Televisie via de satelliet: DVB-S Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 126.049 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 18:12
Ah tof! een topic over DVB-S!
Ik was namelijk van plan flink te gaan investeren in nieuwe DVB-s apparatuur.
Hopelijk kunnen jullie mij nog wat tips geven.

Ik heb thuis momenteel 3 schotel staan in mijn achtertuintje.
Nu ben ik van plan om in het hele huis DVB-s te gaan gebruiken.
Momenteel heb ik 1 Dreambox, 3 schotels met 3 LNB's.
Ik kijk dus nu via 1 ontvanger.
Ik wil dat gaan uitbreiden naar 3 of 4 ontvangers.
Nu moet het zo werken dat ik via alle apparaten gewoon afzonderlijk kan kijken naar kanalen.
Mijn plan was dus om Schotel 1 (120cm) die gericht is op Eutelsat W3 (7 graden oost) te behouden en de Single LNB die ik nu heb te vervangen door een QUAD LNB zodat ik 4 uitgangen heb die afzonderlijk van elkaar kunnen werken.
Op Schotel 2 (90cm) wil ik ook de Single LNB vervangen voor een QUAD LNB.
Schotel 3 is momenteel gericht op Astra (19.2 graden oost).
Ik ben van plan om op schotel 3 Astra 1, 2 en 3 (Incl Eurobird die er pal naast zit) te nemen.
Ik moet dus op Schotel 3 die 90cm 2 QUAD LNBs en 1 Single LNB plaatsen. (Met behulp van een bracket )
Nu heb ik op internet gelezen dat het veel mensen is gelukt deze installatie te krijgen op hun schotel dus ik ben er vrijwel zeker van dat dit ook moet lukken maar de mensen die dit deden gebruikten een Single LNB...Hopelijk passen de QUAD LNBs er ook op. :)
De switches.
Hoe moet ik dit gaan regelen?
Ik heb nu een Dreambox DM500+s.
Ik wil binnenkort een extra dreambox (waarschijnlijk nog een DM500+s) erbij kopen en een Skystar HD 2.
Ik moet dus 3 switches gaan kopen maar waar moet ik op letten?
De Dreambox 500+s ondersteunt DiSEqC 1.0 en 1.2
De Skystar HD2 onderseunt DiSEqC 1.0, 1.1 en 1.2
Als ik nu alles zou aansluiten op een 8/1 DiSEqC switch (Bijv Deze ) gaat het dan gewoon werken?

Nog een extra vraag: Ik heb gezien dat er QUAD en QUATTRO LNB's bestaan.
Ik ben er vrijwel zeker van dat ik een QUAD moet nemen.
Kan iemand dit voor mij bevestigen zodat ik niet 200 euro aan LNB's koop en dan de verkeerde koop O-)

bvd

[ Voor 3% gewijzigd door Devrim op 01-04-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Devrim

Is er een bepaalde reden om met 3 lossen schotels te kijken?
Dat is eerste beslissing die je moet nemen.
Als je graag multisat ontvangst wilt hebben, is het misschien eenvoudiger om alles op een schotel te regelen.
Zoals Wavefrontier bijvoorbeeld. Zie https://www.cardwriter.nl/nl/pi-1957964786.htm?categoryId=64 als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
cornfed99111 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:20:
@ Devrim

Is er een bepaalde reden om met 3 lossen schotels te kijken?
Dat is eerste beslissing die je moet nemen.
Als je graag multisat ontvangst wilt hebben, is het misschien eenvoudiger om alles op een schotel te regelen.
Zoals Wavefrontier bijvoorbeeld. Zie https://www.cardwriter.nl/nl/pi-1957964786.htm?categoryId=64 als voorbeeld.
Ik zat al te denken aan een wavefrontier maar ik wil momenteel ff rustig aan gaan doen qua aanschaf van een nieuwe schotel gezien de nieuwe ontwikkelingen de laatste tijd.
Ik wil nu zoveel mogelijk houden wat ik kan houden zodat ik geld overhoud voor overige dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Oké.
Terugkomend op je extra vraag.
Quad LNB heeft vier uitgangen voor afzonderlijke receivers aan te sluiten.
Quatro LNB heeft vier uitgangen met elk hun eigen frequentieband en polarisatie. Die moeten naar de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
cornfed99111 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:24:
Oké.
Terugkomend op je extra vraag.
Quad LNB heeft vier uitgangen voor afzonderlijke receivers aan te sluiten.
Quatro LNB heeft vier uitgangen met elk hun eigen frequentieband en polarisatie. Die moeten naar de switch.
Kan ik niet beter een Quad LNB kopen?
Ik lees namelijk
Quad-LNB, 0,1dB (Multiswitch integriert / multiswitch integratred)
Quattro-LNB, 0,1dB (Multiswitch erforderlich / multiswitch required)

Bij een Quatro zou ik een extra multiswitch moeten kopen en een multiswitch voor 4 satelleiten is al rond de 200 euro :{

-edit-

Ik wil dus zoiets maar dan met 6 satellieten

Afbeeldingslocatie: http://www.imageurlhost.com/images/108tv3o3tw965vkjf1n.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Devrim op 01-04-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 15:14
Icekiller2k6 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:00:
[...]

tja ;) ik heb enkel dreamboxen .. 7020,3x500,2x600 en 2x 800 ;)
(2x 800 op 1 tv ivm ik geen 8000 wou kopen ;))
dat zou dus betekenen dan ik ongeveer 8 kaartjes zou moeten hebben.. ;)
Pffff ik dacht dat ik erg was met 1x 7000 2x 7020 en 1x 8000, maar jij spant de kroon.
Devrim schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:15:
Ah tof! een topic over DVB-S!
Ik was namelijk van plan flink te gaan investeren in nieuwe DVB-s apparatuur.
Hopelijk kunnen jullie mij nog wat tips geven.

Ik heb thuis momenteel 3 schotel staan in mijn achtertuintje.
Nu ben ik van plan om in het hele huis DVB-s te gaan gebruiken.
Momenteel heb ik 1 Dreambox, 3 schotels met 3 LNB's.
Ik kijk dus nu via 1 ontvanger.
Ik wil dat gaan uitbreiden naar 3 of 4 ontvangers.
Nu moet het zo werken dat ik via alle apparaten gewoon afzonderlijk kan kijken naar kanalen.
Mijn plan was dus om Schotel 1 (120cm) die gericht is op Eutelsat W3 (7 graden oost) te behouden en de Single LNB die ik nu heb te vervangen door een QUAD LNB zodat ik 4 uitgangen heb die afzonderlijk van elkaar kunnen werken.
Op Schotel 2 (90cm) wil ik ook de Single LNB vervangen voor een QUAD LNB.
Schotel 3 is momenteel gericht op Astra (19.2 graden oost).
Ik ben van plan om op schotel 3 Astra 1, 2 en 3 (Incl Eurobird die er pal naast zit) te nemen.
Ik moet dus op Schotel 3 die 90cm 2 QUAD LNBs en 1 Single LNB plaatsen. (Met behulp van een bracket )
Nu heb ik op internet gelezen dat het veel mensen is gelukt deze installatie te krijgen op hun schotel dus ik ben er vrijwel zeker van dat dit ook moet lukken maar de mensen die dit deden gebruikten een Single LNB...Hopelijk passen de QUAD LNBs er ook op. :)
De switches.
Hoe moet ik dit gaan regelen?
Ik heb nu een Dreambox DM500+s.
Ik wil binnenkort een extra dreambox (waarschijnlijk nog een DM500+s) erbij kopen en een Skystar HD 2.
Ik moet dus 3 switches gaan kopen maar waar moet ik op letten?
De Dreambox 500+s ondersteunt DiSEqC 1.0 en 1.2
De Skystar HD2 onderseunt DiSEqC 1.0, 1.1 en 1.2
Als ik nu alles zou aansluiten op een 8/1 DiSEqC switch (Bijv Deze ) gaat het dan gewoon werken?

Nog een extra vraag: Ik heb gezien dat er QUAD en QUATTRO LNB's bestaan.
Ik ben er vrijwel zeker van dat ik een QUAD moet nemen.
Kan iemand dit voor mij bevestigen zodat ik niet 200 euro aan LNB's koop en dan de verkeerde koop O-)

bvd
Waarom ga je niet voor een Wavefrontier T90? of T55, die zijn speciaal gemaakt voor meerdere satellieten. Ik zelf heb er eentje hangen met 13 quad LNB's erop en kan nu (en m'n vrouw en kids) in iedere kamer naar ieder kanaal afzonderlijk kijken, 1 smartcard in een dreambox (slaapkamer) met full abbo, en iedereen kan naar hartenlust kijken.

[ Voor 80% gewijzigd door Goldwing1973 op 01-04-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Goldwing1973 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:35:
[...]

Pffff ik dacht dat ik erg was met 1x 7000 2x 7020 en 1x 8000, maar jij spant de kroon.

[...]

Waarom ga je niet voor een Wavefrontier T90? of T55, die zijn speciaal gemaakt voor meerdere satellieten. Ik zelf heb er eentje hangen met 13 quad LNB's erop en kan nu (en m'n vrouw en kids) in iedere kamer naar ieder kanaal afzonderlijk kijken, 1 smartcard in een dreambox (slaapkamer) met full abbo, en iedereen kan naar hartenlust kijken.
Ik wil momenteel nog ff afwachten met het kopen van een Wavefrontier.
misschien dat ik later nog een wavefrontier koop maar eerst wil ik de rest op orde krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Devrim schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:31:
[...]
Kan ik niet beter een Quad LNB kopen?
Ik lees namelijk
Quad-LNB, 0,1dB (Multiswitch integriert / multiswitch integratred)
Quattro-LNB, 0,1dB (Multiswitch erforderlich / multiswitch required)

Bij een Quatro zou ik een extra multiswitch moeten kopen en een multiswitch voor 4 satelleiten is al rond de 200 euro :{

-edit-

Ik wil dus zoiets maar dan met 6 satellieten
Je kan beide kanten op. Voor zowel voor Quad of Quatro zijn er oplossingen. De prijs is wel bepalend.
Ook altijd de toekomst in de gaten houden! Bij de Quad oplossing stopt het met vier receivers.
Als je dan nog een vijfde receiver bij wilt, moet je alle LNB's en switchen vervangen.

Volgend jouw suggestie moet je dus 6 Quad LNB's kopen en 3 diseqc switchen (minimaal 6/1) kopen.
Daar tegenover staat dus 6 Quatro's en en multiswitch van minimaal 24/4 in- en uitgangen.
Dat moet je vergelijken wat het duurste is, maar ik vermoed de Quatro oplossing.

Heb wel gelezen dat Dreamboxen niet elke switch lusten. Kijk en vraag dat goed na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
cornfed99111 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 00:51:
[...]

Je kan beide kanten op. Voor zowel voor Quad of Quatro zijn er oplossingen. De prijs is wel bepalend.
Ook altijd de toekomst in de gaten houden! Bij de Quad oplossing stopt het met vier receivers.
Als je dan nog een vijfde receiver bij wilt, moet je alle LNB's en switchen vervangen.

Volgend jouw suggestie moet je dus 6 Quad LNB's kopen en 3 diseqc switchen (minimaal 6/1) kopen.
Daar tegenover staat dus 6 Quatro's en en multiswitch van minimaal 24/4 in- en uitgangen.
Dat moet je vergelijken wat het duurste is, maar ik vermoed de Quatro oplossing.

Heb wel gelezen dat Dreamboxen niet elke switch lusten. Kijk en vraag dat goed na.
Ik ben er vrijwel zeker van dat ik niet meer dan 3 receivers zal hebben
Overigens heb ik naar de prijzen gekeken en de prijzen van Quad en Quattro LNBs zijn vrijwel gelijk
Inverto SilverTech Quad L-Shape 40mm 39,95 euro
Inverto SilverTech Quattro L-Shape 40mm 39,95 euro
En aangezien switches iets van 30 euro kosten (voor 8/1 switch) ga ik denk ik toch maar voor Quad :)
Mijn DM500+s vreet momenteel trouwens zonder probleempjes een 4/1 DiSEqC switch :)

[ Voor 3% gewijzigd door Devrim op 02-04-2009 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Die Quad LNB is best breed. Je moet even checken of er plaats is op je Astra 19,2 schotel met multifeed rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Er zullen best wel alternatieven zijn die een betere prijs-kwaliteit verhouding hebben, maar er wordt op grotere schaal voor Dreamboxen ontwikkeld. Bij die Linux-alternatieven moet je vaak al meer technische kennis in huis hebben om dat werkend te krijgen. Dat kan, maar is voor veel mensen toch net teveel van het goede. Voor Dreamboxen bestaan verschillende kant-en-klare images, waardoor men zonder al te veel technische kennis, toch veel extra mogelijkheden heeft die men op een standaard-ontvanger niet heeft. Bovendien verschijnen er snel nieuwe images als er dingen worden veranderd. En door de grote populariteit van Dreamboxen is er vaak wel een kennis die uitkomst kan brengen wanneer iets niet werkt.
Gelukkig heb ik hier geen last van. Mijn VDR configuratie doet het bij mij thuis super en ik zou hem voor geen enkel bedrag willen ruilen met bijvoorbeeld een DMM 8000HD. 8)
Wat voor uitgang gebruik je bij VDR? Die van een Full-Featured kaart, of kan dat inmiddels ook over HDMI/DVI?
Kun je ook HD (H264) materiaal afspelen, en gebruik je nog een speciale VDR-distributie, of heb je die helemaal zelf opgebouwd met plugins en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
cornfed99111 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 01:24:
Die Quad LNB is best breed. Je moet even checken of er plaats is op je Astra 19,2 schotel met multifeed rail.
Ik kan ook gewoon 2 Alps Quad LNB kopen (aangezien ik bij 1 van de Astra's een single LNB nodig heb is dat verder geen probleem)
Die zijn lekker smal
http://preview.tinyurl.com/cs3qza :)

-edit-

Kan ik er trouwens van uitgaan dat tegenwoordig alle nieuwe LNBs die je koopt DVB-S2 (HDTV dus) ondersteunen?

[ Voor 12% gewijzigd door Devrim op 02-04-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59

nwagenaar

God, root. What's the differen

Beuzelarij schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:05:
[...]
Er zullen best wel alternatieven zijn die een betere prijs-kwaliteit verhouding hebben, maar er wordt op grotere schaal voor Dreamboxen ontwikkeld. Bij die Linux-alternatieven moet je vaak al meer technische kennis in huis hebben om dat werkend te krijgen. Dat kan, maar is voor veel mensen toch net teveel van het goede. Voor Dreamboxen bestaan verschillende kant-en-klare images, waardoor men zonder al te veel technische kennis, toch veel extra mogelijkheden heeft die men op een standaard-ontvanger niet heeft. Bovendien verschijnen er snel nieuwe images als er dingen worden veranderd. En door de grote populariteit van Dreamboxen is er vaak wel een kennis die uitkomst kan brengen wanneer iets niet werkt.\
Ook voor de andere alternatieve merken zijn complete images beschikbaar met zowel de originele firmware, alternatieve firmware of Enigma firmware. En een normaal persoon zal toch niet snel gaan spelen met een Dreambox of even een nieuwe firmware erin knallen via DreamUP en een seriele kabel. Het is net wat je zegt, een kennis stelt hem in en als er problemen zijn dan wordt de kennis gebeld.

En voor de Duitse degelijkheid zou ik het niet doen, de meeste DMM producten zijn allemaal gefabriceerd in China (uitzondering is de 8000HD) en tot op heden heb al deze types hardware-problemen gehad die je niet zou moeten krijgen. Het toppunt waren toch wel de tuner- en moederbordproblemen van de 800HD in de 2e en 3e batch. Je koopt een 800HD voor € 435,- excl. verzendkosten om HDTV te kunnen bekijken en het apparaat loopt gewoon vast na enkele minuten getuned te zijn op een HDTV zender. Knullig is niet het woord, het is ronduit schandalig dat dit heeft kunnen gebeuren.

Maar zoals ik al eerder aangaf, IMHO zijn de Dreamboxen gewoon veelste duur en overrated. Ik bedoel, ik kan een ABcom IPBox 91HD kopen voor 5 Euro meer dan de DB-600S. En dan heb ik ook nog eens HDTV ook. En voordat bedrag krijg je een volwaardig alternatief ten opzichte van een Dreambox (maar dan wel zonder een volwaardige werkende CCcam).
[...]
Wat voor uitgang gebruik je bij VDR? Die van een Full-Featured kaart, of kan dat inmiddels ook over HDMI/DVI?
Kun je ook HD (H264) materiaal afspelen, en gebruik je nog een speciale VDR-distributie, of heb je die helemaal zelf opgebouwd met plugins en dergelijke?
Het is een gewone DVB-S2 Budget kaart van Hauppauge (NOVA-HD-S2) en ik kan zonder problemen HDTV zenders en materiaal bekijken. Van hoe of wat, zie mijn Wiki (zie mijn signature). Binnenkort wordt mijn Wiki geupdate met het gebruik van VDPAU (hardwarematige MPEG2 en H264 decoding voor NVidia kaarten draaiende onder Linux, FreeBSD, etc).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Devrim schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:48:
[...]
Kan ik er trouwens van uitgaan dat tegenwoordig alle nieuwe LNBs die je koopt DVB-S2 (HDTV dus) ondersteunen?
Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43

Gaitman

The Real One

Op dit moment is SciFi te zien bij Canal Digitaal. Daarom heb ik even een poll opgezet :)

Zie: Etalagekanaal: SCI FI Channel en 13th Street

Poll: Moet Sci-Fi er permanent komen?Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=331848&sort=prc&layout=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
kan iemand mij met het volgende helpen?

opstelling:
- Wavefrontier T55
- 3 duo lnb's
- 1 diseqc switch ( 4 in, 1 out )

Ik richt naar:

- Astra2/Eurobird1
- Astra1 (19°E)
- Hotbird (13°E)

Bij astra2 heb ik een signaalsterkte meestal in de 90%, soms in de 80%
Bij astra1 meestal in de 80%, soms in de 70%
Beiden een bit errorrate van 0

Bij de hotbird echter een signaalsterkte van 60% tot 80% en een ongelofelijke hoge BER.
Op de meeste transponders vindt hij de tv-kanalen, dus data enzo...
Maar tv kijken gaat niet, meestal zwart of stilstaand beeld.

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/8554/hotbirdber.th.jpg

Het probleem ligt niet bij de coaxkabels, diseqc switch, lnb koppen want ik heb alles eens verwisseld en het probleem is enkel bij de hotbird.

Dus ik zou denken dat het aan de uitrichting van de wavefrontier ligt, maar ik heb hem afgesteld volgens http://www.satlex.be/nl/wavefrontier_calc.html
En op de astra2 en astra1 heb ik prima signaal

Waaraan zou dit kunnen liggen dat ik zo'n een hoge BER krijg? (ik ontvang pure ruis?)
Paar foto's om te tonen dat er niet echt iets in de weg staat:

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/73/zichtsatelliet1.th.jpg (rood streepje duidt 19° E aan)
Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/4056/zichtsatelliet2.th.jpg

Zou het kunnen omdat de lnb die naar de hotbird richt niet volledig naar achter kan? (bar van de schotel staat in de weg)
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/8497/lnbs.th.jpg

Of toch nog eens de skew en elevatie proberen afstellen?

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28
Je Hotbird LNB staat helemaal scheef? (skew)

Hij moet bijna recht staan.

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 21-04-2009 00:00 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Ja klopt die bar zit in de weg.
Ik dacht dat dit niet ging uitmaken omdat de kop toch symmetrisch is (kop + arm is cilindrisch)
Eens proberen recht te krijgen straks.

*edit*
foto situatie nu, nog steeds hoge BER:
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/5321/lnbhotbird.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/3300/lnbhotbird2.th.jpg

Wat zijn de voornamelijke oorzaken van BER? wat zou het in mijn geval kunnen zijn...

[ Voor 55% gewijzigd door petillan op 21-04-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
petillan schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:56:
Ja klopt die bar zit in de weg.
Ik dacht dat dit niet ging uitmaken omdat de kop toch symmetrisch is (kop + arm is cilindrisch)
Eens proberen recht te krijgen straks.

*edit*
foto situatie nu, nog steeds hoge BER:
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat zijn de voornamelijke oorzaken van BER? wat zou het in mijn geval kunnen zijn...
Als je het regenkapje een stukje omhoog doet en de LNB naar voren schuift kan je hem meer recht zetten.

Oorzaken BER kan vanalles zijn. Slecht zicht op de satelliet, slecht uitgericht, brakke bekabeling, kapotte tuner.

Misschien eens afwachten of bij regen de Astra 1 en 2 nog blijven werken, misschien is er meer loos.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 21-04-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 20:33

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Zet er anders ff een andere kop op. Eentje die helemaal recht is. bijv een alps. Zodat je de skew wel goed kan plaatsen via die LNB.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
Gaitman schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 00:15:
Op dit moment is SciFi te zien bij Canal Digitaal. Daarom heb ik even een poll opgezet :)

Zie: Etalagekanaal: SCI FI Channel en 13th Street
Op welke freq zitten deze zenders ?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 21:50
nwagenaar schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:01:
....

Maar zoals ik al eerder aangaf, IMHO zijn de Dreamboxen gewoon veelste duur en overrated. Ik bedoel, ik kan een ABcom IPBox 91HD kopen voor 5 Euro meer dan de DB-600S. En dan heb ik ook nog eens HDTV ook. En voordat bedrag krijg je een volwaardig alternatief ten opzichte van een Dreambox (maar dan wel zonder een volwaardige werkende CCcam).
Zie ook de AzBox Premium HD. Die volg ik nu sinds een aantal dagen en die komt een heel eind in de buurt van de Dreambox 8000. De extra tuner komt als het goed is over een maand uit, maar de eerste resultaten zijn veellovend op de verschillende fora's. Als het goed is komt 1 mei een CCCam release die volledig functioneel moet zijn. Tot op heden alleen via de Incubus oplossing.
\[DVB-S2]Twintuner PVR met C+ EPG

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 21:16
Even een vraagje tussendoor.. Ik ben benieuwd waar op mijn DM800 de EPG data staat. Sql database ? File ergens ? Iemand een idee ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
Hallo,

Ik weet zelf niks van schotels en schotelkastjes. Nu ik thuis bijna alles hdmi heb behalve het schotelkastje, wil ik ik dus een HDTV kastje. Wil mijn canaldigitaal card blijven gebruiken.
Zou ook wel de moeite willen nemen om het één en ander te leren om de mogelijkheden van linux kastjes te kunnen gebruiken. Budget is rond de 300 euro. Wat bevelen jullie mij aan?

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Laatst online: 23:51
Meer tweakers die een nieuwe kaart hebben ontvangen van CD? Met het verzoek om gelijk een machtiging in te vullen om eenmalig een machtiging te geven voor de kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Van wat ik er over heb gelezen op sat4all is het een soort van vrije bijdrage. Als je het bedrag betaald krijg je een aantal maanden het entertainment pakket. Maar heb hier geen zekerheid over. Zelf heb ik mijn 2 kaarten kosteloos gekregen bij mijn familiepakket.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Laatst online: 22-07 14:20
ik heb de kaart ook binnen gekregen van cd. Het kan toch niet zo maar zijn dat ze je een nieuwe kaart verplichten en je tevens verplichten even 10 euro over te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Laatst online: 23:51
megatronics schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:42:
Van wat ik er over heb gelezen op sat4all is het een soort van vrije bijdrage. Als je het bedrag betaald krijg je een aantal maanden het entertainment pakket. Maar heb hier geen zekerheid over. Zelf heb ik mijn 2 kaarten kosteloos gekregen bij mijn familiepakket.
zo lees ik de brief niet, CD weet het probleem op deze manier mooi op de gebruikers af te wentelen. Ik heb de kaart wel geprobeerd maar ik krijg geen signaal. waarschijnlijk werkt de kaart niet met de CI module die ik gebruik (oude magix module)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op sat4all staan ook een aantal topics over CI modules die wel of niet werken met de nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

baronruud schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:00:
Hallo,

Ik weet zelf niks van schotels en schotelkastjes. Nu ik thuis bijna alles hdmi heb behalve het schotelkastje, wil ik ik dus een HDTV kastje. Wil mijn canaldigitaal card blijven gebruiken.
Zou ook wel de moeite willen nemen om het één en ander te leren om de mogelijkheden van linux kastjes te kunnen gebruiken. Budget is rond de 300 euro. Wat bevelen jullie mij aan?

gr.
Tjah ik denk dat je qua budget iets omhoog moet gaan wil je hdtv en linux combineren. De goedkoopste van dreambox is de DM800HD en die zit +- op 420 euro. Anders kan je denk ik beter voor een gewone HDTV sat ontvanger kiezen zonder de linux mogelijkheden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:11

remco_k

een cassettebandje was genoeg

baronruud schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:00:
Zoals gezegd, de Dreambox 800 HD is een populaire receiver (zoals zo'n kastje wordt genoemd).

Houdt er wel rekening mee dat er nog maar een handjevol NL talige zenders in HD uitzenden.
En nog eens een handje vol buitenlanders. De rest is allemaal SD.
Uitbreiding uit de NL hoek lijkt er voorlopig niet te komen (denk even aan hoe lang het duurde voordat we eindelijk overal breedbeeld uitzendingen hadden).
Ik hoop natuurlijk dat die uitbreiding er wel komt binnenkort, want dan heb ik ook écht een reden om mijn Dreambox 7025 de deur te wijzen.

Huidige HD zenders:
BravaHDTV 23,5
Nat Geo HD 23,5
Discovery HD 23,5
Eén HD 23,5
MTVN HD 23,5
BBC HD 28,2
ARTE HD
Luxe TV HD 23,5
Anixe HD

bron
Je hebt met de DM 800 HD wel als voordeel dat je 'm via HDMI aan kan sluiten, hetgeen bij SD ook al iets in kwaliteit kan schelen t.o.v. een scart kabel. Maar voor het 'HD' gedeelte hoef je het nu nog niet te doen, tenzij je één van de hierboven genoemde zenders regelmatig kijkt natuurlijk.
Daarbij moet je voor de eerste 5 genoemde HD zenders je Canal Digitaal abbo uitbreiden á € 9,95 per maand.

[ Voor 47% gewijzigd door remco_k op 06-05-2009 09:45 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
remco_k schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:33:
[...]

Zoals gezegd, de Dreambox 800 HD is een populaire receiver (zoals zo'n kastje wordt genoemd).

Houdt er wel rekening mee dat er nog maar een handjevol NL talige zenders in HD uitzenden.
En nog eens een handje vol buitenlanders. De rest is allemaal SD.
Uitbreiding uit de NL hoek lijkt er voorlopig niet te komen (denk even aan hoe lang het duurde voordat we eindelijk overal breedbeeld uitzendingen hadden).
Ik hoop natuurlijk dat die uitbreiding er wel komt binnenkort, want dan heb ik ook écht een reden om mijn Dreambox 7025 de deur te wijzen.

Huidige HD zenders:

[...]

Je hebt met de DM 800 HD wel als voordeel dat je 'm via HDMI aan kan sluiten, hetgeen bij SD ook al iets in kwaliteit kan schelen t.o.v. een scart kabel. Maar voor het 'HD' gedeelte hoef je het nu nog niet te doen, tenzij je één van de hierboven genoemde zenders regelmatig kijkt natuurlijk.
Daarbij moet je voor de eerste 5 genoemde HD zenders je Canal Digitaal abbo uitbreiden á € 9,95 per maand.
Eigenlijk gaat het mij ook niet echt om het HD, als het kastje maar HDMI heeft, will alles nl via mijn Onkyo receiver laten lopen. De Ipbox 910 zag ik hier en daar ook voorbij komen, is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

baronruud schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:16:
[...]

Eigenlijk gaat het mij ook niet echt om het HD, als het kastje maar HDMI heeft, will alles nl via mijn Onkyo receiver laten lopen. De Ipbox 910 zag ik hier en daar ook voorbij komen, is dat wat?
Wat wil je precies gaan doen met de box? alleen tv kijken via de originele smartcard van C+? of ook nog wat hobby'en mbt cardsharing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
mydogisgone schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:12:
[...]

Wat wil je precies gaan doen met de box? alleen tv kijken via de originele smartcard van C+? of ook nog wat hobby'en mbt cardsharing?
Ja, beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
gumtree schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:30:
Meer tweakers die een nieuwe kaart hebben ontvangen van CD? Met het verzoek om gelijk een machtiging in te vullen om eenmalig een machtiging te geven voor de kosten?
Jep hiero, de kaart leverde overigens geen problemen op. Ik heb enkel de firmware van mijn Smartwi moeten flashen. Wat ik begrijp uit de begeleidende brief is dat de huidige kaart eind mei afloopt. Dit gebeurd gefaseerd, dus niet iedereen is tegelijk aan de beurt. Ik vraag me af wat er gebeurd als je niet betaald.
Als je snel betaald krijg je 3 maand lang extra zenders.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Dan kan je zeker wel voor hdtv kiezen. Is best veel van te krijgen als je bijv een draaibaar systeem hebt of een wavefrontier. :)
Maar goed ik heb zelf alleen ervaring met de dreamboxen en qua cardsharing met cccam en gbox. Weet overigs wel te zeggen dat er veel meer goodies te krijgen valt voor de dreambox dan voor de ipbox. Heb net ff gauw gekeken, maar er is volgens mij niet echt support op de ipbox icm cccam. Dan zou ik toch liever kiezen voor de dm800hd. :) maar dat is aan jezelf.

[ Voor 27% gewijzigd door mydogisgone op 06-05-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Als ik nou alleen een kastje wil met hdmi, waar ik mijn canal digitaal kaart in kan drukken.Geen linux of wat dan ook. Welke zijn goed en niet duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

baronruud schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:47:
Als ik nou alleen een kastje wil met hdmi, waar ik mijn canal digitaal kaart in kan drukken.Geen linux of wat dan ook. Welke zijn goed en niet duur?
En dan ook nog een exemplaar dat de opnames meteen gedecodeerd opneemt en ik wil hem ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat vinden jullie niet duur? Ik heb zelf een Maxdigital 225S Combo. Minpuntje is dat de usb aansluiting vooraan zit. Ongecodeert opnemen doet ie wel, hdmi zit er op en je kan met een extra antenne ook digitenne ontvangen. Eigenlijk wou ik de nieuwe dreambox, maar vond ik veel te duur; in ieder geval geen spijt van m'n aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

bite schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:50:
Wat vinden jullie niet duur? Ik heb zelf een Maxdigital 225S Combo. Minpuntje is dat de usb aansluiting vooraan zit. Ongecodeert opnemen doet ie wel, hdmi zit er op en je kan met een extra antenne ook digitenne ontvangen. Eigenlijk wou ik de nieuwe dreambox, maar vond ik veel te duur; in ieder geval geen spijt van m'n aankoop.
Wel een leuk apparaat, maar er is nog wel een eis van mij bij, het moet wel een twin satelliet tuner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

megatronics schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:19:
[...]

Wel een leuk apparaat, maar er is nog wel een eis van mij bij, het moet wel een twin satelliet tuner zijn.
Dan kom je met een Dreambox 800 HD ook niet uit. Da's een single tuner.
En da's waarom ik even bij de DM 7025 (twin tuner) blijf. Ik vind de 8000 veel te duur.
Dan maar geen HDTV en HDMI (of DVI).

Edit:
Ow wacht, jij bent baronruud niet.
:X

[ Voor 23% gewijzigd door remco_k op 07-05-2009 16:32 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Wat ik nog steeds zoek is een tv met ingebouwde sat tuner.
Panasonic heeft mooie plasma's die in de UK verkocht worden met Freesat tuner in plaats van DVB-T maar helaas, zelfs grijze import van dezelfde typenrs (eindigen op 81 waar het bij ons 80 is) blijken hier met inferieure DVB-T tuners verkocht te worden.

Moet ik zo'n Panasonic plasma nu uit de UK gaan halen of kan iemand me vertellen waar ik deze ook in NL kan kopen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

remco_k schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:28:
[...]

Dan kom je met een Dreambox 800 HD ook niet uit. Da's een single tuner.
En da's waarom ik even bij de DM 7025 (twin tuner) blijf. Ik vind de 8000 veel te duur.
Dan maar geen HDTV en HDMI (of DVI).

Edit:
Ow wacht, jij bent baronruud niet.
:X
Een Dreambox 8000 is wel leuk, maar 1000 euro heb ik er niet voor over. Ik lees wel wat goede toekomstberichten van die Az box, maar ik wil eerst zien dat het allemaal werkt en dan koop ik er misschien een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

megatronics schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:46:
[...]

Een Dreambox 8000 is wel leuk, maar 1000 euro heb ik er niet voor over. Ik lees wel wat goede toekomstberichten van die Az box, maar ik wil eerst zien dat het allemaal werkt en dan koop ik er misschien een.
Heb zelf nu een DM8000HD pvr in gebruik. En kan eigenlijk alleen maar lof over dat apparaat vertellen. Echt je kunt er bijna alles mee. :) maar ja dat neemt nog niet weg dat 1000 euro een heel pak geld is voor een sat ontvanger. :P Was het voor mij wel waard, heb het halve huis toch al vol staan met dreamboxen. haha :+
Er zijn wel een hoop ontvangers te koop. Denk dat je zoiets het beste zelf een beetje kan uitvinden. Door bij de sat boer ff langs te gaan. En dan gewoon dingen proberen/bekijken. :)

[ Voor 25% gewijzigd door mydogisgone op 08-05-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vandaag in de DM800HD een hd ingebouwd :)

Ligt het aan mij of is die sata connector eigenlijk iets te lang waardoor deze net tegen een transistor van de DVB-S tuner leunt? En moet de SATA kabel zelf (niet de voedingskabel) nogal een rare lus maken om de DM800HD terug dicht te krijgen?

Eens het geinstalleerd was duurde het nog maar 5 minuten voordat de hd herkend was en er iets opgenomen kon worden :)

Welke image is nu het beste om te gebruiken met de DM800HD?
Ik heb nu de PLI Jade Enigma 2 image maar daar werkt de Teletext functie niet van? Welke images gebruiken jullie?

Koop de HD receiver die bij de Canal digitaal zit. Daar is het kaartje indrukken en gaan. De meeste mensen hier zijn tweakers die wat teveel tijd over hebben en experimenteren. Voor mensen die plug and play willen: koop de standaard Canal Digital HD satbox. Wil je een receiver met heel veel mogelijkheden dan zal je toch de handen virtueel vuil mogen maken.

[ Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2009 12:58 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Chevy454 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 12:53:
Vandaag in de DM800HD een hd ingebouwd :)

Ligt het aan mij of is die sata connector eigenlijk iets te lang waardoor deze net tegen een transistor van de DVB-S tuner leunt? En moet de SATA kabel zelf (niet de voedingskabel) nogal een rare lus maken om de DM800HD terug dicht te krijgen?

Eens het geinstalleerd was duurde het nog maar 5 minuten voordat de hd herkend was en er iets opgenomen kon worden :)

Welke image is nu het beste om te gebruiken met de DM800HD?
Ik heb nu de PLI Jade Enigma 2 image maar daar werkt de Teletext functie niet van? Welke images gebruiken jullie?
Ja klopt wel met die kabel. :) met de DM800 dus.

Verder ik gebruik zelf op al mijn boxen PLI jade enigma2 en geen problemen met teletekst hoor. Misschien dat je image niet helemaal klopt? Anders ff proberen met een andere image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mydogisgone schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:32:
Verder ik gebruik zelf op al mijn boxen PLI jade enigma2 en geen problemen met teletekst hoor. Misschien dat je image niet helemaal klopt? Anders ff proberen met een andere image.
Ik heb een versie van januari in gebruik. Lees ook dat de skin een probleem kan vormen. Nevertheless, er is een nieuwe image uit, ik moet die eens gaan proberen dan :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
[b]
Koop de HD receiver die bij de Canal digitaal zit. Daar is het kaartje indrukken en gaan. De meeste mensen hier zijn tweakers die wat teveel tijd over hebben en experimenteren. Voor mensen die plug and play willen: koop de standaard Canal Digital HD satbox. Wil je een receiver met heel veel mogelijkheden dan zal je toch de handen virtueel vuil mogen maken.
Lijkt mij ook de beste keuze, woon op het moment ook buitenaf. Binnen 2 jaar zijn wij verhuisd naar det dorp (waar glasvezel is)

Welke zijn goed. Moet het perse een CD-box zijn?. Als het ding ook maar een beetje snel zapt.
(klein detail, liefst zwart van kleur zijn, rest van apps hek ook in het zwart.

edit: zat te denken aan de Topfield 7700 HSCI Is dat wat?

[ Voor 18% gewijzigd door DeBaroN op 11-05-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

baronruud schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:26:
[...]

Lijkt mij ook de beste keuze, woon op het moment ook buitenaf. Binnen 2 jaar zijn wij verhuisd naar det dorp (waar glasvezel is)

Welke zijn goed. Moet het perse een CD-box zijn?. Als het ding ook maar een beetje snel zapt.
(klein detail, liefst zwart van kleur zijn, rest van apps hek ook in het zwart.

edit: zat te denken aan de Topfield 7700 HSCI Is dat wat?
Dat is zeker wel een goede keuze opzich. :) Denk dat je daar niet verkeerd aan doet. :)

http://www.cardwriter-for...d-7700-hsci-test-1730.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Dan moet ik er ook nog een CI module bij halen? zit daar nog verschil in. Ook nu CD nieuwe smartcards heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

baronruud schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:25:
Dan moet ik er ook nog een CI module bij halen? zit daar nog verschil in. Ook nu CD nieuwe smartcards heeft.
Ja klopt, een mediaguard module kan je dan het beste halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 10:30
Ik heb een vraag mbt het overspuiten van een schotel. Ik heb een witte schotel, maar deze begint wat te roesten aan de achterkant (verf begint af te bladeren).
Nu had ik het lumineuze idee om de schotel met korrel 1000 oid af te schuren en om hem daarna matzwart over te spuiten (valt ie ook ietsjes minder op ;-))
Kan ik dit zomaar doen of krijg ik dan problemen ivm de ontvangst? Het lijkt me zelf van niet zolang ik de schotel helemaal glad heb na het spuiten, maar ik denk ik vraag de experts even.
De schotel is 1 meter in diameter en er zitten 4 koppen op (13E, 19,2E, 23,5E en 28,5E). Uiteraard wil ik niet inboeten aan signaalsterkte, dus als jullie denken dat dit risico er wel inzit, dan laat ik het lekker.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
giohardcore schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:39:
Ik heb een vraag mbt het overspuiten van een schotel. Ik heb een witte schotel, maar deze begint wat te roesten aan de achterkant (verf begint af te bladeren).
Nu had ik het lumineuze idee om de schotel met korrel 1000 oid af te schuren en om hem daarna matzwart over te spuiten (valt ie ook ietsjes minder op ;-))
Kan ik dit zomaar doen of krijg ik dan problemen ivm de ontvangst? Het lijkt me zelf van niet zolang ik de schotel helemaal glad heb na het spuiten, maar ik denk ik vraag de experts even.
De schotel is 1 meter in diameter en er zitten 4 koppen op (13E, 19,2E, 23,5E en 28,5E). Uiteraard wil ik niet inboeten aan signaalsterkte, dus als jullie denken dat dit risico er wel inzit, dan laat ik het lekker.

Thanks!
Geen probleem. :)

Als je wat extra zekerheid wilt: pak een klein plastic plaatje oid. en spuit daar de verf op die je wilt gebruiken op de schotel. Dan kan je dat plaatje voor een LNB houden en kijken of het verschil maakt (check wel van tevoren wat het verschil van het plastic plaatje zèlf is). Dan zie je zo of je verf het signaal verzwakt.

Alleen als je de voorkant zou willen schuren moet je misschien opletten, als het metaal (=de reflector) geen mooie parabool meer zou zijn zou de ontvangst kunnen verslechteren. Maar als je alleen aan de achterkant werkt en op de voorkant alleen een laagje verf erop spuit kan er haast niks gebeuren.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 14-05-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-07 20:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Had de topfield 7700 HSCI op het oog. Prijs is rond 270,- Komt dan nog een CI module bij.

Nu kom ik ook de Azbox Elite HD tegen. Prijs is ongeveer hetzelfde 280,-
http://www.itcetera.nl/wi...ngers/azbox-elite-hd.html

Bij aansluitingen lees ik: smartcard reader. Heb ik nu geen CI module nodig voor mijn canaldigitaal card?

En natuurlijk de vraag; Zijn er mensen die ervaring hebben met deze box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

baronruud schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:01:
Had de topfield 7700 HSCI op het oog. Prijs is rond 270,- Komt dan nog een CI module bij.

Bij aansluitingen lees ik: smartcard reader. Heb ik nu geen CI module nodig voor mijn canaldigitaal card?

Nee, je hebt dan geen ci module nodig met de Azbox Elite HD. Dat doe je dan door middel van een softcam, zoals cccam of iets anders wat er beschikbaar is.
Weet dat je met cccam gewoon de updates kan binnenhalen voor canal digitaal.
Verder tjah volgens mij kan je dezelfde images gebruiken als bijv voor de dreambox. Dus een veranderde versie van die je dan voor dreambox gebruikt offcourse! :+ Maar de opbouw is dan volgens mij hetzelfde. :)

Maar een beetje surfen/googlen zou opzich geen kwaad kunnen. Hierdoor kan je ook een hoop informatie vinden van die Azbox.

Trouwens als je nog meer info wilt moet je me anders maar eens een mailtje sturen. :) of een DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:41

Mars Warrior

Earth, the final frontier

baronruud schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:01:

Ik heb ook naar de Azbox gekeken, maar door het idiote standby gebruik (ruim 20W volgens een collega, echter maar 5-8W volgens de spec??) is die bij mij al om die reden afgevallen. Dat soort hardware ontwerpfouten zou je in deze tijd toch niet meer mogen verwachten eerlijk gezegd 8)7 8)7 8)7

Dat terwijl er toch ook al ontvangers zijn die < 0,5W in standby gebruiken.

Het meenemen van het stroomverbruik maakt het overigens wel lastiger om een 'ideale' ontvanger uit te zoeken, zeker als je softcam, twintuner etc. wilt :X

Voor de rest overigens, volgens deze gebruikers review een heel mooie ontvanger, dus ik hoop dat mijn collega het helemaal mis heeft :D

Andere gebruikers echter, zijn absoluut weer niet tevreden over deze ontvanger...

[ Voor 17% gewijzigd door Mars Warrior op 16-05-2009 11:12 . Reden: 2de review toegevoegd ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Mars Warrior schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:55:
Andere gebruikers echter, zijn absoluut weer niet tevreden over deze ontvanger...
ut kan altijd beter hé :) Het ligt maar net aan wat je eisen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Wie kent dit probleem: Philips DSR8121, perfect beeld, zowel in SD als HD, echter na wisselende tijden, soms na ruim 2 uur, soms na een kwartier, dan weer na 50 minuten, schakelt de ontvanger volledig uit. Na enkele seconden gaat hij op 'Init', om vervolgens in de standby-mode te blijven staan.
Sinds een paar dagen heb ik de HD entertaiment-pakket van Canal Digitaal.Warmte-probleem van de voeding?
Laatste software + kanaallijst is geïnstalleerd.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
simsim schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:30:
Wat ik nog steeds zoek is een tv met ingebouwde sat tuner.
Panasonic heeft mooie plasma's die in de UK verkocht worden met Freesat tuner in plaats van DVB-T maar helaas, zelfs grijze import van dezelfde typenrs (eindigen op 81 waar het bij ons 80 is) blijken hier met inferieure DVB-T tuners verkocht te worden.

Moet ik zo'n Panasonic plasma nu uit de UK gaan halen of kan iemand me vertellen waar ik deze ook in NL kan kopen? |:(
ik denk dat je de TX PF 50 G 10-B bedoeldt?
daar zat ik ook naar te kijken,ik vraag me af of deze ook je cd-kaartje/mediguard cam kan gebruiken.
hij heeft wel een ci-slot.

deze winkel heft hem
https://www.expansys.nl/d.aspx?i=180510

nog ff w88 op vakantie geld :>

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Bullus schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:08:
Wie kent dit probleem: Philips DSR8121, perfect beeld, zowel in SD als HD, echter na wisselende tijden, soms na ruim 2 uur, soms na een kwartier, dan weer na 50 minuten, schakelt de ontvanger volledig uit. Na enkele seconden gaat hij op 'Init', om vervolgens in de standby-mode te blijven staan.
Sinds een paar dagen heb ik de HD entertaiment-pakket van Canal Digitaal.Warmte-probleem van de voeding?
Laatste software + kanaallijst is geïnstalleerd.
Heb je deze gekocht bij canal digitaal pakket? of gewoon los? En heb je nog garantie? Want dan zou ik mooi er mee terug gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Laat maar... :O

[ Voor 156% gewijzigd door cornfed99111 op 23-05-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:41

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik kom er niet echt uit, dus ik hoop dat iemand het wel snapt.

Ik heb naar de aanbieding FamilyHD zitten kijken van €99.
Op de site lijkt het zo dat het HD deel van FamilyHD niet overeenkomt met het HD pakket waar het Thema pakket ook bij inzit. Volgens de helpdeks van CD echter zit het Thema pakket wel in het FamilyHD pakket, maar kon het zelf ook niet op de site vinden...

Iemand enig idee hoe het nu wel zit?

Verder blijkt dat je niet voor een duurdere ontvanger kunt kiezen die ook opneemt, dan moet je die dus weer loskopen. Echt handig lijkt daarom dit pakket niet te zijn.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Mars Warrior schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:26:
...
Ik heb naar de aanbieding FamilyHD zitten kijken van €99.
Op de site lijkt het zo dat het HD deel van FamilyHD niet overeenkomt met het HD pakket waar het Thema pakket ook bij inzit. Volgens de helpdeks van CD echter zit het Thema pakket wel in het FamilyHD pakket, maar kon het zelf ook niet op de site vinden...

Iemand enig idee hoe het nu wel zit?
Volgens deze pagina: http://www.canaldigitaal.nl/producten/hd-smartpacks.aspx
Geen thema pakket. Dus ga maar ervanuit dat de CD helpdesk ernaast zit.
Verder blijkt dat je niet voor een duurdere ontvanger kunt kiezen die ook opneemt, dan moet je die dus weer loskopen. Echt handig lijkt daarom dit pakket niet te zijn.
Typisch CD eigenlijk. Net-niet aanbiedingen.
Misschien kan je nog beter zelf je "pakket" samenstellen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Is mijn Nokia Mediamaster 9800S geschikt voor CD basis smartcard? Slot voor smartcard en CI slot aanwezig.En een vastopgestelde schotel op 19,2 Andere idee-en welkom. HDTV heb ik niet nodig.

Antwoord gevonden, denk ik ;)
Volgens de handleiding ondersteund zowel het cardslot alsook het CI-Interface alleen Viaccess coding. Dus dan zou ik een seca CAM moeten aanschaffen.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/wten37.jpg

is Tele-sat betrouwbaar?
Zit niet in de shopreviews

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 28-05-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Yep. De CAM van CDS zou ik overigens links laten liggen, compatibiliteit van dat ding is niet geweldig. Liever b.v. een Matrix Reborn of Aston 1.07.

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 28-05-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:55:
Yep. De CAM van CDS zou ik overigens links laten liggen, compatibiliteit van dat ding is niet geweldig. Liever b.v. een Matrix Reborn of Aston 1.07.
Ik wil eigenlijk helemaal geen CAM.
Te duur.

Ik koop wel ergens een complete ontvanger.
Alleen uit die codering kom ik nog niet uit.
Kandidaten zijn momenteel

Showbox 300 en 500 vanwege USB/PVR alleen de 500 heeft CI
Mvison ST5 NET (combo) satelliet en digitenne, USB, PVR netwerk
Mvision S5 USB, usb, PVR en netwerk
Mvison FCIS 7000 (E+) 2DE hands werkt op dit moment niet met Sexa 3 schijnt aan te pssen te zijn

en de
VisionNet TG 9500 PVR Ready, net, pvr en USB, 2x CI en slimcrypt cardreader.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 29-05-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand toevallig ervaring met huidige aanbieding van Canal Digitaal? Ik wil ook op de schotel maar wil het niet zelf installeren. Sluit deze monteur echt alles aan voor je? Werkt hij de kabels netjes weg? Mijn TV`s staan beneden in de woonkamer en boven in de slaapkamer, de Schotel moet aan de achterkant tegen het huis aan. Alvast bedankt voor een eventuele reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voor zover ik het kan zien krijg je bij die aanbieding maar 1 ontvanger, dus je zou zelf voor een tweede ontvanger moeten zorgen met smartcard (of je moet telkens de kaart wisselen tussen de ontvangers) (Duo LNB twin kan 2 apparaten aangesloten hebben). Maar als je het pakket neemt met de HD recorder erbij, dan heb je daarvoor al 2 aansluitingen voor nodig om te zorgen dat je zonder beperkingen iets anders kunt kijken terwijl je iets opneemt. Een tweede ontvanger is in die configuratie niet mogelijk (daarvoor moet je de DUO LNB quad hebben). Ik heb een aantal jaar geleden de boel laten aansluiten door de satellietfirma hier in Lelystad en die heeft de kabels langs de wanden gelegd en moest ik ze zelf nog even bundelen met tiewraps en een beetje wegwerken. Ik vermoed dat iedere installateur dit zo doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 09:27:
Heeft er iemand toevallig ervaring met huidige aanbieding van Canal Digitaal? Ik wil ook op de schotel maar wil het niet zelf installeren. Sluit deze monteur echt alles aan voor je? Werkt hij de kabels netjes weg? Mijn TV`s staan beneden in de woonkamer en boven in de slaapkamer, de Schotel moet aan de achterkant tegen het huis aan. Alvast bedankt voor een eventuele reactie
Ik heb geen ervaring met die aanbieding, maar het lijkt me niet zo dat hij ook eventjes de hele infrastructuur gaat aanleggen, terwijl jij bij wijze van spreken in je leunstoel toekijkt. Vaak zijn die mensen niet te lui om een kabel te trekken of ergens een gat te boren, maar het lijkt me dat je de draden zelf moet trekken, zeker als je het mooi weggewerkt wilt hebben. Als een keuken geplaatst wordt, moeten de aansluitingen er ook al zitten. Volgens mij bedoelen ze met "installatie" vooral het uitrichten van de schotel en het installeren van de ontvanger, maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben. Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat zo'n vent een hele dag in touw is bij die aanbieding. Beste is gewoon even te informeren wat de aanbieding precies behelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe staat het met de betrouwbaarheid van Vorstenberg in Groningen. En Electronica Wildschut in Maastricht. En ASAT in Roermond. Komen (nog) niet voor in de prijswatch.Beide hebben leuke aanbiedingen.Prijzen liggen fors lager dan hier in de randstad. Vb Clarke Digitale 2500 80 euro, hier 119 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
erikdeperik schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:28:
[...]

ik denk dat je de TX PF 50 G 10-B bedoeldt?
daar zat ik ook naar te kijken,ik vraag me af of deze ook je cd-kaartje/mediguard cam kan gebruiken.
hij heeft wel een ci-slot.

deze winkel heft hem
https://www.expansys.nl/d.aspx?i=180510

nog ff w88 op vakantie geld :>
ik heb ff een mailtje gestuurd naar panasonic
Geachte heer Seijs,

Naar aanleiding van uw contactaanvraag kan ik u het volgende mededelen.
Onze tv's zijn uitgerust met een DVB-S tuner, maar deze voldoet niet aan de gestelde criteria. Het kan werken, maar de afstemming is ingewikkeld en het kan problemen opleveren op het moment dat de provider aanpassingen doorvoert. Voor eventuele afstemming zou u uw dealer kunnen raadplegen.
morgen ff bij raf langs om te informeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Waarschijnlijk moet je zelf de zenders op de gewenste volgorde zetten (en er zitten nogal wat zenders op de Astra dus da's wellicht ff zoeken) en of de CDS CAM of welke CAM je ook wilt gebruiken werkt kan je het beste even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonneschijn
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-07 22:51
Hoi,

Ik ben een behoorlijke leek op het gebied van tv kijken via de satelliet, daarom heb ik wat vragen:

- Ik wil graag Astra 1, 2 en 3 kunnen ontvangen, volgens mij heb ik dan een schotel met 3 LNB's nodig, zoals de Technisat Multytenne (incl 4 LNB's)

- Ik wil graag een tuner met harddisk, waarmee ik kanaal A kan kijken en kanaal B kan opnemen. Mijn oog was gevallen op de homecast 8100 HD CI. Is dat een geschikt apparaat in combinatie met de Technisat schotel?

Wat heb ik dan nog meer nodig? Een Canal Digitaal abbo (basis a 9,50 per maand), een CAM module (welke ?), een Canal Digitaal smartcard, en natuurlijk een TV :)

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beuzelarij schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:41:
[...]

Ik heb geen ervaring met die aanbieding, maar het lijkt me niet zo dat hij ook eventjes de hele infrastructuur gaat aanleggen, terwijl jij bij wijze van spreken in je leunstoel toekijkt. Vaak zijn die mensen niet te lui om een kabel te trekken of ergens een gat te boren, maar het lijkt me dat je de draden zelf moet trekken, zeker als je het mooi weggewerkt wilt hebben. Als een keuken geplaatst wordt, moeten de aansluitingen er ook al zitten. Volgens mij bedoelen ze met "installatie" vooral het uitrichten van de schotel en het installeren van de ontvanger, maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben. Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat zo'n vent een hele dag in touw is bij die aanbieding. Beste is gewoon even te informeren wat de aanbieding precies behelst.
Ik heb de helpdesk maar gebeld van Canaal Digitaal. Ze komen dus langs en leggen de kabels, boren gaten en werken de kabels weg. Dit doen ze overigens niet met kabelgoten, maar met van die spijkertjes met wit plastic haakjes er aan zodat ze de kabel netjes onder tegen de plint aan kunnen leggen. Het wordt dus wel acceptabel netjes afgewerkt, niet zoals ze dat vroeger bij UPC / Chello deden.

Dat is op zich wel interessant natuurlijk. Ik denk dat ik binnenkort toch die aanbieding maar ga proberen. 99 euro incl aanleg, schotel etc is wel aantrekkelijk voor iemand die geen zin heeft het zelf te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161285

Hallo iedereen,

Ik ben een tijdje afgesloten geweest van satellietontvangst (vanwege een verbod van de woningbouw), maar nu heb ik juist een huis gekocht en wil weer een satellietontvanger hebben.

Nu heb ik nog een oude Humax, maar ik heb liever nu een decoder die ook HD aan kan.

Nu zit ik te twijfelen tussen de QBox HD en de Azbox HD (die blijkbaar nog beta is).

Wat kunnen jullie me aanraden? Ik zou graag een dealer bezoeken die evt. beide ontvangers heeft, maar via google kan ik die nog niet vinden.

En misschien een domme vraag: als die decoders op linux draaien... is het dan ook mogelijk om een X-terminal op het scherm te krijgen zodat je op je tv een web-browser kunt gebruiken?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:58
Anoniem: 161285 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:19:

En misschien een domme vraag: als die decoders op linux draaien... is het dan ook mogelijk om een X-terminal op het scherm te krijgen zodat je op je tv een web-browser kunt gebruiken?
waarom de Azbox? de topfield heeft ook een perfecte HD receiver.. ? of is het voor 'alternatief' te kijken..?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
[b]zonneschijn schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:45:[/b

- Ik wil graag Astra 1, 2 en 3 kunnen ontvangen, volgens mij heb ik dan een schotel met 3 LNB's nodig, zoals de Technisat Multytenne (incl 4 LNB's)
Dat is een optie. Dan lijkt me de twin uitvoering wel handig.
Maar er zijn veel meer (goedkopere) oplossingen. Zoals Triax met multifeed houder, Visiosat Bisat of een Wavefrontier T55 bijvoorbeeld.
- Ik wil graag een tuner met harddisk, waarmee ik kanaal A kan kijken en kanaal B kan opnemen. Mijn oog was gevallen op de homecast 8100 HD CI. Is dat een geschikt apparaat in combinatie met de Technisat schotel?
Die combinatie is mogelijk. Let op! Er is ook een speciale CD versie en een normale Europa versie.
De keuze in receivers is overweldigend.
Wat heb ik dan nog meer nodig? Een Canal Digitaal abbo (basis a 9,50 per maand), een CAM module (welke ?), een Canal Digitaal smartcard, en natuurlijk een TV :)
Je moet dit topic eens teruglezen. Daar staan suggesties in welke CAM goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200262

Goede middag ik heb echt totaal geen verstand van satelliet maar ik ben een enorme sport fan en vroeg me af .
Hoeveel het mij zou gaan kosten als ik Sky sports wou ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Alpac

hier vind je alle pakketten Klik op een pakket (bet. per maand, 3 mnd, 1/2 jaar of jaar) en je ziet welke zenders daarbij horen. Buiten een pakket betaal je 69,95 voor de smartcard alleen eenmalig en eenmalig 29,95 adm. kosten.Skysport zal een extra optie zijn bovenop bijv. het Entertainment pakket

Ik ben al aan het kopen geweest, Showbox Easy S500 Plantinum + smartcard (a 69,50) + CD Basis (a 9,50)

Nu nog eens naar de antenne (vast op 19,2) kijken of ik meerdere LNB's ga gebruiken en/of een rotor.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 06-06-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 119722 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:15:
@Alpac

hier vind je alle pakketten Klik op een pakket (bet. per maand, 3 mnd, 1/2 jaar of jaar) en je ziet welke zenders daarbij horen. Buiten een pakket betaal je 69,95 voor de smartcard alleen eenmalig en eenmalig 29,95 adm. kosten.Skysport zal een extra optie zijn bovenop bijv. het Entertainment pakket
Je kan helemaal geen Sky abonneren bij CDS.

Je kan vanuit NL ook helemaal geen Sky abonneren. Dat zal via een Britse handelaar moeten, en prijzen daarvoor lopen uiteen. Reken er maar op dat het wat gaat kosten. Er zijn winkels in NL die het aanbieden maar dan ga je je ook blauw betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 06-06-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

zonneschijn schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:45:
Ik heb dezelfde satellieten, maar dan via een multi LNB beugel op een Triax schotel:

Afbeeldingslocatie: http://www.spilleman.net/gathering/schotel.jpg

Alle LNB's zijn Quad's omdat ik drie aansluitingen heb (plus evenveel Diseqs switches) in verband met een twin tuner en een single tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07 13:33
megatronics schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:19:
[...]

Ik heb dezelfde satellieten, maar dan via een multi LNB beugel op een Triax schotel:

[afbeelding]

Alle LNB's zijn Quad's omdat ik drie aansluitingen heb (plus evenveel Diseqs switches) in verband met een twin tuner en een single tuner.
Wow, dat loopt stevig in de kabels...
Ik wil graag over naar satelliet en dan 4 sateliet, ik daar graag iets als een dualtuner kaart aan hangen i.c.m. mythtv. Kom ik dan uit op 2 kabels van mythserver naar schotel en dan vervolgens via switches naar de 4 koppen? Of kan het met 1 kabel van server naar schotel via switches naar koppen?
Ik heb wat minder behoefte om 2 kabels te trekken naar server ca 15 meter verderop.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Loekie schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 23:11:
[...]

Ik wil graag over naar satelliet en dan 4 sateliet, ik daar graag iets als een dualtuner kaart aan hangen i.c.m. mythtv. Kom ik dan uit op 2 kabels van mythserver naar schotel en dan vervolgens via switches naar de 4 koppen? Of kan het met 1 kabel van server naar schotel via switches naar koppen?
Ik heb wat minder behoefte om 2 kabels te trekken naar server ca 15 meter verderop.
Je hebt er toch twee nodig.

En als je dat al stevig vond moet je eens bij mij komen kijken.. Ik heb er meer. :P

En deze gast heeft er nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Argh... zet ik de tuner aan 'No Signal..'.

Kijk naar buiten; en ja hoor, hoogwerkers tegen schotel aangeknald inclusief deuk aan de zijkant.
Krijg ik later nog een klacht; blijkt dat ze ook op de andere muur tegen een andere schotel aangeknald zijn (uiteraard inclusief deuk).

Grrr... Ik wacht rustig op maandagochtend }:|

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Loekie schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 23:11:
[...]
De grootste hoeveelheid kabels hangt buiten, naar binnen toe gaan er maar drie. In jouw geval gaan er 2 kabels per LNB naar de 4 Diseqs switches (een per satelliet) en vanaf daar 2 kabels naar je ontvanger. Om via een kabel te werken hebben ze ooit Unicable uitgevonden, zodat er maar een kabel van binnen naar buiten hoeft te liggen. Echter moet je daarvoor een ontvanger hebben die Unicable ondersteund en voor zover ik het weet zijn er nog geen Diseqs switches beschikbaar die via Unicable werken. Als je maar een satelliet wilt ontvangen met een twintuner, dan werkt het wel optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 21:16
Dat van die kabels kan je hier duidelijk zien.
4 duo koppen (8 kabels) -> 2 DiSeq switches
En uiteindelijk gaan er maar 2 kabels naar binnen.
(dus 2 tuners kunnen beide alle 4 lnb/sats gebruiken)
Afbeeldingslocatie: http://kruissen.com/wordpress/wp-content/2009/01/p-640-480-446827a7-7ddf-49d3-b002-610870f48d2d-225x300.jpg

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:23:
Waarschijnlijk moet je zelf de zenders op de gewenste volgorde zetten (en er zitten nogal wat zenders op de Astra dus da's wellicht ff zoeken) en of de CDS CAM of welke CAM je ook wilt gebruiken werkt kan je het beste even uitproberen.
om uit te proberen zal ik hem eerst moeten aanschaffen :)
eigenlijk is de dvb-s ontvanger een extra,want ik heb al een topfield 7710hdpvr.
ik was eig benieuwd of het uberhoupt werkt(vooral of de nieuwe seca3 smartcard werkt)
zou ideaal zijn bv:zet de topfield op pauze op kanaal X en kijk via de plasma naar kanaal y,speel daarna x af in timeshift mode en spoel de reclames door _/-\o_
megatronics schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:19:
[...]

[afbeelding]

hier precies dezelfde setup(alleen andere schotel)
heb ook smartwi in gebruik ,dus 1 kaart voor 3 tuners :)
zonneschijn schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:45:
Hoi,

Ik ben een behoorlijke leek op het gebied van tv kijken via de satelliet, daarom heb ik wat vragen:

Bedankt voor jullie reacties.
deze homecast geen ervaring mee maar het zou gewoon moeten werken
je moet er rekening mee houden dat je voor elke tv een tuner nodig hebt met smartcard en cam.(slaapkamer?)
(de homecast zelf kan waarschijnlijk gewoon doorgelust worden dus zie die als een tuner)
je kan bji cd een 2e kaartje voor 1 euro extra (zit alleen settop pakket op).
of smartwi gebruiken (kost €130.=eenmalig)
je hebt voor elke tuner 1 diseq switch 1~4 nodig(+-€25)
je hebt voor elke sateliet een lnb nodig(voor elke extra tuner een duo/quad lnb)
cam modules zijn de meningen over verdeeld aston 1.07(fw2.18)mediaguard of powercam zijn de meest bekende die goed werken :)

[ Voor 36% gewijzigd door erikdeperik op 07-06-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161285

Icekiller2k6 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:29:
[...]

waarom de Azbox? de topfield heeft ook een perfecte HD receiver.. ? of is het voor 'alternatief' te kijken..?
Ik zit in de IT, dus ik wil gewoon veel flexibiliteit in de reciever. (mogelijk tot updaten, uitbreiden, etc)

Wat voor winkels kunnen jullie me aanbevelen in het zuiden van Nederland (of noorden van België)?

Het lijkt me toch goed om eens een gesprek te hebben met iemand die een complete oplossing kan leveren. Maar dan ook meteen in een winkel die een erg uitgebreide product-range heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Anoniem: 161285 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:43:
[...]
Ik zit in de IT, dus ik wil gewoon veel flexibiliteit in de reciever. (mogelijk tot updaten, uitbreiden, etc)

Wat voor winkels kunnen jullie me aanbevelen in het zuiden van Nederland (of noorden van België)?

Het lijkt me toch goed om eens een gesprek te hebben met iemand die een complete oplossing kan leveren. Maar dan ook meteen in een winkel die een erg uitgebreide product-range heeft.
je woont in Belgie..?
hmm stuur is een DM.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ megatronics

Valt mij op dat je niets doet aan een waterdichte afsluiting van de F-stekkers op de LNB's.
Er zijn zelfs open aansluitingen te zien op je LNB's zonder afdekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het werkt al jaren zo en de installateur meld dat het allemaal wel meevalt met die aansluitingen. :)

[ Voor 61% gewijzigd door MegaTronics op 07-06-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
megatronics schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:18:
Het werkt al jaren zo en de installateur meld dat het allemaal wel meevalt met die aansluitingen. :)
Hmm, niet zo beste installateur. Een rolletje tape kost toch geen vermogen, maar beschermt wel
je kostbare installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
cornfed99111 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:58:
@ megatronics

Valt mij op dat je niets doet aan een waterdichte afsluiting van de F-stekkers op de LNB's.
Er zijn zelfs open aansluitingen te zien op je LNB's zonder afdekking.
Nu zie ik het ook, op de Smart LNB is het kapje niet eens naar beneden gedaan en op de ALPS LNB's zit het hele kapje er gewoon niet op! Da's lef hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonneschijn
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-07 22:51
cornfed99111 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:34:

Dat is een optie. Dan lijkt me de twin uitvoering wel handig.
Maar er zijn veel meer (goedkopere) oplossingen. Zoals Triax met multifeed houder, Visiosat Bisat of een Wavefrontier T55 bijvoorbeeld.
Wat bedoel je met de twin uitvoering? Is dat een schotel met 2 LNB's? Heb ik geen 3 LNB's nodig als ik Astra 1, 2 en 3 wil ontvangen? Ik wil wel graag een compacte schotel, vandaar dat ik dacht aan de Technisat Multytenne.
Die combinatie is mogelijk. Let op! Er is ook een speciale CD versie en een normale Europa versie.
De keuze in receivers is overweldigend.
Ja, ik heb gezien dat er 2 versies van de Homecast 8100 HD zijn, prijsverschil 150 euro. Ik neem aan dat het verschil alleen in de firmware zit? Ik las dat de CD versie Fast Scan heeft voor het vastleggen van de kanalen. Zijn er nog meer verschillen? Is de niet CD versie ook goed te gebruiken voor Canal Digitaal?
Als de CD versie extra gebruiksgemak geeft en geen features afschermd die wel op de andere versie beschikbaar zijn, ben ik misschien wel bereid het extra geld er voor uit te geven.
Je moet dit topic eens teruglezen. Daar staan suggesties in welke CAM goed werkt.
Daar ben ik mee bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ zonneschijn

Je hebt de Multytenne met één en met twee uitgangen.
Bij een twin receiver is het meest handige om ze ook apart te bedienen.

CD heeft een eigen versie van EPG. Daar kan de CD versie van Homecast mee omgaan.
Of er ook nog andere verschillen zijn? Heb zelf geen Homecast.
Bij de Homecast moet je zelf bepalen of de meerwaarde voor CD zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:32:
[...]

Je kan helemaal geen Sky abonneren bij CDS.

Je kan vanuit NL ook helemaal geen Sky abonneren. Dat zal via een Britse handelaar moeten, en prijzen daarvoor lopen uiteen. Reken er maar op dat het wat gaat kosten. Er zijn winkels in NL die het aanbieden maar dan ga je je ook blauw betalen.
Nou dat is dan duidelijk voor Alpac ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
ik shoppen voor een panasonic 50 g10 vertellen ze me dat er geen dvb-s tuner inzit(bij raf en plasma discounter)
ik weer mailen naar panasonic,
Naar aanleiding van uw reactie het volgende.

Het is spijtig dat de winkeliers niet op de hoogte zijn van wat zij verkopen, alle plasmamodellen die door Panasonic Nederland geleverd zijn aan dealers, beschikken over een DVB-T (KPN digitenne) DVB-S (Satteliet) en DVB-C (ziggo/upc enzovoort), dus ook de 50G10
ik zag bij raf geen f stekker achterop ,wel een kabel stekker,
zo word ik niet wijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 00:06
de multytenne heeft weliswaar 4 lnb's aan boord, echter die lnbs zijn niet te richten op willekeurige satellieten. ze zijn preconfigured voor
* Astra 1 (19,2 graden oost)
* Hot Bird (13 graden oost)
* Astra 2 (28,5 graden oost)
* Astra 3 (23,5 graden oost )

naja, terwijl ik mn berichtje post dus maar opgezocht welke sat precies, en inderdaad, je astra 1 tm 3 zitten er gewoon in het rijtje :)

ik ben trouwens prima tevreden met mn multytenne. 1x uitrichten op de astra1 mbv piepertje .. en dan de schotel een tikje naar links gegeven; dan staat ie weliswaar niet meer pcies uitgericht op de astra1, maar dan komt de astra2 en 3 wel beter in beeld. was een tip van de satellietschotelboer, dus die weet wel waar hij het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
DrClaw schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:45:

komt de astra2 en 3 wel beter in beeld. was een tip van de satellietschotelboer, dus die weet wel waar hij het over heeft.
euh... ja dat is een makkelijke manier.. maar mensen die de correcte apparatuur hebben richten het stuk per stuk uit.. ;)

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Plaat aub geen links naar software waarvan de legaliteit of legitimiteit niet geheel van duidelijk is (of de werking ervan). Ook hoef je niet te melden dat je creatief kaartjes aan het delen bent.