Televisie via de satelliet: DVB-S Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 126.143 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
remco_k schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:59:
Als ik het zo snel zie, dan liggen alleen de bitrates van NL1,2 en 3 veel hoger dan via SAT, op 8Mb/s.
Tegen over SAT: ~3 tot 4 Mb/s.
De rest van de zenders worden ongewijzigd vanaf SAT doorgegeven en ziet er dus theoretisch precies hetzelfde uit. Ik heb nooit NL1,2 of 3 vergeleken met SAT, ik denk dat daar wel een verschilletje tussen zit dan...
RTL en SBS (SBS=SBS6, Net 5 en Veronica) komen bij de kabel ook al een hele tijd via glas binnen met 8Mbit/s.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:21:
[...]

RTL en SBS (SBS=SBS6, Net 5 en Veronica) komen bij de kabel ook al een hele tijd via glas binnen met 8mbit/s.
offtopic:
Een klein stemmetje in me zegt dat je heel misschien 8Mbit/s bedoeld.

Ah, daar had ik al wel een keer iets over gehoord, en dat is nu dan kennelijk ook werkelijkheid geworden.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
remco_k schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:54:
[...]

offtopic:
Een klein stemmetje in me zegt dat je heel misschien 8Mbit/s bedoeld.
Okay, officieel is het een hoofdletter M, maar dat is in dit geval insectencopulatie omdat er geen verwarring mogelijk is zoals bij MB en Mb. De m of M kan niet voor iets anders dan mega staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:48:
[...]

Okay, officieel is het een hoofdletter M, maar dat is in dit geval insectencopulatie omdat er geen verwarring mogelijk is zoals bij MB en Mb. De m of M kan niet voor iets anders dan mega staan.
offtopic:
@remco_k en daarnaast zou het leuk zijn -om puur educatieve redenen- dat een link naar de juiste SI notaties wordt toegevoegd -- want ik ben het ook wel eens kwijt.

edit: "insectencopulatie" \o/

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 20-09-2008 06:43 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Mentalist
franssie schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 23:56:
[...]

offtopic:
@remco_k en daarnaast zou het leuk zijn -om puur educatieve redenen- dat een link naar de juiste SI notaties wordt toegevoegd -- want ik ben het ook wel eens kwijt.
Eigenlijk is 8 Mbit/s ook fout. Het zou 8 Mibit/s moeten zijn als ik me niet vergis, maar dat is zo weinig gebruikt dat het eerder verwarring zou scheppen als ik het goed schrijf.

Wikipedia: Orders of magnitude (data)
Wikipedia: Megabit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ervaren mensen de Pace DS-810 HDTV. Ze zijn nu voor E 125,-

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 10:58
Ik heb in onze topfield ontvanger 2 CI modules zitten eentje voor het canal digitaal kaartje en een cryptoworks kaart. Nu valt me op dat deze kaarten tijdens het gebruik enorm heet worden, heet in zin van... "dit pak ik niet aan met blote handen"

Voor het Canal Digital gebruiken we een magic CI deze kregen we bij de aankoop van onze eerste ontvanger.

Is het gebruikelijk dat de CI modules heet worden?

• Mentalist
gumtree schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:41:
Ik heb in onze topfield ontvanger 2 CI modules zitten eentje voor het canal digitaal kaartje en een cryptoworks kaart. Nu valt me op dat deze kaarten tijdens het gebruik enorm heet worden, heet in zin van... "dit pak ik niet aan met blote handen"

Voor het Canal Digital gebruiken we een magic CI deze kregen we bij de aankoop van onze eerste ontvanger.

Is het gebruikelijk dat de CI modules heet worden?
Jep, zeker 2 boven elkaar. In hoeverre dat invloed heeft op de levensduur kan ik je echter niet vertellen. Je zou kunnen kijken of je een klein fannetje in de buurt ervan kan plaatsen, hoeft niet eens hard te draaien maar om gewoon een minimale airflow te creëren. Dan zullen ze wel koel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Ik heb sinds vorige week een DM-800, mijn DM-600 staat nu op de slaapkamer. Als ik HD bekijk (Discovery HD ea), dan is het beeld haarscherp. Als ik echter bijvoorbeeld Premiere (geen HD) kijk, dan is het zwart heel blokkerig en niet egaal van kleur. Dit probleem had ik met mijn DM-600 niet. Nu kun je de DM-800 instellen welke resolutie hij moet uitsturen, het probleem doet zich echter op elke resolutie-instelling voor. Heeft iemand een idee hoe dit kan of hoe dit verholpen kan worden? Ik heb gezocht, maar je kun de DM-800 ook niet zo instellen dat hij de resolutie die hij binnenkrijgt gewoon doorstuurt (dan zou de TV de processing kunnen doen). Ik heb de DM-800 ook op scart aangesloten en dan heb ik het probleem ook niet. Er lijkt dus iets mis te gaan in de scaling van de DVI. De DM-800 is aangesloten met de bijgeleverde DVI --> HDMI kabel. Ik heb ook geprobeerd met een los verloopstuk van DVI --> HDMI en dan een HDMI kabel, maar dit lost het probleem ook niet op. Was ook wel te verwachten aangezien het een digitaal signaal betreft.

Iemand ideeen / suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Is het mogelijk om met een pci kaartje hd zenders te kijken?
en is het ook mogelijk om gbox te draaien onder windows?
ik zit er namelijk aan te denken om mijn dm500 te verkopen en een pci kaartje te kopen.
maar ik wil dat alleen doen als gbox ook onder windows draait.

[ Voor 13% gewijzigd door Instatic op 27-10-2008 12:15 ]

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vullisbak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 10:01
:S Excuseert u mijn oprechte lompheid, maar ik stel bij deze ook maar weer even de meestgestelde vraag:
Wie kan mij adviseren?

Na wild enthousiast geworden te zijn van HD ben ik eens gaan rondneuzen wat er te koop is. Lokaal moeten we het met CasemaZiggo doen, maar die biedt (naast veel meer storingen sinds de overname) triest weinig HD aan. Bovendien moet er een nieuwe decoder aangeschaft worden. Dus richt ik me op satelliet.

Ik kwam deze aanbieding van Canal Digitaal tegen. Kleine schotel met een onopvallende kleur, wat super is aangezien ik in een appartementje woon. Icm met het HD pakket lijkt het me een uitstekend instappakket, zeker met de 200 euro cashback die er momenteel op de Philips DSR 7121 decoder zit. Na wat Google-werk las ik echter dat de decoder ronduit janken is, alleen ondersteuning voor door CD goedkekeurde zenders, geen 1080p output en eigenlijk niet geschikt voor eventuele uitbreiding of kijken zonder CD smartcard.

Na enige tijd dit topic doorgelezen te hebben kom ik verschillende merken, typen en massas termen tegen die me niet zo gek veel zeggen. Eerlijk gezegd ben ik als noob op satelliet gebied eigenlijk een beetje het spoor kwijt en vrees vol in de voor jullie voordehandliggende valkuilen te vallen.
Zou iemand me op basis van onderstaande specs een hardware adviesje kunnen/willen geven?

- bij voorkeur kleine, donkergrijze schotel (als bijv triple sat) zodat de VVE niet zo snel gaat zeuren
- HD ondersteuning (Discovery HD, NatGeo, BBC HD, ...)
- er hoeft nu (nog) maar 1 TV aangesloten te worden
- afstand van schotel tot TV is met bochtenwerk ongeveer 15m
- momenteel gebruik ik Vista MCE als recorder, het zou fijn zijn als ik met de decoder ook wat kan opnemen, maar is geen must (wil het niet te duur maken)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

eigenlijk staat het meeste wel in de startpost denk ik maar als je nieuw bent is het inderdaad erg veel info om te interpreteren:
1) je wilt waarschijnlijk toch wel meerdere sats ontvangen ivm BBC-HD maar ook de FTA (free to air) regionale omroepen, in combinatie met je wens voor een kleine grijze schotel kom je dan eigenlijk al bij de multytenne uit. Die is er ook in een multi-ontvanger uitvoering maar die is fors duurder, de single ontvanger uitvoering is wel betaalbaar (in aanmerking nemende dat alle schotel electronica er eigenlijk al inzit). De schotel van CD is hiervoor niet geschikt, die doet alleen NL en regionaal (twee sats maar je wil er minimaal drie ivm de Engelse kanalen)
2) Windows MCE schijnt wel aan de praat te krijgen te zijn, zeker met de FTA zenders die geen kaartje nodig hebben (zoals wel BBC maar niet discovery etc) - als je een abonnement wilt dan moet je iemand zien te vinden hier of op de fora in de startpost die daar ervaring mee heeft.
3) 15 meter is geen belemmering, de grote van de schotel bij slechter weer wel
4) Check of je goed zicht hebt op het zuiden, de schotel kijkt ca 30 graden omhoog dus is eventueel ook laag met een tegelvoet op de grond te zetten als je een diep genoeg balkon hebt, dan kan je misschien een iets grotere nemen (al heb ik meestal goede ontvangst met de multytenne maar inderdaad meestal, als het je enige bron van TV is zou ik voor een grotere gaan maar misschien is die van mij niet helemaal goed uitgericht :D )
5) uitrichten is in het begin een crime maar uiteindelijk (als je één sat eenmaal hebt gevonden) goed te doen.

Succes!

[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 18-11-2008 23:38 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:29:
eigenlijk staat het meeste wel in de startpost denk ik maar als je nieuw bent is het inderdaad erg veel info om te interpreteren:
1) je wilt waarschijnlijk toch wel meerdere sats ontvangen ivm BBC-HD maar ook de FTA (free to air) regionale omroepen, in combinatie met je wens voor een kleine grijze schotel kom je dan eigenlijk al bij de multytenne uit. Die is er ook in een multi-ontvanger uitvoering maar die is fors duurder, de single ontvanger uitvoering is wel betaalbaar (in aanmerking nemende dat alle schotel electronica er eigenlijk al inzit). De schotel van CD is hiervoor niet geschikt, die doet alleen NL en regionaal (twee sats maar je wil er minimaal drie ivm de Engelse kanalen)
CDS heeft nu dus een nieuwe schotel, de "triple sat" wat aan het plaatje te zien gewoon een Multytenne is (wellicht is de Hotbird eraf gesloopt).

Dat is overigens een ontwikkeling waar ik niet erg blij mee ben. Door er zo mee te adverteren vergroot CDS de kans dat de BBC/ITV meer maatregelen gaan nemen om ontvangst in het buitenland te voorkomen. En dat willen we natuurlijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:25:
[...]

CDS heeft nu dus een nieuwe schotel, de "triple sat" wat aan het plaatje te zien gewoon een Multytenne is (wellicht is de Hotbird eraf gesloopt).

Dat is overigens een ontwikkeling waar ik niet erg blij mee ben. Door er zo mee te adverteren vergroot CDS de kans dat de BBC/ITV meer maatregelen gaan nemen om ontvangst in het buitenland te voorkomen. En dat willen we natuurlijk niet..
oops - ik had die link duidelijk gemist. Alhoewel ik er ook niet blij mee ben denk ik dat ze in UK weinig andere keus hebben, ze gaan er nogal prat op dat er geen kaart nodig is en met de HD kanalen passen ze al wat grapjes toe waardoor bij een zenderscan er geen beeld komt (dacht ik tenminste ergens gelezen te hebben, ff geen zin en tijd om op te zoeken).
De schotel is inderdaad gewoon de multytenne, misschien inderdaad zonder horbird aangezien die er op onze breedtegraad toch al een beetje afvalt (ik heb net aan beeld als ik de drie astra's hard heb binnenkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vullisbak
Dank voor de reactie.
Ik las dat de Multytenne eigenlijk voor zuid Duitsland gemaakt is, geeft dit geen problemen in de regio Den Haag?

Daarnaast heb ik wat moeite met de juiste onderdelen kiezen. Ik wil voor de losse decoder gaan ipv een PC kaart. Veel goede berichten over Dreambox, voor HD wordt het de 800 HD PVR.

Vooralsnog kom ik qua hardware op dit boodschappenlijstje (correct me please!)
- Technisat Multytenne kleur Antraciet - € 129
- Technisat Masthouder voor MultyTenne - € 10
- Dreambox 800 HD PVR - € 422
- 20m coax - ong. € 18
- F connectors - ong. € 5

Een totaal dus van ongeveer 600 euros. De aanschaf van alleen de Dreambox is met € 422,00 al bijna duurder dan het volledige CanalDigitaal actie pakket (zonder de 200 euro cashback). Is het apparaat het ook daadwerkelijk waard of zijn er goede alternatieven? Bij voorkeur met (netwerk)opname mogelijkheid

[ Voor 7% gewijzigd door Vullisbak op 19-11-2008 17:40 . Reden: Antwoord op netwerk vraag over Dreambox zelf gevonden... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
De Dreambox is dan wel zonder HD. Daar komt dus nog iets bij als je graag direct wilt opnemen.

Als je legaal wilt kijken kan je net zo goed het complete CD pakket kopen.
De 'kracht' van een Dreambox zit in het, om illegaal kijken mogelijk te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door cornfed99111 op 19-11-2008 19:11 ]

• Vullisbak
Het is een Dreambox 800 met 250GB HD geworden, een Multytenne Quad en CD card.
De uiteenlopende mogelijkheden met de Dreambox spreken me wel aan, zoals het streamen naar apparaten binnenshuis.
Zojuist de bestelling geplaatst. Met wat geluk zaterdag geleverd door de postbode...

[ Voor 23% gewijzigd door Vullisbak op 20-11-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 01:26
Heb vandaag ook een Multytenne Twin gekocht. Nu zie ik dat de schotel in het midden (tussen de 4 schroeven) opbolt, alsof er een deuk (nou ja bult vanaf de voorkant gezien) in zit. Ik neem aan dat dat niet zo hoort???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Specy schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:24:
Heb vandaag ook een Multytenne Twin gekocht. Nu zie ik dat de schotel in het midden (tussen de 4 schroeven) opbolt, alsof er een deuk (nou ja bult vanaf de voorkant gezien) in zit. Ik neem aan dat dat niet zo hoort???
Heb ej de schroeven afwisselend vastgedraaid? Als je ze een voor een hebt vastgeschroef kun je inderdaad bolling krijgen met dat dunne plaatstaal/aluminium..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
Michael Knight schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:45:
[...]
Heb ej de schroeven afwisselend vastgedraaid? Als je ze een voor een hebt vastgeschroef kun je inderdaad bolling krijgen met dat dunne plaatstaal/aluminium..
Zat al zo in de doos. Ik heb 'm vastgeschroefd om te kijken of dat zou helpen, maar bleef hetzelfde. Overigens nu ik nog wat zit te kijken denk ik dat 'ie vanaf de achterkant gezien vlak is op die plek. En dat vlakke stuk zit wel heel symmetrisch in het midden. Dus misschien hoort het wel zo - maar ik vind het wel vreemd (zou toch verwachten dat dat een stuk signaal moet kosten, en zo groot is die schotel toch al niet...).

[ Voor 5% gewijzigd door Specy op 30-12-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Specy schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:54:
[...]

Zat al zo in de doos. Ik heb 'm vastgeschroefd om te kijken of dat zou helpen, maar bleef hetzelfde. Overigens nu ik nog wat zit te kijken denk ik dat 'ie vanaf de achterkant gezien vlak is op die plek. En dat vlakke stuk zit wel heel symmetrisch in het midden. Dus misschien hoort het wel zo - maar ik vind het wel vreemd (zou toch verwachten dat dat een stuk signaal moet kosten, en zo groot is die schotel toch al niet...).
Hmmz... dan weet ik het ook niet zo (misschien stel ik me iets heel ergs voor ;) ).

Heb je misschien een duidelijke foto? Dan kunnen we zo zeggen of het erg is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
Hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.hansvanzutphen.com/multytenne.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik zit te denken om een Abcom ipbox 900 te kopen (299 euro nederland, 277 euro duitsland).
Echter wanneer ik naar de duitse prijs kijk van de dreambox 800 (392 euro) twijfel ik toch een beetje.
Ik wil hem overigens met dvb-c tuner gebruiken, maar dat maakt het verhaal niet anders.

Als ze even duur waren zou ik direct voor een Dreambox gaan, echter die 120 euro kan ik wel leuke andere dingen doen.

Wat ie voornamelijk moet kunnen is:
-HDMI aansluiting, dit vanwege mijn Full HD TV (Samsung) die erg veel ruis op de scart heeft zitten.
-Verbinden kunnen met mijn cardserver (newcs), dus newcamd protocol.
-Opnemen
-Webinterface met timer

Waarom zou ik voor de duurdere Dreambox kiezen in plaats van de goedkopere IPbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

duncanvdlinden schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:44:
Ik zit te denken om een Abcom ipbox 900 te kopen (299 euro nederland, 277 euro duitsland).
Echter wanneer ik naar de duitse prijs kijk van de dreambox 800 (392 euro) twijfel ik toch een beetje.
Ik wil hem overigens met dvb-c tuner gebruiken, maar dat maakt het verhaal niet anders.

Als ze even duur waren zou ik direct voor een Dreambox gaan, echter die 120 euro kan ik wel leuke andere dingen doen.

Wat ie voornamelijk moet kunnen is:
-HDMI aansluiting, dit vanwege mijn Full HD TV (Samsung) die erg veel ruis op de scart heeft zitten.
-Verbinden kunnen met mijn cardserver (newcs), dus newcamd protocol.
-Opnemen
-Webinterface met timer

Waarom zou ik voor de duurdere Dreambox kiezen in plaats van de goedkopere IPbox?
Hmm, ik denk toch door de veel actievere community die er is voor de Dreambox. Er worden zoveel mooie images en plugins voor uitgebracht en er is zoveel over te vinden. Denk dat dat bij die onbekende IPBox toch wel een heel stuk minder zal zijn. Daarnaast vind ik het een erg stijlvol en vooral erg compact kastje, die 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dat is wel een flinke bolling... Nu zie ik op internet dit model nergens staan. Enkel een met de schroeven verder uit elkaar. Als je ontvangst gewoon goed is, zou ik me nergens zorgen over maken.
Volgens mij kaatst het signaal iets hoger op de schotel naar de LNB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
Michael Knight schreef op maandag 05 januari 2009 @ 00:09:
[...]

Dat is wel een flinke bolling... Nu zie ik op internet dit model nergens staan. Enkel een met de schroeven verder uit elkaar. Als je ontvangst gewoon goed is, zou ik me nergens zorgen over maken.
Volgens mij kaatst het signaal iets hoger op de schotel naar de LNB :)
Hij was inmiddels al weer omgeruild. Bolling hoort er dus inderdaad niet in te zitten...

Overigens nog een andere vraag (wellicht dat er hier iemand is die dit weet): Ik heb de TechniSat "SkyStar USB 2 HD CI" gekocht (USB DVB-S2 ontvanger), met daarbij een afstandbediening. Die werkt op zich prima, MAAR hij emuleert toetsaanslagen op een toetsenbord. Ofwel: Als ik beneden zit en mijn DVB-programma is niet geselecteerd, dan gaat 'ie in een ander programma van alles uitvoeren en kan ik niet zappen. Is dit een geval van "pech gehad" - of is er een truc om 'm bijv. met WinLirc/Girder o.i.d. te gebruiken? (Ik heb nog wel een RS232-IR ontvanger liggen, maar op mijn PC zit geen RS232 aansluiting... |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Specy schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:25:
maar op mijn PC zit geen RS232 aansluiting... |:( )
Ook al zit het niet achterop je PC, op bijna elk moederbord zit (zelfs nu anno 2009) wel een seriele aansluiting op het bord zelf, en een RS232 bracket + kabeltje heb je voor heel weinig ook wel in elke hobby-electronica winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dreamvoid schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:45:
[...]

Ook al zit het niet achterop je PC, op bijna elk moederbord zit (zelfs nu anno 2009) wel een seriele aansluiting op het bord zelf, en een RS232 bracket + kabeltje heb je voor heel weinig ook wel in elke hobby-electronica winkel.
Ook vaak voor niks uit een oude 386/486 ofzo te rukken. :) En anders kan je een USB2serial adapter halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

W3ird_N3rd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:16:
[...]

Ook vaak voor niks uit een oude 386/486 ofzo te rukken. :) En anders kan je een USB2serial adapter halen.
Die regelmatig niet blijken te werken. Het beste zijn nog de RS-232 PCI insteekkaarten voor de desktops en de RS-232 PCMCIA en/of ExpressCards voor de laptops.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Ik ga de komende weken een satellietset samenstellen, maar heb nog een paar vragen.

Ik woon in Vlaanderen en mijn opstelling ziet er voorlopig als volgt uit:

- Wavefrontier T55
- 2x SatConn High Performance 2nd Edition Twin LNB SHQ-102 0,2dB (voor astra 2 en eurobird 1)
- 1x Golden Interstar universal Monoblock Twin LNB 0,2dB GI-206 S (voor astra 1 en astra 3)
- 1x SatConn DiSEqC-Schalter 4/1 HI-ISO mit Wetterschutz
- paar afsluitweerstanden, F-connectors, ...

De bedoeling is om astra 1, 2, 3 en eurobird 1 te ontvangen, gaat dit lukken met de huidige opstelling?
Want ik lees op veel fora dat de schotel minstens 60cm moet zijn en daar de T55 maar 55cm is... Of geldt dit niet omwille van de andere vorm?

Zijn de gekozen LNB's aan te raden / kwaliteitsvol ? En zijn de LNB's voor de vermelde satellietposities te plaatsen op die bar van de wavefrontier (dat de LNB's er allemaal op kunnen voor die posities)

Enige opmerkingen?

Alvast bedankt, mvg Sven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
Ja je maakt een paar foutjes de T55 is geen 55 cm maar 66.8 cm breed hoogte is 53.2 cm.
Volgende je kunt er 8 lnb's op kwijt dus de opstelling die je wilt is geen enkel probleem.
Maar je kunt Astra 2 op 28.2 oost en Eurobird 1 op 28.5 oost gewoon ontvangen op een enkele lnb daar heb je er geen twee voor nodig.
Het monoblock voor Astra 1 19.2 oost en Hotbird 13 oost zou ik vergeten beter neem je twee losse lnb's de reden is dat in het monoblock ook een disqC schakelaar zit en is moeilijk te combineren met de andere disqC switch.
Dus drie losse lnb's en een vier in een disqC switch is voldoende.
Overigens zou ik als ik jou was ook Astra 3 op 23.5 oost er bij nemen kost je alleen een lnb van een paar euro en ook de Vlaamse zender EEN zit daar in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27
Maar als je net wilt beginnen is een Wave gelijk al zwaar geschut. Ik zou je adviseren om een Multytenne te nemen. Als deze nauwkeurig afgesteld is (lees waterpas gemonteerd en zuiver afgesteld op maximum signaal op 19.2E) dan heb je vrijwel zuiver ontvangst onder bijna alle omstandigheden.

Ik spreek uit ervaring omdat ik deze setup ook bij een vriend heb geinstalleerd samen en precies zo aan het werk zijn gegaan. Wavefrontier is super maar je moet wel wat van satellieten en installaties afweten wil je het goed en duurzaam gebruiken. Wavefrontiers hebben eigenlijk alleen nut als je veel posities tegelijkertijd wilt ontvangen en satellieten écht je hobby zijn. Anders kun je nog lelijk in de knel komen te zitten wat ik je liever niet aandoe.

Een dreambox 800hd met multytenne is een mooie opstelling en raad ik je zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Een Wave zou ik ook alleen aanraden als je veel posities (5 of meer) wilt ontvangen.

De Multytenne is mooi als "simpele" schotel. Nadelen zijn dat die eigenlijk niet is uit te breiden en ook niet te repareren bij defecten. En, ook al is het schotel+LNB's+DiSEqC in één, vrij kostbaar.

Ik heb zelf een Visiosat Bisat met G3C houder. Die geeft als het goed is wel iets meer signaal dan de Wave en Multytenne en is makkelijker dan de Wave om te installeren (maar moeilijker dan de Multytenne). Hij is ook erg geschikt voor gebieden in de buurt van de zee (er kan weinig aan roesten). Er hangt wel een prijskaartje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
De multytenne is een degelijke schotel en ik heb nooit verhalen gehoord van mensen dat ze stuk gingen of roestten. Over de prijs valt te twisten, de twin variant is zeker aan de dure kant maar de single is met z'n 120 euro toch wel aardig geprijsd. Ikzelf heb een Triax 88 cm schotel met multifeed arm en 4 lnbs. Dit is inderdaad iets goedkoper maar daarentegen kost het je ook meer werk en is de schotel niet zo klein en 'lief' als de multytenne.

Ik heb het getest kwa signaal op een Dreambox 600S. Ik op een Triax 88 had op Nederland1 17.9 dB signaal en de multytenne had 17 dB signaal dus het scheelde maar 1 dB. Ik moet hierbij wel toegeven dat ik wat langere kabel gebruik maar alsnog vind ik het een hele prestatie.

Wat betreft uitbreiden: De 4 posities bieden een hele brede scala aan kanalen die voor Nederland al zeer uitgebreid te noemen zijn. Een visiosat Bisat met G3C houder ontvangt minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
jozy schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 01:51:
De multytenne is een degelijke schotel en ik heb nooit verhalen gehoord van mensen dat ze stuk gingen of roestten.
LNB's kunnen altijd stuk gaan, ook na een langere periode. Mocht dat gebeuren dan is vervangen dus geen optie.
Ik heb het getest kwa signaal op een Dreambox 600S. Ik op een Triax 88 had op Nederland1 17.9 dB signaal en de multytenne had 17 dB signaal dus het scheelde maar 1 dB. Ik moet hierbij wel toegeven dat ik wat langere kabel gebruik maar alsnog vind ik het een hele prestatie.
En met een extra versterker heb je zeker 40dB. Dan is dit getal niet relevant en afhankelijk van de versterker in de LNB. Ik ontken overigens niet dat de Multytenne het goed doet, maar decibellen hoeven niets te zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 10-01-2009 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 18:51

nwagenaar

God, root. What's the differen

De Multytenne is inderdaad een zeer leuke oplossing, hij is betaalbaar en redelijk eenvoudig neer te zetten en uit te richten. Alleen in mijn geval, was de Multytenne geen leuke oplossing waarbij ik enorm veel problemen had met Astra 23.5e (HDTV zenders kwamen slecht binnen, lage SNR en hoge BNR). Dit had onder andere te maken met de aanwezigheid van bomen en hoge huizen. Het was voor mij mogelijk om Astra 23.5e volledig en zonder problemen te ontvangen, maar door de afwijking had ik problemen met de andere satellieten.

Ik heb mijn Multytenne dus vervangen voor een T55 en voorzien van 4 LNB's. Het voordeel van de T55 is dat je de LNB's geheel apart kan uitrichten waardoor je een maximaal signaal krijgt en de prijs is niet overdreven hoog. Het nadeel is wel, dat de T55 behoorlijk lastig is uit te richten. Gelukkig heeft een Excel sheet mij geholpen. Maar het handmatig uitrichten van de LNB's was een behoorlijke bezigheid. In mijn geval heb ik het gedaan met een plugin, een utility en aan laptop. Ik moest alleen naar binnen om te schakelen naar een andere satelliet of kanaal om het geheel wat fijner uit te richten ;)

Daarentegen, heb ik mijn Multytenne geplaatst bij mijn vader. Binnen 30 minuten was het geheel klaar (incl. het plaatsen) voor gebruik. Alle zenders blazen hard door en geen enkel probleem met de zenders op Astra 23.5e (wat bij mij dus wel het geval was).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
Bedankt al voor de reacties.

Ik wil er mijn hobby van maken maar nu kan ik niet alles in één keer kopen (student, geen inkomen)
Daarom dat ik voor de wavefrontier kies omwille van de uitbreidingsmogelijkheden.
Het is ook zo dat ik enkel voor de FTA-kanalen ga, voorlopig dus nog geen TV-Vlaanderen.
Ook ga ik voor een floppyDTV, alle LNB's hebben toch 2 uitgangen dus er is nog altijd mogelijkheid om een dedicated receiver erop aan te sluiten.

Nu was het de bedoeling om met die monoblock astra 1 én astra 3 te ontvangen, maar nu ik mij wat kunnen verdiepen heb in de werking van de wavefrontier zal dit met 2 aparte lnb's moeten gebeuren. Misschien laat ik de astra 3 vallen en hou ik het voor later, blijkt nog niet veel interessants op te zijn.

Nu het verschil in afstand op de LNB-rail is 0,3 voor astra 2 en eurobird1, dus dit lukt met 1LNB, bedankt om me dit te laten weten ! :) (of niet? zal eens foto zoeken van die rail, dan weet ik met hoeveel cm een interval van 0.1 overeenstemt)

Nu nog een vraag, is er veel verschil in signaalsterkte tussen de volgende situatie's:
(1): ik richt de wavefrontier uit met als meest oostelijk gelegen satelliet de
Eurobird 1 (28.5° O) en als meest westelijk gelegen satelliet Hotbird 6(13° O)
(2): ik richt de wavefrontier uit met als meest oostelijke richting 28.5° O en als meest westelijke richting 0.8° W

Of is er geen verschil omdat je eigenlijk elke LNB apart uitricht?

Situatie 2 is handiger moest ik in de toekomst weer een LNB (of meerdere) aankopen en ik een satelliet wil ontvangen die buiten de 19.2° O ligt op die manier moet ik mij dan enkel bezighouden met het afstellen van die LNB en niet meer de ganse schotel.

Maar ik denk dat voorlopig met 3 (of 4) LNB's de volgende satellieten het meeste FTA-aanbod hebben?
Eurobird1, Astra2, Astra1 en Hotbird 6 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
In het midden van de rail van een Wave heb je het meeste signaal. Hoe dichter bij het einde van de rail, hoe minder signaal. Op het einde heb je ook nog wel signaal trouwens, maar b.v. te weinig voor een zwakkere satelliet.

[ Voor 28% gewijzigd door Mentalist op 10-01-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 03:02:
[...]

LNB's kunnen altijd stuk gaan, ook na een langere periode. Mocht dat gebeuren dan is vervangen dus geen optie.

[...]

En met een extra versterker heb je zeker 40dB. Dan is dit getal niet relevant en afhankelijk van de versterker in de LNB. Ik ontken overigens niet dat de Multytenne het goed doet, maar decibellen hoeven niets te zeggen.
Uiteraard kan alles stuk gaan maar de betrouwbaarheid van de Multytenne is hoog en ik verwacht daarom ook geen problemen ermee.

Decibellen hoeven niets te zeggen idd maar het geeft wel een indicatie dat de Multytenne behoorlijk wat kracht in zich heeft die niet zomaar ontkent kan worden. Uiteraard is een strak uitgerichte wave beter maar het gaat natuurlijk niet alleen om kwantiteit. Andere factoren spelen ook een rol en om als newbie een wave af te stellen gaat je veel manuren kosten. Daarnaast als je het professioneel zou willen laten doen kan je beter een lening afsluiten want die mensen vragen echt de topprijs.

Verder raad ik je aan bij het afstellen van een wave om in het midden de middenpositie van je ontvangst te nemen. Dit vanwege het feit dat je dan later het makkelijkst kan uitbreiden naar beide richtingen toe. En zoals weird nerd al aangaf is het signaal het sterkst in het midden dus houd dat ook in je achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
jozy schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:37:
[...]

Uiteraard kan alles stuk gaan maar de betrouwbaarheid van de Multytenne is hoog en ik verwacht daarom ook geen problemen ermee.
Van LNB's is het wel bekend dat ze soms zomaar stukgaan, of dat b.v. horizontale polarisatie stukgaat, om maar wat te noemen.

Normaal is dat niet erg, nieuwe LNB erop en verder. Met een Multytenne kan dat dus niet.

Het is zeker een issue: ik lees wel vaker dat een LNB na >4 jaar stuk gaat. Bij een Multytenne zal het denk ik niet anders zijn: je kan gewoon pech hebben. Wil niet zeggen dat het per definitie gaat gebeuren overigens, er zijn ook genoeg LNB's die 10+ jaar probleemloos draaien.

Het is zeker iets om over na te denken omdat een schotel/LNB/DiSEqC al snel 10 jaar meegaan.
Decibellen hoeven niets te zeggen idd maar het geeft wel een indicatie dat de Multytenne behoorlijk wat kracht in zich heeft die niet zomaar ontkent kan worden.
Niet echt, ik weet niet hoe krachtig de versterkers in de LNB's van de Multytenne zijn maar daar kan je dus makkelijk tonnen meer decibellen uithalen zonder dat er meer kwaliteit inzit.

Decibellen zou je alleen kunnen vergelijken als je een LNB uit de Multytenne op je Triax zou zetten. Aangezien dat niet zomaar kan is het makkelijker om te vergelijken hoe snel de Triax en Multytenne uitvallen bij slecht weer, dat is wel een eerlijke vergelijking. Ook in die situatie doet de Multytenne het overigens niet slecht zo heb ik gelezen, maar de decibellen op zich zeggen weinig tot niets. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 11-01-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
De Multytenne gebruikt omgebouwde alps lnb's zodat ze in de behuizing passen. Deze staan bekend als betrouwbaar en gaan ook jarenlang mee. Ikzelf heb Smart lnb's omdat deze goedkoop en betrouwbaar zijn. Heb in mijn leven nog geen kapotte lnb meegemaakt. ikzelf heb al 10+ jaren satelliet tv (omdat de kabel rotzooi heeft en ik turkse zenders wil ontvangen) en heb dit nog nooit meegemaakt. Verder kan de schotel zelf moeilijk stuk gaan en de diseqc switch ook. Daarnaast zitten ze in de karakteristieke behuizing van de Multytenne. Maar als je ervaringen hebt omtrent het stukgaan van Multytenne's houd ik me aanbevolen, verder vind ik het meer zorgen makerij. Ik ontken absoluut niet dat het makkelijker is bij een schotel met aparte lnb's om deze te vervangen maar het is ook weer niet zo dat dit noodzakelijkerwijs moet gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
jozy schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:07:
Heb in mijn leven nog geen kapotte lnb meegemaakt.
Ik ook niet, maar het komt wel voor. Het is niet zoals b.v. CPU's die zonder fysieke mishandeling of te hoge voltages niet te slopen zijn.
Maar als je ervaringen hebt omtrent het stukgaan van Multytenne's houd ik me aanbevolen, verder vind ik het meer zorgen makerij. Ik ontken absoluut niet dat het makkelijker is bij een schotel met aparte lnb's om deze te vervangen maar het is ook weer niet zo dat dit noodzakelijkerwijs moet gaan gebeuren.
Dat zeg ik ook helemaal niet, dat het moet gebeuren. Maar het is zeker niet zo dat LNB's zoals CPU's nooit stuk zouden gaan. En mocht het dan gebeuren, dan moet je minstens een nieuwe "kop" voor de Multytenne kopen. Ik zeg ook niet dat er slechte LNB's in zouden zitten, maar LNB's in het algemeen begeven het nu eenmaal wel eens.

Het is niet ondenkbaar dat een LNB het eens begeeft en dat is dus iets om in je overweging mee te nemen als je een Multytenne wilt kopen. Als je een kleine schotel voor die posities zoekt is het nog altijd de enige in z'n soort en dus een aanrader.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 11-01-2009 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Laatst online: 21-08 21:39
hoi,

mijn setup thuis, voor mn htpc, is een floppy-dtv s2 aangesloten op een multytenne 4 in 1. Werkt uitermate prima. M'n vader is nogal begaan met alles wat met satelliet-ontvangst te maken heeft, en heeft dan ook geholpen met uitrichten.

Wat prima werkte was: uitrichten op de astra op sterkste signaal, en dan een kleine tik geven (van boven gezien, anticlockwise). Dan zijn de 2e, 3e en 4e sat net wat beter uitgelijnd, voor Nederland dan. Althans, zo zei men. En ik moet zeggen, de ontvangst van de eurobird (#4 dus) is stukken beter dan voor de tik :)

Enfin, vooralsnog ben ik zeer tevreden met de floppy-dtv s2. HD kanalen komen prima door. Ik heb alleen de FTA kanalen, waaronder dus de BBC en alle duitse zenders. De Nederlandse zenders mis ik geeneens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
Bon,

Ik heb even de C/N van mijn toekomstige opstelling berekend, aangezien ik toch 30m coax nodig heb (class A)
En de C/N varieert tussen de 20 en 22 dB afhankelijk van de bandbreedte, ik kan dus met een gerust hart al het materiaal bestellen.

Gelukkig dat er LNB's bestaan met een ruisgetal van 0.2dB en een versterking van een 50tal dB of ik kon mijn plannnen opbergen :)

Over 2 weken zal ik mijn bevindingen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
petillan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:15:
Gelukkig dat er LNB's bestaan met een ruisgetal van 0.2dB en een versterking van een 50tal dB of ik kon mijn plannnen opbergen :)
Nee, die zijn er niet. 0,2 is zo goed als onhaalbaar, alleen in het lab van de LNB fabrikant is dat te halen door de onderzoeksresultaten vreemd te interpreteren. ;)

Maar met goede coax (Hirschmann Koka799 of Belden h125) kan je in de praktijk prima 50 meter van schotel naar ontvanger leggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

W3ird_N3rd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:20:
[...]

Nee, die zijn er niet. 0,2 is zo goed als onhaalbaar, alleen in het lab van de LNB fabrikant is dat te halen door de onderzoeksresultaten vreemd te interpreteren. ;)

Maar met goede coax (Hirschmann Koka799 of Belden h125) kan je in de praktijk prima 50 meter van schotel naar ontvanger leggen. :)
Heb hier ruim 30 meter coax liggen van Hirschmann plus een Hirschmann LNB. Werkt perfect.

Iets anders;
Hebben mensen hier ervaring met de ontvangst van de Astra2/Eurobird op 28.5 op een 60-65CM schotel? (Wat is je locatie/signaalsterkte en onder welke omstandigheden).

Ik zat voor de gein eens te googelen en omdat ik een Triax set-up heb hangen, blijken er verschillende mooie opzetstukjes (met rails e.d.) beschikbaar te zijn die met één klik op mijn huidige Triax passen.

Op die manier zou ik voor weinig geld kunnen uitbreiden naar een 19.2 + 28.5 setup...beetje afstellen is niet moeilijk; daar heb ik inmiddels 16 jaar ervaring mee.

Ik kan niet 1-2-3 het dak op (schotel hangt hoog), dus kan niet zo de schotel draaien richting de 28.5. (anders zou ik het meteen testen). Mocht dit mogelijk zijn, dan wordt dit een mooi project voor de eerstvolgende (ietwat) zonnige dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn satelliet installateur raadde mij aan om de 64 cm te vervangen door een 78 cm exemplaar, omdat daarmee de ontvangst een stuk beter werd. Het zou kunnen werken met een 64 cm maar optimaal was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Klopt, dat advies heb ik vaker gehoord. Echter zeiden ze dat vroeger ook tegen me voor ontvangst van de analoge eutelsat op een 60cm.. die kreeg ik uiteindelijk ook zonder problemen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ben ook maar begonnen met plannen van m'n SAT setup.

Het is zelfs niet bij plannen gebleven omdat de eerste aankoop al gedaan is : DM-800

Maar nu begint het allemaal wat te kriebelen natuurlijk. Ik wilde wachten tot maart met de daadwerkelijke installatie, maar zoveel geduld heb ik niet.

Keuzes die ik tot zover gemaakt heb :
* Het word een 4 * twin lnb setup (2e decoder komt er vast wel)
* Schotel : visiosat quadro.

Bij de multytenne heb ik toch het idee dat de ontvangst net te weinig kan zijn en dan kan je niets veranderen.
Wavefrontier lijkt me voor een (bijna) 1st time schotelgebruiker toch wat lastig om goed af te stellen. (en vind 'm niet zo mooi)

Maar nu wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met een tegelvoet om de schotel aan/op te monteren. Afstelling is natuurlijk erg belangerijk. Heb je bij zo'n tegelvoet een grote kans dat de boel gaat verschuiven ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51
[b][message=31356560,noline]

Bij de multytenne heb ik toch het idee dat de ontvangst net te weinig kan zijn en dan kan je niets veranderen.
Wavefrontier lijkt me voor een (bijna) 1st time schotelgebruiker toch wat lastig om goed af te stellen. (en vind 'm niet zo mooi)

Maar nu wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met een tegelvoet om de schotel aan/op te monteren. Afstelling is natuurlijk erg belangerijk. Heb je bij zo'n tegelvoet een grote kans dat de boel gaat verschuiven ?
schotel die ik aanraad:
visio quad zou ik op het 1ste gedacht zeggen..

hm of hij beweegt hangt redelijk veel af van uw schotel.. hoe groter uw schotel hoe meer 'wind'vanger hij speelt ;). beste in een echte zaak vragen..
Michael Knight schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:46:
Klopt, dat advies heb ik vaker gehoord. Echter zeiden ze dat vroeger ook tegen me voor ontvangst van de analoge eutelsat op een 60cm.. die kreeg ik uiteindelijk ook zonder problemen binnen :)
zal wel werken 't is eerder als het begint te regelen etc...

[ Voor 20% gewijzigd door Icekiller2k6 op 16-01-2009 09:21 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Michael Knight schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:46:
Als je met zo'n rail buiten het brandpunt gaat zitten zal het effectief bruikbare schoteloppervlak afnemen. Voor alleen maar 19,2 of alleen maar 28,2 is 64cm zat, wil je ze tegelijk dan kan het krap worden. Het zal als het goed is wel gaan, maar je regenreserve loopt terug voor allebei.

Martkrui: tegelvoet met tegels erin krijg je met een tornado amper van z'n plaats.. Je moet eerder oppassen dat als je dat op een dak gaat zetten dat je het dak niet stukmaakt door het gewicht.

Bij twijfel leg je er nog wat extra tegels op. :+

Verder zou ik overwegen quad LNB's te nemen, kost wel €40 extra voor vier stuks, maar dan zit je safe als je later toch een twintuner of extra ontvanger erbij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Als ik met quads ga rekenen zit ik op EUR 25 extra per LNB. Met de Visiosat Quadro moet je een smalle LNB hebben zoals de alps. Anders gaat het niet passen. (AFAIK)
En meer dan 2 tv's/tuners hoeven er niet aan te staan :)

M'n bestellijstje voor Cardwriter.nl waar ik de boel wil gaan bestellen :
code:
1
2
3
4
5
6
ALPS twin LNB                         4 X  34,95 = 139,80
Maximum Digiality DiSEqC switch 4/1   2 X  14,95 =  29,90
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO       1 X 129,00 = 129,00
Coax kabel voor Satelliettuner 100m              =  29,00
F-Connector 7mm                      20 X  0,50  =  10,00
Waterbestendige sluiting voor F-Con   8 X  0,50  =   4,00

Subtotaal € 341,70

(over beugel of tegelvoet twijfel ik nog)

Op en of aanmerkingen hoor ik graag. (evt per mail of DM)
Ik ben van plan begin volgende week te gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Martkrui schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 20:51:
Als ik met quads ga rekenen zit ik op EUR 25 extra per LNB.
Dan koop je bij de verkeerde winkels. Ik koop quads voor iets meer dan de helft van wat jij aan twins uitgeeft.
Met de Visiosat Quadro moet je een smalle LNB hebben zoals de alps. Anders gaat het niet passen. (AFAIK)
Valt op zich wel mee, heb al eerder iemand gezien die er 4 Edisions op kwijtkon. Maar de allerbreedste LNB's kunnen inderdaad moeilijk worden. Al kan je dan wel b.v. 2x ALPS en 2x Smart nemen, dan past het ook.
En meer dan 2 tv's/tuners hoeven er niet aan te staan :)

M'n bestellijstje voor Cardwriter.nl waar ik de boel wil gaan bestellen :
code:
1
2
3
4
5
6
ALPS twin LNB                         4 X  34,95 = 139,80
Maximum Digiality DiSEqC switch 4/1   2 X  14,95 =  29,90
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO       1 X 129,00 = 129,00
Coax kabel voor Satelliettuner 100m              =  29,00
F-Connector 7mm                      20 X  0,50  =  10,00
Waterbestendige sluiting voor F-Con   8 X  0,50  =   4,00

Subtotaal € 341,70

(over beugel of tegelvoet twijfel ik nog)
Wil je mijn mening? Teveel geld voor te goedkope spullen. :+

Slechts 29 euro voor 100 meter kabel van zo'n dure winkel.. Dat moet dan wel extreem slechte kabel zijn. http://elektronica-online.nl/ heeft koka799 voor een redelijke prijs.

Die DiSEqC switches zijn ook een giller, gaan gewoon 3x over de kop omdat ze in een Nederlandse winkel liggen. 7(8)7

En 20 F-connectors voor €10 :D. Ik betaal €2,70 per 25 al geef ik de voorkeur aan connectors met plastic ringetje erin, maar die kosten ook wat: €3,90 per 25.

Alleen de Visiosat heeft een normale prijs, die heb ik zelf ook van cardwriter. Die is vreemd genoeg ook moeilijk te vinden in Duitsland.
Op en of aanmerkingen hoor ik graag. (evt per mail of DM)
Ik ben van plan begin volgende week te gaan bestellen.
Ik zou eens kijken op www.srt-versand.de, www.ebay.de en www.satshopper.nl. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 16-01-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Okay , die srt-versand is inderdaad een stuk goedkoper. En heeft luxe watedichte f-connectoren. Ik denk dat ik daar de connectoren, lnb-s en DiSEqC-sw. bestel.

Het geld wat ik daar bespaar kan ik dan uitgeven aan koka799.

_/-\o_ W3ird_N3rd bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Even een update. Dankzij het advies van W3ird_N3rd en nwagenaar wat spulletjes besteld

http://gathering.tweakers...message/31384378#31384378

Nu nog wachten op het schoteltje.... (Visiosat G4 Quatro)

volgende bezorger :
http://gathering.tweakers...message/31385180#31385180

Kan vanavond al knutselen. Nu nog wachten op de kabel.

@W3ird_N3rd hieronder: Thanks. Op internet veel comments over handleidingen die verkeerd om zijn e.d maar blijkbaar nu wel een goede. Misschien dit weekeinde installeren. :9

[ Voor 44% gewijzigd door Martkrui op 21-01-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Martkrui schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:36:
[...]

Zo vaag is het allemaal niet hoor. 4* duo lnb. Daar heb je al 16 connectors voor nodig.

Hiermee heb ik gewoon ineens m'n hele sat setup klaar en kan ik straks lekker DVB-S kijken.

Moet alleen uitzoeken wat de volgorde van de lnb's is. Papiertje wat erbij zit en plaatjes op internet zeggen precies het omgekeerde :?
Als je achter de schotel staat van links naar rechts: Hotbird (13 oost), Astra 1 (19,2 oost), Astra 3A/1E (23,5 oost), Astra 2/Eurobird 1 (28,2+28,5 oost).

Verder opletten dat de hoogte van de LNB's ook klopt. Astra 2/EB1 moet het hoogste in de houder staan, Hotbird het laagste, Astra 19,2/23,5 daar tussenin. Dit omdat de Hotbird satelliet hoger aan de hemel staat dan Astra 2/EB1. 19,2 staat ook iets hoger dan 23,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik ben een paar stapjes met m'n setup.

Schoteltje met 4 duo lnbs :
Afbeeldingslocatie: http://kruissen.com/blog/wp-content/2009/01/p-640-480-446827a7-7ddf-49d3-b002-610870f48d2d.jpeg

En het eerste mikken. Gewoon de dreambox met monitor op het dak gezet :P
Afbeeldingslocatie: http://kruissen.com/blog/wp-content/2009/01/l-640-480-18a57f95-9cf2-4f8a-91f7-8c1c3378871e.jpeg

Helaas is de boel nog niet helemaal afgesteld. In eerste instantie zat ik op de verkeerde elevation te zoeken. Toen ik die eindelijk goed had was ik moe en koud en had ik niet veel zin meer.
Ook moet ik de volgorde van de lnbs andersom invoeren tov van de aansluiting op de DiSEqC switch (A=4,B=3 etc) omdat ik anders niets meer vind 8)7

Ik hoop dat ik deze week nog een keer op tijd thuis ben anders kan ik volgend weekeinde pas weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Iemand tips/ervaringen over de dreambox 800?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:18

-d-

spanx schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:03:
Ehm. Ja Google misschien?
Flauw antwoord, maar je vraag is zo breed dat natuurlijk niemand hier antwoord op kan geven...
Als je nou specifieke vragen hebt stel ze gerust, ik heb namelijk een DM800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Ik krijg tegenstrijdige antwoorden op google, is het een feit dat de dm800 aan hardware upscaling doet?
En heb je nog tips mbt image (pli of gemini)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
IO, ben hier weer :)

Vandaag is de kabel gelegd en ook de schotel opgehangen.
Enkel nog uitrichten, dat hebben we vandaag al geprobeerd maar door het slechte weer al snel opgegeven (hele dag regen en sneeuw).

Het ging wel vrij moeizaam dat uitrichten, ik leg even uit wat we gedaan hebben.
We hebben geprobeerd de ophangbuis zo verticaal mogelijk te monteren, staat niet helemaal waterpas, klein beetje afwijking.

Dan heb ik de waarden genomen van de wavefrontier calculator van satlex:
L9.7 (eurobird1) ; 0.0 (astra 1F) ; R9.6 (hotbird6)
skew = 100° ; elevatie = 30° ; azimuth = 160°

Nu ter compensatie van die ophangbuis die niet perfect verticaal hangt, hebben we de skew zodanig herstelt tot de LNB-rail-houder waterpas hangt => skew = 92°
Dus moeten we de skew dan instellen op 102°, juist?
Ook staat er "U stelt de scheeflagenhoek (skew) in door draaien van de schotel met
10.3° naar oosten."
Dus het is niet de gradenboog instellen tot je 100° - 102° afleest maar in in feite is het dan 90° - 10.3° = 79.7°, dus tot je 79.7° afleest op de gradenboog?

Verder het richten naar de azimuthhoek, ik dacht dat dit simpel ging gaan met een kompas. Maar het kompas zit constant dol te draaien zodra er wat metaal in de buurt komt, dus op de schotel leggen is geen optie.
Iemand een idee hiervoor of moet ik de azimuth instellen door steeds te kijken of ik beeld heb op mijn centrale LNB? (receiver staat een eind ver :/ )

groeten, Sven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je kan beter kijken bij gespecialiseerde forums zoals http://www.sat4all.com/fo.../postlist/Board/27/page/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Klein beetje ervaring.. heb de boel net geinstalled.

Werkt tot nu toe goed. Het opstarten gaat niet altijd goed, maar als hij loopt dan blijft het goed. (Pli image)

En HD is volgens mij ook echt HD hoor. Kan wel screendumpje nemen, maar da's wel gelijk 2MB :P

Bij deze... 3 random screendumps van discovery HD

http://kruissen.com/vlcsnap-4814672.png
http://kruissen.com/vlcsnap-4816653.png
http://kruissen.com/vlcsnap-4817080.png

[ Voor 19% gewijzigd door Martkrui op 02-02-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:18

-d-

spanx schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:48:
Ik krijg tegenstrijdige antwoorden op google, is het een feit dat de dm800 aan hardware upscaling doet?
En heb je nog tips mbt image (pli of gemini)
De SD upscaling is niet echt top van de DM800 - de meeste TV's kunnen better SD upscalen. Er is geloof ik een plugin die SD kanalen in 576p output en HD kanalen in 720P/1080i.

Ik gebruik zelf Gemini, omdat dit in de winkel voor mij is geinstalleerd met CCcam (om mijn CanalDigitaal kaartje te laten werken). Hoor ook goede dingen over PLI, die ga ik zeker nog een keer uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
-d- schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:59:
[...]

De SD upscaling is niet echt top van de DM800 - de meeste TV's kunnen better SD upscalen. Er is geloof ik een plugin die SD kanalen in 576p output en HD kanalen in 720P/1080i.

Ik gebruik zelf Gemini, omdat dit in de winkel voor mij is geinstalleerd met CCcam (om mijn CanalDigitaal kaartje te laten werken). Hoor ook goede dingen over PLI, die ga ik zeker nog een keer uitproberen.
Hier wil ik wel even op inhaken. Ik heb ook de DM800 en ik vind de upscaling van dat ding niet echt goed. Ik heb er een 50" Full HD plasma aanhangen, maar ik vind voornamelijk bij donkere kleuren dat het erg blokkerig wordt. Ik heb intussen alle videomodi geprobeerd, 50, 60 en multi refreshrates, maar niks lijkt te helpen. Heeft iemand hier een oplossing voor dat probleem, wat op deze manier is HD nog slechter dan SD.
Mijn DM600 die boven staat geeft beter beeld via scart dan deze via DVI --> HDMI. Sterker nog, de DM800 zelf geeft beter beeld via scart dan via HDMI.
Kan iemand iets meer vertellen over die plugin of over een andere mogelijke oplossing?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ben redelijk tevreden over mijn DM800. Nadeel is wel dat nog af en toe vastloopt. Dan moet ik hem ff 30 sec. van de stroom halen en werkt ie weer. Geen idee of dat aan de image (Pli) ligt of aan de hardware.

HD kanalen zien er echt fantastisch uit op mijn 42" LCD via hdmi. SD ziet er ook goed uit, ietsje scherper dan op mijn oude DM7000 via Scart.

Daarnaast vind ik het formaat van de DM800 echt super, dat ding is nog kleiner dan een Mac Mini en de afstandsbediening is erg prettig, alleen jammer dat ie niet verlicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
kazuka schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:17:
Ben redelijk tevreden over mijn DM800. Nadeel is wel dat nog af en toe vastloopt. Dan moet ik hem ff 30 sec. van de stroom halen en werkt ie weer. Geen idee of dat aan de image (Pli) ligt of aan de hardware.

HD kanalen zien er echt fantastisch uit op mijn 42" LCD via hdmi. SD ziet er ook goed uit, ietsje scherper dan op mijn oude DM7000 via Scart.

Daarnaast vind ik het formaat van de DM800 echt super, dat ding is nog kleiner dan een Mac Mini en de afstandsbediening is erg prettig, alleen jammer dat ie niet verlicht is.
Ik ben over de DM-800 ook tevreden, alleen niet over de beeldkwaliteit. Ik ben er alleen nog niet achter of dat nu aan de hardware van dat ding ligt, aan het image wat erop draait of aan mezelf ;) .

Data over mijn DM-800:
Enigma Version: jade-2008-10-01
Frontprozessor Version: V?
Webinterface Version: 0.99
Tuner A: Alps BSBE2 (DVB-S2)

Heeft er iemand wellicht wat meer info, misschien dat mijn gebruikte image verkeerd omgaat met de video-processing? Er sprak hier ook iemand over een plugin om de video-output te regelen, ik zal daar eens naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toiny44
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02-2009
In deze bijdrage wordt gesproken over "een schotel .. die veel huisvrouwen aan echtscheidingen laat denken."
De schotel doet mij niet zozeer aan echtscheidingen denken, als wel de gecompliceerdheid van bediening van de settopbox om radio of tv aan te zetten en programma's te ontvangen. Wij hebben een schotel, een splinternieuwe Philips settopbox DSR7121, een splinternieuwe Philips flatscreen tv: 32PFL7403D/12, en een Philips harddisk dvd video digital surround system tuner/versterker: MX3800D.

Ik kan nooit gewoon de tv aanzetten en een programma selecteren. Eerst moet ik met de afstandsbediening "settopbox" selecteren. Dan twee keer op de toets "settopbox" drukken, zodat de selectie naar "TV" verspringt. Dan de TV aanzetten met de rode knop boven aan de afstandsbediening. Dan met de afstandsbediening weer terug naar de selectie "settopbox" en een zendercijfer selecteren. Als ik geluk heb krijg ik dan beeld op de tv, maar voor net zoveel geld ook niet. Radiozenders ontvangen kan, maar dan blijft het tv-scherm aan. Zet ik dat uit, dan gaat ook de settopbox uit en heb ik geen radio meer. Voor alleen radiozenders schijn ik "aux" op de harddisk tuner/versterker te moeten selecteren. Als ik het voor de hand liggende "tuner" selecteer komt er alleen geruis uit, dus er zal wel geen antenne in de "tuner" zitten.

Daarnaast is het zo dat wij niet één programma kunnen opnemen op de harddisk en tegelijkertijd een ander programma kunnen bekijken. Daarvoor zouden we dan nog een extra LNB op de schotel moeten zetten.

Zo'n systeem is voor mij vrijwel niet bruikbaar. En voor mijn moeder van 84 is het toaal onrbuikbaar.

Er is geen simpeler oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
toiny44 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:28:
....
Zo'n systeem is voor mij vrijwel niet bruikbaar. En voor mijn moeder van 84 is het toaal onrbuikbaar.

Is dit misschien wat voor je dan???

Logitech Harmony Advanced Universal Remotes

Ik moet zeggen dat het bij echt prima werkt, met een soortgelijke opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Ik sta op het punt om wat aankopen te doen, het is belangrijk voor me dat alles werkt hoe ik wil dat het gaat werken. hopelijk kunnen jullie uitsluitsel geven of ik met deze aankopen mijn wensen kan verwezenlijken.

wensen:
- canaldigital basis pakket kijken
- free to air kanalen van astra 1,2 en 3 bekijken (met name de engelse zenders)
- een programma kijken en een ander opnemen (optioneel)

aankopen:
- Common Interface Module Canal Digitaal Mediaguard module
- canal digitaal abonnment (basis) (bij elkaar 135 euro)
- Technisat Multytenne (geschikt voor astra 1,2 en 3) 130 euro
- Pioneer KRP-500A (met losse mediareceiver geschikt met CI interface) 3200 euro

zoals je ziet een aardige investering, bijna 3500 euro + 9,50 euro p/maand.

voor mij is het dus belangrijk dat ik weet dat het werkt voordat ik het koop?
wie o wie kan dit mij uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Waarom specifiek die tv?
Dat bindt je aan die specifieke hardware en software en dat kan je later problemen geven in verband met compatibiliteit.
Canal Digitaal heeft er een handje in standaarden te wijzigen naar eigen believen.
Er wordt veel geklaagd dat sommige receivers na een wijziging opeens niet meer goed werken of dat bepaalde kanalen opeens niet meer te zien zijn.

Ik zou altijd voor een separate receiver kiezen met daarbij een heel goede tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

het is die of de lx5090, scheelt 350 euro, en vind het toch fijner als alles geintegreerd kan. heb ik voor de rest dus wel genoeg? hoef ik geen rare switches ofzo te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Trouwens als ik de specificatie door lees van die tv zit daar maar een enkele tuner in, dus het kijken en opnemen van wat anders zal niet werken. Daar heb je minimaal 2 tuners voor nodig. Ik zou ook kiezen voor een losse satellietontvanger met een twintuner erbij (plus dan ook natuurlijk de twin variant van die multytenne).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
toiny44 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:28:
In deze bijdrage wordt gesproken over "een schotel .. die veel huisvrouwen aan echtscheidingen laat denken."
De schotel doet mij niet zozeer aan echtscheidingen denken, als wel de gecompliceerdheid van bediening van de settopbox om radio of tv aan te zetten en programma's te ontvangen. Wij hebben een schotel, een splinternieuwe Philips settopbox DSR7121, een splinternieuwe Philips flatscreen tv: 32PFL7403D/12, en een Philips harddisk dvd video digital surround system tuner/versterker: MX3800D.

Ik kan nooit gewoon de tv aanzetten en een programma selecteren. Eerst moet ik met de afstandsbediening "settopbox" selecteren. Dan twee keer op de toets "settopbox" drukken, zodat de selectie naar "TV" verspringt. Dan de TV aanzetten met de rode knop boven aan de afstandsbediening. Dan met de afstandsbediening weer terug naar de selectie "settopbox" en een zendercijfer selecteren. Als ik geluk heb krijg ik dan beeld op de tv, maar voor net zoveel geld ook niet. Radiozenders ontvangen kan, maar dan blijft het tv-scherm aan. Zet ik dat uit, dan gaat ook de settopbox uit en heb ik geen radio meer. Voor alleen radiozenders schijn ik "aux" op de harddisk tuner/versterker te moeten selecteren. Als ik het voor de hand liggende "tuner" selecteer komt er alleen geruis uit, dus er zal wel geen antenne in de "tuner" zitten.

Daarnaast is het zo dat wij niet één programma kunnen opnemen op de harddisk en tegelijkertijd een ander programma kunnen bekijken. Daarvoor zouden we dan nog een extra LNB op de schotel moeten zetten.

Volgens mij zou de TV vanzelf naar de STB moeten gaan als die via SCART of HDMI is aangesloten. (component weet ik niet zeker)

Ik heb hier daarvoor een Chunghop SRM-403e gekocht en de TV als master in een master-slave stekkerdoos gedaan, en de STB als slave. TV aan/uit knop zit onder de aan/uit knop van de Chunghop, master-slave zet de STB aan en de TV schakelt vanzelf naar de juiste input door het signaal op de SCART-kabel. Met de rest van de knoppen is dan de STB te besturen.

• cornfed99111
cky schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:07:
[...]

het is die of de lx5090, scheelt 350 euro, en vind het toch fijner als alles geintegreerd kan. heb ik voor de rest dus wel genoeg? hoef ik geen rare switches ofzo te hebben?
Op zich is je setup voldoende.
Alleen wordt kijken en opnemen bemoeilijk doordat je een single tuner koopt en er een single LNB op de Multytenne zit. Je kan zo alleen meerdere kanalen kijken en opnemen die dezelfde polarisatie hebben.
Mits de software van de Pioneer tuner dat ook ondersteunt.

Alleen via een twin tuner samen met een twin LNB (Multytenne heeft die ook), kan je alles opnemen en kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 12-02-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie zou mij willen helpen met m'n nieuwe aanschaf:
Ik heb een Visiosat G4 met 4 ALPS Single LNB's gekocht met een Spaun Sar 411 DisEqc 2.0, een Aston CI module en een FloppyDTV S2. (DVBViewer Pro)
Het zaakje is inmiddels geïnstalleerd, maar ik ontvang geen HD op Astra 23.5 (Wel de gratis Duitse HD zenders op Astra 19.2. Verder Ontvang ik helemaal niets op de HotBird.... Ook snap ik niets van de DisEqc met z'n AA, AB, BA en BB. Ik ontvang alleen maar iets op BA ??!! Mogelijk moet de schotel en de LNB's worden bijgesteld. Ik kan natuurlijk een bedrijf laten komen, maar betaal liever aan een mede-forumgebruiker.
Ben bereid tot max. 100 euro te vergoeden.
Voor wie in de buurt van Bergen op Zoom woont, mail me a.u.b. op ............nl (waarbij de &-tekens weggelaten moeten worden) voor m'n adres.
Alvast bedankt!

Probleem is dankzij onze Forumstarter opgelost !!
Hartelijk bedankt !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd... dubbel

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
hmm als ik dit zo lees is het ingewikkelder dan ik dacht.
Heb nu een standaard schotel van mediamarkt met een philips receiver (klein "vierkant" kastje). Single LNB.

Ik wil nu op de slaapkamer een tweede tv aansluiten op de sateliet. Hoe kan ik dit het beste doen?
Ik dacht eerst aan een splitter na de schotel , receiver kastje erbij met abbo en aansluiten op de slaapkamer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

sNielz123 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:07:
hmm als ik dit zo lees is het ingewikkelder dan ik dacht.
Heb nu een standaard schotel van mediamarkt met een philips receiver (klein "vierkant" kastje). Single LNB.

Ik wil nu op de slaapkamer een tweede tv aansluiten op de sateliet. Hoe kan ik dit het beste doen?
Ik dacht eerst aan een splitter na de schotel , receiver kastje erbij met abbo en aansluiten op de slaapkamer..
Zolang je maar een satelliet wilt ontvangen heb je niets te maken met diseqc switches en is het een kwestie van de single LNB vervangen door een twin en dan een kabel trekken naar de slaapkamer en daar een ontvanger aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
megatronics schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:24:
[...]

Zolang je maar een satelliet wilt ontvangen heb je niets te maken met diseqc switches en is het een kwestie van de single LNB vervangen door een twin en dan een kabel trekken naar de slaapkamer en daar een ontvanger aansluiten.
inderdaad een twin lnb is wat je nodig hebt (lnb met 2 uitgangen..)

een splitter zou ook gaan maar dan kun je maar op 1 TV tegelijk kijken..

dus ik zou sowieso gaan voor een nieuwe lnb..
.. tenzij je uiteraard maar 1 kabel wilt naar binnen en zo splitsen.. maar dan zou ik gaan voor een coax kabel met 2 kernen en een twin lnb.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Ok super. thnx!

Heb ook nog een tweede receiver nodig voor bij mijn toekomstige pana tx-p50v10 (tenminste het lijkt er nu op dat deze het wordt) iemand een goede suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
sNielz123 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:08:
Ok super. thnx!

Heb ook nog een tweede receiver nodig voor bij mijn toekomstige pana tx-p50v10 (tenminste het lijkt er nu op dat deze het wordt) iemand een goede suggestie?
tja beide receivers vervangen door een dreambox 600 of als je HD wilt dm 800, kun je uw 1 legaal kaartje delen over de 2 boxen... ** persoonlijke opinie**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ligt eraan welk pakket je hebt. Ik heb zelf 2 x het familiepakket, waarvan de tweede maar € 2,50 is ipv € 13,50. De kosten van bijvoorbeeld een SmartWi zijn er dan niet binnen een aantal jaar uit (wat het wel zou zijn als je voor beide kaarten de volle mep moet betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Hallo,

Ik woon momenteel in Trier (Duitsland) en vraag me af welke grootte van schotel ik nodig zou hebben om engelse kanalen te ontvangen? Bedoeling is ook met TV Vlaanderen te gaan werken. Verder heb ik eerlijk gezegd niets nodig, maar had toch gedacht om de Astra 1 tem 3, Hotbird & Eurobird te ontvangen.
Zou een Visiosat BISAT G4B hiervoor volstaan? Ondersteunt die ook HD (1080p)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Volgens de specificaties zou die het moeten kunnen, hoewel de nederlandse shops er van uit gaan dat je de installatie in nederland installeerd. Als je bij de Astra website kijkt naar de footprint van de Astra 2D (Daar waar de BBC etc. op staan), dan ligt Trier bijna aan de rand van de 75 cm schotel. Dus het kan waarschijnlijk wel, maar zeker weten doe je het pas als je de boel hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

megatronics schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 08:19:
Ligt eraan welk pakket je hebt. Ik heb zelf 2 x het familiepakket, waarvan de tweede maar € 2,50 is ipv € 13,50. De kosten van bijvoorbeeld een SmartWi zijn er dan niet binnen een aantal jaar uit (wat het wel zou zijn als je voor beide kaarten de volle mep moet betalen).
Het voordeel van een dreambox is alleen dat je de kaart ook kan delen zonder extra hardware zoals een SmartWi.

Maar je hebt wel een punt; het 2e kaartje is zo goedkoop dat het de moeite bijna niet waard is om uberhaubt te delen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:43:
tja beide receivers vervangen door een dreambox 600 of als je HD wilt dm 800, kun je uw 1 legaal kaartje delen over de 2 boxen... ** persoonlijke opinie**
Getikt :)

Ik heb het gedaan en ik zou het niet meer doen :) De meerprijs van een DM800HD tov een normale HD ontvanger icm met de verhoogde abonnement kost: het is de moeite niet.

Doch heb ik de DM800HD gekocht om te prutsen met interne cardsharing maar eerlijk is eerlijk. De DM800HD was een impuls aankoop en zou ik het rationeler bekijken: sluit gewoon een abo af met een 2de smartcard...

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 21-03-2009 09:46 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Een Dreambox heeft ook andere voordelen: Je kunt wisselen van tuner (DVB-S, DVB-C, DVB-T), je kunt zelfs combinaties van tuners gebruiken, je kunt opnames eenvoudig via het netwerk naar een PC halen om te editten en/of te branden, je kunt Dreamboxen in een netwerk opnemen, Dreamboxen kunnen met elkaar en/of met een NAS communiceren zodat overal in huis (of desnoods buitenshuis) alle opnames beschikbaar zijn, om maar een aantal andere mogelijkheden te noemen.
Kortom, naast het delen van kaarten onderscheidt een Dreambox zich ook nog op andere gebieden van een standaard ontvanger. Niet iedereen zal daar gebruik van willen of kunnen maken, maar die eigenschappen moeten in een rationele afweging, die overigens zeer persoonlijk is, ook worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Chevy454 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 09:45:
[...]

Getikt :)

Ik heb het gedaan en ik zou het niet meer doen :) De meerprijs van een DM800HD tov een normale HD ontvanger icm met de verhoogde abonnement kost: het is de moeite niet.

Doch heb ik de DM800HD gekocht om te prutsen met interne cardsharing maar eerlijk is eerlijk. De DM800HD was een impuls aankoop en zou ik het rationeler bekijken: sluit gewoon een abo af met een 2de smartcard...
tja ;) ik heb enkel dreamboxen .. 7020,3x500,2x600 en 2x 800 ;)
(2x 800 op 1 tv ivm ik geen 8000 wou kopen ;))
dat zou dus betekenen dan ik ongeveer 8 kaartjes zou moeten hebben.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Icekiller2k6 op 22-03-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Beuzelarij schreef op zondag 22 maart 2009 @ 11:29:
Kortom, naast het delen van kaarten onderscheidt een Dreambox zich ook nog op andere gebieden van een standaard ontvanger. Niet iedereen zal daar gebruik van willen of kunnen maken, maar die eigenschappen moeten in een rationele afweging, die overigens zeer persoonlijk is, ook worden meegenomen.
Veel van die eigenschappen zijn voor 99% van de mensen overbodig :) Ik ben tevreden over mijn DM800HD (daar niet van) maar voor velen is een DM overkill :)
Icekiller2k6 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:00:
tja ;) ik heb enkel dreamboxen .. 7020,3x500,2x600 en 2x 800 ;)
(2x 800 op 1 tv ivm ik geen 8000 wou kopen ;))
dat zou dus betekenen dan ik ongeveer 8 kaartjes zou moeten hebben.. ;)
Nu word ik nieuwsgierig: WTF MOET JIJ MET 8 DM's :? 8)7 :o
Ik ga nog een DM800HD halen omdat ik daar 2 tv's heb maar 8 stuks?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Chevy454 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:29:
[...]

Veel van die eigenschappen zijn voor 99% van de mensen overbodig :) Ik ben tevreden over mijn DM800HD (daar niet van) maar voor velen is een DM overkill :)

[...]

Nu word ik nieuwsgierig: WTF MOET JIJ MET 8 DM's :? 8)7 :o
Ik ga nog een DM800HD halen omdat ik daar 2 tv's heb maar 8 stuks?
ik moet toegeven ;) de DM500 zijn momenteel niet echt gebruikt..
zijn meer vervangtoestellen/testapparaten..
ik heb 4 tvs...
waarbij in de living er een 600 staat, op m'n slaapkamer staat de 7020, op m'n broer zijn kamer staat een 600. en dan op m'n zolderkamer staan 2x800..

1 van de dm800 verbind ik met m'n HD beamer.. afhankelijk van wat ik wil kijken.. maar meestal hangt daar gewoon een DM500 aan..

en de andere 500's gebruik ik soms voor een test opstelling bij mensen .. of als iemand zijn receiver kapot is.. of interesse heeft in een dreambox etc etc..

moet wel ff vermelden dat ik inkoop prijs heb van de toestellen.. dus komt kwa prijs goed uit (vooral de dm800 zijn dan stukken goedkoper)

[ Voor 22% gewijzigd door Icekiller2k6 op 22-03-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:14:
moet wel ff vermelden dat ik inkoop prijs heb van de toestellen.. dus komt kwa prijs goed uit (vooral de dm800 zijn dan stukken goedkoper)
Het is een brutale vraag, en ik begrijp het als je er geen antwoord op wil geven hoewel je het zelf ter sprake bracht ;) , maar wat zijn dan de inkoopprijzen van een DM-800 en DM-8000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Chevy454 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:29:
Dat is helemaal waar en dat is ook meteen de reden waarom ik een DB afraad aan b.v. sommige van mijn familie leden. Zij zullen er enkel TV mee kijken en in 1 week 1 of 2 opnames doen.
Daar heb je geen dreambox voor nodig, dan kan het veel goedkoper.
En dan klopt het, zoals gezegd, de keuze voor een DB is heel persoonlijk.
Ik heb sporadisch 4 of 5 opnames gelijkertijd lopen, terwijl ik er nog 1 zit te kijken.
Ik luister internet radio, kijk m'n foto's, speel MPEG filmpjes af van m'n DV camera, speel met settings, speel met linux, probeer handige pluginnetjes uit.
Voor dat doel heb ik 'm maar multiboot gemaakt, mocht ik wat slopen in m'n test image, dan reboot ik naar het normale image.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Ik gaf zelf al aan dat die afweging heel persoonlijk is, maar een Dreambox biedt wel degelijk veel meer voordelen dan enkel het cardsharen. Daar werd even te gemakkelijk aan voorbijgegaan, en daarom noemde ik een aantal aanvullende voordelen. Natuurlijk is het zo dat voor veel mensen een Dreambox overkill is, hoewel die 'm soms toch kopen juist vanwege het card-sharen, en een ander dat ding laten installeren.

Maar er zijn ook mensen die juist vanwege de vrijheid en de mogelijkheden overstappen op een Dreambox. En die groep mensen komt in verreweg de meeste gevallen niet op een andere ontvanger uit. Natuurlijk heb je de Kathrein, en vast nog wel een of ander modelletje, maar echt de grootste bulk koopt een Dreambox. Het percentage Dreamboxen onder de satellietontvangers is zodanig groot, dat je echt niet kunt spreken van een marginaal aandeel. Of iedereen alle mogelijkheden nou benut of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik heb als wens om een dvd recorder op mijn tv aan te sluiten.
Ik heb op dit moment een recorder van Canal Digitaal (DSR 2211)
Daarnaast een tv met 2 scart uitgangen en 2 HDMI uitgangen.
Ik heb 1 sattelietkabel binnen liggen...

Is er een mogelijkheid dat het gaat lukken? Of waar moet ik op letten bij aankoop van de goede dvd recorder?

Ik wil eigenlijk dat ik 1 programma kan opnemen en een ander programma kan bekijken. Op hetzelfde tijdstip... Ik weet dat dit vroeger niet mogelijk was maar misschien nu ondertussen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die DSR 2211 is geen recorder, maar een ontvanger. Daarop kun je wel een DVD/Video recorder op aansluiten, maar dan nog kun je niet tegelijkertijd iets opnemen en wat anders bekijken. Daarvoor heb je een twin tuner nodig en dan is het nog maar de vraag of die een stream doorstuurt naar de recorder en de andere naar de TV. Volgens mij zal die op beide uitgangen hetzelfde beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik heb in December 2008, bij iemand een Dreambox 8000 bestelt, en het blijkt dat deze mondjesmaat worden gelevert :X
Kan iemand mijn vertellen waar deze Dreambox 8000 meteen te koop is.
Of blijft Dreambox deze 8000 HD, met mondjesmaat maken.(ik ben het wachten zat) :O :z

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megatronics schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 09:25:
Die DSR 2211 is geen recorder, maar een ontvanger. Daarop kun je wel een DVD/Video recorder op aansluiten, maar dan nog kun je niet tegelijkertijd iets opnemen en wat anders bekijken. Daarvoor heb je een twin tuner nodig en dan is het nog maar de vraag of die een stream doorstuurt naar de recorder en de andere naar de TV. Volgens mij zal die op beide uitgangen hetzelfde beeld geven.
Owja foutje van mezelf. De DSR 2211 is natuurlijk een ontvanger.

Mijn idee was om een dvd recorder te kopen en hiermee programma's op te nemen en een ander programma (op hetzelfde tijdstip) te bekijken. Maar blijkbaar is dit vrijwel niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Inderdaad, voor iedere beeldweergave heb je een eigen tuner nodig en voor een optimale scheiding ook 2 aansluitingen vanaf je twin of meer LNB. Je kunt ook met een coax werken, maar dan kun je alleen iets bekijken vanaf dezelfde transponder als waar je opneemt (dus bijvoorbeeld RTL5 opnemen en RTL4 kijken, SBS6 (andere transponder) kun je dan niet bekijken). Met een dubbele aansluiting heb je dit probleem niet.

Mocht ik ooit nog eens de tijd en zin er voor hebben dan wil ik wel eens proberen om te kijken of het mogelijk is om op beide scart aansluitingen een ander beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 18:51

nwagenaar

God, root. What's the differen

Beuzelarij schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:13:
Ik gaf zelf al aan dat die afweging heel persoonlijk is, maar een Dreambox biedt wel degelijk veel meer voordelen dan enkel het cardsharen. Daar werd even te gemakkelijk aan voorbijgegaan, en daarom noemde ik een aantal aanvullende voordelen. Natuurlijk is het zo dat voor veel mensen een Dreambox overkill is, hoewel die 'm soms toch kopen juist vanwege het card-sharen, en een ander dat ding laten installeren.
Laten wij wel even eerlijk zijn. Iedereen die een Dreambox koopt deed dit vanwege het edacutief kunnen bekijken van buitenlandse zenders (Premiere en Digital+ waren indertijd enorm populair hierom) of doet het nu vanwege het CS gebeuren icm CCcam. Zonder deze mogelijkheden, is de Dreambox een behoorlijk dure DVB-S/DVB-C/DVB-T ontvanger van Chinese origen (met uitzondering van de 100S en 8000) terwijl er betere kwaliteit te verkrijgen is.
Maar er zijn ook mensen die juist vanwege de vrijheid en de mogelijkheden overstappen op een Dreambox. En die groep mensen komt in verreweg de meeste gevallen niet op een andere ontvanger uit. Natuurlijk heb je de Kathrein, en vast nog wel een of ander modelletje, maar echt de grootste bulk koopt een Dreambox. Het percentage Dreamboxen onder de satellietontvangers is zodanig groot, dat je echt niet kunt spreken van een marginaal aandeel. Of iedereen alle mogelijkheden nou benut of niet.
Vrijheid is geen reden om een DMM product te kopen. Ik zou als ik vrijheid wou hebben gaan voor een ander merk Linux receiver. Als het gebruikersgemak betreft, dan kunnen mensen beter gaan voor een merk zoals Topfield, Clarke-Tech, Technisat, Philips, etc. De enige reden om te kiezen voor DMM producten, is het gebruik van CCcam (CCcam staat erom bekend dat ze op non-DMM producten problemen geven) en de OSD Enigma.

Als men graag wilt spelen met een Linux gebaseerde Enigma(2) receiver, dan zijn er betere merken beschikbaar (DGStation, QBox, IPBox, Kathrein, etc) die zowel qua prijs als hardware kwaliteit beter in elkaar zitten dan menig DMM spul. Bijvoorbeeld: De ABCom IPbox 91HD is een HDTV receiver met PVR mogelijkheden (USB) en beschikt over een interne cardreader. Sinds enkele dagen is het ook mogelijk om Enigma2 hierop te draaien en met Incubuscamd heb je CCcam client mogelijkheden (wat alleen sinds CCcam v2.1.0 niet meer werkt) als je dit echt wilt.

Gelukkig heb ik hier geen last van. Mijn VDR configuratie doet het bij mij thuis super en ik zou hem voor geen enkel bedrag willen ruilen met bijvoorbeeld een DMM 8000HD. 8)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Plaat aub geen links naar software waarvan de legaliteit of legitimiteit niet geheel van duidelijk is (of de werking ervan). Ook hoef je niet te melden dat je creatief kaartjes aan het delen bent.