Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.619 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DoctorV64 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:29:
Je rijdt zonder een geldig rijbewijs dan. Is volgens mij een duidelijk geval van nulletje-eentje.
En dat betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:45
De vraag is welke kans loop je dat je daadwerkelijk in de tussenliggende periode aangehouden word? Je word, lijkt mij, toch niet dagelijks aangehouden dus de pakkans is relatief klein. Ik had het zelf er op gewaagd maarja wie ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:15

4x2

lộn xộn quá

De kans dat je aangehouden wordt is nihil, maar toch.
Ik zou zelf een oude halen, volgens mij zitten dr geen voordelen aan dat nieuwe ding ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-12-2023
Het nieuwe rijbewijs is, zoals gwystyl al aangaf, een stuk kleiner dan het roze papiertje.
Los van wat de kans is dat je wordt aangehouden, en hoe hoog de boete is, bij mijn weten geldt je verzekering niet wanneer je geen geldig rijbewijs hebt (correct me if I'm wrong).

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:33

DinX

Motormuis

4x2 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:00:
De kans dat je aangehouden wordt is nihil, maar toch.
Ik zou zelf een oude halen, volgens mij zitten dr geen voordelen aan dat nieuwe ding ?
Je gaat zien dat je natuurlijk juist danwordt tegengehouden

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
als je rijbewijs verloopt moet je hem opnieuw halen toch?
Dat hij al 10 jaar motor rijdt. Feli :*

[ Voor 61% gewijzigd door 418O2 op 19-09-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

rogue schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:51:
Het nieuwe rijbewijs is, zoals gwystyl al aangaf, een stuk kleiner dan het roze papiertje.
Los van wat de kans is dat je wordt aangehouden, en hoe hoog de boete is, bij mijn weten geldt je verzekering niet wanneer je geen geldig rijbewijs hebt (correct me if I'm wrong).
Een ander voordeel is dat het nieuwe rijbewijs slijtvaster is (mijn roze papiertje heb ik altijd bij me, en begon na een paar jaar te scheuren op de vouwen... nu hangt er nog 1cm aan elkaar ofzo)
De boete voor het niet bij je hebben van een (geldig) rijbewijs is € 30. Daar is nog wel overheen te komen, maar een niet geldende verzekering is natuurlijk minder grappig als er wat gebeurt. Ook hier geldt: afgelopen jaren geen schade gehad, maar je zal net zien dat dat nu wel gebeurt...
418O2 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:11:
als je rijbewijs verloopt moet je hem opnieuw halen toch?

[...]

Dat hij al 10 jaar motor rijdt. Feli :*
Of zoals vrienden van mij zeiden toen ik zei dat mijn rbw verloopt: CRISIS, ben jij al 28!! btw, bij het halen van E bij B of een ander rijbewijs krijg je ook een nieuw papiertje dat vanaf dan 10jr geldig is. In mijn geval betekent het inderdaad dat ik al 10 jaar motor rijd, maar het hoeft natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

DinX schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:57:
Je gaat zien dat je natuurlijk juist danwordt tegengehouden
Dat is meestal ja.
Ik ben in mn huidige motorcarriere 1x aangehouden toen ik in een bocht op de snelweg een busje rechts inhaalde met mn NX.
Vanaf gekomen met een waarschuwing overigens _/-\o_

Mjah goed, nog 2x in een alcoholcontrole gekomen, maar die hoefden mn papieren niet eens te zien.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

offtopic:
Heeft er nou niemand na ruim 100 replies opgemerkt dat we volgens de TS nog steeds in deeltje 5 zitten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 00:34
hier een paar foto's van m'n nieuwe aanwinst, de "oude" staat er nog naast, maar is ondertussen al verkocht.

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/8059/dsc01849th0.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/4990/dsc01848ai5.th.jpg

op deze foto's kun je de schade zien, linker kuipdeel + onderaan de achterbrug.
Maar alles wordt weer als nieuw *O*

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/5118/dsc01850us9.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/7783/dsc01851ep8.th.jpg

nog een foto van de "nice ass"

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/20/dsc01852oa6.th.jpg

en nog ééntje van de tellers:

Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/6434/dsc01853pk7.th.jpg

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-07 19:14

Chakotay

Lick here to continue

* Chakotay heeft gisteren zijn theorie gehaald, en net de 2e les gehad :)

Lesje ging prima, 1.5 uur totaal. Eerst even op een bedrijventerrein rondjes rijden, en de snelle slalom & precisiestop oefenen. Dat ging redelijk, ik rem alleen wat te hard. (net nieuwe leren handschoenen en pas de 2e les, dan gaat dat doseren nog niet zo geweldig) Na een tijdje kwam er een voorraad skater op datzelfde rondje in de weg rijden, en zijn we, voor mij voor het eerst, de weg op gegaan.

Flink stuk over wat landweggetjes en meuk gereden, veel bochtjes :) Daarna even de snelweg op, 120 op een naked bike met een jas die niet helemaal goed dicht zit (had niet verwacht dat we met mijn eerste keer meteen de snelweg opgingen), en een iets te ruime helm (heb nog geen eigen) is niet zo prettig :p Het voelde alsof die helm afwaaide... Volgende keer of een maatje kleiner pakken, of zorgen dat ik een eigen heb denk ik maar.

Zaterdag meteen een blok van 2.5 uur lessen, woei :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
De eerste keer met de motor de snelweg op voelt sowiezo of je 200 km/u gaat. Wanneer je voor het eerst een vrachtwagen inhaalt lijkt het ook net alsof je van de motor waait. Het is gewoon een kwestie van wennen.
Ik heb nu drie jaar mijn motorrijbewijs, maar nog steeds geen eigen motor. In de tussentijd heb ik al wel verschillende motoren gehuurd. Iedere keer verbaas ik me nog over de gevoeligheid voor zijwind die een motor op de snelweg heeft. Ligt dit aan de type motoren waarop ik heb gereden (Kawa ER-5, Suzuki SV 650) of is dit gewoon een algemene eigenschap van motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het is er wat gevoeliger voor dan een auto (licht gewicht en toch een relatief groot zijoppervlak).
Maar ik heb er zelf niet zo heel veel (bijna geen) last van.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 19:01
nog een half jaartje en ik ben van die malle 25 kw beperking af :/
eigenlijk tot nu toe amper gereden, omdat ik geen 25 kw motor wil kopen (1e jaar kon sowieso niet vanwege vervlijf in buitenland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zijwind bij een vrachtwagen inhalen had ik eigenlijk geen last van, ik was te druk bezig met de lift die m'n helm aan het genereren was proberen te negeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Moet je eens achteruitkijken op de snelweg, dan heb je het gevoel dat je je hoofd kwijt bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22
Chakotay schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:35:
* Chakotay heeft gisteren zijn theorie gehaald, en net de 2e les gehad :)

Flink stuk over wat landweggetjes en meuk gereden, veel bochtjes :) Daarna even de snelweg op, 120 op een naked bike met een jas die niet helemaal goed dicht zit (had niet verwacht dat we met mijn eerste keer meteen de snelweg opgingen), en een iets te ruime helm (heb nog geen eigen) is niet zo prettig :p Het voelde alsof die helm afwaaide... Volgende keer of een maatje kleiner pakken, of zorgen dat ik een eigen heb denk ik maar.
Ik kan me nog herinneren dat ik de eerste keer de snelweg op ging. Had ook het gevoel dat alles klapperde en dat ik er zo af zou waaien. Dat went snel genoeg.

Nou heb ik tegenwoordig wel een strak racepak (en dat helpt tegen het klapperen!).

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

FragDaddy schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:35:
Nou heb ik tegenwoordig wel een strak racepak (en dat helpt tegen het klapperen!).
Ik heb nu ongeveer 2,5 week een eigen motor en heb daar een textielen pak voor gekocht.
Dit omdat ik het hele jaar wil kunnen rijden, dus ook met regen en het me praktischer lijkt.

Maarre, mijn punt: een goed textielpak in de juiste maat wappert nauwelijks. Dwz ik merk er niets/nauwelijks wat van, ook niet met 160, terwijl ik mijn mijn rijlespak met 100 al een vlaggetje droeg, gevoelsmatig.

En ik rij naked, dus dat helpt niet :P

Neemt overigens niet weg dat een leren pak uiteraard echt nul wappert.. en iets veiliger is.

• justice strike
  • Laatst online: 23-06 13:04
Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:02:
[...]

[flauw]
als je niets aan hebt dan wappert er idd vrij weinig (ja wat vel :P)
[/flauw]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• DinX

DinX

Motormuis

Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:02:
[...]

Ik heb nu ongeveer 2,5 week een eigen motor en heb daar een textielen pak voor gekocht.
Dit omdat ik het hele jaar wil kunnen rijden, dus ook met regen en het me praktischer lijkt.

Maarre, mijn punt: een goed textielpak in de juiste maat wappert nauwelijks. Dwz ik merk er niets/nauwelijks wat van, ook niet met 160, terwijl ik mijn mijn rijlespak met 100 al een vlaggetje droeg, gevoelsmatig.

Neemt overigens niet weg dat een leren pak uiteraard echt nul wappert.. en iets veiliger is.
Klopt. een fatsoenlijk textiel pak is ook langst alle kanten aan te passen. Op m'n betere textiel jas heb ik aan m'n onderarm, bovenarm, buik enzo vandie spanbandjes. Dan kan je het mooi vast trekken.

Blijft wel dat een leren (of zo'n heel erg spannend textiel pak, heb er ook zo 1) totaal niet wapperd en relaxter rijdt.

Zo'n pak dus: http://tweakers.net/ext/f/55909/full.jpg

• Grolsch
ik vind textiel maar niks, ik rij toch alleen met mooi weer.

Ik heb voor de vakantie's zo'n waterdichte textielen jas, maar boven de 220km/h begint dat vreselijk irritant te klapperen / wapperen.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grolsch schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:18:
ik vind textiel maar niks, ik rij toch alleen met mooi weer.

Ik heb voor de vakantie's zo'n waterdichte textielen jas, maar boven de 220km/h begint dat vreselijk irritant te klapperen / wapperen.
vakantie's in duitsland neem ik aan dan ;) O-)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik moet de mijne ook nog goed afstellen inderdaad, morgen eens met alle knoopjes en spul gaan spelen. Gisteravond speelde de jas nog een beetje voor remparachute :p

• Grolsch
ToolkiT schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:31:
[...]

vakantie's in duitsland neem ik aan dan ;) O-)
wel altijd via Duitsland idd ;)

het zit mij gewoon niet lekker zo'n textielen jas, lang niet zo soepel als leer.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb vandaag voor het eerst onderhoud verricht aan mijn eerste motor. :)

Heb vanmiddag een momentsleutel gekocht met dop 24 en daarmee de asmoer achter losgedraaid en de ketting gespannen. Overwoog eerst nog dit bij een garage te laten doen, maar dat leek me echt weggegooid geld. Nu kan ik het mooi zelf :P
Verder heb ik de ketting gesmeerd, koelvloeistofreservoir aangevuld (was low) en de koppelingskabel wat strakker gesteld.

Helaas nog wel wat zaakjes die aandacht vragen:
Nu zag ik bij mijn blok een beetje olie langs het blok hangen, ongeveer vanaf de pakking van het kleppendeksel. Het is maar een heel klein beetje en maar aan een kant, maar kan dit kwaad?

Als laatste probleem heb ik nog steeds last van voelbare 'knik' aan het stuur wanneer ik langzaam rij en ga remmen. Zeg maar wanneer je voor een stoplicht remt. Ook bij het (langzaam) rijden op een hobbel/ klinkerweg voel ik een 'lossigheid' is het stuur. Na zoeken op internet lijkt mij dat dit aan het balhoofd (lagers) zou moeten liggen. Helaas kan ik dit volgens mij niet zelf afstellen aangezien je er een speciale sleutel voor nodig lijkt te hebben??

[ Voor 4% gewijzigd door ZiegoM op 20-09-2006 22:13 ]

\_Specs_/

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
als het balhoofdlager is ingesleten moet het lager vervangen worden. Dan ben je niet blij.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Chevy454 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:25:
als het balhoofdlager is ingesleten moet het lager vervangen worden. Dan ben je niet blij.
Dat heb ik gehoord ja.... 3/4 uur werk? plus 75 euro lagers? :|

Maar ik hoop dat het misschien een kwestie is van gewoon wat strakker aandraaien.
Hoewel 'gewoon'... ik heb geen idee hoe het moet.

[ Voor 5% gewijzigd door ZiegoM op 21-09-2006 00:26 ]

\_Specs_/

• 418O2
  • Nu online
Ik heb zo rond zitten kijken en een ZZR600 lijkt me wel wat. Is voor een leuke prijs te vinden en ik vind het een mooie motor.

Maar eerst maar eens lessen.. ;)

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Zal me hier ook maar even melden dan :).
Heb sinds een maandje of 4 m'n lichte rijbewijs en ongeveer de zelfde tijd een zx6r uit '99.
Gedurende die tijd een kleine 8000km gereden, niet echt veel maar het is dan ook puur als hobby.

Vind het nog steeds erg leuk en merk gelukkig ook dat het rijden steeds soepeler/beter gaat en ook belangrijk: nog geen ongeluken gemaakt :P.

Fototje's (Mogen ook in de startpost):
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/zx6rstand.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/zx6r_meet_%20bocht.jpg

• justice strike
hmm toch maar weer eventjes het een en ander melden :) had dus afgelopen dinsdag weer les. Met een andere instructrice. Werd de langzame slalom weer op een andere manier uitgelegd. Het begint een beetje vervelend te worden. Ik heb het nu onderhand op 4 verschillende manieren moeten leren :S (ik heb ze al gevraagd of ze niet eens een keertje overleg kunnen houden met zijn allen)

anyway de vier manieren zoals ik ze te horen heb gekregen van de 4 verschillende instructeuren zijn:
1. gassen en het teveel aan toeren afremmen en met trekkende motor de slalom doen (geen slippende koppeling)
2. niet gassen niet remmen en met slippende koppeling de slalom doen.
3. beetje gassen en met slippende koppeling en af en toe de rem de slalom doen.
4. gassen het teveel aan toere afremmen en met een trekkende motor en een slippende koppeling de slalom doen.

Er zitten nu wel een paar koppige instructeuren tussen die menen dat het op hun manier echt de goede manier is en dat ik het absoluut niet op een andere manier mag doen. maar mijn laatste instructrice zei dus gewoon dat het op manier 3 het beste was. (manier 4 is overigens echt ERG moeilijk om te beheersen)

mijn vraag, hoe moet het nu eigenlijk? ik kan het op 3 van de 4 wel (niet allemaal even goed, trekkende motor zonder slippende koppeling is moeilijk maar wel te doen) maar bijvoorbeeld maniertje 4 is gewoon erg moeilijk onder controle te houden als je aangrijpingspunt maar heel kort is. Je vliegt namelijk erg snel in de toeren en als je de koppeling weer laat opkomen wil je motor erg de neiging hebben om weg te gaan schieten.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

1 en 2 zijn veruit het makkelijkst, heb het zelf op de 1e manier geleerd en ook altijd zo gedaan.

Mij is geleerd dat het belangrijk is dat je 1 tempo aanhoud steeds een beetje gas of een beetje remmen is veel lastiger dan vloeiend op een snelheid er doorheen.

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-12-2023
Manier 1 bij zowel de rijles als de slipcursus geleerd. Ons werd ook altijd verteld dat vooral ritme belangrijk is, een liedje neurieen hielp daarbij prima (hoewel je dan blij bent dat je alleen een receiver hebt ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door rogue op 21-09-2006 11:35 ]

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

• FragDaddy
rogue schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:34:
Manier 1 bij zowel de rijles als de slipcursus geleerd. Ons werd ook altijd verteld dat vooral ritme belangrijk is, een liedje neurieen hielp daarbij prima (hoewel je dan blij bent dat je alleen een receiver hebt ;) )
ja precies. Achterrem en daardoor een trekkende motor. Koppeling met rust laten.

• Grolsch
idd, laten die achterrem maar lekker piepen, daar zak je namelijk niet op :)

• justice strike
mja argument van een van de instructeurs was namelijk dat de langzame slalom een koppelings oefening is, en dat je dus per definitie gezakt bent als je dus niet de koppeling gebruikt. dit is eigenlijk door 3 van de 4 instructeuren bevestigt. Dus manier 1 is wel leuk, maar dat is ook meteen de enige waar je dus ook niet de koppeling gebruikt. Maar hoe zit dat nu dus voor het examen? De oefening schijnt dus de afgelopen jaren best wel verandert te zijn, maar ik zou best wel eens willen weten wat de eisen zijn voor die verrichting.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Probleem is dat manier 1 bij sommige motoren niet kan omdat die onderin toeren teveel bokken.
2 is met een zwaardere motor onmogelijk (dan is de rem onmisbaar).
3 kan, maar rijd ws vrij onrustig.
4 is de manier waarop ik het zou doen, vereist wat coordinatie, maar dan kun je m wel het mooiste nemen.

leeg

• justice strike
4x2 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:20:
Probleem is dat manier 1 bij sommige motoren niet kan omdat die onderin toeren teveel bokken.
2 is met een zwaardere motor onmogelijk (dan is de rem onmisbaar).
3 kan, maar rijd ws vrij onrustig.
4 is de manier waarop ik het zou doen, vereist wat coordinatie, maar dan kun je m wel het mooiste nemen.
probleem wat ik dus heb met manier 4 (en wat ook onderkent wordt door een van mijn instructeurs) is dat die heel erg afhankelijk is van welke motor je gebruikt, sommige motoren hebben namelijk een ruime aangrijpingspunt waarmee je dus de toeren veel beter kunt regelen. Maar sommige motoren hebben een vrij kort aangrijpingspunt, dit zorgt er dan bij uitstek voor dat de motor heel onrustig reageert. Daar heb ik dus voornamelijk last van bij die manier.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 09:48
The Doctor schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:25:
Zal me hier ook maar even melden dan :).
Heb sinds een maandje of 4 m'n lichte rijbewijs en ongeveer de zelfde tijd een zx6r uit '99.
Gedurende die tijd een kleine 8000km gereden, niet echt veel maar het is dan ook puur als hobby.

Vind het nog steeds erg leuk en merk gelukkig ook dat het rijden steeds soepeler/beter gaat en ook belangrijk: nog geen ongeluken gemaakt :P.

Fototje's (Mogen ook in de startpost):
[afbeelding]

[afbeelding]
Welke van de 2 wil je in de sp?

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Doe de 2de maar.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 09:48

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ZiegoM schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:12:
Heb vanmiddag een momentsleutel gekocht met dop 24 en daarmee de asmoer achter losgedraaid en de ketting gespannen. Overwoog eerst nog dit bij een garage te laten doen, maar dat leek me echt weggegooid geld. Nu kan ik het mooi zelf :P
Owjah ? :P
Heb je m op het strakste punt gespannen ?
(overigens doen ze dat bij de meeste motorzaken wel gratis even voor (als in voordoen) als je daar om vraagt.
Koop je bij hun wat kettingvet, zij blij, jij blij.
Helaas nog wel wat zaakjes die aandacht vragen:
Nu zag ik bij mijn blok een beetje olie langs het blok hangen, ongeveer vanaf de pakking van het kleppendeksel. Het is maar een heel klein beetje en maar aan een kant, maar kan dit kwaad?
In de gaten houden of het niet erger wordt en als ie een keer voor een beurt weggaat waarbij de kleppen gesteld moeten worden (of je wilt het zelf proberen) gewoon even dr bij zeggen.
Evt kun je als lapmiddeltje de zooi ontvetten, er wat vloeibare pakking tegenaan smeren (van de buitenkant) en hopen dat dat helpt.
Als laatste probleem heb ik nog steeds last van voelbare 'knik' aan het stuur wanneer ik langzaam rij en ga remmen. Zeg maar wanneer je voor een stoplicht remt. Ook bij het (langzaam) rijden op een hobbel/ klinkerweg voel ik een 'lossigheid' is het stuur. Na zoeken op internet lijkt mij dat dit aan het balhoofd (lagers) zou moeten liggen. Helaas kan ik dit volgens mij niet zelf afstellen aangezien je er een speciale sleutel voor nodig lijkt te hebben??
Zal idd je balhoofd wel zijn, kan zijn dat ie te strak is gezet (dan valt het niet zo op als er speling op zit en die knik valt de meeste mensen veel minder op).
Of hij is versleten en dat is een 'tikkeltje' meer werk om te vervangen.

Stellen kan je overigens zonder speciaal gereedschap, bovenste kroonplaat met stuurhelften even losdraaien (grote moer en de stukken die om de poot klemmen) en dan kun je met een platte schroevendraaier en hamer of met een waterpomptang die dingen verdraaien.
Vereist wel wat gevoel om het helemaal goed af te stellen en om te voelen of het goed is moet je voorwiel van de grond staan.

leeg

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Langzame slalom moest ik volgens mij met slepende rem en een beetje gas doen.
Als ik het me goed herinner liet ik de motor gewoon stationair zijn gang gaan en deed ik alsof ik remde, af en toe de koppeling er een beetje bij pakken en zo kon ik de langzame slalom zonder problemen doen.

• phYzar
  • Laatst online: 10:01
Vanochtend ook mijn eerste echte motorrijles gehad (hiervoor alleen intest gedaan) en inderdaad, die langzame slalom is lastig. Ik moest hem ook doen op manier 4, alles tegelijk dus. Als je hem een keer juist doet voel je gewoon dat echt veel controle over de fiets hebt, maar vaak vind ik niet de juiste balans tussen gas/rem/koppeling. Maar goed, motorrijden bevalt me uitstekend dus volgende week nog zo'n middagje en dan op voor m'n AVB en dan komt het roze papiertjepasje iets dichterbij. (Nouja, dat is hij al, heb al m'n B ) :P

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Wat ik zelf deed met manier was het gas zo constant mogelijk houden (dat is pure oefening, iedere wegmotor kun je vrij consequent op een 2000-2500rpm houden) en dan met de koppeling en achterrem de snelheid regelen zonder de achterrem ooit helemaal los te laten (want dan ga je snel te hard).
Vereist coordinatie van 3 ledematen, maar ach, dat zul je op de weg ook nodig hebben (of zelfs van alle 4 tegelijk).

leeg

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

4x2 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:49:
[...]

Owjah ? :P
Heb je m op het strakste punt gespannen ?
(overigens doen ze dat bij de meeste motorzaken wel gratis even voor (als in voordoen) als je daar om vraagt.
Koop je bij hun wat kettingvet, zij blij, jij blij.

[...]

In de gaten houden of het niet erger wordt en als ie een keer voor een beurt weggaat waarbij de kleppen gesteld moeten worden (of je wilt het zelf proberen) gewoon even dr bij zeggen.
Evt kun je als lapmiddeltje de zooi ontvetten, er wat vloeibare pakking tegenaan smeren (van de buitenkant) en hopen dat dat helpt.

[...]

Zal idd je balhoofd wel zijn, kan zijn dat ie te strak is gezet (dan valt het niet zo op als er speling op zit en die knik valt de meeste mensen veel minder op).
Of hij is versleten en dat is een 'tikkeltje' meer werk om te vervangen.

Stellen kan je overigens zonder speciaal gereedschap, bovenste kroonplaat met stuurhelften even losdraaien (grote moer en de stukken die om de poot klemmen) en dan kun je met een platte schroevendraaier en hamer of met een waterpomptang die dingen verdraaien.
Vereist wel wat gevoel om het helemaal goed af te stellen en om te voelen of het goed is moet je voorwiel van de grond staan.
Thanks voor de lange reply! :)

De ketting spannen zal ik wel vaker moeten doen dus het leek me handig om maar meteen het gereedschap te kopen en het voortaan zelf te kunnen doen.

Vloeibare pakking is inderdaad een goed idee. Moet alleen nog even goed kijken waar het precies uitkomt..

Wat betreft het balhoofd:
Gelukkig heeft de Yamaha FZR een vrij actieve 'club' die toevallig zaterdag a.s. een soort knutseldag hebben :P Daar komen een heleboel mensen met FZR-en en die zullen me waarschijnlijk wel kunnen helpen :)

Overigens heb ik inmiddels al van een persoon met dezelfde motor gehoord dat hij precies hetzelfde probleem heeft. Bij hem werkte het vervangen van het balhoofd schijnbaar niet...
Het zou misschien ook aan de 'glijbussen' in de vorkpoten kunnen liggen (?) of aan de wiellagers..
Hopelijk heb ik het antwoord en de oplossing zaterdag.

[ Voor 3% gewijzigd door ZiegoM op 21-09-2006 22:32 ]

\_Specs_/

• Chevy454
  • Niet online
ZiegoM schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:30:
Het zou misschien ook aan de 'glijbussen' in de vorkpoten kunnen liggen (?) of aan de wiellagers..
Hopelijk heb ik het antwoord en de oplossing zaterdag.
Eventueel wel ja :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
nou heb dus vandaag mijn helm gekocht :) shoei raid 2, maatje xs (wist niet dat ik zo'n klein hoofjde had :S) ook maar meteen een bivak muts gekocht om het zootje een beetje schoon te houden (je weet wel gel en dat soort troep)

anyway ik heb dus wel zo'n pinlock, geweldig is dat. mja moet alsnog een mondkapje kopen denk ik aangezien mijn bril nog steeds beslaat. heeft iemand toevallig deze combo? ben namelijk wel beniewd hoe en wat. (ik ging toch meteen de whisperkit bestellen voor mijn helm, dan is het helemaal compleet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

justice_strike schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:00:
nou heb dus vandaag mijn helm gekocht :) shoei raid 2, maatje xs (wist niet dat ik zo'n klein hoofjde had :S) ook maar meteen een bivak muts gekocht om het zootje een beetje schoon te houden (je weet wel gel en dat soort troep)

anyway ik heb dus wel zo'n pinlock, geweldig is dat. mja moet alsnog een mondkapje kopen denk ik aangezien mijn bril nog steeds beslaat. heeft iemand toevallig deze combo? ben namelijk wel beniewd hoe en wat. (ik ging toch meteen de whisperkit bestellen voor mijn helm, dan is het helemaal compleet)
Gel in je haar onder een helm? Word dat geen gigantische rotzooi als je de helm afzet? :p

Ik wil binnenkort ook nog een helm gaan halen, wat doen de brildragers hier tegen de zon? Zo'n Caberg-ding met ingebouwd wegklapbaar zonnebrilletje lijkt me ideaal, maar ik vraag me af of dat over mijn bril heen past. Ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in om ook nog een zonnebril op sterkte te moeten kopen, net nog voor veel te veel geld nieuwe gewone glazen gekocht... (ik heb -6/-8, meekleurende glazen is al helemaal niet te betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Chakotay schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 08:37:
Zo'n Caberg-ding met ingebouwd wegklapbaar zonnebrilletje lijkt me ideaal
Ik heb vorig weekeind zo'n ding gepast (integraal Caberg met zonnebril), maar wilde hem z.s.m weer afzetten. Ding zat mij voor geen meter, allemaal scherpe/harde randen en drukpunten. Ook sloot hij verderop dan weer niet aan op mijn hoofd. En nee, ik heb niet het hoofd van een alien :+
Daarna een Shubert S1 gepast, tip: doe dat niet! Want dan weet je hoe een helm kan zitten :P

Nu alleen nog sparen als een gek, want zo'n shubert kost je 450 euro :'(
Maar eerst andere zaken:
Koppelingsplaten, achterband, kleppen stellen, carbs synchroniseren, nokkenasketting spannen, ketting + tandwielen vervangen.... kortom: weinig rijden, veel sparen :/ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

[...]

Gel in je haar onder een helm? Word dat geen gigantische rotzooi als je de helm afzet? :p

Ik wil binnenkort ook nog een helm gaan halen, wat doen de brildragers hier tegen de zon? Zo'n Caberg-ding met ingebouwd wegklapbaar zonnebrilletje lijkt me ideaal, maar ik vraag me af of dat over mijn bril heen past. Ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in om ook nog een zonnebril op sterkte te moeten kopen, net nog voor veel te veel geld nieuwe gewone glazen gekocht... (ik heb -6/-8, meekleurende glazen is al helemaal niet te betalen)
Zo'n zonnescherm zit vlak tegen je gewone scherm. Heb zelf ook een systeemhelm (Airo) speciaal voor dat zonnescherm. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

[...]

Ik wil je even waarschuwen dat je bij het zoeken van een helm niet op de opties moet gaan letten. Kijk eerst puur naar de pasvorm, daarna naar eventuele motiefjes en gadgets.
Maar dat zullen ze je in de winkel ook wel vertellen :)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ZiegoM schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:57:
[...]

Ik wil je even waarschuwen dat je bij het zoeken van een helm niet op de opties moet gaan letten. Kijk eerst puur naar de pasvorm, daarna naar eventuele motiefjes en gadgets.
Als je als brildrager een systeemhelm wil ben je qua keuze al meteen enorm beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Arrrghh fokking studenten hier. Kom ik vanochtend buiten en staat mijn rechterspiegel naar beneden ipv naar boven, incl rem en alle andere zooi. Daar word ik toch lichtjes agressief van...
Btw, ik kan mijn remhendel nu plots een stuk verder intrekken, hij is precies een stuk zompiger geworden, enig idee waardoor dit kan komen (ten gevolge van bovenstaand incidentje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
[...]

ja, dat dacht ik ook. Ik weet dat je de voering er meestal wel uit kunt halen, maar dat is zo'n rompslomp, kan ik beter een bivak muts dragen en die af en toe de was in gooien.

ik had dus een shuberth s1 op mijn hoofd gehad dat ding is gigantisch, niet iets voor mij dus. Maar de intergrale bril is wel een leuke optie. Ik weet niet welke helm je nu hebt, maar je zou ook even kunnen denken aan een pinlock. Dat helpt dan tegen dubbel. Tegen het beslaan en je kan ze in verschillende kleuren krijgen. Het is ook nog eens een stuk kleiner en goedkoper dan een scherm, dus je kunt er met gemak meerdere meenemen.

Overigens is de beste oplossing imho gewoon een licht of donker getint vizier te kopen. Dat is ook het mooiste. zoals ziego zegt. Kijk naar de helm, niet naar de opties.

oh "IKKE" je kan me onder het kopje motor lessers zetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door justice strike op 22-09-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Alleen met een donker vizier in het donker rijden is niet zo geweldig fijn.
Daarnaast vind ik een zonnebril fijner rijden dan een donker vizier, ook omdat ik mn vizier graag open zet.
Voor het beslaan van je bril: zet m eens iets verder van je gezicht af, dat scheelt bij mij behoorlijk (dus ipv strak tegen je hoofd gewoon halve cm verzetten).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
4x2 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:02:
Daarnaast vind ik een zonnebril fijner rijden dan een donker vizier, ook omdat ik mn vizier graag open zet.
Voor het beslaan van je bril: zet m eens iets verder van je gezicht af, dat scheelt bij mij behoorlijk (dus ipv strak tegen je hoofd gewoon halve cm verzetten).
de pootjes van zo'n zonnebril klemmen zo tegen mijn hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DieterVDW schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:27:
..
Btw, ik kan mijn remhendel nu plots een stuk verder intrekken, hij is precies een stuk zompiger geworden, enig idee waardoor dit kan komen (ten gevolge van bovenstaand incidentje?)
ik moet meteen denken aan lucht in de leiding. Is er door het verdraaien een banjo losgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
FragDaddy schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:13:
[...]

ik moet meteen denken aan lucht in de leiding. Is er door het verdraaien een banjo losgekomen?
Ik ken alleen banjo, het instrument... Verduidelijk aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Banjo is het ding/punt waar je remleiding op de klauw en rempomp zit geschroeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Tjaps op 22-09-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

een banjobout is een holle bout (met een gaatje in de zijkant).

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
4x2 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:02:
tja dat is waar, dan zou een pinlock viziertje het beste zijn, die pinlock schermpjes zijn namelijk best klein en makkelijk te vervangen. die neem je dus overal naartoe.

en het iets verder zetten van de bril is niet echt een optie voor mij. Ik heb een hele hoge sterkte, wat dus betekent dat mijn dat ik een best klein brilletje heb omdat anders de glazen te dik worden (aan de zijkant), hoe verder ik hem van mijn gezicht hou hoe minder gezichtsveld ik heb. en ik moet zeggen hij beslaat pas echt op het moment als ik erg hard ga hijgen (en dus express probeer het zootje te laten beslaan, om het te testen) ik denk dat het over het algemeen niet echtzal beslaan (misschien in de winter) dus ik hoop dat een breathguard zal helpen. (ik ben echt serieus zo erg geschrokken van die 2 keer dat mijn vizier totaal beslagen was dat ik echt alles wil uitsluiten zodat niets meer beslaat :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

justice_strike schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:15:
[...]

tja dat is waar, dan zou een pinlock viziertje het beste zijn, die pinlock schermpjes zijn namelijk best klein en makkelijk te vervangen. die neem je dus overal naartoe.
Als je elke dag van en naar je werk rijdt enzo is een pinlock vervangen toch irri.
Zo makkelijk gaat het er toch ook niet vanaf.En je zit dan ook nog dat je vizier wat vervormt (vind ik) waardoor je pinlock niet meer goed aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
de gemakken voor een niet brilldrager, ik zal zelf altijd concessies moeten doen. Of altijd een zonnebril op sterkte nemen (wat voor mij eigenlijk geen optie is omdat de glazen echt dik worden) of viziertjes verwisselen. of gewoon geen zonnescherm/bril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ZiegoM schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:57:
[...]

Motiefje is inderdaad de laatste zorg, dat zo'n ding past lijkt me het eerste om op te letten :) De anti-zon-feature-meukjes op wat voor manier dan ook vind ik zelf echter wel iets om op te letten, omdat ik niet zomaar even een normale zonnebril op kan zetten... Of ik moet ergens goedkope zonnebrillen op sterkte kunnen vinden.
justice_strike schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:30:
de gemakken voor een niet brilldrager, ik zal zelf altijd concessies moeten doen. Of altijd een zonnebril op sterkte nemen (wat voor mij eigenlijk geen optie is omdat de glazen echt dik worden) of viziertjes verwisselen. of gewoon geen zonnescherm/bril
Wat voor sterkte heb jij? En heb je ervaring met dat laatste? Als ik in de auto richting een opkomende zon rijdt, en deze is te laag voor mijn zonneklepje is dit toch wel erg storend... Lijkt me op de motor al helemaal niet prettig, die heeft geen mooi klepje :p

[ Voor 31% gewijzigd door Chakotay op 22-09-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik heb net een helm met pinlock gekocht. Het inzetten van zo'n pinlock visiertje is echt peanuts. maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het behoorlijk irritant wordt om dat steeds te verwisselen.

Een compleet visiertje zou dan makkelijker om te vervangen. maar dat is weer een extra last om mee te nemen. die zijn namelijk aanzienlijk groter.

ik heb een sterkte van -3 met een cyclische waarde van ook ongeveer 3, komt dus uit op iets heel erg sterks (vergelijkbare dikte als -9 ofzo dacht ik)

[ Voor 18% gewijzigd door justice strike op 22-09-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Klopt, cylinders erin maken het ook altijd een stuk leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13
justice_strike schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:00:

Ik heb ook een raid 2, maatje XL :)
En ook een bril, die bij mij ook snel beslaat als ik m'n vizier dicht heb.

Het vizier doe ik dan ook alleen dicht als ik 80+ rijd.

Wat voor een mondkapje bedoel je? Want met een helm muts die ook voor je mond zit komt de uitgeademde langs je neus omhoog waardoor je bril nog veel meer beslaat.

Voor de zon heb ik een zonnebril op sterkte maar ik heb dan ook alleen maar 1 cyllindrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-07 14:18

megaleo

Special member

Ik heb pas zo'n Caberg 104 Mirage gekocht met ingebouwd zonneklepje. En ik kan niets anders zeggen dan dat het ideaal is zo'n zonneklep ingebouwd!! :)
Het zit niet in de weg, irriteert niet aan de zijkant van je hoofd. En als je even op een wat donker stukje rijd. Bijvoorbeeld een tunnel of donker bos. Dan klap je hem zo makkelijk weer omhoog. Beter als een zwart vizier waarmee je overgens ook niet 's avonds kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-07 14:06

Yotta

0110101001111010

Ik vind een donker vizier ideaal! 8) Ik heb hem dan ook bijna altijd dicht, ik haat vliegjes in m'n oog als ik 50km/h rijd. Buiten dat vind ik dat mijn ogen veel meer "rust" hebben als het licht een beetje gereduceerd is.
Als ik weet dat ik in het donker moet rijden dan haal ik mijn donker vizier eraf en plaats me normale vizier erop.

Een zwart vizier staat ook veel toffer bij een zwarte helm :+

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
ik heb er eens op gelet, maar motorrijders trekken vaak rare bekken als ze rijden

een zwart vizier vind ik derhalve ook mooier.

Ik ga volgende week shoppen voor een helm en handschoenen voor de lessen..

Het hoort niet zo, maar

Chevy454

zou je even contact met me willen opnemen middels het adres in mijn profiel? Dat zou ik heel erg waarderen. Ik kan nl op geen manier (heb geen ICQ) contact met jou opnemen :)

[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 22-09-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb een systeem 4 en rij vaak met zonnebril op.

Op en afzetten gaat prima. In het ergste geval moet je dus ff vogelen met op en afzetten.
Beslaan van je bril: supergoed vetvrij houden; desnoods elke week even insmeren met zoiets als "fog-tech".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
SiErRa schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:02:
[...]

Ik heb ook een raid 2, maatje XL :)
En ook een bril, die bij mij ook snel beslaat als ik m'n vizier dicht heb.

Het vizier doe ik dan ook alleen dicht als ik 80+ rijd.

Wat voor een mondkapje bedoel je? Want met een helm muts die ook voor je mond zit komt de uitgeademde langs je neus omhoog waardoor je bril nog veel meer beslaat.

Voor de zon heb ik een zonnebril op sterkte maar ik heb dan ook alleen maar 1 cyllindrisch.
die breath guard komt volgens mij echt op je gezicht als ik me niet vergis. maar als ie met muts op niet werkt dan is dat idd wel een probleem.

p.s. maatje xl :S ik zat me vandaag af te vragen wie nou zo'n gigantisch hoofd zou hebben aangezien ik al op een maatje xs zit (maar dan past die helm ook precies)

p.s.2. die systeem4 van bmw hoe zit ie? ik vond die system 5 wel erg vet maar wat aan de dure kant voor mij. (of zijn er nog andere systeem 4 helmen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb al iets gevonden denk ik, vanmiddag een opklem-zonnebrilletje voor mijn gewone bril gehaald. Dat is redelijk goedkoop, makkelijk op en af te zetten (alleen niet rijdend), en makkelijk mee te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

systeem 4 zit prima.
mijn vrouw heeft een systeem 4 II en die zit eigenlijk nog lekkerder.

maar, dat het op mijn hoofd goedzit, wil niet zeggen dat het bij jou ook goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:25:
Het hoort niet zo, maar

Chevy454

zou je even contact met me willen opnemen middels het adres in mijn profiel? Dat zou ik heel erg waarderen. Ik kan nl op geen manier (heb geen ICQ) contact met jou opnemen :)
Chevy454 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:43:
Zo :)

Klaar met studeren, nu een whisky om te ontspannen. Ik heb al 1 voornemen en ik weet niet of hij goed is maar hij is wel eerlijk. Ik ben nu iedere dag 9.5 uur bezig met reguliere school en ik studeer in de avonden 2 a 3 uur. Dus iedere dag ben ik 11.5 a 12.5 uur bezig voor school exclusief de verplaatsing van 2x 30min. Dan moet ik nog wat ontspannen, koken, eten en wassen zodat ik nog een 7 uur overhoud om te gaan slapen. En dan moet ik in mijn vrije weekend nog eens 8 uur aan zelfstudie doen.

Als blijkt dat al die inspanningen zich niet uit in goede punten dan stop ik waarschijnlijk met school.
Zoals je merkt houd ik er een zwaar schema op na voor de komende 4 maanden (wat me bezielt snap ik ook niet 8)7 ). Ik reageer dus ongelofelijk traag en ben dus ook lang niet meer zo present in dit topic zoals jullie merken. Ik heb je een DM gestuurd dus ik zal het wel horen.

De planning voor dit weekend was: de carbs van de Vmax schoon maken, goede inlaatrubbers monteren. Het wordt: 30blz wiskunde en 50blz sterkteleer.. ook leuk :/ ( Ongeveer 13 a 16 uur per dag bezig voor school, zelfs in het weekend. Djezus.. engineer automotive is niet makkelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 22-09-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
teacher schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:44:
systeem 4 zit prima.
mijn vrouw heeft een systeem 4 II en die zit eigenlijk nog lekkerder.

maar, dat het op mijn hoofd goedzit, wil niet zeggen dat het bij jou ook goed zit.
ach kijk ik heb op dit moment net een helmpje gekocht, maar die system 5 helm vond ik eigenlijk super mooi, veel mooier dan alle andere helmen (inclusief die carbon bmw helm :))

maar misschien kan ik hem in de toekomst ergens passen. Heb namelijk al wat winkeltjes afgestruind, maar geen enkele winkel had die helm of kon die helm bestellen. Daarbij wil ik eigenlijk niet zo'n dure helm bestellen als ik niet eens weet hoe zoiets zit. afijn ik wacht nog even af op mijn whisperkit en breath guard.

Anoniem: 18437

Hallo allen :) Ik ben nieuw hier en geniet nu al van jullie posts :) Ik ben een absoluut beginnertje, maar heb denk ik wel echt hart voor de motor.. :) Ik ben op het moment nog aan het lessen, binnenkort ga ik mijn theorie halen en het eerste deel van de praktijkexamens. De theorie zal wel meevallen aangezien ik een paar jaar geleden autotheorie nog heb gehaald. Ik heb intussen een proefexamen ergens online gedaan om te kijken hoeveel me nog is bijgebleven, en ik was geslaagd :P En ik zie ook dat mijn theorie cdrom zojuist gedownload is dus dat komt wel goed hehe. Ik heb nu 3 lessen gehad en de instructeur is erg blij weer eens iemand te hebben die er gevoel voor heeft hehe. Ik les samen met mijn broertje wat erg leuk is, we gaan ook samen (direct achter elkaar) op examen straks :)

Ik ben alvast aan het rondkijken en aan het lezen om na te gaan wat voor mij nou een geschikte motor zou zijn. Ik zal gewoon eerlijk tegen mijzelf zijn en niet meteen het zwaarste en snelste willen nemen, maar gewoon een "beginners bike" om eerst maar eens leren een beetje veilig te rijden. Er speelt ook een belangrijke rol mee in de keuze die ik ga maken voor wat betreft welke motor ik zal kiezen; namelijk dat ik regelmatig last heb van mijn polsen. RSI, zeg maar. Nu heb ik hier prima mee leren leven, en ik heb er dus wel last van maar kan mijn werk als it-er nog steeds prima uitvoeren. Ik ben alleen wel bang dat als ik straks veel ga motorrijden dit wel eens een struikelblok zou kunnen worden.

Mede door bovenstaand probleem, en omdat ik nog een beginnertje ben zat ik te denken aan een model: GSF600 Bandit. (Voorbeeld: http://www.wolfracing.co.uk/large_images/Bandit.jpg). Voor wat ik er van gelezen heb is dit een prima motor voor langere afstanden. Wat dus in mijn ogen ook betekend dat er minder druk op de polsen zit. Het is een tourachtige bike (denk ik) en ik vind hem ook erg mooi. Denken jullie dat qua polsen belasting dit een geschikte motor is?

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Vandaag lekker ~400km "getoerd" met m'n cb'tje, door de betuw knallen dus O+ Zelfs de laatste 40km volgas ga ze geen krimp, daarbij was het olieverbruik niet eens zichtbaar. Happy me :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Anoniem: 18437 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:53:
Hallo allen :) Ik ben nieuw hier en geniet nu al van jullie posts :) Ik ben een absoluut beginnertje, maar heb denk ik wel echt hart voor de motor.. :) Ik ben op het moment nog aan het lessen, binnenkort ga ik mijn theorie halen en het eerste deel van de praktijkexamens. De theorie zal wel meevallen aangezien ik een paar jaar geleden autotheorie nog heb gehaald. Ik heb intussen een proefexamen ergens online gedaan om te kijken hoeveel me nog is bijgebleven, en ik was geslaagd :P En ik zie ook dat mijn theorie cdrom zojuist gedownload is dus dat komt wel goed hehe. Ik heb nu 3 lessen gehad en de instructeur is erg blij weer eens iemand te hebben die er gevoel voor heeft hehe. Ik les samen met mijn broertje wat erg leuk is, we gaan ook samen (direct achter elkaar) op examen straks :)
Ja, Theorie is goed te doen als je al auto rijdt. Let wel op dat voor de motor ook een stuk 'positie op de weg' belangrijk is en dat heb je voor een auto niet.
Ik ben alvast aan het rondkijken en aan het lezen om na te gaan wat voor mij nou een geschikte motor zou zijn. Ik zal gewoon eerlijk tegen mijzelf zijn en niet meteen het zwaarste en snelste willen nemen, maar gewoon een "beginners bike" om eerst maar eens leren een beetje veilig te rijden. Er speelt ook een belangrijke rol mee in de keuze die ik ga maken voor wat betreft welke motor ik zal kiezen; namelijk dat ik regelmatig last heb van mijn polsen. RSI, zeg maar. Nu heb ik hier prima mee leren leven, en ik heb er dus wel last van maar kan mijn werk als it-er nog steeds prima uitvoeren. Ik ben alleen wel bang dat als ik straks veel ga motorrijden dit wel eens een struikelblok zou kunnen worden.
Je belast je polsen anders dan achter de computer. Ik heb zelf ook soms last van mijn polsen met computer-werk, maar ik kan prima op een supersport motor rijden zonder last te krijgen van mijn polsen. Ja een halve dag toeren met een gemiddeld tempo van onder de 80km/h.. Dan heb je geen winddruk en hang je dus veel op je polsen.. Dan wordt het op een gegeven moment pijnlijk. Maar ik doe ook bijna nooit mee aan toertochten met grote groepen. Vooral vanwege de lage snelheid (=pijnlijke polsen na een paar uurtjes), maar ook omdat ik me niet echt kan gedragen op de motor. Dat vinden die BMW GS en Chopper rijders niet grappig. Die schrikken zich helemaal gek bij het minste of geringste en dan moet je tijdens de koffiepauze weer een hele preek aanhoren.. :?

Met een Bandit zul je dit probleem (het probleem van pijnlijke polsen) trouwens minder of niet hebben vanwege de andere zithouding (je hangt niet op je polsen)
Mede door bovenstaand probleem, en omdat ik nog een beginnertje ben zat ik te denken aan een model: GSF600 Bandit. (Voorbeeld: http://www.wolfracing.co.uk/large_images/Bandit.jpg). Voor wat ik er van gelezen heb is dit een prima motor voor langere afstanden. Wat dus in mijn ogen ook betekend dat er minder druk op de polsen zit. Het is een tourachtige bike (denk ik) en ik vind hem ook erg mooi. Denken jullie dat qua polsen belasting dit een geschikte motor is?
Fijne fiets hoor. Heb ik rijles op gehad. Al kun je voor wheelies beter de 1200 versie kopen... Das echt een wheeliemonster.. ;)

Die bandit uit jou plaatje is trouwens wel aangekleed. Onderkuipje, spatbord over het achterwiel (hugger), andere knipperlichten, een undertray (zeg maar een afdekking onder het zadel), andere kentekenplaathouder, stalen remleidingen voor en achter, een andere uitlaat en een of andere vrachtwagentoeter naast de koplamp _/-\o_

Suzuki gebruikt het ontwerp van die motorblokken al zeker 20 jaar.. Ze zijn echt betrouwbaar. Dus door daarom: goede keuze! Je moet alleen even nadenken of je niet de versie met topkuip wil hebben. De versie zonder topkuip heeft echt 0 windbescherming en vooral als je regelmatig lange (snelweg) ritjes wilt maken is een beetje bescherming wel prettig.

[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 24-09-2006 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, Theorie is goed te doen als je al auto rijdt. Let wel op dat voor de motor ook een stuk 'positie op de weg' belangrijk is en dat heb je voor een auto niet.
Bedankt voor de tip :)
Je belast je polsen anders dan achter de computer. Ik heb zelf ook soms last van mijn polsen met computer-werk, maar ik kan prima op een supersport motor rijden zonder last te krijgen van mijn polsen. Ja een halve dag toeren met een gemiddeld tempo van onder de 80km/h.. Dan heb je geen winddruk en hang je dus veel op je polsen.. Dan wordt het op een gegeven moment pijnlijk. Maar ik doe ook bijna nooit mee aan toertochten met grote groepen. Vooral vanwege de lage snelheid (=pijnlijke polsen na een paar uurtjes), maar ook omdat ik me niet echt kan gedragen op de motor. Dat vinden die BMW GS en Chopper rijders niet grappig. Die schrikken zich helemaal gek bij het minste of geringste en dan moet je tijdens de koffiepauze weer een hele preek aanhoren.. :? Met een Bandit zul je dit probleem (het probleem van pijnlijke polsen) trouwens minder of niet hebben vanwege de andere zithouding (je hangt niet op je polsen)
Bedankt voor de reactie :) Ik had inderdaad al in een andere post van je gelezen dat die mensen liever niet met jou gaan toeren haha :) En vice versa :P
Fijne fiets hoor. Heb ik rijles op gehad. Al kun je voor wheelies beter de 1200 versie kopen... Das echt een wheeliemonster.. ;)
Nu denk ik dat ik zowieso niet van de wheelie's zal zijn hehe.. Had ik vroeger op mijn wallerootje al veel moeite mee, zal op een motorfiets wel helemaal niets worden... :) Ik vraag me tevens af of een 1200 misschien niet zo handig is als beginner? Niet dat ik bang ben maar goed... Je wilt toch wel eerst een beetje leren hoe je een bocht in moet gaan voordat je onderuit gaat omdat je teveel power hebt :) Of maakt het niet zoveel uit wat dat betreft, een 600 of 1200?
Die bandit uit jou plaatje is trouwens wel aangekleed. Onderkuipje, spatbord over het achterwiel (hugger), andere knipperlichten, een undertray (zeg maar een afdekking onder het zadel), andere kentekenplaathouder, stalen remleidingen voor en achter, een andere uitlaat en een of andere vrachtwagentoeter naast de koplamp
Mooi! Ik zag inderdaad al dat hij anders was dan de andere hehe.. Vraag ik me meteen af wat precies het voordeel is van een stalen remleiding. Ik zou eigenlijk ook wel graag wat extra's willen straks aan mijn motor, echter ben ik zelf niet zo'n handige jongen wat dat betreft.. Hopelijk zal er een lokale motorshop hier zijn die me daar een beetje mee kan helpen.
Suzuki gebruikt het ontwerp van die motorblokken al zeker 20 jaar.. Ze zijn echt betrouwbaar. Dus door daarom: goede keuze! Je moet alleen even nadenken of je niet de versie met topkuip wil hebben. De versie zonder topkuip heeft echt 0 windbescherming en vooral als je regelmatig lange (snelweg) ritjes wilt maken is een beetje bescherming wel prettig.
Wederom bedankt voor de tip. Ik moet overigens wel toegeven dat ik de motor mooier vind zonder topkuip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Anoniem: 18437 schreef op zondag 24 september 2006 @ 09:52:
[...]

Bedankt voor de tip :)

[...]

Bedankt voor de reactie :) Ik had inderdaad al in een andere post van je gelezen dat die mensen liever niet met jou gaan toeren haha :) En vice versa :P
Als ik met een klein groepje ben en ik mag voorop rijden zeg ik altijd vantevoren tegen de rijders waarvan ik weet dat ze minder hard willen rijden dan ik dat ze me gewoon moeten laten gaan als we een mooi bochtig weggetje tegenkomen. Ik wacht aan het eind wel. En ik rij echt niet overal 'hard'. Alleen op mooie bochtige en relatief veilige stukken weg. En vooral snel in de bochten want dat is echt leuk. Ik wil wel mijn rijbewijs houden en hard rechtuit wordt ook snel saai. Dus dan rij ik gewoon weer een heel stuk een lekker rustig toertempo zodat ze me weer kunnen inhalen. Of ik zet de motor bij de eerstvolgende kruising even stil. Als ik niet voorop 'mag' rijden, omdat iemand anders een route heeft uitgezet of een navigatiesysteem bij zich heeft ofzo, laat ik even een gaatje vallen en geef ik op mooie stukjes wat meer gas waardoor ik weer inloop.

En ik rij ook regelmatig met snelle(re) rijders waarbij ik ook niet probeer ze bij te houden. Ik realiseer me ook dat ik niet altijd de snelste ben. En het is geen race. Het belangrijkste is dat je niet boven je kunnen gaat rijden om maar met de tanden in het stuur te proberen je voorganger bij te sloffen. Dan gaat het vaak (ernstig) mis. Niet omdat de motoren het niet meer kunnen bijbenen, maar omdat je dan zelf schrikt van de veranderende reacties (wat meer beweging in de motor) van de motor als die meer gepushed wordt en daardoor van schrik verkeerd reageert. Dan haal je opeens een bocht niet meer ofzo. Laatst nog een verhaal gehoord van een kennis die aan het rijden was met een paar vrienden. Schrikt er eentje van een wat knijpende bocht. Die denkt "Shit.. Remmen.." en rijdt zo rechtdoor de bebossing in. Gelukkig geen bomen geraakt ofzo, maar compleet onnodig. Hij vloog met 60 de bocht uit terwijl de mensen voor hem 70-80 reden en heel relaxed de bocht door gingen. En die bocht is zelfs met 90-100 nog goed te nemen als het moet.. Gewoon een schrikreactie, verkeerde beslissing en compleet onnodig allemaal. Ook alleen maar van het proberen de meer ervaren mensen bij te houden en niet het eigen tempo rijden.

Maar als je met een grote groep (van choppers en BMW's en andere toermachines) rijdt, je komt dan op een mooi bochtig weggetje en je speert iedereen voorbij. Wel veilig hoor, ik zet mijn motor er echt niet in race-stijl bij het aanremmen van de bocht aan de binnenkant naast. Die mensen zijn gewoon echt voor hun rust en het uitzicht aan het rijden, terwijl ik dan meer voor het rijden aan het rijden ben zeg maar. Dat bijt elkaar soms wat. Geen gevaarlijke situaties ofzo, maar gewoon wat ergenissen van mij omdat ze onnodig de hele weg over dweilen bij het insturen/uitaccelereren van bochten en mij daardoor niet echt de kans geven om veilig in te halen op een mooi bochtig weggetje. Van hun kant ook ergenis omdat er opeens een of andere buikschuiver hoog in de toeren (veel herrie!) voorbij komt zetten en hem vervolgens (voor hun dan) veel te agressief de eerstvolgende bocht in gooit. Natuurlijk krijg je ook regelmatig positieve opmerkingen van die rijders.

Het belangrijkste is dat we het op de openbare weg zo veilig mogelijk houden. Ver vooruit kijken, goed kijken naar troep op de weg en goed anticiperen op andere weggebruikers (vooral op automobilisten en fietsers, maar zeker ook op collega-motorrijders waar je gezellig mee aan het rijden bent). We willen allemaal aan het einde van de dag de motor weer in de schuur zetten en ons met een biertje op de bank laten vallen.
Nu denk ik dat ik zowieso niet van de wheelie's zal zijn hehe.. Had ik vroeger op mijn wallerootje al veel moeite mee, zal op een motorfiets wel helemaal niets worden... :) Ik vraag me tevens af of een 1200 misschien niet zo handig is als beginner? Niet dat ik bang ben maar goed... Je wilt toch wel eerst een beetje leren hoe je een bocht in moet gaan voordat je onderuit gaat omdat je teveel power hebt :) Of maakt het niet zoveel uit wat dat betreft, een 600 of 1200?
Het verschil tussen een 600 en een 1200 bandit is behoorlijk groot. De 1200 heeft veel meer koppel waardoor je veel minder hoeft te schakelen. Op een 600 moet je bijvoorbeeld vaak even terugschakelen om op een 80km weg even snel een auto in te kunnen halen. Op een 1200 draai je gewoon het gas wat verder open en dan gaat 'ie snel genoeg vooruit. Op een 1200 moet je bij sportief rijgedrag veel beter opletten bij het uitaccelereren van de bocht en bij rijden in de regen enzo.
Mooi! Ik zag inderdaad al dat hij anders was dan de andere hehe.. Vraag ik me meteen af wat precies het voordeel is van een stalen remleiding. Ik zou eigenlijk ook wel graag wat extra's willen straks aan mijn motor, echter ben ik zelf niet zo'n handige jongen wat dat betreft.. Hopelijk zal er een lokale motorshop hier zijn die me daar een beetje mee kan helpen.
stalen remleidingen geven vaak een wat directer gevoel in de remhendel. Ook hoeven stalen remleidingen nooit meer vervangen te worden en de standaard gemonteerde rubberen wel. Al moet ik zeggen dat ik op mijn huidige motor gewoon de standaard rubberen remleidingen heb en dat ik daarmee ook genoeg controle heb. De meeste mensen gaan (volgens mij) over naar stalen remleidingen omdat ze het gewoon mooi vinden.
Wederom bedankt voor de tip. Ik moet overigens wel toegeven dat ik de motor mooier vind zonder topkuip.
Tja. Als ik jou was zou ik na het behalen van je rijbewijs gewoon een paar uitgebreide proefritjes gaan maken op verschillende fietsen (of nog beter.. een paar motorfietsen die je mooi vind een dagje huren zodat je ze echt rustig een dagje kunt uitproberen). Dan voel je het verschil zelf wel en kun je zelf bepalen wat je prettig vindt qua zithouding, motorgedrag en windbescherming.

[ Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 24-09-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb een paar keer op een bandit 600 gereden en ik vond het blok heel erg "vriendelijk".
Het zijn goede, betaalbare en betrouwbare allround motorfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
onderschat de theorie btw niet. Ik heb het met andere lessers erover gehad (sommige net hun autorijbewijs, sommige meer ervaren, sommige politieagenten die dagelijks met het verkeer te maken hebben) en de algemene consensus hier is toch dat het wel substantieel moeilijker is dan het autorijbewijs. Ik heb het wel gehaald in een keer, maar ik moest wel echt veel meer tijd erin steken dan mijn auto rijbewijs.

vragen als "hoelang moet je afgekicked zijn van drugs, om een motorvoertuig te mogen besturen?" en "mag je hier stilstaan om een pakketje weg te brengen?" (bij een foto van een motor bij een stoep met gele onderbroken strepen), maken het er niet makkelijker op. Ik kan je alvast vertellen dat die vragen niet het antwoord hebben waarvan jij verwacht dat dat het antwoord is.

wie durft een gokje te wagen op de vragen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door justice strike op 24-09-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik had zelf de vraag ertussen: "waar gebeurd de meeste dodelijke ongelukken? A. 50 km wegen, B. snelwegen, C. 80 km wegen".

Moet je ook maar net weten, ik had gegokt op 80, leek me het meest gevaarlijk. (hoge snelheid, geen gescheiden rijbanen, wel zijweggetjes, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
het antwoord is natuurlijk 50km per uur :) dat is namelijk in de bebouwde kom met kinderen etc... afijn maar dat was ook wel een vraag die ik op het autotheorie examen zou hebben verwacht, maar die vragen van hierboven zijn toch echt in de orde van "waarvoor zou ik dat moeten weten om motor te kunnen rijden?"

[ Voor 52% gewijzigd door justice strike op 24-09-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

justice_strike schreef op zondag 24 september 2006 @ 15:57:
het antwoord is natuurlijk 50km per uur :) dat is namelijk in de bebouwde kom met kinderen etc... afijn maar dat was ook wel een vraag die ik op het autotheorie examen zou hebben verwacht, maar die vragen van hierboven zijn toch echt in de orde van "waarvoor zou ik dat moeten weten om motor te kunnen rijden?"
Nou gewoon, stel dat je net afgekickt bent, dan moet je natuurlijk wel weten wanneer je weer de weg op mag om dat pakketje af te leveren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Chakotay schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:26:
[...]

Nou gewoon, stel dat je net afgekickt bent, dan moet je natuurlijk wel weten wanneer je weer de weg op mag om dat pakketje af te leveren :p
juist ja gewoon ervan uitgaan dat iedereen aan de drugs is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, let me try :)

- hoelang moet je afgekicked zijn van drugs, om een motorvoertuig te mogen besturen?
Als je eenmaal afgekicht bent mag je weer een voortuig besturen? Dus volgens mij, direct? Hehe je gaat je nu wel af vragen wanneer is iemand dan afgekicked maar goed dat is niet echt de vraag... :D

en "mag je hier stilstaan om een pakketje weg te brengen?"
Ja, lijkt me dat "laden en lossen" wel mag langs een onderbroken gele streep.

Ik heb overigens net een eerste proefexamen gedaan via de Vekabest cdrom die ik gedownload heb. Viel toch tegen.. 11 fouten haha, inderdaad een aantal supervage vragen er tussen waarbij je denkt, wat heb ik hier nou weer aan.. :) Toch maar goed mijn best gaan doen straks :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 24-09-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Als er een bord staat van verboden in te halen (je kent het wel: plaat met rode rand en links een rood wagentje, rechts een zwart wagentje) mag je dan inhalen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chevy454 schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:13:
Als er een bord staat van verboden in te halen (je kent het wel: plaat met rode rand en links een rood wagentje, rechts een zwart wagentje) mag je dan inhalen of niet?
Ik denk het niet

nog een vraagje.. Wat kost een gemiddelde verzekering + belasting per motor per maand eigenlijk?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 24-09-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

WA verzekering + wegenbelasting is een 5-15 euro per maand.
Wegenbelasting is altijd rond de 60 per jaar (verschilt per provincie een paar euro, alle motoren hebben een gelijk tarief).
Verzekering hangt dus af van schadevrije jaren enzo, maar ik betaal voor mn VFR 100 per jaar ofzo (2 schadevrije jaren geloof ik en ben 22).
Voor een WA verzekering, vooral een all-risk verzekering is 'ietsjes' duurder :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:13:
Omdat er twee auto's zijn afgebeeld betekent het nog niet dat je dus met een motor mag inhalen. In principe geldt dit voor alle motorvoertuigen. Soms zie je echter een onderbord met een tractor erop, dan mag je dus wel landbouwvoertuigen inhalen. Staat dit bord er niet bij, moet je dus gewoon achter die tractor aan blijven sukkelen. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:36:
Omdat er twee auto's zijn afgebeeld betekent het nog niet dat je dus met een motor mag inhalen.
Jawel :) Je mag dan niet met een voertuig welke voorzien is van minimaal 4 wielen gaan inhalen. Met de motor mag je dus inhalen. Zelfde als een bord met een inhaalverbod voor vrachtwagens. Als gewone auto mag je daar inhalen. Daar ben ik nu 100% zeker van (of ze moeten de regels hebben aangepast)

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 24-09-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof het niet zo hehe, ik krijg deze week mijn boek binnen dus zal het eens nakijken en posten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb het theorieboek incl bordenlijst hier nog liggen... *kijkt*

Helaas Chevy:
F1 - Verbod voor motorvoertuigen om elkaar onderling in te halen. Geldt dus ook voor een motorfiets en motorfietsen onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chakotay schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:21:
Ik heb het theorieboek incl bordenlijst hier nog liggen... *kijkt*

Helaas Chevy:

[...]
Nederlandse wetgeving :z :P

* Chevy454 geeft zijn flater toe.

Afbeeldingslocatie: http://www.wegcode.be/images/verkeerstekens/C35.gif

Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen, links in te halen. Maar volgens mijn instructeur mocht je dan gewoon inhalen?

Ach, boeiuh, ik let toch nooit op borden welke zo'n boodschap verspreiden (contradictie :+)

[ Voor 45% gewijzigd door Chevy454 op 24-09-2006 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Anoniem: 18437 schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:09:
Hmm, let me try :)

- hoelang moet je afgekicked zijn van drugs, om een motorvoertuig te mogen besturen?
Als je eenmaal afgekicht bent mag je weer een voortuig besturen? Dus volgens mij, direct? Hehe je gaat je nu wel af vragen wanneer is iemand dan afgekicked maar goed dat is niet echt de vraag... :D
fout, volgens mij is het 3 jaar.
en "mag je hier stilstaan om een pakketje weg te brengen?"
Ja, lijkt me dat "laden en lossen" wel mag langs een onderbroken gele streep.
fout, een pakketje is te klein om onder laden en lossen te verstaan. je moet gewoon parkeren op een aangewezen parkeerplek.

overigens heeft chevy wel iets vreemds opgemerkt. dat bord is namelijk idd voor alle voertuigen een verbod om in te halen, maar als er normaal zo'n bord staat met alleen een auto, dan geld dat dus niet voor een motor. Beetje vage borden idd.

[ Voor 14% gewijzigd door justice strike op 25-09-2006 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:21:
Ach, boeiuh, ik let toch nooit op borden welke zo'n boodschap verspreiden (contradictie :+)
Bij mij is dat een stimulans om nog een keer extra in mn spiegels te kijken voordat ik inhaal.
Verder vind ik idd dat dat bord niet voor mij geld, heb tenslotte 2 wielen :+

Iemand nog op de MF megameeting geweest trouwens ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Anoniem: 18437 schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:19:
[...]

Ik denk het niet

nog een vraagje.. Wat kost een gemiddelde verzekering + belasting per motor per maand eigenlijk?
ik ben voor mijn verzekering 700nogwat per jaar kwijt als ik een SCM goedgekeurd alarm er op heb zetten.
Zonder SCM goedgekeurd alarm ben ik 300 Euro meer kwijt.
Ik ben 24 jaar (dus uit de risico groep) en heb 50% no-claim korting.

m'n R1 staat nu bij de dealer om er een alarm op te laten zetten, scheelt me toch aardig wat per jaar + het feit dat ALS je de motor gestolen wordt, en je hebt er geen SCM gekeurd alarm opzitten, je ca. 1000 € eigen risico hebt.
Met alarm is het risico 0 €

[ Voor 21% gewijzigd door Grolsch op 25-09-2006 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

700 per jaar? ;) Dat is aanzienlijk meer dan de 15 euro per maand :) Maar ik zie dat je een soort all-risk hebt + diefstal?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.