Televisie via de satelliet: DVB-S Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 126.176 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 22:32

evol

hello world

Peedjeeh schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:11:
[...]

Bij het bekijken van de foto lijkt het erop dat je buurman van verderop ook een schotel op het dak heeft. Dus dat zou mogelijk moeten zijn.
Nee dat is sfeerverlichting, ofwel een bouwlamp. Het is echt net opgeleverd en lantaarnpalen zijn nog schaars en niet werkend. Vandaar dat er nog wat bouwlampen staan her en der.

Maar de tegelvoet wordt het denk ik. Bedankt.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 19:58

netblade

Sunrise

6killer schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:01:
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb alleen nog niet de CD volgorde geprobeerd maar met het gewoon scannen van de satelliet zit die inderdaad al na 50% vol. Ik ga dit weekend ff knutselen met de seriele ingang om de kanalenlijst aan te passen. Bij mijn weten is dit relatief eenvoudig en als het verkeerd gaat dan ziet de ontvanger hoogstens niet waar de kanalenlijst zit dus de boel slopen valt ook wel mee denk. Maar ik zal laten weten hoe het afloopt. Overigens een handmatige invoer van frequenties zou wel erg handig geweest zijn, erg vreemd dat ze dat er niet ingestopt hebben (heeft d eontvanger geen service menu?).
Klopt, rondom de 50% staan vrijewel alle kanalen al vol, waardoor de Nederlandse zenders niet doorkomen, ja een aantal, maar niet diegene die mijn opa juist wil.

Ik blijf het maar vreemd vinden, ik heb ook zo'n idee dat Philips zo'n budget merk is voor ontvangers, gezien ze zelf nergens support op geven.

Nog vreemder vind ik dat het nog geen 6 maanden geleden tijdens een zenderupdate allemaal nog wel werkte, blijkbaar een hoop bagger (á frans, duits, verweggistan) aan zenders er op gemikt.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:54
Kun je trouwens ook uitleggen waarom dat zo is. Ik heb tot nu toe geen slechte verhalen/recensies er over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:42
netblade schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:24:
[...]

Klopt, rondom de 50% staan vrijewel alle kanalen al vol, waardoor de Nederlandse zenders niet doorkomen, ja een aantal, maar niet diegene die mijn opa juist wil.

Ik blijf het maar vreemd vinden, ik heb ook zo'n idee dat Philips zo'n budget merk is voor ontvangers, gezien ze zelf nergens support op geven.

Nog vreemder vind ik dat het nog geen 6 maanden geleden tijdens een zenderupdate allemaal nog wel werkte, blijkbaar een hoop bagger (á frans, duits, verweggistan) aan zenders er op gemikt.
Dat ligt niet aan philips, deze ontvangers zijn 'budget' ontvangers die zeer gerestricteerd zijn kwa mogelijkheden. Dat heeft canaldigitaal opgelegd, ik vind het niet helemaal gek, de prijzen van deze ontvangers waren ook aanzienlijk lager dan modellen met alle mogelijkheden maar dit is puur een softwarematige beperking. Met alternatieve software zijn er meer mogelijkheden en kan je ook handmatig zenders zoeken, echter die software is minder stabiel en daarom ook niet echt aan te raden als je niet weet hoe alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
L-VIS schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:54:
[...]

Kun je trouwens ook uitleggen waarom dat zo is. Ik heb tot nu toe geen slechte verhalen/recensies er over gehoord.
Het schijnt erg onstabiel te zijn.. En je zit er natuurlijk mee dat het aantal ontvangers dat ermee overweg kan beperkt is, terwijl je geen "normale" ontvangers aan je unicable LNB kan hangen.

Ik vraag me opeens af of DiSEqC nog wel werkt met Unicable.. Ik zou het werkelijk niet weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 29-11-2006 19:49 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 19:58

netblade

Sunrise

6killer schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:15:
[...]

Dat ligt niet aan philips, deze ontvangers zijn 'budget' ontvangers die zeer gerestricteerd zijn kwa mogelijkheden. Dat heeft canaldigitaal opgelegd, ik vind het niet helemaal gek, de prijzen van deze ontvangers waren ook aanzienlijk lager dan modellen met alle mogelijkheden maar dit is puur een softwarematige beperking. Met alternatieve software zijn er meer mogelijkheden en kan je ook handmatig zenders zoeken, echter die software is minder stabiel en daarom ook niet echt aan te raden als je niet weet hoe alles werkt.
Dan zouden ze nu inmiddels wel meer klachten moeten hebben, gezien heel veel ontvangers een beperking hebben.
Vreemd genoeg kan ik er verder weinig over vinden op het web.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi...

Ik heb een vraagje...

Ben vanplan voor binnenkort naar satteliet over te gaan , nu ik dacht aan de Technisat Multytenne als schotel en aan de Humax HD2000....te gebruiken...?? Nu ik ken echt niets van satteliet en zo ...maar zit ik dan goed??
En heeft er iemand ervaring mee met die Technisat Multytenne??

Graag had ik een beetje uitleg als ik dan een goede zaak doe met deze combinatie...

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik ook via deze opstelling ook italiaanse zenders ontvangen..?
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:19:
Hoi...

Ik heb een vraagje...

Ben vanplan voor binnenkort naar satteliet over te gaan , nu ik dacht aan de Technisat Multytenne als schotel en aan de Humax HD2000....te gebruiken...?? Nu ik ken echt niets van satteliet en zo ...maar zit ik dan goed??

Graag had ik een beetje uitleg als ik dan een goede zaak doe met deze combinatie...

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:09

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Weet er iemand hoe het op dit moment zit met dat "V2O Wireless Home Media Network" Ik dacht dat rond deze tijd die dingen in de winkel kwamen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 14:44
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:19:
Heb zelf de Twin uitvoering van de Multytenne aangesloten op een dreambox 500S en in de nabije toekomst op een DVB-S PC-kaart. Had zelf ook geen ervaring met satelieten en uitrichten. Heb e.a.met een kompas en een satfinder (gaat piepen als hij de sateliet heeft gevonden) uitgericht. Ben hier een uur mee zoet geweest. Meeste werk was nog het plaatsen op het dak en het trekken van de kabels onder het terras door.

Ben zeer tevreden. Bij slecht weer is de ontvangst:
Astra 19.2E (85% / 86%)
Hotbird 13.0E (82% / 87%)
Astra 1D 23,5E (84% / 93%)
Eurobird / Astra2A 28,5E (85% / 93%)

Of je Italiaanse kanalen kunt ontvangen. Check http://nl.kingofsat.net/search.php. Als ik Italiaans als taal kies krijg ik een hele rits kanalen op de Hotbird, ook FTA (=gratis te ontvangen).

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royco_100 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:20:
Weet er iemand hoe het op dit moment zit met dat "V2O Wireless Home Media Network" Ik dacht dat rond deze tijd die dingen in de winkel kwamen? :)
Nog geen officieel bericht van CanalDigitaal. Het enige wat ze hebben laten zien was een systeem dat verre van uitontwikkeld was. Er schijnt een proef te lopen waarbij mensen het spul thuis uittesten, maar ook daarvan zijn nog geen resultaten bekendgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:52:
[...]

Je moet per TV een aparte receiver hebben. Als je op elk moment slechts 1 TV gebruikt kun je volstaan met 1 receiver en deze op meerdere TV's aansluiten. Plus een zendertje/ kabeltje om overal te kunnen zappen.
En per ontvanger/TV een aparte LNB? Of is dat alleen gekoppeld aan een satelliet? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:32:
[...]

En per ontvanger/TV een aparte LNB? Of is dat alleen gekoppeld aan een satelliet? :?
Als je 2 tuners hebt dan neem je een twin LNB, dat is een enkele LNB met 2 uitgangen dus 2 coax kabels.

Voor 4 tuners neem je een quad (4 uitgangen naar tuner) of een quattro (4 via een multiswitch). Bij meer dan 4 tuners neem je ook een quattro en dan ook een multiswitch met het aantal uitgangen wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Er bestaan ook octo's, daar kan je 8 receivers op aansluiten. Maar de ontvangstkwaliteit daarvan is niet zo geweldig denk ik.

Ik wil nog een DVB-S kaartje dat ook mét common interface onder Linux werkt. Weet iemand of b.v. de KNC1 TV-station DVB-S dat kan? Dan zou ik wat door kunnen schuiven. Of misschien weet iemand een andere kaart die zeker weten met CI werkt?

Ik wil de kaart o.a. met DVBstream gebruiken, weet niet zeker of dat lukt icm. Common Interface.

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 20-12-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 22:19
Zo, ik heb nu ook een setje. Net alles gemonteerd, alleen het uitrichten wil niet echt lukken. De software van mijn technisat kaartje geeft helemaal neits aan, ondanks dat ik de schotel ongeveer goed heb gericht.. Niet eens een paar procent ofzo. En de satfinder ook niet.. Ik heb er 50 meter Srt 120-50 kabel van het merk Satconn tussen zitten. maakt de afstand zoveel uit? Of kan het ook aan het monteren van de f-connector liggen? Kan hij wel tussen kale bomen door ontvangen?

Ik heb op deze manier uitgericht:

Satlex zegt (vanuit Eindhoven gezien dan):
Azimuth angle:
162.68° (True North

Elevation angle:
29.79°
Ik ben met het navigatiesysteem gaan kijken wat ongeveer 162 graden is. Ter orientatie een boom genomen en die daarheen gericht. Het lijkt me dat hij ook om de boom heen kan ontvangen, niet? Hij staat immers op 20 meter afstand. Vervolgens heb ik op de gradenboog van mijn Triax 64 cm gekeken. Deze heb ik op 30 graden gezet.. De schotel lijkt nu wel bijna verticaal te staan. Mijn schotel staat op een standaard, zodat ik hem ook mee kan nemen naar lanparty's.

Of ik de f-connectoren dus goed heb gemonteerd weet ik niet, maar de sattelite finder heeft wel signaal van mijn kaartje. Ik heb alle fconnectoren op dezelfde manier gemonteerd (op 2 plaatsen kabel gestript en f connector erover heen geduwd. Als de sat finder signaal krijgt, zal de schotel ook wel signaal doorgeven, lijkt me.. :P

[ Voor 93% gewijzigd door Steephh op 23-12-2006 20:59 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Je moet de connector er niet overheen duwen, je moet hem erop draaien (er zijn wel andere soorten connectors maar die heb je vast niet).

In de startpost staat een link naar de sat4all database met aanwijzingen hoe je de F-connector moet bevestigen.

Verder kunnen kale bomen best problemen geven. Probeer anders eerst eens op 28 oost uit te richten bijvoorbeeld, om te zien of je installatie het doet? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 23-12-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:35:
Je moet de connector er niet overheen duwen, je moet hem erop draaien (er zijn wel andere soorten connectors maar die heb je vast niet).

In de startpost staat een link naar de sat4all database met aanwijzingen hoe je de F-connector moet bevestigen.

Verder kunnen kale bomen best problemen geven. Probeer anders eerst eens op 28 oost uit te richten bijvoorbeeld, om te zien of je installatie het doet? :)
Ja ik heb hem erook overheen gedraaid. Bedoel ik eigenlijk.. :P Nouja. die bomen.. Zijn berkenbomen en heel erg hoog.. Dus het enige waar de schotel last van kan hebben is de stam van de boom.

Wat ik me meer afvraag is of de soort kabel wel goed is (vanwege de lengte van 50 meter) en het uitrichten. Heb ik hem nu op de goede plek uitgericht? (met die gradenboog van mijn Triax schotel).

[ Voor 60% gewijzigd door Steephh op 23-12-2006 22:18 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Steephh schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:56:
[...]

Ja ik heb hem erook overheen gedraaid. Bedoel ik eigenlijk.. :P Nouja. die bomen.. Zijn berkenbomen en heel erg hoog.. Dus het enige waar de schotel last van kan hebben is de stam van de boom.
En daar komt ook geen signaal door.. Dus probeer 28 oost nou (er vanuitgaande dat daar geen bomen voorzitten). Of 13 oost.
Wat ik me meer afvraag is of de soort kabel wel goed is (vanwege de lengte van 50 meter) en het uitrichten. Heb ik hem nu op de goede plek uitgericht? (met die gradenboog van mijn Triax schotel).
Die 50 meter kabel gaat waarschijnlijk wel, heb je een linkje ernaar wat het is?

Al kan je met zoveel meters echt beter Hirschmann Koka799 of Belden h125 nemen.

Je moet wel die 50 meter tussen satfinder en ontvanger leggen, niet tussen satfinder en LNB! Dat lijkt namelijk niet te werken.
Ik zal mijn schotel even voor die bomen neer zetten (hij staat op een standaard).. Het grootste probleem wat ik denk te kunnen hebben is dat de kabel niet goed is ofzo.. Of die gradenboog..
Die gradenboog klopt wel ongeveer, al is mijn ervaring dat je hem net halve graad oid lager moet zetten. Maar dat verschilt per schotel. Je zou op je satfinder wel signaal moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:14:
[...]

En daar komt ook geen signaal door.. Dus probeer 28 oost nou (er vanuitgaande dat daar geen bomen voorzitten). Of 13 oost.

[...]

Die 50 meter kabel gaat waarschijnlijk wel, heb je een linkje ernaar wat het is?

Al kan je met zoveel meters echt beter Hirschmann Koka799 of Belden h125 nemen.

Je moet wel die 50 meter tussen satfinder en ontvanger leggen, niet tussen satfinder en LNB! Dat lijkt namelijk niet te werken.

[...]

Die gradenboog klopt wel ongeveer, al is mijn ervaring dat je hem net halve graad oid lager moet zetten. Maar dat verschilt per schotel. Je zou op je satfinder wel signaal moeten hebben.
Ik zal mijn schotel even voor die bomen neer zetten (hij staat op een standaard).. Het grootste probleem wat ik denk te kunnen hebben is dat de kabel niet goed is ofzo..

En in Setup4PC bekijk ik de transponder status.. maar maakt het uit als ik hier niets invul?

Ik heb inmiddels mijn satfinder ertussenuit gehaald. En ik ga hem nu dus tussen de schotel en kabel zetten (als je dan snapt wat ik bedoel :P )

Afbeeldingslocatie: http://compje.mine.nu/~stephan/junk/transponder.jpg

Linkje naar de kabel: http://www.srt-versand.de...=479_533&products_id=2760

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Heb je wel de instellingen van de Astra 1 zelf ingesteld? In het plaatje staat niet alles (correct) ingevuld.

Satelliet: Astra 1
Positie 19.2 E
Frequentie 11778
LNB.L.O freq. 10600
Polarisatie Verticaal
Tone22KHz Aan
Symbol Rate 27500
FEC 3/4

[ Voor 17% gewijzigd door 6killer op 23-12-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Nu heb ik alles correct staan. De sat finder doet het nog, dus de kabel lijkt me goed. En nu branden zelfs 2 lampjes, die het eerst niet deden. Ik heb deze sat finder: http://www.dvbshop.net/pr...T1L-acoustic-optical.html

Alles lijkt dus verder in orde te zijn. Misschien dat ik niet goed uitricht? Kan ik niet gewoon de schotel rond bewegen en dan kijken of er een uitslag is op de satfinder? Of misschien beter kijken waar hij ergens heen moet gericht worden?

Ik krijg namelijk totaal geen uitslag en geen geluid. Ik heb hem nu ongeveer dezelfde kant uitgericht als de gemonteerde schotel die ons pap al eens lang geleden heeft gemonteerd. (voor astra 1 of 2 ofzo). Of zou misschien de LNB niet goed zijn?

[ Voor 51% gewijzigd door Steephh op 23-12-2006 22:36 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Steephh schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:32:
Nu heb ik alles correct staan. De sat finder doet het nog, dus de kabel lijkt me goed. En nu branden zelfs 2 lampjes, die het eerst niet deden. Ik heb deze sat finder: http://www.dvbshop.net/pr...T1L-acoustic-optical.html

Alles lijkt dus verder in orde te zijn. Misschien dat ik niet goed uitricht? Kan ik niet gewoon de schotel rond bewegen en dan kijken of er een uitslag is op de satfinder? Of misschien beter kijken waar hij ergens heen moet gericht worden?
Ik weet niet hoe je het aangesloten heb, bij mijn weten moet je de satfinder er niet tussenin laten zitten maar zeker weten doe ik het niet. Ik vermoed dat je gewoon op de verkeerde satelliet zit.

Het makkelijkste is als je een compas heb en vanuit het zuiden te rekenen:

19,2 oost betekend zuid op 0 graden houden en dan dus 19,2 graden naar het oosten (links als je achter de schotel staat), je kan eens kijken met de kabel van de lnb naar de satfinder ongeveer naar 19 graden draaien, daar zitten uit mn hoofd 13 hotbird, 19,2 astra 1, 23 astra 3, 28 astra 2. Dat zit vrij dicht bij elkaar dus probeer er een te vinden, kijken of je ontvangst heb zo nee -> verder naar links/oosten draaien. Let wel op dat je kabel aansluit van lnb naar pc en dat niet vergeet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Steephh schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:32:
Alles lijkt dus verder in orde te zijn. Misschien dat ik niet goed uitricht? Kan ik niet gewoon de schotel rond bewegen en dan kijken of er een uitslag is op de satfinder?
Da's de bedoeling ja. Gradenboog op de schotel ongeveer goed instellen ergens voor en dan (langzaam) ronddraaien. Kom je vanzelf wat tegen.
Ik krijg namelijk totaal geen uitslag en geen geluid.
Heb je de knop op de satfinder wel opengedraait?
6killer schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:39:
19,2 oost betekend zuid op 0 graden houden en dan dus 19,2 graden naar het oosten (links als je achter de schotel staat),
Eigenlijk ligt Nederland op ongeveer 5 oost, dus moet je vanaf 0 graden nog maar 14,2 graden draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 23-12-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:42:
[...]

Da's de bedoeling ja. Gradenboog op de schotel ongeveer goed instellen ergens voor en dan (langzaam) ronddraaien. Kom je vanzelf wat tegen.

[...]

Heb je de knop op de satfinder wel opengedraait?

[...]

Eigenlijk ligt Nederland op ongeveer 5 oost, dus moet je vanaf 0 graden nog maar 14,2 graden draaien.
Dat scheelt weer dan, de rest staat dan ook 5 graden minder neem ik aan? (worden die satellieten ook vanuit greenwich gemeten dan soms?)

Ik heb het hier nog niet langs zien komen maar als ik het goed begrepen zou RNN7 ook starten met uitzenden binnenkort (link

@steeph, ik bedenk me nu dat het misschien handiger is om in de pc de instellingen van satellieten te veranderen zodat je kan kijken welke satelliet je te pakken heb, dan weet je welke je hebt en waar je heen moet draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke dvb-s kaarten gebruiken jullie zoal met canal digitaal?

ik heb zojuist deze gevonden: TwinhanDTV-Sat https://www.cardwriter.nl/nl/pi837171398.htm?categoryId=39

maar heb ergens in een review gelezen dat deze kaart niet echt sterk is en daardoor sommige kanalen niet kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
6killer schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:53:
[...]

Dat scheelt weer dan, de rest staat dan ook 5 graden minder neem ik aan? (worden die satellieten ook vanuit greenwich gemeten dan soms?)

Ik heb het hier nog niet langs zien komen maar als ik het goed begrepen zou RNN7 ook starten met uitzenden binnenkort (link

@steeph, ik bedenk me nu dat het misschien handiger is om in de pc de instellingen van satellieten te veranderen zodat je kan kijken welke satelliet je te pakken heb, dan weet je welke je hebt en waar je heen moet draaien ;)
Nouja.. De schotel staat nu een eind van de pc vandaan. Zodra ik een satelliet heb kan ik wel eventjes heen en weer rennen ofzo. :P Maar nu is het uitzoeken.. Het statief staat nu in het zand, dus ik moet even een waterpas zoeken om te kijken of hij wel recht staat. Vervolgens kan ik beginnen met draaien denk ik. Heb het net al eens gedaan (vanaf waar de zon opkomt en dan naar rechts). Ik heb ongeveer een vrij zicht van 1,5 tot 2 km rechtvooruit dus dat moet wel gaan lukken.. :P

Enne. Heh.. Bij cardwriter heb ik niet besteld. In duitsland had ik mijn technisat skystar 2 + satfinder incl verzendkosten voor hetzelfde geld als alleen een technisat skystar 2 in nederland. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Steephh op 23-12-2006 23:03 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Even wat foto's om de situatie te verduidelijken (het is koud buiten :S)

Afbeeldingslocatie: http://compje.mine.nu/~stephan/junk/schotel/zo.jpg
De LNB kan er zo op..

Afbeeldingslocatie: http://compje.mine.nu/~stephan/junk/schotel/enzo.jpg
Maar ook zo... Hoe moet dit nu?

Afbeeldingslocatie: http://compje.mine.nu/~stephan/junk/schotel/satfinder.jpg
Dit is de dus de satfinder.. Beide lichtjes branden... Alleen geen signaal.. Ook geen een uitslag.

Afbeeldingslocatie: http://compje.mine.nu/~stephan/junk/schotel/recht.jpg
Zo staat de schotel momenteel.. Ik vind het erg recht..

Afbeeldingslocatie: http://compje.mine.nu/~stephan/junk/schotel/gradenboog.jpg
En zo staat hij toch echt.. Dit kan toch geen 30 graden zijn?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

schotel moet zowiezo meer achterover hangen.

de lnb zover mogelijk van de schotel afschuiven, ivm het brandpunt.

metertje op je satfinder, draai je zover naar links, zodat je meter een klein stukje uitslaat.
dan blijf je draaien/kantelen tot je meter voluit slaat. zodra hij voluit slaat, draai je je meter nog iets meer naar rechts, zodat ie maar een klein beetje uitlsag heeft.

dit herhaal je, totdat niet meer verder kan fijnstellen! (en op deze manier zou je er moeten komen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Zet de lnb ongeveer in het midden, je moet signaal krijgen en de stand daarvan is finetuning (ik heb hem met de ontvangstkop tegen de ring aan. Ik denk ook dat de schotel te recht staat zo op het oog.

Kies dan 1 van de 2 volgende manieren:

1 Zet dan je schotel ongeveer op een graad of 15 en zet de drieppoot zo dat je de schotel in een rechte verticaal lijn naar achteren kan kantelen, kijk op je satfinder of de naald uitslaat gebeurd er niks dan iets naar links draaien en weer verticaal omhoog etc net zo lang tot je uitslag ziet, zet hem dan neer en kantel de schotel.

2 zet de driepoot gewoon neer, en kantel de schotel telkens een paar graden draai hem rustig van rechts naar links tot je uitslag heb dan nog ff finetunen.

en dan achter de pc kijken welke satelliet je heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Hmm. Het wil nog niet lukken... Misschien probeer ik het te snel.. Maar is er misschien ook een manier waarop ik kan zien op de satfinder/pc of de LNB het überhaupt doet? Want dat vraag ik me ook nog af..

Ok.. ik ga manier 2 proberen.. Klaat zo weten of het gelukt is..

offtopic:
het is trouwens een vierpoot :p

[ Voor 57% gewijzigd door Steephh op 23-12-2006 23:50 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Steephh schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 23:48:
[...]

Hmm. Het wil nog niet lukken... Misschien probeer ik het te snel.. Maar is er misschien ook een manier waarop ik kan zien op de satfinder/pc of de LNB het überhaupt doet? Want dat vraag ik me ook nog af..

Ok.. ik ga manier 2 proberen.. Klaat zo weten of het gelukt is..
krijg je uberhaupt uitslag op de meter?? het finetinen is echt milimeter werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik krijg geen uitslag op de meter.. En de meter staat helemaal naar links.. Maar ik denk dat ik te snel probeer.. Gewoon een beetje heen en weer zwaaien.. :D Maar ik ga het nu iets preciezer aanpakken.. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Steephh op 23-12-2006 23:53 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Steephh schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 23:51:
Ik krijg geen uitslag op de meter.. En de meter staat helemaal naar links.. Maar ik denk dat ik te snel probeer.. Gewoon een beetje heen en weer zwaaien.. :D Maar ik ga het nu iets preciezer aanpakken.. :)
als je de meter helemaal naar links hebt staan, zou je toch echt iets van signaal op moeten pakken, anders is je lnb stuk... heb je niet toevallig een andere lnb die je ff kan testen?? (en is het wel een universele lnb?)

normaal gesproken zou je zowiezo uitslag moeten krijgen als je je hand tussen lnb en schotel houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
RonnieB82 schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:00:
[...]

als je de meter helemaal naar links hebt staan, zou je toch echt iets van signaal op moeten pakken, anders is je lnb stuk... heb je niet toevallig een andere lnb die je ff kan testen?? (en is het wel een universele lnb?)

normaal gesproken zou je zowiezo uitslag moeten krijgen als je je hand tussen lnb en schotel houd.
Ik heb.. Totaal geen uitslag.. Wat ik ook doe.. De schotel staat atm zo:

Afbeeldingslocatie: http://compje.mine.nu/~stephan/junk/schotel/schuin.jpg

Er tussenin netjes getest. Dus in de hoogte om de paar graden steeds.. Ik heb de:

Smart Universal Single LNB TSX 0.2 DB Lijkt me toch een goede, niet dan? Stond namelijk ook wat over in de TS.

Ik zal eens kijken of ons pap nog een lnbtje hier in de kast heeft liggen :P

Niet dus.. :'( Shit.. dat wordt dus na de kerstdagen.. Stomme kerstmis.. Je hebt er geen *** aan.. De winkels zijn alleen maar niet open.. Ik heb namelijk de 2e en 3e een lanparty, dan wil ik graag tv kunnen kijken.. :P En nu eigenlijk ook al wel..

[ Voor 18% gewijzigd door Steephh op 24-12-2006 00:28 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Hmm.. Waarschijnlijk ligt het dus niet aan de LNB. Het is heel raar.. Maar wat er nu gebeurd is..

Ik heb nu mijn tv kaart aan de schotel gehangen die er al hing. Wanneer ik de sat finder tussen onze dreambox (van ons pap) en de vaste schotel zette branden geen van beide lampjes en klonk er wanneer ik de wijzer naar rechts openzette een piepsignaal. Nu met mijn tv kaart hoor ik alleen af en toe een piep (om de paar seconden) en dat is wanneer het groene lampje uit staat. Ik heb nog steeds 0% ontvangst bij Setup4PC van mijn tv kaart. Ook krijg ik geen signaal. Nu heb ik via mijn lange kabel (dus: schotel, 50 meter kabel, sat finder, 50 meter kabel, dreambox) wel ontvangst.. Dus er is iets gruwelijk verkeerd.. Eens mijn lnb testen.. Op die dreambox.. zal waarschijnlijk wel gaan.. Dat ga ik nu even proberen.

EDIT:

geprobeerd.. lukte niet.. geen signaal.. conclusie:

lnb kapot??? kweet niet hoe het zit met mijn technisat kaartje, maar vind het raar dat ik daar geen signaal heb... ons pap zegt ook nog dat het kan dat de dreambox met mijn schotel geen signaal krijgt omdat ik een single lnb heb en op de vaste schotel een dual lnb zit die 13 en 19 graden ontvangt...

[ Voor 18% gewijzigd door Steephh op 24-12-2006 01:28 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido
  • Laatst online: 14-09 22:28

Fido

C:\> park

De draaiknop op de satfinder moet je naar links draaien. De meter zal dan hoogstwaarschijnlijk uitslaan. Op de laatste foto kijk je veel te ver omhoog. Op de vorige foto lijkt het er meer op maar zoals meerderen zeggen; tikkie achterover (1 graad misschien). Astra 19,2 is echt heel makkelijk te vinden. Behalve natuurlijk als er een boom voor staat. Zolang die boom op 20 meter niet hoger is dan een meter of 12, zal je niet zoveel problemen daarvan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Fido schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:27:
De draaiknop op de satfinder moet je naar links draaien. De meter zal dan hoogstwaarschijnlijk uitslaan. Op de laatste foto kijk je veel te ver omhoog. Op de vorige foto lijkt het er meer op maar zoals meerderen zeggen; tikkie achterover (1 graad misschien). Astra 19,2 is echt heel makkelijk te vinden. Behalve natuurlijk als er een boom voor staat. Zolang die boom op 20 meter niet hoger is dan een meter of 12, zal je niet zoveel problemen daarvan hebben.
Deze meter slaat uit wanneer je hem naar rechts draait, heb ik net ondervonden.. Maar dat is bij een schotel die al is uitgericht.. Boom is redelijk groot. Maar zitten maar weinig takken aan (berkenbomen). Ik zal hem nog eens in het vrije zicht zetten zo dadelijk..

Maar het rare vind ik dat ik met een vaste schotel niet eens ontvangst heb op mijn Technisat kaartje..

[ Voor 5% gewijzigd door Steephh op 24-12-2006 01:31 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido

Fido

Kun je ergens in de software ook de DiSEqC uit zetten? Verder even controleren of je de LNB power supply wel aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
6killer schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:53:
[...]

Dat scheelt weer dan, de rest staat dan ook 5 graden minder neem ik aan?
Uiteraard ;).

http://nl.kingofsat.net/beams.php?s=7&b=10 kan je zien dat wij ongeveer op 5 oost zitten, waardoor alles dus 5 graden opschuift eigenlijk.
RonnieB82 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 23:37:
schotel moet zowiezo meer achterover hangen.
Onzin, het is geen primefocus.
de lnb zover mogelijk van de schotel afschuiven, ivm het brandpunt.
Nee, hij moet ongeveer in het midden.
Steephh schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:08:
[...]

Ik heb.. Totaal geen uitslag.. Wat ik ook doe.. De schotel staat atm zo:

[afbeelding]

Er tussenin netjes getest. Dus in de hoogte om de paar graden steeds.. Ik heb de:

Smart Universal Single LNB TSX 0.2 DB Lijkt me toch een goede, niet dan? Stond namelijk ook wat over in de TS.

Ik zal eens kijken of ons pap nog een lnbtje hier in de kast heeft liggen :P

Niet dus.. :'( Shit.. dat wordt dus na de kerstdagen.. Stomme kerstmis.. Je hebt er geen *** aan.. De winkels zijn alleen maar niet open.. Ik heb namelijk de 2e en 3e een lanparty, dan wil ik graag tv kunnen kijken.. :P En nu eigenlijk ook al wel..
HELEMAAL FOUT! Het is geen primefocus!
(dus: schotel, 50 meter kabel, sat finder, 50 meter kabel, dreambox)
Tussen schotel (LNB) en satfinder moet je zo min mogelijk kabel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
W3ird_N3rd schreef op zondag 24 december 2006 @ 02:07:
[...]

Uiteraard ;).

http://nl.kingofsat.net/beams.php?s=7&b=10 kan je zien dat wij ongeveer op 5 oost zitten, waardoor alles dus 5 graden opschuift eigenlijk.

[...]

Onzin, het is geen primefocus.

[...]

Nee, hij moet ongeveer in het midden.

[...]

HELEMAAL FOUT! Het is geen primefocus!
Uh.. wat bedoel je daarmee?
[...]

Tussen schotel (LNB) en satfinder moet je zo min mogelijk kabel doen.
Maar het werkte wel.. Dus met de kabel is iig niets mis.. Ik zal morgen eens kijken voor de stroom voor de LNB, maar die stond volgens mij wel aan.. Want anders zou de satfinder toch ook niet oplichten, wel dan?

Hmm.. en heb net onze dreambox per ongeluk op fabrieksinstellingen ingesteld.. Was ons pap niet zo blij mee..

[ Voor 6% gewijzigd door Steephh op 24-12-2006 02:20 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Steephh schreef op zondag 24 december 2006 @ 02:19:
[...]

Uh.. wat bedoel je daarmee?
Je schotel stond eerst goed. Nu lijkt het wel of je satellietontvangst probeert te realiseren op de evenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido

Fido

Steephh schreef op zondag 24 december 2006 @ 02:19:
[...]
Maar het werkte wel.. Dus met de kabel is iig niets mis.. Ik zal morgen eens kijken voor de stroom voor de LNB, maar die stond volgens mij wel aan.. Want anders zou de satfinder toch ook niet oplichten, wel dan?
Je vertelde in een van je vorige posts dat het groene ledje uit gaat en dan weer aan. Voor m'n gevoel is er dan iets niet goed met de kabel/connectoren of de power supply van de DVB-S kaart. Je zou met een multimeter kunnen meten of er spanning op de kabel staat. Dit moet 13 of 18 V zijn, afhankelijk van de geselecteerde polarisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido

Fido

W3ird_N3rd schreef op zondag 24 december 2006 @ 02:07:
[...]

Uiteraard ;).

Afhankelijk van de positie waar je je bevind kun je berekenen waar je de satelliet exact kunt vinden. Met google earth kun je je GPS coordinaten eenvoudig opzoeken. De coordinaten vul je op deze site in samen met de orbital position (19.2) en klik op calculate. Let op dat er verschil zit in het echte noorden en magnetisch noord. Beide zijn aangegeven.
Ik bevind me op 52,74 graden noord en 6,5 graden oost. De satelliet kan ik dan vinden op 164,78 graden met een elevatie van 28,6 graden. Wil je het helemaal goed doen dan kijk je ook wat de polarisatie verdraaiing is en draai je dus de LNB iets bij. In mijn geval -9,49 graden. Dus van achter de schotel gezien, de LNB tegen de klok in draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Fido op 24-12-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Fido schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:58:
[...]

Afhankelijk van de positie waar je je bevind kun je berekenen waar je de satelliet exact kunt vinden. Met google earth kun je je GPS coordinaten eenvoudig opzoeken. De coordinaten vul je op deze site in samen met de orbital position (19.2) en klik op calculate. Let op dat er verschil zit in het echte noorden en magnetisch noord. Beide zijn aangegeven.
Ik bevind me op 52,74 graden noord en 6,5 graden oost. De satelliet kan ik dan vinden op 164,78 graden met een elevatie van 28,6 graden. Wil je het helemaal goed doen dan kijk je ook wat de polarisatie verdraaiing is en draai je dus de LNB iets bij. In mijn geval -9,49 graden. Dus van achter de schotel gezien, de LNB tegen de klok in draaien.
tja, de lnb draaien is slechts iets wat je doet als allerlaatste voor de beste fijnafstemming... het probleem dat hij heeft, is dat hij totaal geen uitslag heeft op zn meter.

ik ken je satfinder niet, maar heb je al een geprobeerd de satfinder andersom te monteren? of staat er netjes op de satfinder aangegeven waar de lnb en ontvanger aangesloten moeten zijn?

en die laatste pic met die schotel helemaal achterover, zover bedoelde ik nou ook weer niet ;) zoals ie op je eerste paar foto's stond is bijna goed, misschien nog een paar graden verder achterover...

het vage is wel dat je totaal geen uitslag krijgt, zelfs als de kanteling niet goed is ingesteld, zou je alsnog fluctaties in je signaal moeten krijgen als je gaat draaien, door alle andere sats die nog in de lucht hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Heeft je dreambox een doorlus mogelijkheid? Zo ja sluit die eens aan op je technisat kaart. Kan wel zijn dat je de ontvanger zelf uit (standby!) moet zetten omdat die anders misschien niets doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Dreambox heeft een doorlus mogelijkheid.. Heb ik uiteraard ook al uitgeprobeerd.. Maar hij kreeg toen geen signaal of hij nu uit stond of niet. Ik ga het morgen nog eens proberen.. Maar mijn ouders zijn nogal pissed vanwege een aantal zaken, dus ik weet niet of ze het weer leuk gaan vinden als hier 50 meter kabel door het huis ligt..

Ik had gisteren ook nog de schotel op de dreambox aangesloten, maar ook toen leek ik geen signaal te krijgen.. Dus het is net of er meerdere dingen niet werken (de LNB) en het satelliet kaartje.. Al kan het natuurlijk ook aan één van beide liggen. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:56
Je moet btw de satfinder-knop helemaal naar rechts draaien, als hij uitslaat wat naar links, en schotel meer afstellen. Slaat hij weer uit, weer een stukje naar links draaien, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Uhh.. De een zegt links, de ander rechts. Maar ik heb bij de uitgerichte schotel getest en hij slaat helemaal uit als ik naar links draai dan slaat hij het meest uit en begint hij te piepen.. Naar rechts totaal niet..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Steephh schreef op zondag 24 december 2006 @ 22:59:
Dreambox heeft een doorlus mogelijkheid.. Heb ik uiteraard ook al uitgeprobeerd.. Maar hij kreeg toen geen signaal of hij nu uit stond of niet. Ik ga het morgen nog eens proberen.. Maar mijn ouders zijn nogal pissed vanwege een aantal zaken, dus ik weet niet of ze het weer leuk gaan vinden als hier 50 meter kabel door het huis ligt..

Ik had gisteren ook nog de schotel op de dreambox aangesloten, maar ook toen leek ik geen signaal te krijgen.. Dus het is net of er meerdere dingen niet werken (de LNB) en het satelliet kaartje.. Al kan het natuurlijk ook aan één van beide liggen. :P
Als je het op de doorlus aansluiting van de dreambox aansluit op je satkaart hoeveel meter zit er dan tussen? 2 x 50 wordt erg lang nl ik weet niet hoe sterk het signaal dan nog is maar met de juiste instellingen zal de kaart toch moeten reageren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 19:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sluit die andere tuner gewoon even aan op je nieuwe LNB, dan uitrichten. Lukt het nog niet, dan is er mogelijk wat met je LNB :)

Andersom kan ook natuurlijk. Je nieuwe 50m-kabel aan de oude LNB hangen en vervolgens testen op je PC; zo kun je het pc kaartje uitsluiten.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido

Fido

Steephh schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:39:Uhh.. De een zegt links, de ander rechts. Maar ik heb bij de uitgerichte schotel getest en hij slaat helemaal uit als ik naar links draai dan slaat hij het meest uit en begint hij te piepen.. Naar rechts totaal niet..
Wat is het nou:
Steephh schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:30:Deze meter slaat uit wanneer je hem naar rechts draait, heb ik net ondervonden.. Maar dat is bij een schotel die al is uitgericht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt de schotel wel erg laag staan, heb je geen hogere stang die je er tussenin kan doen? of zet hem ff op de schuurdak ofzo.

Volgens mij krijgt jouw schotel helemaal geen signaal omdat ie zo laag staat.

Als je zo'n doorlus schroefje hebt dan zou ik ff de lnb kabel die aan de dreambox hang ff direct hangen aan de tv kaart om er zeker van te zijn dat de tvkaart ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Oeps 8)7 Ik bedoel dus, wanneer ik het ding naar links draai slaat hij uit
Michael Knight schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:51:
Sluit die andere tuner gewoon even aan op je nieuwe LNB, dan uitrichten. Lukt het nog niet, dan is er mogelijk wat met je LNB :)

Andersom kan ook natuurlijk. Je nieuwe 50m-kabel aan de oude LNB hangen en vervolgens testen op je PC; zo kun je het pc kaartje uitsluiten.
Heb ik gedaan. :P En de LNB deed totaal niets.. Met die kabel wil ik vandaag gaan proberen, denk alleen niet dat mijn ouders dat zo leuk vinden.. Maarja..

Kan ik de LNB ook rechtstreeks met een kabel van een halve meter eraan hangen? En op de een of andere manier kijken of hij iig reageert? Of gaat zoiets niet?

EDIT:

waar ik met mijn 50 meter kabel - sat finder - 50 meter kabel opstelling 93% haal bij de dreambox (en daar wél beeld heb) en bij mijn tv kaart maar 8% (en geen beeld). Nogal raar lijkt me..

EDIT:

en nu 28% tot 31% nu ik multi transponder switching inschakel

Owja de sat finder die er tussen hangt geeft bij maximaal naar rechts draaien (dus niet naar links) een uitwijking van 2 en om de paar seconde een uitwijking tegelijkertijd met een korte piep.

[ Voor 28% gewijzigd door Steephh op 25-12-2006 15:41 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Voorbeeldje (met de instellingen zoals die in de Dreambox staan):

Afbeeldingslocatie: http://compje.mine.nu/~stephan/junk/schotel/beetje.jpg

Woohoo!! Ik heb beeld :D Maar het loopt nu wel via de dreambox :P

EDIT:

Het zal wss dus aan de LNB/schotel liggen. Die ga ik nog testen.. :)

EDIT: hmm hij valt nog wel af en toe uit..

Nouja.. Ik denk dus dat het aan de LNB ligt, maar misschien ook wle aan de instellingen.. En ommige zenders doen het nog steeds niet, ook al staan ze in de standaard lijst van de DVBViewer...

[ Voor 65% gewijzigd door Steephh op 25-12-2006 16:21 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Zenders willen nogal eens van transponder wisselen of verdwijnen, meegeleverde lijsten zijn vaak sterk verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ah ok.. Nouja.. Nu heb ik mijn satelliet kaartje maar weer op mijn eigen schotel aangesloten.. Ik heb de kabel maar ingekort tot 30 meter, voor de zekerheid..

Het rare is.. Ik krijg op mijn satfinder nog geen signaal, maar hij laat wel dit zien:

Afbeeldingslocatie: http://compje.mine.nu/~stephan/junk/schotel/eigenschotel.jpg

Blijft constant hetzelfde, ook al haal ik de kabel eraf... :S

Maken de instellingen trouwens iets uit of je signaal krijgt op je satfinder?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Trouwens, als bij de Signal Strength niets staat.. Betekend dat er wel überhaupt een LNB zit aangesloten?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Weet je zeker dat je LNB goed is? Als ik het zo zie lijkt het erop dat die niet in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ja idd.. De LNB lijkt me ook niet in orde.. Ik heb zo een beetje alles al geprobeerd.. Ons pap had geen LNB meer liggen.. Dus helaas. Dat wordt pas overmorgen naar de winkel. En ja.. Het lijkt me dat een Technisat Skystar 2 en een Smart LNB TSX 0.2DB goed met elkaar zouden moeten samenwerken?

Ohja, en even een vraagje tussendoor.. Hoe zit het eigenlijk qua cardsharing hier? Want ik wil dan straks misschien met de dreambox gaan carsharen en deze Technisat 2.. Zou dat moeten gaan? Of mag ik dat hier niet vragen?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Die 0.2DB zeggen mij btw helemaal niets. Kijk gewoon uit naar een kwalitatief goede LNB.

Cardsharing is iets wat prima werkt, alleen is het niet voor iedereen weggelegd. Gbox kan nogal wat lastig zijn voor de technisch wat minder onderlegde mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
ZFLaSH schreef op maandag 25 december 2006 @ 17:47:
Die 0.2DB zeggen mij btw helemaal niets. Kijk gewoon uit naar een kwalitatief goede LNB.

Cardsharing is iets wat prima werkt, alleen is het niet voor iedereen weggelegd. Gbox kan nogal wat lastig zijn voor de technisch wat minder onderlegde mensen.
Staat iets over in de topicstart:
De LNB's van het merk Smart, de "0,2db Titanium edition" ervaren veel mensen als een LNB met goede ontvangst.
Maar.. Dat cardsharing wil ik wel gaan proberen, maar eerst maar eens zorgen dat ik beeld heb. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Maak je hem draaibaar of niet? Je zou dan een dual LNB kunnen pakken, mits je een >88cm schotel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
ZFLaSH schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:02:
Maak je hem draaibaar of niet? Je zou dan een dual LNB kunnen pakken, mits je een >88cm schotel hebt.
Niet draaibaar. Hij staat op een standaard. Ik wil deze vooral gebruiken op lanparty's en dergelijke. Hij is ook maar 64 cm, dus een dual LNB zal niet gaan.. Hebben we overigens wel op onze vaste schotel.

Is het dan eigenlijk ook mogelijk om profielen aan te maken? Voor de lanparty een config met een Single LNB en voor thuis een config met een dual LNB?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik zou voor LANs een Multytenne op de kop tikken. Meer zenders en minder sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:56:
je hebt de schotel wel erg laag staan, heb je geen hogere stang die je er tussenin kan doen? of zet hem ff op de schuurdak ofzo.

Volgens mij krijgt jouw schotel helemaal geen signaal omdat ie zo laag staat.
Dit is natuurlijk pure onzin. Hoogte maakt helemaal niets uit, de enige voorwaarde is dat de schotel vrijbaan zicht heeft naar de satelliet(en) die je wilt ontvangen.
Al graaf je een schotel 10 meter in, zolang je er geen grond overgooit en hij nog steeds kan kijken naar de satelliet, werkt net zo goed.

Eigenlijk is het zo dat een schotel lager monteren beter is, het ding vangt veel minder wind en ben je dus minder of niet afhankelijk van rukwinden die je schotel af en toe iets teveel omdraaien.
Mijn schotel bijv. staat op m'n dakkapel. Bij mij was er geen andere optie. Wat betreft wind is dat dus een behoorlijk nadeel en met een 1M offset schotel heb ik bij harde wind, met name bij rukwinden (>kracht 9) dan ook wel eens een hikje in m'n beeld/geluid.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Steephh schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:33:
[...]

Niet draaibaar. Hij staat op een standaard. Ik wil deze vooral gebruiken op lanparty's en dergelijke. Hij is ook maar 64 cm, dus een dual LNB zal niet gaan.. Hebben we overigens wel op onze vaste schotel.

Is het dan eigenlijk ook mogelijk om profielen aan te maken? Voor de lanparty een config met een Single LNB en voor thuis een config met een dual LNB?
Als je een DB hebt wel.. Met een DVB-Kaart hangt het van de software af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
W3ird_N3rd schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:51:
Ik zou voor LANs een Multytenne op de kop tikken. Meer zenders en minder sjouwen.
Het nadeel is dat zo een Multytenne ongeveer even duur is als wat ik nu in totaal voor mijn setje heb betaald..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Blijft constant hetzelfde, ook al haal ik de kabel eraf... :S
als je dat doet terwijl de PC aan staat is dat een goede manier om je sat-kaart te mollen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
BartNL schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:28:
[...]

als je dat doet terwijl de PC aan staat is dat een goede manier om je sat-kaart te mollen >:)
Serieus? :S

Ik heb dat al 30 keer achter elkaar gedaan ofzo :X

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
ja helaas is dat serieus, de voeding voor de LNB komt via de coax uit je satkaart.
Ten eerste is het slecht om de voeding (coax) zo maar los te trekken (piekspanning) en ten 2e heb je grote kans om hierbij kortsluiting te maken. Voltage en vermogen is beperkt maar het kan genoeg zijn om de LNB aansluiting op je satelliet ontvanger / kaart op te blazen.
Je kunt het met een voltmeter wel nameten. De kaart moet 14 of 18 volt (afhankelijk van instelling tuner) op de coax afgeven. Dit meten in VDC tussen de kern en mantel van de coax. Ook daarbij goed opletten dat je geen kortsluiting maakt. Als je nog volts meet is je kaart nog niet dood O-)

[ Voor 4% gewijzigd door BartNL op 26-12-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij staat je LNB FREQUENCY niet goed.

kijk even in de Dreambox waar hij op staat en zet dat ook in je software.

Ik heb dat weleens gehad met mijn topfield, als je hier een verkeerde waarde geeft dan doet de lnb gewoon niks.

Zou je dat eens willen proberen want volgens mij zal dat het probleem oplossen.

• Steephh
Ja maar dat zijn 2 verschillende LNB's. Ik ga morgen even verder kijken, dan ga ik meteen even het voltage meten wat op mijn kaart zit.. :)

_@/'

Verwijderd

Je kan ook proberen iets te veranderen bij LNB selection en Disecq.

ik weet nog bij een van mijn oudere receivers dat ik eerst disecq op a moest zetten voordat hij het deed, dit terwijl ik helemaal geen disecq switch of iets er tussen had.

• Steephh
W0000t! :D

Ding geeft nog stroom.. Vanmiddag misschien nog even testen, of anders gewoon een nieuwe LNB kopen.. Was er maar gewoon een truukje om die LNB te testen.. Bijvoorbeeld met de LNB schudden en dan kijken of ie rammelt..

Ronnieb82 zei ook al:
Dat heb ik nooit gehad, ook niet toen ie op de dreambox zat... Helemaal nevernooitniet.. Dus ik denk toch echt dat de LNB kapot is..

_@/'

Verwijderd

Kan iemand mij helpen!

Is het mogelijk om via een schotel ( van circa 75cm, merk Triax) zowel hotbird als astra 2 tegelijk te ontvangen, en zo ja hoe? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:04:
Kan iemand mij helpen!

Is het mogelijk om via een schotel ( van circa 75cm, merk Triax) zowel hotbird als astra 2 tegelijk te ontvangen, en zo ja hoe? :?
Jawel, zelfs mogelijk om tot 4 sats te ontvangen. Even een multihouder voor de triax aanschaffen, en een paar lnbs erbij.

Uitrichten is niet heel makkelijk maar lukt wel. Heb hier een 78cm triax met 3 sats hangen en prima ontvangst op HB, A1 en A2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mensen, welke dvb-s kaart raden jullie aan voor de ontvangst van de NL kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 14:44
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:33:
Ok mensen, welke dvb-s kaart raden jullie aan voor de ontvangst van de NL kanalen?
Wil je alleen de FTA kanalen of ook de pay kanalen ?
Onder welk programma wil je het gaan gebruiken (XP MCE, VISTA, MytV etc....)

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jschoorl2 schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:48:
[...]

Wil je alleen de FTA kanalen of ook de pay kanalen ?
Onder welk programma wil je het gaan gebruiken (XP MCE, VISTA, MytV etc....)
Ik wil ook paytv kanalen kunnen ontvangen dus een common interface moet erbij zitten. Volgens mij zijn er geen MCE dvb-s kaarten toch?

Mythtv lijkt me erg leuk om te spelen maar denk dat ik hem of in fullscreen of in een window ga gebruiken onder xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:39

Atmoz

Techno!!

Kwam vandaag in de winkel de PACE DS810 en de Humax HDCI2000 tegen. Beide HDTV satelliet receivers van rond de 400 euro. Maar er komt nog eens 70 euro bij voor zo'n kaart interface. En dan nog eens het abonnement.

Welke abonnementen hebben jullie allemaal?
Ik zou graag de reguliere zenders willen ontvangen via de sat. dus NL1, NL2, NL3, SBS6, veronica, discovery, national geographic, etc... gewoon wat je ook ontvangt met de kabel. Natuurlijk zou ik zoveel mogelijk zender ontvangen in HDTV, de rest dan in mooie kwaliteit SD. Wat is dan een goede combinatie om te beginnen?

Ik heb nu SUPER slechte kabeltelevisie. Vandaar dat ik overstap op satelliet. En dan meteen op HDTV omdat m'n tv en beamer dit aankunnen.

Wat raden jullie me aan in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik zou persoonlijk nog even wachten op de Dreambox 8000. Dat wordt echt een prachtige ontvanger met hardwarematige H264 decodering, NIC aansluiting, Hdd aansluiting, USB, CI en Smartcard readers. Bovendien komen er op den duur prachtige images (ding draait op Linux) voor uit met legio mogelijkheden. Als je het dus echt in 1 keer goed wilt doen, zo ik daar op wachten. Verwachtte levertermijn is volgens mij nog altijd Q1. Prijs zal rond de 800 Euro komen.

ziet sat4all.com voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:39

Atmoz

Techno!!

kazuka schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:43:
Ik zou persoonlijk nog even wachten op de Dreambox 8000. Dat wordt echt een prachtige ontvanger met hardwarematige H264 decodering, NIC aansluiting, Hdd aansluiting, USB, CI en Smartcard readers. Bovendien komen er op den duur prachtige images (ding draait op Linux) voor uit met legio mogelijkheden. Als je het dus echt in 1 keer goed wilt doen, zo ik daar op wachten. Verwachtte levertermijn is volgens mij nog altijd Q1. Prijs zal rond de 800 Euro komen.

ziet sat4all.com voor meer info.
Ja die ken ik. Die wordt op 't HTforum ook veel over gepraat.
Maarja, die is wel wat duurder dan een "gewone" ontvanger.

Wat ik natuurlijk ook kan doen is om eerst gewoon een normale (SD) receiver te kopen voor een paar tientjes, en daarna (met dezelfde schotel, kabel en LNB) over te gaan naar de DM8000.

Het probleem is echter dat zo'n goedkope SD receiver geen component uitgang heeft. En dus kan ik mijn beamer nog niet mooi aansluiten om een beetje goed beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik ga, waarschijnlijk in Februari, wonen in een gebouw waarbij een gemeenschappelijke satellietontvangst is inbegrepen in de huurprijs.
Dat betekende dat ik een decoder moet hebben, maar op het moment ben ik thuis bij mijn ouders de gewone UPC kabel gewend.

Ik lees allemaal verhalen over dual-tuners e.d.
Hoe werkt dit met zo'n gemeenschappelijke satelliet ?
Ik wil eigenlijk minimaal twee TV's kunnen aansluiten, liefst ook nog één of twee computers.
Ik zie de bomen door het bos niet meer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:21:
Ik ga, waarschijnlijk in Februari, wonen in een gebouw waarbij een gemeenschappelijke satellietontvangst is inbegrepen in de huurprijs.
Dat betekende dat ik een decoder moet hebben, maar op het moment ben ik thuis bij mijn ouders de gewone UPC kabel gewend.

Ik lees allemaal verhalen over dual-tuners e.d.
Hoe werkt dit met zo'n gemeenschappelijke satelliet ?
Ik wil eigenlijk minimaal twee TV's kunnen aansluiten, liefst ook nog één of twee computers.
Ik zie de bomen door het bos niet meer namelijk.
Volgens mij heb je in zo'n situatie juist geen sat receiver nodig, omdat de ontvangers gemeenschappelijk op staan gesteld en hun signaal op coax moduleren. Aan de andere kant van de coax zitten jij en je medebewoners. Die hebben hun TV / VCR / Whatever gewoon op de antenne ingang op dat netwerk aangesloten.
Ben niet helemaal zeker van m'n zaak; vraag het even na.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
remco_k schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:21:
[...]

Volgens mij heb je in zo'n situatie juist geen sat receiver nodig, omdat de ontvangers gemeenschappelijk op staan gesteld en hun signaal op coax moduleren. Aan de andere kant van de coax zitten jij en je medebewoners. Die hebben hun TV / VCR / Whatever gewoon op de antenne ingang op dat netwerk aangesloten.
Ben niet helemaal zeker van m'n zaak; vraag het even na.
In jouw voorbeeld is er gewoon een soort van private kabelnetwerk.

Ik gok dat er wel degelijk een GSO systeem staat. In dat geval heb je wel een satreceiver nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jep, in mijn gebouw ook een GSO. Naast de kabelaansluiting zit er een SAT aansluiting. Hier kun je je tuner op inpluggen, goede sats kiezen (meeste hebben wel astra1 en hotbird) en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Watvoor Tuner heb jij gekocht dan kazuka ?
En ook iets waarmee je meerdere tv's op kaan aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb een Dreambox 7000 erop aangesloten. Aangezien ik in een apartement woon van 70 vierkante meter is een 2e tv een beetje overkill :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Aah :)

Ik ga in een woning wonen van c.a 100 vierkante meter ;) Samen met een goede vriend van me, en we willen toch wel meerdere tv's hebben.

Maar betekend dit dat je per tv een aparte tuner moet kopen dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:28:
Maar betekend dit dat je per tv een aparte tuner moet kopen dus ?
Ja, tenzij je dat nieuwe v2o systeem van CDS koopt, maar da's nog niet op de markt.

En een cardsharesysteem of 2de smartcard, zie startpost.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 05-01-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Aha oké :)

Er komen meerdere 'soorten' schotels op het dak heb ik begrepen schotels die naar verschillende satellieten wijzen, de meneer van de woning had het over zo'n 600 zenders.

Dit betekend dan waarschijnlijk ook dat ik een tuner moet hebben die meerdere soorten satellieten kan ontvangen ? Ook had de meneer waarbij we het contract tekende het over een 'kleine' investering, wat ik tot nu toe heb gevonden is wel meer dan een 'kleine' investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:00:
Aha oké :)

Er komen meerdere 'soorten' schotels op het dak heb ik begrepen schotels die naar verschillende satellieten wijzen, de meneer van de woning had het over zo'n 600 zenders.

Dit betekend dan waarschijnlijk ook dat ik een tuner moet hebben die meerdere soorten satellieten kan ontvangen ?
DiSEqC ja, staat ook iets over in de startpost :P.

De meeste Canal Digitaal "goedgekeurde" ontvangers snappen DiSEqC niet (volledig), dus ik zou je de module aanraden of een UCAS kaartlezer (zoals in de SAB zit).
Ook had de meneer waarbij we het contract tekende het over een 'kleine' investering, wat ik tot nu toe heb gevonden is wel meer dan een 'kleine' investering.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Je kan voor €100 een SAB Explorer CISC kopen, of je kan wachten op de HDTV Dreambox 8000 voor €800.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 05-01-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb een vraagje

Ik wil denk ik compleet overstappen naar satelliet, maar ik wil dan TURKSAT ontvangen voor de turkse kanalen, en ik wil ook nederlandse kanalen ontvangen (ivm abbonoment e.d.)

is dit mogelijk?

zo ja wat heb ik dan nodig?

[ Voor 27% gewijzigd door kyddil op 06-01-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 12:48
Ik heb vorig jaar maart digitale tv van KPN (digitenne) genomen met daarbij een topfield personal recorder TF5300K.(met 160 GB harddisk)
Ik ben niet echt tevreden met de beeldkwaliteit vandaar dat ik plannen heb om over te stappen op canaldigitaal.
Ik vraag mij af of ik de personal recorder gewoon kan gebruiken hiervoor, kan ik gewoon de smartcard vervangen, een schotel ophangen en tv kijken?
Of moet de software in de recorder aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Thinkaboutit: nee, je hebt een hele nieuwe ontvanger nodig. DVB-T is niet compatible met DVB-S. Je ontvanger moet de LNB aansturen, eventueel DiSEqC, de modulatie van sat aankunnen.. Nouja je hebt dus gewoon compleet andere hardware nodig ;).
kyddil schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:30:
Ik heb een vraagje

Ik wil denk ik compleet overstappen naar satelliet, maar ik wil dan TURKSAT ontvangen voor de turkse kanalen, en ik wil ook nederlandse kanalen ontvangen (ivm abbonoment e.d.)

is dit mogelijk?
Ja :).

Je kan niet de hele Türksat ontvangen zo te zien though:

http://www.lyngsat.com/turk1c.html alleen de West beam ontvang je hiervan. East is te ver weg.

http://www.lyngsat.com/turk2a.html ontvang je de West beam, East beam is hoogst onwaarschijnlijk, S1 en S2 komen wel prima door.

Maar ik geloof dat je alle kanalen zo wel moet hebben.
zo ja wat heb ik dan nodig?
Kan met heel veel configuraties, maar 2 voorbeelden:
  • Triax 64cm schotel
  • Triax flexiblock met 2 LNB's voor Astra 19,2+23,5 oost
  • Tweede Triax 64cm schotel met 1 LNB gericht op Türksat
  • SAB Explorer CISC
  • Eventueel een Canal Digitaal module, je kan ook de kaartlezer in de SAB gebruiken
Zo heb je dus 2 schotels.

Andere mogelijkheid:
  • Triax 64cm schotel
  • Moteck SG-2100A motor
  • SAB Explorer CISC
  • Eventueel een Canal Digitaal module, je kan ook de kaartlezer in de SAB gebruiken
Maar één schotel, maar langzamer zappen, en meerdere ontvangers aansluiten is praktisch niet meer mogelijk. Ook kan je meer satellieten ontvangen, want je schotel draait van de ene naar de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:29
Ik zou toch voor 42 oost Turksat de schotelmaat een stukje groter houden met een 64 cm Triax ontvang je de helft niet, aanbevolen voor Turksat is een schotel van een meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Laatst online: 16-09 09:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Indien iemand nog een 50cm schotel (offset), met philips LNB, incl muurstandaard , en free to air decoder wil ruilen tegen een gamma bon moeten even mailen (alleen ophalen, postcode 3225, wegens verhuizing).

In mijn ervaring is schotel tv ideaal, maar het aanbod op de digitale kabel zal dit snel onnodig maken. Was en nu maar 1 alle sci-fi & science channel en discovery's uitzond...

Ik heb de schotel hierboven enkel gebruikt voor hoge bandbreedte internet, maar da's met de huis tuin&keuken 6Mbit adsl al helemaal obsoleet in de normale stadse bebouwde kom.

[ Voor 0% gewijzigd door ReLight op 07-01-2007 17:13 . Reden: extra info ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
aart44 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:39:
Ik zou toch voor 42 oost Turksat de schotelmaat een stukje groter houden met een 64 cm Triax ontvang je de helft niet, aanbevolen voor Turksat is een schotel van een meter.
Heb je het dan over de East beams? De West, S1 en S2 beams moeten prima binnenkomen op 64cm volgens de footprints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:29
W3ird_N3rd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:35:
[...]

Heb je het dan over de East beams? De West, S1 en S2 beams moeten prima binnenkomen op 64cm volgens de footprints.
Nee de East beam is een heel ander verhaal ik heb het over de west beam, nu weet ik niet of je zelf getest hebt met een 64 cm maar inderdaad de west beam footprint geeft hetzelfde aan als in mijn bericht ongeveer een metertje.

http://nl.kingofsat.net/beams.php?s=23&b=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
aart44 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:08:
[...]

Nee de East beam is een heel ander verhaal ik heb het over de west beam, nu weet ik niet of je zelf getest hebt met een 64 cm maar inderdaad de west beam footprint geeft hetzelfde aan als in mijn bericht ongeveer een metertje.

http://nl.kingofsat.net/beams.php?s=23&b=21
Op kingofsat heeft iedereen grote schotels. Ik keek hiernaar: http://www.lyngsat-maps.com/maps/turk1c_west.html

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Plaat aub geen links naar software waarvan de legaliteit of legitimiteit niet geheel van duidelijk is (of de werking ervan). Ook hoef je niet te melden dat je creatief kaartjes aan het delen bent.