justice_strike schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:51:
hmm ok, ik moet dat maar ondervinden denk ik, op het moment rij ik met textiel en dat wappert inderdaad (maar misschien moet ik een maatje kleiner nemen), maar dat textiel minder beschermd vind ik wel weer vreemd. Naar mijn mening is er toch niets beters dan kevlar? en volgens mij heeft ongeveer elke textiele kleding dat kevlar (en teflon) ingeweven.
ja dus? wil niet zeggen dat kevlar en teflon zoveel gebruikt zijn dat je een kogelwerend vest draagt. De meeste bescherming komt van de protectoren. Die blijven bij leer beter op hun plaats bij een valpartij. Daarnaast zijn de gebieden met minder protectoren bij leer beter beschermd omdat leer gewoon vreselijk slijtvast is.
Als ik moet kiezen ga ik liever in een leren pak onderuit dan in textiel. Wil niet zeggen dat textiel rommel is he..
[afijn, zal er maar niet vanuitgaan dat ik onderuit ga. Maar ik was wel vanplan het hele jaar door te rijden.
ik ga er ook niet vanuit dat ik onderuit ga

Maar ik hou er wel rekening mee.

ik bedoel zoals ik al zei dat kevlar en teflon is sterk genoeg om kogels tegen te houden, of maak ik daar echt een fout in?
Je gaat daar in zoverre de fout in dat kevlar sterk genoeg is om kogels tegen te houden door de rek en de treksterkte van het materiaal. Dit heeft niet zo heel veel met de slijtvastheid van het materiaal te maken. Wel wat, maar het is volgens mij niet zaligmakend. Daarnaast is kevlar in een kogelwerend vest niet het enige dat de kogel tegenhoudt en praten we over 'iets' meer lagen kevlar dan in een gemiddeld motorpak zit. Dus ik zou niet op jezelf laten schieten.. En al helemaal geen messen proberen tegen te houden.
die goretex xcr jas die ik gezien heb was 500~600 euro
Mijn leren alpinestars combi (jas + broek + kneesliders op de broek) was geloof ik ook ongeveer 600 euro twee jaar terug. Dan heb ik wel een hele 'saaie' combi (zwart) en niet zo'n zuurstok.. das vaak duurder.. maargoed ik heb een zwart met zilveren motor en een zwart pak past daar prima bij..
zoals gezegd.. voor een beetje toeren en/of woon werk verkeer is textiel een hele goede keuze (zo niet de enige keuze ivm het weer).
Maar ik doe alleen woon/werk als het de hele dag gegarandeerd droog en >20 graden is en ik toer zelden. Soms een ritje met een paar mensen, maar das geen 'toer'-tocht. een echte toertocht (met een grote groep en snelheden van gemiddeld 50km/h doe ik ongeveer 2-3x per jaar.)
dus voor mij is de keuze van een pak heel anders dan voor bijvoorbeeld Dinx. Het is maar net wat voor jou belangrijk is.
[
Voor 41% gewijzigd door
FragDaddy op 04-10-2006 21:56
]