Televisie via de satelliet: DVB-S Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 126.178 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderwerp: Met 1000 geheugenplaatsen toch al je favoriete zenders opslaan.

Beste mensen

Vandaag ontdek ik deze site voor het eerst. Ik zag dat er op 28 nov.2006 een hele discussie geweest was over satelliettuners met te weinig geheugenplaatsen. Ik ben zelf ongeveer 2,5 jaar geleden overgestapt op de satelliet en had daarvoor een schotelpakket gekocht met een Philips DSX 6073, een schotel van 60 cm en de benodigde materialen.

In deze officieel goedgekeurde Canal-Digitaal ontvanger kunnen de zenders op twee manieren in het geheugen geladen worden, op de Canal-Digitaal manier en op de vrije manier.
Op de Canal-Digitaal manier worden de zenders geladen in een volgorde die Canal-Digitaal bepaald heeft waarbij veelal een volgorde wordt aangehouden van een uitgebreid abonnement. Dit betekent dat met een eenvoudig abonnement er op veel kanaalplaatsen niets te zien is, m.a.w. het is een en al gatenkaas in de programmeervolgorde waarbij je zelf geen enkele invloed uit kunt oefenen want de eerste 500 geheugenplaatsen zijn niet te veranderen.

Omdat ik me de les niet laat voorlezen door Canal-Digitaal kies ik dus voor de vrije programmeervolgorde. Met de Philips DSX 6073 loop ik echter ook tegen het volgende probleem aan:
Als je het geheugen gaat laden met de zenders die op de Astra-satelliet (19,2 graden) zitten, kom je al snel tot de conclusie dat nog geen 50% van de bandbreedte is afgescand als het geheugen van 1000 plaatsen al vol is. Dit betekend dat je geheugen volgeladen is met TV- en radiozenders maar dat er nog heel veel zenders niet in het geheugen geplaatst kunnen worden. Dat is natuurlijk erg jammer maar daar is een simpele oplossing voor:

Deze oplossing kost eenmalig wel flink wat tijd, maar daar heb je jarenlang plezier van.
Gooi de zenders die je toch niet kunt ontvangen (bijv. wegens codering, dubbel enz.) uit het geheugen. Zet de ruim 200 TV-zenders die dan overblijven in de volgorde die je zelf graag wilt hebben. Haal de zender met de Electronische Programma Gids (EPG) niet uit het geheugen want dan werkt de electronische programma gids niet meer! Doe dit ook niet met de paar Downloadzenders van je eigen merk want dan krijg je geen updates meer voor je tuner als dat toevallig nodig zou zijn. Doordat je alle overbodige kanalen hebt verwijderd, zijn er weer ongeveer 800 geheugenplaatsen vrijgekomen.

Draai nu de schroefwartel van de coaxkabel achter op de tuner los die naar de schotel gaat en trek de aansluiting er een stukje uit echter niet zover dat de middenader er ook uit gaat want dan is het zo lastig hem er weer snel terug in te steken. Doordat U de wartel niet meer aan de tuner vast heeft zitten, krijgt de LNB ook geen voedingsspanning meer en zal deze geen signaal meer aan de tuner geven.

Zet nu de tuner op ZENDERS TOEVOEGEN en wacht 8 sec. voordat U weer de wartel aan de tuner vastschroeft. Het geheugen is nu gaan zoeken maar heeft 8 sec. lang niets gevonden. Bij de Philips DSX 6073 heeft de tuner dan de eerste 40% van zijn band afgescand zonder een zender te hebben gevonden. Nu de aansluiting weer in orde is, gaat hij alsnog alle zenders die hij vindt in het geheugen zetten. Tussen de 40 en 100% van de band die afgescand wordt zitten ongeveer 650 zenders die nu zonder probleem in het geheugen geplaatst kunnen worden. Je houd zelfs nog flink wat geheugenplaatsen over. Zet nu de bruikbare zenders die erbij zijn gekomen ook weer in je eigen favoriete volgorde. Desnoods verwijder je ook nu weer alle niet bruikbare zenders zodat er zo ongeveer weer 750 geheugenplaatsen vrij komen. Je hebt nu ongeveer 250 zenders in je eigen favoriete volgorde in het geheugen staan zonder lege plaatsen. Weg met de Canal-Digitaal volgorde. Scan eens per maand op dezelfde wijze de gehele band weer af en je komt telkens weer nieuwe zenders tegen die je zelf een geheugenplaats kunt geven.

Nog veel plezier van Uw satelliettuner met een beperkt aantal geheugenplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33
Kleine update van mijn kant, ik had in het begin van dit topic (in september) gemeld dat mijn beeld op mijn xtreme wel eens hing, en dat scheen te komen door mijn penta 1.09 codering.

Ik dacht toen dat ik wel aan een magic module programmer kon komen, maar dat was niet gelukt. Het probleem was ook niet echt dringend, elke 2 uur ofzo bleef ie 1 keer 10 seconden hangen. Echter, de laatste maand is het veel slechter geworden, vooral bij sbs6 hangt ie elke minuut meerdere malen.

Ik ging ervan uit dat mijn schotel een beetje verdraaid was na een periode van slecht weer met veel wind, maar de 2 percentages (signaal en kwaliteit) op mijn decoder waren wel hetzelfde gebleven (zo'n 75 en 85 %). Toch maar op de gok een aston 1.05 (rev 1.2) gekocht, en na gisteravond 2 films op rtl7 gekeken te hebben lijken de problemen opgelost :) Toch vraag ik me af waarom mijn penta de laatste maand het opeens zo slecht doet, zou canal digitaal iets veranderd hebben :? Ik merk trouwens nog wel eens wat artifacts (blokjes) in het beeld, dus misschien is mijn signaal toch slechter dan voorheen (en misschien is dat dan ook de oorzaak dat mijn penta het niet meer aankan ofzo). Maar het hangen van beeld en geluid lijkt gelukkig voorbij.

[ Voor 8% gewijzigd door sewer op 18-03-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 19:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ Mijn ouders hadden sinds een maand steeds hangend beeld op (vooral) de Duitse zenders RTL(II), Pro7, Sat1, VOX en nog een paar zenders.

Schotel gisteren iets naar links bijgedraaid en het werkte allemaal weer perfect.

Vreemde is, dat de signaalsterkte en signaalkwaliteit hetzelfde zijn gebleven...
Artifacts (niet van storing, maar van mpeg-copmpressie) zie ik bij mijn ouders ook meer dan op mijn tv (zij hebben een Strong tuner, ik een Philips DSR2211), maar stiekem vermoed ik dat het te maken heeft met hun 4:3 verhouding bij breedbeelduitzendingen, waardoor de blokjes 'beter uitkomen'.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 20:33
Heb toevallig net ook mijn schotel verdraaid. Het bleek dat de hotbird op mijn monoblock komt op de lnb die in het middel van de schotel zit, en de astra links ernaast (als je voor de schotel staat). Heb dat blok eentje opgeschoven, en toen kon ik de schotel ook wat verder van de muur draaien. Op mijn testkabel waren mijn waardes volgens mijn extreme een stukje hoger (op 80 en 85%), maar toen ik het weer allemaal aangesloten had op mijn echte kabel van 40m bleek het hetzelfde te zijn als voorheen (ongeveer 75-85).

Maar goed, misschien heeft het toch wel wat geholpen. De schotel staat nu echt van de muur af gericht, eerst stond hij ongeveer op 1 lijn met de muur. En de astra komt nu op de lnb die in het midden zit, misschien dat dat ook nog wat helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 22:01
Ik heb last van slecht ontvangst wanneer het regent. Je merkt het vooral op zenders met een horizontale polarisatie. Ik heb mijn LNB 20 graden gedraaid zoals te berekenen is volgens de betreffende formules maar dan nog.

Nu wilde ik vragen: je hebt van die dakjes om het maar zo te zeggen die je boven je lnb kunt hangen. Volgens mij heeft dit wel werking maar toch wilde ik het even vragen. Raden jullie dit aan en zoja welke en voor welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
jozy schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:58:
Ik heb last van slecht ontvangst wanneer het regent. Je merkt het vooral op zenders met een horizontale polarisatie. Ik heb mijn LNB 20 graden gedraaid zoals te berekenen is volgens de betreffende formules maar dan nog.

Nu wilde ik vragen: je hebt van die dakjes om het maar zo te zeggen die je boven je lnb kunt hangen. Volgens mij heeft dit wel werking maar toch wilde ik het even vragen. Raden jullie dit aan en zoja welke en voor welke prijs.
Werkt ongeveer net zo goed als gsm-boosterstickers op je schotel, of je LNB laten "instralen" door Jomanda. Vet nep dus.

De ontvangst is minder doordat er een hoop water in de lucht hangt waar het signaal door moet. Je zult je schotel beter af moeten stellen, want ik heb geen verlies bij de eerste de beste regenbui, en daar heb ik geen reusachtige schotel voor nodig. Ik heb zelfs nog nooit uitval gezien door regen met een goed uitgerichte 54cm schotel.

De skew is maar 4 graden trouwens voor Astra, wijkt af.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 18-03-2007 18:37 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:28:
[...]

Dat gaat echt niet op ZWART hoor, ga daar maar van uit ;)
Ik begrijp dat je een groot dreambox fan bent, maar ik zou daar maar niet zo zeker van zijn.
Ik ga er vanuit dat als er HD content wordt uitgezonden met hdcp de dreambox daar niks mee kan.
De dvi uitgang van de dreambox 8000 met een hdmi verloop op de hdmi ingang van je tv aansluiten geeft geen HD beeld in ieder geval.
Mijn advies is eerst de kat uit de boom kijken voordat je 800 euro over de balk gooit.
Er lopen niet voor niets vele rechtzaken in de vs met flinke claims tegen fabrikanten die HD ready apparaten verkochten maar zonder hdcp dit niet waren.
Toen bij de consument het beeld zwart bleef voelden ze zich natuurlijk flink belazerd.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 12:32 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
De kat uit de boom kijken is altijd verstandig. Ik koop ook pas een nieuwe Dreambox wanneer die goed werkt. Maar het lijkt me zeer sterk dat ze een HD receiver gaan verkopen die geen HD content op de TV kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat het zo lang duurd.
Zonder hdcp is het geen hd ontvanger en mag het hd ready logo ook niet voeren.
Mogelijk dat ze toch proberen een hdcp licentie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:48:Zonder hdcp is het geen hd ontvanger en mag het hd ready logo ook niet voeren.
Je kommentaar is volgens mij van het nivo dat een regiovrije dvd speler geen echte dvd speler is. Wanneer je dergelijke onzin gelooft moet je inderaad niet op de dreambox wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:26

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Zijn hier trouwens nog fanaten die hier draaien met een dreambox en Gbox softcam? :)
Ik krijg hier namelijk nog steeds niet mijn twin gedeelte in orde met de 7025.
Hoop dat ze hier ooit nog wel eens een betere ondersteuning voor krijgen! :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
mydogisgone schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 03:17:
Zijn hier trouwens nog fanaten die hier draaien met een dreambox en Gbox softcam? :)
Ik krijg hier namelijk nog steeds niet mijn twin gedeelte in orde met de 7025.
Hoop dat ze hier ooit nog wel eens een betere ondersteuning voor krijgen! :)
Ik draai Gbox 2.1b op de 7020, maar da's een single tuner he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:48:
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat het zo lang duurd.
Zonder hdcp is het geen hd ontvanger en mag het hd ready logo ook niet voeren.
Mogelijk dat ze toch proberen een hdcp licentie te krijgen.
Dat weet ik wel zeker dat ze daar niet op wachten. Ik ga er vanuit dat de officiele software geen HDCP beschermde content ondersteunt, maar dat er via het alternatieve circuit door Dream Multimedia heimelijk uitgebrachte firmware versies uitkomen die dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderwerp: Canal-Digitaal zendervolgorde

Beste mensen

Veel satellietgebruikers hebben hun satelliettuner geprogrammeerd in de Canal-Digitaal volgorde. Dat is niet onlogisch want Canal-Digitaal geeft bijna aan dat het zo moet. Maar als ik het gekanker lees op de vele satellietforums, dan snap ik niet dat mensen hiervoor nog kiezen.

Ik lees bijv. dat de volgorde onlogisch is met hele discussies over hoe het dan wel zou moeten zijn. Ik lees over de problemen die men steeds heeft, dat nieuwe zenders niet in het geheugen worden bijgeplaatst omdat updates van Canal-Digitaal over de zendervolgorde niet binnen komen. Lekker zappen is er ook niet bij want voordat je bij positie 499 bent, heb je veel meer lege plaatsen gehad dan zenders. De zendervolgorde aanpassen kan ook niet want de posities 1 t/m 499 liggen vast bij de Canal-Digitaal goedgekeurde tuners. Natuurlijk is dat wel weer op te lossen door alle posities die echt te ontvangen zijn, als favoriet aan te merken in Uw satelliettuner, dan sla je met zappen de lege plaatsen over, maar wat een gedoe allemaal.

Wat de meeste mensen niet eens door hebben is, dat als de voor de Canal-Digitaal volgorde kiest, je tientallen zenders niet eens te zien krijgt omdat Canal-Digitaal vindt dat U die zenders helemaal niet hoeft te zien. Wat een bemoeizucht. Mag ik zelf uitmaken welke zenders ik wil ontvangen die free to air te ontvangen zijn. Als ik ze het aankijken niet waard vind, gooi ik ze zo uit het geheugen.

De oplossing is de zenders op de vrije manier in het geheugen te laden. U ontvangt dan zeker 60 zender meer. Ik zal u enkele voorbeelden geven:
Vaak zijn bepaalde zenders bestemd voor Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland, zoals
Nick, Kabel 1, SAT 1, RTL, RTL 2, Super RTL, Vox, Pro Sieben, die voor alle drie deze landen uitzenden. Soms hebben ze hetzelfde programma maar vaak ook verschillend. U kunt via Canal-Digitaal slechts de Duitse uitzendingen zien. Ook zenders als Yavido-clips, NRJ-hits, ORF2E, GemsTV, Deutshes gesund, techniTipp TV, Der Schmuckkanal, rtn myestate, Tier TV, Real Madrid en meer dan 40 erotische reclamezenders en vele anderen die ik nog niet genoemd heb, kunt U via de Canal-Digitaal volgorde niet ontvangen terwijl ze wel in de lucht zitten. Wel zult U zenders die stoppen met uitzenden vanaf een bepaalde frequentie, zelf uit het geheugen moeten halen anders blijven het een lege plekken. Ook zult U bijv. eens per maand (aan het begin van de maand) de tuner weer eens naar nieuw bijgekomen zenders moeten laten zoeken, maar U geeft ze dan wel Uw eigen favoriete plekje.

Lees eventueel ook “Met 1000 geheugenplaatsen toch al je favoriete zenders opslaan” van 18 maart 2007 als U geheugenplaatsen in Uw tuner te kort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 00:26

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 00:55:
Onderwerp: Canal-Digitaal zendervolgorde

Beste mensen

Veel satellietgebruikers hebben hun satelliettuner geprogrammeerd in de Canal-Digitaal volgorde. Dat is niet onlogisch want Canal-Digitaal geeft bijna aan dat het zo moet. Maar als ik het gekanker lees op de vele satellietforums, dan snap ik niet dat mensen hiervoor nog kiezen.

Ik lees bijv. dat de volgorde onlogisch is met hele discussies over hoe het dan wel zou moeten zijn. Ik lees over de problemen die men steeds heeft, dat nieuwe zenders niet in het geheugen worden bijgeplaatst omdat updates van Canal-Digitaal over de zendervolgorde niet binnen komen. Lekker zappen is er ook niet bij want voordat je bij positie 499 bent, heb je veel meer lege plaatsen gehad dan zenders. De zendervolgorde aanpassen kan ook niet want de posities 1 t/m 499 liggen vast bij de Canal-Digitaal goedgekeurde tuners. Natuurlijk is dat wel weer op te lossen door alle posities die echt te ontvangen zijn, als favoriet aan te merken in Uw satelliettuner, dan sla je met zappen de lege plaatsen over, maar wat een gedoe allemaal.

Wat de meeste mensen niet eens door hebben is, dat als de voor de Canal-Digitaal volgorde kiest, je tientallen zenders niet eens te zien krijgt omdat Canal-Digitaal vindt dat U die zenders helemaal niet hoeft te zien. Wat een bemoeizucht. Mag ik zelf uitmaken welke zenders ik wil ontvangen die free to air te ontvangen zijn. Als ik ze het aankijken niet waard vind, gooi ik ze zo uit het geheugen.

De oplossing is de zenders op de vrije manier in het geheugen te laden. U ontvangt dan zeker 60 zender meer. Ik zal u enkele voorbeelden geven:
Vaak zijn bepaalde zenders bestemd voor Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland, zoals
Nick, Kabel 1, SAT 1, RTL, RTL 2, Super RTL, Vox, Pro Sieben, die voor alle drie deze landen uitzenden. Soms hebben ze hetzelfde programma maar vaak ook verschillend. U kunt via Canal-Digitaal slechts de Duitse uitzendingen zien. Ook zenders als Yavido-clips, NRJ-hits, ORF2E, GemsTV, Deutshes gesund, techniTipp TV, Der Schmuckkanal, rtn myestate, Tier TV, Real Madrid en meer dan 40 erotische reclamezenders en vele anderen die ik nog niet genoemd heb, kunt U via de Canal-Digitaal volgorde niet ontvangen terwijl ze wel in de lucht zitten. Wel zult U zenders die stoppen met uitzenden vanaf een bepaalde frequentie, zelf uit het geheugen moeten halen anders blijven het een lege plekken. Ook zult U bijv. eens per maand (aan het begin van de maand) de tuner weer eens naar nieuw bijgekomen zenders moeten laten zoeken, maar U geeft ze dan wel Uw eigen favoriete plekje.

Lees eventueel ook “Met 1000 geheugenplaatsen toch al je favoriete zenders opslaan” van 18 maart 2007 als U geheugenplaatsen in Uw tuner te kort komt.
ach gewoon een goede tuner kopen/gebruiken :) :P

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Opzich is het belachelijk, dat een A-merk als Philips niet voldoende geheugenplaatsen heeft anno 2007...

Maar met een kleine firmware-update kunnen ze dat best wel aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Michael Knight schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:46:
Opzich is het belachelijk, dat een A-merk als Philips niet voldoende geheugenplaatsen heeft anno 2007...

Maar met een kleine firmware-update kunnen ze dat best wel aanpassen :)
Behalve als het geheugen niet toereikend is...

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een bui van ijverige huisvlijt knutselde Warzel het volgende in elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lecramd/forums/phoenix.jpg

DIY Phoenix interface voor in mijn HTPC. Wordt aangesloten op een interne seriële-connector op het moederbord. Werkt samen met mijn SkyStar2 kaart en Poorman's CAM
Netjes ingebouwd dus nu, voorheen gebruikte ik een externe cardreader met voedingsadapter en seriële kabel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een Mvision 8085 USB PVR waar je dus een losse hardeschijf aan kan hangen.
Zijn er hier ook mensen met een 8085 of 9085 usb?

Het is een leuke receiver met een mooie prijs (179€).
Hij neemt goed op, alleen het converteren naar mpeg op de computer gaat niet altijd goed (help!).
Er is nog erg weining te vinden over deze receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 22:01
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:54:
In een bui van ijverige huisvlijt knutselde Warzel het volgende in elkaar:
[afbeelding]

DIY Phoenix interface voor in mijn HTPC. Wordt aangesloten op een interne seriële-connector op het moederbord. Werkt samen met mijn SkyStar2 kaart en Poorman's CAM
Netjes ingebouwd dus nu, voorheen gebruikte ik een externe cardreader met voedingsadapter en seriële kabel.
is satelliet kijken via een htpc goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:49:
[...]

is satelliet kijken via een htpc goed te doen?
Ja hoor,werkt prima hier, excellent beeld via DVI in de native resolution van mijn LCD, Ook de HD demo kanalen werken goed. Enorme vrijheid van software / codec's / plugin's / HD recorder / Timeshiften / Geen beperking van het aantal kanalen / bedenk zelf maar.
Nadelen: Traag zappen, geen van de grote mediaportal makers ondersteund DVB-s met plugin's (nodig om mijn canaldigitaal kaart te kunnen gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een dump/screenshot van de DVB-SI informatie van Eurosport op de Hotbird 7A satelliet (13.0E) - 11240.00V. Volgens de KingOfSat website moet daar een internationale uitvoering zitten van Eurosport met service ID 13831 die beschikt over meerdere audio streams waaronder Nederlands (PID 2564) en Engels (PID 2562). Deze feed wordt kennelijk gebruikt door de Nederlandse kabelbedrijven, maar mijn kabelbedrijf geeft alleen de Nederlandse audio stream door.

Met een DVB-C PCTV kaart en wat analyse software is van de DVB-SI informatie van Eurosport op de kabel zo een screenshot te maken:

Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/3963/eurosportli8.jpg

Bovenstaande afbeelding is gemaakt met behulp van de gratis TransEdit tool van DVBViewer en geeft PMT informatie van de video, audio en teletekst streams weer zoals Eurosport momenteel wordt doorgegeven op de kabel. Ik neem aan dat dit ook met een DVB-S PCTV kaart te doen moet zijn van Eurosport op Hotbird 7A.

De discussie met het kabelbedrijf is dat de getoonde informatie van Eurosport op de KingOfSat website niet geheel correct is aangezien er volgens het kabelbedrijf niet één service is met meerdere audio streams, maar een aparte service definitie per audio stream waardoor één en ander niet te combineren valt op de kabel.

Een screenshot van gedetailleerde PMT informatie van service ID 13831 zou daarom zeer welkom zijn. Wie beschikt over een DVB-S PCTV kaart en een schotelopstelling die ook Hotbird 7A kan ontvangen en is bereid om dit even uit te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Helaas, ik heb een hele rits kanalen "ESP DUTCH", "ESP RUSSIAN", "ESP HUNGARIAN" etc etc etc in mijn lijst van de Hotbird allemaal met dezelfde videoPID en een andere audioPID voor de betreffende taal. Op Astra 1 heeft Canal Digitaal wel Nederlands, Engels, Czech en Hungarian in één stream zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 21-04-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:58:
Helaas, ik heb een hele rits kanalen "ESP DUTCH", "ESP RUSSIAN", "ESP HUNGARIAN" etc etc etc in mijn lijst van de Hotbird allemaal met dezelfde videoPID en een andere audioPID voor de betreffende taal. Op Astra 1 heeft Canal Digitaal wel Nederlands, Engels, Czech en Hungarian in één stream zitten.
Bedankt voor je reactie. Ik had natuurlijk gehoopt op een ander antwoord, maar het is niet anders. Heeft één van die "ESP" kanalen een Service ID (SID) van 13831? Als je ook het TransEdit tooltje gebruikt dan is de SID het getal achter de Service naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
RG2005 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:53:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik had natuurlijk gehoopt op een ander antwoord, maar het is niet anders. Heeft één van die "ESP" kanalen een Service ID (SID) van 13831? Als je ook het TransEdit tooltje gebruikt dan is de SID het getal achter de Service naam.
In GlobeTV kan ik al die gegevens gewoon standaard zien.

ESP DUTCH SID: 13833
ESP INT'L SID: 13831

Het Engelse geluid bij de international ("INT'L") ESP is trouwens ongecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:01
RG2005 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:53:
[...]

Ja de SID van Eurosport op Hotbird 7A transponder 11240 V 27500 is 13831 zie voor jezelf

http://www.lyngsat.com/hb7a.html

Hier heb ik hem opstaan maar ik heb alleen geluid geen beeld, en ik heb een geldige kaart van Canaldigitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
aart44 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:15:
[...]

Ja de SID van Eurosport op Hotbird 7A transponder 11240 V 27500 is 13831 zie voor jezelf

http://www.lyngsat.com/hb7a.html

Hier heb ik hem opstaan maar ik heb alleen geluid geen beeld, en ik heb een geldige kaart van Canaldigitaal.
Dat is alleen voor INT'L de andere talen hebben ook andere SIDs. Dat je geluid hebt heeft overigens niks met je CDS kaart te maken, is gewoon ongecodeerd ;).

Je zou het beeld van Astra 1 moeten combineren met het geluid van de Hotbird, heb je gratis Eurosport! :P

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 22-04-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:14:
In GlobeTV kan ik al die gegevens gewoon standaard zien.

ESP DUTCH SID: 13833
ESP INT'L SID: 13831

Het Engelse geluid bij de international ("INT'L") ESP is trouwens ongecodeerd.
Nogmaals bedankt voor je reactie. Het lijkt er dus op dat op de KingOfSat website alleen de SID van de internationale (Engelse) versie getoond wordt en men de overige vertalingen bij internationale versie heeft gezet omdat ze uiteindelijk allemaal van dezelfde video, teletekst en PCR streams gebruik maken. Het zal er daarom op neer komen dat of Eurosport ook de Engelse taal aan de Nederlandse Service definitie zal moeten toevoegen of het kabelbedrijf zal ergens op de apparatuur in het kopstation de beide services moeten combineren. Hoe dan ook, hier zal wel de nodige tijd overheen gaan voordat dit wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
RG2005 schreef op zondag 22 april 2007 @ 00:48:
[...]

Nogmaals bedankt voor je reactie. Het lijkt er dus op dat op de KingOfSat website alleen de SID van de internationale (Engelse) versie getoond wordt en men de overige vertalingen bij internationale versie heeft gezet omdat ze uiteindelijk allemaal van dezelfde video, teletekst en PCR streams gebruik maken. Het zal er daarom op neer komen dat of Eurosport ook de Engelse taal aan de Nederlandse Service definitie zal moeten toevoegen of het kabelbedrijf zal ergens op de apparatuur in het kopstation de beide services moeten combineren. Hoe dan ook, hier zal wel de nodige tijd overheen gaan voordat dit wordt opgelost.
De meest logische en minst ingrijpende oplossing is om simpelweg de Eurosport van Canal Digitaal van Astra 19,2 oost te gebruiken, daarin is NL en EN gecombineerd. Maar of je kabelaar daaraan wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang gaat een schotel/lnb eigenlijk mee?
Ik heb hier al tien jaar een schotel hangen met twee tuners maar het signaal is niet optimaal meer.
Ik ben net een hele tijd aan het klooien geweest om de schotel opnieuw uit te richten.
De tuner laat de signaalsterkte zien met een schaal van 0 tot 5.
Voorheen kreeg ik hem met gemak op 5 maar nu gaat hij niet verder dan 3,5.
Het is een 60cm triax schotel.
De arm en de lnb hebben een beetje speling, niet echt superstrak dus.
Maar als ik die beweeg veranderd er ook niets.
Waar moet ik het eerste naar kijken, of is de boel gewoon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:05:
Ik heb hier al tien jaar een schotel hangen met twee tuners maar het signaal is niet optimaal meer.
Ik ben net een hele tijd aan het klooien geweest om de schotel opnieuw uit te richten.
Ik denk het uitzicht of de kabel. Uitzicht lijkt mij meest logische, bijvoorbeeld een boom of gebouw dat in de richting van de schotel is komen te staan, of de kabel/ connectoren die wat zijn geoxideerd. Ik weet niet of een lnb kan slijten en minder signaal door gaat geven, maar het lijkt mij vrij onlogisch. Schotel kan weinig aan slijten, hij kan inderdaad wat verschuiven maar zolang die zn vorm niet verliest moet die alles gewoon naar brandpunt weerkaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59

Crusader

Arc Nature

Schotel kan onderhevig zijn aan (niet zichtbare) corrosie. Die Triax schotels die je meestal ziet hangen zijn doorgaans van metaal. Ik zou eerder dat als oorzaak van minder signaal aanwijzen. Kabels slijten niet als je er niet aan zit.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Kabels van mindere kwaliteit (geen 'buitenkabels' dus) zijn ook zwaar onderhevig aan slijtage door weersomstandigheden.

De kabel bij een lidl-set die ik ooit eens cadeau gaf, was na 3/4 jaar helemaal verweerd en gaf nog maar 40% signaal. Een speciale 'buitenkabel' uit 1991 doet hier nog steeds dienst met perfect signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Daar noem je ook wat... Lidl kabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan die kabels wel even nakijken, mischien er een stukje vanaf halen zodat er weer een vers stukje in zit.
De boompjes zijn wel wat gegroeit maar het zijn nog steeds ielle boompjes waar hij uitzicht op heeft.

Dan heb ik nog een vraagje over de receiver.
Het is een Mvision 8085 met de beroerdste handleiding die ik ooit heb gezien.
Er staat uitgebreid beschreven hoe je hem moet aansluiten met een scart, composiet, coax, enz.
Maar niets over de geavanceerde opties.
Zoals dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.edwinbont.nl/forums/Tijdelijk/sat.JPG
Op welke frequentie moet ik hem zetten?
Hij geeft bij veel frequenties hetzelfde signaal sterkte, je kan uit heel veel frequenties kiezen.

Zoals je kunt zien is het signaal op zich goed maar ik krijg soms tikken in het beeld en vaak uitvallen van de audio (een fractie van een seconde maar wel irritant).
De andere tuner heeft ook wel eens last van tijdelijke uitval. (pioneer canaldigitaal standaard ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Ja dat wijst vanzelf hij staat op 12515 dat is de hoofd transponder van Canaldigitaal deze optie is prima te gebruiken als er bijvoorbeeld een zender bij is gekomen als je de freqentie weet kun je hem een scan laten doen.

Verder zie ik niets vreemds alles staat goed, je hebt een schotel alleen op Astra zo te zien.

Op Kingofsat of Lyngsat kun je al de freqs opzoeken en eventueel editten

http://nl.kingofsat.net/pos-19.2E.php

http://www.lyngsat.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stomme vraag
Maar als je nu america en japan wilt ontvangen?
Dan heb je een grotere schotel nodig en anderen koppen.
Wil namelijk wel america ontvangen Nieuwe uitzendingen en enzz
Heb er totaal geen verstand van maar moet wel mogelijk zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:37:
stomme vraag
In theorie kan je Echostar 3 / Rainbow 1 op 61,5 west hier ontvangen met een grote schotel (staat namelijk boven de horizon), probleem is dat je dan aan schotels van meerdere meters (metertje of 10 of meer) moet gaan denken, en dat het in de praktijk nog nooit iemand is gelukt. De satellieten van het land van de rijzende zon staan volgens mij onder de horizon, al vraag ik me af welke satellieten dat zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 22-04-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:37:
stomme vraag
Nou daar is eigenlijk een simpel antwoordt genoeg, sinds ze het er over eens zijn dat de aarde rond is en je er niet door heen kan kijken is het dus niet mogelijk om direct een sateliet te bekijken die aan de andere kant van de aarde hangt.

Hoe ze met het journaal enzovoort dan toch aan die beelden komen uit Amerika en Japan daar zit een grondstation tussen, dus doormiddel van twee satelieten die elkaar wel kunnen zien.
Dus uit Amerika straalt hij het op naar een sateliet het grondstation haalt het beeld er af en straalt het gelijk door naar een andere sateliet die hier wel te ontvangen is, daarom zitten er tussen live beelden altijd een paar seconden tussen vraag en antwoordt.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
Op schotel momenteel alleen gecodeerd in UK versie en als Duitse en Spaanse versie.
Nederlandse (Benelux) versie zeer snel ook in schotel pakket. Eerst lanceert UPC vanaf half/ of 30 mei de Benelux editie via de kabel. Zie ook hier en hier.
vso schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:44:
sci-fi channel kan je dat nu wel ontvangen ? of moet je een extra abbonoment hebben ?

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 23-04-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:25:
[...]
Nadelen: Traag zappen, geen van de grote mediaportal makers ondersteund DVB-s met plugin's (nodig om mijn canaldigitaal kaart te kunnen gebruiken)
Dat werkt wel hoor :)
Installeer media-portal 0.2.2.0
download en installeer http://mbb-mp.neuf.fr/MP4MDAPI_Filter_onV0.2.2.0.rar volgens de aanwijzingen.

Geteste werkende plugins:
pass
vplug
yanksee
wincsc
csc
s2emu
gbox
NCSclient
emunation

Suc6

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 08:56

japaveh

Jield BV

Hallo,

Ik overweeg een PC-SAT kaart te kopen en mijn oog is gevallen op de Twinhan DTV in combinatie met een officiele CanalDigitaal module. Heeft iemand hier ervaringen mee, en weet iemand te zeggen of deze kaart ook onder Vista zal draaien? Via Google vind ik wel wat topics, maar echt veel wijzer wordt ik daar niet van. Of is de Technisat Skystar 1 beter?

Ik gebruik nu namelijk 2 losse Xtreme ontvangers waarvan er 1tje via een PCTVkaart op m'n computer is aangesloten maar ik vind dat een beetje omslachtig, bovendien kan ik wel een derde ontvanger gebruiken (tv op slaapkamer) en via die Twinhan leek mij dat wel een schappelijke oplossing. Bijkomend voordeel is dat ik dan een officiële CanalDigitaal ontvanger heb zodat ik me geen zorgen hoef te maken over updates van firmware en codes. Of zie ik iets over het hoofd?

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

funrider schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:34:
Op schotel momenteel alleen gecodeerd in UK versie en als Duitse en Spaanse versie.
Nederlandse (Benelux) versie zeer snel ook in schotel pakket. Eerst lanceert UPC vanaf half/ of 30 mei de Benelux editie via de kabel. Zie ook hier en hier.

[...]
de UK versie is de beste IMHO, caiway (digitale tv via de CAI aansluiting) heeft hem nog op verwacht staan. maar betekend dat ik hem nu wel of niet in NL kan ontvangen ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Caiway zal denk vanaf juni/juli (na UPC - 30 mei) de Sci-FI Benelux versie te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen?

Ik zoek voor mijn htpc (met mediaportal) een pci-kaart waar ik multi-channel kan capturen (maw ik wil 2 dingen terzelfder tijd opnemen). Zodat alles die binnen dezelfde frequentie ligt (bvb. de vlaamse zenders), dat deze bij opname volledig gecodeerd gecaptured worden en na opname bij het bekijken van de uitzending gedecodeerd worden (via de smartcard van tv vlaanderen).

Bestaat zoiets? Zoniet, wat is het alternatief?

Iemand suggesties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:26:
Wie kan mij helpen?

Ik zoek voor mijn htpc (met mediaportal) een pci-kaart waar ik multi-channel kan capturen (maw ik wil 2 dingen terzelfder tijd opnemen). Zodat alles die binnen dezelfde frequentie ligt (bvb. de vlaamse zenders), dat deze bij opname volledig gecodeerd gecaptured worden en na opname bij het bekijken van de uitzending gedecodeerd worden (via de smartcard van tv vlaanderen).

Bestaat zoiets? Zoniet, wat is het alternatief?

Iemand suggesties...
Ik ben niet helemaal thuis in de pci kaarten maar ik weet wel dat als je meerdere kanalen tegelijk wil opnemen je meerdere tuners nodig hebt (mits er verschillende transponders gebruikt worden, bijv. rtl4 en sbs 6). Zo ver ik weet zijn er geen dual tuners met smartcard reader, over het decoderen dat is software, ik denk dat die er wel is of zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Momenteel ben ik ook serieus aan het overwegen om televisie te gaan kijken via de satelliet. Het liefst zou ik mijn op MythTV gebaseerde HTPC gewoon willen uitbreiden met twee DVB-S kaarten. Ik twijfel echter nog omdat sommigen beweren dat het schakelen tussen kanalen nogal langzaam gaat in zo'n opstelling. Je zou juist verwachten dat een PC met zijn overdaad aan geheugen en processorkracht geen moeite zou hebben met zoiets. Dus in hoeverre zijn deze verhalen waar? Is dit altijd zo, of afhankelijk van de gebruikte tunerkaart? En heeft een HTPC verder nog voordelen/nadelen tov een dedicate satellietontvanger zoals een Topfield of een Dreambox?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:05:
k zou er een nieuwe (twin) LNB inhangen. Die kosten haast niks en zijn vast stukken beter dan wat je er in had zitten. En daarna de schotel even opnieuw fijn-afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Laatst online: 23:08
Hallo,

Werkt een Philips 2211 i.c.m. een Technisat MultyTenne (4 koppen)? Of werkt dat niet vanwege het ontbreken (?) van DiSeqc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Laatst online: 07:03

darkrain

Moderator Discord

Geniet

ivo-nl schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:52:
Hallo,

Werkt een Philips 2211 i.c.m. een Technisat MultyTenne (4 koppen)? Of werkt dat niet vanwege het ontbreken (?) van DiSeqc?
Zover ik weet zal dat niet werken.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

ivo-nl schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:52:
Hallo,

Zonder extra/nieuwe firmware heeft de 2210/11/12 ondersteuning voor een dubbelkoppige LNB (dmv Toneburst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Laatst online: 23:08
Dus het zou werken? Ik ben beetje beginner in de satelliet-materie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
El Cid schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:56:
En heeft een HTPC verder nog voordelen/nadelen tov een dedicate satellietontvanger zoals een Topfield of een Dreambox?
via een PC kijken is wanneer je de PC niet meerekent minder duur. Voordelen heeft een PC m.i. niet buiten het feit dat je geen losse ontvanger hebt staan. Nadelen zijn volgens mij dat het altijd minder makkelijk draait dan een standalone.
Ik heb zelf een Topfield 5000 (woonkamer), dreambox 7025 en HDTV sat kaart in de PC. Wanneer ik uit deze drie moet kiezen is de dreambox het meest veelzijdig. De Topfield is wat simpeler te bedienen en de PC heeft als enig voordeel dat ik daarmee HD satelliet TV (voornamelijk BBC) kan kijken.
Een HTPC werkt volgens mij alleen goed wanneer je deze alleen als HTPC gebruikt. Op mijn HTPC draai ik Mediaportal en dat werkt goed maar ondersteuning van mijn satelliet TV kaart is erg slecht / buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

ivo-nl schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:01:
Dus het zou werken? Ik ben beetje beginner in de satelliet-materie...
Nee dat gaat zo niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
BartNL schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:14:
Ik heb zelf een Topfield 5000 (woonkamer), dreambox 7025 en HDTV sat kaart in de PC. Wanneer ik uit deze drie moet kiezen is de dreambox het meest veelzijdig. De Topfield is wat simpeler te bedienen en de PC heeft als enig voordeel dat ik daarmee HD satelliet TV (voornamelijk BBC) kan kijken.
Klopt het dat het zappen tussen kanalen trager is op een PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 22:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Michael Knight schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:46:
[...]

Nee dat gaat zo niet werken.
Aanvullinkje: Het gaat gewoon niet werken. Punt uit :).

De DSR2210/11/12 heeft een firmware waarvoor nog altijd geen alternatief is ontwikkeld, en die firmware ondersteunt alleen "toneburst". Tonebursting (dmv een 22KHz signaal) werkt alleen tussen twee LNB's. Het zou best zo kunnen zijn dat het apparaat niet eens geschikt blijkt te zijn voor DiSEqC, mocht er ooit een firmware-hack komen...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi heb een vraagje :
Ben vanplan om een Humax HD 2000 als ontvanger te nemen met TVVlaanderen.
Nu welke module heb je hiervoor nodig?
Satshop zegt de originele van TVV , maar heb een paar kameraden die een Matrix reborn gebruiken..wat is het verschil hierin? ken nog nie veel van dat satteliet gedoe...lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
El Cid schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:25:
[...]
Klopt het dat het zappen tussen kanalen trager is op een PC?
ik kan hier alleen de dreambox direct naast de PC testen en dan alleen op FTA (niet gecodeerde) zenders. De Dreambox is duidelijk sneller dan de PC. Ter indicatie 0,5 tegen 1,0 seconde van BBC1 naar BBC2. Nu is Dreambox wel een erkent snelle zapper en echt traag voelt de PC voor mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ik heb gisteren mijn contract beindigd bij UPC voor digitaal tv en een extra pakket.
Waarom ik dit heb gedaan:
Je betaald teveel geld voor een aantal kanalen.
De kwaliteit is zeer slecht
Mediabox werkt slecht

Ik wil na de zomervakantie een schotel met één ontvangs kop met twee aansluiten punten.
Éen voor de woonkamer(TV) en de andere naar mijn slaapkamer(PC)
Hierna begint het probleem:
De woning corporatie zegt hier(Rotterdam(WBR)) dat iedereen zijn schotel weg moet halen omdat het niet uit ziet. Bij mij in de straat heb je voor stuk of 15 staan. Maar de woning corporatie zegt ook dat de schotels die achter(balkon) staan weg moet halen. De schotels die voor staan mogen ze weghalen dat kan ik begrijpen maar een aantal die hier achter staat mag inprincipe staan(???)
In Zuid-Rotterdam waren ze al begonnen met het opruimen van de schotels maar iemand heeft ze aangeklaagd. Hoelang de rechtzaak duurd is onbekend.
Nu heb ik ongeveer 4 maanden UPC digitaal tv geprobeerd. Ze bieden weinig zenders voor veel geld.

Zijn er mensen die in andere steden hetzelfde probleem hebben?

Ook weet ik 100% zeker dat mijn woning corporatie afspraken heeft gemaakt met UPC hier(lees: geld verdienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heeft je gebouw geen GSO voorziening (Gemeenschappelijke Satteliet Ontvangst)? Dan staan er als het goed is al minstens 1 schotel op het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

kazuka schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:26:
Heeft je gebouw geen GSO voorziening (Gemeenschappelijke Satteliet Ontvangst)? Dan staan er als het goed is al minstens 1 schotel op het dak.
Nee helaas.

Het doel van mijn Woning Corporatie WBR is geld verdienen. Ze zullen als doen om alle schotels weg tehalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:55

Wokschotel

Op 6 wielen

Topfield heeft de nieuwe 7700 HDPVR gepresenteerd. Combinatie van HDTV sat ontvanger en PVR. Dit wordt mijn volgende sat ontvanger :9
Voorlopige specs ontvanger en PVR (specs gecombineerd uit 2 afzonderlijke documenten):
Supports MPEG-2, MPEG-4, H.264 and fully DVB compliant
2 Common Interfaces for CONAX, CRYPTOWORKS, IRDETO, NAGRAVISION, SECA & VIACCESS
DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 and USALS(DiSEqC 1.3)
5000 services (TV and Radio) programmable
Multilingual audio support
Multilingual menu text support
Service list editing
Favorite service list editing
True-color On-Screen Display (OSD)
Electronic Program Guide (EPG) for on screen service information
Subtitle supported
Teletext supported by VBI insertion and software emulation
Parental lock facility by service and program event
Firmware upgrade by USB2.0
Firmware and Data transfer from receiver to receiver
S/PDIF for digital audio or Dolby AC-3 bitstream output
USB 2.0 supported for fast PC interface
MP3 (MPEG-1 Layer 3) decoding
VFD Display for service information
Component (YPbPr) output

MPEG-2 HD,SD Digital and fully DVB compliant
2 tuners
2000 services TV & radio programmable
Service switching time less than 1 second
Favorite Service list editing
True-color On-Screen Display (OSD)
Full Picture In Graphic (PIG) function
Electronic Program Guide (EPG) for on screen Service information
Subtitle supported
Teletext supported by software emulation
Coaxial & Optic S/PDIF for digital audio or Dolby AC-3 bit stream output
Powerful trick mode supported(Multi-step fast/slow forward/reverse playback)
Capable of dual decoding (PIP)
Capable of dual recording and playback
Capable of time-shifting & dual recording
Bookmark/skip function on playback and time-shifting
USB 2.0 host supported for fast interface
Fast upgrade supported via USB memory stick
HDMI Digital Video Stream Output
15pin VGA port

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan binnenkort over te stappen naar een schotel.De ontvanger ben ik al over uit dat wordt een dreambox.
Maar nu zit ik nog met een schotel.
Ik zit te twijfelen tussen een triax met 4 lnb's of de technisat multitenne.Nu las ik in de OP dat het ontvangst in het noorden vh land wat moeilijker wordt.
Wat zouden jullie mij aanraden?

Ik woon in n.o. groningen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:03:
...
Wat zouden jullie mij aanraden?
vertellen waar je woont?

anyway : ik sta voor dezelfde keus en zit er aan te denken die box te tweaken (lees openschroeven en bij stellen) als het niet goed werk.
Dat andere ding is gewoon raar - dus wel mooi als je de kabels wegwerkt - helaas heb ik mij vergist in het zuiden hier en issie wat lastig plaatsen.

edit: ik woon in Muiden / halverwege NL dus.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 29-05-2007 21:01 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Ik heb net zelf een HTPC samengesteld. Hij werkt eigenlijk erg goed. Maar ik heb nog een paar probleempjes.

Config:

AMD X2 3800+
Asus M2A-VM
2GB RAM
GeForce 8500
380Watt voeding
Technotrend S2-3200 DVB-S met CI Module
Martrix Reborn cam

Het draait op windows XP Media center, maar ik gebruik de mediacenter van microsoft niet, ik gebruik MediaPortal. Mede omdat die mijn kaart native ondersteunt.

Ik heb met FFD Show wat filters aan gepast, zodat het beeld mooier is. En het eind resultaat mag er zijn:

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/IMG_0978%20(small).jpg.

Maar ik heb een probleem:

De zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7, Discovery en nog een paar, geven soms vertekingen, en als je de zender dan langer aan laat staan crasht het geheel.

Na wat onderzoek blijken alle kanalen die storen op de zelfde frequentie te liggen: 12343Mhz.
Wat vreemd is: Als een kanaal stoort, zet ik de computer opnieuw aan. Deze start daardoor meteen bij RTL 4 (de storende zender), en dan werkt het wel! Echt altijd.

Dus:

Zenders op freq. 12343 storen soms, maar na reboot doen ze het wel goed. Soms helpt het ook om naar een zender op een andere freqentie te zappen, en daarna terug te gaan.
Zo ziet het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/afbeelding%20017.jpg

Instellingen MediaPortal:

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/sat.jpg

Wat ik heb geprobeerd:

Windows MCE (werkt slechter)
TechnoTrend Mediacenter (werkt net zo slecht als mediaportal)
Nieuwere drivers
Iets hogere/lagere frequentie's
Mijn oude Sat box, aangesloten op TV, (werkt wel, dus signaal is goed)

edit:

Dit is de signaal sterkte:

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/signaal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Laatst online: 22:48
Werkt een USB 2.0 (DVB-S2) satellietontvanger nog een beetje? Iemand ervaringen hiermee?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er in godsnaam met National Geographic gebeurt :'(
Ze zenden nu volledig in breedbeeld uit zeggen de berichten.
De reclame's vullen wel gewoon mijn beeld maar de documentaire's zitten in een zwarte ruimte.
Mijn tuner en tv zijn goed ingesteld, andere kanalen werken gewoon goed bij breedbeeld.

Hier een voorbeeldje (screenshot genomen met Windvr, ik heb een s-video kabel naar mijn comp lopen, dit is dus niet van tv maar geeft hetzelfde effect).
Afbeeldingslocatie: http://www.edwinbont.nl/forums/Tijdelijk/docu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik heb ook een 4:3 plaatje met 4 zwarte balken erin. Teveel balken en het aspect ratio klopt dus ook al niet..

[ Voor 35% gewijzigd door Mentalist op 04-06-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is het ineens wel breedbeeld (Earth investigated) :?
Waarschijnlijk is dit dus een echte breedbeeld docu, bij oude 4:3 docu's gaan ze dus die balken plakken.
Zelfs als ik mijn tuner op 4:3 instel komen de oude docu's nog in een zwarte ruimte te hangen.
Wat een n00bs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Er zaten inderdaad balken rondom in het beeld. Alsof het als letterbox op de band stond en ze daar pillarboxen aan toe wouden voegen, om het vervolgens anamorhpisch uit te zenden ofzo wat dan weer niet lukte omdat het goede AR niet in de uitzending zit 8)7.

Earth Investigated gaat ook niet goed. Gewoon 4:3 beeld en lange anorexiapatiënten.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 04-06-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik kon het niet laten en heb toch een el cheapo 'setje-in-een-koffer' gekocht van LIDL - zo'n camping set (tegen beter weten in eigenlijk maar voor EUR 50 alles compleet kon ik het niet laten).
Er zit een silvercrest ontvangertje in met een plastic schoteltje van niets en een LIDL LNB.
Hoewel het hele setje nogal gammel is heb ik net met heel veel plezier F1 gekeken op BBC of ITV, strak beeld! Ook de eurosat 1 zenders komen goed door.
Ben nu dus aan het denken over een vaste opstelling. Voor de Nederlandse zenders heb ik digitenne dus zal het we bij 28-Oost blijven eerst of mis ik dan echt nog iets (volgens de nog steeds perfecte startpost niet veel lijkt het).
En als ik nog eens op vakantie ga gaat deze koffer echt wel mee!

offtopic:
dit topic mocht ook wel weer eens een kickje

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 22-07-2007 15:28 . Reden: tag verkeerd ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
De startpost mag wel weer eens een updatetje hebben eigenlijk, maar 50 euro voor een complete set is zeker niet duur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag wij hebben thuis jaren lang digitale tv ontvangen via Canaal Digitaal (en ontvangen het nog steeds) nu loopt in December het abbonement af en overwegen we thuis om over te stappen naar Digitenne.
Dit omdat we dan 3 decoders kunnen gebruiken op 1 smartcard en we keuze hebben uit meer zenders die we graag bekijken zo ook RTL8 (we hebben nu settopbox).
Plus het feit dat Canaal digitaal de prijzen inmiddels al meerdere malen verhoogt heeft terwijl de zenders juist steeds meer afnemen.

Nu is mijn vraag als ik alles van Canaal Digitaal heb opgezegt kunnen we dan nog wel gebruik maken van de decoder voor de gratis kanalen? als ik de smartcard er namelijk uithaal dan vraagt de philips decoder me steeds deze er weer in te doen anders ontvang ik geen tv.

Ik ben erg benieuwd of de duitse zenders en andere zenders zonder abbonement bij canaal digitaal ook te ontvangen zijn.

Normaal gesproken had ik het eerst via de klantenservice geprobeerd maar omdat canaal digitaal niet per email te bereiken is, en bellen over het algemeen erg lang duurd voor dat je geholpen word (tegen een duur nummer) wou ik het eerst even hier proberen.

Hoop dat iemand me kan helpen alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:13:
Nu is mijn vraag als ik alles van Canaal Digitaal heb opgezegt kunnen we dan nog wel gebruik maken van de decoder voor de gratis kanalen? als ik de smartcard er namelijk uithaal dan vraagt de philips decoder me steeds deze er weer in te doen anders ontvang ik geen tv.

Ik ben erg benieuwd of de duitse zenders en andere zenders zonder abbonement bij canaal digitaal ook te ontvangen zijn.

Normaal gesproken had ik het eerst via de klantenservice geprobeerd maar omdat canaal digitaal niet per email te bereiken is, en bellen over het algemeen erg lang duurd voor dat je geholpen word (tegen een duur nummer) wou ik het eerst even hier proberen.

Hoop dat iemand me kan helpen alvast bedankt!
De publieke nederlands zenders zijn te ontvangen MET smartcard maar ZONDER abbo. Dus je moet wel geregistreerd zijn bij AnaalDigital maar je hebt recht op 'vrije' ontvangst want publiek en bladiebla. De tv beelden zijn gecoderd maar je kan gratis een decoder sleutel aanvragen.

Nu is dat nog wat anders dan FreeToAir. De regionale omroepen en de BBC's zijn bijvoorbeeld FTA. Dwz dat je hier helemaal geen kaart voor nodig hebt wat de beelden zijn niet versleuteld en je hoeft ze dus ook niet te 'ontsleutelen'.

Ik hoop dat dit je vragen ongeveer beantwoord.

Groet,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
knudde84: je moet je kaart terug laten zetten naar het "standaard" pakket. Hiermee ontvang je Nederland 1, 2 en 3 en natuurlijk alles wat FTA is. Je hebt dan geen kosten voor een abonnement meer, en je smartcard blijft gewoon werken. Overigens kan je ook met een volledig gedeactiveerde kaart (waar zelfs geen publieken meer opzitten) in de decoder naar FTA kanalen kijken.

Probeer Digitenne wel eerst uit voor je overstapt. Digitenne heeft natuurlijk weer z'n eigen problemen. Misschien heb je geen stabiele ontvangst, of misschien is de minder goede beeldkwaliteit niet goed genoeg voor jullie. De enige manier om daar achter te komen is door het uit te proberen.

Een alternatief is om een SmartWi te kopen voor de Canal Digitaal smartcard, hiermee kan je op 3 ontvangers naar het abonnement kijken. Wat met het oog op de toekomst de beste optie is is echter onmogelijk te zeggen, want dingen veranderen erg snel in dit wereldje (ook KPN zal de prijs wel weer eens flink verhogen is de verwachting).

Verwijderd

Ik had een vraagje. Is het mogelijk om Turksat East Beam in Nederland te ontvangen? Als het kan wat heb ik dan extra nodig? Ik heb nu Turksat West beam ontvangst met een 110 cm schotel en een lnb van 2 db.

• Mentalist
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:23:
Ik had een vraagje. Is het mogelijk om Turksat East Beam in Nederland te ontvangen? Als het kan wat heb ik dan extra nodig? Ik heb nu Turksat West beam ontvangst met een 110 cm schotel en een lnb van 2 db.
In oost-zuidelijk NL meen ik eens te hebben gehoord van mensen die het konden ontvangen, maar weet niet meer met wat voor schotel. Als ik naar de footprints* kijk kan het bijna niet.

* http://www.lyngsat-maps.com/maps/turk1c_east.html
* http://www.lyngsat-maps.com/maps/turk2a_east.html

Denk dat je dit beter op sat4all kan vragen, daar zitten waarschijnlijk meer mensen met ervaring met de east beam :).

• aart44
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:23:
Ja het signaal schijnt op te houden bij de balkanlanden maar met een beetje geluk is er soms dus niet altijd wel iets te ontvangen, hier een oud topic van sat4all
http://www.sat4all.com/fo...42906&page=0&fpart=1&vc=1

Of je moet dus een echt grote schotel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

vandaag een Technisat Multytenne in gebruik genomen, deels over reeds bestaande coax in mijn huis.
Nog steeds met de Lidl camping-ontvanger maar echt strak beeld!
Lokatie Muiden (52°20' NB 5' OL)
Werkelijk een heerlijke aanvulling op digitenne - nu alleen BBC 3 en 4 nog zien te vinden. (en een boom omzagen die het zicht op 13E belemmert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Wanneer verwacht Canal Digitaal eigenlijk de problemen met de encoders opgelost te hebben...?

Ik betrap mezelf erop, steeds vaker naar de analoge kabel te kijken die hier ook nog ligt, puur voor het vermijden van de blokjes als gevolg van de bitrateproblematiek bij CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Michael Knight schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 02:28:
Wanneer verwacht Canal Digitaal eigenlijk de problemen met de encoders opgelost te hebben...?

Ik betrap mezelf erop, steeds vaker naar de analoge kabel te kijken die hier ook nog ligt, puur voor het vermijden van de blokjes als gevolg van de bitrateproblematiek bij CD.
Op welke zenders heb je daar last van? Ik heb werkelijk nog nooit blokvorming gezien op de zenders van CD in de drie jaar dat ik abonnee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
misschien leuke info voor de schotel gebruikers: OpenTV contract is half september gesloten met CanalDigitaal ivm HDTV en HDTVPVR EPG/Guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Crusader schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 07:37:
[...]

Op welke zenders heb je daar last van? Ik heb werkelijk nog nooit blokvorming gezien op de zenders van CD in de drie jaar dat ik abonnee ben.
Vooral de commercielen... RTL4, TMF, etc..

CD heeft momenteel problemen met de nieuwe encoders die ze gebruiken, waardoor de bitrates blijven hangen rond de 1500-2000Kbit...veel te laag natuurlijk.

Overigens ben ik niet de enige met dit probleem. Op sat4all kun je lezen, dat iedereen dit ervaart.

Overigens maakt het wel verschil of je een 'gewone' CRT gebruikt of een LCD... een CRT verdoezelt de artifact/blokjes namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Michael Knight schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:21:
[...]

Vooral de commercielen... RTL4, TMF, etc..

CD heeft momenteel problemen met de nieuwe encoders die ze gebruiken, waardoor de bitrates blijven hangen rond de 1500-2000Kbit...veel te laag natuurlijk.
Nu overdrijf je toch wel en niet zo heel weinig, vermoedelijk staat je schotel niet goed.

Hier kun je bitrages via de sateliet vinden, http://www.linowsat.de/0192/all/0192.shtml

Hier is TMF de laatste 10 dagen http://www.linowsat.de/0192/bitrate/1109/5015.html

En hier RTL http://www.linowsat.de/0192/bitrate/1097/2004.html
RTL heeft nog nooit onder de 3000 kbit gezeten de laatste 6 maanden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
aart44 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:10:
RTL heeft nog nooit onder de 3000 kbit gezeten de laatste 6 maanden. O-)
Nee, maar de maximale bitrate is wel een tijdje rond de 3000 blijven hangen, en dat gaf ook geen fijn resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Hier komt een tabelletje met bitrates en resoluties van CanalDigitaal en Digitenne. Eerst wat waarschuwingen:

Zet-, reken- en drukfouten zijn voorbehouden :+.

Testmethode: ik heb van alle zenders 2 minuten opgenomen en adhv. het formaat van de opname de bitrate uitgerekend. Ik heb wel iedere zender van Digitenne en CDS gelijktijdig opgenomen zodat de opnames dezelfde content bevatten, alleen van andere providers. Bitrates bevatten dus ook audio.

De metingen kunnen en zullen afwijkingen bevatten. Zo kan het b.v. (fictief voorbeeld) dat Discovery bij CanalDigitaal een seconde achterloopt op Digitenne. Of de CAM die ik voor Digitenne gebruik reageert misschien iets trager dan voor CanalDigitaal, of omgekeerd. Enzovoorts. Deze meting is hooguit een indicatie.

Ik heb één keer gemeten. Bitrates veranderen constant omdat de encoder b.v. meer bits geeft aan een voetbalwedstrijd dan aan het journaal. Verschillende encoders kunnen verschillend reageren op dezelfde content.

Bitrate en resolutie zegt niet noodzakelijk alles over beeldkwaliteit. Is de bron bijvoorbeeld opgenomen met een mobiele telefooncamera dan is de beeldkwaliteit per definitie kut. Niet alle MPEG-encoders leveren dezelfde kwaliteit af. Enzovoorts.

Beschouw deze tabel niet als een absolute waarheid. Een auto met 500pk is ook niet noodzakelijk een goede auto. En speakers van 5000 watt produceren niet noodzakelijkerwijs veel geluid.

Ik heb geen connecties met Digitenne of CanalDigitaal en wil ook niemand zwartmaken. Het zijn verschillende producten voor verschillende prijzen met verschillende voorwaarden. Beeldkwaliteit is maar één aspect.

De digitale kabel is niet opgenomen in de vergelijking om verschillende redenen. De voornaamste reden is dat we allemaal al weten dat de digitale kabel toch wel de hoogste score zal halen. Zoek je de beste beeldkwaliteit qua bitrates en resoluties dan moet je daar dus zijn. Alleen als je geen kabel wilt (of kan krijgen) heeft het zin om beeldkwaliteit te gaan vergelijken, en dan kom je dus bij Digitenne en CanalDigitaal uit.

ZenderDigitenne resolutieCanalDigitaal resolutieDigitenne bitrateCanalDigitaal bitrate
Nederland 17047042,11 mbit/s2,80 mbit/s
Nederland 27047042,45 mbit/s2,78 mbit/s
Nederland 37047043,19 mbit/s3,44 mbit/s
RTL45287042,21 mbit/s3,10 mbit/s
RTL55287042,45 mbit/s3,76 mbit/s
SBS65287041,82 mbit/s2,43 mbit/s
RTL75287042,00 mbit/s2,89 mbit/s
Net 55287041,87 mbit/s2,54 mbit/s
Veronica4807041,78 mbit/s2,65 mbit/s
RTL85287041,95 mbit/s2,44 mbit/s
Nickelodeon5287041,43 mbit/s2,65 mbit/s
Comedy Central5287041,27 mbit/s2,93 mbit/s
Comedy Central (2de meting)5287042,97 mbit/s3,03 mbit/s
TMF4807043,36 mbit/s3,02 mbit/s
TMF (2de meting)4807042,59 mbit/s3,4 mbit/s
MTV4805441,66 mbit/s2,27 mbit/s
Discovery Channel4807042,10 mbit/s3,03 mbit/s
Animal Planet4807042,05 mbit/s3,03 mbit/s
BBC Prime4804802,14 mbit/s2,83 mbit/s
Omroep Zeeland5287042,91 mbit/s3,19 mbit/s
BBC World4807041,49 mbit/s3,68 mbit/s
Eurosport5287042,62 mbit/s3,68 mbit/s

Opmerkingen:
De bron voor Discovery en Animal Planet is voor zowel Digitenne als CDS de Sirius satelliet. De resolutie van deze aanvoer is 544 pixels zover ik weet. Waarom CDS dit opschaalt is me een raadsel..

Op Nickelodeon was een tekenfilmpje (Nick Jr.). Toch is de bitrate op Comedy Central (zelfde zender in timesharing) nòg lager bij Digitenne. Inderdaad: op Comedy Central was South Park. Bij de 2de meting van Comedy Central was er stand-up comedy. Je ziet hier ook weer, wat er op TV is heeft grote invloed op de bitrate..

CanalDigitaal deelt BBC Prime met UPC Direct Hongarije. BBC World heeft niets met CanalDigitaal te maken, dit is gewoon de BBC World die "toevallig" op Astra 19,2 oost aanwezig is (gratis ongecodeerd te ontvangen) en is van BBC Worldwide. Bij Digitenne is BBC World wel onderdeel van het pakket.

De bitrate van TMF is hoger bij Digitenne in deze momentopname. Toch ziet CanalDigitaal er in dit geval beter uit, want ondanks dat Digitenne in dit geval een hogere bitrate had is de resolutie veel lager. Bij deze bitrate had de resolutie ook wel hoger mogen zijn. Maar nogmaals, momentopname dus. Interessant is dat bij de eerste meting een clip was te zien in zwart-wit, mogelijk raakte de Digitenne-encoder hierdoor van slag. De 2de meting was een clip die gewoon in kleur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Bedankt voor dit vergelijk, dat geeft in ieder geval een indicatie van de beeldkwaliteit.
De digitale kabel is niet opgenomen in de vergelijking om verschillende redenen. De voornaamste reden is dat we allemaal al weten dat de digitale kabel toch wel de hoogste score zal halen. Zoek je de beste beeldkwaliteit qua bitrates en resoluties dan moet je daar dus zijn. Alleen als je geen kabel wilt (of kan krijgen) heeft het zin om beeldkwaliteit te gaan vergelijken, en dan kom je dus bij Digitenne en CanalDigitaal uit.
Ik heb altijd begrepen dat de kabelexploitanten het(zelfde) signaal van de satelliet (als consumenten) gebruiken om zelf aan hun beelden te komen. M.a.w.: De beeldkwaliteit van digitale kabel zou in dat geval nooit beter kunnen zijn dan die van satelliet, waarbij ik gemakshalve aanneem dat in beide gevallen goede storingsvrije ontvangers worden gebruikt. Natuurlijk kan een kabelaanbieder de bitrate wel gewoon ophogen, eventueel gecombineerd met een software-matige "verbetering" van het beeld, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Is mijn veronderstelling dat ze hetzelfde satelliet-signaal gebruiken misschien fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 05:17:
De digitale kabel is niet opgenomen in de vergelijking om verschillende redenen. De voornaamste reden is dat we allemaal al weten dat de digitale kabel toch wel de hoogste score zal halen.
Ben ik niet met je eens. Heb je een bron?
Dat wil ik namelijk wel bewezen zien. Bitrates op de kabel zijn (voor niet-HD signalen) naar mijn weten niet hoger dan satelliet. DVB-S blijft nog steeds de beste keus wat beeldkwaliteit betreft, voor de meeste NL zenders dan.
Heb bij meerdere mensen DVB-C van Casema aangesloten, maar dat is pas kut als je het vergelijkt met satelliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Nederland 1, 2 en 3 bieden vrijwel alle kabelaanbieders al in 8mbit aan (aanvoer: glas). RTL4578 is daar voor veel kabelaars onlangs ook bijgekomen en SBS6/Net5/Veronica zit er heel sterk aan te komen. Dat zijn de grootste zenders al.

Film1/Sport1 krijgt de kabel ook binnen via glas.

Ik zou _nu_ een meting kunnen doen, maar die is dan snel verouderd zodra SBS ook over is (als ze dat niet al zijn). BBC Prime/Extreme Sports b.v. betrekt CanalDigitaal van UPC Direct (bagger), de kabelaars gebruiken daar een betere bron voor (ook satelliet, maar geen UPC Direct).

Crusader: het kan best dat de beeldkwaliteit van de kabelaars kut is hoor. Als de bron kut is of je gebruikt een bagger ontvanger dan zal het wel kut worden ja. Of als de MPEG-encoders niet zulke geweldige kwaliteit afleveren. Maar dat valt niet af te lezen aan de bitrates of resolutie. En dat is het enige wat ik gemeten heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 03-11-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:32:
Crusader: het kan best dat de beeldkwaliteit van de kabelaars kut is hoor. Als de bron kut is of je gebruikt een bagger ontvanger dan zal het wel kut worden ja. Of als de MPEG-encoders niet zulke geweldige kwaliteit afleveren. Maar dat valt niet af te lezen aan de bitrates of resolutie. En dat is het enige wat ik gemeten heb.
Begrijp ik, maar je suggereerde dat DVB-C veruit de beste keus is. Dat ben ik niet met je eens.
Dat de kabelaars het aangeleverd krijgen via glas is leuk, maar dat zegt niets over de uiteindelijke bitrate bij de mensen thuis, dat zul jij ook begrijpen.
Satelliet geeft (wat mij betreft) gewoon het beste beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Crusader schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:27:
Begrijp ik, maar je suggereerde dat DVB-C veruit de beste keus is. Dat ben ik niet met je eens.
Dat de kabelaars het aangeleverd krijgen via glas is leuk, maar dat zegt niets over de uiteindelijke bitrate bij de mensen thuis, dat zul jij ook begrijpen.
Satelliet geeft (wat mij betreft) gewoon het beste beeld.
Bij Casema/Multikabel abonnees komen die met de volgende bitrates binnen:
Nederland 1, 2 en 3, RTL 4, 5, 7, 8 en National Geographic Channel: iets meer dan 8,1 mbps
Film1 kanalen: zo'n 7,5 mbps (worden door Casema geknepen aangezien de bitrate variabel is en dat was destijds bij Multikabel een constante bitrate die wat hoger lag)
Sport 1 kanalen: iets meer dan 5,3 mbps (worden door Casema geknepen aangezien de bitrate bij Multikabel destijds hoger lag)

Over het algemeen geeft Casema/Multikabel dus door wat ze binnen krijgen al heeft Casema de rottige gewoonte om een aantal kanalen iets te knijpen. Dat deed Multikabel niet toen ze nog zelf het digitale TV signaal verzorgden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De knoop is doorgehakt, we gaan digitale tv in huis nemen. Digitale tv bij Telenet is al een nogo: je kan de films niet van de digicorder halen (beveiligd) en die Java applicatie werkt rete traag. Bij Belgacom is de beeldkwaliteit heel slecht (je kan de pixels zo tellen). Twee opties nog: Indi en TV Vlaanderen. Aangezien Indi hier niet mogelijk is (en ook dit) bleef alleen TV Vlaanderen over.

De Triax schotel ligt al klaar, als het weer wat beter wordt gaan we die monteren. Nu zou het wel leuk zijn als dat allemaal op een media center pc kan. Ik ben bij een verdeler van TV Vlaanderen geweest, en die zei dat een media center pc onmogelijk is :? De smartcard die je nodig hebt zou niet door de software gelezen kunnen worden, waardoor je niks met het DVB-S signaal kan doen. Ik kan en wil dat echter niet geloven. Zijn er mensen die hier ervaring met hebben? Is het mogelijk om zo'n smartcard werkend te krijgen op een pc?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Hacku schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:32:
De Triax schotel ligt al klaar, als het weer wat beter wordt gaan we die monteren.
Heb je ook al een duo-LNB? If not, regel er één, want die gaat waarschijnlijk met de tijd alleen maar belangrijker worden :).
Nu zou het wel leuk zijn als dat allemaal op een media center pc kan. Ik ben bij een verdeler van TV Vlaanderen geweest, en die zei dat een media center pc onmogelijk is :? De smartcard die je nodig hebt zou niet door de software gelezen kunnen worden, waardoor je niks met het DVB-S signaal kan doen. Ik kan en wil dat echter niet geloven. Zijn er mensen die hier ervaring met hebben? Is het mogelijk om zo'n smartcard werkend te krijgen op een pc?
Ik denk dat hij erop doelde dat één of ander mediacenter-achtig-iets van MS geen ondersteuning voor common interfaces heeft. Sommige drivers (van de fabrikant van de TV-kaart) kunnen daar wel omheen werken.

Je kan best b.v. een Technotrend S-1500 met budget CI en Aston 1.07 CAM kopen. Of met een Phoenix lezer, maar da's meer gedoe. Dat werkt zowel onder Windows als onder Linux met de juiste software :). Pas wel op met de officiële Mediaguard CAM, die werkt lang niet altijd.

Ik heb zelf die S-1500 en kijk onder Ubuntu met Kaffeine naar Canal Digitaal, werkt prima :).

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 27-11-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb een zelf quad LNB :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nedis.be/images/products/LNB-QUAD.JPG
Ik denk dat hij erop doelde dat één of ander mediacenter-achtig-iets van MS geen ondersteuning voor common interfaces heeft. Sommige drivers (van de fabrikant van de TV-kaart) kunnen daar wel omheen werken.
Zoiets dacht ik al.
Je kan best b.v. een Technotrend S-1500 met budget CI en Aston 1.07 CAM kopen. Of met een Phoenix lezer, maar da's meer gedoe. Dat werkt zowel onder Windows als onder Linux met de juiste software
Maar het is dus mogelijk om dat aan de praat te krijgen? Verder wil ik kunnen opnemen en kijken tegelijk, dan heb ik er twee nodig? Of bestaan er kaarten waar je twee coax kabels kan op aansluiten?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik bedoelde dit eigenlijk: http://www.ijzersterkduo.nl/
[...]

Maar het is dus mogelijk om dat aan de praat te krijgen? Verder wil ik kunnen opnemen en kijken tegelijk, dan heb ik er twee nodig? Of bestaan er kaarten waar je twee coax kabels kan op aansluiten?
Dan heb je twee kaarten nodig, één kaart met twee DVB-S tuners heb ik geloof ik nog nooit gezien. Dan heb je ook twee common interfaces en twee CAMs nodig. En twee abonnementen (of iig 2 smartcards, "Vlaams pakket" kan ook) of een SmartWi.

Dure grap allemaal. Misschien is het dan toch goedkoper uit te zoeken hoe je een Phoenix lezer aan de praat krijgt, dan heb je alleen twee DVB-S kaarten nodig, géén common interface, géén CAMs, alleen een kaartlezer. Maar dat is allemaal toch lastiger op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
één kaart met twee DVB-S tuners heb ik geloof ik nog nooit gezien.
Ik ook niet, wel met tweemaal DVB-T.

Ik weet dat het duur zal zijn, maar het zou wel leuk zijn als het werkt. Op een media center kan je veel doen. En wanneer de blu ray branders binnen nu en twee jaar betaalbaar worden zou ik de dvd rw hiermee kunnen vervangen. Dat is het idee iig.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraag waar ik zo snel niet iets over kon vinden:

Via ..zip... (windows media link) kan je rond de 1800 zenders kijken van de satelliet. Als je het nummer veranderd krijg je telkens een ander kanaal. Echter zijn er 9999 mogelijkheden en zit er niet achter elk nummer een kanaal. Lijstje wat ik in 15minuten heb kunnen samenstellen na indrukken wat nummers:

Zenderlijst satelliet-tv:

1551: ArtchannelBB
1562: Holland Doc
3468: Teknoloji Televizyonu
3479: LibertyTV Frans
3470: LibertyTV Belgisch
3471: Guelturra TV (Spaans)
3474: Tv Genesis (geloofs-tv)
3475: City of st. Petersburg
3478: pcbsmulticast (pinellas county school televisie)
3479: Seven Television
3480: Seven Television
3489: wlutv.com
3495: Hard & Heavy (rocktelevision.com)
3496: rocktelevision.com
3592: Canal54
3591: Antenna2 (spaanstalig)
3586: Telecard. S.I./ ECO-TV
3585: Hobby Television Inc.
3580: Capetv14
1845: Suelismar Caetano
1835: Moslim-kanaal
1738: Catv_encoder1
1740: SCAN
2618: Antenne West Duitsland
2615: TFCI
2614: Multicast network
2613: TBN (English)
2612: zie 2614 (geloofs-tv)
2602: turkse zender/ nieuws?
2626: NTT
2658: Hyptv (UK)
2664: Francescani dell'Immacolata
2672: Australische televisie (Flyby).
2677: BBC News
2678: Inside Sport/newsnight (pre-recorded show)
2679: BBC ONE
2680: Engels kanaal (pre-rec)
2683: Le Journal Tele Liege
2688: Microondas Nacionales canal 10 (spaanstalig)
2584: ClassicFMtv
2583: Nederlandse regio-tv (Regio 22) / Studenten tv
2582: IN-TV (muziek)
2581: The Money Channel
2580: The Weather Channel
2574: Terorristen-tv?
2572: Shop-tv Canada
2571: zie 2614
2569: CNL.TV
2568: Arena TV
2567: 101.tv (BNN)
2565: Moslim-something
2462: Folketinget
2461: Tvmittelrhein
2459: 300 (porno)
2458: GOd TV
2456: Motivandotv
2455: Mohabat (Cartoon)

Veel wazige zenders maar ook MTV/FOX/ etc. zijn te bekijken via deze link. Echter vroeg ik me af: bestaat er een programma die alle nummers kan afscannen en de 'namen' die achter zo'n nummer zit kan achterhalen (automatisch). Dat de spelling e.d. dan niet klopt maakt niet uit maar als er maar een redelijke indicatie uitkomt. Dit om te voorkomen dat ik straks 9999 kanalen moet afzoeken voordat ik een volledige zenderguide heb.

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 25-01-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dat heeft weinig met satelliet-TV te maken. Dat is misschien de bron, maar zo is het gewoon IPTV.

Die BBC One heb ik maar eens gecheckt, maar die laat niet zien wat er nu op BBC One is. Er is nu Spooks, dat was gisteren om 9 uur (UK tijd) op BBC One. Mogelijk zit er een forse vertraging in de uitzending (5 uur), zodat het makkelijker in de states is te kijken. (klopt wel, zo kloppen de tijden met Miami en Detroit waar het nu 9 uur is).

Tel daarbij op dat de homepage een proggel poogt te verkopen om deze streams te bekijken en het is gewoon een betaald warez-feestje van een domme oplichter die zijn streams niet beveiligd heeft. Want je kan echt niet zomaar BBC One via internet verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Weet iemand hoe het zit met HD ontvangst? Op de Astra zitten op dit moment slechts een aantal testkanalen, echt spannend is het dus niet... Is er op een andere sat misschien wat te bekijken?

Zal het lang duren voordat het canaal digitaal pakket over gaat naar HD uitzendingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
RonnieB82 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:55:
Weet iemand hoe het zit met HD ontvangst? Op de Astra zitten op dit moment slechts een aantal testkanalen, echt spannend is het dus niet... Is er op een andere sat misschien wat te bekijken?

Zal het lang duren voordat het canaal digitaal pakket over gaat naar HD uitzendingen?
Op andere satelieten zitten ook een aantal HD kanalen ik dacht dat de meest bekeken BBC HD is maar hier een lijst met alle HD kanalen op de sateliet de meeste zijn ook nog gecodeerd.

http://nl.kingofsat.net/hdtv.php

Over Canal Digitaal is concreet nog weinig te zeggen ze hebben plannen en welke zenders is nog niets over bekend, CDS kan natuurlijk pas overgaan als de zenders in HD afgeleverd worden en bij mijn weten hebben die nog geen verdere plannen als wat sport zoals de Olympische spelen in HD te gaan uitzenden.

[ Voor 11% gewijzigd door aart44 op 28-11-2007 10:59 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Plaat aub geen links naar software waarvan de legaliteit of legitimiteit niet geheel van duidelijk is (of de werking ervan). Ook hoef je niet te melden dat je creatief kaartjes aan het delen bent.