omdat ook daar in de winter de grip minder is en banden minder snel opwarmen, ook kost dat bakken geld
*burp*
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
*burp*
Dat mag eigenlijk niet gebeuren he dat een situatie anders verloopt dan je verwacht. Nu heb je het nog niet dramatisch meegemaakt, maar als je de situatie niet kunt overzien kan het ook een keer dramatisch misgaan.justice strike schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:33:
[...]
jawel dat doe ik dan soms, maar het pakt dan ook gewoon vaak anders uit dan ik verwacht. Niet dramatisch, maar wel anders
dat vind ik ook leuk maar daar zitten wel een paar nadelen aan.waarom ga je niet gewoon op het circuit racen als je dat zo leuk vind?
Have a wheelie good weekend!
Tja, je moet er wat voor over hebben voor dat inschrijvingsgeldFragDaddy schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:52:
dat vind ik ook leuk maar daar zitten wel een paar nadelen aan.
a) het kost geld
Dat is idd het grootste nadeelb) je moet ver vantevoren reserveren en maar afwachten of het weer meezit
Zelfde als hierbovenc) ik kan niet 'ff gaan' als ik zin heb en het is droog.
Ja, een echte motor voor op circuit ipv die flut R6 van jou. Ik begrijp het wel hoor dat je er niet mee op circuit wilt gaan als rijdende chicane.d) het kost geld
[Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 29-10-2006 19:14]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Met een vmax dan ?Chevy454 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:12:
Ja, een echte motor voor op circuit ipv die flut R6 van jou. Ik begrijp het wel hoor dat je er niet mee op circuit wilt gaan als rijdende chicane.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik heb geen plannen om met de Vmax op circuit te gaan, hooguit een dragstrip
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
mja het is niet een ernstig foute handeling die ik doe dan. Maar bijvoorbeeld dat ik van baan verwissel omdat ik verwacht dat er meer doorstroom is, maar dat is dan niet zo. Dus inderdaad niets dramatisch.FragDaddy schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:52:
[...]
Dat mag eigenlijk niet gebeuren he dat een situatie anders verloopt dan je verwacht. Nu heb je het nog niet dramatisch meegemaakt, maar als je de situatie niet kunt overzien kan het ook een keer dramatisch misgaan.
pff, dat het geld kost is natuurlijk geen reden om de openbare weg maar te gebruiken voor je sportieve uitspattingen[...]
dat vind ik ook leuk maar daar zitten wel een paar nadelen aan.
a) het kost geld
b) je moet ver vantevoren reserveren en maar afwachten of het weer meezit
c) ik kan niet 'ff gaan' als ik zin heb en het is droog.
d) het kost geld
is de handling toch niet zo goed als je verwacht hadChevy454 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:58:
[...]
Ik heb geen plannen om met de Vmax op circuit te gaan, hooguit een dragstrip
[Voor 12% gewijzigd door justice strike op 29-10-2006 21:19]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
de ring moet je ook kaarten voor halen, vol is vol... en wat dinx bedoelt is "ik heb ff 3 uurtjes, kom ga ik even 2 uur rijden en terras-hangen" de reis is al langer als datjustice strike schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:13:
[...]
pff, dat het geld kost is natuurlijk geen reden om de openbare weg maar te gebruiken voor je sportieve uitspattingen, overigens kun je vaak wel gaan zonder te reserveren en als je even zin hebt. althans meeste circuits zijn meestal open en kun je zonder te reserveren een paar rondjes doen. (volgens mij is de nurburgring gewoon open voor gebruik)
*burp*
Waarom niet? Ik betaal wegenbelasting!? Dan wil ik de weg gebruiken ook.justice strike schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:13:
pff, dat het geld kost is natuurlijk geen reden om de openbare weg maar te gebruiken voor je sportieve uitspattingen
Circuits als Assen, Zandvoort, Zolder, Spa, etc. Kom je alleen op door je in te schrijven voor een circuitdag of training. Dit moet je ver vantevoren doen want vol=vol. Of je moet gaan racen (ZAC of KNMV-CUP, maar dan gaan de kosten gelijk door het dak)althans meeste circuits zijn meestal open en kun je zonder te reserveren een paar rondjes doen. (volgens mij is de nurburgring gewoon open voor gebruik)
Ja ja. Nee je motor voor duizenden euro's helemaal optuigen met allerlei dure onderdelen, vering en remmen en dan vervolgens nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden.. Dat is handigJa, een echte motor voor op circuit ipv die flut R6 van jou. Ik begrijp het wel hoor dat je er niet mee op circuit wilt gaan als rijdende chicane.
[Voor 9% gewijzigd door FragDaddy op 29-10-2006 22:52]
Gebruiken is niets mis mee. Ik heb het over misbruiken.FragDaddy schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:45:
[...]
Waarom niet? Ik betaal wegenbelasting!? Dan wil ik de weg gebruiken ook.
dat is inderdaad vervelend, maar nog steeds geen reden om de openbare weg ervoor te misbruiken.[...]
Circuits als Assen, Zandvoort, Zolder, Spa, etc. Kom je alleen op door je in te schrijven voor een circuitdag of training. Dit moet je ver vantevoren doen want vol=vol. Of je moet gaan racen (ZAC of KNMV-CUP, maar dan gaan de kosten gelijk door het dak)
hoe is dit anders dan op de openbare weg?het enige 'circuit' waar je regelmatig zonder vantevoren te reserveren op kunt rijden in de nurburgring. Maar de ring is geen circuit, het is officieel een tolweg zonder snelheidslimiet (naja op de meeste stukken zonder snelheidslimiet!). De ring is behoorlijk onveilig doordat er vanalles door elkaar rijdt.. dus je kunt met 250 een blinde bocht door blazen en dan opeens een camper dwars over de baan zien staan. Of er komt opeens in een bocht op 2 cm van je spiegel een Dikke Duitser met een Porsche 911 GT3 aan de binnenkant al driftend voorbij.
Als je betaalt mag je rijden.. maakt niet uit waarmee je rijdt en of je uberhaupt fatsoenlijk kunt rijden. Daarnaast is de baan smal en heb je geen uitloopstroken zoals op een modern circuit, maar vangrails. Daar komt nog bij dat de ring ook niet goedkoop is (16 euro voor een rondje), niet naast de deur ligt en dat in het gebied waar de ring ligt door de vele hoge heuvels er een soort van micro-klimaat heerst waardoor het weer nogal onvoorspelbaar is. Maw. De ring heeft alle nadelen van een normaal circuit en nog een extra nadeel dat het veel minder veilig is.
Ik kom er voor uit dat het vooral pimpen isFragDaddy schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:45:
Ja ja. Nee je motor voor duizenden euro's helemaal optuigen met allerlei dure onderdelen, vering en remmen en dan vervolgens nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden.. Dat is handig
Als compensatie gaan ze dan maar rechtdoor rijden..
[Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 29-10-2006 23:09]
Vanmiddag / eind van de middag was het anders best te doen!FragDaddy schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:25:
In de winter kun je vaak best woon/werk verkeer doen, maar het sportief rijden dat ik graag doe, daarvoor moet het toch vrij warm zijn. minstens 15 graden, 20 is beter.. Nouja.. die tijden hebben we wel een beetje gehad he.
0110101001111010
Ik heb vanmiddag drie uur op de motor gezetenYotta schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 23:33:
Vanmiddag / eind van de middag was het anders best te doen!De weg was droog, de wind was wat gaan liggen en er was niet zoveel verkeer.
Wise enough to play the fool
1 ding is zeker: hij weet hoe hij moet vertrekken. Voorwiel staat of stil door de sluitertijd of hij heeft heel snel al het vermogen op het achterwiel gekregenteacher schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 00:21:
Over dragracen gesproken, wil je dat serieus doen moet je een beetje raar zijn, en in NL kan je er geen droog brood mee verdienen:
[afbeelding]
vriend/kennis van mij; doet het echt goed in de funny bike klasse.
Has he given up his day time job? I think not?
Daar vallen de idioten die consequent 20km/u onder de max snelheid rijden ook onder, dus dan ga ik toch wat harder rijden, komt het gemiddeld genomen mooi uit.justice strike schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:53:
[...]
Gebruiken is niets mis mee. Ik heb het over misbruiken.
Het is gewoon creatief gebruiken, dan moet dr maar een goed alternatief zijn (maar dat is er niet door de groene zeiknichten die vinden dat die motoren op het circuit het paringsritueel van de geel-gestippelde brulherten verstoren).dat is inderdaad vervelend, maar nog steeds geen reden om de openbare weg ervoor te misbruiken.
Niks, Nordschleife is exact hetzelfde als de openbare weg.hoe is dit anders dan op de openbare weg?
leeg
ik heb er geen probleem mee als je 20km/u boven de max rijd.4x2 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 02:17:
[...]
Daar vallen de idioten die consequent 20km/u onder de max snelheid rijden ook onder, dus dan ga ik toch wat harder rijden, komt het gemiddeld genomen mooi uit.
er zijn alternatieven, die zijn alleen niet erg goedkoop, maar wie was het ook alweer die tegen mij zei dat motorrijden niet goedkoop was[...]
Het is gewoon creatief gebruiken, dan moet dr maar een goed alternatief zijn (maar dat is er niet door de groene zeiknichten die vinden dat die motoren op het circuit het paringsritueel van de geel-gestippelde brulherten verstoren).
precies dus dan is dat toch een perfect alternatief.[...]
Niks, Nordschleife is exact hetzelfde als de openbare weg.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Nou. het scheelt een eind rijden. de openbare weg is 'om de hoek' en de nurburgring nietjustice strike schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:53:
hoe is dit anders dan op de openbare weg?
Ja. Of een circuit-fiets of een supermotard.. Of een nieuwe R1.. ik kan niet kiezen.Was het niet jij die een dragracer wou bouwen?
If so: klik dan vooral NIET hier op.
Ik heb zondagmiddag ook nog een stuk gereden ja. Was lekker weer. Wel wat frisjes na een tijdje in een race-pak met alleen een t-shirtje eronderaan.. maargoed. beetje uitwaaien is ook altijd lekker.Vanmiddag / eind van de middag was het anders best te doen!
Ik rij niet consequent >100km/h te hard ofzo. Heel soms op een zondagmiddag op een bijna lege snelweg. En eigenlijk heb ik er helemaal geen probleem mee dat jij er een probleem mee hebt dat ik hard rij..ik heb er geen probleem mee als je 20km/u boven de max rijd. Ik heb het over 80/100km/u te hard rijden.
[Voor 68% gewijzigd door FragDaddy op 30-10-2006 09:29]
Hmmm dat klinkt beter dan in NL... ben laatst geflitst met 28 te hard (bordje 'bebouwde kom' stond idioot vroeg dus ik bleef 80 rijden). Ben nu wel € 153 lichterDinX schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:50:
Gewoon de B258. Niet al te druk (quasi enkel motoren), niet saai, massa's bochten, mooi landschap, en de boete's zijn erg goedkoop. Ben er deze zomer geflitst met 45 te hard en dat kostte me 70€
dat is al bijna een circuit daggwystyl schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:35:
[...]
Hmmm dat klinkt beter dan in NL... ben laatst geflitst met 28 te hard (bordje 'bebouwde kom' stond idioot vroeg dus ik bleef 80 rijden). Ben nu wel € 153 lichter
PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente
Wrom ?justice strike schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:23:
[...]
ik heb er geen probleem mee als je 20km/u boven de max rijd.Ik heb het over 80/100km/u te hard rijden.
Een 'alternatief' waar je maanden van tevoren voor moet reserveren vind ik geen alternatief, ik wil rijden als ik er zin in heb.er zijn alternatieven, die zijn alleen niet erg goedkoop, maar wie was het ook alweer die tegen mij zei dat motorrijden niet goedkoop was
Ga dr eens rijden zou ik zeggen.precies dus dan is dat toch een perfect alternatief.
leeg
[Voor 18% gewijzigd door Grolsch op 30-10-2006 13:16]
240 km?For touring the EX500 has an 18 litre (4.8 us gal) fuel tank, reserve included. Without tapping into the reserve the range is over 240 km.
[Voor 12% gewijzigd door Osiris op 30-10-2006 13:26]
He dat is bij TubbergenGrolsch484 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:09:
Tsjah, in principe rijd ik ook alleen maar op het circuit hard, maar soms gebeurt het op de openbare weg ook wel eens
Ik had daar nog ergens een filmpje van, maar die werd hier niet gewardeerd
dus moraal ridders niet kijken ajb
http://members.home.nl/a.kamphuis/Naamloos.wmv
inderdaad, één van de mooiste snelste stukken hier in de buurt, waar ze regelmatig flitsengwystyl schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:11:
[...]
He dat is bij Tubbergen. Ik wilde nog zeggen: pas op daar wordt vaak geflitst, maar daar was je gelukkig al achter
[Voor 11% gewijzigd door Grolsch op 30-10-2006 14:46]
ik had nog een filmpje van Ledenon, maar die ben ik ff kwijt.SnelheidsDuivel schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:23:
@Grolsch
Heb je nog meer filmpjes? Ik kijk (en luister) namelijk graag naar dit soort filmpjes
[Voor 12% gewijzigd door Grolsch op 30-10-2006 14:54]
Ik ken Speedy inderdaad wel, rijdt ook VFR heGrolsch484 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:43:
[...]
inderdaad, één van de mooiste snelste stukken hier in de buurt, waar ze regelmatig flitsen
Ik zie dat je speedy (jan) kent![]()
hij kent mij ook wel, vraag maar naar Grolsch
[Voor 35% gewijzigd door Grolsch op 30-10-2006 15:04]
Ik ben zelf ook een vrij pittige rijder (vooral in de auto, met 125cc kan je overal vol gas rijden en amper de snelheids limiet over gaanGrolsch484 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:09:
Tsjah, in principe rijd ik ook alleen maar op het circuit hard, maar soms gebeurt het op de openbare weg ook wel eens
Ik had daar nog ergens een filmpje van, maar die werd hier niet gewardeerd
dus moraal ridders niet kijken ajb
http://members.home.nl/a.kamphuis/Naamloos.wmv
Via publieke link nu ook... mooi gezicht zo. Is dat een klein circuit ofzo? Grappig om te zien dat er zoveel snelheidsverschil zit tussen de verschillende motorrijders...Grolsch484 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:04:
nu doettie het bij mij wel , maar via de publieke link nog niet. Zal nog wel ff duren.
Kom je uit Zeist dan? (staat in je profiel)
circuit is niet echt groot, maar allemaal blinde bochten, een vrij technisch circuit en heel anders als assengwystyl schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:12:
[...]
Via publieke link nu ook... mooi gezicht zo. Is dat een klein circuit ofzo? Grappig om te zien dat er zoveel snelheidsverschil zit tussen de verschillende motorrijders...
offtopic:
Woon inmiddels weer in Epe, bijna klaar met studie dus tijdelijk terug bij mijn ouders
Zelf zie je meer als de camera, ik kan bijv. over auto's heen kijken, terwijl de camera dat niet doet.ToolkiT schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:08:
[...]
Ik ben zelf ook een vrij pittige rijder (vooral in de auto, met 125cc kan je overal vol gas rijden en amper de snelheids limiet over gaan)
Maar een aantal van die bochten had ik toch ff gewacht, leken me blinde bochten waar je niet echt goed kon zien of er tegenliggers aan komen.
Ik hou van snelheid, maar wel gepaste snelheid, in dit filmpje was het meestal snel maar op een paar momenten vond ik het wel vrij link..
Maar dat kan natuurlijk ook aan het camera standpunt liggen, als bestuurder zit je wat hoger en heb je meer overzicht..
[Voor 34% gewijzigd door Grolsch op 30-10-2006 15:17]
nou eh.. Bij mij trekt ie van 6000 tot 14.000 toeren mijn armen zowat uit de kom. (het is geen dikke duizend, maar toch gaat ie er dan flink aan sleuren) En in de eerste twee versnellingen gaat ie dan op het achterwiel.. dat doet mij toch altijd weer even glimlachen. Daarnaast heb ik nog een open uitlaat die pas bij 6000 toeren echt begint te bleeeren..justice strike schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:45:
vraagje voor chevy: wat is er nou zo speciaal aan het boven de 7000 toeren rijden? ik ging vandaag expres alleen maar in de hoge toeren rijden (6000+ tot 10.000) maar ik vind daar niet echt iets speciaals aan. Ligt dat aan de motor of was er iets anders waar je me op wou wijzen?
[Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 30-10-2006 15:35]
leeg
Mijn 125cc doet onder de 6kRPM heel erg weinig, boven de 6K word ie pas een beetje pittig..FragDaddy schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:32:
[...]
nou eh.. Bij mij trekt ie van 6000 tot 14.000 toeren mijn armen zowat uit de kom. (het is geen dikke duizend, maar toch gaat ie er dan flink aan sleuren) En in de eerste twee versnellingen gaat ie dan op het achterwiel.. dat doet mij toch altijd weer even glimlachen. Daarnaast heb ik nog een open uitlaat die pas bij 6000 toeren echt begint te bleeeren..![]()
Het ligt dus aan je motor
leeg
nou ik ben echt tot de 10k gegaan vandaag, maar afgezien van het geluid (wat wel erg leuk klinkt) merk ik niets van dat "schot in de rug" en/of "arm uit de kom ruk" gevoel. Maar de kawa waar ik op rij heeft geen vtec of rev of iets in die trant wat de bij hoge toeren meer vermogen laat vrijkomen. (als ik me niet vergis dan)Grolsch484 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:44:
ik vind een 600cc vanaf de 6000RPM niet echt "uitdearmtrekkerig".
Het "schot-in-de-rug-gevoel" komt bij een 600 vaak boven de 10.000RPM (bij mijn vorige 750 zo'n 9.000RPM)
Bij de motor welke ik nu heb heb ik dat "schot-in-de-rug" gevoel al vanaf zo'n 5000, en wat er vanaf 10.000 gebeurd kan ik moeilijk omschrijven aan iemand die het nog nooit heeft gevoeld
nee geen 25 kw lesmotor, wel 500cc. Jammer van de bmw, had verwacht dat dat wel echt motoren waren waar je echt hard de toeren in kon gaanteacher schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:04:
Ligt ook heel erg aan het soort motor hoor.
Een bescheiden 500cc 2 cilinder lesmotor (25kw?) gaat alleen maar meer herrie maken, en de pret is er dan wel een beetje uit. Mijn 350f begint vanaf 6k tegen je te zingen, en bij de bmw houdt het dan net een beetje op. Die is meer van de schop onder je kont bij 2500 toeren; ook lekker.
[Voor 11% gewijzigd door justice strike op 30-10-2006 17:15]
Niet alleen de motor. Je kent de Joe Bar gezegdes wel. Het zijn niet de 100 paarden waar je angst voor moet hebben maar de enkele ezel welke erop zit.FragDaddy schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:32:
nou eh.. Bij mij trekt ie van 6000 tot 14.000 toeren mijn armen zowat uit de kom. (het is geen dikke duizend, maar toch gaat ie er dan flink aan sleuren) En in de eerste twee versnellingen gaat ie dan op het achterwiel.. dat doet mij toch altijd weer even glimlachen. Daarnaast heb ik nog een open uitlaat die pas bij 6000 toeren echt begint te bleeeren..![]()
Het ligt dus aan je motor
[Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 30-10-2006 17:16]
Dat hoeft ook niet, vermogen onderin is bij een lichte sportmotor niet echt een issue, dus die zijn gewoon getuned op topvermogen.justice strike schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:55:
Maar de kawa waar ik op rij heeft geen vtec of rev of iets in die trant wat de bij hoge toeren meer vermogen laat vrijkomen. (als ik me niet vergis dan)
leeg
Over het toeren verhaal, rij zelf een 500cc 2-pitter van Suzuki. Ik kan 'm heel rustig rijden met 8000 toeren en niks spannends merken. Wat je wel merkt is dat de motor dan gewoon feller wordt als je het gas verder open trekt... vol gas bij 2500 toeren is leuk, vol gas bij 6000 toeren is veel leuker. Vol gas bij 6000 toeren in de Sytwende tunnel in Leidschendam (of elke andere tunnel) is te leukjustice strike schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:13:
[...]
nee geen 25 kw lesmotor, wel 500cc. Jammer van de bmw, had verwacht dat dat wel echt motoren waren waar je echt hard de toeren in kon gaanjammer dat ik dat gevoel dan niet kan ervaren. Afijn ik zal wel even kijken of ik die honda zover kan krijgen dat hij me wel dat gevoel even kan geven
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Je hebt gelijk. zo'n viercylinder 1000 heeft echt een eindschot. Een tweecylinder (duc, SV1000, VTR1000SP1 of Aprilla) heeft dat veel minder die trekken bij alle toeren hard..Grolsch484 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:44:
ik vind een 600cc vanaf de 6000RPM niet echt "uitdearmtrekkerig".
Het "schot-in-de-rug-gevoel" komt bij een 600 vaak boven de 10.000RPM (bij mijn vorige 750 zo'n 9.000RPM)
Bij de motor welke ik nu heb heb ik dat "schot-in-de-rug" gevoel al vanaf zo'n 5000, en wat er vanaf 10.000 gebeurd kan ik moeilijk omschrijven aan iemand die het nog nooit heeft gevoeld
Moet je eens nagaan hoe achterlijk een dragracer trektFragDaddy schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:03:
Je hebt gelijk. zo'n viercylinder 1000 heeft echt een eindschot. Een tweecylinder (duc, SV1000, VTR1000SP1 of Aprilla) heeft dat veel minder die trekken bij alle toeren hard..
maar een R1, gixxer 1000 of ZX10R op toeren jagen is echt gaaf...Maargoed.. nog maar even verder sparen
[Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 30-10-2006 20:18]
mja, ik merk echt weinig verschil in het respons op het gashendeltje bij 3000 bij 6000 of bij 10000. zal wel aan de motor liggen dan. Ik hoor ook vaak dat de r6 laag in de toeren een heel ander beest is dan hoog in de toeren. (en dat de r1 zowieso een beest is vanaf het begin).Yonni schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:36:
[...]
Over het toeren verhaal, rij zelf een 500cc 2-pitter van Suzuki. Ik kan 'm heel rustig rijden met 8000 toeren en niks spannends merken. Wat je wel merkt is dat de motor dan gewoon feller wordt als je het gas verder open trekt... vol gas bij 2500 toeren is leuk, vol gas bij 6000 toeren is veel leuker. Vol gas bij 6000 toeren in de Sytwende tunnel in Leidschendam (of elke andere tunnel) is te leuk.
ik voel met een 600 ook wel een schot in de rug, maar die komt pas boven de 10.000 en vrij abruptFragDaddy schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:03:
[...]
Je hebt gelijk. zo'n viercylinder 1000 heeft echt een eindschot. Een tweecylinder (duc, SV1000, VTR1000SP1 of Aprilla) heeft dat veel minder die trekken bij alle toeren hard..
maar een R1, gixxer 1000 of ZX10R op toeren jagen is echt gaaf...Maargoed.. nog maar even verder sparen
uhm, zo'n lesmotor trekt nog geen frikandel uit een zakje, dus w8 maar tot je op een "echte" motor zitjustice strike schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:25:
[...]
mja, ik merk echt weinig verschil in het respons op het gashendeltje bij 3000 bij 6000 of bij 10000. zal wel aan de motor liggen dan. Ik hoor ook vaak dat de r6 laag in de toeren een heel ander beest is dan hoog in de toeren. (en dat de r1 zowieso een beest is vanaf het begin).
Nee, ho, nou moet je me geen woorden in de mond gaan leggen.justice strike schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:13:
[...]
nee geen 25 kw lesmotor, wel 500cc. Jammer van de bmw, had verwacht dat dat wel echt motoren waren waar je echt hard de toeren in kon gaanjammer dat ik dat gevoel dan niet kan ervaren. Afijn ik zal wel even kijken of ik die honda zover kan krijgen dat hij me wel dat gevoel even kan geven
Ben ik het totaal niet mee eensteacher schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:24:
Het is een soort van "ruil"; denk maar aan naked chicks bikes met een blok uit een racebroertje. Altijd teruggetuned; minder top, meer mid. Puur om het rijdbaar te maken. Topvermogen is leuk, maar meestal heb je er geen ruk aan. Waarom denk je dat een motor als een bmw het zo goed doet in de alpen?
[Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 00:37]
leeg
* DinX deelt de mening.justice strike schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 02:07:
ik moet zeggen dat ik vooralsnog eerder geneigt ben om met het concept van bmw mee te gaan (meer vermogen over de gehele toerenrange) dan max vermogen in alleen de hoge toeren.
Een motor hoeft van mij niet te loeien. Het is leuk als hij dat kan en het is leuk om te horen, maar het is niet functioneel. als een motor goed presteerd op de lage toeren als op de hoge toeren dan heb ik weinig reden om de hoge toeren in te gaan.
ik snap ook niet waarom technieken als rev en vtec bestaan? waarom zou je de extra kleppen alleen in de hoge toeren willen gebruiken en niet over de gehele range. Lijkt me een beetje zonde van kleppen die toch al beschikbaar zijn.
[Voor 12% gewijzigd door DinX op 31-10-2006 08:32]
en dat vind ik nu ook het voordeel van de fiets welke ik nu heb, dat ding heeft altijd vermogen.DinX schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:25:
[...]
* DinX deelt de mening.
Bij mijn motor begint het rode gebied al bij 9k rpm en ik vind em net voor de 8k het lekkerste rijden (bij sportief rijden). Ik vind het aangenaam om van 2k rpm tot de 10k die kracht van m'n motor te voelen. Rijdt ook heel wat aangenamer lijkt me dan een fiets die de eerste 7-8k "lui" is en dan pas ineens erin schiet.
Gewoon heerlijk datdat ding al begint te trekken als een beest als je het gas nog maar net open hebt (en het blijft toch goed doseerbaar)
http://tweakers.net/ext/f/55807/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f...2b76153c8f2ec657/full.jpg
Zalig op de snelweg enzo. Of je nu 120 in z'n 3 of in z'n 5 rijdt, gewoon gas en je bent de wagen voor je voorbij. Hell, dat ding trekt zelfs als je 50 in z'n 5 rijdt. Ik hoef niet eerst terug te schakelen om toeren te maken, gewoon gassen en er voorbij
Maarja, een fiets als een mijne is ook echt voor dat doel gemaakt lijkt me. Een SS dient om lekker te gassen, goed in de toeren te blijven en raggen
uhh, ik denk dat ik het schot wat jij bedoelt ook constant heb, alleen boven de 10.000 komt er nog een "extra" schot bij, laat ik het zo zeggenDinX schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:44:
Mja, kan me inbeelden dat het voor de SS rijders leuk is om ineens die schop onder hun kot te krijgen als ze de 10k rpm voorbij gaan. Maar waarom 10k wachten als je hem continue kan hebben
Omdat een BMW een toerbuffel is en er meer mensen met hun BMW naar de alpen rijden dan met een supersport.teacher schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:24:
Waarom denk je dat een motor als een bmw het zo goed doet in de alpen?
Aan de andere kant geeft het ook wel een kick om met zo'n gillende 600cc onderweg te zijn met >10.000 toeren. Als je zo'n R1 10.000 toeren laat lopen zit je helemaal op idioot illegale snelheden. Zelfs voor mijn doen.Met een 600/750 moet je dan eerst 3 x terug tikken om een beetje vermogen te krijgen
Kijk zo'n dikke 1300cc heeft inderdaad een berg koppel en dus overal power.. maarja zo'n fiets weegt ook even wat meer. Ik denk niet dat jij bijvoorbeeld op een mini-rotonde drie kwart rond kunt gaan en dan eerst je knie links aan de grond zetten en bij het uitkomen van de rotonde de fiets op het andere oor kunt gooien en dan de knie rechts aan de grond zetten. Ja misschien kan het, maar het wordt wel wringen om die fiets snel genoeg om te kunnen gooien.Mja, kan me inbeelden dat het voor de SS rijders leuk is om ineens die schop onder hun kot te krijgen als ze de 10k rpm voorbij gaan.
[Voor 84% gewijzigd door FragDaddy op 31-10-2006 09:15]
is geen keerzijde, dat is juist het voordeel van een 600cc, de funfactorFragDaddy schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:07:
[...]
Omdat een BMW een toerbuffel is en er meer mensen met hun BMW naar de alpen rijden dan met een supersport.
[...]
Aan de andere kant geeft het ook wel een kick om met zo'n gillende 600cc onderweg te zijn met >10.000 toeren. Als je zo'n R1 10.000 toeren laat lopen zit je helemaal op idioot illegale snelheden. Zelfs voor mijn doen.
[...]
Kijk zo'n dikke 1300cc heeft inderdaad een berg koppel en dus overal power.. maarja zo'n fiets weegt ook even wat meer. Ik denk niet dat jij bijvoorbeeld op een mini-rotonde drie kwart rond kunt gaan en dan eerst je knie links aan de grond zetten en bij het uitkomen van de rotonde de fiets op het andere oor kunt gooien en dan de knie rechts aan de grond zetten. Ja misschien kan het, maar het wordt wel wringen om die fiets snel genoeg om te kunnen gooien.
Dit lukt mij zelfs op bijvoorbeeld een RSV mille al niet lekker meer, dan wordt het al geforceerd zeg maar.
En toch geeft dat voor mij een hoop lol. Gewoon gooien en smijten met zo'n fiets over een bochtig (dijk) weggetje..
Het is voor mij altijd een beetje de afweging tussen veel koppel/vermogen en een laag gewicht. En zoals gezegd, Een 600cc gillend in toeren jagen is ook leuk. Tja als je met 80 achter een auto rijdt en die even snel voorbij wilt moet je inderdaad even terugschakelen. Dat is de keerzijde van het verhaal ja.
*snap*justice strike schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 02:07:
Een motor hoeft van mij niet te loeien. Het is leuk als hij dat kan en het is leuk om te horen, maar het is niet functioneel. als een motor goed presteerd op de lage toeren als op de hoge toeren dan heb ik weinig reden om de hoge toeren in te gaan.
ik snap ook niet waarom technieken als rev en vtec bestaan? waarom zou je de extra kleppen alleen in de hoge toeren willen gebruiken en niet over de gehele range. Lijkt me een beetje zonde van kleppen die toch al beschikbaar zijn.
Klopt maar een 600cc vs een 1000cc op een circuit als Croix of Almeria maakt wel een verschil. Een 600cc gooi je sneller van de ene kant op de andere kant op hogere snelheid omdat die minder last geeft van gyroscopische krachten. Ze proberen dat te verminderen bij de 1000's door die zo licht mogelijk te maken.Grolsch484 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:36:
en dat vind ik nu ook het voordeel van de fiets welke ik nu heb, dat ding heeft altijd vermogen.
Bijv. 100 in de 6e versnelling en je geeft een dot gas, en het apparaat spurt vooruit.
Met een 600/750 moet je dan eerst 3 x terug tikken om een beetje vermogen te krijgen
Je zit gewoon tegen de roterende massa te vechtenFragDaddy schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:07:
Dit lukt mij zelfs op bijvoorbeeld een RSV mille al niet lekker meer, dan wordt het al geforceerd zeg maar.
Nadeel van een 600cc racer is dat die gewoonweg het slagvolume mist om koppel te hebben op lagere toeren. Een 1000cc heeft voldoende trekkracht onderin omdat die ook het slagvolume ervoor heeft, nadeel is dat die dingen weer geen toeren kunnen maken zonder gekke dingen te moeten uitvoeren. Nu kunnen de 1000cc 16000rpm draaien met lichtere en sterkere onderdelen en ze hebben minder last van gyroscopische krachten.Het is voor mij altijd een beetje de afweging tussen veel koppel/vermogen en een laag gewicht. En zoals gezegd, Een 600cc gillend in toeren jagen is ook leuk. Tja als je met 80 achter een auto rijdt en die even snel voorbij wilt moet je inderdaad even terugschakelen. Dat is de keerzijde van het verhaal ja.
[Voor 16% gewijzigd door Steffie op 31-10-2006 09:51]
Dat magjustice strike schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 02:07:
ik moet zeggen dat ik vooralsnog eerder geneigt ben om met het concept van bmw mee te gaan (meer vermogen over de gehele toerenrange) dan max vermogen in alleen de hoge toeren.
Het is wel degelijk functioneel, het is om uit een kleine motorinhoud veel vermogen te halen waardoor het toch bezopen hard gaat, zo simpel is het gewoon.Een motor hoeft van mij niet te loeien. Het is leuk als hij dat kan en het is leuk om te horen, maar het is niet functioneel. als een motor goed presteerd op de lage toeren als op de hoge toeren dan heb ik weinig reden om de hoge toeren in te gaan.
Dan zou je eens moeten lezen wat die technieken eigenlijk doen.ik snap ook niet waarom technieken als rev en vtec bestaan? waarom zou je de extra kleppen alleen in de hoge toeren willen gebruiken en niet over de gehele range. Lijkt me een beetje zonde van kleppen die toch al beschikbaar zijn.
[Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 31-10-2006 10:37]
leeg
4x2 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:36:
Het is wel degelijk functioneel, het is om uit een kleine motorinhoud veel vermogen te halen waardoor het toch bezopen hard gaat, zo simpel is het gewoon.
[Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 11:04]
leeg
2 takt is inderdaad fijn maar erg piekerig.. alhoewel een KX500 Jadoul overal wel genoeg koppel heeft maar damn, die moet eng zijn als je die in de powerband krijgt als je de bocht verlaat. Vergeet dat spinnend achterwiel maar, je bent de ruiter van een wild ontembaar paard geworden4x2 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:58:
2-takt is nog mooier in dat opzicht.
Mn brommertje had 15,7PK a/h wiel uit 98cc en draaide maar 10K.
En dat met hele goedkope onderdeeltjes, in je schuurtje, een litervermogen van 160pk halen.
[Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 11:13]
Uit principe niet zeker
Dus de BMW doet het beter dan de rest = dus goed...Een BMW doet het niet goed in de alpen, de andere doen het gewoon minder.
tja, daar zeg je het zelf al... KLR stuk... BMW uit 85 heelIk denk dat ik jouw BMW zou kwijt rijden met mijn helaas overleden KLR650.
Hey, jij weet ook heel goed waarom dat is gebeurd. Mocht je het zijn vergeten: de vorige eigenaar zat met de haakse slijper in de krukasteacher schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:11:
tja, daar zeg je het zelf al... KLR stuk... BMW uit 85 heel
Die discussie ga ik niet meer eens aanDus de BMW doet het beter dan de rest = dus goed...
Op koppel rossen is ook op vermogen. Want koppel x toerental = vermogen. Verschil is: grotere motoren hebben een groot vermogen bij lage toeren daar kleinere motor voor datzelfde vermogen meer toeren moet draaien. En daarom nog eens efficienter zijn omdat die weinig pompverliezen hebben. Het verschil is dat je daarbij een actievere rol hebt als bestuurder.Normaals, de hang naar topvermogen* in een powerband van 11000tot13000 toeren is in het "dagelijks" verkeer niks waard. Lekker rossen op koppel.
[Voor 61% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 14:08]
JAWEL. <- daar staat een punt. Koppelrijke motoren zijn slechte motoren uit technologisch standpunt wegens stromingsverliezen. Je hebt koppel en toeren nodig, ontkom je niet aan.justice strike schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:12:
Maar perse beter is het ene concept niet dan het andere
[Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 14:20]
Teacher zei volgens mij topvermogen in 11000 tot 13000 toeren is in het dagelijksverbruik nutteloos. niet zozeer dat het topvermogen nutteloos is.Chevy454 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:19:
[...]
Op koppel rossen is ook op vermogen. Want koppel x toerental = vermogen. Verschil is: grotere motoren hebben een groot vermogen bij lage toeren daar kleinere motor voor datzelfde vermogen meer toeren moet draaien. En daarom nog eens efficienter zijn omdat die weinig pompverliezen hebben. Het verschil is dat je daarbij een actievere rol hebt als bestuurder.
[Voor 24% gewijzigd door justice strike op 31-10-2006 14:32]
Dat doe je in 3 stappen:justice strike schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:18:
kan iemand mij trouwens uitleggen waarom een 2 klepper meer koppel heeft onderin te toeren? ik vind het een beetje een vreemde gedachte dat dat zo is (ik weet dat dat zo is, maar ik begrijp niet echt waarom) Je zou zeggen dat je met een 4 klepper meer lucht en brandstof de cylinder in zou kunnen krijgen en dus een betere ontrbanding zou hebben (en dus meer koppel), gaat dit niet zonder meer op bij lage toeren?
[Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 14:39]
dat klopt opzich, als je dus een motor hebt die op toeren vermogen levert. Als je een motor hebt die op koppel vermogen levert, dan heb je dus meer vermogen in de lage toeren. En dan gaat het hele verhaaltje niet op.Chevy454 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:31:
Dat vermogen is nooit nutteloos, je moet je rijstijl daarop aanpassen.
Stel je kan een bocht nemen tegen 100km/h. Je kan ervoor kiezen om het in het de 2de hoogtoerig of in de 5de koppelrijk te doen. Ik verkies het om in de 2de te doen omdat je dan in het toerengebied zit waar je veel vermogen voor handen hebt en de motor sneller en accurater op jouw wensen kan reageren. Op die manier ga je de bocht in tegen een bepaald vermogen en ga je de bocht door met maar een kleiner overschot aan vermogen dan wanneer je dat in de 5de doet.
ik denk niet dat ze in de motogp maar 1 gastand kennen. Gas moet je doseren, en dat doseren doe je op aanvraag. Niet klakkeloos volledig het gas openen.Stel je zit in de bocht en je gaat te vroeg op het gas (uiteraard in die enige gasstand die er gekend is namelijk volledig open) dan komt de motor omhoog en ga je wijd maar in het eerste geval heb je maar een kleiner vermogensoverschot dan wanneer je dat in de 5de doet. Wat is het verschil? Bij die 2de ga je gecontroleerd wijd en wanneer je dat in de 5de doet dan mag je hopen dat je geen highsider maakt.
ja gassen zorgt ervoor dat je controle hebt op de motor. dat klopt. Maar kneedown is misschien wat overdreven. mja ik kan daar niet over meepraten omdat ik nog geen kneedown kan.Zelfde als kneedown in een bocht. Veel mensen zeggen dat het geen nut heeft maar ik zeg dat het juist zeer belangrijk is om kneedown door een bocht te kunnen. Je kan dan de motor rechter laten in de bocht en wanneer je op het gas gaat is de motor ook stabieler dan wanneer je het niet doet.
Ofcourse heeft een kneedown nut zoals Rossi en kasjotten het doen.Chevy454 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:31:
Zelfde als kneedown in een bocht. Veel mensen zeggen dat het geen nut heeft maar ik zeg dat het juist zeer belangrijk is om kneedown door een bocht te kunnen. Je kan dan de motor rechter laten in de bocht en wanneer je op het gas gaat is de motor ook stabieler dan wanneer je het niet doet.
[Voor 14% gewijzigd door Grolsch op 31-10-2006 14:47]
Maakt niet uit. Je motor staat minder scheef bij diezelfde snelheid daardoor heb je minder gevaar op een highsider omdat de hoek kleiner is. Jij hebt er baat bij om het boek van Tony Foale eens te lezenGrolsch484 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:43:
Ofcourse heeft een kneedown nut zoals Rossi en kasjotten het doen.
Maar dus niet zoals de meeste amateurs het op de weg doen, namelijk hoe hang ik er als een aap naast om die kneesliders maar aan de grond te krijgen.
kzal is een foto'tje opzoeken wat ik bedoel.
[Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 14:57]
nope snap het nog steeds niet. Ook op how stuff works staat er gewoon letterlijk dat meer kleppen voordelig is voor het vermogen. Maar verder niets over waarom 2 kleppen meer koppel zouden genereren.Chevy454 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:31:
[...]
Dat doe je in 3 stappen:
1) Je vergeet alles maar dan ook alles wat ook maar iets met een auto te maken heeft.
2) Je zorgt dat je het totaal vergeten bent, als je niet meer weet wat je moest vergeten dan ben je er.
3) Je kijkt naar de nokkenconfiguratie en de kleppentiming icm met de flow in de cilinderkop.
Op howstuffworks vind je daar informatie over hoe kleppen werken.
kneedownen is inderdaad gewoon sneller, mits je goed kneedownt.Chevy454 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:49:
[...]
Maakt niet uit. Je motor staat minder scheef bij diezelfde snelheid daardoor heb je minder gevaar op een highsider omdat de hoek kleiner is. Jij hebt er baat bij om het boek van Tony Foale eens te lezenIs echt een aanrader over geometrie en de gevolgen ervan voor het besturen. Maar ook zoals de meeste berijders er als een aap naast hangen is goed, de motor blijft rechter dus je hebt minder highsider gevaar. Dat je nog harder kan is een feit maar het kneedown gebeuren helpt om de kans op highsider te verminderen. En meestal zal het onder grote hellingshoek om een lowsider gaan (tenzij je grip krijgt
Wie was ook weer voorstaander van 2WD?
)
Dat artikel ken ik
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Er staat nergens iets over het feit dat een 2 klepper beter is bij laag toerental dan een 4 klepper. Nergens. Er staat alleen dat 4 klepper meer vermogen levert (minder moeite om lucht aan en af te voeren) en dat vtec bij laag toeren 2 kleppen gebruikt. Maar waarom staat er niet.Chevy454 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:00:
http://auto.howstuffworks.com/camshaft.htm
Dit vind ik toch aardig hoor. Als dit niet genoeg is dan .... ja dan weet ik het zelf ook niet meer
dat zijn inderdaad vreemde ideeen. mja die man zal zijn motor aan de straatstenen niet kwijtraken, als ik dat zo hoor.
[Voor 18% gewijzigd door justice strike op 31-10-2006 15:20]
Tja, sommige mensenCapo schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:07:
Even lachen..
Klopt ja, maar toch staat de essentie er. Had je soms verwacht dat je hapklare brokken ging krijgen?justice strike schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:11:
Er staat nergens iets over het feit dat een 2 klepper beter is bij laag toerental dan een 4 klepper. Nergens. Er staat alleen dat 4 klepper meer vermogen levert (minder moeite om lucht aan en af te voeren) en dat vtec bij laag toeren 2 kleppen gebruikt. Maar waarom staat er niet.
Nou als je inderdaad een circuit-fiets koopt zonder kenteken, met race-kuipen en twee setjes wielen.. De meeste van die fietsen hebben het asfalt toch wel een of meerdere keren van heel dichtbij gezien. Wat op zich helemaal geen probleem hoeft te zijn. Als je op het scherpst van de snede raced gaat er wel eens iets mis (zie Rossi afgelopen zondag)Capo schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:07:
Even lachen..
was naar een motor wezen kijken ergens en had een relaas gepost nadat iemand vroeg wat ik er van vond.
De motor stond er barslecht bij en eigenaar heeft inmiddels prijs 1000 euro laten zakken, daarna kreeg ik een hele boze mail wat neer kwam op :
- Als je een schade vrije fiets wil moet je hem nieuw bij de dealer kopen
- Als je een racer koopt kun je er van verwachten dat er mee op het circuit is gereden en dat vallen daarbij hoort..
we hebben hartelijk gelachen met een paar man .. wat hebben sommige mensen toch rare ideeen.
circuit rijden is rijden, het zijn geen valsessies..
en een goed onderhouden fiets kun je particulier ook kopen, mits de eigenaar er zuinig op is geweest.
Ik weet niet of je wel eens de gashandle van een MotoGP of de meeste superbikes open heb gedraaid (ik wel, maar helaas liep de motor van de betreffende motoGP fietsen nooitik denk niet dat ze in de motogp maar 1 gastand kennen. Gas moet je doseren, en dat doseren doe je op aanvraag.
[Voor 30% gewijzigd door FragDaddy op 31-10-2006 15:35]
[Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 15:32]
Nope maar dat was het wel.FragDaddy schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:22:
[...]
Nou als je inderdaad een circuit-fiets koopt zonder kenteken, met race-kuipen en twee setjes wielen.. De meeste van die fietsen hebben het asfalt toch wel een of meerdere keren van heel dichtbij gezien. Wat op zich helemaal geen probleem hoeft te zijn. Als je op het scherpst van de snede raced gaat er wel eens iets mis (zie Rossi afgelopen zondag)
Als je inderdaad gewoon een 2ehands supersport fiets koopt waar wat circuit-dagen mee gereden zijn, dan verwacht je niet direct een schadebak.
[Voor 6% gewijzigd door Capo op 31-10-2006 15:35]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Precies. Opzouten met zo'n schadefiets (of de prijs moet er naar zijn) en naar de volgende K5/K6 zoeken.Capo schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:35:
[...]
Nope maar dat was het wel.
Balhoofd aanslag aan beide zijde beschaadigd (op kroonplaat ) , schade aan het blok tussen header en cilinderkop (wtf denk je dan) .. en zo nog genoeg dingen die niet klopte..
o.a. achteras die was afgeschaaft.. beetje kan wel maar als het echt veel is tja dan is het niet van een simpele glijder, is de motor toch ver geschoven.
Achja.. blijkbaar moet je voor een echte nette en betaalbare importfiets in Duitsland zijn en niet in belgie
En capo gaat gewon relaxed rondkijken.. ook een k6 gevonden maar al met al toch een 1500 euro extra en dat geld kan ik dan weer goed gebruiken voor een auto.
[Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 31-10-2006 15:39]
Ik zou zelf ook voor een duitser gaanCapo schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:35:
Achja.. blijkbaar moet je voor een echte nette en betaalbare importfiets in Duitsland zijn en niet in belgie
Guzzi rijders beseffen dat ook meestal.Chevy454 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:19:
Volgens mij zijn BMW aanhangers nog erger dan Alfarijders want die beseffen dat ze met een stukje gare techniek rijden
Maar volgens mij onderschat je nogal hoe hard die toerenjankers nog lopen van onderuit.justice strike schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:12:
Ik heb zelf liever koppel dan toeren. Het is gewoon een voorkeur.
leeg
Vind je het gek met dat merk?4x2 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:55:
Guzzi rijders beseffen dat ook meestal.
[Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 16:03]
[Voor 41% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 16:08]
Klopt, en bijna een reden om niet 1 van die merken aan te schaffen.4x2 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:55:
BMW, duc en Harley mensen zijn echt rampzalig in dat opzicht, denken dat ze op een geschenk van god rijden, terwijl het eigenlijk 1 vd aambeien van Lucifer himself is...
[Voor 7% gewijzigd door BertV op 31-10-2006 16:10]
Levensbron Gelderland
Daar heb ik weinig problemen mee. Maar BMW lost het probleem van zelf wel op met het ABS debacle. En die duc en Harley mannen, die staan toch vaker stil dan dat ze rijden. Maar wat kan een duc toch machtig klinken, jammer dat het meestal van korte duur is.BertV schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:08:
Klopt, en bijna een reden om niet 1 van die merken aan te schaffen.
(Behalve dat BMW is geen aambei maar aambeienzalf is)
[Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 16:18]
duitse kwaliteit is over het algemeen wel wat beter dan die orientaalse kwaliteit. Vrijwel alles wat kwalitatief hoog staand is komt uit Duitsland. In azie kunnen ze goed kopieren, maar das niets.BertV schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:08:
[...]
Klopt, en bijna een reden om niet 1 van die merken aan te schaffen.
(Behalve dat BMW is geen aambei maar aambeienzalf is)
Zwijg over die Duitse kwaliteit. Het is om te huilen. Gloednieuwe R1200S welke binnenkomt en al direct heel erg rot draaide. Eerst twee uur met de GT1 bezig geweest om die fatsoenlijk te krijgen. En dan is het nog allemaal erg net niet. Het enig goede wat er aan een standaard BMW is de drijfstangvoet.justice strike schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:19:
duitse kwaliteit is over het algemeen wel wat beter dan die orientaalse kwaliteit. Vrijwel alles wat kwalitatief hoog staand is komt uit Duitsland. In azie kunnen ze goed kopieren, maar das niets.
Nogmaals: we hebben het over motorfietsen niet auto's. Aangezien motorfietsen in Azië een enorme afzet kent is het daar ook verder ontwikkelt.justice strike schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:19:
duitse kwaliteit is over het algemeen wel wat beter dan die orientaalse kwaliteit.
[Voor 45% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 16:37]
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details