Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.514 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik betaal 17,10 per maand voor WA+Opzittenden+Rechtsbijstand bij Univé.
0 schadevije jaren

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Anoniem: 18437 schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:06:
700 per jaar? ;) Dat is aanzienlijk meer dan de 15 euro per maand :) Maar ik zie dat je een soort all-risk hebt + diefstal?
En een R1 is natuurlijk geen oud beginnersbrik :P

Ik betaal voor mijn 15jaar oude zephyr 750 voor WA 11/maand.
Ben 22jr en heb 0 schadevrijejaren, bij Univé verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:06

4x2

lộn xộn quá

Jij reed gisteren niet stomtoevallig over de A30 ri de A12 ?
Uur of 6-7 's avonds geloof ik.

Zag iig zo'n zephyr voorbijkomen, dacht dr meteen aan (zo vaak zie je ze niet).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 07:40
Anoniem: 18437 schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:06:
700 per jaar? ;) Dat is aanzienlijk meer dan de 15 euro per maand :) Maar ik zie dat je een soort all-risk hebt + diefstal?
yup, fiets is nog geen jaar oud, dus leek mij wel verstandig

Ik denk ook dat zo'n R1 redelijk op de "blacklist" staat gezien het vermogen + nieuw waarde + de kans om gestolen te worden.

Maar hobby kost geld, verder niet meer naar kijken.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 11:43

DinX

Motormuis

* DinX bepaalt +/- €900 per jaar voor BA + rechtsbijstand + diefstal + bestuurdersverzekering ...

Lang leve de Belgische verzekeringen ... met m'n auto erbij betaal ik iets van €1400 verzekeringen per jaar.

Daarmee heb je je eigen schade dus niet terug.

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 25-09-2006 11:35 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
hoe oud ben je, welke motor rijd je, en wat is je opgebouwde no-claim :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Grolsch schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:49:
hoe oud ben je, welke motor rijd je, en wat is je opgebouwde no-claim :?
26, nooit een ongeval met schuld gehad. No-claim = bonus malus ? geen idee.

Ik betaal nu nog hetzelfde als 3 en 5 jaar geleden voor zover ik weet.
Motor maakt niet veel uit bij mijn verzekering (alleen wat ik aan diefstalverzekering betaal).

Een FJR1300A btw :p

berekendingetje: http://www.ethias.be/mf.g...=A2DVM&CDLGTRN=N&pg=A2DVM

[ Voor 15% gewijzigd door DinX op 25-09-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

justice_strike schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:06:
[...]
p.s. maatje xl :S ik zat me vandaag af te vragen wie nou zo'n gigantisch hoofd zou hebben aangezien ik al op een maatje xs zit (maar dan past die helm ook precies)
Ik heb ook maat XL hoor.. maat 62/64 bij hoeden. Petjes en dergelijke zitten bij mij ook altijd te strak..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4x2 schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:57:
Jij reed gisteren niet stomtoevallig over de A30 ri de A12 ?
Uur of 6-7 's avonds geloof ik.

Zag iig zo'n zephyr voorbijkomen, dacht dr meteen aan (zo vaak zie je ze niet).
nope, wel leuk dat je me dacht te spotten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 17:45

StarWing

Huh ?!?

DinX schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:33:
* DinX bepaalt +/- €900 per jaar voor BA + rechtsbijstand + diefstal + bestuurdersverzekering ...

Lang leve de Belgische verzekeringen ... met m'n auto erbij betaal ik iets van €1400 verzekeringen per jaar.

Daarmee heb je je eigen schade dus niet terug.
Sjeez... Ik heb net mijn rekening gehad...
€240 voor een heel jaar. Heb net een jaar m'n motor :)
Is een gewone std verzekering, geen omnium, geen diefstal ook denkk

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
23 jaar, 800cc, nog nooit ongeval, BA + rechtsbijstand + bestuurdersverzekering, 700€ .
Niet zo fijn inderdaad ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 23:40
hmm nou alle motorlessen voorlopig afgezegd. Heb een klein ongevalletje gehad, dus nu pas mijn hoofd niet meer in mijn helm.

Zal binnenkort weer wat lessen moeten gaan inplannen, aangezien ik toch eind deze maand examen heb. afijn, zal wel weer loslopen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

justice_strike schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:44:
... dus nu past mijn hoofd niet meer in mijn helm....
Uh :? Klinkt niet fijn :X Zo hard gevallen tijdens les dat je een hele dikke bult hebt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
Ik ga morgen even een helm + handschoenen shoppen bij Ten Kate in Nieuwleusen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

Heb een klein ongevalletje gehad, dus nu pas mijn hoofd niet meer in mijn helm.
Hehe, sorry maar ik moest een klein beetje lachen toen ik dat las, het klinkt zo grappig :) Maar verklaar je eens nader hehe, wat is er gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb een klein ongevalletje gehad, dus nu pas mijn hoofd niet meer in mijn helm.
Tiens, normaal zwelt je hoofd niet op als het water afgetapt wordt :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80178

Vandaag nieuwe helm gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.1000ps.net/images/p_G8316.jpg
Geweldig!
Ik heb een vrij grote kop, dus een passende helm was nog verdomd lastig te vinden. De meeste grote helmen hadden te weinig kaakruimte. Met veel kunst en vliegwerk toch nog een gevonden.
Woei! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 11:15

Chakotay

Lick here to continue

Zodan, ik heb mijn kleding compleet:

Afbeeldingslocatie: http://chakotay.stimpy.nu/motor/compleet_klein.jpg

(klikkerdeklik voor groter)

Pak e.d. had ik al, net de helm gekocht. Motozoom had een leuke Shark RSF2 Race - Nexus in de aanbieding, leuk patroontje wel :)

Afbeeldingslocatie: http://chakotay.stimpy.nu/motor/helm_front.jpg

Een race-model helm is misschien wat overkill nu ik nog aan het lessen ben, maar ik vond het wel een leuk ding, en hij zit goed :)

Ik heb alleen nog wat ruzie met de dubbel-D sluiting, hij gaat wel erg makkelijk vast en los... Moet ik het uiteinde gewoon door de 2 ringetjes heensteken en dan vastklemmen in het klemmetje, of denk ik nou te makkelijk? Op deze manier trek ik het spul zo los namelijk.

Leuk viziertje trouwens, het heeft geen pinlock, maar ik hield hem net even boven de waterkoker om te testen, en het ding besloeg alleen aan de rand een heel klein beetje :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Anoniem: 18437 schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:38:
[...]

Hehe, sorry maar ik moest een klein beetje lachen toen ik dat las, het klinkt zo grappig :) Maar verklaar je eens nader hehe, wat is er gebeurd?
auto ongeluk. Ik zat op de fiets, en werd geschept door een auto. schouder + hoofd tegen het ruit, en van het ruit 2 meter de lucht in gevlogen. Kwam wel weer netjes op mijn benen terecht :) afijn. een hele grote hoofdwond waardoor mijn hoofd nogal wat opgezwollen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

justice_strike schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:13:
[...]

auto ongeluk. Ik zat op de fiets, en werd geschept door een auto. schouder + hoofd tegen het ruit, en van het ruit 2 meter de lucht in gevlogen. Kwam wel weer netjes op mijn benen terecht :) afijn. een hele grote hoofdwond waardoor mijn hoofd nogal wat opgezwollen is.
Klikt pijnlijk... Als het allemaal weer past voortaan ook op de fiets met helm op? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Chakotay schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:19:
[...]

Klikt pijnlijk... Als het allemaal weer past voortaan ook op de fiets met helm op? :p
en die dure helm naar de fillistijnen helpen ;) nee dank je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 03:53
Chakotay schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:53:Motozoom had een leuke Shark RSF2 Race - Nexus in de aanbieding, leuk patroontje wel :)

[afbeelding]

Een race-model helm is misschien wat overkill nu ik nog aan het lessen ben, maar ik vond het wel een leuk ding, en hij zit goed :)

Ik heb alleen nog wat ruzie met de dubbel-D sluiting, hij gaat wel erg makkelijk vast en los... Moet ik het uiteinde gewoon door de 2 ringetjes heensteken en dan vastklemmen in het klemmetje, of denk ik nou te makkelijk? Op deze manier trek ik het spul zo los namelijk.

Leuk viziertje trouwens, het heeft geen pinlock, maar ik hield hem net even boven de waterkoker om te testen, en het ding besloeg alleen aan de rand een heel klein beetje :)
Ik heb de RSF2I versie, ook een heerlijke helm. Had per ongeluk via de dealer eerste de Race Nexus versie ontvangen, zit qua comfort net zo lekker. Goede keus dus :)

Nu iets anders. Naar alle waarschijnlijkheid word a.s. zaterdag mijn motor verkocht. Nu wil de koper een proefrit maken, hij is vanavond al komen kijken en voelen. Is ook zo'n goed recht min of meer aangezien je wilt weten wat je koopt. Hoe kan ik dat het beste aanpakken zonder tranen achteraf? Heeft iemand een document/contract wat je zou kunnen laten onderteken zodat eventuele schade (slopen=kopen), boetes e.d. niet voor mijn rekening zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chakotay schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:53:
Zodan, ik heb mijn kleding compleet:

[afbeelding]

(klikkerdeklik voor groter)

Pak e.d. had ik al, net de helm gekocht. Motozoom had een leuke Shark RSF2 Race - Nexus in de aanbieding, leuk patroontje wel :)

[afbeelding]

Volgens mij denk je te makkelijk :P
Je haalt het ding door de twee D's heen, vervolgens terug door de eerste D. Als laatste klik je het drukknopje vast. Zo duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 80178 schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:07:
[...]

Volgens mij denk je te makkelijk :P
Je haalt het ding door de twee D's heen, vervolgens terug door de eerste D. Als laatste klik je het drukknopje vast. Zo duidelijk?
Om eerlijk te zijn niet, ik heb geen drukknoopje, en als ik het riempje door beide D's heb gehaald kan hij niet meer terug om nogmaals door een D te gaan terwijl het ook vast blijft zitten. Ik zal het morgen wel even een fototje maken, of het bij de les even aan mijn instructeur vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Paul Hewson schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:46:
[...]
Nu iets anders. Naar alle waarschijnlijkheid word a.s. zaterdag mijn motor verkocht. Nu wil de koper een proefrit maken, hij is vanavond al komen kijken en voelen. Is ook zo'n goed recht min of meer aangezien je wilt weten wat je koopt. Hoe kan ik dat het beste aanpakken zonder tranen achteraf? Heeft iemand een document/contract wat je zou kunnen laten onderteken zodat eventuele schade (slopen=kopen), boetes e.d. niet voor mijn rekening zijn?
Ik zou bij een motorzaak vragen of je een leeg verhuurcontract (volgens bovag voorwaarden) mag hebben. Dit moet je namelijk ook altijd tekenen als je een motor huurt en volgens mij gebruiken ze hetzelfde contract tegenwoordig ook als je een proefrit wilt maken met een auto. Daarnaast zou ik altijd om een rijbewijs én een legitimatiebewijs vragen. En misschien is het ook niet onverstandig om even een fotootje te maken ;)

Heb hier geen scanner, anders had ik je een voorbeeld kunnen laten zien. De daarbij behorende voorwaarden staan overigens ook op de site (pdf) van de Bovag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Chakotay schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:35:
[...]

Om eerlijk te zijn niet, ik heb geen drukknoopje, en als ik het riempje door beide D's heb gehaald kan hij niet meer terug om nogmaals door een D te gaan terwijl het ook vast blijft zitten. Ik zal het morgen wel even een fototje maken, of het bij de les even aan mijn instructeur vragen.
klopt, drukknopje is alleen bij shoei helmen, het kan ook zijn dat er gewoon geen manier is om het overtollig band te verbergen.

anyway je maakt de dubbel d ring zo vast door eerst je band door alle 2 de dringen te halen dan over de tweede d ring te halen en dan weer terug door de eerste d ring. hij zit dan inderdaad losjes voor je gevoel, maar als je aan de 2 banden trekt (niet aan de dring constructie) dan merk je dat je maar weinig extra slack krijgt en dat de dringen er toch voor zorgen dan je banden bij elkaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Paul Hewson schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:46:
[...]

Ik heb de RSF2I versie, ook een heerlijke helm. Had per ongeluk via de dealer eerste de Race Nexus versie ontvangen, zit qua comfort net zo lekker. Goede keus dus :)

proefritjes op mijn verkochte motoren heb ik ook altijd toegelaten, maar heel erg goed met de mededelingen brokken = dokken.

Eigenlijk nooit een papiertje laten tekenen, maar ook altijd te maken gehad met normale mensen, geen bakvolk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

justice_strike schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:29:
[...]

klopt, drukknopje is alleen bij shoei helmen, het kan ook zijn dat er gewoon geen manier is om het overtollig band te verbergen.

anyway je maakt de dubbel d ring zo vast door eerst je band door alle 2 de dringen te halen dan over de tweede d ring te halen en dan weer terug door de eerste d ring. hij zit dan inderdaad losjes voor je gevoel, maar als je aan de 2 banden trekt (niet aan de dring constructie) dan merk je dat je maar weinig extra slack krijgt en dat de dringen er toch voor zorgen dan je banden bij elkaar blijven.
K heb een Arai, en ook ik ben voorzien van zo'n uber-geil drukknopje! _/-\o_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Fijn systeem trouwens, die dubbele D's van Schoei :) Als je weet hoe het werkt tenminste.. ik wil nooit meer wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
yup het zit altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mijn Caberg heeft een soort click systeem en zit je nooit te pielen met die dubbele D's..

Afbeeldingslocatie: http://mail.k1200lt.net/~bmwhd/images/image017.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ben net even bij Kalsbeek in Zwolle geweest. Op een paar motoren gezeten. ZX12-r is ideaal voor mijn lengte, maar iets te ruig. R6 is een leuke fiets en pastte ook goed.

Ook even een jas gepast, zit toch wel lekker zo'n leren jas. Maar ga toch maar voor textiel ivm de waterdichtheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

justice_strike schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:29:
[...]

Ah zo! Ik deed het bandje door beide ringen en dan meteen over beide rineg weer terug, ipv door de eerste heen :) Nu snap ik het, zit inderdaad mooi stevig zo. [/prutser]

Nu nog een papiertje (plasticje tegen die tijd) en een fiets :p

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 26-09-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
ToolkiT schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:25:
Mijn Caberg heeft een soort click systeem en zit je nooit te pielen met die dubbele D's..

[afbeelding]
Zo'n systeem vind ik toch ook wel ferm prutsen.
't is zowieso al niet makkelijk (als je dat ijzeren dingetje niet helemaal recht in het andere stopt dan lukt het niet duh, maar als je dat niet ziet is dat niet simpel ...), en probeer dan maar eens met handschoenen. Altijd gehaat dat systeem.

Mijn helm (Airoh) heeft zo'n skischoen-achtig dingetje, met tandjes dat je lekker strak kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:05
DieterVDW schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:51:
[...]

Zo'n systeem vind ik toch ook wel ferm prutsen.
't is zowieso al niet makkelijk (als je dat ijzeren dingetje niet helemaal recht in het andere stopt dan lukt het niet duh, maar als je dat niet ziet is dat niet simpel ...), en probeer dan maar eens met handschoenen. Altijd gehaat dat systeem.

Mijn helm (Airoh) heeft zo'n skischoen-achtig dingetje, met tandjes dat je lekker strak kan trekken.
Mooi is dat toch he. Ik heb ook zo'n clicksysteem en ik zweer erbij. Ik zou bijvoorbeeld nooit zo'n dubbel-D sluiting willen hebben. Dat vind ik echt zo'n gepruts.. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur. :)
Ben net even bij Kalsbeek in Zwolle geweest. Op een paar motoren gezeten. ZX12-r is ideaal voor mijn lengte, maar iets te ruig. R6 is een leuke fiets en pastte ook goed.
Ik denk dat een R6 'ruiger' is dan een ZX12R, maar op een andere manier. Tuurlijk. De kawa heeft bakken power.. Maare, echt sturen valt flink tegen op zo'n ding hoor. Voelt bijna aan als een dikke toermotor. In vergelijking stuurt een R6 als een scheermes (een R6 stuurt zoieso als een heel scherp en heel nieuw scheermes). Zo'n ZX12R over een bochtig weggetje smijten is hard werken. En 300km/h blazen op de duitse autobahn is even leuk, maar gaat ook rap vervelen. Bochtjes vervelen nooit (naja, mij niet dan)

Al weet ik niet of een ZX12R een goede beginnersfiets is.. :+ Oh en Ik zou mijn R6 er in iedergeval niet voor inruilen.

En zeggen dat een R6 een leuke fiets is, is net als zeggen dan Angelina Jolie een leuke vrouw is.. kom op man.. beetje enthousiast. Het is geen koekblik. Het is een geil wheeliemonstertje dat je elke maand nieuwe kneesliders en elke twee of drie maanden nieuwe banden laat kopen.. Het is een fucking circuitracer met een koplamp en een kentekenplaat.. dijken, rotondes, klaverbladen.. Ze zullen nooit meer hetzelfde zijn als je er met een supersport motor op een hoogst illegale manier overheen gegaan bent.

Oh en tenzij je Rossi bent zul je je de eerst komende, wat 5 jaar ?, verbazen over wat voor extreem rijgedrag zo'n supersportmachine aankan. Hellingshoeken en grip, er lijkt geen einde aan te komen. Het is echt ongelogen ontzettend knap wat 'ze' in elkaar kunnen klussen tegenwoordig.

Maargoed. Thats just me.. :P
Ook even een jas gepast, zit toch wel lekker zo'n leren jas. Maar ga toch maar voor textiel ivm de waterdichtheid..
Gewoon niet in de regen gaan rijden.. 8)
En niet als het koud is, en liever ook niet als het echt warm is..
Leer staat veel mooier, ruikt lekkerder, wappert veel minder (oh. en zit lekkerder..)

En misschien is textiel praktischer en comfortabeler Maar een motor koop je niet als een praktisch ding. Of je moet een BMW of Pan European kopen ofzo. En qua comfort.. op een R6? haha. de laatste keer dat ik aan een echte toertocht heb meegedaan (als in met een grote groep 250km rijden met een gemiddelde snelheid van 50km/h ofzo) had ik twee dagen spierpijn in mijn armen, schouders en rug.. comfort.. wat nou comfort?? ;)

Oh en maken ze eigenlijk textiel pakken met kneesliders!? En blijft dat zitten als je die kneesliders ook echt gaat gebruiken? Of verdraaien ze dan richting je knieholte met die flodderbroeken? Je moet toch wel sliders kunnen monteren.. Hoe kom je de bocht nog door zonder die dingen? Tegenhangen ofzo? En koop je dan elke week nieuwe voetstepjes??? :X

[ Voor 73% gewijzigd door FragDaddy op 26-09-2006 20:31 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

FragDaddy schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:05:
[...]

Mooi is dat toch he. Ik heb ook zo'n clicksysteem en ik zweer erbij. Ik zou bijvoorbeeld nooit zo'n dubbel-D sluiting willen hebben. Dat vind ik echt zo'n gepruts.. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur. :)
*with stoepid*
Heb dus een Caberg J1+ met zo'n kliksluiting en vind het heerlijk (alleen is ie nu na 3 jaar wat gaar, gaat af en toe wat lastig los, maar dat is beter dan andersom :+)
Hoe kom je de bocht nog door zonder die dingen? Tegenhangen ofzo? En koop je dan elke week nieuwe voetstepjes??? :X
Naast hangen en je knie niet uitsteken ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
4x2 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:33:
[...]

*with stoepid*
Heb dus een Caberg J1+ met zo'n kliksluiting en vind het heerlijk (alleen is ie nu na 3 jaar wat gaar, gaat af en toe wat lastig los, maar dat is beter dan andersom :+)

[...]

Naast hangen en je knie niet uitsteken ?
zonder sliders ben je binnen een halve lus van een klaverblad of twee mini-rotondes wel door je broek heen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Knie NIET uitsteken ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik begin langzaamaan een beetje rond te kijken voor wat leuk is om als eerste fiets aan te schaffen als ik eenmaal klaar ben met lessen. Iemand nog tips? Ik denk aan iets redelijk sportiefs, maar het moet nog wel een leuk voor een beginner, niet meteen loopings gaan maken als je opeens kramp in je rechterhand krijgt :+ Budget maximaal €3000 ofzo, is bijvoorbeeld een Kawa ZXR-400/750 nog te doen als beginner?

Weet iemand trouwens goede sites waar ook reviews e.d. van wat oudere motoren te vinden zijn? Met mijn budget zit een fiets van nieuwer dan grofweg midden jaren 90 er waarschijnlijk niet in :) Misschien ook wel handig voor in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies... waarom uitsteken anyway? :D

Alsof je harder de bocht door gaat als je met een knie over de grond schuurt 8)7
Het gaat puur om de hellingshoek van het zwaartepunt met de grond en dat bepaalt de snelheid in een gegeven bocht.

Goed, bovenstaand is puur en alleen theorie... in praktijk zal je met knie-neer wel sneller zijn (anders zouden ze het tijdens GP's ook wel laten), maar dat is dan alleen omdat je meer 'controle' of 'gevoel' zal hebben en dus meer durft/minder snel op je muil gaat :9

PS Schiet mij maar af allemaal.... ik ben een beginner :X

Deze post is enkel en alleen omdat ik mij lichtelijk erger aan de waarde die men lijkt te hechten aan een kneedown. Ik bedoel: Iemand die op een circuit het doet omdat hij ook echt heel schuin gaat en graag voelt hoever hij hangt, ok. Maar een lul op een te dure motor die helemaal als een aap naast zn motor hangt puur om zijn knie aan de grond te krijgen... |:( 8)7

Ik heb inmiddels wel twee (jaja, ervaringsdeskundige :X ) ritjes meegereden en zie dan wel eens gasten op supersports voor en achter me de bocht door gaan op dikke fietsen en dan denk ik: "ik zit op een brik van 1200 euro en doe dezelfde bocht nu met dezelfde snelheid (ze lopen immers niet uit) en ik zie er een stuk minder achterlijk uit 8) " Hang de fiets gewoon schuiner en blijf gewoon zitten :>

PS2 Nofi hoor, voor de knieschuurders onder ons. Ik zou het graag ook eens doen, maar zie er geen direct nut van in.. ook is mijn textielen pak niet geschikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
FragDaddy schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:05:
Ik denk dat een R6 'ruiger' is dan een ZX12R, maar op een andere manier. Tuurlijk. De kawa heeft bakken power.. Maare, echt sturen valt flink tegen op zo'n ding hoor. Voelt bijna aan als een dikke toermotor. In vergelijking stuurt een R6 als een scheermes (een R6 stuurt zoieso als een heel scherp en heel nieuw scheermes). Zo'n ZX12R over een bochtig weggetje smijten is hard werken. En 300km/h blazen op de duitse autobahn is even leuk, maar gaat ook rap vervelen. Bochtjes vervelen nooit (naja, mij niet dan)

Al weet ik niet of een ZX12R een goede beginnersfiets is.. :+ Oh en Ik zou mijn R6 er in iedergeval niet voor inruilen.
Nee, dat is mij ook iets te waardevol om op te beginnen. Maar voor als ik de r6 ontgroeid ben misschien ;) (maar waarschijnlijker is het dat ik een ZZR600 of thundercat koop)
En zeggen dat een R6 een leuke fiets is, is net als zeggen dan Angelina Jolie een leuke vrouw is.. kom op man.. beetje enthousiast. Het is geen koekblik. Het is een geil wheeliemonstertje dat je elke maand nieuwe kneesliders en elke twee of drie maanden nieuwe banden laat kopen.. Het is een fucking circuitracer met een koplamp en een kentekenplaat.. dijken, rotondes, klaverbladen.. Ze zullen nooit meer hetzelfde zijn als je er met een supersport motor op een hoogst illegale manier overheen gegaan bent.
Haha :) Ik wou het toch rustig aan doen in het begin joh..
Oh en tenzij je Rossi bent zul je je de eerst komende, wat 5 jaar ?, verbazen over wat voor extreem rijgedrag zo'n supersportmachine aankan. Hellingshoeken en grip, er lijkt geen einde aan te komen. Het is echt ongelogen ontzettend knap wat 'ze' in elkaar kunnen klussen tegenwoordig.

Maargoed. Thats just me.. :P

[...]

Gewoon niet in de regen gaan rijden.. 8)
En niet als het koud is, en liever ook niet als het echt warm is..
Leer staat veel mooier, ruikt lekkerder, wappert veel minder (oh. en zit lekkerder..)
Het wordt mijn dagelijkse vervoersmiddel..
En misschien is textiel praktischer en comfortabeler Maar een motor koop je niet als een praktisch ding. Of je moet een BMW of Pan European kopen ofzo. En qua comfort.. op een R6? haha. de laatste keer dat ik aan een echte toertocht heb meegedaan (als in met een grote groep 250km rijden met een gemiddelde snelheid van 50km/h ofzo) had ik twee dagen spierpijn in mijn armen, schouders en rug.. comfort.. wat nou comfort?? ;)
Dat neem ik maar voor lief. Een motor vind ik leuker (denk ik iig) en is sowieso practischer en goedkoper in mijn geval
Oh en maken ze eigenlijk textiel pakken met kneesliders!? En blijft dat zitten als je die kneesliders ook echt gaat gebruiken? Of verdraaien ze dan richting je knieholte met die flodderbroeken? Je moet toch wel sliders kunnen monteren.. Hoe kom je de bocht nog door zonder die dingen? Tegenhangen ofzo? En koop je dan elke week nieuwe voetstepjes??? :X
Sja, ik denk dat ik toch echt een textiel pak nodig heb als ik er vaak mee wil rijden. Misschien een leren pak voor erbij, maar dat komt later wel.. Eerst maar eens een pak, handschoenen, schoenen en een helm kopen. Daarna de rijlessen nog (aanbieding bij een goede rijschool hier in zwolle, 1000 euro voor 15 lessen inc examens en theorieboek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ah kijk.. hier was die thread !
Vond het al zo apart dat ik 'm niet meer in mijn active topics zag ;)

Afgelopen zondag voor het eerst meegedaan aan een toertocht met een man of 40 van mijn oude rijschool. Leuk om te doen, maar ik heb gisteren nog de hele dag met trillende handen (spiertjes) gezeten en vandaag met een brakke rechterpols :p

Ik reed samen met een vriend van me met de kopgroep mee wat op zich vrij aardig ging.
Bij sommige bochtige stukken werden we echt compleeeet zoekgereden :o
Vooral in de blinde bochten gingen we met z'n twee wel in de remmen terwijl de anderen voor ons gewoon vol doorreden. Dit was in een bossig gebied waar je dus niet zag of er een tegenligger kwam of hoe de bocht überhaupt liep. Kan iemand mij dit uitleggen :P
Zou wel willen leren wat de theorie daar achter is. (of is het gewoon gokken en hopen dat er: a. niets aankomt b. de bocht niet ál te schuin verloopt)

Verder wel een vette dag gehad. Kon het allemaal maar amper bijbenen op mijn CB-1'tje.
Bij de stoplichtsprintjes en alle uitacceleraties na de bochten was dat ook elke keer pijnlijk duidelijk.
Trok ik 'm VOL door in elke versnelling, werd ik toch wel minstens twee keer zo hard aan alle kanten ingehaald :P

Ooit zal ik ook een echt racebeest hebben ;)
Tot die tijd vermaak ik me nog prima op mijn CB'tje.

• Chevy454
  • Niet online
* Chevy454 heeft weer een kostenput gevonden :(

Motorblok zelf gaan ontwerpen als project op school |:( 8)7 :X Kijken in de mate waarin het mogelijk is om het te doen. Lijkt me zeer leerrijk maarja, een 300cc 6 cilinder 2 takt met drukvulling middels een minicompressor is nou niet bepaald voor de handliggend maar er komt wel een pokkeherrie uit 8-)

Denk dat ik de motor langsrichting van het frame moet gaan construeren ivm koeling. Maar het mooiste zou een V6 setup zijn waarbij het blok compact gehouden kan worden. Maar de constructie van de krukas wordt er niet makkelijker op ivm de hoeken alsook het balanceren. En dan moet ik nog eens goed kijken naar de ontstekingsvolgorde.

Maar morgen eens met de docenten spreken over de haalbaarheid van het project en wat snelle berekeningen maken, enkele problemen te voorzien (peddeleffect, gyroscopische precessie, inertie. Balanceren van de krukas :X) en wat simuleren. Het carter van het motorblok kan simpel gehouden worden omdat er geen spoeling in het carter plaatst vindt dus het kan nog eens allemaal compact worden als alles meezit.

Maar het is allemaal nog maar een suggestie voor mijn project welke ik moet maken.

[ Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 27-09-2006 00:40 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

.KeN. schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:49:
Vooral in de blinde bochten gingen we met z'n twee wel in de remmen terwijl de anderen voor ons gewoon vol doorreden. Dit was in een bossig gebied waar je dus niet zag of er een tegenligger kwam of hoe de bocht überhaupt liep. Kan iemand mij dit uitleggen :P
Zou wel willen leren wat de theorie daar achter is. (of is het gewoon gokken en hopen dat er: a. niets aankomt b. de bocht niet ál te schuin verloopt)
De bocht kennen, op je eigen rijbaan blijven en hopen dat er geen tegenligger aankomt die de bocht afsnijd zou mijn manier zijn.
En zelfs dan houd ik niet zo van blinde bochten op de openbare weg, het bochtenverloop opzich geloof ik wel, maar de kans op een mongool van een tegenligger die de bocht iets inkort vind ik nogal vervelend.

Kortom: halve zolen waren het :P

leeg

Of ze waren 'gewoon' paranormaal begaafd :+
Lijkt mij inderdaad dat jij gezond deed en zij niet }:O

Maarre, kan het me wel enigszins indenken, bij die ritjes wordt je toch vaak uitgenodigd om te rijden op een manier die je normaal niet doet O-)
Als je echter achter 20 motoren rijdt en die gaan enthousiast een blinde bocht in, dan kan je wel denken: "Als er echt iets fout is had ik de crash gehoord, ik volg" Niet slim, niet heel vreemd :X

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 11:52

Geckoo

Good news, everyone!

Ik ben ook bezig met lesen en mijn eerste deel van mijn praktijk heb ik al gehaald (donuts/stoppies/wheelhies) alleeen nu wil ik wachten met mijn tweede deel tot dat ik mijn theorie heb.
Uiteraard bellen naar het cbr voor een afspraak, gelukkig maar 5 weken wachten. en daar heb ik geen zin in.
Vroegah ben ik met bij bromfiest certificaat ook 2x op de bonnefooi geweest naar het cbr om dan op de reserve lijst te gaan staan. ik had van vrienden gehoord wanneer dat werd gehouden en ik ben er gewoon bij gaan zitten.

alleen voor het motor theorie weet ik het dus niet. kan iemand mij vertellen wanneer het theorie examen voor de motor wordt gehouden in
- rijswijk
- rotterdam noord
- (misschien Leiden/spijkernisse)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Grolsch
als jij niet zoveel rijd snap je idd niet hoe anderen zo hard de bocht door kunnen.

Vaak een kwestie van ervaringen en de bochten kennen.

Verders knie aan de grond op openbare weg is pure show, en heeft niets met hard door de bocht gaan te maken. Neemt niet weg dat het wel stoer is om af en toe te doen :+

Verders heb ik gisteren nieuw spul gekocht:

setje dempers + powercommander 3 gekocht :P

Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/forum/misc.php?file=51090

als het klaar is moet het er ongeveer zo uitzien :

Afbeeldingslocatie: http://www.knie-schleifer.de/R1-04Leo1.jpg

zaterdag haal ik um op

Geckoo schreef op woensdag 27 september 2006 @ 08:15:
Ik ben ook bezig met lesen en mijn eerste deel van mijn praktijk heb ik al gehaald (donuts/stoppies/wheelhies) alleeen nu wil ik wachten met mijn tweede deel tot dat ik mijn theorie heb.
Uiteraard bellen naar het cbr voor een afspraak, gelukkig maar 5 weken wachten. en daar heb ik geen zin in.
Vroegah ben ik met bij bromfiest certificaat ook 2x op de bonnefooi geweest naar het cbr om dan op de reserve lijst te gaan staan. ik had van vrienden gehoord wanneer dat werd gehouden en ik ben er gewoon bij gaan zitten.

alleen voor het motor theorie weet ik het dus niet. kan iemand mij vertellen wanneer het theorie examen voor de motor wordt gehouden in
- rijswijk
- rotterdam noord
- (misschien Leiden/spijkernisse)
Feli met je AVB :)

Je zegt: "ik wil wachten met tweede deel tot ik theorie heb"
Heeft niets met willen te maken, zonder theorie geen AVD (en terecht trouwens hehe).
Reservelijst zou ik gewoon doen ja.. ken alleen geen centra in jouw buurt (woon dan wel in Delft, theorie heb ik gedaan in Haarlem). Maja, met gratis OV is dat ook best te doen 8)

• FragDaddy
Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:33:
Precies... waarom uitsteken anyway? :D

Alsof je harder de bocht door gaat als je met een knie over de grond schuurt 8)7
Het gaat puur om de hellingshoek van het zwaartepunt met de grond en dat bepaalt de snelheid in een gegeven bocht.

Goed, bovenstaand is puur en alleen theorie... in praktijk zal je met knie-neer wel sneller zijn (anders zouden ze het tijdens GP's ook wel laten), maar dat is dan alleen omdat je meer 'controle' of 'gevoel' zal hebben en dus meer durft/minder snel op je muil gaat :9

PS Schiet mij maar af allemaal.... ik ben een beginner :X

Deze post is enkel en alleen omdat ik mij lichtelijk erger aan de waarde die men lijkt te hechten aan een kneedown. Ik bedoel: Iemand die op een circuit het doet omdat hij ook echt heel schuin gaat en graag voelt hoever hij hangt, ok. Maar een lul op een te dure motor die helemaal als een aap naast zn motor hangt puur om zijn knie aan de grond te krijgen... |:( 8)7

Ik heb inmiddels wel twee (jaja, ervaringsdeskundige :X ) ritjes meegereden en zie dan wel eens gasten op supersports voor en achter me de bocht door gaan op dikke fietsen en dan denk ik: "ik zit op een brik van 1200 euro en doe dezelfde bocht nu met dezelfde snelheid (ze lopen immers niet uit) en ik zie er een stuk minder achterlijk uit 8) " Hang de fiets gewoon schuiner en blijf gewoon zitten :>

PS2 Nofi hoor, voor de knieschuurders onder ons. Ik zou het graag ook eens doen, maar zie er geen direct nut van in.. ook is mijn textielen pak niet geschikt :+
Mijn post was meer voor de fun bedoeld dan als een serieuze reactie om aan te geven dat kneedowns moeten en dat het niet zonder kan. het was dus NIET serieus bedoeld. Ik had gehoopt dat mijn schrijfstijl dat wel duidelijk maakte!? De meeste mensen waarmee ik ga rijden, hebben geen kneesliders en vinden dat ook helemaal nergens voor nodig. Prima.

Kneedowns op de openbare weg zijn totaal zinloos voor normaal tot behoorlijk sportief rijgedrag!

Maar.. Als je echt als een malloot gaat scheuren is het wel erg prettig. Ik gebruik mijn knie als meetinstrument om te voelen hoe plat de motor ligt. Zou ik mijn knie (verder) intrekken, dan weet ik niet meer hoe plat de motor gaat en dan gaan op een gegeven moment de voetstepjes tegen de grond. Op mijn R6 zitten die dingen redelijk hoog en behoorlijk op de rand van wat nog mogelijk is. Zeker op de openbare weg (waar je toch altijd wel wat reserve wil hebben, zelfs als je als een idioot bezig bent). Laat staan dat ik helemaal rechtop de motor blijf zitten en mijn gewicht niet verplaats.. Dan wordt het helemaal een drama.
"ik zit op een brik van 1200 euro en doe dezelfde bocht nu met dezelfde snelheid (ze lopen immers niet uit) en ik zie er een stuk minder achterlijk uit 8) "
My turn to NOFI.. Maare.. Ik weet natuurlijk niet met wat voor figuren jij gaat rijden en hoe goed jij kunt rijden met de ervaring die jij hebt, maar als kijk naar verschillende mensen met verschillende ervaringen waar ik mee gereden heb dan denk ik niet dat iemand die net zijn rijbewijs heeft en op een brik rijdt (zoals je het zelf noemt want ik vind het een mooie fiets, maargoed) mij bij kan houden op een bochtig weggetje. Zeker niet als ik in mijn 'race-mode' zit. Al was het puur en alleen maar omdat de vering, banden en de bouw van je fiets dat tempo domweg niet toelaten.

Maar serieus: Kneesliders op de openbare weg zijn zinloos, tenzij je als een malloot aan het rijden bent. En dat kan ik iedereen echt afraden.

• FragDaddy
Grolsch schreef op woensdag 27 september 2006 @ 08:45:

Verders heb ik gisteren nieuw spul gekocht:

setje dempers + powercommander 3 gekocht :P

[afbeelding]

als het klaar is moet het er ongeveer zo uitzien :

[afbeelding]

zaterdag haal ik um op
GEIL SPEELGOED weer hoor. Op naar de 165pk aan het wiel.
geile fiets is het toch ook, vooral zo van schuin achter..

Als het klaar is zien je banden er dan ook zo uit als op dat plaatje? 8) (banden zo oprullen, is mij op de openbare weg nog nooit gelukt..)

[ Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 27-09-2006 09:28 ]

• Grolsch
FragDaddy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:25:
[...]

GEIL SPEELGOED weer hoor. Op naar de 165pk aan het wiel.
geile fiets is het toch ook, vooral zo van schuin achter..

Als het klaar is zien je banden er dan ook zo uit als op dat plaatje? 8) (banden zo oprullen, is mij op de openbare weg nog nooit gelukt..)
banden zo oprullen kan ook bijna niet op de openbare weg, op assen wel :P
Ligt aan het groffe asfalt op de circuits.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

4x2 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 02:44:
[...]
Kortom: halve zolen waren het :P
Anoniem: 83626 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 08:07:
[...]

Of ze waren 'gewoon' paranormaal begaafd :+
Ik had het er na afloop nog met een andere gast over die zich er ook over verbaasde.
Zijn theorie was dat er een paar bij waren die een TomTom (of ander vergelijkbaar merk) op hun stuur hadden en zo konden zien hoe de bocht zou gaan verlopen. Klinkt aannemelijk, maar zo duidelijk zijn die kaarten toch niet en icm de refreshrate van die dingen versus de snelheid waarmee we reden.
Hmm ik weet het niet hehe. Oh well.

Niemand deed overigens ook maar een KD. Zelfs bij lange doorzwaaiers.
Toch maar 's een VRO'tje doen of meer bochtige wegen opzoeken :p

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

FragDaddy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:22:
Al was het puur en alleen maar omdat de vering, banden en de bouw van je fiets dat tempo domweg niet toelaten.
Probeer eens met een VF400 (geen VFR nee) op toerbandjes een FZ6, CBR1000RR en TL1000R bij te houden, kun je lachen :X
Maar ik hield die FZ6 mooi bij in de bochten, zwabberend en wel, de TL en CBR liepen wel uit, maar toch niet zo'n gigantisch om de oren rijd tempo als je zou verwachten.

Stonden ze best van te kijken :+
Dat er nog geen haar op de weg had moeten liggen was dan weer even een ander verhaal, maar goed, het is goed gegaan :P.
.KeN. schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:21:
Ik had het er na afloop nog met een andere gast over die zich er ook over verbaasde.
Zijn theorie was dat er een paar bij waren die een TomTom (of ander vergelijkbaar merk) op hun stuur hadden en zo konden zien hoe de bocht zou gaan verlopen. Klinkt aannemelijk, maar zo duidelijk zijn die kaarten toch niet en icm de refreshrate van die dingen versus de snelheid waarmee we reden.
Hmm ik weet het niet hehe. Oh well.
TomTom kun je opzich wel gebruiken voor de bochten (je kunt iig zien of er nog een rare knik oid achteraan komt).
Maar dan blijf je met het probleem van tegenliggers zitten, zal maar net eoa dieplader de bocht om komen die 2 rijbanen nodig heeft :X
Met een haarspeld met 40-50km/u is dat tot daar aan toe, dan kun je dr misschien nog wel voor remmen, maar als je met 100 een bocht induikt en dan nog 20m hebt om te remmen is een tikkie kut :P

leeg

FragDaddy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:22:
Mijn post was meer voor de fun bedoeld dan als een serieuze reactie om aan te geven dat kneedowns moeten en dat het niet zonder kan. het was dus NIET serieus bedoeld. Ik had gehoopt dat mijn schrijfstijl dat wel duidelijk maakte!? De meeste mensen waarmee ik ga rijden, hebben geen kneesliders en vinden dat ook helemaal nergens voor nodig. Prima.
Wilde je ook niet aanvallen hoor :)
Kneedowns op de openbare weg zijn totaal zinloos voor normaal tot behoorlijk sportief rijgedrag!
Maar.. Als je echt als een malloot gaat scheuren is het wel erg prettig. Ik gebruik mijn knie als meetinstrument om te voelen hoe plat de motor ligt. Zou ik mijn knie (verder) intrekken, dan weet ik niet meer hoe plat de motor gaat en dan gaan op een gegeven moment de voetstepjes tegen de grond. Op mijn R6 zitten die dingen redelijk hoog en behoorlijk op de rand van wat nog mogelijk is. Zeker op de openbare weg (waar je toch altijd wel wat reserve wil hebben, zelfs als je als een idioot bezig bent). Laat staan dat ik helemaal rechtop de motor blijf zitten en mijn gewicht niet verplaats.. Dan wordt het helemaal een drama.
Dat zei ik toch ook, dat ik me kan voorstellen dat je dan meer controle hebt? :>
Wil het ook zeker eens proberen hoor, als ik wat meer ervaring heb en verse banden (Michelin Pilot Road moet het mee kunnen toch? Pilot Power is alleen voor mij voorband verkrijgbaar en erg snel vierkant vrees ik). Lijkt me namelijk wel echt gaaf!
My turn to NOFI.. Maare.. Ik weet natuurlijk niet met wat voor figuren jij gaat rijden en hoe goed jij kunt rijden met de ervaring die jij hebt, maar als kijk naar verschillende mensen met verschillende ervaringen waar ik mee gereden heb dan denk ik niet dat iemand die net zijn rijbewijs heeft en op een brik rijdt (zoals je het zelf noemt want ik vind het een mooie fiets, maargoed) mij bij kan houden op een bochtig weggetje. Zeker niet als ik in mijn 'race-mode' zit. Al was het puur en alleen maar omdat de vering, banden en de bouw van je fiets dat tempo domweg niet toelaten.
Ow, ik wil ook zeker niet pretenderen dat ik zo snel zou kúnnen als ervaren, kundige rijders op supersports.. ik bedoel, ik kan ook niet lopen op water en heb pas 1500km rijervaring :o
Denk overigens wel dat ik wat schuiner ga/durf dan de gemiddelde af-lesser omdat ik al heel erg veel (opgevoerde) schakelbrommerervaring had voor het lessen waar ik puur voor de hobby (enthousiast) op reed.
Ging mij er enkel om dat je wel eens mensen als een aap naast hun motor ziet hangen met hun knieën verder opzij dan ergonomisch gezien verantwoord is in bochten met een tempo dat je heel makkelijk (zelfs ik) 'gewoon' kunt sturen :+

PS bedankt voor "ik vind het een mooie fiets". Vind hem zelf ook echt mooi, maar het blijft natuurlijk een oudere motor die je qua techniek/wegligging/vermogen/etc niet mag vergelijken met een moderne motor, vandaar 'brik' :) Qua stijl vind ik hem mooier dan welke moderne motor dan ook.. De meeste supersports vind ik echt lelijk minder mooi en teveel op elkaar lijken, VFR750 niet trouwens. Als ook bijvoorbeeld Ducati Monsters en andere apartere modellen. Ach, denk gewoon dat het van mijn kant verzet is tegen het 'gewone', voor zover je motorrijden gewoon kunt noemen :>

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 27-09-2006 12:34 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

4x2 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:16:

TomTom kun je opzich wel gebruiken voor de bochten (je kunt iig zien of er nog een rare knik oid achteraan komt).
Maar dan blijf je met het probleem van tegenliggers zitten, zal maar net eoa dieplader de bocht om komen die 2 rijbanen nodig heeft :X
klopt ik heb in Schotland op een mooi bochtig weggetje ook mijn TomTom gebruikt om de bochten in te schatten.. MrsT zat als bijrijder in rally style de gradatie van de bochten door te geven zodat ik puur con focusen op de weg 8)

• FragDaddy
Anoniem: 83626 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:24:
[...]

Wilde je ook niet aanvallen hoor :)
Dat weet ik ook wel. Allemaal motorrijders onder elkaar. En een meningsverschilletje hier en daar moet prima kunnen toch?
Dat zei ik toch ook, dat ik me kan voorstellen dat je dan meer controle hebt? :>
Wil het ook zeker eens proberen hoor, als ik wat meer ervaring heb en verse banden (Michelin Pilot Road moet het mee kunnen toch? Pilot Power is alleen voor mij voorband verkrijgbaar en erg snel vierkant vrees ik). Lijkt me namelijk wel echt gaaf!
Pilot Roads zijn geen slechte banden. Zeker niet voor de motor waar jij op rijdt. Je zult er aardig mee door kunnen rijden. Powers heb je denk ik toch niets aan, want ik denk dat je dan tegen de limieten van hellingshoek en de kwaliteit/afstelling van de vering aan gaat lopen. Het is gewoon geen supersport-motor. En waarom kleverige en snel slijtende banden monteren als je die extra grip toch niet kunt benutten.
PS bedankt voor "ik vind het een mooie fiets". Vind hem zelf ook echt mooi, maar het blijft natuurlijk een oudere motor die je qua techniek/wegligging/vermogen/etc niet mag vergelijken met een moderne motor, vandaar 'brik' :) Qua stijl vind ik hem mooier dan welke moderne motor dan ook.. De meeste supersports vind ik echt lelijk minder mooi en teveel op elkaar lijken, VFR750 niet trouwens. Als ook bijvoorbeeld Ducati Monsters en andere apartere modellen. Ach, denk gewoon dat het van mijn kant verzet is tegen het 'gewone', voor zover je motorrijden gewoon kunt noemen :>
Ik heb altijd al een zwak gehad voor dat soort naked bikes (XJR1200/1300, VMAX, Honda X4, Duc Monster, etc.) Maar aangezien ik toch qua bochtensnelheid, grondspeling, afstellingsmogelijkheden, starheid, etc. het een en ander verwacht moet ik toch kiezen voor een supersport motor. Al heb ik nog even naar de Tuono, Fazer 1000 en andere sportieve nakeds gekeken. Maar het stuurt gewoon niet zo strak.

VFR net zo. Heb ik heel wat kilometers op gemaakt (zowel de 750 als de 800i). Zijn briljante motoren. Comfortabel en een goede wegligging. Maar voor echt lomp rijgedrag is de vering te slap, zitten de kuipdelen te snel aan de grond en is het hele ding te zwaar. Gewoon sportief rijden is echt geen probleem.

overigens:

Voor een motor erbij zit ik nogsteeds te dubben tussen een ouwe suzuki katana 1100 (ontzettend mooi ding om te zien) met moderne vering en een moderner motorblok of een supermotard.. Maar wat moet ik eigenlijk met een ouwe suzuki.. En met een supermotard ben ik waarschijnlijk mijn rijbewijs zo kwijt. Gewoon omdat ik dan alleen nog maar op 1 wiel rij.

Of ik ruil mijn R6 in tegen een R1. Net zo als Grolsch. Zijn vreselijk fijne fietsen die R1's..

What to do, What to do....
klopt ik heb in Schotland op een mooi bochtig weggetje ook mijn TomTom gebruikt om de bochten in te schatten.. MrsT zat als bijrijder in rally style de gradatie van de bochten door te geven zodat ik puur con focusen op de weg
Hard left, Medium right, Hairpin right, Medium left, chrest, Hairpin left

[ Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 27-09-2006 13:04 ]

Vraagje over de AVB, ik hoor bij verschillende rijschoolen dat het bijna onmogelijk is hier voor te zakken, is dat echt zo?

• FragDaddy
Anoniem: 18437 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:03:
Vraagje over de AVB, ik hoor bij verschillende rijschoolen dat het bijna onmogelijk is hier voor te zakken, is dat echt zo?
Nou heb ik nooit dit examen gedaan. Ik kom nog uit de tijd dat je nog maar gewoon 1 praktijk examen had.

Maar het lijkt me dat als je alle speciale verrichtingen goed kunt doen dat je hier inderdaad lastig op kunt zakken. Tenzij je hardstikke zenuwachtig wordt en van de zenuwen allerlei dingen fout gaat doen.

Speciale verrichtingen kun je domweg oefenen en als je het truukje kunt, kun je het op je examen ook laten zien.

Voor het examen waarop je op de weg moet rijden heb je natuurlijk veel meer met onverwachte situaties te maken (namelijk ander verkeer, een onbekende route, etc). Dan is de kans op een fout natuurlijk groter omdat je niet alles tot in de puntjes kunt voorbereiden / oefenen.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Dat hoorde ik bij mijn rijschool toen ik aan het lessen was ook.
Toevallig was er in de week dat ik ook voor het AVB op moest, een leerling voor het AVB gezakt. Dat was schijnbaar de eerste van het jaar voor mijn rijschool.
Dus in feite slaagt bijna iedereen (denk wel 90% of meer).

\_Specs_/

Denk dat het klopt.

Als jij je oefeningen kan (beheerst, bedoel ik dus) dan haal je het.
Het is namelijk zo dat je sowieso iedere oefening twee keer mag doen. Je mag ze dus allemaal 1 keer verkloten. Daarnaast mag je dan twee oefeningen nóg een keer verprutsen (zoalng ze niet in dezelfde categorie zitten) en dan heb je het nog gehaald :P Vraag is dan of je je voertuig beheerst als je alles twee keer moet doen, maar je hebt dan wel AVB gehaald O-)

Dus je hoeft je geen zorgen te maken als je alles beheerst, zelfs niet als je heel zenuwachtig bent.
Enige waar je op bedacht moet zijn in Amsterdam is het vrij kleine terrein waar de pilonnetjes staan. Hierdoor moet je een heftige aanloop nemen vanaf de openbare weg en het terrein opdraaien en de oefening herkennen.
Maar zelfs hier is rekening mee gehouden: Als jij denk te traag te gaan of de oefening niet herkent in die zee van pilonnen, dan rem je vóór de opstelling (dus niet tijdens) en zeg je "sorry, zag het niet". Dan mag je gratis nog een keer :)

Laatste had ik dus wel 1 keer nodig omdat ik de noodstop als eerste mocht doen en dus het overzicht kwijt was. Gewoon eerder gestopt en gebaar gemaakt "Ikkewegkwijt" en opnieuw gedaan.

• justice strike
zo, mijn whisperkitje en breathguard zijn binnen. Het wordt wel vreselijk knus in die helm (en warm :S), dus moet even kijken hoe het met die whisperkit gaat verlopen.

anyway voor diegene die nog weten, ik was brildragend, en die bril besloeg in sommige gevallen. ik had daarom een breathguard gekocht. even gepast, past allemaal goed dacht ik. Nu zet ik ent mijn helm op, beslaat mijn bril :S dacht even dat ik een miskoop had. even de breathguard eraf gehaald, besloeg het nogsteed, whisperkit zorgt dus voor beslagen bril, maar de breathguard maakt het nog erger omdat hij niet afsluit tegen het gezicht. Dus ik was alweer van plan om het zootje terug te brengen (denkend over hoe ik alles nou weer vergoed zou krijgen. kwam ik op het ideetje om de breathguard naar beneden te duwen.

Nu zit hij onder mijn neus en boven mijn mond en sluit hij goed af. Het werkt nu echt perfect. uitademen doe je vaak door je mond, maar zels als ik door mijn neus uitadem beslaat mijn bril niet. Zeker een aanrader!

edit:op avb kan je zeker wel zakken. Een van mijn instructeurs is er als de dood voor en laat me de oefeningen echt op een hele moeilijke manier doen zodat ik het zeker kan.

[ Voor 8% gewijzigd door justice strike op 27-09-2006 17:26 ]

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:31:
Ik begin langzaamaan een beetje rond te kijken voor wat leuk is om als eerste fiets aan te schaffen als ik eenmaal klaar ben met lessen. Iemand nog tips? Ik denk aan iets redelijk sportiefs, maar het moet nog wel een leuk voor een beginner, niet meteen loopings gaan maken als je opeens kramp in je rechterhand krijgt :+ Budget maximaal €3000 ofzo, is bijvoorbeeld een Kawa ZXR-400/750 nog te doen als beginner?

Weet iemand trouwens goede sites waar ook reviews e.d. van wat oudere motoren te vinden zijn? Met mijn budget zit een fiets van nieuwer dan grofweg midden jaren 90 er waarschijnlijk niet in :) Misschien ook wel handig voor in de startpost?
Honda CBR 600 F(2/3)! Ideale beginnersmotor, oerdegelijk. Mits normaal onderhouden niet kapot te krijgen (op spanningsregelaar en nokkenaskettingspanner na), genoeg vermogen om het de komende jaren leuk te houden (100 pk, top van 235 km/h) en er zijn er genoeg van te vinden.

Divide and conquer.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

wimpie schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:27:
[...]

Honda CBR 600 F(2/3)! Ideale beginnersmotor, oerdegelijk. Mits normaal onderhouden niet kapot te krijgen (op spanningsregelaar en nokkenaskettingspanner na), genoeg vermogen om het de komende jaren leuk te houden (100 pk, top van 235 km/h) en er zijn er genoeg van te vinden.
Vond ik ook een erg leuke motor om mee te beginnen, en volgens mij denken heel veel mensen dat. Helaas zorgt deze grote vraag (natuurlijk) ook voor een hogere prijs.

Daarom zou ik ook eens naar de concurrent kijken van Yamaha: FZR600R. Deze zijn vaak veel goedkoper te vinden dan de CBR600F. Vrijwel dezelfde specs, maar minder in trek en dus goedkoper.
Ik heb de mijne nu een week dus moet nog even afwachten of hij ook betrouwbaar is :)
Maar daar heb ik voorlopig nog alle vertrouwen in.

\_Specs_/

• justice strike
ZiegoM schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:41:
[...]

Vond ik ook een erg leuke motor om mee te beginnen, en volgens mij denken heel veel mensen dat. Helaas zorgt deze grote vraag (natuurlijk) ook voor een hogere prijs.

Daarom zou ik ook eens naar de concurrent kijken van Yamaha: FZR600R. Deze zijn vaak veel goedkoper te vinden dan de CBR600F. Vrijwel dezelfde specs, maar minder in trek en dus goedkoper.
Ik heb de mijne nu een week dus moet nog even afwachten of hij ook betrouwbaar is :)
Maar daar heb ik voorlopig nog alle vertrouwen in.
hmm ik heb ook even gekeken naar een motor voor beginnende rijders, maar de fzr600r komt me nou niet bepaald over als een hele goedkope fiets. (ik wilde die als eerste kopen namelijk).

bmw f650s is meestal wel voor een schappelijke prijs te krijgen (als ik het zo goed zie) een fiets met 2000km erop van een bouwjaar van 2001> is iets van 6000 euro. als je genoegen neemt met meer km en/of ouder bouwjaar dan zijn er veel van die fietsjes te vinden.

• phYzar
  • Laatst online: 07:01
Ik ben bezig voor mijn AVB bij Bruinsma en de instructeur zei daar dat het 88% slagingspercentage was bij hen (voor AVB dus). Ik mag het vrijdagochtend zelf gaan ondervinden :P

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

FZR600 van <91 ofzo betaal je vrij weinig voor.

En die lage kmstanden: als een motor in 5 jaar tijd 2000km heeft gereden is ie in mijn ogen minder waard dan met 40000km dr op.
Stilstaan is de pest voor een motor.

leeg

• justice strike
ach, ik vraag mij af of dat wel slecht is voor een motor eigenlijk? stel je hebt een r1 die 6 jaar in de showroom gestaan heeft? zou die dan substantieel slechter rijden dan eentje waarmee 40.000 km gereden is?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

wimpie schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:27:
[...]

Dank voor de tip, eens wat rondkijken :) Ik kijk voor prijsindicaties overigens op motortrader.nl, is dat een beetje een goede afspiegeling van de markt? Als ik op bijvoorbeeld marktplaats rondkijk zie ik vaak veel lagere prijzen... Waarschijnlijk het verschil dealers/particulieren?

Op marktplaats zie ik ook een aantal '95-'97 Kawa zx6-r's staan voor rond de €3000, zijn die erg onderhoudsgevoelig?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

justice_strike schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:58:
ach, ik vraag mij af of dat wel slecht is voor een motor eigenlijk? stel je hebt een r1 die 6 jaar in de showroom gestaan heeft? zou die dan substantieel slechter rijden dan eentje waarmee 40.000 km gereden is?
Als ie op een slechte manier is opgeslagen, ja hoor.
Hangt wel van eea af, als je m goed wegzet heeft ie er nauwelijks van te lijden, maar 99% vd mensen weet niet HOE dat moet.
En dan kom je verroeste tanken, kapotte carburateurs, uitgedroogde/platte banden, kapotte wiellagers, vastzittende remmen, verknoeide kettingen en nog veeeeel meer tegen.

leeg

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

justice_strike schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:42:
[...]

hmm ik heb ook even gekeken naar een motor voor beginnende rijders, maar de fzr600r komt me nou niet bepaald over als een hele goedkope fiets. (ik wilde die als eerste kopen namelijk).

bmw f650s is meestal wel voor een schappelijke prijs te krijgen (als ik het zo goed zie) een fiets met 2000km erop van een bouwjaar van 2001> is iets van 6000 euro. als je genoegen neemt met meer km en/of ouder bouwjaar dan zijn er veel van die fietsjes te vinden.
Ik weet in ieder geval wel dat een FZR600R goedkoper in aanschaf is dan een Honda CBR600F (F2 of hoger). Kwa onderhoud moet ik natuurlijk nog afwachten.

Maar volgens de kenners van de FZR club ziet de mijne er zgan uit. Heeft volgens de vorige eigenaar ook nog nooit in de regen gereden.

\_Specs_/

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De FZR staat ook op het lijstje inderdaad :) De komende tijd maar eens op jacht gaan naar reviews van de midden jaren 90 uitvoeringen van deze machines.

• 418O2
Ik heb morgen mijn eerste rijles :)

• Capo
  • Niet online
Grolsch : nette dempers!
DoctorV64 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:06:
[...]

Capo,

Dit is mijn eerste fiets en mij hoor je zeker niet klagen over deze fiets. Het strak een bocht ingaan met wat redelijke snelheid is wel een belevenis dat wel :D
Een gsxr zou ik ook wel eens willen hebben (misschien komt dat wel eerder, maar dan moet ik keuzes maken).
Fijne fiets is het wel als eerste fiets!

Keuze's keuze's.

Ik zit op dit moment ook met een keuze.

Mijn oude gsxr750 is gestolen zoals iedereen al wel weet.

Nieuwe fiets aanschaffen...tja..

Eigenljk wil ik een dikke duizend van 2005..

Wil geen kawa, honda is te tam en te gemoedelijk, de yama is niet zo mijn ding en de soes..

tja de soes is eigenlijk perfect (hoewel de zx10 beter zit)

maar wat moet ik met een bijna nieuwe motor (k6, 5100km) met zoveel vermogen op de weg.. kosten plaatje ruim 10.000 euro.. dat hobby geld mag kosten ja..maar een luxe speeltje van 10k..tja tja..

ik ben mezelf serieus aan het afvragen of ik meer lol ga hebben met zo'n dure fiets..... :/

doe mijn signature niet echt eer aan nu maarja..

:)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 09:48
Capo schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:41:
ik ben mezelf serieus aan het afvragen of ik meer lol ga hebben met zo'n dure fiets..... :/

als je het geld hebt, give it a shot. Als het tegenvalt of iets kun je hem altijd na een maand weer in de verkoop gooien
418O2 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:41:
succes d:)b

• justice strike
ikke je kan mij in het lijstje lessers zetten :)

• Chevy454
  • Niet online

Wanneer krijg je die hond? Dat vrouwtje, huisje en tuintje heb je al :P

Ik weet ook niet wat ik wil, heb al genoeg eigenlijk maar ik moet nu een project maken en ik zit nog te twijfelen over enkele dingen. Ofwel ga ik voor school een 6 cilinder 2takt boxer maken met drukvulling (from scratch ja :X ) of ik ga iets anders doen met 4takt techniek. Dan wordt het een Z1000 met injectie en een zelfbouwframe. Het is beiden perfect mogelijk ik moet alleen een degelijke planning maken maar aangezien het mijn eigen geld is wil ik wel wat maken waar ik ook plezier aan heb.

Als ik naar jou moet kijken, koop gewoon een 750/1000 van 200x (1000K2 ofzo) erbij en ga daar op circuit meerijden. Kijk maar naar Dirk, die heeft de grootste lol met zijn CBR600RR op circuit.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 28-09-2006 00:29 ]

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 20:12

rimpeldinky

nani?

Grolsch : nette dempers!

[...]

Fijne fiets is het wel als eerste fiets!

Keuze's keuze's.

Ik zit op dit moment ook met een keuze.

Mijn oude gsxr750 is gestolen zoals iedereen al wel weet.

Nieuwe fiets aanschaffen...tja..

Eigenljk wil ik een dikke duizend van 2005..

Wil geen kawa, honda is te tam en te gemoedelijk, de yama is niet zo mijn ding en de soes..

tja de soes is eigenlijk perfect (hoewel de zx10 beter zit)

maar wat moet ik met een bijna nieuwe motor (k6, 5100km) met zoveel vermogen op de weg.. kosten plaatje ruim 10.000 euro.. dat hobby geld mag kosten ja..maar een luxe speeltje van 10k..tja tja..

mag ik vragen waarom je geen kawa wil? ik ben er namelijk wel redelijk weg van :P zowel het geluid als rijgedrag*

(*rijgedrag alleen op een zxr400, gpx 250R en een zxr 600)

[ Voor 72% gewijzigd door rimpeldinky op 28-09-2006 00:31 ]

*burp*

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Veel plezier !
Zal wel zweten worden als het morgen weer zo warm wordt als vandaag hehe ;)

• Capo
  • Niet online
nee ik heb geen hond en krijg geen hond! We hebben al een kat :)

En kawa ?
- Slechte versnellingsbakken, veel problemen met 2e versnelling, al vanaf de zxr/zzr..en in de zrx nog steeds en de zx10r 2004 was ook bagger
- blokken lopen te rauw etc.

ga evengoed proefrijden op de gsxr1000k5 (kan een K6 kopen in duitsland voor leuke prijs ) en op en zx10 van 2005...

lang leve importeren uit duitsland.

[ Voor 24% gewijzigd door Capo op 28-09-2006 00:47 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 28 september 2006 @ 00:41:
En kawa ?
- Slechte versnellingsbakken, veel problemen met 2e versnelling, al vanaf de zxr/zzr..en in de zrx nog steeds en de zx10r 2004 was ook bagger
Ach :)
Yamaha heeft dat ook met de Vmax, de R1, FJR. Alle motoren met een beetje koppel waarbij de overgang van 1 naar 2 te groot gekozen is slijten wat harder :(

• Capo
  • Niet online
wat harder slijten ok, maar tandwielen waar tand af is of die doorslipt of hikt..slechte kwalijke zaak.

en de soes 750 van 2000 heeft het ook ivm holle schakelasje.. nimag geeft wel niet toe maarja..

• Chevy454
  • Niet online
Nimag hoeft ook niet toe te geven, het is Suzuki ;)

• Capo
  • Niet online
ja da tbedoelde ik :P je word van kastje naar de muur gestuurd etc..

maar nimag heeft er wel mee te maken somehow :)

justice_strike schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:04:
Good luck :) And have fun! Ik heb net 3 les uurtjes achter de rug... En ik zal je vertellen, het word met het uur leuker :)

Het valt me op dat er maar heel weinig tweakers een chopper rijden, waarom is dat eigenlijk? Ik ben zelf nog erg zoekende naar wat voor fiets ik wil rijden.. Voordat ik begon met lessen dacht ik aan een suzuki intruder.. Alleen heb ik het idee dat dit minder prettig rijdt dan het lijkt,zo'n chopper :) Dus toen dacht ik aan een oude Yama GZP racer.. Maar toen las ik ergens dat je beter geen oude racers kunt kopen, zeker als beginner niet.. Dus nu heb ik een oogje op de bandit 600 :) Keuze's keuze's... Ik vraag me eigenlijk af wat eigenlijk de voornaamste verschillen zijn tussen de merken.. Je hoort wel eens mensen zeggen, voor mij geen honda! Maar waarom dan niet? Overigens is mijn budget voor een eerst bike niet zo groot, dus ik moet wel denken aan een gzp of een bandit of ... :) Iets in die prijs catagorie iig.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 28-09-2006 07:28 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 18437 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 07:27:
[...]

Good luck :) And have fun! Ik heb net 3 les uurtjes achter de rug... En ik zal je vertellen, het word met het uur leuker :)

Het valt me op dat er maar heel weinig tweakers een chopper rijden, waarom is dat eigenlijk? Ik ben zelf nog erg zoekende naar wat voor fiets ik wil rijden.. Voordat ik begon met lessen dacht ik aan een suzuki intruder.. Alleen heb ik het idee dat dit minder prettig rijdt dan het lijkt,zo'n chopper :) Dus toen dacht ik aan een oude Yama GZP racer.. Maar toen las ik ergens dat je beter geen oude racers kunt kopen, zeker als beginner niet.. Dus nu heb ik een oogje op de bandit 600 :) Keuze's keuze's... Ik vraag me eigenlijk af wat eigenlijk de voornaamste verschillen zijn tussen de merken.. Je hoort wel eens mensen zeggen, voor mij geen honda! Maar waarom dan niet? Overigens is mijn budget voor een eerst bike niet zo groot, dus ik moet wel denken aan een gzp of een bandit of ... :) Iets in die prijs catagorie iig.
Lastig inderdaad... Ik ben ook nog druk bezig met de verschillende merken te vergelijken. Jij hebt ongeveer hetzelfde budget als ik denk ik, €3k ofzo?

Ik moet daar nog iets onder gaan zitten, tot 2000, als ik zo op marktplaats kijk zijn er ook genoeg leuke bikes te vinden voor die prijs :) Zal wel zijn omdat de winter er aan komt ofzo hehe :)

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 28-09-2006 08:40 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 00:50:
[...]

Ach :)
Yamaha heeft dat ook met de Vmax, de R1, FJR. Alle motoren met een beetje koppel waarbij de overgang van 1 naar 2 te groot gekozen is slijten wat harder :(
:'(

* DinX z'n motor moet de 10de weer binnen voor een kapotte versnellingsbak :(

En kleppen stellen :p

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 28-09-2006 08:47 ]

• Grolsch
Capo schreef op donderdag 28 september 2006 @ 00:41:
nee ik heb geen hond en krijg geen hond! We hebben al een kat :)

En kawa ?

ga evengoed proefrijden op de gsxr1000k5 (kan een K6 kopen in duitsland voor leuke prijs ) en op en zx10 van 2005...

lang leve importeren uit duitsland.
Let je even op dat die K6 minstens een half jaar oud moet zijn, EN minstens 6000 km gelopen heeft :?

Anders mag je de volle pond belasting betalen !

• Capo
  • Niet online
Dinx : wat rij je ?

Dank Grolsch! Was ik idd achter. Heb K6 gevonden met 5100km en 03/06 toelating, oftewel dagje groene plaat lenen en rijden En pas importeren 04/07 scheelt exact een jaar wat geloof ik wel wat scheelt al.

Zoals iemand prive al zei : Volg je gevoel , wat eerste in je opkwam doen, anders ga je spijt hebben en geen/minder lol hebben met wat je koopt. (Wicked)

Dus tja..

Ga proefrijden op de zx10 omdat ik gewoon moet weten hoe die rijd.... weten of het idd zo'n lompe bak is >:)

Zal toch de gixxer worden omdat mijn reuma vingers een lichte koppeling moeten hebben, ik vloeiend vermogen wil ivm (stevig door) rijden in regen >:)

nog es goed over nadenken..

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 28-09-2006 09:32 ]

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 09:48
justice_strike schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:04:
Je weet dat je er nu mee akkoord bent gegaan om alles in 1x te halen?
Ik heb jou ook toegevoegd bij de lessers

• DinX

DinX

Motormuis

FJR1300A

2de keer dat m'n motor daarvor binnen moet; een jaar geleden heb ik net hetzelfde voor gehad. alleen dacht ik toen dat het kon zijn van een keer verkeerd te schakelen (van 5 naar 2 ipv 3). Maar nu heb ik er hofdzakelijk snelweg meegedaan en kan me geen keer mis schakelen herinneren.

Maar nu heb ik identiek hetzelfde voor. Dus bij een beetje deftig optrekken in 2de schiet hij eruit, en er weer in. Schok schok schok dus met het nodige enge geluid erbij (klak). Vrij irritant in een bocht :X

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 28-09-2006 09:52 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

IKKE86 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:48:

[...]

Kan je mij ook in het lijstje plakken?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:41
Ik ben dus een motor n00b. Ik wil controleren in hoeverre mijn remblokken versleten zijn op mijn Honda NTV650. Kijk je dan alleen naar de dikte? en hoe kun je deze het beste zien? Is er nog een minimale dikte die je moet hebben, of hoe werkt dit?

if broken it is, fix it you should

• DinX

DinX

Motormuis

Normaal zitten er van die groefjes in je blokken. Als je die niet meer ziet is het dringend tijd om ze te vervangen :p

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:41
DinX schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:24:
Normaal zitten er van die groefjes in je blokken. Als je die niet meer ziet is het dringend tijd om ze te vervangen :p
En waar horen die te zitten?
Edit: Voor aan de buitenkant heb ik ze gezien, binnekant niet.

Achter zie ik ze ook niet zitten, maar dat kan ik ook moeilijk zien

[ Voor 20% gewijzigd door elgringo op 28-09-2006 10:40 ]

if broken it is, fix it you should

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, weet het zelf ook zo goed niet meer. Met m'n huidige fiets ga ik elke 10k km binnen voor onderhoud. Daar kijken ze er wel naar :p

• Capo
  • Niet online
DinX schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:50:
[...]

FJR1300A

2de keer dat m'n motor daarvor binnen moet; een jaar geleden heb ik net hetzelfde voor gehad. alleen dacht ik toen dat het kon zijn van een keer verkeerd te schakelen (van 5 naar 2 ipv 3). Maar nu heb ik er hofdzakelijk snelweg meegedaan en kan me geen keer mis schakelen herinneren.

Maar nu heb ik identiek hetzelfde voor. Dus bij een beetje deftig optrekken in 2de schiet hij eruit, en er weer in. Schok schok schok dus met het nodige enge geluid erbij (klak). Vrij irritant in een bocht :X
Wat je hebt had mijn oude gsxr dus ook, bij mij is het productie fout en hebben ze nieuwe onderdelen etc.

Als ze de bak fatsoenlijk uitshimmen (tandwielen beter tegen over elkaar etc) dan kan het wel al wat schelen. En anders zou ik serieus overwegen om dat ding in te ruilen.. ik vind het echt belachelijk :(

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het valt me op dat er maar heel weinig tweakers een chopper rijden, waarom is dat eigenlijk? Ik ben zelf nog erg zoekende naar wat voor fiets ik wil rijden.. Voordat ik begon met lessen dacht ik aan een suzuki intruder.. Alleen heb ik het idee dat dit minder prettig rijdt dan het lijkt,zo'n chopper :)
Chopper ga je flink doorzitten bij langere ritten, zithouding is idd heel wat minder prettig dan veel mensen denken.
En ik rijd dr geen omdat ik ze qua model niks vind en het rijgedrag meestal niet bepaald sportief is (al zijn de blokken vaak niet zo verkeerd qua gevoel).
Dus toen dacht ik aan een oude Yama GZP racer.. Maar toen las ik ergens dat je beter geen oude racers kunt kopen, zeker als beginner niet..
Kan opzich prima, maar het is een beetje het golf GTI verhaal, ze worden gekocht door mensen zonder geld, flink afgestampt, slecht onderhouden en daarna weer verkocht. Opzich rijden ze niet levensgevaarlijk, al zijn de remmen vaak wel heel wat minder krachtig dan van het nieuwere spul (wat zn voordelen en zn nadelen heeft).
Dus nu heb ik een oogje op de bandit 600 :)
Prima dingen
Keuze's keuze's... Ik vraag me eigenlijk af wat eigenlijk de voornaamste verschillen zijn tussen de merken.. Je hoort wel eens mensen zeggen, voor mij geen honda! Maar waarom dan niet?
Honda staat bekend als allemansvriend en saai. Als je dr op stapt heb je doorgaans binnen 5min het idee alsof je dr al jaren op rondknort. Ik zweer dr bij (en vind het ook zeker niet saai rijden), sommige mensen vinden het gruwelijk saai (terwijl ze evengoed heeeeel hard rond kunnen, het gaat alleen veel makkelijker).
Kwalitatief is er eigenlijk niks mis mee (zolang je maar van de oude VF400/500/750/1000 serie van begin jaren 80 afblijft, de VFR400/750 is wel goed), enige typische honda probleempjes zijn de spanningsregelaar en op sommige motoren de nokkenaskettingspanner (al hebben andere merken daar ook last van).
Overigens is mijn budget voor een eerst bike niet zo groot, dus ik moet wel denken aan een gzp of een bandit of ... :) Iets in die prijs catagorie iig.
Het is GPZ overigens, maar goed, voor die 2000 euro kun je best wel eea vinden aan leuk spul.
GPZ zou ik zelf een beetje afraden, maar ik heb (uit redelijk wat sleutelervaring) echt iets tegen kawa.
Bandit600 is een prima keus, een CBR600F2 kun je dr ook net voor vinden en zo nog wel eea.
Kunt natuurlijk altijd hier een keer melden wat je op het oog hebt en of dat iets is.
elgringo schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:29:
[...]

En waar horen die te zitten?
Edit: Voor aan de buitenkant heb ik ze gezien, binnekant niet.

Achter zie ik ze ook niet zitten, maar dat kan ik ook moeilijk zien
Je kunt als het goed is een verloop zien van de stalen plaat van het remblokje naar de remvoering (die is iets kleiner qua oppervlakte en wat korreliger van structuur).
Oftewel, als die remvoering (bijna, <1mm) op is moet je ze vervangen, staal op staal remt kut en sloopt je schijf :P

Afbeeldingslocatie: http://www.vhm.nl/Afam/Pix/brake-pad.gif
Daar kun je het mooi zien, dan weet je een beetje waar je naar moet kijken (maar het is lastig te zien).

leeg

IKKE86 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:48:
[...]

[...]

mag ik er ook bij? :)

@4X2, bedankt voor je duidelijke reacties :) Dit helpt echt.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 28-09-2006 12:51 ]

Het valt me op dat er maar heel weinig tweakers een chopper rijden, waarom is dat eigenlijk? Ik ben zelf nog erg zoekende naar wat voor fiets ik wil rijden.. Voordat ik begon met lessen dacht ik aan een suzuki intruder.. Alleen heb ik het idee dat dit minder prettig rijdt dan het lijkt,zo'n chopper :) Dus toen dacht ik aan een oude Yama GPZ racer.. Dus nu heb ik een oogje op de bandit 600 :)Keuze's keuze's... Ik vraag me eigenlijk af wat eigenlijk de voornaamste verschillen zijn tussen de merken.. Je hoort wel eens mensen zeggen, voor mij geen honda! Maar waarom dan niet? Overigens is mijn budget voor een eerst bike niet zo groot, dus ik moet wel denken aan een gzp of een bandit of ... :) Iets in die prijs catagorie iig.
Hmm. ik had (net als iedereen denk ik) hetzelfde: geen idee wat te kopen.

Racers (of supersport) leek mij het beste qua techniek, remmen, uitwijksnelheid (dus veiligheid). Tegelijkertijd lijkt een supersport mij niet fijn om rustig mee te toeren, last van de polsen krijg je dan en zo'n ding kan niet langzaam :P
Sommige choppers vind ik gaaf, maar een Shadow waar iedere lul van 50 met midlisecrisis op rijdt dan weer niet. V-Max lijkt me heel gaaf, net als super magna.. maar sturen ho maar. Ook doorzitten (door gebogen rug) is niet cool.
Beste van twee werelden is dan naked (vind ik). Toch nog het ruige van de chopper maar dan sportiever, aparter dan een racer, toerbaarder en toch veilig. Nadeel aan naked: poetsen en wind. Maar als je chopper overweegt dan kom je hetzelfde tegen.
Mijn uiteindelijke keuze (zag hem en was meteen verkocht):
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/DSC00257.jpg
Gekocht voor 1200 euro (dus binnen budget). Denk er trouwens om dat als je 2000 hebt, je geen motor van 2000 koopt. Je moet bij een 'goedkope fiets' namelijk gegarandeerd een grote beurt doen snel (of in ieder geval is die kans groot). Kost je al een paar honderd euro. Ander stuurtje, poetsspul, etc,etc,etc. 8)7
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.