gebruiken die je zelf kan raadplegen._Christiaan_ schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:00:
[...]
Beetje oude quote, maar ik hoop dat iemand me kan helpen...
Ik wil namelijk album art, maar geen bankrekening info aan Apple of Click&Buy geven. Heeft The_Cure gewoon z'n eigen (echte) bankrekeningnummer ingevuld, of een fake rekeningnummer? Want ik krijg het niet voor mekaar om een random getal als bankrekening bij Click&Buy in te vullen.
Als je iets doet, doe het dan goed.
Triest. Even snel een bankrekening openen zonder saldo en zonder mogelijkheid tot rood staan-Mous- schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:15:
[...]
Dit kan dus niet. Click & Buy stort namelijk 1 cent op je rekening met als commentaar je bevestigingscode. Je moet dus een rekening gebruiken die je zelf kan raadplegen.
NOSIG
Niet geheel waar. De check of de rekening klopt komt namelijk dagen later nadat de access tot album art al is vrijgegeven.-Mous- schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:15:
[...]
Dit kan dus niet. Click & Buy stort namelijk 1 cent op je rekening met als commentaar je bevestigingscode. Je moet dus een rekening gebruiken die je zelf kan raadplegen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Na veel problemen nu met de nieuwe update werkt het heel goed!
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Verwijderd
Hoe heb je dat opgelost? Bij mij blijft hij uren hangen op een update (heb wel een 1e generatie nano)?Jan Laros schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:00:
Ik heb met een iPod Nano 2nd gen het volgende probleem icm iTunes 7:
In de eerste plaats kan ik niet syncen. Ik heb een playlist aangemaakt en aangegeven dat ik enkel die playlist in de iPod wil hebben. Wanneer ik ga syncen, krijg ik een mededeling dat het niet mogelijk is om van de schijf te lezen of naar de schijf te schrijven. Een error-code -50 wordt aangegeven.
Bovendien blijft tijdens het updaten van de software naar 1.1.1 het venster van 'bijwerken' openstaan:
[afbeelding]
Iemand een idee wat te ondernemen?
Update 17.11 uur: De iPod wordt nu überhaupt niet meer herkend in Windows XP SP2. Andere USB-apparaten werken uitstekend op alle poorten
Edit 17.33 uur: Opgelost.
Verwijderd
Heeft er niemand een methode om je icoon van iTunes terug te fixen (het blauwe origineel)?
Ik zit nog altijd met een icoon dat ik een veranderde, maar ondertussen vindt ik het blauwe mooier en ik vindt nergens het origineel (blauw). Die iconen die op het net de ronde doen zijn zo mooi niet als dat van Apple.
Heeft er niemand een oplossing voor die icon fix-up?
Dank
Ik zit nog altijd met een icoon dat ik een veranderde, maar ondertussen vindt ik het blauwe mooier en ik vindt nergens het origineel (blauw). Die iconen die op het net de ronde doen zijn zo mooi niet als dat van Apple.
Dank
Gebruik je Windows of Mac?Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:25:
Heeft er niemand een methode om je icoon van iTunes terug te fixen (het blauwe origineel)?
Dank
In Windows kan je in ieder geval alleen de iconen van de snelkoppelingen veranderen:
-rechtermuisklik op de snelkoppeling;
-eigenschappen;
(-ga naar tabblad snelkoppeling;)
-Ander pictogram...;
-kies je pictogram.
Je kan ook gewoon iTunes opnieuw installeren maar dat kost meer stroom.
NOSIG
En in OS X: rechtsklik op iTunes applicatie > info klik op het icoontje om het te selecteren en toets backspace, voilaVerwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:25:
Dank
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Is dit mogelijk:
Het, zeg maar 'hiden' van het linker side-panel ?
Even ter verduidelijking:

Die linkerbalk dus, waar 'Library//Music' in staat.

Ik ben op zoek naar een itunes overlay zodat ik het spelende nummer etc kan zien wanneer ik in een game zit. Wat ik eigenlijk zoek is een soort voice overlay maar dan voor itunes.
Gelukt.Kaspers schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:57:
Is dit mogelijk:
[afbeelding]
Als je dan meteen zegt hoe.. dan hebben meer mensen er wat aan...
Geen probleem hoor
.
Omdat je het zo lief vraagt:
Ik heb m'n mp3 map in die sidebar geflikkert, toen kwam er een playlist uit, daar heb ik op gedubbelklikt, waardoor de view naar voren kwam die ik wilde hebben.
En daarna het vorige iTunes venster gesloten, en nu opent elke keer het juiste venster nadat iTunes is gerestart.
Omdat je het zo lief vraagt:
Ik heb m'n mp3 map in die sidebar geflikkert, toen kwam er een playlist uit, daar heb ik op gedubbelklikt, waardoor de view naar voren kwam die ik wilde hebben.
En daarna het vorige iTunes venster gesloten, en nu opent elke keer het juiste venster nadat iTunes is gerestart.
Ik heb zondag een paar nummertjes gekocht via de itunes musicstore, en gebruik clickandbuy om het geld van m'n rekening af te schrijven. Maar hoe lang duurt het eigenlijk voordat het van m'n rekening wordt gehaald? ik heb de confirmatie al wel gekregen, en ook het 1 cent activatie berichtje ontavngen.
Binnen een week, bij mij.Maar hoe lang duurt het eigenlijk voordat het van m'n rekening wordt gehaald? ik heb de confirmatie al wel gekregen, en ook het 1 cent activatie berichtje ontavngen.
Iets dat ik irritant vind van iTunes 7.02 is het volgende:
Ik heb een grote muziek collectie die ik meestal random laat afspelen. Dat gaat goed, maar soms wil ik een nummer zoeken. Bijv. 'white flag'. Dat nummer speelt ie dan goed af. Maar als ik ondertussen dan een volgende selectie maak door te zoeken op 'go your own' houd ik een selectie over met 5 nummers.
Als ik nu op 'next' druk verwacht ik dat iTunes begint met random afspelen van die 5 nummers. Maar hij stopt dan gewoon met afspelen. Tenzij ik op 'play' druk, begint het afspelen weer. Idem als het nummer gewoon afgelopen is. Als ik mijn selectie clear werkt 'next' gewoon prima.
Is dit een bug in iTunes of heeft het met mijn random instellingen te maken? Preferences->playback -> Shuffle staat op Songs.
Smart shuffle op 'random'.
Ik heb een grote muziek collectie die ik meestal random laat afspelen. Dat gaat goed, maar soms wil ik een nummer zoeken. Bijv. 'white flag'. Dat nummer speelt ie dan goed af. Maar als ik ondertussen dan een volgende selectie maak door te zoeken op 'go your own' houd ik een selectie over met 5 nummers.
Als ik nu op 'next' druk verwacht ik dat iTunes begint met random afspelen van die 5 nummers. Maar hij stopt dan gewoon met afspelen. Tenzij ik op 'play' druk, begint het afspelen weer. Idem als het nummer gewoon afgelopen is. Als ik mijn selectie clear werkt 'next' gewoon prima.
Is dit een bug in iTunes of heeft het met mijn random instellingen te maken? Preferences->playback -> Shuffle staat op Songs.
Smart shuffle op 'random'.
Verwijderd
Is het ook mogelijk om met meerdere Ipods dezelfde Itunes te gebruiken??
Mijn zusje heeft bijvoorbeeld een Ipod en gebruikt Itunes al een tijdje; heeft eigen afspeellijsten gemaakt en die dingen allemaal. Maar als ik nou mijn Ipod aan ga sluiten, begint Itunes dan met een schone lei of krijg ik dan dezelfde dingen als die bij mijn zusje gemaakt zijn??
Mijn zusje heeft bijvoorbeeld een Ipod en gebruikt Itunes al een tijdje; heeft eigen afspeellijsten gemaakt en die dingen allemaal. Maar als ik nou mijn Ipod aan ga sluiten, begint Itunes dan met een schone lei of krijg ik dan dezelfde dingen als die bij mijn zusje gemaakt zijn??
De iTunes library hecht zich aan één iPod. Je zult een andere user moeten aanmaken op de computer met een eigen library. Daarna begin je dus gewoon met een schone lei.
Een workaround kan zijn een programma te gebruiken wat zonder iTunes mp3's speelbaar op je iPod zet. Dat botst ook niet onder dezelfde user.
Een workaround kan zijn een programma te gebruiken wat zonder iTunes mp3's speelbaar op je iPod zet. Dat botst ook niet onder dezelfde user.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Wat een hoerentyfusprogramma 
Elke keer is ie 15 a 20 seconden bezig met het laden van m'n library en ELKE keer probeert ie weer de 'gapless playing' zut de determinen. DAT WIL IK HELEMAAL NIET, APPLE!
Net weer iTunes 6 erop gezet en alles werkt weer helemaal snel en feilloos

Elke keer is ie 15 a 20 seconden bezig met het laden van m'n library en ELKE keer probeert ie weer de 'gapless playing' zut de determinen. DAT WIL IK HELEMAAL NIET, APPLE!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Oh? Geen last van hier. Draait hier als een zonnetjeExirion schreef op woensdag 15 november 2006 @ 01:04:
He who controls the Spice, controls the Universe.
Voor zover ik weet kun je wel meerdere iPod's aan een iTunes Library koppelen. Het enige punt is dat een iPod standaard staat ingesteld om alle muziek uit de Library naar de iPod te kopiëren. Dit kun je eventueel oplossen door voor elke iPod een afspeellijst te maken en de iPod daar mee laten syncen. Het is dus juist andersom, de iPod hecht zich aan één iTunes Library.breinonline schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:47:
De iTunes library hecht zich aan één iPod. Je zult een andere user moeten aanmaken op de computer met een eigen library. Daarna begin je dus gewoon met een schone lei.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
gapless playback is vet hip met live-albums..Exirion schreef op woensdag 15 november 2006 @ 01:04:
Hij hoeft het toch maar 1 keer te 'determinen' daarna ben je er van af toch..
Elke keer als ik m'n iPod aansluit gaat 'ie anders ook lopen kloten met gapless playback, daar heb ik helemaal geen behoefte aan, daar is 'ie een nacht mee bezig. :{w. Doe mij maar een optie om het uit te zetten, kleine moeite lijkt me.
Ik wil zelf kunnen bepalen of ie het doet of niet, en Apple vond het niet nodig om deze geweldige optie uitschakelbaar te maken. Ga maar eens zoeken op fora en ontdekt hoeveel mensen hierover klagen. In mijn geval gaat het scannen met ongeveer 1 nummer per paar seconde omdat de content (>15000 MP3's) op een servertje staat en via een Samba share naar m'n Mac Mini wordt gehaald. En ondertussen hangt ongeveer m'n hele computer als ie daarmee bezig is. Verder duurt het opstarten van iTunes 7 sowieso een eeuwigheid. iTunes 6 start gewoon meteen zonder gezeik dat ie m'n Library aan het laden is.kaassouffle schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:51:
Hij hoeft het toch maar 1 keer te 'determinen' daarna ben je er van af toch..
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ik heb nu ook een probleempje. Eerst werden de artiesten die je aanduidde als verzameling weggelaten in de artiest navagatiebalk. Nu doet ie dat niet meer. Weet iemand hoe je dat weer terug kan krijgen?
Ik heb nu namelijk een top 500 toegevoegd, maar de artiesten hiervan wil ik niet tussen de artiesten waarvan ik een regulier album heb. Ik bedoel dus alleen in de navigatie balk! Nu heb ik dus een artiest met maar 1 nummer in die lijst staan en dat vind ik zwaar irritant. Deze artiesten wil ik weer onder de naam verzameling hebben staan.
Groeten Erik-Jan
Heb het inmiddels gevonden. Was een vinkje onder de voorkeurinstellingen.
Ik heb nu namelijk een top 500 toegevoegd, maar de artiesten hiervan wil ik niet tussen de artiesten waarvan ik een regulier album heb. Ik bedoel dus alleen in de navigatie balk! Nu heb ik dus een artiest met maar 1 nummer in die lijst staan en dat vind ik zwaar irritant. Deze artiesten wil ik weer onder de naam verzameling hebben staan.
Groeten Erik-Jan
Heb het inmiddels gevonden. Was een vinkje onder de voorkeurinstellingen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 14:01 ]
Ik ga morgen of overmorgen m'n PC (Windows dus) formatteren. Alleen ik wil dat alle beoordelingen, aantal malen afgespeeld, en alle andere iTunes bibliotheek gegevens behouden blijven.
In iTunes 7 zie ik wel de optie "bibliotheek exporteren", "exporteren" en "reservekopie op schijf maken" staan. Ik snap dat ik hiermee m'n bieb kan opslaan.
Maar, als ik na het formatteren deze bieb weer importeer, kan het zijn dat m'n MP3's op een andere locatie op de harde schijf staan. iTunes zal deze bestanden dan natuurlijk missen, maar ik heb geen zin om 1500 keer manueel de locatie van elk mp3'tje op te geven.
Hoe pak ik dit het handigste aan?
In iTunes 7 zie ik wel de optie "bibliotheek exporteren", "exporteren" en "reservekopie op schijf maken" staan. Ik snap dat ik hiermee m'n bieb kan opslaan.
Maar, als ik na het formatteren deze bieb weer importeer, kan het zijn dat m'n MP3's op een andere locatie op de harde schijf staan. iTunes zal deze bestanden dan natuurlijk missen, maar ik heb geen zin om 1500 keer manueel de locatie van elk mp3'tje op te geven.
Hoe pak ik dit het handigste aan?
NOSIG
iTunes 7 is bij de meest buggy versie tot nu toe moet ik zeggen, knalt er vaker zonder enige reden vaak uit. Ik vind het dus een ruk versie, niet wat ik gewend ben van iTunes eigenlijk.
Draai dit trouwens op mn powerbookie.
Hmm...op Windows is hij (voor mij dan) juist stabieler dan eerdere versies. Wat ik echter niet begrijp, is waarom iTunes zo'n trage interface heeft. Ik bedoel; zo schokkend is het nou ook niet allemaal; een lijst nummers, een paar covers en een lijstje playlists...Sage schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:36:
iTunes 7 is bij de meest buggy versie tot nu toe moet ik zeggen, knalt er vaker zonder enige reden vaak uit. Ik vind het dus een ruk versie, niet wat ik gewend ben van iTunes eigenlijk.
leoaq.fm // Jeune Loop
Volgens mij komt dat omdat het in carbon is geschreven ofzo.... Zoiets staat me bij iig.
iTunes reageert onder OSX ook veel vlotter dan onder windows. Scrollen onder de windows versie gaat zelfs met snelle processor niet vloeiend.Kaspers schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 06:58:
Ik heb hier onder osx nergens last van, iTunes knalt er nooit uit, en is ook zeker niet traag..

Hmmm sinds vanochtend loopt heel de boel vast als ik itunes wil starten. Alles gaat prima, maar als ik eenmaal 1 keer op itunes geklikt heb, dan start noch itunes op noch elk ander programma.
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Ik heb sinds gisteren niks veranderd..
Dit is de windows versie overigens
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Ik heb sinds gisteren niks veranderd..
Dit is de windows versie overigens
Hmm...lekker dan. Erger me er ook altijd aan dat iTunes niet de normale Windows-stijl volgt. Maar goed...het is dan ook van Applelowfi schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:10:
Volgens mij komt dat omdat het in carbon is geschreven ofzo.... Zoiets staat me bij iig.
leoaq.fm // Jeune Loop
En ik erger me er ook aan dat Microsoft niet de Apple stijl volgt, wel eens waar alleen met de short cut's maar toch...leokennis schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:36:
[...]
Hmm...lekker dan. Erger me er ook altijd aan dat iTunes niet de normale Windows-stijl volgt. Maar goed...het is dan ook van Apple

Gisteren iTunes 7 nog maar een kans gegeven, nadat ik er twee maanden geleden niet over te spreken was, maar helaas... In eerste instantie leek de geluidskwaliteit best aardig (nadat ik 'geluid optimaliseren' had uitgezet), maar toen ik met de equalizer ging spelen ging het mis en eindigde ik met veel gekraak. Dus maar weer teruggegaan naar iTunes 6, die werkt tenminste zonder al teveel gedoe 
Eigenlijk het enige wat ik mis in iTunes 6 is de mogelijkheid om een playlist te maken waarin liedjes die je vaker dan x keer hebt geskipt worden verwijderd.

Eigenlijk het enige wat ik mis in iTunes 6 is de mogelijkheid om een playlist te maken waarin liedjes die je vaker dan x keer hebt geskipt worden verwijderd.
[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 17-11-2006 12:11 ]
The devil is in the details.
Verwijderd
ik kan niet op de Itunes store of de radio. Ik krijg een error dat hij geen verbinding kan maken. Net nu ik weet dat er best wel leuke PodCasts zijn, kan ik ze hier niet downloaden. Volgens sommige websites moet ik bepaalde poorten van mijn firewall open zetten, maar zelfs als ik de firewall uitschakel blijf ik het probleem houden.
(er heeft zich een onbekende fout voorgedaan -3212)
Itunes 7.0.2.16 (herinstallatie mocht ook niet baten)
(er heeft zich een onbekende fout voorgedaan -3212)
Itunes 7.0.2.16 (herinstallatie mocht ook niet baten)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 23:01 ]
iTunes is bij mij heel erg gevoelig voor schommelingen in processor gebruik. Nu heb ik al enige tips geprobeerd maar blijft hij schokkerig afspelen. Iemand hier een oplossing voor?
Is er een manier dat je in Itunes je harddisk folders kan zien in het overzicht i.p.v. in de 'get info.'
Probeer snel de juiste duplicaten er uit te halen maar op deze manier kom ik nooit van die 7 gig aan dubbele nummers af.
Thanks
Probeer snel de juiste duplicaten er uit te halen maar op deze manier kom ik nooit van die 7 gig aan dubbele nummers af.
Thanks
Op de mac? Dan lijkt dit een handig scriptje.Asprine schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:27:
Is er een manier dat je in Itunes je harddisk folders kan zien in het overzicht i.p.v. in de 'get info.'
Thanks
Ik zoek nog steeds iets waarmee je het in itunes spelende nummer kunt weergeven in direct-x applicaties, een soort overlay dus. Iemand die een tool kent?
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Mijn iTunes (7.0.2, op Windows XP) blijft maar falen... Als ik bestanden probeer te importeren geeft hij de volgende fout:
The iTunes Library file cannot be saved. An unknown error occurred (-1450).
Op Google kan ik hier wel iets over vinden, maar geen definitieve oplossingen... Iemand hier een idee?
The iTunes Library file cannot be saved. An unknown error occurred (-1450).
Op Google kan ik hier wel iets over vinden, maar geen definitieve oplossingen... Iemand hier een idee?
Rustacean
Ik kan op mijn profiel bij windows iTunes geeneens laden... er is iets met mijn VBScript aan de hand
op profiel van me vader kan ik em wel lanceren, maar dit duurt minimaal een minuut voordat ie geladen is...
ik ben niet echt dol op dit programma
op profiel van me vader kan ik em wel lanceren, maar dit duurt minimaal een minuut voordat ie geladen is...

Hier geen enkel probleem met Itunes 7 op meerdere machines. Ik schrik wel een beetje wanneer ik de vele reacties lees van mensen met problemen. Nu moet ik wel zeggen dat ik itunes wel vrij log vind en ik ook niet super enthousiast ben over de extra services die er voor draaien.
Itunes veranderd overigens de case van de display tags bij mij. Het eerste woord is altijd met een hoofdletter, het 2e woord niet. Dit doet hij ook bij namen wat ik erg irritant vind. Is dat niet ergens in te stellen?
Ik kom nu toch steeds meer bugs tegen. De skip count word namelijk ook lang niet altijd geupdate wanneer je een track in de eerste seconden al skipt. Laat ik de skip count nou net een handige feature vinden.
Het wordt niet echt op prijs gesteld om binnen 24 uur achtereenvolens 2 keer te posten.
Er bestaat ook een
knop..
Er bestaat ook een

[ Voor 25% gewijzigd door Kaspers op 27-11-2006 16:54 ]
Kaspers schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:54:
Het wordt niet echt op prijs gesteld om binnen 24 uur achtereenvolens 2 keer te posten.
Er bestaat ook een [afbeelding] knop..
offtopic:
Het gaat beide over totaal andere zaken, er zitten uren tussen en sinds wanneer ben jij mod geworden?
Het gaat beide over totaal andere zaken, er zitten uren tussen en sinds wanneer ben jij mod geworden?
Anyway, het niet opnemen van de skip count lijkt echt een bug te zijn. Wanneer ik meerdere nummers achter elkaar skip op hetzelfde moment (bv 5e seconde) wordt maar van een paar de skip count verhoogt. Het lijkt zelfs vaker niet te gebeuren dan wel. Eens kijken of Apple goed naar bug submits wil luisteren.
[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 27-11-2006 17:09 ]
Dat van de skipcount hoort zo, er word meer waarde gehecht aan een skip in het midden van een liedje dan aan het begin (snel ff de library door skippen naar een lekker liedje) of aan het einde (langzaam einde, snel weer een nieuw liedje willen horen). Dus geen bug, maar een "usability"-feature.
Een skip aan het einde (na de helft) of direct na het midden van een nummer word nooit geteld. Skips aan het begin af en toe wel af en toe niet; het gedrag is zo inconsistent dat het wel een bug moet zijn. Probeer het maar eens. Hier werkt het echt totaal niet. Het idee is best goed, de uitwerking niet zo consistent.
[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 27-11-2006 20:30 ]
Ik heb een probleempje met mijn iTunes, nm: hij shuffelt niet meer. En heeft dat ook nooit gedaan sinds versie 7.02.
Ik heb een grote afspeellijst van bijna 3000 liedjes, en deze bevinden zich op een externe hardeschijf.
De liedjes staan in de Bibliotheek...
Ik heb een grote afspeellijst van bijna 3000 liedjes, en deze bevinden zich op een externe hardeschijf.
De liedjes staan in de Bibliotheek...
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Ik ben mijn iTunes library aan het opschonen maar nu valt mij op dat verzamel albums niet goed gesorteerd worden
Omdat iTunes 7 het 'album artist' veld ondersteunt heb ik dat voor alle albums ingevuld. Vervolgs sorteer ik op dit veld (zodat losse tracks allemaal bij elkaar staan). Bij gewone albums werkt dit ook gewoon prima. Maar bij albums met nummers van verschillende artiesten worden tracks altijd op artiest naam gesorteerd (als tweede sorteer criterium). De nummers staan als compilation aangegeven en ik heb ook geprobeerd meerdere keren op album artist kolom te klikken. Maar net als het 'in omgekeerde volgorde van kolommen kikken' (wat eerder in dit topic werd genoemd) werkt dit niet
is dit een beperking van iTunes of zie ik iets over het hoofd? Ik hoop het wel want anders kan iTunes qua verzamel albums het raam wel uit

Waarschijnlijk een andere programma die een aantal rechten of scripts heeft veranderd.MethodP schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:18:
Ik kan op mijn profiel bij windows iTunes geeneens laden... er is iets met mijn VBScript aan de hand![]()
op profiel van me vader kan ik em wel lanceren, maar dit duurt minimaal een minuut voordat ie geladen is...![]()
Ik heb het al eerder gevraagd via een aparte threat maar hopelijk weet iemand hier wel een antwoord:
Ik heb een probleem sinds ik iTunes 7 heb geinstalleerd op mijn PC.
Wanneer ik mijn muziek bestanden bekijk op mijn iPod via iTunes dan krijg ik elke keer het volgende scherm:

Nu wil ik het als volg hebben:

Dus met "quick browse", track number en disc number.
Maar elke keer als ik iTunes afsluit dan zijn alle instelling weer veranderd zoals de eerste plaatje.
Ik heb het volgende al gedaan:
- Optie aangevinkt dat scherm instelling wordt onthouden
- Itunes 7.02 geinstalleerd.
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb een probleem sinds ik iTunes 7 heb geinstalleerd op mijn PC.
Wanneer ik mijn muziek bestanden bekijk op mijn iPod via iTunes dan krijg ik elke keer het volgende scherm:

Nu wil ik het als volg hebben:

Dus met "quick browse", track number en disc number.
Maar elke keer als ik iTunes afsluit dan zijn alle instelling weer veranderd zoals de eerste plaatje.
Ik heb het volgende al gedaan:
- Optie aangevinkt dat scherm instelling wordt onthouden
- Itunes 7.02 geinstalleerd.
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Die reactie had hij beter in een tr kunnen zetten ja, maar dat neemt niet weg dat jij je niet aan de regels hoeft te houden. De volgende keer gewoon even de edit knop aanklikken, ongeacht of het over verschillende zaken gaat. Als er geen andere reactie tussen zit is het nergens voor nodig om een nieuwe post te maken.Bor de Wollef schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:07:
[...]
offtopic:
Verwijderd
heb sinds kort een probleem met iTunes, onlangs opende ik iTunes en zag ik dat de afspeellijst "Onlangs Toegevoegd" verdwenen was. Toen dacht ik, heb ik hem niet per ongeluk verwijderd maar dat leek me heel onlogisch, nou ik maar een nieuwe slimme afspeellijst gemaakt, gaat een paar dagen goed tot 5 minuten geleden als ik er achter kom dat hij weer verdwenen is.
kan iemand mij met dit probleem helpen? alvast bedankt
Yay ik heb mijn albums lijst in iTunes netjes gesorteerd gekregen
De truc is om op "album by artist" te sorteren (dit krijg je door een paar keer op kolom album te klikken
)
* tweak_dude is weer blij met iTunes
* tweak_dude is weer blij met iTunes
Weet iemand of itunes met ipod nano (oude versie) onder vista x64 werkt?
[ Voor 24% gewijzigd door NEOeo op 11-12-2006 21:07 ]
Verwijderd
Heb je soms een applicatie die iTunes bediendtdt?Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:37:
heb sinds kort een probleem met iTunes, onlangs opende ik iTunes en zag ik dat de afspeellijst "Onlangs Toegevoegd" verdwenen was. Toen dacht ik, heb ik hem niet per ongeluk verwijderd maar dat leek me heel onlogisch, nou ik maar een nieuwe slimme afspeellijst gemaakt, gaat een paar dagen goed tot 5 minuten geleden als ik er achter kom dat hij weer verdwenen is.
Sinds ik iTunes 7 gebruik geeft mijn iPod "koppel niet los" aan. Wanneer ik iTunes opstart verdwijnt dit pas. Ik gebruik mijn iPod niet als externe harde schijf. Hoe zorg ik ervoor dat de iPod dit niet meer aangeeft zonder dat ik eerst iTunes hoef op te starten.
Situatie is nu dus als volgt:
Ik zet iPod in dockingstation: iPod geeft aan "koppel niet los", dit blijft zo staan.
Ik start iTunes op en sluit iTunes direct weer af: iPod geeft aan "loskoppelen toegestaan".
Voorheen kon ik de iPod loskoppelen zonder iTunes eerst op te starten. Het gaat om een oude (3G) iPod.
Ik zet iPod in dockingstation: iPod geeft aan "koppel niet los", dit blijft zo staan.
Ik start iTunes op en sluit iTunes direct weer af: iPod geeft aan "loskoppelen toegestaan".
Voorheen kon ik de iPod loskoppelen zonder iTunes eerst op te starten. Het gaat om een oude (3G) iPod.
[ Voor 30% gewijzigd door argro op 12-12-2006 10:32 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Heey mensen, ik vind de nieuwe itunes lekker werken maar ik zit wel met een probleempje.
Ik heb een playlist met daarin zowel een aantal albums als wat losse songs die ik niet in album-verband binnen hengel.
Ik gebruik de meeste rechtse weergave-optie (groot album), echter wil ik de songs die geen album zijn uit deze weergave hebben maar dit lukt me niet.
Kan iemand me helpen? Ik denk dat de volgende screenshot al genoeg zegt.
Ik heb een playlist met daarin zowel een aantal albums als wat losse songs die ik niet in album-verband binnen hengel.
Ik gebruik de meeste rechtse weergave-optie (groot album), echter wil ik de songs die geen album zijn uit deze weergave hebben maar dit lukt me niet.

aka Crypto T
Ik zat met hetzelfde en ik heb dit opgelost door 2 playlists te maken: eentje die zegttroxx schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:10:
Heey mensen, ik vind de nieuwe itunes lekker werken maar ik zit wel met een probleempje.
[afbeelding]
album artist is (niets)
album artist is not (niets)
Wil ik al mijn muziek dan druk in nu op Music, wil ik alleen albums dan ga ik naar de playlist met album artis is not (niets) en wil ik losse nummers dan ga ik naar de lijst met album artist is (niets)
Voorwaarde om dit te laten werken is wel dat je bij je albums de albm artist overal ingevult hebt en dat je bij de liedjes die niet een compleet album vormen deze leeg hebt gelaten.
hier idem, reuze irritant (shuffle g2). En ook omdat hij pas lijkt te gaan laden als hij eerst een keer door itunes is gechecktargro schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:26:
Sinds ik iTunes 7 gebruik geeft mijn iPod "koppel niet los" aan. Wanneer ik iTunes opstart verdwijnt dit pas. Ik gebruik mijn iPod niet als externe harde schijf. Hoe zorg ik ervoor dat de iPod dit niet meer aangeeft zonder dat ik eerst iTunes hoef op te starten.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Thanks Gruffy voor het met me meedenken!Gruffy schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:23:
[...]
Ik zat met hetzelfde en ik heb dit opgelost door 2 playlists te maken: eentje die zegt
album artist is (niets)
Wil ik al mijn muziek dan druk in nu op Music, wil ik alleen albums dan ga ik naar de playlist met album artis is not (niets) en wil ik losse nummers dan ga ik naar de lijst met album artist is (niets)
Voorwaarde om dit te laten werken is wel dat je bij je albums de albm artist overal ingevult hebt en dat je bij de liedjes die niet een compleet album vormen deze leeg hebt gelaten.
Het is me helemaal gelukt.. Heb alleen nog effe wat verdwaalde podcastjes met een extra regel moeten filteren omdat die ook de tag hadden maar dat is geen probleem.
Thanks!
aka Crypto T
Dit werkt alleen weer niet voor compilaties waar je de album artist netjes leeg laat (en waar iTunes dan automatisch "Various Artists" voor invult). Ik heb het opgelost door de (zelden gebruikte) "Grouping" tag voor volledige albums op "full" te zetten, en 2 playlists te maken:Gruffy schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:23:
[...]
Ik zat met hetzelfde en ik heb dit opgelost door 2 playlists te maken: eentje die zegt
album artist is (niets)
- grouping is "full"
- grouping is not "full"
Jammer dat iTunes geen filtering op folder toestaat (itt Winamp/WMP/etc), want ik heb alle volledige albums in een andere folder staan dan de losse nummers.
Weet er iemand trouwens een script of tagger die automatisch voor elk nummer in een iTunes playlist de bewerking Album Artist = Artist kan invullen? Ik heb weinig zin om dit voor honderden albums met de hand te doen. Ook hier weer, waarom kan WMP11 dit wel en iTunes niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 14-12-2006 17:54 ]
Ik sjoemelDreamvoid schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:53:
[...]
Dit werkt alleen weer niet voor compilaties waar je de album artist netjes leeg laat (en waar iTunes dan automatisch "Various Artists" voor invult). Ik heb het opgelost door de (zelden gebruikte) "Grouping" tag voor volledige albums op "full" te zetten, en 2 playlists te maken:
- grouping is "full"
- grouping is not "full"
Jammer dat iTunes geen filtering op folder toestaat (itt Winamp/WMP/etc), want ik heb alle volledige albums in een andere folder staan dan de losse nummers.
de nieuwste iTunes werkt redelijk onder Vista x64. Het is nog wel sloom, maar dat komt op dit moment vooral omdat ie 9000+ nummers het aan een gesloten afspelen gedoe moet afronden. Verder heb ik geen iPod, dus dat kan ik niet voor je checken maar ik denk wel dat het werkt.NEOeo schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:14:
Weet iemand of itunes met ipod nano (oude versie) onder vista x64 werkt?
Probleem is dan weer dat je nooit meer de vraag "he, van welk album komt dit losse nummer ook al weer?" kan beantwoorden. Lastig, lastig.Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:55:
Losse nummers heb ik gewoon de album tag "Single" meegegeven, werkt ook prima
"Album Artist" is niet helemaal doordacht ingevoerd, want wat een heel irritante bug/feature van iTunes 7 is, is dat de sorteermethode "Album by Artist" niet "Album by Album Artist" is. Zo komt dus (voorbeeldje) een album als deze onderaan bij de verzamelalbums terecht ipv tussen de andere albums van de artiest. Niet logisch!
Sja ik zet albumtitel van losse nummers soms in comments ofzo.. dan staat het tenminste ergens.Dreamvoid schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:04:
[...]
Probleem is dan weer dat je nooit meer de vraag "he, van welk album komt dit losse nummer ook al weer?" kan beantwoorden. Lastig, lastig.
Ik heb xp x64 geprobeerd en daar werkte mijn ipod niet.hellboy123 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:53:
[...]
de nieuwste iTunes werkt redelijk onder Vista x64. Het is nog wel sloom, maar dat komt op dit moment vooral omdat ie 9000+ nummers het aan een gesloten afspelen gedoe moet afronden. Verder heb ik geen iPod, dus dat kan ik niet voor je checken maar ik denk wel dat het werkt.
Weet iemand of de ipod nano wel werkt op vista x64?
Mag ik vragen wat er precies niet werkt? Word hij helemaal niet herkend of kun je alleen geen bestanden syncen?NEOeo schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:11:
[...]
Ik heb xp x64 geprobeerd en daar werkte mijn ipod niet.
Weet iemand of de ipod nano wel werkt op vista x64?
In xp x64 werd de ipod gezien als verwisselbare hardeschijf.
Itunes herkende de ipod daarom niet.
nog even een vraagje over itunes.
Weet iemand of itunes support heeft voor *.cue files zodat ik al mijn albums die in 1 song staan kan splitten met de bijbehorende cue file. Ik zoek eigenlijk zoiets als dat voor winamp beschikbaar is als wincue. Kan iemand me helpen?
Weet iemand of itunes support heeft voor *.cue files zodat ik al mijn albums die in 1 song staan kan splitten met de bijbehorende cue file. Ik zoek eigenlijk zoiets als dat voor winamp beschikbaar is als wincue. Kan iemand me helpen?
aka Crypto T
Verwijderd
Ik heb sinds een weekje een mac mini met een intel processor, heel blij mee! 
Maar ik heb een vraagje over iTunes, ik stel deze hier maar even aangezien het niet een heel topic waard is, denk ik:
Kan muziek automatisch naar AAC geconverteerd worden en in de iTunes Music map geplaatst worden bij het toevoegen aan de bibliotheek (bij het slepen van muziek van bijvoorbeeld een usb stick naar iTunes)?
Maar ik heb een vraagje over iTunes, ik stel deze hier maar even aangezien het niet een heel topic waard is, denk ik:
Kan muziek automatisch naar AAC geconverteerd worden en in de iTunes Music map geplaatst worden bij het toevoegen aan de bibliotheek (bij het slepen van muziek van bijvoorbeeld een usb stick naar iTunes)?
Voorzover ik weet niet, maar wat je wel kunt doen is de optie uitzetten dat muziek automatisch gekopieerd moet worden. Vervolgens voeg je de muziek toe aan je library en dan kun je met Advanced->convert selection to AAC (mits je AAC geselecteerd hebt in je preferences) de muziek converteren. De AAC files worden dan weggeschreven naar de folder die je hebt ingesteld in de preferences. Daarna kun je de originele items weer uit de libary gooien.
Is t normaal dat iTunes continue 10% processorbelasting veroorzaakt op een PB G4?? (gewoon mp3tjes afspelen) Ik zit mn processorgebruik eens te monitoren ivm accuduur, en die is continue rond de 25% (incl systeem)
Safari 7% en iTunes 10%, dan nog wat randapps...beetje veel als je t mij vraagt..
Safari 7% en iTunes 10%, dan nog wat randapps...beetje veel als je t mij vraagt..
Ik ben bezig om de voor mij interessante podcasts te downloaden. Daarbij ben ik regelmatig feeds tegengekomen met een ruime hoeveelheid casts. Mijn vraag is of er een gemakkelijkere manier is om alle casts in een podcast te selecteren zodat deze gedownload worden zonder dat ik die één voor één hoef aan te vinken? In de preferences of in een contextmenu kom ik een dergelijk optie niet tegen. De help kan mij ook niet op weg helpen.

In de iTunes instellingen onder het kopje Podcasts: When new episodes are available. En dan download all kiezen.
Verwijderd
2 woorden: iTunes 7 zuigt. Ik zag ff toelichten, maandje geleden geïnstalleerd maar kan met geen enkele mogelijkheid 'gratis gedownloade' muziek op m`n bloemPod zetten. Nu gebruik ik maar ephPod. Dus tot zover mijn mening.
Maar ook als die afleveringen voor jou nieuw zijn. Dus je zou je opnieuw op die podcast kunnen abboneren. Nadeel is dan natuurlijk wel dat je ook alle afleveringen krijgt die je al kent.Robin schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:19:
Dat zorgt hier alleen voor dat nieuwe podcasts gedownload worden en niet de voorgaande.
Niemand met een oplossing?argro schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:26:
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Bij mij (5e generatie) geeft de ipod ook altijd aan niet los te koppelen wanneer ik hem met de usb kabel verbind aan de pc. Pas nadat ik het aparaat heb verwijderd via "safely remove hardware" kan ik hem loskoppelen. Dit kan natuurlijk ook nadat ik de ipod heb ge-eject in iTunes.
Bor de Wollef, bij mij was dit omdat ik dan bij mijn Ipod had aangevinkt 'Muziek handmatig beheren'.
Als je dit uitvinkt zou hij normaal gezien gewoon los te koppelen zijn op elk moment.
Maar ik ben geen expert, heb mijn Nano net een paar uur.
Als je dit uitvinkt zou hij normaal gezien gewoon los te koppelen zijn op elk moment.
Maar ik ben geen expert, heb mijn Nano net een paar uur.
Iemand die weet of de ipod nano met itunes werkt in vista x64?NEOeo schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:14:
In xp x64 werd de ipod gezien als verwisselbare hardeschijf.
Verwijderd
Wat een kut pakket is dat Itunes 7 zeg. De zes versie was al niet echt je van het maar dit echt te erg voor woorden. Ik had tot gisteren een Ipod mini waarmee het al traag werkte en nu met mijn nieuwe Ipod Video 30gb is het helemaal een ramp als ik de Ipod aansluit staat mijn Itunes (en soms ook mijn laptop) helemaal vast en na een 10 minuten start het syncen wat ook weer heel lang duurd!
Ga in de vakantie maar eens mijn laptop opnieuw installeren en als dit niet werkt dan gaat dat schijt windows bij mij de deur uit!!!
Ga in de vakantie maar eens mijn laptop opnieuw installeren en als dit niet werkt dan gaat dat schijt windows bij mij de deur uit!!!
Verwijderd
Heb je soms een te trage computer?Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:22:
Wat een kut pakket is dat Itunes 7 zeg. De zes versie was al niet echt je van het maar dit echt te erg voor woorden. Ik had tot gisteren een Ipod mini waarmee het al traag werkte en nu met mijn nieuwe Ipod Video 30gb is het helemaal een ramp als ik de Ipod aansluit staat mijn Itunes (en soms ook mijn laptop) helemaal vast en na een 10 minuten start het syncen wat ook weer heel lang duurd!
Verwijderd
Ja ik heb een trage computer een pentuim M 1,6 celeron met 1gb ram maar zo bijzonder is dat Itunes toch niet. Als ik nou zou willen video encoden dan begrijp ik dat dat te zwaar zou zijn maar itunes moet toch kunnen.
Verwijderd
Dat is hardware die al tamelijk outdated is, en misschien is je Windows ook wel een beetje vervuild?Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:27:
[...]
Ja ik heb een trage computer een pentuim M 1,6 celeron met 1gb ram maar zo bijzonder is dat Itunes toch niet. Als ik nou zou willen video encoden dan begrijp ik dat dat te zwaar zou zijn maar itunes moet toch kunnen.
Ik ben het helemaal met je eens, maar het is zoals het is. Misschien kan je beter een alternatief gebruiken dan zoals ephod o.i.dVerwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:27:
[...]
Dit topic is gesloten.