Nieuwe iTunes (7) wat denken jullie ervan Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.621 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij de logica uitleggen waarom "mijn" itunes geen songs kan afspelen via het netwerk streaming? Wat Itunes dus nu eerst doet, is al die songs naar mijn laptop kopieren en dan pas afspelen. Je begrijpt dus dat mijn hdd binnen no-time vol zou zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb nu een raar probleem met iTunes: No matter what; hij wil een album niet op de juiste volgorde op m'n ipod zetten (op nr, disc 1 en disc 2) Alles is goed getagged, ID3v1 en 2 erin. Ook geprobeerd zonder een van twee. m3u bestanden uit de map gehaald. Bestanden hernoemd naar 1nr - artiest - track en 2nr - artist - track maar niks lijkt te helpen. Hij sorteert ze no mather what op artiest op de ipod. Terwijl een ander album wat ik er net opzet wel gewoon prima op komt te staan! Ik weet t ff niet meer. In iTunes op disc/track sorteren en dan loskoppelen helpt ook niet. Hoe krijg ik m er normaal op? :X

Edit: Found it! Hij sorteerde op albumartist....
http://discussions.apple....essageID=3144276&#3144276

[ Voor 9% gewijzigd door r0el op 11-10-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik vind het veld "Skip Count" echt zo ontzettend handig \o/
Ik speel altijd af in shuffle stand, over alle muziek in m'n library. Als een nummer me niet bevalt, dan skip ik door naar een volgend nummer. Daarbij wordt de Skip Count dus verhoogd met 1. Nu heb ik een playlist gemaakt die alle nummers bevat met Skip Count < 2. Dus pas als ik een nummer twee keer heb geskipt tijdens het afspelen, verdwijnt het vanzelf uit de 'active' playlist.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
ik heb het probleem als ik er muziek op zet dan zie je de teller oplopen van de hoeveel heid muziek (geheugen) en dan als die klaar is springt die dood normaal weer terug naar de begin waarde weet iemand waar dat aan kan liggen?

[ Voor 75% gewijzigd door willyfreak op 12-10-2006 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijft maar vreemd die itunes 7. dan ziet hij mijn ipod wel, dan weer niet. ik snap er echt niks meer van. 2 keer opnieuw geinstalleerd en dan lijkt het een paar dagen goed en dan spontaan weer niks. erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stievus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08 07:52
vanaaf maar ff op mijn win2k laptop met SP4 proberen. tot op heden heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om iTunes hierop te laten draaien terwijl alles 2 jaar gelede perfect liep op win2k.
Kan em nu niet eens meer installen. memory error gebeuren ofzo...

Everyone got an expiration date [Airwolf00.com]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mycosis
  • Laatst online: 24-04 22:08

mycosis

--------------

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:17:
blijft maar vreemd die itunes 7. dan ziet hij mijn ipod wel, dan weer niet. ik snap er echt niks meer van. 2 keer opnieuw geinstalleerd en dan lijkt het een paar dagen goed en dan spontaan weer niks. erg vreemd.
Dat heb ik soms ook. Bij mij werken alleen m'n usb poorten die direct aan m'n moederbord zitten. De usb poorten aan de voorkant van m'n pc werken af en toe (geld alleen voor m'n iPod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij de path geven waar de albumart wordt opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:49:
Kan iemand mij de path geven waar de albumart wordt opgeslagen?
Dat kun je toch zelf ook gewoon opzoeken? My documents -> my music -> itunes -> een van de submappen hier.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Canaria schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:24:
Ik speel altijd af in shuffle stand, over alle muziek in m'n library. Als een nummer me niet bevalt, dan skip ik door naar een volgend nummer. Daarbij wordt de Skip Count dus verhoogd met 1. Nu heb ik een playlist gemaakt die alle nummers bevat met Skip Count < 2. Dus pas als ik een nummer twee keer heb geskipt tijdens het afspelen, verdwijnt het vanzelf uit de 'active' playlist.
klinkt geweldig!

waar kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:24:
Maar ja, als je dan even in een mood ben waar je even geen harde muziek wilt luisteren, en je een liedje dan tweemaal skipt, is hij al gelijk van je lijst weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:05:
[...]

Dat kun je toch zelf ook gewoon opzoeken? My documents -> my music -> itunes -> een van de submappen hier.
Nee, ik draai Vista RC2. iTunes kan de album art niet opslaan omdat er te weinig rechten zijn. Ik wilde dus even weten van welke mappen ik de rechten moest aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Ik heb geen Windows Vista, maar Windows XP. Bij mij is het:

C:\Documents and Settings\%username%\Mijn documenten\Mijn muziek\iTunes\Album Artwork\

Het wordt overigens niet in een leesbaar formaat opgeslagen.

[ Voor 11% gewijzigd door -Mous- op 12-10-2006 17:38 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42
Ik heb de laatste tijd dat elke keer als itunes aanstaat het cpu gebruik van 'system' naar 100% schiet, sluit ik itunes af, houd het gelijk weer op. Meestal houd het na ~30 minuten ook vanzelf weer op, heel vervelend. Hoop dat er snel weer een patch komt, want ik ben ook nog steeds niet blij met het geheugengebruik van tussen de 150 en 250 mb. Maar ik vind itunes nog wel steeds de beste muziekspeler O+

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

WhiteViper schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:11:
[...]

klinkt geweldig!

waar kan ik dit instellen?
Skip count is een standaard aanwezig veld in iTunes, dat betekent dat het automatisch wordt geregistreerd. Je kunt de kolom zichtbaar maken door in iTunes rechts te klikken (of ctrl-klik) op de kolomnamen in de libraryweergave.
De playlist die alle track uitsluit met een skip count > 1 maak je door een smart playlist toe te voegen (Option-Command-N) met als voorwaarde: Skip Count is less than 2 en een vinkje bij Live updating.
Als je vervolgens deze playlist afspeelt en een nummer voor de tweede keer skipt, verdwijnt het dus direct uit de playlist. Overigens kun je de skip count per track resetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Canaria op 12-10-2006 19:22 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Laatst online: 28-03-2015
bas116 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:14:
Ik heb een aantal audiobooks. Een staat er nu bij Gesproken Boeken, maar de rest staat nog gewoon onder muziek. Hoe krijg ik deze zover dat ze bij gesproken boeken staan?
bvd
iemand?

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Je moet -meen ik- de extensie van M4A naar M4B veranderen. Audiobooks in MP3 e.d. herkent ie geloof ik niet als zodanig.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:57

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ dat klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:58

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Hoe kan ik alle dubbele nummer uit iTunes verwijderen? Ik heb ooit mijn hele 'ongeorganiseerde' map met muziek geimporteerd en nu heb ik de wereld aan nummer dubbel. Is er een manier zodat ik alle nummers automatisch kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 10:41
Bigg Balls schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:59:
Hoe kan ik alle dubbele nummer uit iTunes verwijderen? Ik heb ooit mijn hele 'ongeorganiseerde' map met muziek geimporteerd en nu heb ik de wereld aan nummer dubbel. Is er een manier zodat ik alle nummers automatisch kan verwijderen?
Als je een mac hebt zijn er applescripts te krijgen dit voor je kunnen doen. iTunes zelf kan trouwens ook alle dubbele nummers laten zien. Menu op de mac: View -> Show duplicates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:58

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

tweak_dude schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:04:
[...]

Als je een mac hebt zijn er applescripts te krijgen dit voor je kunnen doen. iTunes zelf kan trouwens ook alle dubbele nummers laten zien. Menu op de mac: View -> Show duplicates.
Weet je ook welk apple script hier goed voor is? Anders moet ik alles handmatig wissen en daar heb ik eingenlijk niet zo zin in. (ik heb een mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 10:41
Bigg Balls schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:19:
[...]

Weet je ook welk apple script hier goed voor is? Anders moet ik alles handmatig wissen en daar heb ik eingenlijk niet zo zin in. (ik heb een mac)
Deze vond ik met google: http://www.dougscripts.co...php?page=6#mp3cdtolibrary
Ik zou wel uitkijken met dit soort scriptjes. Je hebt altijd kans dat je library vernaggelt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Laatst online: 28-03-2015
leokennis schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:06:
Je moet -meen ik- de extensie van M4A naar M4B veranderen. Audiobooks in MP3 e.d. herkent ie geloof ik niet als zodanig.
Het staat al in .m4b

edit: ik weet het al, gewoon verwijderen uit je Bibliotheek en dan weer toevoegen

[ Voor 14% gewijzigd door bas116 op 13-10-2006 16:34 ]

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met de nieuwe itunes, nog steeds last van haperingen soms. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je dat blauwe gedeelte onderin (musicstore) weg kunt halen is namelijk heel irritant :(

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:19
Music store uitschakelen in voorkeuren > toezicht. Heb je dr geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:56
Alles werkt hier perfect met iTunes 7.1 ... alleen video's taggen kost vaak extra veel moeite!

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

nou.. iTunes 7. Nadat het even compleet niet meer functioneerde heb ik het weer aan de praat en doemt de volgende teleurstelling op.

Het vakje 'Album Artist' deed bij mij grote hoop loskomen. Weinig aan iTunes is vervelender dan het niet sorteren van een album met één gastoptreden. Het album wordt bij sorteren op artiest opgesplitst in artist 'U2' en artist 'U2 and Green Day' (met Supernatural van Santana heb je in dit voorbeeld 15 verschillende artiesten in je lijst). Met 'Album Artist' dacht ik dat dit voorbij zou zijn. Dat je in de artiestenlijst klikt op U2 en je dan ook het ene liedje op die CD met Green Day zou zien. Niets is minder waar, en het nu van het 'Album Artist' veld lijkt me dan ook totaal afwezig.

Kan iemand uitleggen waar het wél voor dient? Voordat ik van alle ± 200 albums het veld voor niks invul.

- edit
ahh ik zie het al. voor dat stomme CoverFlow... wat ook weer niet handig is als je naast albums ook een heleboel losse nummers hebt (ookal is het maar 3% van je hele collectie, het neemt 70% van de scrollbalk in beslag). bah, het is helemaal niks voor Apple om er zo'n zootje van te maken, waar blijft iTunes 8...

[ Voor 16% gewijzigd door t-h op 14-10-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
T-H schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:38:
- edit
ahh ik zie het al. voor dat stomme CoverFlow... wat ook weer niet handig is als je naast albums ook een heleboel losse nummers hebt (ookal is het maar 3% van je hele collectie, het neemt 70% van de scrollbalk in beslag). bah, het is helemaal niks voor Apple om er zo'n zootje van te maken, waar blijft iTunes 8...
Je bent niet de enige die daar mee zit:
Dupje in "Nieuwe iTunes (7) wat denken jullie erva..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h

t-h

nou... inmiddels ziet CoverFlow er wat leuker uit. Gewoon alle losse nummers de albumtitel 'Mix' gegeven (geen leugen aan) en als album artiest een spatie (omdat Various al gegeven was aan échte verzamel CD's)

(in de gequote albumweergave is dit nog wel een probleem aangezien je dan een ellenlange lijst met 1 album krijgt ergens in het midden terwijl het in coverflow één 'lege' cover is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik heb ook alle losse nummers in 1 'album' gegooid,, makelijk om ze te groeperen..
Als je trouwens paar keer op je 'album' balk klikt.. sorteert ie op 'album op artiest' .. dan werkt je 'album-artist' vakje weer wel volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

Iemand die weet hoe ik makkelijk kan backuppen op mijn externe HDD... het liefste met de ' maak reservekopie op schijf' functie, maar die wil nu telkens een cd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
sorry beetje offtopic wellicht: maar heb zojuist heerlijk Apple iTunes er maar eens afgedonderd. irriteerde me kapot aan constante processen die lopen zonder dat programma draait. Ook is het programma met iedere versie nog trager lijkt het wel. Het enige waar ik m nog voor gebruikte waren de podcasts maar ik ga dat wel via andere programma's oplossen. Heerlijk simpel zo'n Winamp met m'n mp3s in media library prima en snel vindbaar. De massa zal voorlopig nog wel even zweren voor iPod histerie maar ik ben erg blij met mn nieuwe Samsung YP-Z5 die ook soortgelijk als Nano is maar stukje langer meegaat qua accu (officieel 38/39 uur - praktijk 30 uur) en heerlijk via de Explorer direct losse mp3 ofwel album folders overzetten ;) vriend van me is jaloers. Uitwisselen is ook verademing t.o.v. Nano. Geen 24.mp3 in folder 19 ergens verstopt op je speler maar gewoon de oorspronkelijke mp3 naam en in een direct toegankelijke folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h

t-h

MellyVille1 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:42:
Iemand die weet hoe ik makkelijk kan backuppen op mijn externe HDD... het liefste met de ' maak reservekopie op schijf' functie, maar die wil nu telkens een cd hebben...
Mac of PC?

Beide; gewoon even de folders kopieren (incl. de iTunes Music Database Folder)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ik heb er over heen gelezen of het is nog niet aan de orde gekomen:

Enige vervelende is dat ik nu zoals indertijd met Coverflow de albums niet
fullscreen meer zie maar als thumbnails. Maar ik kan me vergissen.
Dat is het enige waar ik me aan irriteer bij IT 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het lukt me maar niet om audio books te importeren / add folder zodat ze ook onder de audio books komen te staan. iTunes plaatst ze nu gewoon als cd's in het music weergavescherm. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

sinds gisteren heb ik een gloednieuwe iMac op mn bureau staan, ter vervanging van een oude windows pc... en heb ik mn muziek overgezet.. het lullige is nu dat itunes mn tags allemaal afkapt na een aantal tekens.. (ik heb nu een album van the kinks genaamd "the kinks are the village gree" ipv "the kinks are the village green preservation society" om maar een voorbeeld te noemen)

nu had ik op mn pc al mn muziek getagged met foobar, met ape tags en... id3v2 geloof ik..

mijn vraag is dan ook hoe ik kan zorgen (al dan niet door op mn oude windows pc al mn muziek opnieuw te taggen) dat itunes de tags goed pakt..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeSuproost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 15:15
Even een vraagje:

Ik rip al mijn ceedees met Exact Audio Copy en plaats ze daarna in iTunes (nieuwste versie). Laatst wilde ik een backup van mijn muziekbestanden maken met Roxio, dat lukt, maar daarna kan ik de bestanden op de dvd of cd niet afspelen. Rara hoe kan dat? |:( Is het zo dat iTunes bestanden beveiligt als ze in de bibliotheek worden toegevoegd?

Wie het weet mag het zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Algurgazan schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:37:
sinds gisteren heb ik een gloednieuwe iMac op mn bureau staan, ter vervanging van een oude windows pc... en heb ik mn muziek overgezet.. het lullige is nu dat itunes mn tags allemaal afkapt na een aantal tekens.. (ik heb nu een album van the kinks genaamd "the kinks are the village gree" ipv "the kinks are the village green preservation society" om maar een voorbeeld te noemen)

nu had ik op mn pc al mn muziek getagged met foobar, met ape tags en... id3v2 geloof ik..

mijn vraag is dan ook hoe ik kan zorgen (al dan niet door op mn oude windows pc al mn muziek opnieuw te taggen) dat itunes de tags goed pakt..
Als de tags worden afgekapt na precies 30 characters dan vermoed ik dat iTunes alleen ID3v1.1 tags kan vinden in je bestanden en geen ID3v2.x. APE tags zou hij volgens mij moeten negeren.

Probeer je tags eens te herschrijven met een betrouwbare tagger (Media Rage op OS X, of MP3Tag op Windows bijvoorbeeld)

Ik zou voor de zekerheid gaan voor ID3v2.3. iTunes kan ook ID3v2.4 lezen maar iTunes op Windows heeft daar een klein bugje in (iTunes voor OS X niet meer).

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

is het ook mogelijk om alle albumpics op 1 pagina weer te geven? Dus de hele pagina vol met alleen albumpics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

slazh

Here To Stay

MellyVille1 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:39:
is het ook mogelijk om alle albumpics op 1 pagina weer te geven? Dus de hele pagina vol met alleen albumpics?
Zoiets?
http://www.apple.com/downloads/macosx/ipod_itunes/krix.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

ja bedankt! ik d8 dat itunes dat zelf kon eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Maurits van Baerle schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:13:
[...]

Probeer je tags eens te herschrijven met een betrouwbare tagger (Media Rage op OS X, of MP3Tag op Windows bijvoorbeeld)
het was inderdaad id3v1 en apev2.. ik heb foobar alles maar om laten gooien naar id3v2, ben nu alles weer heen en weer aan het gooien, ik verwacht dat het nu wel goed zit.. beetje jammer dat iTunes geen ape tags kan lezen, maarja niks aan te doen...

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:48

The_DoubleU

Tweaker in München

Aaaarrgggh! :(
Na lang klote om alle albums te voorzien van artwork via iTunes en met hulp van dit scriptje kom ik er achter dat de iTunes artwork screensaver de plaatjes niet kan lezen van dit nieuwe formaat.
Alleen artwork die echt in een nummer zet wordt nog maar herkent.
Hopelijk komt hier snel een fix voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Voor Windows gebruikers: http://www.norlab.se/screensaver/
Bor de Wollef schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:46:
Het lukt me maar niet om audio books te importeren / add folder zodat ze ook onder de audio books komen te staan. iTunes plaatst ze nu gewoon als cd's in het music weergavescherm. Hoe doen jullie dat?
Welke extensie hebben ze? Alleen M4B files worden in die zin als audiobooks herkend dat je kan bookmarken enzo...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt iTunes 7 eigenlijk ook met andere spelers dan de iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ja en nee,

Officieel niet, onofficieel wel:

SyncMyPortable maakt het mogelijk andere USB apparaten zoals bijv een Sony Ericsson WM Phone te syncen met iTunes. Maar gekochte muziek uit de iTunes store kun je hier niet op afspelen.

http://www.syncmyportable.com/index.html
What Can SyncMyPortable Do?

In our opinion, iTunes is one of the best music organizers on the market today (and it’s FREE too!). Unfortunately, iTunes doesn’t directly support the synchronization of your music with a Mass Storage Device (MSD). This means that there is no way of synchronizing your portable audio devices (phones, Pocket PC's, PDA's, portable music players, Sony PlayStation® Portables, etc.) with the music you have stored in iTunes. Fortunately, SyncMyPortable can come to the rescue and solve this problem for you. With SyncMyPortable, you can synchronize your portable audio device with iTunes just as if it were an iPod® or iTunes Mobile Phone (A.K.A. ROKR®)!

Besides being able to just copy music from iTunes onto your portable audio device, SyncMyPortable has a whole bounty of other great features which allow you to:

· Synchronize your portable audio device with both music AND videos.

· Autofill your portable audio device with a random mix of music from any iTunes playlist.

· Drag-n-drop audio and video tracks directly onto your portable audio device from within iTunes.

· Specify the exact location on your portable audio device where your music and video files are to be stored.

· Specify exactly how much of the disk space available on your portable audio device you want to use for music and video storage vs. data storage.

· Properly arrange and name your music and videos to take full advantage of your music/media player’s Artists, Tracks, and Videos organizational structure.

· Organize your music by a multitude of categories such as playlist, genre, artist, album, artist & album, year, rating, composer, grouping, etc.

· Group songs that are part of a compilation album by the album’s title instead of separating them all out by their individual artists.

· Group podcast episodes by their podcast name instead of separating them all out by their individual artists.

· Send only those podcast episodes to your portable audio device that match your chosen criteria (such as all episodes, only checked episodes, only unplayed episodes, or only those episodes added to iTunes within the last day, week, month, quarter, or year).

· Send audio and/or video files to your portable device in a random order until all of the available free space on the device is filled up.

· Select exactly which iTunes playlists you want to synchronize or copy.

· Prioritize the order in which your playlists are synchronized or copied.

· Perform on-the-fly conversion of your audio files into your desired compressed audio format (MPEG/MP3 or AAC/M4A).

· Perform on-the-fly conversion of your audio files to match your desired bit rate level.

· Perform on-the-fly conversion of your audio files to match your desired sample rate level.

· Remove artwork from your audio files before sending them to your portable audio device in order to conserve valuable disk space on the device.

· Generate a M3U playlist for all audio files copied to or synchronized with your Mass Storage Device.

· Control which audio and/or video file types are sent to your portable device.

· Set up profiles for different devices and switch between the on-the-fly.

· Standardize album artwork within MP3 files for proper display on MP3 players.

· Set up album artwork for proper display on Windows Media Player Mobile.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

leokennis schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:16:
Voor Windows gebruikers: http://www.norlab.se/screensaver/

[...]

Welke extensie hebben ze? Alleen M4B files worden in die zin als audiobooks herkend dat je kan bookmarken enzo...
Het zijn MP3's. Een paar CDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

As I said :) Die worden dus niet herkend als audiobook...hooguit kun je ze het genre "audiobook" geven...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

Ik heb een probleem met de Gapless playback functie.

Heb een mooi mix cd-tje, losse nummers. nou als ik die gapless aan heb staan, en hij switched over naar volgend nummer, dan gaat het volume een stuk lager zitten. :( je weet dan meteen dat het nieuwe nummer bezig is. waar ligt dat aan? het lijkt er op alsof ik souncheck nog aan heb staan maar dan slecht - maar die staat dus uit.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.levinsohn//iTunes7.png

Waar ligt et aan? et is bij alle nummers zo :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Je moet die crossfade playback uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R

Type-R

One Minute Shakin

lowfi schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 00:31:
Je moet die crossfade playback uitzetten.
Kan aan mij liggen maar die crossfade zorgt ervoor dat je een iets mooiere overloop hebt dan een seconde silence tussen 2 nummers in.

Had trouwens ook geen effect op me probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Type-R op 22-10-2006 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Staat het volume van de tracks bij de properties soms nog ingesteld? Daar kun je met de hand ook een aangepast volume kiezen (beetje als soundcheck).

Gebruiken jullie trouwens nog iets van plugins of extentions samen met iTunes?

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 22-10-2006 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe je de functie "Informatie voor aaneensluitend afspelen bepalen" definitief kunt uitschakelen. Mijn muziek staat nu namelijk op een Linux-bak, waar Samba op draait. De muziek heb ik dus toegevoegd naar mijn iTunes-bibliotheek - maar de muziek is niet fysiek aanwezig.

Het punt is alleen dat de functie "Informatie voor aaneensluitend afspelen bepalen" alle muziek eerst moet hebben ingelezen. Dit is 60GiB, dat allemaal dus gedownload moet worden via mijn draadloze verbindinkje van max 1Mbit. Dat duurt dus vreselijk lang! En zeer CPU-intensief waardoor ik niets meer kan met m'n iBook en snel weer vastloopt.

In voorkeuren heb ik niets gevonden over het uitschakelen van deze functie, en om telkens dat kruisje aan te klikken als ie weer wil indexeren heeft ie ook een "semi-vastloper", zeg maar. Dan kan ik voor twee minuten niets doen en dan pas iTunes geforceerd afsluiten.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Volgens mij kan dat niet. iTunes verwacht alle muziek min of meer lokaal te vinden (kijk ook eens naar de consolidate functie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:04:
Volgens mij kan dat niet. iTunes verwacht alle muziek min of meer lokaal te vinden (kijk ook eens naar de consolidate functie).
Ik heb gezocht naar de consolidate funcit en kom bij het volgende uit:
http://playlistmag.com/fe.../08/shiftitunes/index.php
When you click Consolidate, iTunes will copy not only your tracks to the destination you designated, but also your library?s playlists (ratings will be maintained as well)
Alleen heb ik niet genoeg schijfruimte op deze iBook staan, daarom houd ik de muziek lekker op een servertje want zo kan ik mijn muziek vanaf elke computer vanaf de hele wereld benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ammie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 02:37:
[...]

Kan aan mij liggen maar die crossfade zorgt ervoor dat je een iets mooiere overloop hebt dan een seconde silence tussen 2 nummers in.

Had trouwens ook geen effect op me probleem.
Je wil toch juist geen overloop in een mix album? Anders moet je het album even selecteren en in de get info zeggen dat het een gapless album is. Je kan dit ook voor alle nummers doen. Dus command + a en dan in de info gapless aanzetten.

Staat trouwens ook in de itunes help:
Gapless Playback in iTunes

Gapless playback is always on in iTunes 7 or later unless the Crossfade feature is turned on. If Crossfade is on, only audio files that have the "Part of a gapless album" option checked and are capable of being played gaplessly will play with no gaps:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:49
Eindelijk de problemen met mijn ipod opgelost (error 1418). Vandaag op het werk iemand met een Apple gevraagt mijn iPod te koppelen met iTunes, hierdoor werd hij geupdate naar de laatste firmware en ook compleet gewist. Daarna aan mijn Vista laptop gehangen, maar nu kreeg ik weer een andere foutmelding.

Toen eens aan een Windows XP machine gehangen, en ineens werkt het allemaal weer.. EINDELIJK...anders had ik een Zune gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:20:
ik heb met de nieuwe itunes, nog steeds last van haperingen soms. Hebben jullie dat ook?
Ja. Dan weer blijft een mp3'tje 'hangen' en gaat dan weer vrolijk verder. Erg irritant. Ben nog aan 't zoeken naar een oplossing; suggesties zijn welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik merk vaak dat de tijd die iTunes aangeeft bij het spelen van een nummer vaak lang niet klopt. Soms staat de remaining tijd al tijden op 0 seconden terwijl het nummer nog vrolijk doorspeelt. Van haperingen heb ik geen last moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat gebeurt bij mij wel eens met vbr mp3s die ik zelf heb geknipt met cue splitter of een ander progsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

lowfi schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:28:
Dat gebeurt bij mij wel eens met vbr mp3s die ik zelf heb geknipt met cue splitter of een ander progsel...
Een bekend probleem, zeker met iPod's. Het probleem ligt in de gebruikte headers. Daar iTunes (en de iPod) een "Xing" header verwachten, terwijl er in sommige VBR MP3's niet zo'n header zit. Meer informatie hiervoor is hier te vinden. De oplossing hiervoor zou VBRFix moeten zijn.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R

Type-R

One Minute Shakin

lowfi schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:13:
[...]

Je wil toch juist geen overloop in een mix album? Anders moet je het album even selecteren en in de get info zeggen dat het een gapless album is. Je kan dit ook voor alle nummers doen. Dus command + a en dan in de info gapless aanzetten.

Staat trouwens ook in de itunes help:

[...]
Dan snap je me probleem niet,

me probleem is dat het volgende nummer in de mix 25% (iets in die richting) zachter afspeelt - het hele nummer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ammie schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 01:20:
[...]

Dan snap je me probleem niet,

me probleem is dat het volgende nummer in de mix 25% (iets in die richting) zachter afspeelt - het hele nummer dus.
Dan zou je juist even dat vinkje moeten zetten bij 'sound check', dat zou alle nummers op hetzelfde niveau moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 01:31:
[...]

Dan zou je juist even dat vinkje moeten zetten bij 'sound check', dat zou alle nummers op hetzelfde niveau moeten zetten.
Dat zou moeten inderdaad maar dat gebeurt vaak niet. Helaas is het ook niet mogelijk de sound check info voor eerder geanalyseerde nummers in 1 x weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R

Type-R

One Minute Shakin

Heb sound check maar weer es aangevinkt maar probleem is er nog steeds. Het lijkt alsof soundcheck ff al die nummers heeft gecorrigeerd maar dan op een foute manier. ook als het uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeSuproost
JoostdeSuproost schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:02:
Even een vraagje:

Ik rip al mijn ceedees met Exact Audio Copy en plaats ze daarna in iTunes (nieuwste versie). Laatst wilde ik een backup van mijn muziekbestanden maken met Roxio, dat lukt, maar daarna kan ik de bestanden op de dvd of cd niet afspelen. Rara hoe kan dat? |:( Is het zo dat iTunes bestanden beveiligt als ze in de bibliotheek worden toegevoegd?

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

JoostdeSuproost schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:02:
Even een vraagje:

Hoezo met Roxio? Je hebt gewoon de mp3's rechtstreeks op de CD/DVD gebrand? Dan heeft het namelijk helemaal niks met iTunes te maken, aangezien die in het backupproces niet voorkomt. Zal wel een brandfout van Roxio oid zijn...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is het mogelijk om de afspeellijst te zien in iTunes? Ik kan dat nergens vinden en zie het nu nergens... Vind het onhandig dat ik niet kan zien wat er in mijn afspeellijst staat. O ja, kun je 'Artiest' als eerste kolom zetten? Want 'naam' vind ik extreem irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeSuproost
leokennis schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:37:
[...]

Hoezo met Roxio? Je hebt gewoon de mp3's rechtstreeks op de CD/DVD gebrand? Dan heeft het namelijk helemaal niks met iTunes te maken, aangezien die in het backupproces niet voorkomt. Zal wel een brandfout van Roxio oid zijn...
Aha.. kan het dan aan de hoeveelheid liggen? Ik heb een deeveedeetje vol met mp3's gebrand. Of ... ligt het aan de defragmentatie van mijn harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets erg vreemds met iTunes 7. Als ik bij een mp3-nummer de naam iets wijzig, dan upload hij dat mp3-nummer compleet opnieuw op mijn iPod. Dit hoort toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Jawel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb één bezwaar weten te localiseren in iTunes 7, i.c.m. een iPod Video.

Ik wil audiobooks in de rubriek 'gesproken boeken' zetten. Tags daarvoor pakt-ie niet, vanuit iTunes daarin indelen lukt niet aangezien er geen categorie voor bestaat, terwijl die wel in de iPod zit.

Hoe kan dat nou :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h

t-h

Ramzzz schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:12:
Ik heb één bezwaar weten te localiseren in iTunes 7, i.c.m. een iPod Video.

Ik wil audiobooks in de rubriek 'gesproken boeken' zetten. Tags daarvoor pakt-ie niet, vanuit iTunes daarin indelen lukt niet aangezien er geen categorie voor bestaat, terwijl die wel in de iPod zit.

Hoe kan dat nou :?
toch gewoon het genre 'gesproken boeken' opgeven. Of 'audiobooks'
ik heb er ook eens mee gezeten, en via Google de oplossing gevonden. give it a try?

[ Voor 19% gewijzigd door t-h op 30-10-2006 12:29 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h

t-h

Ik heb intussen het probleem van een iTunes die zomaar afsluit opgelost. werkt alleen op macs:
bij Programs / Utilities de app 'Audio Midi Setup' openen en daar de Audio Output terugzetten naar 32.000 Hz - die is door het probleem waarschijnlijk op 96.000 gezet. dan sluit-ie niet meer zomaar af.

[ Voor 51% gewijzigd door t-h op 30-10-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

t-h schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:27:
[...]

toch gewoon het genre 'gesproken boeken' opgeven. Of 'audiobooks'
ik heb er ook eens mee gezeten, en via Google de oplossing gevonden. give it a try?
Mijn punt was vooral, dat in iTunes wél de muziek, film, games en foto's een aparte categorie zijn, maar niet de audioboeken, terwijl dat ijn de iPod wél zo is...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ramzzz schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:40:
[...]

Mijn punt was vooral, dat in iTunes wél de muziek, film, games en foto's een aparte categorie zijn, maar niet de audioboeken, terwijl dat ijn de iPod wél zo is...
Je hebt onder Voorkeuren -> Algemeen een vinkje voor het tonen van Gesproken Boeken. Bedoel je dat?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:42
Om de één of andere vage reden heeft iTunes de neiging om een aantal CD's helemaal onderaan mn Library-list te zetten. Zo staan er een stuk of 15-20 albums, moet goeie tags (naar mijn weten), helemaal onderaan. Heb al van alles geprobeerd om de tags te wijzigen (artist-name, verzameling aan/uit, etc.), maar ze blijven maar onderaan. Soms gebeurd het zelfs als ik een Tag wijzig dat het van het ene op het andere moent vanuit het midden van mn library helemaal naar onderen.
Gekke is ook nog dat het lijkt alsof er 2 playlists in mn muziek-lijst staan. Eerst degene die goed werken, vervolgens weer vanaf A t/m Z met de albums die onderaan geworpen worden.

Iemand enig idee wat ik hier verkeerd doe?
(Alles trouwens gesorteerd op "Album op Artiest", zonder enige coverflow aan of dergelijke...gewoon nummers onder elkaar.)

[ Voor 4% gewijzigd door Superbol op 31-10-2006 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
oli4100 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:31:
Is het mogelijk om de afspeellijst te zien in iTunes? Ik kan dat nergens vinden en zie het nu nergens... Vind het onhandig dat ik niet kan zien wat er in mijn afspeellijst staat. O ja, kun je 'Artiest' als eerste kolom zetten? Want 'naam' vind ik extreem irritant.
Hoe bedoel je, de afspeellijst? Als je op het pijltje rechts in het status-schermpje in iTunes klikt, jump je direct naar het huidige nummer, en zie je dus gelijk welk nummer het volgende is (het nummer eronder). iTunes werkt niet met vaststaande afspeellijsten, je kunt elke mogelijke selectie, schermpje of zoekquery afspelen.

De 'Artiest'-kolom kun je niet als eerste zetten, net geprobeerd. Grappig trouwens, nooit opgevallen :) Eigenlijk wel raar dat het niet kan, ik snap dat het irritant kan zijn.

offtopic:
Alles goed verder? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Ik heb met een iPod Nano 2nd gen het volgende probleem icm iTunes 7:

In de eerste plaats kan ik niet syncen. Ik heb een playlist aangemaakt en aangegeven dat ik enkel die playlist in de iPod wil hebben. Wanneer ik ga syncen, krijg ik een mededeling dat het niet mogelijk is om van de schijf te lezen of naar de schijf te schrijven. Een error-code -50 wordt aangegeven.

Bovendien blijft tijdens het updaten van de software naar 1.1.1 het venster van 'bijwerken' openstaan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/707fb546e21e260db25ebeea4fd82de4/thumb.jpg

Iemand een idee wat te ondernemen?

Update 17.11 uur: De iPod wordt nu überhaupt niet meer herkend in Windows XP SP2. Andere USB-apparaten werken uitstekend op alle poorten :?

Edit 17.33 uur: Opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan Laros op 31-10-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
The Evil Brain schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:56:
[...]

Hoe bedoel je, de afspeellijst? Als je op het pijltje rechts in het status-schermpje in iTunes klikt, jump je direct naar het huidige nummer, en zie je dus gelijk welk nummer het volgende is (het nummer eronder). iTunes werkt niet met vaststaande afspeellijsten, je kunt elke mogelijke selectie, schermpje of zoekquery afspelen.

De 'Artiest'-kolom kun je niet als eerste zetten, net geprobeerd. Grappig trouwens, nooit opgevallen :) Eigenlijk wel raar dat het niet kan, ik snap dat het irritant kan zijn.

offtopic:
Alles goed verder? :P
Zoals in WinAmp (Playlist Editor) en WMP (Afspeellijst), als je een bepaalde lijst hebt aangezet (bijv. een selectie uit je mediabibliotheek of een apart aangemaakte afspeellijst) dat er dan ergens te zien is welke lijst hij aan het afspelen is. Dus dat je een venster met je mediabibliotheek heb, maar ook een apart venstertje met de huidige afspeellijst. Want ik vind het vaak handig om een afspeellijst van bepaalde nummers op grond van een genre te maken en bijv. de volgorde van die nummers te veranderen in de afspeellijst of een aantal nummers toe te voegen uit de bibliotheek.

Jammer dat Artist niet als eerste kan, lijkt me toch een vrij makkelijk te implementeren functie en ik denk dat er best wel veel mensen zijn die volledige vrijheid over hun kolommen willen.

offtopic:
Gaat prima, vakken hè? :Z Ik heb er donderdag twee, thermodynamica en programmeren. Gaat wel lukken, ben alleen veel te veel aan het soggen.... * zucht * |:( En jij? Gaat Aero 2 lukken? Is Aero 2 gelukt? :+ Antwoord maar via iets anders, anders wordt het ook zo'n lang verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hoe kun je voor gapless playback zorgen op je ipod zelf? Heb een 5G (U2 video) Ipod maar heb nog steeds pauze's tussen de nummers. Of is dit alleen een optie voor Itunes zelf?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Volgens mij kunnen alleen de nieuwste ipods dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
oli4100 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:21:
[...]

Zoals in WinAmp (Playlist Editor) en WMP (Afspeellijst), als je een bepaalde lijst hebt aangezet (bijv. een selectie uit je mediabibliotheek of een apart aangemaakte afspeellijst) dat er dan ergens te zien is welke lijst hij aan het afspelen is. Dus dat je een venster met je mediabibliotheek heb, maar ook een apart venstertje met de huidige afspeellijst. Want ik vind het vaak handig om een afspeellijst van bepaalde nummers op grond van een genre te maken en bijv. de volgorde van die nummers te veranderen in de afspeellijst of een aantal nummers toe te voegen uit de bibliotheek.

Jammer dat Artist niet als eerste kan, lijkt me toch een vrij makkelijk te implementeren functie en ik denk dat er best wel veel mensen zijn die volledige vrijheid over hun kolommen willen.

offtopic:
Gaat prima, vakken hè? :Z Ik heb er donderdag twee, thermodynamica en programmeren. Gaat wel lukken, ben alleen veel te veel aan het soggen.... * zucht * |:( En jij? Gaat Aero 2 lukken? Is Aero 2 gelukt? :+ Antwoord maar via iets anders, anders wordt het ook zo'n lang verhaal ;)
Hmm, maar je kunt wel gewoon een afspeellijst maken :) Gewoon wat nummers (of een heel genre, artiest of album) slepen naar de linkerbalk, et voila :) Daar kun je dan naar hartenlust in schuiven qua volgorde enzo. En met het pijltje links in het statusschermpje spring je dus gelijk naar je huidige playlist.

offtopic:
Ik reageer wel via Hyves ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kunnen alle iPods het, en sowieso de 5g (is laatste model, op de nieuwe revisie na dan)
@Schnumi: Kies eens in iTunes 7 'Info tonen' terwijl je meerdere nummers geselecteerd hebt (die aan-een moeten sluiten uiteraard :P), en kies bij 'aaneensluitend album' de optie 'ja'. Nu zou het aaneen moeten sluiten...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
5.5 is de nieuwste toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, klopt, mijn excuses 8)7 Maar het kan iig bij mijn 5G ook, en meen bij nog oudere iPods ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ok bedankt zal dat zo eens proberen kijken of het werkt. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kijk, performance issues solved. Eens proberen zodra ik weer thuis ben. met 700 en 701 had ik het probleem dat itunes 10 seconden bevriest bij het starten van een nummer, en willekeurig het hele systeem 5 seconden vasthoud. Ik hoop dat dat er nu uit is.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Zojuist een harde reboot (WinXP) toen ik iTunes liet verwijzen naar een externe USB-schijf... scherm op zwart en weg was alles :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:51
Wat vinden jullie een handige manier om je nummers te raten? Is er bijv. een soort van plugin ofzo die, zo gauw als ik een nummer afspeel dat nog niet gerate is, er een pop-upje komt, waarin ik het aantal sterren kan aangeven? (Handig zou zijn als hij ook het vorige nummer laat zien, omdat je natuurlijk pas rate als je het hele nummer gehoord hebt :P). Ik gebruik Windows XP trouwens.

En.. Wat is volgens jullie het handigste programma om je id3 tags te updaten met gegevens van een online database? Ik heb Picard geprobeerd, maar vond ik niet echt super eigenlijk. Ook Tag&Rename werkte niet prettig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Quicksilver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Prachtig de nieuwe iTunes :) nu wordt eindelijk mijn iPod gelijk weer herkend. Daarvoor moest ik de iTuneshelper service steeds restarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk geen zin meer om het opnieuw te proberen met iTunes zeven. Na een niet-functionele iPod onder 7.0 en 7.0.1 vraag ik me af of het probleem van de iPods die niet herkend worden (zie ook frontpage) opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

_Christiaan_

Master of SOG

Ik wacht nog steeds op een iTunes waarbij ik gewoon vloeiend kan scrollen door m'n bibliotheek. Als ik nu scroll dan gaat dat met <1 fps, doe mij maar gewoon fps = refresh rate net als in internet explorer bijv.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R

Type-R

One Minute Shakin

_Christiaan_ schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:12:
Ik wacht nog steeds op een iTunes waarbij ik gewoon vloeiend kan scrollen door m'n bibliotheek. Als ik nu scroll dan gaat dat met <1 fps, doe mij maar gewoon fps = refresh rate net als in internet explorer bijv.
Als je niet een horizontale scrollbalk hebt scrolt ie trouwens gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:27
ChrisM schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:24:
Wat vinden jullie een handige manier om je nummers te raten? Is er bijv. een soort van plugin ofzo die, zo gauw als ik een nummer afspeel dat nog niet gerate is, er een pop-upje komt, waarin ik het aantal sterren kan aangeven? (Handig zou zijn als hij ook het vorige nummer laat zien, omdat je natuurlijk pas rate als je het hele nummer gehoord hebt :P). Ik gebruik Windows XP trouwens.
Als je Itunes tijdens het afspelen minialiseert verschijnt er een Itunes icoon in de systray, als je hier met de rechtermuisknop op klikt verschijnt er ook de rating-optie. Op die manier hoef je niet elke keer Itunes te maximaliseren om je nummers te kunnen raten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridcully
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 09:02
Ik heb al tijden een raar probleem met iTunes onder MacOS X. Ik heb redelijk wat Japanse muziek, de tags die hier in zaten zijn dan natuurlijk ook Japans. Onder Winamp in Windows worden ze goed weergegeven, iTunes in Windows ook, maar als ik ze in m'n MacOS X library importeer, verandert het in allemaal rare tekens.

Na wat trial and error kwam ik er achter dat als ik iTunes op Japans zet de tags andere rare tekens bevatten, dus ik probeerde daar het 'convert ID3 tags' knop, en dan kreeg ik het weer normaal door van ASCII naar ISO LATIN te converteren (niks hiervan werkt onder de Engelse versie). Dan dacht ik dus dat ik hiermee alles had opgelost, maar als ik dan naar de Engelse versie van iTunes terug ga en ik vraag met 'Get Info' de gegevens van een liedje op, dan is alles weer verpest. Het lijkt er op dat als ik de tags wijzig door zelf Japans te typen, dat wel blijft bestaan onder de Engelse iTunes.

Weet iemand hier wat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Versie 7.0.2 lijkt m'n problemen met afspelen (schokkerig etc.) vooralsnog op te lossen. Hopen dat dat zo blijft :).
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.