Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.553 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:28

DinX

Motormuis

Op m'n divi deed ik dat ook. en op m'n fjr met scherm in laagste stand (krijg je de wind ook vol tegen je) ook :p Zal wel aan m'n 100kg liggen :p

Maar het is wel lekker om zo eens goed uit te rekken, en dan meteen gekke gezichten te zien van tegemoetkomende koekblikkers :p
en alhelemaal als je gaat recht staan omdatje pijn hebt aan je kont na bijna 600km zonder stoppen te rijden :p

edit: :p overload :p

[ Voor 58% gewijzigd door DinX op 04-10-2006 09:01 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08
FragDaddy schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 08:58:
[...]

Maar jij hebt een windscherm op je fiets die groter is dan de gemiddelde autoruit.

Aan de andere kant.. Handje(s) van het stuur moet geen probleem zijn. Dat je handjes dan in de wind wat bewegen.. Tja wat verwacht je.. Maar je motor moet gewoon redelijk rechtuit blijven gaan en je moet er zelf ook niet meteen vanaf blazen. Motor trekt vaak wat naar rechts vanwege de bol lopende wegen. Das geen probleem. Beetje tegenhangen.

Wat je eens moet proberen.. met een textiel pak op je motor stappen en plat op de tank wegkruipen achter je kuipruitje en dan met 260+ overeind gaan zitten.. kijk DAT is wind.. Blij dat ik geen textiel meer draag. Is net een parachute op je rug.. P.S. dit truukje werkt niet op een FJR of een andere motor met een autoruit als windscherm :P
is textiel altijd slechter dan leer? ik dacht namelijk dat textiel tegenwoordig wel een alternatief kon zijn (vooral omdat het steeds beter past)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Een pak zoals dit wel imho

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/55909/thumb.jpg

Zit net als een leren pak. dus wat spannend rond je lichaam. "Floddert" nergens enzo.

En autoruit ? Valt nog mee.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/55807/thumb.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 04-10-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 08:41
DinX schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:59:
Een pak zoals dit wel imho

[afbeelding]

Zit net als een leren pak. dus wat spannend rond je lichaam. "Floddert" nergens enzo.

En autoruit ? Valt nog mee.

[afbeelding]
"floddert" ook niet als je ERG hard rijdt :?

Ik heb ook wel een motorjas welke mooi past, en wind/waterdicht is, maar boven de >240km/h rijd het niet echt prettig meer.

Nu is dat voor het meerendeel van de motor rijders toch niet van toepassing, maar ik kan het verschil dus wel merken

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Heb er tegen 245 mee gereden op nordschleiffe, nergens last van toen.
En soms eens 160-200-210 op een stuk weg hier in de buurt.

[ Voor 30% gewijzigd door DinX op 04-10-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04

4x2

lộn xộn quá

Auto's inhalen terwijl je op je tank zit geeft ook leuke gezichten trouwens.
Alleen al te scherpe bochten nemen moet je niet proberen :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 14:56
DinX schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:04:
Heb er tegen 245 mee gereden op nordschleiffe, nergens last van toen.
En soms eens 160-200-210 op een stuk weg hier in de buurt.
En die rimpels onder je armen dan? Dat worden volgens mij wel vleugeltjes..
is textiel altijd slechter dan leer? ik dacht namelijk dat textiel tegenwoordig wel een alternatief kon zijn (vooral omdat het steeds beter past)
Om kort te gaan is textiel gewoon anders dan leer. Beter of Slechter is subjectef. Dinx zal waarschijnlijk nooit als enige pak met een leren combi of overall kunnen volstaan (omdat ie het hele jaar door op die motor zit en dan in de winter bevriest en met regen verdrinkt). En ik zal nooit als enige pak een textiel pak willen hebben.

Textiel heeft de voordelen dat het bij rijden onder verschillende weersomstandigheden veel prettiger is (in de winter kun je vaak een binnenvoering erin stoppen en je hebt ruimte voor een trui. Ook is textiel meestal waterdicht).

Mijn ervaring is dat leer mooier staat, over het algemeen beter aansluit waardoor het minder klappert en bij een eventuele val net iets beter beschermt (dan hebben we het wel over de leren combi's waarbij je de broek aan de jas ritst, of de race overalls. niet over het flodderjasje en de leren broek zonder kont die de harley-ridders vaak dragen)

de meeste leren pakken zijn echter net zo waterdicht als een vergiet. Die van mij heeft in het kruis en aan de binnenkant van de armen hele dunne stof ter ventilatie. Houdt echter 0.0% water tegen. Omdat ze strak aansluiten kun je er vaak niet veel lagen kleding extra onder aan. Een ruime jas eroverheen gaat vaak wel (bomberjack achtig iets) maar dat klappert dan natuurlijk weer vreselijk. Ook is een leren pak behoorlijk plakkerig met 30+ graden.

Aangezien ik niet (vaak) rij in de regen en ook niet als het heel koud is en het zweten voor lief neem bij hitte.... (gewoon harder rijden.. met 35+ graden wordt het bij ongeveer 170km/h weer dragelijk heb ik getest in juli) Daarnaast rij ik vrij sportief. Ik kies dus zonder na te denken altijd voor leer.

[ Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 04-10-2006 12:17 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 08:58:
Wat je eens moet proberen.. met een textiel pak op je motor stappen en plat op de tank wegkruipen achter je kuipruitje en dan met 260+ overeind gaan zitten.. kijk DAT is wind.. Blij dat ik geen textiel meer draag. Is net een parachute op je rug..
Tiens, met de Vmax rijd ik continu zonder schermpje 230km/h :P
En textiel is gewoon een parachute, draagt goed bij de "armverlengingsfactor" ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:15:
[...]

Tiens, met de Vmax rijd ik continu zonder schermpje 230km/h :P
En textiel is gewoon een parachute, draagt goed bij de "armverlengingsfactor" ;)
en het kweken van de stierennek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:12:
[...]

En die rimpels onder je armen dan? Dat worden volgens mij wel vleugeltjes..
Niks van gemerkt
[...]

Om kort te gaan is textiel gewoon anders dan leer. Beter of Slechter is subjectef. Dinx zal waarschijnlijk nooit als enige pak met een leren combi of overall kunnen volstaan (omdat ie het hele jaar door op die motor zit en dan in de winter bevriest en met regen verdrinkt). En ik zal nooit als enige pak een textiel pak willen hebben.
Ik heb 4 verschillende jassen, 3 verschillende broeken, en een regenoverall :p

- leren jas
- leren broek (past nog niet :p )
- jas op de pic
- broek op de pic
- textiel broek (dikke)
- textiel broek (dunne, jeans achtig)
- textiel jas (dunnere/korte)
- textiel jas (heel erg dikke winterjas, rijdt ook goed in dezomer, je kan hem helemaal open ritsen)

Ik draag pakken naar gelang de situatie. Naar m'n werk quasi altijd textiel. Ik vertrek 's morgens 7 en ben 's avonds 8 thuis. Het weer kan te hard veranderen. 's morgens stralende zon en 's avonds gieten de regen. In de regen draag ik zeker liever textiel (zeker als je 60km snelweg doet door die spray).

Dagjes Eifel en in de zomer droeg ik dat pak op de pic, nu m'n leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ach had ik al vanwege al dat water boven de nek :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jur schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:27:
Van onder altijd wat ruimte overhouden, zodat de condens weg kan.
Buiten dat ademt een goede motorhoes.
En is hij hittebestendig (uitlaat etc)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
hmm ok, ik moet dat maar ondervinden denk ik, op het moment rij ik met textiel en dat wappert inderdaad (maar misschien moet ik een maatje kleiner nemen), maar dat textiel minder beschermd vind ik wel weer vreemd. Naar mijn mening is er toch niets beters dan kevlar? en volgens mij heeft ongeveer elke textiele kleding dat kevlar (en teflon) ingeweven.

afijn, zal er maar niet vanuitgaan dat ik onderuit ga. Maar ik was wel vanplan het hele jaar door te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Textiel ga je redelijk vlot dwars doorheen, beschermlaag is niet zo dik en niet zo sterk.

Leer kun je en behoorlijk eind mee schuiven voordat je dr een stukje af hebt geschraapt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

justice_strike schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:51:
afijn, zal er maar niet vanuitgaan dat ik onderuit ga
Waarom zet je dan een helm op? :+
Als textiel veiliger zou zijn, dan zouden GP-rijders het ook dragen.

Ik rij trouwens zelf ook in textiel hoor: drie redenen:
-regendicht
-minder luchtdicht in de zomer
-prijs :X

Laatst met veel wind tegen en rukwinden enzo wapperde mijn jas trouwens ook wel. Dacht hiervoor nog dat de mijne zo goed was dattie het niet deed.. helaas :P Nouja, duur was hij ook niet, dus mag niet klagen.

Motor is terug van grote beurt (incl kleppen stellen en carbs synchen, nieuwe bougies). Hoopte dat hij nu ook meer power zou leveren, maar dat lijkt niet zo te zijn. Loopt stationair nu wel 100% prachtig mooi constant. Denk dat ik nog maar eens naar mn inlaatrubbers moet kijken (of de ringen nou wel echt helemaal afsluiten) en anders carbs goed reinigen ofzo/andere sproeiers. NU haalt hij niet meer dan 9000rpm. Dat is niet eens zo heel slecht voor een 15jaar oud beestje, maar hij gaat veel sneller van 4000->6000rpm dan van 7000->9000rpm in bijvoorbeeld de tweede versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
4x2 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:54:
Textiel ga je redelijk vlot dwars doorheen, beschermlaag is niet zo dik en niet zo sterk.

Leer kun je en behoorlijk eind mee schuiven voordat je dr een stukje af hebt geschraapt.
is dat niet een beetje alles over een kam scheren? ik bedoel zoals ik al zei dat kevlar en teflon is sterk genoeg om kogels tegen te houden, of maak ik daar echt een fout in? btw textiel is niet echt goedkoop :S die goretex xcr jas die ik gezien heb was 500~600 euro :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

afijn, zal er maar niet vanuitgaan dat ik onderuit ga.
Ging ik ook nooit van uit.

3 keer inmiddels :X

Joe Bar Team :X

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 04-10-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:38:
Ging ik ook nooit van uit.

3 keer inmiddels :X

Joe Bar Team erelid :X
;) GRRR waarom kan ik subscript teksten niet bold maken? :(

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 04-10-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
hmm ok, ik moet dat maar ondervinden denk ik, op het moment rij ik met textiel en dat wappert inderdaad (maar misschien moet ik een maatje kleiner nemen), maar dat textiel minder beschermd vind ik wel weer vreemd. Naar mijn mening is er toch niets beters dan kevlar? en volgens mij heeft ongeveer elke textiele kleding dat kevlar (en teflon) ingeweven.
ja dus? wil niet zeggen dat kevlar en teflon zoveel gebruikt zijn dat je een kogelwerend vest draagt. De meeste bescherming komt van de protectoren. Die blijven bij leer beter op hun plaats bij een valpartij. Daarnaast zijn de gebieden met minder protectoren bij leer beter beschermd omdat leer gewoon vreselijk slijtvast is.

Als ik moet kiezen ga ik liever in een leren pak onderuit dan in textiel. Wil niet zeggen dat textiel rommel is he..
[afijn, zal er maar niet vanuitgaan dat ik onderuit ga. Maar ik was wel vanplan het hele jaar door te rijden.
ik ga er ook niet vanuit dat ik onderuit ga :X Maar ik hou er wel rekening mee. ;)
ik bedoel zoals ik al zei dat kevlar en teflon is sterk genoeg om kogels tegen te houden, of maak ik daar echt een fout in?
Je gaat daar in zoverre de fout in dat kevlar sterk genoeg is om kogels tegen te houden door de rek en de treksterkte van het materiaal. Dit heeft niet zo heel veel met de slijtvastheid van het materiaal te maken. Wel wat, maar het is volgens mij niet zaligmakend. Daarnaast is kevlar in een kogelwerend vest niet het enige dat de kogel tegenhoudt en praten we over 'iets' meer lagen kevlar dan in een gemiddeld motorpak zit. Dus ik zou niet op jezelf laten schieten.. En al helemaal geen messen proberen tegen te houden.
die goretex xcr jas die ik gezien heb was 500~600 euro
Mijn leren alpinestars combi (jas + broek + kneesliders op de broek) was geloof ik ook ongeveer 600 euro twee jaar terug. Dan heb ik wel een hele 'saaie' combi (zwart) en niet zo'n zuurstok.. das vaak duurder.. maargoed ik heb een zwart met zilveren motor en een zwart pak past daar prima bij..

zoals gezegd.. voor een beetje toeren en/of woon werk verkeer is textiel een hele goede keuze (zo niet de enige keuze ivm het weer).

Maar ik doe alleen woon/werk als het de hele dag gegarandeerd droog en >20 graden is en ik toer zelden. Soms een ritje met een paar mensen, maar das geen 'toer'-tocht. een echte toertocht (met een grote groep en snelheden van gemiddeld 50km/h doe ik ongeveer 2-3x per jaar.)

dus voor mij is de keuze van een pak heel anders dan voor bijvoorbeeld Dinx. Het is maar net wat voor jou belangrijk is.

[ Voor 41% gewijzigd door FragDaddy op 04-10-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
of misschien goretex kleding onder je leren pak? (btw die 600 euro was alleen voor de jas, de broek komt ook nog eens neer op 400~500 euro das dus een kleine 1000 euro aan kleding :S misschien even kijken of 2 goedkopere pakken niet wat beter is :P)

[ Voor 67% gewijzigd door justice strike op 04-10-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Voor mij is er geen discussie mogelijk. Een leren pak heeft bij mij ALTIJD de voorkeur. Een textiele pak wil ik er ook bij voor wanneer de omstandigheden niet goed zijn en waarbij ik toch rustig rijd. Maar als het kan dan gebruik ik het leder.
justice_strike schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:59:
of misschien goretex kleding onder je leren pak? (btw die 600 euro was alleen voor de jas, de broek komt ook nog eens neer op 400~500 euro das dus een kleine 1000 euro aan kleding :S misschien even kijken of 2 goedkopere pakken niet wat beter is :P)
Is redelijk normaal als je wat beter dan normale kwaliteit wilt, ik wil nog een skippy pak erbij hebben. Skippy zit zo ongelofelijk lekker, jammer dat Arlen Ness geen 2delige skippyleren motorpakken maken :( Alleen de overal is nog van skippyleder maar ook die zijn zo geil. Alleen zie ik tegen de ongemakken van een overal op :(

[ Voor 68% gewijzigd door Chevy454 op 04-10-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:00:
Alleen zie ik tegen de ongemakken van een overal op :(
POSER :+
met terrasjes hoppen, alleen dan heeft het nadelen
Chevy454 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:43:
[...]

;) GRRR waarom kan ik subscript teksten niet bold maken? :(
Ik droog ze allemaal af *blik op oneindig*

[ Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 04-10-2006 22:19 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
* Capo gaat zondag een GSXR1000 K5 bekijken, black edition :)

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/e.vanderwielen/bike/1000k5opvolger1.jpg

En ja die uitlaten gaan er direct af en de verkoop in. Mits de koop gesloten kan worden.

Handjes los is cool , vooral als je gas biljft hangen en je haalt mensen in :+

Op je tank gaan zitten en door de woonwijk rijden over de drempels heen omdat je tank beter zit als je zadel :+

Leuk die raar kijkende mensen.

Ow heb trouwens foto gevonden van mijn GPX!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/bike/gpx.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Capo op 05-10-2006 14:56 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Capo schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:49:

[afbeelding]

En ja die uitlaten gaan er direct af en de verkoop in. Mits de koop gesloten kan worden.

Handjes los is cool , vooral als je gas biljft hangen en je haalt mensen in :+

Op je tank gaan zitten en door de woonwijk rijden over de drempels heen omdat je tank beter zit als je zadel :+

Leuk die raar kijkende mensen.

Ow heb trouwens foto gevonden van mijn GPX!

[afbeelding]
hey.. GHOSTRIDER!

Mooie fiets en goede keuze om die pijpen gelijk te verkopen. Er zullen vast wel mensen zijn die dat wel mooi vinden :? :X

Mooi klein Bos superbike dempertje erop ofzo..
Afbeeldingslocatie: http://www.bos-exhausts.com/images/race-silencers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Nee ik hoef geen herrie pijp :) Wil gewoon mooi geluid maar wel enigzins rustig en relaxed. Hoef niet meer zo nodig over de 100db heen :) Tis dat de standaard zo groot is maar anders..luid genoeg istie wel :)

de gpx daar in tegen zit ver over de 100db heen, zit een demper op vergelijkbaar kwa grote als de bos superbike demper.. dus dan weet je het wel hoe ik me voel als ik s'morgens om 600u de woonwijk uit rij.. 4 versnellingen te hoog en nog lawaai :P

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:49:

[afbeelding]

Leuk :) Rijd jij sneller gsx-r1000 dan dirk dit jaar _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 19:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Mooie fiets Capo! Maarre je blijft met je gpx dan woon-werk rijden neem ik aan?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik heb het laatst in mijn kop gekregen over een tijdje motorrijles te nemen en gelijk erna een motor te kopen. Volgens een collega had je een leuke beginnersmotor voor een Euro of 2000, wat moet lukken (mits ik in de komende periode genoeg werk krijg). Ik ben nog maar 18, dus de financiën spelen een zeer grote rol. Ik zit voornamelijk met vaste lasten, zoals wegenbelasting en verzekeringspremies.

Ik ben zelf geen motorfreak, ik weet er ook weinig vanaf. Het lijkt me gewoon hartstikke mooi erop te rijden. Ik wil een motor voor twee personen (zodat ik nog eens iemand mee kan nemen), geen choppergeval, beetje vlot model (ben niet bekend met termen, dus verbaas je niet als je het niet snapt :P ) Ik heb, zoals eerder gezegd, niet veel geld, 2000 tot 2500 voor een motor is wel het maximum. Ik reken van ongeveer 1000 voor het rijbewijs.

Wat wil ik graag weten?
- Hoe duur is een beetje leuke kleding+helm? Ik heb geen verstand van kwaliteit en dergelijke, dus ik hoop dat jullie mij hier een beetje over kunnen inlichten.
- Lukt het om een motor van ongeveer 2000 Euro aan te schaffen? Ik mag maar tot 25KW de eerste paar jaren. Ik weet verder weinig van merken en types af, dus ook hierbij weer de vraag of jullie mij wat over de principes in kunnen lichten.

Alvast bedankt voor tips, schopjes in de goede richting of complete antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Lees eerst een keer de topicstart, zit veel werk in van veel mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Hoef niet meer zo nodig over de 100db heen
Hoe horen ze je dan aankomen? Lijkt me vreselijk wennen als alle fietsers/voetgangers/skaters en ander tuig op de lokale dijk je niet van een kilometer afstand hoort aankomen en aan de kant gaan (of middelvingers opsteken.. maar dat boeit niet.. zolang ze maar van de dijk opzouten).

Of wordt die gixxer je nieuwe toer-motor?
Mei schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:09:
Ik heb het laatst in mijn kop gekregen over een tijdje motorrijles te nemen en gelijk erna een motor te kopen. Volgens een collega had je een leuke beginnersmotor voor een Euro of 2000, wat moet lukken (mits ik in de komende periode genoeg werk krijg). Ik ben nog maar 18, dus de financiën spelen een zeer grote rol. Ik zit voornamelijk met vaste lasten, zoals wegenbelasting en verzekeringspremies.

Ik ben zelf geen motorfreak, ik weet er ook weinig vanaf. Het lijkt me gewoon hartstikke mooi erop te rijden. Ik wil een motor voor twee personen (zodat ik nog eens iemand mee kan nemen), geen choppergeval, beetje vlot model (ben niet bekend met termen, dus verbaas je niet als je het niet snapt :P ) Ik heb, zoals eerder gezegd, niet veel geld, 2000 tot 2500 voor een motor is wel het maximum. Ik reken van ongeveer 1000 voor het rijbewijs.

Wat wil ik graag weten?
- Hoe duur is een beetje leuke kleding+helm? Ik heb geen verstand van kwaliteit en dergelijke, dus ik hoop dat jullie mij hier een beetje over kunnen inlichten.
- Lukt het om een motor van ongeveer 2000 Euro aan te schaffen? Ik mag maar tot 25KW de eerste paar jaren. Ik weet verder weinig van merken en types af, dus ook hierbij weer de vraag of jullie mij wat over de principes in kunnen lichten.

Alvast bedankt voor tips, schopjes in de goede richting of complete antwoorden :)
beetje leuke kleding (helm, laarzen, handschoenen en motorpak) ongeveer 1000 euro nieuw.. Of de helft alles 2ehands van marktplaats. Dan hebbie gemiddelde kwaliteit. Ik zou in iedergeval niet alleen een helmpie kopen en met een winterjas, spijkerbroek en gympies gaan rijden omdat het budget moet. Dan lever je vreselijk veel veiligheid in. (legerkistjes zou in uiterste nood nog net kunnen, maar ook daar zit geen enkelbescherming in)..

Motor.. tja. wat wil je.. Een ouwe 25kw GS500 of ER5 of een of ander oud gebakje kun je best voor 1000 piek of minder kopen. Maar een perfecte supersport motor met een 25kw kitje.. dat wordt al wat lastiger zeg maar. :D

Het ligt er maar net aan wat je wilt.. Ik zou met een ER5 niet proberen met >120km/h over het lokale klaverblad rond te gaan of monster wheelies te trekken op de snelweg, maar om leuk een toertochtje te rijden of een beetje uit te waaien zonder 'Rossi-aspiraties' is zo'n motor hardstikke leuk. Maar verwacht geen adrenaline-kick als je het gas open draait.

[ Voor 22% gewijzigd door FragDaddy op 05-10-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Mei schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:09:

Wat wil ik graag weten?

Mijn lijstje:

Rijbewijs: € 1300

Jas, Evolution textiel: € 179 (ipv 299)
Broek, Evolution textiel: € 145 (ipv 179)
Helm, HJC AC11 Yikes III: € 230 (ipv 269)
Laarzen, Probiker: € 50
Handschoenen, Alpine Stars GP1 (?): € 70 (ipv 99)
Totaal kleding: € 679

Motor, Yamaha FZR600R (1994): € 2200

Vaste lasten:
Wegenbelasting: € 62 per jaar = € 5,17 per maand
Verzekering (Univé WA+opzittenden+rechtsbijst.) = 17,10 per maand
Totaal per maand: € 22,27

Dit is natuurlijk zonder benzine (mijn motor bij gassen 1:18, bij zuinig rijden 1:22), onderhoud, bandjes, etc.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rijbewijs 1250-1300 ongeveer (21 lessen + oefenavond + examens, alles in 1 keer gehaald)

Jas+Broek 210
Helm 40 (Lidl)
Laarzen 30 (Lidl)
Handschoenen 30

Motor 1200
Reparaties/onderhoud 160 (inlaatrubbers, nieuw stuur, werkplaatshandboek)
Grote beurt 350 (kleppen, synchen, olie+oliefilter, remvloeistof,etc)

Totaal = 1300 + 310 + 1710 = 3320. Crap das nog best wat geld 8)7 Ook al is alles best cheap...
(komen nog wat kleine dingen bij zoals kaarten, poetsspul, oordoppen....)
Vaste lasten: 60 (belasting) /12 = 5,- + 11/mnd (verzekering, univé) = 16,- per maand

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 05-10-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Anoniem: 83626 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 23:43:
Rijbewijs 1250-1300 ongeveer (21 lessen + oefenavond + examens, alles in 1 keer gehaald)

Jas+Broek 210
Helm 40 (Lidl)
Laarzen 30 (Lidl)
Handschoenen 30

Motor 1200
Reparaties/onderhoud 160 (inlaatrubbers, nieuw stuur, werkplaatshandboek)
Grote beurt 350 (kleppen, synchen, olie+oliefilter, remvloeistof,etc)

Totaal = 1300 + 310 + 1710 = 3320. Crap das nog best wat geld 8)7 Ook al is alles best cheap...
(komen nog wat kleine dingen bij zoals kaarten, poetsspul, oordoppen....)
Vaste lasten: 60 (belasting) /12 = 5,- + 11/mnd (verzekering, univé) = 16,- per maand
kosten voor het rijbewijs is koffiedik kijken. Ik weet zowieso dat het rond de randstad gemiddeld moeilijker is (en dat het gem aantal lesuren voor autoexamen bijvoorbeeld 10 uur boven het landelijk gemiddelde ligt). Verder denk ik dat het met motorrijden meer is dan met autorijden dat je met aanleg een stuk sneller klaar bent dan als je het niet echt kan zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik had voor motor 10 lessen nodig.
Nu woon ik natuurlijk in het prachtige Twenteland waar het merendeel van de boeren nog met een varken op stap gaat ipv de tractor :+

Tis een kwestie van aanleg, ik kwam net van de brommer af, dus helpt ook wel.

morgen weer bezig met m'n motor.
Als het goed is zijn mijn standaard en linkerstepje binnen.
Dan ga ik vervolgens m'n powercommander 3 USB :9~ (tweaker uitvoering :+ ) monteren

[ Voor 26% gewijzigd door Grolsch op 06-10-2006 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Anoniem: 83626 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 23:43:
20 lessen is hier ongeeer 1000 Euro. Ik verwacht er zeker niet (veel) langer over te doen, aangezien ik nu bezig ben met autorijlessen.
Jas+Broek 210
Helm 40 (Lidl)
Laarzen 30 (Lidl)
Handschoenen 30
Een helm van de Lidl? Zelfs ik als n00b verklaar je dan voor gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Mei schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 08:43:
[...]

20 lessen is hier ongeeer 1000 Euro. Ik verwacht er zeker niet (veel) langer over te doen, aangezien ik nu bezig ben met autorijlessen.

[...]

Een helm van de Lidl? Zelfs ik als n00b verklaar je dan voor gek :P
waarom :? zit ook een E-keurmerk op hoor.
Ding zal er wel niet uitzien, en slecht zitten, maar kwa veiligheid moet ook deze helm gewoon voldoen aan de voorwaardes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:27:
[...]

Leuk :) Rijd jij sneller gsx-r1000 dan dirk dit jaar _o-
_o-
DoctorV64 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:48:
Mooie fiets Capo! Maarre je blijft met je gpx dan woon-werk rijden neem ik aan?
Yes!! 1 dag in de week met de gixxer omdat ie anders wel erg veel stil zal staan gezien het echt een zondags motor word :)

Zelfs een 2e blok aan het kopen voor de GPX omdat de huidige nu 103.042km heeft gelopen :P
FragDaddy schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:56:
[...]

Hoe horen ze je dan aankomen? Lijkt me vreselijk wennen als alle fietsers/voetgangers/skaters en ander tuig op de lokale dijk je niet van een kilometer afstand hoort aankomen en aan de kant gaan (of middelvingers opsteken.. maar dat boeit niet.. zolang ze maar van de dijk opzouten).

Of wordt die gixxer je nieuwe toer-motor?
Ja word nieuwe toermotor om samen met mijn bmw maatjes te gaan rijden door het groene hart van Utrecht langs de cafeetjes ;)

Nee word speel machien, wat circuitdagen, lekker wat "rijden" op de openbare weg :)

En met 100db horen ze je ook wel aankomen hoor, en ach zal sowieso toch wel over de 100db heen moeten als ik een Yoshi wil installeren of een ingekorte bos GP1....... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80178

Grolsch schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:03:
[...]

waarom :? zit ook een E-keurmerk op hoor.
Ding zal er wel niet uitzien, en slecht zitten, maar kwa veiligheid moet ook deze helm gewoon voldoen aan de voorwaardes
Kan toch nooit tippen aan een goeie (duurdere) helm. Mijn motto: niet bezuinigen op butsmutsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Anoniem: 80178 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:52:
[...]

Kan toch nooit tippen aan een goeie (duurdere) helm. Mijn motto: niet bezuinigen op butsmutsen...
naar mijn idee zit er verschil tussen een goede (kwaliteit) en duurdere (merk/looks) .

Er zijn genoeg goede helmen te koop voor geringe prijzen (100~200 €) maar wil je een array / shoei dan betaal je de hoofdprijs, en die betaal je vooral voor het merk / looks / comfort.

Neemt niet weg dat ik ook een shoei helm heb omdat ik zo'n botsmuts er gewoon mooi uit vind zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik heb een dure helm gekocht, schubert s1 nordic dragon voor meer als 500 euro en het is een kut ding eerste klas, hij word morgen opgestuurd naar schubert voor onderzoek. Heb meerdere mensen gehoord dat ze er problemen mee hebben dus tja..

andere kant hij zit wel goed! maar de goedkope nolan ook, maar de kwaliteit van afwerkign en zo is wel hoger (hoewel daar gaat ie voor terug)

Wat ik eigenlijk wil zeggen, ga iets passen en kijk of het goed zit.

ik ga ook voor een shoei XR1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 18:06
Ik had een bundel van 17u les en de examens (AVB+AVD), dat koste me 1000€
Ik heb inmiddels 20u op de teller staan (1u à 42€) en moet nu nog mn AVD halen. AVB had ik in 1x.
1000€ en dan al helemaal klaar zijn vind ik zodoende erg optimistisch. Ik had daarbij al 3jaar auto-ervaring.

Verkoop Lidl motorhelmen? Weet je zeker dat het geen brommerhelm is voor dat geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 12-06 10:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben zelf voor de helm voor een beetje er tussenin gegaan, een Shark RFS2 voor €179. Geen dure Shoei/Arai, maar ook geen scooterhelmpje van een paar tientjes :) Wat voor merk zijn die Lidl-dingen eigenlijk?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was al bang voor reacties op mijn Lidl-helm van E40,-

Het zit zo: heb eerste paar lessen gedaan met mn brommerhelm van 6 jaar oud (kan ook motorhelm zijn geweest, heb ik toen gekocht voor 250 gulden). Toen kwam die aanbieding bij de Lidl en dacht ik: Leuk voor als iemand achterop wil!
Toen heen gegaan en gepast in de Lidl: helm zat een stuk beter dan mn brommerhelm. Gebeld naar rijschool: "Zit keurmerk in, dus kan niet veel slechter zijn dan dure helmen". Gekocht dus.

Nu, heb ik meer mensen gescproken erover (ook winkels) en die wezen me er wel op dat er een ander keurmerk in zit dan bij dure helmen. Het houdt in dat het wel een motorhelm is, maar gekeurd buiten Nederland. Kan dus zijn dat hij toch niet aan nederlandse eisen zou voldoen.
Keurmerk en eisen zijn identiek!
Inmiddels zelf ook al een Shubert S1 gepast (om maar eens een dure te noemen) en dat lijkt me heerlijk. Vind het eigenlijjk echter wel een beetje gestoord veel geld. Maar dikke kans dat ik voor 2007 een helm heb van premier of nolan. Heb ook wat gepast namelijk, maar moet eerlijk zeggen dat er nog een hoop helmen van >E200,- zijn die slechter zitten dan mijn lidl-helmpje. 8)7

Het is trouwens een gewone zwarte (glans) integraalhelm, zonder decoratie. Maar dat is ook zoals ik ze het mooist vind (alleen nog liever mat zwart). Die dingen met 10 kleurtjes in allerlei patronen zien er uit als kermis-speelgoed vind ik :+ Het is geen stille helm trouwens, maar heb toch doppen.

@hierboven: Er staat "B-Square" op. Maar met google vind ik dan niet gauw iets.. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 06-10-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Weinig te vinden daar inderdaad, als ik in het Duits zoek bijna alleen maar Ebay advertenties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:31
k krijg voor 1000 euro 15 lessen van 75 minuten + praktijkexamens + theorieboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 14-06 16:15

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Anoniem: 83626 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:48:

Nu, heb ik meer mensen gescproken erover (ook winkels) en die wezen me er wel op dat er een ander keurmerk in zit dan bij dure helmen. Het houdt in dat het wel een motorhelm is, maar gekeurd buiten Nederland. Kan dus zijn dat hij toch niet aan nederlandse eisen zou voldoen.
Dat is onzin, er bestaat niet zoiets als Nederlandse eisen. De normen zijn Europees vastgelegd en de meest recente norm voor motorhelmen is ECE 22-05.
Als dat op het labeltje staat (in de buurt van de hoofdletter E met een cijfer in een cirkeltje dat aangeeft in welk land de keuring gebeurd is) heb je een helm die voldoet aan de Europese veiligheidsnormen, gelijk waar die gekeurd wordt zijn de eisen dezelfde.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die lidl helm is net zo goed een helm als een nolan/schubert/arai.

Goed, hij is niet zo flashy, hip en is misschien wat zwaarder en minder netjes afgewerkt, maar dat is dan ook alles. Heb je geen geld en wil je een helm.... ja toch?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Het is even goed een helm, en dat is waar het ophoud, draag comfort, veiligheid, comfort op langere termijn etc is allemaal stukken minder. Maar voor nu voldoet ie maar als ikop de motor stap wil ik meer dan keurmerk veiligheid. Leven is me te lief.

maar onder de streep.. lullig ongelukje zit in een lullig hoekje, niks aan te doen als je net wat raakt op de verkeerde manier.

[ Voor 20% gewijzigd door Capo op 06-10-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Capo schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:44:
Het is even goed een helm, en dat is waar het ophoud, draag comfort, veiligheid, comfort op langere termijn etc is allemaal stukken minder. Maar voor nu voldoet ie maar als ikop de motor stap wil ik meer dan keurmerk veiligheid. Leven is me te lief.

maar onder de streep.. lullig ongelukje zit in een lullig hoekje, niks aan te doen als je net wat raakt op de verkeerde manier.
precies. Je zit op een motor, je rijdt 'sportief', dan kun je er beter alles aan doen om het voor de rest nog zo veilig mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Capo schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:44:
Het is even goed een helm, en dat is waar het ophoud, draag comfort, veiligheid, comfort op langere termijn etc is allemaal stukken minder.
Dat is dus niet waar..
Draagcomfort is voor mijn kop beter dan van menig andere helm... ok shubert is natuurlijk andere koek, maar dan heb je het over een helm waarvoor je 12 (!) lidl-helmen kan kopen.
Veiligheid is dus ook niet verschillend: eisen en keurmerk zijn identiek
Comfort op lange termijn... geen last. Is alleen niet zo stil, maar ook met een S1 moet je doppen dragen, dus ach.. Enige wat ik mis is een ingebouwde zonnebril, dat lijkt me zo handig!

Kijk, ik geloof best dat bijvoorbeeld een Arai/Shoei/Shubert dezelfde tests met meer marge halen.. het vervelende is dat je echter geen enkele indicatie hebt of die klopt en zoja, hoeveel veiliger ze zijn (als ze dat al zijn). Ze voldoen immers aan identiek hetzelfde keur.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 06-10-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Anoniem: 83626 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:59:
[...]

Dat is dus niet waar..
Draagcomfort is voor mijn kop beter dan van menig andere helm... ok shubert is natuurlijk andere koek, maar dan heb je het over een helm waarvoor je 12 (!) lidl-helmen kan kopen.
Comfort op lange termijn... geen last. Is alleen niet zo stil, maar ook met een S1 moet je doppen dragen, dus ach.. Enige wat ik mis is een ingebouwde zonnebril, dat lijkt me zo handig!

Kijk, ik geloof best dat bijvoorbeeld een Arai/Shoei/Shubert dezelfde tests met meer marge halen.. het vervelende is dat je echter geen enkele indicatie hebt of die klopt en zoja, hoeveel veiliger ze zijn (als ze dat al zijn). Ze voldoen immers aan identiek hetzelfde keur.
Ho wacht even, "Veiligheid is dus ook niet verschillend: eisen en keurmerk zijn identiek"

het is niet meetbaar maar kreukelzone in de schubert helm, speciale binnen schermen....

oordoppen hoef ik onder de 100km/h niet te dragen overigens.

Comfort op langere termijn bedoel ik het "weg vagen" van de binnen voering, die word te snel dun en krijg je schuddende helm en dergelijke.

Mij maakt het allemala niet uit, veiligheid is veiligheid, voor de een is het budget groter als de ander, maar bezuinigen op helm is niet mijn idee van veiligheid, let wel, MIJN IDEE, wat andere vinden prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-06 15:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

[...]

Dat is dus niet waar..

Same here.. ik heb al jaren een 'scooterhelm' van € 80 die is voorzien van een E-keur
Het ding zit meer dan prima, is vrij stil en ziet er nog goed uit ook (mat zwart).
Ik ga dat ding echt niet vervangen voor een helm van een paar honderd euro.

[ Voor 63% gewijzigd door Ken. op 06-10-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

[...]

Dat is dus niet waar..

Die ingebouwde zonnebrilletjes zijn handig inderdaad... Alle helmen (meeste van Caberg) die ik daarmee heb gepast zaten echter niet goed helaas :/ Of de breathguard, of die zonnebril zelf kwam netaan tegen mijn neus aan... En dat zit niet lekker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chakotay schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:28:
[...]

Die ingebouwde zonnebrilletjes zijn handig inderdaad... Alle helmen (meeste van Caberg) die ik daarmee heb gepast zaten echter niet goed helaas :/ Of de breathguard, of die zonnebril zelf kwam netaan tegen mijn neus aan... En dat zit niet lekker :p
Heb zelf ook inderdaad een paar Cabergs gepast, maar vond ze echt heel slecht zitten.. vrij hard/harde randen, oren zaten niet goed (en ik heb geen flaporen).
Wel jammer, want zijn betaalbaar en hebben zonnebril ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:28:
[...]

mmm heb jij zo'n gok dan ;)
Die zonneklep komt mij eigenlijk niet laag genoeg wat weer irritant is want daardoor kijk je naar je klokken onder de zonnebril door en zitten de randen soms in de weg als je opzij kijkt..

Ik heb dus vaak een gewone zonnebril op en doe de zonneklep half omlaag..

En die cabergs passen op mijn bolle kop juist prima.. misschien heb ik mazzel met de vorm van mijn hoofd..

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 06-10-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 14-06 19:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Capo, nieuwe blok voor je GPX wat kost dat ongeveer? Niet dat ik een nieuwe nodig heb met < 40k op de teller.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Blok met jou km stand word 100 euro voor gevraagd en ik kan hem niet lopend zien , dus je weet nog niks of het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Net 2e les gehad.

In het begin ging het even stroefjes (eerste keer openbare weg, vorige keer een beetje remmen en optrekken geoefend).

Dus eerst ff in de woonwijk rijden, gevoel krijgen. Ging al steeds beter. Daarna heb ik op een parkeerplaats precisiestops geoefend. Ik stond eerder (en ook netjes) stil dan een mede-lesser die er al 6 lessen op had zitten.

Ik krijg steeds meer vertrouwen in mezelf. Heb de motor naar mijn idee ook beter onder controle.

Op een gegeven moment maakte ik een zeer nette precisiestop. 10cm van de pilonnen, heel soepel, in de 1e versnelling. Gewoon goed en precies dus. Instructeur moest even twijfelen over wat hij zou zeggen, maar het werd "Niet onaardig" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaar een dodelijk ongeluk gehad...

gelukkig was het slachtoffer slechts een duif..stomme beest vloog ineens op maar niet snel genoeg..
Raakte dus de fairing en daarna de spiegel.
En toen het gekste, hij bleef tussen mijn wijs- en ringvinger hangen met vleugen of poot ofzo.
Dus je kan je voor stellen hoe lijp dat er uitgezien moet hebben.. * ToolkiT die een duif los aan het schudden is 8)7

Gelukkig zelf geen schade en motor had ook niks (alleen kopeling/spiegel unit iets gedraaid maar kon weer goed gedraaid worden.

En een kilometer verderop raak ik een tak met mijn voorwiel waardoor ik een 2e schot adrenaline kreeg.
Gelukkig had ik net met MrsT afgesproken en smaakte die warme choco extra lekker..

oh ja de baby-vara wou vanochtend ook al niet met de electro start aan de praat gaan, zo te zien is de accu aan zijn eind.. hopelijk heb ik alle motorpech voorlopig ff gehad..

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 08-10-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

wow je zal wel geschrokken zijn :S Over een bad luck day gesproken zeg... Maar goed dat MrsT alles weer goed heeft gemaakt :)

Algemeen vraagje nog: Ik zag vandaag een tour motor met een koffer en een meisje achterop. Het leek een beetje alsof het meisje de koffer als rugsteun gebruikte. Is dit mogelijk? Dat zou op zich wel een uitkomst zijn voor mijn meisje straks op de bandit achterop :)

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 08-10-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 18437 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 19:59:
wow je zal wel geschrokken zijn :S Over een bad luck day gesproken zeg... Maar goed dat MrsT alles weer goed heeft gemaakt :)
Idd best wel ff geschrokken op dat moment.. eigenlijk meer erna, op moment zelf eigenlijk heel koelbloedig..

Was wel grappig we moesten nog een borstvoeding BH kopen dus daar stond ik in mijn motorpak in de babywinkel, zullen ze niet zo vaak meemaken ;)
Daar gaat je ruige hairy biker imago ;)
[b][message=26622416,noline]
Algemeen vraagje nog: Ik zag vandaag een tour motor met een koffer en een meisje achterop. Het leek een beetje alsof het meisje de koffer als rugsteun gebruikte. Is dit mogelijk? Dat zou op zich wel een uitkomst zijn voor mijn meisje straks op de bandit achterop :)
Yup is mogelijk, bij de originele top box van mijn vara kan je een kussentje kopen als ruggesteun..
Zorg wel dat je topbox stevig gemonteerd is.. anders ben je je koffer en je meisje kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
If you can read this, the bitch fell off :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 18437 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 19:59:

Jup, heeft mijn pa met zijn Pan ook, de topkoffer heeft een soort ingebouwde ruggesteun voor de passagier. De meeste toerbuffels hebben dat wel geloof ik :)

Je kan ook voor een Goldwing gaan, die hebben een ingebouwde driezitsbank met mobile homecinema voor de passagiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

De meeste "vaste" koffers op tourfietsen hebben zo'n echte rugsteun.
Moest je (tour)fiets het niet hebben, er zijn modellen van corbin zadels die een ruggesteun hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Overigens is het wel handig als de achteropzitter enigszins actief bezig is.
Is minder saai en is voor de bestuurder prettiger dan een zak hooi achterop.
Zag laatst iemand achterop een K100 een boek lezen.....(goed, het is BMW, dus dat telt niet helemaal :+)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Chevy454 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:29:
If you can read this, the bitch fell off :+
dat t-shirt heb ik gekregen van m'n collega's toen ik m'n RBW heb gehaald (alweer bijna 5 jaar geleden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
1000€ voor rijbewijs is wel veel hoor... Is dat omdat het nederland is of zo?
Hier in België mijn rijbewijs gehaald voor 650€ of zo.
600€ voor 8u les + +-50€ voor theorie- en praktijkexamen.
En lessen kan je ook voor 400€ met eigen motor.

[ Voor 11% gewijzigd door DieterVDW op 09-10-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
@Smiling Pitbull

Gezien het feit dat je totaal GEEN A/F inlezing had heb ik een vermoeden dat
a) je uitlaat niet compleet gasdicht is en daarom geen A/F.
b) je carbs nog vuiler zijn als die van mijn Vmax ;)

Gezien het feit dat de winter eraan komt kan je klussen (?) en zou ik de carbs schoonmaken. Wat betreft die vacuumschuiven: die kan je loshalen en controleren op scheuren. Let erop dat onder het deksel een veer zit. Je hebt wel een compressor nodig om de sproeiers enzo schoon te blazen.

Maar dat hij zo dood valt bij 7500rpm doet me toch vermoeden dat het een combinatie is van oorzaken. Vervang ook je uitlaatpakking bij de demper maar, ik vermoed dat hij niet echt gasdicht is :)

* Chevy454 heeft zo bijna PHC Ritzen een kleine paniekaanval bezorgt tijdens een dynodag :X

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 09-10-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
DieterVDW schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:29:
1000€ voor rijbewijs is wel veel hoor... Is dat omdat het nederland is of zo?
Hier in België mijn rijbewijs gehaald voor 650€ of zo.
600€ voor 8u les + +-50€ voor theorie- en praktijkexamen.
En lessen kan je ook voor 400€ met eigen motor.
dat is inderdaad omdat het in nederland is. je hebt 3 examens 1 van 39 euro een van 190 euro en een van 219 (of iets in die trant) dan hebben we het niet eens over de lessen gehad en dan zit je al op 450 euro. voor de avb heb je iets van uhm 10 lessen nodig (aanvraag duurt hier in de randstad ongeveer 8 weken en als je dan 1 keer per week lest wat dus best weinig is zit je al snel op 10 lessen) daarna nog lessen voor je verkeersdeelneming (maar als dat een beetje slim ingeplanned is hoefje er maar een minimum aan lessen kwijt te raken.

Lees anders maar even een thread over het halen van je rijbewijs voor de auto. Dat is nog duurder. Er is een grote kans dat je de eerste keer zakt, gewoon omdat het de eerste keer is. Gemiddelde aantal lessen in de randstad ligt volgens mij op 30 of 40 (granted auto rijbewijs, dus ook een hoop morons die niet kunnen rijden)

In belgie aan de andere kant is het naar mijn mening weer de andere kant doorgeslagen. Het is te makkelijk om je rijbewijs te halen. afijn daar is al een hele andere topic aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Zotjes ... Ook niet echt democratisch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chevy454 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:51:
@Smiling Pitbull

Gezien het feit dat je totaal GEEN A/F inlezing had heb ik een vermoeden dat
a) je uitlaat niet compleet gasdicht is en daarom geen A/F.
b) je carbs nog vuiler zijn als die van mijn Vmax ;)

Gezien het feit dat de winter eraan komt kan je klussen (?) en zou ik de carbs schoonmaken. Wat betreft die vacuumschuiven: die kan je loshalen en controleren op scheuren. Let erop dat onder het deksel een veer zit. Je hebt wel een compressor nodig om de sproeiers enzo schoon te blazen.

Maar dat hij zo dood valt bij 7500rpm doet me toch vermoeden dat het een combinatie is van oorzaken. Vervang ook je uitlaatpakking bij de demper maar, ik vermoed dat hij niet echt gasdicht is :)

* Chevy454 heeft zo bijna PHC Ritzen een kleine paniekaanval bezorgt tijdens een dynodag :X
Dank je voor het antwoorden! Leuk, ik post mn dyno op motor-forum, en krijg hier antwoord :D
Maarre dat schoonmaken. moet dat ultrasoon, of kan je dat zelf ook wel met wat spiritus/wasbenzine/benzine en een paar doekjes enzo? Sproeiers met compressor schoonblazen is idd optie, anders haal ik ff 4 nieuwe, kosten toch nagenoeg niets :P

Mijn uitlaat is idd niet gasdicht.. op de dyno zag ik idd rook onder mn motor vandaan komen. Kan dat de prestaties sterk beinvloeden, of enkel de A/F lezing?
Nogmaals dank voor het meedenken _/-\o_

Trouwens, op de dyno gebeurde er (vooral) bij gas los ook wat leuks: grijze rook uit de linker pijp, rechter pijp gaf geen rook. A/F-meetding hing echter in de rechterpijp.
Pff, best nog een hoop te doen aan mijn motortje. Vind het ergens wel leuk om te knutselen en te klooien, maar het kost iets meer tijd en (vooral) geld dan gehoopt :o

Edit: hoezo paniekaanval?? Omdat je Vmax ging bokken ofzo? Dat moet idd wel hefitg zijn 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 10-10-2006 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

justice_strike schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 01:02:
dat is inderdaad omdat het in nederland is. je hebt 3 examens 1 van 39 euro een van 190 euro en een van 219
29, 75 en 180 in mijn geval, 2 jaar terug.
Al zit zeker in de prijs van het AVB examen behoorlijk wat verschil....
Er is een grote kans dat je de eerste keer zakt, gewoon omdat het de eerste keer is. Gemiddelde aantal lessen in de randstad ligt volgens mij op 30 of 40 (granted auto rijbewijs, dus ook een hoop morons die niet kunnen rijden)
Zakken omdat het de 1e keer is, dat is in mijn ogen gewoon bullshit, maar sommige (veel) mensen zijn niet echt in staat om toe te geven dat ze fout zitten, iets met ego enzo.
Zal best een keer een echt ongelooflijke pisnicht van een examinator tussenzitten, maar de meesten zijn heel redelijk.
Of dat moet dan net het verschil tussen braboland en de randstad zijn.

En als je met die laatste regel wilt suggereren dat mensen die een motorrijbewijs gaan halen geen idioten zijn dan heb je dat goed mis, want als ik zie wat ik allemaal tegenkom.
Vooral die midlife crisis mensen zijn heel erg, dat zijn echt potentiele statistiekjes ("kun je ff wat rotzooi in mn rem gooien ?").

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:20:
Dank je voor het antwoorden! Leuk, ik post mn dyno op motor-forum, en krijg hier antwoord :D
Maarre dat schoonmaken. moet dat ultrasoon, of kan je dat zelf ook wel met wat spiritus/wasbenzine/benzine en een paar doekjes enzo? Sproeiers met compressor schoonblazen is idd optie, anders haal ik ff 4 nieuwe, kosten toch nagenoeg niets :P
Wasbenzine enzo hebben weinig zin. Goed voor de binnenkant schoon te maken en vuilvrij te maken maar niet om de kanalen schoon te blazen. De sproeiers zou ik proberen met de longen schoon te blazen maar aangezien ik nogal lui ben opteer ik voor de compressor :+ De sproeier haal je los met een schroevendraaier. De sproeier zit in de mengbuis en die haal ik ook los. Die wilt namelijk ook vuil zijn en die is iets moeilijker schoon te blazen op longkracht vanwege de vele gaatjes. Maar het kan :) Je moet voor de mengbuis los te halen wel goed opletten met de gasnaald.

Ik zou geen nieuwe sproeiers kopen :)
Mijn uitlaat is idd niet gasdicht.. op de dyno zag ik idd rook onder mn motor vandaan komen. Kan dat de prestaties sterk beinvloeden, of enkel de A/F lezing?
A/F lezing, ervaring :X :P
Edit: hoezo paniekaanval?? Omdat je Vmax ging bokken ofzo? Dat moet idd wel hefitg zijn 8)
KLR650 gaf geen A/F meting omdat de uitlaat niet gasdicht was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: http://xs107.xs.to/xs107/06412/DSC00034.JPG
mijn nieuwe helm en handschoenen *o* Shark RSF Impulsion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat die matte helm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Jazeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mooie helm. Zijn tegenwoordig al die helmen van shark mat of lijkt dat maar? Ik wil ook nog een nieuwe helm gaan halen en denk dat het ook een shark gaat worden. Weet alleen nog niet precies welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ze hadden ook glimmende hoor. Maar ik vond de matte mooier

had wel moeite om een goede helm te vinden hoor. Mijn kaak kwam bij bijna allemaal tegen het kaakdeel van de helm aan. Bij deze niet, gelukkig. Heeft ook geen voering voor je kaak (beetje onzin ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vind mat ook wel mooi. Heb nu een lazer helm maar die heb ik nog van toen ik nog een scooter had. Wil nu toch wel een goede helm. Puur op looks vind ik deze heel mooi: Afbeeldingslocatie: http://www.moto.ru/files/354320-s500air-esprit-bua.jpg
Heb deze nog niet gepast. Ben ook wel bang dat die matte helmen snel krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Laatst online: 10-06 15:59
Afbeeldingslocatie: http://www.mcr.nl/NGvn900.jpg
Pa's ride. :) Rechtsklik -> view image voor plaatje op volledige grootte.
Kawasaki VN900 anno 2006. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Ricvdp op 10-10-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Die pic is in de winter genomen ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
4x2 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:23:
[...]

29, 75 en 180 in mijn geval, 2 jaar terug.
Al zit zeker in de prijs van het AVB examen behoorlijk wat verschil....

[...]

Zakken omdat het de 1e keer is, dat is in mijn ogen gewoon bullshit, maar sommige (veel) mensen zijn niet echt in staat om toe te geven dat ze fout zitten, iets met ego enzo.
Zal best een keer een echt ongelooflijke pisnicht van een examinator tussenzitten, maar de meesten zijn heel redelijk.
Of dat moet dan net het verschil tussen braboland en de randstad zijn.
......stond een hele rant.....

bij het autorijexamen is het een grote maffia praktijk. Ik heb daar genoeg feiten voor om dat te staven. afijn daar is het topic niet voor, daarbij heb ik mijn rijbewijs dus is het voor mij niet relevant. Wel is het frapant dat in geheel nederland elk theori/praktijk examen op elke school wel na te zien is en zo nodig aan te vechten en of nagekeken kan worden door een derde, behalve bij het cbr.
En als je met die laatste regel wilt suggereren dat mensen die een motorrijbewijs gaan halen geen idioten zijn dan heb je dat goed mis, want als ik zie wat ik allemaal tegenkom.
Vooral die midlife crisis mensen zijn heel erg, dat zijn echt potentiele statistiekjes ("kun je ff wat rotzooi in mn rem gooien ?").
true true, maar er zijn veel meer autorijders dan motorrijders. Meeste mensen die motor rijden doen het omdat ze het leuk vinden, bij autorijden is dat anders, dat is meer een vereiste in de maatschappij dus doet iedereen het, of je nu goed of slecht erin bent.

btw hoe is het nou om op een chopper te rijden? lijkt me nogal lastig om bochten te maken.

[ Voor 56% gewijzigd door justice strike op 10-10-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 14-06 17:10
418O2 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:16:
[afbeelding]
mijn nieuwe helm en handschoenen *o* Shark RSF Impulsion
Fijn helmpje, ik heb hetzelfde model alleen in andere kleurstelling. Is trouwens al me 2e, de 1e heeft zijn werk gedaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

justice_strike schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:25:
true true, maar er zijn veel meer autorijders dan motorrijders. Meeste mensen die motor rijden doen het omdat ze het leuk vinden, bij autorijden is dat anders, dat is meer een vereiste in de maatschappij dus doet iedereen het, of je nu goed of slecht erin bent.
Geloof me, dat is onder motorrijders minstens net zo erg, al scheelt het dat als je daar slecht in bent je vlot genoeg ergens mee ligt/zit/staat te knuffelen en het pijn doet.

Nee, veel motorrijders die ik tegenkom zie ik als toekomstig statistiekje.
En niet dat ik perfect kan rijden, maar ik kom dr geregeld tegen die echt geen motor zouden mogen rijden.
Ook hoe ze dr mee omgaan qua onderhoud of over bepaalde dingen denken.
btw hoe is het nou om op een chopper te rijden? lijkt me nogal lastig om bochten te maken.
Gaat opzich wel, niet zo flitsend als op een sportmotor (wat komt door de hele geometrie van zo'n apparaat).
Grootste probleem is de grondspeling, je rijd bij de meeste choppers vrij vlot je voetsteunen, uitlaten en wat al niet meer aan de grond.

[ Voor 18% gewijzigd door 4x2 op 10-10-2006 23:18 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
4x2 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:16:
[...]
Ook hoe ze dr mee omgaan qua onderhoud of over bepaalde dingen denken.
[...]
tja over onderhoud denk ik hetzelfde als over kleding, je doet het goed (laat het goed doen) of je rijdt gewoon geen motor. Een slechte motor is op de weg toch een behoorlijk stuk gevaarlijker dan een slechte auto. Zelfde geld voor slechte kleding. Maarja je zult altijd wel mensen hebben die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

afijn, het is wel grappig om te zien dat hoe meer ik motor rij hoe meer van andere soorten motoren ga houden. Nog niet zo heel lang geleden wilde ik motor rijden met als enige doel om op supersports rond te rijden (niet om te racen, maar gewoon omdat ik alleen die motoren mooi vond)

maar nu vind ik nakeds, cruisers etc.. ook mooi. Ik zit verrek te kijken naar een bmw als eerste motor :S.

trouwens ik kan niet wachten totdat 2wd enigszins mainstream wordt lijkt mij een feest om op te rijden :9~ http://news.thomasnet.com...5/05/motorcycles_gai.html

[ Voor 8% gewijzigd door justice strike op 11-10-2006 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
vreuger betoalde ich vief gulde veur ene les.. . :+

Examens zijn echt schoftelijk duur geworden.. sjezus.

Maar zorgen dat ik komend jaar me rijbewijs niet kwijt raak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Heb zelf drie jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald voor 650 euro. Heb tegen de rijschool gezegd dat ik niet meer dan acht lessen wilde nemen en dat is gelukkig goed gegaan :)
Voordeel toen was dat ik maar één examen hoefde te doen ipv de huidige twee.

Toen mijn vrienden wilden gaan lessen heb ik gewoon een motor gehuurd (bij een rijschool) en heb hen toen de bijzondere verrichtingen geleerd op een verlaten parkeerplaats O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

2 examens tegenwoordig? waarvoor dan allemaal. en kosten die ook 2x examenprijs?

Is wel kassa zeg tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grappig, is precies dezelfde helm als die ik wil gaan kopen. Wist je dat hij online via een webshop voor 125 euro te bestellen is?
Anoniem: 105758 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:46:
2 examens tegenwoordig? waarvoor dan allemaal. en kosten die ook 2x examenprijs?

Is wel kassa zeg tegenwoordig
3 examens :) 1 x theorie en 2 praktijk examens. (bijzondere verrichten, en gewone verkeersdeelname)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 11-10-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:01

Zeeuw

5.6

Zo..

Ik ga vrijdag kijken naar een Yamaha R6 uit 2004...

Het word mijn eerste motor...

Maar waar moet ik op letten? Zijn er nog Yamaha kwaaltjes?
Bij de proefrit nog ergens speciaal op letten?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Laatst online: 10-06 15:59
DinX schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:38:
Die pic is in de winter genomen ? :p
Nee, die pic is bij de dealer, en door de dealer genomen, wss is dit echt mijn pa's exemplaar, maar misschien een showroom model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zeeuw schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:00:
Zo..

Leuk speelgoed :) Waar op te letten bij een proefrit... Gezien het je eerste motor is, en een R6, voorzichtig met je rechterklauw? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begin wanhopig te worden 8)7
Vanmiddag mn carbs schoongemaakt (sproeiers eruit, doorgeblazen met compressor, ook kanaaltjes meegenomen), resultaat: 0,0% verschil.
Kwam bij 1 carbs echt een halve zandbak mee naar buiten, dus slecht was het niet, maar merk er dus niets van. Boven de 6000rpm zakt de power enorm in.

Begin nu te vrezen voor een elektrisch probleem.. CDI unit ofzo :X die zijn duur.

@ Chevy454: de vacuumschuiven zijn nog goed: ze doen pssst en niet klap :D

@vraag over aanschaf R6: google eens naar "tweedehand motor checklist" oid.. er staat een hele mooie ergens online. Kan geen kwaad heb ik dus zelf mogen ondervinden :X

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 11-10-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 83626 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:28:
Boven de 6000rpm zakt de power enorm in.

Begin nu te vrezen voor een elektrisch probleem.. CDI unit ofzo :X die zijn duur.

Als het de ontsteking was dan hoorde je het wel aan de uitlaat en sloegen je bougies vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Zeeuw schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:00:
Zo..

De 2003/2004/2005 modellen hebben geen echte bekende gebreken. Ja, de amerikaanse modellen hadden problemen met de bobines, maar die zijn onder garantie vervangen. De europese versies hebben een ander merk bobines en dus nergens last van. Oudere modellen R6 (2002 en eerder) hebben soms wat versnellingsbak problemen (uit 2e versnelling schieten). De 2003 en later heeft daar geen last meer van. Al is het niet de soepelste bak ooit gemaakt (die van mij schakelt vooral in de lagere versnellingen met een flinke *KLENG*)

Aangezien het toch een supersport motor is.. Goed kijken.. Schade, lekkage van vloeistoffen, rare bandenslijtage, staat van remschijven, vering, etc. Bij een proefrit controleren of ie recht blijft gaan. Even je handjes van het stuur halen en kijken of de motor rechtdoor blijft gaan. Hij mag licht naar rechts trekken omdat de wegen in nederland bol zijn en dus schuin naar rechts aflopen.

Verder is het een hele fijne fiets. Ik heb zelf de 2003 versie (zelfde motor, andere kleurstelling). Als eerste motor zou ik er iig op letten dat je voorlopig even niet vol accelereert in de 1e of 2e versnelling totdat je een beetje gewend bent aan de motor.

In de 1e versnelling gaat ie bij vol gas vrij snel vrij hoog op het achterwiel (korte fiets met veel vermogen) en in de 2e versnelling wil ie bij vol gas accelereren wel eens vrij heftig met zijn stuur slaan vooral bij slecht wegdek. Een stuurdemper kan helpen, maar is zeker geen must. Dat slaan is geen probleem, bij mij gebeurt het vrij vaak, maar als je dat nog nooit eerder meegemaakt hebt schrik je je helemaal gek. En nee, dit is geen tankslapper, maar gewoon een (speed) wobble. Gebeurt ook bij het scheef neerzetten van wheelies.. Gewoon vol gas (blijven) geven, niets aan de hand. Zolang je maar niet het gas in 1x dichtdraait of de koppeling intrekt ofzo.

Verder een fijne fiets. Maar bedenk wel dat 'ie onder de 8000 toeren misschien wel aanvoelt als een lesmotor... daarboven is het een heel ander verhaal.. Het is geen dikke 1000, dus hij heeft geen power onderin, maar zodra je toeren gaat maken gaat 'ie ook met hele grote stappen vooruit.

Veel plezier ermee!

[ Voor 9% gewijzigd door FragDaddy op 11-10-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Anoniem: 83626 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:28:
Ik begin wanhopig te worden 8)7
Vanmiddag mn carbs schoongemaakt (sproeiers eruit, doorgeblazen met compressor, ook kanaaltjes meegenomen), resultaat: 0,0% verschil.
Kwam bij 1 carbs echt een halve zandbak mee naar buiten, dus slecht was het niet, maar merk er dus niets van. Boven de 6000rpm zakt de power enorm in.

@vraag over aanschaf R6: google eens naar "tweedehand motor checklist" oid.. er staat een hele mooie ergens online. Kan geen kwaad heb ik dus zelf mogen ondervinden :X
Zet die fiets eerst maar eens op een vermogensbank. De makkelijkste verklaring is dat 'ie boven de 6000 toeren gewoon niet goed is afgesteld. CDI problemen zou ie of helemaal niet lopen of stationair ook beroerd.

Als er iets mis is in het blok zou het wel heel vaag zijn als dat alleen bij hoge toeren is. Naja misschien versleten klepveren ofzo? Zodat bij hoge toeren de kleppen niet snel genoeg sluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 11-10-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 18437 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:50:
[...]

Grappig, is precies dezelfde helm als die ik wil gaan kopen. Wist je dat hij online via een webshop voor 125 euro te bestellen is?
Ik heb bijna het dubbele betaald. Nee dus.. :(

waar trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:43:
Zet die fiets eerst maar eens op een vermogensbank. De makkelijkste verklaring is dat 'ie boven de 6000 toeren gewoon niet goed is afgesteld. CDI problemen zou ie of helemaal niet lopen of stationair ook beroerd.
Dat deed hij al ;)
Als er iets mis is in het blok zou het wel heel vaag zijn als dat alleen bij hoge toeren is. Naja misschien versleten klepveren ofzo? Zodat bij hoge toeren de kleppen niet snel genoeg sluiten?
Denk het niet, dan heb je namelijk serieuze schade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:53:
[...]

Dat deed hij al ;)

[

Denk het niet, dan heb je namelijk serieuze schade ;)
Sorry. Niet goed gelezen..

Nee, ik bedoel dat ze teveel overlap hebben, niet dat ze helemaal open blijven staan totdat de zuiger ze even dichtdrukt.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.