Televisie via de satelliet: DVB-S Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 126.054 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
RonnieB82 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:55:
Weet iemand hoe het zit met HD ontvangst? Op de Astra zitten op dit moment slechts een aantal testkanalen, echt spannend is het dus niet... Is er op een andere sat misschien wat te bekijken?

Zal het lang duren voordat het canaal digitaal pakket over gaat naar HD uitzendingen?
Ik meende dat CD volgend jaar met testen gaat beginnen.
Er zijn nog niet veel zenders die je in HD kunt zien.
Maar die er wel zijn moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over de kwaliteit.
Premiere heeft ook een paar HD zenders en op 1 ervan wordt regelmatig live voetbal uitgezonden.
Volgend jaar wordt euro 2008 ook in HD uitgezonden.
Mijn set:
Topfield 7700 hsci HD ontvanger
JVC LCD
Profigold HDMI kabel
Triax schotel met multifeed
4 x ALP LNB
Diseq switch 1.0

[ Voor 3% gewijzigd door fotojunk op 28-11-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196953

W3ird_N3rd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 03:18:
Dat heeft weinig met satelliet-TV te maken. Dat is misschien de bron, maar zo is het gewoon IPTV.

Die BBC One heb ik maar eens gecheckt, maar die laat niet zien wat er nu op BBC One is. Er is nu Spooks, dat was gisteren om 9 uur (UK tijd) op BBC One. Mogelijk zit er een forse vertraging in de uitzending (5 uur), zodat het makkelijker in de states is te kijken. (klopt wel, zo kloppen de tijden met Miami en Detroit waar het nu 9 uur is).

Tel daarbij op dat de homepage een proggel poogt te verkopen om deze streams te bekijken en het is gewoon een betaald warez-feestje van een domme oplichter die zijn streams niet beveiligd heeft. Want je kan echt niet zomaar BBC One via internet verspreiden.
Ah i see. Moet wel opmerken dat de BBC zenders de enige zijn met pre-recorded shows dus als je de zender herstart zal je weer spooks zien ;) De rest is wel live. Maar als ik holland doc check zie ik idd ook dat ze gewoon de streams van de publieke omroep gebruiken.
De site is inderdaad zo onbetrouwbaar als de pest, als je de streams al niet kan beveiligen zou ik al helemaal niet met creditcard betalen daar :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dure grap allemaal.
Een recorder van TV Vlaanderen met een harde schijf van 320GB kost ongeveer 400 euro, dan is de keuze toch rap gemaakt :) Want weet, je kan geen dvd branden, geen hd films met bekijken of opnemen, etc ... En voor 500 euro heb ik sowieso een media center in elkaar (alles aan inkoopprijs).
Je kan best b.v. een Technotrend S-1500 met budget CI en Aston 1.07 CAM kopen.
En deze: TwinhanDTV Sat-CI VP-1034
Zou dat wat zijn?

Gevonden via TV Vlaanderen (CanalDigitaal a la Belge) op de HTPC

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28
Lees dat topic en je weet het. :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• funrider
  • Laatst online: 08-07 12:57
Thanks W3ird_N3rd voor deze check voor Digitenne Bitrate en die van CanalDigitaal. Voor mij weer genoeg reden om toch bij de kabel te blijven. Betaal ook flink stuk meer daarvoor i know. Heb zelf ook al vaker overwogen analoog/Digital abo van UPC te stoppen en naar schotel te gaan. Digitenne heeft geen BBC 1,2 dus sowieso geen optie voor mij (BBC Prime biedt mijns inzien te weinig). Voordeel van schotel dat je veel UK kanalen van Astra 2 gratis kunt plukken waaronder BBC 1-4 en ITV en Film4. Grootste nadeel is toch lagere bitrate/kwaliteit en het ontbreken van diverse zenders (3voor12,eurosport2) ofwel weggestopt in extra abo (ik noem de publieke belgen: één,Canvas die in 9,95 pakket zitten bij CD).

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:54

Crusader

Arc Nature

funrider schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:10:
Grootste nadeel is toch lagere bitrate/kwaliteit
Hiervoor heb ik nog steeds geen keihard bewijs gezien in de vorm van screenshots. Is lastig te maken, weet ik, maar overal waar ik kom en waar de mensen digitale TV hebben via de kabel (Casema voornamelijk), snak ik weer naar m'n eigen set met Canal Digitaal.
Beeldkwaliteit van satelliet vind ik echt beter.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

funrider schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:10:
Thanks W3ird_N3rd voor deze check voor Digitenne Bitrate en die van CanalDigitaal. Voor mij weer genoeg reden om toch bij de kabel te blijven. Betaal ook flink stuk meer daarvoor i know. Heb zelf ook al vaker overwogen analoog/Digital abo van UPC te stoppen en naar schotel te gaan. Digitenne heeft geen BBC 1,2 dus sowieso geen optie voor mij (BBC Prime biedt mijns inzien te weinig). Voordeel van schotel dat je veel UK kanalen van Astra 2 gratis kunt plukken waaronder BBC 1-4 en ITV en Film4. Grootste nadeel is toch lagere bitrate/kwaliteit en het ontbreken van diverse zenders (3voor12,eurosport2) ofwel weggestopt in extra abo (ik noem de publieke belgen: één,Canvas die in 9,95 pakket zitten bij CD).
Enkel een lagere bitrate zegt niets.. bepaalde zenders in het CD pakket hebben een lage bitrate + codecproblemen, welke zorgen voor slechtere beeldkwaliteit.

UPC heef op veel plaatsen, ondanks de hogere bitrate, een véél slechter beeld door slechte koper/signaalproblemen... mijn analoge signaal van UPC is beter dan de verschillende digitale aansluitingen van UPC hier in de straat om maar een voorbeeld te noemen.. :)

Het beste kun je voor jezelf schotel + UPC in real life vergelijken op jouw locatie (proefabbo van UPC en een geleende schotelantenne..)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:21
Oke, ik heb nu alles gelezen en geprobeerd zo goed mogelijk te snappen, maar toch zijn er nog veel onduidelijkheden voor mij.

Allereerst, je kan hier in Nederland voor zover ik begrepen heb 2 satellieten gebruiken die heel bekend zijn. (Vast nog wel meer) Dat zijn Astra en Hotbird. Ik zag veel zenders in een zenderlijst staan die 'clear' zijn, niet encoded dus voor zover ik begreep. Wat zou je dan moeten doen om die te ontvangen? Velen ervan zijn nietszeggende namen maar ze staan vaak iig niet gelist bij bijv. CanalDigitaal, maar ze worden volgens die zenderlijst wel via die satelliet verspreid. Betekent dat, dat je die zenders gewoon niet kan zien of dat CanalDigitaal die neit ondersteund maar dat zolang je je ontvanger maar goed richt op de juiste satelliet je ze alsnog kan ontvangen? (Mits ze clear zijn)

Ik hoop dat ik het duidelijk formuleer, maar voor mij is dit na een paar uur lezen nog altijd een lastig te begrijpen onderwerp waar zoveel meer bij komt kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
je moet kijken naar de indicatie FTA = Free To Air die je kun je sowieso altijd ontvangen.
Of F bij Video Encription. Zie bijv. de 19.2 Astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

sn0x0r schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:35:
Oke, ik heb nu alles gelezen en geprobeerd zo goed mogelijk te snappen, maar toch zijn er nog veel onduidelijkheden voor mij.

Allereerst, je kan hier in Nederland voor zover ik begrepen heb 2 satellieten gebruiken die heel bekend zijn. (Vast nog wel meer) Dat zijn Astra en Hotbird. <snip>
Astra 'is' echter 3 sats ;) 19.2E, 23,5E en 28.2E daar heb je dus drie 'koppen/LNBs' voor nodig en een apparaatje dat kan schakelen tussen die koppen (want ze zendn grofweg opdezelfde frequenties uit en dat zou storen).
Op 28.5E zit ook nog wat leuks maar dat pik je op met dezelfde kop als 28.2E.

Ik heb een FTA ontvanger dus geen kanaal digitaal maar wel bijna alle regionale omroepen (leuk zoals laatst in Hoogeveen - omroep Drenthe aan natuurlijk).

Ik gebruik naar tevredenheid een schotel met 4 koppen en de schakelaar in 1 (Multytenne, zie ook de topic start) maar er zijn meerdere oplossingen. Scuzz is mijn favoriet (omdat ik van alternatieve muziek hou) maar ook film4 en ITV, BBC 1/tm4 zijn zeker de moeite waard. De rest vind ik voornamelijk rotzooi maar da's persoonlijk natuurlijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
nu ik dat weer zo lees en met in het achterhoofd dat UPC voorwaarden heeft gewijzigd en ik nog deze maand eruit zou kunnen stappen met de digitale kabel tv. Wel ander puntje. Kan ik mijn Pioneer 540-H-S (manual pagina 18 hier omschreven) harddisk recorder op iedere satelliet ontvanger aansluiten? Volgens de manual kan dit wel maar zet er mijn vraagtekens bij. Kan ik ook nog steeds mijn Guide+ gids binnenhalen via Eurosport van de schotel via gecodeerd Canal Digitaal pakket? Is dat de Astra 1C of 1H? Uiteraard makkelijker om ding te verkopen en nieuwe sat ontvanger met hd aan te schaffen maar ivm eerder opgenomen zaken wil ik liever huidige houden.

[ Voor 16% gewijzigd door funrider op 05-12-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
met het gratis Engelse Freesat initiatief wat begin 2008 van start gaat ziet de schotel er nog meer als serieuze optie uit.

Maar of het aanbod nu op de Astra of Eurobird komt is onbekend. Quote "Astra at 28.2° East or Eurobird at 28.5° East"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

funrider schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:52:
met het gratis Engelse Freesat initiatief wat begin 2008 van start gaat ziet de schotel er nog meer als serieuze optie uit.

Maar of het aanbod nu op de Astra of Eurobird komt is onbekend. Quote "Astra at 28.2° East or Eurobird at 28.5° East"
Ga er niet van uit dat dat ook in NL beschikbaar komt.
it'll be available to almost every household in the UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 12:08

Of het op 28.2 of 28.5 komt maakt in de praktijk niet uit. Beide ontvang je met 1 en dezelfde schotel / lnb. En die kun je in Nederland ook gewoon ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Crusader schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:52:
[...]

[...]
Wel als als het op de astra zit (die heeft kleine footprint) want daar is freeview free (als in geen kaart dus) - zij willen al die ongein met kaarten niet en hebben astra een zwakker sat laten lanceren met een extra klein schoteltje erop :+ die alleen op engeland staat.

gelukkig wonen wij naast engeland (uitstekende ontvangst met een kleine multytenne)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Okee, dat biedt perspectief inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Because freesat's content is delivered via satellite, almost every household in the UK will be in coverage. Only 2% of households will be outside the satellite spacecraft's footprint.
2% buiten de footprint? Ik snap niet hoe ze dat voor elkaar willen krijgen.

Maar het kan natuurlijk altijd dat men in de toekomst een vervanger voor Astra 2D zal lanceren (2D is ook een keertje op, dan zal het wel moeten, maar dat gaat nog jaren duren), die "scherper" op de UK gericht kan worden. Maar daar kunnen we nu nog niets over zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 06-12-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Er was sprake van Free To Air tot op heden maar het zou inderdaad kunnen dat het Free to View (en dan zien wij het niet) wordt. Iemand meer info? Kan uit site niet zo opmaken.
Crusader schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:52:
[...]

[...]

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 07-12-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
funrider schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:23:
Er was sprake van Free To Air tot op heden maar het zou inderdaad kunnen dat het Free to View (en dan zien wij het niet) wordt. Iemand meer info? Kan uit site niet zo opmaken.

[...]
BBC en ITV gaan echt geen Videoguard gebruiken, en Videoguard tunnelen is ongeveer net zo onwaarschijnlijk. Waar komt dat toch steeds vandaan dat het gecodeerd zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

funrider schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:23:

[...]
alles wat er staat is (je bedoeld deze site denk ik http://www.freesat.co.uk/help.php#q10) dat als je geen zicht op de sat hebt dat het niet gaat werken. Ik lees niets over uitzendingen op eurobird behalve dat je die ook kan ontvangen van andere uitzenders (en hun kanalen daarop willen ze echt niet, want dan heb je een kaartje nodig want een veel grotere footprint en krijgen ze of een hoop rechten problemen of een hoop gezeik met gebruikers die al via hun licence fee betalen en dat niet nog eens willen doen, wat hier wel geaccepteerd wordt - zie digitenne)
Freeview is overigens ook het dvb-T systeem maar ze hebben te weinig bandbreedte voor alle kanalen dus denk ik dat het wel even bij de astra blijft.

zie ook :
Will there be any ongoing costs?
No! That's the beauty of freesat – no subscription and no contract – not now, not ever.

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 07-12-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Er komen/zijn wel kanalen op de Eurobird, maar dit zijn vooral oudere producties en muziek/nieuwskanalen. Denk dan b.v. aan tekenfilms uit de jaren '80 en '90, oude films enzo. En dat zit inderdaad op een grote footprint. Dat is nu ook al ongecodeerd te ontvangen. Denk aan (Tiny) Pop, Anime Central, Flaunt, Bliss, France 24, de Zone-zenders, Bubble hits en True Movies.

http://nl.kingofsat.net/sat-eurobird1-fta.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Maar voor minder dan €100 kan je al een complete set aanschaffen
zoals ? Complete set? Dus ontvanger, schotel+lnb

Ik zie alleen goedkope DVB-T ontvangers voor free-to-air zenders. Of KPN digitenne-dozen voor bed, 1,2 en 3 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:45
Anoniem: 119722 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:57:
[...]

zoals ? Complete set? Dus ontvanger, schotel+lnb

Ik zie alleen goedkope DVB-T ontvangers voor free-to-air zenders. Of KPN digitenne-dozen voor bed, 1,2 en 3 :o
http://webshop.canaldigitaal.nl/article.asp?articleid=19517

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Op het moment dat ik dat schreef bestond dat nog niet :P (zit een 2-jarig abo aan vast btw). Ik doelde meer op een Bouwmarkt/Aldi/Lidl-FTA-set, of een zelf samengestelde set (schotel, LNB, kabel, ontvanger) uit Duitsland.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 18-12-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Daarom quote ik jou ook niet ;)
Klopt 2 jaar zit je er aan vast.
Maar als je 1maal schotel hebt wil je toch niet anders meer en ben je de maandelijkse kosten toch al kwijt.
Al moet ik zeggen ik heb hier het goedkoopste pakket en daar heb ik meer dan genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
tafmaf schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:28:
Daarom quote ik jou ook niet ;)
Klopt 2 jaar zit je er aan vast.
Maar als je 1maal schotel hebt wil je toch niet anders meer en ben je de maandelijkse kosten toch al kwijt.
Al moet ik zeggen ik heb hier het goedkoopste pakket en daar heb ik meer dan genoeg aan.
"Dutchphoto" had mij wel gequote :P.

En ik zou zelf niet weg zijn van die CDS set met goedgekeurde ontvanger, en ik heb een basispakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:43:
[...]

"Dutchphoto" had mij wel gequote :P.

En ik zou zelf niet weg zijn van die CDS set met goedgekeurde ontvanger, en ik heb een basispakket.
En ik doe het nogmaals :+ Niettemin "tafmaf"ook bedankt voor je antwoord

Ik heb daar geen abo bij nodig?. Wat heb ik zonder abo aan TV zenders behalve ned 1,2 en 3? En welke is de basisset?

Op het Radar forum las ik nogal wat vervelende dingen over CD vwb de incasso's, of de betalingen in het algemeen.

Hmm als ik bestel zie ik een "family-abo"iets dat ik niet nodig heb. En zeker niet voor 2 jaar.

"Familie-pakket Familie-pakket (€ 12.95 per maand) Korting € 100 * "

Ik wil dus gewoon een pakket hebben vrij van abo's zodat ik zelf keuze heb om ergens anders een smartcard te kopen voor die kanalen die ik wil zien.

Ik neem wel een FTA ontvanger met schotel en LNB en haal wel ergens een leuk kaartje vandaan voor die commerciele rakkers :P

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 21-12-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 119722 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:58:
[...]
Op het Radar forum las ik nogal wat vervelende dingen over CD vwb de incasso's, of de betalingen in het algemeen.
Ik heb een jaar of 5 een abo en nooit problemen gehad, upgrade van m'n pakket en verhuizing waren ook allemaal goed geregeld. Nu ben ik vast niet de enige waarbij alles goed gaat, maar mensen die geen problemen hebben melden dat doorgaans niet :) Het is wel jammer dat m'n abo ieder jaar weer met een jaar word verlengt, hoewel dat niet uitzonderlijk is, maar voor nederlandse tv via de sat is er toch geen keuze dus opzeggen ben ik voorlopig niet van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

[...]

Ik neem wel een FTA ontvanger met schotel en LNB en haal wel ergens een leuk kaartje vandaan voor die commerciele rakkers :P
Voor de commerciële rakkers kun je niet om CD heen, je hebt geen keus wat dat betreft.

Verder heb ik in de drie jaar lidmaatschap nog nooit problemen met CD gehad. Geen incasso ellende of wat dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
[...]

En ik doe het nogmaals :+ Niettemin "tafmaf"ook bedankt voor je antwoord

Ik heb daar geen abo bij nodig?
Bij die set van de link van tafmaf (CanalDigitaal "easy") heb je verplicht een 2-jarig familiepakket-abo. De set zelf kost dan minder dan normaal.

Wat ik bedoelde was b.v. http://www.srt-versand.de...iegel-02db-lnb-kabel.html.
. Wat heb ik zonder abo aan TV zenders behalve ned 1,2 en 3?
Géén Nederland 1/2/3! Daar heb je een smartcard voor nodig.

Wat je wel hebt: alles wat FTA is op de satellieten die je installatie kan ontvangen: http://nl.kingofsat.net/satellites.php
En welke is de basisset?
Basispakket van CanalDigitaal: http://www.canaldigitaal....lt.asp?id=267&channelid=2
Heb er tot nu toe (nog? :+) geen problemen mee gehad.
Hmm als ik bestel zie ik een "family-abo"iets dat ik niet nodig heb. En zeker niet voor 2 jaar.

"Familie-pakket Familie-pakket (€ 12.95 per maand) Korting € 100 * "

Ik wil dus gewoon een pakket hebben vrij van abo's zodat ik zelf keuze heb om ergens anders een smartcard te kopen voor die kanalen die ik wil zien.
Voor de NL kanalen heb je geen andere keus dan CanalDigitaal (CDS). Voor Vlaamse kanalen TV Vlaanderen (zelfde eigenaar als CDS). Internationaal kan je nog wat pornokanalen abonneren maar veel meer is het niet. De meeste buitenlandse kaarten mogen alleen in het land van de betreffende zender verkocht worden, TV Vlaanderen b.v. kan je ook alleen krijgen met een Belgisch adres+bankrekening..
Hoe ga je dat kaartje in die FTA ontvanger stoppen?

Oh wacht, ik weet het al. Met een hamer past alles! :P

Als er kaarten inmoeten moet je een ontvanger met kaartlezer (die de gewenste coderingen aankan) en/of common interface kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Het is ook echt een pakket voor de gebruiker die simpel alle commerciële wil bekijken.
En goedkoop wil instappen of die denkt de schotel niet zelf denkt te kunnen installeren.
Dit omdat er een instal actie bijzit.
Kijk ik heb de actie van 2 jaar geleden genomen toen moest je 250 zelf betalen maar je kon zelf bepalen welke abbo je nam.
Maar nu wil ik eigenlijk meer en zit dus aan een dreambox te denken.

Oja en ik heb dus geen problemen ondervonden met afschrijvingen.

[ Voor 7% gewijzigd door tafmaf op 22-12-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 04:11:
[...]

Géén Nederland 1/2/3! Daar heb je een smartcard voor nodig.
Bij mij weten kun je de publieke (en lokale) zenders vrijelijk ontvangen, link
De commerciele echter net.

Je hebt toch FTA ontvangers met en zonder CI?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 22-12-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 119722 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:56:
[...]

Bij mij weten kun je de publieke (en lokale) zenders vrijelijk ontvangen, link
Op DVB-T ja, niet op DVB-S.
Je hebt toch FTA ontvangers met en zonder CI?
Nee, een FTA-ontvanger heet zo omdat hij géén kaartlezer en géén CI heeft, waardoor hij legaal echt niks anders dan FTA kan laten zien.

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:21:
[...]

Op DVB-T ja, niet op DVB-S.

[...]
Inmiddels begrepen. DVB-T is eigenlijk gewoon Digitenne, toch?
Nee, een FTA-ontvanger heet zo omdat hij géén kaartlezer en géén CI heeft, waardoor hij legaal echt niks anders dan FTA kan laten zien.
Ook Begrepen. Dus alles wat je uitgeeft aan een FTA-ontvanger is weggegooid geld? |:(

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:11

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Anoniem: 119722 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:34:
Nee, DVB-T is Digitenne. (zonder de eigenlijk gewoon). :P
Ook Begrepen. Dus alles wat je uitgeeft aan een FTA-ontvanger is weggegooid geld? |:(
Nee, dat hangt van je doel af. Als je alleen maar FTA wilt kijken en je weet zeker dat je nooit anders wilt, is er niks mis met een FTA ontvanger...
Ik vind het zonde van je geld, maar daar kan een ander anders over denken.

Alles kan stuk.

• Mentalist
Anoniem: 119722 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:34:
[...]

Nee. Zie hieronder.
[...]

Nee. Zie hieronder.
remco_k schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:39:
[...]

Nee, DVB-T is Digitenne. (zonder de eigenlijk gewoon). :P
Nee. DVB-T is een techniek voor digitale terrestriële televisie.

Digitenne is (gebruikt) DVB-T. Maar DVB-T is niet Digitenne. Een koe is een rund maar een rund is geen koe.

Ook veel andere Europese landen gebruiken DVB-T, zoals Frankrijk, België en Duitsland om er een paar te noemen. Digitenne is een Nederlands product van KPN.
[...]

Nee, dat hangt van je doel af. Als je alleen maar FTA wilt kijken en je weet zeker dat je nooit anders wilt, is er niks mis met een FTA ontvanger...
Ik vind het zonde van je geld, maar daar kan een ander anders over denken.
Welnee, hartstikke leuk spul. Als je b.v. al een Digitenne ontvanger hebt, of kabel, dan kan je daar een DVB-S FTA ontvanger naast zetten. Op b.v. op de boot/camper kan je een FTA DVB-T ontvanger meenemen zodat je Nederland 1, 2 en 3 kan zien daar. Allemaal hartstikke leuk, en in Duitsland kan je FTA-ontvangers met een beetje zoeken vaak voor leuke prijzen vinden.

Alleen FTA (of zoals sommigen liever zeggen FTC) DVB-C ontvangers zijn vaak echt zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:01:
[...]

Welnee, hartstikke leuk spul. Als je b.v. al een Digitenne ontvanger hebt, of kabel, dan kan je daar een DVB-S FTA ontvanger naast zetten. Op b.v. op de boot/camper kan je een FTA DVB-T ontvanger meenemen zodat je Nederland 1, 2 en 3 kan zien daar. Allemaal hartstikke leuk, en in Duitsland kan je FTA-ontvangers met een beetje zoeken vaak voor leuke prijzen vinden.

Alleen FTA (of zoals sommigen liever zeggen FTC) DVB-C ontvangers zijn vaak echt zonde van het geld.
Ik kan dit beamen,
Ik heb dus digitenne, en daarnaast een FTA DVB-S ontvanger (met een multi-kop schotel, dat wel) en da's echt leuk. Digitenne heeft bijvoorbeeld geen echte BBC, ik heb nu BBC 1 t/m 4, ITV 1 t/m 4, alle zone kanalen en ook Scuzz en FILM4 ... televisie die je niet snel in een kabel pakket kan krijgen maar wel heel erg leuk is (goede films!)
En natuurlijk ook (bijna) alle regionale zenders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-07 14:48
Ik heb even een vraag die ik namens een goede vriendin van mij wil stellen.
Situatie is als volgt. Onlangs hebben zij een brief ontvangen van @home, dat hun digitale pakket wordt gewijzigd. Er wordt een Chinese zender verwijderd waar zij vaak naar kijkt. TVBS-E heette die zender. Maar goed, nu heeft zij via via gehoord dat deze zender te ontvangen is met een satelliet schotel en vroeg zij mij of ik haar wou helpen. Volgens haar komt zij niet verder uit met zoeken van informatie waar zij de schotel/decoder moet aanschaffen. (Site van TVBS-E geeft geen dealers op die schotels/smartcards verkopen)

Mijn vraag aan jullie is, wat voor advies kan ik namens jullie haar geven tot aanschaf van apparatuur. Ik heb inmiddels ook @home gebeld en gevraagd voor een alternatieve methode, maar deze konden mij helaas niet verder helpen. Dan alleen maar te zeggen 'we bieden ook andere zenders'.
Ik weet dat ik een DVB-S decoder nodig moet hebben. Maar meer ervaring heb ik eigenlijk niet met satellieten.

Graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
TVBS-E is beschikbaar op Astra 19,2 oost maar helaas gecodeerd in Seca Mediaguard 2. Er zijn zover ik kan zien geen aanbieders (het zit daar waarschijnlijk voor Europese kabelaanbieders ofzo) en dan blijft het dus zwart.. Schrijf in ieder geval CanalDigitaal aan, de kans is klein maar misschien zien ze het licht en voegen de zender toe of maken een extra pakket ervoor.

Wel beschikbaar in de Chinese taal (gratis): NTD TV (New Tang Dynasty TV), PCNE - Phoenix Chinese News & Entertainment en CCTV 4.

Op de Telstar 12 satelliet zie ik nog MAC TV uit Taiwan en 2 religieuze zenders.

[edit]
Zeg luie zwam, ik nam aan dat je die website goed had bekeken maar dat heb je dus niet!

http://www.chinese-channel.co.uk/en/cs_1.php
How to register with TVBS-Europe?
There are three methods of registration:

1. Fill in the [Application Form]. Our customer representative will contact you shortly.
2. Call our Customer Service Hotline +44 (0) 20 8614 8338 or send us an email subscription@chinese-channel.co.uk
Met een 60cm schotel, LNB, kabel, ontvanger met common interface slot en een Matrix of Aston 1.07 CAM + de smartcard die TVB je moet gaan leveren, zou je beeld moeten kunnen krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door Mentalist op 29-12-2007 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03-2022
via www.chinese-channel.co.uk kan je je aanmelden.
Je krijgt een formulier thuisgestuurd, eenmaal ingevuld en al krijg je de smartcard thuisgestuurd.
Ik had de smartcard binnen een week.
Het schijnt tevens dat TVBS vanaf 1 feb extra zenders in haar pakket doet, ipv 1 standaard kanaal, krijg je er 5.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Vandaag heb ik een Quad LNB gekocht met 2 'koppen' voor het gelijktijdig ontvangen van de ASTRA 19,2 en 23,5. Door middel van het draaien van de kop onder een bepaalde hoek kun je van uit de 19,2 positie de 23,5 er bij krijgen.

Echter, het lukt me niet om de CanalDigitaal kanalen te krijgen voor de 23,5
Als ik hier kijk:
http://www.lyngsat.com/astra1e.html
zie ik welke transponder ik moet invullen: 11914 H, enz
Alleen die geeft geen signaal op mijn Echostar 5020 .. Andere transponders op die positie doen het prima.. het lijkt er op dat ik die 11914 niet krijg..

De kop lijkt me goed te staan, anders zou ik onder die positie geen andere zenders moeten krijgen of wel? Iemand een idee wat ik fout doen?

De astra 19,2 zenders doen het nog prima overigens..

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:38
Hoi,

Ik had een vraagje. Ik ga verhuizen en nou is dit de gevel die op het zuiden gericht is.
Ik heb twijfels over waar de schotel nu te plaatsen. De dakkapel of de schoorsteenmantel of ergens anders.

Hebben jullie mischien tips suggesties. Wil m zo onopvallend mogelijk.

Bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://thepartyploeg.net/temp/voorgevel.JPG

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 13:43
]allo mensen,

Vandaag heb ik een Quad LNB gekocht met 2 'koppen' voor het gelijktijdig ontvangen van de ASTRA 19,2 en 23,5. Door middel van het draaien van de kop onder een bepaalde hoek kun je van uit de 19,2 positie de 23,5 er bij krijgen.

Echter, het lukt me niet om de CanalDigitaal kanalen te krijgen voor de 23,5
Als ik hier kijk:
http://www.lyngsat.com/astra1e.html
zie ik welke transponder ik moet invullen: 11914 H, enz
Alleen die geeft geen signaal op mijn Echostar 5020 .. Andere transponders op die positie doen het prima.. het lijkt er op dat ik die 11914 niet krijg..

De kop lijkt me goed te staan, anders zou ik onder die positie geen andere zenders moeten krijgen of wel? Iemand een idee wat ik fout doen?

De astra 19,2 zenders doen het nog prima overigens..

Bedankt!
Ik denk dat je in je receiver nog nog moet instellen dat je nu van een DiSEqC switch gebruik maakt en je dus voor Astra3 nog even de juiste LNB moet instellen (ik denk: LNB 1 voor Astra 1 en LNB 2 voor Astra3).

In zo'n DUO LNB zit nl. een DiSEqC switch ingebouwd dus moet je de receiver nog even vertellen waar Astra3 te vinden is!

Ik hoop dat je hier wat aan heb!

[ Voor 52% gewijzigd door NINjak op 13-01-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Centauriprime schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:29:
Hoi,

Ik had een vraagje. Ik ga verhuizen en nou is dit de gevel die op het zuiden gericht is.
Ik heb twijfels over waar de schotel nu te plaatsen. De dakkapel of de schoorsteenmantel of ergens anders.

Bedankt.

[afbeelding]
Bij onze oude (huur)woning hadden wij de schotel op/aan een tegelvoet gemonteerd en op het platte dak gezet. Ik moet zeggen daar stond ie helemaal (te) vrij en ving de 80cm schotel bij een te harde wind te veel wind op en dat was op dat moment voor de ontvangst niet prettig (lees: slecht/bijna geen beeld)!

Jij heb een dak er pal naast/achter wat voor beschutting zorgt dus mischien dat het dan helemaal geen probleem als je hem op het dak van de dakkapel zou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hoi,

[afbeelding]
Met NINjak - Op de dakkapel met een tegelvoet omdat het (1) het minst opvalt en (2) je niet hoeft te boren. Ook kan je daar vast wel makkelijk de kabel naar binnen krijgen (want bij onopvallend hoort met name dat er geen 5 meter kabel ergens hangt vind ik).
Daarnaast zijn veel van die schoorsteentjes van bedenkelijke kwaliteit is mjin (beperkte) ervaring.

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 15-01-2008 00:22 . Reden: +m +e -t ergens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Hoi,

Bedankt.

[afbeelding]
Hij kan niet aan de muur? Want dat is wel zoveel makkelijker als je hem eens bij moet stellen of uit wilt breiden oid.

Er zijn geloof ik ook bevestigingen waarmee je een soort dakpan hebt waar de mast uitsteekt. Of dat goed werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Ik ben het met franssie eens dat de kwalitiet van dat soort schoorsteentjes vaak niet al te best is dus mogelijk dat je daar mogelijk meer problemen "op je dak haalt" dan je lief is. Het kan natuurlijk meevallen maar dat is aan een foto zowiezo niet goed af te lezen.

Zo'n tegelvoet is ook de prijs niet en heeft idd. niet zoveel om het hand want het is weinig boren en schroeven en je kan idd. zo naar binnen. Een paar tegels om de boel af te maken/te verzwaren zijn meestal wel goed of goedkoop te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karwei heeft nu een complete set te koop, ontvanger schotel (60cm) LNB, kabel en beugel maar ook weer FTA. Prijs 49,95 Ook al heb je weinig aan deze ontavnger, ik heb er nog geen eentje ook geen boot ;) rechtvaardigd de prijs de schotel en LNB?

Het gaat hier om de STRONG SRT4125 en volgens mij die "EVO" uitvoering.Met die "e"uitvoering schijn je meer te kunnen doen, link

Wat je daaraan hebt, de patched firmware is me nog niet helemaal duidelijk.Nu wel :9
Codeersystemen. Maar leuk dat er een patch voor is, maar die gasten die die codeersystemen ontwikkelen zjn ook niet achterlijk en zullen dus steeds nieuwe beveiligingen inbouwen waar dus een nieuwe patch voor moet zijn om die weer te decoderen. En die moet er dan maar net zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 15-01-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 119722 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:44:
Karwei heeft nu een complete set te koop, ontvanger schotel (60cm) LNB, kabel en beugel maar ook weer FTA. Prijs 49,95 Ook al heb je weinig aan deze ontavnger, ik heb er nog geen eentje ook geen boot ;) rechtvaardigd de prijs de schotel en LNB?

Het gaat hier om de STRONG SRT4125 en volgens mij die "EVO" uitvoering.Met die "e"uitvoering schijn je meer te kunnen doen, link

Wat je daaraan hebt, de patched firmware is me nog niet helemaal duidelijk.Nu wel :9
Codeersystemen. Maar leuk dat er een patch voor is, maar die gasten die die codeersystemen ontwikkelen zjn ook niet achterlijk en zullen dus steeds nieuwe beveiligingen inbouwen waar dus een nieuwe patch voor moet zijn om die weer te decoderen. En die moet er dan maar net zijn.
Met zoiets ben ik ook begonnen en de reciever gebruik ik nog steeds. Die schotel ziet er niet echt stevig uit maar als je het leuk vindt ga je toch ooit naar een multi-kop schotel opstelling (was bij mij na een maand al het geval).
Het is altijd leuk om met firmware te spelen maar daar mogen we hier niet teveel over praten dacht ik.
Maar EUR 50 voor een FTA ontvanger met 'mogelijkheden' is niet slecht als zal het zeker niet te vergelijken zijn met een dreambox (die staat als volgende op mijn lijstje).

Overigens is vooral de 'UK' astra positie leuk - BBC1/4 en ITV1/4 en nog wat ander spull op een sat die op bijna dezelfde positie hangt en die je dus met dezelfde kop kan ontvangen.

Dus ja - als start en speel setje kan je niet veel goedkoper beginnen al zal je snel meer willen en dan ga je toch stuk voor stuk vervangen en ligt je aanschaf in de hoek. Maar voor dat geld - ach is bijna even veel speel plezier als met een computerspelletje van zo'n bedrag toch?

Edit:// Met W_N: Juist die reciever is leuk voor dat geld met schotel. Voor EUR 50 kan je ook een schotel en LNB kopen die degelijker zijn maar ook met 'alleen' FTA is er al een hoop lol te beleven. Film4 was ik nog vergeten bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 15-01-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
50 voor een complete set is wel heel goedkoop. En hoezo heb je niks/weinig aan die ontvanger dan? Genoeg FTA-plezier..

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 15-01-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 19-07 14:06
leuk als campingsetje ofzo :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:46:
50 voor een complete set is wel heel goedkoop. En hoezo heb je niks/weinig aan die ontvanger dan? Genoeg FTA-plezier..
Nouja. Ik verwacht niet dat ik franse en italiaanse zender ga bekijken. Daarbij kijk ik eigenlijk niet zoveel TV.
50 euro is inderdaad weinig. Dus morgen er maar eens naartoe gaan en kijken of het de "e"versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:38
Bedankt voor de reply's zat zelf ook te denken aan een voetsteun op de dakkapel. Heb ik nu ook. Mischien nu ook weer de beste oplossing.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels zo'n setje gehaald bij Karwei.We hebben er 3 filialen voor af moeten rijden. Niet omdat ze weg waren, maar omdat ze niet in alle filialen geleverd waren.'t is echt een zooitje daar bij Karwei.
Maargoed.

Afbeeldingslocatie: http://www.eelektra.cz/images/sklady/J59842.JPG

In die doos, die er ook anders uitzag zat geen SRT4125 wel een SRT6005 Daar kun je verder weinig mee, alternatief gezien. Ik heb gelijk de satdatabase en de firmware geupdate,.de antenne inelkaar gezet en de kabel (15mtr) eraan gehangen. Ik ontvang natuurlijk wel eea, maar de schotel uit het (bovenstaand) pakket staat vast.
De LNB is ook van Strong, de SRT 915 universeel dus. Echt "wild"ben ik er nog niet van. Ik koop wel eens een keer een andere RX met CR en CI als ik iets in de aanbieding zie.
Ik wil er (nog) niet teveel aan uitgeven.
Zag nog wel een TOPCOM TF3200ir, ergens voor 49 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 17-01-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 16:10

voodooless

Sound is no voodoo!

In de TS staat dat er nog berichten zijn over de multytenne in de winter of met veel regen/bewolking/storm. In het topic zelf kon ik ook niets vinden.

Zou dus mooi zijn als de mensen die hem hebben hierover iets zouden kunnen zeggen :) Ik zit in Arhnem, dus dat zou op zich een prima locatie moeten zijn voor de Multytenne.

Ik zoek gewoon een compacte antenne om met satelliet te beginnen (ben die meuk van de UPC beu :( ). Dit ga ik doen in combinatie met een Terratec USB DVB-S kaartje en eyeTV op mijn Macbook. Deze hang ik dan weer aan mijn TV.

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 25-01-2008 11:42 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

voodooless schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:40:
In de TS staat dat er nog berichten zijn over de multytenne in de winter of met veel regen/bewolking/storm. In het topic zelf kon ik ook niets vinden.

Zou dus mooi zijn als de mensen die hem hebben hierover iets zouden kunnen zeggen :) Ik zit in Arhnem, dus dat zou op zich een prima locatie moeten zijn voor de Multytenne.

Ik zoek gewoon een compacte antenne om met satelliet te beginnen (ben die meuk van de UPC beu :( ). Dit ga ik doen in combinatie met een Terratec USB DVB-S kaartje en eyeTV op mijn Macbook. Deze hang ik dan weer aan mijn TV.
Ik heb er eentje in Muiden, kijk er niet heel erg veel naar en sneeuw hebben we nog niet gehad maar bij mij werkt ie prima, althans op 13 graden oost na maar daar moet ik nog een tak wegsnoeien of ik heb 'm toch niet goed uitgericht.
Maar ik ben er erg positief over, zeker gezien de afmetingen - BBC komt echt scherp binnen (zelfs op een cheapo LIDL ontvangertje).
Sat ontvanger lijkt me overigens een stuk relaxter dan via een macbook aan je tv want dan kan je niet internetten opde bank terwijl je tv kijkt? Een FTA ontvangertje kost weinig. Als je voor kanaal digitaal gaat moet je wel uitzoeken of die Terratec de smartcard ondersteund.
[off-topic] En over CanalDigitaal hoer ik vergelijkbare verhalen als over UPC dus kan het zijn dat je van de regen in de druk raakt? - ik gebruik voor non-bbc digitenne, bevalt wel voor dat geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

franssie schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:38:
Sat ontvanger lijkt me overigens een stuk relaxter dan via een macbook aan je tv want dan kan je niet internetten opde bank terwijl je tv kijkt? Een FTA ontvangertje kost weinig. Als je voor kanaal digitaal gaat moet je wel uitzoeken of die Terratec de smartcard ondersteund.
Tja, ik kan gewoon ook op mijn Macbook TV kijken, hoef ik niet steeds mijn hoofd te bewegen ;) En natuurlijk is het ook geen probleem om TV beeld naar de TV te sturen en op mijn scherm te internetten :)

Verder zou ik een receiever willen hebben die ook HD doet (dat zou de Terratec moeten kunnen lees ik hier en daar), en ik wil HDMI output. Dus dan is een receiver helaas niet meer zo goedkoop.

Smartcard heeft de Terratec niet helaas, maar ze kunnen wel een USB oplossing leveren. Ik wacht echter nog op wat antwoorden op mijn mails...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb zo'n ding met een Topfield FTA ontvanger en ben er erg tevreden over, kijk vooral
BBC (veel beter beeld en geluid dan de analoge kabel) en dat valt alleen weg als het heel
erg hard hoost (zwaar onweer) van de zomer wel eens gebeurt maar het is echt zeldzaam.
Van storm geen last gehad, de kleine schotel vangt niet zoveel wind en de schroeven/inbus boutjes
zitten goed vast :)

Over Canal Digital kan ik weinig zeggen, als ik af moet gaan op BVN is het niet best
(geen anamorph breedbeeld) en het 8 uur journaal op TV Brabant ziet er ook slecht uit.

Verder zap ik wel eens langs de regionale omroep of iets duits. Alleen op de Hotbird zit
niet veel soeps veel vage kanalen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oce/schotel.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door bouwfraude op 25-01-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 14:34
Ik ga morgen mn TechniSat Multytenne (single) installeren.

Ze zeggen dat tie uitsluitend geschikt is voor 1 ontvanger, maar wat als ik het signaal deel via een switch oid.

:? Zou ik beeld kunnen krijgen als maar 1 van de 2 ontvangers tegelijk gebruik ? :?

Alvast bedankt voor een reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Ik heb er geen klachten over gehoord, volgens mij zit dat wel snor. :)
franssie schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:38:
[off-topic] En over CanalDigitaal hoer ik vergelijkbare verhalen als over UPC dus kan het zijn dat je van de regen in de druk raakt? - ik gebruik voor non-bbc digitenne, bevalt wel voor dat geld).
Bij CanalDigitaal mag je een CAM gebruiken, bij UPC niet.. nuff said.

CanalDigitaal is misschien niet perfect maar nog altijd tig keer beter dan UPC. Feitelijk bestaat er geen "perfecte" provider in Nederland. Kabelaars duwen hun eigen apparatuur door je strot, KPN Digitenne heeft niet overal dekking en de beeldkwaliteit valt soms tegen, alle vormen van IPTV vereisen een internetabo van provider X en gebruiken geen standaard, tja. Je hebt altijd wel wat. Voor mij was het prioriteit nr. 1 om op de PC te kijken (en DVB ipv. analoog is dan wel prettig), dus ik heb de kabel laten vallen. Wat (op de NL zenders amper opvallende) compressieblokjes verdraag ik tig keer beter dan ruis.
voodooless schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:49:
[...]

Tja, ik kan gewoon ook op mijn Macbook TV kijken, hoef ik niet steeds mijn hoofd te bewegen ;) En natuurlijk is het ook geen probleem om TV beeld naar de TV te sturen en op mijn scherm te internetten :)

Verder zou ik een receiever willen hebben die ook HD doet (dat zou de Terratec moeten kunnen lees ik hier en daar), en ik wil HDMI output. Dus dan is een receiver helaas niet meer zo goedkoop.

Smartcard heeft de Terratec niet helaas, maar ze kunnen wel een USB oplossing leveren. Ik wacht echter nog op wat antwoorden op mijn mails...
Dan zou ik voor een DVB-S2 ontvanger gaan: http://www.dvbshop.net/index.php/cat/c57_HDTV-S2-H-264.html

DVB-S vs. DVB-S2 kan je vergelijken met ADSL vs. ADSL2. Een protocol eigenlijk dus. Verder is het alleen een zaak van codecs, HDTV is vaak h.264 en AC3.

Als je ook CanalDigitaal wilt (nodig voor Nederlandse kanalen), neem dan een ontvanger met CI en neem meteen een Matrix CAM mee. Ik zie dat de eyeTV 310 ook een CI heeft, daar zou het dus ook op kunnen. :)
bouwfraude schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:03:
Over Canal Digital kan ik weinig zeggen, als ik af moet gaan op BVN is het niet best
(geen anamorph breedbeeld) en het 8 uur journaal op TV Brabant ziet er ook slecht uit.
Nederland 1, 2, 3, SBS6, Net5, Veronica/Jetix en RTL4578 zijn wel anamorph en zien er een stuk beter uit dan BVN. :)

wjvd: dat kan, doorlussen. Zoek ergens achterop je ontvanger naar "LNB loop" oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 14:34
LNB loop ? sorry ik volg je niet helemaal maar ik ben ook een complete noob :+ hier

Ik heb een LNB 'in' en een 'out' op mn ontvanger maar ik wil niet doorlussen in de zelfde kamer of met 2 coax kabels.

Als ik het signaal van de Multytenne naar de LNB in van de switch stuur dan zou die het moeten verdelen over de 4 uitgangen naar 4 kamers.

Ik ben maar op 1 plek tegelijk dus 1 van de ontvangers hoeft maar aan te staan en aan te sturen.

Graag advies of ik iets mis hier.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
LNB out is het dan op jouw ontvanger idd. :)

Wat je verder allemaal zegt weet ik zo niet of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ligt bij jullie Ned 1, 2 en 3, National Geographic en Comedy Central er ook af? Zitten allemaal op 12515.25 MHz. Signaalsterkte is prima. Alle andere Nederlandse zenders kan ik wel ontvangen. Ik gebruik de officiële CD CAM en smartcard.

[ Voor 25% gewijzigd door Blaffeh op 28-01-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Allemaal heel leuk, maar geen mac support :'( Voor zover ik weet is er nog geen USB DVB-S2 kaartje dat ook met de mac (en eyeTV werkt).
Ik zie dat de eyeTV 310 ook een CI heeft, daar zou het dus ook op kunnen. :)
Heb je gezien wat dat kost ;) Koop ik liever een Dreambox 8000 :P

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 28-01-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
voodooless schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:58:
[...]

Allemaal heel leuk, maar geen mac support :'( Voor zover ik weet is er nog geen USB DVB-S2 kaartje dat ook met de mac (en eyeTV werkt).

[...]

Heb je gezien wat dat kost ;) Koop ik liever een Dreambox 8000 :P
Dat appels duur zijn had ik je ook al vóór je die computer kocht kunnen vertellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

W3ird_N3rd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:55:
Dat appels duur zijn had ik je ook al vóór je die computer kocht kunnen vertellen. :P
Terratec ding + CI is nog altijd veel goedkoper dan dat EyeTV spul, en je kan er precies hetzelfde mee. Bovendien zijn de DVB-S2 USB kastjes zonder mac support zo'n beetje even dun bezaaid, dus wat dat betreft maakt het niet zo heel veel uit.

Het is gewoon een kwestie van tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
voodooless schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:06:
[...]

Terratec ding + CI is nog altijd veel goedkoper dan dat EyeTV spul, en je kan er precies hetzelfde mee. Bovendien zijn de DVB-S2 USB kastjes zonder mac support zo'n beetje even dun bezaaid, dus wat dat betreft maakt het niet zo heel veel uit.

Het is gewoon een kwestie van tijd :)
Wat voor Terratec met CI heb je dan op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Terratec heeft een USB CI Interface, die samen zou moeten werken met De Cinergy S USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 14:32
Vraag...

Zit al tijden te kijken om een kleine overstap te maken (extra tv pakket kabel de deur uit)

Wat zou een mooi setje zijn om de Engelse kanalen te ontvangen? Daarnaast zou ik graag de HBO kanalen ontvangen...Is dit tevens mogelijk?

Budget zo rond de 100/150 euro (wil eerst ook even uitvinden of ik het wat vind)

[ Voor 12% gewijzigd door okio op 29-01-2008 18:53 . Reden: aangepast volgens regeltjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

okio schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:44:
Vraag...

Zit al tijden te kijken om een kleine overstap te maken (extra tv pakket kabel de deur uit)

Wat zou een mooi setje zijn om de Engelse kanalen te ontvangen? Daarnaast zou ik graag de HBO kanalen ontvangen...Is dit tevens mogelijk?

Budget zo rond de 100/150 euro (wil eerst ook even uitvinden of ik het wat vind)
Kan je helaas niet adviseren, behalve dan om de vraag (waar je zelf al je twijfels bij hebt) weg te halen, dat mag hier inderdaad niet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Crusader op 29-01-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
zo de post even aangepast, hoop dat iemand de wijshied nog in pacht heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

okio schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:55:
zo de post even aangepast, hoop dat iemand de wijshied nog in pacht heeft
met elke schotel groter dan je diner-bord haal je 28.5 en 28.2 binnen (dat is UK).
Met een FTA (free to air) ontvanger kan je dan BBC 1234, ITV1234, Zone-shitspul en film-4 kijken, en scuzz, en nog meer (zoals fashion TV ...).
Voor de SKY kanalen etc heb je een abbo nodig en een ontvanger die dat dan weer aankan.

Schotel en FTA ontvanger samen kosten ca EUR 50 tot 150.
Als je meer wilt (o.a. bijna alle Nederlandse regionale omroepen) dan heb je een multi-kop schotel nodig die al snel ook rond de EUR 100,-- kost.
Als je SKY etc wilt ontvangen dan heb je een geschikte ontvangert nodig die je ook ca 200 zal kosten.

Dus voor EUR 100 kan je wel heel wat leuke dingen ontvangen, als je echt meer wilt wordt het snel een meervoud daarvan. En heb je een adres in de UK nodig ook (voor sky abbo).

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 30-01-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb vandaag multytenne schoteltje + dreambox 500+ gekocht.

Helaas krijg ik er nog niets zinvols uit... Waar ik de schotel ook op richt, ik krijg niets.. SNR en AGC blijven overal vrijwel gelijk (65% en rond de 72%)... Dus ook als ik de schoter gewoon naar de grond richt. Ik snap er echt niets van :'(

Morgen krijg ik van en collega een satfinder, ik hoop dat dat wat beter gaat werken! Andere tips zijn ook welkom!

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 31-01-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

voodooless schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:47:
Heb vandaag multytenne schoteltje + dreambox 500+ gekocht.

Helaas krijg ik er nog niets zinvols uit... Waar ik de schotel ook op richt, ik krijg niets.. SNR en AGC blijven overal vrijwel gelijk (65% en rond de 72%)... Dus ook als ik de schoter gewoon naar de grond richt. Ik snap er echt niets van :'(

Morgen krijg ik van en collega een satfinder, ik hoop dat dat wat beter gaat werken! Andere tips zijn ook welkom!
wat ik meestal doe is een 19.2e zender kiezen (staan meestal wel voorgeprogrammeerd) en dan met redelijk losse schroeven op toon (dat kan die van mij, dan gaat ie fluiten als ie een sat ziet) gewoon een beetje de lucht in het zuiden afwandelen in een zigzag, heel erg rustig (millimeter werk).
Als je een goede fluit hebt zet je 'm wat vaster en ga je kijken op je tv of je wat ziet (ik heb dan wel de TV en de receiver naast de schotel staan).
Dan probeer ik via een zender scan uit te vinden welke sat ik heb. Die dient dan als referendie om de 19.2E te vinden, de hoek omhoog (elevatie) laat ik dan even met rust.
Denk je dat je de juiste dat hebt, dan blijven verschuiven tot je een maximaal bereik hebt en stukje voor stukje de schroeven muurvast zetten.

Duurt wel een half uurtje of langer en als beginpunt pak ik een compas maar met google maps kan je ook een goede schatting maken

even offline voor onweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb nu wat gevonden denk ik. Nog geen super signaal. 't lijkt erop dat de stand wat te klein is, dus ik heb effe van een bankje een verhoging moeten maken. Gelukkig staat alles beschut van de wind ;) Ik hoop maar dat ie nu op zijn minst iets kan vinden... geeft me in ieder geval hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

je moet ca 35 graden omhoog kunnen kijken zonder iets te zien :)
Als je de eerste dat hebt moet je bij de multytenne ook nog even kijken welke hoek ie moet hebben maar dat is redelijk of helemaal horizontaal (al staat mijn mast zo'n drie graden uit het lood maar dat is een meetfout en niet bewust dus of het komt niet zo precies of ik heb mazzel).

Kijk wel zo nu en dan om je heen (of op buienradar) , er trok hier net een heel erg heftige onweersbui overhead en dan wil je niet buiten staan (met apparatuur al helemaal niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Mja, de flats 200 meter verderop hebben veel schotels, die die kunnen echt lang niet zo laag kijken als ik flat heeft een haakse aanbouw ;). Dus als die het kunnen, moet het bij mij ook kunnen dacht ik zo.. De buien zijn nu in ieder geval weg.

Ik krijg het ook voor elkaar om een lock te krijgen op een paar transonders (waar dan natuurlijk geen zinvolle zenders op zitten), maar het merendeel werkt gewoon niet of nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik weet niet wat jij met 'laagte' bedoelt? De hoogte van de schotel maakt niet uit, het vrije zicht in de juiste richting wel 100%.

Ken je deze al?
http://www.ses-astra.com/...ation-assistant/index.php

/edit: het gaat er niet om om gelijk een zinvolle zender te vinden maar welom een unieke zender te vinden (dus niet CNN want die zit op meerdere sats). Via een sat database (zie topic start) kan je dan kijken welke sat je hebt. Dat dient dan als referentie en bedenk dat 19.2E op je kompas dus 180 graden (zuid) is -19.2 oost graden = 161.8 graden tov het werkelijke noorden. Het verschil tussen werkelijk noorden en magnetisch noorden valt gemakshalve weg in verhouding tot de stuurfout vanje kompas die wel tot 30 graden kan oplopen. De richting van de schotels op de flat (als je die kan zien) kunnen als referentie dienen maar bedenk dan wel dat indien ze een Turkse sat als doel hebben eerder op een paar graden west zitten dan 19 oost. (jij moet dat iets meer naar links draaien als je achter de schotel staat, op een kompas is links min en naar rechts plus)

[ Voor 66% gewijzigd door franssie op 01-02-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hmm, Turkse sats zei je :+ ....

... dus... Juist ja :X , beetje draaien naar links en hopla: ontvangst van een andere sat... En ik denk dat die de juiste is, ik zag namelijk al bekende zenders langskomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:12:
De richting van de schotels op de flat (als je die kan zien) kunnen als referentie dienen maar bedenk dan wel dat indien ze een Turkse sat als doel hebben eerder op een paar graden west zitten dan 19 oost. (jij moet dat iets meer naar links draaien als je achter de schotel staat, op een kompas is links min en naar rechts plus)
West? Turksat zit op 42 oost hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:53:
[...]

West? Turksat zit op 42 oost hoor.
ow, my bad, dacht dattie op W zat, wie ooit bedacht heeft om sats t.o.v. het zuiden te meten ipv het noorden verdient geen Nobelprijs... het lijkt wel logisch tenzij je kan navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

'T waren ook meer Oost-Europese en Scandinavische zenders, vrijwel allemaal payTVs pul ;)

Anyway, ik zie nu dat mijn schotel zo'n beetje direct op de flat in aanbouw gericht is, dus ik hoop dat ik nog beeld heb als er nog wat verdiepingen op zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

voodooless schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:28:
'T waren ook meer Oost-Europese en Scandinavische zenders, vrijwel allemaal payTVs pul ;)

Anyway, ik zie nu dat mijn schotel zo'n beetje direct op de flat in aanbouw gericht is, dus ik hoop dat ik nog beeld heb als er nog wat verdiepingen op zitten :P
Dat kan je zo opvragen bij de gemeente (hoe hoog ie wordt). Met een rekenmachine.sinustabel of die link die ik posste + de afstand tot flat kan je het zo uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
voodooless schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:28:

Dan heb je waarschijnlijk de Sirius op 5 oost gezien.

Op dishpointer.com kan je controleren hoe hoog de flat mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:46:
[...]

Met zoiets ben ik ook begonnen en de reciever gebruik ik nog steeds. Die schotel ziet er niet echt stevig uit maar als je het leuk vindt ga je toch ooit naar een multi-kop schotel opstelling (was bij mij na een maand al het geval).
Die schotel is van kunststof.
Ik vraag me nog af rotor of meerdere LNB's, aangezien je toch maar per richting 1 of 2 sats ontvangt.Hij staat nog vast en het draaien met de hand is een crime, vooral voor de lokale zenders.Uitrichten doe ik meestal met de hand, maar ik heb ook een satfinder.
Het is altijd leuk om met firmware te spelen maar daar mogen we hier niet teveel over praten dacht ik.
Maar EUR 50 voor een FTA ontvanger met 'mogelijkheden' is niet slecht als zal het zeker niet te vergelijken zijn met een dreambox (die staat als volgende op mijn lijstje).
Die 6005 daar kom eigenlijk helemaal niets mee, en is dus al snel aan de kant "gesmeten" Ik heb ergens een Nokia Mediamaster 9800S, ook een oudje opgedoken. Die kon ik officieel nog een firmware (1.2 > 2.0.7) update geven, en die heeft een CI en een cardslot
Overigens is vooral de 'UK' astra positie leuk - BBC1/4 en ITV1/4 en nog wat ander spull op een sat die op bijna dezelfde positie hangt en die je dus met dezelfde kop kan ontvangen.
Voorlopig zit er een hoop rommel tussen, zoals testkanalen en die 06-sexlijnen rommel zoals we die hier ook kennen. Plus de nodige rommel waar ik helemaal niet naar kijk, omdat ik het niet versta.Gelukkig is dat uit te sorteren in de box, maar dat gaat langzamer dan met een editor op de PC.
speel plezier als met een computerspelletje van zo'n bedrag toch?
Ik speel geen spellen en heb geen spelcomputer. Dat is voor mij tijd weggooien. But I get the point;)
Het is nog niet zo dat ie vaak aanstaat

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 04-02-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 119722 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:53:
[...]

Ik speel geen spellen en heb geen spelcomputer. Dat is voor mij tijd weggooien. But I get the point;)
Het is nog niet zo dat ie vaak aanstaat
Nee dat hier ook niet, al kijk ik wel zo nu en dan BBC & Film4 - maar ik moet dan ook wel omdat ik digitenne heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
okio schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:44:
Vraag...

Iemand misschien nog een concreet voorbeeld van een goede keuze? Ik kom er niet uit, veel te veel mogelijkheden :? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

okio schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:20:
[...]

Iemand misschien nog een concreet voorbeeld van een goede keuze? Ik kom er niet uit, veel te veel mogelijkheden :? O-)
Om te proberen eerst maar eens een goedkope schotel kopen met 1 LNB en slechts een FTA ontvanger. Die zet je dan op 28.2E/28.5E zodat je alle UK kanalen kan ontvangen, maar alleen de FTA kanalen kan zien.
Dit moet voor EUR 100 of minder te regelen zijn. Later kan je dan aan een dreambox gaan denken (begint vanaf ca 180EUR) en multi-kop schoteltjes (Vanaf EUR 120 of minder voor een uitbreidingssetje op je huidige schotel).
In de topicstart staat genoeg over schoteltjes en hoe die uit te breiden zijn later. SAB schijnt wel een goede FTA ontvanger te hebben voor niet al teveel is mij wel eens verteld door de topicstarter, die kan je vast wel ergens tweedehands krijgen (want ik denk dat vel mensen eerst met FTA beginnen en dan doorgroeien zeg maar en die houden allemaal FTA ontvangertjes over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okio schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:20:
[...]

Koop gelijk een FTA-ontvanger waarin een CI en een cardslot zit, tweedehands of nieuw. Er is natuurlijk genoeg keuze.Check vooraf wat het ding kan op de diverse satelliet forums, en of er nog firmware beschikbaar is.

@franssie
"Die zet je dan op 28.2E/28.5E zodat je alle UK kanalen kan ontvangen, maar alleen de FTA kanalen kan zien. "
Dan ben je wel die Astra 1 kwijt op 19,2

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 05-02-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 119722 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:27:
[...]

@franssie

[...]

Dan ben je wel die Astra 1 kwijt op 19,2
yep, maar als je voor weinig wilt beginnen wel een optie, die 19,2 zit ook wel in het basis pakket of op digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222504

Dan nu nog een vraag over Duo LNB en skew.
Hoe moet ik hier mee omgaan, als ik de de zaak instel voor Astra 1, dan staat hij niet goed voor
Astra 3 !. Moet je zo wie zo bij een Duo LNB skew toepassen ? Is dat intern al geregeld ?
Ik heb een Duo LNB voor de grotere schotels vanaf 80 cm. Tot hoever kun je gaan met de grote van zo'n schotel, want hoe groter, hoe verder de lnb's uit elkaar moeten komen te staan.
Mijn opstelling wordt gebruikt in Portugal. Heb hier dus de Duo LNB aangeschaft, want die zijn in Portugal niet te krijgen. Wordt het skew probleem in Portugal erger ?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Laatst online: 22-07 09:04
Mijn schoonouders hebben een sateliet met een motor in de tuin staan. Tot vandaag hadden ze een 'oude' sateliet ontvanger aangesloten om Spaanse kanalen te ontvangen.

In Spanje schijnen ze momenteel de Mvision S4 DVB-S USB ontvanger 'weg te geven' aan huishoudens om digitale tv binnen te krijgen, net zoals dat hier gebeurt met de digitale tv abo's.

Nu hebben ze deze ontvanger bij een sateliet-tent ergens weten te bemachtigen. De verkoper had hem voorgeprogrammeerd middels een USB stick, klaar voor gebruik om de meeste Spaanse kanalen via de Hispasat te ontvangen. Het apparaat heb ik aangesloten en het werkt allemaal netjes, zit alleen met een aantal vragen qua werking en mogelijkheden.

De sateliet wereld is een groot grijs gebied voor mij, heb al wel een paar verschillende ontvangers gezien. De topicstart heeft wel wat geholpen om wat mogelijkheden te begrijpen maar een hoop begrippen e.d. zijn nog lastig te begrijpen. Er zijn tevens zo ontzettend veel verschillende ontvangers... Sowieso heeft de Mvision een brom die aardig te horen is, dit lijkt mij een technisch probleem... heb dit al bij 2 dezelfde type Mvision S4 geconstateerd. Tevens hebben ze maar 1 scart uitgang. Het apparaat was wel lekker goedkoop, 79 euro's. Dit is wel te zien aan de afwerking van het apparaat zelf, afstandsbediening en menu.

Wat is een goede vervanger die alle gratis Spaanse kanalen kan binnenhalen? Is er ook een ontvanger die 2 scart uitgangen heeft (2de scart uitgang is nodig om het beeld naar een andere tv op een andere verdieping door te sturen)? Moet ik me zorgen gaan maken omtrent het updaten van software om de kanalen altijd te blijven ontvangen?

[ Voor 14% gewijzigd door Valderrama op 01-03-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:27
Valderrama schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:19:
Mijn schoonouders hebben een sateliet met een motor in de tuin staan. Tot vandaag hadden ze een 'oude' sateliet ontvanger aangesloten om Spaanse kanalen te ontvangen.

In Spanje schijnen ze momenteel de Mvision S4 DVB-S USB ontvanger 'weg te geven' aan huishoudens om digitale tv binnen te krijgen, net zoals dat hier gebeurt met de digitale tv abo's.

Nu hebben ze deze ontvanger bij een sateliet-tent ergens weten te bemachtigen. De verkoper had hem voorgeprogrammeerd middels een USB stick, klaar voor gebruik om de meeste Spaanse kanalen via de Hispasat te ontvangen. Het apparaat heb ik aangesloten en het werkt allemaal netjes, zit alleen met een aantal vragen qua werking en mogelijkheden.

De sateliet wereld is een groot grijs gebied voor mij, heb al wel een paar verschillende ontvangers gezien. De topicstart heeft wel wat geholpen om wat mogelijkheden te begrijpen maar een hoop begrippen e.d. zijn nog lastig te begrijpen. Er zijn tevens zo ontzettend veel verschillende ontvangers... Sowieso heeft de Mvision een brom die aardig te horen is, dit lijkt mij een technisch probleem... heb dit al bij 2 dezelfde type Mvision S4 geconstateerd. Tevens hebben ze maar 1 scart uitgang. Het apparaat was wel lekker goedkoop, 79 euro's. Dit is wel te zien aan de afwerking van het apparaat zelf, afstandsbediening en menu.

Wat is een goede vervanger die alle gratis Spaanse kanalen kan binnenhalen? Is er ook een ontvanger die 2 scart uitgangen heeft (2de scart uitgang is nodig om het beeld naar een andere tv op een andere verdieping door te sturen)? Moet ik me zorgen gaan maken omtrent het updaten van software om de kanalen altijd te blijven ontvangen?
Als men de motor niet meer gebruikt:

Is het niet de moeite om nog eenzelfde ontvanger te kopen, ze zijn immers niet zo duur. Dan kan men op verschillende verdiepingen verschillende zenders kijken.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:21

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb een Triax 78cm schotel op het dak staan met een twin LNB (zowel Astra 1 als Hotbird). Nu wil ik het zaakje uitbreiden met Astra 2+3. Wat zouden jullie aanraden: nieuwe Visiosat G4 Quadro kopen of een simpele multifeed houder voor de Triax waarbij ik de LNB's zelf nog moet positioneren?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Wokschotel schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:19:
Ik heb een Triax 78cm schotel op het dak staan met een twin LNB (zowel Astra 1 als Hotbird). Nu wil ik het zaakje uitbreiden met Astra 2+3. Wat zouden jullie aanraden: nieuwe Visiosat G4 Quadro kopen of een simpele multifeed houder voor de Triax waarbij ik de LNB's zelf nog moet positioneren?
Met 23,5 oost èn 28,2 oost erbij kan wel maar zal waarschijnlijk krapjes worden op je Triax (minder regenreserve). Ook is het iets moeilijker afstellen dan een G4 vermoedelijk. Een G4 quadro kost wat maar is een goede schotel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Laatst online: 17:49
Wokschotel schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:19:
Een Triax 78 cm met multifeed houder werkt prima. Heb ik ook staan.
Ik heb wel twee smalle LNB's moeten kopen, anders was de is de ruimte tussen de ASTRA 1 en de ASTRA 2 te krap om de LNB voor de ASTRA 3 te plaatsen.

Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier wordt komende week ook de schotel aangepast van Astra 1 naar Astra 1, 2 en 3. De Triax 64 wordt vervangen door een Triax 78 en de 2 nieuwe LNB worden ALPS in verband met de geringe dikte.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:21

Wokschotel

Op 6 wielen

devriesjande schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:56:
[...]

Een Triax 78 cm met multifeed houder werkt prima. Heb ik ook staan.
Ik heb wel twee smalle LNB's moeten kopen, anders was de is de ruimte tussen de ASTRA 1 en de ASTRA 2 te krap om de LNB voor de ASTRA 3 te plaatsen.

Jan.
Thanks, ik ga het gewoon proberen. Een multifeed houder + 4 LNB's (Alps) + switch kosten me de kop niet. Als het op de Triax toch niet blijkt te werken gebruik ik de LNB's wel voor de Visiosat.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Wokschotel schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:03:
[...]

Thanks, ik ga het gewoon proberen. Een multifeed houder + 4 LNB's (Alps) + switch kosten me de kop niet. Als het op de Triax toch niet blijkt te werken gebruik ik de LNB's wel voor de Visiosat.
Het zal wel werken, ik heb eerder zulke setups gezien. Alleen heb je iets minder regenreserve. Als je niet zo veel naar de Hotbird kijkt kan je overwegen om Astra 23,5 in het brandpunt te plaatsen, Hotbird is toch erg sterk en 28,2-28,5 oost is dan sterker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Zag net op de website van canaaldigitaal dat ze nu komen met een HDTV pakket. Vooralsnog zitten er de zenders Discovery Channel, National Geographic, en Brava hd in.

Beetje laat als je het mij vraagt, maar beter laat dan nooit. Het lijkt er op dat alles vooralsnog in 720P wordt uitgezonden. Niks er over kunnen vinden dus ik denk dat het 720P is, is vooralsnog de europese standaard als ik het goed heb.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Plaat aub geen links naar software waarvan de legaliteit of legitimiteit niet geheel van duidelijk is (of de werking ervan). Ook hoef je niet te melden dat je creatief kaartjes aan het delen bent.