Gebruik aub de CHECK IMAGES knop bij het plaatsen van foto's Dank u!
Zie ik liever veranderd worden in dat je geen dSLR hoeft te hebben, want met de huidige generatie compact camera's kun je met een pre instelling vaak betere foto's maken dan met een dSLR op de automaat... Daarnaast moet je jezelf goed afvragen of het ook daadwerkelijk nodig is om te kunnen wisselen van lenzen in het feestgedruis. Het neemt allemaal risico's met zich mee etc..neographikal schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:08:
Welke camera moet ik kopen?
Hoewel je soms fotografen tegenkomt met prosumercamera's is het bijna standaard dat er DSLR's worden gebruikt. De reden hiervoor is de flexibiliteit van de DSLR qua lenzen en accessoires én de ruisvrijheid van de gemiddelde DSLR. Daarbij zijn de flitsers die voor de DSLR's verkrijgbaar zijn over het algemeen geavanceerder en degelijker.
Lees de TS (Topic Start) nog eens door. Daar staat het één en ander uitgelegd. Je hebt er serieus weinig aan om de waardes van deze foto's te gebruiken voor een normale party shoot. Wat ik hierboven al zei is dat deze foto's meer neigen naar concert fotografie en de bijbehorende werkwijze. Dat wil zeggen available light schieten, niet inflitsen ed. En dan word het simpelweg ervaring op doen met je gear, welke sluitertijd kan bij welke brandpunts afstand, welk diafragma past daarbij. En hoever wil ik eigenlijk inzoomen op m'n onderwerp etc. Daarnaast ook weten welke beweging van je onderwerp nog scherp vastgelegd word bij welke sluitertijden etc. Een over het podium rondspringende zanger of gitarist van een punkband vraagt veel snellere sluitertijden dan als Celine Dion een duet zingt met Elton John bijv... Experimenteer zelf, doe ervaring op!DeFeCt schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:40:
[...]
@Gerard:
Zou je een tipje van de sluier willen oplichten voor mij? M.a.w. wat is hier je exif en hoe zorg je er voor dat je geen "time-out" foto's krijgt?