Televisie via de satelliet: DVB-S Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 126.042 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28
StephanL schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:36:
Zag net op de website van canaaldigitaal dat ze nu komen met een HDTV pakket. Vooralsnog zitten er de zenders Discovery Channel, National Geographic, en Brava hd in.

Beetje laat als je het mij vraagt, maar beter laat dan nooit. Het lijkt er op dat alles vooralsnog in 720P wordt uitgezonden. Niks er over kunnen vinden dus ik denk dat het 720P is, is vooralsnog de europese standaard als ik het goed heb.
Brava was 1080i geloof ik. Niet dat het in de praktijk zoveel uitmaakt op een "normale" TV en "normale" kijkafstand (deinterlacing kost ook scherpte, daar heeft 720p weer geen last van).

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 13-04-2008 17:40 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:31

Wokschotel

Op 6 wielen

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:53:
[...]

Het zal wel werken, ik heb eerder zulke setups gezien. Alleen heb je iets minder regenreserve. Als je niet zo veel naar de Hotbird kijkt kan je overwegen om Astra 23,5 in het brandpunt te plaatsen, Hotbird is toch erg sterk en 28,2-28,5 oost is dan sterker. :)
Hotbird kijk ik bijna niet. Ik ga gewoon voor die multifeed houder icm Alps LNB's. Hoe doe ik dat trouwens, die Astra 23,5 in het brandpunt plaatsen? :$

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Wokschotel schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:56:
[...]
Hotbird kijk ik bijna niet. Ik ga gewoon voor die multifeed houder icm Alps LNB's. Hoe doe ik dat trouwens, die Astra 23,5 in het brandpunt plaatsen? :$
Als je achter de schotel staat heb je van links naar rechts Hotbird, Astra 1, Astra 3A/1E, Astra 2/Eurobird. Plaats de LNB voor Astra 3A/1E dan op de plek waar normaal de LNB zou staan als je maar één LNB op je schotel zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:07:
Hier wordt komende week ook de schotel aangepast van Astra 1 naar Astra 1, 2 en 3. De Triax 64 wordt vervangen door een Triax 78 en de 2 nieuwe LNB worden ALPS in verband met de geringe dikte.
Ondertussen hangt de opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.spilleman.net/gathering/schotel.jpg

Zoals op de foto te zien is, staan de LNB's voor de Astra 1 en Astra 3 erg dicht op elkaar, vandaar dat daarvoor de dunne ALPS LNB's worden gebruikt. Mijn 'oude' LNB doet nu dienst voor de Astra 2.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:31

Wokschotel

Op 6 wielen

megatronics schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:18:
[...]

Ondertussen hangt de opstelling:

[afbeelding]

Zoals op de foto te zien is, staan de LNB's voor de Astra 1 en Astra 3 erg dicht op elkaar, vandaar dat daarvoor de dunne ALPS LNB's worden gebruikt. Mijn 'oude' LNB doet nu dienst voor de Astra 2.
Ziet er goed uit. Ik zit nu alleen nog te twijfelen tussen een Multytenne of m'n huidige Triax 78 cm uitbreiden met een multiblock. Gezien het gemak van de Multytennen en de lage prijs is dat een zeer aardig alternatief...

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Multytenne was voor mij geen optie, aangezien ik 3 ontvangers heb (een single tuner op de slaapkamer en een twin tuner in de woonkamer) en de Multytenne alleen een singe en twin leverd.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52

Arjan A

Cenosillicafoob

Van de week ook maar eens een LNB voor de Astra-3 bijgeplaatst. De HD-kanalen gaven de doorslag.
Het grappige was dat ik eigenlijk totaal geen zin had om de boel goed uit te richten (Astra 1 en 2 had ik al netjes fijn afgesteld met satfinder), en dus maar de positie had berekend. Dat bleek dus aardig goed te zijn, want het signaal knalde meteen met 100% naar binnen, en de HD-kanalen deden het zelfs met een aardig zware nachtelijke regenbui nog zonder problemen 8) .

Alleen had ik het snoertje net iets te kort afgeknipt...
Afbeeldingslocatie: http://www.flickoramio.com/img/3750/964e365ee8006ed65a2ebc152f41e716/0/IMG_0081%20Schotel.jpg

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Spot ik daar een Spaun switch? :)

En ja, als je je LNB lukraak tussen 19,2 en 28,2 zet zal je vrijwel zeker goed signaal hebben. Toen ik nog een schotel binnen had kon ik op sterkte die 23,5 absoluut niet vinden, en uiteindelijk kreeg ik hem te pakken door het zwakste punt op de satfinder tussen 19,2 en 28,2 te zoeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Wokschotel schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:37:
[...]

Ziet er goed uit. Ik zit nu alleen nog te twijfelen tussen een Multytenne of m'n huidige Triax 78 cm uitbreiden met een multiblock. Gezien het gemak van de Multytennen en de lage prijs is dat een zeer aardig alternatief...
Multytenne werkt goed ... alleen heb je snel last bij een beetje regenachtig weer.
Een 78 / 88 triax heeft veel meer om dit op te vangen.
Dit uit ervaring met multytenne en triax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:39

Crusader

Arc Nature

frissie schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:46:
[...]

Multytenne werkt goed ... alleen heb je snel last bij een beetje regenachtig weer.
Een 78 / 88 triax heeft veel meer om dit op te vangen.
Dit uit ervaring met multytenne en triax.
Een collega van me heeft ook zo'n Multytenne maar heeft nu al met twee exemplaren last van letterlijke brandpunten, de kop van de LNB bevat kleine verbrandde plekjes in het centrum van de LNB's waarvoor geen verklaring gevonden kan worden. Multytenne heeft 'm wel kosteloos omgeruild. Met zijn tweede exemplaar heeft hij dit nu weer. Heel vaag...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Crusader schreef op woensdag 23 april 2008 @ 07:25:
[...]

Een collega van me heeft ook zo'n Multytenne maar heeft nu al met twee exemplaren last van letterlijke brandpunten, de kop van de LNB bevat kleine verbrandde plekjes in het centrum van de LNB's waarvoor geen verklaring gevonden kan worden. Multytenne heeft 'm wel kosteloos omgeruild. Met zijn tweede exemplaar heeft hij dit nu weer. Heel vaag...
De zon gaat wel eens langs de satellieten. De meeste schotels reflecteren dat ook. Je krijgt dan hetzelfde effect als mieren onder een vergrootglas. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

W3ird_N3rd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:23:
[...]

De zon gaat wel eens langs de satellieten. De meeste schotels reflecteren dat ook. Je krijgt dan hetzelfde effect als mieren onder een vergrootglas. :o
Dat was ook mijn reactie, maar had er verder nog nooit van praktijkgevallen gehoord.
Dan zou dit toch wel heel erg vaak voor moeten komen, iedere schotel hangt immers met vrij zicht naar de lucht waar de zon wel eens langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Crusader schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:22:
[...]

Dat was ook mijn reactie, maar had er verder nog nooit van praktijkgevallen gehoord.
Dan zou dit toch wel heel erg vaak voor moeten komen, iedere schotel hangt immers met vrij zicht naar de lucht waar de zon wel eens langskomt.
Klopt, het komt ook vaker voor. Maar vermoedelijk zal niet iedere schotel even goed reflecteren.

[edit]Dit topic kreeg toevallig nu een schop: http://www.sat4all.com/fo...b/showflat/Number/1205678

Iemand anders die er ook last van heeft. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 24-04-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

Sharad R

lurking is an art

Ook ik ga over op satteliet (Ik ga principieel niet meer terug naar Telenet, na een fikse ruzie en m'n vrouw wil normale tv blijven kijken:) )

Nu heb ik rondgekeken en door alle info doet m'n hoofd een beetje tollen..
Wat ik wil is het ontvangen van tv-vlaanderen en eventueel canal digitaal. M'n vrouw wilde, als het mogelijk is ook enkele Indiaase zenders ontvangen, maar aangezien de sats net onder de horizon liggen, gaat dat helaas niet lukken. Wel zijn er enkele FTA zenders beschikbaar op bvb eurobird en hotbird (zie http://nl.kingofsat.net/find2.php?num_pays=41&ordre=freq )
Hier ga ik dan ook voor.

Daarom wil ik iig deze 2 sats ontvangen inc. de 3 astra's. Als het goed is, is de eurobird op dezelfde LNB te ontvangen als de Astra2.

Ons budget ligt op € 300. Dit is best krap, vandaar dat er een deel nieuw gekocht zal gaan worden en een deel tweedehands.

Zelf zat ik aan de volgende opties te denken, waar eventueel nog wat toegevoegd moet worden en zeker nog wat geschrapt.

Schotel
4 LNB's +houder
switch
kabel
tuner
CI module

(Voor de nieuw prijzen ben ik uitgegaan van cardwriter.nl)

schotel
Triax 88 cm (Nieuw €55.00)
Triax 110 cm (nieuw €79.00)
Triax houder voor 4 LNB's (€ 20.00)

Visiosat Bi sattelite G4 quadro (nieuw € 129.00)

Wavefrontier T55 (85.00) Echter deze lijkt me een beetje overkill. Tevens is het moeilijker om deze schotelk te richten, vooral als beginner.

LNB
Vanwege het kleine appartement is er maar 1 TV aanwezig. Ik ga dan ook voor een aantal single LNB's. Dual en Quad is niet nodig denk ik ivm maar 1 tuner. 4 LNB's zijn er noodzakelijk voor de 4 sats (eigenlijk 5)

ALPS single LNB ( €10.00 x 4 stuks)

switches
Ook switches heb je in verschillende maten en kwaliteit. Spaun heeft een hele goede naam. Dit is dan ook mijn keuze, echter vraag ik mij weer af, is dit geen overkill?

De spaun 4/1 kost ruim € 45.00 en een houder voor buiten bijna €10.00
voor rond de € 15.00 heb je de 4/1's van de volgende merken: Edison, maxDigital en Maximum Digiality. Dit zijn natuurlik niet alle merken. Wat raden jullie aan.

Kabel
Coax kabel 50m: Hirschmann Koka 799 (online gezien voor € 1.0 per strekkende meter, weet niet hoe duur het is bij de kabelboer) 50m komt dus op € 50.00
Connectoren e.d. € 10.00

bevestiging
tegelvoet € 40.00

tuner
De tuner is het meest uitgebreide item van de set. Ook het meest gevarieerde met 1001 verschillen.

Dit moet een single tuner zijn (dual mag natuurlijk altijd) en moet een CI interface hebben (het liefst meerdere) ivm 2 kaarten. Opnemen op HD is leuk maar niet noodzakelijk. Wat raden jullie aan. Zelf ben ik tot de volgende 2 tuners gekomen (heeft ook met de prijs te maken): Humax 5400 (geen echte specs kunnen vinden, maar wel goede ervaringen gelezen) en de DM 500s (specs zie beneden, van een ebay user)

Beide zijn te krijgen voor rond de € 150.00. Volgens mij ook alle 2 zondder HDD mogelijkheid. Humax is btw tweedehands en de DM schijnt nieuw te zijn.

cam
volgens mij geen andere cam nodig

CI
optioneel een Ashton 1.07 IC (rond de € 80.00)

heb ik nu alles?

Hoop dat jullie me willen helpen met schrappen en toevoegen.

-----------------------------------------
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
Nieuwe dreambox 500S met originele Linux software, indien gewenst kan er andere software geladen worden. Is eveneens geschikt voor TV Vlaanderen.

Ook mogelijkheid tot cardsharing.

Je vends un démodulateur satellite fonctionnant sous linux de la marque Dreambox 500S.

- 250 MHz IBM PowerPC Processor (350 Mips)
- Linux Operating System
- 1 x Smartcard-Reader
- MPEG2 Hardware decoding
- Common available NIMs (DVB-S, DVB-C)
- V.24/RS232 Interface
- 100Mbit full duplex Ethernet Interface
- 2 LED status
- unlimited channel lists for TV/Radio
- channel-change time < 1 second
- full automatic service scan
- supports directly bouquet-lists (indirect unlimited)
- supports EPG (electronic program guide)
- supports multiple LNB-Switching control (supports DiSEqC)
- fully adaptable OSD in many languages (skin-support)
- SPDI/F Interface for digital bit stream out (AC-3 / DTS)
- 1 x Scart-interfaces (fully controlled by software)

Product | DreamBox DM500 technical data

DVB-S Tuner:
Frequency Range 950 ?. 2150 MHz
Signal Level - 65 dBm ?. - 25 dBm
Signal-to-Noise Level 12 dB max.
DBS-Tuner Input Connector F-Type female
Input Impedance 75 Ohm
AFC +/- 3 MHz
Demodulation Shaped QPSK
Input Symbol rate 2 ?. 45 Mbaud/s, SCPC / MCPC
FEC Viterbi and Reed-Solomon
Viterbirate 1/2, 2/3, 3/4, 5/6, 7/8, automatic assimilation
Roll-off Factor 35 %
Demultiplexing according ISO 13818-1

Video decoder:
Video Compression MPEG-2 and MPEG-1 compatible
Video Standard PAL G/ 25 Hz
Video Formats 4:3 / 16:9
Footage 16:9, automatic assimilation for 16:9 TV-Device (over Scart)
Letterbox precolating for 4:3 TV-Device

Audio decoder:
Audiokompression MPEG-1 & MPEG-2 Layer I and II
Audio Mode Dual (main/sub), Stereo
Frequency: 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 16 kHz, 22.05 kHz, 24 kHz

Output analog:
Output Level L/R 0,5 Vss on 600 Ohm
THD > 60 dB (1 kHz)
Crosstalk < -65 dB

Output digital:
Output Level 0,5 Vss on 75 Ohm
Sampled Data Filtering 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz
S/PDIF-Output optical (AC3)

Video parameter:
Input Level FBAS 1 Vss +/- 0.3 dB on 75 Ohm
Teletext filter in conformity with ETS 300 472 Standard

TV-Scart:
Output: FBAS,RGB,S-VHS over OSD selectable

Serielle Interface RS 232:
Typ RS232 bidirectional
Bitrate 115,2 kBit/s max.
Plug Connector SUB-D-9
Function Update of Firmware and Preprogramming

Ethernet:
100 MBit compatible, bi-direktional interface
Function Update of Firmware and Preprogramming

LNB Power and polarisation:
LNB Current 500mA max. ; short-circuit-proof
LNB Voltage vertical < 14V without load, > 11,5V at 400mA
LNB Voltage horizontal < 20V without load, > 17,3V at 400mA
LNB shut-off at Standby-Mode

Count of active satellite position:
DiSEqC 1.0/1.2 SAT POSITION / SAT OPTION
DiSEqC - Rotor Control

Power consumption:
< 10W / 12V

Input voltage:
DC12V,alternating acurrent +/- 15%

Extern power supply:
Input:
110-240V AC / 50-60Hz / 0,6A
Output:
12V = / 1A

Physical specification:
Ambient Temperature +15°C...+35°C
Humidity < 80%
Size (W x D x H): 195 mm x 130 mm x 40 mm
Weight: 0,6 kg

The more I learn, the less I know, I just realised

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Schotel: je kan ook een Technisat Multytenne overwegen voor €129,-. Dan heb je ook geen losse LNB's en switch meer nodig, en er zit geloof ik ook al 10 meter kabel bij.

Switch: neem een switch voor €6 inclusief behuizing voor buiten uit Duitsland. Met zo'n budget zeker geen geld in een Spaun stoppen.

Kabel: hoe lang moet de kabel van schotel tot ontvanger worden? Tot een meter of 20 geeft goedkope kabel ook geen noemenswaardige problemen, als het langer moet heb je mogelijk versterkers nodig en dat is minder handig.

Als CAM kan je nog flink besparen door een Matrix Reborn in plaats van de Aston 1.07 te nemen. De Matrix zapt geloof ik iets trager en is in geval van matige ontvangers soms iets minder goed compatible, maar over het algemeen (met een goede ontvanger) zal je er geen problemen mee hebben. De Matrix is al voor 30 à 35 euro te krijgen dus dat scheelt flink. Je kan een CAM ook prima 2dehands kopen, vraag in geval van een Matrix dan wel om een "maagdelijke" CAM.

Sowieso is bijna alles goedkoper in Duitsland, zie ook de startpost.

Een Dreambox is vooral voor de hobby, je kan er veel mee maar dan zal je je er ook wat in moeten verdiepen. B.v. een Vantage X201S CI zal het goed doen als "gewone" ontvanger. Er zijn natuurlijk ook andere merken als Topfield, Humax, Technisat enzovoorts maar dit is vaak voor een gedeeltelijk ook persoonlijke voorkeur. Ook zijn er veel goedkope receivers waarvan een aantal het ook prima zullen doen. 2dehands zie je ook wel eens wat leuks en kan je aardig besparen, vooral sat4all V&A forums in de gaten houden.

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 01-05-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Sharad R:
Heb je ook overwogen om een rotor aan te schaffen?
Scheelt je misschien aanzienlijk in kosten, aangezien je maar 1 LNB nodig hebt en een standaard schotel.
Een rotor kost €49,95
Ik denk dat je goedkoper uitkomt en je bent enerzijds veel flexibeler in de ontvangst van verschillende satellieten. Maar anderzijds is het lastig als je later een 2e tuner aan wilt sluiten, die is verplicht om mee te gaan met de stand van de rotor.

[ Voor 26% gewijzigd door remco_k op 02-05-2008 10:34 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharad R

Sharad R

lurking is an art

W3ird_N3rd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:53:
Schotel: je kan ook een Technisat Multytenne overwegen voor €129,-. Dan heb je ook geen losse LNB's en switch meer nodig, en er zit geloof ik ook al 10 meter kabel bij.
Heb de multytenne nog niet overwogen. juist omdat het een kleine schotel is en omdat het een vaste positie heeft, terwijl de andere schotels nog wel aangepast kan worden
Switch: neem een switch voor €6 inclusief behuizing voor buiten uit Duitsland. Met zo'n budget zeker geen geld in een Spaun stoppen.
Das duidelijk. Ga ik voor een goedkope switch. € 6.00 lijkt me wel heel erg goedkoop en is de helf van wat ze op cardwriter als normale switches hebben.

Nog een bepaald merk dat de voorkeur heeft. De maximum ziet er op zich wel goed uit. (startpost ga ik zo nog even doornemen voor de duitse shops.
Kabel: hoe lang moet de kabel van schotel tot ontvanger worden? Tot een meter of 20 geeft goedkope kabel ook geen noemenswaardige problemen, als het langer moet heb je mogelijk versterkers nodig en dat is minder handig.
Bij mij moet ie helaas om het appartement heen, waarbij je op ongeveer 45m komt. Dan wil ik het wel meteen goed doen. En zeker zonder versterkers ertussen, als dat kan.
Als CAM kan je nog flink besparen door een Matrix Reborn in plaats van de Aston 1.07 te nemen. De Matrix zapt geloof ik iets trager en is in geval van matige ontvangers soms iets minder goed compatible, maar over het algemeen (met een goede ontvanger) zal je er geen problemen mee hebben. De Matrix is al voor 30 à 35 euro te krijgen dus dat scheelt flink. Je kan een CAM ook prima 2dehands kopen, vraag in geval van een Matrix dan wel om een "maagdelijke" CAM.
Zag bij de Matrix geen SECA staan, vandaar dat ik voor de Aston was gegaan. Maar is zeker iets waar ik naar zal gaan kijken.

wat bedoel je met 'maagdelijk' ?

[qoute]
Sowieso is bijna alles goedkoper in Duitsland, zie ook de startpost.
[/quote]
ga ik straks nog even naar kijken
Een Dreambox is vooral voor de hobby, je kan er veel mee maar dan zal je je er ook wat in moeten verdiepen. B.v. een Vantage X201S CI zal het goed doen als "gewone" ontvanger. Er zijn natuurlijk ook andere merken als Topfield, Humax, Technisat enzovoorts maar dit is vaak voor een gedeeltelijk ook persoonlijke voorkeur. Ook zijn er veel goedkope receivers waarvan een aantal het ook prima zullen doen. 2dehands zie je ook wel eens wat leuks en kan je aardig besparen, vooral sat4all V&A forums in de gaten houden.
Sat4all heb ik de afgelopen dagen al in de gaten gehouden. Veel info en m'n hoofd tolt er nog steeds van..:)

Ik zal iig de alternatieven goed in de gaten houden.

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharad R

Sharad R

lurking is an art

remco_k schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:32:
@Sharad R:
Heb je ook overwogen om een rotor aan te schaffen?
Scheelt je misschien aanzienlijk in kosten, aangezien je maar 1 LNB nodig hebt en een standaard schotel.
Een rotor kost €49,95
Ik denk dat je goedkoper uitkomt en je bent enerzijds veel flexibeler in de ontvangst van verschillende satellieten. Maar anderzijds is het lastig als je later een 2e tuner aan wilt sluiten, die is verplicht om mee te gaan met de stand van de rotor.
Een 2e tuner is momenteel nog zeker geen optie, zeker omdat ik nog geen 2e tv in huis kan plaatsen..

Een kleinere schotel scheelt toch €20 en 3 x LNB ook bijna €30. Alleen moet de tuner dat wel ondersteunen, waardoor er weer een beperking optreed. Ik moet dus eerst nog even uitzoeken, welke tuner ik moet/ wil hebben binnen mijn prijsklasse en of deze dan ook de rotor ondersteund (deden ze volgens mij niet allemaal).

ga er achteraan..

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07 10:44
Is op een multitenne astra2 en turksat 1c mogelijk?

Ik heb nu een topfield 4000pvr, een erg fijne en stabiele receiver, herop heb ik voorheen 2 schotels gehad, 1 op astra en 1 op turksat, mijn achtertuin leek toen net een legerbasis.

Ik heb nog een disecq motor echter heb ik geen zin om hem af te stellen.

Nu wil ik een nieuwe receiver kopen, het liefst eentje met hdtv ondersteuning, pvr en wat de dreambox kan :)

Echter is dat voor mij nog veel uitzoekwerk daar een dreambox 600 eigenlijk de ideale receiver is, lekker klein, pvr ondersteuning, veel pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225698

Ik wil een Dreambox en alle benodigd heden om deze optimale te kunnen gebruiken. Ik heb onlangs een offerte van iemand binnen gekregen en die vroeg voor een Dreambox 500S Plus uitvoering en montage een slordige 490 Euro inclusief CS voor 1 jaar (Nederlandse TV). Als ik TV Vlaanderen bij wilde hebben moest ik nog eens 50 Euro extra boven op totale offerte bedrag neer tellen.

Wat vinden jullie van 490 Euro voor een instap model plus wat boor en hang werk en een CS dat weer verkregen is via via?

Modbreak:Gelieve te stoppen met "patsen" met je warez

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 02-05-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Modbreak:Gelieve te stoppen met "patsen" met je warez en/of requests

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 03-05-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

GranCanaria schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:21:Nu wil ik een nieuwe receiver kopen, het liefst eentje met hdtv ondersteuning, pvr en wat de dreambox kan :)
Dreambox 800S :)

[ Voor 6% gewijzigd door Crusader op 02-05-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb nu een HTPC met een floppyDTV kaart erin, zodat ik ook DVB-S kan ontvangen op mijn HTPC.

Nu heb ik het probleem, dat het beeld om de paar seconde even vertraagd, zowel met de meegeleverde software als met mediaportal.
Heb al een aantal verschillende codecs geprobeerd, maar nu verdenk ik mijn matrix (reborn?) CAM ervan dat deze het probleem is.
Ook merk ik dat als ik afstem op een gecodeerd kanaal, dat ik de cam module eruit moet halen en opnieuw moet plaatsen als ik weer een andere zender wil kijken.

Nu wil ik dus een fatsoenlijke cam kopen voor de HTPC, maar weet nog niet exact welke ik nodig heb.
Ik zie de mediaguard cam, deze is door C+ erkend, is dat dan ook de beste cam die ik kan kopen? (ik gebruik een normale Canal+ kaart)

Ik zie ook de nieuwe aston cam, bijna dezelfde prijs, dus is het even de vraag welke cam het beste is.

[ Voor 18% gewijzigd door GeleFles op 16-05-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

RonnieB82 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:23:
Ik heb nu een HTPC met een floppyDTV kaart erin, zodat ik ook DVB-S kan ontvangen op mijn HTPC.

Nu heb ik het probleem, dat het beeld om de paar seconde even vertraagd, zowel met de meegeleverde software als met mediaportal.
Heb al een aantal verschillende codecs geprobeerd, maar nu verdenk ik mijn matrix (reborn?) CAM ervan dat deze het probleem is.

Nu wil ik dus een fatsoenlijke cam kopen voor de HTPC, maar weet nog niet exact welke ik nodig heb.
Ik zie de mediaguard cam, deze is door C+ erkend, is dat dan ook de beste cam die ik kan kopen? (ik gebruik een normale Canal+ kaart)
Heb je het probleem ook bij FTA zenders? (BVN, Deluxe music ... )

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

remco_k schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:27:
[...]

Heb je het probleem ook bij FTA zenders? (BVN, Deluxe music ... )
Dat is iets wat ik me net nog bedacht inderdaad, vanavond ruk ik de CAM er even uit, en test ik op een FTA kanaal, om te kijken of het probleem echt in de CAM zit.

ill keep you posted ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

RonnieB82 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:21:
[...]

Dat is iets wat ik me net nog bedacht inderdaad, vanavond ruk ik de CAM er even uit, en test ik op een FTA kanaal, om te kijken of het probleem echt in de CAM zit.

ill keep you posted ;)
Duurt lang! ;)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Is het mogelijk een soort pc te maken met een image van een receiver erin? of een soort os erop welke puur alleen voor dvb-s is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
GranCanaria schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:34:
Is het mogelijk een soort pc te maken met een image van een receiver erin? of een soort os erop welke puur alleen voor dvb-s is?
Niet echt, ik denk dat een systeem met Linux en VDR dan het meeste daarop lijkt. Er zijn wel diverse Linuxdistributies die zijn toegespitst op HTPC-gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

franssie

Save the albatross

Je zou natuurlijk eens op basis van een dream-box firmware kunnen gaan kijken wat mogelijk is, dat draait op linux en er xal vast wel ergens broncode te vinden zijn. Echter is dat geen PCx86-linux en toegespitst op specifieke hardware (lees met name TV kaarten DVB-S, DVB-C and DVB-T) die dreambox gebruikt. .
Maar is een dreambox dan niet een beter startpunt (let wel dat niet alle versie even veel intern geheugen hebben en dat is dacht ik nit uit te breiden)?

/edit: @W_N below, http://www.linuxtv.org/vdrwiki/index.php/VDR kende ik nog niet. Lijkt mij inderdaad ook een beter punt om te beginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 23-05-2008 19:23 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:00:
[...]

Je zou natuurlijk eens op basis van een dream-box firmware kunnen gaan kijken wat mogelijk is, dat draait op linux en er xal vast wel ergens broncode te vinden zijn. Echter is dat geen PCx86-linux en toegespitst op specifieke hardware (lees met name TV kaarten DVB-S, DVB-C and DVB-T) die dreambox gebruikt. .
Maar is een dreambox dan niet een beter startpunt (let wel dat niet alle versie even veel intern geheugen hebben en dat is dacht ik nit uit te breiden)?
Bij een Dreambox is het zelfs nog maar de vraag of die v4l-dvb als basis heeft, anders krijg je waarschijnlijk nooit een PCI/USB DVB-kaart aan de gang daarmee. Zal ook niet makkelijk zijn om dat naar x86 te porten, voor zover source beschikbaar is. VDR lijkt me dan toch echt een handigere oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
In aanvulling op mijn voorgangers en als antwoord op je 2e vraag: LinVDR werkt als een soort firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Is er toevallig ook iemand die een Floppy DTV S2 kaart heeft icm een duolnb van Canal Digital
ik heb vorige week zo een kaart besteld die zal van de week wel binnekomen.
ook heb ik deze week mijn schotel (60cm) weer opgehangen icm de duolnb van canal digital.
ben nu bezig met uitrichten icm een satfinder (zo een elektronisch ding met schermpje en Diseq ondersteuning) en ik zie beide satellieten.
van de week gaat dus de kaart erin omdat ik gebruik maak van Mediacenter
maar heb er nog wat vraagjes over, dus misschien dat iemand me er een klein beetje wegwijs in kan maken, kan namelijk niet veel vinden over deze combinatie op internet.

ps, canal digital gaat het EK in HD uitzenden.
zit dit in het basispakket?? of moet ik dan een HD pakket erbij nemen?
(neem ook aan dat het EK naar de 23,5 kop verhuist??)

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
rutgerberge schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:15:
ps, canal digital gaat het EK in HD uitzenden.
zit dit in het basispakket??
Nee, dat is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Ik ben op mijn stage bezig met een mediacenter voor mijn baas, hier zit een WinTV NOVA S-Plus in (DVB-S ontvanger) deze is in combinatie met een Win-TV Ci en daar zit weer een CanalDigitaal CAM in. Na het lezen van wat info hier uit dit topic ben ik er achter dat ik nu een softwarematige decodering heb.

De mediacenter draait op Windows Vista, Drivers zijn geinstalleerd van zowel de kaart als de Ci. Nu heb ik me door een vriendelijke helpdesk medewerker van Hauppaige laten vertellen dat de combinatie die ik hier heb niet werkt met de mediacenter van Vista en ook niet met die van XP.

Ik ben me dus gaan orienteren op andere software die dit wel zou ondersteunen. MediaPortal is er zo een als ik het goed begrepen heb. De situatie is als volgt, de mediacenter staat los hier in de werkplaats zonder schotel er aan. Ik heb wel de smartcard van mijn baas gekregen voor het geval ik die nodig heb met configureren.

Nu vraag ik me af wat ik bij de TVserver moet instellen. Ik kan onder LNB-Setup 4 schotels aangeven, één zou wel voldoende zijn, maar welke keuzes moet ik maken onder, DiSEqC, Band, Satallite..?

Zijn er verder nog meer dingen die ik moet instellen, hoe controlleer ik nu of de Ci module werkt? Eigenlijk is de doelstelling om de mediacenter zo af mogelijk af te leveren zodat mijn baas alleen nog maar kanalen hoeft te zoeken en tv kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Tippie voor hierboven:
Zo te zien heb je nog maar weinig met DVB-S gedaan. Een complete mediacenter (of aanverwant) blind configureren kan natuurlijk wel, maar dat zou zelfs voor de ver gevorderde DVB-S gebruiker problematisch zijn.
Regel een schotel en LNB('s), liefst dezelfde setup als waar hij uiteindelijk terecht komt.
Zo duur is al die hardware niet en je weet tenminste wat je doet.

Ennuh, zonder schotel en LNB's kan je de set (en dus ook de CI module) geheel niet testen, laat staan troubleshooten.
Iets wat me voor een beginner onbegonnen werk lijkt. (uh, je bent al begonnen maar het is hopeloos, nee, niet hopeloos, maar je maakt het jezelf nodeloos ingewikkeld. :+ )

Als voorbeeld neem ik even mezelf toen ik een paar jaar geleden voor het eerst met eigen handen een satelliet ontvanger ging instellen (een dreambox (linux) doos). Zonder schotel en LNB zou me dat niet erg succesvol zijn gelukt, en dan schaal ik mezelf nog als behoorlijk handig in op dat vlak.
Anoniem: 136640 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:42:
Nu vraag ik me af wat ik bij de TVserver moet instellen. Ik kan onder LNB-Setup 4 schotels aangeven, één zou wel voldoende zijn, maar welke keuzes moet ik maken onder, DiSEqC, Band, Satallite..?
Wat je in moet stellen hangt uiteraard geheel af wat er buiten staat/hangt.
Dat zal je eerst moeten weten (en snappen) voordat je de juiste instellingen kan maken.
(en als je die wilt testen, zal je die hardware ook echt nodig hebben).

[ Voor 56% gewijzigd door remco_k op 06-06-2008 14:02 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
remco_k schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:56:
Ennuh, zonder schotel en LNB's kan je de set (en dus ook de CI module) geheel niet testen, laat staan troubleshooten.
Klopt. Je zou alleen het menu van de module op kunnen vragen, dan weet je iig dat hij de module ziet. Maar of er dan ook vlekkeloos beeld uit gaat komen weet je dan nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ook hier maar eens melden. Na jaren bij UPC gewerkt te hebben en het privilege dat ik evt. storingen snel opgelost kon krijgen zit ik nu bij @home/ziggo als provider en heb ik een andere baan. Wat een ellende...... (niet de baan maar @home ;) )

Dus met nog 11 dagen in de proefperiode hebben we nu echt zoiets van Satteliet moet het gaan worden i.c.m. ADSL ( word traag ivm afgelegen dorp maarja )

Heb de beginners FAQ op sat4all eens doorgelezen en hier wat posts gelezen.

We willen veel kanalen ontvangen en dergelijke maar de vraag die nu vooral speelt is of we voor een dreambox gaan en of we direct voor HDMI aansluitingen gaan nu we een full hd plasma hebben.

Zijn er al veel HD kanalen ?

Iemand die nog iets zinnigs kan zeggen over welke receiver i.c.m HDMI, Harddisk recording, etc. en ook wat mogelijkheden van de dreambox ?

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reacties remco en n3rd, ik heb alles nu zelf al zo ver werkend dat het een kwestie is van de juiste settings maken in de tv-server en vervolgens kanalen gaan zoeken.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Capo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:23:
Zijn er al veel HD kanalen ?
Hooguit een handjevol, en dat zijn dan kanalen die je niet dagelijks kijkt.
Iemand die nog iets zinnigs kan zeggen over welke receiver i.c.m HDMI, Harddisk recording, etc. en ook wat mogelijkheden van de dreambox ?
Over een dreambox wil ik wel wat kwijt: de 7025 kan sommige HDTV kanalen (MPEG4) niet ontvangen, enkel de MPEG2 kanalen lukt wel. De 8000 zou dat wel kunnen maar die specs ken ik zo even niet.
Een dreambox neem je alleen maar als je een beetje wilt freaken en tweaken - met soms als gevolg dat je wat sloopt en weer even bezig bent om een werkend image te configureren. (terwijl je vrouw naast je op de bank zit te pushen omdat ze GTST wil zien).
Een dreambox neem je ook vanwege het grote aantal mogelijkheden die hij bied. (webinterface waarmee je in de EPG kan zoeken, timers kan programmeren en ook TV op je computer kan kijken, enz...)
Een dreambox neem je niet als je niets van Linux snapt en niet van plan bent dat te veranderen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor net dat het instellen van de juiste schotel instellingen gelukt is van mijn baas. Het beeld is geweldig via de HDMI op zijn tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dat zijn korte feedback lijnen :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 136640 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:53:
Ik hoor net dat het instellen van de juiste schotel instellingen gelukt is van mijn baas. Het beeld is geweldig via de HDMI op zijn tv ;)
Alleen honden hebben een baas ;)
Maar mooi dat het gelukt is, al is het geen HD ontvanger toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crusader schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:38:
[...]

Alleen honden hebben een baas ;)
Maar mooi dat het gelukt is, al is het geen HD ontvanger toch?
Iedereen heeft een baas, zelfs de president van Amerika. Maar goed......

Het is geen HD, wel digitale TV op zijn best. Zeker omdat het via DVI > HDMI naar een full HD lcd panel gaat is het beeld om te likken... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Anoniem: 136640 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:07:
Iedereen heeft een baas, zelfs de president van Amerika. Maar goed......

Het is geen HD, wel digitale TV op zijn best. Zeker omdat het via DVI > HDMI naar een full HD lcd panel gaat is het beeld om te likken... :D
Woef!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

iemand nog HD gekeken? op sat4all hoor ik wisselende verhalen maar ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111992

HD is mooi natuurlijk, probleem is dat er voor 90% van de tijd gewoon geen leuke content is....
Maar, ik heb nu een Kathrein 910 via hdmi aangesloten op m'n Panaplasma en het beeld op de gewone zenders is er stukken op vooruit gegaan tegenover de dreambox vroeger(Component &upscaled door de versterker)
Dus, upgraden naar een hd onvanger is z'n 300€ meer dan waard, niet omdat de hd kanalen zo goed zijn, maar omdat het beeld er door hdmi stukken op vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 111992 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:27:
HD is mooi natuurlijk, probleem is dat er voor 90% van de tijd gewoon geen leuke content is....
Maar, ik heb nu een Kathrein 910 via hdmi aangesloten op m'n Panaplasma en het beeld op de gewone zenders is er stukken op vooruit gegaan tegenover de dreambox vroeger(Component &upscaled door de versterker)
Dus, upgraden naar een hd onvanger is z'n 300€ meer dan waard, niet omdat de hd kanalen zo goed zijn, maar omdat het beeld er door hdmi stukken op vooruit gaat.
Er zijn ook SD-ontvangers met HDMI onder de 100 euro, ik vraag me af of die net zo'n goed beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 111992 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:27:
De DM800 heeft anders ook gewoon HDMI out, maar dat wist je waarschijnlijk al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik heb vandaag een bericht over deze schotel gezien.
Afbeeldingslocatie: http://www.sqish.co.uk/layout/midmain-about.jpg
De Sqish Satellite Aerial biedt de mogelijkheid om de schotelantenne te camoufleren.

De rechthoekige Sqish Satellite Aerial wordt namelijk geleverd met een camouflagesticker van een stenen muur. Daarbij bieden zij ook de optie om zelf een foto te sturen van de plaats waar de bewuste schotel gaat hangen. Zij maken dan een camouflagesticker op maat. Zo wordt dat lelijke ding aan het zicht onttrokken.

Je hebt ze in single/duo en quad lnb's.

Hier een link

Heeft iemand ervaring me die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Laatst online: 18:56

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Mijn huidige HTPC -- een Dell Latitude D820 icm een firedtv dvb-s en een Marantz LC2601 tv -- moet weer terug naar de baas, helaas. Zelf zit ik al een jaar of zo rond te scharrelen op een Macbook, en hoewel WinMCE mij prima bevalt vind ik OSX en de software daarop vaak net even wat prettiger werken.

Ik vraag me af of dat ook geldt voor de MCE voor de mac: Elgato EyeTV. Ik overweeg om een macbook of mac mini aan te schaffen, de huidige firedtv dvb-s om te ruilen voor een dvb-s2 (die andere pikt EyeTV niet) en dan weer gaan met die banaan. Ik vraag me alleen af hoe de EyeTV software zich verhoudt tot MCE? Onder MCE kan ik prima tv kanaaltjes kijken, gecodeerd of niet, live TV pauzeren, filmpjes die op de NAS staan (AVI, MPG, VIDEO_TS) bekijken, opnemen vanuit een EPG (alleen mist ITV daar dan weer in), foto's bladeren en UitzendingGemist benaderen. Allemaal vanaf de bank.

Volgens mij kan dat allemaal ook wel met EyeTV (hoewel? dat foto's bekijken?), maar ik ben benieuwd of iemand een vergelijking kan maken. En ook: hoe betrouwbaar is EyeTV? Ik moet natuurlijk niet hebben dat een uitzending van de smurfen de mist ingaat omdat 't systeem weer plat ligt. Oh, en is 't ook in 't Nederlands?

Iemand hier ervaringen daarmee?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Ik was van plan om als ik over 12 dagen naar Engeland gaan een FreeSat HD ontvanger aan te schaffen, en dan in Nederland een schotel te kopen, zodat ik voortaan BBC HD kan kijken en ITV HD(maar af en toe beschikbaar). Volgens allerlei bronnen moet je vanuit Nederland Astra 2D kunnen bereiken, waarop Freesat zit. Zie ook onderstaand plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.ses-astra.com/resources/img-archive-consumer/sharedImages/UK/0_astra_2D_L.jpg
Volgens de site zou alles zonder smartcard moeten werken, alleen moet je even een postcode invoeren voor lokale services zoals BBC Wales en dergelijken. Zijn er al meer mensen die deze constructie hebben geprobeerd; heeft iemand hier al ervaringen mee?

Meer info:
http://life.tweakers.net/...-hd-tv-via-satelliet.html
http://www.astra2d.com/freesat.htm
http://www.freesat.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Cubiso schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:33:
Ik was van plan om als ik over 12 dagen naar Engeland gaan een FreeSat HD ontvanger aan te schaffen, en dan in Nederland een schotel te kopen, zodat ik voortaan BBC HD kan kijken en ITV HD(maar af en toe beschikbaar). Volgens allerlei bronnen moet je vanuit Nederland Astra 2D kunnen bereiken, waarop Freesat zit. Zie ook onderstaand plaatje:
[afbeelding]
Volgens de site zou alles zonder smartcard moeten werken, alleen moet je even een postcode invoeren voor lokale services zoals BBC Wales en dergelijken. Zijn er al meer mensen die deze constructie hebben geprobeerd; heeft iemand hier al ervaringen mee?

Meer info:
http://life.tweakers.net/...-hd-tv-via-satelliet.html
http://www.astra2d.com/freesat.htm
http://www.freesat.co.uk/

Voor EUR 186.25 een HD recorder is wel leuk - jammer dat ze geen hard drive versie hebben. Ik spaar nog even door naar een dreambox 800.
Ik kijk freesat met een el cheapo lidl camping ontvanger dus alles werkt zonder smartcard lijkt me. Ik heb geen postcode in kunnen stellen natuurlijk dus heb ik alle regionale BBC kanalen - kan zelf kiezen in de favorites lijst welke ik opneem (london).

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 30-06-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ja mensen, ik heb een keuze kunnen maken, ik ga geen selfmade dreambox maken want dat werkt gewoon niet met de software cams etc.

Ik heb een beetje rondgekeken naar wat IN is momenteel en dat is de dreambox 800 hd, echter vind ik de prijs veel te hoog voor dat je ervoor terugkrijgt.

Het gaat een Kathrein UFS 910 worden welke een betere beeldkwaliteit heeft via hdmi dan de db 800hd en misschien nog meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

GranCanaria schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:50:
Ja mensen, ik heb een keuze kunnen maken, ik ga geen selfmade dreambox maken want dat werkt gewoon niet met de software cams etc.

Ik heb een beetje rondgekeken naar wat IN is momenteel en dat is de dreambox 800 hd, echter vind ik de prijs veel te hoog voor dat je ervoor terugkrijgt.

Het gaat een Kathrein UFS 910 worden welke een betere beeldkwaliteit heeft via hdmi dan de db 800hd en misschien nog meer kan.
Wat is HDMI beter dan DVI? Niets voor zover bij mij bekend.
Bij de DM 800 HD heb je een eSATA aansluiting erbij, kan weleens handig zijn.
Ik denk dat je voor de DM 800 meer alternatieve firmware versies vind dan voor de Kathrein.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
remco_k schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:06:
[...]

Wat is HDMI beter dan DVI? Niets voor zover bij mij bekend.
Bij de DM 800 HD heb je een eSATA aansluiting erbij, kan weleens handig zijn.
Ik denk dat je voor de DM 800 meer alternatieve firmware versies vind dan voor de Kathrein.
Het heeft niks te maken met het feit dat er op de dm een dvi aansluiting zit en op de kathrein een hdmi, de kathrein heeft gewoon een betere beeldkwaliteit output, waarschijnlijk wat te maken net de chip.

En je hebt wel gelijk dat de dm meer alternatieve firmware heeft maar ik ga niet elke dag een andere firmware erop zetten, als eentje stabiel is en doet wat ik wil is dat genoeg.

Het enige nadeel is dat er in de kathrein gaan hd ingebouwd kan worden, deze is alleen aan te sluiten via usb. misschien is het mogelijk de hd alsnog in te bouwen dmv het kabeltje naar binnen te draaien, uiteraard weet ik niet hoe dit uitkomt met de ruimte etc.

ik zit nu een beetje rond te kijken voor een leuke schotel, waar de astra, hotbird en turksat op kan, ik heb nu een disecq motor alleen is het erg moeilijk om deze uit te richten. dat kost me uiteindelijk meer dan een schotel waar meerdere lnb's op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:28

nwagenaar

God, root. What's the differen

GranCanaria schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:50:

Zelf ben ik juist (weer terug) overgestapt van een UFS-910 naar een volledige HTPC configuratie. Ik had namelijk zowel mijn HTPC als de UFS-910 in gebruik, maar miste het gemak van een complete HTPC configuratie (moest elke keer geluid en videosignaal omschakelen).

In eerste instantie maakte ik gebruik van DVB Viewer Pro en Windows XP (in combinatie met FireDTV-S2) maar heb uiteindelijk de overstap gemaakt naar Ubuntu 8.04, VDR 1.7.0 met HDTV patch (VDR-SC voor CCc*m - heb namelijk geen CAM module meer - en VDR-Xineliboutput plugin) en een TT S2-3200 (d.m.v. multiproto_plus DVB repository) in combinatie met een Wavefield T55 wokje. Tijdens het EK heb ik meerdere malen met plezier naar NED1 HD bekeken. Over het algemeen kijk ik de Engelse zenders (BBC 1 t/m 4, BBC HD, ITV 1 t/m 4, etc) en de reguliere Canal Digitaal zenders. Zelfs ITV HD kan ik zonder problemen kijken (moest wat ID-gegevens aanpassen) en mijn DisEQC config werkt zonder problemen.

Ik moet gemakshalve wel vertellen dat ik uiteindelijk wel een volledige week bezig ben geweest om alles goed draaiende te krijgen. Zo was het voor mij onmogelijk om via de CAM module Canal Digitaal te kijken. Mijn kaart werd wel gedetecteerd maar alles bleef dicht (driver bug denk ik) waardoor ik via mijn oude Phoenix lezer op COM1 met VDR-SC de boel alsnog aan de praat kreeg. Vanwege de stabiliteit (verbinding met serial viel weg bij geen gebruik en kwam niet online zonder VDR te herstarten), heb ik uiteindelijk alles werkend gemaakt in CCc*m. Channel lists heb ik gewoon van het internet afgeplukt (er is een Duitse site die wekelijks wordt geupdate).

Om mijn HTPC compleet te maken, maak ik gebruik van MMS. Hiermee kan ik zowel mijn DVD's bekijken (origineel, iso, etc), mijn Xvid/DivX/MKV/WMV collectie afspelen (via Mplayer), mijn MP3/Ogg collectie afspelen en VDR aansturen (via vdr-sxfe). Dit alles wordt aangestuurd via mijn MCE Remote en wordt afgespeeld op een Samsung 32" LCD-TV (via HDMI op 1280x720) en een Logitech 5450 speaker set (via reguliere 5.1 speaker-aansluiting).

Zelf heb ik gekeken naar de Dreambox 800. Maar sinds het Gemini fiasco (brickende 500-S recievers, goed het waren klonen maar deze actie stond mij echt niet aan), de uitstel van de 8000 en de veelste hoge prijs (€450,-) heeft mij doen kiezen om niet voor de DB800 te gaan. Ook heb ik vernomen dat er tuner-problemen zijn met de DB800 en de levering is ronduit dramatisch.

Als je een vervanger zoekt voor de DB800, dan kun je inderdaad gaan voor de UFS-910 maar je zou ook kunnen kijken naar de IPBox 900HD (kleine broertje van de 9000HD). it-sat.nl heeft ze sinds 1-7 te koop en op denktenk.com kun je veel informatie vinden over de DGStation/IPBox ontvangers. Ik zit er aan te denken om de 900HD binnenkort aan te schaffen om het één en ander te testen :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
nwagenaar schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:05:
Mijn kaart werd wel gedetecteerd maar alles bleef dicht (driver bug denk ik)
Ook MTV? Dit had/heb ik namelijk op mijn TT S-1500: alles zwart behalve MTV en nog wat kanalen (RNN7/etalagekanaal geloof ik, iig al het niet-boeiende spul). Het is niet alleen onder Linux: onder Windows blijft ook alles behalve MTV dicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 14:06
DM800 levering dramatisch? Ik had hem binnen 2 dagen binnen :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:41:
[...]
Ook MTV? Dit had/heb ik namelijk op mijn TT S-1500: alles zwart behalve MTV en nog wat kanalen (RNN7/etalagekanaal geloof ik, iig al het niet-boeiende spul). Het is niet alleen onder Linux: onder Windows blijft ook alles behalve MTV dicht!
Mijn kaart werd bij voorbaat niet dedetecteerd/gebruikt en alles bleef zwart. In combinatie met vdr-sc was het helemaal geen probleem. Alleen door een timeout werd na verloop van tijd, de verbinding met mijn seriele Phoenix reader 'uitgeschakeld' (voorbeeld: Kijk naar Top Gear op BBC3, daarna wil ik NED1 kijken. Dan kreeg ik de melding 'Kanaal niet beschikbaar') waardoor ik VDR moet killen/herstarten. Vandaar de reden dat ik dus vdr-sc gebruik in combinatie met CCc*m. Deze combinatie heeft geen enkel probleem met al mijn Canal Digitaal kanalen.

Overigens, de reden waarom diverse MTV en VH1 zenders zo lang duren, heeft te maken met de diverse PID's en CAID's die er onder hangen. Zo'n beetje elke provider heeft toegang tot deze zenders (bijvoorbeeld: CAID 0100 is voor CD, TVV en C+ FR maar ze beschikken allemaal over verschillende PID's zoals 006a, 006b, etc). Als je dus geen software hebt die die Auto PID doet, kun je inderdaad geen beeld krijgen. Maar, hier heb ik op mijn systeem en met mijn combinatie geen last van. Voorheen, met mdapi plugins als wincsc binnen ProgDVB, wel.
ScuL schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:21:
DM800 levering dramatisch? Ik had hem binnen 2 dagen binnen :)
Was dit via een voor-inschrijving of heb je hem besteld in Duitsland? Want tot op heden zie ik bij diverse Nederlandse leveranciers nog steeds dat ze niet op voorraad staan en een onbekende leverdatum hebben.

Zelf heb ik van twee verschillende sat-boeren vernomen dat de nieuwe levering eind augustus of begin september zal zijn. Mede omdat er veel problemen zijn geconstateerd met de tuner. Om toch hun klanten te bedienen, willen ze de DB800 gaan oppikken in Duitsland.

[ Voor 17% gewijzigd door nwagenaar op 04-07-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 14:06
Nee wel een Nederlandse leverancier. Ik zal het gaan navragen, een collega heeft hem namelijk besteld. (Gebruiken hem op 't werk) :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
nwagenaar schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:05:
[...]

Zelf ben ik juist (weer terug) overgestapt van een UFS-910 naar een volledige HTPC configuratie. Ik had namelijk zowel mijn HTPC als de UFS-910 in gebruik, maar miste het gemak van een complete HTPC configuratie (moest elke keer geluid en videosignaal omschakelen).

In eerste instantie maakte ik gebruik van DVB Viewer Pro en Windows XP (in combinatie met FireDTV-S2) maar heb uiteindelijk de overstap gemaakt naar Ubuntu 8.04, VDR 1.7.0 met HDTV patch (VDR-SC voor CCc*m - heb namelijk geen CAM module meer - en VDR-Xineliboutput plugin) en een TT S2-3200 (d.m.v. multiproto_plus DVB repository) in combinatie met een Wavefield T55 wokje. Tijdens het EK heb ik meerdere malen met plezier naar NED1 HD bekeken. Over het algemeen kijk ik de Engelse zenders (BBC 1 t/m 4, BBC HD, ITV 1 t/m 4, etc) en de reguliere Canal Digitaal zenders. Zelfs ITV HD kan ik zonder problemen kijken (moest wat ID-gegevens aanpassen) en mijn DisEQC config werkt zonder problemen.

Ik moet gemakshalve wel vertellen dat ik uiteindelijk wel een volledige week bezig ben geweest om alles goed draaiende te krijgen. Zo was het voor mij onmogelijk om via de CAM module Canal Digitaal te kijken. Mijn kaart werd wel gedetecteerd maar alles bleef dicht (driver bug denk ik) waardoor ik via mijn oude Phoenix lezer op COM1 met VDR-SC de boel alsnog aan de praat kreeg. Vanwege de stabiliteit (verbinding met serial viel weg bij geen gebruik en kwam niet online zonder VDR te herstarten), heb ik uiteindelijk alles werkend gemaakt in CCc*m. Channel lists heb ik gewoon van het internet afgeplukt (er is een Duitse site die wekelijks wordt geupdate).

Om mijn HTPC compleet te maken, maak ik gebruik van MMS. Hiermee kan ik zowel mijn DVD's bekijken (origineel, iso, etc), mijn Xvid/DivX/MKV/WMV collectie afspelen (via Mplayer), mijn MP3/Ogg collectie afspelen en VDR aansturen (via vdr-sxfe). Dit alles wordt aangestuurd via mijn MCE Remote en wordt afgespeeld op een Samsung 32" LCD-TV (via HDMI op 1280x720) en een Logitech 5450 speaker set (via reguliere 5.1 speaker-aansluiting).

Zelf heb ik gekeken naar de Dreambox 800. Maar sinds het Gemini fiasco (brickende 500-S recievers, goed het waren klonen maar deze actie stond mij echt niet aan), de uitstel van de 8000 en de veelste hoge prijs (€450,-) heeft mij doen kiezen om niet voor de DB800 te gaan. Ook heb ik vernomen dat er tuner-problemen zijn met de DB800 en de levering is ronduit dramatisch.

Als je een vervanger zoekt voor de DB800, dan kun je inderdaad gaan voor de UFS-910 maar je zou ook kunnen kijken naar de IPBox 900HD (kleine broertje van de 9000HD). it-sat.nl heeft ze sinds 1-7 te koop en op denktenk.com kun je veel informatie vinden over de DGStation/IPBox ontvangers. Ik zit er aan te denken om de 900HD binnenkort aan te schaffen om het één en ander te testen :)
Je hebt echt een geweldige configuratie gemaakt maar dat kost mij uiteindelijk veel en veel meer dan een goede hd sat receiver.

dgstation heb ik ook naar gekeken, heb ook gelezen die dingen precies hetzelfde kunnen als een dm maar ik ga toch voor de kathrein.

Zolang de receiver maar cs ondersteund en stabiel is, de rest maakt mij niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

GranCanaria schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:48:
[...]
Je hebt echt een geweldige configuratie gemaakt maar dat kost mij uiteindelijk veel en veel meer dan een goede hd sat receiver.

dgstation heb ik ook naar gekeken, heb ook gelezen die dingen precies hetzelfde kunnen als een dm maar ik ga toch voor de kathrein.

Zolang de receiver maar cs ondersteund en stabiel is, de rest maakt mij niet zoveel uit.
Muah. Het valt allemaal enorm mee hoor. Ik schat dat ik zo rond de 600,- kwijt ben geweest. Dat is dus alles compleet, incl. de TT S2-3200. Een soort gelijke configuratie zoals de Reel Lite ontvanger is vanaf 799,- meende ik.

Wat betreft de Kathrein. Het is een goede ontvanger maar hij is gewoon niet stabiel (had vaak last van vastlopers). Een ander groot gemis is ook nog eens het ontbreken van een interne HDD. Het beschikt wel over PVR mogelijkheden maar dan wel via een externe USD HDD.

De IPBox 900HD is maar 30 euro duurder (320 vs 350) en de software is veel stabieler (het is de 9000HD software), heeft volgens sommige een betere beeldverwerking en kwaliteit en een interne HDD mogelijkheid. Als ik mocht kiezen, dan zou ik voor de 900HD gaan :) Bovendien, op gebied van cs heeft de 900HD dezelfde mogelijkheden als de UFS-910.

[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 05-07-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 16:01
nwagenaar schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:38:
[...]

Wat betreft de Kathrein. Het is een goede ontvanger maar hij is gewoon niet stabiel (had vaak last van vastlopers).
Dat moet exemplarisch zijn: het grootste voordeel van de Kathrein is juist dat hij veel stabieler is dan een Dreambox. Bij mij tenminste; als ik kan kiezen, geef mij maar een Dreambox, want die is veel sneller in de bediening, maar een UFS910 is wél veel stabieler dan een Dreambox.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

jalumsx schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:59:
[...]

Dat moet exemplarisch zijn: het grootste voordeel van de Kathrein is juist dat hij veel stabieler is dan een Dreambox. Bij mij tenminste; als ik kan kiezen, geef mij maar een Dreambox, want die is veel sneller in de bediening, maar een UFS910 is wél veel stabieler dan een Dreambox.
Is gebasseerd op wat? Alternatieve firmware met prutserige plugins en cardshares?
Je dreambox is zo stabiel als de software die je erop zet (en wat je ermee doet).
Ik heb al jaren een dreambox, en ja, hij gaat/ging weleens op z'n snuitje. Maar 9 van de 10 keer kan dat gewoon herleid worden naar externe problemen met mijn netwerk, server, of de software die ik erop draai. Eenmaal die problemen te boven heb je gewoon een mooi stabiel kastje hoor.
Aan de hardware ligt het in ieder geval niet, kan ik daaruit afleiden.
Diezelfde problemen heb je ook met elk ander merk/type ontvanger als je daar met alternatieve firmware gaat werken en allerlei plugins op installeerd die 'niet ondersteund' worden door de fabrikant.

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 06-07-2008 10:23 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

GranCanaria schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:00:
ik zit nu een beetje rond te kijken voor een leuke schotel, waar de astra, hotbird en turksat op kan, ik heb nu een disecq motor alleen is het erg moeilijk om deze uit te richten. dat kost me uiteindelijk meer dan een schotel waar meerdere lnb's op kan.
Check die Wavefrontier schotels eens. Of is de grote uitvoering niet groot genoeg voor Turksat?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Hotbird en Turksat is een beetje ver uit elkaar, je kan beter een aparte schotel voor de Turksat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Gisteravond mijn Philips 7121 besteld. de HD decoder van Philips voor de satelliet. Ik weet dat er bugs in zitten, maar ben benieuwd naar Discovery HD en Nederland HD, hoe dat er uit ziet. Vind 720P materiaal er altijd mooi uitzien, dus ben ben benieuwd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

remco_k schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:21:
[...]
Is gebasseerd op wat? Alternatieve firmware met prutserige plugins en cardshares?
Je dreambox is zo stabiel als de software die je erop zet (en wat je ermee doet).
Ik heb al jaren een dreambox, en ja, hij gaat/ging weleens op z'n snuitje. Maar 9 van de 10 keer kan dat gewoon herleid worden naar externe problemen met mijn netwerk, server, of de software die ik erop draai. Eenmaal die problemen te boven heb je gewoon een mooi stabiel kastje hoor.
Aan de hardware ligt het in ieder geval niet, kan ik daaruit afleiden.
Diezelfde problemen heb je ook met elk ander merk/type ontvanger als je daar met alternatieve firmware gaat werken en allerlei plugins op installeerd die 'niet ondersteund' worden door de fabrikant.
Even over mijn Kathrein UFS-910, ik heb last gehad van hangers met zowel de originele als de alternatieve firmware. In beide gevallen kon het zijn dat hij dagen zonder problemen liep maar dat hij vervolgens wel elk uur ging hangen. Uiteindelijk bleek dit een feature te zijn dat hij vastloopt bij een slecht signaal (iets wat ik niet kon beamen, maar het bleek dat hij problemen had met een locken van een specifieke transponder), niet iets wat duidt op goede software. Ook de beroemde EPG-STOP melding laat duiden dat de software voor de Kathrein niet echt stabiel is. Zodra er een vreemde EPG informatie naar voren kwam, hing hij dus ook.

Aangezien dat de Enigma2 is gemaakt voor de UFS-910, hoop ik dat deze problemen binnenkort tot het verleden zal horen.

Wat betreft de Dreambox, ondanks de onofficiele images heb ik in het verleden veel problemen gehad met mijn 500S. Zo is onder andere mijn voeding naar de knoppen gegaan en bij te veel warmte liep mijn Dreamdoos gewoon vast. Uiteindelijk bleek dit te liggen aan de voeding en gelukkig is dit allemaal vervangen. Maar ook gezien de laatste feature van DMM waarbij het clone materiaal liet bricken door een nieuwe driver, kijk ik met een misplaatst gevoel naar de producten van DMM.

Dit gevoel bleek niet geheel misplaatst met de DB800. Er zijn problemen geconstateerd met de tuners, alle tuners hebben een hobby soldeerpunt en dit lijkt bij diverse personen tot problemen te komen. Ook is het een bekend probleem dat de DB800 vastloopt door een warmte probleem (je zou denken dat ze hier wel geleerd hebben bij de voorgaande edities van hun materiaal) en bij een hanger moet je dus de ontvanger voor een lange periode uitschakelen alvorens je hem weer aan kan zetten (kan het gevolg zijn van het warmte probleem). Sorry, maar dit soort problemen verwacht je niet bij een ontvanger van ong. 450 Euro. Diverse personen proberen hun DB800 te verkopen en hopen dat in september de tweede revisie van de ontvanger beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

nwagenaar schreef op maandag 07 juli 2008 @ 07:58:
[...]
Zo is onder andere mijn voeding naar de knoppen gegaan en bij te veel warmte liep mijn Dreamdoos gewoon vast. Uiteindelijk bleek dit te liggen aan de voeding en gelukkig is dit allemaal vervangen.
...
Je hebt gelijk, ik vergeet soms dat ik op voorhand mijn 7025 heb gemodificeerd.
Ik heb er actieve cooling in gebouwd (aan de zijkant, 2x stille CPU fan in serie (=nog stiller) op de 12V lijn).
Mijn 7025 blijft (als hij aan en uitstaat) veeeel koeler dan m'n Ziggo DVB-C ontvanger die uitstaat. En dan staat die Ziggo ontvanger -op- m'n dreambox...
De 7025 word in bedrijf handwarm aan de buitenkant.

Voedingen zijn inderdaad een hekel punt (geweest) bij verschillende modellen, maar gelukkig is DM daar verder ook niet moeilijk over en word je voeding gewoon omgeruild voor een betere variant. Nadeel is dat je het wel moet regelen en dat je zulke (domme) storingen (ook het warmte probleem) niet hoeft te verwachten in een DB.

Maareuh, lees ik nou dat Enigma2 (die ook voor DM7025 is gemaakt) ook voor die Kathrijn ontvangers is? Of hebben we het dan over een andere Enigma2?
Kan je dan wel gewoon alternatieve images zoals LT-Image (draai ik) of Gemini gebruiken?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

remco_k schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:15:
[...]
Je hebt gelijk, ik vergeet soms dat ik op voorhand mijn 7025 heb gemodificeerd.
Ik heb er actieve cooling in gebouwd (aan de zijkant, 2x stille CPU fan in serie (=nog stiller) op de 12V lijn).
Mijn 7025 blijft (als hij aan en uitstaat) veeeel koeler dan m'n Ziggo DVB-C ontvanger die uitstaat. En dan staat die Ziggo ontvanger -op- m'n dreambox...
De 7025 word in bedrijf handwarm aan de buitenkant.

Voedingen zijn inderdaad een hekel punt (geweest) bij verschillende modellen, maar gelukkig is DM daar verder ook niet moeilijk over en word je voeding gewoon omgeruild voor een betere variant. Nadeel is dat je het wel moet regelen en dat je zulke (domme) storingen (ook het warmte probleem) niet hoeft te verwachten in een DB.
Voedingen en warmte is nog steeds een heikel punt, inclusief de huidige DB800. Je zou ondertussen bedenken dat DMM zou hebben geleerd van hun vorige fouten, niks is dus minder waar! Ik zal eerlijk zijn, de Dreambox is een mooi apparaat maar de fouten in de hardware is gewoon knullig. Zeker in combinatie met de prijs, ondanks een goede en vaak correcte service afhandeling.

Ik heb in het verleden de keuze gemaakt voor de DGStation/IPBox ontvangers. Qua hardware is er niks aan de hand. Deze boxen zijn super stabiel. Software technisch mankeerde het één en ander, maar sinds de introductie van de Enigma voor deze apparaten heb ik zeer weinig problemen vernomen. Dit is ook de reden waarom ik de DGStation/IPBox ontvangers (200/250/400 modellen) vaak aanbeveel bij familie, vrienden en kennissen. Voor een behoorlijk bedrag minder heb je - in combinatie met Enigma - een super ontvanger met dezelfde mogelijkheden als de Dreambox serie.
Maareuh, lees ik nou dat Enigma2 (die ook voor DM7025 is gemaakt) ook voor die Kathrijn ontvangers is? Of hebben we het dan over een andere Enigma2?
Kan je dan wel gewoon alternatieve images zoals LT-Image (draai ik) of Gemini gebruiken?
Sinds kort is er een POC (Proof of concept) van de Enigma2 voor de Kathrein verschenen. Deze POC is uitgebracht om aan te tonen dat Enigma2 te draaien is op een UFS-910. Niet alles wordt ondersteund, zo is alleen FTA te gebruiken en de softcams draaien (nog) niet. Maar ik denk dat dit niet zo heel erg lang op zich laat wachten.

Ik heb afgelopen weekend een IPBox 900HD besteld. De prijs was € 350,- maar kreeg vandaag het mailtje dat de prijs naar beneden was gegaan naar € 320,- en dat ik daardoor nog € 30,- terug zou krijgen. Als het goed is, komt hij morgen binnen bij de leverancier en heb ik hem aankomende woensdag in mijn bezit. :)

Via de Duitse ABCom site is vernomen dat de ontwikkeling van de Enigma2 voor de IPBox 900HD/9000HD in volle gang is en dat ze verwachten dat het zo rond september uit zal komen! Ik ben benieuwd, tot die tijd ga ik mooi spelen met de 900HD. Ik heb zeer goede verhalen vernomen van zijn grote broertje en intern en software technisch gezien is het dus dezelfde apparaat. Alleen het verschil, single tuner en de prijs :) Zodra ik meer weet, zal ik een (kleine) review posten van deze ontvanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Sinds enkele dagen heb ik mijn ABCom IPBox 900HD ontvanger in mijn bezit. En zoals beloofd, zou ik een (kleine) review plaatsen:

Ontvanger en afstandsbediening

Bij de ontvangst van mijn ontvanger, heb ik hem direct uitgepakt om te kijken hoe de ontvanger eruit ziet. Ik heb gekozen voor de Zilver edition, mede omdat mijn andere componenten ook Zilver zijn.

De eerste indruk van de ontvanger is erg goed. Hij is zeer netjes afgewerkt en heeft dezelfde grote als de DGStation Mutant 200S. Hij ziet er zeer degelijk uit, alleen het kapje voor de CI-sloten (geen smartcard reader!) is plastic en wordt dicht gedaan via een klein magneetje en dat leek mij niet echt degelijk genoeg. Uiteindelijk bleek dit correct, bij een aantal keren het klepje open en dicht doen liet het magneetje los. Een klein beetje lijm heeft dit probleem vervolgens verholpen :-) De achterkant is voorzien van genoeg aansluitingen op gebied van beeld output. HDMI, Scart, RGB Component en YPbPr Component zijn aanwezig. Verder is er een S/PDIF voor geluid, E-SATA + voor externe SATA mogelijheid, een selfpowered USB (voor het aansluiten voor een Externe harddisk en voor de upgrade via een USB Flashdisk), Ethernet (10/100Mbit) en RS-232C COMport (recovery en kan gebruikt worden voor een externe smartcard reader). Uiteraard mag de stroomaansluiting niet ontbreken.

Vervolgens de afstandsbediening uitgepakt. Dit is een zeer goede upgrade van de voormalige DGStation/ABcom afstandsbedieningen! De voorgaande remotes zagen er cheap uit, het klepje van de batterijen sloot niet goed en de knoppen zijn zeer ruim. Deze problematiek heb ik dus niet met de huidige ontvanger! Simpelweg, het is een sturdy remote (die een klein beetje zwaar aanvoelt) met een duidelijke knoplayout en knopaanduidingen. Desondondanks ligt hij lekker in de hand en hij kan gebruikt worden voor zowel de TV als de ontvanger.

Zover de ontvanger. Nu maar eens mijn mening over de software en het gebruik ;)

De software en het gebruik

Ik had van te voren al de laatste ABCom image gedownload (release 7423 van 26-06-2008) maar dit hoefde ik niet te doen. De ontvanger bleek al voorzien van de laatste versie. Het opstarten van de ontvanger duurt wel lang, circa 30 seconden alvorens ik beeld zie. Vervolgens de wizard doorlopen en ingesteld voor mijn T55 configuratie (Diseqc 1.0 met A t/m D). Uiteraard direct gescanned, totale scan op 4 sats duurde een 30-tal minuten. Dit komt overeen met mijn ervaringen met andere ontvangers en mijn HTPC systeem.

Aangezien het een ABCom image betreft, zit er dus ook een WEBIF mogelijkheid op. Via deze WEBIF mogelijkheid heb ik de SF-Team addon geinstalleerd zodat ik een extra-tal mogelijkheden heb zoals de softcam mgcamd. Dit verliep allemaal zonder problemen en binnen notime had ik via mgcamd een verbinding naar mijn Canal Digitaal kaartje :)

Zoals bij een scan op andere ontvangers, staat dus alles door elkaar. Via het programma Relook PCEditor heb ik de scan-sessie ingeladen en de Nederlandse zenders op volgorde gezet en vervolgens weer opnieuw ingeladen. Bij een eerste check van mijn zenderlijst, zag ik de Canal Digitaal HD en TV Vlaanderen zenders (één, Kanvas en Action Now! worden gedeeld met CD) er niet bij staan. Bij een controle van de transponders, bleken de instellingen niet goed te staan (FEC en type - lees DVB-S2 - stonden niet goed ingesteld op diverse Astra 23.5 transponders en de nieuwe TVV transponder zat er niet in). Dit ik heb kunnen aanpassen op de ontvanger zelf. Na een handmatige scan kwamen ze zonder problemen wel naar voren!

De software is behoorlijk vlot en alles reageerd behoorlijk snel. Zappen gaat zonder problemen en heb tot op heden geen vastloper gehad. Alleen jammer dat de EPG maar twee uur inleest, het lijkt alsof Mediahighway EPG niet wordt ondersteund. Hierdoor krijg ik dus maximaal twee uur te zien. Beetje problematisch als je dus programma's wilt opnemen die buiten deze twee uur valt. Ook heb ik de PiP mogelijkheden getest, en waarempel dit lijkt dus ook gewoon te werken! Algemene indruk van de software is dus verder goed. Alles is logisch ingedeeld en de relevante zaken zijn aanwezig.

Ondanks dat de receiver DivX zou moeten kunnen afspelen en zou moeten beschikken over streaming mogelijkheden (staat immers aangegeven bij de specs van de ontvanger) is dit dus NIET het geval. Dit werkt nog niet. Wat wel werkt is MP3's, de MP3 plugin liep vast bij het opstarten. Dit lijkt een bug te zijn in de software en wordt met de volgende update verholpen.

Beelkwaliteit

Ik heb als vergelijking mijn ervaringen met mijn HTPC (VDR 1.7.0 met libxineoutput) en Kathrein UFS-910 gepakt (laatste firmware). Ik heb zowel de beeldkwaliteit van normaal SD als HDTV meegenomen. In alle drie de gevallen maak ik gebruik van mijn aangeschafte HDMI kabel (noname) en stond mijn scherm ingesteld op 1080i op 50Hz op een LCD-TV van Samsung (HDReady). Ik zit er zo 2M tot 3M er vanaf (afhankelijk van de plaats waar ik zit. 2M is vanaf de bank 3M vanaf mijn computer gedeelte).

Kort door de bocht, de beeldkwaliteit van de DVB-S en DVB-S2 zenders zijn zeer goed. Persoonlijk vond ik de kleuren van de 900HD een stuk beter op zowel normaal DVB-S als DVB-S2. Ik heb geen artefacts gezien - is natuurlijk ook afhankelijk van de zender doorvoer - en alles zag er duidelijk uit. Geen wazig beeld oid. De HDTV zenders zijn echt subliem en zag er zeer strak uit. Het beeld lijkt beter te zijn dan de UFS-910 (ervaarde wat wazigheden op bijvoorbeeld NED 1 HD) en veel beter dan op de VDR configuratie (ook wel logisch omdat het software-based H264 decoding is).

Timeshifting en opnames

Ik had eerder aangegeven dat de ABcom IPBox 900HD de mogelijkheid voor een interne harddisk. Dit is dus niet waar - oude informatie - en dus moet je werken via een E-SATA of Externe USB HDD werken. Ik had nog een 250GB WD externe USB HDD liggen en die heb ik gebruikt voor zaken als timeshift of opnames.

De timeshift werkt zonder problemen op zowel FTA als encrypted kanelen (getest met BVN en encrypted channel op dezelfde transponder). Pauzeren, Spelen, vooruit spelen, achteruit spoelen, etc alles werkt zoals het moet. Geen hangers en het doet wat het moet doen!

Opnames is ook geen probleem. Via de EPG kun je hem instellen - alleen dus maar 2 uur in de toekomst - en vervolgens begint hij met opnemen. Ik heb vervolgens getest of ik op dezelfde transponder ook een zender kon kijken (zowel DVB-S als DVB-S2). Ook dit verliep zonder problemen! Vervolgens geprobeerd om op twee zenders een opname te zetten (zelfde transponder, het is immers een single-tuner) en vervolgens een andere zender kijken. Twee DVB-S2 zenders was problematisch. Mede omdat de USB verbinding traag is en de data doorvoer kon dus niet vlot genoeg verlopen voor de opname. Ik denk dat een e-Sata schijf dit beter gaat doen :) Ga ik in de toekomst nog een keer testen.

conclusie

In kort bij deze mijn voor- en nadelen:

+ Ontvanger en remote zien er degelijk en strak uit!
+ Software lijkt zonder problemen te werken en reageerd vlot!
+ Timeshift, PIP en opnames via externe USB hdd werkt!
+ Beeldkwaliteit is gewoon super!

- MP3, DivX en streaming werkt (nog) niet!
- Geen interne HDD voor opnames!
- Transponder gegevens verouderd en moet handmatig aangepast worden!
- Geen smartcard, alleen CI!

Kortom. Voor de prijs (€ 325 incl. verzendkosten) is zeer degelijke en stabiele ontvanger. De software is nog niet volledig (zowel op gebied van streaming, etc als op gebied van transponder data) maar het functioneerd wel als je kijkt op gebeid van receiver met PVR mogelijkheden. In mijn ogen een geduchte concurrent voor de UFS-910 (iets te instabiel tijdens mijn gebruik en GUI was gewoon traag) en de Dreambox 800HD (€ 100,- duurder en heeft als toegevoegde waarde alleen Enigma2 en CCcam)

Enigma2 is in ontwikkeling en komt uit voor deze receiver. Dan denk ik dat ie qua functionaliteit dan op hetzelfde niveau zit als de Dreambox 800HD (minus de CCcam softcam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
nwagenaar schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:58:
...
Hij ziet er zeer degelijk uit, alleen het kapje voor de CI-sloten (geen smartcard reader!) is plastic en wordt dicht gedaan via een klein magneetje en dat leek mij niet echt degelijk genoeg.
...
Dan denk ik dat ie qua functionaliteit dan op hetzelfde niveau zit als de Dreambox 800HD (minus de CCcam softcam).
Allereerst dank voor deze review.
Je noemt het ontbreken van een smartcard-reader en het ontbreken van een softcam. Dit zijn 2 punten, maar voor de meeste gebruikers van een Dreambox wel 2 essentiële!
Bij deze ABCom ontvanger stop je dus niet even een abonnement-kaartje in een box, waarna je overal in huis kunt kijken! Dat maakt een Dreambox juist zo speciaal. Het wordt mij echter niet helemaal duidelijk wat de ABCom nu zo speciaal maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Beuzelarij schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:08:
[...]
Allereerst dank voor deze review.
Je noemt het ontbreken van een smartcard-reader en het ontbreken van een softcam. Dit zijn 2 punten, maar voor de meeste gebruikers van een Dreambox wel 2 essentiële!
Bij deze ABCom ontvanger stop je dus niet even een abonnement-kaartje in een box, waarna je overal in huis kunt kijken! Dat maakt een Dreambox juist zo speciaal. Het wordt mij echter niet helemaal duidelijk wat de ABCom nu zo speciaal maakt. :)
Misschien toch even iets beter lezen ;) Het is inderdaad correct dat er alleen CI-sloten inzitten. Maar, via de externe COM-port of USB-port is het mogelijk om een externe USB/Seriele smartcard reader aan te sluiten en deze aan te spreken via bijvoorbeeld NewCS. Dit heb ik niet getest, maar via verschillende bronnen heb ik vernomen dat dit geen probleem moet zijn.

Verder, op de ABCom 900HD is het mogelijk om een softcam te draaien in de vorm van mgcamd wat via verschillende protocollen een verbinding kan maken naar je interne cardserver (zelf maak ik gebruik van NewCS omdat ik ook een ontvanger heb staan in de slaapkamer en een VDR HTPC in mijn woonkamer) en ik heb dus een newcamd verbinding naar mijn kaartje. Dit werkt perfect en zonder hickups.

Het enige wat ontbreekt is de softcam CCcam. Maar als je kijk naar intern sharen dan is mgcamd meer dan voldoende! ;)

En dan is de vraag, als je een ontvanger wilt met PVR mogelijkheden die zowel DVB-S als DVB-S2 aankan is de ABCom IPBox 900HD goed? Dan zeg ik dus ja! Is de ABCom IPBox 900HD geschikt voor educatieve doeleinden? Dan zeg ik dus ja, maar bepaalde zaken (ten opzichte van een Dreambox receiver) zijn niet aanwezig omdat er sprake is van een ander platform (zowel op hard- als software).

Een Dreambox fanaat zal het ontbreken van de diverse softcams en Enigma2 zien als een aanzienlijk punt en daardoor de ontvanger links laten liggen en dit aangeven als punten waarom de ontvanger slecht is. Ik zie hem meer als een alternatief voor de Dreambox 800HD en een concurrent voor de Kathrein UFS-910.

En laten wij even eerlijke zijn, de 900HD is 100 Euro goedkoper dan de Dreambox. Dus dan is het eigenlijk appelen met peren vergelijken.

[ Voor 22% gewijzigd door nwagenaar op 14-07-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
nwagenaar schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:47:
Misschien toch even iets beter lezen ;)
...
Het enige wat ontbreekt is de softcam CCcam. Maar als je kijk naar intern sharen dan is mgcamd meer dan voldoende ;)
Ik had inderdaad over de zin met mgcamd heen gelezen. Daardoor verkeerde ik in de veronderstelling dat er überhaupt geen softcam gebruikt zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Beuzelarij schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:55:
[...]
Ik had inderdaad over de zin met mgcamd heen gelezen. Daardoor verkeerde ik in de veronderstelling dat er überhaupt geen softcam gebruikt zou kunnen worden.
Maakt niet uit! Ik dacht even dit recht te zetten alvorens er verkeerde conclusies worden getrokken! ;)

Maar uhm, ik ben op dit moment echt tevreden met mijn 900HD. Een echte verademing ten opzichte van mijn huidige Kathrein UFS-910. Ik heb de knoop doorgehakt, mijn Kahtrein doe ik weg en de 900HD komt ter vervanging van mijn UFS-910 op mijn slaapkamer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Kan daar ook een DVB-C tuner in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Beuzelarij schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:12:
Kan daar ook een DVB-C tuner in?
Niet erbij, wel ter vervanging. Als je zowel DVB-S(2) wilt als DVB-C, dan dien je de Abcom 9000HD aan te schaffen. Dit is namelijk een Dual Tuner ontvanger. De 900HD is een single tuner ontvanger.

Overigens, de documentatie zegt dat de IF-OUT bij de DVB-S2 tuner bedoeld is voor DVB-C of DVB-T. Alleen volgens mij is dat een druk-foutje in de handleiding. Of het is een feature dat in de toekomstige software wordt ingeschakeld oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

franssie schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:46:
[...]

Maar EUR 50 voor een FTA ontvanger met 'mogelijkheden' is niet slecht als zal het zeker niet te vergelijken zijn met een dreambox (die staat als volgende op mijn lijstje).

Overigens is vooral de 'UK' astra positie leuk - BBC1/4 en ITV1/4 en nog wat ander spull op een sat die op bijna dezelfde positie hangt en die je dus met dezelfde kop kan ontvangen.

Dus ja - als start en speel setje kan je niet veel goedkoper beginnen al zal je snel meer willen en dan ga je toch stuk voor stuk vervangen en ligt je aanschaf in de hoek. Maar voor dat geld - ach is bijna even veel speel plezier als met een computerspelletje van zo'n bedrag toch?

Edit:// Met W_N: Juist die reciever is leuk voor dat geld met schotel. Voor EUR 50 kan je ook een schotel en LNB kopen die degelijker zijn maar ook met 'alleen' FTA is er al een hoop lol te beleven. Film4 was ik nog vergeten bijvoorbeeld.
Ik heb inmiddels (sinds een aantal maanden) een oude Nokia MediaMaster 9800s gekocht. De laatste firmware 2.0 die ik kon vinden erin gezet. Die receiver werkt op zich leuk. Die andere receiver uit het pakket heb ik verkocht van de week.Daar was weinig mee te beginnen. Ik heb die Nokia gekocht vanwege het CI en card-slot. Hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Wat bedoel je 'Hoe nu verder?'
Werkt er iets niet? Wat moet je volgende receiver worden? Of weet je nog niet welke boodschappen je voor het avondeten moet doen?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Voor de geintereseerden:
Deluxe Music is sinds kort in Dolby Digital 5.1 uit gaan zenden. Ik schrok er gewoon van toen de blauwe led op m'n receiver ineens ging branden...
Ik weet nog niet of ik er blij mee ben aangezien het meeste redelijk 'verkracht' klinkt...

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Laatst online: 27-03 13:04
Heeft er iemand ervaring met de combinatie:
HTPC -> FloppyDTV-S -> ProgDVB & cardserver (of dreambox) -> dvblogic -> MCE ?

Dan kan ik namelijk de kaart evt gewoon in mijn dreambox 7000s laten zitten of een cardserver systeempje neerzetten voor beide.

Ik weet dat het programma ProgDVB een FloppyDTV-S2 ondersteund.
ProgDVB krijgt zn kaart info van de cardserver (of dreambox) via CCc*m.
Dvblogic ondersteund Progdvb weer om in MCE te komen met beeld.
Of je gebruikt de MDapifilter.ax om in MediaPortal te komen met beeld.

Klinkt op papier super, maar ik kan maar bar weinig ervaringen vinden helaas.. Het is ook een best specifiek verhaal, maar wel interresant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

ProgDVB ondersteund geen CCc*m. Wel het Gb*x, newcamd, radegast en camd3 protocol via de diverse plugins. Het is mogelijk om NewCS te gebruiken op je Dreambox en CCc*m daarmee te laten verbinden via een N-line. Vervolgens kun je dus ook via ProgDVB en een newcamd-plugin een verbinding maken met je officiele kaartje.

Als je gebruik wilt maken van CCc*m op je PC. Dan is VDR met vdr-sc of MythTV met sasc-ng je enige mogelijkheid. En dan zul je de FloppyDTV moeten gaan vervangen voor bijvoorbeeld een TT S2-3200. De FloppyDTV wordt op dit moment (nog) niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

remco_k schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:10:
[...]

Wat bedoel je 'Hoe nu verder?'
Werkt er iets niet? Wat moet je volgende receiver worden? Of weet je nog niet welke boodschappen je voor het avondeten moet doen?
Klopt weet ik pas als ik boodschappen aan het dien ben :+
Wat prop ik in de sloten, goedkoop? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:20
Ik kick het topic weer ff omhoog,
Onlangs heb ik een Twinhan/Azurewave AD SP400 DVB-S2 (VP-1041) pci kaart aangeschaft,
Nu zat er een orginele Canal Digitaal CI module bij maar helaas is deze defect. En van alleen FTA word je niet echt blij.

Nu is mijn vraag welke CI Module zou ik aan moeten/kunnen schaffen om gebruik te maken van mijn originele Canal Digitaal smartcard ? Om zo de Nederlandse zender legaal te kunnen bekijken op mijn pc.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Puch-Maxi schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 02:34:
Ik kick het topic weer ff omhoog,
Onlangs heb ik een Twinhan/Azurewave AD SP400 DVB-S2 (VP-1041) pci kaart aangeschaft,
Nu zat er een orginele Canal Digitaal CI module bij maar helaas is deze defect. En van alleen FTA word je niet echt blij.
Weet je zeker dat hij defect is? De compatibiliteit van die CAM is *uche* niet best, dus kan best dat hij gewoon toevallig niet in jouw CI werkt.
Nu is mijn vraag welke CI Module zou ik aan moeten/kunnen schaffen om gebruik te maken van mijn originele Canal Digitaal smartcard ? Om zo de Nederlandse zender legaal te kunnen bekijken op mijn pc.
Geen, want volgens die pagina is er geen CI support voor je Twinhan.

Als je nog eens een kaart met ondersteunde CI gaat kopen kan je een Aston 1.07 of Matrix Reborn halen. Matrix is overigens niet geschikt voor HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:20
W3ird_N3rd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 02:57:
[...]
Weet je zeker dat hij defect is? De compatibiliteit van die CAM is *uche* niet best, dus kan best dat hij gewoon toevallig niet in jouw CI werkt.

[...]
Geen, want volgens die pagina is er geen CI support voor je Twinhan.

Als je nog eens een kaart met ondersteunde CI gaat kopen kan je een Aston 1.07 of Matrix Reborn halen. Matrix is overigens niet geschikt voor HDTV.
Ik heb de betreffende cam in verschillende stb's geprobeerd oa: Xtreme Hornet en in een Vantage X221S
Het klopt dat er op die pagina "Common Interface support: Still none." Staat maar dat heeft toch alleen betrekking onder Linux, als ik hem onder Windows zou gaan gebruiken dan heb ik toch gewoon CI support ? En in dat geval zou ik volgens jou het best een Aston 1.07 of Matrix Reborn kunnen halen. Mijn C+ smartcard werkt in beide ?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Puch-Maxi schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:22:
En in dat geval zou ik volgens jou het best een Aston 1.07 of Matrix Reborn kunnen halen. Mijn C+ smartcard werkt in beide ?
Jep, of de CAM in jouw CI werkt is een ander verhaal maar dat zou op zich wel moeten kunnen. Beste zoek je dan naar ervaringen daarmee. De Aston geeft wat dat betreft meestal minder problemen dan de Matrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Morgen eindelijk mijn Dreambox DM800HD ophalen :) Nu nog even bekijken of de GSO installatie in ons complex ook op 23.5 staat gericht, voor de benodigde HD zenders :9

Zijn er hier trouwens al mensen met een DM800? Lees er nog weinig over, ook op sat4all vind ik het wat magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07 08:15
Wellicht al eerder gevraagd, maar dan heb ik het over het hoofd gezien.
Hoe gaan jullie om met die @!@$@#%$#%$%@!# -F-connectors voor de kabels? Bij het minste of geringste is het contact weer naar z'n grootje. Erg irritant. Ik zou graag een betere oplossing vinden met connectors die goed vast gezet kunnen worden (met stevige klem of schroef verbinding). Bestaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Prince_of_Darkness schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:59:
Hoe gaan jullie om met die @!@$@#%$#%$%@!# -F-connectors voor de kabels? Bij het minste of geringste is het contact weer naar z'n grootje. Erg irritant. Ik zou graag een betere oplossing vinden met connectors die goed vast gezet kunnen worden (met stevige klem of schroef verbinding). Bestaat dat?
je moet een F connector hebben die 'net niet' op je kabel past - je schroeft dan eerst de f conntecor op de buitenkant van de kabel en daarna in je antenne/ontvanger. Zit muurvast bij mij! Dis check de dikte van de kabel in combinatie met je F connector.

Uit de Startpost:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/faq/sat/fconnector.jpg

http://www.sat4all.com/fo...=view&questId=36&catId=23

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 24-07-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:46:
[...]

je moet een F connector hebben die 'net niet' op je kabel past - je schroeft dan eerst de f conntecor op de buitenkant van de kabel en daarna in je antenne/ontvanger. Zit muurvast bij mij! Dis check de dikte van de kabel in combinatie met je F connector.

Uit de Startpost:
[afbeelding]

http://www.sat4all.com/fo...=view&questId=36&catId=23
Jep. Let wel op dat het plaatje niet aangeeft hoe je een F-connector op moet schroeven, dat staat wel goed beschreven bij sat4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:58
Prince_of_Darkness schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:59:
Je hebt F connectors in alle soorten en maten, jij hebt dus duidelijk te grote gekocht of je kabel is te dun voor deze connectors.
De Fconnectors zijn er van 4.2 mm tot 8.2 mm er zijn ook krimpstekkers die je met een speciale tang er op moet drukken maar is niet echt voor gebruik thuis.
Nou de rest staat er al hoe je ze moet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07 08:15
Dank u heren. Ik ga op zoek naar wat kleinere f-connectors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Prince_of_Darkness schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:22:
Dank u heren. Ik ga op zoek naar wat kleinere f-connectors!
als de f-connector net te groot is, kan je misschien nog proberen om de ommanteling terug over de kabel te trekken, zodat de ommanteling tussen de connector en de kabel komt te zitten. (zo maak ik ze al jaren vast, en deze komen echt nooit meer los, ik heb er al wel een paar honderd gedaan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel11
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07-2008
nwagenaar schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:58:
Sinds enkele dagen heb ik mijn ABCom IPBox 900HD ontvanger in mijn bezit. En zoals beloofd, zou ik een (kleine) review plaatsen:

Ontvanger en afstandsbediening

Bij de ontvangst van mijn ontvanger, heb ik hem direct uitgepakt om te kijken hoe de ontvanger eruit ziet. Ik heb gekozen voor de Zilver edition, mede omdat mijn andere componenten ook Zilver zijn.

De eerste indruk van de ontvanger is erg goed. Hij is zeer netjes afgewerkt en heeft dezelfde grote als de DGStation Mutant 200S. Hij ziet er zeer degelijk uit, alleen het kapje voor de CI-sloten (geen smartcard reader!) is plastic en wordt dicht gedaan via een klein magneetje en dat leek mij niet echt degelijk genoeg. Uiteindelijk bleek dit correct, bij een aantal keren het klepje open en dicht doen liet het magneetje los. Een klein beetje lijm heeft dit probleem vervolgens verholpen :-) De achterkant is voorzien van genoeg aansluitingen op gebied van beeld output. HDMI, Scart, RGB Component en YPbPr Component zijn aanwezig. Verder is er een S/PDIF voor geluid, E-SATA + voor externe SATA mogelijheid, een selfpowered USB (voor het aansluiten voor een Externe harddisk en voor de upgrade via een USB Flashdisk), Ethernet (10/100Mbit) en RS-232C COMport (recovery en kan gebruikt worden voor een externe smartcard reader). Uiteraard mag de stroomaansluiting niet ontbreken.

Vervolgens de afstandsbediening uitgepakt. Dit is een zeer goede upgrade van de voormalige DGStation/ABcom afstandsbedieningen! De voorgaande remotes zagen er cheap uit, het klepje van de batterijen sloot niet goed en de knoppen zijn zeer ruim. Deze problematiek heb ik dus niet met de huidige ontvanger! Simpelweg, het is een sturdy remote (die een klein beetje zwaar aanvoelt) met een duidelijke knoplayout en knopaanduidingen. Desondondanks ligt hij lekker in de hand en hij kan gebruikt worden voor zowel de TV als de ontvanger.

Zover de ontvanger. Nu maar eens mijn mening over de software en het gebruik ;)

De software en het gebruik

Ik had van te voren al de laatste ABCom image gedownload (release 7423 van 26-06-2008) maar dit hoefde ik niet te doen. De ontvanger bleek al voorzien van de laatste versie. Het opstarten van de ontvanger duurt wel lang, circa 30 seconden alvorens ik beeld zie. Vervolgens de wizard doorlopen en ingesteld voor mijn T55 configuratie (Diseqc 1.0 met A t/m D). Uiteraard direct gescanned, totale scan op 4 sats duurde een 30-tal minuten. Dit komt overeen met mijn ervaringen met andere ontvangers en mijn HTPC systeem.

Aangezien het een ABCom image betreft, zit er dus ook een WEBIF mogelijkheid op. Via deze WEBIF mogelijkheid heb ik de SF-Team addon geinstalleerd zodat ik een extra-tal mogelijkheden heb zoals de softcam mgcamd. Dit verliep allemaal zonder problemen en binnen notime had ik via mgcamd een verbinding naar mijn Canal Digitaal kaartje :)

Zoals bij een scan op andere ontvangers, staat dus alles door elkaar. Via het programma Relook PCEditor heb ik de scan-sessie ingeladen en de Nederlandse zenders op volgorde gezet en vervolgens weer opnieuw ingeladen. Bij een eerste check van mijn zenderlijst, zag ik de Canal Digitaal HD en TV Vlaanderen zenders (één, Kanvas en Action Now! worden gedeeld met CD) er niet bij staan. Bij een controle van de transponders, bleken de instellingen niet goed te staan (FEC en type - lees DVB-S2 - stonden niet goed ingesteld op diverse Astra 23.5 transponders en de nieuwe TVV transponder zat er niet in). Dit ik heb kunnen aanpassen op de ontvanger zelf. Na een handmatige scan kwamen ze zonder problemen wel naar voren!

De software is behoorlijk vlot en alles reageerd behoorlijk snel. Zappen gaat zonder problemen en heb tot op heden geen vastloper gehad. Alleen jammer dat de EPG maar twee uur inleest, het lijkt alsof Mediahighway EPG niet wordt ondersteund. Hierdoor krijg ik dus maximaal twee uur te zien. Beetje problematisch als je dus programma's wilt opnemen die buiten deze twee uur valt. Ook heb ik de PiP mogelijkheden getest, en waarempel dit lijkt dus ook gewoon te werken! Algemene indruk van de software is dus verder goed. Alles is logisch ingedeeld en de relevante zaken zijn aanwezig.

Ondanks dat de receiver DivX zou moeten kunnen afspelen en zou moeten beschikken over streaming mogelijkheden (staat immers aangegeven bij de specs van de ontvanger) is dit dus NIET het geval. Dit werkt nog niet. Wat wel werkt is MP3's, de MP3 plugin liep vast bij het opstarten. Dit lijkt een bug te zijn in de software en wordt met de volgende update verholpen.

Beelkwaliteit

Ik heb als vergelijking mijn ervaringen met mijn HTPC (VDR 1.7.0 met libxineoutput) en Kathrein UFS-910 gepakt (laatste firmware). Ik heb zowel de beeldkwaliteit van normaal SD als HDTV meegenomen. In alle drie de gevallen maak ik gebruik van mijn aangeschafte HDMI kabel (noname) en stond mijn scherm ingesteld op 1080i op 50Hz op een LCD-TV van Samsung (HDReady). Ik zit er zo 2M tot 3M er vanaf (afhankelijk van de plaats waar ik zit. 2M is vanaf de bank 3M vanaf mijn computer gedeelte).

Kort door de bocht, de beeldkwaliteit van de DVB-S en DVB-S2 zenders zijn zeer goed. Persoonlijk vond ik de kleuren van de 900HD een stuk beter op zowel normaal DVB-S als DVB-S2. Ik heb geen artefacts gezien - is natuurlijk ook afhankelijk van de zender doorvoer - en alles zag er duidelijk uit. Geen wazig beeld oid. De HDTV zenders zijn echt subliem en zag er zeer strak uit. Het beeld lijkt beter te zijn dan de UFS-910 (ervaarde wat wazigheden op bijvoorbeeld NED 1 HD) en veel beter dan op de VDR configuratie (ook wel logisch omdat het software-based H264 decoding is).

Timeshifting en opnames

Ik had eerder aangegeven dat de ABcom IPBox 900HD de mogelijkheid voor een interne harddisk. Dit is dus niet waar - oude informatie - en dus moet je werken via een E-SATA of Externe USB HDD werken. Ik had nog een 250GB WD externe USB HDD liggen en die heb ik gebruikt voor zaken als timeshift of opnames.

De timeshift werkt zonder problemen op zowel FTA als encrypted kanelen (getest met BVN en encrypted channel op dezelfde transponder). Pauzeren, Spelen, vooruit spelen, achteruit spoelen, etc alles werkt zoals het moet. Geen hangers en het doet wat het moet doen!

Opnames is ook geen probleem. Via de EPG kun je hem instellen - alleen dus maar 2 uur in de toekomst - en vervolgens begint hij met opnemen. Ik heb vervolgens getest of ik op dezelfde transponder ook een zender kon kijken (zowel DVB-S als DVB-S2). Ook dit verliep zonder problemen! Vervolgens geprobeerd om op twee zenders een opname te zetten (zelfde transponder, het is immers een single-tuner) en vervolgens een andere zender kijken. Twee DVB-S2 zenders was problematisch. Mede omdat de USB verbinding traag is en de data doorvoer kon dus niet vlot genoeg verlopen voor de opname. Ik denk dat een e-Sata schijf dit beter gaat doen :) Ga ik in de toekomst nog een keer testen.

conclusie

In kort bij deze mijn voor- en nadelen:

+ Ontvanger en remote zien er degelijk en strak uit!
+ Software lijkt zonder problemen te werken en reageerd vlot!
+ Timeshift, PIP en opnames via externe USB hdd werkt!
+ Beeldkwaliteit is gewoon super!

- MP3, DivX en streaming werkt (nog) niet!
- Geen interne HDD voor opnames!
- Transponder gegevens verouderd en moet handmatig aangepast worden!
- Geen smartcard, alleen CI!

Kortom. Voor de prijs (€ 325 incl. verzendkosten) is zeer degelijke en stabiele ontvanger. De software is nog niet volledig (zowel op gebied van streaming, etc als op gebied van transponder data) maar het functioneerd wel als je kijkt op gebeid van receiver met PVR mogelijkheden. In mijn ogen een geduchte concurrent voor de UFS-910 (iets te instabiel tijdens mijn gebruik en GUI was gewoon traag) en de Dreambox 800HD (€ 100,- duurder en heeft als toegevoegde waarde alleen Enigma2 en CCcam)

Enigma2 is in ontwikkeling en komt uit voor deze receiver. Dan denk ik dat ie qua functionaliteit dan op hetzelfde niveau zit als de Dreambox 800HD (minus de CCcam softcam).
Ja Nwagenaar the right man at the right place.
Ik ben een grote leek op het gebied van Satellieten (set top box).Sinds enkele dagen ben ik ook in het bezit van een Abcom Ipbox 900HD met powercam.Ik krijg inderdaad de lokale zenders(Astra3 en BBC1(Astra2) enz. maar niet geconfigureerd.Ik ben verder in het bezit van 4 vaste Lnb's een Visiosat-schotel met de nodige DISEqC switches.Alles werkt prima,want hiervoor keek met een Aston Wamba311.
Wel heb ik reeds de nieuwe .img via een usb geupgrade op de IPbox gedaan. 8)
Kun je mij persoonlijk een "berichtje" mailen(badeyeah at aim dot com) of het mag ook hier, hoe ik als leek de Ipbox 900Hd goed krijg met alle zenders op alle 4 satellieten (Astra1,2,3 en Hotbird).
Bvb dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Op het moment ben ik enorm aan het worstelen met een keuze - een Dreambox of een HTPC met twee Skystar kaartjes. De tweede optie is veruit de goedkoopste voor mij, aangezien ik nog oude hardware heb liggen. Skystar kaartjes vind je tegenwoordig voor 30 euro op marktplaats. Zeker omdat een HTPC veel flexibeler is neig ik daar naar.

Waar ik alleen bang voor ben is om alles te installeren en te configureren. Het is de bedoeling dat er Linux op komt te draaien. En dat lijkt me toch best wel een uitdaging, aangezien ik nog totaal geen ervaring heb met de satelliet(wel met Linux). Hoe moeilijk is het om dat alles werkend te krijgen, inclusief cardsharen? Moet ik mischien toch maar kiezen voor een kant-en-klare optie zoals een Topfield of een Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Laatst online: 27-03 13:04
Ik heb nu een beetje vreemd voorval, gister nogal problemen met ontvangst op RTL 4, 5 , 7, 8, Discovery Channel. Signaal van 56 tot 63%, stotteren en blokken dus. Op zenders als NED 1, 2, 3, sbs6 etc geen problemen, 78 - 85% signaal.

Het weer was zonnig en misschien wel zat er wel een storing in de lucht, maar dat was zeker niet te zien. Ik heb een basis abbo bij canal digitaal, dreambox 7000s, monoblock lnb (astra hotbird) en 78cm schotel.

Moet ik de boel opnieuw uitrichten of kan het iets anders zijn?

(ik wil mn monoblock toch gaan vervangen voor een twin monoblock (astra 19,2 & hotbird 13) en twin lnb voor astra 23,5, zodat ik op de slaapkamer en woonkamer kan kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel11
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07-2008
El Cid schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:02:
Op het moment ben ik enorm aan het worstelen met een keuze - een Dreambox of een HTPC met twee Skystar kaartjes. De tweede optie is veruit de goedkoopste voor mij, aangezien ik nog oude hardware heb liggen. Skystar kaartjes vind je tegenwoordig voor 30 euro op marktplaats. Zeker omdat een HTPC veel flexibeler is neig ik daar naar.

Waar ik alleen bang voor ben is om alles te installeren en te configureren. Het is de bedoeling dat er Linux op komt te draaien. En dat lijkt me toch best wel een uitdaging, aangezien ik nog totaal geen ervaring heb met de satelliet(wel met Linux). Hoe moeilijk is het om dat alles werkend te krijgen, inclusief cardsharen? Moet ik mischien toch maar kiezen voor een kant-en-klare optie zoals een Topfield of een Philips?
Je kunt je makkelijk verkijken op een configuratie met oude hardware.Meestal ben je niet tevredenen dan moet er steeds meer bij.Daarna de compabiliteit,het gevolg is dat je weer nieuwe hardware koopt,dan wordt het toch duur.
Een groot voordeel is de flexibiliteit en dat je met Linux overweg kan ,is ook een voordeel,niet vergeten de uitdaging.Wat je niet op moet bezuinigen is een goede HTPC kast (bv Mozart Sx van Thermaltake).
Je kunt een kleine start maken met de investering in een goede kast.De rest bouw je mettertijd op.
Voor die kant en klare optie is Philips geen oplossing.Voor een beetje meer geld is de Abcom Ipbox 900HD zeker een aanrader.Het beeld is tot nu toe een van de beste die ik gezien heb.Alles heeft ook te maken met het merk van je plasma- of Lcd-Tv.Het laatste is persoon gebonden.
Wat nwagenaar heeft omschreven over de Abcom Ipbox kan ik alleen beamen.Alleen ik heb geen verstand van Linux noch van Ipboxen.Ik ben nog steeds aan het worstelen met wat nwagenaar heeft verteld over de tuner en de settings van de Abcom 900HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Karel11 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:13:
[...]
Ja Nwagenaar the right man at the right place.
Ik ben een grote leek op het gebied van Satellieten (set top box).Sinds enkele dagen ben ik ook in het bezit van een Abcom Ipbox 900HD met powercam.Ik krijg inderdaad de lokale zenders(Astra3 en BBC1(Astra2) enz. maar niet geconfigureerd.Ik ben verder in het bezit van 4 vaste Lnb's een Visiosat-schotel met de nodige DISEqC switches.Alles werkt prima,want hiervoor keek met een Aston Wamba311.
Even voor de duidelijkheid, de reguliere DVB-S zenders was zonder problemen te ontvangen. Het betrof voornamelijk de zenders op de Astra 3 die achter een DVB-S2 transponder zaten verscholen. Dit was dus bijvoorbeeld de Canal Digitaal HDTV transponder, de TV Vlaanderen HDTV transponder en de Kabel Deutsland transponders (allemaal DVB-S2). Ik heb gebruik gemaakt van de kingofsat gegevens om ze alsnog in te stellen :)

Maar ik denk dat het grootste probleem ligt bij je DISEQC configuration. Ik heb een standaard 4/1 switch die voorzien is van DISEQC 1.0 en is aangesloten op 4 vaste LNB's op een T55. In mijn geval was het in te stellen op de volgende manier:

- Astra 19.2e / Type Universal -> A
- Hotbird 13.0e / Type Universal -> B
- Astra 23.5e / Type Universal -> C
- Astra 28.2e / Type Universal -> D

Mijn vermoeden is, is dat je de Astra 3 en Astra 2 hebt omgedraaid in je setup. Dit zou dus betekenen waarom je geen ontvangst hebt. Overigens, bij het instellen van de sateliet kun je direct zien of je ontvangst hebt, de meters zal direct je kwaliteit doorgeven.
Wel heb ik reeds de nieuwe .img via een usb geupgrade op de IPbox gedaan. 8)
Kun je mij persoonlijk een "berichtje" mailen(badeyeah at aim dot com) of het mag ook hier, hoe ik als leek de Ipbox 900Hd goed krijg met alle zenders op alle 4 satellieten (Astra1,2,3 en Hotbird).
Bvb dank
Ik denk, laat ik even een algemeen iets plaatsen. Dan hebben de andere personen er ook wat aan ;)
El Cid schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:02:

Zelf heb ik een HTPC voorzien van een TT S2-3200 (budget DVB-S2 kaart) en ik draai Ubuntu 8.04/X86-64 op aan een AMD Athlon64 X2 4400+ CPU. Ik maakte succesvol gebruik van VDR 1.7.0 + HDTV patch voor het kijken van HDTV. Ondanks dat ik enkele weken druk ben geweest, is het mij uiteindelijk gelukt. De reden waarom ik zo druk bezig ben geweest, lag voornamelijk aan de informatie (enorm veel verspreidt en ook tegensprekende informatie) en het feit dat mijn CI met officiele CD-CAM niet lekker draaide. Heb dus gebruik moeten maken van de plugin VDR-SC en een CCcam combo met Phoenix compatible reader.

Tot op heden geen spijt gehad! Alles draait als een trein en via de xineliboutput plugin kon ik zowel SDTV en HDTV bekijken en beschikte ik over diverse multimedia afspeel mogelijkheden. En ik heb onlangs een Reel eHD output-kaart geplaatst. Hierdoor wordt zowel SDTV als HDTV hardwarematig gedecodeerd en via HDMI op mijn LCD-TV getoond.

Het enige probleem met de eHD wat ik nog heb, is de multimedia afspeel mogelijkheden (en dan van met name MKV bestanden) die nog wat bugs/problemen heeft. Dus voor time being maak ik gebruik van MMS voor de HTPC mogelijkheden en VDR voor het kijken. Aangezien dat de eHD zijn eigen uitgang heb, hoef ik alleen te switchen van input op mijn TV.

En als je niet van puzzelen of uitproberen houdt, dan zou ik je willen adviseren om te gaan voor een Dreambox of ABcom IPBox. Afhankelijk van het model, zijn de mogelijkheden van beide ontvangers gelijk. Alleen de HD ontvangers hebben grote verschillen. De voorgaande SDTV modellen draaien ook beiden Enigma en zijn qua plugins en settings op beide merken te gebruiken. Alleen de ABCom ontvangers zijn behoorlijk goedkoper. ABcom IPBox 250 (interne HDD mogelijk) kost € 150,- tegen een Dreambox 500s+ (geen PVR) voor rond de € 220,-.

[ Voor 44% gewijzigd door nwagenaar op 28-07-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Karel11 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:11:
Je kunt je makkelijk verkijken op een configuratie met oude hardware.Meestal ben je niet tevredenen dan moet er steeds meer bij.Daarna de compabiliteit,het gevolg is dat je weer nieuwe hardware koopt,dan wordt het toch duur.
De hardware is oud maar snel zat voor mijn doeleinden. Het is een Athlon XP 2400+ en een moederbord met 512MB geheugen. Samen met athcool verbruikt dat niet veel meer dan de zuinige CPU's van AMD/Intel die men tegenwoordig in HTPC's stopt. Deze combo is niet snel genoeg voor HDTV, maar ik heb nog een goede CRT-televisie met prima beeld. Zolang die niet stuk gaat, of minder dan 50% van wat ik kijk in HD-formaat is, ga ik die niet vervangen. Dus volgens mij kan ik met de hardware die ik heb liggen, nog een prima HTPC bouwen. En tegen de tijd dat ik wel HD-content wil kijken, is mijn huidige PC verouderd, en kunnen de onderdelen daarvan in mijn HTPC. Dat is in ieder geval wel mijn plan.
Je kunt een kleine start maken met de investering in een goede kast.De rest bouw je mettertijd op.
Ook hier ben ik nog over aan het twijfelen. Ik ben een design-freak. Dus als het geheel in het zicht komt, dan moet er wel een goede HTPC-kast komen. Maar waarschijnlijk kan ik voor een zacht prijsje de Nokia N800 bemachtigen.

Afbeeldingslocatie: http://macinblog.files.wordpress.com/2007/12/nokia-n800-1.jpg

Dan hoef ik alleen nog maar VNC te installeren, en dan heb ik de perfecte bediening. Het bladeren door mijn muziekcollectie gaat dan veel makkelijker dan via zo'n lullig LCDtje die in veel HTPC-kasten zit ingebouwd. Om nog maar te zwijgen over de tijd en energie die het kost om afstandsbedieningen enzo aan de praat te krijgen. Helemaal ideaal is dat ik dan ook via de televisie in mijn slaapkamer alles kan kijken. Die is nu aangesloten op de via zo'n apparaatje waarmee je draadloos TV-signalen kan versturen. Waarschijnlijk zitten er ook nog wat haken en ogen aan deze aanpak. Maar als ik zeker weet dat het goed gaat werken, kies ik zeker voor deze setup. Die Nokia gaat me zeker niet meer kosten dan een goede HTPC-kast.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Plaat aub geen links naar software waarvan de legaliteit of legitimiteit niet geheel van duidelijk is (of de werking ervan). Ook hoef je niet te melden dat je creatief kaartjes aan het delen bent.