Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 22:41
Mogelijk hebben vele van jullie ergens gelezen dat Microsoft bezig is met een grote update voor Windows Vista MCE. De originele naam van deze update was 'Fiji', later heeft deze de volledige naam 'Windows Media Center TV Pack 2008' gekregen.

Door middel van deze update zouden we gebruik kunnen maken van HDTV en volledig DVB-S/S2 ondersteuning. Aangezien ik een schotel heb, en ook gebruik maak van Vista MCE zit ik hier al jaren op te wachten. Op mijn MCE heb ik nu namelijk nog een analoog signaal aangesloten. Ik zie het niet echt zitten om een truc te gaan uithalen, bijvoorbeeld met de FloppyDTV oplossing.

Nu zijn de laatste geruchten dat de update klaar zou zijn en ergens in september officieel gelanceerd zou gaan worden. Helaas lees ik op sommige plekken dat mogelijk het DirectTV en H.264 encoding support uit deze update gehaald is.

Er staat ook dat de update aangeboden gaat worden richting OEM distributeurs.

Wat vinden jullie van deze informatie en de bijhorende geruchten? Volgens mij is dat DirectTV meer voor amerikaanse setop boxen. Dat we misschien geen H.264 encoding hebben zou volgens mij inhouden dat we wel stalliet kunnen kijken maar dan niet de HD zenders.

Even wat links:
http://www.cdfreaks.com/n...rt-HDTV-and-DVB-S_S2.html
http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=1489
http://club.cdfreaks.com/...ort-hdtv-dvb-s-s2-248520/
http://arstechnica.com/jo...ter-tv-pack-2008-hits-rtm

[ Voor 10% gewijzigd door GAEvakYD op 06-08-2008 11:24 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 20:06
Hoop toch wel dat er een update komt voor bestaande Vista systemen.
Het zou toch van de gekke zijn dat alleen nieuwe OEM Vista's deze update krijgen.

Edit:

Ik heb de update geïnstalleerd (versie 6.1.1000.18273).
De update is gelukt!
Zelfs op een laptop zonder SP1.

Zal 'm morgens eens wat testen.... :z

[ Voor 61% gewijzigd door cornfed99111 op 09-08-2008 18:36 ]

• GAEvakYD
Kijk jij via de schotel? IK ben benieuwd naar jou testen.

Microsoft heeft zich gister officieel uitgelaten over de update:
http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=1522

Dus 100% geen HD kanelen met deze update, maar misschien dat een externe 'x86 H.264 Decoder DLL' dat werk ook kan verrichten. Er staat bij DVB-S ook heel duidelijke alleen FTA kanalen. Ik weet niet hoe hard dat laatste is of dat je met een CI gewoon ook pay tv kunt kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door GAEvakYD op 09-08-2008 09:17 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 20:06
Jup, ik kijk ook naar satelliet.

Alle tuners worden gevonden. Ik heb een HD sat kaart en een combo sat/antenne kaart.
Na enkele keren proberen heeft hij ook de zenders gevonden op de sat (Astra).

Voor zover ik kan zien geen bijzondere veranderingen. Wel gaat alles een tikkie soepeler.
Hd kanalen heb ik nog niet geprobeerd om te ontvangen.

Als je sat kaart een common interface slot heeft, kan je met een coderingsmodule en smartcard volgens mij wel kijken via VMC. De kaart neemt dan alle coderingen voor zijn rekening. Heb zelf die setup niet.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
het grote voordeel wat ik ik nu wel merk na update is teletext in mce en ondertiteling, en ik kan nu in mce sommige hd kanalen ontvangen via floppydtv

Verwijderd

cornfed99111 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:34:
Hoop toch wel dat er een update komt voor bestaande Vista systemen.
Het zou toch van de gekke zijn dat alleen nieuwe OEM Vista's deze update krijgen.
Er zitten bepaalde zaken in die alleen werken als MCE nog nooit is opgestart, dat is de reden waarom dat het alleen voor OEM's is.

• GAEvakYD
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 05:08:
[...]

Er zitten bepaalde zaken in die alleen werken als MCE nog nooit is opgestart, dat is de reden waarom dat het alleen voor OEM's is.
Dat heb ik nog nooit ergens gelezen hoor. De bedoeling is / was gewoon om de update niet los beschikbaar te maken maar alleen aan OEM distributeurs beschikbaar te stellen.

2 veranderingen die ik wel gemerkt heb zijn de volgende:
-Spoelen gaat nu met 3 intervallen i.p.v. 2. Hierdoor kun je het spoelen iets meer controleren.
-Serie's opnemen heeft nu meer opties, bijv nu met de optie 'Alleen nieuw' of 'Nieuw + herhaling'

[ Voor 23% gewijzigd door GAEvakYD op 12-08-2008 10:20 ]

• phkba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:11
Ik heb nog geen tijd gehad om alles door te lezen dus mocht ik naar de bekende weg vragen dan sorry.
Waar hebben jullie de update vandaag gehaald?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
alleen voor engelse versies beschikbaar denk ik, althans, die heb ik gevonden, maar geeft ook duidelijk aan dat je hem beter niet kan installeren op een niet-verse installatie.

[ Voor 175% gewijzigd door StanTheMan op 12-08-2008 19:16 ]

• GAEvakYD
Ik heb de versie gewoon geinstalleerd op een nederlandse versie en draai al 2 weken stabiel. Voor de rest niet zo heel veel nieuwe features, maar die ondersteuning voor DVB-S is voor mij echt een uitkomt.

Vandaag kwamen mijn twee Terratec S2 HD + CI binnen. De CI modules en smartcards komen pas van het weekend. Toch kon ik het niet laten om 1 kaart alvast in mijn huidige MCE te stoppen en te kijken of die in MCE gevonden werd en hoe dat eruit zag.

Bij de TV setup zag MCE gelijk dat het een satellietkaart was, de keuze voor kabel, satelliet of DVB-T werd me namelijk niet gesteld. MCE vroeg gelijk welke satelliet ik wilde gaan ontvangen. Opzicht vond ik dit jammer want ik heb een DUO LNB Quad. Hiermee kan ik Astra 1 en 3 ontvangen op 4 ontvangers d.m.v. een ingebouwde DiSEqC switch. Deze keuze wekt bij mij de suggestie dat ik per tuner maar 1 satelliet kan ontvangen. Iemand hier ervaringen mee of ergens iets over gelezen?

In de volgende stap kwam er een hele mooie vraag die bol stond van de vertaal fouten.Er werd me gevraagd welk type LNB ik had. Ik had de keuze uit
-Universeel
-Eigen individuele oscillator
-Eigen oscillator

Ik snap niet welke keus ik hier moet gaan maken of wat ze met deze lekker vertaling bedoelen. Helaas kan ik pas zaterdag weer verder gaan testen of me te kijken of ik uberhaubt zenders ontvang met de van de keuzes.

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 22:01

Tweaker.nu

we all float down here

Iemand al een oplossing gevonden om de opgenomen programma's ook op externe pc's te bekijken. Mijn HTPC is namelijk ook mediaserver voor het hele huis en voorheen kon ik de opgenomen programma's op elke pc bekijken, zowel op vista, xp en linux pc's.

Nu de extensie veranderd is naar .wtv, speelt geen enkele pc het meer af behalve de vista-htpc in mediacenter. Dit is een groot gemis, want ik kan nu bijvoorbeeld niet meer in bed kijken :(

ik heb zo'n beetje alle players geprobeerd (mpc, vlc, The KMplayer, windows mediaplayer, mplayer etc.)

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• GAEvakYD
Zie dit topic op TGB:
http://thegreenbutton.com/forums/thread/287781.aspx

Lijkt erop dat er nog geen codec update is voor andere niet Vista Tv Pack machines.

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 22:01

Tweaker.nu

we all float down here

Tooltje gevonden om terug te converteren naar dvr-ms

http://babgvant.com/files...tags/ToDvrms/default.aspx

Kan ik weer in m'n bed kijken, en nu toch maar eens aan mythtv gaan beginnen

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Verwijderd

Beste allemaal. Ik zit met het volgende probleem. Wie kan helpen??
Beste allemaal, Wie kan mij helpen?

Ik heb een mediacenter gebouwd waar ik een FloppyDTV S2 (Satelliet) heb ingebouwd met Matrix Revelutions Cam module en een Kaart van Canal+. Deze zat in mijn vorige Humax die defect raakte en ik nu dus de kaart in bovengenoemde FloppyDTV S2 (Satelliet) heb zitten.
Na wat zoek werk heb ik alle kanalen gescand en deze ook gevonden. Ze staan in de Favorieten als laatste scan gedaan op.... Als ik deze open staan er allemaal mappen in. Bij het openklikken van een map staan in de map diverse zenders. Alles bij elkaar TV en Radio >1000 stuks.
Het probleem is dat ik geen enkele zender kan zien om mijn HDTV. Wat ik ook probeer met de FireDVT ik krijg nergens beeld.
Veder heb ik Power DVD 8 Ultra en WInDVD9 op mijn systeem staan.
Wat doe ik verkeerd of mis ik gewoon een programma waar ik de zenders mee zou kunnen zien?
De floppy DTV ( Fire DTV ) staat naast het Mediacenter en speelt dus zelfstandig af.

Ik ga er van uit dat het media center voldoende capaciteit bezit! Daar kan het niet aan liggen.
Het media Center bestaat uit de volgende onderdelen:

- Silverstone SST-CW02B-MXR
- Systembord: Foxconn A79A-S AMD 790FX + SB750 | A79A-S
- Processor: AMD AM2 X4 Phenom 9950 QC 2.60Mhz. Black Edition Boxed
- Voeding: Thermaltake Toughpower, 750 Watt, Retail
- Videokaart: Club3D Radeon HD4870,GDDR5, PCI Express x16, 1024MB
- Geheugen: Corsair 4x2GB DDR2 PC8500 CL5.0 DHX Dominator, Fan
- Optical drive: DVD-RW LG BLU RAY R/W GGW-H20L BLACK
- Opslag: 2x 500GB Samsung SATA Harddisk F1
Invoer:
- Logitech Desktopset diNovo Mini USB
- Imon Afstandsbediening
- Logitech Muis MX Air Cordless Rechargable USB Retail
- Besturingssoftware: Windows Vista Ultimate64 Bit.

TV: Philips 52pfl9632d/10 ( 132 CM )
Alles draait via mijn Harman Kardon, super geluid en super beeld. Dat is het dus niet.
Digitale TV via Ziggo met de nieuwe Humax HD Decoder. Vandaar dat ik heb gekozen voor de Satelliet ontvanger om via deze dan op te nemen.

Ik moet wel opmerken dat de Logitech Dinovo Mini het slecht doet. Ik had dit niet verwacht van een danig duur toetsenbordje. Hapert regelmatig, Op gegeven moment kan ik niets meer typen en moet ik daarvoor het systeem opnieuw opstarten. Daarna werkt het tijdelijk weer perfect. Wel de laatste software hiervoor er opstaan voor Vista 64 Bit!

Alvast allen bedankt.

Groetjes en hopelijk een oplossing in deze,

André Zlobinski
Pagina: 1