Televisie via de satelliet: DVB-S Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 125.913 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27
Niet dat veel mensen erbij zullen kunnen, maar leuk om even te melden:

Op Astra 23,5 oost, 10842 V - 13333 FEC - Video PID 308 - Audio PID 256 is nu Antwerpen 0110 te zien. Cultureel festijn tegen zinloos geweld enzo, in HDTV nog wel (MPEG2 1080i). Ongecodeerd.

Hier staan 2 screenshots (weet niet of je ervoor moet inloggen): http://www.sat4all.com/fo...34636&an=0&page=0#1234636

[edit]Zo, het is nu zeker 2x zo druk als 2 uur geleden. Handig, direct mee kunnen kijken met de camera gericht op het plein :).

[ Voor 34% gewijzigd door Mentalist op 01-10-2006 14:28 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:03
Ik heb een satfinder, de digital pro.
Hiermee kan je ook een motor mee besturen, maar als ik hem aansluit als volgt:
Receiver -> satfinder -> motor-> LNB , dan geeft ie overcurrent als foutmelding.
Haal ik die motor ertussen uit, dan krijg ik natuurlijk netjes de ontvangststerkte, maar dan kan ik de motor niet meer besturen via die Digisat Pro.

In de handleidng (een simpel A4'tje) staat het niet aangegeven. MIsschien weet 1 van jullie hoe ik hem goed moet aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ja. LNB eraf halen als je de motor wilt draaien. Motor eraf halen als je wilt uitrichten.

Je receiver heeft gewoon niet meer vermogen. Kunnen er geen batterijen in de satfinder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Goed, ik ga dus niet op die DM8000 zitten wachten. Die komt pas half 2007 op de markt.
Denk dat het dan de DM7025 word. Maar ik zit met een probleem waar ik maar niet uitkom.

Wil ik een schotel met rotor of zonder rotor? Als zonder rotor: hoeveel LNB's moet ik er dan opzetten. Dat laatste is natuurlijk handig als je niet wilt wachten op de rotor. Maar ik ken mezelf; misschien wil ik ook wel eens news feeds opzoeken ofzo. Over het kostenplaatje maak ik me niet te druk, ik wil het goed doen of ik doe het niet.
Kan ik een schotel met rotor neerzetten en daarop alsnog 2 (of meer) LNB's zetten voor de Astra en Hotbird en dan toch nog roteren naar andere satellieten?
Heeft iemand ergens een lijst met kanalen die op de Astra's, Hotbird en andere satellieten zitten?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 14:03
Wat jij wilt gaat prima, je kan op een schotel met rotor gerust een dubbele LNB zetten zodat je niet hoeft te wachten als je zapt van Astra naar Hotbird. Een vriend van me heeft namelijk ook zo'n opstelling. In principe is het niet nodig hoor, je zapt toch niet van NED1 op de Astra naar RAI Uno op Hotbird. Elke kanalen lijst heeft de kanalen op volgorde staan. En al ga je dan naar de Hotbird vanaf Astra, dat gebeurt ook razendsnel. M'n LCD televisie zapt langzamer dan dat m'n rotor draait.

En om te weten welke kanalen erop een satelliet zitten is http://nl.kingofsat.net/satellites.php wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
remco_k schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:58:
Goed, ik ga dus niet op die DM8000 zitten wachten. Die komt pas half 2007 op de markt.
Denk dat het dan de DM7025 word. Maar ik zit met een probleem waar ik maar niet uitkom.

Wil ik een schotel met rotor of zonder rotor? Als zonder rotor: hoeveel LNB's moet ik er dan opzetten. Dat laatste is natuurlijk handig als je niet wilt wachten op de rotor. Maar ik ken mezelf; misschien wil ik ook wel eens news feeds opzoeken ofzo. Over het kostenplaatje maak ik me niet te druk, ik wil het goed doen of ik doe het niet.
Kan ik een schotel met rotor neerzetten en daarop alsnog 2 (of meer) LNB's zetten voor de Astra en Hotbird en dan toch nog roteren naar andere satellieten?
Heeft iemand ergens een lijst met kanalen die op de Astra's, Hotbird en andere satellieten zitten?
Lijst: http://nl.kingofsat.net/search.php

Inderdaad, de meest voorname reden voor een motor is de feeds. Neem dan ook een redelijk grote schotel, want b.v. 16 oost heeft geloof ik wel 80cm nodig.

Je kan ook kijken naar de Wave Frontier (zie de topicstart). Combineer die met een DiSEqC 1.1 capabele ontvanger en je kan zo 16 LNB's erop zetten (16 postities dus!).

De meest interessante posities zijn wel Astra 1 op 19,2 oost (doh), astra 2 op 28,2/5 oost (UK), Hotbird 13 oost (niks in het bijzonder, misschien Dr Dish, verder gewoon veel zenders, wat muziek), Astra 3 op 23,5 oost (kan in de toekomst interessant worden).

En dat kan allemaal met gemak op 1 vaste schotel met een paar LNB's. Dan heb je dus alleen niet zoveel feeds.

Tenzij je nog "vreemde" talen spreekt zijn er verder niet echt interessante posities. 5 West als je Frans spreekt misschien, maar daar gaat vanalles veranderen, heb je binnenkort waarschijnlijk ook een smartcard voor nodig.

Dan is de enige echte reden om een motor te nemen dus als je vreemde talen spreekt (b.v. 42 oost als je Turks kan, om maar wat te noemen), of als je feeds wil.

Voor feeds kan je beter even bij Lyngsat kijken, al staan de feeds daar niet gespecificeerd. Daarvoor kan je weer beter op Sat4all feeds kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 08-10-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Vatt schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 00:10:
Wat jij wilt gaat prima, je kan op een schotel met rotor gerust een dubbele LNB zetten zodat je niet hoeft te wachten als je zapt van Astra naar Hotbird.
Als je alleen de Astra's en Hotbird wil, is toch de Technisat Multytenne van 45 of 60 (ik denk dat 60 iets beter is) toch ook een uitkomst? Heb je geen rotor nodig. Of is dat ding echt alleen maar in het oosten bruikbaar?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27
Mijn sattelliet history:

voor 5 jaar geleden waren we UPC helemaal zat. Kregen een rekening van bijna 2000 euro gerepresenteerd omdat ze dachten dat ze de kosten op de rekening al jarenlang te weinig hadden doogevoerd (19,55 ipv 21,44 voorbeeld). Steeds zulke kut geintjes, en nog veel meer. UPC er dus helemaal uit. Internet eruit. Rekening ook niet betaald (volgens mij kan het geneens een rekening opvoeren die al 13 jaar geleden gecrediteerd had moeten worden) (mja toen nog gelrevision, maar hun administratie klopt gewoon niet, we hebben namelijk alle contracten met prijsafspraken en afschriften bewaard). Na veel heen en weer gebel moesten we toch betalen, want onze contracten waren ook 'fout' opgesteld.

Nouja goed, niet betaald, nooit meer wat over gehoord, maar we zijn dus op satelliet overgestapt. Ik had dus een nieuwe hobby. Eerst met Magic cam illegaal kijken, magic cam's ombouwen tot Matrix cams etc. Totdat alles iets moeilijker werd, het "illegaal" kijken.

Ik had nog een server "leeg" staan. Mastera V eraan gehangen, en een systeem bedacht waarmee je kon sharen. Echter nog vrij onstabiel (max 2 pears ofzo). Een half jaar later kwam newcamd met het hele "share" gebeuren.

Inmiddels kijk ik via een dreambox. Heb een linux server staan als share-server met ruim 600 kaarten. Sattelliet TV is in mijn huishouden niet meer weg te denken. En ik heb er een hobby bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RedHat schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 10:11:
Inmiddels kijk ik via een dreambox. Heb een linux server staan als share-server met ruim 600 kaarten. Sattelliet TV is in mijn huishouden niet meer weg te denken. En ik heb er een hobby bij.
Waar kan ik me opgeven ? :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 07-05 14:56
RedHat schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 10:11:
"NP Laufvogel" zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 20:27
laufvogel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Nog een site toegevoegd aan de topicstart: SatCoDX. Ik keek er al tegenop om met de hand al die frequenties over te tikken aangezien de met GlobeTV meegeleverde transponderlijsten totaal out of date zijn. Maar dat bleek niet nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 19:34
zojuist UPC Digital extra opzegd. Dus per 23-december niet meer.
Wil nu ofwel schotel ofwel Digitenne nemen. Sowieso met Harddisk recorder. Digitenne is wel lekker cheapo met 7,95 maar ontvangst schijnt ruk te zijn en aanbod is natuurlijk nogal beperkt. Topfield 160GB zijn nu 149,- euro.
In verleden al in Schotel wat verdiept. Wil dus ook gelijk schotel met 2/3 LNBs op Astra 1,2 sowieso.
Punt is vooral dat eenmalige aanschaf vaak zo hoog ligt en ik niet meer mijn Discovery Travel&Living & 3voor12 e.d. kan zien.

Is zo'n oude Topfield4000PVR (299 - 80GB) wijs om te nemen met een Triax schotel van lets say 80cm ?
Las eerder hier ergens iets over Inverto 7000 PVR (323 - 80GB) (cardwriter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb sinds een jaar een htpc met een FloppyDTV dvb-s-ontvanger in de huiskamer. Tot twee weken terug gebruikte ik Media Portal wat eigenlijk zeer moeizaam ging. De stabiliteit was in het begin ver te zoeken. Later werd dat wel wat beter, maar het gebruik was nooit zonder problemen. Wisselen van kanaal ging extreem traag (>10 seconden), om het geluid zonder hapering synchroon te laten lopen moest je time shifting gebruiken en het signaal even kort pauzeren. De configuratie zuigt ook, de tv guide werkte niet en sommige zenders deden het op een gegeven moment gewoon niet en konden ook niet teruggevonden worden door een rescan.

Na bijna een jaar aankloten met buggy beta's, nightlies en release candidates had ik het wel gehad met Media Portal. Prachtig open source project hoor, maar als het niet werkt heb je er niks aan.

Digital Everywhere heeft onlangs eindelijk een Media Center DBA-driver voor de dvb-s versies van de FireDTV en FloppyDTV gereleased. Ik heb het zaakje nu onder Windows Media Center draaien en dat is toch wel een verademing ten opzichte van Media Portal. Media Center werkte meteen, ook de tv guide. Het is stukken gebruiksvriendelijker en vlotter in gebruik. Zappen gaat nog steeds niet erg vlot maar de wachttijd is acceptabel. Het geluid loopt altijd synchroon en hapert niet.

Als je satelliet tv wilt kijken op een htpc zijn de FireDTV / FloppyDTV in combinatie met Windows Media Center dus een goede oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 17-10-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Femme, komt FloppyDTV ook met dvb-s2 uitvoering dat je weet? Zit te twijfelen tussen de DM8000 (verwacht Q1 2007) die ook een hardware h264 chip ingebakken heft of een mediacenter oplossing met zo'n FloppyDTV apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dvb-s2 wordt niet ondersteund. Ik denk dat het ook nog wel even kan duren voordat er een opvolger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193339

Hallo , ik heb een satelite PCI kaart van Twinhan CI-1034 mantis in mijn PC gestoken , hierin zit mijn Alphacrypt Classic CAM van Mascom.
Het probleem is dat XP wel de PCI kaart herkend maar mijn CAM niet en die heb ik nu juist nodig om Canal Digital te kunnen ontvangen .
Wie weet hierop het antwoord ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
XP hoeft je CAM niet te herkennen, binnen je DVB-kijkproggel kan je de CAM activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:07
Anoniem: 193339 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:24:
Hallo , ik heb een satelite PCI kaart van Twinhan CI-1034 mantis in mijn PC gestoken , hierin zit mijn Alphacrypt Classic CAM van Mascom.
Het probleem is dat XP wel de PCI kaart herkend maar mijn CAM niet en die heb ik nu juist nodig om Canal Digital te kunnen ontvangen .
Wie weet hierop het antwoord ???
Mag ik eens vragen welke kaart je hebt?? Deze kombinatie heb ik nog nooit van gehoord en ik ben bang dat het ook niet gaat werken of je moet een Irdeto kaart van Canaal digitaal hebben dan zou de Alphacrypt het moeten doen maar een seca kaart zoals de meeste hebben zal hij niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:38:
XP hoeft je CAM niet te herkennen, binnen je DVB-kijkproggel kan je de CAM activeren.
Wat bedoel je met kijkproggel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aart44 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:28:
[...]

Mag ik eens vragen welke kaart je hebt?? Deze kombinatie heb ik nog nooit van gehoord en ik ben bang dat het ook niet gaat werken of je moet een Irdeto kaart van Canaal digitaal hebben dan zou de Alphacrypt het moeten doen maar een seca kaart zoals de meeste hebben zal hij niet doen.
Het is een PCI-kaart van Twinhan met software DTV2.63 waarin een slot voor de CAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193339 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:40:
[...]

Het is een PCI-kaart van Twinhan met software DTV2.63 waarin een slot voor de CAM
ps ik heb een canal digital Irdeta kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Nu online
Ik liep hier laatst tegenaan: http://www.smartwi.eu/
Is dit nou de oplossing om zonder een dreambox toch aan cardsharing te doen met Canal Digitaal?
Als ik het zo zie shared hij alleen de smartcard en niet de hele cam, zoals bij die Diablo dingen.
Ik kan alleen nergens vinden met welke smartcards het gaat werken. Iemand ervaringen met dit ding?

Edit:
New The Smart-Wi Cardsplitter is a revolutionary wireless card sharing system allowing the user to share one subscription smartcard with up to seven receivers.

Working with both satellite and cable receivers and with Irdeto, Viaccess, Seca, Cryptoworks and Conax encryptions systems means the Smart Wi Cardsplitter is a truuly versatile device.

Stable, simple and easy to use, the Smart-Wi Cardsplitter requires no computer experience and zero maintenance. The Smart-Wi has been designed to hide the complexities of setting up wireless communication lines while at the same time giving you ease of use. Just plug & play and you have your second receiver solution running in minutes. Compatible with Seca Mediaguard 1 & 2, Viaccess 1 & 2, Conax, Irdeto 1 & 2 and Cryptoworks. With this wireless card splitter you can share one original smart card between all your receivers (up to 7 receivers at the same time) and the card splitter will connect to the digital receivers by the wireless slave which will be inserted into the receivers cam slot or card reader, working as the original card in your receiver. This solution is useful when you have more than one receiver in your home and you don’t want to pay monthly fee for the extra cards. SmartWi comes standard with 1xSmartWi master Box with PSU and 3xSmartWi Client Card's.
Zou dus moeten werken.

[ Voor 66% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 20-10-2006 19:51 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Iets als progdvb of dvbdream bijvoorbeeld

Rostvertol-Mil: zie sat4all forum, veel mensen gebruiken die, en ja, hij werkt :). Te koop bij CardWriter. CardWriter wil helaas niet vrijgeven welke versie ze verkopen :/.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 20-10-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Rostvertol-Mil schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:47:
Ik liep hier laatst tegenaan: http://www.smartwi.eu/
Is dit nou de oplossing om zonder een dreambox toch aan cardsharing te doen met Canal Digitaal?
Als ik het zo zie shared hij alleen de smartcard en niet de hele cam, zoals bij die Diablo dingen.
Ik kan alleen nergens vinden met welke smartcards het gaat werken. Iemand ervaringen met dit ding?

Edit:

[...]

Zou dus moeten werken.
Het sharen is met een smartwi beperkt tot de huiselijke kring en ja het werkt gewoon met de kaarten van Canaaldigitaal voor de meeste kaarten heb je een software versies voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
aart44 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:39:
[...]

Het sharen is met een smartwi beperkt tot de huiselijke kring
Waarheen zou je anders willen sharen :?. Je vakantiehuisje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zo, het is alweer even geleden sinds mijn laatste post in dit topic; maar er is wat gebeurd...

In de tussentijd heb ik besteld en binnengekregen de DM7025, een offset schotel van 1 meter, 1 twin LNB, een Rotor, een zooi kabel en een berg klein material (f-connectoren, tegelvoet, tegels ... ).

Vandaag de boel op het dak gesjouwd, aangesloten en gericht. M'n Pa hielp even, die heeft zo'n sat-finder (analoge meter met gain regelaar). Helaas was het compas wat we hadden enigszins labiel, de ene keer was het zuiden 5 tot 10 graden westelijker dan de andere keer... Gokken dus.
We gingen mikken op Sirius (moet volgens verschillende 'how-to's') 5.0 E.
De sat-finder vond het na wat friemelen prima. Maar wie ging mij vertellen dat we ook daadwerkelijk de Sirius op 5.0 E te pakken hadden. Volgens dat compas hadden we ook naar de Eutelsat op 10 E kunnen zitten kijken.
Daarnaast waren we aan het twijfelen of we de Elevatie en Declinatie hoek goed hadden gezet. Voor Sirius dus wel (volgens de satfinder), maar geld dat ook voor Astra, hotbird en andere cosmetische sats... Dat wisten we nog niet.

Eenmaal beneden bij de dreambox aangekomen eerst uit zien te vinden hoe het ding eigenlijk werkt.
Na een paar angstige minuten bleek dat we bij goed geluk inderdaad op Sirius 5.0 E hadden gemikt. Vol van die ervaring ;) ging ik 'ns kijken of ik wat van de astra kon zien.
En ja hoor ook de Astra's deden het allemaal.

Nu heb ik wat testjes gedaan en tussen 15.0 W en 42.0 E kan ik satellieten vangen/horen/zien.
Daarbuiten is me nog niet gelukt.
Mijn vragen:
1. Gaat me dat lukken met een offset schotel?
2. Bestaan er nog wel satellieten daar?
3. Kan het komen door de elevatie en declinatie hoek dat ik daarbuiten nog niets zie?
De Elevatie heb ik nu op 38 graden staan en de declinatie weet ik zo niet uit het hoofd, maar daarmee heb ik de schotel afgesteld voor Sirius. Er staat met iets van ongeveer 22 graden bij, weet het niet zeker.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Jazeker, daarbuiten zijn nog meer satellieten. Zie Lyngsat maps om uit te vinden welke van die satellieten ook in Europa te ontvangen zijn.

En ja, met een offsetschotel van 1 meter moet je nog wel verder kunnen, b.v. 27,5 west moet je er ook op te pakken kunnen krijgen, als je vrij zicht hebt (waar ik vanuit ga).

Ik zou je aanraden dit topic op sat4all eens te lezen: http://www.sat4all.com/fo...Number=675763&an=0&page=1

Heb je alle stappen daaruit wel gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

W3ird_N3rd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 02:25:
Heb je alle stappen daaruit wel gevolgd?
Ik heb alleen de tussenbiertjes gedaan...is dat ook goed? :+ Ik zie nu een heleboel satellieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
W3ird_N3rd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 02:25:

En ja, met een offsetschotel van 1 meter moet je nog wel verder kunnen, b.v. 27,5 west moet je er ook op te pakken kunnen krijgen, als je vrij zicht hebt (waar ik vanuit ga).
In Nederland kun je ontvangen van 45 West tot 70-72 Oost maar bij 42 oost Turksat gaat de schotel al naar beneden kijken en daar houd het voor mij dus ook op, maar met vrij zicht kan het tot 72 Oost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Zelhorst
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 16:39
Nu de overschakeling naar de digitale ether televisie dichterbij komt, willen we een keuze gaan maken om toch TV te blijven ontvangen. Omdat er geen kabel is en adsl2+ voor iptv nog wel op zich laat wachten blijven er 2 mogelijkheden over Satelliet of digitenne. De voorkeur gaat uit naar Satalliet i.v.m. kwaliteit. Nu is het geval dat TV Flevoland niet gaat overschakelen naar satelliet maar we de zender toch willen blijven ontvangen. We zouden graag de mogelijkheid hebben om 2 verschillende zenders te kunnen bekijken. Nu loop ik met het idee om het beste van beide te nemen. Mijn gedachte is als volgt:

Een server met 2 satelliet kaarten en een digitenne kaart die de gewenste tv kanalen over het netwerk streamt. Bij de allebei de tv's een set top box die signaal op de tv laat zien. Dus een soort van lokale iptv.

Ik zat te denken aan de volgende configuratie:
pentium 3 733mhz
256MB geheugen:
2x Skystar 2
1x Airstar (voor TV Flevoland)
Phoenix cardreader
En een 3com 100mbit netwerkkaart.
Voor de software dacht ik aan ubuntu met vlc.

Een optie als Set Top Box voor bij de tv
aminet 110

Nu vraag ik me af kan het wel zo als ik in gedachte heb. Kan bijv de aminet 110 doorgeven aan de server dat hij van kanaal wil wisselen. Ook las ik dat de skystar's erg veel stroom vragen. De voeding kan het denk ik wel aan (Chieftec 360watt 35A op +5V) maar kan het moederbord (Abit VH6) dat ook leveren? Kortom heeft er iemand ervaring met het streamen van DVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Aansluitend op bovenstaande.

Alle regionale zenders gaan toch op de sateliet? Dit ivm het uitfaseren van de analoge uitzndingen. Wanneer gaat dit gebeuren en op welke sat / frequentie?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Zelhorst
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 16:39
Jammer genoeg gaan niet alle regionale zenders uitzenden via de satelliet. Hier een lijstje van de zenders die het wel gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:56

houthakker

Poehé

J_Zelhorst schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:50:
Nu de overschakeling naar de digitale ether televisie dichterbij komt, willen we een keuze gaan maken om toch TV te blijven ontvangen. Omdat er geen kabel is en adsl2+ voor iptv nog wel op zich laat wachten blijven er 2 mogelijkheden over Satelliet of digitenne. De voorkeur gaat uit naar Satalliet i.v.m. kwaliteit. Nu is het geval dat TV Flevoland niet gaat overschakelen naar satelliet maar we de zender toch willen blijven ontvangen. We zouden graag de mogelijkheid hebben om 2 verschillende zenders te kunnen bekijken. Nu loop ik met het idee om het beste van beide te nemen. Mijn gedachte is als volgt:

Een server met 2 satelliet kaarten en een digitenne kaart die de gewenste tv kanalen over het netwerk streamt. Bij de allebei de tv's een set top box die signaal op de tv laat zien. Dus een soort van lokale iptv.

Ik zat te denken aan de volgende configuratie:
pentium 3 733mhz
256MB geheugen:
2x Skystar 2
1x Airstar (voor TV Flevoland)
Phoenix cardreader
En een 3com 100mbit netwerkkaart.
Voor de software dacht ik aan ubuntu met vlc.

Een optie als Set Top Box voor bij de tv
aminet 110

Nu vraag ik me af kan het wel zo als ik in gedachte heb. Kan bijv de aminet 110 doorgeven aan de server dat hij van kanaal wil wisselen. Ook las ik dat de skystar's erg veel stroom vragen. De voeding kan het denk ik wel aan (Chieftec 360watt 35A op +5V) maar kan het moederbord (Abit VH6) dat ook leveren? Kortom heeft er iemand ervaring met het streamen van DVB.
software bedoel je dan linux + vdr? Het kan allemaal; maar het is wel erg lastig. Ik weet ook niet of die aminet compatible is met vdr, denk het overigens wel, vlc is dat immers ook.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 00:09
Ik heb veel gelezen over de sateliet maar weet me geen raad. Misschien dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Ik heb binnenkort een LCD tv 37PF9731 :9 en ik wil natuurlijk optimaal van het beeld kunnen genieten. Nu lijkt me analoge TV niks en UPC digitaal is volgens mij analoog met een upscale kast. Nu kan ik wachten tot UPC met HDTV komt ?! Zou dit jaar toch nog komen of gaat Canaal Digitaal ook HDTV uitzenden als UPC dit ook gaat doen ?

Mijn situatie is:

Schuur > Huis > TV = 35 meter (jaja lange tuin).
Ik wil 2 tv's erop aansluiten dus dan moet ik 2 kabels naar mijn tv's leggen a 35 meter / stuk.
Ik heb gelezen dat een grote schotel a 70cm+ beter is voor een goede onvangst maar met de lengte kabel die ik moet gebruiken blijft de beeldkwaliteit dan ook nog wel zo goed?
Uiteraar gebruik ik wel dure kabels en stekkers. Voor zover ik weet/gelezen heb is Hirschman de beste met de stekkers en de kabel.(kabel de koka ofzo ? :))

Ik zou ook graag wat HDTV dan willen ontvangen die er nu al gratis te zien is. (BBC en nog wat zenders).

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik nu moet doen/aanschaffen en waar ik tevreden over kan/zal zijn want alles bij elkaar zal het best veel geld zijn en als dan de kwaliteit dramatisch is dan is het zonde om te investeren.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of opweg kunnen helpen.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De eerste volwaardige HDTV receivers komen pas in Q1 2007. In ieder geval de Dreambox 8000 en de Lyngbox. Deze ondersteunen de nieuwe dvb-s2 standaard, waarin de meeste HDTV kanalen in de toekomst zullen gaan uitzenden (H264).

Vooralsnog is het huidige aanbod HDTV erg mager; BBC inderdaad, wat Duitse kanalen. Echter allemaal nog in het mpeg2 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:56

houthakker

Poehé

Darki3 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:43:
Ik heb veel gelezen over de sateliet maar weet me geen raad. Misschien dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Ik heb binnenkort een LCD tv 37PF9731 :9 en ik wil natuurlijk optimaal van het beeld kunnen genieten. Nu lijkt me analoge TV niks en UPC digitaal is volgens mij analoog met een upscale kast. Nu kan ik wachten tot UPC met HDTV komt ?! Zou dit jaar toch nog komen of gaat Canaal Digitaal ook HDTV uitzenden als UPC dit ook gaat doen ?

Mijn situatie is:

Schuur > Huis > TV = 35 meter (jaja lange tuin).
Ik wil 2 tv's erop aansluiten dus dan moet ik 2 kabels naar mijn tv's leggen a 35 meter / stuk.
Ik heb gelezen dat een grote schotel a 70cm+ beter is voor een goede onvangst maar met de lengte kabel die ik moet gebruiken blijft de beeldkwaliteit dan ook nog wel zo goed?
Uiteraar gebruik ik wel dure kabels en stekkers. Voor zover ik weet/gelezen heb is Hirschman de beste met de stekkers en de kabel.(kabel de koka ofzo ? :))

Ik zou ook graag wat HDTV dan willen ontvangen die er nu al gratis te zien is. (BBC en nog wat zenders).

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik nu moet doen/aanschaffen en waar ik tevreden over kan/zal zijn want alles bij elkaar zal het best veel geld zijn en als dan de kwaliteit dramatisch is dan is het zonde om te investeren.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of opweg kunnen helpen.
UPC digitaal is nietzomaar analoog met upscaler hoor ;). Maar goed je wilt graag hdtv, en dat is ook wel het beste op LCD/Plasma (al ben ik best tevreden met m'n mediacenter + tvhome -> vga/svhs, dat even ter zijde).

35 meter is niet zo'n probleem, schotels hangen meestal wel wat ver weg. 2 kabels hoeft niet per definitie nodig te zijn, maar dat is handig om compatibilteitsproblemen met ontvangers te verkomen (kunt gewoon lnb met 2 aansluitingen er op zetten.

Ik heb je alleen nog geen word horen rappen over ontvangers. Je moet dus ook nog een HDTV ontvanger in huis halen, iets wat nog redelijk duur is.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
kazuka schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:52:
Vooralsnog is het huidige aanbod HDTV erg mager; BBC inderdaad, wat Duitse kanalen. Echter allemaal nog in het mpeg2 formaat.
:?

BBC, Anixe, Prosieben en Sat1 doen allemaal MPEG4. BBC gebruikt nog DVB-S modulatie waardoor we dat allemaal nog kunnen kijken op onze Skystars en consorten, de Duitse kanalen gebruiken DVB-S2.

En HDTV ontvangers zijn al wel te krijgen.. Maar wel duur.

https://www.cardwriter.nl/nl/pi-1275142208.htm?categoryId=32

Met een Canal Digitaal CI module (of een Aston of wat voor Seca2 dan ook) zou je ook de Nederlandse kanalen erop moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

W3ird_N3rd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:05:
[...]

:?

BBC, Anixe, Prosieben en Sat1 doen allemaal MPEG4. BBC gebruikt nog DVB-S modulatie waardoor we dat allemaal nog kunnen kijken op onze Skystars en consorten, de Duitse kanalen gebruiken DVB-S2.

En HDTV ontvangers zijn al wel te krijgen.. Maar wel duur.

https://www.cardwriter.nl/nl/pi-1275142208.htm?categoryId=32

Met een Canal Digitaal CI module (of een Aston of wat voor Seca2 dan ook) zou je ook de Nederlandse kanalen erop moeten kunnen zien.
Oh, wist niet dat de Duitsers al zover waren. Premiere doet dus ook al dvb-s2 ?

Feit blijft dat de ontvangers die jij noemt geen dvb-s2 ontvangers zijn. Iedereen zit met smart te wachten op de echte hardwarematige h264 oplossingen. Dat zijn dan toch echt de DM8000 en de Lyngbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 14:41
@Redhat

Probeer Gbox eens. Voorheen gebruikte ik ook NewcamD, Radegast, Xcam, CCAm en nog meer van die EMU's, maar geen één was zo stabiel als gbox. Ook super makkelijk in te stellen. Heerlijk om premiere, CanalSattelite, Digital+, TVCABO, UPC Direct, ORF enz open te hebben. Beeldkwaliteit is zo goed van satteliet, dat je nooit meer naar kabel terug wilt.

Kijken doe ik het nauwelijks (op premiere sport na) maar het is leuk dat je wat leuks te zappen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
kazuka schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:23:
[...]

Oh, wist niet dat de Duitsers al zover waren. Premiere doet dus ook al dvb-s2 ?
Ja.
Feit blijft dat de ontvangers die jij noemt geen dvb-s2 ontvangers zijn. Iedereen zit met smart te wachten op de echte hardwarematige h264 oplossingen. Dat zijn dan toch echt de DM8000 en de Lyngbox.
Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt, de ontvangers bij Cardwriter kunnen allemaal DVB-S2 en MPEG4 aan (en die 2 technieken kunnen in principe geheel los van elkaar staan inderdaad, al is MPEG2 over DVB-S2 wel uitermate zeldzaam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:47
J_Zelhorst schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:50:

Ik gebruik al een tijdje MythTV http://www.mythtv.org
Dit programma bied perfecte ondersteuning voor een tv server met meerdere tvkaarten erin.
Het draait alleen wel volledig onder linux.
Of het goed werkt met de SkyStar en AirStar weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 14:55
Ik kijk sinds een maandje ook via de satelliet, 2 dreamboxjes 500 thuis staan, kaartje gedeeld, werkt geweldig. Helemaal aangezien mijn LCD traag is als dikke stront door een trechter bij het zappen, en met de dreambox gaat t weer lekker vlot.
Ook het zappen via je webbrowser is wel een geweldige uitvinding, ook om de kijkers beneden mee te sarren :P

Is er al wat bekend over de dreambox 600? Zeg maar de db7020 in een dm500 behuizing, ik zie in duitsland al wel bedrijven die hem 'verkopen' maar nog geen leverdatum weten.

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 21:34
Mannes schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:38:
Is er al wat bekend over de dreambox 600? Zeg maar de db7020 in een dm500 behuizing, ik zie in duitsland al wel bedrijven die hem 'verkopen' maar nog geen leverdatum weten.
Verwachting is dat de dreambox 600 PVR volgende maand leverbaar is

Specs:
Der kleinste PVR Receiver der Welt! DM 600 S PVR
Linux Operating System - IBM PowerPC Prozessor mit 250MHz
- 1x Smartcard-Reader
- eingebauter IDE Controller
- Einbau von handelsüblichen 2,5 Festplatten
- wechselbarer Tuner (DVB-C, DVB-T, DVB-S möglich)
- MPEG2 Hardware decoding (DVB kompatibel)
- 100Mbit voll duplex Ethernet Interface
- Anschluß V.24/RS232
- 2x LED - Anzeige
- S-Video Anschluss
- Analog Modem
- unlimitierte Kanalliste für TV/Radio
- Kanalwechsel in weniger als einer Sekunde
- voll automatischer Kanalsuchlauf
- Unterstützung von Bouquet-Listen (indirect unlimitiert)
- EPG-Unterstützung (electronic program guide)
- Unterstützung von mehrfach LNB-Umschaltung (DiSEqC)
- adaptierbares OSD in vielen Sprachen (Skin-Unterstützung)
- SPDI/F optischer Anschluss AC-3 / DTS
- 1x Scart-Anschluss (komplett Sofwaregesteuert)
- Abmessungen (BxHxT): 195x40x130mm
- Gewicht: 0,6kg
- Fernbedienung im Lieferumfang

Prijs in Dld 259 Euro

Om te weten als je meerdere ontvangers / meerdere sattelieten wil ontvangen en wat de mogelijkheden zijn zie : http://www.satlex.be/nl/1participant.html

[ Voor 5% gewijzigd door jschoorl2 op 31-10-2006 21:57 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Startpost update:
  • Stuk over cardsharing uitgebreid
  • Stuk over regionalen bijna helemaal herschreven+updated
  • Stuk over Visiosat uitgebreid & updated
  • Multytenne twin info
  • Prijsindicatie van de schotels toegevoegd
  • En nog wat kleine dingetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koef
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
W3ird_N3rd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:58:
Het eerste halfjaar zijn de regionalen beschikbaar via Astra 1 (19,2 oost) én Astra 3 (23,5 oost). Na een half jaar zal deze situatie veranderen en verdwijnen de regionalen van Astra 1!
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Bron, bron? Bronwater!

Het is gewoon waar. Ga anders hierheen en klik op "bijlage" voor een mooie PDF: http://www.sat4all.com/fo...54907&an=0&page=0#1254907.

Als dat gefaked is is er wel iemand die ons dit wel héél graag wil laten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koef
  • Laatst online: 22-10-2024
W3ird_N3rd schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:41:

Het is gewoon waar. Ga anders hierheen en klik op "bijlage" voor een mooie PDF: http://www.sat4all.com/fo...54907&an=0&page=0#1254907.
Aha, dank voor de link. De simulcast van de regionalen op beide Astra's is mooi. Kan je relaxed een migratiemoment uitkiezen om je schotel te verdraaien naar Astra 23.5. Oh wacht, er wordt niks gezegd over simulcast van Ned.1/2/3 etc.? Moet je dus alsnog zo'n duo LNB kopen. En laten plaatsen/uitrichten als je dat zelf niet kunt of hoogtevrees hebt.

Quote uit het PDFje:
Voor u als satellietvakhandelaar betekent de komst van de regionale omroepen nieuwe verkoopmogelijkheden
Dat klopt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Zo'n LNB hoef je als het goed is niet echt uit te richten, je vervangt je huidige LNB gewoon voor de duo..

Er zijn overigens ook geruchten dat het hele pakket naar 23,5 gaat. Daar zijn uiteraard geen bronnen voor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:02

Arjan A

Cenosillicafoob

W3ird_N3rd schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:32:
Zo'n LNB hoef je als het goed is niet echt uit te richten, je vervangt je huidige LNB gewoon voor de duo..

Er zijn overigens ook geruchten dat het hele pakket naar 23,5 gaat. Daar zijn uiteraard geen bronnen voor ;).
Ik heb nu twee LNB's aan mijn schotel hangen, op 19,2 en 28,5. Omdat ik een merkloze schotel heb (afbeelding), moest ik al een apart geval halen voor de Astra2. Ik moet nog even zien hoe ik dat ga doen met de Astra3. Als het bij de regionalen blijft die naar 3 verhuizen heb ik er niet zo'n moeite mee; ik doe nu ook al zonder, maar het is wel jammer.
Ander ding: Mijn decoder is zo'n goedgekeurde DSR2210, dus er kunnen maar 2 schotels/LNB's op. Zolang CDS met de software-updates me niet de mogelijkheid ontneemt om nog steeds naar de BBC te kijken is er vooralsnog niets aan de hand, maar de regionalen ontvangen zal er dan niet bij zijn. Wat dat betreft, gaat mijn huidige decoder dus nog wel een keertje naar de slaapkamer...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Staat volgens mij niet in de topicstart: een pricewatch voor satellietkijkers.

Een Skystar 2 in combinatie met een Multytenne koop je bij Alternate.nl voor 169 euro. (Dat was eerst 139 euro, maar toen leverden ze 'm NIET!!!). Alternate.de vraagt 149 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Toegevoegd, en HM-sat weggehaald aangezien Cardwriter de toen nog zeldzame maststeun ook heeft tegenwoordig :).

Handige site trouwens :).

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 06-11-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 18:39

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

W3ird_N3rd schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:32:

Niet dat het een officiële bron is, maar misschien toch een aanvullend stukje uit de TV Satellite (#22):
De regionale omroepen zullen voorlopig via zowel de Astra1-positie op 19,2 graden oost als de Astra3-positie op 23,5 graden oost gaan uitzenden: de negen nieuwe regionale zenders komen beschikbaar op 19,2 graden oost via transponder 18 (11479 MHz, verticaal). L1 zal tot het einde van de simulcast op haar huidige frequentie op Astra 19,2 oost blijven uitzenden. Voor uitzendingen via Astra 23,5 oost zal gebruik worden gemaakt van de Astra 1D (transponder 208, 11856 MHz, verticaal). In de loop van 2007 zullen de regionale omroepen alleen nog via Astra 23,5 oost te ontvangen zijn. Het exacte tijdstip hiervan zal tijdig gecommuniceerd worden en samenhangen met de beschikbaarheid op dat moment van de duo-LNB's.

[.....]

Het is de bedoeling dat de positie van 23,5 graden gebruikt zal worden voor extra aanbod, bijvoorbeeld voor HD-uitzending en de regionale zenders.

[.....]

En de zenders TV Flevoland, TV West en TV Utrecht zullen via Digitenne beschikbaar komen.
En voor de mensen met een Canal-Digitaal boeket:
Het nieuwe Franse erotische kanaal Dorcel TV is met uitzenden begonnen via Astra en Hot Bird. In Nederland is de zender verkrijgbaar als onderdeel van het Canal-Digitaal boeket.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Laatst online: 14:50
De regionale kanalen en het nieuwe kanaal van The Box/ Nickelodeon zijn inmiddels in de lucht, nog wel testbeelden maar op The Bx is ook al echt beeld. Morgen in de loop van de middag worden de zenders officieel geopend en dan zal ook daar beeld moeten zijn.

Ik ben benieuwd wat er te zien is, maar we zouden morgen dus heel wat Nederlandstalige zenders kunnen bekijken (alhoewel, al dat dialect ;)) De Vlaamse kanalen zijn tijdelijk FTA.

(zoals eerder al gemeld: transponder 18, 11479 mhz 22000 V )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

6killer schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:31:
De regionale kanalen en het nieuwe kanaal van The Box/ Nickelodeon zijn inmiddels in de lucht, nog wel testbeelden maar op The Bx is ook al echt beeld. Morgen in de loop van de middag worden de zenders officieel geopend en dan zal ook daar beeld moeten zijn.

Ik ben benieuwd wat er te zien is, maar we zouden morgen dus heel wat Nederlandstalige zenders kunnen bekijken (alhoewel, al dat dialect ;)) De Vlaamse kanalen zijn tijdelijk FTA.

(zoals eerder al gemeld: transponder 18, 11479 mhz 22000 V )
En inmiddels is de boel ook "officieel" inde lucht, zowel op Astra 1 als 3.
De vlaamse zenders hebben technische problemen, daarom zijn ze steeds FTA, af en toe gaat het beeld op zwart.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ach joh, er zijn nog zat FTA kanalen die zeker de moeite waard zijn. Draai hem maar eens naar 28gr. oost. Mooie satelliet.

[ Voor 0% gewijzigd door ZFLaSH op 12-11-2006 09:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

ZFLaSH schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:13:
Ach joh, er zijn nog zat FTA kanalen die zeker de moeite waard zijn. Draai hem maar eens naar 28gr. oost. Mooie satteliet.
Die heb ik al. Topsatelliet.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Arjan A schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:38:
[...]

Die heb ik al. Topsatelliet.
Zekers, Ik kijk ook geregeld naar de Hispasat (30gr), maar de Euro2 blijf ik zeker mooi vinden. Vooral omdat het allemaal Engels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

leuek startpost met wat basis informatie,

ik ben voor mijn ouders aan het rondkijken, die wonen ergens achteraf waar geen kabel is (wel sinds 2-3jaar adsl) en ze kijken dus tv via een analoge antenne (ned 1,2,3 omrop friesland en omroep drente :o ), Maargoed binnen neit al te lange tijd komt tv kijken via de analoge entenne te vervallen, dus ze moeten iets anders:

via postcode chekcs kwam ik er achter dat:
-digitenne: niet beschikbaar (ik dacht dat het overal beschikbaar zou worden na het vervallen van de analoge ontvagst?)
-TV via ADSL: niet beschikbaar.

wat dus overblijft is een schotel! :> nujah zoeken naar informatie via google resultaaerd in een hoop informatie waar eignelijk geen rooie draad in e ontdekken is voor iemand die er geen verstad van heeft.!

dus mijn vraag waar te beginnen?
-ik zoek info over de installatie, is dit zelf te doen met richten enzo.
-welke apparatuur heb ik nodig, welke schotel en welke ontvanger.

mijn ouders hebben geen behoefte aan bakken zenders ofzo, als al het standaard spul wat de kabel aanbied er maar tussen zit.

kunnen jullie me wat advies geven? is dit bv wat: http://canaldigitaalshop....ticle.asp?articleId=15496 ?

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 13-11-2006 10:56 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Probeer Sat4all.com eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Chaoss schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:50:
mijn ouders hebben geen behoefte aan bakken zenders ofzo, als al het standaard spul wat de kabel aanbied er maar tussen zit.

kunnen jullie me wat advies geven? is dit bv wat: http://canaldigitaalshop....ticle.asp?articleId=15496 ?
Neem voor hun een gecertificeerde Canal Digitaal receiver, bijv. een Philips 2210, en daarbij een abo van http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=267 bijv een Basis of Familie pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Chaoss schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:50:
leuek startpost met wat basis informatie,
Thx :).
ik ben voor mijn ouders aan het rondkijken, die wonen ergens achteraf waar geen kabel is (wel sinds 2-3jaar adsl) en ze kijken dus tv via een analoge antenne (ned 1,2,3 omrop friesland en omroep drente :o ), Maargoed binnen neit al te lange tijd komt tv kijken via de analoge entenne te vervallen, dus ze moeten iets anders:

via postcode chekcs kwam ik er achter dat:
-digitenne: niet beschikbaar (ik dacht dat het overal beschikbaar zou worden na het vervallen van de analoge ontvagst?)
Dat is ook zo. Als alles volgens plan loopt is binnen een paar uur digitale ontvangst overal in Nederland mogelijk...

........van de publieke omroep. 123+regio. RTL-zooi, discovery, porno enzovoorts komt later.
-TV via ADSL: niet beschikbaar.
Zou ik ook niet nemen (als het kon), veel te veel onduidelijkheid omheen en imho botweg onbetrouwbaar.

Onduidelijk: kan je zelf een ontvanger kiezen? (probably not) Kan je een videorecorder krijgen (als het kan vragen ze er vast extra abogeld voor, bedrijven kennende als ze eenmaal een gesloten systeem in handen hebben).

Onbetrouwbaar: watch my words: wacht maar tot het volgende WK, dan flikkert dat hele IPTV er keihard uit (tenzij Tele2 dit leest en voorbereidingen gaat treffen, maar dat is financieel niet aantrekkelijk denk ik). Of wacht op een nationale ramp: sluit ramen en deuren en zet de TV op Nederland 2.

Als je 'm niet vat 1 trefwoord: overboeking.

Als je echt niets anders kan krijgen én je zorgt dat je altijd nog via een hark (vanaf nu digitaal) naar 123+regio kan kijken voor rampen.. Dan kan je er een genoegen mee nemen (hmmm, je hebt toch geen keus dan).
wat dus overblijft is een schotel! :> nujah zoeken naar informatie via google resultaaerd in een hoop informatie waar eignelijk geen rooie draad in e ontdekken is voor iemand die er geen verstad van heeft.!
Voor die mensen heb ik nou juist de startpost geschreven. Na het lezen daarvan zou Google je een stuk beter moeten kunnen helpen.
dus mijn vraag waar te beginnen?
-ik zoek info over de installatie, is dit zelf te doen met richten enzo.
Als je de startpost hebt gelezen, een satfinder (signaalmeter) gebruikt én niet als een halve gare je schotel 50 graden omhoog richt alsof het een primefocus is omdat je niet hebt leren tellen op school waardoor je de elevatieschaal niet kan lezen..

Ja, dan moet je dat prima zelf kunnen. Kompasje kan ook handig zijn, maar je kan het ook op de zon doen.
-welke apparatuur heb ik nodig, welke schotel en welke ontvanger.
Goede vraag. Hangt er vanaf wat je wil.
Hmm, ik denk niet dat je weet wat je vraagt ;). Er zitten een paar "bijzondere" zenders op de kabel. In willekeurige volgorde:

1. De Belgen (Ketnet/Canvas en één). Ze zitten er *wel* op, maar ze zitten in een hoger abonnement (Familiepakket €12,95/maand).
2. De lokale kabelkrant (niet de regionale zender, maar echt een zender voor 1 of 2 steden, lokaal dus). Die komen nevernooitniet op de satelliet, en er is over het algemeen ook niets interessants te zien (maar kabel is überhaupt al geen alternatief en Digitenne gaat dit ook niet aanbieden).
3. Lokale versie van The Box. Je kon voor jaren SMSen naar The Box, en dan zouden ze de clip op de The Box zender in jouw regio draaien (regio was vaak een stad of 4 groot). De videoclipSMScomputer liet vervolgens je clip zien, alleen in jouw regio. Doordat de regio's klein waren bleef de tijd van aanvraag tot kijken erg kort. In december stoppen ze echter compleet met dit concept (ze draaiden het al tijden langzaam de nek om), en nu komt er één nationale versie van The Box, die ook op de satelliet komt (al is zelfs).
4. TV&Co. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat het voor moet stellen maar @home geeft het door en het zit niet op de sat.
5. La une. Frans spul.. Genoeg FTA Franstalige meuk op de sat, maar specifiek La Une kan ik niet vinden.
6. BBC 1+2. Deze zijn wel te ontvangen via de satelliet (krijg je meteen een hele rits extra BBC erbij), maar hiervoor moet je een extra LNB plaatsen. Zie startpost, b.v. de Visiosat G3C kan dit.
7. Het Nederlandstalige Tell Sell kanaal. Dit is erg omdat.......

Iedere andere zender die je kan bedenken zit er volgens mij wel op, in het gratis (NL123+TMF+regio, jouw regiozenders zitten er ook op), settopbox (RTL457+SBS6+NET5+Veronica/Jetix) of basispakket (Discovery en de rest).
Nee die zou ik niet kopen. Dit is waarom:

Raven Dish. Dit is als ik het goed heb een elliptische schotel met speciale LNB. Zomaar even de single LNB vervangen voor een twin of quad om meer ontvangers aan te sluiten kan niet zomaar om dat het een speciale schotel is. Erger is dat Astra 3 er waarschijnlijk niet opkan door de vorm, en daar komen de regionale zenders toch terecht. Zie de startpost voor andere schotels. Ik snap ook niet waarom ze voor zo'n raar ding hebben gekozen.

Philips ontvanger. Als je alleen de Canal Digitaal kanalen wilt kijken zal hij volstaan, maar hij heeft een aantal beperkingen. BBC 1 en 2 zal moeilijk zijn om erop te krijgen bijvoorbeeld.

Een SAB Explorer CISC schijnt leuk te zijn, maar ik heb geen ervaring met standalone ontvangers, dus dit kan je beter aan iemand anders vragen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:39
Ik wil graag een Inverto 7000 kopen. Dit lijkt me een goede recorder en reciever. Nu heb ik een vraagje daarover, kun je met 1 canal digitaal card opnemen en afspelen tegelijk? Als dat zo is, waarom zit er dan een tweede slot in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
L-VIS schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:51:
Ik wil graag een Inverto 7000 kopen. Dit lijkt me een goede recorder en reciever.
Ik heb geen idee maar je zal het wel uitgezocht hebben.

Unicable is wel kut btw.
Nu heb ik een vraagje daarover, kun je met 1 canal digitaal card opnemen en afspelen tegelijk?
Als ik de tekst goed begrijp kan dat met een Aston CAM, maar helemaal duidelijk is 't niet.. Het zou moeten kunnen iig, of het met een andere module ook gaat weet ik niet.
Als dat zo is, waarom zit er dan een tweede slot in?
Er zitten 2 CI-sloten in als ik het goed zie. Nou simpel, in dat tweede slot kan je b.v. een Conax CAM met MTV Unlimited kaart kwijt, of een pornoCAM ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het is nog altijd angstvallig stil rondom de DM8000 :'( Ook op sat4all.com. Laatste berichtgeving, nog altijd onofficieel, is dat ie pas in Q1 uit zou komen. Hoopte dat intussen wel duidelijk zou zijn wanneer in Q1 maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik ben nog benieuwd hoe ze dat gaan doen. libAV is nog altijd veel te traag om op welke CPU dan ook HDTV h.264 te decoderen. Dus moet er wel iets dedicated in die doos om te decoderen.. En dat kost weer geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16
kazuka schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:21:
Het is nog altijd angstvallig stil rondom de DM8000 :'( Ook op sat4all.com. Laatste berichtgeving, nog altijd onofficieel, is dat ie pas in Q1 uit zou komen. Hoopte dat intussen wel duidelijk zou zijn wanneer in Q1 maar helaas.
Hier dan een officieel bericht, Volgens de nederlandse importeur: (satellietland.nl)
De eerder aangekondigde DM8000 HDTV receiver, wordt naar informatie van de fabrikant pas in het eerste kwartaal van 2007 verwacht.

De DM600PVR wordt begin 2007 verwacht.

maar blijft wel lekker vaag :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Heb nu sinds enkele weken de Multytenne Twin. Zoals in de start post staat. Heb gekozen voor de twin uitvoering omdat ik naast een dreambox in mijn pc nog een DVB-s(2?) kaart voor mijn pc wil aanschaffen.

Opzetten en uitrichten van de multytenne twin was een uurtje werk. Meeste tijd ging zitten in kabels in de grond en onder het terras door te leggen.

Enkele gegevens na een uurtje uitrichten met een satfinder: (ps had nog nooit een sateliet geplaatst)

Astra 19.2E (85% / 86%)
Hotbird 13.0E (82% / 87%)
Astra 1D 23,5E (84% / 93%)
Eurobird / Astra2A 28,5E (85% / 93%)

Als reveiver heb ik een dreambox 500S met Pli Flubber draaien als image. Wilde eerst voor de 600s gaan maar die komt pas volgend jaar en van de 500S zijn vele leuke addons beschikbaar.

Heb zelf nog wel een vraag: iemand al ervaringen met sateliet kaartjes in de VISTA mce uitvoering. Heb nu de RTM draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 20:47

evol

hello world

Voor in mijn nieuwe huis denk ik aan satelliet tv.
Alleen vraag ik me nog af hoe het zit met radio.
Ik denk aan de Topfield PVR 4000 als decoder. Sluit je je radio dan daar op aan? En dan moet je ook via je decoder je zender kiezen dus?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

evol schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:42:
Voor in mijn nieuwe huis denk ik aan satelliet tv.
Alleen vraag ik me nog af hoe het zit met radio.
Ik denk aan de Topfield PVR 4000 als decoder. Sluit je je radio dan daar op aan? En dan moet je ook via je decoder je zender kiezen dus?
Je zult dan je versterker op je sateliet reciever moeten aansluiten waar het geluid van je "radio" ook vandaan moet komen. Je schakelt dus alle tv- en radiokanalen met je sat reciever.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
teun-v schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:08:
[...]
Je zult dan je versterker op je sateliet reciever moeten aansluiten waar het geluid van je "radio" ook vandaan moet komen. Je schakelt dus alle tv- en radiokanalen met je sat reciever.
Klopt. Het lastige is dan vaak dat je je TV aan moet zetten om te zien welk radio station je aan hebt, en te "zappen". Tenzij je een receiver hebt met een uitgebreide display.

Dreambox is ook handig, die kun je bedienen op je PC (via netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol

evol

hello world

Voor radio is het dus niet erg handig. Het kan, maar ideaal is het niet...
En als ik 2 tv's wil aansluiten, klopt t volgend boodschappenlijstje dan:

2 x ontvanger
1 x schotel
1 x twin lnb
2 x smartcard (of cardsharing)

En is het dan vanaf de lnb 1 maal coax naar ontvanger 1 en 1 maal vanaf de lnb naar ontvanger 2?
Of sluit je dat anders aan?

En hoe is de gebruiksvriendelijkheid van het geheel na enige tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dat klopt allemaal :).

Ik zou wel kijken naar een duo-LNB zodat je ook Astra 3 kan zien. SES komt binnenkort met een meer betaalbare, tot die tijd zou je Astra 1-3 monoblock kunnen overwegen.

Of een Multytenne Twin natuurlijk. Of je probeert het met een Triax flexiblock of vergelijkbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 22-11-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
evol schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:12:
Voor radio is het dus niet erg handig. Het kan, maar ideaal is het niet...
En als ik 2 tv's wil aansluiten, klopt t volgend boodschappenlijstje dan:

2 x ontvanger
1 x schotel
1 x twin lnb
2 x smartcard (of cardsharing)

En is het dan vanaf de lnb 1 maal coax naar ontvanger 1 en 1 maal vanaf de lnb naar ontvanger 2?
Of sluit je dat anders aan?
Voor alle mogelijke configuraties zie: http://www.satlex.be/en/2participants.html Het aantal LNB's wat je nodig hebt is wel afhankelijk hoeveel satelieten je wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol

evol

hello world

Ik wil eigenlijk gebruik maken van 1 schotel (heb er wel 2 liggen nu), maar wel het maximale eruit halen. Nu heb ik een single LNB, lijkt me niet het maximale.
Enige zinvolle alternatief lijkt me een monoblock, correct?
Maar welke dan? Is Astra 1 + 3 interessanter dan Astra 1 + Hotbird?

Wat zijn precies de verschillen tussen Astra 1, 3 en Hotbird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
evol schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:02:
Ik wil eigenlijk gebruik maken van 1 schotel (heb er wel 2 liggen nu), maar wel het maximale eruit halen. Nu heb ik een single LNB, lijkt me niet het maximale.

Astra 1: Nederland123, SBS, RTL, Discovery, enzovoorts + alle Duitse zenders
Astra 3: Regionale zenders (omroep brabant, omrop fryslan, etc) en in de toekomst komen hier meer kanalen bij
Hotbird: allerhande meuk (en veel ook) maar bijna niets Nederlands en weinig Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:03

royco_100

Enthousiaste Tweaker

W3ird_N3rd schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:48:
[...]

Astra 1: Nederland123, SBS, RTL, Discovery, enzovoorts + alle Duitse zenders
Astra 3: Regionale zenders (omroep brabant, omrop fryslan, etc) en in de toekomst komen hier meer kanalen bij
Hotbird: allerhande meuk (en veel ook) maar bijna niets Nederlands en weinig Engels
De regionale zenders zitten ook op Astra 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
royco_100 schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:58:
[...]

De regionale zenders zitten ook op Astra 1 ;)
Over een half jaar niet meer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

evol schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:02:

Ipv een monoblock kan je ook een multi-LNB-houder kopen. Er zijn er speciaal voor de schotelmerken, maar universele ook. Ik heb gewoon een schotel van Lidl met zo'n universele houder.
Heb er maar één LNB extra bijgeplaatst, voor de Astra2/Eurobird. Die zit op 28,2 graden en heeft o.a. de BBC's (1 t/m 4), FilmFour en de ITV's. Leuker dan de Hotbird :)

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 00:09
Ik wil erg graag een schotel plaatsen in mijn tuin, maar ben er gewoon niet zeker van of hij vrij zicht heeft. Ik heb bij iemand anders in de buurt gekeken hoe hij ongeveer gericht word en toen bij mezelf gekeken. Er staat een boompje bij de buren maar zoals ik al zei ik durf niet te zeggen of ik daar last van ga krijgen :'(

Hoe kan ik er 1000% zeker van worden dat het wel/niet kan ? :?

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Darki3 schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:16:
Er staat een boompje bij de buren maar zoals ik al zei ik durf niet te zeggen of ik daar last van ga krijgen :'(
...op de camping waren de bomen in ieder geval wel de storende factor. De caravan die 40 meter verder naar achteren stond had nergens last van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 20:40
Ik wil erg graag een schotel plaatsen in mijn tuin, maar ben er gewoon niet zeker van of hij vrij zicht heeft. Ik heb bij iemand anders in de buurt gekeken hoe hij ongeveer gericht word en toen bij mezelf gekeken. Er staat een boompje bij de buren maar zoals ik al zei ik durf niet te zeggen of ik daar last van ga krijgen :'(

Meten :? Je weet dat je schotel ongeveer 30 graden omhoog moet, sinus van 30 graden is 0,5. Dus van elke meter dat je van de boom afstaat ga je een halve meter de lucht in (oftewel, de afstand van je schotel tot de boom moet minstens 2 keer zo ver zijn als de vertikale afstand van je schotel tot de top van de boom).

disclaimer, het is alweer 15 jaar geleden dat ik middelbare school wiskunde heb gehad, altijd verstandig om het zelf nog eens na te rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44

Er staat al een antwoord maar je kunt het ook berekenen of je schotel over het boompje heen kijkt.

http://www.satlex.be/nl/elobst_calc.html

Je moet dan de evaluatie op 30 zetten de rest weet je zelf wel, of je vrij zicht op de sateliet hebt de Astra 1 dus kun je om 12.45 pm kijken waar de zon staat om die tijd staat de Astra daar ook. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:31

netblade

Sunrise

Ik ben een absolute noob wat dvb-s betreft dus misschien is hier iemand die me uit de brand kan helpen.

Ik ben op het moment bij mijn opa en die heeft Cdigitaal, nu klaagde hij dat het het travel channel niet meer kon bekijken dus ik dacht even slim te zijn door op zijn philips dvb-s decoder even alle zenders opnieuw in te stellen.

Nu is het zo dat ik enkel fransen en duitsers ontvang, en totaal geen CD zenders meer vind, aan de schotel en de afstelling is niets gewijzigd en daarvoor werkten alle zenders nog wel.

Wat kan ik hier aan veranderen, en zijn er soms in die 2 jaar tijd dat die schotel hangt wat verwisselingen geweest tussen satelite´s?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04-2020

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Als hij een canaldigitaal goedgekeurde ontvanger heeft dan kun je de canaldigitaal volgorde laten scannen. Op www.canaldigitaal.nl staat hoe je dit moet doen.

Wat voor ontvanger heeft hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol

evol

hello world

Weet iemand of er ook langere muursteunen zijn dan 1,5 m?
Bij cardwriter zie ik er 1 van 1,5m, maar als ik boven t dak uit wil, moet ik wel zo'n 3 meter hebben. Zijn er mensen die ook de schotel boven hun dak hebben geplaatst op een paal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
Als ik het uit de startpost goed begrijp heb je dan de volgende LNB nodig om ook regionale zenders te ontvangen (Astra 3):
https://www.cardwriter.nl/nl/pd1152743007.htm?categoryId=49. Of zijn er ook andere mogelijkheden.

In een van de vorige posts melde ik dat ik misschien een inverto zou kopen, maar het wordt denk ik toch een Topfield. Veel goed verhalen over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
L-VIS schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:20:
Of zijn er ook andere mogelijkheden.
SES/CDS wil zelf ook met een LNB monoblock komen, die waarschijnlijk goedkoper zal zijn. Maar die is er nog niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
evol schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:18:
Weet iemand of er ook langere muursteunen zijn dan 1,5 m?
Bij cardwriter zie ik er 1 van 1,5m, maar als ik boven t dak uit wil, moet ik wel zo'n 3 meter hebben. Zijn er mensen die ook de schotel boven hun dak hebben geplaatst op een paal?
Je bedoelt waarschijnlijk een buis met muurbevestiging, Dat zijn bij mij weten gewoon aluminium of verzonken buizen met een diameter van 6/7 cm. Vaak zijn is de muur en schotel bevestiging taps, dus een kleine speling heb je wel, dus een bezoekje aan een ijzerhandel moet je de juiste lengte kunnen vinden.

Ik wil je wel erop wijzen dat een schotel op een 3 meter lange mast vrij hoog is, ik weet je situatie niet precies maar je zal wel op een rothoek zitten ivm met uitrichten of geen vrij zicht hebben. Maar t punt is dat met wind dit uiteraard nogal kan gaan bewegen waardoor je ontvangst weer wegvalt.
L-VIS schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:20:
Als ik het uit de startpost goed begrijp heb je dan de volgende LNB nodig om ook regionale zenders te ontvangen (Astra 3):
https://www.cardwriter.nl/nl/pd1152743007.htm?categoryId=49. Of zijn er ook andere mogelijkheden.

In een van de vorige posts melde ik dat ik misschien een inverto zou kopen, maar het wordt denk ik toch een Topfield. Veel goed verhalen over gehoord.
De regionale zitten ook op de Astra 1 (19,2) samen met de overige Nederlandse kanalen dus het is voorlopig nog niet nodig om een duo lnb aan te schaffen. Er gaan geruchten dat men in de toekomst het hele NL pakket naar de Astra 3 (23,5) wil hebben maar dat kan nog wel ff duren en aangezien het aanbod van monoblocks voor Astra 1 en 3 nog beperkt is zou je meteen een quad block (= voor 4 ontvangers) voor 99 euro moeten kopen terwijl single blocks veel goedkoper zullen zijn.

Als je echt wil uitbreiden voor meer (buitenlandse) kanalen zou ik de startpost even doorlezen, daar staat een stukje over multifocus schotels voor de populairste satellieten waar je wellicht wat aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 23:32
Beste Mensen,
Mijn vader gaat binnenkort in Zuid Frankrijk wonen en wil hierbij natuurlijk wel Nederlandse zenders blijven bekijken. Naast de Nederlandse zender natuurlijk ook nog een groot aantal engelstalige, franstalige en duitstalige zenders (Free To Air). Ik heb niet echt veel verstand van satelliet installaties, maar ik heb me er al aardig in verdiept. Ik hoop dat jullie mij dan ook verder kunnen helpen met een paar kleine twijfels/vragen. Ik zal de setup hieronder even uitgebreid vertellen.

Mijn pa heeft als eerste 2x een Full HD Toshiba 42 inch gekocht (42WLG66P) http://www.toshiba.de/con..._1_id2_0_id3_3_id4_5.aspx

Nu vanaf de schotel de setup:
1x Wavefrontier T90 (de 90cm omdat dat in Zuid-Frankrijk wel aan te raden is)
4x Inverto Quad LNB's 0,2db (Voor ontvangen onderstaande sats)
- Astra 1 (19,2 oost)
- Astra 2 (28,2 oost)
- Astra 3 (23,5 oost)
- Hotbird (13 oost)

4x Disceqc 1.0 4/1 Switches
2x (wordt op den duur ook 4x) Homecast HS 5101 CI (256,- euro maar in Duitsland), dit is een HD receiver die ook goed BBC HD ondersteund!!!

Specificaties:
Homecast HS 5101 CI - High Definition TV Receiver
• Digitaler Satelliten-Receiver für hochauflösendes Fernsehen
• MPEG-4 / H.264/AVC Kompressionsverfahren
• HDMI-Schnittstelle mit Kopierschutz HDCP
• Alphanumerisches VF-Display

Technische Daten:
HF-Bereich
• Empfangs-System DVB-S2
• 1 Tuner
• HF-Eingangs-Frequenzbereich (MHz) 950-2150
• Demodulation QPSK

Video
• Video Dekodierung MPEG-2, H.264/AVC
• Video Datenrate (Mbit/s) tbd.

Audio
• Audio Dekodierung MPEG 1/2, Layer 1/2
• Sampling-Rate 32/44,1/48 (kHz)

Steuersignale
• DiSEqC 1.0/1.2/USALS

Ausstattung, Bedienung
• 2 Commin Interface (CI) Aufnahme-Slots
• Display-Anzeige Alphan. VFD
• Programm-Speicherplätze 4000
• Mehrsprachiges Bildschirmmenü
• Automatischer Programm-Suchlauf
• Kanallistenbearbeitung
• Favoriten-Programmlisten 8
• Elektronischer Programmführer EPG
• Videotext/Seitenspeicher 800
• 16:9 und 4:3 Formatumschaltung
• Mehrfach Timer-Funktion (Ereignisse) 8 E
• Software-Update über SAT/RS-232 Schnittstelle
• Kindersicherung
• Netzschalter

Anschlüsse
• 2 Scart-Anschlüsse
• HDMI/YPbPr
• Optischer Audio-Ausg. für Dolby Digital Datenstrom
• Audio-/Video-Ausgang (RCA)
• RS-232 Schnittstelle
• Betriebsspannung 90-240 V
• Leistungsaufnahme Betrieb/Stand-by (W) 15 / <8
• Gewicht (kg) 2,6
• Abmessungen (BxHxT in cm) 36x6x28
Review: http://www.areadvd.de/har...omecast_HS5101CI_01.shtml

Coax: Hirschmann Koka 799
4x Versterkers Hirschman 29db (lange stukken kabel naar de kamers)

Nu mijn vragen:

1) Lijkt jullie de setup goed, om uiteindelijk op 4 FULL HD TV's naar HD satelliet uitzendingen te kijken?
2) Welke CAMS zijn goed, ondersteunen bijvoorbeeld de Matrix Reborn of de X-Cam Premium standaard seca/mediaguard???
3) Zo niet moet ik dan gewoon de standaard CanaalDigitaal/Mediaguard CAM nemen???
4) Hoe kan ik met 1 abbo en 4 kaarten op alle TV's zenders vertonen??? Wifi is GEEN mogelijkheid.
5) Klopt het dat je bij meerdere kaarten voor CanaalDigitaal de opvolgende abbo kosten lager worden, zo ja, hoe laag/hoog???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Als je toch al in Duitsland gaat bestellen, kijk dan meteen of je voor een redelijke prijs Spaun switches erbij kan krijgen. Weet je zeker dat de switches elkaar niet kunnen storen.
Coax: Hirschmann Koka 799
Prima keus
4x Versterkers Hirschman 29db (lange stukken kabel naar de kamers)
Nee, niet doen. Gewoon vergeten die versterker, die verpest je signaal alleen maar. Gebruik goede kabel (je hebt al goede gekozen), schroef de connectors er goed op en je moet best behoorlijke afstanden kunnen halen. 50 meter moet geen probleem zijn, ik hoor zelfs wel eens dat mensen er 100 meter mee halen (met Astra 123/Hotbird, zwakkere satellieten of motortjes worden dan een probleem).

Als je nog langer nodig hebt moet je toch eens gaan nadenken over een aparte schotel.
Nu mijn vragen:
1) Lijkt jullie de setup goed, om uiteindelijk op 4 FULL HD TV's naar HD satelliet uitzendingen te kijken?
Volgens mij wel :). Alleen van ontvangers weet ik niks, maar ik neem aan dat je een goede uitgezocht hebt.
2) Welke CAMS zijn goed, ondersteunen bijvoorbeeld de Matrix Reborn of de X-Cam Premium standaard seca/mediaguard???
Er zijn iig 3 bekende Seca2 CAM's: de Matrix, de Mediaguard (Canal Digitaal) CAM en de Aston 1.07.

De Matrix is goedkoop maar werkt niet in iedere ontvanger goed, en is niet de allersnelste die je kan hebben. De Mediaguard CAM is volgens velen behoorlijk buggy, het verschilt erg per ontvanger of hij goed werkt of niet. Kwestie van uitproberen of ervaringen zoeken.. De Aston is volgens velen de beste CAM, snel en betrouwbaar (en dat zie je ook terug in de prijs).
4) Hoe kan ik met 1 abbo en 4 kaarten op alle TV's zenders vertonen??? Wifi is GEEN mogelijkheid.
Wrom niet :?

Geen SmartWi dus. Je kan naar de Splitty kijken misschien. Let ook op dat dergelijke cardsharesystemen niet altijd compatible zijn met alle ontvangers/CAM's.
5) Klopt het dat je bij meerdere kaarten voor CanaalDigitaal de opvolgende abbo kosten lager worden, zo ja, hoe laag/hoog???
Als je op 1 kaart minimaal het "basis" abo afneemt kan je op al je volgende kaartjes voor €1/maand een settopbox krijgen (normaal €3,33/maand). Andere regelingen zijn er (helaas) niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol

evol

hello world

Foto van mijn huis:

Afbeeldingslocatie: http://www.houtribhoogte-lelystad.nl/uploads/november2006_2.jpg

Dit is de achterkant (hoekwoning), waarbij als je vanaf de schutting (aan de vrije kant) schuin richting het huis omhoog kijkt je het oosten hebt. Overigens liggen op de schuurtjes nu nog 3 houten balken die nog niet op deze foto staan.

Initieel plan, A, was dus muurbeugel op het stenen schuurtje, maar de vraag is of die voldoende vrij zicht heeft.
Plan B is een muurbeugel op het schuurtje tot aan het dak en dan daar de schotel boven het dak uit.
Plan C is de schotel aan de voorkant. Voordeel is vrij zicht, groot nadeel het is lelijk.

Als plan A niet blijkt te werken, zijn plan B en C mijn enige alternatieven of kan iemand zo nog een ander plan bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
6killer schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:40:
De regionale zitten ook op de Astra 1 (19,2) samen met de overige Nederlandse kanalen dus het is voorlopig nog niet nodig om een duo lnb aan te schaffen. Er gaan geruchten dat men in de toekomst het hele NL pakket naar de Astra 3 (23,5) wil hebben maar dat kan nog wel ff duren en aangezien het aanbod van monoblocks voor Astra 1 en 3 nog beperkt is zou je meteen een quad block (= voor 4 ontvangers) voor 99 euro moeten kopen terwijl single blocks veel goedkoper zullen zijn.

Als je echt wil uitbreiden voor meer (buitenlandse) kanalen zou ik de startpost even doorlezen, daar staat een stukje over multifocus schotels voor de populairste satellieten waar je wellicht wat aan heb.
Oke, dan snap ik nu hoe het zit, thnx voor de info. Ik ga nog ff zoeken en een mooi setje samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Laatst online: 15:13

OKA

evol schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 07:29:
...Als plan A niet blijkt te werken, zijn plan B en C mijn enige alternatieven of kan iemand zo nog een ander plan bedenken?...
Op het dak??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:31

netblade

Sunrise

plankie schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:13:
Als hij een canaldigitaal goedgekeurde ontvanger heeft dan kun je de canaldigitaal volgorde laten scannen. Op www.canaldigitaal.nl staat hoe je dit moet doen.

Wat voor ontvanger heeft hij?
Een Philips 7071, en ik heb inderdaad al de canaldigitaal volgorde geprobeerd, maar het lijkt erop dat er op de astra tegenwoordig teveel zenders zitten voor deze ontvanger, hij gaat als het ware scannen en vind er meer dan 999 (waar de philips 999 zenders aan kan, dus de rest wordt gewoonweg niet opgeslagen). Verder staat alles goed gericht.

Nu heb ik het maar even tijdelijk opgelost met een dvb-t kastje, maarja dat is natuurlijk geen oplossing.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
evol schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 07:29:
Foto van mijn huis:

[afbeelding]

Dit is de achterkant (hoekwoning), waarbij als je vanaf de schutting (aan de vrije kant) schuin richting het huis omhoog kijkt je het oosten hebt. Overigens liggen op de schuurtjes nu nog 3 houten balken die nog niet op deze foto staan.

Initieel plan, A, was dus muurbeugel op het stenen schuurtje, maar de vraag is of die voldoende vrij zicht heeft.
Plan B is een muurbeugel op het schuurtje tot aan het dak en dan daar de schotel boven het dak uit.
Plan C is de schotel aan de voorkant. Voordeel is vrij zicht, groot nadeel het is lelijk.

Als plan A niet blijkt te werken, zijn plan B en C mijn enige alternatieven of kan iemand zo nog een ander plan bedenken?
Net als OKA al aangeeft je heb een plat dak, dat is natuurlijk ook goed, vrij zicht op zuiden zo te zien. Kijk eens naar een tegelvoet (bijv https://www.cardwriter.nl/nl/pd1125568583.htm?categoryId=53). Ik denk dat t kwa prijs niet veel uitmaakt, kwa moeitje wel. Deze gooi je op het dak, ff uitrichten en je bent klaar. Bovendien zie je er weinig van denk ik zo,, en verzwaard met een paar stenen staat dat stevig zat.
netblade schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:11:
[...]

Een Philips 7071, en ik heb inderdaad al de canaldigitaal volgorde geprobeerd, maar het lijkt erop dat er op de astra tegenwoordig teveel zenders zitten voor deze ontvanger, hij gaat als het ware scannen en vind er meer dan 999 (waar de philips 999 zenders aan kan, dus de rest wordt gewoonweg niet opgeslagen). Verder staat alles goed gericht.

Nu heb ik het maar even tijdelijk opgelost met een dvb-t kastje, maarja dat is natuurlijk geen oplossing.
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb alleen nog niet de CD volgorde geprobeerd maar met het gewoon scannen van de satelliet zit die inderdaad al na 50% vol. Ik ga dit weekend ff knutselen met de seriele ingang om de kanalenlijst aan te passen. Bij mijn weten is dit relatief eenvoudig en als het verkeerd gaat dan ziet de ontvanger hoogstens niet waar de kanalenlijst zit dus de boel slopen valt ook wel mee denk. Maar ik zal laten weten hoe het afloopt. Overigens een handmatige invoer van frequenties zou wel erg handig geweest zijn, erg vreemd dat ze dat er niet ingestopt hebben (heeft d eontvanger geen service menu?).

[ Voor 31% gewijzigd door 6killer op 28-11-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol

evol

hello world

Een tegelvoet, gaat dat goed met een storm? Staat het stevig genoeg?
En kan dat zomaar op een bitumen dak geplaatst worden?

Klinkt als een goede oplossing, maar het moet niet zo zijn dat hij met een beetje storm een eigen leven gaat leiden. En ook moet het geen beschadiging voor t dak opleveren uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
evol schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:57:

Klinkt als een goede oplossing, maar het moet niet zo zijn dat hij met een beetje storm een eigen leven gaat leiden. En ook moet het geen beschadiging voor t dak opleveren uiteraard.
Nou ik heb er zelf geen een, en tegen echt hoge windkrachten zal misschien een kleine verplaatsing teweeg brengen,maar eerder dat je schotel op de buis draait door de wind. Maar ook een schotel op een buis gemonteerd zal ook veel wind vangen, dus ik enk dat t voor jou de makkelijkste oplossing is.

Er gaan 4 30 x 30 tegels op, nog meer als je zou willen dus je kan het aardig verzwaren, bovendien zou je nog 3 kruislijnen kunnen spannen of je plaatst het vierkant in een hoek voor meer stabiliteit, maar ik heb nog nergens gelezen dat het ding van het dak gewaaid is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 18:39

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

evol schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:57:

Bij het bekijken van de foto lijkt het erop dat je buurman van verderop ook een schotel op het dak heeft. Dus dat zou mogelijk moeten zijn.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Plaat aub geen links naar software waarvan de legaliteit of legitimiteit niet geheel van duidelijk is (of de werking ervan). Ook hoef je niet te melden dat je creatief kaartjes aan het delen bent.