Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.732 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Capo schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:11:
en de bocht om komen komt zelfs een vmax, hetzij met moeite , dus moet vast wel wat op te bouwen zijn chev :+
Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/fuckyou2.gif ;( :+

Ketting, minder kroonplaatsprong, kortere wielbasis en de achterkant wat omhoog.
Sturen zal die motor :P (uiteraard niet zoals een Gixxer1000 maar toch beter als standaard :) )

Moet je eens nagaan hoe moeilijk het al is om een Vmax sturend te krijgen, laat staan een diesel met cardan. Er is een reden dat die motoren voorzien zijn van cardan met 4 wielen, ABS, ESP, TC... :+

Anderzijds, een Vmax is wel overgedimensioneerd als je er een 2100cc uit een standaard 1200cc kan maken, dat is gewoon bijna 90% meer aan slagvolume :o 2100cc tegen 10 000rpm, dat zal klinken denk ik 8-) Ga toch maar voor 1570cc ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Chevy454 op 24-10-2006 16:42 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Chevy454 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:36:
[...]

[afbeelding] ;( :+

Ketting, minder kroonplaatsprong, kortere wielbasis en de achterkant wat omhoog.
Sturen zal die motor :P (uiteraard niet zoals een Gixxer1000 maar toch beter als standaard :) )

Moet je eens nagaan hoe moeilijk het al is om een Vmax sturend te krijgen, laat staan een diesel met cardan. Er is een reden dat die motoren voorzien zijn van cardan met 4 wielen, ABS, ESP, TC... :+

Anderzijds, een Vmax is wel overgedimensioneerd als je er een 2100cc uit een standaard 1200cc kan maken, dat is gewoon bijna 90% meer aan slagvolume :o 2100cc tegen 10 000rpm, dat zal klinken denk ik 8-) Ga toch maar voor 1570cc ;)
Ik neem aan dat je niet altijd zo geweest bent, anders zou je nick vmax zijn ipv chevy. Het is allemaal maar om de schijn op te houden :P

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:00
VerkerkSander schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:51:
[...]

En wat is een andere aanrader als ik ernaar mag vragen?

Ja ik heb gezocht maar word helemaal gek zoveel verschillende, wil zo goedkoop mogelijk maar toch wel mooi om deze 2jaar door te komen.
Suzuki GSX 600 F, heb ik zelf ook enkele weken op gereden (tot dat ik em met de glimmende kant naar beneden parkeerde op het asfalt :X) Zijn er veel van te vinden dus ook relatief goedkoop. Weet alleen niet goed hoe het zit met de 25KW, heb ik zelf namelijk geen last van gehad gezien mijn leeftijd.

Op www.2ehands.nl kun je als je een merk hebt gekozen de optie 25KW kiezen. Misschien maakt dat de zoektocht wat gemakkelijker. Een ding is belangrijk, dat het op het kenteken vermeld staat i.v.m. verzekering. Sommige mensen verzekeren de motor wel op een uitdraai zonder dat het op het kenteken vermeld staat maar naar mijn idee kan dat problemen geven wanneer er sprake is van een ongeval e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:25:
[...]

Suzuki sv 650, goedkoopste 3500 euro.
Yamaha Fazer , goedkoopste 3000 euro.
etc.. etc...

Ongeveer alle modellen die je opnoemt. Ik zoek een goedkoop ding...
Suzuki Bandit ^^ En je moet hier ook maar even kijken voor goedkope motoren:

http://www.streppelmotorhandel.nl/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:11
Afbeeldingslocatie: http://server.sanderverkerk.nl/pic_01.jpg

Suzuki GS500E
Bouwjaar: 1990
Km Stand: 59.500

25Kw kit ingebouwd alleen via uitdraai omdat kit niet officieel is.
Hoeveel zouden jullie hiervoor geven?

//EDIT//
Achterband 50%
Voorband 80%
Ketting/Tandwielen goed

[ Voor 13% gewijzigd door Daros op 26-10-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
What is your experience with 2-wheel drive? What are the differences?
When you ride with the 2-wheel drive system, you notice that it’s so much better when accelerating out of corners. With two driven wheels it’s more difficult to take the inner line around a curve. Therefore you usually take the outer line, as when both wheels are powered, the bike tends to want to straighten itself.
Door de aandrijving van het voorwiel komt de motor recht maar nog meer dan wanneer je enkel het achterwiel zou aandrijven. De gyroscopische precessie neemt dus toe. Verder ben je niet in staat om hard te hoeken en zal je voor een scherpe bocht de klokken van Rome moeten luiden :X ;)

Dit vind ik toch wel een zeer groot nadeel bij sportmotoren.
You also feel the improved acceleration in the upper body, arms and shoulders.
Like... no shit sherlock. Als je de bocht om wilt tegen die snelheid zonder wijd te gaan moet je harder tegen die gyroscopische precessie werken waardoor je dichter op de limiet van de cirkel van Kamm komt.
When you are riding very slowly, for example at the Erzberg, where it's seriously up and down over rough ground, the rear wheel often breaks traction and spins; but not with the 2-wheel drive, which keeps on pulling with the front wheel. This way you can accelerate in situations where others are already bogged down. Those are what I think the major differences are.
Hillclimbers hebben er inderdaad wel baat bij maar ik vraag me af hoe het zit in een situatie waarbij je een emergency rev nodig hebt. Normaal zou het niets moeten uitmaken mits je maar het voorwiel recht houdt, anders maak je een barrel roll :o
Does it only have advantages when off-road, in sand or mud, or also on hard surfaces when it’s wet?
It can safely be said that 2-wheel drive helps more on a wet surface than a dry one. When it’s dry, the rear wheel hardly ever spins, but when it’s wet it does so continuously. With 2-wheel drive one simply twists the throttle and the bike accelerates because the power is distributed to both wheels. When it’s wet, and it doesn’t matter whether it’s wet sand or asphalt, 2-wheel drive makes riding much easier.
In natte condities op een crossbaan geloof ik het meteen. Op asfalt heb ik er moeite mee omdat je dan andere lijnen moet rijden waarbij je later insteekt om op een goed deel van het asfalt te komen. In die omstandigheden is een 2wd systeem handig omdat je dan toch al een andere lijn moet rijden. Daartegenover staat dat je de motor niet kunt omgooien bij hogere snelheden bij zowel natte als droge omstandigheden en geen emergency rev van het achterwiel kunt maken. Bij een sportmotor met 2WD op een bochtig circuit waar de snelheid toch laag ligt kan het wel nuttig zijn, bij een heel snel circuit is meer last dan lust.

http://www.motorbiker.org.../28052004135952MWEG3Y.htm

Zoals ik al zei: de lusten wegen niet op tegen de lasten :)
Naar mijn mening (voordat teacher kwaad wordt : :P )

[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 26-10-2006 11:44 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
VerkerkSander schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:22:
[afbeelding]

Suzuki GS500E

//EDIT//
Achterband 50%
Voorband 80%
Ketting/Tandwielen goed
500 euro....

in iedergeval niet hoger als 1000. Hogekm stand, geen officiele 25kw kit, beginners motor dus vaak genoeg misgeschakeld en vast wel keer op z'n kant gelegen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Capo schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:54:
[...]

500 euro....

in iedergeval niet hoger als 1000. Hogekm stand, geen officiele 25kw kit, beginners motor dus vaak genoeg misgeschakeld en vast wel keer op z'n kant gelegen.
Zo weinig.. Kan jij anders neit met mij mee als ik hem ga bezichtigen _/-\o_
Als jij hem voor dat geld meekrijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:54:
[...]

500 euro....

Hij is wel met volledige kuip, dus ik denk dat je met 1000 beter in de richting zit.

Voor 800 moet ie wel mee te nemen zijn.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

VerkerkSander schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:22:
[afbeelding]

Suzuki GS500E

//EDIT//
Achterband 50%
Voorband 80%
Ketting/Tandwielen goed
Deze fiets zal denk voor ongeveer 1250 euro staan denk ik.

Daar kan zeker 3/400 euro vanaf, of je moet er een 25kw kenteken en nieuwe banden bij vragen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 14:49

4x2

lộn xộn quá

En als ie ingevoerd is krijg je m ook niet meer op 25KW, houd daar rekening mee.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
4x2 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:29:
En als ie ingevoerd is krijg je m ook niet meer op 25KW, houd daar rekening mee.
het is wel een leuke fiets :) alhoewel ik hem zonder 25kw kit zou nemen (maar ik heb dan tegen die tijd az ipv al) ik wist niet dat die prijzen zo laag waren, ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar meeste motoren die er zo uitzien staan er toch echt vanaf de 2500 euro :S

[ Voor 20% gewijzigd door justice strike op 26-10-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Weet je wat het is :

Er zijn meer mensen met weinig geld als met veel geld.

Dus zo'n goedkope motor is altijd genoeg vraag naar.

Wat is de vraagprijs ? (het is altijd vraagprijs, hadden ze maar hogere prijs moeten vragen om mee te beginnen)

ga op zoek naar dingen die de eigenaar niet eens weet, overbluf met kennis. Werkt vaak wel, rammeltje hier, rare beschadiging daar die op meer schade wijst.

Laat zien dat je duidelijk twijfelt en pleeg overleg met iemand die mee gaat alsof de verkoper er niet bij is, zeik de motor niet af maar noem wel allle gebreken op waar de verkoper bij staat (maar praat met diegene die met jou meegaat)

Breng hem aan het twijfelen, daar gaat het om..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
vraagprijs is 990 euro maar is bij een dealer.
verder is hij dus half legaal.. veel verzekeringsmaatschapijen accepteren een uitdraai en verzekeren je gewoon. of heb ik dit nu echt mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

VerkerkSander schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:44:
verder is hij dus half legaal.. veel verzekeringsmaatschapijen accepteren een uitdraai en verzekeren je gewoon. of heb ik dit nu echt mis?
Sommmige doen dit idd, maar dan moet je het wel zwart op wit hebben dat je verzekerd bent.

Het hangt alleen nog wel van de agent af of je een bekeuring krijgt of niet.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

VerkerkSander schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:44:
Op kenteken of niet.
Een GS kan op kenteken, is ook niet bezopen duur tov andere motoren (naja, nog 200 euro ofzo) en je kan er zoveel gezeik mee voorkomen, want je rijdt gewoon zonder geldig rbw.

Niet wat je wilde horen, maar wel de enige juiste manier.
En ik heb ook met een illegale motor gereden, nog niet eens begrensd, gewoon bij een kantoor naar binnen gewandeld en mn paspoort gegeven toen ze om legitimatie vroegen.
justice strike schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:13:
[...]

het is wel een leuke fiets :) alhoewel ik hem zonder 25kw kit zou nemen (maar ik heb dan tegen die tijd az ipv al) ik wist niet dat die prijzen zo laag waren, ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar meeste motoren die er zo uitzien staan er toch echt vanaf de 2500 euro :S
Beter zoeken ;)
Je kan heel leuk spul kopen onder de 1000 euro waar je lekker lang zorgeloos mee rond kan rijden, maar dan moet je wel goed opletten en motoren zoeken die van zichzelf al betrouwbaar zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door 4x2 op 26-10-2006 17:26 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

4x2 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:24:
[...]

Op kenteken of niet.
Een GS kan op kenteken, is ook niet bezopen duur tov andere motoren (naja, nog 200 euro ofzo) en je kan er zoveel gezeik mee voorkomen, want je rijdt gewoon zonder geldig rbw.

Niet wat je wilde horen, maar wel de enige juiste manier.
En ik heb ook met een illegale motor gereden, nog niet eens begrensd, gewoon bij een kantoor naar binnen gewandeld en mn paspoort gegeven toen ze om legitimatie vroegen.
alleen als het een geimporteerde motor is kan dat dus niet, en daar zit het probleem vaak.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dan moet je het eigenlijk gewoon niet doen, simpel gezegd.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
4x2 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:24:
[...]

Beter zoeken ;)
Je kan heel leuk spul kopen onder de 1000 euro waar je lekker lang zorgeloos mee rond kan rijden, maar dan moet je wel goed opletten en motoren zoeken die van zichzelf al betrouwbaar zijn.
ik ken weinig motorzaken, meeste goede deals zijn niet in noord-holland maar het zuiden of het noorden. Verder ken ik niemand die echt veel van aankoop van motoren weet. Dus prijs inschatten moet ik echt zelf gaan doen (en daar weet ik dus kwablijkelijk echt weinig vanaf) tenzij iemand hier zich op wil offeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

justice strike schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:48:
[...]

ik ken weinig motorzaken, meeste goede deals zijn niet in noord-holland maar het zuiden of het noorden. Verder ken ik niemand die echt veel van aankoop van motoren weet. Dus prijs inschatten moet ik echt zelf gaan doen (en daar weet ik dus kwablijkelijk echt weinig vanaf) tenzij iemand hier zich op wil offeren :D
Noorden van het land is een beetje te ver voor mij sorry.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
M3rcury schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:54:
[...]

Noorden van het land is een beetje te ver voor mij sorry.
maar het zuiden dus niet :P afijn, ik zal eerst toch wel op internet moeten zoeken. Maar het valt me gewoon erg op dat er in gehuchten veel betere prijskaartjes staan bij motoren met dezelfde kmstand en bouwjaar dan in de binnenstad. Nu kun je ook concluderen dat ze in gehuchten wat ruiger omgaan met motoren, maar ik denk dat het daardoor wat makkelijker verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

justice strike schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:57:
[...]

maar het zuiden dus niet :P afijn, ik zal eerst toch wel op internet moeten zoeken. Maar het valt me gewoon erg op dat er in gehuchten veel betere prijskaartjes staan bij motoren met dezelfde kmstand en bouwjaar dan in de binnenstad. Nu kun je ook concluderen dat ze in gehuchten wat ruiger omgaan met motoren, maar ik denk dat het daardoor wat makkelijker verkoopt.
Wat wil je uitegeven dan? Ik zal eens kijken of wij op mijn werk wat leuks hebben staan.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
M3rcury schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:13:
[...]

Wat wil je uitegeven dan? Ik zal eens kijken of wij op mijn werk wat leuks hebben staan.
het is nog niet voor nu aangezien ik mijn rijbewijs nog niet heb, maar ik ben mij wel aan het orienteren en mij een beetje bekent aan het maken met de marktprijs ed.

anyway motor voor onder de 2000 euro iets in de supersport/sport/naked klasse 600cc of hoger (maar niet met zo'n ronde koplamp, maar zo'n mooie gestroomlijnde voorkant zoals een bandit of een fazer 600)

verder vind ik een bmw 650 met band bijvoorbeeld ook niet slecht of een 800 maar ik denk niet dat die voor onder de 2000 te krijgen is :D

//edit, doe dus vooral nog geen moeite, een indicatie van een paar modellen met prijs is al genoeg. Er gaat nog wel enige tijd overheen voordat ik een motor koop, maar dan wil ik wel op dat moment een goede keuze kunnen maken.

[ Voor 13% gewijzigd door justice strike op 26-10-2006 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 19:31
Zou dit wat zijn voor op de motormobiel?
http://www.leadtek.nl/nts...ronameid=245&tab=1&sid=81
Is bij de blokker in de aanbieding :)
Voordelen tov TT / Ipaq etc
-goedkoop
-je kan het (als je een beetje tweaker bent goed wegwerken in je motor)

Nadelen
-storing van de ontsteking?
-wellicht niet zo heel erg happy met vocht

Eigenlijk zou je er alleen een ultra bright led op moeten zetten. Iemand ervaring met dit ding?

[ Voor 10% gewijzigd door SniperGuy op 26-10-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
SniperGuy schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:24:
Zou dit wat zijn voor op de motormobiel?
http://www.leadtek.nl/nts...ronameid=245&tab=1&sid=81
Is bij de blokker in de aanbieding :)
Voordelen tov TT / Ipaq etc
-goedkoop
-je kan het (als je een beetje tweaker bent goed wegwerken in je motor)

Nadelen
-storing van de ontsteking?
-wellicht niet zo heel erg happy met vocht

Eigenlijk zou je er alleen een ultra bright led op moeten zetten. Iemand ervaring met dit ding?
ach doe er geen moeite voor. De politie kan dat feilloos detecteren, ook al zit het in een motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 19:31
Het is GEEN raderdector :P
Maar een GPS gestuurd geval dus gewoon toegestaan. Ik ben redelijk thuis in de wereld van RD/RDD filters etc en juridisch ben ik goed op de hoogte :)

[ Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 26-10-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kan de politie een GPS-signaal detecteren jôh ? ;)
En wat dan nog.. dit is de legale variant. Zelfde idee als POI's van flitspalen en trajectcontroles inladen op je TomTom.

Ik zag 'm (of een soortgelijke) trouwens ook in het Blokkerkrantje deze week.
Zat er ook al naar te kijken.

EDIT: Ah we waren al een pagina verder :P

[ Voor 8% gewijzigd door Ken. op 26-10-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

.KeN. schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:59:
Kan de politie een GPS-signaal detecteren jôh ? ;)
En wat dan nog.. dit is de legale variant. Zelfde idee als POI's van flitspalen en trajectcontroles inladen op je TomTom.

Ik zag 'm (of een soortgelijke) trouwens ook in het Blokkerkrantje deze week.
Zat er ook al naar te kijken.

EDIT: Ah we waren al een pagina verder :P
Ooww, dat zijn dan wel leuke dingen. Ik ben echt slecht in flitspalen onthouden, en moet dan ook op het laatste moment echt hard in de remmen. :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

justice strike schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:47:
anyway motor voor onder de 2000 euro iets in de supersport/sport/naked klasse 600cc of hoger (maar niet met zo'n ronde koplamp, maar zo'n mooie gestroomlijnde voorkant zoals een bandit of een fazer 600)
Honda CBR600F2 (PC25) zal net aan voor een 2000 te vinden zijn (evt met wat krasjes), het zijn uberbetrouwbare, leuke beginnersmotoren waar je toch als gevorderde rijder best leuk mee kan spelen.
Honda VFR750F (RC36-1), 1 met lichte krasjes is ook voor een 2000 te vinden, sportieve tourmotor die zn waarde goed blijft houden en een apart blok wat rustig een ton en meer draait.

Suzuki GSX600/750F, betrouwbare redelijk goedkope motoren, maar het uiterlijk is niet iedereen even gecharmeerd van.
Suzuki GSF600 (bandit), leuke beginnersmotor en is voor 2000 net te vinden als je zoekt.

Yamaha FZR600, opzich een leuke sportmotor, maar het blok is volgens mij toch wat minder dan dat van de Honda en Suzuki, bovendien hebben de pre-FZR600R modellen een 18 inch achtervelg waar wat minder fijne banden voor te vinden zijn.
Yamah FZ750, ietwat gedateerde sportmotor, maar ach, het gaat hard en is niet zo duur, zelfde geld voor de oude VFR750.

Naja, is nog wel eea, maar met jouw budget zou ik persoonlijk de CBR600F2 zoeken, kun je je eigenlijk geen buil aan vallen en het is een Honda dus het bevalt meteen en rijdt prettig ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
4x2 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:45:
[...]

Honda CBR600F2 (PC25) zal net aan voor een 2000 te vinden zijn (evt met wat krasjes), het zijn uberbetrouwbare, leuke beginnersmotoren waar je toch als gevorderde rijder best leuk mee kan spelen.

Honda VFR750F (RC36-1), 1 met lichte krasjes is ook voor een 2000 te vinden, sportieve tourmotor die zn waarde goed blijft houden en een apart blok wat rustig een ton en meer draait.

Suzuki GSX600/750F, betrouwbare redelijk goedkope motoren, maar het uiterlijk is niet iedereen even gecharmeerd van.
Suzuki GSF600 (bandit), leuke beginnersmotor en is voor 2000 net te vinden als je zoekt.

Yamaha FZR600, opzich een leuke sportmotor, maar het blok is volgens mij toch wat minder dan dat van de Honda en Suzuki, bovendien hebben de pre-FZR600R modellen een 18 inch achtervelg waar wat minder fijne banden voor te vinden zijn.
Yamah FZ750, ietwat gedateerde sportmotor, maar ach, het gaat hard en is niet zo duur, zelfde geld voor de oude VFR750.

Naja, is nog wel eea, maar met jouw budget zou ik persoonlijk de CBR600F2 zoeken, kun je je eigenlijk geen buil aan vallen en het is een Honda dus het bevalt meteen en rijdt prettig ;)
is er ook iets wat onder de 2000 zit :P ik zie de bui nu alweer hangen dat als ik opzoek ben voor een motor van 2000 euro dat het met alle kosten er 2500 van wordt :S dat heb ik toch liever niet :S afijn ik hoor goede dingen over honda, ben zelf niet echt te spreken over de honda cb500 maar ik zal het zeker wel even mijn aandacht geven.

hoe zit het eigenlijk met kawa's? ik rij nu op een er-5, das wel prettig opzich, maar zijn er nog alternatieven voor kawa's?

ik ga dit lijstje in iedergeval even ergens opslaan. Valt er ook nog wat te vertellen over kmstanden? is bijv een motor met 50.000km op de teller een motor die veel onderhoudt zal vergen of valt dat mee? Verschilt dat nog per merk (etc..)

die Suzuki GS500E is wel aantrekkelijk geprijst als je hem voor 800 mee kunt nemen, maar dat is ook afhankelijk van onderhoudt edz.

p.s. is die bandit de s versie of de gewone? Is een motor met zo'n sportiefe voorkant (zoals de bandit 650s) inherent duurder dan eentje met zo'n simpele koplamp?

[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 26-10-2006 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

justice strike schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:57:
[...]

is er ook iets wat onder de 2000 zit :P ik zie de bui nu alweer hangen dat als ik opzoek ben voor een motor van 2000 euro dat het met alle kosten er 2500 van wordt :S dat heb ik toch liever niet :S
Dan moet je je budget gewoon bijstellen tot 1500 (en valt er opeens redelijk veel af).
OF iets langer sparen en iets van een 2000 kopen en een 500 apart houden voor het onderhoud (onderhoud aan een motor is duur, dr komen altijd wel onverwachte dingen boven).
afijn ik hoor goede dingen over honda, ben zelf niet echt te spreken over de honda cb500 maar ik zal het zeker wel even mijn aandacht geven.
Honda is gewoon een heel goed merk, enige specifieke problemen die die CBR'en ooit krijgen zijn de spanningsregelaar en de nokkenaskettingspanner.
hoe zit het eigenlijk met kawa's? ik rij nu op een er-5, das wel prettig opzich, maar zijn er nog alternatieven voor kawa's?
ZZR600 of de GPZ500, maar ik ben geen kawa fan, rauw lopende spijkerbakken, soort japanse Duc (maar dan beter).
Afwerking is in veel gevallen gewoon duidelijk minder en de blokken zijn, uitzonderingen daar gelaten, ook gewoon minder (al kunnen ze evengoed nog hoge kmstanden halen met het juiste onderhoud en de juiste omgang).
ik ga dit lijstje in iedergeval even ergens opslaan. Valt er ook nog wat te vertellen over kmstanden? is bijv een motor met 50.000km op de teller een motor die veel onderhoudt zal vergen of valt dat mee? Verschilt dat nog per merk (etc..)
Balhoofdlagers, wiellagers en zo nog wat dingetjes kun je zo rond de 40-5000 krijgen, maar dat is ook erg afhankelijk van het onderhoud en hoe dr mee om gegaan is. Blokken kunnen, mits juist onderhouden, veel meer aan, van praktisch iedere sportmotor.
die Suzuki GS500E is wel aantrekkelijk geprijst als je hem voor 800 mee kunt nemen, maar dat is ook afhankelijk van onderhoudt edz.
GS500 is leuk als je heel goedkoop wilt rijden, als dat geen vereiste is zou ik persoonlijk gewoon een 100pk 600cc sportmotor nemen, verveelt minder snel.
p.s. is die bandit de s versie of de gewone? Is een motor met zo'n sportiefe voorkant (zoals de bandit 650s) inherent duurder dan eentje met zo'n simpele koplamp?
De gewone, al denk ik niet dat de eerdere S modellen veel duurder zijn.
En de 650s is een stuk duurder ja, dat is ook een nieuwer model.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

4x2 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:45:
[...]

Honda CBR600F2 was ook mijn eerste keus kwa betrouwbaarheid, maar het wordt door de grote vraag naar die dingen nogal moeilijk er een te vinden in de buurt van 2000, laat staan onder de 2000 (net zoals je al zegt: 'net aan' misschien)

Suzuki GSX600F is wel te vinden (ruim) onder de 2000 door het wat sukkelige uiterlijk (wat ik persoonlijk niet eens zo afzichtelijk vind...). Lijkt mij iig een leukere motor dan een GS500 (met kuip evt.).

Heb zelf een FZR600R uit 1994 voor net boven de 2k gekocht als eerste motor.
Maar als je echt gebonden bent aan een budget tussen de 1500 en 2000 zou ik voor een nette GSX600F kiezen. Betrouwbaar en waarschijnlijk redelijk vlot voor weinig. Moet je alleen even door het wat vreemde lijnenspel heen kijken...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

GSX600F is kwalitatief een iets mindere motor dan de CBR600 (sneller last van roest bv), maar voor het geld zijn het prima dingen.
En ze zijn idd niet zo duur omdat veel mensen ze niet echt mooi vinden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
als ik voor een naked zou gaan (zoals de fz6 ofzoiets) valt de prijs dan lager uit? aangezien je dan geen kuip hebt. Ik hoor hier en daar dat het onderhoudt dan ook goedkoper is omdat alles makkelijker te bereiken is. Er hoeft geen kuip afgeschroeft te worden, en de motor is wat minder compact in elkaar gezet. is hier enige waarheid aan?

ik hoef in principe geen kuip, maar een sportief kopje mag ie wel hebben :)

budget is natuurlijk te stretchen, maar ik moet het wel enigszins binnen perken houden. Kan namelijk ook voor 8000 euro een bmw f650s halen, maar of ik dan blij ben is een andere vraag (en dan wordt het hoogstwaarschijnlijk een leninkje waar ik niet op zit te wachten)

en tja budget voor overigen dingen dan heb ik het voornamelijk over kleine dingetjes die je misschien zult veranderen aan de motor om het meer aan je smaak aan te passen (verwarmde handvaten, rechthoekige spiegels ipv ronde spiegels, etc...) ik denk dat die kleine dingetjes behoorlijk snel aantikken. Het is natuurlijk ook een kwestie van de goede motor uitzoeken (eentje die het allemaal al heeft zoals je het wil)

[ Voor 23% gewijzigd door justice strike op 27-10-2006 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:38
justice strike schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 04:03:
als ik voor een naked zou gaan (zoals de fz6 ofzoiets) valt de prijs dan lager uit? aangezien je dan geen kuip hebt. Ik hoor hier en daar dat het onderhoudt dan ook goedkoper is omdat alles makkelijker te bereiken is. Er hoeft geen kuip afgeschroeft te worden, en de motor is wat minder compact in elkaar gezet. is hier enige waarheid aan?

ik hoef in principe geen kuip, maar een sportief kopje mag ie wel hebben :)

budget is natuurlijk te stretchen, maar ik moet het wel enigszins binnen perken houden. Kan namelijk ook voor 8000 euro een bmw f650s halen, maar of ik dan blij ben is een andere vraag (en dan wordt het hoogstwaarschijnlijk een leninkje waar ik niet op zit te wachten)

en tja budget voor overigen dingen dan heb ik het voornamelijk over kleine dingetjes die je misschien zult veranderen aan de motor om het meer aan je smaak aan te passen (verwarmde handvaten, rechthoekige spiegels ipv ronde spiegels, etc...) ik denk dat die kleine dingetjes behoorlijk snel aantikken. Het is natuurlijk ook een kwestie van de goede motor uitzoeken (eentje die het allemaal al heeft zoals je het wil)
Koop dan ipv een bmw f650 een suzuki sv650 of fazer fz6 met topkuip ofzo.. die kun je voor 6500 euro opsnorren. en rijdt ook nog veel leuker dan zo'n mini-bmwtje.. Tja als ze de kuip er niet af hoeven te trekken scheelt dat inderdaad tijd bij groot onderhoud, maar bij de meeste motoren is klein onderhoud goed te doen zonder dat de kuip eraf moet. Olie verversen, koelvloeistof verversen etc. is goed te doen. Daarbij maakt het geen biet uit. Of je bij groot onderhoud (kleppen stellen of koppelingsplaten vervangen ofzo) nou 500 of 550 euro betaalt maakt dan ook niet zoveel meer uit he.. Het is niet dat je dat elk jaar moet laten doen en ik kan je nu al vertellen dat je een veelvoud uitgeeft aan bijvoorbeeld banden/verzekering/brandstof. Dus het wel/geen kuip hebben is volgens mij een druppel op een gloeiende plaat voor het totale kostenplaatje van motorrijden.

En een gekuipte fiets is wat comfortabeler op snelheid.. Ik heb ooit op een naakte fazer 1000 gereden en bij langere tijd 150 had ik er geen lol meer in.. Op een gekuipte fiets (zelfs mijn R6 met superkrap gesneden kuipje) kruip je gewoon achter de ruit en draai je het (ver) gas open. Erg handig om 'even' naar zwitserland te blazen ofzo.. Daarnaast is een gekuipte fiets ook sneller schoon te maken. Bij een naakte/topkuip fiets moet je met een fucking tandenborstel dat motorblok schoon pielen. Bij een gekuipte fiets hoef je alleen een doekje over de kuip te halen. En dan als je het echt netjes wilt hebben 1x per jaar aan het einde van het seizoen de kuip demonteren en het blok schoonmaken. Maar dat zie je toch niet dus dat hoeft niet.. maar het is het idee dat het schoon/netjes is he :P poser ben ik ook..

Als laatste is een gekuipte fiets vaak (een afgeleide van) een race-machine. Dit betekent dat de standaard vering/geometrie/remmen/bandensets veel sportiever zijn dan van de gemiddelde naked (of je moet een Aprilla Tuono oid kopen). Dus als je echt sportief wilt gaan rijden kun je bij een naked vaak eerder denken over aanpassing aan vering en remmen.

[ Voor 5% gewijzigd door FragDaddy op 27-10-2006 08:40 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
motor rijden is nu eenmaal een dure hobby, bereid je er maar op voor :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
oh ja dat geloof ik graag dat het duur is. Maar ik kan er wel rekening mee houden met de aanschaf van een motor. De ene motor is nu eenmaal duurder in onderhoudt dan de andere.

[ Voor 21% gewijzigd door justice strike op 27-10-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 09:17

KroeT

[...]

Het lezen van dit topic is de ultieme voorpret. En ik les nog niet eens :). Ik ga ergens in maart/april lessen. Voor het lessen een pak + helm kopen en erna een motor. Ik wacht er zo lang mee omdat ik bijna afgestudeerd ben, en ik wil eerst m'n studieschuld(je) afbetalen voordat ik me in de luxe van het motorrijdende bestaan ga wentelen. Die CBR600 (http://www.buurtaanbod.nl/pics/products/29974.jpg) vind ik een schitterend ding :). Maar kan je daarbij ook iemand achterop kwijt?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
KroeT schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:11:
Het lezen van dit topic is de ultieme voorpret. En ik les nog niet eens :). Ik ga ergens in maart/april lessen. Voor het lessen een pak + helm kopen en erna een motor. Ik wacht er zo lang mee omdat ik bijna afgestudeerd ben, en ik wil eerst m'n studieschuld(je) afbetalen voordat ik me in de luxe van het motorrijdende bestaan ga wentelen. Die CBR600 (http://www.buurtaanbod.nl/pics/products/29974.jpg) vind ik een schitterend ding :). Maar kan je daarbij ook iemand achterop kwijt?
Ja hoor, daar kun je prima iemand achterop kwijt.
oh ja dat geloof ik graag dat het duur is. Maar ik kan er wel rekening mee houden met de aanschaf van een motor. De ene motor is nu eenmaal duurder in onderhoudt dan de andere.
Dat is misschien wel zo, maar ik denk dat je toch meer moet kijken naar waar je hem voor gaat gebruiken. Je kunt wel een ouwe Transalp kopen omdat die zo goedkoop in aanschaf en onderhoud zijn, maar als er ermee het circuit/klaverblad/nurburgring op wil zul je al snel merken dat dat niet zo geweldig gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door FragDaddy op 27-10-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
KroeT schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:11:
je ziet het zelf :) de zit is verlaagd maar je kan nog achterop iemand kwijt (die zit dan wat verhoogd ten opzichte van de bestuurder)

overigens snap ik wel waarom je ermee wacht (ik ben zelf ook bijna afgestudeert). maar gewoon zo snel mogelijk lessen :) hoe later je begint hoe moeilijker het wordt (denk ik maar zo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
justice strike schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:14:
[...]

je ziet het zelf :) de zit is verlaagd maar je kan nog achterop iemand kwijt (die zit dan wat verhoogd ten opzichte van de bestuurder)

overigens snap ik wel waarom je ermee wacht (ik ben zelf ook bijna afgestudeert). maar gewoon zo snel mogelijk lessen :) hoe later je begint hoe moeilijker het wordt (denk ik maar zo :P)
De zit is verlaagd? is gewoon een standaard CBR600F uit eh.. 2000 ofzo..

Op de meeste motoren (zo niet alle motoren) zit degene achterop iets hoger zodat je goed over de schouder van degene voorop kunt kijken. Ook als je (vrouwen!) iets korter bent. En deze CBR600F heeft dan nog een mooi comfortabel duo-zadel. Het duo-zadel dat op mijn R6 hoort is gewoon een plankje van 15 bij 15 met een stukkie stof erop. duo-zadel heeft er nooit opgezeten. (er is sinds ik de R6 heb nog nooit iemand gek genoeg geweest om bij mij achterop te kruipen. vroeger toen ik nog op een Honda VFR reed wilde er nog wel eens iemand achterop. nu niet meer.)

lessen moeilijk? het fatsoenlijk leren motorrijden nadat je dat rose papiertje hebt gehaald.. dat is pas moeilijk. Ik leer nogsteeds elke keer bij als ik op dat ding zit.

[ Voor 7% gewijzigd door FragDaddy op 27-10-2006 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
FragDaddy schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:20:
[...]

De zit is verlaagd? is gewoon een standaard CBR600F uit eh.. 2000 ofzo..
Volgens mij heet dat een verlaagde buddy. Althans zo noemt bmw dat.
Op de meeste motoren (zo niet alle motoren) zit degene achterop iets hoger zodat je goed over de schouder van degene voorop kunt kijken. Ook als je (vrouwen!) iets korter bent. En deze CBR600F heeft dan nog een mooi comfortabel duo-zadel.
Er zijn nog genoeg motoren te vinden waarbij de zithoogte bestuurder gelijk is aan die van de passagier. Bij zo ongeveer elke bmw is een gelijke zithoogte te krijgen (ook de verlaagde zit).
Het duo-zadel dat op mijn R6 hoort is gewoon een plankje van 15 bij 15 met een stukkie stof erop. duo-zadel heeft er nooit opgezeten. (er is sinds ik de R6 heb nog nooit iemand gek genoeg geweest om bij mij achterop te kruipen. vroeger toen ik nog op een Honda VFR reed wilde er nog wel eens iemand achterop. nu niet meer.)
ligt dat echt aan de motor?
lessen moeilijk? het fatsoenlijk leren motorrijden nadat je dat rose papiertje hebt gehaald.. dat is pas moeilijk. Ik leer nogsteeds elke keer bij als ik op dat ding zit.
mwa het is een persoonlijke mening. Ik had achteraf gezien gewoon eerder mijn motorrijbewijs moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ja, een r6 is echt kut om achterop te zitten, net zoals een gsx-r of andere supersports waar je een klein zadel achterop hebt. Het is net zoals frag al zei gewoon een plank met wat leer erop

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
M3rcury schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:46:
[...]

Ja, een r6 is echt kut om achterop te zitten, net zoals een gsx-r of andere supersports waar je een klein zadel achterop hebt. Het is net zoals frag al zei gewoon een plank met wat leer erop
Ach, zie het dan maar zo. Het scheelt in de verzekeringskosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

justice strike schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:37:
Is origineel, zoals al gezegd werd hebben veel nieuwere toer/sport motoren een getrapt zadel (mn 86'er VFR heeft het ook).
Dat BMW dat dan zonodig als noviteitje zou moeten gebruiken, tjsah.. :+
Overigens is zo'n kuiltje wel prettig voor de bestuurder, vlieg je dr niet meteen achterover vanaf als je een beetje gladde broek aan hebt.
En het zit gewoon wat prettiger, je hebt wat extra steun.
justice strike schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:55:

Ach, zie het dan maar zo. Het scheelt in de verzekeringskosten :)
Ik heb sowieso geen opzittendenverzekering, motor is geen taxi.....
VFR heb ik de duosteunen dr ook gewoon vanaf geslepen (omdat ik mn dempers kwijt moest, maar dat maakt niet uit).

[ Voor 24% gewijzigd door 4x2 op 27-10-2006 12:57 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
4x2 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:56:
[...]

Ik heb sowieso geen opzittendenverzekering, motor is geen taxi.....
VFR heb ik de duosteunen dr ook gewoon vanaf geslepen (omdat ik mn dempers kwijt moest, maar dat maakt niet uit).
Daar ben ik volledig mee eens. Afijn als je motor een duozit heeft dan kan ik me voorstellen dat het verleidelijk is om af en toe iemand achterop te nemen. Als je dan een ongeluk krijgt dan heb je een gigantisch probleem.

Motorrijden doe je voor overigens inderdaad voor jezelf niet voor een ander. De overheid zou het wat meer moeten stimuleren. Het is zuiniger dan autorijden, een beetje het carpool idee maar dan met de motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 17:00

DinX

Motormuis

justice strike schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:00:
[...]

Motorrijden doe je voor overigens inderdaad voor jezelf niet voor een ander. De overheid zou het wat meer moeten stimuleren. Het is zuiniger dan autorijden, een beetje het carpool idee maar dan met de motor :)
Hangt toch echt van het type motor af hoor, en je rijstijl. M'n motor verbruikt ongeveer even veel als m'n fiat punto bij normale snelwegkilometers. Op een motor zit je ook nog eens altijd alleen, terwijl je in een auto nog iemand anders kán meenemen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:03:
[...]

Hangt toch echt van het type motor af hoor, en je rijstijl. M'n motor verbruikt ongeveer even veel als m'n fiat punto bij normale snelwegkilometers. Op een motor zit je ook nog eens altijd alleen, terwijl je in een auto nog iemand anders kán meenemen.
En met een koekblik sta je lekker in de file's in de spits.
Volgens mij wil de overheid het juist ontmoedige. Omdat er mensen zo nodig rossi willen nadoen op de openbare weg.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

FragDaddy schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:13:
[...]

Je kunt wel een ouwe Transalp kopen omdat die zo goedkoop in aanschaf en onderhoud zijn,
Wel eens geprobeerd de achterste cilinder te bereiken, om bijv een bougietje te verwisselen.. ?
justice strike schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:14:
[...]

Zoals bij 99% van de motorfietsen.
justice strike schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:37:
[...]

[...]

Er zijn nog genoeg motoren te vinden waarbij de zithoogte bestuurder gelijk is aan die van de passagier. Bij zo ongeveer elke bmw is een gelijke zithoogte te krijgen (ook de verlaagde zit).
Wat BMW met verlaagde buddy bedoeld is dat je voor de oudere fietsen een echt lager zadel kon kopen (zoals je nog wel eens bij de K ziet)
Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/6236/mymcd3nip4tl4.jpg

Tegenwoordig kan je bij BMW het zadel zelf in hoogte verstellen door de nokken onder het zadel in een andere opening te schuiven. De achterzit doet niet mee en staat op een vaste hoogte. Bij een GS kan ie er wel vanaf om zo een groter "laadplateau" te maken.

Overigens heb ik vaak iemand achterop; de bmw is daar ook meer een motor voor. En die paar tientjes per jaar voor een opzittenden supplement kost me ook de kop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
M3rcury schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:06:
Volgens mij wil de overheid het juist ontmoedige. Omdat er mensen zo nodig rossi willen nadoen op de openbare weg.
Van een dooie kip kan je niet plukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

M3rcury schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:06:
[...]

Mja, als ik sommige van m'n collega motards door de file zie knallen ...

* DinX had altijd al zo'n idee

Als je 's morgens en 's avonds ziet, de auto's links en rechts moeten maar een half metertje aan de kant en je hebt een zee van ruimte. Zelfs de trucs hebbendan nog ruimte over.
Als ze de rijstroken op de plaatsen waar je zo'n ochtendspits wat zou versmallen en evt van dat linker stukje berm een stuk af pakt (dat stukje asfalt) heb je een mooi stuk motor-asfalt :p

Blikkers hebben nog altijd even veel rijstroken, motoards kunnen veilig doorrijden,... :p

[ Voor 40% gewijzigd door DinX op 27-10-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chevy454 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:15:
[...]

Van een dooie kip kan je niet plukken ;)
Jawel hoor :P als ie nog veren heeft. Maar wat bedoel je met die reactie?

Gaat dat over die file, of gaat het over het ontmoedigen door de overheid.
Volgens mij begint dat ontmoedigen al bij het opnieuw laten halen van je theorie (als je je rijbewijs al hebt) speciale verrichtingen en verkeersdeelneming apart.
DinX schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:15:
[...]

Mja, als ik sommige van m'n collega motards door de file zie knallen ...

* DinX had altijd al zo'n idee

Als je 's morgens en 's avonds ziet, de auto's links en rechts moeten maar een half metertje aan de kant en je hebt een zee van ruimte. Zelfs de trucs hebbendan nog ruimte over.
Als ze de rijstroken op de plaatsen waar je zo'n ochtendspits wat zou versmallen en evt van dat linker stukje berm een stuk af pakt (dat stukje asfalt) heb je een mooi stuk motor-asfalt :p

Blikkers hebben nog altijd even veel rijstroken, motoards kunnen veilig doorrijden,... :p
Dat ben ik ook helemaal met je eens. Gebeuren er ook geen ongelukken meer doordat motorrijders te hard rijden, en automobilisten niet uitkijken.

[ Voor 46% gewijzigd door M3rcury op 27-10-2006 13:30 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

justice strike schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:00:
Daar ben ik volledig mee eens. Afijn als je motor een duozit heeft dan kan ik me voorstellen dat het verleidelijk is om af en toe iemand achterop te nemen. Als je dan een ongeluk krijgt dan heb je een gigantisch probleem.
Waarom zou je dan een probleem hebben bij een ongeluk ?
En mijn motor heeft ook een duozit, net zoals al mn vorigen en ik vond het in de verste verte niet verleidelijk om iemand achterop mee te nemen.
teacher schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:14:
Wel eens geprobeerd de achterste cilinder te bereiken, om bijv een bougietje te verwisselen.. ?
Niet moeilijk, CBR600 of een GSXF/R ben je langer mee bezig voor je dr een keer bij kan, om maar ff iets te noemen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

hmmm..

Dat zou pas leuk zijn!

Maar hier in anti-vervoer-nederland gaat dat natuurlijk nooit gebeuren; het onderhoud aan wegen loopt al 10 jaar achter.

* teacher heeft zich gisteren nog heen en terug door de file bij woerden heengebaand:
alarmlichten aan, grootlicht aan en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

teacher schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:30:
hmmm..

Dat zou pas leuk zijn!

Maar hier in anti-vervoer-nederland gaat dat natuurlijk nooit gebeuren; het onderhoud aan wegen loopt al 10 jaar achter.

* teacher heeft zich gisteren nog heen en terug door de file bij woerden heengebaand:
Over dat grootlicht zit ik te twijfelen. Met grootlicht aan kunnen mensen minder goed je snelheid inschatten, en moeilijker je afstand bepalen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik verbaas me elke dag weer over sommige motorrijders die denken dat ze wel even met een gangetje van 60+ door een vrijwel stilstaande file kunnen knallen. Ik zou er zelf ook wel tussendoor rijden, maar dan niet met zo'n snelheidsverschil. (sowieso wordt dat snelheidsverschil niet meer gedoogd, maar ja, ze pakken je toch niet meer :P )

* pagani maakt ook altijd netjes wat ruimte

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 27-10-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:46:
[...]

de R6 is 10x minder comfortabel om achterop te zitten dan bijvoorbeeld een VFR (zadel is klein en keihard en de voetstepjes zitten zo hoog dat je met je knieen in je nek zit). Maar bij mij ligt het voornamelijk aan mijn veranderde rijstijl. Vroeger op de VFR reed ik nog betrekkelijk rustig en 'toergericht'.
Volgens mij is dit gewoon het standaard zitje van een CBR600F

Hier nog een andere foto.
Afbeeldingslocatie: http://www.nicewheel.com/blogs/antoine/images/Choix%20motos/cbr600f.jpg
Waarom heb je dan een probleem? Omdat je geen opzittende verzekering hebt? Wat een bullshit. Ook als je geen opzittende verzekering hebt mag je gewoon iemand mee achterop nemen. Alleen is die persoon niet speciaal verzekerd. Als je een ongeluk krijgt ga ik er toch vanuit dat degene achterop gewoon zelf een ziektenkostenverzekering enzo heeft!?

Ik heb voor mijn auto ook geen extra inzittende verzekering. Zou niet weten waar dat goed voor is.

Net zoiets als een speciale rechtsbijstands verzekering.. Zonder kun je prima rijden hoor.
Ik verbaas me elke dag weer over sommige motorrijders die denken dat ze wel even met een gangetje van 60+ door een vrijwel stilstaande file kunnen knallen. Ik zou er zelf ook wel tussendoor rijden, maar dan niet met zo'n snelheidsverschil.
Pfft.. we denken het niet alleen we doen het ook. Als je een paar keer met 30 door de file bent gekropen dan ben je het op een gegeven moment wel zat en gaat de snelheid vanzelf wel iets omhoog. Daarnaast heb je met 30 je eigen file met toeterende motorrijders achter je. Je hebt meestal gewoon echt een pad van een meter of 2 breed. Daar kun je nog best flink doorrijden. Vooral gevaarlijk is als de file begint (achteraan aansluiten) en als de file weer gaat rijden. Dan gaan automobilisten massaal van rijbaan wisselen zonder te spiegelen. DAN moet je echt opletten. Als iedereen eenmaal een paar minuten in de file heeft gestaan dan wisselen ze niet zo veel meer. En gewoon GOED voor je uit kijken. Maar dat deed je toch al op de motor. :)
Alarmlichten gebruik ik eigenlijk niet (alleen de eerste paar meters de file in) omdat ik het idee heb dat als een automobilist in alle gauwigheid maar 1 knipperlicht ziet ipv 2 hij denkt dat ik van rijbaan wissel ipv door de file heen wil. En dat kan gevaarlijke situaties opleveren.

Grootlicht gebruik ik ook niet, behalve als er weer zo'n slaapkop in zijn koekblik in het midden van de weg gaat rijden en zo mijn weg verspert. Als ie dan niet snel genoeg aan de kant gaat en ik kan er op een gegeven moment eindelijk langs dan schud ik hem even wakker door de motor in zijn 1 te zetten en hem even in de toerenbegrenzer te laten lopen terwijl ik langs rij.. Dan is ie weer wakker. Werkt vooral in de zomer als mensen hun raampjes open hebben staan. :+

[ Voor 83% gewijzigd door FragDaddy op 27-10-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
M3rcury schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:25:
Gaat dat over die file, of gaat het over het ontmoedigen door de overheid.
Volgens mij begint dat ontmoedigen al bij het opnieuw laten halen van je theorie (als je je rijbewijs al hebt) speciale verrichtingen en verkeersdeelneming apart.
Ontmoedigen, motorrijders hebben een grotere kans om te overlijden op een jonge leeftijd. Kan je dus niets van plukken als staat zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

M3rcury schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:32:
[...]

Over dat grootlicht zit ik te twijfelen. Met grootlicht aan kunnen mensen minder goed je snelheid inschatten, en moeilijker je afstand bepalen.
Dacht ik eerst ook. Ben nu anderhalve maand geleden omgereden in de file omdat ze me niet zagen. Het probleem is niet dat ze jeafstand verkeerd inschatten maar je totaal niet hebben zien aankomen (heb er 2 x ervaring mee).

Als ik terug metde motor naar het werk ga gaan kan je er zeker van zijndat ik met groot licht aan erdoor ga vanaf nu. Ik merk het nu in het koekblik. Ik heb liever zo'n motard die afkomt met groot licht dan 1 waar ik al goed in m'n spiegel moet kijken of het wel een motard is of een auto die wat ver tegen de lijn rijdt.

Je ziet inderdaad niet goed hoe ver hij is (je kan wel enigzins schatte nhoor), maar je weet tenminste dat hij er is. En doordat ze door het midden rijden wordt je quasi niet verblind erdoor vind ik. het licht dat zijwaarts gaat wordt al tegengehouden door de blikken schuin voor de motard.
Chevy454 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:47:
[...]

Ontmoedigen, motorrijders hebben een grotere kans om te overlijden op een jonge leeftijd. Kan je dus niets van plukken als staat zijnde.
Klopt. als overheid/samenleving wil je zoveel mogelijk mensen tussen de 25 en de 50 hebben (voor 25 studeren er nog erg veel, die kosten geld, vanaf 50 gaan ze op pensioen, worden ze vaker ziek,...)

[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 27-10-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:12:
[...]

Dacht ik eerst ook. Ben nu anderhalve maand geleden omgereden in de file omdat ze me niet zagen. Het probleem is niet dat ze jeafstand verkeerd inschatten maar je totaal niet hebben zien aankomen (heb er 2 x ervaring mee).

Als ik terug metde motor naar het werk ga gaan kan je er zeker van zijndat ik met groot licht aan erdoor ga vanaf nu. Ik merk het nu in het koekblik. Ik heb liever zo'n motard die afkomt met groot licht dan 1 waar ik al goed in m'n spiegel moet kijken of het wel een motard is of een auto die wat ver tegen de lijn rijdt.

Je ziet inderdaad niet goed hoe ver hij is (je kan wel enigzins schatte nhoor), maar je weet tenminste dat hij er is. En doordat ze door het midden rijden wordt je quasi niet verblind erdoor vind ik. het licht dat zijwaarts gaat wordt al tegengehouden door de blikken schuin voor de motard.

[...]

Klopt. als overheid/samenleving wil je zoveel mogelijk mensen tussen de 25 en de 50 hebben (voor 25 studeren er nog erg veel, die kosten geld, vanaf 50 gaan ze op pensioen, worden ze vaker ziek,...)
Hmm.. daar heb je idd gelijk in. Heb nog niet zo veel file ervaring (rij eigelijk nooit auto) Maar als het echt het probleem is dat ze je helemaal niet zien, dan kan je idd beter je grootlicht aanzetten. Alarmlichten heb ik niet dus dat is niet echt een optie.

Gelukkig zijn er ook noeg genoeg automobilisten die voor je aan de kant gaan en die je WEL zien, en die krijgen altijd de welverdiende hand :*)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Oei oei, als ik zo naar de website van Schnitz kijk dan zie ik toch zoveel lekkers. "Isnigoevoormijngeldbuidel"-gevoel krijgt :(

Maar oh, wat lekker. Die 102.5mm JE zuiger zou ik toch maar al te graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

M3rcury schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:16:
[...]

Hmm.. daar heb je idd gelijk in. Heb nog niet zo veel file ervaring (rij eigelijk nooit auto) Maar als het echt het probleem is dat ze je helemaal niet zien, dan kan je idd beter je grootlicht aanzetten. Alarmlichten heb ik niet dus dat is niet echt een optie.

Gelukkig zijn er ook noeg genoeg automobilisten die voor je aan de kant gaan en die je WEL zien, en die krijgen altijd de welverdiende hand :*)
Alarmlichten doet niet zoveel. Die zie je quasi niet van ver door het normale licht wat veelfeller schijnt (met groot licht al helemaal, dan is het gewoon 1 bol licht die aankomt).

Ik zet ze zelfs trouwens wel aan.

Mijn route (lummen - leuven) valt goed mee qua blikkers. 95% rijdt al mooi helemaal links (lniker) en helemaal rechts (rechter vak). Daar blijf je bezig met groeten; het handje is voor degenen die echt nog aan de kant draaien als je af komt, of van dievrachtwagens die half de pechstrook op rijden voor je O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

M3rcury schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:32:
[...]

Het kan mij geen fuck schelen of ze mijn snelheid niet in kunnen schatten, als ze maar opzouten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

In de file maakt het idd weinig uit of ze je snelheid in kunnen schatten maar puur dat ze je zien, maar onder gewone omstandigheden ben je een mongool als je altijd met grootlicht rijdt.
Dan moet je wat aan je rijstijl/plaats op de weg doen als ze je niet zien.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
4x2 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:59:
In de file maakt het idd weinig uit of ze je snelheid in kunnen schatten maar puur dat ze je zien, maar onder gewone omstandigheden ben je een mongool als je altijd met grootlicht rijdt.
of er gewoon zorgen dat je een hyperreflecterende fiets hebt (dan heb je ook geen last meer van flitspalen aangezien de foto's dan overbelicht zijn :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

4x2 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:59:
Inderdaad. Motards die met groot licht tegemoet komen als er geen file is krijgen groot licht terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rij niet met groot licht (ook niet in de file) omdat je dan enkel licht ziet.
Ik zie dan zelf ook niet of diegene hard of zacht rijd en op hoeveel afstand.

Voorbeeld waar ik zelf van opkeek: 80km-weg. Dacht op gegeven moment dat er een motor achter zat. zag een heldere enkele lichtbron -dacht ik-. Kijk ik later ff achterom.. geen motor. Kijk weer ff later in mn spiegels, was het een auto die eerder met groot licht reed en inmiddels gewoon licht voerde :) Ik zie echt amper afstand dan.. was ook een onverlichte weg in het pikdonker trouwens.

In de file rij ik met gewoon licht + een knippertje (links). Heb helaas geen alarmlichten maar merk wel echt verschil in opzij-ga-gedrag tussen enkel licht en licht + knippertje. Groot vind ik ook beetje aso.

Zag trouwens niet lang terug een verlichting die mij echt perfect leek:
De motor in kwestie (bmw volgens mij) reed met 75% licht + beide knippers continu op 50% ofzo. Vond het echt mega-duidelijk! Dat wil ik ook _/-\o_ Superduidelijk: motor + snelheid etc.
Dacht dat ik ook eens zoiets had gezien van Philips.. maar kan me vergissen. Ben ook beniewd naar de legaliteit van beide-knippers-continu-50%, iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

justice strike schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:10:
[...]

of er gewoon zorgen dat je een hyperreflecterende fiets hebt (dan heb je ook geen last meer van flitspalen aangezien de foto's dan overbelicht zijn :))
Dan word je aangezien voor een zonneschittering en rijden mensen je plat met hun hand boven hun ogen.
Ook niet echt handig.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
mijn eerste fiets is een feit
Honda NX250 simpel en klein.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Motor/P1010019.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Motor/P1010018.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Motor/Afb270.jpg

motivatie tot aankoop
goedkoop,
makkelijk in onderhoud
lekker zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
nice, zonder verlaagde zit (ff pesten :P)

hoeveel wassie?

[ Voor 87% gewijzigd door justice strike op 28-10-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Een keertje eerder op gereden; dat is een heel leuk "stadsflitsertje".

* teacher zegt; mat zwart rollen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

ik ben ook aan het kijken naar een 400/450/500cc een cylindertje met open demper op 25 kw voor "erbij" rijd nu gpx 250 r maar wil dara deze winter voorvork van open halen en reviseren, remmen reviseren etc :) en het geluid van die grote 1cylinders is zo leuk he :P (en daar durf ik rustig in de sneeuw mee te rijden, das vallen, op staan en weer gas geven :P mn gpx heet wat meer plastic

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wd200 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

motivatie tot aankoop
goedkoop,
makkelijk in onderhoud
lekker zuinig.
Zie ik dat goed, heeft ding achter trommelremmen?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:30:
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
[...]

ik denk dat je dat idd goed ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
[...]

ja idd trommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

teacher schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:18:
Een keertje eerder op gereden; dat is een heel leuk "stadsflitsertje".

* teacher zegt; mat zwart rollen :Y
Das zonde, dit is zo te zien een supernette, moet je zuinig op zijn.
Mijne doet het trouwens ook weer, alleen wat is zo'n kreng plotseling traag als je van die VFR af komt :+
Njaa, verkoop m toch, helaas niet aan meneer appel :P
[...]

Dat zie je verkeerd, het is er nl maar 1 :+
Oke, met 2 schoentjes, dat wel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Al bijna nostalgie voor mij :). Dat was mijn lesfiets. Prima voor in de stad en buitenwegen/dijkjes, maar op de snelweg krijg je lamme armen.... dat was goed vasthouden en meesteppen om mee te komen met de auto's (vrachtwagens inhalen was ook spannend, kreeg je ineens een klap naar rechts als je er langs was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
nou net les gehad, en het voor elkaar gekregen mij instructrice kwijt te raken :) afijn, ik heb dus een tijdje in mijn eentje gereden onderweg naar het oefen terrein. Stuk binnendoor, stuk buiten, stukje snelweg alles wel zo'n beetje gehad.

afijn ik heb er vertrouwen in voor as maandag (AVB). Ik denk wel dat ik het ga halen. het vervelendste vandaag was het uitrijden bij een parkeervak en de precisie stop (net 10cm ervoor of omlaag kijken) maar het gaat wel goed over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
justice strike schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:40:
nou net les gehad, en het voor elkaar gekregen mij instructrice kwijt te raken :)
Eindelijk een keer gas geven of had ze gewoon panne? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Chevy454 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:06:
[...]

Eindelijk een keer gas geven of had ze gewoon panne? >:)
ik reed gewoon netjes 90 waar je 80 mocht :)

probleem zat hem in de communicatie. De radio doet het niet echt heel erg goed. op een gegeven moment zei ze dat we rechtsaf moesten, maar dat kwam niet door bij mij, dus ik reed gewoon recht door. Gestopt bij het eerste tankstation, waar ze geen telefoon hadden. maar later maar besloten om zelf gewoon door te gaan naar het terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe :) En was ze daar niet een beetje om geschrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:36:
Hehe :) En was ze daar niet een beetje om geschrokken?
neu niet echt, ze vroeg zich af waarom ik niet eerder doorgereden ben naar het oefenterrein. Ik moet zeggen dat het wel echt leuk is om alleen een beetje te cruisen :P en dat het papiertje echt maar alleen voor de show is. immers als je aan het lessen bent dan bepaal je zelf ook of je wel ofniet veilig rijdt, je krijgt wel aanwijzingen. Maar als je niet over je schouder kijkt en je wil gaan inhalen dan komen die aanwijzingen wel gewoon te laat.

[ Voor 41% gewijzigd door justice strike op 28-10-2006 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het hele punt aan lessen is om dat soort dingen een automatisme te laten worden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
wd200 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

motivatie tot aankoop
goedkoop,
makkelijk in onderhoud
lekker zuinig.
Cool, zit zelf ook aan een NX te denken... wil mn GS500 verkopen en dus voor zo'n stampende 1-pitter gaan. Hoeveel km staat er op de teller? en hoeveel ga je er het 1e half jaar bij zetten? ;)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
4x2 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:14:
Het hele punt aan lessen is om dat soort dingen een automatisme te laten worden.
ja, dat begrijp ik. Ik wil ook niet zeggen dat er niet gelest moet worden, maar voor mij is het voor het avd gewoon wat minder spannend dan avb. Omdat ik van het avd al weet dat ik dat al beheers. De fouten die ik maak bij het motorrijden zijn niet dramatisch, maar wel gewoon puntjes waar ik aan moet werken. Voornamelijk het verschil tussen autorijden en motorrijden is iets waar ik me beter van bewust moet zijn. Het feit dat ik moet invoegen VOOR een andere auto en niet achter een auto. Het uitbuiten van je voordeel in acceleratie en wendbaarheid. Dat zijn de dingen die ik "fout" doe.

Ik reed in het begin motor alsof het een auto was, nu begin ik meer te rijden zoals je dat zou moeten doen op een motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

justice strike schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:31:
Omdat ik van het avd al weet dat ik dat al beheers.
Daar moet je mee opletten, je moet altijd denken dat je nog een beginner bent die fouten maakt (wat je ook bent en ook doet).
Voornamelijk het verschil tussen autorijden en motorrijden is iets waar ik me beter van bewust moet zijn. Het feit dat ik moet invoegen VOOR een andere auto en niet achter een auto. Het uitbuiten van je voordeel in acceleratie en wendbaarheid. Dat zijn de dingen die ik "fout" doe.
Dan beheers je het dus niet, dat zijn gewoon, tesamen met de plaats op de weg, juist de belangrijkste punten van het motorrijden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Succes, je zult het nodig hebben :X Je moet het gas leren open trekken, dan leer je heel snel wat je moet wel of niet moet doen. Kijken over je schouder moet je altijd doen, je acceleratievermogen moet je ook altijd benutten.

Zeg nou eens eerlijk justice strike, heb je die lesmotor (CB500 / ER-5) nu al een keer tot 7000rpm getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:50:
Succes, je zult het nodig hebben :X Je moet het gas leren open trekken, dan leer je heel snel wat je moet wel of niet moet doen. Kijken over je schouder moet je altijd doen, je acceleratievermogen moet je ook altijd benutten.

Zeg nou eens eerlijk justice strike, heb je die lesmotor (CB500 / ER-5) nu al een keer tot 7000rpm getrokken?
kijken over je schouder? als je een beetje het acceleratievermogen van je motor gebruikt hoef je echt niet over je schouder te kijken.. dan zit er echt niemand naast/achter je..
immers als je aan het lessen bent dan bepaal je zelf ook of je wel ofniet veilig rijdt, je krijgt wel aanwijzingen.
Als je denkt dat je na het behalen van je motorrijbewijs kunt motorrijden kom je echt bedrogen uit. Dan heb je genoeg kennis om in theorie redelijk veilig de weg op te kunnen (inderdaad kijken en auto's van rechts voorrang verlenen enzo). Maar een beetje leuk leren rijden doe je alleen door kilometers te maken en ervaring op te doen.
Ik reed in het begin motor alsof het een auto was, nu begin ik meer te rijden zoals je dat zou moeten doen op een motor.
Ja. auto's hellen zo beroerd over in de bocht he.. En wheelies maken is ook wat lastig met een auto.

behalve met dragracers misschien.
Afbeeldingslocatie: http://www.sssa.se/upload/mina%20bilder/Galleri/Sundsvall/Ari%20Wheelie%20left%20AM050618-136w.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door FragDaddy op 28-10-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
4x2 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:47:
[...]

Daar moet je mee opletten, je moet altijd denken dat je nog een beginner bent die fouten maakt (wat je ook bent en ook doet).
ok ik zeg het verkeerd. Ik beheers avd niet, maar ik weet wel hoe ik moet kijken in het verkeer. Dat is al een pre. En inderdaad altijd denken dat je fouten maakt want ik maak ook fouten en dat ontken ik ook niet.
[...]

Dan beheers je het dus niet, dat zijn gewoon, tesamen met de plaats op de weg, juist de belangrijkste punten van het motorrijden.
yup zoals ik al zei ik heb het verkeerd geformuleerd.
Chevy454 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:50:
yup dat is echt iets wat ik moet leren doen. Het is gewoon anders dan autorijden.
yup vandaag nog, maar ik gebruik mijn motorvermogen niet met volle overtuiging, vandaag ging ik nog achter een auto invoege omdat ik gewoon inschatte dat dat veiliger was. Ik moet over die drempel heen komen.
FragDaddy schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:22:
[...]

kijken over je schouder? als je een beetje het acceleratievermogen van je motor gebruikt hoef je echt niet over je schouder te kijken.. dan zit er echt niemand naast/achter je..
je moet weten dat er niemand naast je zit, je moet niet denken dat er niemand naast je zit. Voor hetzelfde geld wil er iemand uitvoegen en komt hij van een andere baan, dan ben je echt de sjaak als je dan invoegt.
[...]

Als je denkt dat je na het behalen van je motorrijbewijs kunt motorrijden kom je echt bedrogen uit. Dan heb je genoeg kennis om in theorie redelijk veilig de weg op te kunnen (inderdaad kijken en auto's van rechts voorrang verlenen enzo). Maar een beetje leuk leren rijden doe je alleen door kilometers te maken en ervaring op te doen.
dat is waar, maar dat is niet anders dan bij autorijden. Daar moet je ook gewoon km maken. Ik zie dat ik echt een fout heb gemaakt in mijn formulering. Ik wilde alleen aangeven dat ik nu niet meer zo erg opkijk tegen het avd als ik voorheen deed, het is gewoon een knopje dat omgeschakeld is.

[ Voor 65% gewijzigd door justice strike op 28-10-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
justice strike schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:30:
[...]

ok ik zeg het verkeerd. Ik beheers avd niet, maar ik weet wel hoe ik moet kijken in het verkeer. Dat is al een pre. En inderdaad altijd denken dat je fouten maakt want ik maak ook fouten en dat ontken ik ook niet.

[...]

yup zoals ik al zei ik heb het verkeerd geformuleerd.
Zolang je maar KIJKT (wat jij dus volgens eigen zeggen doet) is er weinig aan de hand want dan zie je alles vantevoren aankomen en kun je daar op anticiperen. Kijken is het belangrijkste! Dus..
yup vandaag nog, maar ik gebruik mijn motorvermogen niet met volle overtuiging, vandaag ging ik nog achter een auto invoege omdat ik gewoon inschatte dat dat veiliger was. Ik moet over die drempel heen komen.
Dat is toch geen probleem? je mag best achter een auto invoegen. Je moet alleen wel met zelfvertrouwen rijden. Als je elke keer zoiets hebt van WAT ENG WAT ENG.. dan is het niet prettig rijden.. nu niet en zeker niet als je je rijbewijs hebt.
je moet weten dat er niemand naast je zit, je moet niet denken dat er niemand naast je zit.
Als ik gas geef.. echt gas geef bij de stoplichten of bij het invoegen op de snelweg ofzo.. dan hoef ik niet te kijken dan 'weet' ik dat er niemand naast me zit. Je mag wel een fucking lambo gallardo meebrengen wil je dat nog een beetje bijsloffen.. Je moet je voorstellen dat als je met een motor volgas bij de stoplichten wegrijdt en na 10 seconden omkijkt, je alleen heel in de verte nog een paar koplampjes van andere auto's ziet.. dan ben je echt VER WEG. Invoegen op de snelweg ook.. Als ik een beetje gas geef rij ik 210, 220 tegen de tijd dat ik invoeg... Denk je echt dat er dan iemand naast me rijdt die ik niet net daarvoor rechts heb ingehaald?

natuurlijk kijk ik altijd goed om me heen.

[ Voor 55% gewijzigd door FragDaddy op 28-10-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Yonni schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:21:
[...]

Cool, zit zelf ook aan een NX te denken... wil mn GS500 verkopen en dus voor zo'n stampende 1-pitter gaan. Hoeveel km staat er op de teller? en hoeveel ga je er het 1e half jaar bij zetten? ;)
staat nu 43k op.
eerste half jaar winter komt er aan :P..
geen idee hoeveel daar bij gaat komen

GS verkopen :o zonde, daar was ik naar op zoek maar net buiten me budget.
waarom zou je willen ? gs ook 25 kw ?

[ Voor 12% gewijzigd door wd200 op 29-10-2006 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
FragDaddy schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:34:
[...]

Zolang je maar KIJKT (wat jij dus volgens eigen zeggen doet) is er weinig aan de hand want dan zie je alles vantevoren aankomen en kun je daar op anticiperen. Kijken is het belangrijkste! Dus..
ja dat doe ik wel, althans ik moet zeker weten dat er niets naast me zit voordat ik een bocht of zijdelingse verplaatsing maak. Het enige wat ik er echt in moet drammen is dat ik bij een bocht naar links ook eerst in mijn rechter spiegel moet kijken. Dus rechts links dode hoek. Op het moment kijk ik alleen links en dan dode hoek (bij een bocht naar links). Een beetje gewenning van de auto. Daar kijk ik alleen in de binnenspiegel en de buitenspiegel van de kant waar ik heen wil.
[...]

Dat is toch geen probleem? je mag best achter een auto invoegen. Je moet alleen wel met zelfvertrouwen rijden. Als je elke keer zoiets hebt van WAT ENG WAT ENG.. dan is het niet prettig rijden.. nu niet en zeker niet als je je rijbewijs hebt.
mijn instructrice wil gewoon dat ik die gashendel meer gebruik. Dat ik voor auto's invoeg en niet erachter. Ik schat alles nogal wat safe in. waar ik in kan halen voor het invoegen kies ik ervoor om eerder in te voegen ipv meteen in te halen.
[...]

Als ik gas geef.. echt gas geef bij de stoplichten of bij het invoegen op de snelweg ofzo.. dan hoef ik niet te kijken dan 'weet' ik dat er niemand naast me zit. Je mag wel een fucking lambo gallardo meebrengen wil je dat nog een beetje bijsloffen.. Je moet je voorstellen dat als je met een motor volgas bij de stoplichten wegrijdt en na 10 seconden omkijkt, je alleen heel in de verte nog een paar koplampjes van andere auto's ziet.. dan ben je echt VER WEG. Invoegen op de snelweg ook.. Als ik een beetje gas geef rij ik 210, 220 tegen de tijd dat ik invoeg... Denk je echt dat er dan iemand naast me rijdt die ik niet net daarvoor rechts heb ingehaald?
als er een mongool in een blik opeens met 3 banen tegelijk wil uitvoegen dan zorgt dat voor een hele nare en gevaarlijke situatie. De kans dat je hem ziet is aanwezig, maar de kans dat je hem niet ziet en hij in je dode hoek zit is natuurlijk ook aanwezig.

overigens is met 210/220 invoegen op een snelweg waar je maar 120 mag rijden ontzettend gevaarlijk. Ik denk niet dat ik dat gauw zou doen, ook omdat ik dan mijn rijbewijs kwijt ben als ik gepakt zou worden. Ik denk ook niet dat ik zou slagen voor avd als ik dat zou doen. voor mij is het dus vooralsnog dat ik in mijn dode hoek moet kijken omdat daar nu eenmaal voor mij nog wat gevaar zit.

[ Voor 10% gewijzigd door justice strike op 29-10-2006 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
vandaag langzame, snelle slalom, 8je, halve draai gedaan..

ging wel weer lekker. Vorige les ging kut wegens een teveel aan drank de avond ervoor, maar het ging nu wel lekker

ondanks maar 3 uur slaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

justice strike schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 01:56:
overigens is met 210/220 invoegen op een snelweg waar je maar 120 mag rijden ontzettend gevaarlijk.
Wrom ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
418O2 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 03:42:
vandaag langzame, snelle slalom, 8je, halve draai gedaan..

ging wel weer lekker. Vorige les ging kut wegens een teveel aan drank de avond ervoor, maar het ging nu wel lekker

ondanks maar 3 uur slaap
Let je wel op met die drank? Als je de avond ervoor (te)veel drinkt kan het best zijn dat je de hele ochtend en een deel van de middag (afhankelijk van wanneer je gestopt bent met drinken) nog teveel alcohol in je bloed hebt zitten om te mogen rijden. Ook als dat niet zo is en je bent zo brak dat je zelf al vindt dat je minder goed rijdt.... Ik weet niet of dat gezond is. Persoonlijk ga ik niet eens rijden als ik me niet top-fit voel. Omdat ik weet dat mijn reactiesnelheid dan terugloopt.
Op het moment kijk ik alleen links en dan dode hoek (bij een bocht naar links). Een beetje gewenning van de auto. Daar kijk ik alleen in de binnenspiegel en de buitenspiegel van de kant waar ik heen wil.
Ik hoop dat je in de auto ook je dode hoek mee pakt :? ;)

Het gaat niet alleen om spiegelen maar ook om (ver) voor je uit kijken. Dat klinkt makkelijk, maar negen van de tien automobilisten kijkt maar een paar meter voor zich uit. Hoogstens naar de auto voor hem en vaak zelfs dat nog niet eens.

Als motorrijder MOET je veel verder vooruit kijken. Niet alleen op de snelweg een aantal auto's (zeg even 100-200mtr) voor je uitkijken maar zeker ook op andere wegen. Bij kruisingen bijvoorbeeld moet je 2e natuur zijn dat je al ver vantevoren nagedacht hebt van "ok, als er nu een auto uit die kruising zou komen, hoe zou ik dan uitwijken.. nu kan ik nog veilig remmen... ok nu ben ik zo dicht op de kruising dat remmen niet meer werkt, waarnaartoe kan ik uitwijken als er nu nog een auto uit zou schieten.." of "ok daar staat een auto stil.. stel dat hij me niet ziet aankomen.. waarheen kan ik uitwijken als hij nu de weg op draait.." of "er rijdt een auto voor me, die wil ik inhalen... weet ik ZEKER dat er geen zijweg is waar hij in kan draaien of waar een andere auto uit kan komen.. geen zijweg, ook geen uitrit, zandpad of platgetrapt stukkie gras? wordt ikzelf niet net ingehaald (spiegels) ok.. dan terugschakelen en heel rap erlangs.. niet aarzelen maar snel inhalen.. snel uit die gevaarlijke situatie van het inhalen"

Geloof het of niet, maar dit gedrag heeft letterlijk al een keer of 10 mijn leven gered. Ik heb al zeker 10 keer in mijn motor-leven in een situatie gezeten dat er voor mij een auto de weg op draaide, afsloeg zonder richting aan te geven of mij geen voorrang verleende omdat ze je gewoon domweg NIET ZIEN. Als je dan zelf niet al in je hoofd VERWACHT dat ze dat gaan doen, dan zit je er bovenop. En echt niet alleen als je hard rijdt. Want in een potentieel gevaarlijke situatie (waarbij er dus een auto voor mijn neus zou kunnen belanden als er iemand even niet goed oplet) haal ik meteen alle snelheid uit de motor.
als er een mongool in een blik opeens met 3 banen tegelijk wil uitvoegen dan zorgt dat voor een hele nare en gevaarlijke situatie. De kans dat je hem ziet is aanwezig, maar de kans dat je hem niet ziet en hij in je dode hoek zit is natuurlijk ook aanwezig.
Zie hierboven: Dan heb ik dat (als het goed is:X) al zien aankomen voordat ie nog maar 1 baan over was, ben ik er al ver voorbij of rij ik al op de vluchtstrook tegen de tijd dat hij de invoeg/uitvoegstrook bereikt.
overigens is met 210/220 invoegen op een snelweg waar je maar 120 mag rijden ontzettend gevaarlijk. Ik denk niet dat ik dat gauw zou doen, ook omdat ik dan mijn rijbewijs kwijt ben als ik gepakt zou worden.
Ja dat dacht ik vroeger ook. Maarja ik rij voornamelijk motor voor de adrenaline-kick. Het vervelende is dat je naar verloop van tijd meer ervaring je krijgt en 'beter' gaat rijden. Beter tussen aanhalingstekens want ik beheers een paar truukjes maar zal lang niet zo goed/netjes rijden als bijvoorbeeld een Dinx die zo'n beetje elke dag op de motor zit.

De kick die ik vroeger kreeg bij het (proberen van) het maken van een knee-down op een rotonde ofzo, krijg ik niet meer omdat ik nu al een paar jaar standaard bij zo'n beetje elke rotonde dat truukje doe. Tja dan ga je op een gegeven moment wat spannenders doen. En met 210 invoegen is een van de minder extreme dingen.. laat ik het zo zeggen. Ik ga geen beschrijving geven van wat ik allemaal doe op de motor, want ik weet niet wie er mee leest en ik ga mezelf niet aan het kruis nagelen. Snel invoege, das gewoon duf het gas erop zetten en vasthouden.

Natuurlijk zit er een risico aan (en niet alleen voor het rijbewijs), dat besef ik ook. Maar aan alle dingen waar je een kick van krijgt zit een risico, anders zou je er geen kick van krijgen. En als ik niet motorrij ben ik best een saaie l*l. Dus.. je moet toch iets doen in je leven om het bloed stromende te krijgen? Niet dan? Daarom is de wintertijd voor mij zo'n klote periode. Dan kan er niet (fatsoenlijk) gereden worden. Oh well.
mijn instructrice wil gewoon dat ik die gashendel meer gebruik.
goh. Dat laat je je toch geen 2x zeggen.... GAAAAAAAAS :+

[ Voor 130% gewijzigd door FragDaddy op 29-10-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
FragDaddy schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:28:
[...]

Let je wel op met die drank? Als je de avond ervoor (te)veel drinkt kan het best zijn dat je de hele ochtend en een deel van de middag (afhankelijk van wanneer je gestopt bent met drinken) nog teveel alcohol in je bloed hebt zitten om te mogen rijden. Ook als dat niet zo is en je bent zo brak dat je zelf al vindt dat je minder goed rijdt.... Ik weet niet of dat gezond is. Persoonlijk ga ik niet eens rijden als ik me niet top-fit voel. Omdat ik weet dat mijn reactiesnelheid dan terugloopt.
Ik doe het in de regel ook niet. En nu zeker niet meer. Mijn hele evenwicht was zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
FragDaddy schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:28:
[...]

Ik hoop dat je in de auto ook je dode hoek mee pakt :? ;)
dode hoek pak ik mee
Het gaat niet alleen om spiegelen maar ook om (ver) voor je uit kijken. Dat klinkt makkelijk, maar negen van de tien automobilisten kijkt maar een paar meter voor zich uit. Hoogstens naar de auto voor hem en vaak zelfs dat nog niet eens.

Als motorrijder MOET je veel verder vooruit kijken. Niet alleen op de snelweg een aantal auto's (zeg even 100-200mtr) voor je uitkijken maar zeker ook op andere wegen. Bij kruisingen bijvoorbeeld moet je 2e natuur zijn dat je al ver vantevoren nagedacht hebt van "ok, als er nu een auto uit die kruising zou komen, hoe zou ik dan uitwijken.. nu kan ik nog veilig remmen... ok nu ben ik zo dicht op de kruising dat remmen niet meer werkt, waarnaartoe kan ik uitwijken als er nu nog een auto uit zou schieten.." of "ok daar staat een auto stil.. stel dat hij me niet ziet aankomen.. waarheen kan ik uitwijken als hij nu de weg op draait.." of "er rijdt een auto voor me, die wil ik inhalen... weet ik ZEKER dat er geen zijweg is waar hij in kan draaien of waar een andere auto uit kan komen.. geen zijweg, ook geen uitrit, zandpad of platgetrapt stukkie gras? wordt ikzelf niet net ingehaald (spiegels) ok.. dan terugschakelen en heel rap erlangs.. niet aarzelen maar snel inhalen.. snel uit die gevaarlijke situatie van het inhalen"

Geloof het of niet, maar dit gedrag heeft letterlijk al een keer of 10 mijn leven gered. Ik heb al zeker 10 keer in mijn motor-leven in een situatie gezeten dat er voor mij een auto de weg op draaide, afsloeg zonder richting aan te geven of mij geen voorrang verleende omdat ze je gewoon domweg NIET ZIEN. Als je dan zelf niet al in je hoofd VERWACHT dat ze dat gaan doen, dan zit je er bovenop. En echt niet alleen als je hard rijdt. Want in een potentieel gevaarlijke situatie (waarbij er dus een auto voor mijn neus zou kunnen belanden als er iemand even niet goed oplet) haal ik meteen alle snelheid uit de motor.
ver vooruit kijken doe ik wel, maar misschien niet altijd goed, of dan bedenk ik me een situatie in die waarschijnlijk is en dan pakt de situatie anders uit. Maar echt anticiperen op het gedrag doe ik veel minder en meestal ook niet erg bewust. Het zijn meer onbewuste handelingen.
[...]

Zie hierboven: Dan heb ik dat (als het goed is:X) al zien aankomen voordat ie nog maar 1 baan over was, ben ik er al ver voorbij of rij ik al op de vluchtstrook tegen de tijd dat hij de invoeg/uitvoegstrook bereikt.
das iets wat jij dan beheerst, maar ik niet. Ik moet ook zeggen dat ik ook in de situatie ben geweest dat ik ZEKER wist dat er niemand zou komen van links, maar dat ik toch geschept ben in zo'n situatie. Vandaar dat ik er niet zo happig op ben om niet te kijken.
[...]

Ja dat dacht ik vroeger ook. Maarja ik rij voornamelijk motor voor de adrenaline-kick. Het vervelende is dat je naar verloop van tijd meer ervaring je krijgt en 'beter' gaat rijden. Beter tussen aanhalingstekens want ik beheers een paar truukjes maar zal lang niet zo goed/netjes rijden als bijvoorbeeld een Dinx die zo'n beetje elke dag op de motor zit.

De kick die ik vroeger kreeg bij het (proberen van) het maken van een knee-down op een rotonde ofzo, krijg ik niet meer omdat ik nu al een paar jaar standaard bij zo'n beetje elke rotonde dat truukje doe. Tja dan ga je op een gegeven moment wat spannenders doen. En met 210 invoegen is een van de minder extreme dingen.. laat ik het zo zeggen. Ik ga geen beschrijving geven van wat ik allemaal doe op de motor, want ik weet niet wie er mee leest en ik ga mezelf niet aan het kruis nagelen. Snel invoege, das gewoon duf het gas erop zetten en vasthouden.

Natuurlijk zit er een risico aan (en niet alleen voor het rijbewijs), dat besef ik ook. Maar aan alle dingen waar je een kick van krijgt zit een risico, anders zou je er geen kick van krijgen. En als ik niet motorrij ben ik best een saaie l*l. Dus.. je moet toch iets doen in je leven om het bloed stromende te krijgen? Niet dan? Daarom is de wintertijd voor mij zo'n klote periode. Dan kan er niet (fatsoenlijk) gereden worden. Oh well.
in de winter kun je ook rijden. Motorrijden doe ik niet voor de kick (maar het is er wel :)) Dus ik ga niet de grenzen van mijn kunnen opzoeken. Daarbij zal ik de komende 5 jaar met een beginnersrijbewijs vast zitten :S. Anyway voor mij moet een motor, naast dat het leuk is, ook nuttig zijn. Ik ben nog niet toe aan het kopen van een auto, ik moet mijn verkeerservaring op pijl blijven houden, dat is mijn motivatie.

Het motorrijden geeft me een uniek beeld op het verkeer wat je niet krijgt in een auto, en daarbij is het leuk. Verder wil ik de motor ook functioneel gebruiken, en niet alleen voor de lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
justice strike schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:38:
ver vooruit kijken doe ik wel, maar misschien niet altijd goed, of dan bedenk ik me een situatie in die waarschijnlijk is en dan pakt de situatie anders uit. Maar echt anticiperen op het gedrag doe ik veel minder en meestal ook niet erg bewust. Het zijn meer onbewuste handelingen.
Waarom anticipeer je niet (bewust) dan? Lijkt me vrij belangrijk.
in de winter kun je ook rijden. Motorrijden doe ik niet voor de kick (maar het is er wel :)) Dus ik ga niet de grenzen van mijn kunnen opzoeken. Daarbij zal ik de komende 5 jaar met een beginnersrijbewijs vast zitten :S. Anyway voor mij moet een motor, naast dat het leuk is, ook nuttig zijn. Ik ben nog niet toe aan het kopen van een auto, ik moet mijn verkeerservaring op pijl blijven houden, dat is mijn motivatie.
In de winter kun je vaak best woon/werk verkeer doen, maar het sportief rijden dat ik graag doe, daarvoor moet het toch vrij warm zijn. minstens 15 graden, 20 is beter.. Nouja.. die tijden hebben we wel een beetje gehad he. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
FragDaddy schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:25:
[...]

Waarom anticipeer je niet (bewust) dan? Lijkt me vrij belangrijk.
jawel dat doe ik dan soms, maar het pakt dan ook gewoon vaak anders uit dan ik verwacht. Niet dramatisch, maar wel anders
[...]

In de winter kun je vaak best woon/werk verkeer doen, maar het sportief rijden dat ik graag doe, daarvoor moet het toch vrij warm zijn. minstens 15 graden, 20 is beter.. Nouja.. die tijden hebben we wel een beetje gehad he. :(
waarom ga je niet gewoon op het circuit racen als je dat zo leuk vind?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.