Ik zou maar opnieuw uitrichten, RTL zit op de zwakkere Astra 1H terwijl Nederland 1 op 1L zit.xAndyx schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:46:
Ik heb nu een beetje vreemd voorval, gister nogal problemen met ontvangst op RTL 4, 5 , 7, 8, Discovery Channel. Signaal van 56 tot 63%, stotteren en blokken dus. Op zenders als NED 1, 2, 3, sbs6 etc geen problemen, 78 - 85% signaal.
Het weer was zonnig en misschien wel zat er wel een storing in de lucht, maar dat was zeker niet te zien. Ik heb een basis abbo bij canal digitaal, dreambox 7000s, monoblock lnb (astra hotbird) en 78cm schotel.
Moet ik de boel opnieuw uitrichten of kan het iets anders zijn?
Ik zou geen monoblock kopen maar gewoon een multifeedhouder met normale LNB's. Ben je flexibeler en is beter uit te richten.(ik wil mn monoblock toch gaan vervangen voor een twin monoblock (astra 19,2 & hotbird 13) en twin lnb voor astra 23,5, zodat ik op de slaapkamer en woonkamer kan kijken)
Waarom Skystar? Was pas op de v4l-dvb mailinglist nog wat over te lezen, bepaalde revisies (Skystar 2) zouden het niet goed doen. Weet niet meer of dat nu opgelost is. Waarom niet b.v. een Technotrend of een andere kaart met goede ondersteuning?El Cid schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:02:
Op het moment ben ik enorm aan het worstelen met een keuze - een Dreambox of een HTPC met twee Skystar kaartjes. De tweede optie is veruit de goedkoopste voor mij, aangezien ik nog oude hardware heb liggen. Skystar kaartjes vind je tegenwoordig voor 30 euro op marktplaats. Zeker omdat een HTPC veel flexibeler is neig ik daar naar.
Waar ik alleen bang voor ben is om alles te installeren en te configureren. Het is de bedoeling dat er Linux op komt te draaien. En dat lijkt me toch best wel een uitdaging, aangezien ik nog totaal geen ervaring heb met de satelliet(wel met Linux). Hoe moeilijk is het om dat alles werkend te krijgen, inclusief cardsharen? Moet ik mischien toch maar kiezen voor een kant-en-klare optie zoals een Topfield of een Philips?
[ Voor 37% gewijzigd door Mentalist op 28-07-2008 21:45 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®