Misschien kan je de tekst-texture nog een beetje bewerken met Photoshop, zodat deze wat ouder en meer versleten lijkt?
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Zwarte kraai dus
Hier eventueel nog wat referentie materiaal
http://www.birdpix.nl/alb...te+Kraai&personal_album=1
Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...
Een tip. Wanneer je geen zin hebt om een screenshot te nemen via de Print-Screen--->Paste-In-Paint/Photoshop manier, kun je gemakkelijk een screenshot nemen van je geactiveerde viewport door naar Tools---> Grab Viewport... te gaan. Een label geven hoeft niet wanneer 3dsmax erom vraagt.Juggernaut schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:31:
Ik ben bezig met het platte dak van m'n woning en geen uren bezig te zijn met het modelen van de bewerkelijke houten dakrand heb ik hem als dwg geexporteerd en weer geimporteerd in max. Werkt allemaal als een tierelier \o/ maar als ik loft gebruik draait het het ding om zodat ie plat komt te liggen.
rechts het origineel, links het resultaat
[afbeelding]
zal wel weer een knullig klein knopje of vinkje of trucje zijn maar ik volg het niet
@gladiool. kan de het path wel draaien maar de shape niet
Ikzelf ben iets meer als een week geleden begonnen met een karakter, hopelijk is ie over een weekje klaar.
woei thnx voor de tipYanik schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:26:
[...]
Een tip. Wanneer je geen zin hebt om een screenshot te nemen via de Print-Screen--->Paste-In-Paint/Photoshop manier, kun je gemakkelijk een screenshot nemen van je geactiveerde viewport door naar Tools---> Grab Viewport... te gaan. Een label geven hoeft niet wanneer 3dsmax erom vraagt.
Ikzelf ben iets meer als een week geleden begonnen met een karakter, hopelijk is ie over een weekje klaar.
Ik heb in mijn scene maarliefst één camera hangen. De enige camera die er is. Wanneer ik even naar camera view switch, kijk ik echter vanuit het perspectief van een andere camera!
Deze tweede camera is niet als object aanwezig in mijn scene. Ik heb elke laag gecontroleerd.
Dit probleem is nog niet zo erg en makkelijk te verhelpen door mijn échte camera als active camera in te stellen doormiddel van ctrl-num0
Dit heb ik dan ook gedaan, en bovenstaande verschijnselen treden nu ook niet meer op.
Alles goed en wel dus? Was het maar zo.
Nu is mijn 'echte' camera dus active camera, maar als ik begin met renderen, wordt het beeld gerendered vanuit het perspectief van die andere camera die er niet is!

Er is geen mogelijkheid dat ik die camera kan deleten, aangezien hij er niet is. Het is geen object, alleen maar een POV.
Het meest vreemde is wel dat ik een uur geleden nog gewoon de scene kon renderen met mijn 'echte' camera, die ik dus wel kan verplaatsen, instellen, weetikveel.
Als iemand hier een oplossing voor heeft (manier om probleem te omzeilen of op te lossen) en bereid is om die met mij te delen:
(ik doe mee met de 3D-contest, dus hoe sneller het is opgelost, deste beter!)
edit:
Dit probleem komt uitgerekend alleen voor bij mijn contest-scene. Mijn andere bestanden hebben er geen last van.
[ Voor 7% gewijzigd door Duesenberg J op 26-09-2006 23:04 ]
Anoniem: 177552
ik ben niet meer zo into photoshop maar misschien dat ik er in een verloren uurtje nog wel eens naar kijklink0007 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:00:
@ mr.mark: Ziet er al een stuk strakker uit!
Misschien kan je de tekst-texture nog een beetje bewerken met Photoshop, zodat deze wat ouder en meer versleten lijkt?
ik had al een bumpmap op de ring gezet om het wat minder 'netjes' te krijgen en wat realistischer.
ik ben iig tevreden over het resultaat. ik laat het hierbij. wat julie ook zeggen
heb totaal geen verstand van blender. Maar kan je geen nieuwe scene openen, en daarin je probleem scene importeren? Geen oplossing, wel een work-around.Duesenberg J schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:53:
edit:
Dit probleem komt uitgerekend alleen voor bij mijn contest-scene. Mijn andere bestanden hebben er geen last van.
[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 26-09-2006 23:15 ]
Anoniem: 105830
Ik heb wel een idee maar kan zo snel even niet precies zeggen wat het probleem is (moet nu gaan slapen), maar als je je .blend-bestandje op kan sturen naarDuesenberg J schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:53:
OK, ik heb nu met blender het volgende probleem: (dit keer iets vervelender dan de vorige keer)
Vermeld er dan svp ook even bij welke versie van Blender je gebruikt (de laatste, een oudere of misschien cvs?).
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 26-09-2006 23:59 ]
tnx, bestandje komt eraan, inclusief versievermeldingAnoniem: 105830 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:59:
[...]
Ik heb wel een idee maar kan zo snel even niet precies zeggen wat het probleem is (moet nu gaan slapen), maar als je je .blend-bestandje op kan sturen naar [afbeelding] wil ik er morgenochtend vroeg wel even naar kijken hoor
Vermeld er dan svp ook even bij welke versie van Blender je gebruikt (de laatste, een oudere of misschien cvs?).
ik heb het probleem inmiddels al opgelost door de vorm al in de dwg te kantelen. 3ds max zet hem dan weer goed bij de loft. Lekker low tech oplossing weerJuggernaut schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:31:
Ik ben bezig met het platte dak van m'n woning en geen uren bezig te zijn met het modelen van de bewerkelijke houten dakrand heb ik hem als dwg geexporteerd en weer geimporteerd in max. Werkt allemaal als een tierelier \o/ maar als ik loft gebruik draait het het ding om zodat ie plat komt te liggen.
rechts het origineel, links het resultaat
[afbeelding]
zal wel weer een knullig klein knopje of vinkje of trucje zijn maar ik volg het niet
@gladiool. kan de het path wel draaien maar de shape niet
Ik ben op zich ook wel benieuwd hoe dit zit, zou je het s.v.p. ook naar mij kunnen mailen? (skinny [at] chello [punt] nl)Duesenberg J schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:51:
[...]
tnx, bestandje komt eraan, inclusief versievermelding
Ik heb al wel wat gezocht maar nog niet het probleem kunnen nabootsen of oplossen.
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
De echte camera selecteren en actief maken (ctrl+num0) heeft op de een of andere manier ook het probleem van de camerea bij het renderen opgelost.
Dat probleem is dus opgelost, heb het meteen gesaved in een nieuw bestand.
Ik heb nu nog wel een vage material (rood.001) die niet weg wil, terwijl het niet gebruikt wordt. Op de een of andere manier geeft hij aan dat de material nog steeds wordt gebruikt.
Misschien weet iemand hier toevallig ook een oplossing voor?
zoniet is het niet zo erg.
@ ZipoBibrok5-108:
Ik zal het bestand waar het probleem nog wel voorkomt ook even naar jou sturen.
Zit geen interieur in, heb ik nu ook echt geen zin in om te maken.
Hier zijn high-res (1920x1200) renders: http://www.subzeuz.nl/3d/Evo8/Varis/final

SuB-ZeuZ schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:52:
Hier wat "final" renders van mijn Mitsubishi Lancer Evo VIII (met Varis bodykit).
Hier zijn high-res (1920x1200) renders: http://www.subzeuz.nl/3d/Evo8/Varis/final
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 157420
1 opmerking: Je uitlaat lijkt niet helemaal goed gesmooth'ed
Die heeft een paar hoekjes op pic 55.
Verder erg knap werk!
Techno>Music
Super! Hoeveel tijd zit daar wel niet in om tot zo'n resultaat te komen?SuB-ZeuZ schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:52:
Hier wat "final" renders van mijn Mitsubishi Lancer Evo VIII (met Varis bodykit).
- Die knik in de lijn die eroverheen loopt, is dat een meshfout? Misschien hoort het bij de bodykit maar in dat geval vind ik het gewoon niet mooi
- Het lijkt wel alsof de deuren en sideskirts een andere material hebben dan de rest van de auto. Iets meer glossiness, en veel meer reflectie. Het zou er ook aan kunnen liggen dat je raytraced shadows hebt gebruikt, met alleen een plane onder de auto als 'omgeving'.
Zoals al eerder werd vermeld kon je dat ook gewoon met de loft doen door de shape te draaienJuggernaut schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:09:
[...]
ik heb het probleem inmiddels al opgelost door de vorm al in de dwg te kantelen. 3ds max zet hem dan weer goed bij de loft. Lekker low tech oplossing weer![]()
![]()
sweep werkt in principe hetzelfde en heeft alleen wat meer en makklijkere functies.
Maar verder erg overtuigende beelden!!! Super!
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
alleen kon ik de shape dus niet draaien zoals een stukje naar boven ook al staat.Plint schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:38:
[...]
Zoals al eerder werd vermeld kon je dat ook gewoon met de loft doen door de shape te draaien![]()
sweep werkt in principe hetzelfde en heeft alleen wat meer en makklijkere functies.
Kan wel maar dan moet je eerst de shape selecteren in de loft (die kan je herkennen aan een gekleurde rand zo uit mijn hoofd) als je die selecteerd kan je gewoon draaien of verplaatsen.Juggernaut schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:42:
[...]
alleen kon ik de shape dus niet draaien zoals een stukje naar boven ook al staat.
tis alweer een tijdje geleden dat ik met 3d ben bezig geweest en heb dus ook al een tijdje niets meer gepost. Het is nu echter voor school nodig dus ik ben weer aan de slag gegaan. Helaas loop ik gelijk tegen m'n eerste probleem aan:

de reflecties aan de binnenkant van de pan worden 10x weerspiegelt door vray maar daardoor ontstaan er een hoop artifacts wat erg onrealistisch lijkt. Heeft iemand een idee of er een instelling binnen vray is dat dit verschijnsel kan verhelpen?
alsvast bedankt
De alpha map lijkt in eerste instantie goed te zijn, maar blijkbaar gaat er ergens iets mis. De onerkant van 1 van de vleugels is semi transparant, en ook de buik lijkt semi transparant te zijn. Zeer vreemd, want het wit is wit, het zwart is zwart. Ook vreemd is, dat de ene vleugel wel het probleem heeft, en de andere niet, terwijl ze dezelfde texture coordinaten delen. In maya zelf wordt dit effect nog verder versterkt, dus het lijkt iets met de alpha map te zijn, maar wat
probleem:

alpha map

Probeer je ondergrond wat minder te laten reflecteren, dan is het al een stuk beter. En probeer wat meer nadruk te leggen op de grote lijnen van het vliegtuig.Chubbchubb schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:28:
B747-400, ik moest vleugelafmetingen weten. Dus heb k maar een bouwtekening van Boeing genomen en toen k toch bezig was alles maar verder afgetekend
[afbeelding]Is gemaakt mbv rhino3d en er ook in gerenderd. Misschien niet zoals die evo hierboven maar ben er wel trots op.
• Ik heb daar geen kaas van gegeten
• Rhino is niet meteen het beste programma daarvoor (en zeker niet om te renderen)
• Heb k totaal geen tijd voor
wel nog wat renders gemaakt, misschien is t zo wat beter:

Powered by: blond bier
Volgens mij ben je tegen een bug aangelopenDuesenberg J schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:40:
Ik vind het heel erg vreemd, maar toen ik net het programma opstartte, werd weer de camera-die-er-niet-is gebruikt, ook in camera view.
De echte camera selecteren en actief maken (ctrl+num0) heeft op de een of andere manier ook het probleem van de camerea bij het renderen opgelost.
Als je trouwens nog eens last hebt van dit soort dingen kun je ook eens de datablock browser gebruiken (een 'hidden feature') door Shift+F4 in te toetsen.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

het is natuurlijk nog heel erg pril en heb er pas een half uur op gezeten, maar de hele Xbox360 controller lijkt me best een moeilijke opgave (mijn computer freakt nu al bijna uit... not to mention my Blender-skills
Na wat zoekwerk over dit fenomeen, bleek er icm de engine en het PCX formaat de oplossing te zijn. Alleen toen ik een PCX bestand en het model aan mijn coder gaf, zat er weer geen alphakanaal in de PCX, ik neem dus aan dat je dat alpha kanaal dan apart in moet laden
[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 28-09-2006 23:21 ]
Het ziet er al stukken beter uit, als je het simpel wilt houden en het model alleen als een soort referentie gebruikt kun je denk ik het beste een clay texture toepassen. Misschien is een beetje shaduw ook niet slecht om wat meer diepte in het geheel te krijgen.Chubbchubb schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:38:
Met nadruk op grote lijnen, bedoel je daarmee textures? Zoals bvb een lijn van voor naar achter? Dat kan op zich wel, maar eigenlijk probeer ik het wireframe zo simpel mogelijk te houden om snel dimensies ed. op te vragen. Hier is nog een lijstje met mogelijke excuses om niet aan textures te beginnen:
• Ik heb daar geen kaas van gegeten
• Rhino is niet meteen het beste programma daarvoor (en zeker niet om te renderen)
• Heb k totaal geen tijd voor
wel nog wat renders gemaakt, misschien is t zo wat beter:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar je bent goed op weg.
Op wat voor manier modeleer je de controller? Het lijkt er een beetje op dat je op het verkeerde pad zit om hem mooi na te maken. Je hebt zeker eerst het bovenaanzicht getekend en toen extrude gedaan?link0007 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:58:
hier is een WIP van mijn kant:
[afbeelding]
het is natuurlijk nog heel erg pril en heb er pas een half uur op gezeten, maar de hele Xbox360 controller lijkt me best een moeilijke opgave (mijn computer freakt nu al bijna uit... not to mention my Blender-skills)
En je computer moet zoiets makkelijk trekken. Zelfs op een pentiumpro180 heb ik ingewikkeldere dingen gemaakt
Misschien heb je ergens een instelling verkeerd waardoor je veel te veel poly hebt.
[ Voor 14% gewijzigd door Menesis op 29-09-2006 09:29 ]
Mixed Reality dev

c&c welkom
Anoniem: 91469
wat meer subdivsJoenes schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:50:
Ik heb het probleem van de oneindige weerspiegeling in de pan nog niet helemaal opgelost, kheb alleen de glossiness wat lager gezet zodat de fouten minder goed zichtbaar zijn. Een andere camera hoek wil ook wel eens helpen:
[afbeelding]
c&c welkom
Een instelling verkeerd? Ik heb inderdaad gewoon het boven-aanzicht overgetrokken, maar er komen nog mooie krommingen enzo overheen... eerst moest ik een frame hebben natuurlijk. Ik draai op een 433Mhz K6, 170MB ram, en een 8mb on-board VGA, dat is dus niet genoeg voor "ingewikkelde" vormen als een controller, zo schijnt. (het loopt wel, alleen best een grote lag, en grote rendertijd)Menesis schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:28:
[...]
Op wat voor manier modeleer je de controller? Het lijkt er een beetje op dat je op het verkeerde pad zit om hem mooi na te maken. Je hebt zeker eerst het bovenaanzicht getekend en toen extrude gedaan?
En je computer moet zoiets makkelijk trekken. Zelfs op een pentiumpro180 heb ik ingewikkeldere dingen gemaakt
Misschien heb je ergens een instelling verkeerd waardoor je veel te veel poly hebt.
maar de poly-count is inderdaad redelijk groot, maar ik heb liever veel polygons in het begin, zodat ik later nog kan kijken of het te veel is, dan dat ik later erachter kom dat ik te weinig poly's heb, en dan niet meer goed verder kan
Je kunt veeeeel makkelijker later polys toevoegen dan verwijderen.link0007 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:34:
[...]
Een instelling verkeerd? Ik heb inderdaad gewoon het boven-aanzicht overgetrokken, maar er komen nog mooie krommingen enzo overheen... eerst moest ik een frame hebben natuurlijk. Ik draai op een 433Mhz K6, 170MB ram, en een 8mb on-board VGA, dat is dus niet genoeg voor "ingewikkelde" vormen als een controller, zo schijnt. (het loopt wel, alleen best een grote lag, en grote rendertijd)
maar de poly-count is inderdaad redelijk groot, maar ik heb liever veel polygons in het begin, zodat ik later nog kan kijken of het te veel is, dan dat ik later erachter kom dat ik te weinig poly's heb, en dan niet meer goed verder kan
Door middel van smooth kun je van een zeshoek al een perfecte cirkel maken, dus je gebruikt echt serieus veeeeeeel te veel poly's. Op deze manier kun je later helemaal niks meer veranderen aan de vorm, ook chamfers worden dan heel moeilijk.
Nog een voordeel van minder polys gebruiken is dat je pc het dan veel langer volhoudt. Ik heb zelf ook (veel te lang) op een k6 3d dingen gedaan en dat ging opzich prima, zolang je maar niet overdreven veel poly's gebruikt en alleen smooth met de renders gebruikt.
Ik weet zeker dat jou pc "genoeg" is voor een controller is die ingewikkelder is, maar goed gemodelleerd.
[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 29-09-2006 16:10 ]
http://www.pureownage.eu/nsx-r/nsx-r-4.jpg
http://www.pureownage.eu/nsx-r/nsx-r-7.jpg
voor wire geinteresseeerde:
http://www.pureownage.eu/nsx-r/nsx-r-wire3.jpg
http://www.pureownage.eu/nsx-r/nsx-r-wire4.jpg
http://www.pureownage.eu/nsx-r/nsx-r-wire5.jpg
http://www.pureownage.eu/nsx-r/nsx-r-wire6.jpg
C&C
1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen
Kan het zijn dat je material van je pan zelf gigantisch reflect ?Joenes schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:35:
lo allemaal,
tis alweer een tijdje geleden dat ik met 3d ben bezig geweest en heb dus ook al een tijdje niets meer gepost. Het is nu echter voor school nodig dus ik ben weer aan de slag gegaan. Helaas loop ik gelijk tegen m'n eerste probleem aan:
[afbeelding]
de reflecties aan de binnenkant van de pan worden 10x weerspiegelt door vray maar daardoor ontstaan er een hoop artifacts wat erg onrealistisch lijkt. Heeft iemand een idee of er een instelling binnen vray is dat dit verschijnsel kan verhelpen?
alsvast bedankt
dat + het glas met ior geef inderdaad dan een vervelende spiegel op spiegel idee..
zal eens zo kijken in max voor je
edit:
de vraag is wat wil je bereiken ? moet hij nog wel reflecten of gewoon minder ?
[ Voor 4% gewijzigd door Silent Hunter op 29-09-2006 20:50 ]
1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen
ik was bezig om een bumper te maken, so far so good, gaat best aardig, maar toen wilde ik lampen maken.
na een flinke zoektocht een (zo te zien) aardig resultaat gekregen.
ik maak er nog 3 bij (nog een koplamp, en 2 mistlampen).
iedere poging om te renderen mislukt nu
memory allocation error, geeft vray.
heb 1gb intern, en 1.5gb virtueel.
als ik 3 lampen uitzet, lukt het renderen zonder problemen, en zet ik caustic uit, ook geen probleem.
nu nog eens verder zoeken hoe ik wel 4 brandende lampen kan krijgen.
Ok, dan kun je inderdaad niet helemaal los gaan. Maar alsnog zou ik anders beginnen de volgende keer. Je kan denk ik beter met een blokje of zelfs 1 enkel polygon polygon beginnen waarmee je de ruwe vorm namaakt. Op de plekken die meer gehoekt moeten zijn moet je zorgen dat je meer poly's hebt dan bij de plattere vlakken. Vervolgens gooi je er een meshsmooth modifier op. En ik weet niet hoe dat met blender zit maar met 3ds max kun je zeggen dat je model tijdens het renderen meer polys heeft (dus mooier, gladder) dan in je viewpoort (zo blijft de boel bestuurbaar).-DG- schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:08:
[...]
Je kunt veeeeel makkelijker later polys toevoegen dan verwijderen.
Door middel van smooth kun je van een zeshoek al een perfecte cirkel maken, dus je gebruikt echt serieus veeeeeeel te veel poly's. Op deze manier kun je later helemaal niks meer veranderen aan de vorm, ook chamfers worden dan heel moeilijk.
Nog een voordeel van minder polys gebruiken is dat je pc het dan veel langer volhoudt. Ik heb zelf ook (veel te lang) op een k6 3d dingen gedaan en dat ging opzich prima, zolang je maar niet overdreven veel poly's gebruikt en alleen smooth met de renders gebruikt.
Ik weet zeker dat jou pc "genoeg" is voor een controller is die ingewikkelder is, maar goed gemodelleerd.
Misschien moet je een modeling tutorial doen
Mixed Reality dev
Er zijn zóveel verschillende manieren, nurbs, spline, box-modelling allemaal mogelijkheden met zijn voor en nadelen.Thrilled schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 21:24:
Kunnen jullie even simpel uitleggen hoe je het makkelijkste een auto moddeled? ik heb die complete video tutorial gedownload van zo'n engelse gozer, die maakt 1 kleine plane, en dan edit>conv poly en dan steeds uitbreiden.. maar ik neem aan dat dit niet de enige manier is?
begin hier eens mee zou ik zeggen:
http://www.pureownage.eu/...elling_a_car_byliontr.pdf
@Nick_haak:
Maak er eens instances van als je ze gekopieerd hebt.
dan neemt ie niet opnieuw geheugen in gebeslag namelijk maar "dupliceert" hij het gewoon zonder het opnieuw aan te maken. Misschien dat dit helpt.
Anoniem: 147183
[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 147183 op 29-09-2006 23:22 ]
Anoniem: 91644
Zou je misschien een tutorial kunnen maken van de materials 9(+ enviroment/belichting)? t ziet er erg goed uit namelijk!SuB-ZeuZ schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
thnxSilent Hunter schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:37:
Maak er eens instances van als je ze gekopieerd hebt.
dan neemt ie niet opnieuw geheugen in gebeslag namelijk maar "dupliceert" hij het gewoon zonder het opnieuw aan te maken. Misschien dat dit helpt.
heb het geprobeerd, dat heeft het probleem niet opgelost, maar heb het wel voor elkaar nu.
ik heb een beetje lopen zoeken op het internet, en kwam deze interessante site tegen:
http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/
daar zag ik het onderwerp caustics, en ik besloot om wat met die settings te gaan spelen, het ging tenslotte fout bij de caustics photon map....
wat zie ik: bij al m'n lampen (4x omni light), zie ik 1500 staan, voor de subdivs.
alle 4 op 750 gezet, en het werkt nu wel
nu nog wat rommelen met het glas voor de lampen.
die instance truc komt vast nog wel eens van pas, nooit geweten dat ie dan maar 1x geladen wordt....
Probeer eens een andere hoek, en een iets hogere resolutie?
als er iets fout is kun je gewoon truggaan en t aanpassen, alles past zich mee aan. ik moet nu dan wel weer vanaf t begin beginnen met leren, maar dat heb k dr wel voor over
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
hoek maakt vrij weinig uit, komt omdat je geen referentie in de render hebt qua grootte, de achtergrond kan net zo goed een keukenvloer zijn.Bozozo schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:43:
Onder deze hoek lijken het wel speelgoedautootjes.
Probeer eens een andere hoek, en een iets hogere resolutie?

http://img139.imageshack.us/img139/8006/holygranadeel8.jpg
beetje verneukt gras maar wel zelf uitgevonde
als je niet weet wat er in het verneukte gras ligt mag je wel een heel snel worms gaan spele XD
me gras gaat ook niet beter worden todat me nieuwe pc binne is. moet het nu nog maar even met een matrox millennium g450 dualhead doen
@martijntjuh: heej, ik kan me herinderen dat ik "vroegah" zo'n bandweerwagen in me kast had staan
keep up the good work

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
En voor je viewpoorts zijn altijd wel trucjes om het simpel te houden voor je videokaart
Mixed Reality dev
Grappig gemaakt, maar als jij denkt dat die oorspronkelijk uit Worms komt, dan mag je wel heel snel "Monty python and the Holy Grail" gaan kijken. Ni!Borgoth schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 23:14:
en weer een rendertje van mij
[afbeelding]
http://img139.imageshack.us/img139/8006/holygranadeel8.jpg
beetje verneukt gras maar wel zelf uitgevonde(wil je weten hoe vraag het maar
)
als je niet weet wat er in het verneukte gras ligt mag je wel een heel snel worms gaan spele XD
spoiler:heilige handgranaad / holy granade
[knip]
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
idd, geweldige film!ZipoBibrok5-108 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:28:
[...]
Grappig gemaakt, maar als jij denkt dat die oorspronkelijk uit Worms komt, dan mag je wel heel snel "Monty python and the Holy Grail" gaan kijken. Ni!
Ik vind hem persoonlijk een beetje kaal. Ook in Worms is het meer dan een bol met een kruis erop.
Anoniem: 163535
met deze brandweer auto kun je wel mee doen aan de [3d] speelgoed contestAnoniem: 179458 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:20:
[afbeelding]
low poly brandweerwagen gemaakt voor een modificatie waar ik mee bezig ben
dit voertuig staat in kampen ( 30-631 )
gemaakt in: Cinema 4D
screenshot in: emergency 4
echte voertuig:
[afbeelding]
graag wil ik jullie mening hierover
Mvg Martijn
Dan moet ie wel minstens 1 WIP posten. Als ie die niet heeft is het jammer, maar dan kan ie volgens mij niet meedoenAnoniem: 163535 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:56:
[...]
met deze brandweer auto kun je wel mee doen aan de [3d] speelgoed contest
Bovendien kan het best zijn dat hij er al 2 jaar (ik noem maar zomaar iets) mee bezig is, dus veel langer dan voor de contest mogelijk is
[ Voor 18% gewijzigd door Duesenberg J op 01-10-2006 15:58 ]
de laatste keer dat ik 3d studio max opstarte en een editable poly aanklikte werden de vertex's opeens veel kleiner getoont. Weet iemand hoe j dat kan veranderen??
alvast bedankt
Customize->preference->viewport... en dan dot size op 2 zetten. Bedoel je dit?Luukieeee schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:02:
hallo,
de laatste keer dat ik 3d studio max opstarte en een editable poly aanklikte werden de vertex's opeens veel kleiner getoont. Weet iemand hoe j dat kan veranderen??
alvast bedankt
hartstikke bedankt
dat weet ik wel, maar als ik het mooier probeer te maken crasht me pc. wat natuurlijk niet de bedoeling isMenesis schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 10:15:
Ehm, de videokaart maakt niets uit bij het renderen he
En voor je viewpoorts zijn altijd wel trucjes om het simpel te houden voor je videokaart
Anoniem: 179458
Anoniem: 163535 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:56:
[...]
met deze brandweer auto kun je wel mee doen aan de [3d] speelgoed contest
een paar jaar lijkt me sterk...Duesenberg J schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:57:
[...]
Dan moet ie wel minstens 1 WIP posten. Als ie die niet heeft is het jammer, maar dan kan ie volgens mij niet meedoen
Bovendien kan het best zijn dat hij er al 2 jaar (ik noem maar zomaar iets) mee bezig is, dus veel langer dan voor de contest mogelijk is
4 uur was genoeg...
en ik heb vast nog wel een wipje liggen...
weet ik, er staat ook bij: "ik zeg maar iets". Dat 2 jaar was slechts om aan te geven dat het mogelijk is dat je er al veel langer mee bezig bent dan dat de contest duurt.Anoniem: 179458 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:12:
[...]
[...]
een paar jaar lijkt me sterk...
4 uur was genoeg...
en ik heb vast nog wel een wipje liggen...
Verder zie ik in je clay en wire die je in het 3D-Contest0topic hebt gepost dat het 'middelpunt' van de brandweerwagen helemaal aan de zijkant zit. Ik weet niet of het spel waarvoor je het oorspronkelijk hebt gemaakt daar iets mee doet, maar het zou kunnen dat je daardoor erg vreemde resultaten krijgt bij het bochten maken.
Anoniem: 179458
In Max heb je ook layers en modifier stacks.DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:35:
sinds gistere maya op mn laptop. 1 ding vind ik toch wel erg handig in vergelijking tot max, die layers.
als er iets fout is kun je gewoon truggaan en t aanpassen, alles past zich mee aan. ik moet nu dan wel weer vanaf t begin beginnen met leren, maar dat heb k dr wel voor over
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
En ja, ik weet dat er al cd's etc te verkrijgen zijn maar lang niet iedereen heeft zin om hiervoor te betalen.
Dit is ook niet alleen voor de mensen die het zelf kunnen, maar voor de mensen die dit nog niet zo goed kunnen.Schuey schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:16:
en dan heeft iedereen exact dezelfde matertialen? lekker saai, maak ze gewoon zelf
Hier kan toch ook toelichting bij hoe dit gemaakt is.Borgoth schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:56:
jah en als je ze kant en klaar van een cd of database haalt leer je het nooit
http://www.cgtextures.com
http://www.psicosonic.net/?zona=00products&
http://elmarnieser.cgsociety.org
Ik heb ook nog een vraagje of mijn gemaakte tutorial in de volgende startpost mag? Dit heb ik al een keer eerder gevraagd maar hij is er nooit in gezet.
http://resein.phpwebhosti...al beta/tutorial_beta.htm
En of mijn prive portfolio website in de startpost mag?
Mijn Website
Bedankt!
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
dan zijn tutorials dus meer als voldoende.Compusmurf schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:25:
[...]
Hier kan toch ook toelichting bij hoe dit gemaakt is.
Gedaan, sorry voor de vertraging.ElmarNieser schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:17:
Heb zojuist een CGS portfolio aangemaakt.
Ik heb ook nog een vraagje of mijn gemaakte tutorial in de volgende startpost mag? Dit heb ik al een keer eerder gevraagd maar hij is er nooit in gezet.
Mijn Website
Bedankt!
[offtopic:]ElmarNieser schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:17:
Heb zojuist een CGS portfolio aangemaakt.
Mijn Website
Bedankt!
Tip-modus:
Haal dat verschrikkelijke webstats4u van je site, die popups zullen je bezoekers niet leuk vinden, neem zoiets als google stats ofzo.. .dat teminste zonder reclame.
Daar komen dus die stomme popups vandaan, ik bergreep er al geen zak vanAloys Akkerman schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:30:
[...]
[offtopic:]
Tip-modus:
Haal dat verschrikkelijke webstats4u van je site, die popups zullen je bezoekers niet leuk vinden, neem zoiets als google stats ofzo.. .dat teminste zonder reclame.
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
Alleen ik heb een probleem zodra ik er een dak/plafond op doe werkt het hele skylight gebeuren niet meer. Op zich snap ik dit wel, de zon schijnt ook niet door het plafond.
Maar wat is nou een goeie mannier om dit op te lossen?
Ik heb geprobeerd dit met een paar omni's beter te krijgen. Het probleem nu is dat de standaard redelijk echt lijkende schaduwen en weerkaatsingen die een skylight heeft niet meer te zien zijn.
Ik render heel standaard skylight, advanced lightning op light tracer en afentoe een target spot voor wat schaduw effecten. geen vray, maxwell, metalray of wat dan ook.
Voor een skylight maakt het niet uit waar je deze plaatst..dreamwalker schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:04:
Ik ben bezig met een simpel interieur van mijn nieuwe atelier.
Alleen ik heb een probleem zodra ik er een dak/plafond op doe werkt het hele skylight gebeuren niet meer. Op zich snap ik dit wel, de zon schijnt ook niet door het plafond.
[...]
Post anders eens een render, dat zegt meer dan x-aantal woorden
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Hij biedt op zijn site een aantal verschillende dingen aan.. een shitload een filmpjes, muziek stukken, voip diensten, en dat soort dingen..
Nu wilde hij een leuk en speels uiterlijk, nu was mijn idee om een woonkamer te bouwen, waar voorwerpen nut hebben.
Zo kun je op de TV de filmpjes bekijken, door een wmplayer component dat over de beeldbuis heen gegooid word. Met een jukebox kun je muziek afspelen, met een oude telefoon aan de muur kun je bij z’n telefoon spullen komen, en op de bank kun je (waarschijnlijk in een boek ofzo) chatten met anderen.
De woonkamer is redelijk aan het opschieten.. zal ik later wat wips van posten.. die heeft nog amper textures enzo..
Nu heb ik al wel een afbeelding die de main page word… je staat in de gang.. voor de deur.. en daar kun je dan inloggen om ‘in’ de woonkamer te komen..
Maar de deuer zit nog op slot aangezien de site nog in aanbouw is
K had graag wat C&C gehad op de pic die hiervoor gebruikt word:
Het idee word dat er in het grijze vlak wat algemene info staat, en door op de text ‘aanmelden ofzo’ onderin dat vlakje of op de deurklink te klikken verdwijnt de text en komt daar een username en password veld.
Door op het kijkgaatje te klikken moet je door dat gat kunnen kijken en een vervormd beeld van de kamer kunnen zien
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
De textures moeten wel overtuigender, de vloer is niet echt mooi zo. De deur zou ik gemoddeld hebben. GI & II+schaduw+een lichtvlak van een raam dat op de muur schijnt zal t geheel denk veel realistischer maken. Het id zelf is er cool. Ben benieuwd hoe t er uitziet als t af is.Spike_wolf schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:40:
Ik ben op het moment bezig met een 3D model dat gaat dienen als het uiterlijk van de website van een vriend van me.
Hij biedt op zijn site een aantal verschillende dingen aan.. een shitload een filmpjes, muziek stukken, voip diensten, en dat soort dingen..
Nu wilde hij een leuk en speels uiterlijk, nu was mijn idee om een woonkamer te bouwen, waar voorwerpen nut hebben.
Zo kun je op de TV de filmpjes bekijken, door een wmplayer component dat over de beeldbuis heen gegooid word. Met een jukebox kun je muziek afspelen, met een oude telefoon aan de muur kun je bij z’n telefoon spullen komen, en op de bank kun je (waarschijnlijk in een boek ofzo) chatten met anderen.
De woonkamer is redelijk aan het opschieten.. zal ik later wat wips van posten.. die heeft nog amper textures enzo..
Nu heb ik al wel een afbeelding die de main page word… je staat in de gang.. voor de deur.. en daar kun je dan inloggen om ‘in’ de woonkamer te komen..
Maar de deuer zit nog op slot aangezien de site nog in aanbouw is
K had graag wat C&C gehad op de pic die hiervoor gebruikt word:
[afbeelding]
Het idee word dat er in het grijze vlak wat algemene info staat, en door op de text ‘aanmelden ofzo’ onderin dat vlakje of op de deurklink te klikken verdwijnt de text en komt daar een username en password veld.
Door op het kijkgaatje te klikken moet je door dat gat kunnen kijken en een vervormd beeld van de kamer kunnen zien
En een lichtvlak van een raam is idd ook een goed idee.. ga k gelijk mee aan de slag
Humankind… be both.
Anoniem: 32226
Resultaat van 1 avond ruwe vormen maken :
http://pics.mutsaers.us/audir8/
Je kamer wordt in het echt verlicht doordat licht naar binnen valt wat dan weerkaatst wordt door de muren en vloer. Nu heb je alleen ingesteld dat het licht idd van alle kanten komt (skylight) maar je hebt dus geen global illumination gebruikt. Als het goed is kan dat ook gewoon met de standaard renderer, maar ik zou je toch iets als Vray aanraden.dreamwalker schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:04:
Ik ben bezig met een simpel interieur van mijn nieuwe atelier.
Maar wat is nou een goeie mannier om dit op te lossen?
Ik heb geprobeerd dit met een paar omni's beter te krijgen. Het probleem nu is dat de standaard redelijk echt lijkende schaduwen en weerkaatsingen die een skylight heeft niet meer te zien zijn.
Ik render heel standaard skylight, advanced lightning op light tracer en afentoe een target spot voor wat schaduw effecten. geen vray, maxwell, metalray of wat dan ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 05-10-2006 10:40 ]
Mixed Reality dev
Ik denk dat je Indirect Illumination bedoelt ipv GI.Menesis schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:39:
[...]
Je kamer wordt in het echt verlicht doordat licht naar binnen valt wat dan weerkaatst wordt door de muren en vloer. Nu heb je alleen ingesteld dat het licht idd van alle kanten komt (skylight) maar je hebt dus geen global illumination gebruikt. Als het goed is kan dat ook gewoon met de standaard renderer, maar ik zou je toch iets als Vray aanraden.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Waarom een gang nemen als toegang tot de site/woonkamer. Het idee wordt denk ik sterker als je buiten staat en dan het huis/dewoonkamer in gaat.Spike_wolf schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:40:
Ik ben op het moment bezig met een 3D model dat gaat dienen als het uiterlijk van de website van een vriend van me.
.............
Br(36) Ba(56)
Dit komt omdat het meer de sfeer moet krijgen van een appartement in een New York achtig gebouw..Holgster schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:17:
[...]
Waarom een gang nemen als toegang tot de site/woonkamer. Het idee wordt denk ik sterker als je buiten staat en dan het huis/dewoonkamer in gaat.
Dus in de hal voor de deur staan, en als je dan in de woonkamer zelf ben kun je door de ramen naar buiten een aantal andere gebouwen zien waar bovenop billboards staan met reclame van de sponsors van de site
Humankind… be both.
Anoniem: 40655
Deze functie krijg ik maar niet onder controle.
In de scenes waar ik mee bezig ben krijg ik het er niet realistisch in verwerkt.
pfff google effeAnoniem: 40655 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:13:
Heeft iemand hier een goede tutorial voor de uitleg van het effect "fog"?
Deze functie krijg ik maar niet onder controle.
In de scenes waar ik mee bezig ben krijg ik het er niet realistisch in verwerkt.
Anoniem: 40655
Ik heb al gegoogled maar niks nuttigs gevonden.
Daarom vraag ik ook naar een duidelijke, makkelijke tutorial voor fog
hier meer NL info:
http://www.cinema4d.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5462
Screenie:

Beetje blender meets modo toch ?

En bodypaint
Even invullen en downloaden:
http://www.maxon.net/pages/downloads/downloads_e.html
De nieuwe c4d is vooral sterk verbeterd in het animeren en riggen en begint steeds dicherbij programma's zoals maya en XSI te komen
[ Voor 19% gewijzigd door Jooz op 05-10-2006 21:20 ]
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Dit topic is gesloten.