Televisie via de satelliet: DVB-S Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 126.326 views sinds 30-01-2008

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59
xAndyx schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:46:
Ik heb nu een beetje vreemd voorval, gister nogal problemen met ontvangst op RTL 4, 5 , 7, 8, Discovery Channel. Signaal van 56 tot 63%, stotteren en blokken dus. Op zenders als NED 1, 2, 3, sbs6 etc geen problemen, 78 - 85% signaal.

Het weer was zonnig en misschien wel zat er wel een storing in de lucht, maar dat was zeker niet te zien. Ik heb een basis abbo bij canal digitaal, dreambox 7000s, monoblock lnb (astra hotbird) en 78cm schotel.

Moet ik de boel opnieuw uitrichten of kan het iets anders zijn?
Ik zou maar opnieuw uitrichten, RTL zit op de zwakkere Astra 1H terwijl Nederland 1 op 1L zit.
(ik wil mn monoblock toch gaan vervangen voor een twin monoblock (astra 19,2 & hotbird 13) en twin lnb voor astra 23,5, zodat ik op de slaapkamer en woonkamer kan kijken)
Ik zou geen monoblock kopen maar gewoon een multifeedhouder met normale LNB's. Ben je flexibeler en is beter uit te richten.
El Cid schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:02:
Op het moment ben ik enorm aan het worstelen met een keuze - een Dreambox of een HTPC met twee Skystar kaartjes. De tweede optie is veruit de goedkoopste voor mij, aangezien ik nog oude hardware heb liggen. Skystar kaartjes vind je tegenwoordig voor 30 euro op marktplaats. Zeker omdat een HTPC veel flexibeler is neig ik daar naar.

Waar ik alleen bang voor ben is om alles te installeren en te configureren. Het is de bedoeling dat er Linux op komt te draaien. En dat lijkt me toch best wel een uitdaging, aangezien ik nog totaal geen ervaring heb met de satelliet(wel met Linux). Hoe moeilijk is het om dat alles werkend te krijgen, inclusief cardsharen? Moet ik mischien toch maar kiezen voor een kant-en-klare optie zoals een Topfield of een Philips?
Waarom Skystar? Was pas op de v4l-dvb mailinglist nog wat over te lezen, bepaalde revisies (Skystar 2) zouden het niet goed doen. Weet niet meer of dat nu opgelost is. Waarom niet b.v. een Technotrend of een andere kaart met goede ondersteuning?

[ Voor 37% gewijzigd door Mentalist op 28-07-2008 21:45 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:26:
Waarom Skystar? Was pas op de v4l-dvb mailinglist nog wat over te lezen, bepaalde revisies (Skystar 2) zouden het niet goed doen. Weet niet meer of dat nu opgelost is. Waarom niet b.v. een Technotrend of een andere kaart met goede ondersteuning?
Oh, ik dacht dat de Skystar-kaarten goed ondersteund werden.

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
El Cid schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:02:
Op het moment ben ik enorm aan het worstelen met een keuze - een Dreambox of een HTPC met twee Skystar kaartjes. De tweede optie is veruit de goedkoopste voor mij, aangezien ik nog oude hardware heb liggen. Skystar kaartjes vind je tegenwoordig voor 30 euro op marktplaats. Zeker omdat een HTPC veel flexibeler is neig ik daar naar.

Waar ik alleen bang voor ben is om alles te installeren en te configureren. Het is de bedoeling dat er Linux op komt te draaien. En dat lijkt me toch best wel een uitdaging, aangezien ik nog totaal geen ervaring heb met de satelliet(wel met Linux). Hoe moeilijk is het om dat alles werkend te krijgen, inclusief cardsharen? Moet ik mischien toch maar kiezen voor een kant-en-klare optie zoals een Topfield of een Philips?
Als je toch nog oude hardware hebt liggen, zou ik het eerst via een HTPC-oplossing proberen. Zeker als die apparatuur niet al te exotisch is, en er gewoon Linux-drivers voor beschikbaar zijn. Je zegt al ervaring met Linux te hebben, dus installatie van MythTV (evt. Mythbuntu) of VDR zal dan geen probleem vormen. Het (configureren van het) cardsharen verloopt niet veel anders dan bij een Dreambox. Dat is in feite ook gewoon een Linux-computer. De softcams die in een Dreambox worden gebruikt, zijn volgens mij exact hetzelfde als die in VDR worden gebruikt.

• Karel11
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07-2008
nwagenaar schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:16:
[...]

Even voor de duidelijkheid, de reguliere DVB-S zenders was zonder problemen te ontvangen. Het betrof voornamelijk de zenders op de Astra 3 die achter een DVB-S2 transponder zaten verscholen. Dit was dus bijvoorbeeld de Canal Digitaal HDTV transponder, de TV Vlaanderen HDTV transponder en de Kabel Deutsland transponders (allemaal DVB-S2). Ik heb gebruik gemaakt van de kingofsat gegevens om ze alsnog in te stellen :)

Maar ik denk dat het grootste probleem ligt bij je DISEQC configuration. Ik heb een standaard 4/1 switch die voorzien is van DISEQC 1.0 en is aangesloten op 4 vaste LNB's op een T55. In mijn geval was het in te stellen op de volgende manier:

- Astra 19.2e / Type Universal -> A
- Hotbird 13.0e / Type Universal -> B
- Astra 23.5e / Type Universal -> C
- Astra 28.2e / Type Universal -> D

Mijn vermoeden is, is dat je de Astra 3 en Astra 2 hebt omgedraaid in je setup. Dit zou dus betekenen waarom je geen ontvangst hebt. Overigens, bij het instellen van de sateliet kun je direct zien of je ontvangst hebt, de meters zal direct je kwaliteit doorgeven.

[...]

Klopte helemaal,nogmaals dank.I had het vanaf het begin ingesteld ,maar waarschijnlijk 2x achter elkaar verkeerd.Jij had alles uitgeprobeerd met de ABcom IPbox,maar ik zit zo'n beetje is fase 2 van de 10.Nu wacht ik op een paar kabels van component YPbPr naar DVI-I .Ik heb een oude plasma TV en ga op safe,want mijn kabel van HDMI naar DVI-D werkte niet ,tewijl deze aangaf dat het een two way kabel is.

Ik denk, laat ik even een algemeen iets plaatsen. Dan hebben de andere personen er ook wat aan ;)

[...]

Zelf heb ik een HTPC voorzien van een TT S2-3200 (budget DVB-S2 kaart) en ik draai Ubuntu 8.04/X86-64 op aan een AMD Athlon64 X2 4400+ CPU. Ik maakte succesvol gebruik van VDR 1.7.0 + HDTV patch voor het kijken van HDTV. Ondanks dat ik enkele weken druk ben geweest, is het mij uiteindelijk gelukt. De reden waarom ik zo druk bezig ben geweest, lag voornamelijk aan de informatie (enorm veel verspreidt en ook tegensprekende informatie) en het feit dat mijn CI met officiele CD-CAM niet lekker draaide. Heb dus gebruik moeten maken van de plugin VDR-SC en een CCcam combo met Phoenix compatible reader.

Tot op heden geen spijt gehad! Alles draait als een trein en via de xineliboutput plugin kon ik zowel SDTV en HDTV bekijken en beschikte ik over diverse multimedia afspeel mogelijkheden. En ik heb onlangs een Reel eHD output-kaart geplaatst. Hierdoor wordt zowel SDTV als HDTV hardwarematig gedecodeerd en via HDMI op mijn LCD-TV getoond.

Het enige probleem met de eHD wat ik nog heb, is de multimedia afspeel mogelijkheden (en dan van met name MKV bestanden) die nog wat bugs/problemen heeft. Dus voor time being maak ik gebruik van MMS voor de HTPC mogelijkheden en VDR voor het kijken. Aangezien dat de eHD zijn eigen uitgang heb, hoef ik alleen te switchen van input op mijn TV.

En als je niet van puzzelen of uitproberen houdt, dan zou ik je willen adviseren om te gaan voor een Dreambox of ABcom IPBox. Afhankelijk van het model, zijn de mogelijkheden van beide ontvangers gelijk. Alleen de HD ontvangers hebben grote verschillen. De voorgaande SDTV modellen draaien ook beiden Enigma en zijn qua plugins en settings op beide merken te gebruiken. Alleen de ABCom ontvangers zijn behoorlijk goedkoper. ABcom IPBox 250 (interne HDD mogelijk) kost € 150,- tegen een Dreambox 500s+ (geen PVR) voor rond de € 220,-.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

franssie

Save the albatross

sinds vandaag een Dream Box 7000-S in huis, moooi ding. Echter heb ik nog nooit een product meegemaakt waarvan de instructies zo versnipperd op iNet staan.Nou ben ik zelf nu nog newbie en over een week niet meer maar een simpele uitleg van de menu structuur kan ik maar niet vinden - zou me echt uren schelen...
Draait ondertussen wel op een multytenne en hangt aan het lan (eerst de user/pw zien te wijzigen voordat het naar internet gaat).

@remko_k thanks! SSH had ik al geprobeerd, lukte niet maar realiseer me door jouw post wel dat telnet natuurlijk ook werkt 8)7 ...
Als ik thuis ben even aanpassen.
done:) nu vanaf mijn werk lekker mijn dreambox aansturen :)

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 06-08-2008 00:16 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10

remco_k

een cassettebandje was genoeg

franssie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:12:
sinds vandaag een Dream Box 7000-S in huis, moooi ding. Echter heb ik nog nooit een product meegemaakt waarvan de instructies zo versnipperd op iNet staan.Nou ben ik zelf nu nog newbie en over een week niet meer maar een simpele uitleg van de menu structuur kan ik maar niet vinden - zou me echt uren schelen...
Draait ondertussen wel op een multytenne en hangt aan het lan (eerst de user/pw zien te wijzigen voordat het naar internet gaat).
De 7000S menustructuur ken ik niet, maar het password wijzigen is niet moeilijk.
Het is gewoon linux, dus even inloggen met een ssh client (putty b.v.) en dan type je doodleuk: passwd.

Alles kan stuk.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41
Ik ben benieuwd wat de Fiji update voor Vista MCE ons gaat opleveren. Als het goed is kunnen we dan eindelijk Dvb-s gaan gebruiken in Vista zonder oplossingen zoals FloppyDTV te gebruiken.

Zie ook:
MCE Fiji Update - Wat kunnen we er nu mee

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11 16:33
GAEvakYD schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:24:
Ik ben benieuwd wat de Fiji update voor Vista MCE ons gaat opleveren. Als het goed is kunnen we dan eindelijk Dvb-s gaan gebruiken in Vista zonder oplossingen zoals FloppyDTV te gebruiken.

Zie ook:
MCE Fiji Update - Wat kunnen we er nu mee
Het lijkt erop dat de 32bit versie officieel gelekt is O-)

Lekke software lijkt me prima te vallen in de categorie Het algemeen beleid #copyright , geen links plaatsen dus!

[ Voor 43% gewijzigd door voodooless op 09-08-2008 18:33 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 20:06
--- dubbelpost --- :X

[ Voor 87% gewijzigd door cornfed99111 op 07-08-2008 21:35 ]

• cornfed99111
Die link is al verwijderd, helaas.
Modbreak:zullen we deze dan ook maar weghalen...

[ Voor 117% gewijzigd door voodooless op 09-08-2008 18:25 ]

• GAEvakYD
Modbreak:Dan halen we dit ook maar even weg

[ Voor 120% gewijzigd door voodooless op 09-08-2008 18:28 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• cornfed99111
Hey, ik heb ook een dreambox (500-S) snip.

Mijn pc heeft dus al twee tuners:
1 x Technisat Skystar HD 2 (zelfde model als de Terratec Cinergy S2)
1 x Creatix CTX948 4 in 1 card

Ik zal dadelijk even de dll installeren voor hd ontvang...

Tot nu toe gebruikte ik Media Center niet vanwege de beperkte ondersteuning.
Ik was meer aan de slag met Dvbviewer en Vplug.
Je kan trouwens ook aan sharing doen via de pc.
Ook kan je een orginele kaart in de dreambox douwen en dan de kaart sharen met je pc.
Dan heb je geen CI meer nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 09-08-2008 18:29 ]

• GAEvakYD
cornfed99111 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:10:
...
Je kan trouwens ook aan sharing doen via de pc.
Ook kan je een orginele kaart in de dreambox douwen en dan de kaart sharen met je pc.
Dan heb je geen CI meer nodig.
Welke software heb ik hier voor nodig? Ik lees namelijk overal dat het niet kan i.c.m. Vista Mediacenter, maar misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen. Het mooist zou zijn als ik dan mijn dreambox 500 als doorgeefluik kan gebruiken. Dat scheeld twee CI modules van +/- 80 euro en natuurlijk de CI zelf. Ik denk niet dat het zal werken als ik mijn dreambox instel als CCclient van een externe server, en de mijn pc de gegevens vanaf de Dreambox haalt. Er staat me iets bij dat er iets is met een maximaal aantal hops ofzo.

Wat ik in mijn verwijderde post ook al zei, ik heb het er ook wel voor over om gewoon via een CD kaartje te gaan kijken. Dan het liefst met 1 kaartje die in de Dreambox gaat en dat pc tuners die uitlezen.

Als je mij wat info zou kunnen geven graag.

Ps zet je pb eens aan, ik wilde je een prive bericht sturen maar dat heb je niet aan staan. ;)

• cornfed99111
Ik heb nu de pb aan staan.. :*)

Ik weet nu alleen niet meer wat nog 'veilig' is om over te praten... :+

Ik zelf heb weinig gedaan met Media Center, omdat hij vroeger geen sat aankon.
Je had wel plugins daarvoor, maar ik vond alles heel stroperig worden.
Als je een Dreambox gewend bent, weet je hoe snel zappen kan zijn.
Tot nu toe gebruikte ik andere software zoals Dvbviewer.

Nu via de update is het weer interessant om weer eens naar te kijken.
Ik begrijp dat je een HTPC wilt samenstellen?

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 10-08-2008 14:11 ]

• GAEvakYD
IK heb hetzelfde gevoel, ik weet niet om welke inhoud ons bericht vorige keer verwijderd is. Daarom maar even een deel via de PB. :)

Dat hoef je hier echt niet te melden!

Ik denk dat ik komende week maar een Terratec Cinergy S2 HD ga bestellen. Daarbij dan gelijk een CI module om mijn af te sluiten Canaal Digitaal kaart in te stoppen. Klopt het nog steeds dat de Aston modules de beste zijn? Ik lees daar ook wel mensen over met problemen. Kan ik misschien beter een Mediaquard kopen van CD zelf?

Zou mijn Amd 2800+ met 1.5 gig intern geheugen dit gaan trekken of zou ik eerst mijn PC moeten gaan upgraden?

[ Voor 69% gewijzigd door voodooless op 29-08-2008 10:45 ]

• Beuzelarij
  • Niet online
GAEvakYD schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 09:48:
Welke software heb ik hier voor nodig? Ik lees namelijk overal dat het niet kan i.c.m. Vista Mediacenter, maar misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen. Het mooist zou zijn als ik dan mijn dreambox 500 als doorgeefluik kan gebruiken. Dat scheeld twee CI modules van +/- 80 euro en natuurlijk de CI zelf. Ik denk niet dat het zal werken als ik mijn dreambox instel als CCclient van een externe server, en de mijn pc de gegevens vanaf de Dreambox haalt. Er staat me iets bij dat er iets is met een maximaal aantal hops ofzo.

Wat ik in mijn verwijderde post ook al zei, ik heb het er ook wel voor over om gewoon via een CD kaartje te gaan kijken. Dan het liefst met 1 kaartje die in de Dreambox gaat en dat pc tuners die uitlezen.
Om het in Vista Mediacenter te doen, maakt het wat lastig.

Theoretisch zou het als volgt kunnen:
Je installeert een cardserver (bijv NewCS) op je Dreambox. Op je PC's installeer je DVBSBridge met DVBViewer of ProgDVB. Met laatste 2 programma's kun je een softcam gebruiken (om met de card-server te verbinden), DVBSBridge zorgt ervoor dat die programma's als DVB-T driver beschikbaar komen in Mediacenter. H264 gaat in Mediacenter niet lukken, vanwege incompatibiliteit met DVR-MS.

Dit is dus theoretisch. Ik heb geen concrete gevallen gezien waarbij het zo werkt, maar heb er ook niet naar gezocht. Het zijn wel een aantal aaneengeschakelde stappen, die dan ook allemaal moeten functioneren. Maar je zou het eens kunnen proberen. Die CI- of CAM-modules kun je later alsnog aanschaffen, mocht het niet lukken.

• cornfed99111
Maar werkt die oplossing dan ook met de nieuwe ge-updated Media Center?
Dan kan je ook gelijk met Dvbviewer of Media Portal werken. Media Portal lijkt best veel op Media Center en is ook nog gratis. En ook Dvbviewer heeft een Media Center-achtige look.

• Beuzelarij
  • Niet online
cornfed99111 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:54:
Maar werkt die oplossing dan ook met de nieuwe ge-updated Media Center?
Dan kan je ook gelijk met Dvbviewer of Media Portal werken. Media Portal lijkt best veel op Media Center en is ook nog gratis. En ook Dvbviewer heeft een Media Center-achtige look.
Dat hoef je mij niet uit te leggen, maar GAEvakYD begon over Vista Mediacenter. In het algemeen gaan velen graag uit van Windows Mediacenter. Op zich valt daar ook wel wat voor te zeggen, het is betrekkelijk eenvoudig te installeren, heeft een goede GUI en loopt stabiel.
Nadelen zijn er echter ook, zoals het standaard niet kunnen gebruiken van softcams, DVB-C en H264, om er maar eens enkele te noemen. Mediaportal kan bijvoorbeeld wel gewoon overweg met DVB-C en H264, maar standaard ook weer niet met softcams. Voor dat laatste zijn wel weer trucjes voorhanden, maar da's toch ook prutsen. DVBViewer kan op zijn beurt wel beter overweg met softcams, maar is daarentegen weer geen compleet mediacenter.

• GAEvakYD
Mijn reden voor Vista Mediacenter is dat de pc op zolder staat en ik in meerdere kamers Xbxo360's heb staan als extender. Met de H.264 dll uit de beta moet H264 werken in Vista mediacenter. Op Internet lopen daar al veel threads over.

Ik zal komende dagen eens gaan zoeken op combinatie NewCS->DVBSBridge ->Vista Mediacenter. Moet eerst nog een kabel naar zolder trekken waar de pc staat, dat gaat deze week niet lukken. Lig op de bank na een knieoperatie vandaag. :) Dammmm ik wil het zo graag testen. :)

EDIT:
Voor zover ik kan lezen importeert DVBSBridge een stream van een externe bron. Dat is niet wat ik wil, ik wil gebruik maken van tuners in de Mediacenter PC zelf. Het probleem zit hem in het binnen krijgen van de decoding gegevens. Helaas is er geen NewCS of CCcam client voor Windows die met Vista Mediacenter integreert. Dat is wat we nodig hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door GAEvakYD op 11-08-2008 22:43 ]

• Beuzelarij
  • Niet online
GAEvakYD schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:24:
Mijn reden voor Vista Mediacenter is dat de pc op zolder staat en ik in meerdere kamers Xbxo360's heb staan als extender. Met de H.264 dll uit de beta moet H264 werken in Vista mediacenter. Op Internet lopen daar al veel threads over.
Je haalt volgens mij een aantal dingen door elkaar. Een H264-film afspelen onder Vista kan al lang. Daarnaast bestaan er plugins die vanuit het Mediacenter-gedeelte van Vista externe programma's doen opstarten, die vervolgens H264-materiaal kunnen afspelen.

We hebben het hier echter over iets anders, namelijk het bekijken en opnemen van H264-gecodeerde transportstreams via de tuners. M.a.w., het bekijken en opnemen van H264-gecodeerde TV-kanalen. Het DVR-MS bestandsformaat dat Windows Mediacenter daarvoor gebruikt, is in essentie echter een ASF bestand met MPEG-2 codering (plus datastreams), en daarmee incompatibel met H264.

Ik ben erg benieuwd naar die vele threads die jij op internet hebt gevonden, waaruit zou blijken dat je wél H264-TV-kanalen (dáár gaat dit topic over, dus niet over losse bestanden) binnen Windows Mediacenter kunt bekijken en opnemen. Als er zoveel threads over gaan, kun je hier vast wel een aantal linkjes geven. Dát zou namelijk wel een doorbraak zijn.
...
EDIT:
Voor zover ik kan lezen importeert DVBSBridge een stream van een externe bron. Dat is niet wat ik wil, ik wil gebruik maken van tuners in de Mediacenter PC zelf. Het probleem zit hem in het binnen krijgen van de decoding gegevens.
Bij digitale TV, of dat nu DVB-S, DVB-C, of DVB-T is, wordt er altijd een stream van een externe bron geïmporteerd. Je bekijkt of dumpt (opnemen) via de DVB-tuner een transportstream.

Windows Mediacenter kan standaard geen DVB-C kaarten aan (DVB-S weet ik eigenlijk niet), maar wel DVB-T kaarten. Floppy DTV kaarten (DVB-C kaarten) werken bijvoorbeeld binnen Mediacenter, door zich middels hun driver voor te doen als een DVB-T kaart. Dat is ook wat DVBSBridge eigenlijk doet. Het emuleert een DVB-T kaart, het maakt een virtuele driver.

Op die manier worden programma's (of beter gezegd de "motor" van die programma's) als ProgDVB en DVBViewer "beschikbaar" gemaakt binnen Mediacenter. DVBLogic claimt dat je alles verder binnen Mediacenter aan kunt sturen. Omdat daarachter echter ProgDVB of DVBViewer draait, kun je op die manier wel met softcams werken, omdat die namelijk wel beschikbaar zijn voor die programma's. Je houdt echter de beperking, dat H264 zenders niet lukken, omdat het DVR-MS formaat dat niet toestaat. Om dat te omzeilen, zou men iets moeten bedenken, waarbij Mediacenter echt nog enkel als een grafische schil zou worden gebruikt.

Als je die zenders wél wilt zien, kun je beter kijken naar bijvoorbeeld Mediaportal. Dat kan wel overweg met H264 TV-signalen.
Helaas is er geen NewCS of CCcam client voor Windows die met Vista Mediacenter integreert. Dat is wat we nodig hebben.
Dat zal er nooit komen, zolang er ook maar de geringste mogelijkheid bestaat dat ze controle kwijtraken. Ofschoon ook Mediaportal niet echt openstaat voor softcams, schijnt daar toch iets meer mogelijk te zijn. Acamd schijnt bijvoorbeeld te werken. Daarnaast kun je DVBSBridge ook gewoon binnen Mediaportal gebruiken.

• GAEvakYD
1 van de belangrijkste bronnen waar ik het over had:
http://thegreenbutton.com/forums/16/282889/ShowThread.aspx

Met de DLL uit de Beta hebben mensen het gewoon aan de gang om bijvoorbeeld BBC HD live te bekijken.

Volgens mij haal ik dus helemaal niets door elkaar maar heb jij de inhoud van de Fiji / MediaCenterTVPack2008 update niet goed bekeken. Zo is 1 van de key features van deze update dat juist dvb-s kaarten ondersteund worden. De beta testers konden ook gewoon live H.264 streams bekijken, alleen Micorost heeft om onverklaarbare reden deze feature uit de final gehaald. De truc die op dat forum besproken word, is om de DLL uit de beta te kopieren over die van de final heen.

Er zijn al veel mensen die met 'normale' dvb-s insteekkaarten nu beeld via de satelliet hebben in Windows Mediacenter. De mensen die voorheen de FloppyDTV kaarten gebruikten, ervaren nu juist problemen met deze update.

[ Voor 13% gewijzigd door GAEvakYD op 12-08-2008 13:12 ]

• Beuzelarij
  • Niet online
GAEvakYD schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:08:
1 van de belangrijkste bronnen waar ik het over had:
http://thegreenbutton.com/forums/16/282889/ShowThread.aspx

Met de DLL uit de Beta hebben mensen het gewoon aan de gang om bijvoorbeeld BBC HD live te bekijken.
Ik heb eventjes in die thread gekeken, en het ligt wel wat genuanceerder dan het "gewoon" aan de gang hebben. Er zijn een paar mensen die dat claimen, maar velen krijgen het gewoon niet goed werkend. Wel zijn er veel positieve reacties dat men (standaard MPEG-2) DVB-S nu werkend heeft.
Volgens mij haal ik dus helemaal niets door elkaar maar heb jij de inhoud van de Fiji / MediaCenterTVPack2008 update niet goed bekeken. Zo is 1 van de key features van deze update dat juist dvb-s kaarten ondersteund worden.
Ik heb niet beweerd dat DVB-S niet zou kunnen. Sterker nog, het had me ook niet verbaasd als dat voor de update al mogelijk was, zie mijn vorige post.
De beta testers konden ook gewoon live H.264 streams bekijken, alleen Micorost heeft om onverklaarbare reden deze feature uit de final gehaald. De truc die op dat forum besproken word, is om de DLL uit de beta te kopieren over die van de final heen.
Microsoft heeft een officiële update uitgebracht, waarin helemaal geen H264 ondersteuning zit. Uit een bepaalde bèta is een dll gelekt, waarmee sommigen claimen H264 te kunnen ontvangen. Die zenders worden dan ook niet in het huidige DVR-MS formaat opgeslagen, maar in een nieuw formaat, namelijk WTV.

Zo onverklaarbaar is dat natuurlijk niet. Microsoft ziet ook wel dat het naar digitale TV in HD kwaliteit toegaat. Omdat ze daar met het huidige bestandsformaat in vastlopen, zijn ze iets nieuws aan het ontwikkelen. Daar is een driver uit gelekt, waarvan enkelen nu claimen gebruik te kunnen maken. Officieel is er echter nog helemaal geen H264 ondersteuning. Dat zal pas geïmplementeerd worden, zodra men volledige controle heeft over wat er opgenomen en bekeken kan worden. Met analoge TV kwam dat nog niet zo nauw, maar met digitale HD televisie zullen er waarschijnlijk beveiligingen worden ingebouwd, opdat men bijvoorbeeld niet zomaar digitale (pay-per-view) HD-filmkanalen kan opnemen.
Er zijn al veel mensen die met 'normale' dvb-s insteekkaarten nu beeld via de satelliet hebben in Windows Mediacenter. De mensen die voorheen de FloppyDTV kaarten gebruikten, ervaren nu juist problemen met deze update.
Ik heb gelezen over problemen als men die gelekte bèta H264-dll gebruikte, maar ik weet niet of er met enkel de officiële update ook veel problemen zijn. Ook zo'n FloppyDTV werkt nu eenmaal via een omweg en wordt officieel niet ondersteund, dus moet je altijd rekening houden met mogelijke problemen.

Naast dit alles, blijft natuurlijk het probleem dat je zonder een omweg geen gebruik van softcams kunt maken, binnen Mediacenter. Dat is sowieso een probleem, omdat er talloze verschillende versleutel-systemen zijn. Daarnaast willen de providers ook het liefst allemaal zelf decoders verkopen. Daar halen ze waarschijnlijk winst uit (waarom past Ziggo bijvoorbeeld geen standaard Irdeto2 toe, maar een aangepaste versie zodat enkel hun kastjes werken? → Koppelverkoop!! OPTA, waar ben je?), en ze willen liefst zelf maximale controle houden over de gebruiker. Je zou bijna hopen dat Microsoft de handen ineenslaat met de providers, maar dat lijkt me eerlijk gezegd nog een slechter idee. Dan ben je helemaal aan 1 grote logge partij overgeleverd.

• GAEvakYD
Oke, bedankt voor het verdere uitdiepen.

Het klopt toch wel dat PayTv i.c.m. Dvb-S gewoon moet werken als ik deze twee van deze kaarten koop?
TerraTec Cinergy S2 PCI HD + CI

Dan moet ik nog wel een legaal abbo bij CD gaan afrsluiten + een extra smartcard voor de tweede tuner.

Ik vraag dit even voor de zekerheid, voordat ik mezelf rijk reken en verkeerde spullen ga bestellen.

• Beuzelarij
  • Niet online
Als je het via Mediacenter wilt doen, zonder gebruik te maken van de constructie via DVBSBridge, dan kun je geen softcams gebruiken, en zul je met CI- en CAM-modules moeten werken. Hierover staat meer in de startpost, onder het gedeelte "De ontvanger". In hoeverre de door jou genoemde kaart onder Windows Mediacenter werkt, weet ik niet.

Als je bijvoorbeeld onder Linux zou willen werken, dan kun je waarschijnlijk volstaan met een enkele goedkope cardreader en softcams. Ik weet echter niet of er voor jouw kaart Linux-drivers beschikbaar zijn.

Verwijderd

Hoi,
Ik ben misschien de eerste die in Nederlander ervaring heeft met de Humax Foxsat Freesat from BBC receiver in combinatie met een Multytenne en dat loopt prima op Nederlandse bodem! Super ontvangst, prima kwaliteit beeld en geluid, samen met mijn home cinema. En niet te versmaden zijn de digitale BBC teletekst met de multifeeds. Kan nu via 6 live miniatuurschermen door de Olympische spelen zappen.
Als je er in Engeland een koopt: je wordt gevraagd naar je adres omdat ze je gegevens door moeten geven aan de kijkgeldcontroleurs die er in Engeland nog zijn. Ik kocht argeloos een Humax Foxsat bij Curry's en daar waren ze zo vriendelijk de postcode van de winkel zelf in te voeren nadat ik zei dat ik uit Holland kwam.
Kortom altijd doen: aanrader.
Cubiso schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:33:
Ik was van plan om als ik over 12 dagen naar Engeland gaan een FreeSat HD ontvanger aan te schaffen, en dan in Nederland een schotel te kopen, zodat ik voortaan BBC HD kan kijken en ITV HD(maar af en toe beschikbaar). Zijn er al meer mensen die deze constructie hebben geprobeerd; heeft iemand hier al ervaringen mee?

Meer info:
http://life.tweakers.net/...-hd-tv-via-satelliet.html
http://www.astra2d.com/freesat.htm
http://www.freesat.co.uk/

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:10:
Hoi,
Ik ben misschien de eerste die in Nederlander ervaring heeft met de Humax Foxsat Freesat from BBC receiver in combinatie met een Multytenne en dat loopt prima op Nederlandse bodem! Super ontvangst, prima kwaliteit beeld en geluid, samen met mijn home cinema. En niet te versmaden zijn de digitale BBC teletekst met de multifeeds. Kan nu via 6 live miniatuurschermen door de Olympische spelen zappen.
Als je er in Engeland een koopt: je wordt gevraagd naar je adres omdat ze je gegevens door moeten geven aan de kijkgeldcontroleurs die er in Engeland nog zijn. Ik kocht argeloos een Humax Foxsat bij Curry's en daar waren ze zo vriendelijk de postcode van de winkel zelf in te voeren nadat ik zei dat ik uit Holland kwam.

[...]
klinkt goed - doet ie ook HD? ja dus!
enne, geeft ie ook aan welke transponders hij gebruikt voor die 6 beeldjes? Dan zouden we die ook moeten kunnen ontvangen met een 'gewone' ontvanger? edit: ik denk ze gevonden te hebben maar er wordt nu niet uitgezonden. Ik kan ze niet vinden.

Jammer dat er geen disk in zit. Maar als tweede ontvanger ok, GBP 190+ 140+ zie ik?

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 13-08-2008 09:13 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• GAEvakYD
Welke combinatie raden jullie mij aan om aan te schaffen. Ik wil dus een dual DVB-S tuner opstelling hebben in mijn Vista Mediacenter die ook geschikt is voor HD kanalen in de toekomst.

Tuner:
2x TerraTec Cinergy S2 PCI HD + CI 2x 75 = 150 euro
of
2x WinTV NOVA-HD-S2 + 1x WinTV CI 2x 84 + 60 = 226 euro
of
2x TechnoTrend TT-budget S2-3200 + 2x TechnoTrend TT-budget® CI = 2x 75 + 2x20 = 190 euro
of
2x SkyStar HD 2 + 2x SkyStar CI = 2x 99 euro + 2x25 euro = 250 euro

Ik weet niet of beide WinTV tuners gebruik kunnen maken van die ene losse WinTV CI of dat ik er daar ook twee van moet hebben.

Common Interface:
2x Canal Digitaal CI Module 2x 65 = 130 euro
of
2x Aston Seca Dual 1.07 Dual 2 x 85 = 170 euro

Die Aston Seca module heeft de mogelijkheid om de module te sharen met twee tuners, maar dan moeten die tuners dat wel ondersteunen. Volgens mij kunnen beiden opgegeven tuners daar niet mee om gaan. Het zou wel mooi geweest zijn, dat scheeld namelijk 1 CI module, aanschaf van extra smartcard en de abbo kosten per maand voor die extra kaart.

Klopt het dat ik bij het afsluiten van een CD abbo 1 smartcard krijg? Ik lees dat ik voor 2.5 euro per maand een extra smartcard kan activeren. Ik maak daar uit op dat ik de smartcard dan zelf niet krijg, dat ik die nog los moet bijkopen voor 60/65 euro.

Verwijderd

De transponders voor die 6 beeldjes worden niet getoond. Op een FTA ontvanger krijg je ze volgens mij wel binnen via 12241 V 27500 2/3.
Ik legde bij Curry's GPB 149,99 neer. Is omgerekend een kleine 200 euro.
franssie schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:24:
[...]
enne, geeft ie ook aan welke transponders hij gebruikt voor die 6 beeldjes?
GBP 190+ 140+ zie ik?

• cornfed99111
GAEvakYD schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:18:

Klopt het dat ik bij het afsluiten van een CD abbo 1 smartcard krijg? Ik lees dat ik voor 2.5 euro per maand een extra smartcard kan activeren. Ik maak daar uit op dat ik de smartcard dan zelf niet krijg, dat ik die nog los moet bijkopen voor 60/65 euro.
Is de SmartWi niks voor je? Dan hoef je maar één kaart te nemen. http://www.ziezotec.nl/sa...rdsplitter-draadloos.html

• GAEvakYD
cornfed99111 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:26:
[...]

Is de SmartWi niks voor je? Dan hoef je maar één kaart te nemen. http://www.ziezotec.nl/sa...rdsplitter-draadloos.html
Kijk dat is een goede optie, jammer dat die wel redelijk duur is. Dan duurt het wel een paar 3 jaar voordat deze oplossing goedkoper is dan twee losse smartcards. Een SmartWI kost namelijk 129 euro. Een extra smartcard 60 euro + 2.5 euro per maand abbo kosten Canaal Digitaal. Hoe meer smartcards je in gebruik hebt, hoe sneller het rendabel word. Ik zal het zeker overwegen iig, bedankt.

Ik maak me nog wel zorgen over het zendbereik, 20 meter namelijk. Mijn huis heeft namelijk 3 verdiepingen en ik zou 2 kaarten in de mediacenter pc willen gebruiken en 1 op de slaapkamer. Hiertussen zit 1 verdieping maar het liefst zou ik op de onderste verdieping dan ook ontvangst willen hebben.

Heeft 1 van jullie ervaring van met de tuner kaarten in mijn vorige bericht? Ik neig op dit moment sterk naar de Terratec. De WinTV CI kan volgens mij op dit moment maar 1 tuner ondersteunen, en er kan er maar 1 aangesloten worden. Een dubele tuner setup is dan dus niet mogelijk.

• cornfed99111
De Terratec en de Skystar zijn dezelfde kaarten, alleen een andere driver.

Ik heb zelf dus de Skystar en ben wel tevreden over het beeld, zowel SD als HD.

• GAEvakYD
Heb je ook ervaring met de twee CI modules? Ik lees namelijk verschillende verhalen. De 1 zegt dat de Aston seca de beste is, terwijl ik ergens anders weer mensen lees met problemen met die module en juist de Canaal Digitaal module aanraden.

EDIT:
Op basis van de volgende informatie denk ik dat beter deze Aston kan kopen.
http://www.cardwriter-for...en-en-ci-modules-3375.htm

Jammer dat ik de Dual function niet kan gebruiken, dat is volgens mij alleen voor dual tuner setop boxen.

[ Voor 37% gewijzigd door GAEvakYD op 13-08-2008 19:32 ]

• cornfed99111
Nee, ik kijk alleen via softcams..Ik kan alleen iets zeggen over beeld en geluidskwaliteit.

• franssie

franssie

Save the albatross

GAEvakYD schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:18:
<snip>
Ik weet niet of beide WinTV tuners gebruik kunnen maken van die ene losse WinTV CI of dat ik er daar ook twee van moet hebben.
<snip>
Het lijkt mij toch echt dat beide tuners van dezelfde CI/smartcard gebruik maken dus dan heb je maar één CAM en één smartcard nodig? Ik heb zelf geen media center maar dat lijkt me raar > dual tuner ontvangers hebben ook maar één smartcard nodig.

//edit:// Je kan natuurlijk ook een DVB-T kaartje erbij stoppen en dan heb je wel twee cams nodig maar da's een heel andere opzet- wel veel goedkoper dan via CD+ maar geen NED1-HD.(ik denk erover dit met een dreambox set te doen, vandaar dat ik eraan dacht).

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 13-08-2008 20:03 ]

• GAEvakYD
Ik lees net op een ebay advertentie dat SmartWi niet werkt i.c.m. met Sky cards. Helaas kan ik er verder niets over vinden. Aangezien jij zei dat Sky en Terractec dezelfde kaarten zijn, ga ik dit eerst even duidelijk navragen bij de fabrikant. Ook lees ik ervaringen van mensen die de SmartWi weggedaan hebben omdat het beeld vaak op zwart gaat. Er kan maar 1 client tegelijkertijd verbinding maken met de server smartcard. In de praktijk blijkt dit best storend ervaren te worden.

Fransie-> in dit topic lees ik dat dual tuner met de WinTV CI nog niet werkt. Dit is wel een bericht van April. Ik zal eens een mailtje wagen om te vragen wat de status nu is.
http://www.hauppauge.co.u...t.php?p=65397&postcount=9
http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=15057

• Beuzelarij
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:01:
Het lijkt mij toch echt dat beide tuners van dezelfde CI/smartcard gebruik maken dus dan heb je maar één CAM en één smartcard nodig? Ik heb zelf geen media center maar dat lijkt me raar > dual tuner ontvangers hebben ook maar één smartcard nodig.
Dual-tuner ontvangers zoals bijvoorbeeld een Dreambox werken met Linux-gebaseerde firmware, of met eigen gesloten firmware, waardoor er gebruik kan worden gemaakt van softcams. Windows Mediacenter laat het gebruik van softcams niet toe. Bij een Hauppauge PVR-500 heb je 2 tuners, maar dat is een kaart voor analoge TV. Dus zonder abonnementskaart. Voor zover ik weet zijn er geen DVB kaarten met dubbele tuner verkrijgbaar. Omdat je onder Mediacenter ook geen softcams (zonder omweg) kunt gebruiken, moet iedere tuner zijn eigen CI plus CAM hebben, tenzij die nieuwe Mediacenter-update er voor heeft gezorgd dat beide tuners van dezelfde CI plus CAM gebruik kunnen maken. Dat zou dan dus onlangs in Mediacenter zélf moeten zijn ingebouwd, en dergelijke berichten heb ik nog niet gehoord.

• franssie

franssie

Save the albatross

Beuzelarij schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:40:
[...]

Dual-tuner ontvangers zoals bijvoorbeeld een Dreambox werken met Linux-gebaseerde firmware, of met eigen gesloten firmware, waardoor er gebruik kan worden gemaakt van softcams. Windows Mediacenter laat het gebruik van softcams niet toe. Bij een Hauppauge PVR-500 heb je 2 tuners, maar dat is een kaart voor analoge TV. Dus zonder abonnementskaart. Voor zover ik weet zijn er geen DVB kaarten met dubbele tuner verkrijgbaar. Omdat je onder Mediacenter ook geen softcams (zonder omweg) kunt gebruiken, moet iedere tuner zijn eigen CI plus CAM hebben, tenzij die nieuwe Mediacenter-update er voor heeft gezorgd dat beide tuners van dezelfde CI plus CAM gebruik kunnen maken. Dat zou dan dus onlangs in Mediacenter zélf moeten zijn ingebouwd, en dergelijke berichten heb ik nog niet gehoord.
wow - zo ik ooit een wens had een media centre te bouwen zal ik dat dus niet op windows doen... het smart card spelletje is dacht ik toch een simpele chalenge/response actie en ik zie geen enkele reden waarom dat per tuner-kaart beperkt zou moeten zijn behalve slecht denkwerk van de programmeur, of wordt het hardware (=firmware)-matig geregeld door de tuner-kaart ipv op OS level?
Mijn digitenne topfield kan het ook - is KPN gecertificeerd dus raar dat het bij losse kaarten niet kan tenzij ze zo bang zijn voor card sharing bij media centre software

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 13-08-2008 20:50 ]

• cornfed99111
Zoals Beuzelarij aangeeft zal Microsoft zelf nooit een interface (mdapi) inbouwen in Media Center.
De reden is eigenlijk heel simpel: zo raken ze de controle kwijt over een belangrijk onderdeel van het programma. Het onderdeel dat voor de encryptie van tv dient. Dus het gaat alleen maar over geld.

Daarom ben je aangewezen op 'derden' software-makers als je wel alle mogelijkheden open wilt houden. Of je moet 'omwegen' begaan zoals bovenin al gepost is.

Dus Media Center gebruiken i.c.m. satelliet wordt een dure zaak...

[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 14-08-2008 01:53 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

cornfed99111 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:05:
Zoals Beuzelarij aangeeft zal Microsoft zelf nooit een interface (mdapi) inbouwen in Media Center.
De reden is eigenlijk heel simpel: zo raken ze de controle kwijt over een belangrijk onderdeel van het programma. Het onderdeel dat voor de encryptie van tv dient. Dus het gaat alleen maar over geld.

Daarom ben je aangewezen op 'derde' software-makers als je wel alle mogelijkheden open wilt houden. Of je moet 'omwegen' begaan zoals bovenin al gepost is.

Dus Media Center gebruiken i.c.m. satelliet wordt een dure zaak...
maf but true - misschien wel een eigen topic waard?
offtopic:
ik snap ze in redmond niet - zo krijg je nooit een installed base... aleen anders dan via leveranciers maar waarom zou je dan licenties aan particulieren verkopen?)

• Beuzelarij
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:48:
wow - zo ik ooit een wens had een media centre te bouwen zal ik dat dus niet op windows doen... het smart card spelletje is dacht ik toch een simpele chalenge/response actie en ik zie geen enkele reden waarom dat per tuner-kaart beperkt zou moeten zijn behalve slecht denkwerk van de programmeur, of wordt het hardware (=firmware)-matig geregeld door de tuner-kaart ipv op OS level?
Mijn digitenne topfield kan het ook - is KPN gecertificeerd dus raar dat het bij losse kaarten niet kan tenzij ze zo bang zijn voor card sharing bij media centre software
Tot op heden kan Mediacenter zelf geen smartcard ontsleutelen. Die ontsleuteling vind plaats in CI plus CAM, waarna de ontsleutelde gegevens via Mediacenter bekeken of opgenomen kunnen worden. Mediacenter zélf is op dat punt dus vrij "dom", want het kan enkel omgaan met reeds ontsleutelde signalen. Het gebruikt tot op heden dus ook geen (eventueel voor gebruikers afgeschermde) softcams. Dus kan het van zichzelf al helemaal geen gebruik maken van een enkele CI plus CAM voor 2 tuners.

Je zou eerder verwachten dat er twin-tuner DVB-kaarten op de markt zouden komen, die zijn voorzien van een enkel card-/CAM-slot, waarbij de kaart hardware-matig zou worden gedeeld.
cornfed99111 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:05:

Daarom ben je aangewezen op 'derden' software-makers als je wel alle mogelijkheden open wilt houden. Of je moet 'omwegen' begaan zoals bovenin al gepost is.
Je hebt ook te maken met het feit dat er zoveel verschillende versleutel-methoden worden gebruikt door de providers. Microsoft is zelf bepaald niet vies van allerlei DRM-toestanden, maar kan nu niet 1 of enkele licenties op versleutel-systemen kopen (zoals bijv. Irdeto), om daarmee vrijwel alles af te dekken. Ziggo past bijvoorbeeld opzettelijk de standaard-Irdeto codering aan, om daarmee gebruik van standaard Irdeto-decoders uit te sluiten, waardoor klanten per sé bij hen een kastje moeten kopen. En dat is dan maar een enkel voorbeeld hier in Nederland.

Mediacenter opgengooien waardoor derden plugins o.i.d. kunnen schrijven, gaat echter weer een stap te ver. Daarmee zouden ze zelf alle controle verliezen, en dat is waarschijnlijk ook weer niet de bedoeling. Dat is een beetje de spagaat waarin ze zich nu bevinden.

• cornfed99111
Je moet wel bedenken dat je in het buitenland (Europa) wel gratis naar tv kunt kijken via DVB-T of
DVB-S. Daar is die hele versleutelingscircus niet nodig. De users daar kunnen Media Center
onbeperkt gebruiken.
Alleen in Nederland is (bijna) alles achter decoders en smartcards gezet voor maximale winst.

• Beuzelarij
  • Niet online
cornfed99111 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:09:
Je moet wel bedenken dat je in het buitenland (Europa) wel gratis naar tv kunt kijken via DVB-T of
DVB-S. Daar is die hele versleutelingscircus niet nodig. De users daar kunnen Media Center
onbeperkt gebruiken.
Daar heb je gelijk in voor wat betreft de meeste basispakketten. Zodra je echter meer wil, zoals film- of sportkanalen, moet er ook in andere landen een decoder aan te pas komen. Dat is ook logisch. Canaal-Digitaal biedt dan nog het voordeel dat ze andere dan de officieel ondersteunde decoders niet actief tegenwerken, in tegenstelling tot wat de meeste kabelproviders in Nederland doen.
Alleen in Nederland is (bijna) alles achter decoders en smartcards gezet voor maximale winst.
Mee eens dus. Basispakket zou gewoon ongecodeerd moeten zijn, zeker op de kabel. Voor satelliet ligt het wat genuanceerder, omdat de "footprint" doorgaans groter is, dan enkel het land waarvoor rechten zijn betaald om bepaalde programma's uit te mogen zenden.

• GAEvakYD
Zojuist antwoord gehad van Haupage nederland, op mijn vragen over de Nova S2 HD card i.c.m. Vista MCE en WinTV CI.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dear 

1: Media Center can not handle HD TV
2: We don't know if the Nova-HD-S2 will be supported in the Fiji Update
3: For the moment the WinTV CI can only handle one card
4: It's not possible to install more then one CI on a system...

Senden Sie bitte immer den kompletten Email-Verkehr!

mit freundlichem Gruß, met vriendelijke groet, bien cordialement, kind regards,

De optie WinTV met 1 CI valt dus af. De optie Terractec/Sky i.c.m. SmartWi gaat ook niet omdat deze twee niet met elkaar compatible zijn. De enige optie voor een dual tuner setup is dus 2 terratec's met twee losse CI modules en 2 smartcards.

Dus zoals jullie al zeiden, een dure oplossing om een dual DVB-S setup in MCE werkend te krijgen.

• cornfed99111
Moet je Media Center gebruiken in combinatie met de Xbox'en of kan je ook andere software gebruiken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:10:
Hoi,

[...]
Wat is het voordeel tov een gewone reciever ??
Zijn er extra zenders die je enkel met de freesat reciever kan ontvangen ?

• GAEvakYD
cornfed99111 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:09:
Moet je Media Center gebruiken in combinatie met de Xbox'en of kan je ook andere software gebruiken?
Naar mijn weten kun je de Xbox360 alleen als extender gebruiken van Mediacenter. Het is wel een redelijke dure oplossing maar 350 euro voor een dual tuner setup in mediacenter heb ik er wel voor over. Als je vergelijkt dat een de Dreambox 8000 rond de 900 euro gaat kosten. Daar komt bij dat mijn vriendin helemaal gewend is aan de Mediacenter interface. Ze kent zo'n beetje elke optie / instelling die mogelijk is. Als ik haar achter de Dreambox zet, merk je toch dat die interface een stuk minder intiutief is.

Helaas ben ik nog steeds herstellende van mijn knieoperatie. Ik wil graag gaan proberen bovengenoemde setup werkend te krijgen.Daarvoor moet ik eerst onder de vloer om een kabel naar zolder te gaan trekken, dat gaat nu niet lukken. :'(

• franssie

franssie

Save the albatross

GAEvakYD schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:07:
[...]

<snip>
Helaas ben ik nog steeds herstellende van mijn knieoperatie. Ik wil graag gaan proberen bovengenoemde setup werkend te krijgen.Daarvoor moet ik eerst onder de vloer om een kabel naar zolder te gaan trekken, dat gaat nu niet lukken. :'(
Voor een proof of concept hoeft die kabel toch niet weggewerkt te worden ;) Alleen opruimen voordat je vriendin thuiskomt :+

• Beuzelarij
  • Niet online
GAEvakYD schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:07:
Naar mijn weten kun je de Xbox360 alleen als extender gebruiken van Mediacenter. Het is wel een redelijke dure oplossing maar 350 euro voor een dual tuner setup in mediacenter heb ik er wel voor over. Als je vergelijkt dat een de Dreambox 8000 rond de 900 euro gaat kosten.
Voor hetzelfde geld kun je 2 keer een 800 kopen, dan heb je meteen een extender.
Daar komt bij dat mijn vriendin helemaal gewend is aan de Mediacenter interface. Ze kent zo'n beetje elke optie / instelling die mogelijk is. Als ik haar achter de Dreambox zet, merk je toch dat die interface een stuk minder intiutief is.
Mediacenter interface is goed, maar met een Dreambox interface is ook prima te werken. Een kwestie van gewenning. Vaak wordt er "nee" gezegd, zonder iets anders een kans te geven.

• GAEvakYD
Beuzelarij schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:43:
[...]

Voor hetzelfde geld kun je 2 keer een 800 kopen, dan heb je meteen een extender.

[...]

Mediacenter interface is goed, maar met een Dreambox interface is ook prima te werken. Een kwestie van gewenning. Vaak wordt er "nee" gezegd, zonder iets anders een kans te geven.
Dat klopt, maar dan heb je 2x losse setop boxen met losse harde schijven. Dat wil ook niemand, dan zou ik er nog liever voor kiezen om 1 800 te kopen en 1 tuner op te geven.

Die kans heb ik hem ook zeker gegeven, we gebruiken nu 3 jaar MCE met analoog beeld als PVR. Daarnaast hebben we nu meer dan een jaar een Dreambox 500+ voor Satelliet. Die ga ik ook zeker houden, maar dan voor op de slaapkamer als DVB-S straks werkt in het mediacenter.

Is Aston Seca nog steeds de beste CI module voor CD?

• remco_k

remco_k

GAEvakYD schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:14:
[...]

Dat klopt, maar dan heb je 2x losse setop boxen met losse harde schijven. Dat wil ook niemand, dan zou ik er nog liever voor kiezen om 1 800 te kopen en 1 tuner op te geven.
Je kan een harddisk inbouwen in een DM800, die sharen (samba) en daarmee connecten met de 2e DM 800, alsof het zijn eigen hdd is.

Alles kan stuk.

• Beuzelarij
  • Niet online
remco_k schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:12:
Je kan een harddisk inbouwen in een DM800, die sharen (samba) en daarmee connecten met de 2e DM 800, alsof het zijn eigen hdd is.
Exact. Je kunt dus ook gewoon via de interface van de ene Dreambox, opnemen op de andere. Of je stopt in geen van beide een harde schijf, maar neemt op naar een bestandsserver of NAS.

• remco_k

remco_k

Beuzelarij schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:36:
[...]

Exact. Je kunt dus ook gewoon via de interface van de ene Dreambox, opnemen op de andere. Of je stopt in geen van beide een harde schijf, maar neemt op naar een bestandsserver of NAS.
Dat kan ook. Wel even opletten dat sommige NAS-Dreambox combi's niet altijd goed werken. (hier en daar wel eens over gelezen) In mijn geval heb ik gewoon een linux servertje in elkaar gesleuteld waar m'n dreambox via samba aan hangt. In de dreambox zelf zit geen hdd.
Dat werkt wel prima.

[ Voor 12% gewijzigd door remco_k op 16-08-2008 11:00 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

De voordelen:
1 extra zender: ITV HD (deze is op een gewone FTA ontvanger niet te krijgen)
Volwaardige 7 dagen EPG voor het totale Freesat aanbod.
Fastscan voor het freesat aanbod.
En extra streams via de digitale teletext op BBC. Op dit moment (olympische spelen) worden er zo'n 6 multichannels uitgezonden.

Je kunt ook nog switchen tussen freesat en non-freesat mode. In de non freesat mode is het een gewone HDTV FTA ontvanger.

Heb je genoeg aan Nederland 123, heb je een vorkeur voor het britse aanbod en wil je voor het overige een beetje FTA kijken, dan is dit de ideale combinatie (vind ik).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:41:
De voordelen:
1 extra zender: ITV HD (deze is op een gewone FTA ontvanger niet te krijgen)
Volwaardige 7 dagen EPG voor het totale Freesat aanbod.
Fastscan voor het freesat aanbod.
En extra streams via de digitale teletext op BBC. Op dit moment (olympische spelen) worden er zo'n 6 multichannels uitgezonden.

Je kunt ook nog switchen tussen freesat en non-freesat mode. In de non freesat mode is het een gewone HDTV FTA ontvanger.

Heb je genoeg aan Nederland 123, heb je een vorkeur voor het britse aanbod en wil je voor het overige een beetje FTA kijken, dan is dit de ideale combinatie (vind ik).
Ik heb ff aan't rondzoeken geweest, blijkbaar kan je op veel HD recievers ITV HD ook al bekijken, behalve op mijn Ka th 910 natuurlijk :-(
Alle andere voordelen vind ik niet echt belangrijk, toch niet voor een extra reciever bij te kopen.

Verwijderd

Op welke andere receivers kun je ITV HD ook goed ontvangen? Graag een paar bronnen, ben benieuwd.....
t'Is ook geen extra receiver, 't is mijn enige :)
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:01:
[...]
blijkbaar kan je op veel HD recievers ITV HD ook al bekijken, behalve op mijn Ka th 910 natuurlijk :-(
Alle andere voordelen vind ik niet echt belangrijk, toch niet voor een extra reciever bij te kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:21:
Op welke andere receivers kun je ITV HD ook goed ontvangen? Graag een paar bronnen, ben benieuwd.....
t'Is ook geen extra receiver, 't is mijn enige :)

[...]
http://www.satellites.co....non-freesat-hd-boxes.html

dus niet op de dreambox of de kathrein :-(

Verwijderd

Dankje voor de bron, maar als ik daar lees zie ik dat je op itv hd alleen beeld krijgt en dat je beeld en geluid pas kunt ontvangen na geknutsel met vids en pids en up en downloaden van een channel list. Na al dat gemuts kijk je dan itv. daarmee is het voordeel van de humax foxsat dus helder. 7 dagen epg, digitale teletekst, werkende multifeeds en daarnaast ook nog een prima fta ontvangst modus. Voor mij als Anglofiel precies wat ik nodig heb, meer niet, want commerciele tv interessert me niet. Vooral niet als ik zoals bij CD moet betalen om reclame te mogen kijken. Nooit begrepen waarom dat in onze buurlanden gratis kan.Ja, daar betalen ze nog luister en kijkgeld, maar dat is bij ons ook niet afgeschaft: het heet alleen sinds een paar jaar 'belasting'.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:00
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:58:
Nooit begrepen waarom dat in onze buurlanden gratis kan.Ja, daar betalen ze nog luister en kijkgeld, maar dat is bij ons ook niet afgeschaft: het heet alleen sinds een paar jaar 'belasting'.
Je hebt je zeker ook nooit verdiept in wat de Engelsen moeten betalen?
Zelfs voor een oude zwartwitTV betaal je nog apart.
Maar goed je bent geen inwoner van Engeland dus je betaalt niets.
Over reklame gesproken hoeveel home shopping kanalen heb je op je ontvanger.
En ja ITV is te ontvangen met bijna iedere HD ontvanger als je met een editor éénmalig een paar minuten zit te spelen helaas zenden ze bijzonder weinig uit je zult het met BBC HD moeten doen. En ITV zend ook gewoon reklame uit CDS is geen zender en daar hoef je dus niet te betalen voor reklame wel als je een abo neemt waar de commerciele zenders inzitten.

• Mentalist
aart44 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:39:
[...]

Zelfs voor een oude zwartwitTV betaal je nog apart.
Daar zien de commerciële zenders volgens mij toch niets van terug.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:58:
Dankje voor de bron, maar als ik daar lees zie ik dat je op itv hd alleen beeld krijgt en dat je beeld en geluid pas kunt ontvangen na geknutsel met vids en pids en up en downloaden van een channel list. Na al dat gemuts kijk je dan itv. daarmee is het voordeel van de humax foxsat dus helder. 7 dagen epg, digitale teletekst, werkende multifeeds en daarnaast ook nog een prima fta ontvangst modus. Voor mij als Anglofiel precies wat ik nodig heb, meer niet, want commerciele tv interessert me niet. Vooral niet als ik zoals bij CD moet betalen om reclame te mogen kijken. Nooit begrepen waarom dat in onze buurlanden gratis kan.Ja, daar betalen ze nog luister en kijkgeld, maar dat is bij ons ook niet afgeschaft: het heet alleen sinds een paar jaar 'belasting'.
ITV HD zit in een raar formaat omdat men niet zou af te spelen zijn op een SKYbox(de Engelse CD dus) Nogal stom om jezelf feesat te noemen en dan je zenders niet allemaal FTA door te geven.

Een heleboel mensen verkiezen een "vrije" ontvanger boven een Provider verbonden ontvanger.

• Mentalist
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:38:
[...]

ITV HD zit in een raar formaat omdat men niet zou af te spelen zijn op een SKYbox(de Engelse CD dus) Nogal stom om jezelf feesat te noemen en dan je zenders niet allemaal FTA door te geven.

Een heleboel mensen verkiezen een "vrije" ontvanger boven een Provider verbonden ontvanger.
ITV HD ìs FTA.. Alleen is eigenlijk de configuratie gewoon verneukt. Een flexibele ontvanger kan daarmee leven, een ontvanger die strict de specs volgt gaat over z'n nek.

Vergelijk het met de kopieerbeveiliging op CD's..

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 21-08-2008 11:49 ]

Verwijderd

aart44 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:39:
[...]

Hoe kom je daar bij dat ik me daar nooit in verdiept heb. Ik schrijf juist dat ze in Engeland luister en kijkgeld betalen. Ik geef toe het is inderdaad duur in Engeland. Maar daar krijgen ze dan niet alleen kanalen voor, maar ook de ontvangst.
In Nederland betaalden we vroeger een omroepbijdrage. Nu betalen we via de belastingen. Hoeveel? Bij de inning via de belastingen is 1,1 % bovenop de eerste schijf gekomen om dat te bekostigen. In geld betaalt elke Nederlander met een beetje inkomen dus grofweg 1,1% van 17000 euro = een kleine 200 euro luister en kijkgeld. Huishouden met twee verdienende Nederlanders dus €400 per jaar. Hoezo Engeland duur??? :S

• funrider
  • Laatst online: 16-11 21:28
lekker dat we dan eigenlijk én belasting betalen voor publieke omroepen + bijdrage schotel/kabel/ether tv aanbieder. Dacht dat we helemaal geen kijk/luistergeld meer betaalden maar lees t ook nu op wikipedia.

• Mentalist
funrider schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:42:
lekker dat we dan eigenlijk én belasting betalen voor publieke omroepen + bijdrage schotel/kabel/ether tv aanbieder. Dacht dat we helemaal geen kijk/luistergeld meer betaalden maar lees t ook nu op wikipedia.
1, 2 en 3 kunnen we FTA zien via DVB-T en FTV via de schotel. Alleen wel jammer dat je dan een erg dure smartcard nodig hebt bij de schotel, maar je hoeft iig niet voor een abonnement te betalen.

Gratis commerciëlen bestaan hier echter niet.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 07:51
We hebben thuis 3-4 tv's staan die allemaal aangesloten moeten worden op satelliet, en die ook individueel moeten kunnen kijken (3 in ieder geval). Ik zat er ook aan te denken om een nieuwe schotel te plaatsen (Wavefrontier T50, 4 koppen). Hoe kan ik dit het beste oppakken zonder een vermogen aan geld kwijt te zijn? Eventueel is het handig om 1 HD signaal te krijgen.

1 ontvanger met 2 uitgangen zou ook geen probleem zijn, maar zover ik gezocht heb zijn deze niet te vinden.

We hebben dus:
1 tv woonkamer (42" plasma)
1 tv keuken
1 tv serre
1 tv slaapkamer

Woonkamer en keuken staan naast elkaar, asl ze bestaan zou dat dus met 1 kastje kunnen(wel individueel kunnen kijken)

Keuken en serre staan ook naast elkaar, die zouden ook samen kunnen en hoeven niet individueel te kunnen kijken.

Slaapkamer staat een stuk verder weg, en heeft wel zijn eigen decoder nodig.

Bestaat er een goedkope oplossing voor wat we willen?

https://wren.co/join/Devian

• Mentalist
Devian schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:40:
Bestaat er een goedkope oplossing voor wat we willen?
Ik denk het niet.. Op de plek waar je niet individueel hoeft te kijken kan je de "loop" uitgang van een andere ontvanger gebruiken.

Het meeste ben je kwijt aan smartcards of een sharing oplossing. Je kan allemaal Dreamboxen kopen om één kaart door je hele huis te sharen, maar da's een dure grap. Je kan ook 4 smartcards bij CDS nemen (ik neem aan dat je NL zenders wilt?) maar da's ook een dure grap.

Als Digitenne beschikbaar is is het misschien goedkoper om een paar DVB-S+T combo-ontvangers te nemen en één TV met CDS en de rest met Digitenne oid.

• Devian
W3ird_N3rd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 01:27:
[...]

Ik denk het niet.. Op de plek waar je niet individueel hoeft te kijken kan je de "loop" uitgang van een andere ontvanger gebruiken.

Het meeste ben je kwijt aan smartcards of een sharing oplossing. Je kan allemaal Dreamboxen kopen om één kaart door je hele huis te sharen, maar da's een dure grap. Je kan ook 4 smartcards bij CDS nemen (ik neem aan dat je NL zenders wilt?) maar da's ook een dure grap.

Als Digitenne beschikbaar is is het misschien goedkoper om een paar DVB-S+T combo-ontvangers te nemen en één TV met CDS en de rest met Digitenne oid.
Het is bij me ouders, die wonen net over de grens in Duitsland, digitenne gaat dan niet werken.

• Mentalist
Devian schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:36:
[...]

Het is bij me ouders, die wonen net over de grens in Duitsland, digitenne gaat dan niet werken.
Oh, dan is het makkelijk, want de meeste Duitse zenders zijn FTA. (of willen ze het Nederlandse pakket? Of het Vlaamse?)

Dan ben je met een schotel (WaveFrontier T55 zei je?) €60, 4 quad LNB's (geen quattro! QUAD!) 4x€30 (tip: ALPS), 3 of 4 DiSEqC switches 4/1 4x€10, vier FTA-ontvangers 4x €30 en een berg kabel, tules en F-connectors al een eind. Kleine €400,- tel ik dan bij elkaar op.

Als het Nederlandse/Vlaamse pakket erop moet ben je een stuk meer kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 27-08-2008 11:50 ]

• Devian
Nederlands pakket moet erbij ja...maar dat zijn toch alleen de smartcard kosten van canaldigital?

• Mentalist
Devian schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:09:
Nederlands pakket moet erbij ja...maar dat zijn toch alleen de smartcard kosten van canaldigital?
Je hebt een aantal opties:

1. Geen FTA-ontvangers maar ontvangers met kaartlezer. Dus geen €30 maar €100 per ontvanger. Daarbij nog smartcards van €70/stuk en activatiekosten van €30/smartcard. Dat is dus (4x€100)+(4x€70)+(4x€30)= €800,-. Dan heb je nog maandelijkse abonnementskosten. Nederland 1/2/3 zijn gratis (wel smartcard nodig). RTL, SBS, Net5 en Veronica kost 4x€5= €20/maand. Basispakket (Discovery, Nick, MTV, etc) kost 4x€9,50= €38/maand.

2. Geen FTA-ontvangers maar ontvangers die een kaartje kunnen delen. Ik meen vanaf €150 voor de onbekende merken, €200 voor de Dreambox. Eén smartcard+activatie à 70+30 en één abonnement. (4x€200)+70+30=€900,- maar met veel lagere maandlasten. En veel meer configuratiewerk.

3. Ontvangers met kaartlezer en een externe share-oplossing. €100 per ontvanger, één smartcard voor 70+30 en één abonnement. Er zijn diverse externe share-oplossingen. Je hebt de Splitty, gammel gedoe met telefoondraadjes maar wel goedkoop: €30. Hoeveel ontvangers je daarmee kan gebruiken weet ik niet. De SmartWi is wat netter met draadloze techniek maar kost €130+30 voor een extra client kaart. Met de SmartWi zou je op (4x100)+70+30+(130+30)= €660 komen. Let op dat het bereik wel voldoende is voor de woning.

Je ziet wel, heel andere getallen dan de 4x30=€120 voor FTA-ontvangers. Zeker weten dat je niet per ongeluk op een gunstige plek zit aan de grens voor Digitenne?

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Devian schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:40:
We hebben thuis 3-4 tv's staan die allemaal aangesloten moeten worden op satelliet, ...
Vergeet ook video recorder, dvd recorder en of radio's niet

Verder zou ik als je genoeg hebt aan het zender paket van digitenne, daar naar kijken. Er zijn aanbiedingen dat je het 'gratis' een paar weken kan proberen

Nadeel van sateliet is dat je voor belgie of discovery etc een duur(der) abo moet hebben en dat CD steeds zijn prijzen voor het setop abo verhoogd (elk jaar 10 euro de laatse 3-4 jaar)

Verder wijs ik er op dat bij een basis abo en hoger een tweede (en derde) smartcard abo 1 euro of meer meer kost afhankelijk van wat je wilt. (je moet hem nog wel aanschaffen, dus kost $$$)

Everything is better with Bluetooth

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

W3ird_N3rd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:19:
[...]

Je hebt een aantal opties:

Daarbij nog smartcards van €70/stuk en activatiekosten van €30/smartcard. Dat is dus (4x€100)+(4x€70)+(4x€30)= €800,-. Dan heb je nog maandelijkse abonnementskosten. Nederland 1/2/3 zijn gratis (wel smartcard nodig). RTL, SBS, Net5 en Veronica kost 4x€5= €20/maand. Basispakket (Discovery, Nick, MTV, etc) kost 4x€9,50= €38/maand.
Settopbox is toch maar 4 euro per maand?
Iedere extra smartcard kan daarbij voor 1,99 resp 2/3euro (afhankelijk van het type abbo op je primaire smartcard :) )

Scheelt dan toch weer de helft voor wat betreft de kosten voor het RTL/SBS/NET5/Veronica gebeuren :)

edit; ah, zie nu pas, dat je zelf ook al een link naar de CD pagina erbij hebt staan :) volgens mij stuurt CD ook verschillende mailtjes met tijdelijke smartcardaanbiedingen rond.

[ Voor 10% gewijzigd door Michael Knight op 27-08-2008 16:49 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Mentalist
Michael Knight schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:47:
[...]

Settopbox is toch maar 4 euro per maand?
http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=575
Iedere extra smartcard kan daarbij voor 1,99 resp 2/3euro (afhankelijk van het type abbo op je primaire smartcard :) )
€1/maand als je het basispakket of hoger op de primaire kaart hebt. Maarja, settopbox.. En smartcards moet je dan toch kopen.

• GAEvakYD
Weet iemand hoe je de verschillende smartcards van CD kan herkennen? Ik wil morgen mijn opstelling met de Terratec + Aston Seca CI module gaan testen. Ik heb 2 originele / nieuwe (seca) CD smartcards besteld maar ik wil deze nog niet activeren voor een jaar voor ik zeker weet dat het gaat werken.

Een vriend van mij heeft ook CD en heeft een werkende smartcard. Nu wil ik deze gaan proberen in mijn Aston Seca module. Maar ik wil even weten hoe een Irdeto kaartje eruit ziet, die zal namelijk niet werken in mij Aston module denk ik. Als mijn opstelling werkt, wil ik mijn eigen kaartjes gaan activeren.

[ Voor 17% gewijzigd door GAEvakYD op 29-08-2008 10:20 ]

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:00
GAEvakYD schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:17:
Weet iemand hoe je de verschillende smartcards van CD kan herkennen?
Op de site van CDS staan de gebruikte geldige kaarten de drie bovenste is voor de Seca codering de twee daaronder is Irdeto.

http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=302

En in een Aston werken alleen de Seca kaarten.

• GAEvakYD
aart44 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:35:
[...]

Op de site van CDS staan de gebruikte geldige kaarten de drie bovenste is voor de Seca codering de twee daaronder is Irdeto.

http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=302

En in een Aston werken alleen de Seca kaarten.
Thanks, hier kan ik wat mee.

• DriessenDev
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 09:55
Ik ben nog op zoek naar een sat ontvanger voor op mijn slaapkamer.
Mijn ouders hebben 2 Canal Digitaal abo's. Eentje in de woonkamer en eentje op hun slaapkamer.
Is er een oplossing van rond de 100 euro waarmee ik ook sat TV kan kijken zonder een nieuw abo te moeten afsluiten?

• Mentalist
DennizZMeister schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:28:
Mijn ouders hebben 2 Canal Digitaal abo's. Eentje in de woonkamer en eentje op hun slaapkamer.
Is er een oplossing van rond de 100 euro waarmee ik ook sat TV kan kijken zonder een nieuw abo te moeten afsluiten?
Splitty, SmartWi.

• DriessenDev
Daar komt toch ook nog een decoder bij?
Dan ga ik toch al ruim naar de 200 euro.

• cornfed99111
DennizZMeister schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:28:
Dit topic gaat over kijken naar satelliet via een dvb-s kaart. Dus je zit sowieso verkeerd hier.
Anyway, de goedkoopste oplossing lijkt me een receiver te kopen (tweedehands) met een ingebouwde decoder. Dan hoeven je ouders alleen nog een extra kaart aan te schaffen.

• DriessenDev
cornfed99111 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:31:
[...]

Dit topic gaat over kijken naar satelliet via een dvb-s kaart. Dus je zit sowieso verkeerd hier.
Anyway, de goedkoopste oplossing lijkt me een receiver te kopen (tweedehands) met een ingebouwde decoder. Dan hoeven je ouders alleen nog een extra kaart aan te schaffen.
Ooh excuses, maar een DVB-S kaart met CI is toch een stuk duurder dan een receiver.
Ik heb wel een media center PC dus in principe zou dat wel mooi zijn.

• Mentalist
cornfed99111 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:31:
[...]

Dit topic gaat over kijken naar satelliet via een dvb-s kaart.
Dat wist ik niet. (!)
Dus je zit sowieso verkeerd hier.
En afhankelijk van de huidige abo's een compleet extra abo. Nogal prijzig. Een 2dehands ontvanger en een splitty is het enige wat onder de 100 euro blijft dan.

Of zo'n draadloze A/V zender die de signalen van de AB door kan sturen, en een extra AB. Maar dat is niet zo'n fijne beeldkwaliteit, en je kan maar in één van de kamers tegelijk kijken (of je moet dezelfde zender kijken).

• cornfed99111
Tweede hands receivers met ingebouwde decoder gaan al voor enkele tientjes op Marktplaats.

Je vroeg niks over media center pc, dus als dat wilt gebruiken is dat weer "another ballgame".
Als je een satkaart met CI interface koopt, komt daar nog een CI module bij (Aston bijvoorbeeld).
Samen schat ik op minstens €150. Het wordt iets duurder als je naar HD wilt kijken.

• DriessenDev
cornfed99111 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:33:
Tweede hands receivers met ingebouwde decoder gaan al voor enkele tientjes op Marktplaats.

Je vroeg niks over media center pc, dus als dat wilt gebruiken is dat weer "another ballgame".
Als je een satkaart met CI interface koopt, komt daar nog een CI module bij (Aston bijvoorbeeld).
Samen schat ik op minstens €150. Het wordt iets duurder als je naar HD wilt kijken.
Maar dan komt er ook nog die Splitty bij ofniet?
Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen maar.
Met deze Splitty en een random decoder van Marktplaats zou het moeten lukken?

Als PC oplossing niet veel duurder is gaat daar mijn voorkeur naar uit uiteraard.
Heeft een aantal voordelen die niet van levensbelang zijn maar wel handig.

Excuses voor de chaotische manier van vragen stellen, had me eerst even beter moeten orienteren of ik nou via PC of via decoder wil.

• Mentalist
DennizZMeister schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:39:
[...]

Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen maar.
Niet slim om het dan toch te doen. Maar het mag. Maar vraag het dan even een mod als je het niet zeker weet.
Met deze Splitty en een random decoder van Marktplaats zou het moeten lukken?
Splitty werkt niet met iedere ontvanger even goed, dus zoek dan even naar ervaringen.

• cornfed99111
Dat moet je zelf beslissen. Beide oplossingen zijn mogelijk.
Of je gaat voor de "Splitty" variant of je neemt een extra kaart erbij van CD.
Je kan maximaal 3 smartcards krijgen bij CD per abo, voor zover ik weet.

• GAEvakYD
Vandaag begonnen in Vista MCE om mijn Dvb-S setup werkend te krijgen.Na 4 uur lang kabel trekken kon ik eindelijk beginnen met de software. :)

Setup:
Amd 2800+
1.5 gig intern geheugen
2x Terratec S2 HD + CI
Aston Crypt 1.07
Canaal Digitaal smartcard

Als eerste heb ik geprobeerd om het door Terratec's meegeleverde TV programma aan de gang te krijgen, dit was eigenlijk binnen 10 minuten geregeld. Het langst duurde de zender scan, maar hij vond dan ook iets van 1300 zenders. Hierna kon ik direct kijken naar alle zenders waar ik een abbo voor had op mijn CD smartcard. De getrokken kabel, Aston Crypt en smartcard deden het dus allemaal. Het viel me wel op dat de cpu usage met 1 tuner al tot 69% procent kwam en hij beeld af en toe even hing.

Vervolgens ben ik begonnen met waar ik het allemaal voor doe, kijken om het bovenstaande werkend te krijgen in Vista Mediacenter + TVPack 2008. Bij het doorlopen van de 'TV signaal wizard' werd mijn tuner kaart gevonden en werd er een zenderscan gedaan.Hierna ging ik enthousiast kijken of ik beeld kon krijgen op mijn CD zenders. Helaas bleef het beeld weg, en kreeg ik de melding dat er geen tv signaal was.
Afbeeldingslocatie: http://www.ordelman.org/temp/mce/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ordelman.org/temp/mce/6.jpg

Het viel me ook op dat er maar van een paar zenders EPG informatie gevonden kon worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.ordelman.org/temp/mce/2.jpg

Toen ben ik bij de instellingen gaan kijken en wat kanalen bewerkt. Hier kun je zien dat niet FTA zenders worden aangegeven met een slotje.
Afbeeldingslocatie: http://www.ordelman.org/temp/mce/3.jpg

Wat me opviel was dat de niet FTA zenders niet gekoppeld waren aan een tuner. Het vinkje bij de bronnen was namelijk niet gezet
Afbeeldingslocatie: http://www.ordelman.org/temp/mce/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ordelman.org/temp/mce/5.jpg

Helaas heeft dit laatste het probleem van het missende TV Signaal niet weggenomen.

Heeft 1 van jullie een idee waarom ik nu geen beeld heb in MCE en wel daar buiten. Ik ben een paar uur aan het proberen geweest maar ik krijg het helaas niet opgelost. Ik hoop toch echt dat ik het wel werkend kan krijgen, anders was het een duur probeersel.

Ik weet wel dat ik ondertussen een nieuw systeem moet gaan optuigen. Als 1 kaart al zoveel cpu usage trekt, dan trekt die een tweede kaart helemaal niet.

• cornfed99111
Probeer eerst eens of je beeld kan krijgen met een FTA kanaal.

Ik zou de CI module even loskoppelen en dan de kaart weer aanmelden in MCE en een scan doen.
Is er ontvangst van een fta kanaal?
Dan de CI weer aankoppelen en eens kijken wat hij doet.

[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 31-08-2008 13:00 ]

• GAEvakYD
Ook op de FTA kanalen kreeg ik geen beeld. Ik heb niet opnieuw gezocht na afkoppelen van de CI module. Kan het niet iets zijn met een decoder ofzo. Ik heb nog nergens echt iemand gelezen met een werkende Dvb-S setup in Vista MCE.

Het probleem is nu dat mijn medicenter niet samenwerkt met een de nieuwe Terratec kaart en de huidige Haupage PVR500. De hele pc start dan helemaal niet meer op. Dus het is een hele operatie om even iets uit te proberen. Daarom wil ik graag even een aantal dingen opsparen. Ik moet namelijk een backup maken, dan kaarten wisselen, opstarten en zender scan, uitproberen, en daarna weer kaarten wisselen, backup terug. Dit duurt wel even een uurtje.

Ik wil namelijk wel eerst zeker weten dat dit gaat werken, voordat ik een nieuw pc bestel voor nog een paar honderd euro extra.

[ Voor 19% gewijzigd door GAEvakYD op 31-08-2008 13:34 ]

Verwijderd

Eindelijk hier ook een sat installatie!
Een Multytenne dual met een MV-9080NET ontvanger :)

• GAEvakYD
cornfed99111 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:57:
Probeer eerst eens of je beeld kan krijgen met een FTA kanaal.

Ik zou de CI module even loskoppelen en dan de kaart weer aanmelden in MCE en een scan doen.
Is er ontvangst van een fta kanaal?
Dan de CI weer aankoppelen en eens kijken wat hij doet.
Vandaag geprobeerd zonder CI eraan, en alleen scannen naar FTA kanalen. Het blijkt dat na de wizzard van de TV Signaal, Mediacenter zelf die 1200 gevonden kanalen download van internet. Toen ik namelijk vervolgens een 'echte' zenderscan deed, werden er 0 zenders gevonden. Ik heb ook geprobeerd om PowerDVD 8 als default decoder te zetten.

Helaas komen er op internet steeds meer topics met soorgelijk problemen met een Dvb-S setup in Vista Mce + TV Pack. Ik heb vandaag Terratec gemaild of het misschien aan de driver kan liggen die niet Tv Pack compatible is.

Verwijderd

is het ook mogelijk om met een mediacenter waar windows xp op draait en een floppyDTV kaart met cam module te cardsharen. of is er een programmatje waar je het ip adres enz van iemand in kan zetten. graag een reactie of mail me knip

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 01:04 ]

• Mentalist
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:43:
is het ook mogelijk om met een mediacenter waar windows xp op draait en een floppyDTV kaart met cam module te cardsharen. of is er een programmatje waar je het ip adres enz van iemand in kan zetten.
Wat wil je nu eigenlijk doen? Een CAM kan je niet sharen. Als je de smartcard binnenshuis wilt sharen moet je een Phoenix kaartlezer hebben + een cardserver en -client.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 10-09-2008 21:44 ]

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:20
ik heb de startpost helemaal doorgelezen, maar heb niets kunnen vinden over de beeldkwaliteit vergeleken met die van dvb-c. Ik zit er namelijk over na te denken om over te stappen op dvb-s, maar wil niet in beeldkwaleit achteruit gaan. Ik heb niet echt zin om 36 pagina's door te lezen in de hoop iets over de beeldkwaliteit te vinden.

Ik heb al gekeken naar de plaatsingvan de schotel, en dat zou goed moeten verlopen (geen obstakels!)

• franssie

franssie

Save the albatross

TomWinkelmolen schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:37:
ik heb de startpost helemaal doorgelezen, maar heb niets kunnen vinden over de beeldkwaliteit vergeleken met die van dvb-c. Ik zit er namelijk over na te denken om over te stappen op dvb-s, maar wil niet in beeldkwaleit achteruit gaan. Ik heb niet echt zin om 36 pagina's door te lezen in de hoop iets over de beeldkwaliteit te vinden.

Ik heb al gekeken naar de plaatsingvan de schotel, en dat zou goed moeten verlopen (geen obstakels!)
W3ird_N3rd in "Het grote Digitenne topic deel 4" is een post van W_N die DVB-T met DVT-S vergelijkt puur op bitrates. Als je de bitrates van DVB-C kan vinden voor jouw provider heb je alvast een indicatie.

• remco_k

remco_k

TomWinkelmolen schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:37:
Op deze vraag is niet echt een eenduidig antwoord te geven. Zelf heb ik beide systemen in huis. Zowel DVB-C als DVB-S.
Technisch gezien kunnen beide systemen perfecte beeldkwaliteit leveren, ware het niet dat de provider (leverancier zoals Ziggo of Canal Digital) de bitrate bepaald en daardoor de kwaliteit wel goed is maar niet perfect.
Zo is dat per kanaal verschillend, maar grote verschillen zijn er niet. Die keren dat ik heb proberen te vergelijken tussen DVB-C en DVB-S, vond ik DVB-S gevoelsmatig beter beeld geven. Maar dat zou maarzo tussen m'n oren kunnen zitten.

Alles kan stuk.

• ToWi1989
Bedankt voor de reacties. De bitrate lijkt hier op de kabel hoger te liggen dan via de sat. Hoeveel dit uitmaakt voor de beeldkwaliteit weet ik niet.

Wat mij opviel was het volgende --> http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/bitrates.shtml
Er is nog een hoop ruimte vrij. Waarom wordt niet alles in HD uitgezonden. Verdeel de ruimte over de zenders en de bitrate komt voor bijna alle zenders boven de 8 mbit/s.

• remco_k

remco_k

Als ik het zo snel zie, dan liggen alleen de bitrates van NL1,2 en 3 veel hoger dan via SAT, op 8Mb/s.
Tegen over SAT: ~3 tot 4 Mb/s.
De rest van de zenders worden ongewijzigd vanaf SAT doorgegeven en ziet er dus theoretisch precies hetzelfde uit. Ik heb nooit NL1,2 of 3 vergeleken met SAT, ik denk dat daar wel een verschilletje tussen zit dan...

Alles kan stuk.

• ToWi1989
en hoe zit het dan met nog niet gebruikte bitrate op de sat? Ik had iets gelezen dat daarvoor transponders bijgehuurd zouden moeten worden op de ASTRA satelliet :S

Dat klinkt als een hele investering, maargoed... om meer bandbreedte via de kabel te kunnen versturen zullen ook wel grote maatregelen genomen moeten worden. Heeft dit ook weer te maken met het huren van frequenties? Op de kabel is er nog wel wat over, wat voldoende zou zijn alle zenders met een bitrate van +- 8 mbit te kunnen versturen. Ik begrijp niet goed waarom hiet niet gewoon gebruik van wordt gemaakt.

• franssie

franssie

Save the albatross

TomWinkelmolen schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:11:
en hoe zit het dan met nog niet gebruikte bitrate op de sat? Ik had iets gelezen dat daarvoor transponders bijgehuurd zouden moeten worden op de ASTRA satelliet :S

Dat klinkt als een hele investering, maargoed... om meer bandbreedte via de kabel te kunnen versturen zullen ook wel grote maatregelen genomen moeten worden. Heeft dit ook weer te maken met het huren van frequenties? Op de kabel is er nog wel wat over, wat voldoende zou zijn alle zenders met een bitrate van +- 8 mbit te kunnen versturen. Ik begrijp niet goed waarom hiet niet gewoon gebruik van wordt gemaakt.
Voordekabel: omdat niet alles wordt aangeleverd in 8mbit, dat is dacht ik nu alleen nog maar NED 123 met op (korte?) termijn de commercielen- dat gaat via glasvezel als ik het me goed herinner.
Veel andere zenders worden van de sat geplukt (niet noodzakelijk astra!) maar dan zit je dus ook gelijk vast aan die beschikbare bandbreedte. En zoveel HD materiaal wordt er gewoon nog niet aangeboden.
Voor de sat: je huurt een transponder (bandbreedte op een frequentie zeg maar) en bepaald zelf hoeveel zenders je daar instopt. Een zender per transponder is dus 4 maal zo duur als 4 zenders op een transponder.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 19-09-2008 18:09 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Plaat aub geen links naar software waarvan de legaliteit of legitimiteit niet geheel van duidelijk is (of de werking ervan). Ook hoef je niet te melden dat je creatief kaartjes aan het delen bent.