Televisie via de satelliet: DVB-S Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 126.177 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Kan niemand mij in grote lijnen uitleggen wat ik nodig heb om op 3 tv's satteliet te kijken in HD kwaliteit (2 tv's HD, en 1tv mag normaal zijn)

Ik heb namelijk geen idee hoe het signaal kan splitsen naar 2 signalen in HD kwaliteit + een extra signaal voor een oudere tv. Kan dat gewoon met meerdere smartcards (dus 12 euro per jaar extra + 70 euro per kaart aanschaf) zonder een splitter oid? kan dan gewoon alleen de kabel gesplitst worden direct vanaf de schotel?

[ Voor 26% gewijzigd door Extera op 09-02-2007 14:19 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je verschillende zenders tegelijk wil kijken heb je:meerdere ontvangers nodig, en een lnb(die dus op je schotel zit) met meerdere uitgangen nl. een voor elke ontvanger. Geen idee of je een hd signaal kan splitsen naar meerdere tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ja, een ontvanger zoals de Fire DTV lijkt me een goede oplossing, of haal ik 2 dingen door elkaar?

dus:
  • 1 schotel met een LNB die 3 of meer uitgangen heeft.
  • 2x de Fire dtv
  • 1x een ontvanger voor de crt tv
Zoiets?
Dit is dus enkel voor tv kijken, tv opnemen <en kijken tegelijk> met de media centers word een dure grap :(

[ Voor 3% gewijzigd door Extera op 09-02-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Extera schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:57:
Ja, een ontvanger zoals de Fire DTV lijkt me een goede oplossing, of haal ik 2 dingen door elkaar?
Nog niet eerder van gehoord, maar lijkt me dus gewoon een kaartlezer die een softcam nodig heeft "In combinatie met de juiste software..etc"
Dan kun je beter een ontvanger als de dreambox kopen, zit die kaartlezer gewoon ingebouwd en je kan sharen over elk tcp/ip netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Dikkie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:38:
Iemand die mij het laatste zetje kan geven om een keuze te maken?
Dan zou ik de Rebox nemen. Die kan tenminste nog DiSEqC aan.

Je kan ook een CI-ontvanger met Aston module nemen, kost wat maar zapt wel lekker snel, en met een CI ben je flexibeler.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
bite schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:09:
[...]

Nog niet eerder van gehoord, maar lijkt me dus gewoon een kaartlezer die een softcam nodig heeft "In combinatie met de juiste software..etc"
Dan kun je beter een ontvanger als de dreambox kopen, zit die kaartlezer gewoon ingebouwd en je kan sharen over elk tcp/ip netwerk.
Volgens mij werkt dat niet icm windows media center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:49:
[...]

Dan zou ik de Rebox nemen. Die kan tenminste nog DiSEqC aan.

Je kan ook een CI-ontvanger met Aston module nemen, kost wat maar zapt wel lekker snel, en met een CI ben je flexibeler.
Inmiddels een aantal dagen verder en heb uiteindelijk gekozen voor een CI-ontvanger, namelijk de Homecast S5001 CI.

Verkoper adiviseerde mij om de officiele CanalDigitaal module te nemen.
Over het algemeen ben ik erg tevreden, maar niet over de module.

Ik krijg bij zowat elk kanaal eerst een zwart beeld met de tekst "Gecodeerd kanaal" waarna na 5 a 6 seconden het geluid komt en daarna het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:22

Wokschotel

Op 6 wielen

Dikkie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:22:
[...]

Inmiddels een aantal dagen verder en heb uiteindelijk gekozen voor een CI-ontvanger, namelijk de Homecast S5001 CI.

Ik krijg bij zowat elk kanaal eerst een zwart beeld met de tekst "Gecodeerd kanaal" waarna na 5 a 6 seconden het geluid komt en daarna het beeld.
Daar heb ik met mijn 'gewone' ontvanger (Aston Wamba) ook last van. In mijn geval moet ik de firmware updaten, dat schijnt te helpen. Alleen moet ik voor het updaten van de firmware een of andere kabel van 50 euro kopen :(

Iemand die toevallig een datakabel voor een Aston Wamba 311 ontvanger heeft liggen en die een keer wil uitlenen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Firmware van de receiver of van de module?
Ik zag namelijk in het menu de optie om de module van nieuwe software te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 07:29
Dikkie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:53:
Ik zag namelijk in het menu de optie om de module van nieuwe software te voorzien.
Er zit een optie in om de module van nieuwe software te voorzien, helaas op dit moment is er geen software update of dat in de toekomst nog komt??
Maar veel mensen hebben problemen met de Canal Digitaal module, al geloof ik niet dat ze allemaal hebben dat hij zo langzaam is met zappen.
Waarschijnlijk is het alletwee de Homecast software en de module software, misschien kun je aan je leverancier eens vragen of je een Aston 1.07 module mag testen de resultaten zijn over het algemeen een stuk beter. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Het zap probleem is niet constant. Zappen gaat normaal gesproken vrij snel zonder vertragingen, maar als ik een tijdje niet gezapt hebt, en ik schakel over naar Sport1 of een ander gecodeerd kanaal, dan krijg ik de melding wel vaak te zien.

Het is dus niet zo dat ik constant de vertraging heb bij het verwisselen van kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:22

Wokschotel

Op 6 wielen

Dikkie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:53:
Voor die Aston Wamba 311 receiver heb je geen module nodig; je stopt je CD-kaartje zo in een kaartslot. Er is wel een nieuwe softwareversie voor de receiver aanwezig die je via de sat kan downloaden, maar daarvoor moet je eerst een nieuwe bootloader installeren. En dát kan alleen maar via zo'n kabel van 50 euro :(

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Wokschotel schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:26:
[...]

Iemand die toevallig een datakabel voor een Aston Wamba 311 ontvanger heeft liggen en die een keer wil uitlenen?
Vraag het eens op Sat4all, daar is vast wel iemand met zo'n kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dikkie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:22:
[...]

De CDS/TVV module is vooral erg handig om een update binnen te hengelen als dat een keertje mislukt. Veel ontvangers zijn niet (goed) compatible met deze module, vandaar dat ik de Aston (1.07) had aangeraden..

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

franssie

Save the albatross

Misschien eigenlijk iets voor het AV-Aanbiedingen forum maar dit lijkt mij een betere plaats: SAT ontvanger bij de LIDL met twee CI en een Seca slot voor EUR 100.
Is dit wat om eerst BBC 1 en 2 free to air te ontvangen (als aanvulling op mijn digitenne DVB-T ontvangst) en later er nog wat zenders bij te nemen?
Of kan ik met een paar tientjes meer beter op mijn toekomst voorbereid zijn?
(PS herkent iemand het merk? Het lijk wel een beetje op mijn Topfield dvb-t?)

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 15-02-2007 14:42 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Bigfoot
franssie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:41:

Comag lijkt me...

• Mentalist
Misschien eigenlijk iets voor het AV-Aanbiedingen forum maar dit lijkt mij een betere plaats: SAT ontvanger bij de LIDL met twee CI en een Seca slot voor EUR 100.
Op zich niet echt duur, maar voor 9 euro meer koop je bij Cardwriter een SAB Explorer CISC. Dus echt heftig onder de indruk ben ik er ook niet van.
Is dit wat om eerst BBC 1 en 2 free to air te ontvangen
Dan zal je BBC Three en Four erbij moeten nemen, helaas :+.
(als aanvulling op mijn digitenne DVB-T ontvangst) en later er nog wat zenders bij te nemen?
Dat kan heel goed :).
Je kan haast niet beter op de toekomst voorbereid zijn dan met dit ding (of met de SAB, zelfde soort apparaten, ingebouwde kaartlezer+CI). Alleen een HDTV-ontvanger is nog meer toekomstklaar, maar die kost wel mer dan een paar tientjes extra 8)7.

4000 programmaplaatsen is met het oog op de toekomst misschien aan de lage kant, SAB heeft er 6000 (vreemd eigenlijk, want 32MB flash kost niks en dan zou je ineens 10.000+ plaatsen kunnen hebben). Ook zie ik niets over DiSEqC staan bij de Lidl ontvanger, maar het lijkt me sterk dat die dat niet ondersteund :).

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 15-02-2007 22:04 ]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Is dit wat om eerst BBC 1 en 2 free to air te ontvangen (als aanvulling op mijn digitenne DVB-T ontvangst) en later er nog wat zenders bij te nemen?
Ik heb die ontvanger ook gehad, ingewisseld en daarna weer teruggebracht. Hij werkt op zich prima, maar vertoont toch aardig wat kuren.
Hij is bijzonder gevoelig voor DECT-storing (meer dan andere ontvangers) en het display op de decoder knippert af en toe. Erg irritant als de ontvanger zich in de periferie van je blikveld bevindt.
Je kan er inderdaad de BBC mee ontvangen, en nog een hele rits andere leuke zenders op de Astra2/Eurobird :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Is idd een Comag (als je op het typeplaatje kijkt en een van die dingen op google typt, komt comag ook bovendrijven, was indertijd mijn ervaring).

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

thanks! Ik ga er denk ik DVB-S bij nemen.
Mijn idee is:
1) LIDL ding kopen, met LNB en schotel van LIDL voor BBC 1tm4 / als ik het goed heb krijg ik er dan een SECA CI module bij, gaat later van pas komen omdat deze CanalDigitaal ondersteund
2) Afhankelijke van mijn ervaringen een betere schotel en een dubbel-focus LNB (sorry kan niet op de juiste naam komenDiSEqC heet dat dus?) kopen zodat ik ook de andere astra's kan zien
3) testen of de canaldigitaal kaart van mijn ouders ook bij mij werkt, dan ook een abo nemen alleen voor Cartoonnetwork
4) als dat allemaal werkt een goede receiver kopen met PVR functie zoals ik dat ook met dvb-T heb.

Vraag is dus eigenlijk nog: kan ie zo'n dubbel focus LNB aan (waarmee je twee of meer SATs kan zien) en gaat de ontvangers kaart met CD'taal werken?
De aanschaf van die CI module zie ik namelijk wel als 'korting' op de aanschaf van het LIDL bakje als ik die in de PVR kan hergebruiken (kosten lostoch ca EUR 50+ dacht ik zo te lezen?)

en ik zit nog steeds op breedbeeld te wachten in NL, HDTV zal ik wel moeten downloaden - net als DRM vrije muziek

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 16-02-2007 01:35 . Reden: edits zijn leuk ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 01:16:
Mijn idee is:
1) LIDL ding kopen, met LNB en schotel van LIDL voor BBC 1tm4 / als ik het goed heb krijg ik er dan een SECA CI module bij, gaat later van pas komen omdat deze CanalDigitaal ondersteund
Ik denk dat ik toch voor de SAB Explorer CISC of CI zou gaan voor een tientje extra. Met de CISC heb je als het goed is geen losse module meer nodig (met de Comag trouwens ook niet).
2) Afhankelijke van mijn ervaringen een betere schotel en een dubbel-focus LNB (sorry kan niet op de juiste naam komenDiSEqC heet dat dus?) kopen zodat ik ook de andere astra's kan zien
Ik zou de Lidl schotel laten liggen en een Triax 78 of 88cm kopen. Krijg je geen spijt van. Kan je later eventueel ook een multifocus houder voor kopen.

Of als je wat kleiner en makkelijker wilt, maximaal 2 ontvangers aan wilt sluiten en niet in Noord-west Nederland woont, een Multytenne(evt. Twin).

Of een Visiosat Bisat, met de meegeleverde G2 houder kan je ook wel op 28 oost uitrichten voor de BBC etc, en als je wilt uitbreiden koop je dan een G4 quadro/G3D houder voor Astra1+2+3+hotbird.

Zo'n Lidl schotel stop je over een paar maanden toch in de prullenbak. Waarschijnlijk geen accesoires (multifeedhouders) voor te krijgen, heb je niks meer aan dan, en verkopen, zelfs weggeven, zal niet meevallen. Zonde imho.
3) testen of de canaldigitaal kaart van mijn ouders ook bij mij werkt, dan ook een abo nemen alleen voor Cartoonnetwork
4) als dat allemaal werkt een goede receiver kopen met PVR functie zoals ik dat ook met dvb-T heb.
Als je je receiver toch gaat vervangen, laat dan zowel de Comag als de SAB Explorer CISC liggen en koop een FTA ontvanger voor 5 tientjes. Daar werkt de BBC ook op, en sja, als je hem straks toch weer wegdoet kan je er nu het beste zo min mogelijk aan uitgeven. Zorg je dat je PVR receiver wél een kaartlezer/CI heeft voor de CDS kaart.
Vraag is dus eigenlijk nog: kan ie zo'n dubbel focus LNB aan (waarmee je twee of meer SATs kan zien) en gaat de ontvangers kaart met CD'taal werken?
De aanschaf van die CI module zie ik namelijk wel als 'korting' op de aanschaf van het LIDL bakje als ik die in de PVR kan hergebruiken (kosten lostoch ca EUR 50+ dacht ik zo te lezen?)
Met de Comag (en de SAB Explorer CISC) kan je als het goed is ook zonder CI module toe. Al is zo'n goedgekeurde module altijd handig, als je b.v. een update mist ofzo, want met de goedgekeurde module krijg je die gegarandeerd binnen.
en ik zit nog steeds op breedbeeld te wachten in NL, HDTV zal ik wel moeten downloaden - net als DRM vrije muziek
Canal Digitaal wacht met HDTV tot ze een redelijk aanbod kunnen geven (zeggen ze) en willen HDTV introduceren Q4 dit jaar (heel misschien Q3). Daar zal iig Discovery en National Geographic HD inzitten lijkt me, maar de rest is nog gissen :?.

Zorg iig dat welke schotel je ook neemt, deze ook Astra 3 (23,5 oost) kan ontvangen, want daar komt het HD pakket op :).

Ik heb trouwens ervaring met spullen kopen om uit te proberen en dan pas goed spul kopen.. Tenzij je veel ruimte over hebt zou ik zeker qua schotel het in één keer goed doen. Weeg goed af wat je wilt. Kan je niet goed bij je schotel, dan is een Multytenne handig omdat hij niet zo zwaar is en dus makkelijker bij te stellen*. Wil je veel satellietposities ontvangen, neem dan de Wavefrontier T55/T90 (of een motor). Wil je een relatief eenvoudig af te stellen schotel voor Astra 1+2+3+Hotbird, neem dan de Visiosat bisat G4 quadro.

Wil je per se een tijdelijk schotel om uit te proberen, zoek dan, al dan niet 2dehands, zo'n prul van 40cm voor 10 euro of minder. Neem minder ruimte in wanneer je hem in de berging zet en je kan hem zonder grote problemen in de prullenbak stoppen, want veel heeft hij niet gekost. Alles wat groter of beter is maar niet wat je uiteindelijk wilt, daar krijg je absoluut spijt van.

* Ik heb een Visiosat Bisat op het dak staan (plat gedeelte van het dak). Het is hier moeilijk om op het dak te komen, en het moet eerst een tijdje droog zijn voor ik erop kan, en dan is het nog glad. Ik kan dus echt maar zelden het dak op. De Bisat is, als je hem op de mast omhoog moet schuiven, loodzwaar, en hij moet eigenlijk nog hoger dan mijn armen reiken. Nu ben ik vandaag met pijn en moeite het dak opgekropen om hem bij te stellen/omhoog te duwen omdat hij net niet goed over het dak kon kijken. Pijn in mijn armen. En het staat nu nog niet goed. Je begrijpt wel dat ik op zo'n moment liever een Multytenne had gehad. Een T55 was waarschijnlijk ook minder moeilijk geweest om omhoog te schuiven op de mast.

Wat voor mij precies de juiste keuze was geweest weet ik niet zeker, maar echt.. Zeker als je er niet goed bijkan om hem bij te stellen of te vervangen.. Doe het in 1x goed.

Ik zie dat de schotel bij de Lidl 80cm is en 10 euro kost. Als je geen problemen met bergingsruimte hebt kan je het uitproberen, voor het geld hoef je het niet te laten. Neem meteen de "Satelliet tracker" mee, die ga je waarschijnlijk wel nodig hebben. De LNB zou ik niet kopen, voor dat geld kan je op internet ook Smart Titaniums krijgen, terwijl bij de Lidl er geen merk bijstaat en je dus niet weet of het wat is.

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 20-02-2007 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 23:20

evol

hello world

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 02:13:
* Ik heb een Visiosat Bisat op het dak staan (plat gedeelte van het dak).
...
Wat zijn nou de afmetingen van een Visiosat schotel? En het gewicht?
En wat kostte jou (ongeveer) de schotel inclusief Astra 1, 3 en hotbird opstelling?

edit:

En hoe zou je t volgende aansluiten op een Visosat:
1 x ontvanger twintuner PVR met Astra 1, 3, hotbird
2 (of 3) x ontvanger in elk geval Astra 1

Wat heb ik nodig aan LNB's, switch en kabel?

[ Voor 22% gewijzigd door evol op 16-02-2007 08:23 ]

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

De schotel van Lidl is inderdaad niet ontworpen voor een gemakkelijke toevoeging van LNBs, maar het is wel degelijk mogelijk. Ik gebruik deze schotel al bijna 2 jaar, en heb nu Astra 1+2 erop. Astra 3 volgt als het weer wat mooier weer is, heb nu geen zin om op de ladder te staan.

De LNBs van Lidl zijn ook helemaal niet slecht, de kwaliteit ontvangst staat bij mij ook in de regen nog boven de 95%. Sterker nog, als Lidl die dingen weer in de schappen heeft liggen, neem ik er eentje extra mee. Voor het geld hoef je het niet te laten, en je hebt tenminste een backup ('t is wel het stukje electronica dat buiten in weer en wind hangt).

Wat betreft de receiver ben ik wel met je eens dat de Comag voor alleen FTA wel wat duur is. De garantie dat je alle CDS-update binnenkrijgt heb je idd ook niet...

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evol schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:56:
[...]
edit:

In geval van 1 twin + 2 single ontvangers:

1 x TRIAX (88cm) + Multihouder of Visosat G4
1 x Quad LNB (4 aansluitingen) (Astra 1)
2 x Dual LNB ( Astra 3 / Hotbird)
2 x Switch 4/1 (t.b.v. de Twin tuner)
6 x COAX van LNB naar Switch (Twintuner)
4 x COAX van Switch/LNB naar binnen (1 twin + 2 recievers)
16 x connectors

Ingeval van alle ontvangers alle satellieten: Quad ipv Dual en 2 x switches erbij.

Pak voor de COAX Hirschman koka 799 of de nieuwe koka 100.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 09:24 . Reden: koka ipv koko ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik heb hier nog een triax 88cm met Multiblock houder liggen, mag je wel overnemen. Is een stuk beter dan zo'n Lidl schotel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 19:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wij nemen nog steeds jaarlijks de oude LIDL schotel mee op vakantie naar het buitenland. De grote Triax blijft dan netjes hangen. Met de LNB`s van lidl heb ik ook nooit problemen gehad. Was zelfs compatible toen wij jaren terug overstapten van analoog naar digitaal op de slaapkamer.

Overigens merk ik wel verschil in signaalkwaliteit tussen de LIDL lnb en de HIRSCHMANN die ik heb aangesloten. HIRSCHMANN lijkt zich van weersomstandigheden geen z*k aan te trekken :P

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
evol schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:56:
[...]

Wat zijn nou de afmetingen van een Visiosat schotel?
https://www.cardwriter.nl...r_AND_{EOL}&categoryId=56

Je kan ook zelf even kijken, dit soort dingen kan je gewoon opzoeken..
En het gewicht?
6,5 kilo volgens Cardwriter. De schotel zelf is op zich niet loodzwaar, maar de handel een mast opschuiven kost gewoon moeite als je armen niet verder reiken. Had met een Triax van zo'n formaat waarschijnlijk ook moeite gekost. Alleen met een beduidend kleinere schotel is dat makkelijk.
En wat kostte jou (ongeveer) de schotel inclusief Astra 1, 3 en hotbird opstelling?
Ik heb €125 betaald geloof ik inclusief G3C houder voor Astra 1+2+3, Hotbird heb ik op een losse schotel omdat de G4 Quadro/G3D destijds nog niet te koop was.
edit:

Goedkoopste is: Quad LNB's, 4x DiSEqC 4/1 switch, 16x korte F-kabel naar switches, 4x lange F-kabel naar ontvangers. Dan kan je 1 twintuner en 2 losse ontvangers aansluiten.

Je kan ook met een multiswitch en quattro LNB's aan de gang maar da's een ander prijssegment. Dan is een 2de schotel voor tot 4 receivers (quad) extra, goedkoper.
Arjan A schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:21:
[...]
De schotel van Lidl is inderdaad niet ontworpen voor een gemakkelijke toevoeging van LNBs, maar het is wel degelijk mogelijk. Ik gebruik deze schotel al bijna 2 jaar, en heb nu Astra 1+2 erop. Astra 3 volgt als het weer wat mooier weer is, heb nu geen zin om op de ladder te staan.
Het zal niet onmogelijk zijn, maar het blijft goedkoop spul, een Triax zit dan vaak toch wat beter in elkaar dan zo'n goedkoop ding.

Ik zal niet ontkennen dat de Lidl schotel kan volstaan, maar als het niet voor je volstaat zit je weer met zo'n ding :P.
De LNBs van Lidl zijn ook helemaal niet slecht, de kwaliteit ontvangst staat bij mij ook in de regen nog boven de 95%. Sterker nog, als Lidl die dingen weer in de schappen heeft liggen, neem ik er eentje extra mee. Voor het geld hoef je het niet te laten, en je hebt tenminste een backup ('t is wel het stukje electronica dat buiten in weer en wind hangt).
Heb je ze wel eens met andere LNB's vergeleken dan? ;) Met mijn Smart merk ik helemaal niets in de regen. Aan het signaal kan ik niet zien of het regent.

Smarts koop je in Duitsland ook voor €5.

Ze zullen het best doen hoor, maar €2,50 bouwmarkt LNB's doen het ook.
Wat betreft de receiver ben ik wel met je eens dat de Comag voor alleen FTA wel wat duur is. De garantie dat je alle CDS-update binnenkrijgt heb je idd ook niet...
Voor een klein beetje meer geld kan je waarschijnlijk gewoon betere ontvangers krijgen. Alleen als je echt niet op internet wilt bestellen zou ik dan die bij de Lidl kopen.

Lidl spul kan best volstaan hoor, maar het is gewoon goedkoop, en alle waar is naar z'n geld. Waarschijnlijk is het wat meer zelf knutselen, dat is dan wel weer Tweaker-spirit. Ik ga er zelf niet vanuit dat mensen daar zin in hebben, satelliet op zich is al spannend genoeg wat mij betreft ;). Anti-lidl.. Tja. De meeste Tweakers kopen hun computer ook niet in de supermarkt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

franssie schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 01:16:
Allen dank voor dce goede input! Ik ben nu op het punt aangekomen om als ik het doe het ook in een maal goed te doen dus zonder LIDL.
Ik heb al kilo's apparatuur aan mijn TV hangen dus zit ik er sterk aan te denken in de woonkamer helemaal op DVB-S over te gaan, met name door de betere kwaliteit (die me bij digitenne soms echt tegenstaat) en het bredere zenderaanbod (man ik mis cartoon network echt).
Het extra geld van twee abbo's neem ik voor lief, het alternatief UPC komt dit huis niet meer in.
Ik ga dus op zoek naar een goede PVR die CD ondersteunt, hdtv is leuk maar momenteel nog te verweg voor NL denk ik dus die wens wil ik wel even laten vallen.
Omdat ik gewend ben aan de menustructuur van de Topfield zit ik er aan te denken een TF-4000 te kopen met CI adapter en CD kaart- of voor een dreambox te gaan (ergens lijkt me dat het leukst maar het moet wel stabiel zijn omdat anders de vrouw gek wordt en het ding in de logeerkamer beland...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

sci-fi channel kan je dat nu wel ontvangen ? of moet je een extra abbonoment hebben ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

de Sci-Fi channel waar Battlestar Galactica opkomt, is toch de Amerikaanse :? Dacht dat die in europa niet te ontvangen is. Ik zie bij Premiere wel een Sci-fi channel maar dat is een duitstalige. Heeft Sky UK ook geen Sci-Fi channel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
vraagje over DiSEqC:

Ik zou graag meerdere astra's ontvangen, waar ik dus meerdere LNB's voor nodig heb. Via een DiSEqC switch sluit ik deze aan op 1 kabel. Mijn vraag betreft de receiver, want kan de Philips DSR-2211 wel met DiSEqC omgaan? Zo nee, is het mogelijk meerdere LNB's te gebruiken in combinatie met een sat-receiver die geen DiSEqC aankan? Of zijn er ook betaalbare DiSEqC ondersteunende sat-receivers van rond de 100-150 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Volgens mij heeft de 2211 geen DiSEqC-ondersteuning... heb het iig nergens zien staan (ook Philips 2211 gebruiker ;) )

Er zijn ook dubbelkoppige LNB`s die met een andere techniek werken, maar daar weet ik niets van. Ff wachten op de experts hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

kazuka schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:42:
de Sci-Fi channel waar Battlestar Galactica opkomt, is toch de Amerikaanse :? Dacht dat die in europa niet te ontvangen is. Ik zie bij Premiere wel een Sci-fi channel maar dat is een duitstalige. Heeft Sky UK ook geen Sci-Fi channel :?
Sky UK heeft ook een eigen Sci-fi Channel, maar dit is er volgens mij één specifiek voor de Britse/Ierse markt die ook nog eens niet FTA is. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zenden ze Battlestar Galactica niet eens uit, Sky One heeft daar de exclusieve rechten op.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
Michael Knight schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:39:
Volgens mij heeft de 2211 geen DiSEqC-ondersteuning... heb het iig nergens zien staan (ook Philips 2211 gebruiker ;) )

Er zijn ook dubbelkoppige LNB`s die met een andere techniek werken, maar daar weet ik niets van. Ff wachten op de experts hier ;)
Op een aantal sites vind ik inderdaad ook dat de 2211 geen DiSEqC ondersteund, maar volgens de volgende link werkt het weer wel (http://cmsdemo.interversa...tra_2_op_de_DSR_2210.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Michael Knight schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:39:

Toneburst.. Maar dat ga je al nodig hebben voor de duo-LNB voor 19,2 oost + 23,5 oost.
Unicron schreef op maandag 19 februari 2007 @ 00:00:
[...]

Op een aantal sites vind ik inderdaad ook dat de 2211 geen DiSEqC ondersteund, maar volgens de volgende link werkt het weer wel (http://cmsdemo.interversa...tra_2_op_de_DSR_2210.html)
Volgens mij kan je met die hack maar 2 sats inlezen, via toneburst heb ik zelfs het idee, wist niet dat DiSEqC switches dat konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Met zo`n uitgebreide beschrijving moet het haast wel kloppen. Alleen het instellen is dus even omslachtig...magoed.

Overigens vind ik zo`n satfinder altijd onnauwkeurig... met een geïntegreerde signaalmeter + kompas heb ik een schotel vaak binnen enkele minuten uitgericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 22:01
zo'n satfinder is inderdaad niet echt een goede oplossing omdat deze ook een deel van de sterkte gebruikt om zichzelf te voeden maar het is wel een handig hulpmiddeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
jozy schreef op maandag 19 februari 2007 @ 00:50:
zo'n satfinder is inderdaad niet echt een goede oplossing omdat deze ook een deel van de sterkte gebruikt om zichzelf te voeden maar het is wel een handig hulpmiddeltje.
Wat maakt het uit dat hij dat doet? Zal hij echt niet minder nauwkeurig van worden.. Een motor gebruikt ook energie om te draaien, een DiSEqC switch ook.

Wat wel een nadeel te noemen is is dat een satelliet die vlak naast de satelliet waar je op uit probeert te richten staat, ervoor kan zorgen dat je verkeerd uitricht, of niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Btw, wordt het aantal zenders in die PHILIPS tuners door de firmware beperkt tot 999 of hardwarematig?

Ik kan me niet voorstellen dat mijn DSR2211 te weinig geheugen heeft voor 1000+ zenders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 00:09
Wie weet hoe het precies zit met de HDCP/HDMI licentie verhaal? Je kunt wel of geen HDTV kijken met DM8000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Omid schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:23:
Wie weet hoe het precies zit met de HDCP/HDMI licentie verhaal? Je kunt wel of geen HDTV kijken met DM8000?
Tuurlijk kan je daar wel HDTV op kijken.

Wat er gebeurd wanneer HDCP voor een uitzending opeens aangaat.. Da's spannend. Kan goed dat er niks gebeurd, dat hij dus gewoon op volle kwaliteit blijft spelen. Misschien heeft de DM8000 wel gewoon HDCP ondersteuning.. Kan ook. Ik betwijfel dat het beeld weg kan vallen eigenlijk.

Maar het is een Dreambox.. Dus als het al een probleem is moet ik nog zien dat ze het op de Dreambox niet gewoon kraken.

Maar zolang de DM8000 er nog niet is kan niemand iets definitiefs zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 19-02-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[b][message=27511784,noline]W3ird_N3rd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ echt een heleboel waardevolle info!!!
in het kader van 'een slimme man heeft zijn toekomst in de kan' of wat dan ook:
Schotel : ik ga uiteindelijk voor het echtsheidingsapparaat (dat wavefrontier ding kan vliegen, echt gaaf) maar nu eerst voor de LIDL (solly) zie rest
LNB: zijn niet zo duur zie ik, totdat je multi/multi sats en ontvangers gaat combineren - ik hou het voor de test eerst bij eentje maar dan wel een goeie.
Bij multi sat ontvangst ga ik dus gelijk voor lnb's die twee of meer receivers ondersteunen - maar nu is eerst een single voldoende.- bij uitbreiding dus multi.
receiver: eigenlijk is alles leuk en de DB 7020 lokt heel erg - toch neig ik naar een simpelere TopField 4000 (TF4000), betaalbaar met EUR230 en toch uitbreidbaar met wat ik uiteindelijk wil (PVR door erf voor een paar tientjes er een HD in te hangen) en CanalDigitaal schijnt ook te werken als je hun eigen CD CAM niet gebruikt maar een ander waarvan ik nu niet op de naam kom.
Dit verdubbelt mijn oorspronkelijke start-up-kosten maar is m.i. een leuke combi om met zowel FTA beginnen en klaar zijn om tzt DVB-S als main source in de woonkamer te hebben. (en een TF is makkelijker kwijt te raken dan een LIDL mocht het niet werken)

tenzij:
1) CanalDigitaal op een TopField echt niet lekker werkt (ok, ik heb een Cam en Card nodig, samen ca EUR 150)

2) het het niet waard is EUR 10 te investeren in een LIDL schotel (ik heb een grote tuin en dito afvalbak, gaat wel goedkomen denk ik)

3) iemand een manier weet om die wavefrontier sexy te maken... het ding heeft potentie maar ziet er niet uit - met kabelbinders en wat polyester moet er wat meer van te maken zijn dan ik hier en op sat4all.com zie, toch? (Het 'Pimp my WFTR topic' ga ik openen als ik er een gekocht heb wat waarschijnljk wel gaat gebeuren omdat dat ding functioneel en lelijk is : my thing).

4) als het echt niet lukt met die LIDL schotel ga ik er Paella in maken en post ik foto's ;)

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 20-02-2007 01:21 . Reden: edits zijn leuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Een voordeel van het beginnen met een Lidl schotel vergeleken met een Wave Frontier is dat een single focus schotel véél makkelijker is af te stellen. Een Wave is relatief moeilijk. Zeker de eerste keer dat je zelf een schotel, welke dan ook, uitricht kan best tricky zijn. Als je dan ook nog eens zou beginnen met een Wave is er een mogelijkheid dat het wat extra tijd kost :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:07:
Een voordeel van het beginnen met een Lidl schotel vergeleken met een Wave Frontier is dat een single focus schotel véél makkelijker is af te stellen. Een Wave is relatief moeilijk. Zeker de eerste keer dat je zelf een schotel, welke dan ook, uitricht kan best tricky zijn. Als je dan ook nog eens zou beginnen met een Wave is er een mogelijkheid dat het wat extra tijd kost :P.
ik heb ooit analoog al wat uitgericht en ontvangen dus die WFr lijkt me eigenlijk wel een uitdaging, en natuurljk de uitdaging om die kabelzooi een beetje netjes te houden! 4 LNBs ... minimaal
Misschien ga ik er wel een grill van een Mini met verstralers voorhangen- moet net passen zonder de ontvangst te storen denk ik.

edit://ding komt waarschijnlijk in de tuinbar te hangen dus wat aankleding is wel nodig

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 20-02-2007 01:33 . Reden: edits zijn irritant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:25:
[...]

ik heb ooit analoog al wat uitgericht en ontvangen dus die WFr lijkt me eigenlijk wel een uitdaging, en natuurljk de uitdaging om die kabelzooi een beetje netjes te houden! 4 LNBs ... minimaal
Misschien ga ik er wel een grill van een Mini met verstralers voorhangen- moet net passen zonder de ontvangst te storen denk ik.
https://www.cardwriter.nl/nl/pd-1056552010.htm?categoryId=63 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

jij snapt het! maar dat is al duidelijk met zo'n TS. is handig spul die kabels

[ Voor 1% gewijzigd door franssie op 20-02-2007 01:40 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
is hier iemand die van Canaal digitaal het v2o systeem heeft om te testen?
Is er meer nieuws omtrend dit systeem?

Ben nl. van plan om op korte termijn over te gaan naar dbv-s, maar wel wil op 2 tv's digitaal kunnen kijken (zonder kabel abbo) zonder 2 decoders en een berg kabels.
De decoder moet een hd ontvanger die mpeg4 en dvb-s2 kan ontvangen worden.
Over de multytenne heb ik goede dingen gelezen.
Is er iemand in zuid-limburg die deze naar volle tevredenheid gebruikt?

een hoop vragen , ik weet het....

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
guido09 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:29:
is hier iemand die van Canaal digitaal het v2o systeem heeft om te testen?
Is er meer nieuws omtrend dit systeem?
Ik had er nog nooit van gehoord tot je dit noemde, maar het klinkt interessant!

http://www.canaldigitaal....d=323&t=Nieuws&newsid=282

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 07:29
Bigfoot schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:35:
[...]

Ik had er nog nooit van gehoord tot je dit noemde, maar het klinkt interessant!

http://www.canaldigitaal....d=323&t=Nieuws&newsid=282
Maar je had het wel kunnen weten,

http://www.sat4all.com/fo...20393&page=0&fpart=1&vc=1

Maar ik begrijp dat je ook niet hoort bij het selecte groepje beta testers, ook zou het mogelijk zijn dat de test iets uitgesteld is je hoort er niets meer van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
guido09 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:29:
Ben nl. van plan om op korte termijn over te gaan naar dbv-s, maar wel wil op 2 tv's digitaal kunnen kijken (zonder kabel abbo) zonder 2 decoders en een berg kabels.
De decoder moet een hd ontvanger die mpeg4 en dvb-s2 kan ontvangen worden.
Dan moet je de v2o niet hebben, zeer onwaarschijnlijk dat die HDTV gaat doen.

Misschien Topfield TF7700HSCI ontvangers met seca2 geschikte CAMs en een SmartWi? Moet je wel kabels naar beide ontvangers trekken voor het satsignaal.
Over de multytenne heb ik goede dingen gelezen.
Is er iemand in zuid-limburg die deze naar volle tevredenheid gebruikt?
Uitstekende locatie (voor een Multytenne ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
hmm wordt dan wel een erg dure grap....
moet er nog eens over slapen/denken

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
guido09 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:04:
hmm wordt dan wel een erg dure grap....
moet er nog eens over slapen/denken
Ik moet zeggen dat dit me niet het moment lijkt om twee HDTV tuners te kopen.. Ik zou 1 HDTV tuner kopen en 1 goedkope SD tuner. Scheel zo al €200 of meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Omid schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:23:
Je kunt wel HDTV kijken, echter geen Premiere HD film e.d.
Fim kanalen zijn verplicht om HDCP te gebruiken.
Dus als HDCP aangezet is gaat het beeld op zwart op een DM8000.

Misschien komt er nog wel een minder legale oplossing (emuleren HDCP) maar daar mag je zo 1 2 3 niet vanuit gaan.

Na de release gewoon een poosje de kat uit de boom kijken, en kijken of het goed komt.
Als het niet goed komt zal de DM8000 0,0 aftrek hebben.

Ik heb meer verwachtingen van de Lyngbox, als hiervoor alternative software beschikbaar is heb je een box met meer opties dan de 8000.

Als het goed is komt de Lyngbox volgende maand uit _/-\o_

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 22:35
En dit lees ik op de faq pagina van de lyngbox:

Will it be possible to install new software in the LyngBox?
There are currently no plans to make this possible.

en

Is cardsharing possible?
No! The LyngBox can only be used for legitimate purposes.

De dreambox is juist redelijk bekend geworden omdat dit wel toegestaan wordt.
Tevens kan cardsharing ook legaal zijn.

De Reelbox zou ook de killer moeten worden van de dreambox maar daar hoor je ook niet meer veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
fast-server schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:49:
[...]

Misschien komt er nog wel een minder legale oplossing (emuleren HDCP) maar daar mag je zo 1 2 3 niet vanuit gaan.
Dat gaat echt niet op ZWART hoor, ga daar maar van uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
fast-server schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:49:
[...]

Je kunt wel HDTV kijken, echter geen Premiere HD film e.d.
Fim kanalen zijn verplicht om HDCP te gebruiken.

Ik moet het nog zien.

Ik moet binnenkort nog maar eens een TV Home kaartje scoren voor 2 weken. Ik weet vrijwel zeker dat Film1 HD nog steeds prima zal werken. Zonder HDCP. Simpelweg omdat de ontvanger niet weet wat het is.

Ik acht het verre van onwaarschijnlijk dat HDCP alleen werkt op door de provider "goedgekeurde" boxen. Sky smartcards werken sowieso officieel alleen in hun eigen ontvangers met onboard Videoguard zooi. Hoe het bij Premiere precies zit weet ik niet, dat lijkt erg ingewikkeld te zijn.

HDCP is in principe een probleem dat de ontvanger zelf genereerd, en wat het beeldscherm weer op moet lossen. Ik heb nog steeds geen bewijs gevonden dat een ontvanger die zegt "snapnie" niet gewoon beeld zal geven.

In mijn ogen is het niet anders dan Macrovision. Macrovision voorkomt kopietjes over een analoge uitgang. Kom ik echter met een Philips SAA7134 of Conexant BT878 ofzo aanzetten, en die zegt "Macrovision, wasda?", dan kan ik gewoon kopietjes maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 25-02-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
een heel andere vraag. Ik heb nu een noname dish van een meter (witte). Nou vraag ik me af of ik veel signaal winst heb met een kwalitatief betere dish. Zo ja, welke raden jullie mij aan. Ik had wel is iets gelezen hierover in de sat gids en er was 1 model die een veel sterker signaal had dan de ander...

En ik had eerst een 0.6 dB LNB (2 uitgangen) en nu heb ik een 0.2 dB van titanium omdat deze een van de betere schijnen te zijn. Maar in de praktijk merk ik hier bal weinig van. Waar kan dit aan liggen of zijn die dB praatjes gewoon kul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
dB bij LNB's is vette kul :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ja dat merk ik wel idd, maar dan snap ik niet waarom die titaniums dan zo de lucht in worden geprezen... weet je ook het antwoord op mijn dishvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
jozy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:59:
[...]

ja dat merk ik wel idd, maar dan snap ik niet waarom die titaniums dan zo de lucht in worden geprezen... weet je ook het antwoord op mijn dishvraag?
Merk schotel maakt normaliter niet zoveel uit qua signaal, maar ik heb er geen testen mee gedaan. Formaat maakt wel altijd veel uit.

Waarom de Titaniums de hemel in geprezen worden weet ik niet, ik doe het zelf ook, maar goed, ze werken goed voor mij. Edisions doen het voor mij ook niet slecht. Veel andere merken zijn ook goed. En die oude LNB's met slechtere dB ratings zijn vaak net zo goed.

Ik let zelf tegenwoordig meer op breedte van de kop (voor multifeed) en de bescherming tegen regen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 01-03-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn wat misverstanden over HDCP:

HDCP is content protection opgelegd door de satreceiver. De satreceiver checkt via I2C over HDMI welke key de monitor (of andere sink) heeft. De satreceiver vergelijkt de key met een soort black list (revocation list). Deze list is afkomstig van de source (satelliet in dit geval, maar kan ook een DVD zijn oid). Indien de key gevonden wordt, dient de satreceiver geen video uit te sturen. Tenminste, dat is het idee achter HDCP. Er is echter niets dat de satreceiver tegenhoud van alsnog video uitsturen.

Dus als de DM8000 al HDCP heeft geintegreerd, dan is het eenvoudig softwarematig uit te schakelen.

Voor onze nieuwe DVB-S2 receiver met H.264 decoding, gebruiken wij momenteel een AD9889 van Analog Devices voor de HDMI uitgang. Voor mensen die geinteresseerd zijn, hier is een application note over hdcp handling van de chip. Wij passen geen HDCP toe. Maakt niet uit dat de satelliet een revocation list verstuurd, zolang de transportstream gedescrambeled kan worden is alles OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:39:
Zijn wat misverstanden over HDCP: ... (edit van franssie) ... : zolang de transportstream gedescrambeled kan worden is alles OK.
kijk, dit is verhelderende taal !

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 26-02-2007 22:52 . Reden: edits zijn leuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb ook een tijdje een schotel in de tuin gehad, en overweeg er nu weer een te nemen.

Ik zit nog met een paar dingen:

Voor normale Nederlandse zenders moet je een CanalDigitaal abonnement hebben. Niet zo'n probleem, maar ik wil de schotel kijken en opnemen op mijn PC met een SkyStar 2 kaart die ik al heb. Daar past dus geen CAM module in, en ik weet niet in hoeverre er software is om Seca2 met _legale_ keys te emuleren. In het Irdeto-tijdperk was het makkelijk, Yankse aanzetten en kijken :)

Bovendien wil ik Astra2 aansluiten voor o.a. BBC3, en ik weet dat daar ook betaalzenders in het Sky-pakket in zitten. Die maken gebruik van de NDS Videoguard versleuteling, waar Sky-abonnees alleen zelf met hun eigen mediabox naar kunnen kijken. Alles goed en wel, maar Sky heeft nogal een plaat voor zijn kop en verstrekt alleen abonnementen aan Britse kijkers :(... Iemand een idee of er inmiddels al iets op NDS gebied reverse-engineered is? Ik heb toen ik de schotel nog had (half jaar terug) wel iets op Italiaanse forums horen vallen, maar ik spreek nou eenmaal geen Italiaans :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 03:27:
maar ik wil de schotel kijken en opnemen op mijn PC met een SkyStar 2 kaart die ik al heb. Daar past dus geen CAM module in,
Met een Phoenix interface en de juiste software (poorman's cam) kan je de CAM module emuleren en je Canaal Digitaal kaart op een legale manier samen met je Skystar2 gebruiken.

Voor je andere vragen wat er zoal gekraakt is kan je beter een ander forum zoeken. Daar de policy van Tweakers duidelijk is over het bespreken van illegale dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Stoney3K , als ik jou was zou ik me eens verdiepen in de mogelijkheden van de Dreambox, vooral op het gebied van cardsharing, dan zul je zien dat er veel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Bigfoot schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:08:
Stoney3K , als ik jou was zou ik me eens verdiepen in de mogelijkheden van de Dreambox, vooral op het gebied van cardsharing, dan zul je zien dat er veel mogelijk is.
inderdaad, de dreambox is een prachtapparaat. je kunt je gewenste programmas opnemen of streamen naar je pc en daar desgewenst editen, geen enkel probleem. Alles is vanaf het netwerk te benaderen op alle soorten manieren die je maar kunt bedenken.

Zeker aanrader voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Lizard schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:09:
En dit lees ik op de faq pagina van de lyngbox:

Will it be possible to install new software in the LyngBox?
There are currently no plans to make this possible.

en

Is cardsharing possible?
No! The LyngBox can only be used for legitimate purposes.

De dreambox is juist redelijk bekend geworden omdat dit wel toegestaan wordt.
Lyngbox draait op Linux GPL dus source code van de gebruikte cq gomodificeerde code moet vrijgegeven worden (CVS)

Cardsharing zal idd niet kunnen op de originele firmware.
Dit was en is bij de dreambox ook het geval, op de orginele image werkt ook niets.

De reden waarom Lyngbox dit allemaal op haar site zet is omdat ze anders geen DVB en HD licentie krijgen.

Zal echt niet lang gaan duren voordat een Gemini oid er een mooie image voor uit brengt.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bigfoot schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:08:
Die staat ook al op mijn 'to-buy' list voor mijn komende schotel-setup :)...

Ik was ook niet op zoek naar 'gekraakte' oplossingen om illegaal Sky te kunnen klotzen. Maar als Sky geen abo's in Nederland aanbiedt gooien ze daarmee hun eigen glazen in en ik wil toch graag Sky zien vanwege het aanbod van sci-fi series (Sci-Fi Channel en SkyOne). Voor HD televisie hoef ik geen kaart te hebben, Doctor Who komt toch al op BBC HD :)

Ik was al aan het kijken voor een mogelijkheid om te cardsharen met iemand uit Engeland, en als tegenverdienste voor hem/haar de sharing voor CanalDigitaal open te zetten (die dezelfde policy hanteren, geen abo's buiten NL). Maar daar moet ik nog even naar kijken.

Van de Poor Man's CAM had ik overigens al gehoord. Met Seca2 werkt die inderdaad, ik weet niet zeker of die werkt met Videoguard. Dreambox is wel al getest met Videoguard in combinatie met newcamd (en een legale kaart!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
In de poor mans cam werkt NDS ook.
Je moet dan wel een phoenix compatible reader gebruiken.
En in de config het path naar de phoenix kaartlezer opgeven.
Maar in de config staat meestal al een voorbeeld regel de uitgehekt is hoe dit ingesteld moet worden.

De Sky NDS kaart werkt in de dreambox met zowat alle emu's.
Je moet zowel voor de poor mans cam en in de dreambox het SKY BOX-id invoeren in de emu config.

Als je dat gedaan hebt werkt de originele sky kaart gewoon _/-\o_
Waar je wel rekening mee moet houden is dat niet alle emu's de kaart update goed doorlaten.
CCcam is op dit moment een aanrader, lekker stabiel en alle kaart updates komen gewoon goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
jozy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:59:
[...]ja dat merk ik wel idd, maar dan snap ik niet waarom die titaniums dan zo de lucht in worden geprezen... weet je ook het antwoord op mijn dishvraag?
titaniums zijn goedkoop en presteren goed en worden daarom geprezen. Ze zijn niet beter dan andere goede LNBs.
Merk schotel maakt juist wel uit. Visiosat maakt momenteel de beste consumenten (goed verkrijgbare) schotels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Voor iedereen met het top-pakket van CanalDigitaal: vanaf heden is de tele2 voetbal zender te bekijken, en vanaf 1 april komt ook Fim1.3 in het pakket.

De kosten van het nieuwe pakket zullen dan ook op € 42,50 uitkomen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:46
Hee jonges wie kan mij zeggen waarom, als ik canaldigitaal kijk bij eem beetje wind krijg je al wat slechter beeld of hij hangt heel ff, maar als ik andere zenders kijk zoals prmiere of nova heb ik dat probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
BartNL schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:58:
[...]

titaniums zijn goedkoop en presteren goed en worden daarom geprezen. Ze zijn niet beter dan andere goede LNBs.
Merk schotel maakt juist wel uit. Visiosat maakt momenteel de beste consumenten (goed verkrijgbare) schotels.
Ik heb nu een normale dish van een meter gewoon fixed op turksat dus simpeler kan niet. Welke raad je me aan om het signaal te verbeteren? (als het maar een klein beetje uitmaakt, begrijp je natuurlijk wel dat ik er geen fortuin in wil steken).

De grootte moet minimaal een meter zijn want mijn schotel staat op een meter van de grond ongeveer en moet dus wat groter zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door jozy op 02-03-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 14:06
(jarig!)
Greekmaster schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:16:
Hee jonges wie kan mij zeggen waarom, als ik canaldigitaal kijk bij eem beetje wind krijg je al wat slechter beeld of hij hangt heel ff, maar als ik andere zenders kijk zoals prmiere of nova heb ik dat probleem niet
De transponders waar de Nederlandse zenders (met name de publieken) op zitten zijn vrij zwak en vereisen en vrij precieze afstelling van je wok... zou hem dus wat beter proberen uit te richten..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 19:12
(jarig!)
Op BVN na... Ik richt hem altijd uit op RTL4/5/6 (zwakste transponders bij mij)... BVN is altijd topkwaliteit, een stuk beter als de nederlandse zenders.

Maarja, signaal sterkte verschilt ook per tuner. Mijn dreambox heeft minder SNR als een oude tuner. Gebruik oude tuner om uit te richten, dit ivm dat de dreambox nog steeds erg onstabiel is vooral bij het uitrichten (ja nieuwste firmwares/images etc).

Dus SNR in % zegt vaak héél weinig. Is per tuner zelfs nog verschillend (1e tuner zegt 79 andere 98 b.v). Belangrijk is testen wat hij doet bij wind, vooral de zwakkere transponders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Greekmaster schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:16:
Canal Digitaal heeft 3 transponders waarvan 2 niet erg sterk zijn. Die met Veronica is het zwakste, die met NED123 iets sterker, die met RTL moet bijna altijd wel doorkomen.

Nu is "niet erg sterk" ook relatief.. Je moet je schotelafstelling goed verprutsen om geen ontvangst te hebben (is mij wel gelukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

jozy schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:06:
[...]
De grootte moet minimaal een meter zijn want mijn schotel staat op een meter van de grond ongeveer en moet dus wat groter zijn.
Ik denk zelf dat die paar meter er niet zo toedoen op de hele (grote) afstand van de sat tot je schotel? beter uitrichten of misschien de boom (van je buren?) eens snoeien of dat schuurtje/die schutting neerhalen zal meer effect hebben. Schotels staan meestal op een dak, ze hangen aan een muur of ze hangen aan een balkon omdat je dan beter zicht op de sat hebt, niet omdat een hoger geplaatste schotel 'an sich' beter presteert (anders had je in de polder geen ontvangst denk ik)

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 03-03-2007 00:24 . Reden: edits zijn leuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
voor de dish staat een boom maar die is van de gemeente en die hebben ze pas geleden geplant. Is het niet mogelijk om daar een een soort verplaatsingsvergunning voor aan te vragen ofzo.... dat hij een meter of 2 wordt verplaatst?

(ik woon in een koophuis dus ik mag mijn schotel gewoon plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:55:
[...]

Canal Digitaal heeft 3 transponders waarvan 2 niet erg sterk zijn. Die met Veronica is het zwakste, die met NED123 iets sterker, die met RTL moet bijna altijd wel doorkomen.

Nu is "niet erg sterk" ook relatief.. Je moet je schotelafstelling goed verprutsen om geen ontvangst te hebben (is mij wel gelukt).
Echt heel raar. RTL 4 5 7 zijn perfect en vallen nooit weg. SBS Veronica en wat andere zenders is echt een drama geworden. Toch maar eens proberen de motor wat beter af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Greekmaster schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:02:
[...]

Echt heel raar. RTL 4 5 7 zijn perfect en vallen nooit weg. SBS Veronica en wat andere zenders is echt een drama geworden. Toch maar eens proberen de motor wat beter af te stellen.
Dat lijkt me wel een oke plan. Het heeft natuurlijk een paar keer heel hard gewaait. Het kan makkelijk zijn dat je installatie wat verdraait is. (in mijn geval stond de schotel na de laatste storm geheel naar het oosten te kijken.)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 14:06
(jarig!)
Mijn wok is na de laatste storm bijna 1 meter verplaatst (tegelvoet op plat dak, ondanks 4 grindtegels). Aangezien het nog steeds vrij kutweer is en ik geen zin heb om in vocht & kou het dak op te gaan ben ik dus al enkele weken verstookt van satbeelden :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

fast-server schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:39:
In de poor mans cam werkt NDS ook.
Je moet dan wel een phoenix compatible reader gebruiken.
En in de config het path naar de phoenix kaartlezer opgeven.
Maar in de config staat meestal al een voorbeeld regel de uitgehekt is hoe dit ingesteld moet worden.

De Sky NDS kaart werkt in de dreambox met zowat alle emu's.
Je moet zowel voor de poor mans cam en in de dreambox het SKY BOX-id invoeren in de emu config.
Dan nog zit je met het probleem dat je in Nederland via de officïele weg geen Sky abonnement mag afnemen. Je kan wel een achterdeurconstructie verzinnen met een vriend(in) in de UK, maar voor de wet ben je dan net zo illegaal bezig als gekraakt kijken. (Of het ethisch 'netter' is is een ander verhaal). Ik wil heel graag bij Sky hun Family pakket afnemen vanwege het grote aanbod van SF en andere TV-series, vooral nu bij UPC dalijk Veronica en RTL5 op zwart gaan.

Zie ook hier voor de kwestie:

http://www.sat4all.com/fo...795362&an=0&page=0#795362

Tot dan toe kun je in Nederland niet volgens de legale weg naar buitenlandse zenders kijken. Het Nederlandse pakket interesseert me veel minder, sinds er veel Nederlandse zenders zijn die niet veel verheffends aanbieden (sport, nieuws, brakke eigengemaakte programma's, showbiz :r). Ik ga zeker de kwestie rond het aanbieden van sattelliet-pakketten binnen de EU volgen. Misschien kan ik over een jaartje wel gewoon Sci Fi kijken zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Stoney3K schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 03:31:
[...]

Dan nog zit je met het probleem dat je in Nederland via de officïele weg geen Sky abonnement mag afnemen. Je kan wel een achterdeurconstructie verzinnen met een vriend(in) in de UK, maar voor de wet ben je dan net zo illegaal bezig als gekraakt kijken. (Of het ethisch 'netter' is is een ander verhaal).
Het is wel goedkoper als je minder ethisch bent is mijn ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
De beeldkwaliteit op CanalDigitaal is de laatste tijd echt bedroevend :(

Op de Duitsers superstrak beeld, dit zelfde geld voor de meeste andere zenders.
Op dit moment is canaldigitaal zeker geen aanrader als je een scherm groter als 32" hebt.

Als ik kijk op mijn Hitachi 42PD8600 spat de compressie op NL 1 2 en 3 van het scherm af, ook is Discovery niet om aan te zien :(

Heb meerdere component en scart kabels geprobeerd, ook de coax naar de sat vervangen en de schotel helemaal perfect uitgericht.
Heb ook meerdere ontvangers geprobeerd, maar het beeld blijft net zo slecht op canaldigitaal.

Ik ben toen gaan kijken bij linowsat.de welke de bitrate bijhoud per zender, wat blijkt:
De gemiddelde bitrate is meer dan 25% gezakt in een jaar tijd en in 50% in twee jaar tijd.

Het is op dit moment echt Digitenne kwaliteit bij canaldigitaal, en ik ben niet de enige die dit gemerkt heeft.
Hoor het steeds meer in mijn omgeving, er stappen zelfs al mensen over naar UPC welke op dit moment veel betere kwaliteit doorgeeft 6Mbit/s t.o.v. 2.6Mbit/s

Daar zit je dan met je hightech dreambox, T90 en 0.2dB LNBF naar 1600kbit/s naar discovery te kijken.

Belde canaldigitaal op om verhaal te halen...
Deze vertelde mij heel leuk digitaal = digitaal allemaal het zelfde 8)7
Toen vroeg ik of ze youtube kende, ja dat kende ze...
Ik zij die kwaliteit bieden jullie dus en de Duitse zender bieden DVD kwaliteit, digitaal = digitaal toch?

Wij hebben niets veranderd was zijn antwoord, ik vroeg hem toen hebben jullie dan niet extra zenders op jullie transponder gezet?

Digitaal = digitaal

verbinding verbroken door canaldigitaal.

Als je dus een grote TV hebt moet je op dit moment dus niet bij hun zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
fast-server schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 01:54:
De beeldkwaliteit op CanalDigitaal is de laatste tijd echt bedroevend :(

Op de Duitsers superstrak beeld, dit zelfde geld voor de meeste andere zenders.
Op dit moment is canaldigitaal zeker geen aanrader als je een scherm groter als 32" hebt.

Als ik kijk op mijn Hitachi 42PD8600 spat de compressie op NL 1 2 en 3 van het scherm af, ook is Discovery niet om aan te zien :(

Heb meerdere component en scart kabels geprobeerd, ook de coax naar de sat vervangen en de schotel helemaal perfect uitgericht.
Heb ook meerdere ontvangers geprobeerd, maar het beeld blijft net zo slecht op canaldigitaal.

Ik ben toen gaan kijken bij linowsat.de welke de bitrate bijhoud per zender, wat blijkt:
De gemiddelde bitrate is meer dan 25% gezakt in een jaar tijd en in 50% in twee jaar tijd.

Het is op dit moment echt Digitenne kwaliteit bij canaldigitaal, en ik ben niet de enige die dit gemerkt heeft.
Hoor het steeds meer in mijn omgeving, er stappen zelfs al mensen over naar UPC welke op dit moment veel betere kwaliteit doorgeeft 6Mbit/s t.o.v. 2.6Mbit/s

Daar zit je dan met je hightech dreambox, T90 en 0.2dB LNBF naar 1600kbit/s naar discovery te kijken.

Belde canaldigitaal op om verhaal te halen...
Deze vertelde mij heel leuk digitaal = digitaal allemaal het zelfde 8)7
Toen vroeg ik of ze youtube kende, ja dat kende ze...
Ik zij die kwaliteit bieden jullie dus en de Duitse zender bieden DVD kwaliteit, digitaal = digitaal toch?

Wij hebben niets veranderd was zijn antwoord, ik vroeg hem toen hebben jullie dan niet extra zenders op jullie transponder gezet?

Digitaal = digitaal

verbinding verbroken door canaldigitaal.

Als je dus een grote TV hebt moet je op dit moment dus niet bij hun zijn!
Ik had een week geleden ook problemen met canaal digitaal terwijl de rest gewoon goed was. Bij mij lag het een beetje aan de motor, ik heb hem een beetje aangepast en nu ontvang ik weer goed. Ik kijk zelf op 40" Sony 40W2000, moet zeggen op de afstand van +- 3.5mtr is het beeld erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Ik heb bij een vriend zijn nieuwe lcd-scherm mogen bewonderen, maar w#$@#$!@%! wat is dat beeld slecht met analoge kabel. Ik dus direct digitale-tv zitten aansmeren, en nou wordt er getwijfeld tussen digitale-tv via de kabel (@home) of een schotel. Hij wil graag zoveel mogelijk van zijn hdmi-aansluiting genieten dus als het kan een hd-decoder.

Waar ik aan dacht, is een satelliet ontvanger met ingebouwde hdd, en eventueel een usb-aansluiting zodat je de films kunt overzetten, of een ontvanger met dual tuner, en een aparte hdd-recorder met een dvd-rewriter erin, dus geen pc meer nodig. Totaalprijs rond de 500,-, prijs per maand afhankelijk van de gekozen zenderpakket (ga uit van 12,95, want belgie moet er ook bij)

Of een decoder voor kabel-tv en een hdd-recorder, maar dan zit je weer met het probleem; hoe krijg je de opgenomen films op een dvd. Totaalprijs rond de 400 euro, prijs per maand 14,95.

Alleen wat is nou het beste, via de kabel of toch een schotel? En, als je een hdd-recorder neemt, kan je dan ook de opgenomen programma's op een dvd-branden, of zit je dan met rechten oid?

Dan denk ik aan de goedgekeurde Inverto ontvanger, je kan dan dus gewoon 1 programma kijken en een andere opnemen? En kan dat met een Goedgekeurde CanalD CAM? Of moet dat met een dual-cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mijn ervaring is dat op een 32" LCD het beeld via een Dreambox 7000 zeer behoorlijk is. Ik hoop dat de DM8000 een stuk beter wordt via component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het beeld op premiere, ARD,ZDF is zeer goed.
Alleen is de bitrate van canal digitaal op dit moment erg slecht, en dat zie je treug door blokkerig en onscherp beeld.

Mijn schotel staat goed uitgericht:
Ontvangst 97%
Kwaliteit 99%

Hieronder kun je zien waarom de kwaliteit van CDS zo dramatisch is.

NED1 http://www.linowsat.de/0192/24h/1105/4011.html
ZDF http://www.linowsat.de/0192/24h/1079/28006.html

Discovery via CDS http://www.linowsat.de/0192/bitrate/1097/2015.html
Discovery via premiere http://www.linowsat.de/0192/bitrate/17/14.html

Als je goed beeld wil hebben moet je toch minimaal een average bitrate van 4Mbit/s hebben.

Als ik op dit moment zou moeten kiezen tussen sat of digi kabel werdt het zeker kabel voor het NL pakket.

De kwaliteit daarvan is op dit moment gewoon een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
maar, op de lange termijn, zou satelliet dan beter worden? Ik zit nu weer te twijfelen :P

#@$%@!#%@#%@ @ CanalDigitaal

[ Voor 20% gewijzigd door maarud op 14-03-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
maarud schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:18:
maar, op de lange termijn, zou satelliet dan beter worden? Ik zit nu weer te twijfelen :P

#@$%@!#%@#%@ @ CanalDigitaal
Op lange termijn? Hmm, goede vraag. Het is vooral de vraag wat Astra 23,5 oost precies gaat brengen en of de bandbreedte van bestaande zenders daardoor omhoog kan.

Ik wil binnenkort graag een directe vergelijking maken tussen Digitenne - CDS - @home, maar daar zal ik nog wel wat spullen voor nodig hebben.. Zal daar zo nog eens voor kijken. Ik heb vooral een CDS/TVV kaart nodig met iig Eén en Ketnet/Canvas erop (TVV kaart met "Vlaams pakket" zou ook volstaan) en een Digitenne kaart, en Digitenne dekking uit Breda. Ik moet alleen nog een DVB-T kaart shoppen, maar hopelijk kan ik binnenkort met een mooie vergelijkende test komen. Kunnen we ergens naar verwijzen voor we weer roepen dat CDS slechts Digitenne kwaliteit levert en @home helemaal geweldig of juist totaal ruk is.

Over die test zou ik jullie wel vast wat willen vragen: welke zenders willen jullie getest zien? Ik wil testen:

Nederland 1
Ketnet/Canvas
MTV NL
Nick/Box
Discovery
BBC Prime
RTL7
Veronica/Jetix

Iemand nog suggesties om andere zenders te testen? Lukraak alles testen zie ik niet zitten (teveel werk/moeilijk online te zetten), dus wel graag technisch verschil aanvoeren waarom juist die zender interessant is. B.v. Nederland 1 én Nederland 2 testen zie ik geen nut in. Film1 zou kunnen maar dan heb ik een CDS kaart met een flink abo erop nodig (@home kan ik zelf fixen, en Digitenne heeft geen Film1).

[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 14-03-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
dan hoop ik dat dat doorgaat ;) Straks heb ik een kastje voor @home en blijkt dat statelliet weer beter is, of heb ik net voor 500,- aan sat-stuff gekocht en had ik beter @home kunnen doen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik heb nog even een edit gemaakt hierboven over de test die ik wil uitvoeren. franssie had me al een Digitennekaart had toegezegd zodra ik zou testen dus dat komt vast wel goed. Alleen heb ik geen zin om een familiepakket op mijn eigen CDS kaart af te sluiten voor een test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
hmm tja dat zou kunnen, of je stuurt een mailtje naar cds om te zeggen dat je aan het testen bent dus eventjes 1 week ofzo family voor 15 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
maarud schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:54:
hmm tja dat zou kunnen, of je stuurt een mailtje naar cds om te zeggen dat je aan het testen bent dus eventjes 1 week ofzo family voor 15 euro?
Zat ik ook al aan te denken maar dan wil ik het natuurlijk gratis. Alleen al de administratieve rompslomp en kosten zorgt ervoor dat CDS waarschijnlijk alleen maar verlies maakt op mijn €15.

Ik kan het ook zo voor ze stellen: familiepakket 1 week op mijn kaart of anders een mooi zwart vlak met een lachwekkende tekst erin in een test die het hele internet rondgaat en waarop CDS waarschijnlijk het beste had gescoort (specifiek op de VRT heb ik de verwachting dat CDS verreweg het beste zal scoren). Maar CDS staat niet bekend om haar geweldige communicatieve mogelijkheden dus ik ga er niet vanuit dat dat lukt. Maar kan het proberen. Moet ik wel eerst alle andere spullen klaar hebben staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 14-03-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
inderdaad ja. het zou wel mooi zijn als je de test zo onafhankelijk mogelijk uitvoert, zodat ze ook bij bijv. tv-programma's gebruikt kunnen worden. Die test van Radar is inmiddels al een tijdje oud, dus als er nu een test komt met de nieuwste digitale stuff dan is dat natuurlijk ook mooi voor dat soort programma's. Misschien willen zij ook wel meedoen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik kan een perfecte vergelijking maken en werkelijk alle factoren hetzelfde houden. Alleen beperk ik me wel tot stills, losse plaatjes, want complete filmpjes op het web zetten kost nogal wat bandbreedte. Misschien dump ik die nog op rapidshare ofzo, maar reken er niet op. In plaatjes kan ik mooi de verschillende aanbieders letterlijk naast elkaar zetten in in de hoek nog wat informatieve tekst proppen.

Die ene test waarbij ze op het TV scherm inzoomden was absoluut niet goed, niet alle factoren waren daarin gelijk gehouden (sterker nog, geenéén op de TV zelf na).

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 14-03-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
ik vind het iig een goed idee, nu nog de spullen bijeen rapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@ W3ird_N3rd

Zou je Ned 3 ook in je test willen meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
fast-server schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:35:
@ W3ird_N3rd

Zou je Ned 3 ook in je test willen meenemen :)
Zoals ik al zei, ik zie het punt niet om NED2 naast NED1 te testen. Waarom NED3 wel? Wat is het technische verschil met NED1?

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 14-03-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
voglens mij zitten ze op dezelfde transponder dus dat zou niets moeten uitmaken....
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Plaat aub geen links naar software waarvan de legaliteit of legitimiteit niet geheel van duidelijk is (of de werking ervan). Ook hoef je niet te melden dat je creatief kaartjes aan het delen bent.