[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 35 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.961 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien zijn in de meeste gevallen de bovenkastjes minder diep als de kastjes onder het werkblad, zodat je je knar niet stoot. Bij een fotorealistische keuken is het natuurlijk een pre om lampjes in een kastje te bouwen met glazen deurtjes. Ook moet er nog een sierstrip onder je hangkasten komen, maar daarachter wat lampjes. Zit er iig al goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
Ah zoveel keuken-expert was ik nog niet; thanks voor de tips! :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://pics.mutsaers.us/audir8/composition1600.png

Zo een paar final shots van mijn nieuwe werkje, na een jaartje sabattical weer een auto geproduceerd. Ja ik weet het ik maak alleen maar autos maar ja dat vind ik nou eenmaal leuk :) je moet zo je afwijkingen hebben.
Na het zien van deze auto op het web van de parijse autosalon en het tegelijk uitkomen van de blueprints kon ik het gewoon niet laten om deze na te maken.

Meer dan redelijk gelukt dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:04:
http://pics.mutsaers.us/audir8/composition1600.png

Zo een paar final shots van mijn nieuwe werkje, na een jaartje sabattical weer een auto geproduceerd. Ja ik weet het ik maak alleen maar autos maar ja dat vind ik nou eenmaal leuk :) je moet zo je afwijkingen hebben.
Na het zien van deze auto op het web van de parijse autosalon en het tegelijk uitkomen van de blueprints kon ik het gewoon niet laten om deze na te maken.

Meer dan redelijk gelukt dacht ik zo.
Ik vind het een mooie auto, het plaatje wat je hebt gemaakt vind ik ook wel mooi. Alleen dan verkracht je het weer met zo'n stom lettertype. Neem dan gewoon arial!
En verder zou ik zelf die side-view ff de ramen eruit photoshoppen, daar zien de reflexties er een beetje weird uit.

@ Hieronder, ssst :9

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 15:13 . Reden: moet je wel wat toevoegen natuurlijk! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Jepz is er stil van geloof ik :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Wow... :/

kan je nog wat renders on-line gooien?

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Hier is een commercial reel die ik heb gemaakt voor mijn bedrijfje, zet wel het geluid even aan. En het is High Definition 720P

http://www.xs4all.nl/~enieser/ps_commercial_reel_720p.wmv

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~enieser/intro.jpg
met de bekende flesjes erin natuurlijk ;)

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Héééél vet, prachtige muziek, helemaal mijn stijl! Alleen rete jammer van dat einde. Je laat allemaal vette dingen zien, die flesjes zijn goed gelukt!! En dan eindig je met zo`n viewport opname, erg zonde!! Niet doen, niet zo, niet op het einde, dat haalt alle magie eruit!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Elmar, leuk, maar aantal aanmerkingen:

• Het is an unique view
• Hoe boeiend is het dat je 'the best software in the market' gebruikt?
• Ik zie alleen maar nagemaakte dingen voorbij komen. Hoezo unique?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 16:11

Acid_Burn

uhuh

offtopic:
je ondertitel is niet goed.. #dsmax gebruiker, of was dat de bedoeling?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
sdomburg schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:17:
Elmar, leuk, maar aantal aanmerkingen:

• Het is an unique view
• Hoe boeiend is het dat je 'the best software in the market' gebruikt?
• Ik zie alleen maar nagemaakte dingen voorbij komen. Hoezo unique?
Nope, 'a unique view' is goed.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Elmar inderdaad, dat van die software heeft geen meerwaarde. Dat je bepaalde software gebruikt gelooft men wel. Bovendien kunnen klanten misschien wel gaan denken dat je de duurste software gebruikt en dat het hun dus meer geld kost. Daar moest ik nl zelf aan denken.

Verder is die rook op het eind niet echt realistisch. het is erg zwart en het gaat steeds sneller omhoog, terwijl het ook nog eens windstil is? Bovendien is het spreekwoord nog altijd 'waar rook is is vuur' en dat laatste was nergens te bekennen ;)

Maar; al met al erg netjes, vooral die autobanden. Welke software was dat? Iets met een eindige elementen methode erin (of hoe heet dat ookalweer :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 16-10-2006 19:25 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Volgens mij moet het "an" zijn als het volgende woord met een klinker begint. Of is de u een uitzondering omdat je dat uitspreekt als "Joeniek"?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
Reel ziet er goed uit.. commentaar is me hierboven al uit de mond getrokken.. maar bij dat rook is dat het CBS gebouw in Heerlen ?

owja en 3Dmax is echt niet het beste hoor ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Jooz op 16-10-2006 19:32 ]

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Liquid.. schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:30:
Reel ziet er goed uit.. commentaar is me hierboven al uit de mond getrokken.. maar bij dat rook is dat het CBS gebouw in Heerlen ?

owja en 3Dmax is echt niet het beste hoor ;)
Ja klopt, ze kregen een training "wat te doen als alles afbrand?" en dit is een shot uit het "spannende" intro filmpje wat ik voor ze heb gemaakt. :) grappig dat je het herkend.

Bedankt voor het commentaar iedereen :) ik zal eens kijken wat ik aan de teksten ga veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

XLerator schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:30:
Volgens mij moet het "an" zijn als het volgende woord met een klinker begint. Of is de u een uitzondering omdat je dat uitspreekt als "Joeniek"?
Engels is een praktische taal : het moet lekker in de mond liggen. "A unique car" kun je vloeiend uitspreken, maar "a understatement" niet. Vandaar dat je in het tweede geval 'an' gebruikt. Middelbare scholen bedenken regels over medeklinkers, klinkers en uitzonderingen maar uiteindelijk moet je gewoon je gevoel volgen.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Klinkt logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Chester schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:24:
[...]

Nope, 'a unique view' is goed.
Verdomd. Weer wat geleerd.
XLerator schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:30:
http://wordwhirled.blogsp.../12/unique-or-unique.html

edit: laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Wat ik me afvroeg van het filmpje : heb je van al die commerciele merken de toestemming om hun naam /logo te gerbuiken voor een eigenbedrijfs filmpje?

Ik begrijp wel dat er stukjess uit het filmpje komen die al door jouw in opdracht zijn gemaakt, maar geld dat voor alle stukjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bozozo schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:52:
[...]

Engels is een praktische taal : het moet lekker in de mond liggen. "A unique car" kun je vloeiend uitspreken, maar "a understatement" niet. Vandaar dat je in het tweede geval 'an' gebruikt. Middelbare scholen bedenken regels over medeklinkers, klinkers en uitzonderingen maar uiteindelijk moet je gewoon je gevoel volgen.
Zo'n beetje de enige regel over Engelse grammatica die ik nog ken, blijkt dus niet waar te zijn :P

Engels deed ik altijd op gevoel... alleen weet alleen nog niet hoe mijn gevoel Engels op VWO niveau (benodigd voor wetenschappelijke minor) erdoor gaat slepen :P

Supervette commercial trouwens ! :9~ Ben zelf nu ook met cinema4d bezig, om mijn solidworks modellen te complementeren met vette renders... maar dat duurt nog wel even voordat ik dat goed onder de knie heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Mirrorshade schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:04:
Wat ik me afvroeg van het filmpje : heb je van al die commerciele merken de toestemming om hun naam /logo te gerbuiken voor een eigenbedrijfs filmpje?

Ik begrijp wel dat er stukjess uit het filmpje komen die al door jouw in opdracht zijn gemaakt, maar geld dat voor alle stukjes?
Ik heb inderdaad alle klanten even netjes gebeld om te vragen of ik hun animaties in het filmpje mocht gebruiken. Ik heb alleen geen contact op genomen met Coca Cola of Nike (waarvan het muziekje is) om toestemming te vragen. Maar dat soort bedrijven maken zich vast niet druk over een promotie filmpje van een freelancer als mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
ElmarNieser schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:02:
Hier is een commercial reel die ik heb gemaakt voor mijn bedrijfje, zet wel het geluid even aan. En het is High Definition 720P
vet................................................. :P

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Bartjuh schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:09:
[...]

Zo'n beetje de enige regel over Engelse grammatica die ik nog ken, blijkt dus niet waar te zijn :P

Engels deed ik altijd op gevoel... alleen weet alleen nog niet hoe mijn gevoel Engels op VWO niveau (benodigd voor wetenschappelijke minor) erdoor gaat slepen :P

Supervette commercial trouwens ! :9~ Ben zelf nu ook met cinema4d bezig, om mijn solidworks modellen te complementeren met vette renders... maar dat duurt nog wel even voordat ik dat goed onder de knie heb ;)
offtopic:
Die regel klopt nog wel, alleen moet je hem fonetisch gebruiken. Bijvoorbeeld bij 'unique', je spreekt het uit als 'youneeke', dat is dus een 'y', dus gewoon 'a' ipv 'an'.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:31
a of an is een lidwoord, en een lidwoord hoort altijd bij een zelfstandignaamwoord. een zelfstandignaamwoord is bijvoorbeeld auto (car) of oom (uncle)

het verschil heeft dan inderdaad wel te maken met of het lekker klinkt. dus als het zelfstandignaamwoord met een klinker begint moet je een n achter de a plakken.
maar dat geldt dus voor de zelfstandignaamwoorden en niet voor bijvoeglijke naamwoorden ( bijvoeglijkenaamwoorden worden altijd bij een zelfstandignaamwoord gevoegd. en zeggen er iets over.

daardoor wordt het dus a car en an uncle en a unique car en an old unle

of zeg ik nu weer iets raars?

teminste dat dacht ik.. klinkt toch wel raar an weird uncle .....

wie weet het ? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
engelbertus schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:59:
a of an is een lidwoord, en een lidwoord hoort altijd bij een zelfstandignaamwoord. een zelfstandignaamwoord is bijvoorbeeld auto (car) of oom (uncle)

het verschil heeft dan inderdaad wel te maken met of het lekker klinkt. dus als het zelfstandignaamwoord met een klinker begint moet je een n achter de a plakken.
maar dat geldt dus voor de zelfstandignaamwoorden en niet voor bijvoeglijke naamwoorden ( bijvoeglijkenaamwoorden worden altijd bij een zelfstandignaamwoord gevoegd. en zeggen er iets over.

daardoor wordt het dus a car en an uncle en a unique car en an old unle

of zeg ik nu weer iets raars?

teminste dat dacht ik.. klinkt toch wel raar an weird uncle .....

wie weet het ? ?
Het is volgens mij zoals Chester zegt hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 16:26

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@ElmarNieser: hardstikke mooie beelden joh! Alleen heb ik echt 1 groot bezwaar tegen je filmpje: je laat al je werk telkens langer vaag zien dan scherp. Het komt scherp binnen, plaatjes met heel veel detail, en een seconde later (veel te kort om je werk echt goed te kunnen bekijken) is alles alweer vaag. Erg jammer, het doet je werk geen eer aan en mijn ogen gaan er van tranen. Ik zou persoonlijk (maar dat is mijn smaak, doe er mee wat je wilt) veel liever zien dat alles vaag binnen komt en dan scherp wordt; paar seconden tijd om je te verbazen over het detail enzo en dan het volgende.

No flame intended uiteraard. Ik vind het vreselijk knap en mag alleen maar hopen dat ik ooit zulke modellen kan maken.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
Nou om jullie allemaal maar even te helpen.. het gaat dus om de klank een U klank.. unusual, upload ed schrijf/type je an bij een YOE (unique, university) klank schrijf je dus a unique.. (geinspireert door de weblog:P) en nu mondjes toe ^^

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

@ElmarNieser: Hij ziet er echt heel vet uit. Sommige images/modellen hadden iets langer zichtbaar mogen zijn en (maar dat is heeeeeel persoonlijk) ik vind het jammer dat je de NIKE-commercial-music hiervoor hebt gebruikt. Niks mis mee met die muziek (erg fraai zelfs), maar ik hoor hem toch het liefst bij de originele reclame. Liever een eigen browsel of door iemand in elkaar gedraaid voor deze demo-reel.

Maar ik ben het met SnoeiKoei eens...het is erg knap (ook de anim) en het ziet er stuk voor stuk erg goed uit allemaal!!! Keep it up!!!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik heb een probleempje dat altijd terug lijkt te komen als ik superspray gebruik, in combinatie met een gravity spacewarp krijg ik altijd een trapsgewijs patroon in de particle stroom :? Hoe kan ik dat voorkomen?
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/draak.jpg
(die rode lijnen zijn erbij getekend he ;))

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

[afbeelding]
Ziet er erg leuk uit. Maar zoals meer mensen al zeiden, de scherpe plaatjes zijn iets te kort zichtbaar. Ook die viewport dinges aan het eind zou ik weg halen. Past er eigelijk niet echt bij omdat een klant dat eigelijk niet wilt zien, die willen alleen maar mooie plaatjes zien. Maar die mooie plaatjes zit bij jouw wel knor :)

Voor de mensen die 3ds max 9 willen uitproberen. De trial is nu beschrikbaar om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Wow, die zien er mooi uit!, filmpje is wel tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Menesis schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:18:
Ik heb een probleempje dat altijd terug lijkt te komen als ik superspray gebruik, in combinatie met een gravity spacewarp krijg ik altijd een trapsgewijs patroon in de particle stroom :? Hoe kan ik dat voorkomen?
[afbeelding]
(die rode lijnen zijn erbij getekend he ;))
Je zult sowieso onder "Basic Parameters" met de waardes bij Particle Formation moeten klooien (Off Axis, Spread, Off Plane e.d.)

Onderstaand is met een superspray gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/yigit200/super_spray.jpg

Max-bestand kan evt gemaild worden :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Maar toch zou ik niet aanraden om je te veel in Superspray en PArray te verdiepen. Sinds max5 (of 6) is PFlow geintroduceerd wat veel betere/snellere en mooiere resultaten leverd. Neem even een kijkje onder de sneltoets "6".

In meeste gevallen, er zijn nogsteeds mensen die bij SSpray en PArray zweren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

oops ! :D

[ Voor 96% gewijzigd door MethodP op 17-10-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistaoutlaw
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03 14:47
Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0759127/nurbs.JPG

Even een vraagje (Maya):

Nurbs object --> Ik wil het gat dichten (recht vlak)... Maar isoparm selecteren en dan planar werkt niet }:O ik doe vast iets fout, maar wat?

rara hoe ga ik dit doen?
Ik heb al wat andere dingen geprobeerd die me in de buurt leken te komen, maar of het werkte niet of maya crashte.. lol

I was born intelligent - education ruined me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Menesis schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:39:
[...]
Je kamer wordt in het echt verlicht doordat licht naar binnen valt wat dan weerkaatst wordt door de muren en vloer. Nu heb je alleen ingesteld dat het licht idd van alle kanten komt (skylight) maar je hebt dus geen global illumination gebruikt. Als het goed is kan dat ook gewoon met de standaard renderer, maar ik zou je toch iets als Vray aanraden.
robin222 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat je Indirect Illumination bedoelt ipv GI.
Hi tijdje geleden sorry kwam wat werk tussendoor.
Maar ik heb gezocht waar jullie het over hebben maar ik zie bij de parameters van het skylight en bij render rolout geen indirect of global illunination staan. Waar staan deze opties dan.
Ik werk dus niet met vray of welke plugin dan ook. Misschien ligt het daar aan dat ik dan deze opties niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
- als je een skylight gebruikt icm de standaard renderer (scanline) dan moet je de Light Tracer aanzetten. (Sneltoets "9")

- Final Gather kun je alleen kiezen als je renderd met Mental Ray (F10 -> common (ofzo) -> helemaal onderaan, onder rollout "assign renderer")
Daarna veranderen je tabbladen, één ervan heet dacht ik Global Illumination. Hier, onderaan kun je FG aanzetten.
(namen kunnen verschillen, heb hier geen Max dus kan het niet nakijken :) )

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:56
GTOfire schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:08:
ben benieuwd of ze bij max nu doen wat ze bij maya hebben geflikt en er allemaal kleine dingetjes van Maya in gooien :)

Nieuwe poly maken in Maya 8 bijvoorbeeld, je kan tegenwoordig op de grid in 3D slepen hoe je het ongeveer wil hebben. Handig? mja.. mwah.. als ik gewoon een vierkantje wou om mee te kloten op 0,0,0 (wat ik toch nogal regelmatig wil) kan ik nu niet meer gewoon klikken op new polygon cube, moet ik perse een vorm op de grid tekenen. En vervolgens kan ik dus al die meuk aan gaan passen dat ie netjes op 0,0,0 staat, of de dialog box openen om em te maken :( Leuk als je max gewend bent misschien, maar ik gebruik maya omdat ik maya fijn vind, fijner dan max. gaan ze max shit in maya gooien. Rot op, als ik dat wil gebruik ik max wel :p
Beetje late reactie maar wou toch even reageren. Om deze "irritante" feature uit te schakelen moet je naar Create ---> Polygon of Nurbs gaan en dan "Interactive Creation" disablen.

Heb een paar niet zo geweldige lessen gehad in Maya en vind het helemaal niets voor mij. De dynamics daarentegen vond ik wel erg cool en simpel.

M'n leraar stuurde me bijna het lokaal uit toen ik begon te modellen met polygonen. Hij zei aan het begin van de les dat we polygon modelling zouden leren, begint hij alles met revolve en primitives te doen, ik zei het toen tegen hem en toen werd hij boos. Ook wanneer je een vraag stelt wordt hij boos.
Het is verplicht om maya te leren en je mag geen andere pakketten gebruiken. Ik doe m'n best om het te leren, maar vind polymodelling maar niets in maya.

Weet iemand misschien hoe je in maya een soort custom "editor" of "toolbar" kunt maken met functies die ik vaak gebruik? Dus een soort paneel met een paar knoppen zodat ik niet telkens naar boven en beneden moet gaan om een functie uit te voeren en het mag geen floating venster zijn. (ik weet wel van de repeat command toets af en de detachable menu items)

Tip: Ga geen Kunst en Techniek studeren aan de hogeschool in Enschede als je iets met 3d wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 11-09 12:38
zelf een shelf aanmaken, en daar gewoon de tools met ctrl-drag (geloof ik) naartoe slepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:56
Schuey schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:50:
zelf een shelf aanmaken, en daar gewoon de tools met ctrl-drag (geloof ik) naartoe slepen :)
Die shelve vind ik een grote stoorzender, ben totaal geen fan van icoontjes. Is het niet mogelijk om zelf een verticale toolbar te maken die links of rechts geplaatst kan worden? In maxscript kan dat wel. Ik wil wel MEL leren als je dat ervoor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 11-09 12:38
weet alleen van die shelf af, en moet zeggen dat ik het lekker vind werken :)
weet niet of je een verticale balk kan maken though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Droedeltje:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/droedel.jpg

Ik heb na een jaar lang max gebruiken eindelijk de sweep modifier ontdekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Bozozo schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:49:
Droedeltje:
[afbeelding]

Ik heb na een jaar lang max gebruiken eindelijk de sweep modifier ontdekt :P
ik heb m ook even (voor het eerst) geprobeerd, maar wat is het voordeel tov loft eigenlijk? behalve dat je nu een preset shape kunt gebruiken...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Geen idee. Ik gebruik eigenlijk zelden modifiers (alleen polymodelling). De Loft modifier ken ik alleen van naam. Hij staat niet eens in mijn Roll-out :o

Is Lofting niet meer iets wat je bij NURBS modelling doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Loft staat dan ook onder "Compound Objects".. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

In dat geval...
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/droedelmetloft.jpg
Doen ze inderdaad ongeveer het zelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
gek genoeg vind ik de tweede er zelfs mooier uitzien! :D

Voor mn studie had ik nog wat 3d geknutseld. Deze keer niet van superkwaliteit, maar wel in een superkorte tijd (iets meer dan 1 middagje), behalve dan dat mannetje.
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/presentatie%20tekening%20websmll.jpg
Voor de IO'ers op de TUD: het is voor ontwerpen2. De drakenkop wordt nog geoptimaliseerd want die kan zo absoluut niet geproduceerd worden voor een zacht prijsje :X

Aangezien het nog niet is ingeleverd is commentaar welkom. (Na vrijdag niet meer ;) )

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Menesis schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:44:

Voor mn studie had ik nog wat 3d geknutseld. Deze keer niet van superkwaliteit, maar wel in een superkorte tijd (iets meer dan 1 middagje), behalve dan dat mannetje.
[afbeelding]
Voor de IO'ers op de TUD: het is voor ontwerpen2. De drakenkop wordt nog geoptimaliseerd want die kan zo absoluut niet geproduceerd worden voor een zacht prijsje :X

Aangezien het nog niets is ingeleverd is commentaar welkom. (Na vrijdag niet meer ;) )
Ziet er zeker goed uit, misschien is een gordel ofzo wel handig voor die persoon in het wagentje. En het laatste plaatje is echt super donker, lijken wel spoken met die ogen zo wit eruit :).

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Menesis schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:44:

[afbeelding]

Aangezien het nog niets is ingeleverd is commentaar welkom. (Na vrijdag niet meer ;) )
Nice job! Jammer dat de "boze draak" alleen bij het eerste plaatje echt boos kijkt :) In het laatste plaatje in het water lijkt ie zelf ook meer opgelucht dat ie de rit heeft overleeft en heelhuids uit de donkere grot is gekomen :P Maar zoals gezegd...leuk gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
@compusmurf: Haha je een echte Thrill-Ride; je gaat er in als normaal mens en komt er uit als... een spook! ;)
Eigenlijk kwam dat omdat de mannetjes eerst een ink & paint shader hadden. Ik was de ogen blijkbaar vergeten om te zetten naar een normale, maar ik vond het resultaat wel grappig :)
@Dexter: in de tweede fase (van het ontwerpproces) zal ik hem extra boos maken. Tenminste; als het haalbaar is om zo'n ding te produceren.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Even vraagje tussendoor. Ik weet niet of er hier al meerdere peepz zich bezighouden met MAX9, maar ik heb het gevoel dat ie wat trager is met het weergeven (roteren etc.) van mijn grotere modellen. Als ik show statistics gebruik kom ik op een FPS van zo'n 6,5 bij een Poly-aantal van 1,5 miljoen. Volgens mij had ik bij MAX 8 een FPS van 8 met hetzelfde model.

Meer mensen die ervaringen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
haha lol, volgens autodsek zouden de viewpoorten juist sneller moeten werken dan de voige versies. Staan je videoinstellingen wel hetzelfde als eerst (opengl <> direct3d en al die buffers en opties).

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
bij mij is ie absoluut sneller, heb de fps van max 8 niet gemeten, maar bij 200k poly's, heb ik 250 fps :o ik weet wel zeker dat het in max 8 minder geweest moet zijn, want het schokt stukken minder nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Nou toevallig ben ik ook een beetje teleurgesteld erin :| Bij mij is ie echt niet sneller geworden, eerder langzamer. Mental Ray vind ik trouwens wel heeel erg verbeterd :) Lkkr snel resultaat enzo.

[ Voor 25% gewijzigd door FreezingPixels op 19-10-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
nick_haak schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:33:
bij mij is ie absoluut sneller, heb de fps van max 8 niet gemeten, maar bij 200k poly's, heb ik 250 fps :o ik weet wel zeker dat het in max 8 minder geweest moet zijn, want het schokt stukken minder nu :)
Hoe zet je de fps in 3ds 9 aan? Want dat is niet hetzelfde als in 3ds 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik ben nou een beetje begonnen met Cinema4D en het gaat voorspoedig. Alleen is er iets wat ik een beetje vreemd vind :)

Ik ben bezig met een glas te maken volgens deze tutorial ; http://www.tutorialized.com/tutorial/Modeling-a-Glass/5973

Alleen het glas ziet er aan de onderkant ge-aliased uit. Iemand een idee waarom dat zo is? Ik heb exact gedaan wat in de tutorial stond.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bluh/bart/glas.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 22:45

scorpie

Supra Addict

Komt door te weinig segments te gebruiken, maar je kunt in je rendersettings ook je anti-aliasing wat omhoog zetten (renderen gaat dan uiteraard wel trager).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ken cinema niet, maar in 3ds zou zoiets ook kunnen komen door de antialiasing settings bij raytracing.. (want aan de bovenkant ziet het er wel goed geantialiased uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Bij je rendersettings even anti-aliasing van 'geometry' naar 'best' zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
-DG- schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:51:
[...]

Hoe zet je de fps in 3ds 9 aan? Want dat is niet hetzelfde als in 3ds 8.
heel simpel: customize > viewport configuration > statistics.

daar "display in active viewport" aanvinken... en je bent er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

handige_harrie schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:51:
Bij je rendersettings even anti-aliasing van 'geometry' naar 'best' zetten :).
Deze optie heeft het idd opgelost, bedankt jongens! Ik dacht zelf ook al aan iets dergelijks ;) Maar omdat de bovenkant wel goed was dacht ik dat het misschien met segment ofzo te maken had ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
Na een lange tijd niet veel gedaan te hebben met 3D, ben ik maar weer eens begonnen.

Hier een snel knutselwerkje van een simpel interieur om de nieuwe sky+sun en a&d materials van MR 3.5 te testen.

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/4224/showcase1tnhb7.jpg

Grote versie

[ Voor 23% gewijzigd door izzo op 20-10-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
izzo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:17:
Na een lange tijd niet veel gedaan te hebben met 3D, ben ik maar weer eens begonnen.

Hier een snel knutselwerkje van een simpel interieur om de nieuwe sky+sun en a&d materials van MR 3.5 te testen.

[afbeelding]

Grote versie
Ziet er strak uit! Nog wel wat kritiek puntjes: de vloer ziet er een beetje vaag uit en misschien is het mooi als er wat glow om het witte raam zit; vanwege het felle licht

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
izzo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:17:

netjes, dus als ik het goed begrijp heb je alleen standaard dingen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
even wat geprobeerd met v-ray op de very low settings, 1 lichtbron en een paar textures.
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/keuken1.jpg
Het effect bovenin het glazenkastje was niet zo bedoeld, maar ik vind het wel mooi, net alsof er verlichting in zit. Dat ga ik dus erin verwerken. Als de hele keuken af is lijkt het me supergaaf om het 'raam' te vervangen met een enorm aquarium met veel groen erin en natuurlijk tropische visjes B-)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:44:
even wat geprobeerd met v-ray op de very low settings, 1 lichtbron en een paar textures.
[afbeelding]
Het effect bovenin het glazenkastje was niet zo bedoeld, maar ik vind het wel mooi, net alsof er verlichting in zit. Dat ga ik dus erin verwerken. Als de hele keuken af is lijkt het me supergaaf om het 'raam' te vervangen met een enorm aquarium met veel groen erin en natuurlijk tropische visjes B-)
mooi gemaakt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Menesis schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:44:
[afbeelding]
Is die theepot wat ik denk dat het is? :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
@ Jepz; dank je! :)
enne over die theepot. Tja je maakt een keuken en je drinkt net een kopje thee. Dan is de 3dmax theepot snel gefixt! :D
Maar op het eind gaat die er uit hoor ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het ding heet Utah teapot ;) Je moet 'm er gewoon inlaten, leuk :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 15:07
Aquarium.. weet niet zo hoor. Ik denk eerder dichtmaken. + halogeen lampen effect doen om de zoveel cm. Straalt meer sfeer en warmte uit IMO.

[ Voor 15% gewijzigd door Aubergine op 21-10-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aubergine schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:08:
Aquarium.. weet niet zo hoor. Ik denk eerder dichtmaken. + halogeen lampen effect doen om de zoveel cm. Straalt meer sfeer en warmte uit IMO.
ssst, een aquarium a la Finding Nemo is echt zo vet daarin. Maarja, leuk voor op de computer, te duur voor in huis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik zou de theepot er idd in laten zitten :D
T ziet er leuk uit.. voor normale mensen niks bijzonders en alleen maar leuk.. voor de 3Ders die het zien een grappig geintje :)
Dat soort dingetjes kan ik altijd wel waarderen :)

Ziet er erg goed uit die keuken.. ga zo door...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
dreamwalker schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:31:
[...]

netjes, dus als ik het goed begrijp heb je alleen standaard dingen gebruikt?
Ja, gewoon boxes voor de muren, wat extrudes erop voor de ramen.

Stoelen zijn boxmodelled, 2 delen. met een meshsmooth erop.

Voor de rest zijn dit de nieuwe standaard materialen in max 9 - MR3.5 ( Arch & Design )

Gerenderd met Final Gather op draft mode, en exposure control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb even een vraagje; ik zit wat te experimenteren met cinema4d en zie hier toch echt wel prachtige dingen maar ik wil even iets simpels proberen. De bedoeling is een model van een kogel, deze bijvoorbeeld. Hoe maak ik daar nu makkelijkst een 3d model van? Door het zelf te tekenen of bestaat er een simpelere manier?

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Renegade! schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:46:
Ik heb even een vraagje; ik zit wat te experimenteren met cinema4d en zie hier toch echt wel prachtige dingen maar ik wil even iets simpels proberen. De bedoeling is een model van een kogel, deze bijvoorbeeld. Hoe maak ik daar nu makkelijkst een 3d model van? Door het zelf te tekenen of bestaat er een simpelere manier?
Een spline van de zijkant tekenen en die rond laten draaien. (geen idee hoe het in c4d heet, maar daar zal dat vast ook wel kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Laatst online: 24-01-2022
-DG- schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:56:
[...]

Een spline van de zijkant tekenen en die rond laten draaien. (geen idee hoe het in c4d heet, maar daar zal dat vast ook wel kunnen)
ok, dat kon ik al dus np :) Maar nu wil een foto als achtergrond kunnen instellen om zo mooi perfect de silhouette te kunnen tekenen, maar ik vind niet hoe ik dat moet doen :X

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
een tijdje terug (2tal jaar :) ) heb ik ook wat zitten experimenteren met max, autocad, viz enzo...
Nu wilde ik het terug oprakelen, maar het lukt precies niet zo vlotjes :(
Vandaar dat ik enkele vraagjes heb waar noch de search, noch google me een deftig antwoord op konden geven...
  • voor het modelleren van architectuur (huisjes buiten en binnen dus), wat is er beter: in autocad tekenen en dan linken in viz/max, of rechtstreeks alles tekenen in viz/max? :9
  • zijn er goeie tutorials/boeken die het belichten, texturing en rendering van specifiek architectuur bespreken? alles wat ik tegenkom is meer figuren of auto-onderdelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk tijdelijk weer internet op één van de pc's hier in huis. Daar stonden nog wat renders op, waaronder een projectje van een Chrysler die ik waarschijnlijk nooit af maak.
Zelf maak ik altijd eerst de grote basisvorm van de auto en voeg dan detail toe. Nu ben ik gedeelte voor gedeelte begonnen, en ik vind dat lekker werken :)

Grill is tijdelijk, wielen zijn placeholders.
Afbeeldingslocatie: http://xs308.xs.to/xs308/06426/cruiserrender2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaaah een PT Cruiser! Maakt dan een Multivla :9

Nu ff serieus: Hij ziet er goed gemodeld uit. Post anders eens een render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een week ploeteren met blender 2.34 3d ben ik gaan beginnen met mijn eerste project een auto modeleren. een nissan skyline om precies te zijn. de auto lijkt meer op een bmw maarja het is de eeste.
P.S.dit klinkt noob maar hoe kan ik een plaatje toe voegen zonder een URL in te typen want het staat niet op een sito of zo . al vast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
hier een updatetje vd keuken, met 4x zo hoge settings voor de area shadow, oftewel de korreligheid is er nu redelijk uit :) Bovendien heb ik 2 matte glazen duertjes toegevoegd. Wel mooi hoe makklijk dit kan met vray (dit hele project is vooral een vray experiment)
Het duurde dik een uur om te renderen. Achter de wijnglazen heb ik twee verticale lampen geplaatst (2 planes met een vray light material, geniaal dat ze zo'n material hebben gemaakt), alleen ik was iets te enthousiast met de intensiteit ervan ;)
C&C welkom

[ Voor 13% gewijzigd door Menesis op 21-10-2006 19:45 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:44:
hier een updatetje vd keuken, met 4x zo hoge settings voor de area shadow, oftewel de korreligheid is er nu redelijk uit :) Bovendien heb ik 2 matte glazen duertjes toegevoegd. Wel mooi hoe makklijk dit kan met vray (dit hele project is vooral een vray experiment)
Het duurde dik een uur om te renderen. Achter de wijnglazen heb ik twee verticale lampen geplaatst (2 planes met een vray light material, geniaal dat ze zo'n material hebben gemaakt), alleen ik was iets te enthousiast met de intensiteit ervan ;)
C&C welkom
ziet er geil uit man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester, kan je misschien je V-Ray matlib nog een keer posten? Die van mij doet het niet en kan de link niet meer vinden om hem opnieuw te downloaden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:55:
Chester, kan je misschien je V-Ray matlib nog een keer posten? Die van mij doet het niet en kan de link niet meer vinden om hem opnieuw te downloaden :P .
Als je heel even had gezocht op matlib in dit topic. Dan had je het gevonden.
Maar alsnog, als het van Chester mag, anders edit ik deze post.
Hier is CHESTER'S matlib.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Ik heb een opdracht gekregen om een luxe rubberboot te ontwerpen, dus ik ben ff aan de slag gegaan en dit is het geworden:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/2/13k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/2/14k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/2/15k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/2/16k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/2/17k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/2/18k.jpg
Gerenderd met de nieuwe MentalRay. Moet alleen nog ff kijken hoe ik de ruis uit de schaduw krijg. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy moly, jij verdient hier ook je boterham mee?
Prachtig werk. Mag ik misschien een deel van de wire zien? Dit werk inspireerd me echt enorm om zelf ook wat moois te bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
robin222 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:05:
Ik heb een opdracht gekregen om een luxe rubberboot te ontwerpen, dus ik ben ff aan de slag gegaan en dit is het geworden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gerenderd met de nieuwe MentalRay. Moet alleen nog ff kijken hoe ik de ruis uit de schaduw krijg. Iemand een idee?
Geweldig! _/-\o_
Laat inderdaad eens een wire zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die matlib die nu van chester online staat werkt iig niet in max7 jammergenoeg krijg een error en dan een melding dat ie em gedeeltelijk in gaat laden maar er verschijnen wel 0 materials in het window :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:28:
Holy moly, jij verdient hier ook je boterham mee?
Prachtig werk. Mag ik misschien een deel van de wire zien? Dit werk inspireerd me echt enorm om zelf ook wat moois te bouwen!
Thnx :) Dit is het eerste ontwerp dat ik ook echt verkoop, voor de rest maak ik alleen maar visualisatie's en dat doe ik inderdaad voor een boterham :)
-DG- schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:32:
[...]

Geweldig! _/-\o_
Laat inderdaad eens een wire zien. :)
Thank u.

Wires zijn wel een beetje klote maar dat maakt voor mij in ieder geval niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/2/19k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/2/20k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/2/21k.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door FreezingPixels op 22-10-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:33:
Die matlib die nu van chester online staat werkt iig niet in max7 jammergenoeg krijg een error en dan een melding dat ie em gedeeltelijk in gaat laden maar er verschijnen wel 0 materials in het window :(
Die is gemaakt in max8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Promy schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:20:
  • voor het modelleren van architectuur (huisjes buiten en binnen dus), wat is er beter: in autocad tekenen en dan linken in viz/max, of rechtstreeks alles tekenen in viz/max? :9
  • zijn er goeie tutorials/boeken die het belichten, texturing en rendering van specifiek architectuur bespreken? alles wat ik tegenkom is meer figuren of auto-onderdelen :?
Zelf model ik alles in autocad omdat je meestal al plattegronden en gevels daar ook hebt. Denk dat autocad mbt exacte maatvoering wat beter is t.o.v. max/viz. Kan het ook mis hebben want ik heb zelf nog nooit in max/viz een model gemaakt. Het uiteindelijke model kun daarna in viz/max renderen.
Tegenwoordig gebruik ik ook veel sketchup wat ideaal is bij concept/ontwerp werk.
Render maak ik meestal in Artlantis (goede koppeling met Sketchup en een makkelijk onder de knie te krijgen programma)

Voor tutorials/tips moet je eens kijken in de diverse forums van bovengenoemde programma's (sketchup, artlantis), hier komen een hoop handige tips voorbij.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
@robin: Wauw, klinkt goed een hele boot ontwerpen! :D Maar vanuit m'n studie weet ik dat alleen het uiterlijk ontwerpen maar een klein deel van het hele verhaal is, werk jij zeg maar ook de technische kant uit? En in hoeverre hou je rekening met wat mogelijk is qua productie etc in je ontwerp?
Qua 3d render ziet het er iig goed uit!
Ow nog een tip vanuit m'n studie :P Ze zeggen hier altijd dat je een soort referentie in je plaatjes moet stoppen wat betreft afmetingen. Een persoon ofzo in dit geval. Beetje lastig om dan dezelfde kwaliteit te halen misschien maar je zou kunnen overwegen om 1 goed model voor bij al je boten te gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Menesis op 22-10-2006 13:55 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
robin222 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:44:
[...]

Thnx :) Dit is het eerste ontwerp dat ik ook echt verkoop, voor de rest maak ik alleen maar visualisatie's en dat doe ik inderdaad voor een boterham :)

[...]

Thank u.

Wires zijn wel een beetje klote maar dat maakt voor mij in ieder geval niet uit.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe komt het dat sommige poly's rond lijken te gaan? :P Zoals in die boog over de boot heen (geen idee hoe zo'n ding heet ;) ) en dat glas.
En hoe heb je die ronde ijzeren buizen gedaan, met splines en dan dikker maken zegmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
-DG- schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:55:
[...]

Hoe komt het dat sommige poly's rond lijken te gaan? :P Zoals in die boog over de boot heen (geen idee hoe zo'n ding heet ;) ) en dat glas.
En hoe heb je die ronde ijzeren buizen gedaan, met splines en dan dikker maken zegmaar?
De 'ronde' poly's komen doordat de meshsmooth nog aanstaat. En de buis is denk ik een spline gebruiken met follow path oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Menesis schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:53:
@robin: Wauw, klinkt goed een hele boot ontwerpen! :D Maar vanuit m'n studie weet ik dat alleen het uiterlijk ontwerpen maar een klein deel van het hele verhaal is, werk jij zeg maar ook de technische kant uit? En in hoeverre hou je rekening met wat mogelijk is qua productie etc in je ontwerp?
Qua 3d render ziet het er iig goed uit!
Ow nog een tip vanuit m'n studie :P Ze zeggen hier altijd dat je een soort referentie in je plaatjes moet stoppen wat betreft afmetingen. Een persoon ofzo in dit geval. Beetje lastig om dan dezelfde kwaliteit te halen misschien maar je zou kunnen overwegen om 1 goed model voor bij al je boten te gebruiken.
Ik snap je, ze hebben mij alleen gevraagd om het 1e concept te bedenken. Daar waren ze te vreden mee en nu gaan hun t technische verhaal doen en dan moet ik het model weer aanpassen. En misschien nog in autocad uitwerken enzo. Ik heb hier verder ook geen opleiding in, ik heb alleen een hoop ervaring met boten tekenen en af en toe maak ik eens een ontwerpje.

Edit: De romp is al van een bestaand model dat ze verkopen, ze willen alleen een luxe versie nog hebben. Mijn opdracht was alleen om dan een luxe versie te ontwerpen op de romp die ze al hebben. Dus daar komt verder geen technisch verhaal meer bij kijken. Voor de rest weet ik ook niet hoe het nu allemaal verder gaat.

Dat mannetje is een goed id maar dat ga ik niet bij dit model doen omdat ik nooit een mannentje kan maken die er echt goed uitziet.
-DG- schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:55:
[...]

Bij turbosmooth (ik weet niet of het bij meshsmooth ook kan) kan je Isoline Display aan vinken en dan krijg je een versimpelde versie van je turbo smooth. Dan zit je niet met 40k lijntjes in je viewport.

Die buizen heb ik indd met een spline gedaan en dan dikker gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door FreezingPixels op 22-10-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin222 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:05:

Helemaal geweldig dit, ik heb zelf ook een rib (rubberboten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik zou zeker weten de stoelen veranderen, zulke stoelen horen niet op een rib ook niet op een luxe rib.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:54:
Maar ik zou zeker weten de stoelen veranderen, zulke stoelen horen niet op een rib ook niet op een luxe rib.
reden?

Ik vind het wel mooi staan. Alleen lijken me de armleuningen niet helemaal chill omdat ze schuin omhoog lopen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
robin222 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:06:

[...]

Bij turbosmooth (ik weet niet of het bij meshsmooth ook kan) kan je Isoline Display aan vinken en dan krijg je een versimpelde versie van je turbo smooth. Dan zit je niet met 40k lijntjes in je viewport.

Die buizen heb ik indd met een spline gedaan en dan dikker gemaakt.
Oke die kende ik nog niet. Werkt inderdaad wel handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:54:
Deze stoelen had ik nog ergens liggen dus die kon ik er snel instoppen. Moet nog ff kijken of ik daar wat andere stoelen voor kan versieren, het idee van de stoelen blijft er wel in zitten.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.