Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 6 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.805 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-03 10:56

BertV

Handgemaakt

Ik heb een jaar geleden toch een Duc met maar 7000 op de teller gekocht.

Reparaties, nog niet uitgevoerd revisies, ontplofde koppeling en natuurlijk een grote beurt met het vaste Ducati-dealer tarief van 1000,- zonder dat er nog iets vervangen is.

In een korte tijd, paar duizend km later, letterlijk duizenden euro's doorheen gejaagd.

Flinke afschrijving erbovenop toen ik naar Honda vluchte.

Zal wel weer maandag morgen exemplaar zijn geweest. ;)

Levensbron Gelderland

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
BertV schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:28:
Ik heb een jaar geleden toch een Duc met maar 7000 op de teller gekocht.

Reparaties, nog niet uitgevoerd revisies, ontplofde koppeling en natuurlijk een grote beurt met het vaste Ducati-dealer tarief van 1000,- zonder dat er nog iets vervangen is.

In een korte tijd, paar duizend km later, letterlijk duizenden euro's doorheen gejaagd.

Flinke afschrijving erbovenop toen ik naar Honda vluchte.

Zal wel weer maandag morgen exemplaar zijn geweest. ;)
Is geen maandag morgen exemplaar, krijg je er gratis en voor niets bij met hun "het loopt wel los, neem toch nog een wijntje" mentaliteit. De Italianen kunnen erg mooi ontwerpen, dat zal ik niet ontkennen maar qua afwerking is het idd een heel hoog net niet gehalte.

Kijk ook maar naar de desmosedici. Erg hoog "Ik kan wel maar ach, het loopt wel los" factor.

[Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 16:35]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:02

4x2

lộn xộn quá

justice strike schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:19:
[...]

duitse kwaliteit is over het algemeen wel wat beter dan die orientaalse kwaliteit. Vrijwel alles wat kwalitatief hoog staand is komt uit Duitsland. In azie kunnen ze goed kopieren, maar das niets.
Loop eens mee in een werkplaats, kom je daar heel snel van terug.
Chevy454 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:33:
De Italianen kunnen erg mooi ontwerpen, dat zal ik niet ontkennen maar qua afwerking is het idd een heel hoog net niet gehalte.
Appie is overigens wel wat beter, alleen dan zit je weer met bezopen levertijden op onderdelen.
Bimota schijnt vrij goed te zijn, maar gewoon veel te duur (naja, dat ene 2-taktje daar gelaten dan :+)

[Voor 35% gewijzigd door 4x2 op 31-10-2006 16:41]

leeg

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dat is idd het enige wat mij nog afhoudt van het kopen van een "duc voor erbij".
Als je rijdt is het machtig mooi, maar ik heb hier al 2 fietsen staan die meer onderhoud willen dan dat ze rijden (neee chev, niet de BMW :p)
Een Varadero doet het ook erg goed en zo ook een V-strom, een Multistrada,...
(in)directe kopieën van een GS :Y

Overigens ben ik wel met chev eens dat de oude BMW techniek erg rudimentair is (maar, wel simpel zelf aan te sleutelen), en de omslag van oude techiek - oplappen om bij de tijd te blijven naar nieuw en modern niet zonder slag of stoot is verlopen/verloopt (canbus anyone?)

En tja.. ben ik een BMW fanaat? Ik denk dat ik minder "pro BMW" ben dan chev "anti BMW" is; ik heb de BMW leren waarderen, en ga haar steeds meer waarderen naarmate de kilometers vorderen. Verder is het persoonlijke voorkeur, er zijn maar weinig "groottoeristen", maar een pan european zou hier ook zomaar eens voor de deur kunnen staan.

Wise enough to play the fool

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 09:49
Chevy454 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:26:
[...]

Zwijg over die Duitse kwaliteit. Het is om te huilen. Gloednieuwe R1200S welke binnenkomt en al direct heel erg rot draaide. Eerst twee uur met de GT1 bezig geweest om die fatsoenlijk te krijgen. En dan is het nog allemaal erg net niet. Het enig goede wat er aan een standaard BMW is de drijfstangvoet.

Dat BMW niet in staat is om een fatsoenlijke verbrandingskamer te ontwikkelen is algemeen bekend, alleen niet bij BMW zelf doorgedrongen. Ze doen daar aan symptoon bestrijding omdat de mensen te hard begonnen te klagen (en BMW heeft een erg tolerante groep aanhangers). Zelfs een standaard cilinderkop is niet eens netjes gemaakt bij BMW. De klepgeleider welke gewoon met het oog zichtbaar uit het midden staat.

Ik zou heel erg veel dingen kunnen vertellen wat ik heb geleerd bij BMW maar dan zou de database van GoT zo groot worden dat ze _weer_ een upgrade kunnen doen voor opslag.

Ik ga je nog maar eens quoten want ik geloof mijn oren niet:

[...]

Nogmaals: we hebben het over motorfietsen niet auto's. Aangezien motorfietsen in Azië een enorme afzet kent is het daar ook verder ontwikkelt.
ik heb het over het algemeen genomen dat duitse kwaliteit als hoogstaand wordt ervaren. Optiek, mechaniek, techniek, etc...

Meeste technieken die ontwikkeld zijn begonnen in duitsland. Denk aan abs, traction control, airbag etc... etc...

Ik moet overigens nog de eerste motor tegenkomen die niet duits is en een analoge vorm van abs bezit. of eentje met traction control.

afijn, ik geloof graag dat je daat veel fouten tegengekomen bent. Je hebt daar immers gewerkt. Maar ik denk dat als je een tijdje bij yamaha, suzuki of honda hebt gewerkt dat je daar ook ontzettend veel fouten tegen zult komen.

wat is jou mening over engelse techniek btw?

(ik ben overigens niet pro bmw. Maar ik kan de techniek die ze ontwikkelen wel waarderen)

[Voor 3% gewijzigd door justice strike op 31-10-2006 18:08]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:14:
Dat is idd het enige wat mij nog afhoudt van het kopen van een "duc voor erbij".
En de aanhang dan? ;)
en de omslag van oude techiek - oplappen om bij de tijd te blijven naar nieuw en modern niet zonder slag of stoot is verlopen/verloopt (canbus anyone?)
Met CAN hadden ze weinig problemen, wel een probleem met hun personeel ja. Qua techniek heb ik er geen gebreken over gevonden (ja wel over hun eigen literatuur _o-)
En tja.. ben ik een BMW fanaat? Ik denk dat ik minder "pro BMW" ben dan chev "anti BMW" is
Ik ben helemaal niet anti-BMW of pro-kawa. Het is goed of het is niet goed. Aangezien BMW maar 2 modellen heeft (de F serie is een stiefdochter) en beiden zijn om te huilen dan lijkt het alsof ik anti-BMW ben. Het product van BMW rammelt langs alle kanten.
ik heb de BMW leren waarderen
Het begin van het einde in het rationeel denk van teacher. RIP ;(
justice strike schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:01:
ik heb het over het algemeen genomen dat duitse kwaliteit als hoogstaand wordt ervaren. Optiek, mechaniek, techniek, etc...

Meeste technieken die ontwikkeld zijn begonnen in duitsland. Denk aan abs, traction control, airbag etc... etc...
Je weet toch dat dit hier een motorfiets topic is? Ik vraag dit gewoon omdat ik zeker wil zijn van mijn zaak en niet dat jij plots in het verkeerde topic bent verzeild :) Want de punten welke je aanhaalt zijn allemaal autogerelateerde zaken.
Ik moet overigens nog de eerste motor tegenkomen die niet duits is en een analoge vorm van abs bezit. of eentje met traction control.
Ik hoop van nooit want je haalt juist het meest ultieme stukje BAGGER techniek van BMW aan.
afijn, ik geloof graag dat je daat veel fouten tegengekomen bent. Je hebt daar immers gewerkt. Maar ik denk dat als je een tijdje bij yamaha, suzuki of honda hebt gewerkt dat je daar ook ontzettend veel fouten tegen zult komen.
Ik heb lang nog niet aan alles gewerkt maar waar ik wel aan heb gewerkt kan ik je vertellen dat de jappen het toch een stukje doordachter doen dan BMW. Oké Honda is een verhaal apart met haar kettingspanners maar dat is de kwaal van Honda zoals BMW ook een typerende kwaal heeft... tja... alles :? :P
wat is jou mening over engelse techniek btw?
Geen ervaring mee, ze maken wel mooie dingen en Triumph doet lekker eigenzinnig met haar 3 cilinder motoren.
(ik ben overigens niet pro bmw. Maar ik kan de techniek die ze ontwikkelen wel waarderen)
Volgens welke referentiekader? Op basis van jouw kennis van techniek?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• justice strike
Chevy454 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:18:
[...]

Je weet toch dat dit hier een motorfiets topic is? Ik vraag dit gewoon omdat ik zeker wil zijn van mijn zaak en niet dat jij plots in het verkeerde topic bent verzeild :) Want de punten welke je aanhaalt zijn allemaal autogerelateerde zaken.
Algemeen technisch niveau geeft iets aan van niveau op specifieke dingen.
[...]

Ik hoop van nooit want je haalt juist het meest ultieme stukje BAGGER techniek van BMW aan.
waarom is dat bagger? ik vind de normale abs namelijk bagger.
[...]

Ik heb lang nog niet aan alles gewerkt maar waar ik wel aan heb gewerkt kan ik je vertellen dat de jappen het toch een stukje doordachter doen dan BMW. Oké Honda is een verhaal apart met haar kettingspanners maar dat is de kwaal van Honda zoals BMW ook een typerende kwaal heeft... tja... alles :? :P
zoals ik al zei elk merk heeft zijn kwalen. Als je er mee werkt dag in dag uit dan zul je die problemen eerder tegenkomen dan als je er niet mee werkt. Aangezien je bij bmw gewerkt heb (en ik denk niet bij honda kawasaki suzuki etc..) zul je waarschijnlijk gewoon vaker in contact komen met bmw problemen.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[nutteloze mededeling]
Ik geef het op, BMW is geweldig, allerlei autosnufjes in motoren zijn grandioos, hoogtoerige motoren zijn zinloos, hard rijden is idioot, verkeersdeelneming is een eitje en zo nog wel eea
[/nutteloze mededeling]

leeg

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:46:
[nutteloze mededeling]
Ik geef het op, BMW is geweldig, allerlei autosnufjes in motoren zijn grandioos, hoogtoerige motoren zijn zinloos, hard rijden is idioot, verkeersdeelneming is een eitje en zo nog wel eea
[/nutteloze mededeling]
Je meent ook nog hé :o
Eigenwijs is ook een vorm van wijsheid :)

Nu we allemaal terug vriendjes zijn en we tot de algemene consensus zijn gekomen dat BMW gewoon top of the bill is en dat koppelrijke motoren the way to go is kunnen we het nu eens over echte zaken hebben :P

Ik zoek een oud brik om mee te kutten. Ik dacht eigenlijk eraan om plezier met kennis te combineren en daarvoor als basis een Zed 1000 te gebruiken. Makkelijke motor, simpel qua onderhoud en de cilinderkop (hetgeen waar ik mee wil spelen) kan makkelijk verwijderd worden zonder het hele motorblok eronderuit voor te slopen. Tegelijk heb ik ook die Zed wat ik graag wil hebben. Alleen vraag ik mij af: Hoeveel schuift een Z1000J motorblok nu?

Een totaal andere optie is een CBR600F3 om te bouwen met specifiek circuit gebruik en die cilinderkop te modden. Erg intressant allemaal maar die kop van de CBR losmaken is een stukje meer werk dan bij een Zed.

Voordat jullie beginnen te denken: ja die Vmax krijgt nog steeds die kettingombouw :P Ben bezig om alles stevig te maken sinds dat lager eruit moet. Ik ben bezig te berekenen hoe groot de bus moet zijn voor de as te verstevigen. Het wordt namelijk uit automaatstaal/aluminium gemaakt en niet uit een edelmetaal.

[Voor 65% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 20:00]

• justice strike
4x2 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:46:
[nutteloze mededeling]
[/nutteloze mededeling]
ik denk dat niemand beweert dat bmw ultiem is.
ik denk ook dat er veel mensen zijn die abs wel een leuke bijkomstigheid vinden voor de motor.
ik denk dat er meerdere mensen hun interesse getoond hebben in techniek die van auto afkomstig zijn (diesel oa.)
Ik denk ook hoogtoerig of laagtoerig een kwestie van smaak is.

ik denk inderdaad dat hard rijden idioot is. Je moet mij maar de eerste examinator van het cbr maar eens aanwijzen die je een rijbewijs zal geven voor consequent te hard rijden.

let wel, er staat overal ik denk, wat dus mijn persoonlijke mening reflecteerd. Iedereen heeft het recht op een andere mening, ook al is jou mening fout :P

[Voor 5% gewijzigd door justice strike op 31-10-2006 20:34]

• teacher

teacher

Dysgaf!

Mijn aanhang haar commentaar "ducati's? GEIL!"... :o
Het begin van het einde in het rationeel denk van teacher. RIP ;(
Ehmmmmm Over rationeel denken; even een paar willekeurige quotes :
"Kan je uitleggen waarom jij zo'n mooie boxer voor die funduro hebt ingeruild?"
Chevy454 in "[Motor] Beginnersvragen"

"Ik heb de KLR en een CBR dus ik kan het wel ongeveer vergelijken... Doe mij maar de GS in dat geval. Je rijdt er zo heelijk op"
Chevy454 in "Motor - Beginnersvragen... en meer!"

"Maar die BMW's gaan gewoon niet kapot met goed onderhoud. Dat zou ook de reden zijn waarom, als ik zou kiezen voor een dergelijke motor, zou kiezen voor een BMW"
Chevy454 in "Motor - Beginnersvragen... en meer!"

*O* O-) :>

[...]
Geen ervaring mee, ze maken wel mooie dingen en Triumph doet lekker eigenzinnig met haar 3 cilinder motoren.
Laat ik eens kijken wat voor blok ik ook alweer heb :+

anyways, over engelse techniek: de ideeën zijn heel goed, maar de uitwerking zuigt, puur door "lack of pride".

• justice strike
ik dacht ook altijd dat chevy wel tevreden was met bmw, maar nu weet ik het even niet meer :P

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
ik volg Chevy al niet sinds ik hem voor het eerst zag hier. Weet wel dat hij verschrikkelijk veel vakkennis heeft en daar respecteer ik hem ook voor. Maar de wijze waarop hij dingen brengt maken mij vaak niet veel wijzer...

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

teach, de nieuwe Multistrade 1100 schijnt wel betrouwbaar te zijn ze hebben veel aan de techniek gesleuteld las ik in een engels motorblad..

Wel grappig, ze vergeleken hem met charlotte church, velen vinden het wel een lekker ding maar durfen het niet aan hun vrienden toe te geven ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:15:
Ehmmmmm Over rationeel denken; even een paar willekeurige quotes
Toen was ik nog jong en dom, nu mis ik alleen die uitkering genaamd pensioen :P
Als ik toen wist wat ik nu weet dan had ik zulke uitspattingen nooit gemaakt. Maar hey, vroeger viel ik niet op blond. Een mens wordt ook wijzer ;)
418O2 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:00:
ik volg Chevy al niet sinds ik hem voor het eerst zag hier. Weet wel dat hij verschrikkelijk veel vakkennis heeft en daar respecteer ik hem ook voor. Maar de wijze waarop hij dingen brengt maken mij vaak niet veel wijzer...
Ik verkies ervoor om je niet alles uit te leggen ookal kan ik dat wel. Je bent er niet verder mee opgeschoten als ik je alles uitleg. Bij motortechniek komt het allemaal neer om verbanden leggen tussen de componenten om er een harmonie in te zien. Ik geef je net genoeg informatie om je in de juiste richting te duwen en zelf die verbanden te leggen, daar leer je meer van. Ze hebben mij zelf nooit uitgelegd waarom 4 kleppen beter zijn voor vermogen maar 2 kleppen meer koppel onderin geven. Op de site van howstuffworks staat het er op geschreven maar niet letterlijk. Je moet tussen de zinnen lezen om de diepere betekenis van het geheel te begrijpen.

Bij mijn cursussen moet ik het wel volluit schrijven omdat je daar beperkt in tijd zit maar laten we wel wezen, wie heeft een cursus nodig? Het zijn de beste mensen welke gestuurd worden door de baas maar die weten een groot deel al door deductie.

Alles wat ik zeg kan je begrijpen als je gewoon nadenkt en wat informatie zoekt met google en vooral niet mijn postings probeert te bevatten. Je moet de gedachtengang begrijpen achter de postings. There is no spoon :P

Waarom denk ik toch dat dit weer een geval is: "Wat bedoelt die Chevy454 nou weer?" :P

[Voor 84% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2006 23:56]

• justice strike
Chevy454 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:33:
[...]

Toen was ik nog jong en dom, nu mis ik alleen die uitkering genaamd pensioen :P
Als ik toen wist wat ik nu weet dan had ik zulke uitspattingen nooit gemaakt. Maar hey, vroeger viel ik niet op blond. Een mens wordt ook wijzer ;)
ah ja die week dat je in wijsheid bent gerijpt heeft het 'm gedaan :P de mening is totaal niet gekleurt door persoonlijke ervaringen die er niet to doen oid :)

ik vraag me af, is die voorliefde voor pick-ups nou ook van je jongere jaren? :) je neemt tegenwoordig namelijk een wat andere houding in.
[...]

Ik verkies ervoor om je niet alles uit te leggen ookal kan ik dat wel. Je bent er niet verder mee opgeschoten als ik je alles uitleg. Bij motortechniek komt het allemaal neer om verbanden leggen tussen de componenten om er een harmonie in te zien. Ik geef je net genoeg informatie om je in de juiste richting te duwen en zelf die verbanden te leggen, daar leer je meer van. Ze hebben mij zelf nooit uitgelegd waarom 4 kleppen beter zijn voor vermogen maar 2 kleppen meer koppel onderin geven. Op de site van howstuffworks staat het er op geschreven maar niet letterlijk. Je moet tussen de zinnen lezen om de diepere betekenis van het geheel te begrijpen.

Bij mijn cursussen moet ik het wel volluit schrijven omdat je daar beperkt in tijd zit maar laten we wel wezen, wie heeft een cursus nodig? Het zijn de beste mensen welke gestuurd worden door de baas maar die weten een groot deel al door deductie.

Alles wat ik zeg kan je begrijpen als je gewoon nadenkt en wat informatie zoekt met google en vooral niet mijn postings probeert te bevatten. Je moet de gedachtengang begrijpen achter de postings. There is no spoon :P

Waarom denk ik toch dat dit weer een geval is: "Wat bedoelt die Chevy454 nou weer?" :P
dit was een stuk beter te begrijpen dan veel van je andere gezwans :) voor de mensen die het niet begrijpen. Even een korte samenvatting:

zoek het zelf uit.

althans dat lees ik eruit :)

[Voor 8% gewijzigd door justice strike op 01-11-2006 00:56]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
justice strike schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:51:
[...]

dit was een stuk beter te begrijpen dan veel van je andere gezwans :) voor de mensen die het niet begrijpen. Even een korte samenvatting:

zoek het zelf uit.

althans dat lees ik eruit :)
Ongeveer dezelfde insteek die GoT heeft ja ;) Zelf oplossen met GoT/Chevy als wegwijzer die je leidt van probleem naar oplossing, maar je krijgt het dus níet voorgekauwd op een bordje aangereikt.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 14:54

ZiegoM

Yammie R1

4x2 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:55:
[...]

Guzzi rijders beseffen dat ook meestal.

BMW, duc en Harley mensen zijn echt rampzalig in dat opzicht, denken dat ze op een geschenk van god rijden, terwijl het eigenlijk 1 vd aambeien van Lucifer himself is...

:+

[...]

Maar volgens mij onderschat je nogal hoe hard die toerenjankers nog lopen van onderuit.
Een hoogtoerige 750 of zelfs 600 gaat ook onder zn toeren nog fiks van zn plek.
Zinnig bekeken heb ik met mn VFR niet meer dan zo'n 6500 van de 12000rpm die die kan maken nodig in het dagelijkse verkeer.
Precies.

Met mijn '600cc toerenjanker' kan je in de 6 met 5500 rpm 120kmh op de snelweg echt wel even een auto inhalen zonder terug te schakelen. Dit gaat dan ongeveer net zo snel als met een vlotte auto zeg maar...

Wil je er als een kanonskogel voorbij moet je inderdaad even 3 versnellingen terug tikken en met 10000+ rpm het gas open draaien. Maar dat is in de meeste gevallen niet echt nodig.

Ik gebruik mijn fiets in principe alleen voor de lol, maar als je echt ieder week 5 dagen woon-werk wilt gaan rijden zou ik ook kiezen voor een koppelrijkere fiets.

\_Specs_/

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-03 13:48

PeNGuiN

't Is Wat...

Goh, een motortopic... ;)

Hicham :w

Dr. Phil himself!

• justice strike
oeeee die triumph vind ik echt mooi. hoeveel issie? en onderhoudsvriendelijk? of houden ze er engelse maten op na :P

[Voor 5% gewijzigd door justice strike op 01-11-2006 08:33]

• FragDaddy
  • Laatst online: 20:48
COOOL.. erg mooie remschijven ook :9~

Have a wheelie good weekend!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
vette fiets zeg.. damn :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Chevy454
  • Niet online
Oei...... dit is nou zo'n moment waarbij ik toch eventjes stil word (geloof me, das ni makkelijker :P ). Mooie fiets zeg :)

• Osiris
  • Niet online
ZiegoM schreef op woensdag 01 november 2006 @ 01:52:
[...]

Met mijn '600cc toerenjanker' kan je in de 6 met 5500 rpm 120kmh op de snelweg echt wel even een auto inhalen zonder terug te schakelen. Dit gaat dan ongeveer net zo snel als met een vlotte auto zeg maar...
Moet je geen teruggetunede fiets hebben die ongeveer de helft van z'n vermogen kwijt is .. Nou ja, ietsjes minder :+ Maar toch :X

31 mei 2007 *O* :P

edit:
't Kan natuurlijk wel prima, maar om nou te zeggen dat je een huge vermogensoverschot hebt, nee... :(

[Voor 10% gewijzigd door Osiris op 01-11-2006 12:10]

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-03 13:50

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hé, daar zet ik mijn fiets weleens naast in de HvA-garage.
Staat leuk, mijn knal-oranje naast jouw knal-gele :p

• justice strike
nou, mijn helm is stuk :S het piepschuim bij het kaakgedeelte zit helemaal los. Ik had hem net even teruggebracht naar de winkel, maar ze hadden dat dus nog nooit gezien. Het kan ook niet zijn gekomen door een val omdat de buitenschil nog compleet intact is. anyway zaterdag komt er een shoei representant om het na te kijken en om te ruilen mocht dat nodig zijn. Goeie service gelukkig, ben over het algemeen niet erg weg van garantie gevalletjes omdat het zoveel rompslomp is

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Maatje van mij, Yuri , had vandaag AVB. Is gezakt omdat het door de harde wind niet te doen was.

Andere examenkandidaten moesten uit dronten komen, die hadden de fietsen op de trailer gezet omdat ze niet door de polder wouden rijden met zulke wind.

naatje dus

• justice strike
418O2 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:45:
Maatje van mij, Yuri , had vandaag AVB. Is gezakt omdat het door de harde wind niet te doen was.

Andere examenkandidaten moesten uit dronten komen, die hadden de fietsen op de trailer gezet omdat ze niet door de polder wouden rijden met zulke wind.

naatje dus
Ik moest vandaag ook rijden. Het was erg kut op de snelweg (en je swabbert wel van de ene kant van de rijstrook naar de andere kant) maar het was wel te doen. Ook op de gedeeltes zonder windscherm... maar ik weet niet hoeveel wind er in de polder was, lijkt me zwaar naat om met nog hardere wind te rijden.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-03 10:56

BertV

Handgemaakt

Af en toe ben je net een zeilschip idd... 8)

Maar gelukkig wordt er nog steeds opgeleid om in weer-en-wind te rijden.
Het is nu eenmaal niet altijd windstil en t-shirt weer.

Levensbron Gelderland

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 19:03
bij windvlaag even aan het gas trekken, ga je vooruit ipv opzij (heb ik gemerkt op mijn 250cc ninja(tje))

*burp*

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33

DinX

Motormuis

Het is nooit t-shirt weer. Rijden doe je met een pak aan. :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• justice strike
DinX schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:41:
Het is nooit t-shirt weer. Rijden doe je met een pak aan. :p
en een helm op (althans als ie dan niet stuk is :P)

ik had vandaag trouwens iets erg vreemds, ik kwam van mijn motor af en ik had totaal geen evenwicht meer. Het hele middenrif was aan het tintelen van de druk van de wind op mijn lichaam. Heeft iemand daar ervaringen mee gehad? ik had het laatste gedeelte van het rijden echt veel moeite om goed een bocht te maken, ik nam ze bijna allemaal te wijd.

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX heeft geen last van wind :p

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik ook niet, ik ben gewoon een bikkel 8-)

En nee, ik heb nooit last van een tintelend middenrif gehad.

leeg

• Osiris
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:45:

naatje dus
* Osiris is toentertijd voor z'n (nog voor 't nieuwe systeem) examen gezakt, omdat 't stormde, lees: wind én regen. Op de heenweg echt 45° schuin tegen de wind in hangen (ok ok, overdreven, maar wel ver :+) en dan met dikke zenuwen zo'n examen doen zeker... Reed als een dwijl :(

Bijzondere verrichtingen tussendoor gingen wel perfect overigens :+ Was wel beetje suf :X Naja, te weinig ervaring nog (heb geen B :P) Ondertussen tellen we al anderhalf jaar af om van die 25 kW-restrictie af te komen :P

Neem aan dat Yuri naar Zwolle ging voor z'n AVB? Daar moest ik voor m'n AVB (dat examen was nét voordat die nieuwe regeling op 1 april in ging, helaas gezakt dus :X) wel heen iig. Maar tijdens die storm "gezellig" naar Emmeloord... Blech :P

[Voor 11% gewijzigd door Osiris op 01-11-2006 18:00]

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

.KeN. schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:39:
[...]

Hé, daar zet ik mijn fiets weleens naast in de HvA-garage.
Staat leuk, mijn knal-oranje naast jouw knal-gele :p
Ah, is die Z750 van jou dus ?? :)

En waarom zit je nog niet op het MSA topic op MF dan? 8)

Dr. Phil himself!

• justice strike
4x2 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:54:
Ik ook niet, ik ben gewoon een bikkel 8-)

En nee, ik heb nooit last van een tintelend middenrif gehad.
tja ik zit nog even te overwegen of ik zo'n nierband moet kopen of niet. Het was vandaag echt te erg. Had echt veel gevaarlijke situaties die ook best anders hadden kunnen uitlopen (ok ok er was ook een vrachtwagen die mij de baan af wilde duwen maar dat terzijde). Het lijkt me ook niet erg gezond als je van je motor af komt alsof je half dronken bent.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

justice strike schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:54:
[...]

tja ik zit nog even te overwegen of ik zo'n nierband moet kopen of niet. Het was vandaag echt te erg. Had echt veel gevaarlijke situaties die ook best anders hadden kunnen uitlopen (ok ok er was ook een vrachtwagen die mij de baan af wilde duwen maar dat terzijde). Het lijkt me ook niet erg gezond als je van je motor af komt alsof je half dronken bent.
Misschien moet je wat ontspannener proberen te rijden. Door bijvoorbeeld af en toe te gaan verzitten en bij het stoplicht met 2 benen op de grond gaan staan. Af en toe je rug ff oprekken.

\_Specs_/

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

Steffie

Opaque

Ik heb met mijn 50 kilo eigen gewicht en de 140 van mijn RS250 ook nooit problemen bij veel wind. Met de FZR600 van dik over de 200 kilo met vierkante kuip en en dus een veel te grote ruit al helemaal geen problemen. Ik rijd met windkracht 6 of meer ook gewoon lekker door :)

[Voor 4% gewijzigd door Steffie op 01-11-2006 20:40]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Weeg jij 50 :o

• Chevy454
  • Niet online
Steffie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:39:
Ik heb met mijn 50 kilo eigen gewicht
Ik hoop dat dit een typo is :o Dan moet je toch wel echt geen grammetje te veel vet op je lijf hebben :)

• Steffie

Steffie

Opaque

Ik weeg idd maar zo weinig, is echt geen typo. En inderdaad mijn vetpercentage is minimaal, ondanks dat ik van alles wat ongezond is gewoon eet :P Mijn lage gewicht was een van de redenen om een lichte motor te nemen. Die FZR kan ik dan ook bijna niet houden wanneer ik stil sta en de motor iets onder een hoek staat. Ook snelle links-rechts bochten gaat daarom moeilijk.

[Voor 43% gewijzigd door Steffie op 01-11-2006 20:59]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Haha... Ik word redelijk heen en weer geblazen met de 165kg drooggewicht van de Daytona... Ik moet redelijk plat gaan liggen op de tank als er echt veel wind staat (of ik echt hard rijd ;))...

Dr. Phil himself!

• Steffie

Steffie

Opaque

PeNGuiN schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:59:
Haha... Ik word redelijk heen en weer geblazen met de 165kg drooggewicht van de Daytona... Ik moet redelijk plat gaan liggen op de tank als er echt veel wind staat (of ik echt hard rijd ;))...
Ik ben 1m80, maar omdat ik dun ben is er ook weinig dat wind kan vangen. Plat liggen op de tank hoef ik dus niet, omdat ik, zeker op die FZR, nauwelijks wind vang :)

Die Daytona vind ik overigens erg gaaf. Grote kans dat ik er over een paar jaar ook een heb, omdat vooral dat nieuwste model, erg dicht bij de eigenschappen van mijn RS250 schijnt te komen.

[Voor 16% gewijzigd door Steffie op 01-11-2006 21:03]

• Chevy454
  • Niet online
Djezus :o Mijn windschermformaat helpt dus om je droog te houden in natte condities wanneer je aan het slipstreamen bent :)

• Osiris
  • Niet online
ZiegoM schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:20:
[...]

Misschien moet je wat ontspannener proberen te rijden. Door bijvoorbeeld af en toe te gaan verzitten en bij het stoplicht met 2 benen op de grond gaan staan. Af en toe je rug ff oprekken.
Als je nog een paar 100 meter van een stoplicht wat net op rood springt af bent kun je ook zo heerlijk ff je rug de andere kant op buigen :D Die motor gaat ook zonder je handen aan 't stuur wel rechtdoor en je kunt nog redelijk corrigeren. :)

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Ik ga meestal ff staan onderweg of iets dergelijks... De windbescherming achter het ruitje is overigens prima hoor... Het is alleen niet zo groot.

Dr. Phil himself!

• justice strike
ZiegoM schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:20:
[...]

geen ruit, geen kuip, ik zit best ontspannen, maar het is volgens mij gewoon de wind die heel erg huisgehouden heeft op mijn middenrif, het voelt ook gewoon niet stijf aan maar gewoon een tintelend gevoel en ik mis het gebruik van mijn evenwichtsorgaan als ik afstap (en waarschijnlijk op de motor ook omdat ik de bochten niet meer goed neem)

ik kijk het nog even aan de volgende keer. Anders moet ik het maar even overleggen met mijn instructrice

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Misschien wil je lichaam gewoon zeggen dat je op moet houden met motorrijden omdat je je dan gaat bezeren :+

Mijn lichaam is overduidelijk suicidaal, want als ik op de motor stap ben ik prompt helemaal gelukkig en voel ik me weer prima O+
ja, dat is serieus, althans, voor 99,9% vd gevallen

leeg

• justice strike
pff flikker toch op met je stoppen met motorrijden :P ik voel me prima als het weer goed is :)

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29
wil je in de startpost?

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Sure, zet er maar tussen.

Dr. Phil himself!

• Osiris
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:29:
Mijn lichaam is overduidelijk suicidaal, want als ik op de motor stap ben ik prompt helemaal gelukkig en voel ik me weer prima O+
ja, dat is serieus, althans, voor 99,9% vd gevallen
Door de adrenaline werkt alles opeens stukken beter ja :P

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59
ik heb zelf zo'n rugprotector icm een niergordel.

Is namelijk verplicht tijdens Circuit dagen.
In het begin een beetje een onhandig ding, maar als je er eenmaal aan gewend bent! Ik wil niet meer zonder!!!

Lang niet zo snel last van een pijnlijke rug, en ook nog eens lekker warm die plaat op de rug :+

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-03 22:02
Grolsch484 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 08:39:
Welke heb je Grolsch als ik vragen mag? En heb je een combi of een overall? Ik ben namelijk ook aan het kijken voor een rugprotector, maar weet niet goed welke ik zal nemen. Er zijn mensen met overalls die last hebben van sommige rugprotectors omdat deze omhoogschuiven bij het aantrekken van de overall.

Anoniem: 83626

justice strike schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:33:
...
maar het is volgens mij gewoon de wind die heel erg huisgehouden heeft op mijn middenrif, het voelt ook gewoon niet stijf aan maar gewoon een tintelend gevoel en ik mis het gebruik van mijn evenwichtsorgaan als ik afstap
...
Je evenwichtsorgaan zit in je oren, niet in je middenrif, ik zou het dus niet zoeken bij je borst. Kijk, het is niet normaal dat je middenrif tintelt, maar dat heeft volgens mij niets te maken met het evenwichtsorgaan.
Rij je wel met oordoppen in? Ik heb wel eens gelezen -dacht ik- dat door langdurig windgeruis je evenwichtsorgaan ook aangetast kan worden? Ik rij tegenwoordig altijd met doppen en wordt er ook een stuk minder moe van (en doe het vanwege de kans op gehoorbeschadiging door windgeruis).

Vragen aan je instructice? Les je nog? Dan kan je niet met doppen rijden.. Vragen aan die lui kan nooit kwaad, die hebben natuurlijk al zoveel meegemaakt.

• DinX

DinX

Motormuis

Grolsch484 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 08:39:

Is namelijk verplicht tijdens Circuit dagen.
In het begin een beetje een onhandig ding, maar als je er eenmaal aan gewend bent! Ik wil niet meer zonder!!!

Lang niet zo snel last van een pijnlijke rug, en ook nog eens lekker warm die plaat op de rug :+
Het is zelfs fijn tijdens het gewone rijden. * DinX draagt hem altijd als ie de Eifel in gaat. GEeft toch een gevoel van vertrouwen. Dacht dat 1 van e mods op M-F zelfs de vooras van een golf krom gekregen heeft daar met z'n rug+rugbeschermer ertegen te knallen 8)7

* DinX heeft dedeze

http://tweakers.net/ext/f/59902/thumb.jpg

Kost wel wat, maar zit als gegoten :)

[Voor 11% gewijzigd door DinX op 02-11-2006 10:52]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59
SnelheidsDuivel schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:20:
[...]

Welke heb je Grolsch als ik vragen mag? En heb je een combi of een overall? Ik ben namelijk ook aan het kijken voor een rugprotector, maar weet niet goed welke ik zal nemen. Er zijn mensen met overalls die last hebben van sommige rugprotectors omdat deze omhoogschuiven bij het aantrekken van de overall.
ik heb een combipak, en welke protector ik heb weet ik niet, zit in ieder geval lekker :P

@Dinx, ik draag mijn rugprotector ook altijd, het kan het verschil zijn tussen dwarsleasie (of hoe schrijf je dat), of kunnen lopen.

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• justice strike
Anoniem: 83626 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:46:
[...]

Je evenwichtsorgaan zit in je oren, niet in je middenrif, ik zou het dus niet zoeken bij je borst. Kijk, het is niet normaal dat je middenrif tintelt, maar dat heeft volgens mij niets te maken met het evenwichtsorgaan.
Rij je wel met oordoppen in? Ik heb wel eens gelezen -dacht ik- dat door langdurig windgeruis je evenwichtsorgaan ook aangetast kan worden? Ik rij tegenwoordig altijd met doppen en wordt er ook een stuk minder moe van (en doe het vanwege de kans op gehoorbeschadiging door windgeruis).

Vragen aan je instructice? Les je nog? Dan kan je niet met doppen rijden.. Vragen aan die lui kan nooit kwaad, die hebben natuurlijk al zoveel meegemaakt.
yes ik les nog. Ik draag speciale sony ex71 oordoppen. Die blokkeren het meeste ruis. Verder heb ik een shoei met wispher kit, dat werkt ook wel goed, mits je je vizier dicht heb zitten. Maar ondanks dat was er wel meer ruis dan normaal.

misschien heb je gelijk en zijn het 2 symptomen (dus tintelend middenrif, en evenwichtsstoornis) het was ook best snel na afstappen ook weer over. En ik moet zeggen dat ik ook op een onbekende motor reed, en dus heel anders moest omgaan met de motor. Dat zou misschien ook mee kunnen hebben gespeelt.

afijn Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt, en ik heb wel gewoon met stevige wind op de snelweg gezeten. Maar zoals gister was het gewoon echt eng. Ik zat ontspannen, of althans ik zat meeste tijd ontspannen, want met die wind ga je na verloop van tijd toch wat uit anders zitten. Gebeurde dat dan ging ik weer bewust ontspannen zitten.

maar de wind had ook wat meer effect op mij, ik reed namelijk op een naked. Anyway ik hou het erop dat het door de extreme wind van gister komt. Het is de eerste keer dat het gebeurde, en misschien was het gister wel erg gevaarlijk (dat was het ook gewoon echt) ik ga er niet vanuit dat het altijd zo is.

[Voor 7% gewijzigd door justice strike op 02-11-2006 12:06]

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
50kg.. wow.. dat wil ik ook wel, kan ik flink aantal seconden sneller rond op circuit ipv met 104 ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

PeNGuiN schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:37:
[...]

Ah, is die Z750 van jou dus ?? :)

En waarom zit je nog niet op het MSA topic op MF dan? 8)
Eh nee die Z750 is helaas niet van mij.
Mijn oranje fiets heeft 350cc minder en ik ben er maar een keer per week.

http://www.imgdump.com/img/Honda%20CB1.JPG

MSA topic heb ik weleens in gepost, maar ik kom niet zo vaak op MF.

[Voor 8% gewijzigd door Ken. op 02-11-2006 13:07]

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:10:
50kg.. wow.. dat wil ik ook wel, kan ik flink aantal seconden sneller rond op circuit ipv met 104 ;)
Man, jouw skelet alleen weegt al iets van 50kg. En dan hebben we het niet eens over die spieren van jou :P

En sneller rondgaan op circuit, het scheelt ja. Maar zo ook meer vermogen en betere stuurtechniek :) Besides: voor ons is het toch maar recreatief rijden, alsof we het ronderecord zullen verbeteren :P

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

mf is down, en iedereen loopt meteen hier te spammen >:)

No signature required.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Misschien is het ook gewoon een kwestie van "ff wennen".

De eerste keer dat ik op een brommertje reed (je weet wel, crossen in een weiland op de oude peugor van de zus van een vriendje) traanden mijn ogen als een gek vanwege de wind (met 30km per uur :p)

Nu rijdt ik het liefst met mijn systeemhelm open.

[Voor 19% gewijzigd door teacher op 02-11-2006 14:14]

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:13:
Dat deed ik vroeger ook en nam ik de vliegen voor lief (120km/h, 2x40km per dag) :+
Nu sluit ik toch maar het raampje :+
M3rcury schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:56:
Ze zijn een week kwijt :(

[Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 02-11-2006 14:24]

• FragDaddy
  • Laatst online: 20:48
Alweer down en alweer data kwijt.. :X Stelletje prutsers. |:(

Have a wheelie good weekend!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

teacher schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:13:
[...]

Ik had mijn helm ook altijd open totdat ik lekker aan het gassen was om in te voegen bij de snelweg en mijn voorligger over wat steentjes reed. Een van die steentje spatte op en kwam midden in mijn gezicht. Het was echt een steentje van een paar mm, maar damn wat deed dat zeer :P

Sindsdien (en dankzij het pinlock-systeem) is mijn helm standaard dicht als ik aan het rijden ben ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:28:
[...]

Alweer down en alweer data kwijt.. :X Stelletje prutsers. |:(
Ja idd, toch maar eens over denken om donateur te worden (of juist niet als het zo doorgaat)

No signature required.

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-03 22:02
Misschien kan Tweakers dan ook forumsoftware aan ze doneren, vind dit makkelijker werken en meer mogelijkheden hebben ;)

• Chevy454
  • Niet online
Ze hebben react ;) Althans op de testservers :P

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chevy454 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:40:
Ze hebben react ;) Althans op de testservers :P
klopt, en ik hoop dat ze snel klaar zijn met testen.

No signature required.

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, m'n motor weer terug.

Kleppen gesteld en weer bijna m'n hele versnellingsbak vervangen.
Yamaha zou niet moeilijk gedaan hebben over de garantie.

Maar het zou wel aan m'n rijstijl of verkeerd schakelen liggen ...

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

M3rcury schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:56:
MF is altijd omlaag....

leeg

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Nu niet meer :P

No signature required.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nou zijn de topictitels weer een bende...

leeg

• Chevy454
  • Niet online
Ach, het komt wel goed op M-F. Ze hebben op het einde van de maand React draaien, we zullen zien hé :)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

.KeN. schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:28:
[...]

Ik had mijn helm ook altijd open totdat ik lekker aan het gassen was om in te voegen bij de snelweg en mijn voorligger over wat steentjes reed. Een van die steentje spatte op en kwam midden in mijn gezicht. Het was echt een steentje van een paar mm, maar damn wat deed dat zeer :P

Sindsdien (en dankzij het pinlock-systeem) is mijn helm standaard dicht als ik aan het rijden ben ;)
Boven de 30-40MPH begint mijn helm open flink te fluiten dus ik hem hem alleen in de stad open, wel zo veilig want in de stad zie je net iets meer rondom en buiten de stad integraal voor geval je een schuiver op snelheid maakt (wel zo prettig voor de baardgroei ;) )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

DinX schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:02:
Zo, m'n motor weer terug.

Kleppen gesteld en weer bijna m'n hele versnellingsbak vervangen.
Yamaha zou niet moeilijk gedaan hebben over de garantie.

Maar het zou wel aan m'n rijstijl of verkeerd schakelen liggen ...
Hoe kan je verkeerd schakelen dan...?

Ik ben overigens zelf ook altijd bang de bak van mn Yamaha te slopen..
Schijnt dat van veel Fzr600r's de tweede versnelling in de soep loopt (schakelvork+dogs).

Gelukkig kan ik wanneer dat zou gebeuren het redelijk goedkoop laten verhelpen door een clublid _/-\o_

\_Specs_/

• Chevy454
  • Niet online
Yamaha en 2de versnellingen? Dacht dat het een typerende Kawa kwaal was :+
De koppelrijke Yamaha motoren hebben er wel last van ja maar een 600cc FZR? Wist ik niet :)

[Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 02-11-2006 19:18]

• Osiris
  • Niet online
ZiegoM schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:16:
[...]

Hoe kan je verkeerd schakelen dan...?
Zonder koppeling etc? :)

• justice strike
gassen en dan de koppeling op laten komen :)

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, dit weekend m'n motor eens laten taxeren, en vragen wat ie binnen een half jaar nog waard is met dan 50k km op de teller. Zou nog vrij veel moeten zijn voor zo'n FJR. Dan inruilen en een FJR van het nieuwe model met tip-tronic kopen. Dan kan ik niet meer verkeerd schakelen :+

Yamaha FJR1300 ABS
Touring 1300 CC
2003
Blauw
30000 km
€ 11.000,

Yamaha FJR1300
Touring 1300 CC
2001
Zilver
48800 km
€ 8.000,-

Mijne is van 2004 en heeft nu net geen 40k km. Zal tegen dan wel 55k zijn ofzo. Daar moet ik nog €10.000 voor krijgen lijkt me.
Dan krijg ik nog €4000 terug van de belastingen + eindejaarspremie. Daar kan ik er wel 1 van betalen ;)

Yamaha FJR1300 ABS - Tiptronic
Touring 1300 CC
2006
Blauw - Zilver - Beige

€ 17.890,-

En sparen voor het Tiptronic model :X Al zijn ze rond die periode vrij gul met kortingen (mijne kostte 13k ipv 15.5k enzo)

[Voor 55% gewijzigd door DinX op 02-11-2006 20:12]

• justice strike
jammer dat ze van die tiptronic niet gewoon zo'n voet schakelaar gemaakt hebben. Lijkt me een beetje vreemd om met je handen te schakelen ipv met je voet (alhoewel je altijd nog altijd handmatig kunt schakelen als ik me niet vergis)

maar ach je went er aan denk ik.

[Voor 7% gewijzigd door justice strike op 02-11-2006 22:33]

• DinX

DinX

Motormuis

justice strike schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:31:
jammer dat ze van die tiptronic niet gewoon zo'n voet schakelaar gemaakt hebben. Lijkt me een beetje vreemd om met je handen te schakelen ipv met je voet (alhoewel je altijd nog altijd handmatig kunt schakelen als ik me niet vergis)
Kan nog altijd met de hand+voet ja. En sja, zal wel een kwestie van gewenning zijn.
Het is een schakelaar die onder het linker handvat zit. Vanvoor een knop en achteraan een knop.

• Osiris
  • Niet online
justice strike schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:43:
[...]

gassen en dan de koppeling op laten komen :)
No offence, maar wat is de meerwaarde van je post? :P Ga je mij uitleggen hoe ik moet schakelen? _O-
justice strike schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:31:
Het voetpedaal van zo'n tip-tronic FJR is ook een tip-tronic-pedaal. Precies hetzelfde als op je stuur dus en verder geen mechanische verbinding meer, maar ook gewoon tip-tronic. Althans, als ik mij het artikel goed herinner :+

[Voor 51% gewijzigd door Osiris op 02-11-2006 22:33]

• justice strike
Osiris schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:32:
[...]

No offence, maar wat is de meerwaarde van je post? :P Ga je mij uitleggen hoe ik moet schakelen? _O-
[...]
neuh, je zal vast wel kunnen schakelen. Ik geef gewoon een andere manier om je versnellingsbak te slopen :)

[Voor 98% gewijzigd door justice strike op 02-11-2006 22:47]

• DinX

DinX

Motormuis

Osiris schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:32:
[...]

[...]

Het voetpedaal van zo'n tip-tronic FJR is ook een tip-tronic-pedaal. Precies hetzelfde als op je stuur dus en verder geen mechanische verbinding meer, maar ook gewoon tip-tronic. Althans, als ik mij het artikel goed herinner :+
mja, j_s bracht me aan het twijfelen. Ik dacht dat hij nog altijd een koppelingshendel heeft. Maar ik heb ook gelezen dat je gewoon electronisch schakelt met de voet.

Ofwel dient de hendel nog enkel om in z'n eerste langzaam te kunnen vertrekken en stilstaan :)

[Voor 7% gewijzigd door DinX op 02-11-2006 22:45]

• justice strike
DinX schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:44:
[...]

mja, j_s bracht me aan het twijfelen. Ik dacht dat hij nog altijd een koppelingshendel heeft. Maar ik heb ook gelezen dat je gewoon electronisch schakelt met de voet.

Ofwel dient de hendel nog enkel om in z'n eerste langzaam te kunnen vertrekken en stilstaan :)
net een filmpje gezien van dat schakelsysteem. Ziet er een beetje uit als een shimano sti. Alleen jammer dat het op je linkerhand zit. Hmm mijn interesse is wel gewekt voor zo'n fjr :) maar ik vraag me af hoe de koppeling reageert als je bijvoorbeeld koppelings oefeningen wil doen. Er zit namelijk geen koppelingshendel op.

van de faq:
What about doing U-turns?

It doesn’t matter if you’re doing feetup U-turns or moving the FJR1300AS in confined spaces, the YCC-S will modulate the clutch as necessary, just like if you were holding the clutch yourself. Alternatively you can put it into neutral and move it that way.

• Osiris
  • Niet online
DinX schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:44:
[...]

"FJR1300AE uses a semi-automatic transmission with an electronically controlled clutch and electronically assisted shifter and is Cerulean Silver.", bron Wikipedia... En zoiets kan ik me ook herinneren van dat artikel. :)

• Osiris
  • Niet online
justice strike schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:34:
[...]

neuh, je zal vast wel kunnen schakelen. Ik geef gewoon een andere manier om je versnellingsbak te slopen :)
Ah ok, maar gassen en dan de koppeling laten 'schieten' is wel één van de twee manieren om een wheelie te maken, dusss, acceptabele schade aan je koppeling/versnellingsbak dan maar? :+

• justice strike
Osiris schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:55:
[...]

Ah ok, maar gassen en dan de koppeling laten 'schieten' is wel één van de twee manieren om een wheelie te maken, dusss, acceptabele schade aan je koppeling/versnellingsbak dan maar? :+
neuh ik bedoelde eigenlijk met slippende koppeling rijden :P en heel veel toeren maken :P That's a sure way to demolish your clutch.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

justice strike schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:57:
[...]

neuh ik bedoelde eigenlijk met slippende koppeling rijden :P en heel veel toeren maken :P That's a sure way to demolish your clutch.
Mja dat sloopt, of laat iig sneller je koppelingsplaten verslijten.
Maar dat is heel wat anders (en makkelijker te fixxen) dan je tweede versnelling's dogs en vork respectievelijk af te ronden en in te slijten.

Gelukkig heb ik mijn bak nog nooit uit een versnelling in een valse vrij zien/horen schieten. Dat is een van de symptomen die de Yamaha bakken gaan vertonen schijnbaar.

Heb overigens zelf voor het eerst de olie + filter vervangen van mijn fiets. Lijkt alsof hij nu een stukkie soepeler en stiller loopt :)

\_Specs_/

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dat is zo :P

leeg

• justice strike
ZiegoM schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:25:
[...]
Gelukkig heb ik mijn bak nog nooit uit een versnelling in een valse vrij zien/horen schieten. Dat is een van de symptomen die de Yamaha bakken gaan vertonen schijnbaar.
ik heb dat bij zowel de kawa als de honda wel eens meegemaakt. Dus ik denk niet dat het erg merk specifiek is. mja de motoren hebben dan wel ontzettend veel km op de teller staan.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

No offence, maar ik denk dat dat eerder aan verkeerd (te licht) schakelen lag.
Komt nogal eens voor bij lessers.
En als dr een versnelling aan gaat is het bijna altijd de 2e of evt de 3e

leeg

• DinX

DinX

Motormuis

Ik heb intussen meer dan 55.000 km met de motor gereden. Met m'n vorige motor die 10 jaar oud was heb ik nooit ook maar iets van mechanische schade gehad (enkel een lekke koppakking).

Dus om nu te zeggen dat ik als een lesser rij ?

[Voor 3% gewijzigd door DinX op 03-11-2006 08:41]

• justice strike
DinX schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:39:
Ik heb intussen meer dan 55.000 km met de motor gereden. Met m'n vorige motor die 10 jaar oud was heb ik nooit ook maar iets van mechanische schade gehad (enkel een lekke koppakking).

Dus om nu te zeggen dat ik als een lesser rij ?
Dat wilde ik nou ook wel niet stellen :) ik bedoelde dat het gewoon door slijtage kon komen (veel km maken). Wel netjes overigens van yamaha als ze geen moeite doen met 55.000 op de teller.

• Chevy454
  • Niet online
ZiegoM schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:25:
Mja dat sloopt, of laat iig sneller je koppelingsplaten verslijten.
Maar dat is heel wat anders (en makkelijker te fixxen) dan je tweede versnelling's dogs en vork respectievelijk af te ronden en in te slijten.
:Y
Slijtage is niet meer als met koppeling in principe maar het gaat erom hoeveel kracht staat er links en rechts op de aandrijflijn. Met de koppeling ingetrokken heb je alleen links een kracht (die van je wiel) en rechts niet. Dus als je schakelt is het KLAK!
4x2 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:33:
No offence, maar ik denk dat dat eerder aan verkeerd (te licht) schakelen lag.
Komt nogal eens voor bij lessers.
En als dr een versnelling aan gaat is het bijna altijd de 2e of evt de 3e
Bij Yamaha is het kenmerkend dat de 2de bij de koppelrijke motoren wegens de overgangsverhouding van 1 naar 2 kapot gaat. De 3de is al wat moeilijker, dat gebeurt meestal door het slecht schakelen. Maar wat is slecht schakelen nu? Het er niet voldoende intrekken? Een te groot powerverschil?

Vergeet niet als de 2de eraaan gaat je sneller naar de 3de overschakelt en die weer zwaarder belast etc etc. Als er 1 kapot is dan gaan ze allemaal.

Het wordt pas funest als je schakelvork breekt :o Je gaat de bocht in in 3 en komt de bocht uit met links de ingaande as en rechts de uitgaande as. Je carters liggen ter hoogte van de apex in een uit elkaar gesprongen toestand omdat er 2 versnellingen te gelijk in actie waren _o-

[Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2006 09:02]

• DinX

DinX

Motormuis

justice strike schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:54:
[...]

Dat wilde ik nou ook wel niet stellen :) ik bedoelde dat het gewoon door slijtage kon komen (veel km maken). Wel netjes overigens van yamaha als ze geen moeite doen met 55.000 op de teller.
Die motor heeft er 40.000 :) Ik heb 15.000 op m'nvorige motor (divi 600) gedaan :)

En ze deden helemaal niet moeilijk bij Yamaha volgens F&J. Ik heb er 2 jaar garantie op en ze hebben zelfs niet tegengestribbeld. Dat vonden ze bij F&J al vreemd, omdat hij de vorige keer al helemaal vervangen is.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee