Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...
Verstuurd vanaf mijn Computer®
ik heb zelf ook turksat en aart heeft toch gelijk: een schotel van om en nabij de meter is sterk aan te raden! kleiner dan 80 cm zou ik zeker niet doen. Turksat staat pal boven turkije dus de westbeam is wel richting west europa gericht voor de turken daar maar de signalen moeten een veel langere weg afleggen dan in turkije zelf waar idd 60 cm meer dan genoeg is.W3ird_N3rd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:49:
[...]
Op kingofsat heeft iedereen grote schotels. Ik keek hiernaar: http://www.lyngsat-maps.com/maps/turk1c_west.html
Dus Turksat in europa kies om en nabij de meter voor beste resultaat icm goede LNB.
Straks als het wat rustiger is maar effe het dak op klimmen... En hopen dat ik de moertjes gewoon niet goed aan heb gedraait...

Verder ben ik gelukkig nooit afgesloten van kabel tv... da's een leuke backup.
Edit:
Net op de dakkapel geweest, bleek toch horizontaal wat verdraait te zijn. Is nu weer goed.
Waarom ik net met draaien niets ving is me niet helemaal duidelijk. Misschien was de dreambox niet helemaal gezond op dat moment.
Wel heb ik gezien dat er bij wat wind wel erg veel speling op de hele set zit (rotor+schotel).
De schotel word gerust een graad of 2 'omgebogen' bij een windje.
Dat verklaard in ieder geval waarom ik soms een haperend beeld heb, bij een windvlaag.
Oja, het is trouwens verrekte koud, op 9 meter hoogte, in de harde wind, een uur lang op een dakkapel.
[ Voor 45% gewijzigd door remco_k op 11-01-2007 20:19 ]
Alles kan stuk.
dat ik kan zappen tussen alle FTA kanalen van elke satteliet. ik weet niet of je daarvoor een speciale receiver voor nodig hebtW3ird_N3rd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:20:
Wat bedoel je met "alle kanalen"?
Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...
Canal Digitaal goedgekeurde bakken kunnen die meestal niet goed inlezen (ze snappen vaak sowieso al niet al te veel van DiSEqC).AngryAngel schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 01:20:
[...]
dat ik kan zappen tussen alle FTA kanalen van elke satteliet. ik weet niet of je daarvoor een speciale receiver voor nodig hebt
B.v. een Sab Explorer CISC kan denk ik wel wat je wilt
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
He jij ook al niet, ik kijk heb ook nog steeds analoog van UPC, al een jaar. inderdaad lekker als back-up. en voor in de slaapkamer trouwensVerder ben ik gelukkig nooit afgesloten van kabel tv... da's een leuke backup
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 18:18 ]
Ja. slim 43 euro betalen per 3maanden voor UPC voor die bagger kwaliteit televisie. Ben blijdat ik niks meer met UPC te maken heb...En hoezo back-up??..in die 8jaar schoteltijdperk ben ik zeggen en schijven 2uur verbroken van beeld.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:25:
[...]
He jij ook al niet, ik kijk heb ook nog steeds analoog van UPC, al een jaar. inderdaad lekker als back-up
M'n wok was door een behoorlijk laagje sneeuw bedekt!!!....
Ze hebben hun abonnement opgezegd maar zijn niet afgesloten, gratis dussilitek schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:54:
[...]
Ja. slim 43 euro betalen per 3maanden voor UPC voor die bagger kwaliteit televisie. Ben blijdat ik niks meer met UPC te maken heb...En hoezo back-up??..in die 8jaar schoteltijdperk ben ik zeggen en schijven 2uur verbroken van beeld.
M'n wok was door een behoorlijk laagje sneeuw bedekt!!!....
Al je lekker stabiel wilt kijken zonder veel poespas, zou je een wave frontier schotel kunnen overwegen. Het liefst een T90 die geeft echt veel signaal, de 55 heeft mij zelf nog niet vaak in de steek gelaten. 1 maal goed uitrichten en gaan. Je blijft flexibel in de satellieten. Een visio is geperfectioneerd voor specifieke posities. Met een WaveFrontier kun je altijd later een andere satelliet bezoeken of erbij plaatsen. En dit zonder draaien en zonder de mankementen van een disecq motor. Meestal worden deze te zwaar beladen met een 1 meter schotel. Naar mijn mening teveel voor de motor.
De output van een Wave is naar mijn bescheiden mening veel hoger dan die van een Visiosat.
Maar... ze zijn wel lelijker!!!
en welke receiver zou ik hierbij moeten gebruiken?benthuis schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:27:
Beste Angry Angel,
Al je lekker stabiel wilt kijken zonder veel poespas, zou je een wave frontier schotel kunnen overwegen. Het liefst een T90 die geeft echt veel signaal, de 55 heeft mij zelf nog niet vaak in de steek gelaten. 1 maal goed uitrichten en gaan. Je blijft flexibel in de satellieten. Een visio is geperfectioneerd voor specifieke posities. Met een WaveFrontier kun je altijd later een andere satelliet bezoeken of erbij plaatsen. En dit zonder draaien en zonder de mankementen van een disecq motor. Meestal worden deze te zwaar beladen met een 1 meter schotel. Naar mijn mening teveel voor de motor.
De output van een Wave is naar mijn bescheiden mening veel hoger dan die van een Visiosat.
Maar... ze zijn wel lelijker!!!
UPC sluit meestal niet af in de wijkkast, omdat het gewoon teveel kost om een mannetje te sturen voor die schakelaar. In flats wordt het vaak weer wel gedaan..Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:25:
[...]
He jij ook al niet, ik kijk heb ook nog steeds analoog van UPC, al een jaar. inderdaad lekker als back-up. en voor in de slaapkamer trouwens
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik heb sinds vorig jaar een Visio sat G3 voor Hotbird, Astra 1 en Astra 2.AngryAngel schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 02:56:
Ik wil een visiosat G4 quadro aanschaffen. maar welke receiver kan ik hierbij het beste pakken? zodat ik alle kanalen kan kijken
...
Ik heb als tuner een TOPFIELD 5000 CI gekozen. Deze kwam als heel stabiel uit de reviews, alleen niet samen met de standaard Ci module CanaalDigital, dus heb ik een aston dual 1.07 (!) CI module genomen. En het werkt perfect samen
De topfield kan via serial cable aan je pc/laptop hangen en zo kan je de configuratie wijzigen en opslaan. Verder schakelt ie goed/snel. Daarnaast heeft ie voldoende uitgangen. Verder is een Ci ontvager wel aan te raden, per saldo wel duurder in aanschaf maar flexibeler in de toekomst. De topfield 5000 CI heeft 2 CI sloten, 1 heb je nodig voor canaaldigitaal, de ander kun je voor andere pay tv gebruiken.
Ik heb ook bewust voor de topfield/visiosat gekozen omdat het een opstelling is die je makkelijk kan realiseren zonder dat je problemen hebt. Ik heb ook een wavefrontier overwogen vanwege de vele satelieten, maar je moet zelf maar kijken of er op de andere satelieten nog intresante zenders zitten (zie KingOfSat ). Op zich zelf is een wave ook wel te installeren maar het zag er gewoon ingewikkelder uit (plus een kunstof schotel gaat langer mee als een metalen). Een wave is een goed alternatief voor een draaibare schotel.
Mijn vereiste was NL + BBC + wat-ever. Helaas heb ik toen de g4 quodro niet gezien/was nog niet uit, maar daar wil ik in de toekomst ook naar toe (er gaan NL zenders naar de Astra 3 in de toekomst, oa lokale omroep)
Ik denk dat ik mijn Topfield ga verkopen en over naar ga een dreambox 500, voor ehum meer zenders
Verder verwacht ik dit jaar mijn set up te graden van single lnb's naar quads voor het aansluiten van meedere toestellen (voor een nieuwe dualtuner, 2de tv, computer) maar dat laat ik nog een beetje afhangen van 1 de nieuwe tv die ik koop en 2 de overgang /beschikbaarheid van HD tv (dit heeft invloed op de keuze van de dualtuner)
een van de dingen waar je moet opletten bij aanschaf van de tuner is het aantal kanalen wat ie aan kan (letop meestal zijn tv + radio bijelkaar geteld). Zo hebben de standaard canaaldigitaal ontvangers dacht ik een laag aantal, ik de dat de topfield 5000 ci wel geschikt is voor alle kanalen van een G4 quadro, waat ik weet (nog) niet wat er op de astra 3 zit.
NB ik heb begrepen dat bij de G4 guadro de houders voor de LNB's dicht op elkaar zitten en dat niet alle LNB's geschikt zijn (qua grootte), met name voor de astra 3 lnb. Houd daar rekening mee! (alps kan wel eens beter passen, letop wel voor slechte versies)
Wat ik heb gekocht was
1 Topfield 5000 CI
1 Visiosat Bi-satellite G3
1 Aston SECA DUAL 1.07
1 Canal Digitaal smartcard
1 Tegelvoet 4 x 30 x 30: hij staat op mijn balkon ("easy acces"), mogelijk later op het plattedak
1 F-Connector afsluiter weerstand: ik had maar 3 van de 4 uitgangen van de switch in gebruik
20m Belden H125 topkwaliteit satelliet coax
8 F-Connector 7mm: 3 lnb aan switch = 6, van switch naar receiver=2
7 Waterbestendige sluiting voor F-Connector: alle connectoren buiten een badmuts
1 Edision DiSEqC switch 4/1: om tussen de sat te schakelen
3 Inverto single 0.3 LNB: 3 sats, 1 receiver
1 SatFinder: tis wel handig bij zoeken
wat verder nog handig is, is een compas.
[ Voor 17% gewijzigd door jeanj op 13-01-2007 10:05 ]
Everything is better with Bluetooth
dank je voor al de info.jeanj schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 09:55:
[...]
Ik heb sinds vorig jaar een Visio sat G3 voor Hotbird, Astra 1 en Astra 2.
Ik heb als tuner een TOPFIELD 5000 CI gekozen. Deze kwam als heel stabiel uit de reviews, alleen niet samen met de standaard Ci module CanaalDigital, dus heb ik een aston dual 1.07 (!) CI module genomen. En het werkt perfect samen
De topfield kan via serial cable aan je pc/laptop hangen en zo kan je de configuratie wijzigen en opslaan. Verder schakelt ie goed/snel. Daarnaast heeft ie voldoende uitgangen. Verder is een Ci ontvager wel aan te raden, per saldo wel duurder in aanschaf maar flexibeler in de toekomst. De topfield 5000 CI heeft 2 CI sloten, 1 heb je nodig voor canaaldigitaal, de ander kun je voor andere pay tv gebruiken.
Ik heb ook bewust voor de topfield/visiosat gekozen omdat het een opstelling is die je makkelijk kan realiseren zonder dat je problemen hebt. Ik heb ook een wavefrontier overwogen vanwege de vele satelieten, maar je moet zelf maar kijken of er op de andere satelieten nog intresante zenders zitten (zie KingOfSat ). Op zich zelf is een wave ook wel te installeren maar het zag er gewoon ingewikkelder uit (plus een kunstof schotel gaat langer mee als een metalen). Een wave is een goed alternatief voor een draaibare schotel.
Mijn vereiste was NL + BBC + wat-ever. Helaas heb ik toen de g4 quodro niet gezien/was nog niet uit, maar daar wil ik in de toekomst ook naar toe (er gaan NL zenders naar de Astra 3 in de toekomst, oa lokale omroep)
Ik denk dat ik mijn Topfield ga verkopen en over naar ga een dreambox 500, voor ehum meer zenders
Verder verwacht ik dit jaar mijn set up te graden van single lnb's naar quads voor het aansluiten van meedere toestellen (voor een nieuwe dualtuner, 2de tv, computer) maar dat laat ik nog een beetje afhangen van 1 de nieuwe tv die ik koop en 2 de overgang /beschikbaarheid van HD tv (dit heeft invloed op de keuze van de dualtuner)
een van de dingen waar je moet opletten bij aanschaf van de tuner is het aantal kanalen wat ie aan kan (letop meestal zijn tv + radio bijelkaar geteld). Zo hebben de standaard canaaldigitaal ontvangers dacht ik een laag aantal, ik de dat de topfield 5000 ci wel geschikt is voor alle kanalen van een G4 quadro, waat ik weet (nog) niet wat er op de astra 3 zit.
NB ik heb begrepen dat bij de G4 guadro de houders voor de LNB's dicht op elkaar zitten en dat niet alle LNB's geschikt zijn (qua grootte), met name voor de astra 3 lnb. Houd daar rekening mee! (alps kan wel eens beter passen, letop wel voor slechte versies)
Wat ik heb gekocht was
1 Topfield 5000 CI
1 Visiosat Bi-satellite G3
1 Aston SECA DUAL 1.07
1 Canal Digitaal smartcard
1 Tegelvoet 4 x 30 x 30: hij staat op mijn balkon ("easy acces"), mogelijk later op het plattedak
1 F-Connector afsluiter weerstand: ik had maar 3 van de 4 uitgangen van de switch in gebruik
20m Belden H125 topkwaliteit satelliet coax
8 F-Connector 7mm: 3 lnb aan switch = 6, van switch naar receiver=2
7 Waterbestendige sluiting voor F-Connector: alle connectoren buiten een badmuts
1 Edision DiSEqC switch 4/1: om tussen de sat te schakelen
3 Inverto single 0.3 LNB: 3 sats, 1 receiver
1 SatFinder: tis wel handig bij zoeken
wat verder nog handig is, is een compas.
moet je altijd tussen satelieten schakelen?
ik heb de satelieten nagekeken. opziech zijn astra 1,2,3 en hotbird voldoen, maar ik vroeg me af of eurobird 1 ook met G4quadro te ontvangen omdat deze zo dicht bij astra 2 zit.
tevens zat ik de denken aan een twin tuner omdat ik ook wil opnemen en kijken.
is het met een dreambox moeilijk om 'meer zenders' te krijgen?
Eurobird 1 ontvang je op dezelfde LNB als Astra 2 jaAngryAngel schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:52:
ik heb de satelieten nagekeken. opziech zijn astra 1,2,3 en hotbird voldoen, maar ik vroeg me af of eurobird 1 ook met G4quadro te ontvangen omdat deze zo dicht bij astra 2 zit.
visiosat G4quadro
ASTON WAMBA 302
dan met canaaldigitaal en tv vlaanderen abbo's (belgisch adres is geen prob)
heeft iemand ervaringen met deze aston Receiver?
Ik heb dus nu een 88cm Triax schotel hangen met daarbij een quad-monoblock (Astra 1 en 3). Ik gebruik 3 recievers (Nokia 9320S en 2 maal Xtreme). Omdat plaatjes meer zegt dan 1000 woorden:

Ik haal nu ongeveer 80% signaalkwaliteit, bij goed weer. Het heeft nog niet geregend dus ik weet niet hoe het dan gaat zijn. Overgens wordt er vanavond regen voorspeld dus ik ben benieuwd. Weet iemand of dat ongeveer het maximaal haalbare is met deze configuratie? Of moet ik nog langer op de ladder staan
Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications
Ben het met je eens. Momenteel heb ik een 1 meter offset schotel aan m'n rotor hangen. Op de doos staat vermeld dat ie zelfs schotels tot 1.20 meter aankan. Maar ik vind de speling op de as van de rotor wel groot, met een beetje wind staat mijn schotel al aardig te zwiepen. (lees maar eens 1 van mijn vorige posts hier)benthuis schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:27:
...En dit zonder draaien en zonder de mankementen van een disecq motor. Meestal worden deze te zwaar beladen met een 1 meter schotel. Naar mijn mening teveel voor de motor.
Mja, helaas kan je dat soort getallen niet met andere mensen vergelijken.japaveh schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:18:Ik haal nu ongeveer 80% signaalkwaliteit, bij goed weer.
Er zijn veel faktoren die bij iedereen anders zijn:
-De manier waarop de receiver het percentage uitrekend.
-De lengte en type van de coax kabel tussen LNB en receiver wijkt af, en dus afwijking in ontvangst sterkte.
-Verschillende LNB's met verschillende versterkings faktoren.
Ik heb een 1 meter offset schotel, op RTL 4 met bewolkt weer (nu dus) zegt m'n dreambox:
snr: 89%, agc: 86% (nederland hier)
Hoewel het logisch is dat ik harder signaal vang, zegt dit getal daar eigenlijk niets over, omdat wij een compleet verschillende installatie hebben.
Alles kan stuk.
ik heb er 1 en heb alles gedaan volgens de handleiding, nu geeft de ontvanger aan dat de codering viacces is. maar dat moet toch echt mediaguard zijn. het werkt wel als de orginele smartcard in de ontvanger zit.
De SmartWi is niet met alle ontvangers/CAMs compatible. Check Welke Cams en welke tuners lopen op SmartWi.Willem1981 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:19:
Heeft 1 van jullie ook een smartwi?
ik heb er 1 en heb alles gedaan volgens de handleiding, nu geeft de ontvanger aan dat de codering viacces is. maar dat moet toch echt mediaguard zijn. het werkt wel als de orginele smartcard in de ontvanger zit.
Hmm, ok. Nu heb ik wel een goed beeld hoor, maar ik had het idee dat het beter kon. Maar nu wil het volgende het geval:remco_k schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:06:
Mja, helaas kan je dat soort getallen niet met andere mensen vergelijken.
Ik heb dus zo'n Astra 1 en 3 monoblock gekocht en deze zit er nu op. Toen ik deze uit het doosje haalde zat er rond de rechter kop zo'n zwarte ring welke gebruikt wordt om hem in de arm van de (triax) schotel te klemmen. Ervan uitgaande dat dit ook de bedoeling was heb ik hem nu - met veel pijn en moeite

Nu ik echter eens een kleine tekening heb gemaakt van de posities van de satellieten kom ik tot de ontdekking van de Astra 3 oostelijker en dus links hangt van astra 1..dat zou betekenen volgens mij dat de rechterkop gebruikt wordt voor 3 en de linker voor 1. Dan zou ik dus juist de linkerkop moeten klemmen met die zwarte ring. Is deze gedachtegang correct? Het zou in ieder geval wel verklaren waarom ik geen signaal krijg van de Astra 3 satelliet.
aanvulling: Of zou ik juist de schotel zodanig moeten bijdraaien dat de beide koppen van positie verschuiven als het ware...
[ Voor 5% gewijzigd door japaveh op 16-01-2007 21:32 ]
Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications
Dat klopt als je achter de schotel staatjapaveh schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:31:
dat zou betekenen volgens mij dat de rechterkop gebruikt wordt voor 3 en de linker voor 1.
Ok, dan morgen weer ff de ladder op. Ik neem aan dat ik beter meteen de andere kop in de arm kan klemmen? Of is het net zo goed om de schotel een stukje door de draaien?W3ird_N3rd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:34:
[...]
Dat klopt als je achter de schotel staat.
Ik zie op jouw foto eng veel bomen staan. Enige oplossing in dat soort gevallen is het hogerop zoeken. Bv. de schotelantenne op de schoorsteen bevestigen als die wat meer 'vrij zicht' heeft.japaveh schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:18:
Van het weekend mijn nieuwe schotel geinstalleerd. Ik woon in Belgie en wil natuurlijk niet verstoten worden van de Nederlandse kanalen en maakte dus al een tijd gebruik van een (te) kleine schotel (66cm) Bij goed weer deed deze het overigens perfect, maar bij regenachtig weer was het beeld al gauw weg.
Ik heb dus nu een 88cm Triax schotel hangen met daarbij een quad-monoblock (Astra 1 en 3). Ik gebruik 3 recievers (Nokia 9320S en 2 maal Xtreme). Omdat plaatjes meer zegt dan 1000 woorden:
[afbeelding]
Ik haal nu ongeveer 80% signaalkwaliteit, bij goed weer. Het heeft nog niet geregend dus ik weet niet hoe het dan gaat zijn. Overgens wordt er vanavond regen voorspeld dus ik ben benieuwd. Weet iemand of dat ongeveer het maximaal haalbare is met deze configuratie? Of moet ik nog langer op de ladder staan
Die bomen staan inderdaad aan de zijkant van de woning (aan de westkant) aan de zuidkant heb ik vrijwel vrij zicht. Het huis staat op de top van een heuvel en de bomen aan de voorkant zijn erg laag. Ik heb het gezicht nog getest door langs een stukje karton te kijken (Sat4all link) en dat gaf geen problemen.Michael Knight schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:53:
Ik zie op jouw foto eng veel bomen staan. Enige oplossing in dat soort gevallen is het hogerop zoeken. Bv. de schotelantenne op de schoorsteen bevestigen als die wat meer 'vrij zicht' heeft.
Overigens zou aan de schoorsteen hier in pricipe kunnen, maar ik heb een plat dak en krijg de kabels dan moeilijk in huis. Dit was de beste oplossing.
[ Voor 1% gewijzigd door japaveh op 16-01-2007 21:59 . Reden: kleine aanpassingen ]
Ik zou de Astra 1 kop in de arm klemmen, die zit dan namelijk in de focus. Daar heb je dan dus de beste slechtweerreserve op, en aangezien daar ook de meeste kanalen opzitten lijkt me dat dus verstandig. Tenzij je vooral naar de regionale omroepen kijkt.japaveh schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:40:
[...]
Ok, dan morgen weer ff de ladder op. Ik neem aan dat ik beter meteen de andere kop in de arm kan klemmen? Of is het net zo goed om de schotel een stukje door de draaien?
Ok, tnx voor de info. Ik ga dit morgen eens proberen te fixen. Het is alleen wel een klotewerkje omdat alle 3 de kabels door de arm lopen en dus ook door die plastic houder waar de kop in zit en ik er moeilijk bij kanW3ird_N3rd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:00:Ik zou de Astra 1 kop in de arm klemmen, die zit dan namelijk in de focus.
S2-3200 ipv. S-1500 kost maar 35 euro extra, dat heb ik er wel voor over om vast DVB-S2 support te hebben, anders haal ik later vast alsnog wel eens zo'n kaart. Maar als het niet onder Linux werkt moet ik dus toch een verouderde kaart kopen en later weer upgraden..
Bij de nieuwe ontvanger echter een probleem: wel beeld op FTA, maar het activeren van de smartcard (via de telefoon) werkte niet. Later op advies van de helpdesk de card laten activeren in de 7072, wat wel werkte, eenmaal weer in de nieuwe ontvanger nog steeds geen beeld op de kanalen van het pakketje. Bij het smartcard menu zie ik wel dat de ontvanger merkt dat ik de smartcard erin doe, maar hij blijft op "initialiseren" terwijl bij de eerste keer dat ik hem erinstopte hij aangaf dat er een SECA2 kaart in zat.
Conclusie:
-softwareprobleem ontvanger, niet kunnen initialiseren van kaart/codering/sleutel?
-cardreader van ontvanger kapot?
-?
Mijn vader gaat de decoder omruilen, hopen dat een nieuwe het wel doet, iemand nog andere ideeen?
Ik heb begrepen dat de meeste zenders in Duitsland analoog zijn, HD kan ik dan ook vergeten?
Is het mogelijk om Nederlandse zenders te ontvangen? Ik weet helaas niet op welke Sateliet de de ontvanger op gericht. Waarschijnlijk op eens ateliet waar veel Duitse zenders op zitten.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
De meeste duitse zenders zijn digitaal en te ontvangen van Astra 19.2 oost, waar de nederlandse zenders ook van te ontvangen zijn.Twisted schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:21:
Heeft iemand ervaring met sateliet kijken in Duitsland (NRW). Ik ga binnenkoort verhuizen en daar wordt de sateliet verbinding door de huisbaas geregeld. Het enige wat ik zelf moet kopen is een sateliet receiver.
Ik heb begrepen dat de meeste zenders in Duitsland analoog zijn, HD kan ik dan ook vergeten?
Prosieben heeft een hd kanaal en verder wellicht ook enkele zenders van het duitse premiere.
Is geen probleem als je dus astra 19.2 oost ontvangt(lijkt me wel), maar als je een abonnement van canaldigitaal wilt moet die zijn geregistreerd op een nederlands adres.Is het mogelijk om Nederlandse zenders te ontvangen? Ik weet helaas niet op welke Sateliet de de ontvanger op gericht. Waarschijnlijk op eens ateliet waar veel Duitse zenders op zitten.
Bedankt voor je reactiebite schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:39:
Is geen probleem als je dus astra 19.2 oost ontvangt(lijkt me wel), maar als je een abonnement van canaldigitaal wilt moet die zijn geregistreerd op een nederlands adres.
Een nederlands adres is geen probleem, ik kan het naar mijn moeder laten sturen.
Ik heb op de site van canaldigitaal gekeken en de goedkoopste abbo zou voor mij al genoeg zijn. (~40€ per jaar). Krijg ik dan een hele decode met kaart toegestuurd of krijg ik alleen een kaart en moet een decoder met smart card functionaliteit erbij kopen?
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Met het abonnement betallt je alleen voor de rechten om tv te mogen kijken. De smartcard (plm €70,-) en de decoder moet je dan zelf aanschaffen.Twisted schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:54:
[...]
Bedankt voor je reactie
Een nederlands adres is geen probleem, ik kan het naar mijn moeder laten sturen.
Ik heb op de site van canaldigitaal gekeken en de goedkoopste abbo zou voor mij al genoeg zijn. (~40€ per jaar). Krijg ik dan een hele decode met kaart toegestuurd of krijg ik alleen een kaart en moet een decoder met smart card functionaliteit erbij kopen?
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
70€ voor een beetje plasticArjan A schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:04:
[...]
Met het abonnement betallt je alleen voor de rechten om tv te mogen kijken. De smartcard (plm €70,-) en de decoder moet je dan zelf aanschaffen.

Kan ik ook een sateliet receiver kopen met geintegreerde decoder?
Je moet toch wel rekenen op een dikke 200 euro als de schotel er al hangt, je hebt nodig,Twisted schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:12:
[...]
70€ voor een beetje plastic![]()
Kan ik ook een sateliet receiver kopen met geintegreerde decoder?
Een ontvanger 120-150 euro
Smartcard Canal digitaal 70 euro aktivatiekosten smartcard 20 euro jaarkosten abo 40 euro.
Op zich blijft de smartcard zijn waarde zo ongeveer wel houden als je het zou verkopen zou de koper alleen overschrijfkosten betalen.
En ontvangers met geintegreerde smartcards bestaan niet.

aart44 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:30:
[...]
bron: http://www.hf.uib.no/smi/ksv/SatFaq.htmlThis card is put into a slot in the receiver, the decoder or 'conditional access' (CA) element. This decoder can be either
* (a) a part of and integrated into the receiver itself, so all you see is a thin slot which you push the smartcard into.
* (b) or it can be a separate module, which you first have to insert into the receiver; and then you put the smart card into the module again. Such a separate decoder module ('CA Module', or CAM) is not much bigger than the smart card that you put into it, the CAM is actually a 'PC card' similar to those of laptop computers.
Die zijn er wel hoor. Het Arabische Orbit pakket gebruikt een SECA decoder met ingebouwde smartcard. Erg lastig voor de hackers, maar inmiddels zijn die er wel in geslaagd het chipje eruit te pulken om zodoende deze te kunnen gebruiken in bijv. een dreambox, met alle bijbehorende "communistische" mogelijkheden.aart44 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:30:
[...]
Nou ja hij wil in Duitsland TV kijken en in het CDS pakket bestaat zoiets niet althans ik heb er nooit van gehoord.Bigfoot schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:41:
[...]
Die zijn er wel hoor. Het Arabische Orbit pakket gebruikt een SECA decoder met ingebouwde smartcard. Erg lastig voor de hackers, maar inmiddels zijn die er wel in geslaagd het chipje eruit te pulken om zodoende deze te kunnen gebruiken in bijv. een dreambox, met alle bijbehorende "communistische" mogelijkheden.
Voor de TS: de url met de lijst met goedgekeurde canal digitaal ontvangers is veranderd naar:
http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=407
(iemand een aanbeveling over een van de goedgekeurde ontvangers op basis van prijs/kwaliteit verhouding?)
Verwijderd
DeTwisted schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:02:...
http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=407
(iemand een aanbeveling over een van de goedgekeurde ontvangers op basis van prijs/kwaliteit verhouding?)
Inverto IDL 7000s CD
Lemon 070 PVR
Philips DSR7005/00 http://www.p4c.philips.co...00/dsr7005_00_pss_nld.pdf (iets anders, minder opties dus simpeler)
Zijn technisch vergelijkbaar, maar ik ben zelf nog niet lang aan het zoeken dus aanvullingen zijn zeker welkom, maar wat ik weet is dat deze top of de line zijn en technisch identiek op de philips na die enkele onderdelen heeft achtergelaten. Hieruit kun je via de pricewatch genoemd door de ts snel een juiste keuze maken (prijzen veranderen namelijk nog wel eens.) Je hebt hierbij voor canaldigitaal nog wel een cam module nodig waarin de smartcard gaat. (zoals de aston 1.07 of de door canaldigitaal geleverde cam module)
Persoonlijk zou ik met het oog op de HDTV ontwikkelingen en MPEG 4 / H.264 codering waarin in de toekomst waarschijnlijk wordt uitgezonden nu niet te veel uitgeven omdat je daarvoor toch een nieuwe ontvanger nodig hebt en deze als die nu al leverbaar zijn nogal aan de prijs zijn. Dus een simpele degelijke ontvanger nemen zonder PVR is ook een goede optie etc zoals de Philips DSR 2211( ong. 140,- ex CanalDigitaal card) eventueel met losse PVR. Of gewoon voor bovenstaande gaan want het wachten kan natuurlijk net zoals breedbeeld lang duren voordat de overstap volledig is gemaakt.
Wil je tweaken of meerdere ontvangers op een cd kaart / cardsharing cardsharen enz dan is de Dreambox (zoals de DM 500) een optie.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 14:18 ]
Verwijderd
Tenminste ik neem aan dat je die set met die Raven dish en Philips LNB hebt? Daar ga je steeds minder aan hebben in de toekomst met Astra 3, en Astra 2 kan je sowieso vergeten..
[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 27-01-2007 13:35 ]
Verwijderd
Hoe groot?Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:50:
Ik heb een dish van triax
Met 64cm zou het moeten kunnen maar krap aan. Met iedere grotere maat moet het geen probleem zijn.
Astra 3 zal je ook wel willen aangezien de regionale zenders daar komen/zijn, die verdwijnen over een tijdje van Astra 1.en wil alleen astra 1 en 2 zodat ik de nederlandse zenders + de BBC 1 en 2 heb.
Triax 78cm €25Kan jij misschien ergens een set aanraden voor een goed prijs? (300 euro max)
Triax Multiblock €17
3x Smart Titanium single €21
Satconn DiSEqC 4/1 €7
totaal €70
OF
Technisat Multytenne €140
Topfield TF5000CI €94 + Matrix Reborn +/- €40
OF
SAB Explorer CISC €109
En coaxkabel en F-connectors natuurlijk. Smartcard heb je al uit je home pakket.
Duurste combo (Multytenne+Topfield): €274
Qua winkels heb ik dan gekeken bij Cardwriter en SR-Tronic, met wat speuren kan er wellicht nog wat af.
Verwijderd
Ik heb een beetje opgezocht schijnbaar een fijne klein ding..
Als ik met de 2 duurste een setup koop en een canal digitaal kaart erin zet met abbo van 7 euro per maand welke kanalen heb ik? (ergens op internet een lijst)
alvast HEEL veel bedankt voor alle duidelijkheid w3erd n3rd!
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 15:27 ]
Dan heb je het basispakket, zie http://www.canaldigitaal....lt.asp?id=267&channelid=2Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:17:
Als ik met de 2 duurste een setup koop en een canal digitaal kaart erin zet met abbo van 7 euro per maand welke kanalen heb ik? (ergens op internet een lijst)
beetje vergelijkbaar met het standaard kabelaanbod
Verwijderd
zoals BBC?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 15:42 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 27-01-2007 16:08 ]
Verwijderd
hartelijk bedankt iedereen!
Verwijderd
Het officiële plan (er zijn ook geruchten kom ik zo op terug) is dat er duo-LNB's, vermoedelijk tegen gereduceerd tarief, op de markt komen voor wie de regionalen wil blijven bekijken.Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:29:
Is het niet zo dat als lokaal naar astra 3 gaat de overige nederlandse zenders gelijktijdig volgen en je dus voor een standaard settopbox pakket geen draaibare of dual lnb's nodig hebt, maar kunt volstaan met het bijdraaien van je bestaande satellietschotel, en dus kunt blijven kijken met de meeste ontvangers zoals de philips dsr 2211 set.
Die duo-LNB's kunnen met toneburst werken, op die manier moeten alle goedgekeurde ontvangers van een update voorzien worden zodat ze daar iig mee overweg kunnen (aangezien DiSEqC vaak geen optie is).
Er zijn ook (best hardnekkige) geruchten dat de hele handel naar 23,5 oost gaat, maar dan nog zal een duo-LNB nodig zijn voor de themazenders (MTV zenders, Extreme sports, etc maar ook b.v. BBC World).
Wat er echt gaat gebeuren? Ik zou het je werkelijk niet kunnen vertellen, maar als je een nieuwe installatie ergens neerzet zou ik hem sowieso Astra 1+3 ready maken
Specs: Het canal digitaal pakket van €399,- met de philips dsr2211 en een triax schotel van 64 cm.
Beeldkwaliteit; zeer over te spreken. Ik was de digitale kwaliteit al gewend via mijn ouders die al enkele jaren digitaal zitten (FTA), dus veel meer heb ik er niet over te vertellen.
De tuner zapt redelijk snel. In ieder geval sneller dan de STRONG receiver die beneden staat.
Ik zit alleen met twee dingen;
Ik kan alle betaalzender nu gratis ontvangen. Ik kan me vaag herinneren, dat je de eerste xx dagen gewoon alle zenders krijgt, totdat je een echt abbonement hebt. Klopt dit?
Heb het abbo-formuliertje overigens al ingevuld.
Verder; Ik heb zo snel niet kunnen vinden waar ik handmatig frequenties kan ingeven...
Ik zag gisteren ook Cartoon Network weer in de FTA lijst staan (jeweetwel, de ouderwetse versie met scooby doo ed., niet de verbasterde NL versie). Nu is deze volgens sat4all te ontvangen in twee talen; nl. Frans en Engels....en uiteraard staat ie nu op Frans
Kan iemand mij hier vertellen hoe ik de frequentie aanpas op een DSR2211?
Verwijderd
Je krijgt bij activeren van de kaart normaal 30 dagen gratis alles.Michael Knight schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:44:
Ik kan alle betaalzender nu gratis ontvangen. Ik kan me vaag herinneren, dat je de eerste xx dagen gewoon alle zenders krijgt, totdat je een echt abbonement hebt. Klopt dit?
Heb het abbo-formuliertje overigens al ingevuld.
Dat zou boomerang moeten zijn, cartoonchannel heeft geen scooby. Meestal kun je de taal wijzigen via je afstandsbediening via Audio of Subs.Verder; Ik heb zo snel niet kunnen vinden waar ik handmatig frequenties kan ingeven...
Ik zag gisteren ook Cartoon Network weer in de FTA lijst staan (jeweetwel, de ouderwetse versie met scooby doo ed., niet de verbasterde NL versie). Nu is deze volgens sat4all te ontvangen in twee talen; nl. Frans en Engels....en uiteraard staat ie nu op Frans
Alleen bij het PC verhaal, zit je ook met je smartcard. Ik heb op het moment al een smartcard, maar hoe werkt dat als je DVB-S op de pc wilt ontvangen? (en dus ook het NL pakket wilt ontvangen)
Kan dit softwarematig, of heb ik een kaartlezer nodig, of kan dit helemaal niet?
Je hebt een kaartlezer nodig. Dus een dvb-s kaart met een CI slot, daarbij een CAM waar je de kaart in kan steken.RonnieB82 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:34:
Ikzelf zit te twijfelen om een decoder te nemen, of een kaartje voor in mijn pc.
Alleen bij het PC verhaal, zit je ook met je smartcard. Ik heb op het moment al een smartcard, maar hoe werkt dat als je DVB-S op de pc wilt ontvangen? (en dus ook het NL pakket wilt ontvangen)
Kan dit softwarematig, of heb ik een kaartlezer nodig, of kan dit helemaal niet?
Evt. kun je ook de poor man's cam nemen d.m.v. een externe kaartprogger die je als lezer gebruikt.
Ik heb een externe kaartprogger, zou ik deze kunnen gebruiken om een kaart in te lezen, en dan softwarematig de kaart kunnen emuleren? of moet de kaart dan constant in de lezer blijven zitten?Bigfoot schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:54:
[...]
Je hebt een kaartlezer nodig. Dus een dvb-s kaart met een CI slot, daarbij een CAM waar je de kaart in kan steken.
Evt. kun je ook de poor man's cam nemen d.m.v. een externe kaartprogger die je als lezer gebruikt.
geloof dat die seca cam modules ook niet goedkoop zijn...
30 dagen gratis...kijk da`s pas leukVerwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:58:
[...]
Je krijgt bij activeren van de kaart normaal 30 dagen gratis alles.
[...]
Dat zou boomerang moeten zijn, cartoonchannel heeft geen scooby. Meestal kun je de taal wijzigen via je afstandsbediening via Audio of Subs.
Boomerang? Ken ik niet
Taal wijzigen via audio/subs knop werkt niet. Als ik op sat4all kijk, dan staat er een iets andere frequentie voor het audio-gedeelte. Op mijn analoge tuner had ik bijvoorbeeld Eurosport in het engels gezet, door de frequentie wat aan te passen...dat moet hier ook ergens kunnen lijkt me.
[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 29-01-2007 13:25 ]
Als hij Phoenix mode aankan welRonnieB82 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:03:
[...]
Ik heb een externe kaartprogger, zou ik deze kunnen gebruiken om een kaart in te lezen
Ja, hij moet er constant in blijven zitten.of moet de kaart dan constant in de lezer blijven zitten?
€35 voor een Matrix Reborn, 2dehands voor €20geloof dat die seca cam modules ook niet goedkoop zijn...
Emuleren kan alleen bij gehackte coderingen, en dat is bij seca-2 wat Canal Digitaal niet het geval (althans niet mij bekend cq. publiek)RonnieB82 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:03:
[...]
Ik heb een externe kaartprogger, zou ik deze kunnen gebruiken om een kaart in te lezen, en dan softwarematig de kaart kunnen emuleren? of moet de kaart dan constant in de lezer blijven zitten?
geloof dat die seca cam modules ook niet goedkoop zijn...
oww, dat valt mee... dan zou ik voor een pci kaart met CAM optie + cam module + smartcard (100+35+70) dus rond de 200 euro kwijt zijn... dat is nog wel te doen dan!W3ird_N3rd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:56:
[...]
Als hij Phoenix mode aankan wel.
[...]
Ja, hij moet er constant in blijven zitten.
[...]
€35 voor een Matrix Reborn, 2dehands voor €20.
hebben die kaarten trouwens een hardware decode chip, of heeft dit een hoop CPU kracht nodig?
en hoe zit het met de software, kan ik alleen de bijgeleverde software gebruiken, of zijn er meerdere pakketten die ik kan gebruiken?
[ Voor 20% gewijzigd door GeleFles op 29-01-2007 14:36 ]
Zoiets jaRonnieB82 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:35:
[...]
oww, dat valt mee... dan zou ik voor een pci kaart met CAM optie + cam module + smartcard (100+35+70) dus rond de 200 euro kwijt zijn... dat is nog wel te doen dan!
Als je maar niet de KNC1 TV Station DVB-S koopt, want die werkt niet met een Matrix. Een Technotrend S-1500 als het goed is wel. Bij dvbshop.net ben je dan precies kwijt wat je hier uitrekent.
Nope, je CPU moet de video decoderen. Maar zelfs een P3 1Ghz kan dat nog wel voor elkaar boksen..hebben die kaarten trouwens een hardware decode chip, of heeft dit een hoop CPU kracht nodig?
Je hebt wel kaart met HW decoder, maar die zijn een stuk duurder.
Vaak zijn er wel BDA drivers beschikbaar, dan kan je de meeste applicaties onder Windows gebruiken. Als er Linux support is kan je dat ook gebruikenen hoe zit het met de software, kan ik alleen de bijgeleverde software gebruiken, of zijn er meerdere pakketten die ik kan gebruiken?
Die zal de MPEG2 stream niet decoderen hoor. De Seca2 decryptie zal wel hardwarematig gebeuren (wat bij een Phoenixlezer ook softwarematig zal gebeuren).Bigfoot schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:39:
Als je een CAM gebruikt zal deze het decoderen voor zijn rekening nemen.
[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 29-01-2007 16:32 ]
of is er misschien ergens een overzicht met de voor en nadelen van alle cam modules? (en welke coderingen ze ondersteunen uiteraard)
Het is dat je nu zegt dat de matrix modules seca ondersteunen, anders had ik het niet geweten
Aston is met meer ontvangers compatible (zo ook met mijn KNC1 TV-Station DVB-S waarin een Matrix niet goed werkt), zapt sneller en initialiseert iets sneller.RonnieB82 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:43:
Wat is dan het verschil tussen al die cam modules? bij m'n pa in zn ontvanger zit een (redelijk dure) aston module, wat bied die dan als extra?
Geen idee, welke coderingen staat meestal wel in de winkel waar je ze koopt..of is er misschien ergens een overzicht met de voor en nadelen van alle cam modules? (en welke coderingen ze ondersteunen uiteraard)
Het is dat je nu zegt dat de matrix modules seca ondersteunen, anders had ik het niet geweten
Ik heb 'm hier en heb er maar 1 probleem mee: niet compatible met mijn KNC1 (video komt met horten en stoten op mijn scherm). Verder doet hij het heel goed, het is de enige CAM die ik heb die op alle CDS zenders beeld geeft. Met de originele CDS/TVV module werken Motors TV, Trace, VH1 en nog wat zenders niet goed, met de Aston werkt bij die zenders het geluid niet. Als de Matrix niet zo zou stotteren zou ik die altijd gebruiken (ook een reden dat ik nu een Technotrend kaart heb besteld).Matrix Reborn is a UCAS 3.1 Systemcam, legal and with Seca Licence. It's upgradable, eraseable, programmable (Fun5/6)
Ik ben al uren aan het surfen om wat op te steken van satelliet tv.
Ik ben op zoek naar een site waar beginnersinfo ordelijk bij elkaar staat. Ik heb gezocht, maar nog niet gevonden... Bijvoorbeeld het veelgenoemde sat4all is een samenraapsel van verwijzingen naar allerlei artikelen in het forum.
Heel veel losse puzzelstukjes maar het geheel zie ik niet.
Ook wordt ik gek van de vele oplossingen voor hetzelfde probleem. Bijvoorbeeld soms heb je een quad lnb met vier, of via een truc toch via 1 coax kabel. Je kan een quad lnb ook gebruiken blijkbaar om alle 1000 zenders op één ontvanger te krijgen ipv per 250. Maar dan wel weer met 4 kabels. En het is allemaal nog weer anders als je meerdere satellieten tegelijk wil ontvangen.
Dus als iemand een satellite-noob pagina op het web weet waar alles duidelijk bij elkaar staathou ik me aanbevolen!
Alvast bedankt in elk geval.
Wat dacht je van de topicstart? Die heb ik niet voor niets geschrevenTitusvh schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:32:
Ik ben op zoek naar een site waar beginnersinfo ordelijk bij elkaar staat. Ik heb gezocht, maar nog niet gevonden... Bijvoorbeeld het veelgenoemde sat4all is een samenraapsel van verwijzingen naar allerlei artikelen in het forum.
Heel veel losse puzzelstukjes maar het geheel zie ik niet.
[...]
Dus als iemand een satellite-noob pagina op het web weet waar alles duidelijk bij elkaar staathou ik me aanbevolen!
Daar zijn geen problemen mee.Ook wordt ik gek van de vele oplossingen voor hetzelfde probleem. Bijvoorbeeld soms heb je een quad lnb met vier,
Da's unicable en unicable is shit, dat moet je dus niet hebben.of via een truc toch via 1 coax kabel.
Nee, dat is een quatro. Daar moet ik ook maar eens een stukje over toevoegen aan de TS.Je kan een quad lnb ook gebruiken blijkbaar om alle 1000 zenders op één ontvanger te krijgen ipv per 250.
Dat hangt er vanaf.. Met quatro's koop je sowieso 1 switch waar je alles in kan pluggen. Met single/twin/quad/octo's koop je gewoon een 1 DiSEqC switch per ontvanger.Maar dan wel weer met 4 kabels. En het is allemaal nog weer anders als je meerdere satellieten tegelijk wil ontvangen.
En zo ja, is er een online tv-gids die dat aangeeft dmv een dolby symbooltje?
Canal Digitaal zou het graag doorgeven, maar er zijn afaik niet eens Nederlandse zenders die in AC3 uitzenden. Zelfs Film1 niet.sewer schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:10:
Misschien een simpele vraag, maar kan niet echt een eenduidig antwoord vinden. Wordt er op één van de zenders die in het goedkope canaldigitaal abonnement zitten (van 40 euro per jaar) wel eens iets in dolby digital (AC3) uitgezonden?
En zo ja, is er een online tv-gids die dat aangeeft dmv een dolby symbooltje?
Bij Prosieben doen ze wel eens AC3.
Gelukkig gaan de commercielen binnenkort wel over op anamorfe breedbeelduitzendingen, dat is tenminste al wat.
Hangt er vanaf. Glas zal wel wat vermindering geven.Vinnienerd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:53:
Is het een mogelijkheid om een schotel binnen voor het raam neer te zetten? Houdt glas niks tegen of is het een ramp?
Dubbel glas: vergeet het maar.
Heb je een groot raam? Je mag rustig met 78cm schotel beginnen om een beetje normale ontvangst te hebben.
Dit lukte totaal niet. Het lijkt me ook onmogelijk, glas breekt straling.
Move along people. Nothing to see here.
Met enkel glas kan het wel hoor. Ik heb hier 2 ruiten van 40*25cm boven elkaar met een dun kozijn ertussen, en daarachter had ik een Triax 64cm schotel, en de meeste zenders kwamen bij goed weer door, zelfs MTV Germany op Astra 1F (die wat ouder is) bijvoorbeeld. Maar een hoop zenders kwamen ook niet of te zwak door, en je wilt ook wat speling voor slecht weer.evol schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:48:
Ik heb het pas geprobeerd achter een schuifpui van dubbel glas, HR++ glas.
Dit lukte totaal niet. Het lijkt me ook onmogelijk, glas breekt straling.
Hoe bedoel je?jozy schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:13:
kan iemand verklaren waarom Nederland zo achterloopt op digitaal gebied en dan voornamelijk op satelliet?
Beeld kunnen ze zo uitzenden in 16:9 anamorf. Voor de 4:3 tv`s is er sinds +/- 1993 een 16:9 mode bij de normale (geen bokkiewokkie) tv`s die zo weer balken toevoegt aan het signaal, waardoor de aspect ratio ook weer klopt.
De satelliettechniek heeft in principe nooit achter gelopen in Nederland... wij zitten sinds 1990 op de schotel (als uitbreiding op het gewone kabelpakket+filmnet). Tuners en antennes zijn altijd overal verkrijgbaar geweest; kwestie van even zoeken naar een dealer in de telefoongids (of begin `90 een hobbyist).
Het feit dat de omroepen niet massaal investeren (en dus gewoon omschakelen, ipv uitstellen) zorgt ervoor dat de consument terughoudend is met het kopen van nieuwe apparatuur.
Vervolgens 'lees' je, dat de omroepen niet omschakelen omdat er niet genoeg publiek is met de geschikte apparatuur. Een vicieuze cirkel dus
Dit is het 'achterlopen'..
[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 02-02-2007 19:29 ]
Exact. Zelf kijk ik al zo'n 10jaar satelliet. Begonnen met een DSX7072, man wat een tijd met al die firmware's waarin alles open wasMichael Knight schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:25:
Nederland is gewoon terughoudend...dat is wat je bedoelt, denk ik. Breedbeeld is ook nog steeds niet ingeburgerd... zelf op mijn nieuwe digitale schotel wordt er nog steeds geen 'echt' breedbeeldsignaal doorgegeven...alleen af en toe een puls die de tv op 'ZOOM 16:9' laat springen..
Beeld kunnen ze zo uitzenden in 16:9 anamorf. Voor de 4:3 tv`s is er sinds +/- 1993 een 16:9 mode bij de normale (geen bokkiewokkie) tv`s die zo weer balken toevoegt aan het signaal, waardoor de aspect ratio ook weer klopt.
De satelliettechniek heeft in principe nooit achter gelopen in Nederland... wij zitten sinds 1990 op de schotel (als uitbreiding op het gewone kabelpakket+filmnet). Tuners en antennes zijn altijd overal verkrijgbaar geweest; kwestie van even zoeken naar een dealer in de telefoongids (of begin `90 een hobbyist).
Het feit dat de omroepen niet massaal investeren (en dus gewoon omschakelen, ipv uitstellen) zorgt ervoor dat de consument terughoudend is met het kopen van nieuwe apparatuur.
Vervolgens 'lees' je, dat de omroepen niet omschakelen omdat er niet genoeg publiek is met de geschikte apparatuur. Een vicieuze cirkel dus
Dit is het 'achterlopen'..
Daarna een aantal recievers versleten. Heden kijk ik op een M-Vision sinds de laatste firmware eindelijk stabiel en geen spontane reboots meer. Ook aardig wat key's zodat D+ regelmatig open is o.a.
Heden gaan we een HDtv tijdperk in. Ook ik ben in bezit van HDtv Philips Cineos. Schotel voldoet prima in beeldkwaliteit. Kijken via satelliet is nog steeds het beste beeldresultaat. Digitene begint al wat minder te worden.
Ondanks dat er nog weinig HDtv mogelijk is via schotel euro1080 en 2belgen die uizendingen laten zien in een soort lus/herhaling, ga ik toch een HDtv reciever kopen.
Gewoon omdat het in de lijn van m'n huidige setup past.
Denk dat het nog een tiental jaren duurd voordat HDtv doorbreekt...
Al met al is de techniek heel ver, maar de uitzendingen laat op zich wachten...voor hdtv moet alles vervangen worden..kan niet meer parallel lopen met het huidig systeem.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ook heb ik nog 1x coax naar de meterkast liggen.
Is die ene kabel in de meterkast voldoende om boven nog 3 ontvangers aan te sluiten? Is dat technisch mogelijk? Zo ja, hoe?
Maar ik neem aan dat de kabel bij de satellietschotel begint, en niet vanuit de meterkast??
Dus ligt de keus nu bij de sateliet, ik snap er echter niet veel van (er is zo veel keus...)
Hoop dat jullie mij een beetje kunnen uitleggen wat het beste is.
We krijgen hier de volgende situatie:
- 2 Full HD schermen
- 1 Normale CRT 4:3 tv
- 2 Media centers
HD-TV uitzendingen kunnen ontvangen op 2 tv's
De mediacenters aansluiten
Op de CRT tv mag in principe een hele simpele oplossing, deze staat in de slaapkamer van mijn ouders en word niet super vaak gebruikt.
Wat kan ik het beste doen?
We hebben natuurlijk een schotel nodig, is 70cm ok?
Dan moet het beeld nog opgesplits worden naar 3 tv's, 2x HD en 1x normaal.
Zijn hier apparaten voor? Ik las iets over een dreambox die binnenkort uitkomt?
Voor Windows Media center hebben we dus Tv-kaartjes nodig die HDTV ondersteunen en die goed draaien in windows media center... De FireDTV (of de floppy, maar deze zijn allebei het zelfde qua hardware meen ik) zijn HDTV voorbereid, hier moet dan ook nog een CAM op.
Kan ik dan met een schotel, 2x een CAM & 2x een FireDTV op 2 mediacenters (gelijktijdig) TV kijken en opnemen? Ik zie nergens staan of de FireDTV een single of dual tuner is.
FireDTV raad als CAM de Matrix Revolution of Aston Seca aan, iemand nog suggestie's of welke beter is?
Voor de 4:3 tv kunnen we de goedkoopste ontvangen nemen die we kunnen vinden denk ik?
// Die dreambox valt af, want die kan geen HDTV weergeven lees ik net
http://www.astrasat.nl/in.../cat_type,satelliet?#tabs
Daarbij is die dreambox 8000 veels te duur.
[ Voor 7% gewijzigd door Extera op 05-02-2007 13:34 ]
Per tuner een kabel?Bigfoot schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:28:
Nee, per tuner heb je een kabl nodig.
Maar ik neem aan dat de kabel bij de satellietschotel begint, en niet vanuit de meterkast??
Voor kabel tv heb je splitters, werkt dat niet voor satelliet?
Verwijderd
Jawel kan wel, via het unicable concept. Daarvoor heb je wel een UNICABLE LNB nodig en UNICABLE conforme decoders (o.a. Lemon, Inverto, Philips)evol schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:02:
Van t weekend heb ik 2x coax getrokken, in de kruipruimte, naar mijn ontvanger (Topfield PVR4000).
Ook heb ik nog 1x coax naar de meterkast liggen.
Is die ene kabel in de meterkast voldoende om boven nog 3 ontvangers aan te sluiten? Is dat technisch mogelijk? Zo ja, hoe?
Verwijderd
In de normale situatie niet, op de kabel staat namelijk een stuur signaal vanuit de ontvanger naar de LNB om een transponder te selecteren.evol schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:54:
[...]
Per tuner een kabel?
Voor kabel tv heb je splitters, werkt dat niet voor satelliet?
Dilemma...ik weet niet of ik genoeg coax over heb nog namelijk om volledig tot alle kamers te gaan nu
Zijn gewoon koppelstukjes voor ja, zorg wel dat je een goed stukje koopt wat geen last krijgt van corrosie (goedkope meuk), want dan zie je de signaalkwaliteit per dag achteruit gaanevol schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:25:
En als ik nu 3 kabels nog naar de meterkast leg, ter voorbereiding. Kan je dan altijd die kabel vanuit de meterkast weer verlengen tot de gewenste plaats boven? Zijn daar koppelstukken voor o.i.d.?
Dilemma...ik weet niet of ik genoeg coax over heb nog namelijk om volledig tot alle kamers te gaan nu
Om precies te zijn selecteer je een band, hoge band, lage band, verticaal, horizontaal. Afaik zitten alle Nederlandse zenders in dezelfde band, dus zou je wdb. met een splitter kunnen werken. Kom je alleen straks met Astra 23,5 in de knoei.Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:19:
[...]
In de normale situatie niet, op de kabel staat namelijk een stuur signaal vanuit de ontvanger naar de LNB om een transponder te selecteren.
Nou ik wilde eigenlijk zeggen dat ik al vanaf ongeveer Y2K digitaal beeld heb via de satelliet en dat in Nederland pas echt vanaf 2006 ongeveer digitale tv een beetje ingeburgerd lijkt te worden, en dan voornamelijk omdat kabeltv dit promoot en mensen platte schermen aanschaffen.
Om een of andere manier is satellite tv zoals da yankies dat zo mooi zeggen niet populair in Nederland terwijl de mooiste content (in mijn opinie in ieder geval) toch daar te vinden is. Het is zeker het eerste medium die kwam en nog steeds komt met de hoogste kwaliteit op tv gebied.
Zelf woon ik in de Randstad en heb dus een mooi alternatief (de kabel wel te verstaan) dus misschien scheer ik alles over een kam maar ik blijf het grappig vinden als ik mensen duidelijk moet maken dat ik al jaren naar digitaal beeld zit te kijken en zij dit maar raar vinden en tegelijkertijd adembenemend mooi (alsof ik onzin sta te verkopen
Nou heeft bij mij de grote twijfel toegeslagen welke tuner ik moet nemen.
Na alles een beetje bekeken te hebben, en de goedgekeurde tuners van CD in het achterhoofd ben ik gekomen bij de volgende 2 tuners:
Philips DSR 2211 en de Rebox RE-2250 MG
Reden voor deze 2 is voornamelijk het zappen dat met deze modellen vrij snel gaat itt tot andere modellen.
Nou heeft de Philips een lichte voorkeur, maar dat is voornamelijk vanwege de merknaam, en de vertrouwde CanalDigitaal userinterface. Het grote nadeel imho, is de beperkte ruimte qua kanalen (999), aangezien de geleende Nokia al na 50% zoeken op 999 kanalen zit en ik dus bepaalde kanalen moet missen.
De Rebox daarentegen heeft ruimte zat en voldoende instelmogelijkheden. Nadeel is in dit geval de merknaam(onbekend bij mij) en geen display op het apparaat voor het aflezen van het kanaal.
Overigens is er online over de rebox vrij weinig bekend. Enige wat ik kan vinden zijn de onlineshops met de welbekende marketingpraatjes.
Iemand die mij het laatste zetje kan geven om een keuze te maken?
Via satelliet kijken is natuurlijk wel veel duurder.. persoonlijk heb ik dat er niet voor over. Ik vind 20 euro per maand al veel voor digitale tv.jozy schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 02:17:
[...]
Nou ik wilde eigenlijk zeggen dat ik al vanaf ongeveer Y2K digitaal beeld heb via de satelliet en dat in Nederland pas echt vanaf 2006 ongeveer digitale tv een beetje ingeburgerd lijkt te worden, en dan voornamelijk omdat kabeltv dit promoot en mensen platte schermen aanschaffen.
Om een of andere manier is satellite tv zoals da yankies dat zo mooi zeggen niet populair in Nederland terwijl de mooiste content (in mijn opinie in ieder geval) toch daar te vinden is. Het is zeker het eerste medium die kwam en nog steeds komt met de hoogste kwaliteit op tv gebied.
Zelf woon ik in de Randstad en heb dus een mooi alternatief (de kabel wel te verstaan) dus misschien scheer ik alles over een kam maar ik blijf het grappig vinden als ik mensen duidelijk moet maken dat ik al jaren naar digitaal beeld zit te kijken en zij dit maar raar vinden en tegelijkertijd adembenemend mooi (alsof ik onzin sta te verkopen![]()
)
Groetjes, FaceDown.
Gelukkig kan je bij Canal digitaal dan ook voor €3,33 of €7,95 terecht en bij die laatste heb je dan een gangbaar zenderpakket.FaceDown schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:55:
[...]
Via satelliet kijken is natuurlijk wel veel duurder.. persoonlijk heb ik dat er niet voor over. Ik vind 20 euro per maand al veel voor digitale tv.
Alles kan stuk.
Ik woon sinds een tijdje in het buitenland, maar niet al te ver van de NL, kortom, met een canal digitaal pakket moet ik volgens mij prima uit de voeten kunnen, ware het niet dat dat officieel gezien minder legaal is aangezien ze alleen maar binnen NL verkopen. Weet iemand toevallig of canal digitaal ook een soortgelijke service heeft in Luxemburg? Ik heb nog wel een NL adres waar ik het op kan laten bezorgen en aansluiten, maar ik doe het liever legaal.
Verder vroeg ik me af of iemand een goeie site weet waar de ins en outs van het aanleggen van een schotelverbinding wordt uitgelegd, wat heb je nodig aan hardware en hoe stel je alles in? Ik heb namelijk totaal geen idee hoe en wat, al neem ik aan dat je bij canal digitaal in principe gewoon een compleet pakket kan kopen...
edit: hmmz, zo te zien levert de startpost van t topic ook al een zootje info op
[ Voor 5% gewijzigd door kamstra op 09-02-2007 11:38 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Maar het kan inderdaad prima en niemand zal je iets in de weg leggen, je kunt je set eventueel bij een satelietdealer in Luxemburg kopen alleen de smartcard zal uit Nederland moeten komen en daar heb je een adres en bankrekening in Nederland voor nodig waar je abo geld van afgeschreven kan worden.
Let er wel op dat als je de set daar koopt dat het geschikt is voor seca(de codering van canal digitaal).
Daar komt dan vaak nog een euro of 15 voor analoog overheen he. Ik betaal afgerond 13,-/maand(familie pakket). Als ik mijn relatief dure ontvanger(db7000s voor 500,- toen de 3e 'betatester' in nlFaceDown schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:55:
[...]
Via satelliet kijken is natuurlijk wel veel duurder.. persoonlijk heb ik dat er niet voor over. Ik vind 20 euro per maand al veel voor digitale tv.
Nee dat bedrag voor analoog zit al bij die 20 euro in. Daarnaast heb ik het idee dat je bij kabel eerder meelift op nieuwe technologieen. Als HDTV beschikbaar komt bij UPC zal je je decoder kunnen omruilen (wellicht voor een paar euro), terwijl je bij satelliet toch een nieuwe zult moeten kopen.bite schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:55:
[...]
Daar komt dan vaak nog een euro of 15 voor analoog overheen he. Ik betaal afgerond 13,-/maand(familie pakket). Als ik mijn relatief dure ontvanger(db7000s voor 500,- toen de 3e 'betatester' in nl) plus kunststof schotel(gaat een eeuwigheid mee) en rotor in 5 jaar afschrijf kom je op 12,/maand. Totaal dus maar 25,-
In november is het spul volgens mij alweer 5 jaar oud en ik verwacht dat het nog wel lange tijd meekan.
Hoe is het met de beschikbaarheid van HDTV voor satelliet en wat zijn de toekomstverwachtingen hieromtrent?
Groetjes, FaceDown.
Bij essent, gebied waar ik woon, betaal je dus 15,49- plus je extra digitale pakket waarbij het goedkoopste gratis is. Essent versterkt zelf ook geen ontvangers, die moet je gewoon kopen. Je kan er dan wel weer meerdere in huis plaatsen. Je bent dus afhankelijk van het gebied waar je woont, want een kabelbedrijf kan je niet kiezen.FaceDown schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:29:
[...]
Nee dat bedrag voor analoog zit al bij die 20 euro in. Daarnaast heb ik het idee dat je bij kabel eerder meelift op nieuwe technologieen. Als HDTV beschikbaar komt bij UPC zal je je decoder kunnen omruilen (wellicht voor een paar euro), terwijl je bij satelliet toch een nieuwe zult moeten kopen.
Hoe is het met de beschikbaarheid van HDTV voor satelliet en wat zijn de toekomstverwachtingen hieromtrent?
UPC berekend de kosten van de ontvanger wel door, het is/word niet je eigendom(voor zover ik weet) en er valt niet veel te kiezen; 't is maar net wat je liever hebt.
Er zijn enkele hd zenders te onvangen via de sat. Het duitse premiere heeft iig 2 zenders in het pakket, maar is dus duits en kan je je niet legaal op aboneren. Verder is er het engelse sky, idem, en bbc-hd die wel gratis zijn.
Ik denk dat het nog lang zal duren voordat we in nl ook hdtv hebben, via de sat is men het alsnog niet van plan las ik laatst. Als je dan kijkt hoe lang breedbeeld bestaat en hoe weinig breedbeeld uitzendingen er zijn, denk ik dat het nog erg lang zal duren.
Overigens ga ik binnenkort verhuizen richting randstad en gaat de schotel gewoon mee; toch handig dat het niet plaatsgebonden is. Een tvhome decoder was dan waardeloos geweest.
Dit topic is gesloten.
Plaat aub geen links naar software waarvan de legaliteit of legitimiteit niet geheel van duidelijk is (of de werking ervan). Ook hoef je niet te melden dat je creatief kaartjes aan het delen bent.