[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 35 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.963 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin222 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:05:
Ik heb een opdracht gekregen om een luxe rubberboot te ontwerpen, dus ik ben ff aan de slag gegaan en dit is het geworden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gerenderd met de nieuwe MentalRay. Moet alleen nog ff kijken hoe ik de ruis uit de schaduw krijg. Iemand een idee?
Echt mooi gemaakt _/-\o_

Had ik dees alles gezien of niet? ja dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
robin222 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:44:
[...]

Thnx :) Dit is het eerste ontwerp dat ik ook echt verkoop, voor de rest maak ik alleen maar visualisatie's en dat doe ik inderdaad voor een boterham :)

[...]

Thank u.

Wires zijn wel een beetje klote maar dat maakt voor mij in ieder geval niet uit.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die vlakken die boven de boot hangen zijn dat je lichtbronnen?
en hoe maak je een licht als dat? en zoja gebruik je ook nog gewone lichten?
Eigenlijk in het kort: hoe heb je de verlichting gedaan in je scene? :)

btw super mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
dreamwalker schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:32:
[...]

Die vlakken die boven de boot hangen zijn dat je lichtbronnen?
en hoe maak je een licht als dat? en zoja gebruik je ook nog gewone lichten?
Eigenlijk in het kort: hoe heb je de verlichting gedaan in je scene? :)

btw super mooi!
Nee dat zijn niet m'n lichtbronnen, die zorgen alleen voor de reflecties. Het zijn gewoon planes met een standaard witte material met Self Illumination op 100%. De lichtbron is een standaard spot met mental ray shadows. Door daar in te stellen dat je zachte schaduwen krijgt, krijg je dit effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zoek maar eens op bounce cards :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
Zou het niet misschien nog mooier zijn als je de planes echt licht zou laten geven? In vray heb je een lightmtl waarmee je je geometrie in een lamp omzet :)
@sdomburg: Dat icoontje van jou vind ik nog steeds de meest geniale ooit :D Moet altijd lachen!

[ Voor 22% gewijzigd door Menesis op 23-10-2006 11:31 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Met een bouncecard simuleer je een fotostudio-omgeving. Geometrie omzetten in een lichtbron lijkt me beter toepasbaar wanneer je bijvoorbeeld een TL-lamp wilt.

Fijn dat je mń avatar mooi vind, ik vind hem in ieder geval lekker herkenbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Bouncecards; ik zal er eens naar zoeken (nog nooit van gehoord).
Wat denken julliehiervan; voldoen deze lampjes als spotjes? Behalve dan dat de rode patronen nu nog voor elk spotje gelijk zijn.
Ik heb er echt lang over gedaan om dit te maken. Ik zat eerst met allerlei caustics te klooien, maar dat vreette rendertijd waardoor ik niet lekker kon experimenteren. Nu heb ik gewoon een aparte omni neergeplemd in elk spotje met een projector map en nog een omni voor een beetje strooilicht naar boven en natuurlijk een gewone freespot naar beneden gericht...
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/keuken3.jpg
GI staat hier nog uit trouwens net als area shadows

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Het ziet er imo niet erg realistisch uit. Als testje is het prima maar in een uiteindelijk render zou dit het realisme finaal vernaggelen.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Ik vind het er nog goed uit zien, juist de glow rond de sportjes zelf vind ik erover. Ook kloppen er een aantal dingen niet. De rode gloed die je soms ziet bij zulke spotjes moet je ook terugvindne op de muur, en zeker bovne het spotje ook. Die horizontale lijnen van dat licht is ook wel leuk, maar dat heb je ook niet in het echt denk ik.
Maar toch vind ik het wel een mooie render

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een week ploeteren met blender 2.34 3d ben ik gaan beginnen met mijn eerste project een auto modeleren. een nissan skyline om precies te zijn. de auto lijkt meer op een bmw maarja het is de eeste.

P.S.dit klinkt noob maar hoe kan ik een plaatje toe voegen zonder een URL in te typen want het staat niet op een sito of zo . al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 20:34
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:06:
na een week ploeteren met blender 2.34 3d ben ik gaan beginnen met mijn eerste project een auto modeleren. een nissan skyline om precies te zijn. de auto lijkt meer op een bmw maarja het is de eeste.

P.S.dit klinkt noob maar hoe kan ik een plaatje toe voegen zonder een URL in te typen want het staat niet op een sito of zo . al vast bedankt
Je moet dan even je plaatje ergens online dumpen, bijvoorbeeld op Imageshack, of op een eigen server/homedrive ofzo.
En trouwens wat netter typen doet het ook goed als je serieus commentaar wilt krijgen, en zo kom je alvast minder 'noob' over.
Go your gang ;)

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ik ga nu ook eens wat proberen in 3d :D keb al veel van jullie gezien.. en werd een beetje jaloers. Ik wou dat ook kunnen maken. Maargoed, maar eerste probleempje met een blueprint: In de viewport ziet ie er niet mooi strak uit, maar in de render wel :S . Iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen?

vieuwport:
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/hidde.akkerman/got/viewport.JPG

render:
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/hidde.akkerman/got/render.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Aloys schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:22:
ik ga nu ook eens wat proberen in 3d :D keb al veel van jullie gezien.. en werd een beetje jaloers. Ik wou dat ook kunnen maken. Maargoed, maar eerste probleempje met een blueprint: In de viewport ziet ie er niet mooi strak uit, maar in de render wel :S . Iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen?

vieuwport:
[afbeelding]

render:
[afbeelding]
Zie topic start.
Als ik een blueprint probeer op te zetten zijn mijn textures erg blokkerig. Als ik hem render ziet het er wel goed uit?(max)

Bij de settings van je videodriver kun je aangeven hoe groot de textures mogen worden in je videogeheugen. De videokaart drivers staan bij customize>>preferences>>viewport>>configure video driver.

[ Voor 22% gewijzigd door Chester op 23-10-2006 19:26 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
sorry helemaal vergeten ff in de TS te kijken:S....nu is ie gedeeltelijk goed. (De voor en achterkant zijn goed). Maar de zijkant blijft wazig... (deze heeft dan ook een resolutie van 1024x1024). kan ik dat ook nog fixen of is die blueprint dan gwoon te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn eerste week op blender® 2.34 bevalt heel goed ff wat training via wikipedia geleze en hier het resultaat. dit is mijn eerste 3d plaatje ever vind best geinig beetje blendereren (als de plaatjes laden :S)

Afbeeldingslocatie: http://hilbert-vanhorssen.magix.net/userwebsite;jsessionid=2i79m3yug33cb.omaasp32?act=15&pos=0

anders kijk deze site
http://hilbert-vanhorssen...3cb.omaasp32?act=15&pos=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
L i m a schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:48:
Ik vind het er nog goed uit zien, juist de glow rond de sportjes zelf vind ik erover. Ook kloppen er een aantal dingen niet. De rode gloed die je soms ziet bij zulke spotjes moet je ook terugvindne op de muur, en zeker bovne het spotje ook. Die horizontale lijnen van dat licht is ook wel leuk, maar dat heb je ook niet in het echt denk ik.
Maar toch vind ik het wel een mooie render
Ik had ze nagemaakt van de spotjes op mn kamer:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/spotje.JPG
Gelukkig dat ik deze foto nu heb gemaakt, want ze verschijnen gewoon helemaal wit op de foto door de felheid met wat lenseffecten erbij. Dat scheelt een hoop materiaalinstellingen.
Thanks voor je post dus, anders had ik die foto nooit gemaakt :)
Maar de rode strepen zijn dus wel echt, alleen moet ik ze wat temmen denk ik.
Nog meer tips wat betreft spotjes maken zijn welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 23-10-2006 20:13 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Gaan er morgen nog meer mensen naar de VFX 2006? Met presentaties van max9, maya8, Zbrush en much much more :) Ook een presentatie van Peter Mitev, directeur van Chaos Software. Zal wat brabbelen over nieuwe features in Vray, hoop dus dat het > 1.5 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jup, ik en nog een bunch of CMDers zijn morgen ook aanwezig :P

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloys schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:35:
sorry helemaal vergeten ff in de TS te kijken:S....nu is ie gedeeltelijk goed. (De voor en achterkant zijn goed). Maar de zijkant blijft wazig... (deze heeft dan ook een resolutie van 1024x1024). kan ik dat ook nog fixen of is die blueprint dan gwoon te groot?
Onno van Braam heeft ook een blueprint tutorial. Ik google even voor je.

klikker de klik!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste week op blender® 2.34 bevalt heel goed ff wat training via wikipedia gelezen. Dit is mijn eerste 3d plaatje ever vind best geinig beetje blendereren (als de plaatjes laden ) het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=RGEQ8HR7
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=JR88SMRE
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=8LNOX38A
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=8LNOX38A

Op- en aanmerkingen altijd welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:29:
Mijn eerste week op blender® 2.34 bevalt heel goed ff wat training via wikipedia gelezen. Dit is mijn eerste 3d plaatje ever vind best geinig beetje blendereren (als de plaatjes laden ) het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Op- en aanmerkingen altijd welkom :D
dit werkt niet dan maar de site :S http://www.mijnalbum.nl/Album=IYPUTE4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plaatjes invoegen lukt niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

K kan het album niet openen hier..
En de volgende keer kun je ook je bericht editen.. leest een stuk fijner..

Probeer ImageShack eens...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit dan ff je post. Is wel zo handig!
Die link geeft trouwens ook dit:
U kunt dit album niet openen. Dit kan de volgende oorzaken hebben:

- Dit album bestaat niet.
- Dit album is inmiddels verwijderd.
- U heeft een fout gemaakt bij het intikken van de link in de adresbalk.
- De link is gebroken toen deze werd doorgestuurd. Kopieer de twee delen uit de mail en plak deze in uw adresbalk.
- De link is niet goed doorgegeven door de eigenaar van het album. Vraag deze persoon om de link nog eens toe te sturen.
Lekker handig dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
Dames en Heren.. ik ben helemaal radeloos.. ik heb het net afgezocht (mischien verkeerd maar iig hard mijn best gedaan) op zoek naar voor en zijaanzicht van een vrouwelijk (liefst beetje aantrekkelijk) hoofd.. ik vind alleen of voren of zij daar kan ik niks mee ik moet voren & zij van 1 persoon hebben.. mischien iemand hulp?
(gezocht: http://www.fineart.sk/, Google, CGTalk) maar geen geluk ..

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

hmmm ik heb wel eens zo'n site gezien waar 10tallen personen voor, zij en achteraanzichten hadden staan... nu heb je natuurlijk niks aan deze info, omdat ik de link ben vergeten *zucht*

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Synixz schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:01:
Dames en Heren.. ik ben helemaal radeloos.. ik heb het net afgezocht (mischien verkeerd maar iig hard mijn best gedaan) op zoek naar voor en zijaanzicht van een vrouwelijk (liefst beetje aantrekkelijk) hoofd.. ik vind alleen of voren of zij daar kan ik niks mee ik moet voren & zij van 1 persoon hebben.. mischien iemand hulp?
(gezocht: http://www.fineart.sk/, Google, CGTalk) maar geen geluk ..
Dacht dat er in de TS iets stond met anatomie ofzo. Misschien zit daar iets tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
ik weet ff niet hoe ik iets alleen horizontaal of verticaal kan verplaatsen.
Gisteren was het nog gewoon op de pijl drukken naar links maar vandaag maakt niet uit dat ik op de pijl druk voor horizontaal hij gaat nog steeds alle kanten op?!
Heb waarschijnlijk ergens opgedrukt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
dreamwalker schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:31:
ik weet ff niet hoe ik iets alleen horizontaal of verticaal kan verplaatsen.
Gisteren was het nog gewoon op de pijl drukken naar links maar vandaag maakt niet uit dat ik op de pijl druk voor horizontaal hij gaat nog steeds alle kanten op?!
Heb waarschijnlijk ergens opgedrukt. :?
heb je nog wel die grote pijlen? Druk eens op 'x' en kijk eens of je dan de grote pijl weer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Ja ik heb wel gewoon die grote pijlen dat is het rare.
Als ik snap toggle aan heb dan heeft het geen zin om op de x,y,z pijlen te staan.
Als ik snap toggle uit heb gaat het object wel de kant op van de pijl waar ik opsta.
Maar ik wil dus juist snappen naar een hoek van een object maar niet in 2 richtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
ben een nederlander.. daar heb ik dus geen geld voor over een simpele foto van voor en zijkant ^^ trouwens die site heb ik ook al afgespit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Synixz:

Bezoek een gratis pr0n-site of open directory, daar kan je ook vaak veel gratis 'blueprints' vinden. Let wel op dat je je handen boven je keyboard houdt ivm verlies van kostbare tijd die je beter had kunnen besteden aan het maken van mooie 3d-modellen.

Dit is trouwens niet grappig bedoeld. Je kan veel leren van dat soort foto's omdat er erg veel zichtbaar is, inclusief spiergroepen ed. (ik weet nu al dat er commentaar gaat komen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:25:
@Synixz:

Bezoek een gratis pr0n-site of open directory, daar kan je ook vaak veel gratis 'blueprints' vinden. Let wel op dat je je handen boven je keyboard houdt ivm verlies van kostbare tijd die je beter had kunnen besteden aan het maken van mooie 3d-modellen.

Dit is trouwens niet grappig bedoeld. Je kan veel leren van dat soort foto's omdat er erg veel zichtbaar is, inclusief spiergroepen ed. (ik weet nu al dat er commentaar gaat komen :+)
bah! smeerpijp! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0eX
  • Laatst online: 26-06-2023
pff ik heb even de moeite genomen om 2 referentie (front/side) foto's van een vrouw "tijdelijk" online te plaatsen.

=> Link

suc6 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Xe0eX op 24-10-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Danku :).. dit is pas behulpzaam haha ^^

@Aardbei.. of je gaat naar je vriendin met je EOS 300D en neemt wat 6,3 megapixel closeups ^^ jouwn idee van onderzoeken van het vrouwenlijk lichaam is natuurlijk niet fout maar tijd rovend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin kan niet zo lang blijven stilzitten :$

Maar ontopic maar weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Na jullie gepraat over vrouwen e.d staan er opeens dating sites in dat google-ad ding onderaan :D
[quote]Verleid iedere vrouwMijn trukendoos leert je precies wat te zeggen tegen mooie vrouwen.

Mixed Matches DatingDe kleurrijkste datingsite van Nederland en Belgie.
[/quote]
_O-

edit: zowiezo wel aparte ads zie ik nu:
Maya
Nu legaal Maya luisteren, downloaden of branden
Maya luisteren!? Anybody? :D

[ Voor 69% gewijzigd door Menesis op 24-10-2006 17:33 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
Hahahaha heerlijk die Google Ads. M'n vriendin mailde laatst via GMail over iemand die was overleden, kree ik vollop advertenties over crematiecentra en bosjes bloemen bestellen ;)
Maya de Bij man!

[ Voor 28% gewijzigd door apNia op 24-10-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Menesis schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:12:
[...]

Ik had ze nagemaakt van de spotjes op mn kamer:
[afbeelding]
Gelukkig dat ik deze foto nu heb gemaakt, want ze verschijnen gewoon helemaal wit op de foto door de felheid met wat lenseffecten erbij. Dat scheelt een hoop materiaalinstellingen.
Thanks voor je post dus, anders had ik die foto nooit gemaakt :)
Maar de rode strepen zijn dus wel echt, alleen moet ik ze wat temmen denk ik.
Nog meer tips wat betreft spotjes maken zijn welkom!
Zoek in de manual naar IES, of wanneer je een licht wilt toevoegen moet je geen standaard licht toevoegen maar een photometric licht. D.m.v. IES krijg je 3d lichten en dus ook coole caustics, dit wordt door pros gebruikt.

Om gratis lampen te downloaden is er een library te vinden door Lithonia gemaakt.
http://www.lithonia.com/L...p?Path=/Lithonia_Lighting

Wanneer je geen zin hebt om elke IES bestandje te testen en openen raad ik je een IES viewer aan.

Een paar kun je hier vinden, anders moet je maar even zoeken op google.
http://bbs.idmt.com.cn/bbs/viewthread.php?tid=3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Iemand nog bij de VFX2006 in Amsterdam geweest gisteren? Moet zeggen dat ik me zéér goed vermaakt heb! Werden onderandere nieuwe features van max9 en maya 8 en V-ray 1.5 geshowed, erg interessant. Heeft me uiteindelijk een hele dag gekost, maar ben maar wat blij dat ik gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 21:43
ik zit duidelijk met een probleem.

weet iemand hoe je 2 materials op een cylinder toepast?

ik heb het geprobleerd dmv editable poly en dan de bovenkant material 1 en de rest material 2 maar de hele cylinder wordt 1 material.

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
misterw schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:32:
ik zit duidelijk met een probleem.

weet iemand hoe je 2 materials op een cylinder toepast?

ik heb het geprobleerd dmv editable poly en dan de bovenkant material 1 en de rest material 2 maar de hele cylinder wordt 1 material.
Je moet bij editable poly de material ID instellen voor elke poly en dan vervolgens een multi/submaterial material er aan toewijzen waarin je in de ID's verschillende materials kunt maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 21:43
bedankt het werkt :) het klinkt zo makkelijk maar als je er geen ervaring mee hebt is het zooo zoeken ;)

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Neejoh schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:47:
Iemand nog bij de VFX2006 in Amsterdam geweest gisteren? Moet zeggen dat ik me zéér goed vermaakt heb! Werden onderandere nieuwe features van max9 en maya 8 en V-ray 1.5 geshowed, erg interessant. Heeft me uiteindelijk een hele dag gekost, maar ben maar wat blij dat ik gegaan ben.
nee geen C4D daar.. dus ik ook niet daar ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als noob wou ik eens proberen een tutorial te maken van de velg (zie startpost)
Heb vroeger al eens een paar tutorials tot een goed einde gebracht, maar soms blijft het zoeken.

Hier staat de uitleg. http://www.dreamdealer.nl...action=viewTutorial&id=11

echter zit ik vast bij stap 3 al :-s

Hoe kan ik die meshmooth toevoegen? Dit vind ik nergens terug. En mijn cilinder bestaat uit 8 deeltje waarmee ik niet ben.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 20:34
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:04:
Als noob wou ik eens proberen een tutorial te maken van de velg (zie startpost)
Heb vroeger al eens een paar tutorials tot een goed einde gebracht, maar soms blijft het zoeken.

Hier staat de uitleg. http://www.dreamdealer.nl...action=viewTutorial&id=11

echter zit ik vast bij stap 3 al :-s

Hoe kan ik die meshmooth toevoegen? Dit vind ik nergens terug. En mijn cilinder bestaat uit 8 deeltje waarmee ik niet ben.

alvast bedankt
De meshsmooth is een modifier die je toe kan voegen aan je object. Op plaatje 2 van de tutorial zie je boven het rechtermuisknop-menu de Modifier List staan. Daar staat de meshsmooth tussen.

En het aantal zijden dat bij jou uit 8 bestaat, kun je veranderen in het parameters-rijtje. Tenminste, dat is denk ik dat je bedoelt. ;)

Edit: Oja, het veranderen van de zijden moet je doen vóórdat je je object omzet naar Editable Poly, want daarna gaat het niet meer. Ja, kan wel, maar als beginner is het makkelijker dit goed te zetten vóórdat je je object converteert.
En als je niet zo'n supersnelle computer hebt, kun je de iterations van de meshsmooth tijdens het bewerken van je object ook gerust op 2 zetten, dat gaat wat soepeler. Bij het renderen kun je 'm uiteindelijk wel opschroeven.

[ Voor 20% gewijzigd door BamiHap op 25-10-2006 20:34 ]

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt van de snelle reactie, helaas zoek ik ergens verkeerd. Denk ik

http://img260.imageshack.us/my.php?image=3dmax1tp1.jpg
http://img230.imageshack.us/my.php?image=3dmax2hq5.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 11-09 12:38
link dan gewoon direct naar het plaatje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Yanik schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:42:
[...]

Zoek in de manual naar IES, of wanneer je een licht wilt toevoegen moet je geen standaard licht toevoegen maar een photometric licht. D.m.v. IES krijg je 3d lichten en dus ook coole caustics, dit wordt door pros gebruikt.

Om gratis lampen te downloaden is er een library te vinden door Lithonia gemaakt.
http://www.lithonia.com/L...p?Path=/Lithonia_Lighting

Wanneer je geen zin hebt om elke IES bestandje te testen en openen raad ik je een IES viewer aan.

Een paar kun je hier vinden, anders moet je maar even zoeken op google.
http://bbs.idmt.com.cn/bbs/viewthread.php?tid=3318
Nooit van gehoord maa rziet er veelbelovend uit!
Ondertussen nog wat lopen klooien. Ik vind de spotjes er nu best echt uitzien. Zeker als de belichting zelf klopt wordt het misschien nog wat. En zo niet; dan worden het inbouwspotjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/3d/thumb26-1.jpg
(en nu nog het aquarium :+ )

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nog niet zo heel lang bezig met 3d-en en ik wilde even wat feedback over een karakter wat ik aan het maken ben. Een vlinder namelijk. Het is de bedoeling dat hij compleet gerigged wordt en getextured (al moet ik nog leren hoe je een model textured)

Het was begonnen voor een advertentie voor winkel, de green butterfly, maar aangezien ik die deadline niet haal, maak ik hem nu maar voor mezelf, voor de lol.

Anyways, ik wil eigenlijk even weten of ik op de goede weg zit, en misschien wat tips en suggesties.

Alvast bedankt

Ohja, hier staan ze: http://www.fotomozaiek.com/sanne/test1.jpg
http://www.fotomozaiek.com/sanne/test2.jpg
en http://www.fotomozaiek.com/sanne/test3_wire.jpg

de laatste is denk ik het duidelijkst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
ik zou nog eens goed naar de vleugels kijken. en er een mooiere vorm aangeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sennas:

Warning: Large brainfart coming up..

• Als je idd alleen polygonen hebt gebruikt en geen subdivs, dan gebruik je er veel en veel en veel en veel te veel :)
• Als je echt alleen polies hebt, dan is het aan te raden om voortaan een smooth proxy (subdiv proxy in Maya 8 ) te gebruiken. Dit helpt ook veel met riggen omdat je dan oa. veel minder puntjes hoeft te verven.
• De tutorials op het dit forum zouden je een heel eind op weg kunnen helpen om oa. je topologie te verbeteren (is te veel om hier in een paar regels simpel uit te leggen, sorry). Vooral de vleugels schort veel aan. De edges moeten met de vormen 'meevloeien' (vormen = bijvoorbeeld spiergroepen, uitstekende botten, enz).
• Probeer altijd om vierkante quads te gebruiken ipv rechthoekig. Dit is oa. nuttig om stretching mee te voorkomen in de textures.
• Hoewel het geen echt bestaand wezen is, is het wel verstandig om goed te kijken naar hoe de anatomie van echte wezens in elkaar zit (in dit geval: een mens). Het torso ziet er bijvoorbeeld niet echt interessant uit (om naar te kijken) omdat het allemaal recht is en er geen onderliggende structuur te zien is. Hetzelfde geldt voor de ontbrekende nek, schouders, delen van het gezicht, de bovenbenen, ontbrekende knie-spul, enz, enz.
• Door de vorige tip op te volgen zal alles ook wat minder recht worden (en interessanter om naar te kijken), waardoor bijvoorbeeld de armen en benen beter zullen reageren wanneer je ze hebt gerigged en er een ik-solver op hebt gezet. Anders zou je bijvoorbeeld armen krijgen die naar achteren draaien ipv naar voren. Armen en benen altijd een stukje buigen dus :)
• De rug.. tja, de rug.. kijk in de spiegel naar de zijkant van je eigen lichaam. Ik denk niet dat ik hier verder veel over hoef te zeggen. Niets en niemand staat, hangt of vliegt zo recht.
• De vleugels zien er veel te 'zwaar' en te dik uit. Dit wezen zou spontaan achterover moeten vallen :) Ook voor de vleugels weer hetzelfde als hierboven: ze zijn te recht en zien er daardoor niet erg interessant uit. Kijk ook eens naar foto's met echte vlinders en vooral de vleugels daarvan. Een vleugel is veel meer dan alleen een misvormde pannenkoek (nofi btw, ik moest er alleen even een leuke benaming voor hebben :P ;)).
• De voelsprieten op het hoofd zouden ook dezelfde buigbehandeling mogen krijgen als de andere lichaamsdelen. Nu zien ze er nog uit als stokjes die uit het hoofd steken :)
• Verder zijn er geen oogkassen, neus, mondachtig vormsel, achterhoofd, billen, enz, enz.

Dat over het interessant zijn of niet is trouwens niet bedoeld als rottige kritiek :) je kan het vergelijken met het man/vrouw-verhaal: mannen zijn vierkantig/rechthoekig en saai om naar te kijken. Vrouwen zijn veel ronder in hun vormen en zijn daardoor veel interessanter om naar te kijken.
Ik zal het in de volgende 40 pagina's verder niet meer over vrouwen hebben :+

Hoeken en rechte lijnen zijn trouwens niet altijd verkeerd. Veel artiesten gebruiken ze om objecten en wezens te styleren en er vormen mee te accentueren.

Sorry dat het zo'n zooitje is maar ik heb even geen tijd om het netjes op te schrijven <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, bedankt voor je reactie! Je hebt er werk van gemaakt.

Ik werk trouwens wel al met een smooth proxy, en dat is ook de kant die je ziet in de vorige post (idd beetje verwarrend, maar ik d8, ik laat hem van zijn mooiste kant zien). hier zie je wat beter hoe het zit, ik heb de linkerzijde gemodelled, en de rechterkant is een smoothproxy ervan.

kijk maar: http://www.fotomozaiek.com/sanne/smoothproxy

Ik vond idd dat de vleugels nog te dik waren, maar wilde ze toch wel wat meer volume geven dan slechts een plane, maar dan worden ze al snel te dik. Misschien dan toch maar een plane en dan met een bumpmap ofzo...

Ik ga nog even nadenken over de rest van zijn lichaam, spiergroepen en een nek heb ik bewust niet gemaakt, een vlinder is toch meer een soort rups met vleugels en spillepootjes. Maar je hebt gelijk, het mist gewoon nog te veel details.

Ik ga er aan werken, als ik wat verder ben zal ik weer ff een update geven (of ik vern**k de boel per ongeluk, dat kan natuurlijk ook).

Anyway, thanx voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 11-09 16:26

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Vlinders hebben 4 vleugels ;) NOFI maar ik vind je vlinder niet echt een vlinder, het is een mannetje met 2 vrij plompe vleugels. Vlinders associeer ik meer met slanke, sierlijke vormen, krullerige lijnen, dunne, breekbare vleugels die bijna transparant zijn, etc.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ben ik het echt compleet niet mee eens. Dat je een vlinder daarmee associeert wilt niet zeggen dat dat zo moet. Goofy moet een hond voorstellen, Mickey een muis. Raakvlakken zijn ver te zoeken behalve in de grove details als een lange snuit of grote oren. In jouw geval zoek je naar fotorealistisch of een karikatuur; iets wat sennas duidelijk niet probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Waarom herken je Mickey als muis? Vanwege de vorm van de kop, de aanwezigheid van grote ronde oren en een staart, toch? Hier zie ik een mannetje met twee pannenkoeken. Geen gelede poten, geen facetogen, geen insectenbouw (kop, borststuk, achterlijf), geen roltong, niet het juiste aantal vleugels, er is helemaal NIETS wat 'klopt' met het beeld dat je (ik?) van een vlinder hebt. Waarom is het geen vlieg, als er niets hoeft te kloppen? Of een libel? Een elfje? Of zelfs een vleermuis?
Ik heb het dus helemaal niet over fotorealisme maar mij spreekt dit figuurtje niet aan, sorry. Is mijn mening en dat anderen er anders over denken is mij best.

Kijk voor de lol eens naar films als AntZ en A bug's life. Allemaal karikaturen maar ieder insect is ZEER herkenbaar, gewoon omdat er goed naar de echte versie is gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ snoeikoei

Ik probeer inderdaad niet een fotorealistisch vlindertje te maken, doordat de vleugels niet goed zijn klopt het misschien niet genoeg, maar het moet eerder een cartoon-achtig karakter worden. Ik ben btw ook nog een redelijke rooky in de 3d wereld dus als je geen vlinder herkent is dat ook niet zo raar. Persoonlijk vind ik dat het eigenlijk best een leuk vlindertje wordt al zeg ik het zelf

Anyway, ik heb nog wat werk verricht aan het hoofd en ingekleurd. Geeft meteen ook wat duidelijker aan dat het geen realistische vlinder moet worden (die dragen namelijk geen pilotenbril en mutsen)

http://www.fotomozaiek.com/sanne/color
en http://www.fotomozaiek.com/sanne/color2

Ik heb voor de advertentie, waar de vlinder eigenlijk voor was (maar waarvoor ik nog niet snel genoeg kan modelen) maar wat anders gemaakt. Misschien is dat ook leuk om even te laten zien: http://www.fotomozaiek.com/sanne/greenbutterfly
Ik wilde de 3d vlinder in de eerste instantie gebruiken als achtergrond, met een gietertje in zijn hand ofzo... (tis voor een soort tuincentrum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het hele ingekleurde ventje, de vleugels ga ik inderdaad maar ff over doen dat komt vast goed...

Afbeeldingslocatie: http://www.fotomozaiek.com/sanne/nowingsyet

Als iemand weet hoe je het best een flinterdunne vlindervleugel maakt, schroom niet het me te vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

In Max bestaat er wel een optie om een plane aan beide kanten van een textuurtje te voorzien, dan heb je oneindig dunne vleugels zelfs. Beetje poly modelen om er een vormpje in te brengen of anders (als je lui bent) rechthoekige planes gebruiken en met transparency maps enzo de delen niet afbeelden die je niet wilt hebben. Zoiets zal er toch in Maya ook wel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een texture die aan bijde kanten zichtbaar is, dat is in maya wel vrij gemakkelijk te doen d8 ik. Ik denk ook dat het gewoon een plane gaat worden (een oppervlakte dus, geen dikte)

Ik wist by the way niet eens dat goofy een hond was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
het is leuk dat je comments apprecieert, maar doe er dan ook wat mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand het leuk vind trouwens, hier is het maya bestandje:
http://www.fotomozaiek.com/sanne/butterfly.mb

Afbeeldingslocatie: http://www.fotomozaiek.com/sanne/wings

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:05:
het is leuk dat je comments apprecieert, maar doe er dan ook wat mee :?
Ik ben nog niet klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me trouwens af;
Ik leer nu eigenlijk een beetje werken in Maya, nou las ik in een aantal discussieforums dat maya veel moeilijker is om te leren dan Max. Hoeveel makkelijker is max dan eigenlijk? Want ik denk dat het qua modelen niet heel veel kan verschillen, ik bedoel, het principe van modelen blijft toch het zelfde, of niet? Is er iemand met ervaring in bijde pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
verscheelt nauwelijks wat in moeilijkheidsgraad :)
maya is vooral minder omslachtig in veel dingen.

[ Voor 33% gewijzigd door Schuey op 28-10-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
Ik denk net wat je het lekkerst vind werken :)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
met maya kun je gewoon veel meer.. maar het nadeel daarvan is dat de juiste tools soms op de juiste plek missen je sommige dingen via een omweg moet doen.. maar maya is gewoon het meest uitgebreide 3D pakket wat er te krijgen is.. en dus zul je voordat je het een en ander in maya kent ook een hoop moeten leren :).. ik vind dat Max de gulde middeweg is.. Max is uitgebreid maar niet te. Toch werk in je max nog iets omslachtiger dan in Cinema4D, Cinema4D is gewoon het snelste en beste polymodelling programma maar zodra je wilt gaan leren renderen kom je nog een hoop te leren en animeren in het programma is nog niet het je van het, nu met R10 komt het in de buurt van maya.
meestal word een 3Dpakket gekozen op 2 dingen: ervaring en prijs.. als je al ervaring hebt met een 3DMax demo en ziet dat max goedkoper is dan Maya ga je eerder voor Max.. ben je al wat verder in Max kun je toch redelijk makkelijk op Maya overstappen dit heb je bij bv: Modo en Cinema4D niet.. zoals ik al zei blijft het uiteindelijk een persoonlijke keuze en bestaad er gewoon geen 3Dpakket dat "het beste" is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Synixz schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:02:
zoals ik al zei blijft het uiteindelijk een persoonlijke keuze en bestaad er gewoon geen 3Dpakket dat "het beste" is..
Nadat ik een paar dagen XSI (jawel, het programma waar ze ooit de dino's voor Jurassic Park uit hebben getrokken) heb gebruikt moet ik stiekem toegeven dat er eigenlijk wel degelijk een 3d pakket bestaat dat zich "het beste" mag noemen... :$

En dat voor 4/500 Euro :o

Verder is op bijna alle programma's wel wat aan te merken..

• 3ds Max (al lang geleden, gelukkig want ik begin nog steeds te zweten als ik er aan terugdenk :+)
• Cinema4D (v10 heeft een sexy interface, maar de werkruimte is zo klein op 1280x1024 :/)
• Houdini (run Aardbei., run! :o)
• Maya (als Maya een vrouw was, zou ik me aan haar vastketenen en nooit meer verlaten :9~)
• Blender (functie X werkt alleen via een omweg langs functie Y in versie Z :z)
• Truespace (leuk voor de icoonfetishisjisten 8)7)
• Realsoft (ongelofelijk maar waar: deze interface is 100x erger dan die van Blender :?)
• SoftImage|XSI (voor een gratis licentie op Advanced zou ik m'n seksleven opgeven. 'nuff said _/-\o_)

Duur zijn ze uiteindelijk allemaal. Zelfs Blender omdat je voor veel dingen meer tijd nodig hebt (en tijd is geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:37:
[...]
• SoftImage|XSI (voor een gratis licentie op Advanced zou ik m'n seksleven opgeven. 'nuff said _/-\o_)
De waarde van die uitspraak valt of staat natuurlijk maar net bij hoe goed je seksleven is he ;)
maar laat maar zitten want we praten nu al bijna meer over vrouwen dan over 3d in de laatste paar paginas :D
Maar zo te zien moet ik maar eens XSI proberen :)
Heet alles wel hetzelfde als bij 3ds max? O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Menesis op 28-10-2006 23:53 . Reden: typen blijft lastig ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
XSI lijkt op Maya dus ook een beetje op Max.. btw Aardbei jij vind XSI het beste.. ik kwam geen wijs uit dat programma (zegt mischien iets over mij ^^)

wat wipjes (in C4d ^^) van mijn kant:

aan deze plaatjes gaat niks meer gebeuren.. djust sjowing oaf ^^
Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=8910
Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=8945

hier moet nog het een en ander aan gebeuren (minder reflectie en bumb op de vloer + nieuwe kwast)
Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=8969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Met zo'n render als dat verfblik is het misschien gaaf om wat caustics toe te voegen (reflecterend licht van het metaal op de vloer enzo)
ik zou zeggen zet het aan en dan zie je wel of er wat moois gebeurd :)

[ Voor 20% gewijzigd door Menesis op 29-10-2006 23:48 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit het juiste topic is om het te vragen, maar ik zoek i.v.m. een schoolproject een block van een Zeilschip of ander soort boten in 3D. (autocad 2007). Een schip zoals in de startpost, maar dan natuurlijk wat minder gedetailleerd en gratis.

Heb al vele uren op het internet rond gezocht, maar werd telkens doorverwezen naar andere site's, dus kortom niks kunnen vinden.

Weet iemand toevallig een site?, of dat iemand een simpele boot voor me heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
als het simpel mag zijn, dan maak je het toch lekker zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:22:
Ik weet niet of dit het juiste topic is om het te vragen, maar ik zoek i.v.m. een schoolproject een block van een Zeilschip of ander soort boten in 3D. (autocad 2007). Een schip zoals in de startpost, maar dan natuurlijk wat minder gedetailleerd en gratis.

Heb al vele uren op het internet rond gezocht, maar werd telkens doorverwezen naar andere site's, dus kortom niks kunnen vinden.

Weet iemand toevallig een site?, of dat iemand een simpele boot voor me heeft?
Zelf maken is natuurlijk altijd makkelijker, ik heb wel 2 boten voor je die je mag gebruiken. Deze zijn alleen wel redelijk high poly en het zijn 3d max bestanden. Waar ga je het precies voor gebruiken?
Het gaat om deze 2.
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/images/parts/sy3/3g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/images/parts/sy4/8g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/images/parts/sy4/6g.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door FreezingPixels op 30-10-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuus, maar mijn vaardigheden wat betreft ronde vormen maken (zoals een romp) gaat in ieder geval mijn pet te boven. (zit zelf bij blokjes en cilinders aan elkaar plakken wat een geheel vormt)

Ik moet een Jachthaven ontwerpen voor een project, daar valt een boot niet onder, maar om een indicatie te geven over de steigers is het natuurlijke hartstikke leuk als k er een 3D boot bij heb.
Schuey schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:27:
als het simpel mag zijn, dan maak je het toch lekker zelf?
Deze post voegt voor mij vrij weinig toe, als ik het kon had ik het zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin222 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:13:
[...]

Zelf maken is natuurlijk altijd makkelijker, ik heb wel 2 boten voor je die je mag gebruiken. Deze zijn alleen wel redelijk high poly en het zijn 3d max bestanden. Waar ga je het precies voor gebruiken?
Het gaat om deze 2.
Waarvoor ik het precies wil gaan gebruiken, allereerst een indiacatie te geven van de steigers, hoe zo'n boot er dan precies naast komt te liggen. Het is ongeveer hetzelfde als een persoon in een auto, je kan natuurlijk een auto van 10meter lang en 3 meter hoog maken, wat er in werkelijkheid dus gewoon goed uit ziet, maar wanneer je er een persoon van 1.8 in doet het natuurlijk niet meer klopt.

Verder wil ik proberen een animatie filmpje te maken als introductie van een powerpoint presentatie.

Zou het mogelijk zijn om 3dmax bestanden te converteren naar een autocad bestand? High poly moet ik maar even mee zien te leven, ik zie voor mezelf geen andere opties. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
@Menesis.. idd dat is een goeie.. heb het verfpot idee btw van jou gepikt don't mind? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Die onderste lijkt net een zelfgemaakt schip. Hij is heel erg mooi!

@die verfblik, ik vind hem mooi, alleen ik weet niet of je dat expres hebt gedaan maar aan de kwast zie je meteen dat het 3D is.. Maar dat zei je zelf ook al met "+ nieuwe kwast" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Synixz schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:01:
@Menesis.. idd dat is een goeie.. heb het verfpot idee btw van jou gepikt don't mind? ^^
Haha voorruit. Maar alleen omdat ik het verfblik niet heb uitgevonden! ;)
@pimorez: dan staat er een NL's vlaggetje in je icon en dan zeg je die verfblik :'( :P

[ Voor 14% gewijzigd door Menesis op 30-10-2006 19:08 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik zeg: Ga lekker met particles klooien joh ;)

Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p41/Sphinxx1989/collidingplanets1.jpg

Er moet nog wel het 1 en ander aan gedaan worden, maar het begin is leuk :)

[ Voor 21% gewijzigd door Heaget op 31-10-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Netjes Heaget! Ben benieuwd naar het resultaat als je uitgetweaked bent!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

ik zit sinds vandaag te stoeien met Mental Ray, Nou krijg ik het niet voor elkaar om een schaduw onder glas (sphere + raytraced refraction/reflection) te krijgen. Ik gebruik een omni als lichtbron met als schaduw "mental ray shadow map". Ik zoek me met google helemaal rot naar tutorials over hoe dat precies werkt. Ik kom hier en daar wel dingen tegen maar geen complete dingen. Heeft iemand misschien tips of een goede tutorial voor mij?
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/1439/parametersyx3.th.jpg
klik

[ Voor 15% gewijzigd door DoubleJ op 31-10-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Heaget schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:12:

[afbeelding]

Erg leuk! Moet inderdaad nog het een en ander aan getweaked worden maar het begin is er zeker. Ga je er een klein filmpje van maken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik was wel van plan om er een klein film renderdtje van te maken :) Ik laat in ieder geval nog wel meer van me horen in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56

[afbeelding]

Ik zeg: Goed bezig!
Ook ik ben erg benieuw naar het eindresultaat.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
DoubleJ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:28:
ik zit sinds vandaag te stoeien met Mental Ray, Nou krijg ik het niet voor elkaar om een schaduw onder glas (sphere + raytraced refraction/reflection) te krijgen. Ik gebruik een omni als lichtbron met als schaduw "mental ray shadow map". Ik zoek me met google helemaal rot naar tutorials over hoe dat precies werkt. Ik kom hier en daar wel dingen tegen maar geen complete dingen. Heeft iemand misschien tips of een goede tutorial voor mij?
[afbeelding]
klik
probeer eens raytraced shadows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Thanks, dat werkt prima! Dan nog even iets anders, is het gebruikelijk dat je met Mental Ray over zoiets simpels 5 minuten aan het renderen bent?

Er word gerenderd zoals aangegeven in vorige screen, maar dan met raytraced shadows.

Beidde systemen in mn signature worden gebruikt (dmv. distributed rendering).
1: ASRock Dual-SATA2 | 3200+ | 2GB DDR400 | 6800GT | 2 x WD 250GB 1 x WD 80GB
2: ASUS A7v333 | 1800+ | 1GB DDR333 | 4200TI | 1x WD 40GB | Hauppauge 500MCE
Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/9819/gotln0.jpg
render is oorsponkelijk 1024 x 576

[ Voor 41% gewijzigd door DoubleJ op 31-10-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Bezig met een transformer, in de vorm Ford Mustang 2005 GT:
Afbeeldingslocatie: http://gekkehond.sohosted.com/coppermine/albums/userpics/10009/wheeljack007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gekkehond.sohosted.com/coppermine/albums/userpics/10009/wheeljack014.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gekkehond.sohosted.com/coppermine/albums/userpics/10009/wheeljack015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gekkehond.sohosted.com/coppermine/albums/userpics/10009/wheeljack016.jpg

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

[afbeelding]

Ziet er lekker chunky uit. Is dit naar een tutorial die enige jaren geleden in de 3D World stond? :P Lijkt er vardacht veel op ;)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Het is me nog zeker niet duidelijk hoe je nou een goeie render maakt.
Tot nu toe heb ik altijd gerenderd met een skylight en wat lichtjes voor extra licht.
Maar nu wil ik toch wel heel graag beter worden in het verlichten van scenes.
Dus ben ik begonnen met mental-ray (omdat deze standaard erin zit) heb gehoord dat je hier mooiere dingen in kan maken/doen.
Maar het probleem is als ik een skylight gebruik met mental dan word alles zwart.
Is er een goeie mannier om een skylight na te bootsen in mental-ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
zoek eens iets op over final gathering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

http://www.jozvex.com/tutorials/fg.html final gathering tutorial :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/keuken4.jpg
ik heb nu een aquarium gebouwd. Alleen werken de caustics niet zoals ik had gehoopt. Eigenlijk zie je er helemaal niets van! :(
(boven het aquarium zit een vray light plane en daaronder een max plane met een golfstructuur (niet als bumpmap, maar in de mesh zelf) De caustics werken wel want ik had een glazen bol in het aquarium staan en toen zag je zo'n fel licht stipje eronder.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:29:
[...]

Waarvoor ik het precies wil gaan gebruiken, allereerst een indiacatie te geven van de steigers, hoe zo'n boot er dan precies naast komt te liggen. Het is ongeveer hetzelfde als een persoon in een auto, je kan natuurlijk een auto van 10meter lang en 3 meter hoog maken, wat er in werkelijkheid dus gewoon goed uit ziet, maar wanneer je er een persoon van 1.8 in doet het natuurlijk niet meer klopt.

Verder wil ik proberen een animatie filmpje te maken als introductie van een powerpoint presentatie.

Zou het mogelijk zijn om 3dmax bestanden te converteren naar een autocad bestand? High poly moet ik maar even mee zien te leven, ik zie voor mezelf geen andere opties. Alvast bedankt
Als je sketchup download, de gratis trial, en vervolgens wat components erbij download (ook van de sketchup site) kan je daar gewoon bootjes uithalen. Deze kan je vervolgens opslaan als een .DWG en daarna kan je ze openen in A'CaD 2007. Deze blijven dan ook gewoon 3d. En dit allemaal gratis.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Schuey schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:51:
zoek eens iets op over final gathering :)
thnx! Soms zijn de oplossingen zo simpel. Maar je moet het net ff weten.
toch vind ik het raar als je met de standaard render (voor mij is dat skylight - light tracer (geen idee of dat echt standaard is))werkt dat je dit soort dingen helemaal niet hoeft in te stellen.
Maar het werkt goed! Nog meer tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
hoe heette die plugin ook alweer dat je allemaal flatjes uit 1 box kon maken?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bedoel je Greeble?

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.