Bedankt al voor de reacties.
Ik wil er mijn hobby van maken maar nu kan ik niet alles in één keer kopen (student, geen inkomen)
Daarom dat ik voor de wavefrontier kies omwille van de uitbreidingsmogelijkheden.
Het is ook zo dat ik enkel voor de FTA-kanalen ga, voorlopig dus nog geen TV-Vlaanderen.
Ook ga ik voor een floppyDTV, alle LNB's hebben toch 2 uitgangen dus er is nog altijd mogelijkheid om een dedicated receiver erop aan te sluiten.
Nu was het de bedoeling om met die monoblock astra 1 én astra 3 te ontvangen, maar nu ik mij wat kunnen verdiepen heb in de werking van de wavefrontier zal dit met 2 aparte lnb's moeten gebeuren. Misschien laat ik de astra 3 vallen en hou ik het voor later, blijkt nog niet veel interessants op te zijn.
Nu het verschil in afstand op de LNB-rail is 0,3 voor astra 2 en eurobird1, dus dit lukt met 1LNB, bedankt om me dit te laten weten !

(of niet? zal eens foto zoeken van die rail, dan weet ik met hoeveel cm een interval van 0.1 overeenstemt)
Nu nog een vraag, is er veel verschil in signaalsterkte tussen de volgende situatie's:
(1): ik richt de wavefrontier uit met als meest oostelijk gelegen satelliet de
Eurobird 1 (28.5° O) en als meest westelijk gelegen satelliet Hotbird 6(13° O)
(2): ik richt de wavefrontier uit met als meest oostelijke richting 28.5° O en als meest westelijke richting 0.8° W
Of is er geen verschil omdat je eigenlijk elke LNB apart uitricht?
Situatie 2 is handiger moest ik in de toekomst weer een LNB (of meerdere) aankopen en ik een satelliet wil ontvangen die buiten de 19.2° O ligt op die manier moet ik mij dan enkel bezighouden met het afstellen van die LNB en niet meer de ganse schotel.
Maar ik denk dat voorlopig met 3 (of 4) LNB's de volgende satellieten het meeste FTA-aanbod hebben?
Eurobird1, Astra2, Astra1 en Hotbird 6 ?