Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.356 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 13:18

Yotta

0110101001111010

FragDaddy , als jij wheely's gaat maken 8) hoe heb jij je vering dan afgesteld?
Alles hard, of voor zacht...?
En moet je dan nog aan het stuur trekken ofzo, of heb je zoveel power dat het vanzelf gaat :D

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:01

4x2

lộn xộn quá

FragDaddy schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:03:
Nee, ik bedoel dat ze teveel overlap hebben, niet dat ze helemaal open blijven staan totdat de zuiger ze even dichtdrukt.
Valt dat ook onder desmodromische klepbediening ? :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:44

Zeeuw

5.6

FragDaddy schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:39:
[...]

*informatief verhaal*

Veel plezier ermee!
Hey, bedankt voor je uitgebreide informatie.

Dat ie onder de 8000 toeren aanvoelt als een lesmotor is wel prettig, kan ik een beetje oefenen ;)

Het gaat overigens om deze motor...

Was eigenlijk van plan om er een in Maart '07 aan te schaffen, maar zo'n aanbod kan ik niet voorbij laten gaan. Helemaal niet omdat hij 10km van mij vandaan woont :)

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

@ Chevy454 en FragDaddy
Nogmaals enorm bedankt voor het meedenken _/-\o_

Wilde zelf nog gaan experimenteren met de carburatie door:
Zonder luchtfilter een klein stukje te rijden (eerst al warmrijden met filter) -> armer
Met gedeeltelijk afgetaped luchtfilter rijden -> rijker

Zouden het nog de bougiekappen kunnen zijn?
Het zwevende kleppen verhaal van Fragdaddy vind ik ook niet heel vreemd klinken, maar hij heeft net een grote beurt gehad incl kleppen stellen.. neem aan dat hij dat dan had gemerkt :?
Alhoewel... je hoeft niet aan die veren te zitten om ze te stellen natuurlijk.. gewoon plaatjes wisselen.

Iemand waar ik wel eens mee toer van MF zei ook: "je kan voor de grap eens per cilinder je ontsteking checken door te starten op 3 cilinders en dan je bougies tegen het blok te houden. Maar aangezien hij pas bij veel toeren problemen geeft, weet ik niet of je blok dat leuk vind :/ "

Ga vanmiddag met het luchfilter experimenteren.
Nog andere ideeën? |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 12-10-2006 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 19:19
Ik hoorde gister van een kennis dat het tussentijdse examen (bijzondere verrichtingen) voor de auto maar 1 keer geldig is. Maw als je niet in 1x het daarop volgende praktijk examen haald, dat je tussentijdse examen vervalt en dat je deze zodoende opnieuw moet gaan doen.
Weet iemand of dit ook bij motorexamens het geval is? Ik moet er toch niet aan denken dat ik AVB nog een keer moet gaan doen als ik AVD niet zou halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnoman schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:26:
Ik hoorde gister van een kennis dat het tussentijdse examen (bijzondere verrichtingen) voor de auto maar 1 keer geldig is. Maw als je niet in 1x het daarop volgende praktijk examen haald, dat je tussentijdse examen vervalt en dat je deze zodoende opnieuw moet gaan doen.
Weet iemand of dit ook bij motorexamens het geval is? Ik moet er toch niet aan denken dat ik AVB nog een keer moet gaan doen als ik AVD niet zou halen?
Nog nooit van gehoord.. onzin volgens mij. Misschien voor auto, maar niet voor motor.
Vraag het vor de zekerheid maar aan je rijschool.. maar ik kan het me niet voorstellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 12-10-2006 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:47
ik heb een paar (wazige :? ) foto's van m'n nieuwe dempertjes :P

mmhh, linkje werken dus blijkbaar niet, hier kun je kijken:

http://www.motor-forum.nl...148816/singlepost/5872519

[ Voor 51% gewijzigd door Grolsch op 12-10-2006 08:53 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:00
Yotta schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:59:
FragDaddy , als jij wheely's gaat maken 8) hoe heb jij je vering dan afgesteld?
Alles hard, of voor zacht...?
En moet je dan nog aan het stuur trekken ofzo, of heb je zoveel power dat het vanzelf gaat :D
Aangezien ik geen dedicated stuntrijder ben, maar in principe mijn lol in de bochtjes zoek en daarbij soms wel eens een wheelie trek, heb ik mijn vering ook op bochtjes afgesteld. Redelijk hard, maar niet zo hard als je normaal op het circuit zou hebben ivm slecht wegdek op straat. Wat je ook doet, schrijf je huidige instellingen op voordat je gaat kloten, zodat je altijd weer terug kun naar de oude situatie (waar aan je gewend bent). Een wheelie neerzetten doe je door rustig het gas weer dicht te draaien zodat je voorwiel als het goed is weer zachtjes land. In principe dus geen reden om je vering zachter te zetten.

Aan het stuur trekken heeft bij motoren helemaal geen zin. Je trekt hem nog niet eens uit de veerweg, laat staan van de grond. Je kunt met de meeste sportmotoren in de 1e versnelling gewoon op het gas omhoog. Gewoon vol gas geven en bij ongeveer 2/3 door het toerenbereik komt ie los. Mocht dat niet werken kun je eventueel op dat punt (2/3) even snel gas dicht/gas open doen (even snel binnen een halve seconde). Bij de meeste motoren is de 1e versnelling wel erg zenuwachtig (op 900cc en zwaardere machines is het ronduit link om het zo te doen) dan kun je beter de 2e versnelling gebruiken.

In de 2e versnelling gebruik je meestal de koppeling. Gas geven en bij 2/3 ongeveer even kort de koppeling laten slippen en snel laten opkomen. LET OP: de motor komt dan heel snel omhoog, dus hou je voet boven de achterrem en sta klaar om met je gas te corrigeren. Dit is de manier om je motor omhoog te krijgen omdat je de motor dan heel snel heel hoog kunt 'zetten' en dan met je gas kunt corrigeren.

Bij wheelies gewoon rechtop blijven zitten, niet overdreven naar achter gaan zitten en niet trekken aan het stuur. Als je het voorwiel neerzet het stuur rechthouden. De hoogte van wheelies controleer je altijd met je gas, tenzij je over het balanspunt gaat, dan ga je met je achterrem werken, maar dat soort hoge wheelies halen wij normale stervelingen eigenlijk niet. het balanspunt is het punt waarbij je geen gas meer hoeft te geven om het voorwiel in de lucht te houden, je accelereert niet meer en kunt theoretisch het voorwiel dus eindeloos lang omhoog houden. Mij lukt dit nog niet bewust, soms kom ik "bij toeval" op dat punt maar ik kan het niet op afroep, maar ik kan je wel vertellen dat je op een sportmotor dan zo verticaal zit dat je niet meer over je kuip heen kunt kijken en dat je dan om je kuip heen moet kijken om te zien waar je heen gaat.

Bij hele lange wheelies wordt het belangrijker om je wheelies helemaal recht neer te zetten omdat je voorwiel dan niet of veel langzamer draait dan dat ie zou moeten. Je mist dan het gyroscopisch effect dat het wiel weer in een rechte lijn wil trekken en doordat het wiel zo langzaam draait zal ie bij het raken van de grond in 1x weer snelheid moeten maken. Net zoals een landend vliegtuig komt er dan een rookpluimpje van je voorband als je je wiel weer neerzet. Dit gaat soms ook met wat instabiliteit gepaard.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Zeeuw schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:25:
[...]

Hey, bedankt voor je uitgebreide informatie.

Dat ie onder de 8000 toeren aanvoelt als een lesmotor is wel prettig, kan ik een beetje oefenen ;)

Het gaat overigens om deze motor...

Was eigenlijk van plan om er een in Maart '07 aan te schaffen, maar zo'n aanbod kan ik niet voorbij laten gaan. Helemaal niet omdat hij 10km van mij vandaan woont :)
Mooie motor. (duh. ik heb hem zelf ook.) Hou er wel rekening mee dat de uitlaat die er nu op zit echt vreselijk luid is. Ik vind dat zelf geen probleem en rij ook met zo'n soort pijp, maar als jij wel een sociaal en aangepast persoon bent.... Gelukkig zit de originele pijp er ook bij. Kun je voor de TT of superbikes even de originele pijp erop schroeven (of gezellig met mij mee binnendoor rijden om de geluidscontroles te vermijden)

111.4Pk aan het achterwiel is vrij veel voor een R6. Das dus lekker. Die stuurdemper is ook prettig maar zoals eerder gezegd geen must. Zelfs niet voor echt asociaal rijden. De motor mag best een beetje onder je bewegen.

Ik zou ook even goed kijken hoeveel profiel er nog op die banden zit. Een achterband gaat bij mij 4000km mee en een voorband 8000km. Als de banden half op zijn kun je daar dus in je planning rekening mee houden. Banden zijn een kostenpost als je een beetje kilometers maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 12-10-2006 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
*Snelheidsduivel kwijlt echt van al die supersportverhalen :9~

Wanneer de studie af is en er fulltime gewerkt wordt komt er zeker ook een supersport :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
SnelheidsDuivel schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:09:
*Snelheidsduivel kwijlt echt van al die supersportverhalen :9~

Wanneer de studie af is en er fulltime gewerkt wordt komt er zeker ook een supersport :Y
Ik kan ook een hele lijst met bijna-dood-ervaringen en (ernstige) crashes van vrienden en kennissen noemen om de leuke verhalen wat af te zwakken. :'(

Motorrijden is niet zonder risico en sportief motorrijden op de openbare weg is gewoonweg levensgevaarlijk. Dat ik rij zoals ik rij betekent niet dat het verstandig is en dat ik andere mensen wil aanmoedigen om ook zo te rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door FragDaddy op 12-10-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

FragDaddy schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:39:
[...]

knip

In de 1e versnelling gaat ie bij vol gas vrij snel vrij hoog op het achterwiel (korte fiets met veel vermogen) en in de 2e versnelling wil ie bij vol gas accelereren wel eens vrij heftig met zijn stuur slaan vooral bij slecht wegdek. Een stuurdemper kan helpen, maar is zeker geen must. Dat slaan is geen probleem, bij mij gebeurt het vrij vaak, maar als je dat nog nooit eerder meegemaakt hebt schrik je je helemaal gek. En nee, dit is geen tankslapper, maar gewoon een (speed) wobble. Gebeurt ook bij het scheef neerzetten van wheelies.. Gewoon vol gas (blijven) geven, niets aan de hand. Zolang je maar niet het gas in 1x dichtdraait of de koppeling intrekt ofzo.

knip
Dit had ik dus afgelopen maandag voor het eerst :o

Was in de 2e versnelling rond de 10k rpm en vrij hard aan het optrekken en toen reed ik over een hobbel (richel dus kon er niet omheen) in de weg. Meteen het stuur heen en weer slaan, maar gelukkig kon ik hem met rustig gas los laten en beetje werken met armen tegenhouden.
Je schrikt dan inderdaad wel....pfffff

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
FragDaddy schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:11:
[...]
Ik kan ook een hele lijst met bijna-dood-ervaringen en (ernstige) crashes van vrienden en kennissen noemen om de leuke verhalen wat af te zwakken. :'(

Motorrijden is niet zonder risico en sportief motorrijden op de openbare weg is gewoonweg levensgevaarlijk. Dat ik rij zoals ik rij betekent niet dat het verstandig is en dat ik andere mensen wil aanmoedigen om ook zo te rijden.
Een goede bekende van mij is overleden op de motor door een frontale botsing met een vrachtwagen. Jarenlang ging hij op de motor naar bijna alle Europese GP's, maar toen hij even een stukje ging rijden ging het op een 80km weg gruwelijk mis. Na de botsing met de vrachtwagen vloog de motor in brand. :'(
Van het ongeluk zijn geen getuigen, dus de precieze oorzaak zal nooit boven water komen.
Voor zijn moeder en vader is het extra zwaar, aangezien zijn vader in zijn jonge jaren al een dwarsleasie had opgelopen met het motorcrossen.

En hoewel ik me terdege bewust ben van de gevaren van het motorrijden, blijf ik het geweldig mooi vinden. De kracht van de machine, het geluid en het snelheidsgevoel zorgen bij mij voor een enorme kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Motor rijden is gevaarlijk. Punt. Daar is niks aan te doen en nik aan te veranderen. Je kunt het risico verminderen door circuit ervaring op te doen, VRO cursussen te volgen, goed te anticiperen, veel km's te maken, maar het grootste gevaar zijn de mede weg gebruikers (naast teveel zelfvertrouwen)

Je kunt risico's proberen te vermijden maar dat neemt een stuk de lol weg als je het mij vraagt. Risico hoort erbij. Het is dezelfde risico's die je neemt als je staat in het begin van een nieuwe relatie, je weet niet hoe het gaat, enkel hier betaal je hogere prijs als gebroken hart.

Spanning maakt het leven interresant.

Ik probeerde de discussie met iemand aan te gaan op gezonde manier op motor-forum maar dat ging nogal mis :+ , het is leuk als je alle trucjes kent als kneedown, wheelies, stoppies, maar anticiperen, glijdende motor, blokkerende wielen, noodstop, etc. zijn de dingen waar je echt mee om moet leren gaan. Vooral anticiperen en inzien waar de risico's schuilen, hard rijden op een weg met veel bomen... ok als je boom raakt is het over, maar denk bijv. ook aan he tfeit dat zijstraten jou minder goed zien en dat is een veel groter risico.

Tegemoet komende vrachtwagen (uit zijstraat weg opdraaien, mij niet gezien, mij zien en remmen terwijl hij dus weg blokkeert, compleet weg over gestuurd en andere kant erlangs gereden) moeten ontwijken en het linker voorlicht schampen met je elleboog en met 100km/h door de berm moeten rijden is geen pretje....... zeker niet als die lul daarna door rijd. (en ja ik mocht daar maar 80km/h)

Je hebt stuk geluk nodig maar ook snel na proberen te denken, ik zeg absoluut niet dat ik goed kan motor rijden, doe enkel mijn best om mijn leven te sparen tussen die debielen soms.

[ Voor 16% gewijzigd door Capo op 12-10-2006 13:31 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 07:47:
@ Chevy454 en FragDaddy
Nogmaals enorm bedankt voor het meedenken _/-\o_

Ga vanmiddag met het luchfilter experimenteren.
Gedaan!

En -tromgeroffel- het verschil was daar!
Ik heb misschien een maffe luchtfilterbox.. want het zit zo in elkaar:
[carbs]-[rubbers]-[box met eerste grote vierkante filter]-[bocht naar nauwer deel met kleiner filter-achtig-iets].
Dat laatste heb ik eruitgehaald, de bocht is er nog wel, maar dat laatste ding is eruit. Hierdoor is de opening aan de achterkant waar alle lucht door moet een stuk groter 8)

Nu loop hij nog hetzelfde naar de 5000rpm, dan naar de 7000 gaat niet zo heel mooi (eigenlijk zoals het dus ook al was) maar dan komt het: Dan gaat hij ineens een stuk sneller van 7.000-10.000rpm!! _/-\o_
10.000 haalde hij dus eerst alleen heel misschien in zn 1e, na heel lang schokken en slecht lopen.
nu wil hij best graag van 7 naar 10duizend toeren :*)

Zit nu dus alleen nog een dip halverwege het bereik.. maar denk nu dat de boel te rijk staat.

Is wel leuk, het voelt nu zo (in tweede vesnelling):
2-5 duizend aardig wat 'trek' door flink koppel
5-7 het gaat nu matig/langzaam, maarrr pas op: straks komt het
7-10 jippie, dit gaat flink!

Had net op zeiknat asfalt dat mn achterband zn grip verloor door de tractie bij 7000rpm, dat gebeurde hiervoor dus never-nooit-niet.. goed nieuws, maar ook extra oppassen dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 12-10-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Gauw goed laten afstellen dan.

Grip verliezen op nat wegdek is link maar het kan veroorzaakt worden door die dip, niet door het vermogen maar door het explosieve vermogen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
ZiegoM schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:26:
[...]

Dit had ik dus afgelopen maandag voor het eerst :o

Was in de 2e versnelling rond de 10k rpm en vrij hard aan het optrekken en toen reed ik over een hobbel (richel dus kon er niet omheen) in de weg. Meteen het stuur heen en weer slaan, maar gelukkig kon ik hem met rustig gas los laten en beetje werken met armen tegenhouden.
Je schrikt dan inderdaad wel....pfffff
Went wel dat die fiets een beetje onder je beweegt. Kijk maar eens hoe ze die motoGP en SBK bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Capo schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:18:
Gauw goed laten afstellen dan.

Grip verliezen op nat wegdek is link maar het kan veroorzaakt worden door die dip, niet door het vermogen maar door het explosieve vermogen.
Jep.. net nog even sproeiers gecheckt, zijn origineel (helaas).
Nu dus geen idee wat ik moet afstellen.. alle standaardzaken zijn gedaan:
-carbs gesycnhroniseerd
-carbs gereinigd
-nieuw luchtfilter (dwz, zat er al in, maar ziet er als nieuw uit)
-nieuwe bougies
-kleppen laten stellen
-oliefilter (niet dat dat hier wat mee te maken heeft, maar goed)

Hij zal wel te rijk of te arm staan.. alleen welke van de twee? En als dat zo is.. hoeveel groter of kleinere sproeiers moeten er dan in.. 1&4 zijn nu 88, 2&3: 92 (originele maten)

Bougies kijken heb ik al gedaan.. maar zien er volgens mij goed uit :?
Tijdens dyno kwam er geen (te lage) A/F meting (<10) dan zou hij natuurlijk veel te rijk kunnen staan, maar het kan ook komen door niet-gas-dichte-dempers (aldus Chevy454).
Vanmorgen viel me trouwens wel op dat de linkerpijp meer rookt dan de rechter als de motor koud is (witte rook, dus condens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Maak dat ding in orde en gooi hem op een testbank, anders blijf je klote en loopt ie nooit mooi. Heb dat al zo vaak gezien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

418O2 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:49:
[...]

Ik heb bijna het dubbele betaald. Nee dus.. :(

waar trouwens?
hier is ie 145 euro:
http://www.motorgoedkoop.nl/motor-onderdeel/1074.htm

Ik dacht me te herinneren dat hij vorige week 125 euro was maar misschien vergis ik me.

Mijn vader woont in belgie dus ik kan hem zelf ook hier bestellen:
http://www.gsm.be/gsm/Pro...238&TNL=0&ComesFrom=Right

Promo prijs: 132,30 €
AVB is een jaar geldig en je mag vaker AVD proberen met dezelfde AVB.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 12-10-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:52
Ik hoorde gister van een kennis dat het tussentijdse examen (bijzondere verrichtingen) voor de auto maar 1 keer geldig is.
Dat klopt :)
Maw als je niet in 1x het daarop volgende praktijk examen haald, dat je tussentijdse examen vervalt en dat je deze zodoende opnieuw moet gaan doen.
Dat klopt niet. Een tussentijdse toets is bij het autoexamen niet verplicht. Haal je niet in 1 keer je praktijkexamen dan vervalt je vrijstelling voor bijzondere verrichtingen die je gehaald hebt met de tussentijdse toets, maar het enige gevolg daarvan is dat je op het volgende examen wél je bijzondere verrichtingen moet doen. (en dat is veel fijner want die zijn eenvoudig en de tijd die je er aan kwijt bent kun je niet in andere lastige situaties te steken)
Zoals gezegd: AVB is een jaar geldig, hoevaak je ook je AVD doet :)

...en dinsdag mag ik een poging gaan wagen theorie te halen :9 En dan misschien binnen een aantal weken al AVD...popel...popel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 83626 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:25:
Hij zal wel te rijk of te arm staan.. alleen welke van de twee? En als dat zo is.. hoeveel groter of kleinere sproeiers moeten er dan in.. 1&4 zijn nu 88, 2&3: 92 (originele maten)
Vervang maar eerst de dichting van de uitlaat want zo arm is bepaald normaal

Maar sproeiertje van 88 en 92? Vind ik wat aan de kleine kant maar het kan :) Ik zou eerst de dichting van de uitlaat vervangen wat ik ben er 90% zeker van dat die lekt. Wat ik zou doen is wat Capo voorstelt. Ik mag geen reclame maken maar sommige mensen zijn gewoon goed.

Ruud Frederiks in Goes is redelijk met carbs.
Madracing is redelijk.
Paul Ritzen is gewoon goed met alles :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 17:00
Anoniem: 18437 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:11:
[...]

hier is ie 145 euro:
http://www.motorgoedkoop.nl/motor-onderdeel/1074.htm

Ik dacht me te herinneren dat hij vorige week 125 euro was maar misschien vergis ik me.

Mijn vader woont in belgie dus ik kan hem zelf ook hier bestellen:
http://www.gsm.be/gsm/Pro...238&TNL=0&ComesFrom=Right

Promo prijs: 132,30 €
Dat is een andere helm maat :) Ik heb een RSF2i Impulsion, dat model van die shop is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahw ok :) Hij lijkt er wel op ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 17:00
de adviesprijs van mijn helm op de shark site is ook iets van 299 euro ofzo, dus ik denk dat ik met die 229 euro geen slechte deal heb gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
De links die meph geeft is voor de helm die ik wil. Maarja ik wist niet welke maat ik moest nemen en wilde wel graag even passen, dus ik koop de helm wel bij een winkel. Het is toch die geworden, heb ook shoei helmen gepast maar de meeste vond ik of te druk of te duur (euro of 500 is me toch wat teveel). Die shark helm vond ik gewoon mooi, maar blauw moest wel bestelt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Ja hoor, ik heb een Yamaha R6 gekocht!!

Machtig ding! En goed te berijden als je net 1 week je rijbewijs hebt :P

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Zeeuw schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:45:

Gefeliciteerd. Zie je wel, als je hem onder de 8000 toeren houdt is ie prima te berijden.

Het leuke is dat als je beter gaat rijden je R6 ook 'meegroeit'. Je zult er nu waarschijnlijk nog niet aan moeten denken om met 120+ over een klaverblad te denderen met knie en steppie aan de grond.. Maar hij kan het wel. Geeft zelfs dan nog geen krimp. Je kunt er echt mee racen als Rossi.

Dus.. Kun je mooi begin volgend jaar mee het circuit op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

FragDaddy schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:05:
[...]

Gefeliciteerd. Zie je wel, als je hem onder de 8000 toeren houdt is ie prima te berijden.

Het leuke is dat als je beter gaat rijden je R6 ook 'meegroeit'. Je zult er nu waarschijnlijk nog niet aan moeten denken om met 120+ over een klaverblad te denderen met knie en steppie aan de grond.. Maar hij kan het wel. Geeft zelfs dan nog geen krimp. Je kunt er echt mee racen als Rossi.

Dus.. Kun je mooi begin volgend jaar mee het circuit op :P
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de 6000 toeren al eng vond... :$
Heb em 1x tot de 10.000 getrokken maar toen maar snel weer vaart geminderd...

Maar verder rijdt hij wel heerlijk! Morgen naar een mooi pakkie kijken!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bianca schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:29:
De links die meph geeft is voor de helm die ik wil. Maarja ik wist niet welke maat ik moest nemen en wilde wel graag even passen, dus ik koop de helm wel bij een winkel. Het is toch die geworden, heb ook shoei helmen gepast maar de meeste vond ik of te druk of te duur (euro of 500 is me toch wat teveel). Die shark helm vond ik gewoon mooi, maar blauw moest wel bestelt worden.
Ik heb de helm gepast in de motorshop en ga hem kopen via de site.. Misschien een beetje vals maar ja.. Het scheelt best wel een hoop geld.

Ik ga vanmiddag eindelijk weer lessen na een maand :) Mijn instructeur had de lessen stop gezet omdat het AVB examen te lang duurde en ik ze niet nodig had volgens mij :D 9 november avb ^^

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 14-10-2006 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Laatst online: 08-05 13:18

Yotta

0110101001111010

Zeeuw schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:45:

Nice >:) Ik heb op een R6 een proefritje gemaakt maar vond het te zenuwachtig, heb toen een cbr 600 fs genomen 8)
Heb je een foto van je bike?

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net mijn 2e les gehad, (2 uur lang). Vorige keer was ook 2 uurtjes. We hebben nu alle AVB proeven gedaan en alles ging snel en goed op 1 proef na, en dat is de korte slalom. Daarmee had ik nog een beetje moeite maar met nog een lesje moet die er ook wel inzitten. Gaat dus lekker vlot zo, 13 november AVB :) Overigens les ik wel samen met mijn broertje. Het zijn dus blokken van 4 uur in totaal, om en om rijden en oefenen en van elkaar leren. Werkt echt heel erg goed

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 14-10-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Nou voor mij deze winter geen nieuwe R1 meer. Ik heb mijn geld aan iets anders met wielen uitgegeven. Ook leuk, maar het wheeliet zo matig.

FragDaddy in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."
Zeeuw schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:43:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de 6000 toeren al eng vond... :$
Heb em 1x tot de 10.000 getrokken maar toen maar snel weer vaart geminderd...

Maar verder rijdt hij wel heerlijk! Morgen naar een mooi pakkie kijken!
Gewoon rustig opbouwen. Lekker rijden. Niet bang zijn voor de bochtjes.

[ Voor 20% gewijzigd door FragDaddy op 14-10-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Vandaag een mooi pakje gehaald!
Tevens een foto van de motor!

Klik (link copy+past in browser):

http://www.motor-forum.nl/forum/misc/431126

http://www.motor-forum.nl/forum/misc/431509

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Zeeuw schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:49:
Vandaag een mooi pakje gehaald!
Tevens een foto van de motor!

Klik (link copy+past in browser):

http://www.motor-forum.nl/forum/misc/431126

http://www.motor-forum.nl/forum/misc/431509
COOOOOOOL _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 14:40

Chakotay

Lick here to continue

Erg mooi Zeeuw! Kostda?

* Chakotay heeft a.s. donderdag zijn AVB, wish me luck :)

Ik rij nu wegens wat wisselen met lesmotoren (instructeur deelt de motoren met een andere rijschool) op een Honda VT500. Lekker licht en wendbaar tijdens de oefeningen, maar op de snelweg waait dat ding alle kanten op :p

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Good luck dan :) Laat ons weten hoe je het vond hehe.. Ik mag ook binnenkort :)

@Zeeuw: Leuk speelgoed :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 15-10-2006 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

De motor heb ik voor een goede prijs kunnen kopen...

Alleen het pak, helm en handschoenen waren iets boven het budget..als ik de 15% korting nie had gehad dan had ik het waarschijnlijk niet gedaan!

Maar ja, toch weer een stuk veiliger de weg op! Zo is het ook wel weer!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik heb een nieuwe nr 1 op mijn wishlist voor als ik mijn volledige motorrijbewijs heb:
http://www.kawasaki.co.uk/versys/default.asp?Sub=6545CCE#

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Komt net een vriend (Capo weet wie ik bedoel) zijn nieuwe aanwinst showen.
Ik ken maar 1 woord wat het kan omschrijven: PORNO!!!!

Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/porno/porno1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/porno/porno2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/porno/porno3.jpg

Gefreesde Brembo's van 3000 euro per klauw.

Ik wil ook!

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 11:13

rimpeldinky

nani?

whoa, voor op een circuitracert? of op een nos en turbo vmax? :P
stoppies met een vmax/chopper/flipperkast werk?

[ Voor 28% gewijzigd door rimpeldinky op 15-10-2006 17:28 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Mijn motor kost nog niet zoveel als 1 zo'n klauwtje (stuk minder zelfs) :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
rimpeldinky schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:28:
whoa, voor op een circuitracert? of op een nos en turbo vmax? :P
stoppies met een vmax/chopper/flipperkast werk?
Op een gixxer 1000 :) Ik kan zijn "oude" 500km PVM reminstallatie overnemen voor een "prikje". Alleen moet ik dan ook een andere voorvork met radiale remklauwophanging hebben welke in dat geval dus 50mm Marzocchi poten gingen worden maar die kosten ook weer 1800 euro.

Zo stijgt het kostenplaatje wel hard...

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 15-10-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Chevy454 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 18:28:
[...]
50mm Marzocchi poten gingen worden maar die kosten ook weer 1800 euro.
Yep zoveel kostte mijn motor bijna :) .

Is dat dan met ingebouwde surround installatie of zo? :)
Serieus, wat rechtvaardigt die prijs eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 17:33
Ik heb komende dinsdag een introductie-les bij de ANWB :) Ben benieuwd hoe het bevalt. Wordt misschien wel even sparen voor een studentje, maar het is voor een goed doel ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Is het eigenlijk al zeker of dat europees rijbewijs-spul doorgaat, en zoja wanneer? Als dat inderdaad begin 2007 al zo is moet ik zorgen dat ik dit jaar nog klaar ben... Geen zin om alsnog verplicht 2 jaar licht moeten te rijden, en misschien zelfs wel een extra examen moeten te doen voor zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DieterVDW schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:09:
[...]

Yep zoveel kostte mijn motor bijna :) .

Is dat dan met ingebouwde surround installatie of zo? :)
De prijs is gerechtvaardigd als je het ervoor over hebt.
Denk maar aan nóg sneller geheugen voor je grafische kaart, of toch dat titanium koelblokje voor je northbridge. In de praktijk maakt het geen reet uit, maar je wil het gewoon hebben.. ;+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Het plezier wat je ervan hebt? De feedback van de voorkant, de instellingen voor zowel slow speed als high speed, de kwaliteit van de poten etc...

Ik twijfel nog zo hard :(

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 15-10-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Niets, behalve de p0ser factor..

Als je die poten echter onder een echte (nieuw model) supersport-motor hangt dan heb je er onder een aantal voorwaarden een beetje voordeel van:

-Je moet ze goed af weet te stellen naar je eigen rijgedrag, gewicht en voorkeur
-Je moet een evengoede achterveer hebben
-Je moet zo vreselijk goed kunt rijden dat je niet meer genoeg hebt aan het afstelbereik en de werking van de standaard gemonteerde vering.
-Je moet serieus racen, want als je recreatief op een circuitdag rondrijdt ga je niet zo heel veel geven over die tiende seconde per rondje dat je sneller Assen rond kunt scheuren.
-Oh en je moet natuurlijk een aardig budget hebben.

Even voor de duidelijkheid.. die remklauwen en een aftermarket voorvork van Ohlins, WP of Marzocchi zijn bedoeld voor racers die in bijvoorbeeld EK endurance races, superbike of MotoGP mee rijden. Zelfs vooraan in onze nationale raceklasses (KNMV-cup) zie je dit spul eigenlijk niet.

Het voordeel dat het geeft staat voor de meeste raceklasses niet in verhouding tot de prijs. Aanpassingen aan bestaande vering en remmen (andere veren, andere blokken, andere rempomp) doen ook al heel veel en zijn VEEL goedkoper.

Daarnaast mag je in sommige raceklasses niet eens andere voorvork en remmen monteren, maar moet je het doen met (aangepaste) standaard items.
Het plezier wat je ervan hebt?
Het plezier dat jij er van gaat hebben (en ik ook als ik zo'n voorvork had) is puur om er naar te kijken. (en dat mag want het is mooi speelgoed!)

Je gaat er echt niet beter van motorrijden. Tenzij je stiekum meedoet aan de EK endurance ofzo?

Als ik 1800 euro zou besteden aan mijn motor (voor alleen de vork) om hem beter te laten rijden zou ik mijn motor inruilen, die 1800 euro bijleggen en een nieuwere/betere kopen. Die winst is 100x groter dan een andere vork en andere remmen.

En geloof mij maar, ik heb het getest op een RSV Mille. De standaard uitvoering met gewone vork, remmen en wielen en de R uitvoering met Ohlins vork, Ohlins achterveer, Ohlins stuurdemper, Brembo goldline radiale remklauwen en Marchesini wielen. De R is nog harder geveerd dan de toch al (voor straatgebruik) te hard geveerde normale mille.. En in bochten.. tja. het voelt anders... kan ik harder de bocht door.. vast wel.. durf ik harder de bocht door dan wat de standaard vering aankan.. nope.. Remmen netzo. Tuurlijk remmen die radiale brembo's harder, maar ik zet met de standaard brembo's met mijn wijsvinger de fiets al op het voorwiel. Met de radiale remmen zal ik het waarschijnlijk met mijn pink kunnen doen.. lekker belangrijk..

Een kennis van mij is een tijdje geleden met motor en al over de kop gevlogen toen hij bij een uitwijk maneuvre wat te 'enthousiast' een handvol remmen pakte. Motor is helemaal losgekomen van de grond en precies op zijn kop geland en op kuipruit/kuipframe en kontje tot stilstand geschoven en toen pas omgevallen. En dat waren Tokico 6-zuiger klauwen van.. 12 jaar? oud..

Het is erg mooi om te zien hoor dat spul maar voor het rijden maakt het geen drol uit. echt niet. Tenzij je Rossi heet en het WK wil winnen. Maar voor op straat... Poser 8) (en dat mag best.. dat doen we allemaal)

[ Voor 38% gewijzigd door FragDaddy op 15-10-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:42:
Niets, behalve de p0ser factor..
De voorkant van de Vmax heeft te weinig stijfheid en plooit ook. Daarom dat ze die allemaal bracen om het iets stijver te maken (ik heb de oude 40mm voorkant). De voorkant is voor zijn gewicht ook te licht afgeveerd, de vering moet aangepast alsook de shimming van de catridge.

Het is verre van optimaal die voorkant. Probleem is dat je het allemaal kan oplossen maar dat zijn allemaal lapmiddelen daar de Vmax gewoon een compleet andere voorkant nodig heeft. En dat kan dan een 43mm USD zijn maar de 50mm Marzocchi kosten niet veel meer dan de 43mm variant.

Je kan een andere voorvork van een andere motor erin plaatsen en die gaan verlengen maar je moet dan weer gaan liggen te spelen met andere veren, shimpakket etc... Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor deze optie omdat deze op korte termijn goedkoper is. Op lange termijn wil ik toch die 50mm Marzocchi, die nieuwe gefreesde vorkbodems zijn supergeil.

Alleen maakt Niels me wel hardstikke gek ivm die velgen. Ik wil graag die PVM 5H velgen hebben maar die zijn er enkel voor ketting... Dus dan nog eens die hele Vmax naar ketting ombouwen. Mag ik iets meer als 200km met die Vmax rijden voordat ik die helemaal ombouw? Moet sodeju nog eerst die rearsets in Inventor 11 gaan tekenen hoe ik ze wil hebben voordat ik die achterbrug ga uitwerken :P

Afbeeldingslocatie: http://www.pvm.de/w/pics/products/zubehor/2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvm.de/w/pics/products/zubehor/1.jpg

Ga komende maand eens informeren hoeveel dat deze 2 moeten kosten. Als ze tegen een redelijke prijs kan kopen dan neem ik ze.

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 15-10-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:04:
[...]

De voorkant van de Vmax heeft te weinig stijfheid en plooit ook. Daarom dat ze die allemaal bracen om het iets stijver te maken (ik heb de oude 40mm voorkant). De voorkant is voor zijn gewicht ook te licht afgeveerd, de vering moet aangepast alsook de shimming van de catridge.

Het is verre van optimaal die voorkant. Probleem is dat je het allemaal kan oplossen maar dat zijn allemaal lapmiddelen daar de Vmax gewoon een compleet andere voorkant nodig heeft. En dat kan dan een 43mm USD zijn maar de 50mm Marzocchi kosten niet veel meer dan de 43mm variant.

Je kan een andere voorvork van een andere motor erin plaatsen en die gaan verlengen maar je moet dan weer gaan liggen te spelen met andere veren, shimpakket etc... Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor deze optie omdat deze op korte termijn goedkoper is. Op lange termijn wil ik toch die 50mm Marzocchi, die nieuwe gefreesde vorkbodems zijn supergeil.

Alleen maakt Niels me wel hardstikke gek ivm die velgen. Ik wil graag die PVM 5H velgen hebben maar die zijn er enkel voor ketting... Dus dan nog eens die hele Vmax naar ketting ombouwen. Mag ik iets meer als 200km met die Vmax rijden voordat ik die helemaal ombouw? Moet sodeju nog eerst die rearsets in Inventor 11 gaan tekenen hoe ik ze wil hebben voordat ik die achterbrug ga uitwerken :P

[afbeelding][afbeelding]

Ga komende maand eens informeren hoeveel dat deze 2 moeten kosten. Als ze tegen een redelijke prijs kan kopen dan neem ik ze.
Ik ben nogsteeds van mening dat je met een Vmax gewoon lekker rechtuit moet blijven rijden. Wil je echt de bocht door kun je gewoon beter een supersport motor kopen want hoeveel geld je er ook tegenaan gooit (denk aan die vmaxen van Niels of Max) het blijft een V-max en hoe mooi ik ze ook vind (zeker die van Niels en Max!) als je echt serieus wilt sturen lukt dat gewoon niet. Al was het alleen de grondspeling maar.

En als je dan toch wat wil, koop gewoon een ouwe gixxer vork, verleng hem en zet er andere veren en shims in. Ben je voor 500-600 euro wel klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 16-10-2006 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:00:
Wil je echt de bocht door kun je gewoon beter een supersport motor kopen want hoeveel geld je er ook tegenaan gooit (denk aan die vmaxen van Niels of Max) het blijft een V-max en hoe mooi ik ze ook vind (zeker die van Niels en Max!) als je echt serieus wilt sturen lukt dat gewoon niet. Al was het alleen de grondspeling maar.
Dat klopt maar nu stuurt het totaal niet vanwege de veerbaarheid van het frame. En sinds ik toch wat projecten voor modelering moet maken op school is een motorframe zeker wel intressant ;). Hoe dan ook, de Vmax heeft aan de voorkant een upgrade nodig om te sturen, de achterkant om het stabiel te houden (zo'n ballon rijdt dus als een ballon :+ ).
En als je dan toch wat wil, koop gewoon een ouwe gixxer vork, verleng hem en zet er andere veren en shims in. Ben je voor 500-600 euro wel klaar.
Dat is ook het plan op korte termijn (veel te veel onkosten voor school momenteel). Op lange termijn wil ik toch PVM brake and clutch cylinders, zelfbouw rearsets (die 2 dingen moeten zeker in de lente lukken), PVM wielen met kettingaandrijving en als laatste die poten. Goed dat het mijn motor en ik zelf mag besluiten hoe ik die ga upgraden / pimpen.

Dat jij liever jouw R6 inruilt met bijleg van 1800 euro is zeker jou goed recht. Ik doe dat niet want ik heb geen R6. En als ik een R6 had dan had ik die ingeruild voor een VMX12 :+ Voor het sturen heb ik namelijk nog die andere motor.

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 16-10-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hmm,.. was dit topic eigelijk al weer vergeten 8)7

Vandaag wel mijn eerste kd gemaakt op de rs 125 8)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

gisteren weer gereden, heeeerlijk! veels te weinig tijd om echt te rijden en oefenen, durf nogsteeds geen kd te maken omdat ik met textiel rijd maar het feit dat mn zolen bij de teen beginnen te slijten lijkt me een goed teken.

ook het harder rijden word steeds leuker de (nieuwe) dongense weg hier 3 keer op en neer gereden om die 2 miezerige bochtjes die er in zitten maar zo hard mogelijk te nemen (flauwe bochtjes met een na-knik die stukkie scherper is, dus insturen van de eerste bocht moet met goede snelheid want echt afremmen wil niet meer) nieuw PR, van de 120km/u de bocht uit naar de 140, nu de laatste 20 nog en dan kan motortje niet meer harder :p

wel heerlijk stukje daar, goed overzicht door de hele bocht, geen vangrails en je ziet politie snel genoeg (is 80km weg)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
FragDaddy schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:09:
Nou voor mij deze winter geen nieuwe R1 meer. Ik heb mijn geld aan iets anders met wielen uitgegeven. Ook leuk, maar het wheeliet zo matig.

FragDaddy in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

[...]

Gewoon rustig opbouwen. Lekker rijden. Niet bang zijn voor de bochtjes.
Ik zag eerst enkel die ring, ik denk aap, lelijk ding, ring.. :+

Nette bak kerel!! Doe je goed! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Nou even laten weten, ben naar een 1000k5/k6 gaan kijken die op marktplaats staat met ixil seat pipes

Ik was met 10 minuten weg, niet eens proef gereden.

In mijn ogen had die meer schade gehad als wat de eigenaar vertelde, daarnaast zag ik diverse dingen die ik niet vond kunnen.

Hij had recent schade gehad aan linkerzijde (schakelkant).

Nieuw kuipdeel maar met verkeerde kleur sticker (de R was rood ipv zilvergrijs), kregen het niet goed besteld, kan gebeuren natuurlijk. Volgens eigenaar nieuw schakelpook gedeelte etc.

- Achteras was dermate afgeschaafd dat het niet van klein glijdertje kwam in mijn ogen

- Balhoofdaanslag was op beide kanten stukje lak af

- Blok aan rechterzijde (dus niet waar recent schuifschade was geweest) had een
uitstekend stukje aluminium waar wel een slijpschijf langs af leek te zijn gegaan.

- Achterbrug had lakschade. Volgens eigenaar van spanbanden ( Zolder, Zandvoort en Nordschleiffe )

- Kenteken plaat moest verfrommelt worden om tussen die ixil dempers te passen.

- Er zouden nieuwe banden gemonteerd zijn, beide waren verre van nieuw. Voor een bt014 half weg en achter een MPP met de rullen erop.

- Waar de uitlaten omhoog liepen was de kuip gesmolten (afstandbusje er tussen is 5 minuten werk...)

Eigenaar leek me aardige kerel maar deze motor was niks voor mij. Heb in duitsland betere zien staan met minder km's en betere prijs zelfs nog.

Ik ben niet opzoek naar een koopje maar ook niet naar een te dure schadebak.

Daarnaast moet ik het gevoel krijgen dat diegene echt iets om de motor geeft, en dat heeft niks te maken met stilzijn of gladde praatjes, dat merk je gewoon aan hoe een fiets erbij staat en aan de houding van een eigenaar.

Kortom, teveel dingen en geen goed gevoel over alles.

Ach 1 ding opgeschoten :

Mijn vriendin vond hem in het echt mooi in het zwart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
* Blue-eagle is happy

Vanmiddag geslaagd voor mijn oefeningen examen :P Foutloos op een klein schoonheidsfoutje na (vertragingsoefening, ik remde iets te hard) - nu nog mijn theorie doen en afrijden en klaar! Dan kan ik lekker in de winter rijden.. brrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:15:
Nou even laten weten, ben naar een 1000k5/k6 gaan kijken die op marktplaats staat met ixil seat pipes
Jammer voor je, ik had het al van Dirk gehoord :( Tijd zat, tis weer "winter" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Remember, dat is dus geen levensdoel an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Blue-eagle schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:23:
* Blue-eagle is happy

Vanmiddag geslaagd voor mijn oefeningen examen :P Foutloos op een klein schoonheidsfoutje na (vertragingsoefening, ik remde iets te hard) - nu nog mijn theorie doen en afrijden en klaar! Dan kan ik lekker in de winter rijden.. brrr...
Congrats :)
Nu lekker de weg op voor het echte werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
teacher schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:47:
[...]

Remember, dat is dus geen levensdoel an sich.
als je net je RBW hebt wil je gewoon trainen / oefenen op een KD, zo is dat nu eenmaal :P

Zelfde had ik ook, en het lukte maar niets.
Vervolgens een keer op Assen gereden, en wederom weer niets.
Vervolgens m'n aandacht maar van het KD'en afgehaald, en me wat meer geconcentreerd op de bochten.
3e sessies tijdens m'n 2e assen bezoek ging het in eenmaal "perongeluk" en ik schrok me het apezuur :*) m'n eerste KD was een feit.

Kben wel van overtuiging dat KD's op de straat pure poser acties zijn, heeft niets te maken met hard een bocht door gaan.

Wat niet wil zeggen dat ik nooit "poser" op de straat, vooral op bekende klaverbladen leg ik um meestal ook wel ff op het asfalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Grolsch op 17-10-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Zeg Biertje484, je moet je nick laten aanpassen na de merge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Chevy454 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:24:
Zeg Biertje484, je moet je nick laten aanpassen na de merge ;)
heb ik al gedaan, maar iemand op de frontpage welke bijna 3 jaar niet meer gepost heeft is het afgelopen half jaar blijkbaar 1 x ingelogd geweest waardoor de naam Grolsch bij hem hoort ipv bij mij, kwacht gewoon ff en vraag dan nog een keer opnieuw of ik die naam terug kan krijgen

[ Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 17-10-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 16:52
Vandaag theorie gehaald! (1 fout) *O*

Van de 20 mensen waren er 12 gezakt. Het CBR-vrouwtje vroeg wie er allemaal een rijbewijs had. Dat bleek iedereen te zijn... <insert pijnlijke stilte> ... ze begon een preek af te steken over hoe gevaarlijk het wel niet was en mensen die gewoon 10 of meer fout halen een gevaar zijn zichzelf of een ander dood te rijden (en ondertussen wist niemand nog wie er geslaagd was). Ze vertelde dat er 1 persoon was die alle vragen over borden fout had :X (ze zei niet wie) en dat de meeste fouten gemaakt waren in voorrangsvragen. Pak van mijn hart toen ik mocht blijven zitten als geslaagde. Ik had zeker 7 a 8 vragen met grote twijfel beantwoord, dus mijn eerste reactie toen ik hoorde dat ik 1 fout had was: ik ga een lot kopen, zoveel geluk...

Seau, avb&theorie down, avd to go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje aan de mensen die net avb hebben. Ik kan alle oefeningen zonder problemen uitvoeren behalve de korte slalom, ik weet niet of mijn instructeur het nu verkeerd uitlegt of dat het aan die gare motor van hem ligt haha. (hij is wel goedkoop :P) Hij heeft het een keer voor gedaan maar had er zelf ook veel problemen mee (pion om haha). Nog leuke / goeie tips voor de korte slalom? Heb het overigens pas 1 keer eventjes mogen proberen, zal volgende keer wel beter gaan hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:40:
Hij heeft het een keer voor gedaan maar had er zelf ook veel problemen mee (pion om haha). Heb het overigens pas 1 keer eventjes mogen proberen, zal volgende keer wel beter gaan hoop ik.
Jij lest bij een instructeur die het zelf niet kan én die je maar 1 poging laat doen 8)7
Tijd voor een nieuwe rijschool.....

De mijne was niet goedkoop.. maar de instructeurs zijn echte motorrijders, en mega-bekwaam. Verdenk eentje in het bijzonder ervan dat hij het met zn ogen dicht nog zou kunnen, en/of met losse handen :P

Maarre: ze geven allemaal andere tips...
De één zegt: "Niet naar de pionnen kijken, maar ernaast" de ander "Ver kijken, over de pionnen heen"... Kijk gewoon wat voor jou werkt, als je het nog eens mag proberen van je instructeur en hij het zelf ook goed voordoet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Vraagje aan de mensen die net avb hebben. Ik kan alle oefeningen zonder problemen uitvoeren behalve de korte slalom, ik weet niet of mijn instructeur het nu verkeerd uitlegt of dat het aan die gare motor van hem ligt haha. (hij is wel goedkoop :P) Hij heeft het een keer voor gedaan maar had er zelf ook veel problemen mee (pion om haha). Nog leuke / goeie tips voor de korte slalom? Heb het overigens pas 1 keer eventjes mogen proberen, zal volgende keer wel beter gaan hoop ik.
Na 1 keer zou ik sowieso niet al te veel verwachten, ik verpruts ook de meeste oefeningen bij de allereerste poging... Het gaat mij eigenlijk redelijk makkelijk af. Ik weet niet of het de goede manier is, maar ik rol met ingeknepen koppeling op de oefening af, wiebel tussen de 1e paar pionnetjes door en laat hem dan met eventueel een beetje gas opkomen om snelheid voor de rest te behouden. Als het iets te hard pak ik een beetje achterrem erbij, gaat voor mij op een CB500 en een VT500 prima op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Gewoon een kwestie van veel doen en dan voel je vanzelf wel hoe je het het beste kunt doen.
Bij mij begonnen we bijna elke les standaard met die oefening om warm te worden als het ware.
Op een gegeven moment kon ik 'm bij wijze van spreke met mijn ogen dicht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:18:
[...]

Na 1 keer zou ik sowieso niet al te veel verwachten, ik verpruts ook de meeste oefeningen bij de allereerste poging... Het gaat mij eigenlijk redelijk makkelijk af. Ik weet niet of het de goede manier is, maar ik rol met ingeknepen koppeling op de oefening af, wiebel tussen de 1e paar pionnetjes door en laat hem dan met eventueel een beetje gas opkomen om snelheid voor de rest te behouden. Als het iets te hard pak ik een beetje achterrem erbij, gaat voor mij op een CB500 en een VT500 prima op die manier :)
Ik deed het op een er-5 zonder koppeling of achterrem (mocht niet van instu.) en dan is het goed met je heupen insturen en niet naar het pilonetje kijken waar je omheen gaat maar 1 ver. of het liefst nog 1 verder, en het blijft oefenen. want het is gewoon een kut oefening. :P

Edit: Hoi smiling pitbull :W

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:29

DinX

Motormuis

Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:00:
[...]

Jij lest bij een instructeur die het zelf niet kan én die je maar 1 poging laat doen 8)7
Tijd voor een nieuwe rijschool.....

De mijne was niet goedkoop.. maar de instructeurs zijn echte motorrijders, en mega-bekwaam. Verdenk eentje in het bijzonder ervan dat hij het met zn ogen dicht nog zou kunnen, en/of met losse handen :P

Maarre: ze geven allemaal andere tips...
De één zegt: "Niet naar de pionnen kijken, maar ernaast" de ander "Ver kijken, over de pionnen heen"... Kijk gewoon wat voor jou werkt, als je het nog eens mag proberen van je instructeur en hij het zelf ook goed voordoet :+
Hehe

* DinX had best een goede instructeur

Moet er niet aan denken dat er rijscholen zijn waar ze je gewoon met de wagen volgen (bij mij enkel met examen). M'n instructeur deed ook alles voor (paar keer als het moest gewoon om te laten zien hoe makkelijk het zelfs was met z'n Varadero).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DinX schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:33:
[...]

Hehe

* DinX had best een goede instructeur

Moet er niet aan denken dat er rijscholen zijn waar ze je gewoon met de wagen volgen (bij mij enkel met examen). M'n instructeur deed ook alles voor (paar keer als het moest gewoon om te laten zien hoe makkelijk het zelfs was met z'n Varadero).
Jep, en zo hoort het 8) Lessen met een auto achter je aan dat vind ik altijd zo'n dom gezicht. Ik bedoel: als een automobilist jou moet leren motorijden.... ow mijn god. Er zullen er vast zijn die het goed doen hoor.. maar ik blijf het een heel vreemd idee vinden. Gaat zo'n man dan ook rustig naar zn autoradio luisteren als je een slalom moet oefenen ofzo :? :+

De mijne reden op BMW GSen (1150 dacht ik) en triumphs.. grote dingen dus. Maar dan wel superruim om die pionnen heen he 8)7 en plat in de acht |:(
Mijn lesmotor was trouwens wel iets lastiger langs die pionnen te sturen dan mn eigen motor nu. Ik leste op een CB500F ABS, die heeft lock-to-lock minder stuuruitslag dan mijn oude eigen naked :9
Maar het kan natuurlijk wel gewoon. Heb trouwens bij het examen die oefening zelf ook een keer over moeten doen :X is idd gewoon een tricky oefening vind ik. Achtje deed ik echter serieus in 1 keer, ieder heeft moeite met andere oefeningen :>

Echt respect voor deze gasten ook trouwens (er zijn nog beter videos online, maar kan ze zo gauw niet vinden):
http://www.youtube.com/watch?v=S4GDsehURZc
of japanners (ook erg goed):
http://www.youtube.com/wa...MvRg&mode=related&search=

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 17-10-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

gaat er mij totaal niet om de KD, maar ik rijd met textielbroek zonder bescherming (op schuim tegen glijers na) dus een KD schuurt meteen door de stof heen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Mooi.. let goooo let gooo dus.
Eerst even echt leren motorrijden, voordat je de statistieken ingaat.

begrijp me niet verkeerd hoor, maar dat hele "je moet wheelie-en, stoppies kunnen maken en OW als je geen kneedown kan" wereldje vind ik nogal ongezond.

De grenzen van jezelf en je fiets opzoeken moet je rustig an doen, om te voorkomen dat je stappen te groot zijn en je er dus een keer overheen gaat.

Dus voordat je te hard je best gaat doen, denk dan maar aan al die stumpers die de zijkanten van hun banden met schuurpapier bewerken nadat ze hun kneepads met een vijl bewerkt hebben :+

[ Voor 49% gewijzigd door teacher op 17-10-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Met slippende koppeling:

1. Koppeling in het aangrijpingspunt
2. Gas geven
3. Voetrem om snelheid te bepalen.

Als je dan gas geeft mag de motor niet versnellen. Houd je koppeling stabiel op dit punt en rijd langzaam op de oefening af (neem 20 meter de tijd om in het lanzaam-rijden ritme te komen.)

Tips:

1. Kijk niet naar het huidige pillonnetje, als je daar op moet letten zit je toch al fout - kijk naar de VOLGENDE en na enige tijd kijk je gewoon voor je uit omdat je het ritme link-rechts-links gewoon uit je hoofd kent.
2. Ga iets voorover hangen, over de benzinetank heen. Ik vond dat je op die manier beter je balans bewaart op de motor, het stuurt misschien ook wat makkelijker. Ik reed zelf op een Honda CBR600 (jaar 2006).
3. Oefenen oefenen oefenen. De eerste paar keren gingen grandioos (2x vallen) mis bij mij. Dat is met de meeste oefeningen zo. Vanmiddag bij het afrijden ging het foutloos, ok.. twee pillonnetjes omgereden door mijn valbeugels, maar verder foutloos :P

Good luck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

teacher schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:19:
[...]

begrijp me niet verkeerd hoor, maar dat hele "je moet wheelie-en, stoppies kunnen maken en OW als je geen kneedown kan" wereldje vind ik nogal ongezond.

De grenzen van jezelf en je fiets opzoeken moet je rustig an doen, om te voorkomen dat je stappen te groot zijn en je er dus een keer overheen gaat.

Dus voordat je te hard je best gaat doen, denk dan maar aan al die stumpers die de zijkanten van hun banden met schuurpapier bewerken nadat ze hun kneepads met een vijl bewerkt hebben :+
hehe gelukkig niet zeg zou ook wel heeeel dom zijn, eerst 2600 euro uit geven aan een rijbewijs, dan 600 aan een motor (+800 onkosten er aan) en jezelf dan meteen tussen 6 plankjes rijden a enkele duizenden euro's

bel wel gek maar niet goed

ik leer rustig aan, steeds platter in bochtjes, beter insturen etc :) kom er wel :P ooit

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:48
[...]

haha jij ziet echt overal statistieken he :D

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
[...]

Ik ben het gewoon weg eens met je.

Eerst goed leren rjiden want monkey see monkey do trucjes zijn leuk maar niet je hoofd prioriteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks a lot voor alle korte slalom tips :) Overigens bedoelde ik met 1 keer niet dat ik de oefening pas 1 keer heb gedaan, maar ik heb pas 1 les gehad waar dit een onderdeel van was. Sorry voor de onduidelijkheid :) Overigens twijfel ik niet dat mijn instructeur goed is ik denk dat het ook een beetje toeval was dat het hem deze keer ook niet helemaal lukte hehe..

De instructeur vertelde me overigens dat je tegenwoordig niet meer de korte slalom met de achterrem mag doen, je moet persee koppeling en gas gebruiken en alleen bijremmen met achterrem indien echt nodig en anders wordt de proef niet goedgekeurd. Klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mijn instructeur rijd ook met een koekblik achter me aan. De oefeneningen doen we echter op parkeerplaatsen e.d., waar hij er bij staat en soms even de motor overneemt (met mij dan achterop) om oefeningen voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 18437 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:58:
Thanks a lot voor alle korte slalom tips :) Overigens bedoelde ik met 1 keer niet dat ik de oefening pas 1 keer heb gedaan, maar ik heb pas 1 les gehad waar dit een onderdeel van was. Sorry voor de onduidelijkheid :) Overigens twijfel ik niet dat mijn instructeur goed is ik denk dat het ook een beetje toeval was dat het hem deze keer ook niet helemaal lukte hehe..

De instructeur vertelde me overigens dat je tegenwoordig niet meer de korte slalom met de achterrem mag doen, je moet persee koppeling en gas gebruiken en alleen bijremmen met achterrem indien echt nodig en anders wordt de proef niet goedgekeurd. Klopt dit ?
Gas moet je idd gebruiken koppeling heb ik niet gedaan, en ook de achterrem niet.

En de langzame slalom is gewoon een k oefening :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

langzame slalom is best makkelijk als je de koppeling mag gebruiken.
Sommige motoren (ER5) kan ie nauwelijks mee zonder de koppeling te gebruiken.
Achterrem is wel noodzakelijk.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Koppeling en achterrem -moeten- gebruitk worden tijdens de langzame slalom, volgens het officieele boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Een van de vereisten bij de langzame slalom is een slippende/trekkende koppeling.
Lijkt me dus handig om de koppeling er bij te pakken ;)

EDIT: Eh.. wat Blue-eagle zegt dus..

[ Voor 16% gewijzigd door Ken. op 18-10-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dat was in het begin vh nieuwe stijl examen dus anders, toen mocht je de koppeling bij geen enkele langzame oefening gebruiken....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

4x2 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:47:
langzame slalom is best makkelijk als je de koppeling mag gebruiken.
Sommige motoren (ER5) kan ie nauwelijks mee zonder de koppeling te gebruiken.
Achterrem is wel noodzakelijk.
Ik moest hem van mijn instructeur ZONDER koppeling en ZONDER achterrem doen, en het is gelukt op een er-5 dus het kan best. Ik snapte alleen niet waarom dat moest want volgens het cbr mocht ie met koppeling en achterrem.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

M3rcury schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:32:
[...]

Ik moest hem van mijn instructeur ZONDER koppeling en ZONDER achterrem doen, en het is gelukt op een er-5 dus het kan best. Ik snapte alleen niet waarom dat moest want volgens het cbr mocht ie met koppeling en achterrem.
Inderdaad.

Ik heb het geleerd met rem+koppeling en het mag bij het CBR (Nuenen) ook met rem+koppeling.

Zo is het ook het makkelijkste om te doen overigens.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:16

talin

ES-MA

Chevy454 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:04:
[...]

[afbeelding][afbeelding]

laat ff wat ze kosten, ik heb ze eens mogen proberen in de racerij maar ze waren bagger kwaliteid !
Brembo Radiaal met Spiegler leidingen , 6p klauw en 320 gietijzeren schijf blijft toch beste wat ik ooit gehad heb, op zn voorwiel bocht voor start finish in Oss in.

en mocht je met een verings vraag of probleem zitten, PM me even, heb een adres voor je.

[ Voor 6% gewijzigd door talin op 18-10-2006 17:21 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ZiegoM schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:01:
[...]

Inderdaad.

Ik heb het geleerd met rem+koppeling en het mag bij het CBR (Nuenen) ook met rem+koppeling.

Zo is het ook het makkelijkste om te doen overigens.
Ik had het uiteindelijk toch gehaalt, daar ging het mij om. Maar het lijkt mij ook een stuk makkelijker met rem en koppeling, kan je tenminste een beetje je tempo varieren.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
M3rcury schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:35:
[...]

Ik had het uiteindelijk toch gehaalt, daar ging het mij om. Maar het lijkt mij ook een stuk makkelijker met rem en koppeling, kan je tenminste een beetje je tempo varieren.
ik heb over 2 weken mijn avb. Omdat ik doorgaans met meerdere instructeuren rij heb ik dus zo ongeveer elke manier geleerd de slalom te doen. Uiteindelijk gewoon gekozen om een instructeur te nemen want ik werd totaal gek van de verschillende manieren. Kortom leer het op een manier, hou het daarbij en doe het zoals je het geleerd hebt. Je kan het wel allemaal leren, maar je kunt het maar op 1 manier laten zien, en alles half half leren lijkt me ook niet echt gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

M3rcury schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:32:
[...]

Waarschijnlijk zei hij dat omdat je, als je het met alleen gas kunt, je het dan ook makkelijk met koppeling + rem kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
.KeN. schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:07:
[...]

Waarschijnlijk zei hij dat omdat je, als je het met alleen gas kunt, je het dan ook makkelijk met koppeling + rem kunt.
ik denk dat het waarschijnlijker is dat rijinstructeuren niet erg bij zijn. Deze oefening is sinds het invoeren van het avb zo ontzettend vaak veranderd dat meeste rijinstructeuren zelf niet weten hoe hij correct uitgevoerd moet worden. Daar komt bij dat sommige examinatoren nog eens een eigen mening erop na houden over hoe een bepaalde oefening gedaan moet worden.

Officieel is het dus met gebruik van koppeling en gebruik van achterrem. Sommige examinatoren maken daar dus van met trekkende motor en slippende koppeling, sommige maken daar van met gebruik van koppeling en achterrem daar waar nodig is. Zoals je kunt zien is daar voor de examinator vrij veel ruimte voor een andere opvatting in te hebben dan jou rij instructeur.

zou een examinator nou de laatste opvatting hebben (dus met gebruik van koppeling en achterrem daar waar nodig) dan zou het dus mogen zonder koppeling en achterrem mocht je dat lukken. Echter zak je gelijk als de examinator verwacht dat je het met trekkende motor en slippende koppeling te doen.

mocht je het dus leren met trekkende motor en slippende koppeling, en een examinator houdt zich aan "daar waar nodig" kan hij je laten zakken omdat je je rem gebruikt zonder dat dat nodig is. Etc.. maw er is heel veel onduidelijkheid daarover, en teveel ruimte voor interpretatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
De regels zijn toch redelijk simpel hoor: "met slippende koppeling" staat in het boekje. Dat is dus niet hetzelfde als "zonder koppeling en voetrem". Als je het op dit moment leert om het met alleen je gas te doen (dus zonder slippende koppeling) leer je het niet goed.

Mijn definitie van "goed" is: De examinator tevreden stellen bij het afleggen van je examen.

Bij mijn oefeningen examen was de examinator relaxed, maar vroeg mij wel of ik met slippende koppeling door de lanzame slalom ging, hij keek in de zon.. point being: ze letten er op.

Meerdere manieren zijn er dus niet, er is maar 1 manier: de manier volgens de huidige regels. En je rij instructeur zou daarvan op de hoogte moeten zijn, het is immers zijn beroep om er van op de hoogte te zijn.

Hoe dan ook, succes ermee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

.KeN. schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:07:
[...]

Dat zou best kunnen, maar heb het op mijn examen oook zonder rem en zonder koppeling gedaan.
Maarja, heb het gelukkig gehaalt nu.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
M3rcury schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:44:
[...]

Dat zou best kunnen, maar heb het op mijn examen oook zonder rem en zonder koppeling gedaan.
Maarja, heb het gelukkig gehaalt nu.
zoals ik al gezegd heb is deze oefening te vaak veranderd sinds invoering. Het zou goed kunnen dat jij het op een andere manier zou moeten doen dan wij die het nu moeten gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

AVB niet gehaald helaas. Ik had mijn dag niet helemaal. Om te beginnen was de motor van te voren blijkbaar niet afgetankt, waardoor we halverwege het oefenen van te voren zonder benzine stonden, en de instructeur heen en weer moest naar een tankstation voor een kannetje benzine... Vlak daarvoor ook nog ongepland afgestapt bij een achtje, waardoor ik de rest van de dag met een halve koppelingshendel moest rijden. Ging opzich best, maar handig is anders...

Zoiets is natuurlijk niet echt goed voor je zelfvertrouwen e.d., en omdat we uiteindelijk ook bijna geen oefeningen van te voren hebben kunnen doen, niet gehaald. De meeste dingen gingen wel netaan, maar veel moest 2x, en ik reed niet soepel genoeg. Terecht gezakt imo, ik zat idd niet lekker meer op de motor.

Om het af te maken 500 meter voor we klaar waren ook nog even gras gehapt bij het verlaten van de A1... (afslag Hoevelaken, net na het knooppunt). Om de een of andere reden dacht ik (terwijl ik nog langzamerging dan mijn voorganger) dat ik de bocht niet ging halen, en was het kiezen voor rechtdoor het gras in of proberen de bocht toch te halen en mogelijk in de bomen eindigen. Maar voor het eerste gekozen, doet minder auw... Omdat ik nog nooit in het gras gereden had en dat ding ook niet bepaald om terreinbanden stond lag de motor bij de eerste poging tot sturen op zijn kant, en maakte ik een mooie koprol. Behalve wat kleine krasjes (op een ruim 20 jaar oude motor die er toch niet bepaald mooi meer uit zit geen probleem) en een boel zand en gras overal gelukkig geen schade. Mijn pak e.d. is ook alleen vies, alleen jammer dat het vizier en de breathguard van de helm geschoten waren. Vizier kon ik zo terugklikken, en de breathguard kwam ik net pas achter, dus die ligt nog ergens in het gras :p

Maargoed, beter tijdens het lessen in het gras vallen dan op een eigen motor tegen een boom aan, volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
He motor rijdende tweakers! :D

Hier nog zo'n geval apart ;)
Ik heb een Yamaha XJR 1200 uit '96 en m'n pa rijdt een HD Fat Boy van 2003 (ja, hij is al grijs aan het worden hier en daar, dan ga je vanzelf HD rijden :P). Ik zal binnenkort eens ff wat foto's posten :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Kan een textiel-pak eigenlijk in de wasmachine? Er staat niets in, en ik ben de losse kaartjes e.d. die erbij zaten kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
Chakotay schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:16:
Kan een textiel-pak eigenlijk in de wasmachine? Er staat niets in, en ik ben de losse kaartjes e.d. die erbij zaten kwijt.
Het kan wel, maar je moet zo'n speciaal wasmiddel gebruiken om het membraam in de stof intact te houden. Anders issie na 2 keer wassen zo waterdicht als een zeef ;)
Dat wasmiddel-spul kun je bij de betere drogist halen...

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

justice strike schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 01:08:
[...]

zoals ik al gezegd heb is deze oefening te vaak veranderd sinds invoering. Het zou goed kunnen dat jij het op een andere manier zou moeten doen dan wij die het nu moeten gaan doen.
Verandert dat dan zo snel, ik heb eind mei mijn avb gehaalt. En is het dan nu verplicht om het met koppeling en achterrem te doen? Toen ik het moest doen mocht dat namelijk wel (niet van mijn instructeur) maar hoefde het niet.

En toch blijft het een oefening waar ik moeite mee had.
Hmm, dat is mooi zonde. Waarom dacht je dat je de bocht niet ging halen dan?

En voor je pak is het miss handig om het met een vochtige doek te doen (het gaat alleen maar om de buitenkant toch? )

[ Voor 21% gewijzigd door M3rcury op 19-10-2006 17:26 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

BezurK schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:21:
[...]

Het kan wel, maar je moet zo'n speciaal wasmiddel gebruiken om het membraam in de stof intact te houden. Anders issie na 2 keer wassen zo waterdicht als een zeef ;)
Dat wasmiddel-spul kun je bij de betere drogist halen...
Ah, zoiets was ik al bang voor... Gewoon met de hand borstelen dan maar :)

@M3rcury: De weg was nat, weinig tot geen ervaring in de regen, for some reason had ik het gevoel dat ik te hard ging...

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.