En wat doet itunes dan met verzamelalbums?gomaster schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:29:
[...]
Dat 'over gaan' betekend dat je door itunes de mappen structuur en bestandsnamen laat regelen. Je gooit een mp3 in itunes en hij zet het in de juiste map met de juiste naam. Aan te zetten in de voorkeuren
Je krijgt dan mappen alla muziek/artiest/album/tracknaam.mp3
M'n iPod Mini speelt alle nummers nu gapless af. Je moet de nummers wel even opnieuw op je iPod zetten. Geweldig!
Op dezelfde manier, dus voor elke artiest in een aparte map. In itunes kun je die natuurlijk zo terug vindentweak_dude schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:34:
[...]
En wat doet itunes dan met verzamelalbums?
Het is alleen dus niet handig als je ook nog met een ander programma iets met die mp3's doet.
of je vinkt aan 'verzamelalbum' en komt niet elke artiest in aparte map.. maar komt hele (verzamel)album in map 'verzamelingen' onder album-naam...gomaster schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:28:
[...]
Op dezelfde manier, dus voor elke artiest in een aparte map. In itunes kun je die natuurlijk zo terug vinden
Het is alleen dus niet handig als je ook nog met een ander programma iets met die mp3's doet.
Ok stoer, staat dat bij song info? Dan heb ik dus nog een hoop te doen
Ik heb problemen met de equalizer.
Ik heb bijv 1 geheel album en dan zeg maar de eerste 5 op "rock" staan en dan 1 op een handmatige setting (opgeslagen).
Maar nu blijft hij gewoon op rock staan als hij doorgaat en schakelt hij niet over naar die andere setting. En dat terwijl alles wel goed ingesteld staat.
Ik zit er nu echt over te twijfelen om terug te gaan want ik vind gewoon teveel bugs.
Ik heb bijv 1 geheel album en dan zeg maar de eerste 5 op "rock" staan en dan 1 op een handmatige setting (opgeslagen).
Maar nu blijft hij gewoon op rock staan als hij doorgaat en schakelt hij niet over naar die andere setting. En dat terwijl alles wel goed ingesteld staat.
Ik zit er nu echt over te twijfelen om terug te gaan want ik vind gewoon teveel bugs.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
iTunes 7 en mijn iPod 5G gaan niet echt lekker samen. Mijn iPod wordt wel door Windows XP herkend, maar niet door iTunes. Ik heb alles geprobeerd dat op de ondersteuningspagina van Apple staat, op het herinstalleren van Windows zelf na.
Ik ben het na een lange tijd proberen zat. Als iemand wellicht nog andere tips heeft die ik kan proberen, graag! Ik heb inmiddels al gezocht naar een downloadlink naar iTunes 6, dat werkt tenminste gewoon. Kan het alleen nergens vinden... heeft iemand hem nog op z'n HD staan of ergens online?
Maar ik zou liever gewoon zien dat iTunes 7 werkt..
Ik ben het na een lange tijd proberen zat. Als iemand wellicht nog andere tips heeft die ik kan proberen, graag! Ik heb inmiddels al gezocht naar een downloadlink naar iTunes 6, dat werkt tenminste gewoon. Kan het alleen nergens vinden... heeft iemand hem nog op z'n HD staan of ergens online?
Maar ik zou liever gewoon zien dat iTunes 7 werkt..
Er zijn grofweg twee soorten stiltes. Stiltes-die-horen (en bijvoorbeeld ook op de CD staan) en stiltes-die-niet-horen die pas bij het MP3 coderen worden gemaakt.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:17:
[...]
Da's balen... Hopelijk gaat dit echt wel een keertje gebeuren. De b-side van Abbey Road is bijvoorbeeld zwaar irritant met die pauzes... Wat ik me wel afvraag: als er WEL stilte behoort te zijn tussen nummers, dan haalt iTunes die toch niet weg...? Je hebt wel eens mp3 die niet zo heel netjes zijn geripped en dat zit er echt een fractie stilte in het bestand zelf. Die stiltes blijf je zeker houden...? Ik neem aan dat dat gapless alleen werkt als zowel het eind van het ene nummer en het begin van het andere duidelijk op elkaar lijken of zo...?
Stiltes-die-horen worden bij slechte gapless implementaties nog wel eens weggehaald. Bij het afspelen slaat de encoder dan gewoon alles wat geen geluid heeft aan begin en einde over. Dat is dus niet altijd zoals het op de CD bedoeld is. iTunes (en o.a. Winamp en Foobar2000) doet het beter, als de stilte in het nummer hoort dan blijft de stilte ook in de MP3 hoorbaar.
Stiltes-die-niet-horen staan niet op de originele CD maar worden bij het maken van MP3 toegevoegd, dat is een technische beperking van MP3 en niet te voorkomen. Het is wel te verdoezelen. Als de encoder in het MP3-tje noteert hoeveel stilte hij toevoegd zal iTunes dat netjes allemaal weer weghalen en hoor je dus geen stilte. De enige MP3 encoder die dit doet is trouwens LAME maar dat is eigenlijk sowieso de enige MP3 encoder die je zou moeten gebruiken als je kwaliteit belangrijk vindt. Zo goed als de iTunes AAC encoder is, zo slecht is de iTunes MP3 encoder.
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Op mn iBook G4:
Mooi programma, nieuwe features zijn wel leuk, gratis albumart is altijd welkom. Soms wat sloom ma goed, mijn G4 is ook niet meer van de snelste
Op mn Windows XP Systeem:
Ronduit bagger. Op geen enkele manier geluid door mn rear speakers, en ik hoef de volumeregelaar maar aan de raken en het geluid begint als een idioot te kraken. Op mn pc ben ik dus terug naar iTunes 6 tot er een update uitkomt..
Mooi programma, nieuwe features zijn wel leuk, gratis albumart is altijd welkom. Soms wat sloom ma goed, mijn G4 is ook niet meer van de snelste
Op mn Windows XP Systeem:
Ronduit bagger. Op geen enkele manier geluid door mn rear speakers, en ik hoef de volumeregelaar maar aan de raken en het geluid begint als een idioot te kraken. Op mn pc ben ik dus terug naar iTunes 6 tot er een update uitkomt..
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Het viel me op dat sommige dingen sneller geworden zijn bij 7 (op OS X)? Nummers toevoegen gaat veel vlotter, en info-editing ook velen malen. Als ik een compleet album rename duurt dat nu nog maar een seconde ongeveer, terwijl ik voorheen een kop koffie kon pakken in de tussentijd
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Duidelijk. Ik kreeg echter de indruk dat sommigen niet weten dat dit niet hoeft! Alsof ze iTunes alles MOETEN laten regelen. En dat is dus (inderdaad) helemaal niet nodig. Ik regel alles liever zelf. En dat werkt net zo prima.gomaster schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:29:
[...]
Dat 'over gaan' betekend dat je door itunes de mappen structuur en bestandsnamen laat regelen. Je gooit een mp3 in itunes en hij zet het in de juiste map met de juiste naam. Aan te zetten in de voorkeuren
Je krijgt dan mappen alla muziek/artiest/album/tracknaam.mp3
Hm, om even terug te komen op mijn post hierboven. Op mijn windows werkstation gaat hij alleen kraken als ik de volumeregel in iTunes NIET op 100% heb staan 
En ik kan in quicktime mn voorkeuren op quadrafonisch zetten zo vaak als ik wil (ik heb een 4.1 setje) geluid uit mijn rear speakers komt er niet
worden de front speakers vanaf de nieuwe quicktime / iTunes 7 niet meer gedupliceerd naar de rear ofzo? Ik hou wel van een vol geluidje

En ik kan in quicktime mn voorkeuren op quadrafonisch zetten zo vaak als ik wil (ik heb een 4.1 setje) geluid uit mijn rear speakers komt er niet

Ik heb hetzelfde probleem, ik gebruik de rear aansluiting om m'n stereo op aan te sluiten (en zet daarom in de creative-console op duplicate ipv cmss) maar er komt bij 7 geen geluid meer uit, heb daarom ook gedowngrade naar 6domi235 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:44:
En ik kan in quicktime mn voorkeuren op quadrafonisch zetten zo vaak als ik wil (ik heb een 4.1 setje) geluid uit mijn rear speakers komt er nietworden de front speakers vanaf de nieuwe quicktime / iTunes 7 niet meer gedupliceerd naar de rear ofzo? Ik hou wel van een vol geluidje
Voor alle mensen met iTunes 7 problemen (die zich overigens alleen op Windows voor lijken te doen) is er goed nieuws. Apple is zich bewust van de problemen en hard bezig met een oplossing. Althans, volgens de geruchten.
Hmmmm, ik heb nu een heel raar probleem.
Zodra ik mijn iTunes afsluit, start hij zichzelf enkele minuten later weer vanzelf op. In de console is hierover niets te vinden, krijg het ook niet 'uitgeschakeld'. Hij blijft het gewoon doen....
Specs in mijn signature.
OSX 10.4.7 compleet up-2-date....
Ook op Apple Discussion is hier nog weinig (lees: niets) over te vinden.
Zodra ik mijn iTunes afsluit, start hij zichzelf enkele minuten later weer vanzelf op. In de console is hierover niets te vinden, krijg het ook niet 'uitgeschakeld'. Hij blijft het gewoon doen....
Specs in mijn signature.
OSX 10.4.7 compleet up-2-date....
Ook op Apple Discussion is hier nog weinig (lees: niets) over te vinden.
Ik gebruik het nu onder XP:
- In tegenstelling tot de vorige versie geen problemen met de slaapstand. De vorige versie crashte telkens, deze niet meer.
- Krakerig geluid als er niet genoeg RAM/CPU tijd aan iTunes besteed wordt (volgens mij). De volumeknop van iTunes voluit gezet in de hoop dat dit probleem dan niet mer voorkomt (tip uit paar posts terug)
- Het design is lelijk. Veel te grauw, gatver. Doe mij de oude layout maar weer terug.
- iTunes heeft volgens mij zonder mijn toestemming alle geluidsbestanden van de pc geimporteerd. Gevolg: een lading zooi, dubbele nummers (van slechts twee artiesten, weet ook niet hoe het komt) en nog niet eerder geïmporteerd spul erin. Best irritant.
- In tegenstelling tot de vorige versie geen problemen met de slaapstand. De vorige versie crashte telkens, deze niet meer.
- Krakerig geluid als er niet genoeg RAM/CPU tijd aan iTunes besteed wordt (volgens mij). De volumeknop van iTunes voluit gezet in de hoop dat dit probleem dan niet mer voorkomt (tip uit paar posts terug)
- Het design is lelijk. Veel te grauw, gatver. Doe mij de oude layout maar weer terug.
- iTunes heeft volgens mij zonder mijn toestemming alle geluidsbestanden van de pc geimporteerd. Gevolg: een lading zooi, dubbele nummers (van slechts twee artiesten, weet ook niet hoe het komt) en nog niet eerder geïmporteerd spul erin. Best irritant.
Wat ik zelf wel jammer vind is dat album art die door iTunes gedownload is, niet wordt gedeeld met andere computers (via de ingebouwde share library functie) zoals met de andere album art. Het maakt op zich niet zo veel uit, maar het zou mooier zijn als het wel gebeurde
. Zo is het nog steeds alsof de helft van je library geen album art heeft.
Verder is het allemaal wel even wennen, maar ik ben toch wel positief over de nieuwe interface (iTunes op een Apple).
Verder is het allemaal wel even wennen, maar ik ben toch wel positief over de nieuwe interface (iTunes op een Apple).
[ Voor 8% gewijzigd door Chris_eBK op 19-09-2006 21:07 ]
Verwijderd
Bij mij (windows) werkt het scroll wieltje ineen keer niet meer in iTunes. In alle andere applicaties wel, en in iTunes 6 ook. Heeft iemand anders dit? Daarnaast is hij een tikje trager in alles heb ik het idee.
Enige probleem dat ik nog heb, is dat iTunes een beetje in de war raakt door twee iPods
. Als alternatief heb ik EphPod geprobeerd, maar dat werkt ook niet lekker...
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
Mijn iPod wordt ook niet door iTunes herkent. Pas als ik ipodhelper.exe restart en mijn iPod reset werkt het. Dat moet dus elke keer dat ik iTunes opstart. Voor mij is het dus weer iTunes 6, dat geen problemen geeft.
Daar ik binnenkort een bestelling plaats voor een nieuwe wagen met iPod adapter, heb ik mezelf een 60Gb 5G iPod aangeschaft vorige week. De 80Gb interesseerde me niet zo ... ik zou nog niet weten hoe ik 60Gb volledig vol krijg, laat staan 80Gb. Ik ben enkel geïnteresseerd in muziek (en evt podcasts). Daar ik 110 EUR heb gekregen op de 60Gb (stockverkoop) was ie snel van mij. 
Thuis run ik Windows XP x64, en alles ging niet echt van een leien dakje. iPod, iTunes, alles was nieuw voor mij. Wanneer ik m'n iPod instak gaf iTunes7 direct de melding dat er een nieuwe firmware, versie 1.2, beschikbaar was. Installeren echter ging totaal niet, zelfde met synchroniseren ... onbekende fout. Het updater programma zei dan weer dat m'n iPod up to date was (1.1.2).
Via m'n laptop (gewone Windows XP) heb ik dan toch m'n iPod kunnen updaten naar 1.2, en sindsdien werkt alles bijna feilloos onder m'n x64. De enigste problemen die ik nu heb:
- Wanneer ik muziek afspeel, en ik open een pagina met m'n browser, dan krijg ik krakend/distored muziek. Het leuke is wanneer ik een volgende pagina open, gaat het gekraak weg en komt het niet meer terug. Tenzij ik iTunes7 opnieuw open natuurlijk.
- Op de iPod kan je instellen of je je connectie PC <-> iPod openhoudt (gebruik als schijf ofzoiets?), of dat je, elke keer iTunes iets wil doen, een nieuwe connectie maakt met je iPod. Die laatste is bij mij onder x64 een dikke no go. Ik kon na het inpluggen, geen connectie meer maken, om die instelling ongedaan te maken. Gelukkig had ik weer de laptop.
Voor de rest bevalt iTunes7 me prima. Ik heb wel geen ervaring met vorige versies. De iPod werd soms ook wel traag met 90 albums, maar de hack/fix om al je album art terug te optimaliseren werkte. Ook het gebruik van compilaties is echt tof, 15x 2 many dj's albums doen geen goed aan je artiesten lijst. Spijtig dat je iTunes de compilaties niet uit je artiesten kan filteren.
Thuis run ik Windows XP x64, en alles ging niet echt van een leien dakje. iPod, iTunes, alles was nieuw voor mij. Wanneer ik m'n iPod instak gaf iTunes7 direct de melding dat er een nieuwe firmware, versie 1.2, beschikbaar was. Installeren echter ging totaal niet, zelfde met synchroniseren ... onbekende fout. Het updater programma zei dan weer dat m'n iPod up to date was (1.1.2).
Via m'n laptop (gewone Windows XP) heb ik dan toch m'n iPod kunnen updaten naar 1.2, en sindsdien werkt alles bijna feilloos onder m'n x64. De enigste problemen die ik nu heb:
- Wanneer ik muziek afspeel, en ik open een pagina met m'n browser, dan krijg ik krakend/distored muziek. Het leuke is wanneer ik een volgende pagina open, gaat het gekraak weg en komt het niet meer terug. Tenzij ik iTunes7 opnieuw open natuurlijk.
- Op de iPod kan je instellen of je je connectie PC <-> iPod openhoudt (gebruik als schijf ofzoiets?), of dat je, elke keer iTunes iets wil doen, een nieuwe connectie maakt met je iPod. Die laatste is bij mij onder x64 een dikke no go. Ik kon na het inpluggen, geen connectie meer maken, om die instelling ongedaan te maken. Gelukkig had ik weer de laptop.
Voor de rest bevalt iTunes7 me prima. Ik heb wel geen ervaring met vorige versies. De iPod werd soms ook wel traag met 90 albums, maar de hack/fix om al je album art terug te optimaliseren werkte. Ook het gebruik van compilaties is echt tof, 15x 2 many dj's albums doen geen goed aan je artiesten lijst. Spijtig dat je iTunes de compilaties niet uit je artiesten kan filteren.
Goed, na een heleboel problemen gelezen te hebben, het gister toch maar geprobeerd:
Werkt prima hier (windows XP home, iPod mini 4GB, p4 2,4Ghz, 1GB intern), geen krakend geluid, communicatie met iPod verloopt soepel. Behalve een klein ding: Als ik iTunes aflsuit en weer wil starten, moet ik meerdere malen op het icoontje klikken voordat 'ie iets doet. Minor bugje denk ik dan.
Interface is wel erg grauw aan het worden, en ik vind het jammer dat ze de equalizer zo ver hebben weg gestopt. Ik heb iTunes wel even een nachtje alleen gelaten om alle nummers na te lopen voor gapless afspelen en het ophalen van de album art, maar alles verloopt nu vlekkeloos. Ook het bladeren gaat soepel. (15747 nummers, ongeveer 100GB).
iTunes gebruikt hier overigens rond de 80Mb...
Wat mij betreft dus een perfecte release
Werkt prima hier (windows XP home, iPod mini 4GB, p4 2,4Ghz, 1GB intern), geen krakend geluid, communicatie met iPod verloopt soepel. Behalve een klein ding: Als ik iTunes aflsuit en weer wil starten, moet ik meerdere malen op het icoontje klikken voordat 'ie iets doet. Minor bugje denk ik dan.
Interface is wel erg grauw aan het worden, en ik vind het jammer dat ze de equalizer zo ver hebben weg gestopt. Ik heb iTunes wel even een nachtje alleen gelaten om alle nummers na te lopen voor gapless afspelen en het ophalen van de album art, maar alles verloopt nu vlekkeloos. Ook het bladeren gaat soepel. (15747 nummers, ongeveer 100GB).
iTunes gebruikt hier overigens rond de 80Mb...
Wat mij betreft dus een perfecte release
[ Voor 3% gewijzigd door Spacecowboy op 20-09-2006 12:04 ]
HENG HENG
Verwijderd
Ik heb vandaag mijn ipod 80gb binnen gehad en iedere keer als ik mijn mp3tjes wil synchroniseren loopt gewoon heel itunes en vlak daarna de rest van mijn pc vast.... hier heb ik dus helemaal niets aan!
Ik ga maar eventjes rond googlen, of heeft iemand anders het probleem al gehad?
Gelukkig, er komt zo snel mogelijk een nieuwe update aan volgens appleinsider:
Nu maar hopen dat we dan volgende week? van een bugvrijere versie mogen genieten.
(Bron)iTunes update in the works
The consensus amongst some early iTunes 7.0 adopters is that the software release -- dubbed by Apple chief executive Steve Jobs as the most significant update to iTunes yet -- is not the company's best work.
Users around the Web and on Apple's support forums are reporting an assortment of quality issues since updating to the new version -- released last week -- such as frequent crashes, poor audio quality and interface graphics anomalies. New gapless playback technology is being blamed for the majority of the bugs.
People with ties to Apple say the Cupertino, Calif.-based company is well aware of the matter and that it's toiling feverishly to rectify the issues. It hopes to release an update to both the Mac and PC versions of the jukebox software -- presumably iTunes 7.0.1 -- as soon as possible, those people say.
Nu maar hopen dat we dan volgende week? van een bugvrijere versie mogen genieten.
Macbook Pro, 640 WD extern
net hier op tweakers gelezen dat de filmen al miljoen dollar omzet hebben... 125K verkochte stuks... Niet slecht om mee te starten... Met zo'n cijfers zullen de andere filmmaatschappijen niet moeilijk doen om mee op de boot te springen...
Heb vanaf de dag dat het uitkwam ook de nieuwe iTunes 7 geïnstalleerd. Heb echter een probleempje. Als ik met versie 7 een albumillustratie toevoeg aan een liedje kan ik deze niet zien op mijn iPod. Bij versie 6 heb ik hier nooit problemen mee gehad. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb een iPod 60GB 4G en gebruik hem op mijn Windows PC.
Daar heb ik ook last vanZoRr0 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:58:
Heb vanaf de dag dat het uitkwam ook de nieuwe iTunes 7 geïnstalleerd. Heb echter een probleempje. Als ik met versie 7 een albumillustratie toevoeg aan een liedje kan ik deze niet zien op mijn iPod. Bij versie 6 heb ik hier nooit problemen mee gehad. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb een iPod 60GB 4G en gebruik hem op mijn Windows PC.
Wat bij mij hielp was de functie:
"album illiustraties tonen op iPod" uit vinken en daarna weer aanvinken.
Daarna krijg ik gewoon de bij gewerkte illustraties te zien.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Verwijderd
Hoe werkt het als je 2 cds heb in 1 album?
Moet je dan schijf 1 van 2 ofzo? Of hoe komt dat op je ipod te staan?
Verder geen problemen met itunes 7 hier.
Moet je dan schijf 1 van 2 ofzo? Of hoe komt dat op je ipod te staan?
Verder geen problemen met itunes 7 hier.
1 van de 2 idd. Alleen op de ipod komen ze allemaal achter elkaar te staan. Snel naar cd2 skippen is dus niet handig. Tenminste zo werkt het op mijn ipod mini.
Verwijderd
Weet iemand waar ik nog de Itunes 6.0.5 kan vinden.
Ik heb nu 7.0 en is echt bagger.
Vroeger speelde ik namelijk GTA San Andreas met op de achtergrond Itunes aan met mijn muziek.
Ging prima. Als ik dat nu doe dan loopt ie bijna vast, muziek wordt echt heel hakkerig. Als ik GTA weer afsluit is er niets aan de hand
Vroeger speelde ik namelijk GTA San Andreas met op de achtergrond Itunes aan met mijn muziek.
Ging prima. Als ik dat nu doe dan loopt ie bijna vast, muziek wordt echt heel hakkerig. Als ik GTA weer afsluit is er niets aan de hand
Verwijderd
Dan zou je ze een andere naam moeten geven...jupiter en mars.lowfi schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:17:
1 van de 2 idd. Alleen op de ipod komen ze allemaal achter elkaar te staan. Snel naar cd2 skippen is dus niet handig. Tenminste zo werkt het op mijn ipod mini.
Wel jammer dat dat dan niet kan
Stuur maar even een mailtje naar #bart puntje woeiwoei apestaart gmail puntje com#, dan krijg je hem terug in de reply. Is trouwens wel de Windows versie, heb geen MacVerwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:36:
hierVerwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:36:
Verwijderd
Heb apple support gebelt en die hebben me enorm geholpen! Heb de ipod geformatteerd met behulp van een macbook en daarna geformatteerd op windows en nu werkt het wel perfect met itunes 7 op windowsVerwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:16:
Ik heb vandaag mijn ipod 80gb binnen gehad en iedere keer als ik mijn mp3tjes wil synchroniseren loopt gewoon heel itunes en vlak daarna de rest van mijn pc vast.... hier heb ik dus helemaal niets aan!
Verwijderd
Oke, ik weet dat je niet teveel mag klagen aangezien het gratis is, maar sommige dingen snap ik gewoon niet (hoe kun je het zo ontwerpen?).
Om te beginnen heb ik nu met 7 (nog) meer problemen met mijn airportkastje (ik stuur van mn pc de audio via airport naar mijn stereo).
Bij vorige versies was het probleem dat itunes na verloop van tijd Airport niet meer zag, en dat ik dan perse Itunes opieuw moet opstarten (waarvoor ik 20 x op het itunes icoontje moet klikken voor er iets gebeurt) voor het weer onderin de luidsprekerskeuze staat.
Waarom kun je de luidsprekers (als ze zo nodig "kwijt"moeten kunnen raken) niet laten "mounten" (laat ik het maar zo noemen) vanuit de draaiende software.
Nu is het probleem nog groter: nu ziet itunes bij het opstarten Airport al geregeld niet (soms meerdere keren achter elkaar).
Dan de zichtbare veranderingen..
In eerste instantie vond ik de albumbrowser fantastisch.
Ziet er super uit, en het is leuk bladeren zo (hoewel wel wennen; wanneer gaat de shuffle door, en wanneer de afspeellijst).
Maar ik heb me suf gezocht naar hoe je dit venster beeldvullend maakt.
Kan dus niet! Dat vind ik ook zo'n onbegrijpelijke ontwerpactie!
Maar wat veel erger is: de plaatjes corresponderen niet met de bij de nummers ingevoerde illustraties!
Het duurde even voor ik de logica door had, maar je ziet steeds het plaatje van de eerste track van het album waar de gekozen track op staat!
Dus als het eerst nummer (laagst voorkomende tracknummer) een single is (ik heb de plaatjes van singles toegevoegd) zie je bij alle nummers het plaatje van deze single!! Klopt dus geen moer van.
Om het nog verwarrender te maken staat ook in de tekst onder dit plaatje niet de tracktitel, maar die van het album. Hoe BROWS je dan naar het nummer dat je wil???
Vanuit de lijst dus, maar niet vanuit de browser.
Waarom niet gewoon tracktitel + artiest met dat plaatje wat echt aan de track hangt. Ligt het aan mij, of zou dit veel logischer zijn????
En nog steeds gaat het geluid van de filmpjes over de crappy pc speakers i.p.v. over airport zoals de rest (wordt ineens afgebroken). Erg jammer, waarom zou ik dan (muziek)filmpjes afspelen?
Oh ja.. tenslotte: ik heb nog geen uitvoerig vergelijk gedaan, maar ik las hier en daar dat het geluid slechter is.
Ik zou het onbegrijplijk vinden dat er een muziek speler uit zou komen die slechter geluid (eerste doel) zou produceren dan de voorlopende versie. Dat zou toch ondenkbaar moeten zijn?
Om te beginnen heb ik nu met 7 (nog) meer problemen met mijn airportkastje (ik stuur van mn pc de audio via airport naar mijn stereo).
Bij vorige versies was het probleem dat itunes na verloop van tijd Airport niet meer zag, en dat ik dan perse Itunes opieuw moet opstarten (waarvoor ik 20 x op het itunes icoontje moet klikken voor er iets gebeurt) voor het weer onderin de luidsprekerskeuze staat.
Waarom kun je de luidsprekers (als ze zo nodig "kwijt"moeten kunnen raken) niet laten "mounten" (laat ik het maar zo noemen) vanuit de draaiende software.
Nu is het probleem nog groter: nu ziet itunes bij het opstarten Airport al geregeld niet (soms meerdere keren achter elkaar).
Dan de zichtbare veranderingen..
Ziet er super uit, en het is leuk bladeren zo (hoewel wel wennen; wanneer gaat de shuffle door, en wanneer de afspeellijst).

Maar wat veel erger is: de plaatjes corresponderen niet met de bij de nummers ingevoerde illustraties!
Het duurde even voor ik de logica door had, maar je ziet steeds het plaatje van de eerste track van het album waar de gekozen track op staat!
Dus als het eerst nummer (laagst voorkomende tracknummer) een single is (ik heb de plaatjes van singles toegevoegd) zie je bij alle nummers het plaatje van deze single!! Klopt dus geen moer van.

Om het nog verwarrender te maken staat ook in de tekst onder dit plaatje niet de tracktitel, maar die van het album. Hoe BROWS je dan naar het nummer dat je wil???
Waarom niet gewoon tracktitel + artiest met dat plaatje wat echt aan de track hangt. Ligt het aan mij, of zou dit veel logischer zijn????

En nog steeds gaat het geluid van de filmpjes over de crappy pc speakers i.p.v. over airport zoals de rest (wordt ineens afgebroken). Erg jammer, waarom zou ik dan (muziek)filmpjes afspelen?
Oh ja.. tenslotte: ik heb nog geen uitvoerig vergelijk gedaan, maar ik las hier en daar dat het geluid slechter is.
Ik zou het onbegrijplijk vinden dat er een muziek speler uit zou komen die slechter geluid (eerste doel) zou produceren dan de voorlopende versie. Dat zou toch ondenkbaar moeten zijn?
Verwijderd
Ik word gek.....
Nadat ik eerder de link aanklikte van Itunes 6.0.5 terwijl ik 7.0 nog had begon de ellende.
Alles verwijderd, maar toch niet goed genoeg. Zou alleen niet weten wat nog.
Zelf systeemherstel gedaan maar het werkt nog steeds niet.
Krijg nu de melding
De toepassing Itunes kan niet worden geopend. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-200)
Kan die code ook nergens terug vinden via Apple.
Wie helpt me uit de brand.
Nadat ik eerder de link aanklikte van Itunes 6.0.5 terwijl ik 7.0 nog had begon de ellende.
Krijg nu de melding
De toepassing Itunes kan niet worden geopend. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-200)
Ten eerste, als je je library op 'name' sorteert dan krijg je inderdaad allemaal losse nummers met een album/singlecover. Daarnaast is het een ALBUM browser, het is bedoeld om het op een cd collectie te laten lijken waar je doorheen bladerd, niet om losse nummers te zoeken. De manier die jij voorstelt van tracktitel + artiest met singlecover zou er dan voor zorgen dat als je door je cd-collectie bladerd je de 10 nummers van het album ook 10 keer tegenkomt met hetzelfde of een verschillend plaatje. Zo zit het niet in je echte cd collectie en dus ook niet in iTunes, mij lijkt het erg irritant.Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 00:01:
Dus als het eerst nummer (laagst voorkomende tracknummer) een single is (ik heb de plaatjes van singles toegevoegd) zie je bij alle nummers het plaatje van deze single!! Klopt dus geen moer van.![]()
Waarom niet gewoon tracktitel + artiest met dat plaatje wat echt aan de track hangt. Ligt het aan mij, of zou dit veel logischer zijn????![]()
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Heb je ook je library files etc weggehaald?Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 00:22:
Ik word gek.....
Krijg nu de melding
Probeer anders even met ctrl-f door je register te gaan en alles wat met apple/itunes te maken heeft er met de hand uit te slopen (takkewerk, i know), misschien dat dat enige soelaas kan bieden?
HENG HENG
Verwijderd
Heb nu systeemherstel gedaan en toen 7.0 nog een keer geinstalleerd.
Maar nu is heel mijn libraby leeg en kan ik alle instellingen weer terug gaan zetten en alle nummers weer invoeren.
Wel een kutwerk, maar hij doet het tenminste weer.
Maar nu is heel mijn libraby leeg en kan ik alle instellingen weer terug gaan zetten en alle nummers weer invoeren.
Wel een kutwerk, maar hij doet het tenminste weer.
Verwijderd
Niet dus... als je op name selecteert, zie je bij het oude illustratievenstertje (linksonder) netjes het plaatje dat je bewust aan het nummer hebt gehangen (zoals het hoort lijkt me).[b][
[...]
Ten eerste, als je je library op 'name' sorteert dan krijg je inderdaad allemaal losse nummers met een album/singlecover. Daarnaast is het een ALBUM browser, het is bedoeld om het op een cd collectie te laten lijken waar je doorheen bladerd, niet om losse nummers te zoeken. De manier die jij voorstelt van tracktitel + artiest met singlecover zou er dan voor zorgen dat als je door je cd-collectie bladerd je de 10 nummers van het album ook 10 keer tegenkomt met hetzelfde of een verschillend plaatje. Zo zit het niet in je echte cd collectie en dus ook niet in iTunes, mij lijkt het erg irritant.
Maar op het nieuwe grote (en mooie) venster zie je het plaatje van de eerst voorkomende track van het zelfde album.
Over irritant gesproken..
Voorbeeldje: ik zie dus bij elk nummer van U2's "How to dismantle an atomic bomb" de single hoes van "Vertigo". En bij verzamel cd's krijg je nog veel raardere combinaties.
Dat slaat dus nergens op!

Oke het heet een album browser, maar aangezien je maar 1% aan het browsen bent, en zeker 99% aan het afspelen, lijkt het me logisch dat het ook als een mooi "now-playing-venster" zou kunnen worden gebruikt (want dat onbrak gek genoeg altijd in Itunes). Liefst met mogelijkheid tot beeldvullend.
Zo gek is het toch niet? Dat was bij de originele jukeboxen (ik zie Itunes voornamelijk als moderne jukebox) toch ook zo?
Oh ja.. als ik door mijn platenkast blader, dan blader ik wel degelijk ook door de singles.
Verwijderd
Waar kun je ook alweer die optie aanklikken dat als je je Ipod verwijderd, hij toch in de linkerrijtje blijft staan, waardoor je toch muziek kunt toevoegen.
dat zal één dezer wel in een update van frontrow steken... En dus enkel voor mac-gebruikers...Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 00:01:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Officieel kan het niet namelijk.matiasjansen schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:58:
M'n iPod Mini speelt alle nummers nu gapless af. Je moet de nummers wel even opnieuw op je iPod zetten. Geweldig!
Eerste of tweede generatie Mini?
AAC of MP3?
Welke encoder (iTunes, Neroaacenc, LAME, Fhg etc.)?
is het ook mogelijk om je bibliotheek automatisch te laten updaten??
Geen eigen topic waardig dus hier ff vraag; ik wil een nummer uit de iTunes store Belgie kopen. Hij zegt dat ik alleen maar nederlandse store kan kopen. Is er een workaround?
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:29:
Waar kun je ook alweer die optie aanklikken dat als je je Ipod verwijderd, hij toch in de linkerrijtje blijft staan, waardoor je toch muziek kunt toevoegen.
Paar vraagjes 
Ik ben nu alle nummers handmatig in een goed album aan het zetten, en de albumart plaatjes erbij zetten. Ik zoek het album op Internet, download het plaatje en maak een album van de losse nummer. Is dit een goede manier?
Overigens, ik koop binnenkort een Nano. Waar slaat de iPod de albumart plaatjes op en waar haalt ie ze vandaan?
Ik ben nu alle nummers handmatig in een goed album aan het zetten, en de albumart plaatjes erbij zetten. Ik zoek het album op Internet, download het plaatje en maak een album van de losse nummer. Is dit een goede manier?
Overigens, ik koop binnenkort een Nano. Waar slaat de iPod de albumart plaatjes op en waar haalt ie ze vandaan?
Album art wordt in de mp3/acc zelf opgeslagen.
Oke en gebeurt dit ook als ik een Album via
iTunes > rechtermuisknop nummer > Info tonen > Illustratie toevoegen
Een albumart plaatje geef?
iTunes > rechtermuisknop nummer > Info tonen > Illustratie toevoegen
Een albumart plaatje geef?
Niet altijd. Ik merk dat als je het plaatje handmatig aan een nummer koppelt, het inderdaad in het MP3 bestand zelf wordt opgeslagen. Als je gebruik maakt van de album art functie in iTunes, wordt het juist in een aparte directory opgeslagen.lowfi schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:09:
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik doe het handmatig, maar wel via iTunes. Wordt het dan ook in het MP3 bestand opgeslagen? Of hoe moet ik het anders doenMetroidPrime schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:53:
[...]
Niet altijd. Ik merk dat als je het plaatje handmatig aan een nummer koppelt, het inderdaad in het MP3 bestand zelf wordt opgeslagen. Als je gebruik maakt van de album art functie in iTunes, wordt het juist in een aparte directory opgeslagen.
Sinds ik iTunes 7 geinstalleerd heb had ik last van vervelende haperingen als ik bijvoorbeeld een nummer afspeelde en tegelijkertijd scrollde in de muziek bibliotheek.
Onderstaande oplossing hielp bij mij gelukkig:
(onder Windows XP)
1. Go to CONTROL PANEL.
2. Double click QUICKTIME.
3. Choose the ADVANCED tab.
4. Under VIDEO, uncheck ENABLE DIRECTDRAW ACCELERATION.
5. Also under VIDEO, choose SAFE MODE (GDI ONLY)
6. Select OK. (Or APPLY if you wish).
Bron
[edit]
toch niet geholpen, probleem is weer terug
(onder Windows XP)
1. Go to CONTROL PANEL.
Bron
[edit]
[ Voor 4% gewijzigd door AJM op 22-09-2006 20:12 ]
Als je die zelf toevoegd inderdaad. Maar dan gaat CoverFlow zo traag; alle artwork moet geladen worden.lowfi schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:09:
Iemand een idee of je die kan laten bewaren in die .itc-bestandjes?
zoals bij velen hapert iTunes7 ook bij mij...klote zooi! Nooit geweten dat een mp3 over kon slaan
Hoop dat Apple dit snel fixed!!
De iPod is nu wel een stuk beter gëintegreerd. Updaten gaat wel makkelijker, muziek op de iPod zetten is nu ook wel leuker enzo. En mijn iPod Video (De 'oude' versie) speelt nu ook alle nummers gapless af sinds de installatie van iTunes 7 en firmware update 1.2. Ook komt er een soort snel zoeksysteem tevoorschijn als ik in bijvb. een zeer grote lijst aan't zoeken ben. Dan kan je door het alfabet scrollen feitelijk.
Maar iTunes 7 zèlf vind ik niet zo lekker meer voor het afspelen van muziek (In Windows XP). Constant gekraak en gehakkel tijdens het afspelen van muziekjes terwijl je lekker aan't surfen of aan't werken bent. En dat is niet tof.
Maar iTunes 7 zèlf vind ik niet zo lekker meer voor het afspelen van muziek (In Windows XP). Constant gekraak en gehakkel tijdens het afspelen van muziekjes terwijl je lekker aan't surfen of aan't werken bent. En dat is niet tof.
Verwijderd
Moet je nou perse een account hebben van iTunes om die albumillustraties op je iPod te krijgen? Want ik heb geen creditcard of zo.
Je hebt wel een account nodig maar dat hoeft niet perse met een creditcard. Als je je aanmeld kan je ook voor " click and buy" kiezen. De rest wijst voor zich.
Als ik in een videopadcast de muis beweeg, komt het bedieningspaneel tevoorschijn. Da's ok. Maar het beeld wordt enorm blokkerig. Hebben jullie dit ook? Ik gebruik Panther.
Nee het wordt niet blokkerig, maar begint wel te haperen. Ik heb dit bij mijn eigen G4 1.33 GHZ met 1 GB geheugen, en ik weet van een klasgenoot dat deze dat ook heeft met een Macbook pro 2.0 Ghz met 2 gb geheugen.Dancing_Animal schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:03:
Als ik in een videopadcast de muis beweeg, komt het bedieningspaneel tevoorschijn. Da's ok. Maar het beeld wordt enorm blokkerig. Hebben jullie dit ook? Ik gebruik Panther.
Is het ophalen van die albumillustraties gratis of moet je daar voor betalen als je de mp3's al op je computer hebt staan?Kadonder schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:18:
Je hebt wel een account nodig maar dat hoeft niet perse met een creditcard. Als je je aanmeld kan je ook voor " click and buy" kiezen. De rest wijst voor zich.
GratisBrammel schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:15:
[...]
Is het ophalen van die albumillustraties gratis of moet je daar voor betalen als je de mp3's al op je computer hebt staan?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
bestaan er ook programma's die de albumnaam zoeken bij een juist ingevulde titel en artist in de ID3Tag?
Het importeren van de album art gaat hier niet geweldig
als ik handmatig een groep nummers selecteer, en er een image naar toe sleep, heeft dit geen zin. Moet ik dit nummer voor nummer doen?
als ik handmatig een groep nummers selecteer, en er een image naar toe sleep, heeft dit geen zin. Moet ik dit nummer voor nummer doen?
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Dat merkte ik ook al. Ik selecteer een album > command + i > dan slepen
Dat kleine albumart dingetje onder de playlists werkt niet meer bij mij
Dat kleine albumart dingetje onder de playlists werkt niet meer bij mij
Je zou misschien naar iEatBrainz kunnen kijken. Deze zoekt niet het album bij de juist ingevulde titel en artiest, maar vergelijkt de 'vingerafdruk' van het nummer met een database om zo de juiste tags te vinden. Het vergt nog wel wat handwerk, maar als je echt niet weet op welk album het nummer staat, helpt het in ieder geval wel.rikgoodhart schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:29:
bestaan er ook programma's die de albumnaam zoeken bij een juist ingevulde titel en artist in de ID3Tag?
Maar het juiste album zoeken bij juist ingevulde titel en artiest is niet zo eenvoudig, omdat een nummer mogelijk op meerdere albums te vinden is ("Best of" albums bijvoorbeeld).
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Heel naar, maar als ik xvid/divx/wmv wil toevoegen in iTunes om het lekker met FrontRow te gaan kijken, wil hij dit niet toevoegen?
Is hier een truukje voor ?
Ik heb wel alle codecs btw
Verwijderd
Sindskort trotse eigenaar van de Ipod nano 8 GB, alleen heb ik een vraag betreft het overzetten van muziek van je ipod naar itunes.
De liedjes die op mijn Ipod staan (alle nummers die ook op mijn desktop pc te vinden is), overzetten naar Itunes op de macbook. Weet iemand hier raadt mee?
De liedjes die op mijn Ipod staan (alle nummers die ook op mijn desktop pc te vinden is), overzetten naar Itunes op de macbook. Weet iemand hier raadt mee?
Verwijderd
Dat is niet mogelijk. Je moet je divx-films in de map "Films" / "Movies" zetten als je ze in Frontrow af wilt spelen.WarPuppy schreef op zondag 24 september 2006 @ 02:09:
Heel naar, maar als ik xvid/divx/wmv wil toevoegen in iTunes om het lekker met FrontRow te gaan kijken, wil hij dit niet toevoegen?
iTunes ondersteunt niet het kopieren van je iPod naar iTunes. Dit is volgens mij om muziekpiraterij tegenVerwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 03:09:
Sindskort trotse eigenaar van de Ipod nano 8 GB, alleen heb ik een vraag betreft het overzetten van muziek van je ipod naar itunes.
te houden en het idee achter iTunes Music Store niet te ontkrachten.
Hiervoor heb je 3rd party programma's voor zoals Copypod en zo zijn er nog wel meer van
Je kan ook gewoon even command-line alle mp3'tjes van je iPod (/Volume/<ipodnaam>) naar je harddisk kopieren. Ze hebben dan wel gekke namen ([A-Z]{4}.mp3) maar als je ze importeert in itunes krijgen ze de correcte namen uit de tags.O.D.Smolik schreef op zondag 24 september 2006 @ 09:51:
[...]
iTunes ondersteunt niet het kopieren van je iPod naar iTunes. Dit is volgens mij om muziekpiraterij tegen
te houden en het idee achter iTunes Music Store niet te ontkrachten.
Hiervoor heb je 3rd party programma's voor zoals Copypod en zo zijn er nog wel meer van
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Hier ook kwam ik net achter. En dat is echt om te huilen....domi235 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:06:
[...]
Nee het wordt niet blokkerig, maar begint wel te haperen. Ik heb dit bij mijn eigen G4 1.33 GHZ met 1 GB geheugen, en ik weet van een klasgenoot dat deze dat ook heeft met een Macbook pro 2.0 Ghz met 2 gb geheugen.
HENG HENG
Ik vind de nieuwe iTunes wel lekker werken, raar dat sommigen problemen hebben met een betere pc dan de mijne. Heb een laptop met een celeron M 410 en 512 MB werkgeheugen.
Maargoed, ik heb een klein dingetje dat gaat over Album Art.
Vind die functie dat ie automatisch zoekt echt geweldig!
Alleen zodra er een extra zanger is (bijv. Ludacris ft. Bobby Valentino) dan zet hij daar geen album art bij. Dat vind ik toch wel jammer, weet iemand mss een oplossing hiervoor?
Maargoed, ik heb een klein dingetje dat gaat over Album Art.
Vind die functie dat ie automatisch zoekt echt geweldig!
Alleen zodra er een extra zanger is (bijv. Ludacris ft. Bobby Valentino) dan zet hij daar geen album art bij. Dat vind ik toch wel jammer, weet iemand mss een oplossing hiervoor?
Nog een bugje: de titel van het iTunes venster was grijs, alsof het venster geen focus had, terwijl ik er gewoon mee aan het werken was.
Damn, kan je geen virtual link van dat mapje maken? (macos noob hiero!)Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 03:10:
[...]
Dat is niet mogelijk. Je moet je divx-films in de map "Films" / "Movies" zetten als je ze in Frontrow af wilt spelen.
Verwijderd
Rechtermuisknop op de map waar nu je films in zitten, klik op "Maak alias aan", en sleep deze snelkoppeling / alias naar de map "Films" / "Movies".WarPuppy schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:52:
[...]
Damn, kan je geen virtual link van dat mapje maken? (macos noob hiero!)
Kijk, jij verdiend een hele grote glimmende duim!Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:00:
[...]
Rechtermuisknop op de map waar nu je films in zitten, klik op "Maak alias aan", en sleep deze snelkoppeling / alias naar de map "Films" / "Movies".
Nu ik toch aan het nooben ben, ik heb nog 1 probleem. Als ik in frontrow/itunes een divx bekijk, heb ik heel vaak dat het geluid gaat vervormen (best beschrijving is alsof er bubbels in zitten). Iemand een idee?
ik heb hetzelfde probleem, random haperingen, random lijkt een kanaal uit te vallen, dan weer links, soms ook rechts, het is geen kabelbreuk want je kunt heel duidelijk met de visuele weergave van itunes zien dat er dan alleen nog maar links of rechts geluid is.. soms valt het zelfs helemaal weg! dit is echt ridicuul, ook inderdaad soms random haperend of zwaar distorted geluid._GoldStrike_ schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:55:
Sinds ik iTunes 7 geinstalleerd heb had ik last van vervelende haperingen als ik bijvoorbeeld een nummer afspeelde en tegelijkertijd scrollde in de muziek bibliotheek.
(onder Windows XP)
1. Go to CONTROL PANEL.
Bron
[edit]
hier word je echt niet vrolijk van

Heeft er iemand overigens al ontdekt hoe je die stupide installatie opties van iTunes kunt veranderen?
Standaard installeert ie namelijk iconen op de desktop en in de quickstart bar, en een menu optie in het start menu. Verwijder je die iconen (nergens voor nodig, staan alleen maar in de weg) en verplaats je het menu item in het Start menu (bijvoorbeeld naar een plek die je zelf logischer vindt), dan zet iTunes deze zaken bij de eerst volgende keer opstarten gewoon lekker weer terug...
Heb al aardig wat zitten google-en, maar kan helaas niets vinden, en ik stoor me er erg aan...
Update:
Heb het ondertussen al gevonden:
Standaard installeert ie namelijk iconen op de desktop en in de quickstart bar, en een menu optie in het start menu. Verwijder je die iconen (nergens voor nodig, staan alleen maar in de weg) en verplaats je het menu item in het Start menu (bijvoorbeeld naar een plek die je zelf logischer vindt), dan zet iTunes deze zaken bij de eerst volgende keer opstarten gewoon lekker weer terug...
Heb al aardig wat zitten google-en, maar kan helaas niets vinden, en ik stoor me er erg aan...
Update:
Heb het ondertussen al gevonden:
Het gebeurde overigens blijkbaar ook alleen als je de plaats van het item in het Start menu ook had gewijzigd...I just updated QuickTime and iTunes to see what was going on. It's all in the shortcuts. The installers aren't creating normal shortcuts - I believe it's some "special" shortcuts using CLSID info. Go look at the properties - Notice the missing info?
Simply delete the shortcut and create a new one directly to the executables. iTunes and QuickTime will then start directly, without going through the configuration program.
You can then delete / move the start menu items wherever you please.
[ Voor 36% gewijzigd door jacklam op 25-09-2006 18:18 . Reden: typo... ]
Hier geen last van icoonproblemen (XP Pro). Niet toevallig tóch per ongeluk iets aangevinkt tijdens de installatie?
Verwijderd
Ik vind de nieuwe iTunes echt geweldig, maar 1 ding snap ik niet:
De meest debiele albumart kan itunes vinden, maar de CD's van Radiohead kan hij niet vinden. Heel bizar! Zijn er meer mensen met dit specifieke probleem?
De meest debiele albumart kan itunes vinden, maar de CD's van Radiohead kan hij niet vinden. Heel bizar! Zijn er meer mensen met dit specifieke probleem?
Dat komt omdat de albums van Radiohead niet in de iTunes store te koop zijn. Er zijn alleen wat verzamelalbums waar een nummertje van ze opstaat. Hetzelfde is het geval met bijvoorbeeld The Beatles.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:20:
Ik vind de nieuwe iTunes echt geweldig, maar 1 ding snap ik niet:
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
in dat geval ga je naar amazon.com en sleep je de high res albumart (ook singles art) naar het nummertje toe..
oja ook makkelijk is wanneer je meerdere singles van 1 album even allemaal selecteerd-->info--> verzameling: Ja
dan geeft hij niet alle nummers appart weer, maar zet ze dan onder dat ene album. leek me wel even een leuke tip om door te geven.
oja ook makkelijk is wanneer je meerdere singles van 1 album even allemaal selecteerd-->info--> verzameling: Ja
dan geeft hij niet alle nummers appart weer, maar zet ze dan onder dat ene album. leek me wel even een leuke tip om door te geven.
Voor de mensen (op een Mac) die niet kunnen wennen aan het nieuwe icon van iTunes: Adam Betts heeft een vervanging gemaakt die wat beter te verteren is:

Handig tip, hartstikke bedankt!rikgoodhart schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 01:00:
Is het erg als je "aaneensluitend afspelen bepalen" een paar keer hebt gecanceld? Ik heb er namelijk nu nog geen tijd voor.. 60gb aan muziek analyseren duurt me nu even te lang.. Kan ik er voor zorgen dat hij het vannacht nog eens doet?
heb je voor de amazon album art ook geen programma (windows) om dat voor je te regelen?rikgoodhart schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 01:00:
in dat geval ga je naar amazon.com en sleep je de high res albumart (ook singles art) naar het nummertje toe..
^^Jep, tag&rename kan dat!
[ Voor 8% gewijzigd door LtMarx op 26-09-2006 10:14 ]
Ik krijg nog steeds de albumart functie niet aan de praat met mijn iPod in iTunes 7. Heb al een keer geprobeerd om de optie uit en dan weer aan te vinken maar dan ben ik dus gelijk al mijn art kwijt. Als ik ze vervolgens weer erop probeer te zetten kan ik ze wel zien in iTunes maar niet op mijn iPod. Ik ben nu weer terug naar versie 6 die werkt tenminste probleemloos met mijn iPod.
Handig voor mensen die zich ergeren aan de verschillende looks van
programma's onder OSX, vast al vaker gepost hier maar goed : Uno
http://gui.interacto.net/...task=view&id=28&Itemid=38
Werkt perfect voor mij, alle programma's (incl. iTunes) dezelfde look !
programma's onder OSX, vast al vaker gepost hier maar goed : Uno
http://gui.interacto.net/...task=view&id=28&Itemid=38
Werkt perfect voor mij, alle programma's (incl. iTunes) dezelfde look !
Ad Astra Per Aspera
Er is gewoon nog steeds geen update voor iTunes 7 in Windows
ik dacht dat hier iemand op rumour sites had gelezen dat apple hier "hard" mee bezig zou zijn..
Toch wel jammer dat het op mijn iBook gewoon allemaal vlekkeloos werkt maar op mijn pc is het niet vooruit te branden
Toch wel jammer dat het op mijn iBook gewoon allemaal vlekkeloos werkt maar op mijn pc is het niet vooruit te branden
Verwijderd
Wat is er dan met je Windows PC aan de hand? Bij mij doet ie het namelijk perfect hoewel het op mijn iBook ook allemaal vlekkeloos gaat hoor!
Wat ik erg vreemd vind is dat het bij de ene totaal vlekkeloos loopt, en het bij andere huilen met de pet op is....
HENG HENG
Ik zelf heb geen positieve ervaringen met iTunes 7 op de pc, en van mensen om me heen hoor ik ook geen positief bericht over iTunes 7, vastlopers, stotterende muziek... niet meer willen opstarten... vastlopen bij sychronisatie met iPod....
Ligt het niet aan het feit dat wanneer je iTunes installeert, hij eerst al je nummers gaat indexeren voor gapless playback, en albumart gaat zoeken?Spacecowboy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:41:
Wat ik erg vreemd vind is dat het bij de ene totaal vlekkeloos loopt, en het bij andere huilen met de pet op is....
Dan geld namelijk gewoon de volgende regel: Hoe meer muziek, hoe trager iTunes in het begin.
Ik heb totaal geen problemen met 7 op XP. Ik ben helemaal happy!nickvd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:45:
Ik zelf heb geen positieve ervaringen met iTunes 7 op de pc, en van mensen om me heen hoor ik ook geen positief bericht over iTunes 7, vastlopers, stotterende muziek... niet meer willen opstarten... vastlopen bij sychronisatie met iPod....
Verwijderd
Ligt het nou aan mij of kan je bijv. niet een online-stream vooruitspoelen? Ik moet elke keer mijn Forward-knop ingedrukt houden zodat ik na 3min eindelijk op de 40min. zit
Verwijderd
Ja, ik had dat inmiddels ondervonden, maar dat is toch te raar voor woorden? Maar goed, het zal wel iets met rechten te maken hebbenDaedalus schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:25:
[...]
Dat komt omdat de albums van Radiohead niet in de iTunes store te koop zijn. Er zijn alleen wat verzamelalbums waar een nummertje van ze opstaat. Hetzelfde is het geval met bijvoorbeeld The Beatles.
Ik ga het zelf wel toevoegen, bedankt voor de reacties!
PS: iTunes 7.0.1 is inmiddels te downloaden. Ik had zelf geen problemen, maar voor anderen is het misschien een oplossing.
'k heb nog itunes 6 die goed bevalt op een ding na, hij speelt geen wavpack af. Kan 7 dat wel?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb net 7.01 op mijn mac gezet, en volgens mij is het icoontje weer de oude....!

Is deze versie wel weer compatible met XP x64? (voordat ik mijn langgezochte v5 weer uninstall)
We create our own reality
Dit topic is gesloten.