Ik heb VRAY Lights, ja na de HDRI kwamen de "haperingen".Yanik schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:24:
[...]
Het kan aan een aantal dingen liggen. Als ik zou moeten gokken is dat je je HDRI niet goed hebt afgestelt. Post eens een render die belicht is met spotlights, zonder HDRI.
Als je er dan nog steeds last van hebt, dan zou het misschien aan de glossiness samples kunnen liggen. Ook valt me op dat schaduw erg korrelig is, van welke lichtbron maak je gebruik?
de 1e en de 3e zijn het mooist
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Ziet er al cool uit, bijna hemels zou ik zeggen (vanwege al dat witDaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:17:
hier weer eens wat van mij
ik verveelde me van de week onder college een beetje, dit is het resultaat van ongeveer 3 uurtjes werk:
[afbeelding]
beetje geinspireerd op de torens uit LOTR
Mixed Reality dev
Hee Bozozo, ik denk dat je goed geslaagd ben in je opzet. Je heb voor ieder een passende skin gecreeerd, toppie.
DaNiEl, ziet er mooi uit, misschien iets te wit? De omgeving valt een beetje weg, maar dat is mij smaak. Mooie fantasie....... is weer ens wat anders.
DaNiEl, ziet er mooi uit, misschien iets te wit? De omgeving valt een beetje weg, maar dat is mij smaak. Mooie fantasie....... is weer ens wat anders.
[ Voor 41% gewijzigd door marquis op 13-11-2006 00:06 ]
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Jah, er zitten nog geen textures op. Ik render met vray en verder staat dr alleen een oranje direct light op gericht, een spot van onder op de bol en een omni in de 1 na bovenste verdieping.
Hier in ieder geval weer een updateje:
[url="http://daniel_kunst.freepgs.com/got/Tower03_.jpg"][img]http://daniel_kunst.freepgs.com/got/Tower03.jpg[/img][/url]
Hier in ieder geval weer een updateje:
[url="http://daniel_kunst.freepgs.com/got/Tower03_.jpg"][img]http://daniel_kunst.freepgs.com/got/Tower03.jpg[/img][/url]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
DaNiEl KuNsT, ziet er weer mooi uit. Ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt. Weet je al welke texture je gaat gebruiken?
Heeeeeeeeeel vet! Netjes gedaan Daniel!
Heb een tijdje geleden al iets met Silo gedaan en gisteren maar eens besloten het weer eens te gaan proberen. Ik moet zeggen dat ik het toch wel erg fijn vind werken. Heb meteen maar een tutorial gedaan voor een volleybal. Heb het basisdeel in Silo ge-subdiv't en in Maya de bal in elkaar gezet, van textures voorzien, belicht (Final Render + Spotlight) en gerendered met Mental Ray.
Resultaat wel aardig voor een half uurtje klooien:

Ik vind de bump van het asfalt nog iets te hoog, maar had geen zin om nog een keer bijna 12 minuten te renderen (ja, dit kan veeeel lager, mede door de Photons die ik heb aanstaan en waar je geen moer van ziet
, maar ook had ik geen zin meer om alles te gaan aanpassen
)
Resultaat wel aardig voor een half uurtje klooien:

Ik vind de bump van het asfalt nog iets te hoog, maar had geen zin om nog een keer bijna 12 minuten te renderen (ja, dit kan veeeel lager, mede door de Photons die ik heb aanstaan en waar je geen moer van ziet

[ Voor 23% gewijzigd door KneoK op 14-11-2006 14:50 ]
Verwijderd
Weer even bezig geweest met mn superhero van de contest, andere belichting en shader aanpassingen.
Ja ik zie die fout in de nek ook

Zou de op die manier in Vista aero passen?Bozozo schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:59:
U vraagt, wij draaien![]()
Ik ben vooral trots op mn scanline metaal. Het is een variant op het aluminium dat ik een tijdje terug op mn Porsche heb geplakt
En de post hierboven is stoer!
(sorry, weinig inhoud, maar ik moest het even kwijt.)
[ Voor 11% gewijzigd door NielsNL op 14-11-2006 17:36 ]
M'n Oma is een site aan het haken.
Verwijderd
/me ziet speculars op het onderste ooglid.. top!Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:27:
Weer even bezig geweest met mn superhero van de contest, andere belichting en shader aanpassingen.
[afbeelding]
Oke, we hebben hier te maken met CGSociety-kwaliteit!
Ga je nu eens voor een plaatsje in de gallery of zelfs op de frontpage? Moet makkelijk kunnen als je nog even doorgaat
Alleen die oren zien er niet echt 'oor' uit eigenlijk
Verwijderd
Stomme van het oor is dat door de SSS hij er "leeg" uit ziet wat hij niet is, erg irritantVerwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:47:
[...]
/me ziet speculars op het onderste ooglid.. top!
Oke, we hebben hier te maken met CGSociety-kwaliteit!
Ga je nu eens voor een plaatsje in de gallery of zelfs op de frontpage? Moet makkelijk kunnen als je nog even doorgaat
Alleen die oren zien er niet echt 'oor' uit eigenlijken zijn veel te klein, maar dat was geloof ik al eens gezegd.
Maar dank u, ik maak er denk ik een buste van
weer een wip, moet nog een hoop doen maar het begint ergens op te lijken.

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
Is het mogelijk in 3ds max een materiaal te maken dat wel objecten reflecteerd, maar dat de achtergrond laat zien als er geen object is om te reflecteren?
[ Voor 18% gewijzigd door Menesis op 15-11-2006 14:20 ]
Mixed Reality dev
Gewoon een reflection map in je envoirment slot gooien van je reflecterende materiaal?Menesis schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:19:
Is het mogelijk in 3ds max een materiaal te maken dat wel objecten reflecteerd, maar dat de achtergrond laat zien als er geen object is om te reflecteren?
Ziet er erg goed uit al. Er lijkt alleen een knik te zitten in het binnen bij de deuren.ElmarNieser schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:09:
weer een wip, moet nog een hoop doen maar het begint ergens op te lijken.
[afbeelding]
[ Voor 33% gewijzigd door FreezingPixels op 15-11-2006 14:39 ]
Nee dat zal niet gaan want ik wil de objecten het liefst voor 50% reflecteren. Als je dan die environment map zou gebruiken zou hij ook maar 50% zichtbaar zijn toch?
Mixed Reality dev
Verwijderd
Ik probeer een peugeot te ontwerpen voor die ontwerpwedstrijd van ze (www.peugeot-concours-design.com)
Dit heb ik, wat vinden jullie van het ontwerp? even niet letten op de shader, is puur tijdelijk.

Dit heb ik, wat vinden jullie van het ontwerp? even niet letten op de shader, is puur tijdelijk.
tja; ziet er op zich wel goed uit, maar dr is wel erg weinig van te zeggen aangezien je slechts een globale vorm hebt gemaakt... Het modeleren van de koplampen zullen in elk geval al een hoop duidelijk maken
Mixed Reality dev
Kent iemand die nieuwe Playstation3 reclames? (check)Die omgeving is best simpel na te maken met 3d progs, dus het lijkt me wel geinig om een soort parodie erop te maken (ik weet verder nog niet hoe en wat precies) Alleen: kun je daar gezeik mee krijgen?
Mixed Reality dev
Verwijderd
ElmarNieser schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:49:
Raam rubbertjes tegevoegd:
[afbeelding]
en in het groot:
http://www.xs4all.nl/~enieser/render.jpg
Wire wire wire!
Prachtig gemodeld.
Hahahahaha cool!!Menesis schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:14:
Kent iemand die nieuwe Playstation3 reclames? (check)Die omgeving is best simpel na te maken met 3d progs, dus het lijkt me wel geinig om een soort parodie erop te maken (ik weet verder nog niet hoe en wat precies) Alleen: kun je daar gezeik mee krijgen?
* Scipionyx gaat vanmiddag/vanavond ook s ff knutselen
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
ah misschien weet ik al een leuke; dat filmpje namaken, maar dat het niet lukt om die Rubiks cube op te lossen en dat de PS3 dan gek wordt (ontploft) En dan op het eind; "Cell: tougher to program than you might think" of iets in de richting dat die 8 cores niet goed samenwerken hehe 
iemand was ons voor!

[ Voor 15% gewijzigd door Menesis op 16-11-2006 13:19 ]
Mixed Reality dev
Ik heb een klein probleem. Ik ben begonnen met 3ds max een tijdje geleden en nu wilde ik in plaats van SPLines eens met boxen gaan werken. Nu heb ik op een gegeven moment een stukje gemaakt met extrude en kopier vervolgens alles naast de opening (massieve muur) met shift -> clone to element naar de andere kant ook. Nu wil ik ze echter netjes aan elkaar maken en ik wilde dit doen zoals in deze tutorial gedaan wordt op het eind bij mesh/poly verhaaltje. Dit doet hij door 2 vertices te selecteren van de editable poly en vervolgens naar elkaar toe scalen en weld. Echter bij mij pakt hij het weld deel niet. Ook target weld wil niet werken tussen de clone en het andere deel. Target weld werkt wel gewoon op zichzelf maar niet tussen het geclonede deel en het originele deel. Is dit gewoon onmogelijk?
Ter verduidelijking:

//edit
Met clone to object -> attach -> scale+weld werkt het ook niet.
Ter verduidelijking:
//edit
[ Voor 7% gewijzigd door Flapmo op 16-11-2006 16:08 ]
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Netjes Hymn, maar die haren op z'n kop vind ik echt minder. Alsof ie superhero-style veels te hard een pak gemalen koffie heeft opengetrokken en het alle kanten is opgevlogen...
Je moet eerst even de twee polygoontjes tussen de delen die je tegen elkaar aan wilt hebben verwijderen. Daarna kun je de hoekpunten daarvan aan elkaar welden.Flapmo schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:05:
Ik heb een klein probleem. Ik ben begonnen met 3ds max een tijdje geleden en nu wilde ik in plaats van SPLines eens met boxen gaan werken. Nu heb ik op een gegeven moment een stukje gemaakt met extrude en kopier vervolgens alles naast de opening (massieve muur) met shift -> clone to element naar de andere kant ook. Nu wil ik ze echter netjes aan elkaar maken en ik wilde dit doen zoals in deze tutorial gedaan wordt op het eind bij mesh/poly verhaaltje. Dit doet hij door 2 vertices te selecteren van de editable poly en vervolgens naar elkaar toe scalen en weld. Echter bij mij pakt hij het weld deel niet. Ook target weld wil niet werken tussen de clone en het andere deel. Target weld werkt wel gewoon op zichzelf maar niet tussen het geclonede deel en het originele deel. Is dit gewoon onmogelijk?
Ter verduidelijking:
[afbeelding]
//edit
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
a bedankt, dat was ik inderdaad vergeten. Problem solved.SnoeiKoei schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:20:
[...]
Je moet eerst even de twee polygoontjes tussen de delen die je tegen elkaar aan wilt hebben verwijderen. Daarna kun je de hoekpunten daarvan aan elkaar welden.
- Eerst moet je ff de 2 polygonen verwijderen die je tegenelkaar aan wilt welden.Flapmo schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:05:
Ik heb een klein probleem. [...]
- Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je "weld-waarde" (hoe heet dat ook alweer? Threshold??
* Scipionyx moet als ie een reactie klaar heeft, ook nog op "verstuur bericht" klikken...

[ Voor 12% gewijzigd door Scipionyx op 16-11-2006 16:30 ]
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
@ Hymn hij is nog steeds mooi, maar het is nu wel een beetje Haaruitval-Man. Ik vind z'n blik ook niet natuurlijk ogen (gniffel)... kun je hem niet gewoon strak voor zich uit laten kijken, of een klein beetje omhoog?
Hymn, hij is heel erg mooi. Waar is dit voor? Zelfgemaakte game? Voor de fun? Net zoals anderen zou ik wat aan dat haar doen. Voorderest heel erg mooi alleen die kin? Dat zwarte
Waar is dat voor?

Ik vind hem nog niet zo heel erg bijzonder. Deels doordat er nog geen detail in zit maar ook omdat het een beetje een standaard vorm is. Vooral als je dat vergelijkt met de voorgaande dingen die uit die ontwerpwedstrijd gekomen zijn.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:07:
Ik probeer een peugeot te ontwerpen voor die ontwerpwedstrijd van ze (www.peugeot-concours-design.com)
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder doe je ontwerpen op papier.
En een helemaal rond glas zal veeeel te duur worden

Hier een wip van de 'PS3 room', zoals te zien in de reclames ervan.
Mixed Reality dev
Ziet er al aardig uit.. alleen zou ik de groef onderin de achterste muur nog ff aanpassen.. die komt niet overeen met de zijmuren... Eigenlijk zou ik er voor zorgen dat de zijmuren overeen komen met de achterste 
Verder ben je al goed op weg
Verder ben je al goed op weg
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
ja die groef is nogal vaag inderdaad. Het is 1 object met een bump map erop dus in principe zou het moeten kloppen. Misschien staat mn uvw dinges scheef ofzo
Mixed Reality dev
Hehe.. dat heb je dan wel knap gedaan als het een object is 
Maar de dikke groef zit rechts ook boven de dunne, terwijl hij links onder de dunne zit..
Niet helemaal in orde.
Maar wat ben je nu precies van plan om er mee uit te spoken? ook een PS3 en een stel eieren of rubix cube maken ofzo?
Maar de dikke groef zit rechts ook boven de dunne, terwijl hij links onder de dunne zit..
Niet helemaal in orde.
Maar wat ben je nu precies van plan om er mee uit te spoken? ook een PS3 en een stel eieren of rubix cube maken ofzo?
Humankind… be both.
Ik was van plan een soort flauw filmpje te maken waarin de rubiks cube wint ofzo. Of dat er iets mis gaat met dat zweven van die PS3 wat je steeds in de filmpjes ziet. Ik ben er nog niet helemaal uit 
edit: he tlijkt trouwens wel bijna alsof Vray niet goed met de standaard 3ds max bump map om kan gaan. Als je goed kijkt blijft de lijn naar achteren namelijk precies even dik! Daarnaast had ik al een keer een vaag probleem met bumpmaps en vray > kijk maar heel goed naar de draak rechts op dit plaatje; over de symmetrie as had ik via een bumpmap een soort deelnaad proberen te maken. Je ziet dat het lijkt alsof de deelnaad soms naar buiten is gericht en soms naar binnen...
edit: he tlijkt trouwens wel bijna alsof Vray niet goed met de standaard 3ds max bump map om kan gaan. Als je goed kijkt blijft de lijn naar achteren namelijk precies even dik! Daarnaast had ik al een keer een vaag probleem met bumpmaps en vray > kijk maar heel goed naar de draak rechts op dit plaatje; over de symmetrie as had ik via een bumpmap een soort deelnaad proberen te maken. Je ziet dat het lijkt alsof de deelnaad soms naar buiten is gericht en soms naar binnen...
[ Voor 58% gewijzigd door Menesis op 17-11-2006 09:15 ]
Mixed Reality dev
hij is echt wel te netjes!
het zou wel humor zijn om die ps 3 te laten ontploffen en dan de hele kamer zwart oid
het zou wel humor zijn om die ps 3 te laten ontploffen en dan de hele kamer zwart oid
"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
koewl, ik heb toevallig net in max een filmpje gemaakt waar een rubix cube in opgelost wordt 
ik kan m in t echt ook, dus dacht laat ik er eens een filmpje van make
ik ben dr nog niet helemaal klaar mee, maar t animeren is wel fucking veel werk
ik kan m in t echt ook, dus dacht laat ik er eens een filmpje van make
ik ben dr nog niet helemaal klaar mee, maar t animeren is wel fucking veel werk
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
he daniel kunst; kunnen we niet een dealtje sluiten?!1?
ik kan zo'n cube wel gebruiken
Verder zag ik dit op fok.nl staan:

Dit is GEEN render; dit is een echte hotelkamer waarvan de randen zijn zwartgeschilderd
(wel apart dat het dan weer op fok games staat maar goed)

Dit is GEEN render; dit is een echte hotelkamer waarvan de randen zijn zwartgeschilderd
[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 17-11-2006 12:40 ]
Mixed Reality dev
wat cool!Menesis schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:40:
he daniel kunst; kunnen we niet een dealtje sluiten?!1?ik kan zo'n cube wel gebruiken
![]()
[afbeelding]
Hahahaha wat vet.. zo ga ik ook m'n kamer rocken..
Damn, lijkt net een tekenfilm.. ik kan het nog steeds niet geloven dat het een echte kamer is.
Sorry offtopic maar hehehe lekker de omgekeerde wereldAubergine schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:03:
Damn, lijkt net een tekenfilm.. ik kan het nog steeds niet geloven dat het een echte kamer is.
meestal is het zo van "wow ik kan het niet van echt onderscheiden!"
Verwijderd
ik ben nieuw hier maar ik kom maar direct tevoorschijn met een Work in progess.
Ik zoek nog een beetje naar een balans in het design. Mn gevoel zegt dat de onderkant nog een stuk omlaag moet. Maar ik zou jullie meningen graag willen horen.
Het is nog erg basic, want je kunt nou eenmaal dingen makkelijker aanpassen in het begin dan aan het einde.
(en zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik mn afbeelding hier gewoon kan laten zien ipv een link?)
Ik zoek nog een beetje naar een balans in het design. Mn gevoel zegt dat de onderkant nog een stuk omlaag moet. Maar ik zou jullie meningen graag willen horen.
Het is nog erg basic, want je kunt nou eenmaal dingen makkelijker aanpassen in het begin dan aan het einde.
(en zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik mn afbeelding hier gewoon kan laten zien ipv een link?)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 01:09 ]
Door gewoon naar het plaatje ipv de pagina te linken ?
qliq
en dan de img tag
qliq
en dan de img tag
[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 18-11-2006 01:16 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
zoals heuveltje zegt...
[img]link naar je plaatje (http://img169.imageshack.us/img169/9406/carraoulho7.jpg)[/img]
[img]link naar je plaatje (http://img169.imageshack.us/img169/9406/carraoulho7.jpg)[/img]
Humankind… be both.
Is dit 3D? Of is dit getekend?Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 01:08:
ik ben nieuw hier maar ik kom maar direct tevoorschijn met een Work in progess.
[afbeelding]
Getekende dingen horen in Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 7
Verder vind ik hem in beide gevallen mooi. Of die nou 3D is of getekend.
Maar de onderkant zou iets omlaag kunnen inderdaad omdat anders de voor- en achterkant van de auto lager zijn dan het midden, wat vrijwel nooit voorkomt. (niet dat het dan niet mag natuurlijk.
Verwijderd
Bedankt voor de feedback! Ik moet eerlijk zeggen, het lijkt inderdaad op een tekening.
Het is echter gewoon een 3d-model gemaakt in SolidWorks2006 die geimporteerd is in 3dsmax 7.0
Ik heb dit model transparant gemaakt (glass) en daarbij een zwarte reflectie. Ook heb ik hier een sterke lichtspot op gezet waardoor het inderdaad op een ruwe schets lijkt.
Om even te kijken of ik het gedoe met het plaatje snap pos ik even een model dat ik alee tijdje af heb:
Het is echter gewoon een 3d-model gemaakt in SolidWorks2006 die geimporteerd is in 3dsmax 7.0
Ik heb dit model transparant gemaakt (glass) en daarbij een zwarte reflectie. Ook heb ik hier een sterke lichtspot op gezet waardoor het inderdaad op een ruwe schets lijkt.
Om even te kijken of ik het gedoe met het plaatje snap pos ik even een model dat ik alee tijdje af heb:

keb een vraagje.
ik wil een doek ergens overheen "gooien" (vijboorbeeld 4 verschillende blokken) maar ik weet dus niet hoe ik dat moet doen. gewoon de poly's van een dunne box omlaag trekken is een optie maar dat ziet er niet zo realistisch uit.
iemand een optie? alvast bedankt
ik wil een doek ergens overheen "gooien" (vijboorbeeld 4 verschillende blokken) maar ik weet dus niet hoe ik dat moet doen. gewoon de poly's van een dunne box omlaag trekken is een optie maar dat ziet er niet zo realistisch uit.
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Oke, het effect ziet er wel leuk uit zo, maar kun je ook eens een plaatje laten zien met een dichte material. (dus geen glas) Dan kunnen we de vorm wat beter zien.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:53:
Bedankt voor de feedback! Ik moet eerlijk zeggen, het lijkt inderdaad op een tekening.![]()
[afbeelding]
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=cloth+tutorial+3ds&btnG=Zoeken&meta=Borgoth schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:55:
keb een vraagje.
De eerste twee links in google zijn al goed.
Uitgaande van dat je 3ds max gebruikt.
[ Voor 27% gewijzigd door -DG- op 18-11-2006 12:00 ]
welk programma gebruik je dan?Borgoth schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:55:
keb een vraagje.
als je 3dsmax gebruikt, zoek eens wat op oer Reactor.
[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 18-11-2006 12:03 ]
ik gebruik max (8 ) ja. (had ik mischien wel even moeten melden)
ik zie nu dat er een cloth reactor is (dat t-shirtje met een C erop)
maar hoe ik hem aan iets toevoeg weet ik niet (zal ff moete google)
EDIT:
dit is hem geworden:
EDIT:
dit is hem geworden:

[ Voor 28% gewijzigd door Borgoth op 18-11-2006 12:37 ]
Kijk eens twee postjes omhoog bij -DG-? Die heeft volgens mij de oplossing.Borgoth schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:22:
Max zelf heeft genoeg tutorials mee om er een hele boel over te leren, so you don't have to google itBorgoth schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:22:
[ Voor 6% gewijzigd door Neejoh op 18-11-2006 12:37 ]
ik weet dat er in max zelf ook tut's zitten maar zelf vind ik die wat onhandig.
als je naar m'n vorige post kijkt kan je mijn resultaat zien
als je naar m'n vorige post kijkt kan je mijn resultaat zien
Was even bezig geweest met een straatje. Het moet een soort oud verwaarloost straatje worden.

Zo... nu eerst een Bavaria
Leuk idee. Goede oefening om je texturing en belichting skills omhoog te schroeven.dntje schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 15:22:
Was even bezig geweest met een straatje. Het moet een soort oud verwaarloost straatje worden.
[afbeelding]
Heb wel wat tips voor je om het op te vullen:
- Als je het in een herfst setting neerzet dan ziet het er nog ouder en verwaarloosder uit( vergeet niet dat het in de herfst vaak bewolkt is en je dan bijna nooit scherpe schaduwen hebt)
- Waterplasjes
- Bladeren, heel veel. Indien je met 3dsmax werkt raad ik je aan de maxscript "Advanced Painter" te downloaden. Maak dan 3 of 4 verschillende bladeren en teken ze met Advanced Painter aan de zijkant van de weg. Het is heel eenvoudig. Je kunt hem wel op scriptspot vinden of maxplugins.de .
- Gaten in je weg
- Laat de put wat zakken en het wegdek er om heen ook zodat alle water daar naar toe stroomt.
- Paar kranten of vuilnis
En nog een klein tipje. De tegels ogen nu niet oud maar alsof ze op een hele dikke laag nog niet helemaal harde kit liggen. Kijk eens naar een normale straat. Je zult zien dat zand een heleboel vorm in de bestrating houdt. Je hebt wel kuilen en een sporadische scheef liggende steen, maar niet zo chaotisch als in het plaatje.
nog één iets piets klein ietsje:
mischien ook wat tegels weghalen.. of ze door de midden breken o.i.d.
mischien ook wat tegels weghalen.. of ze door de midden breken o.i.d.
leuk hoe heb je die tegels gemoddeled?met array gedaan ofzo?
Techno>Music
T straatje ziet er leuk uit..
Het enige wat me opvalt is dat de tegels allemaal gelijk naast elkaar liggen...
Ik heb nog nooit een stoep gezien waar de tegels in zo'n patroon lagen.. die verspringen altijd een halve tegel
Verder ziet het er al aardig uit.. keep it up.
Ik heb nog nooit een stoep gezien waar de tegels in zo'n patroon lagen.. die verspringen altijd een halve tegel
Humankind… be both.
Nog nooit zo'n stoep gezien?? Vroeger werden ze wel zo gelegd, en nog steeds zie je ze wel 's zo. En het moest toch een oud, verwaarloosd straatje worden?Spike_wolf schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:21:
T straatje ziet er leuk uit..
In ieder geval ziet het er al goed uit, ik hoop dat ie afkomt!
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
Then I stand corrected....
Kan niet zeggen dat ik altijd geconcentreerd naar de stoep kijk, maar kan me echt niet herinneren er ooit zo een gezien te hebben.. net even gegoogled en ben idd wel een paar pics tegen gekomen waar het zo lag.
Dus beschouw mijn commentaar als 'niet gegeven' of 'waardeloos geblaat'
Ben wel benieuwd naar het eind resultaat
Kan niet zeggen dat ik altijd geconcentreerd naar de stoep kijk, maar kan me echt niet herinneren er ooit zo een gezien te hebben.. net even gegoogled en ben idd wel een paar pics tegen gekomen waar het zo lag.
Dus beschouw mijn commentaar als 'niet gegeven' of 'waardeloos geblaat'
Ben wel benieuwd naar het eind resultaat
Humankind… be both.
Wat erbij gemaakt:

Die bladeren zijn nog niet echt goed. Het was ook meer als test. Ik ga denk ik nog proberen wat gras tussen de stenen te maken.

Die bladeren zijn nog niet echt goed. Het was ook meer als test. Ik ga denk ik nog proberen wat gras tussen de stenen te maken.
hmm, ik denk dat je beter een dikke berg bladeren langs de weg kan leggen, in de goot.
en dan nog wat ander viezigheid op de put leggen, misschien een bochel in de weg... ziet er iig al strak uit!
en dan nog wat ander viezigheid op de put leggen, misschien een bochel in de weg... ziet er iig al strak uit!
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Zo, en toen had ik Cinema 4d v10 en kreeg ik weer zin om te 3d'en
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Nou ga je gang en post je results hieroscorpie schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:38:
Zo, en toen had ik Cinema 4d v10 en kreeg ik weer zin om te 3d'en
En dntje, misschien een idee om de weg te laten verzakken, en zo sporen te maken, van auto's enzo..
Humankind… be both.
@dntje: ziet er wel gaaf uit moet ik zeggen.
kleine tip: maak inplaats van asvalt je straat van klinkers(mag hopen dat je weet wat hdat zijn
)
Mischien iets meer werk maar ziet er dan nog ouder uit.
kleine tip: maak inplaats van asvalt je straat van klinkers(mag hopen dat je weet wat hdat zijn

Mischien iets meer werk maar ziet er dan nog ouder uit.
@ Hymn: Die ogen zijn een stuk beter zo. Speel nog wel wat met de materials van de verschillende onderdelen want de pupillen zijn nu niet zwart genoeg.
@ Dntje: Ik bedacht net een handige maniet voor gras tussen de tegels!
1. leg een plane onder de tegels (1 plane per kant van de weg)
2. maak beide planes wit.
3. maak alle tegels zwart.
4. render vanuit top view.
5. Knip de witte plane met de zwarte tegels uit je render en plak in photoshop
6. Doe iets van blur, maar zorg er wel voor dat de witte lijnen dunner worden en niet dikker
7. Doe iets creatiefs waardoor de witte lijnen at random variëren tussen 0% en 100% wit (een of andere vlekkerige laag eroverheen plakken met een mooie (darken?) blend mode)
8. Voeg de Hair modifier toe aan beide planes, met de zojuist gemaakte texture in het intensity slot (of hoe die slot heet)
En dan heb je prachtig gras dat nergens door de tegels heen komt
@ Dntje: Ik bedacht net een handige maniet voor gras tussen de tegels!
1. leg een plane onder de tegels (1 plane per kant van de weg)
2. maak beide planes wit.
3. maak alle tegels zwart.
4. render vanuit top view.
5. Knip de witte plane met de zwarte tegels uit je render en plak in photoshop
6. Doe iets van blur, maar zorg er wel voor dat de witte lijnen dunner worden en niet dikker
7. Doe iets creatiefs waardoor de witte lijnen at random variëren tussen 0% en 100% wit (een of andere vlekkerige laag eroverheen plakken met een mooie (darken?) blend mode)
8. Voeg de Hair modifier toe aan beide planes, met de zojuist gemaakte texture in het intensity slot (of hoe die slot heet)
En dan heb je prachtig gras dat nergens door de tegels heen komt
Verwijderd
De ogen zijn een foto van een echt mensen oog schatBozozo schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:51:
@ Hymn: Die ogen zijn een stuk beter zo. Speel nog wel wat met de materials van de verschillende onderdelen want de pupillen zijn nu niet zwart genoeg.
Mn gras idee lijkt te werken:

Ik heb nog een zwarte Outer Glow gedaan in photoshop om een beetje marge om de tegels aan te houden.
@hymn: dat neemt niet weg dat de ogen te grijs zijn in je render

Ik heb nog een zwarte Outer Glow gedaan in photoshop om een beetje marge om de tegels aan te houden.
@hymn: dat neemt niet weg dat de ogen te grijs zijn in je render
Ben nu bezig met het interieur van de achterlichten

wauw ziet er echt goed uit zeg!ElmarNieser schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:24:
Ben nu bezig met het interieur van de achterlichten
[afbeelding]
[afbeelding]
Enige puntje: het lijkt alsof de curve van de koplampen aan de kant van de grille niet helemaal klopt. Als of hij iets te 'boos' kijkt
Maar ik ben verder geen BMW expert hoor
Mixed Reality dev
Lijkt inderdaad zo op deze render. Maar hij matched wel bijna 100% met de blueprint, dus ik denk dat het een ongelukkige render is waardoor het zo lijkt.Menesis schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:43:
[...]
wauw ziet er echt goed uit zeg!
Enige puntje: het lijkt alsof de curve van de koplampen aan de kant van de grille niet helemaal klopt. Als of hij iets te 'boos' kijkt
Maar ik ben verder geen BMW expert hoor
Verder probeer ik nu een render te maken met goede materials en hdri enzo, maar ik krijg maar geen mooi plaatje
ja hoeft natuurlijk niet per se HDRI te doen, je kan ook een fotostudio nabouwen en dat hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn om een mooi resultaat te verkrijgen, kijk hier maar eens naar (aanrader mensen!).
Ik vind zoiets vaak mooier dan HDRI omdat het nu duidelijk is waar alle reflecties vandaan komen. Bij HDRI krijg je vaak een geblurde achtergrond.
dan ook nog een wipje:
Ik vind zoiets vaak mooier dan HDRI omdat het nu duidelijk is waar alle reflecties vandaan komen. Bij HDRI krijg je vaak een geblurde achtergrond.
dan ook nog een wipje:

Mixed Reality dev
KijkMenesis schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:50:
ja hoeft natuurlijk niet per se HDRI te doen, je kan ook een fotostudio nabouwen en dat hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn om een mooi resultaat te verkrijgen, kijk hier maar eens naar (aanrader mensen!).
dan ook nog een wipje:
[afbeelding]
Ik gebruik altijd witte planes erboven voor de reflecties.
HDRI:

Planes:

Zelfde material maar ik vind het met planes er beter uitzien. Je kan natuurlijk ook een studio maken maar zo kan het ook. Is btw in V-ray
HDRI:

Planes:

Zelfde material maar ik vind het met planes er beter uitzien. Je kan natuurlijk ook een studio maken maar zo kan het ook. Is btw in V-ray
Bugatti Veyron
Ik vind zelf de render met de witte plane erboven mooier, maar de HDRI render realistischer. Als je naar fofo's van auto's die buiten zijn genomen, dan zie je dat de reflectie in de lak vaak erg licht is. Bij je plane-render vind ik het te donker. De HDRI-render komt veel dichter in de buurt.
Ik vind zelf de render met de witte plane erboven mooier, maar de HDRI render realistischer. Als je naar fofo's van auto's die buiten zijn genomen, dan zie je dat de reflectie in de lak vaak erg licht is. Bij je plane-render vind ik het te donker. De HDRI-render komt veel dichter in de buurt.
ja maar planes is eigenlijk ook nep. Je kan dan beter een vray light gebruiken in de vorm van een plane. 1 er komt dan ook echt licht vanaf en 2 als je de multiplier boven de 1 zet wat al snel moet voor een beetje belichting via die weg; dan krijg je dus meteen heftigere reflecties
Kijk maar naar de link van die render van die mini in een post hierboven ergens... Ik zou niet weten wat daar realistischer kan
Kijk maar naar de link van die render van die mini in een post hierboven ergens... Ik zou niet weten wat daar realistischer kan
Mixed Reality dev
Verwijderd
Inperfecties?Menesis schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:16:
...
Het ziet er té mooi en té schoon uit, en zo vallen 3d modellen door de mand. Neemt overigens niet weg dat het een prachtige plaat is
denk dat het zo lijkt omdat je er geen kap over je lampen hebt zitten. Dan valt het weg door verticale doorbreking en dat de lamp zelf niet meer zichtbaar is (wat toch een beetje op een oog lijktElmarNieser schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:39:
[...]
Lijkt inderdaad zo op deze render. Maar hij matched wel bijna 100% met de blueprint, dus ik denk dat het een ongelukkige render is waardoor het zo lijkt.
Over die Mini render op CGTalk; Wat zijn die witte platen nou op de muur? Daadwerkelijke lightsources? Of planes met SSS?
ik denk dat er achter elke muur één grote lamp zit als plane en dat die kappen inderdaad een vorm van SSS. Alleen noemen ze dat bij vray niet zo toch? (Ik had een keer SSS effecten gemaakt door wat te klooien bij de translucent instellingen, te zien in deze korte tutorial)
Mixed Reality dev
Is het eigenlijk mogelijk de selection box in perspective viewpoint uit te zetten? Kan op google niet vinden waar dat kan, of wat de sneltoets is
.
Verwijderd
Ik vroeg me af welke pakketten jullie gebruiken en waarom jullie die pakketten gebruiken.
Ik ben op dit moment op zoek naar een pakket waarmee je goed 'architectonische hoogstandjes' kan bouwen. Ik gebruik nu overigens 3DS Max, maar zijn er ook pakketten die hier meer gespecialiseerd in zijn.
Ik ben op dit moment op zoek naar een pakket waarmee je goed 'architectonische hoogstandjes' kan bouwen. Ik gebruik nu overigens 3DS Max, maar zijn er ook pakketten die hier meer gespecialiseerd in zijn.
Bij preference en dan viewport en dan use selection brackets uitzetten.Flapmo schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:49:
Is het eigenlijk mogelijk de selection box in perspective viewpoint uit te zetten? Kan op google niet vinden waar dat kan, of wat de sneltoets is.
Ik gebruik 3DSMax omdat het veel-gebruikt is (=een grote userbase) en omdat het goed op gamedevelopment aansluit...
Daar had ik al gekeken, en daar staat die optie niet bij? Max 8.0.robin222 schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:37:
[...]
Bij preference en dan viewport en dan use selection brackets uitzetten.
Een tweede vraagje, ik loop nu al zo'n 30 min te zoeken naar tutorials over het maken van nieuwe edges / cuts / quickslices op een bestaand object en dan allemaal even ver uit elkaar. Dus zeg een selected deel (bv uitsteeksel / balk) in 10en verdelen. Array funtie van tools kopiert me hele object meteen met die offset en niet alleen een edge bv. En ik weet niet op welke term ik dan tutorials moet zoeken?.
Je kan de uiterste edges selecteren en dan de opties van connect openen. Hier kan je aangeven hoeveel edges je wilt toevoegen en hoe je ze wilt verspreiden.Flapmo schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:09:
[...]
Daar had ik al gekeken, en daar staat die optie niet bij? Max 8.0.
Een tweede vraagje, ik loop nu al zo'n 30 min te zoeken naar tutorials over het maken van nieuwe edges / cuts / quickslices op een bestaand object en dan allemaal even ver uit elkaar. Dus zeg een selected deel (bv uitsteeksel / balk) in 10en verdelen. Array funtie van tools kopiert me hele object meteen met die offset en niet alleen een edge bv. En ik weet niet op welke term ik dan tutorials moet zoeken?.
Je hebt het over een balk dus dan kan je gewoon een lengte edge selecteren -> ring -> opties connect en aantal edges dat je wilt toevoegen selecteren.
[ Voor 9% gewijzigd door Folkert op 20-11-2006 14:16 ]
Ah super. Bedankt voor je antwoord. Nu kan ik weer verder. Zo'n simpele functie en toch nog nooit gebruiktFolkert schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:15:
[...]
Je kan de uiterste edges selecteren en dan de opties van connect openen. Hier kan je aangeven hoeveel edges je wilt toevoegen en hoe je ze wilt verspreiden.
Je hebt het over een balk dus dan kan je gewoon een lengte edge selecteren -> ring -> opties connect en aantal edges dat je wilt toevoegen selecteren.
JFlapmo schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:09:
[...]
Daar had ik al gekeken, en daar staat die optie niet bij? Max 8.0.
Kan ik hier ook een klein vraagje kwijt? Ik ben zelf druk bezig ook met het maken van wijken/woningen in 3d. Uiteraard maak ik deze in 1e instantie in sketchup, maar nu render ik ze in 3dmax. Met skylight gaat het allemaal perfect, het texturen gaat ook allemaal goed, bakstenen, dakpannen, ramen, reflexties etc etc (uit de tutorials van de startpagina). Maar met ander soort belichting heb ik toch moeite, ik verwacht dat het allemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn.
Het volgende is het probleem, in sketchup heb ik lantaarns staan in de straten, nu wil ik eigenlijk gewoon een prent van een situatie in het donker maken, ofwel wanneer de lantaarns aanstaan. Welke kan ik daar nu het beste voor gebruiken en hoe. Een direct spot? Een target spot? En hoe krijg ik die op hoogte? Ik heb namelijk het gevoel dat ze altijd op het grondvlak staan. En dan van binnenuit de huizen, gewoon aan de binnenkant wat omnilights plaatsen? Die dan vanzelf hun weg wel vinden naar de ramen?
Ofwel in het kort:
Welk licht het beste te gebruiken voor lantaarns en wat aan de binnenkant van de woningen.
Het volgende is het probleem, in sketchup heb ik lantaarns staan in de straten, nu wil ik eigenlijk gewoon een prent van een situatie in het donker maken, ofwel wanneer de lantaarns aanstaan. Welke kan ik daar nu het beste voor gebruiken en hoe. Een direct spot? Een target spot? En hoe krijg ik die op hoogte? Ik heb namelijk het gevoel dat ze altijd op het grondvlak staan. En dan van binnenuit de huizen, gewoon aan de binnenkant wat omnilights plaatsen? Die dan vanzelf hun weg wel vinden naar de ramen?
Ofwel in het kort:
Welk licht het beste te gebruiken voor lantaarns en wat aan de binnenkant van de woningen.
superB
lantaarns; een spotlight ja. Je kan objecten verplaatsen hoor in 3ds max
sjek de move tool (zeker geen onbelangrijk knopje!! haha)
voor de huizen weet ik niet of je wel echt licht moet gaan gebruiken. Je zou ook een self illuminating materiaal voor de ramen kunnen gebruiken. Maar als je dan toch licht uit het raam wilt laten komen op het gazon bijv dan is een omni inderdaad een goede optie. Let er wel op dat je attenuation gebruikt; anders schijnt het licht oneindig ver.
hier nog wat architectonisch gepraat over licht in 3ds max
voor de huizen weet ik niet of je wel echt licht moet gaan gebruiken. Je zou ook een self illuminating materiaal voor de ramen kunnen gebruiken. Maar als je dan toch licht uit het raam wilt laten komen op het gazon bijv dan is een omni inderdaad een goede optie. Let er wel op dat je attenuation gebruikt; anders schijnt het licht oneindig ver.
[ Voor 12% gewijzigd door Menesis op 20-11-2006 19:10 ]
Mixed Reality dev
Weer een wip:

Ik ga denk ik niet gras tussen de stenen doen want het is in de stad. Ik weet ook nog niet echt wat ik aan het einde van de straat moet maken

Ik ga denk ik niet gras tussen de stenen doen want het is in de stad. Ik weet ook nog niet echt wat ik aan het einde van de straat moet maken

Ja dat moven was even een geval niet verder kijk dan mijn neus lang is op dit moment. Dat lukt nu wel aardig ja. self illuminating, zit in 3dmax toch? Daar kan je ook waardes aan meegeven neem ik aan? Dat is dus ook bruikbaar voor TL buizen?Menesis schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:09:
lantaarns; een spotlight ja. Je kan objecten verplaatsen hoor in 3ds maxsjek de move tool (zeker geen onbelangrijk knopje!! haha)
Dan ga ik nog even lekker verder spelen met spotlights eigenlijk/ Gelukkig heb ik het texturen enzo wel redelijk onder controle. Naja ben vooral bezig met clay models eigenlijk (stedenbouwkundige, dus niet veel detail nodig), maar dan is kleur en licht wel belangrijk om te kunnen laten zien als het donker is, vooral in parken en dergelijke.
superB
nee een object met self illumination is niet automatisch een lichtbron. Voor TL buizen zou je area lights moeten gebruiken. Of je maakt een cilinder en daar stop je een light material op. Maar dat kan niet met de standaard render. Met Vray kan zoiets wel, wat zeer aan te raden is voor architectonische renderings!
Mixed Reality dev
@dntje
maak zo een typisch einde zoals in de films, een doodlopend straatje, met zo een metalen golvende plaat, met wat roest enzo..past perfect in je compositie denk ik.
maak zo een typisch einde zoals in de films, een doodlopend straatje, met zo een metalen golvende plaat, met wat roest enzo..past perfect in je compositie denk ik.
Techno>Music
Weet iemand hoe je een object exclude van reflectie in Vray. Ik kan hem wel van reflectie en refractie excluden maar niet alleen van reflectie.
t gaat er steeds beter uit zien!dntje schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:32:
Weer een wip:
[afbeelding]
keep up the good work!
tipje:
mischien, zou je de tegels iets meer dikte kunnen geven? op de een of andere manier komen ze heel dun over (badkamer tegels o.i.d.)
voor de rest begint het al super te worden!
Dit topic is gesloten.