Nieuwe iTunes (7) wat denken jullie ervan Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.619 views sinds 30-01-2008

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:52
pompiedom schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:41:
Is deze versie wel weer compatible met XP x64? (voordat ik mijn langgezochte v5 weer uninstall)
Ik heb ergens vernomen van wel!

Overigens lost 7.01 mijn problemen op, hulde voor de update :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Overigens net ontdekt in multi-plugin: Foobar 2000 passthrough. Wat het doet is je muziek afspelen via een bepaalde Foobar2000 DLL i.p.v. op de normale manier. Verschil is dat het geluid dan meteen naar je geluidskaart gaat i.p.v. eerst via de Windows Mixer (dit heb ik ergens gelezen :P ), waardoor je geluid ietsepietsie beter klinkt. Ik merk vooral dat de muziek wat gedetailleerder klinkt, zeker een aanrader dus :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Hoewel iTunes 7.01 me problemen compleet oplost ( _/-\o_ ) heb ik toch die Multi-Plug geinstalleerd met Foobar2000 passtrough... die windows mixer is namelijk erg.... Kwalitatief Uitermate Teleurstellend

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Matias schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:01:
[...]

Ligt het niet aan het feit dat wanneer je iTunes installeert, hij eerst al je nummers gaat indexeren voor gapless playback, en albumart gaat zoeken?

Dan geld namelijk gewoon de volgende regel: Hoe meer muziek, hoe trager iTunes in het begin.
Nee lijkt me niet, ik heb ongeveer 30 GB aan muziek, en die heb ik een paar uur laten indexeren voor gapless playback etc..

Maar hij is ook niet langzaam, ik krijg gewoon geen 4.1 geluid (ook niet na instellen in QT) en als ik de volumeregelaar aanraakt, dan is het geluid niet meer te harden, dan heb ik een dikke kraak erdoor, tot ik hem weer op max volume zet :/

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Ook bij mij lost 7.01 alle problemen op. Verder valt het me op dat hij een stuk sneller is. Zeker als je het vergelijt met de versies voor iTunes 7.

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Hoe zit het met het geheugengebruik in 7.0.1? Nog steeds zo rond de 100-150? :+

Macbook Pro, 640 WD extern

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
(jarig!)
Ik heb net mijn iTunes geupdate naar 7.0.1 (Windows) en ik heb nu geen last meer van krakend of overslaand geluid :), gelukkig is het hiermee opgelost.

Levi (Utrecht)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Bij mij werkt de equalizer nog maar half.

Als ik de nummers gewoon door laat spelen schakelt hij telkens de equalizer uit zodra hij bij het volgende nummer kom. Selecteer ik een nummer en speel ik hem dan af dan werkt hij wel.

Was bij 7.0 al zo en nu bij 7.0.1 ook. Overigens heb ik nu geen last meer van haperingen dat is wel goed. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door schnumi op 28-09-2006 19:45 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Clox schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:13:
40MB @ me, het kraken is inderdaad opgelost, maar van een hogere snelheid merk ik niks, opstarten blijft stroop. (AMD Athlon 64 3200+, 1GB DDR-SDRAM, 2 Western Digitals in RAID-0)

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17
Clox schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:13:
Standaard na opstarten met muziek afspelen hier rond 60 MB. Als ik echter in coverflow alle covers laat laden (even allemaal rusitg langs gaan :P) stijgt dat echter naar 175 MB 8)7
Als mijn muziekcollectie groter was zou dit waarschijnlijk nog veel hoger liggen.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Tja...iTunes is altijd al sloom geweest. Het is dan ook niet een "muziekplayer" maar een "muziekdatabasemanager" hè...anders neem je Winamp maar :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
leokennis schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:03:
Tja...iTunes is altijd al sloom geweest. Het is dan ook niet een "muziekplayer" maar een "muziekdatabasemanager" hè...anders neem je Winamp maar :)
Mwah, dat vind ik geen excuus. Winamp is net zo goed een databaseprogramma. iTunes is op windows niet helemaal optimaal geschreven imo, en dat leid tot een log programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 20:13

Pompiedom

Don't panic

Maverick schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:30:
[...]

Ik heb ergens vernomen van wel!

Overigens lost 7.01 mijn problemen op, hulde voor de update :)
Om maar bevestiging van mijzelf te geven, v7.01 werkt prima in WinXP x64, geheugengebruik is met 7000 nummers 50MB ram en 44MB VM dus normale marches voor iTunes

We create our own reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Matias schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 00:03:
[...]

Mwah, dat vind ik geen excuus. Winamp is net zo goed een databaseprogramma. iTunes is op windows niet helemaal optimaal geschreven imo, en dat leid tot een log programma.
Het grote verschil tussen Mac en Windows versie ligt in de Quicktime engine, die is een ramp op Windows (dat gehik in geluid en de hoge cpu load komt door QT). De database/library kant van iTunes is niet sneller op de Mac (logisch ook, database code is ook niet erg platformspecifiek). Overigens gaven de upgrades van 4.x naar 6.0 telkens een verbetering in bladersnelheid. Met cover flow in 7.0 is er weer een terugval.

Maar misschien moeten ze bij Apple eens wat programmeurs bij Microsoft, Amarok of Foobar wegkopen - die libraries zijn supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
Gebruik iTunes7 op zowel Mac als PC.
Merk zojuist iets gruwelijks irritants op de PC.
Als ik het mapje iTunes uit Start > Programma's > iTunes verwijder (omdat ik geen mapje wil en snelkoppeling naar iTunes ergens anders wil hebben) dan krijg ik een soort van instal/config wat een sec of 5 duurt voordat het programma wordt opgestart en staat er weer een icoon op desktop en is mapje weer terug in menu start. Wat is dat voor bullsh*t?

En om albumillustraties op te halen moet ik een MusicStore account hebben (1 afbeelding staat er vreemdgenoeg wel al), maar heb me geen zin om me daarvoor te reggen, hoop ook niet dat er kosten aan zitten (even reggen om gratis albumcovers binnen halen is nog wel het overwegen waard).

edit:
Op pc iTunes herinstalleerd en doet nu weer normaal, hopen dat het zo blijft.
Even gekeken voor registratie bij iTunes Store en dat laat ik zitten.
Op Macbook doe ik het wel via Widget en op PC maar handmatig de afbeeldingen in die open te klappen box (linksonder) slepen.

[ Voor 28% gewijzigd door VincentG op 29-09-2006 23:56 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Het registreren en ophalen van coverart is gratis.

Als je registreert met click&buy (heb je geen creditcard nodig) krijg je zelfs een cent toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Mikey NL schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:55:

Als je registreert met click&buy (heb je geen creditcard nodig) krijg je zelfs een cent toe ;)
Hmm, toch maar eens proberen dan.

Moet ik ineens al mn gegevens invullen (nepgegevens ingevult). Zegt ie dat CC in gebruik is (wat ik niet gekozen heb) en moet ik wachtwoord invoeren van een of andere gebruikersnaam. Laat maar zitten dan met die registratie.

[ Voor 25% gewijzigd door VincentG op 30-09-2006 00:04 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Verwijderd

Mikey NL schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:55:

Ehm, hoe dan? Het lijkt mij totaal niet te lukken, zie het ook nergens staan dat je je aan kan melden voor Click & Buy.

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:07:
[...]

Ehm, hoe dan? Het lijkt mij totaal niet te lukken, zie het ook nergens staan dat je je aan kan melden voor Click & Buy.
Aanmelden voor Click&Buy kan gewoon bij click&buy, eerste hit in google.

Het liefst zou ik helemaal nergens mijn bank gegevens opgeven. Kopen via itunes ga ik toch niet doen maar wil wel de album art laten downloaden. Erg irritant dat je daarvoor een account moet hebben gezien het downloaden gratis is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Op de een of andere rare manier kan ik met iTunes 7 geen nummers handmatig meer toevoegen aan mijn iPod Mini! Ik zie de teller van hoeveel schijfruimte er gebruikt is oplopen en daarna springt hij doodleuk terug op de waarde waarvan hij begon! Als ik echter het automatisch syncen laat gebeuren is er niks aan de hand en word alles gewoon overgepompt op mijn iPod! Wat de f*ck is er aan de hand?!

• Bor
  • Nu online

Bor

Voor de mensen die wel ALbum art willen maar zich niet willen registreren bij Itunes met bankgegevens is hier een handige tool: http://www.yvg.com/itunesartimporter.shtml

Met behulp van deze snapin kun je zelf voor albums op zoek gaan naar de bijbehorende covers. De snapin zoekt de covers bij de door jou geselecteerde cd op Amazon.com. Helaas is het behoorlijk veel handwerk (alle tracks uit de cd selecteren, zoeken, goede cover selecteren, importeren) maar het werkt voor de rest super.

Doe je voordeel ermee zou ik zeggen.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Bor de Wollef schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:36:
Voor de mensen die wel ALbum art willen maar zich niet willen registreren bij Itunes met bankgegevens is hier een handige tool: http://www.yvg.com/itunesartimporter.shtml

Met behulp van deze snapin kun je zelf voor albums op zoek gaan naar de bijbehorende covers. De snapin zoekt de covers bij de door jou geselecteerde cd op Amazon.com. Helaas is het behoorlijk veel handwerk (alle tracks uit de cd selecteren, zoeken, goede cover selecteren, importeren) maar het werkt voor de rest super.

Doe je voordeel ermee zou ik zeggen.
Ja, dan kun je ook gewoon de albumnaam in google images intikken ;)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 10:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ScottB schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:39:
[...]

[ Voor 27% gewijzigd door BlaTieBla op 30-09-2006 10:43 . Reden: iemand was me al voor.... ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

BlaTieBla schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:42:
[...]

Ik gebruik Amazon om cover art te vinden. Als ze de CD verkopen, dan hebben ze ook de cver-art. Voor Nederlandse bands is dat vaak wel wat lastig
Ah, nouja, voordat iTunes 7 uitkwam zocht ik mn album art gewoon op Google. Was maar heel sporadisch dat een cover niet te vinden was :)

• Bor
  • Nu online

Bor

ScottB schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:39:
[...]

Nee dat kun je niet (kan wel maar is veel meer werk / omslachtiger) want deze tool importeert met een druk op de knop de covers in de MP3's. Ook kun je er bestaande album art mee vervangen. Probeer het eens zou ik zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 30-09-2006 10:47 ]

• Sv3n
  • Laatst online: 11-09 15:55
tweak_dude schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:13:
[...]

Standaard na opstarten met muziek afspelen hier rond 60 MB. Als ik echter in coverflow alle covers laat laden (even allemaal rusitg langs gaan :P) stijgt dat echter naar 175 MB 8)7
Als mijn muziekcollectie groter was zou dit waarschijnlijk nog veel hoger liggen.
Dat probeerde ik ook even:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/itunes2.JPG

en dit is nog niet eens het hoogste, op een gegeven moment was het >700 8)7

Last.fm
Films!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 14:25
Wat ik mis in iTunes7 wat er in 6 wel in zat is de hoofdstukjes in een Podcast, hebben jullie daar ook last van?
Vroeger was er een drop down waarbij je de chapters binnen een podcast kon kiezen... maar ik kan die echt helemaal nergens meer vinden!

Verwijderd

Hoi,

Ben net in het bezit van een Ipod-video 30 GB; ook ik heb het probleem dat ik de albumillustraties wel op de computer, maar niet op mijn Ipod zie.
Ik las net dat ik de optie "album illiustraties tonen op iPod" kan uit vinken en daarna weer aanvinken.
Maar waar vind ik deze optie??
(het zal de onervarenheid zijn, maar ik zie het niet staan).
Ik heb iTunes 7.0.1.8

Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 12:53 ]

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Bor de Wollef schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:17:
[...]

Aanmelden voor Click&Buy kan gewoon bij click&buy, eerste hit in google.

Het liefst zou ik helemaal nergens mijn bank gegevens opgeven. Kopen via itunes ga ik toch niet doen maar wil wel de album art laten downloaden. Erg irritant dat je daarvoor een account moet hebben gezien het downloaden gratis is.
Het is Of of, niet en en....
Je kan ook googlen of een third party tool gebruiken, maar dan krijg je niet de high res album art van Apple.
De keuze is aan u.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sv3n schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:58:
en dit is nog niet eens het hoogste, op een gegeven moment was het >700 8)7
Ik snap nooit zo goed wat het probleem is. Je hebt 1Gbyte geheugen en 1.5Gbyte aan swapfile. Wat heb je liever? Dat dat geheugen niet gebruikt wordt, of dat het *wel* gebruikt wordt? 98% van dat geheugen is gecachde coverart, dus als een andere app meer geheugen nodig heeft maakt je memorymanager het vrij, en als je er al iets van merkt is dat een miniem hikje. M'n macbookje heeft nu in totaal meer dan 8Gbyte 'geheugen' in gebruik, waarvan 1G echte ram (minus een beetje vrij geheugen van 130Mbyte). Je hebt zat geheugen. Gebruik het dan ook. 8)7

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ondersteund 7 wavpack? (voor afspelen dan he)

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 30-09-2006 13:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 23:40
Ik heb 2 vraagjes, ben een onervaren gebruiker en heb pas sinds kort een iPod maar kom hier niet uit...

1) Weten jullie zo snel of het mogelijk is om een bepaalde muziekmap waarbinnen weer allerlei andere mappen zitten met bijv albums en mijn p2p downloads automatisch bij te laten houden door iTunes als je library?

Dus als ik wat losse mp3s of een compleet album download en toevoeg aan die mappen dat deze automatisch bij de library wordt gezet en bij inpluggen van de iPod ook daarop? En dus dat het wordt bijgehouden als ik losse mp3s of complete mappen verwijder..?

Ik heb er al wat naar gegoogled maar kom steeds bij de iTunes map uit, maar wat ik begrepen heb is dat die je muziek kopieert en de files volledig andere namen geeft. Dat wil ik dus niet, aan de ene kant omdat die mp3map 7gb is en het is zonde van mn schijfruimte om die 2x te hebben, plus hij moet gewoon mijn bestaande map (die volgens mijn inzichten al een goede indeling en bestandsnamen hebben) bij blijven houden, zodat ik niet eens in de zoveel tijd handmatig liedjes/mappen moet toevoegen of verwijderen.

2) Sommige albums hebben in de id3 tag al tracknummers zitten, en de meeste ook nog in de filename (bijv 01-armin_van_buuren-shivers.mp3, 02-max_graham_vs_yes-owner_of_a_lonely_heart.mp3, enz) maar iTunes maakt hier compleet zijn eigen volgorde van. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat iTunes automatisch naast op album, ook op tracknummers van die albums sorteert...?

[ Voor 42% gewijzigd door CeeDeeS op 30-09-2006 14:54 ]

• Brammel
  • Laatst online: 11-09 20:49
Hebben diegene die een 5.1 setje hebben uit alle boxen geluid? Ik in ieder geval niet...

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
CeeDeeS schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 14:28:
Ik heb 2 vraagjes, ben een onervaren gebruiker en heb pas sinds kort een iPod maar kom hier niet uit...

1) Weten jullie zo snel of het mogelijk is om een bepaalde muziekmap waarbinnen weer allerlei andere mappen zitten met bijv albums en mijn p2p downloads automatisch bij te laten houden door iTunes als je library?

Dus als ik wat losse mp3s of een compleet album download en toevoeg aan die mappen dat deze automatisch bij de library wordt gezet en bij inpluggen van de iPod ook daarop? En dus dat het wordt bijgehouden als ik losse mp3s of complete mappen verwijder..?

Ik heb er al wat naar gegoogled maar kom steeds bij de iTunes map uit, maar wat ik begrepen heb is dat die je muziek kopieert en de files volledig andere namen geeft. Dat wil ik dus niet, aan de ene kant omdat die mp3map 7gb is en het is zonde van mn schijfruimte om die 2x te hebben, plus hij moet gewoon mijn bestaande map (die volgens mijn inzichten al een goede indeling en bestandsnamen hebben) bij blijven houden, zodat ik niet eens in de zoveel tijd handmatig liedjes/mappen moet toevoegen of verwijderen.

2) Sommige albums hebben in de id3 tag al tracknummers zitten, en de meeste ook nog in de filename (bijv 01-armin_van_buuren-shivers.mp3, 02-max_graham_vs_yes-owner_of_a_lonely_heart.mp3, enz) maar iTunes maakt hier compleet zijn eigen volgorde van. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat iTunes automatisch naast op album, ook op tracknummers van die albums sorteert...?
Op je 1e vraag, itunes bied jou de keus of je itunes de mappen wilt laten beheren (met submappen en namen enz...) of dat itunes het moet laten zoals het is.
Met behulp van de itunes library updater (http://itlu.ownz.ch/wordpress/) kan je je bestanden op andere plekken automatisch laten toevoegn aan je library. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Wat je tweede vraag betreft, ik ben bang dat je daarvoor een filename2id3 tagger moet gebruiken, als die al een beetje fatsoenlijk werken lijkt het mij alsnog geen doen.
Succes!

Voor Brammel:
Je kan de multiplugin (http://www.aqua-soft.org/board/showthread.php?t=38334) gebruiken om itunes de engine van foobar (http://www.foobar2000.org/) te laten gebruiken, daarna kan je met deze plugin naar 5.1 upmixen (http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=29985)

Ik moet zeggen dat ik alleen ervaring heb met foobar en multiplugin met een 2.1 setje, maar het lijkt me dat het zo moet gaan werken.
Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Pavla op 30-09-2006 16:09 . Reden: ff 2e reply toegevoegd ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Zijn de tracknummers wel ingevuld in de ID3-tag? Zoja: iTunes zet, zolang het hele album "gesorteerd is" (dus niet als je sorteert op tracknummer of naam van liedje), de tracks altijd keurig onder elkaar. Dus als je sorteert op artiest, dan zal hij de tracks van het album van artiest A altijd van 1-10 weergeven.

Iets eenvoudiger: als 2e sorteeroptie zal iTunes altijd tracknummer gebruiken, tenzij tracknummer de 1e sorteeroptie is.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ok, nieuwe versie iTunes. Installeren die handel om te kijken of dit de verschillende problemen oplost...

[ Voor 10% gewijzigd door Spacecowboy op 30-09-2006 17:03 ]

HENG HENG

• Bor
  • Nu online

Bor

Staat Itunes trouwens bekend om zijn belachelijke geheugengebruik of is dat pas sinds de laatste versies zo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:29:
Waar kun je ook alweer die optie aanklikken dat als je je Ipod verwijderd, hij toch in de linkerrijtje blijft waardoor je toch muziek kunt toevoegen.

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 23:40
leokennis schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 16:54:
[...]

Zijn de tracknummers wel ingevuld in de ID3-tag? Zoja: iTunes zet, zolang het hele album "gesorteerd is" (dus niet als je sorteert op tracknummer of naam van liedje), de tracks altijd keurig onder elkaar. Dus als je sorteert op artiest, dan zal hij de tracks van het album van artiest A altijd van 1-10 weergeven.

Iets eenvoudiger: als 2e sorteeroptie zal iTunes altijd tracknummer gebruiken, tenzij tracknummer de 1e sorteeroptie is.
Wat jij zegt is idd precies wat ik wil. Ik open mijn muziek vanaf mijn iPod altijd via Albums, dus daar zijn ze al op gesorteerd. Verder heb ik netjes alle id3 tags op orde gemaakt met Tag&Rename. Nu is het probleem alleen dat ie dat bij de meeste albums wel netjes doet maar degene met verschillende artiesten niet, ook al staat er een trackvolgorde in zowel de naam als de id3 tags.

Hier een voorbeeldje bij wijze van illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/1184/itunesvg6.jpgZoals je ziet houdt ie er zich bij 'A rush of blood to the head' en 'Back to mine' wel netjes aan, maar bij '538 Dance smash hits' waar verschillende artiesten zijn, sorteert ie ze in de 2e plaats op alfabetische volgorde van de artiest en niet meer tracknummer.
Weet iemand hoe je dit kan veranderen?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Bor de Wollef schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:13:
Staat Itunes trouwens bekend om zijn belachelijke geheugengebruik of is dat pas sinds de laatste versies zo?
Vind het allemaal wel meevallen. Nu 100MB in gebruik met 17000 nummers en coverflow aan.

Cpu is 2%

• Spacecowboy

Spacecowboy

Goed, update gedaan, video kijken BLIJFT gewoon om te huilen... Meer mensen die hier last van hebben?

Overigens heb ik nog nooit het probleem gehad dat itunes excessief geheugen gebruikt. Hier 64MB met 16000 nummers.

Wat is overigens het probleem als een app. stevig wat geheugen gebruikt? Daar HEB je het immers voor. 8)7 Zeker tegenwoordig waar elke doorsnee pc zo ongeveer al 1GB heeft...

[ Voor 60% gewijzigd door Spacecowboy op 30-09-2006 18:57 ]

HENG HENG

• VincentG
Bekijk nooit video's via iTunes. Kan het wel eens proberen, maar vind QuickTimes of VLC (wanneer QT geen geluid geeft bij sommige films) wel prima.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Spacecowboy

Spacecowboy

VincentG schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:13:
Bekijk nooit video's via iTunes. Kan het wel eens proberen, maar vind QuickTimes of VLC (wanneer QT geen geluid geeft bij sommige films) wel prima.
Gebruik zelf eigenlijk ook altijd BSplayer, maar ik vind als er ergens een fucntionaliteit inzit, moet het ook werken >:)

HENG HENG

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

CeeDeeS schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:42:
[...]

Wat jij zegt is idd precies wat ik wil. Ik open mijn muziek vanaf mijn iPod altijd via Albums, dus daar zijn ze al op gesorteerd. Verder heb ik netjes alle id3 tags op orde gemaakt met Tag&Rename. Nu is het probleem alleen dat ie dat bij de meeste albums wel netjes doet maar degene met verschillende artiesten niet, ook al staat er een trackvolgorde in zowel de naam als de id3 tags.

[afbeelding]Zoals je ziet houdt ie er zich bij 'A rush of blood to the head' en 'Back to mine' wel netjes aan, maar bij '538 Dance smash hits' waar verschillende artiesten zijn, sorteert ie ze in de 2e plaats op alfabetische volgorde van de artiest en niet meer tracknummer.
Hmm...vreemd inderdaad hij sorteert dus eerst op album (dat heb je ingesteld) en daarna op artiest...

Selecteer eens alle nummers van dat album (538 hits 3), ga naar "Get info" (rechtermuisnop) en vink aan "Part of a compilation", en kijk eens of ie het dan wel goed doet? :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Matias
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/7092/picture2im4.png
Meer mensen hier last van? Dit met iTunes 7.0.1

[ Voor 3% gewijzigd door Matias op 30-09-2006 23:30 ]

Verwijderd

Matias schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 23:29:
[afbeelding]
Meer mensen hier last van? Dit met iTunes 7.0.1
Bekend probleem, heeft OS X in het algemeen wel eens last van. Gewoon even op het knopje klikken om het goed te krijgen :)

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Brammel schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:14:
Hebben diegene die een 5.1 setje hebben uit alle boxen geluid? Ik in ieder geval niet...
Ja hoor, hier naar de update perfect geluid door mijn surround setje :*)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 23:34:
[...]

Bekend probleem, heeft OS X in het algemeen wel eens last van. Gewoon even op het knopje klikken om het goed te krijgen :)
Er op klikken haalt helaas niks uit. Verder heb ik het nog nooit gezien, pas voor het eerst in iTunes 7. Het gaat overgens pas weg na een restart of na een poosje iTunes quitten. :/ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb het ook... wel een aqua mod over itunes gegooid. Jij toevallig ook?

Heb het ook nog nooit eerder gezien in een ander progsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ik heb de aqua mod gebruikt, maar een poos geleden weer gerestored. Ik geloof wel dat ik het daarvoor eigenlijk ook al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

CeeDeeS schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:42:
[...]

[afbeelding]Zoals je ziet houdt ie er zich bij 'A rush of blood to the head' en 'Back to mine' wel netjes aan, maar bij '538 Dance smash hits' waar verschillende artiesten zijn, sorteert ie ze in de 2e plaats op alfabetische volgorde van de artiest en niet meer tracknummer.
Wat bij mij (op een Mac) altijd werkt: de kolommen aanklikken in omgekeerde volgorde van belangrijkheid. Ik doe dus meestal: schijfnummer, tracknummer, artiets, album. Dan sorteert iTunes precies zoals ik wil.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 11-09 18:50
Ik ben er achter gekomen dat iTunes icm een iPod helemaal niet zo geweldig meer werkt. Als ik op mijn iPod een liedje luister, en ik verander de beoordeling van een liedje, dan update ie dat niet in iTunes...Vroeger gebeurde dat wel, toen ik nog een 3G iPod had en iTunes 5. Maar nu met een nieuwe Nano en iTunes 7 lijkt het wel alsof de bibliotheek van mijn iPod en iTunes gescheiden werken. Vind ik echt heel stom, want ik vond dat juist heel praktisch. Kan ik afspeellijsten op mijn computer maken op basis van de beoordeling van liedjes die ik 's avonds even snel in bed doe. Iemand enig idee of dit een bug is, of dat het gewoon een feature is die er is uitgesloopt?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Dat moet wel een bug zijn. Hij hoeft daarvoor namelijk alleen de library even te updaten. Bij mijn 5G doet ie het namelijk wel nog steeds...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bartgrefte schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:24:
ondersteund 7 wavpack? (voor afspelen dan he, omzetten niet noodzakelijk)

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 01-10-2006 18:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 11-09 18:50
Hoedje schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:30:
Dat moet wel een bug zijn. Hij hoeft daarvoor namelijk alleen de library even te updaten. Bij mijn 5G doet ie het namelijk wel nog steeds...
Zonde, is een vreselijk handige feature namelijk. Zelfde was eigenlijk het geval met de covers. Die wilde ik op de iPod zien, maar ik had niet bij alle albums de covers. Toen ik eindelijk een iTunes account had gemaakt lekker alle covers opgehaald, maar vervolgens wilde hij die ook niet updaten.

Dacht ik slim te zijn en het vinkje bij 'albumart weergeven' op iPod uitzetten, toepassen, en vervolgens weer aanvinken en uitvoeren. Maar ook toen had hij niet de albums op de iPod geupdate. Heb ik toen groot gedeelte opnieuw erop moeten zetten, heel gedoe. Maar dat ga ik niet nog een keer doen, best wel gaar eigenlijk.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

1 nadeel van itunes 7 tot nu toe bij mij zelf:
als je itunes net geinstalleerd heb en al je muziek wilt toevoegen aan je nog lege library, dan is hij onzettend lang bezig met:
'informatie voor aaneensluitend afspelen bepalen'
en
'informatie voor albumillustraties ophalen'

en dat vertraagt het gebruik van itunes. Heel erg irritant
(het gaat wel om plusminus 27000 mp3's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:40:
1 nadeel van itunes 7 tot nu toe bij mij zelf:
als je itunes net geinstalleerd heb en al je muziek wilt toevoegen aan je nog lege library, dan is hij onzettend lang bezig met:
'informatie voor aaneensluitend afspelen bepalen'
en
'informatie voor albumillustraties ophalen'

en dat vertraagt het gebruik van itunes. Heel erg irritant
(het gaat wel om plusminus 27000 mp3's )
27000?

Muziekverzamelaar of liefhebber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat hoef je toch maar 1x te doen. Beetje gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
ik heb er ook last van (ben dj)
Maar ik laat hem dan een nachtje inladen en klaar is die verder niet zo moeilijk.
bij mij gaat het ook om die aantallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:41:
[...]

27000?

Muziekverzamelaar of liefhebber?
ik denk dat de term "patser" hier meer op z'n plaats is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

voor zeuren zou ik het minstens 1x moeten hebben herhaald, maar gelukkig hoeft hij de informatie maar 1x op te halen ja.
Wat lekker is, is dat je je bibliotheek kan ex- en importeren. Bij een herinstallatie of als je meerdere computers heb, hoef je dus niet elke keer heel dat traject weer te doorlopen.

Kortzichtigheid lijkt mij soms ook wel goed erbij passen, Dat aantal was meer om een indicatie en verklaring te geven van de lange tijdsduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Wild pigeon schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:47:
Wat ik mis in iTunes7 wat er in 6 wel in zat is de hoofdstukjes in een Podcast, hebben jullie daar ook last van?
Vroeger was er een drop down waarbij je de chapters binnen een podcast kon kiezen... maar ik kan die echt helemaal nergens meer vinden!
Schopje van mijn vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Huh? Heb je dat echt over het hoofd gezien?
Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/wp-content/images/podcast1.jpg

En als je klikt op het driehoekje voor de podcast:

Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/wp-content/images/podcast2.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door burne op 02-10-2006 11:06 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze tracks in het overzicht krijg als 1 album en niet op de manier zoals het hier nu staat weergegeven (de view staat gesorteerd op album):

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/7966/itunesck5.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timen
  • Laatst online: 15-08 09:18
Bor de Wollef schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:15:
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze tracks in het overzicht krijg als 1 album en niet op de manier zoals het hier nu staat weergegeven (de view staat gesorteerd op album):

[afbeelding]
Selecteer alle nummers van het album. Dan rechtermuis 'info tonen'. En vervolgens 'verzameling' op 'ja' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Que schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:09:
[...]

Selecteer alle nummers van het album. Dan rechtermuis 'info tonen'. En vervolgens 'verzameling' op 'ja' zetten.
Het staat al als compilation "yes". Ik dacht eerst ook dat dat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 10:49
Burne schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:04:
[...]

Huh? Heb je dat echt over het hoofd gezien?
[afbeelding]

En als je klikt op het driehoekje voor de podcast:

[afbeelding]
Hij heeft het over hoofdstukken, niet afleveringen.
Geen idee waar het gebleven is trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timen
  • Laatst online: 15-08 09:18
Bor de Wollef schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:12:
[...]

Het staat al als compilation "yes". Ik dacht eerst ook dat dat het was.
Vreemd, ik heb toevallig Blue Note Trip 4 in mijn lijst staan en die wordt wel als 1 album weergegeven(verzameling = ja). Misschien eens opnieuw als verzameling opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Bor de Wollef schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:15:

[afbeelding]
Info tonen van al die nummers en 'album-artiest' leeg maken (of zelfde zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

kaassouffle schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:36:
[...]

Info tonen van al die nummers en 'album-artiest' leeg maken (of zelfde zetten)
Thanks, dat was het! Leeg maken werkt niet maar de album artist overal hetzelfde neerzetten werkt wel. Ik heb er de cd titel maar neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, na de update naar 7.0.1 skipt het geluid van iTunes en Quicktime vreselijk. Iemand die hier een oplossing voor weet naast de audiodrivers updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

ik heb toch weer de pre-iTunes 7 icon gepakt, kan je gewoon doen door iTunes 6 te downloaden en ff die installer door spitten naar de icon, en die copy/pasten :)

Dat blauw wende maar niet

[ Voor 15% gewijzigd door Type-R op 02-10-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

jaja drama Afbeeldingslocatie: http://www.race-eend.com/remote/cytag/smf/Smileys/default/rolleyes.gif

[ Voor 80% gewijzigd door kaassouffle op 02-10-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 05:52
idd, ik snap niet dat er zoveel mensen vallen over de kleur van een f*cking icoontje :Z

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

Maverick schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:22:
idd, ik snap niet dat er zoveel mensen vallen over de kleur van een f*cking icoontje :Z
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.levinsohn//GROENGROENGROEN.png

O+ O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
justinb81 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:18:
[...]

Hij heeft het over hoofdstukken, niet afleveringen.
Geen idee waar het gebleven is trouwens
En u gaat door voor de wasmachine O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Laatst online: 29-05-2024
Sinds een paar dagen heb ik de nieuwe iPod nano 8gb in mijn bezit, en daardoor ook iTunes. Maar ik heb een probleem met het importeren van veel albums tegelijk. iTunes leest de id3tags uit maar laat ze verkeerd zien. De "name" tag van het eerste nummer van een album gaat goed, maar daarna zet iTunes de artiest er ook voor. Dit is opzich niet heel vervelend op de pc, maar als ik ze transfer naar mijn iPod blijft dit zo, en kun je de titels niet goed aflezen op het display, omdat de artist ervoor staat.

Als ik nu een nummer afspeel wat "verkeerd" afgebeeld wordt veranderd de titel in het goede formaat. iTunes leest bij het afspelen dus nog een keer de id3tags uit van de mp3. Nu kan ik natuurlijk alles even snel aanklikken, maar dat gaat hier ontzettend veel werk worden als ik dat bij elk album moet gaan doen. Zou hier misschien een tooltje voor zijn? Zodat iTunes zijn database refreshed/update/etc? Want bij het importeren gaat er zeker iets niet goed :P

Het gaat hier om iTunes 7.0.1.8 op Windows XP SP2.
Omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden. Ik heb het even aangegeven met de rechthoeken:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sdbokslag/itunes_names2_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Ste7en schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:33:
Omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden. Ik heb het even aangegeven met de rechthoeken:
[afbeelding]
Ik heb precies het zelfde probleem. Ook ik ben op zoek naar een oplossing :)

Zijn er verder mensen die last hebben van corrupte letters in iTunes? Ik wordt er soms echt gek van. Het lijtk wel of er dan 3 woorden over elkaar gerenderd worden. (Intel OS 10.4.7, laatste iTunes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wat gebeurt er als je een van de tags met de hand in iTunes aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ammie schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:48:
ik heb toch weer de pre-iTunes 7 icon gepakt, kan je gewoon doen door iTunes 6 te downloaden en ff die installer door spitten naar de icon, en die copy/pasten :)

Dat blauw wende maar niet
Overstappen van een OS is geen probleem, maar een icoontje dat net een ander kleurtje heeft gekregen is natuurlijk veel lastiger om aan te wennen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Is de grafische weergave (eq achtig) bovenin het beeld bij jullie ook zo verschikkelijk traag? Het lijkt hier af en toe nergens op omdat het gigantisch schokt of achter de muziek aan lijkt te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Sinds een paar dagen heb ik de nieuwe iPod nano 8gb in mijn bezit, en daardoor ook iTunes. Maar ik heb een probleem met het importeren van veel albums tegelijk. iTunes leest de id3tags uit maar laat ze verkeerd zien. De "name" tag van het eerste nummer van een album gaat goed, maar daarna zet iTunes de artiest er ook voor. Dit is opzich niet heel vervelend op de pc, maar als ik ze transfer naar mijn iPod blijft dit zo, en kun je de titels niet goed aflezen op het display, omdat de artist ervoor staat.

Als ik nu een nummer afspeel wat "verkeerd" afgebeeld wordt veranderd de titel in het goede formaat. iTunes leest bij het afspelen dus nog een keer de id3tags uit van de mp3. Nu kan ik natuurlijk alles even snel aanklikken, maar dat gaat hier ontzettend veel werk worden als ik dat bij elk album moet gaan doen. Zou hier misschien een tooltje voor zijn? Zodat iTunes zijn database refreshed/update/etc? Want bij het importeren gaat er zeker iets niet goed :P

[afbeelding]
gebruik gewoon de laatste stable versie van winamp i.p.v. iBloat :p
(voel een schop aankomen, maar ik geef deze tip omdat je iTunes blijkbaar alléén hebt voor je ipod)

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude

[afbeelding]
Ik had hier ook last van. Ik heb het opgelost door alle los playlist files te verwijderen. Probleem is namelijk dat iTunes die ook inleest bij het importeren. Maar of het bij alle soorten playlists voorkomt weet ik niet. Ik had extended/winamp playlists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

vogelaarke schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:53:
[...]

gebruik gewoon de laatste stable versie van winamp i.p.v. iBloat :p
(voel een schop aankomen, maar ik geef deze tip omdat je iTunes blijkbaar alléén hebt voor je ipod)
Beetje een zinloze bijdrage aan het topic imo. Als je problemen hebt met je Citroën zeg ik toch ook niet dat je maar een Audi moet gaan kopen? Zelfs niet als je die Citroën alleen gebruikt voor je zondagse plezier-ritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Om op mijn vraag terug te komen... ik heb de chapters binnen de podcasts weer gevonden!

Zie deze link voor uitleg http://www.onedigitallife...rs-moved-to-the-menu-bar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb mn iPod (Nano) net binnen. Er staat veel muziek op al, maar als ik nu de naam van een nummer wijzig in iTunes, of van een artiest..Hoe krijg ik dit ook goed op mn iPod, of moet ik ze allemaal weer toevoegen op mn iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siparti schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:36:
Ik heb mn iPod (Nano) net binnen. Er staat veel muziek op al, maar als ik nu de naam van een nummer wijzig in iTunes, of van een artiest..Hoe krijg ik dit ook goed op mn iPod, of moet ik ze allemaal weer toevoegen op mn iPod?
Als het goed is ververst iTunes het nummer de volgende keer als je de iPod aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Is het ook mogelijk alle files opnieuw te laten analyseren voor "sound check" waarmee itunes zelf het volume aanpast zodat alles even hard klinkt (elke file that is) (normalize)? Bij mij liep itunes vast tijden het analyseren van de files waardoor de helft is overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je de store uitzet? Ik heb nu onderaan in het blauw de itunes store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:05:
weet iemand hoe je de store uitzet? Ik heb nu onderaan in het blauw de itunes store.
"Weergave > Verberg iTunes ministore"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Weet er iemand of je nummers waar er geen album bij ingesteld staat (dus losse tracks) kunt verbergen in de weergavemodus zoals in de gequote pic? Zou wel een stuk beter staan :)

[ Voor 60% gewijzigd door Dupje op 08-10-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Dupje schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:15:
[...]

Weet er iemand of je nummers waar er geen album bij ingesteld staat (dus losse tracks) kunt verbergen in de weergavemodus zoals in de gequote pic? Zou wel een stuk beter staan :)
Zover ik weet kan dat niet :( Ik zit er ook nog een beetje mee te kloten maar ik denk dat de enige oplossing is om al die losse nummers één album artist te geven en dan op album artist ipv artist te sorteren. Dan staat de losse nummers er natuurlijk nog bij, maar dan wel netjes bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
tweak_dude schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:36:
[...]

Zover ik weet kan dat niet :( Ik zit er ook nog een beetje mee te kloten maar ik denk dat de enige oplossing is om al die losse nummers één album artist te geven en dan op album artist ipv artist te sorteren. Dan staat de losse nummers er natuurlijk nog bij, maar dan wel netjes bij elkaar.
Ja dat doe ik ook, sorteren op album, dan staan alle losse tracks onderaan. Alleen jammer dat ze zoveel plaats innemen, meer dan de helft is albumloos. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Dupje schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:43:
[...]

Ja dat doe ik ook, sorteren op album, dan staan alle losse tracks onderaan. Alleen jammer dat ze zoveel plaats innemen, meer dan de helft is albumloos. Beetje jammer.
Ja, maar dat is t niet meer op artiest gesorteerd, wat ik wel wil. Dat het veel plek blijft innemen is wel jammer (gelukkig heb ik niet zoveel losse nummers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er wel leuk uit dat nieuwe itunes
krijg nu alleen geen illustraties meer bij mij muziek op de ipod.
Bij de oude versie selecteerde ik een muzieknummer en dan rechtermuisknop -> info tonen -> illustratie.
Maar dat werkt nu dus niet meer :?
Zie de illustratie wel in itunes maar als ik de ipod los haal en dan het nummer selecteer zie je geen illustratie. (deze zie ik nog wel bij oude nummers waarbij ik de illustries met itunes 6 erbij heb gezet)
Iemand een idee hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 06:49
Ik ben met mijn iPod Photo 20GB slachtoffer geworden van een bekend probleem. Ik krijg bij het opstarten van iTunes de melding dat mijn iPod in recovery mode staat. Ik moet hem dan restoren maar tijdens het restoren geeft hij een error (error 1418).

Dit probleem is al door een heleboel mensen gemeld, maar Apple heeft er nog niets aan gedaan. Een oude apple updater gebruiken zit er ook niet in, aangezien ik dan een compleet andere pc moet pakken (nu niet echt bij de hand).

Het probleem nu is dus : mijn iPod is compleet onbruikbaar geworden, en natuurlijk 2 maanden nadat de garantie verlopen is :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
:o
Ik start iTunes net op, is alles weg. Geen enkel nummer meer in m'n library, al m'n playlists weg, alle podcasts weg :o Hoe kan dat nu zomaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Laatst online: 16-05 00:07
Dupje schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:06:
:o
Ik start iTunes net op, is alles weg. Geen enkel nummer meer in m'n library, al m'n playlists weg, alle podcasts weg :o Hoe kan dat nu zomaar :?
Weet je zeker dat je onder dezelfde user zit? Heb je niet de install als admin gedaan, vanuit de installer iTunes opgestart en alles gevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Sijmen schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:10:
[...]

Weet je zeker dat je onder dezelfde user zit? Heb je niet de install als admin gedaan, vanuit de installer iTunes opgestart en alles gevuld?
Nope. Ik heb op m'n computer maar 1 user. Maar het is echt bizar, gisteren deed hij het nog gewoon en vandaag heb ik weer een maagdelijke iTunes, zonder iets te installeren / wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rauzi
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06-2024
Hoi.

Ik zit niet echt met een iTunes probleem, maar ik zou niet weten waar ik het anders moet posten. Bovendien is het probleem wel dankzij iTunes ontstaan.

Het heeft niks te maken met de problemen die versie 7 met zich meegaf, nee, eerder met conflicten van software.

Dit is de situatie;
Bij de iTunes voorkeuren, heb ik iTunes ingesteld als programma voor het afspelen voor muziek op internet.
Als ik nu echter iets via de safaribrowser beluister, hoor ik enkel een heel hoog geluid (aan het niet-hoorbare grenzend). Dit vind ik niet zo'n probleem, maar ook in Logic Pro is dit nu het geval met softsynths, en dat vind ik eigenlijk wel een serieus probleem.

Hoe kan ik deze setting dus terugdraaien?

Ik zit achter een macbook pro.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.