Niets, behalve de p0ser factor..
Als je die poten echter onder een echte (nieuw model) supersport-motor hangt dan heb je er onder een aantal voorwaarden een beetje voordeel van:
-Je moet ze goed af weet te stellen naar je eigen rijgedrag, gewicht en voorkeur
-Je moet een evengoede achterveer hebben
-Je moet zo vreselijk goed kunt rijden dat je niet meer genoeg hebt aan het afstelbereik en de werking van de standaard gemonteerde vering.
-Je moet serieus racen, want als je recreatief op een circuitdag rondrijdt ga je niet zo heel veel geven over die tiende seconde per rondje dat je sneller Assen rond kunt scheuren.
-Oh en je moet natuurlijk een aardig budget hebben.
Even voor de duidelijkheid.. die remklauwen en een aftermarket voorvork van Ohlins, WP of Marzocchi zijn bedoeld voor racers die in bijvoorbeeld EK endurance races, superbike of MotoGP mee rijden. Zelfs vooraan in onze nationale raceklasses (KNMV-cup) zie je dit spul eigenlijk niet.
Het voordeel dat het geeft staat voor de meeste raceklasses niet in verhouding tot de prijs. Aanpassingen aan bestaande vering en remmen (andere veren, andere blokken, andere rempomp) doen ook al heel veel en zijn VEEL goedkoper.
Daarnaast mag je in sommige raceklasses niet eens andere voorvork en remmen monteren, maar moet je het doen met (aangepaste) standaard items.
Het plezier wat je ervan hebt?
Het plezier dat jij er van gaat hebben (en ik ook als ik zo'n voorvork had) is puur om er naar te kijken. (en dat mag want het is mooi speelgoed!)
Je gaat er echt niet beter van motorrijden. Tenzij je stiekum meedoet aan de EK endurance ofzo?
Als ik 1800 euro zou besteden aan mijn motor (voor alleen de vork) om hem beter te laten rijden zou ik mijn motor inruilen, die 1800 euro bijleggen en een nieuwere/betere kopen. Die winst is 100x groter dan een andere vork en andere remmen.
En geloof mij maar, ik heb het getest op een RSV Mille. De standaard uitvoering met gewone vork, remmen en wielen en de R uitvoering met Ohlins vork, Ohlins achterveer, Ohlins stuurdemper, Brembo goldline radiale remklauwen en Marchesini wielen. De R is nog harder geveerd dan de toch al (voor straatgebruik) te hard geveerde normale mille.. En in bochten.. tja. het voelt anders... kan ik harder de bocht door.. vast wel.. durf ik harder de bocht door dan wat de standaard vering aankan.. nope.. Remmen netzo. Tuurlijk remmen die radiale brembo's harder, maar ik zet met de standaard brembo's met mijn wijsvinger de fiets al op het voorwiel. Met de radiale remmen zal ik het waarschijnlijk met mijn pink kunnen doen.. lekker belangrijk..
Een kennis van mij is een tijdje geleden met motor en al over de kop gevlogen toen hij bij een uitwijk maneuvre wat te 'enthousiast' een handvol remmen pakte. Motor is helemaal losgekomen van de grond en precies op zijn kop geland en op kuipruit/kuipframe en kontje tot stilstand geschoven en toen pas omgevallen. En dat waren Tokico 6-zuiger klauwen van.. 12 jaar? oud..
Het is erg mooi om te zien hoor dat spul maar voor het rijden maakt het geen drol uit. echt niet. Tenzij je Rossi heet en het WK wil winnen. Maar voor op straat... Poser

(en dat mag best.. dat doen we allemaal)
[
Voor 38% gewijzigd door
FragDaddy op 15-10-2006 22:59
]