Ah tof! een topic over DVB-S!
Ik was namelijk van plan flink te gaan investeren in nieuwe DVB-s apparatuur.
Hopelijk kunnen jullie mij nog wat tips geven.
Ik heb thuis momenteel 3 schotel staan in mijn achtertuintje.
Nu ben ik van plan om in het hele huis DVB-s te gaan gebruiken.
Momenteel heb ik 1 Dreambox, 3 schotels met 3 LNB's.
Ik kijk dus nu via 1 ontvanger.
Ik wil dat gaan uitbreiden naar 3 of 4 ontvangers.
Nu moet het zo werken dat ik via alle apparaten gewoon afzonderlijk kan kijken naar kanalen.
Mijn plan was dus om Schotel 1 (120cm) die gericht is op Eutelsat W3 (7 graden oost) te behouden en de Single LNB die ik nu heb te vervangen door een QUAD LNB zodat ik 4 uitgangen heb die afzonderlijk van elkaar kunnen werken.
Op Schotel 2 (90cm) wil ik ook de Single LNB vervangen voor een QUAD LNB.
Schotel 3 is momenteel gericht op Astra (19.2 graden oost).
Ik ben van plan om op schotel 3 Astra 1, 2 en 3 (Incl Eurobird die er pal naast zit) te nemen.
Ik moet dus op Schotel 3 die 90cm 2 QUAD LNBs en 1 Single LNB plaatsen. (Met behulp van een bracket )
Nu heb ik op internet gelezen dat het veel mensen is gelukt deze installatie te krijgen op hun schotel dus ik ben er vrijwel zeker van dat dit ook moet lukken maar de mensen die dit deden gebruikten een Single LNB...Hopelijk passen de QUAD LNBs er ook op.
De switches.
Hoe moet ik dit gaan regelen?
Ik heb nu een Dreambox DM500+s.
Ik wil binnenkort een extra dreambox (waarschijnlijk nog een DM500+s) erbij kopen en een Skystar HD 2.
Ik moet dus 3 switches gaan kopen maar waar moet ik op letten?
De Dreambox 500+s ondersteunt DiSEqC 1.0 en 1.2
De Skystar HD2 onderseunt DiSEqC 1.0, 1.1 en 1.2
Als ik nu alles zou aansluiten op een 8/1 DiSEqC switch (Bijv Deze ) gaat het dan gewoon werken?
Nog een extra vraag: Ik heb gezien dat er QUAD en QUATTRO LNB's bestaan.
Ik ben er vrijwel zeker van dat ik een QUAD moet nemen.
Kan iemand dit voor mij bevestigen zodat ik niet 200 euro aan LNB's koop en dan de verkeerde koop
bvd
Ik was namelijk van plan flink te gaan investeren in nieuwe DVB-s apparatuur.
Hopelijk kunnen jullie mij nog wat tips geven.
Ik heb thuis momenteel 3 schotel staan in mijn achtertuintje.
Nu ben ik van plan om in het hele huis DVB-s te gaan gebruiken.
Momenteel heb ik 1 Dreambox, 3 schotels met 3 LNB's.
Ik kijk dus nu via 1 ontvanger.
Ik wil dat gaan uitbreiden naar 3 of 4 ontvangers.
Nu moet het zo werken dat ik via alle apparaten gewoon afzonderlijk kan kijken naar kanalen.
Mijn plan was dus om Schotel 1 (120cm) die gericht is op Eutelsat W3 (7 graden oost) te behouden en de Single LNB die ik nu heb te vervangen door een QUAD LNB zodat ik 4 uitgangen heb die afzonderlijk van elkaar kunnen werken.
Op Schotel 2 (90cm) wil ik ook de Single LNB vervangen voor een QUAD LNB.
Schotel 3 is momenteel gericht op Astra (19.2 graden oost).
Ik ben van plan om op schotel 3 Astra 1, 2 en 3 (Incl Eurobird die er pal naast zit) te nemen.
Ik moet dus op Schotel 3 die 90cm 2 QUAD LNBs en 1 Single LNB plaatsen. (Met behulp van een bracket )
Nu heb ik op internet gelezen dat het veel mensen is gelukt deze installatie te krijgen op hun schotel dus ik ben er vrijwel zeker van dat dit ook moet lukken maar de mensen die dit deden gebruikten een Single LNB...Hopelijk passen de QUAD LNBs er ook op.
De switches.
Hoe moet ik dit gaan regelen?
Ik heb nu een Dreambox DM500+s.
Ik wil binnenkort een extra dreambox (waarschijnlijk nog een DM500+s) erbij kopen en een Skystar HD 2.
Ik moet dus 3 switches gaan kopen maar waar moet ik op letten?
De Dreambox 500+s ondersteunt DiSEqC 1.0 en 1.2
De Skystar HD2 onderseunt DiSEqC 1.0, 1.1 en 1.2
Als ik nu alles zou aansluiten op een 8/1 DiSEqC switch (Bijv Deze ) gaat het dan gewoon werken?
Nog een extra vraag: Ik heb gezien dat er QUAD en QUATTRO LNB's bestaan.
Ik ben er vrijwel zeker van dat ik een QUAD moet nemen.
Kan iemand dit voor mij bevestigen zodat ik niet 200 euro aan LNB's koop en dan de verkeerde koop

bvd
[ Voor 3% gewijzigd door Devrim op 01-04-2009 16:17 ]