Zo, ik heb nu ook een setje. Net alles gemonteerd, alleen het uitrichten wil niet echt lukken. De software van mijn technisat kaartje geeft helemaal neits aan, ondanks dat ik de schotel ongeveer goed heb gericht.. Niet eens een paar procent ofzo. En de satfinder ook niet.. Ik heb er 50 meter Srt 120-50 kabel van het merk Satconn tussen zitten. maakt de afstand zoveel uit? Of kan het ook aan het monteren van de f-connector liggen? Kan hij wel tussen kale bomen door ontvangen?
Ik heb op deze manier uitgericht:
Satlex zegt (vanuit Eindhoven gezien dan):
Azimuth angle:
162.68° (True North
Elevation angle:
29.79°
Ik ben met het navigatiesysteem gaan kijken wat ongeveer 162 graden is. Ter orientatie een boom genomen en die daarheen gericht. Het lijkt me dat hij ook om de boom heen kan ontvangen, niet? Hij staat immers op 20 meter afstand. Vervolgens heb ik op de gradenboog van mijn Triax 64 cm gekeken. Deze heb ik op 30 graden gezet.. De schotel lijkt nu wel bijna verticaal te staan. Mijn schotel staat op een standaard, zodat ik hem ook mee kan nemen naar lanparty's.
Of ik de f-connectoren dus goed heb gemonteerd weet ik niet, maar de sattelite finder heeft wel signaal van mijn kaartje. Ik heb alle fconnectoren op dezelfde manier gemonteerd (op 2 plaatsen kabel gestript en f connector erover heen geduwd. Als de sat finder signaal krijgt, zal de schotel ook wel signaal doorgeven, lijkt me..
[
Voor 93% gewijzigd door
Steephh op 23-12-2006 20:59
]