edit, never mind!
[ Voor 107% gewijzigd door Thrilled op 19-09-2006 12:05 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 107% gewijzigd door Thrilled op 19-09-2006 12:05 ]
Anoniem: 155248
Anoniem: 157420
Houd die poly zo. Zet het middenpunt in het miden. (Tabblad 'Hierachy' -> knop 'Affect Pivot Only' -> versleep het selectie blokje naar de midden as. Dus zet alles bijv op 0,0,0)Anoniem: 155248 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 08:07:
Heeft iemand weleens last van vertices die maar niet willen welden?
Ik ben een beginnende beginner (zo'n echte beginnner dus) en ben bezig met zo'n wormpje van worms. Ik heb de linker helft af en wil dus deze clonen, attachen aan de andere helft, en de vertices in het midden welden. Dit lukt dus niet. Ik kan de threshold zo hoog gooien als ik wil, het enige wat dan gebeurt is dat de vertices binnen de helften gaan welden
.
Het lijkt er dus op dat vertices van twee verschillende elementen niet kunnen welden ofzo?
Hulp!
PS: Ik ben bezig in EPoly, als ik naar mesh convert lukt het wel, maar als ik dan ge-weld heb en weer terug convert OF meshsmooth erover gooi, gaat het met de orginele helft helemaal mis.
Omdat je waarschijnlijk de EP(Editable poly's) niet had ge'attach'ed. Daarom waren het 2 opbjecten.Anoniem: 155248 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:02:
Duizend maal dank
Overigens toch klote dat ie het niet deed. Weet iemand waarom?
Maakt niet zo gek veel uit natuurlijk maar anders leer ik nooit hoe dit programma werkt natuurlijk!
[ Voor 8% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 20-09-2006 18:19 ]
waarom niet?, van commentaar van anderen kun je alleen maar lerenNikolas schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:18:
Mijn totaal belachelijke duikbootje volgens de tutorial van WalkerCreations met blauwe periscoop, rose rudder en rode propeller hoort hier niet thuis, neem ik aan?
(eerste 3D werkje ooit...)
(...)
Anoniem: 105830
[ Voor 7% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 20-09-2006 20:11 ]
Anoniem: 115073
Anoniem: 185122
heel origineel! ben benieuwd!Anoniem: 115073 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:00:
Ik ben toch maar begonnen m'n game idee tot uitvoering te brengen.
Af komt het waarschijnlijk toch niet, maar ik heb tenminste iets op papier.
Het idee was een buitenaardse beschaving te maken die alle 'hedendaagse' dingen op een compleet alternatieve manier uitvoeren. Dus niet je kleren strijken, maar je kleren over een gloeiende plaat heen bewegen (andersom denken dus).
[afbeelding]
Ik neem aan dat je het bootje hebt geanimeerd? (het zou ook een dummy kunnen zijn)Nikolas schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:44:
Oke, hier dus mijn eerste probeersel, zoals gezegd volgens de tut van walkercreations. Periscoop laat ik op en neer bewegen ipv rond zijn as te laten draaienEigen inbreng dus. Zodat je niet denkt het het tut filmpje is.
Gemaakt in Blender.
Yellow Submarine Filmpje
Zoals je ziet vaart het bootje weg, hoe maak ik dit ongedaan, ik wil hem gewoon stilstaand zijn bewegingen laten doen. Alleen weet ik niet waar ik dat nou weer terug vind.
[afbeelding]
Mixed Reality dev
[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 21-09-2006 14:48 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Bel me eens als ik gezopen hebSchuey schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:11:
danku, denk ik de tweede keer in 4 jaar dat ik een model daadwerkelijk texture
spel wordt een adventure in film noir stijl
als iemand nog goed engels spreekt, en een rauwe stem heeft, laat het ff weten (voor narrating)
www.avpnews.com
[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 21-09-2006 15:44 ]
Mixed Reality dev
[ Voor 20% gewijzigd door Bozozo op 21-09-2006 19:10 ]
is het niet makkelijker om het andersom te doen? Dus eerst er een rigid bind toepassen en dan weghalen wat hij niet mee moet animeren?Schuey schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:45:
wil de kraai nu gaan animeren, twil maar niet lukken.. Ik selecteer een bone, en paint het gebied wat hij mee moet nemen. Selecteer het volgende bone, en paint het gebied wat hij weer mee moet nemen. Kijk ik terug naar bone 1, is er ineens een heel gebied bij gepaint, wat ik dus zelf niet gedaan heb
heeft iemand een duidelijke tutorial hiervoor? De meeste tutorials die ik vind behandelen dat gedeelte nu exact niet, omdat ze denken dat je dat al wel begrijpt, not
(...)
Stom van me... dat had je een paar posts daarvoor nog gezegd
Humankind… be both.
Je vergeet dat een vogel zijn staartveren ook beweegt (naja, eigenlijk zijn lichaam), ga maar eens naar een vogel kijken
[ Voor 54% gewijzigd door skullsplitter op 22-09-2006 13:18 ]
www.avpnews.com
Erg mooi!Juggernaut schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:24:toon volledige bericht
Weer een projectje van mij. Na enkele keren volledig te focussen op de buitenkant dit keer een wat gedetailleerdere woning. Kijken wat daar van komt
[afbeelding]
testje met isolatiemateriaal
[afbeelding]
huidige stand
[afbeelding]
en een snelle doorsnede. 1 v.d. redenen om er wat meer detail in te gooien.
todo:
*dak
*dakkapellen
*binnendeuren beganegrond
*glas
*binnenmuren aansluiten op kozijnen
*overstekken, goten en platte daken
*trap
mag ik vragen naar jou lichtinstellingen en setups enzo? zal waarschijnlijk wel heel simpel zijn maar die lichtinstellingen wil ik ook bij mijn scene hebben...Juggernaut schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:02:
max 7 + standaard scanline
[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 23-09-2006 10:31 ]
Anoniem: 91469
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 157420 op 23-09-2006 16:09 ]
Anoniem: 91469
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
In het midden waar de "beam" vandaan komt liggen tegels (geel), Je hebt dit stuk ook een beetje naar beneden laten vallen en daardoor liggen er nu tegels in hoeken die niet mogenlijk zijn.snap je?Anoniem: 115073 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:10:
Eerste model voor m'n game is getextured. Eigenlijk wou ik wachten tot ik ze allemaal getextured had en ze dan allemaal 'open for crits' op het web zetten, maar ik ben druk met school en dingen, dus ik kan net zo goed nu al vragen of ik op het goede spoor zit
Verkapte poging om png alpha transparancy te testen.
[afbeelding]
Nog even extra de uitleg: Het is een buitenaards vormgegeven 'wapen'. De tekens staan voor de verschillende goden aldaar, en de middelste 'beam' (die overigens nog nét even die kracht mist die ik 'm wil laten hebben) is de godenkracht verenigd tot een wapen.
FreeReef.nl
oeps, ik lees je post nu pas. Bedankt voor de blender info! Ik ga er toch maar niet aan beginnen want dat gaat me een hoop tijd kosten denk ik zo. Ik hou het wel bij 3ds max.
Mixed Reality dev
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Dataverbruik werd teveel op die server, dus zit ik zonder host tegenwoordig. Als iemand hem wilt hosten hoor ik het wel2mb schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:49:
Is chester's matlib nog ergens beschikbaar (of is deze copyrighted)? De link is offline namelijk
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Model ook in 3dmax?Juggernaut schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:02:
max 7 + standaard scanline
Br(36) Ba(56)
Techno>Music
[ Voor 9% gewijzigd door Borgoth op 24-09-2006 00:13 ]
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
[ Voor 40% gewijzigd door Borgoth op 24-09-2006 09:40 ]
nope. In het dagelijks leven teken ik met Arkey en daarmee zijn de tekeningen ook gemaakt. Voor dit model heb ik tekeningen naar pdf geprint en op een plane geplakt. Stel 1 unit in als 1 mm en klaarHolgster schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:35:
[...]
Model ook in 3dmax?
Komt het model niet uit Archicad, Allplan, Arkey of zoiets.
Ziet er nml. erg bouwkundig uit.
Hee dat is wel een leuk bedachte schaduw!Borgoth schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:00:
Een van mijn eerste goed gelukte tutorials. en ik ben best tevreden over het resultaat:
[afbeelding]
iemand opmerkingen?
Mixed Reality dev
Om een mooie ring te maken zou je eens naar 'lofting' (zoek op 'loft') moeten kijken in de help file bijvoorbeeld of bij de 3ds tutorials: je kan dan de doorsnede tekenen van de ring en die wordt dan geroteerd. Dan krijg je een erg mooie ring, qua geometrieBorgoth schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:31:
ja het moet inderdaad een ring zijn, in een nieuwere versie is de schaduw niet helemaal zwart meer en ben ik nog wat met de ring aant kloten.
Mixed Reality dev
Mixed Reality dev
[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 24-09-2006 18:01 ]
Mixed Reality dev
hey! animationmentor.comAardbei (pagina 5):
Zodra ik z'n onderbuik heb gefixt ga ik 'm gebruiken om m'n l33t animatieskillzz *kuch* mee te showen, whehe
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 155248 op 24-09-2006 19:58 ]
Ik kan deze wel voor je hosten op een xs4all server. PM me maar even dan komt het helemaal in orde.Chester schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:00:
[...]
Dataverbruik werd teveel op die server, dus zit ik zonder host tegenwoordig. Als iemand hem wilt hosten hoor ik het wel
Zag ik ook inderdaad
[ Voor 17% gewijzigd door Neejoh op 25-09-2006 14:20 ]
En dat is 3D? Ik zie het verschil niet eens, zo mooi kunnen ze het hier makenMirrorshade schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:34:
[afbeelding]
even wat zitten proberen met glas matriaal in brazil, mijn computer ( 4 jaar oude notebook) vind het alleen niet echt leuk, render heeft dan ook rond de 15 min geduurd. Ik had eerst 3 glazen met 2 verschillende kleuren maar dat kon ik mijn arme beestje niet aan doen
Anoniem: 177552
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
[ Voor 25% gewijzigd door Mirrorshade op 25-09-2006 18:04 ]
Gewoon je HDRI map naar je background map(onder je [ 8 ] toets) slepenMirrorshade schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:58:
Ja, ik snap het denk ik wel
Je bedoeld dat je graag een omgeving ziet en dat deze dan weerspiegeld in het glas?
Ik werk nu met een HDRI mapje, alleen weet nog neit echt hoe ik zelf die hdri dingen kan maken zodat ik mijn eigenomgeving kan gebruiken. Hoewel ik het mischien ook wel op kan lossen met een goede reflection...
Misschien dat het er nog aan komt. Heb wel iets in gedachte, maar nu nog even de tijd vinden om het te maken en te renderen
@mark
Misschien kun je op de ring een reflection toepassen, door de map lijkt hij wel op een oude goude ring, maar het lijkt mij wel mooi als ie toch een weerkaatsing heeft van het boek.
Ik zag dat de tutorial Vray gerbuikte... Maar met mental Ray moet je denk ik toch ook wel aardige reflectie kunnen maken.
Anoniem: 177552
van de bladzijde zag ik later pas, niet eens op gelet..link0007 schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:04:
@ mr. mark:
mooi, alleen is de ring een beetje low-res? en de bladzijde aan de rechterkant is verkeerd om
<de tekst loopt van rechts naar links> en de schaduw kan nog wel wat zachter denk ik.
ga ik eens mee aan de slagMirrorshade schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:58:
@mark
Misschien kun je op de ring een reflection toepassen, door de map lijkt hij wel op een oude goude ring, maar het lijkt mij wel mooi als ie toch een weerkaatsing heeft van het boek.
Ik zag dat de tutorial Vray gerbuikte... Maar met mental Ray moet je denk ik toch ook wel aardige reflectie kunnen maken.
Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...
[ Voor 5% gewijzigd door Kaasplank op 25-09-2006 22:57 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Kaasplank op 25-09-2006 22:55 ]
Mss ga ik nu een domme opmerking maken maja daar komt ie. Gebruik je nu de sweep modifier dan? Daar kan je toch gewoon de angle naar 90 graden zetten en ben je klaar?Juggernaut schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:36:
omdat het ding een stuk of wat inwendige en uitwendige hoeken moet maken heb ik een spline gemaakt die hij moet volgen en de geselecteerde vertex moet de lijn precies volgen voor een goede aansluiting rondom. Dus leek me dit makkelijker
[ Voor 22% gewijzigd door FreezingPixels op 25-09-2006 23:56 ]
Anoniem: 105830
hmm.. die sweep modifier ken ik nog nietrobin222 schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:49:
[...]
Mss ga ik nu een domme opmerking maken maja daar komt ie. Gebruik je nu de sweep modifier dan? Daar kan je toch gewoon de angle naar 90 graden zetten en ben je klaar?
Hmzz loft is dus wat anders zie ik net. Voor wat je wilt kan je perfect de sweep modifier gebruiken.
Maak een path, selecteer uit je modifier-list de sweep modifier. Dan klik je use custom selection aan en selecteer je je vorm. Nu volgt ie dus mooi je path en kan je nog wat dingen aanpassen.
[ Voor 5% gewijzigd door Kaasplank op 26-09-2006 12:40 ]
Vanaf 7.5 zit die er in. Had je in ieder geval een heeeel hoop werk gescheeld.Juggernaut schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 08:16:
[...]
hmm.. die sweep modifier ken ik nog nietVanmiddag maar eens proberen
[edit]
die sweep modifier is zeker vanaf versie 8 want in 7 vind ik hem niet
Schuey schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:37:
ik had het bijna kunnen voorspellen, maar ik kon het gewoonweg niet laten
[afbeelding]
Hoe kom je aand ie textures Schuey, getekend of zijn dat textures uit een pack?Schuey schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:37:
ik had het bijna kunnen voorspellen, maar ik kon het gewoonweg niet laten
[afbeelding]
Humankind… be both.
Humankind… be both.
Zo bedoelde ik het ja erg mooi toppie !Schuey schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:29:
deze is net iets netter, tikje terug jaap
had 1 haarscherpe foto van de zijkant van het beest, vanaf daar alles vermaakt, en voor de vleugels had ik ook een mooie
[ Voor 10% gewijzigd door ozkilator op 26-09-2006 18:13 ]
Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq