[Ervaringen] partyfotografie deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.133 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gebruik aub de CHECK IMAGES knop bij het plaatsen van foto's Dank u!
neographikal schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:08:
Welke camera moet ik kopen?

Hoewel je soms fotografen tegenkomt met prosumercamera's is het bijna standaard dat er DSLR's worden gebruikt. De reden hiervoor is de flexibiliteit van de DSLR qua lenzen en accessoires én de ruisvrijheid van de gemiddelde DSLR. Daarbij zijn de flitsers die voor de DSLR's verkrijgbaar zijn over het algemeen geavanceerder en degelijker.

Zie ik liever veranderd worden in dat je geen dSLR hoeft te hebben, want met de huidige generatie compact camera's kun je met een pre instelling vaak betere foto's maken dan met een dSLR op de automaat... Daarnaast moet je jezelf goed afvragen of het ook daadwerkelijk nodig is om te kunnen wisselen van lenzen in het feestgedruis. Het neemt allemaal risico's met zich mee etc..
DeFeCt schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:40:
[...]

@Gerard:

Zou je een tipje van de sluier willen oplichten voor mij? M.a.w. wat is hier je exif en hoe zorg je er voor dat je geen "time-out" foto's krijgt?
Lees de TS (Topic Start) nog eens door. Daar staat het één en ander uitgelegd. Je hebt er serieus weinig aan om de waardes van deze foto's te gebruiken voor een normale party shoot. Wat ik hierboven al zei is dat deze foto's meer neigen naar concert fotografie en de bijbehorende werkwijze. Dat wil zeggen available light schieten, niet inflitsen ed. En dan word het simpelweg ervaring op doen met je gear, welke sluitertijd kan bij welke brandpunts afstand, welk diafragma past daarbij. En hoever wil ik eigenlijk inzoomen op m'n onderwerp etc. Daarnaast ook weten welke beweging van je onderwerp nog scherp vastgelegd word bij welke sluitertijden etc. Een over het podium rondspringende zanger of gitarist van een punkband vraagt veel snellere sluitertijden dan als Celine Dion een duet zingt met Elton John bijv... Experimenteer zelf, doe ervaring op!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jules schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:15:
[...]

Zie ik liever veranderd worden in dat je geen dSLR hoeft te hebben, want met de huidige generatie compact camera's kun je met een pre instelling vaak betere foto's maken dan met een dSLR op de automaat... Daarnaast moet je jezelf goed afvragen of het ook daadwerkelijk nodig is om te kunnen wisselen van lenzen in het feestgedruis. Het neemt allemaal risico's met zich mee etc..
Er staat niet dat het moet, er staat het ten zeerste aan te raden valt. Prima dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:20:
[...]

Er staat niet dat het moet, er staat het ten zeerste aan te raden valt. Prima dus :)
Mja, maar dat het ten zeerste aan te raden valt werkt dus averechts. Krijg je niet voor niets van die vragen van mensen die niks/weinig afweten van sluitertijd, diafragma en ISO... Daarom vind ik het ook niet aan te raden. Het kost veel meer, wat moet je opeens met extra lenzen? Met de juiste compact cam heb je veel meer "zoom bereik" dan dat je met een combinatie van lenzen kan behalen. En die ultra zooms voor SLR's (18-200) zijn niet bepaald geschikt voor party fotografie omdat ze niet uber lichtsterk zijn.... Met andere woorden, voor het gros van de party shooters van party sites is het aantrekkelijk om een goedkopere compact cam te halen en mbv een pre setting te schieten, dan om een complete set met externe flash, objectieven etc te halen. Echt, wie bouwt er een partysite, zoek een geschikte compact cam erbij, instrueer je personeel met wat voor presetting ze moeten lopen en je schiet beter dan feel.it, saycheese.tv, drinkenendansen.nl (gerard uitgezonderd natuurlijk ;) ), uurtjeweg.nl, enjoytheweekend.nl, time-out.nl en ga zo maar door. En het geld stroomt binnen omdat je binnen no time je concurrente middels deze betere foto's weg bonjourt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

[...]

@Gerard:

Zou je een tipje van de sluier willen oplichten voor mij? M.a.w. wat is hier je exif en hoe zorg je er voor dat je geen "time-out" foto's krijgt?
Ik ben nog niet zolang geleden begonnen :) en heb al genoeg stof doen op waaien in het topic :P
Maar ga gewoon op pad en probeer dingen! als je dingen hebt geprobeert en post kunnen mensen je helpen met: Ik zou het eens zo proberen of zo.... en wat Jules ook al zei er zijn steeds andere omstandigheden dus er is niet een standaard om vanuit te werken. Gewoon proberen en eerst heel veel verkloten en dan komt het vanzelf.
Dus laat je niet te snel van het pad brengen door tegenslag maar ga juist proberen te leren waarom dingen niet zo zijn als dat jij wilt. ooh en hou je eigen stijl! dat is belangerijk iedereen heeft zijn stijl zijn ding... Ga niet proberen dingen na te maken maar probeer je eigen ding te doen :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
We streven hier geen tweede partyflock na Jules en laten we wel wezen: hoeveel van wat er hier zit heeft er geen dSLR? Ik kan me twee personen voor de geest halen, de rest loopt met minimaal een consumer dSLR rond en geregeld zelfs met beter spul. Ik zie dan, net als Jumpstart, het probleem niet om eerlijk te zijn.

Anyway:
02-11-2006 68 - Reparatie afgesloten
Zou het Etbass dan toch lukken om mij m'n 50mm te retourneren voor het weekend? Ik hoop het :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

jules schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:45:
[...]

Mja, maar dat het ten zeerste aan te raden valt werkt dus averechts. Krijg je niet voor niets van die vragen van mensen die niks/weinig afweten van sluitertijd, diafragma en ISO... Daarom vind ik het ook niet aan te raden. Het kost veel meer, wat moet je opeens met extra lenzen?

[...]
Onzin! Sorry hoor, maar uiteindelijk ben je als koper verantwoordelijk voor je keuze. Jij lijdt er niet onder als een ander minder uit zijn/haar gear haalt dan erin zit.

Een dSLR is het meest geschikt, daar zijn we het wel over eens. Dan moet je niet ineens, omdat er mogelijk een paar mensen boven hun kunnen instappen en dus afbreuk doen aan hun dure gear, afzien van die conclusie. Die conclusie blijft namelijk gewoon overeind, ook als er een paar kneusjes de misplaatste illusie hebben dat betere gear vanzelf tot betere foto's leidt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Hey ff om jullie mooie discussie te stoppen.

Ik weet nog toen ik binnen kwam toen ik nog ubern00b was er niemand gedient met de vraag welke camera heb ik nodig blablablablababla... etc..

Ik denk dat we hier een discussie voeren die er niet toe doet. Mensen kopen wel wat ze zelf willen. En dat wij zo goed als allemaal Spiegelreflex schieten tja dat is onze keuse. Maar denk niet dat mensen hier komen kijken en denken: Nou party fotografie dat lijkt me wel wat laat ik ff 2000euro uit de kast trekken...
Eerder dat ze een idee willen hebben van wat er gaande is in die wereld. En als er dan staat het is niet noodzakelijk dan lijkt me dat meer dan genoeg.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[...] Zou je een tipje van de sluier willen oplichten voor mij? M.a.w. wat is hier je exif en hoe zorg je er voor dat je geen "time-out" foto's krijgt?
* JumpStart strijkt over z'n hart.

Speciaal voor jou, al staat het in de openingspost ook duidelijk aangegeven: De techniek heet "dragging the shutter" en als je daarop googled kom je genoeg informatie tegen over hoe je dit bereikt. Deze techniek stelt je in staat om omgevingslicht te pakken en de flitser alleen je onderwerp een beetje bij te laten lichten.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:53:
We streven hier geen tweede partyflock na Jules
Ik weet niet waarom je PF er opeens bijhaalt? PF is A niet commercieel en B produceren ze tegenwoordig gemiddeld wel wat betere foto's dan de sites die ik net aanhaalde...
en laten we wel wezen: hoeveel van wat er hier zit heeft er geen dSLR? Ik kan me twee personen voor de geest halen, de rest loopt met minimaal een consumer dSLR rond en geregeld zelfs met beter spul. Ik zie dan, net als Jumpstart, het probleem niet om eerlijk te zijn.
Mja, 2 mensen die hier af en toe ook posten, buiten de vele lurkers die je niet kent... Ik ken ook heel wat meer party fotografen dan de mensen die hier posten. En de enkeling die met een compact cam rondloopt, daarvan weet 50% wél met het ding om te gaan en dito resultaten neer te zetten als met een dSLR. Dat het prettiger kán gaan met een dSLR zal ik niet ontkennen. Wel zeg ik erbij dat je daarvoor een hoop kennis nodig hebt. Slimmer is het om lekker in te stappen met een compact cam, de nacht portret stand (de pre setting waar ik het over had) op te zoeken en daarmee aan de slag te gaan. Met een beetje slim winkelen zoek je de juiste compact cam uit waar ook nog eens voorzet lensen opgezet kunnen worden. Eentje die zorgt voor extra tele bereik en evt eentje voor een extra groothoek of zelfs een fisheye. Eventueel een externe flitser erbij en gaan met die banaan!

Een dSLR startset met alleen een kitlens en externe flitser kost je € 800-1500,-. Een vergelijkbare compact cam set met externe flitser kost je € 400-600,-. Dikke kans dat je hierbij zelfs al een groter tele bereik hebt dan die dSLR.

Gaan we verder uitbreiden, dan word de dSLR set exorbitant hoog, je praat over een totale setprijs van € 2000-3000,- voor cheapass tele met daarnaast een fisheye erbij bijv. Terwijl je bij die compact set er max € 1500,- kwijt bent, waarbij je groothoek, fisheye en evt een tele extender er nog eens bij hebt. Wil je met dSLR nog verder uitbreiden ga je al snel richting € 5000-10000,-, of hoever je budget ook strekt... Maar wat is je doel? Alleen wat plaatjes op het web? Kom op, grow up! Het gros levert toch niet uit aan opdrachtgevers die groter dan webformaat verlangen...
Marty26 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:03:
Hey ff om jullie mooie discussie te stoppen.

Ik weet nog toen ik binnen kwam toen ik nog ubern00b was er niemand gedient met de vraag welke camera heb ik nodig blablablablababla... etc..
The world has changed, de gemiddelde compact cam's kunnen meer dan voorheen, toen alleen de Sony F828 dé partycam was.
Ik denk dat we hier een discussie voeren die er niet toe doet. Mensen kopen wel wat ze zelf willen. En dat wij zo goed als allemaal Spiegelreflex schieten tja dat is onze keuse. Maar denk niet dat mensen hier komen kijken en denken: Nou party fotografie dat lijkt me wel wat laat ik ff 2000euro uit de kast trekken...
Ik zie het dus wel steeds vaker gebeuren; partyshooters zonder fotografie ervaring die een dSLR met externe flitser in hun handen gedrukt krijgen. Omdat het profi overkomt, omdat dat de betere cam schijnt te zijn. Maar resultaat ho maar. Daar zit een marketeer achter die sponsoring van die dingen weet te regelen die gewoon 0,0 van die dingen afweet. Want wat is nog slechtere reclame voor je dSLR dan zwart/wit fotografie (daar doel ik mee op zwarte achtergronden en wit geflitste gezichten)???

Laat ik het zo zeggen, het stukje tekst in de TS vind ik niet uitgebreid genoeg. Zet er iets bij over dat je bij dSLR toch zeker wel ervaring nodig hebt om er mee om te gaan en dat met de juiste compact cams (het worden er steeds meer) vele malen eerder goed resultaat valt te boeken met ook nog eens veel minder geld!

[ Voor 24% gewijzigd door jules op 02-11-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 21:56
*gaaaap*.... Goede morgen.

Wat een hele lap tekst ineens zeg :) Iedereen bedankt voor de positieve reacties.

@marty : regel die Fatty K is voor m'n verjaardag :)
@hos : Snollywood Music Hall zit in Rotterdam. Tis best een bekende club hoor :)
@jules : Het werd me helemaal niet moeilijk gemaakt, want ik had de dikste gear bij me :)
Maar serieus, als ik naar het type fotograaf keek en naar hun LCD-display voor de instellingen dan bedenk ik me nu dat het allemaal vrij simpel was. Zelfs de fotograaf van de Metro en het AD waren niet helemaal top. Appeltje eitje :P

@DeFeCt: lage sluitertijden + beetje flits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

GerardHenninger schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:31:
*gaaaap*.... Goede morgen.

Wat een hele lap tekst ineens zeg :) Iedereen bedankt voor de positieve reacties.

@marty : regel die Fatty K is voor m'n verjaardag :)
@hos : Snollywood Music Hall zit in Rotterdam. Tis best een bekende club hoor :)
@jules : Het werd me helemaal niet moeilijk gemaakt, want ik had de dikste gear bij me :)
Maar serieus, als ik naar het type fotograaf keek en naar hun LCD-display voor de instellingen dan bedenk ik me nu dat het allemaal vrij simpel was. Zelfs de fotograaf van de Metro en het AD waren niet helemaal top. Appeltje eitje :P

@DeFeCt: lage sluitertijden + beetje flits
Wanneer ben je jarig dan? Dan zal ik eens kijken wat ik kan doen voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Al deze tekst om drie woorden uit de TS, sorry, maar ik vind het prima zo :) Dat je ervaring moet hebben om met een camera, welke dan ook, te werken is zo'n grote open deur dat ik hem niet eens in wil trappen.

Vul voor PF een willekeurige site in, dan snap je wel wat ik bedoel.

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 02-11-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:05:
[...]

Speciaal voor jou, al staat het in de openingspost ook duidelijk aangegeven: De techniek heet "dragging the shutter" en als je daarop googled kom je genoeg informatie tegen over hoe je dit bereikt. Deze techniek stelt je in staat om omgevingslicht te pakken en de flitser alleen je onderwerp een beetje bij te laten lichten.
yep dat was wel grappig, toen ik mijn eerste avond aan het kloten was geweest met de flitser en dacht 'nu ga ik dat stuk eens opzoeken van dragging the shutter' kwam ik erachter dat ik daar al lang en breed mee aan het rommelen was 8)7 8)7 8)7

noge even wat bewuste 'normale' fototjes van 'mijn eerste keer' met zo'n flitsgeval
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/parties/2006-10-14-trancemaffia/thumb2/image16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/parties/2006-10-14-trancemaffia/thumb2/image17.jpg

oh en hier nog een foto die van mij is gemaakt tijdens het halloween feesie op de stubnitz, net binnengekregen
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/temp/evilhos.jpg
:P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Er is zaterdag een (goa)feestje in een kraakboerderij aan de Amstel, lijkt me ook echt iets voor jou om te komen hos ;)

Ik ben iig daar, met mijn nieuwe Crumpler backpack (als die dan hopelijk binnen is) :9

[ Voor 8% gewijzigd door J3roen op 02-11-2006 21:12 . Reden: Verkeerde locatie! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Flitsen heb je nog niet echt onder de knie :X :P maar je hebt wel een eigen stijl te pakken, wel een absurd wazige, maar ja, orginaliteit... :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

neographikal schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:09:
[...]

Please, lees echt -alsjeblieft- dit topic en de vorige topics eens door, deze vraag komt onderhand elke pagina terug. :)
Het valt mee, heb hem al een tijdje niet meer gezien, maar idd, hij komt erg vaak langs :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiSiS schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:06:
Er is zaterdag een (goa)feestje in een kraakboerderij aan de Amstel, lijkt me ook echt iets voor jou om te komen hos ;)

Ik ben iig daar, met mijn nieuwe Crumpler backpack (als die dan hopelijk binnen is) :9
yep I know, steven HC gaat daar draaien alleen heb ik al een ander programma op het menu staan.(waaronder blijburg, onze lieve heer op zolder en de kring met egbert jan weber.) ben benieuwd wat je er van gaat maken, leuk om nog een fotograaf in de goascene te hebben :), steven hc was al een beetje teleurgesteld dat ik niet ging komen dus schiet ook nog een paar typische hos fotos als je toch bezig bent ;)

oh hier kan je wat meer info vinden over dat boerderij feesie
http://goatrance.net/modu...name=psyevents&file=index ;)

sollenburg ligt een beetje uit de route die avond :p

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:40:
[...]

yep I know, steven HC gaat daar draaien alleen heb ik al een ander programma op het menu staan.(waaronder blijburg, onze lieve heer op zolder en de kring met egbert jan weber.) ben benieuwd wat je er van gaat maken, leuk om nog een fotograaf in de goascene te hebben :), steven hc was al een beetje teleurgesteld dat ik niet ging komen dus schiet ook nog een paar typische hos fotos als je toch bezig bent ;)

sollenburg ligt een beetje uit de route die avond :p
Jammer, misschien volgende keer weer dan ;) Ben je er wel eens geweest? Ik niet, en heb geen idee wat voor lens. 50mm zeker te lang? Is kijken of ik een groothoek kan lenen deze keer.

Ben er achter gekomen dat ik de flitser totaal verkeerd heb gebruikt vorige keer, dus hopelijk deze keer wat betere foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiSiS schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:59:
[...]

Jammer, misschien volgende keer weer dan ;) Ben je er wel eens geweest? Ik niet, en heb geen idee wat voor lens. 50mm zeker te lang? Is kijken of ik een groothoek kan lenen deze keer.

Ben er achter gekomen dat ik de flitser totaal verkeerd heb gebruikt vorige keer, dus hopelijk deze keer wat betere foto's ;)
yep ik ben er een keer geweest overdag toen er nog een afterbrak gaande was, van een feesie was toen geen sprake meer, zie
http://thehospages.com/pi.../2006-08-27-fietstochtje/
voor vage impressie, je mag zelf raden wat sollenburg is ;)

en zoizo is groothoek handiger ivm minder hand bewegingsonscherpte, je kan dan met veel langere sluitertijden werken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
hos die pics van dat feest op dat schip zijn echt gaaf!
coole layout ook zo op je site. werkt wel, vooral met al die wazige goa feestjes, afterparties, after afterparties enzo.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abrakadaver schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:56:
coole layout ook zo op je site. werkt wel, vooral met al die wazige goa feestjes, afterparties, after afterparties enzo.
thanks :) ps die concert fotos op je site zien er ook te gek uit 8) (meer heb ik nog even niet bekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
abrakadaver schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:56:
Ey, jou moet ik hebben :P Ik zag dat jij een 35/2 hebt, op welke camera gebruik je hem en hoe bevalt het (met name wideopen)? :P Gaat hij het qua bouw redden met het gebruik wat we hier van een lens eisen denk je?

Als ik dat ding zou kunnen halen, dan zou ik een leuke portretlens voor binnen op APS-C hebben, voor niet al te veel geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Effe een veer in m'n hol douwen, maar ik kreeg dus een mailtje van Zalinaz met de vraag of ze mijn foto's konden gebruiken want ze waren niet zo tevreden met hun huisfotograaf. Ze hadden mijn foto's overigens hierr gezien (hoe dan?!?!?)

Anyway, in hun gallery zie je nu duidelijk :
Tweaker en 20D vs. teveel-geld-uitgeef-n00b en D200

Grappig.... :)

[ Voor 26% gewijzigd door GerardHenninger op 04-11-2006 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Nu online

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Gerard for president! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow dat verschil is niet een beetje klein zeg, dat dat zichzelf fotograaf durft te noemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Damn .. die gast mag mijn D70 hebben + een gratis cursus partyfotografie, want zo te zien weet zelfs ik er nog meer vanaf dan die prutser. Zomaar de D200 op die manier gebruiken, hoe durft-ie :(
Kan ik beter die D200 gebruiken O-)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hij mist idd een hoop sfeer in z'n platen, als in kleur. Maar hij is buiten dat nu ook weer niet slecht te noemen. Hij heeft kwa compositie en momenten er toch wel oog voor.

Buiten dat is het toch wel een heerlijke veer voor G. Met recht overigens ;)
Toevallig heb ik gisteren ook zo'n soortgelijke veer in m'n reet gehad. Opdrachtgever had es rondgekeken op de verschillende partysites. Hij moest ff kwijt dat hij duidelijk zag dat ik met kop en schouders boven de door hem bekeken party sites uit kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Het is echt een wereld van verschil tussen de foto's van Gerard en die andere fotograaf. De sfeer is totaal verdwenen lijkt wel; alleen maar wit van de flitser.

Nu ben ik gisteren weer even wat lopen oefenen thuis met een 550EX, maar het is echt verdomd moeilijk (vind ik) om EN sfeer te houden EN scherpe platen te schieten. Nu is dat denk ik ook de trick of the trade ;)

Ik heb: Iso verhoogd (400-800), flits minder vel, langere sluitertijd etc geprobeerd. Is het nou een gevoel dat je moet hebben voor deze combi (want meer kan je volgens mij niet), of is er een technische tip om de juiste combinatie te krijgen? Op welke setting fotograferen jullie meestal? Helemaal manueel, of b.v. P(ortret) of AV etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gisteren kwam het bij mij niet echt uit de verf, ik stond in een half lege toko met een vrij mat publiek. De DJ ging serieus lekker los, maar het publiek reageerde maar matigjes. Normaal als er wat samples van bekende nummers van rockbands doorheen worden gegooid in combinatie met stukjes oldskool house (DHS, stukje Dune) dan gaat het publiek wel los, helemaal niente...

Maar wel een leuk lichtpuntje, ik ben benaderd door een docent van een ROC hier in de omgeving of ik een fotografiecursus zou willen geven :) Hij had me al vaker aan het werk gezien en was er gecharmeerd van, toch een leuk compliment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
De volgende keer als ik ergens naartoe ga dan ga ik me verdiepen in de huisfotograaf, kijken hoe en wat hij schiet, en hem er dan op aanspreken als ik hem zie. Ik heb zin om fotografen te pesten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
* neographikal hides

:+ Ik ben de foto's aan het uitzoeken, eens kijken of ik er nog wat van gebakken heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Goed bezig Gerard..... En worden we hier nou gewoon bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
oh my god, dit geloof je niet, ik had gisteren dolgraag met die 50mm gewerkt: krijg ik hem vandaag terug, wel netjes gemaakt en perfect schoongemaakt, maar waarom nou een dag te laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:58:
Maar wel een leuk lichtpuntje, ik ben benaderd door een docent van een ROC hier in de omgeving of ik een fotografiecursus zou willen geven :) Hij had me al vaker aan het werk gezien en was er gecharmeerd van, toch een leuk compliment :)
Haha, loop je nu helemaal in mijn sporen? :+ Mijn cursus is ondertussen al weer halverwege. Nu die tentoonstelling nog :P. Dan ben je helemaal bij! :+
GerardHenninger schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:03:
De volgende keer als ik ergens naartoe ga dan ga ik me verdiepen in de huisfotograaf, kijken hoe en wat hij schiet, en hem er dan op aanspreken als ik hem zie.
Zowiezo verstandig als je wilt weten hoe het eruit ziet en wat je kan verwachten voordat je toezeggingen doet.
Ik heb zin om fotografen te pesten :P
Haha, zoiets kun je dan meteen meenemen ja :+
Arfman schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:09:
Damn .. die gast mag mijn D70 hebben + een gratis cursus partyfotografie, want zo te zien weet zelfs ik er nog meer vanaf dan die prutser. Zomaar de D200 op die manier gebruiken, hoe durft-ie :(
Kan ik beter die D200 gebruiken O-)
Uhmz, ik denk niet dat het zomaar een beginner is. Echter heeft hij het hoofdstukje low-light fotografie met flitser overgeslagen. Dus vergis je er niet in. Of uhmz, Gerard, zit ik er echt compleet naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
jules schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:46:
[...]
Haha, loop je nu helemaal in mijn sporen? :+ Mijn cursus is ondertussen al weer halverwege. Nu die tentoonstelling nog :P. Dan ben je helemaal bij! :+

Dus neo loopt in jouw sporen? En jij dan in die van mij? En ik dan in die van Patrick? etc etc.

[...]
Uhmz, ik denk niet dat het zomaar een beginner is. Echter heeft hij het hoofdstukje low-light fotografie met flitser overgeslagen. Dus vergis je er niet in. Of uhmz, Gerard, zit ik er echt compleet naast?
Ik weet niet of je ernaast zit. Misschien is hij wel een fantastisch modelfotograaf. Feit blijft dat ze iemand in dienst hebben genomen die het eigenlijk niet eens zo goed kan. Daarnaast stond er in het mailtje dat hij meer mensen wegjaagt dan dat hij aantrekt. Dus tja... niet alleen wat betreft fotografie ontbreekt er iets bij hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:46:
Echter heeft hij het hoofdstukje low-light fotografie met flitser overgeslagen. Dus vergis je er niet in. Of uhmz, Gerard, zit ik er echt compleet naast?
Misschien staat ie nog lekker op ISO 200 en 1/60s te schieten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feit blijft dat ze iemand in dienst hebben genomen die het eigenlijk niet eens zo goed kan.
Hoezo 'niet kan'? Tis meer kwestie van smaak. Wat vind men 'leuk'. Als men tegen hem had gezegd, kijk 's op die en die site, zo willen we het hebben, dan had ie daar toch aan kunnen voldoen? Ik neem aan dat ie wel geweten had hoe ie dat moest doen!

Partypics is niet kwestie van 'niet kunnen', tis idioot genoeg veelal het makkelijkst van allemaal!! Tis trucje, niet meer dan dat. Inflitsen met lange sluitertijd. Flits bevriest 'object' en lange sluitertijd zorgt voor meer omgevings kleur!! Hoe donkerder de omgeving hoe langer je de sluitertijd kun doen.... bij meer 'omgevingslicht' zul je vaak sluitertijd maar amper kunnen 'verlengen'.
Je hoeft je niet zo druk te maken om 'de camera stilhouden', want gek genoeg levert meer beweging juist vaak de juiste effecten op!! Enne... belichting is kwestie van experimenteren, schieten, chimpen, goed ja/nee, nee, opnieuw andere instelling.... hoezo moeilijk? en niet kunnen?

Man, ik maak(te) die foto's ook met m'n Panasonic FZ5! Zelfde truucje, veelal nog beter ook, want vanwege grotere DOF van digicams is't kwestie van mikken en klaar. En aangezien de meeste foto's toch voor web doeleinden gebruikt wordt....
Bij DSLR leveren F2.8 lenzen vaak problemen op qua focussen vanwege kleine DOF, ik zet 'm de laatste tijd zelden op F2.8 als ik inflits, meer op F4-F5 zodat je scherptegebied wat groter is, en je lens ook scherper. Je hoeft dus gek genoeg voor dit soort inflitsfoto's geen dure en zware F2.8 lenzen!! Die heb je alleen nodig als je NIET mag/wil flitsen... (uiteraard focussed een f2.8 lens wel beter in 'low-light'.... )
Enige 'probleem' kan de zwaar wisselende stage lampenerij zijn, levert veelal zwaar overbelichte foto's op als je je sluitertijd vast hebt staan.... maar ja, leve digitaal, dat kun je direct zien.. en anders schiet je in bursts.... zit er altijd wel eentje tussen! Is nu met digitaal veelal 'trial and error' realtime! Je ziet direct het resultaat, en kunt zelfs adv dat kleine LCD schermpje meestal wel zien of iets gelukt is ja/nee... (scherpte nie zo, maar belichting en compo zijn prima te checken).

Kan zijn dat fotograaf zulke 'inflitsen met lange sluitertijden' zelf nie mooi vind (ik ken legio die het helemaal nie mooi vinden!!)... al zijn zijn pics inderdaad wel wat kleurloos. Met beetje photoshop en ander whitebalance was dat trouwens al stuk beter geweest!! Had ie z'n whitebalance op 'cloudy'/'shade' gezet, waren z'n platen al stuk 'warmer' geweest, had ook nog wel achteraf gekund als ie op RAW had geschoten...

Blijft kwestie van smaak. Laatst trouwfeestje moeten doen, foto's laten zien, en veel vinden die 'bewogen inflitsfoto's' helemaal nie mooi! De bruid wel trouwens, en das meestal de belangrijkste persoon hehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik denk dat je hier een belangrijk punt aanhaalt: wat wil de opdrachtgever. Die set waar ik vorige week hier de mist mee in ging volgens de consensus hier was de opdrachtgever juist weer blij mee :) Daarnaast, ik kreeg de tip dat het allemaal wat minder steriel moest, meer spelen: gedaan, krijg ik weer het tegenover gestelde te horen. Het is heel erg een kwestie van de smaak van jezelf en de wens van de opdrachtgever denk ik :)

Ik zal de komende paar weken iig geen foto's meer plaatsen hier: ik wil eerst mezelf weer terugvinden zeg maar :) Over het technische verhaal: daar heb je gelijk in, ik stop die 50mm ook geregeld nog wat af voor de scherptediepte, maar soms is het best prettig dat je zo bruut veel licht naar binnen kunt zuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:34:
[...]

Hoezo 'niet kan'? Tis meer kwestie van smaak. Wat vind men 'leuk'. Als men tegen hem had gezegd, kijk 's op die en die site, zo willen we het hebben, dan had ie daar toch aan kunnen voldoen? Ik neem aan dat ie wel geweten had hoe ie dat moest doen!
Wat hij nu doet is blijkbaar niet goed, dus waarschijnlijk hebben ze niets tegen hem gezegd en hem puur in dienst genomen omdat er "fotograaf" voor z'n naam staat.
Partypics is niet kwestie van 'niet kunnen', tis idioot genoeg veelal het makkelijkst van allemaal!! Tis trucje, niet meer dan dat.
Bij deze daag ik je dan uit. Een trucje kan je iedereen leren, dus eens kijken of iedere fotograaf met dat "trucje" overweg kan.

[ Voor 60% gewijzigd door GerardHenninger op 04-11-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast stond er in het mailtje dat hij meer mensen wegjaagt dan dat hij aantrekt.
denk dat dat de belangrijkste reden is....

Zelf vrolijk rondlopen en genieten van alles om je heen, is volgens mij nog wel het belangrijkste van party fotografie. Niet opdringen, niet arrogant rondlopen, jezelf niet opdringen....
Heb jezelf plezier, dan zijn mensen veel meer geneigd om te poseren. Een goed humeur helpt in dezer meer dan 'fototechnische bagage'. Maak grappen, gebruik grollen, flirt desnoods, whatever, maar ga zeker niet met een sacherijnig kop foto's schieten... schrikt mensen af, hoeft het van hun niet zo nodig of is men zelfs geirriteerd door jou 'opdringerigheid en geflits'.

Mijn ervaring is dat als je contact hebt met de mensen en mensen vooral achteraf even laat zien hoe ze d'r op staan, dat je veelal de leukste foto's maakt. schiet vrolijk foto's en veelal komen mensen vanzelf op je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Amen to that, dat is ook een van de redenen waarom ik terug kan blijven komen vermoed ik. Ik speel met mensen, probeer ze aan het lachen te krijgen, laat meteen de resultaten even zien: ah joh, die kan leuker, je ziet er in het echt veel leuker uit! En hop, weer doorschieten :) Sommige gasten komen me nu gewoon gedag zeggen als ik binnen kom en zelf zeg ik meestal even gedag tegen al het barpersoneel én de vaste gasten die ik nog spot :) Zo wordt je eigenlijk onderdeel van de hele avond in plaats van dat je er maar een beetje bij loopt en wat rondhangt terwijl je pics schiet :)

[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 04-11-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:02:
[...]
Wat hij nu doet is blijkbaar niet goed, dus waarschijnlijk hebben ze niets tegen hem gezegd en hem puur in dienst genomen omdat er "fotograaf" voor z'n naam staat.
[...]
Bij deze daag ik je dan uit. Een trucje kan je iedereen leren, dus eens kijken of iedere fotograaf met dat "trucje" overweg kan.
Das waar, je moet doen wat de opdrachtgever wil. Maargoed ik ken de situatie niet. Als men al regelmatig hem verteld had dat ie 'andere foto's' moest maken, dan ligt de fout bij de fotograaf. Maar als men dat niet gedaan heeft, hoe had die fotograaf het dan moeten weten???

Fotografie is een en al trucje. En ja iedereen kan het leren..... kwestie van 'weten'. Als fotografen het 'niet weten', of bewust niet toepassen terwijl men er wel om vraagt, tsja, dan heb je gelijk, dan zijn sommige fotografen niet geschikt voor deze tak van fotografie.

Men moet nu alleen niet net doen alsof het een 'moeilijk' verhaal is qua fototechnische uitdaging. Concert/party-foto's maken ZONDER flits... dan heb je het over echte uitdagingen!! Red je het niet meer met 'trucjes'.... 8)
Invulfits lange sluitertijd partypic truucje kan ik zelfs met m'n Panasonic FZ5..... maar goeie concertfoto's zonder flitser.... dan heb ik daar niets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:28:
Fotografie is een en al trucje. En ja iedereen kan het leren..... kwestie van 'weten'. Als fotografen het 'niet weten', of bewust niet toepassen terwijl men er wel om vraagt, tsja, dan heb je gelijk, dan zijn sommige fotografen niet geschikt voor deze tak van fotografie.
Ik ging volledig met je mee, tot hier: fotografie is niet zomaar een trucje: de groten der aarde hebben het inzicht om het gevoel over te brengen door middel van een stuk papier met wat inkt, dát is de kunst. Je gaat hier denk ik voorbij aan de hele kunst van het fotograferen (niet dat wat wij hier doen onder kunst valt, daar niet van...)

Ik heb trouwens ANP fotografen, ervaring genoeg dus, onderuit zien gaan in de omstandigheden waarin wij werken. Een trucje? Misschien, maar wel één waarbij je ervaring nodig hebt.
Men moet nu alleen niet net doen alsof het een 'moeilijk' verhaal is qua fototechnische uitdaging. Concert/party-foto's maken ZONDER flits... dan heb je het over echte uitdagingen!! Red je het niet meer met 'trucjes'.... 8)
Timing of een flinke dosis glas benodigd :P

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 04-11-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[...]

[...]
Wat maakt een foto tot een goede foto? Techniek. Wat maakt een foto tot een mooie foto? Inhoud. Je gaat hier een beetje tè kort door de bocht vind ik. Het truukje (dragging the shutter) is ook alleen maar een van de technische kanten van het fotograferen. Een technisch goed uitgevoerde foto kan je nog steeds compleet koud laten. Omgekeerd is het ook (ten dele) van toepassing: hoe fraai je inhoud ook is, de techniek moet wel goed genoeg zijn, anders knap je nog steeds af.

Je moet nog steeds oog hebben voor momenten, compositie overdenken, rekening houden met de verlichting, een beetje interactie kunnen hebben met je onderwerp en weten hoe je met slechte omstandigheden om moet gaan (te donker, teveel rook, te veel achtergrond verlichting, enz.)

Deels valt het te leren. Voor de rest heb je het, of heb je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:53:
[...]
Ik weet niet of je ernaast zit. Misschien is hij wel een fantastisch modelfotograaf. Feit blijft dat ze iemand in dienst hebben genomen die het eigenlijk niet eens zo goed kan. Daarnaast stond er in het mailtje dat hij meer mensen wegjaagt dan dat hij aantrekt. Dus tja... niet alleen wat betreft fotografie ontbreekt er iets bij hem :)
Je bedoelt, je hebt er weer een nieuwe opdrachtgever bij? ;) Feli! :D
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:34:
[...]

De één weet wat ie moet doen, de ander gaat languit onderuit. Het heeft iets met specialiteiten te maken. Je kan jezelf erin verdiepen. Je kan de stof bevatten, of je kan het gewoon niet. En d'r zijn er ook een hoop die willen het gewoon niet :+
Partypics is niet kwestie van 'niet kunnen', tis idioot genoeg veelal het makkelijkst van allemaal!!
Bij de betere partyfotografie komt wel wat meer kijken. Wil je het simpel houden dan is een studentje al genoeg.
Tis trucje, niet meer dan dat. Inflitsen met lange sluitertijd. Flits bevriest 'object' en lange sluitertijd zorgt voor meer omgevings kleur!! Hoe donkerder de omgeving hoe langer je de sluitertijd kun doen.... bij meer 'omgevingslicht' zul je vaak sluitertijd maar amper kunnen 'verlengen'.
Nja, nogmaals, het is veel meer dan dit trucje. Niet iedereen heeft gevoel voor compositie, ziet of voelt aan wanneer het het juiste moment is om af te drukken. En zo kan ik nog wel even verder doorgaan.
Enne... belichting is kwestie van experimenteren, schieten, chimpen, goed ja/nee, nee, opnieuw andere instelling....
Juist, [b]experimenteren/], dat schijnen echter een hoop mensen nog steeds niet te snappen. En verder komt er toch ook een tikkie ervaring bij kijken om meteen de eerste foto op de avond in een club te doen lukken.
Man, ik maak(te) die foto's ook met m'n Panasonic FZ5! Zelfde truucje, veelal nog beter ook, want vanwege grotere DOF van digicams is't kwestie van mikken en klaar. En aangezien de meeste foto's toch voor web doeleinden gebruikt wordt....
Held! Weer een aanhanger van ik neem aan compact digi cams voor partyfotografie.
Bij DSLR leveren F2.8 lenzen vaak problemen op qua focussen vanwege kleine DOF
Als je een goede dSLR hebt zal scherpstellen navenant ook beter gaan dan bijv een goedkopere versie.
(uiteraard focussed een f2.8 lens wel beter in 'low-light'.... )
Lekkere tegenovergestelde uitspraak doe je hier :P
Enige 'probleem' kan de zwaar wisselende stage lampenerij zijn, levert veelal zwaar overbelichte foto's op als je je sluitertijd vast hebt staan....
trucjes, ervaring of hoe je het ook wilt zien. Oke, iets wat je kán leren, maar toch ook deels gevoel voor moet hebben...
Kan zijn dat fotograaf zulke 'inflitsen met lange sluitertijden' zelf nie mooi vind (ik ken legio die het helemaal nie mooi vinden!!)... al zijn zijn pics inderdaad wel wat kleurloos.
Ken ik er idd ook een hoop van die zeggen helemaal niet inflitsen 8)7. Alsof available light dan nog lukt :+
Met beetje photoshop en ander whitebalance was dat trouwens al stuk beter geweest!! Had ie z'n whitebalance op 'cloudy'/'shade' gezet, waren z'n platen al stuk 'warmer' geweest, had ook nog wel achteraf gekund als ie op RAW had geschoten...
sfeerloos blijft sfeerloos...
Blijft kwestie van smaak. Laatst trouwfeestje moeten doen, foto's laten zien, en veel vinden die 'bewogen inflitsfoto's' helemaal nie mooi! De bruid wel trouwens, en das meestal de belangrijkste persoon hehe ;)
Zo zie je maar. Door wie krijg je uiteindelijk betaald? Als het niet goed is krijg je het vanzelf wel te horen ;)
neographikal schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:46:
Ik denk dat je hier een belangrijk punt aanhaalt: wat wil de opdrachtgever. Die set waar ik vorige week hier de mist mee in ging volgens de consensus hier was de opdrachtgever juist weer blij mee :) Daarnaast, ik kreeg de tip dat het allemaal wat minder steriel moest, meer spelen: gedaan, krijg ik weer het tegenover gestelde te horen. Het is heel erg een kwestie van de smaak van jezelf en de wens van de opdrachtgever denk ik :)
Belangrijkste boven alles. Experimenteer, verwerk het commentaar van anderen. En als jij denkt dat het een echte toevoeging is in je foto's pas je het ook toe. Commentaar kan jouzelf alleen maar onzeker maken als het negatief is. Zolang jij je opdrachtgever behoud is het prima toch ;)
Ik zal de komende paar weken iig geen foto's meer plaatsen hier:
Onzin, gewoon blijven posten!
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:04:
[...]

denk dat dat de belangrijkste reden is....

Zelf vrolijk rondlopen en genieten van alles om je heen, is volgens mij nog wel het belangrijkste van party fotografie. Niet opdringen, niet arrogant rondlopen, jezelf niet opdringen....
Heb jezelf plezier, dan zijn mensen veel meer geneigd om te poseren. Een goed humeur helpt in dezer meer dan 'fototechnische bagage'. Maak grappen, gebruik grollen, flirt desnoods, whatever, maar ga zeker niet met een sacherijnig kop foto's schieten... schrikt mensen af, hoeft het van hun niet zo nodig of is men zelfs geirriteerd door jou 'opdringerigheid en geflits'.

Mijn ervaring is dat als je contact hebt met de mensen en mensen vooral achteraf even laat zien hoe ze d'r op staan, dat je veelal de leukste foto's maakt. schiet vrolijk foto's en veelal komen mensen vanzelf op je af.
Mja, hoeft niet zo te zijn. Soms vind men de indruk die je afgeeft van ondergeschikt belang aan de kwaliteit van foto's die je aflevert. Ah well, ik zorg iig dat ik plezier heb op zo'n avond. Ik zeg soms wel es dat ik het op 1 na leukste baantje heb op de DJ na in een club.
[...]
Das waar, je moet doen wat de opdrachtgever wil.
Nee, niet waar. Als hij zegt dat je in de sloot moet springen dan doe je dat toch niet? Als ik een opdrachtgever krijg die wil dat ik sfeerloze foto's aflever dan zwaai ik iig af. Ik hang er alleen m'n naam aan als ze ook kenmerkend leend3rs.nl foto's zijn. Tuurlijk kan een opdrachtgever wensen hebben. Ik zal ze aannemen en bekijken of ze naar mijn inziens haalbaar zijn. Zijn ze niet haalbaar dan zal ik in overleg gaan met de opdrachtgever.
Nope, niet iedereen kan het leren. Als jij ook zo over kunst denkt, over schilderijen van picasso of een andere bekende schilder, dan zit je er naar mijn idee dik naast. Tuurlijk kan er een bepaald niveau behaald worden. Maar echt goed is weer wat anders...
Ik word ondertussen erg nieuwsgierig naar de persoon achter deze posts. Plaats een wat foto's zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat niet plaatsen slaat meer op mezelf dan op jullie hoor, ik ga eerst mezelf weer eens vinden en weer eens wat meer proberen na te denken over waar ik mee bezig ben. Wat dat betreft was het een eyeopener, nu nog hopen dat het helpt :) Ik blijf trouwens wél gewoon m'n eigen ding doen natuurlijk, daarom weten opdrachtgevers mij te vinden, maar hier en daar even een frisse blik op zaken is altijd goed :)

[ Voor 26% gewijzigd door neographikal op 04-11-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:39:
[...]

Wat maakt een foto tot een goede foto? Techniek. Wat maakt een foto tot een mooie foto? Inhoud. Je gaat hier een beetje tè kort door de bocht vind ik. Het truukje (dragging the shutter) is ook alleen maar een van de technische kanten van het fotograferen. Een technisch goed uitgevoerde foto kan je nog steeds compleet koud laten. Omgekeerd is het ook (ten dele) van toepassing: hoe fraai je inhoud ook is, de techniek moet wel goed genoeg zijn, anders knap je nog steeds af.

Je moet nog steeds oog hebben voor momenten, compositie overdenken, rekening houden met de verlichting, een beetje interactie kunnen hebben met je onderwerp en weten hoe je met slechte omstandigheden om moet gaan (te donker, teveel rook, te veel achtergrond verlichting, enz.)

Deels valt het te leren. Voor de rest heb je het, of heb je het niet.
ging over die fotograaf he,... die had blijkbaar compositie enzo wel goed, alleen het 'party effect' niet zo... daarom wilden ze toch een ander??

Ik ga niet zeggen dat iedereen zomaar foto's kan nemen, en dat iedereen zomaar partypics kan nemen. Maar als je compositie goed beheerst, het 'moment', dan is het niet zo moeilijk om er een 'party pic' van te maken... dat bedoel ik hier...

PS een goeie foto is nog steeds 'in the eye of the beholder'. blijft mensen werk beoordelen...
Als je het in opdracht doet, is het vrij simpel... als die het 'goed' vindt, ... tada... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Net terug van Dig This in de Tivoli, 2 goede foto's (IMO).

Afbeeldingslocatie: http://www.rnix.nl/gallery/albums/pics/dscf2365.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rnix.nl/gallery/albums/pics/dscf2372.sized.jpg

Beiden klikbaar voor 1280 pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik ben ook weer thuis, eerst blijburg, toen 'onze lieve heer op zolder' en toen de kring en uiteindelijk geeeingdigd in een hele foute tent genaamd nomads boven club more. denk niet dat ik echt goeie fotos voor de wedstrijd heb, maar dat zie ik morgen wel ;)

en crisis waar blijven de fotos van sollenburg, heb net vernomen dat het is stilgelegd door de politie :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

sorry hoor, maar als evenementenfotografie niet meer dan een truukje is? Waarom wordt de een dan wel ingehuurd en de ander niet? Las hierboven ook al een aantal erg goede argumenten, maar zeggen dat het een truukje is is gewoon onzin :)

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
neographikal schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:26:
[...]

Ey, jou moet ik hebben :P Ik zag dat jij een 35/2 hebt, op welke camera gebruik je hem en hoe bevalt het (met name wideopen)? :P Gaat hij het qua bouw redden met het gebruik wat we hier van een lens eisen denk je?

Als ik dat ding zou kunnen halen, dan zou ik een leuke portretlens voor binnen op APS-C hebben, voor niet al te veel geld :)
Tja, het is geen L, maar de bouw is ongeveer vergelijkbaar met de EF 50 f/1.8 mk1 dus een stuk degelijker dan de EF 50 f/1.8 mkII. Ik heb er de zonnekap bij, maar dat is zo'n snap-on ding, dus niet met een bajonetaansluiting daarom is de zonnekap niet echt stootbestendig. Maar het is een klein, licht, compact lensje... de frontlens draait niet bij focussen. Focus maakt wel wat meer geluid dan een USM lens en is niet razendsnel (ongeveer hetzelfde als de EF-50 f/1.8) maar ik gebruik bijna altijd het hulplicht van m'n flitser om te focussen dus hunten doet ie hier niet.
Qua scherpte vind ik hem erg goed, vergelijkbaar met de EF-50 f/1.8.

Ik vind hem ideaal, qua brandpuntafstand ook wat fijner dan 50mm (op een 20D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou hierbij dan nog de 2 inzendingen
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/parties/2006-11-04-beestenboel/thumb2/image27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/parties/2006-11-04-beestenboel/thumb2/image26.jpg

helaas niet de fotos kunnen maken die ik graag wou maken voor dit 'wedstrijdje', maar ach volgende keer beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verbal_Kint schreef op zondag 05 november 2006 @ 04:50:
Net terug van Dig This in de Tivoli, 2 goede foto's (IMO).

[afbeelding]

[afbeelding]

Beiden klikbaar voor 1280 pixels.
Zelf ben ik altijd terughoudend met commentaar leveren op mijn foto's, of ze presenteren als "goede" foto's. Meningen zijn subjectief, de foto's kunnen door ieder anders beoordeeld worden.
De compositie is naar mijn idee niet zo sterk, de eerste foto's onscherp en in beide foto's komen op de geschaalde versies nog zichtbaar ruis in voor. Wel is gepoogd dit weg te werken middels een denoise filter wat ook zeker geen positieve uitwerking heeft gehad op het uiteindelijke resultaat.

Als de DJ er niet op had gestaan dan had het overigens vrijwel geen banden meer gehad met dit topic, omdat het naar mijn idee toch nog redelijk buitenbeentjes zijn hier. Mocht je meer interesse hebben in concert fotografie dan is daar ook een topic voor (zie startpost).
Paxlie schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:06:
sorry hoor, maar als evenementenfotografie niet meer dan een truukje is? Waarom wordt de een dan wel ingehuurd en de ander niet? Las hierboven ook al een aantal erg goede argumenten, maar zeggen dat het een truukje is is gewoon onzin :)
Weer een mooi argument. Het kunnen zoveel factoren zijn waarom de ene wel ingehuurd word en de ander niet...

[ Voor 16% gewijzigd door jules op 05-11-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
abrakadaver schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:11:
[...]

Tja, het is geen L, maar de bouw is ongeveer vergelijkbaar met de EF 50 f/1.8 mk1 dus een stuk degelijker dan de EF 50 f/1.8 mkII. Ik heb er de zonnekap bij, maar dat is zo'n snap-on ding, dus niet met een bajonetaansluiting daarom is de zonnekap niet echt stootbestendig. Maar het is een klein, licht, compact lensje... de frontlens draait niet bij focussen. Focus maakt wel wat meer geluid dan een USM lens en is niet razendsnel (ongeveer hetzelfde als de EF-50 f/1.8) maar ik gebruik bijna altijd het hulplicht van m'n flitser om te focussen dus hunten doet ie hier niet.
Qua scherpte vind ik hem erg goed, vergelijkbaar met de EF-50 f/1.8.

Ik vind hem ideaal, qua brandpuntafstand ook wat fijner dan 50mm (op een 20D)
Kijk, hier kan ik wat mee :) Dank u, nog een vraagje: ik ken de bouw van de 50mk1 niet, dus ik kan het niet inschatten of hij het gaat houden met mijn gebruik. De bouw van de 50mk2 is in ieder geval niet echt bestand tegen het gebruik wat ik ervan verlang; hoewel ik voorzichtig ben wordt er gewoon mee gewerkt, die mk2 zuigt dan stof op en gaat na verloop van tijd kaduuk is mijn ervaring (tweede exemplaar inmiddels en die is net terug van Etbass, vastzittend diafragma) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
neographikal schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:08:
die mk2 zuigt dan stof op en gaat na verloop van tijd kaduuk is mijn ervaring (tweede exemplaar inmiddels en die is net terug van Etbass, vastzittend diafragma) :)
Ook mijn ervaring. :P Ook mijn tweede exemplaar inmiddels, de eerste had een vastzittend diafragma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

jules schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:00:
[...]

Weer een mooi argument. Het kunnen zoveel factoren zijn waarom de ene wel ingehuurd word en de ander niet...
Als je met een serieuze opdrachtgever werkt die jou betaald, dan zal hij altijd gaan voor de beste prijs/kwaliteit verhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
jules schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:00:
[...]

Zelf ben ik altijd terughoudend met commentaar leveren op mijn foto's, of ze presenteren als "goede" foto's. Meningen zijn subjectief, de foto's kunnen door ieder anders beoordeeld worden.
De compositie is naar mijn idee niet zo sterk, de eerste foto's onscherp en in beide foto's komen op de geschaalde versies nog zichtbaar ruis in voor. Wel is gepoogd dit weg te werken middels een denoise filter wat ook zeker geen positieve uitwerking heeft gehad op het uiteindelijke resultaat.

Als de DJ er niet op had gestaan dan had het overigens vrijwel geen banden meer gehad met dit topic, omdat het naar mijn idee toch nog redelijk buitenbeentjes zijn hier. Mocht je meer interesse hebben in concert fotografie dan is daar ook een topic voor (zie startpost).
Het was geen concert maar een dansavond (DJ Maestro, met live zangeres en een drummer erbij). Er is overigens totaal niet nabewerkt, foto's zijn geschoten met een Fuji F30.

O ja, het concerttopic. Dat ligt al een paar maanden in coma geloof ik.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
guillaumemay schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:20:
[...]
Ook mijn ervaring. :P Ook mijn tweede exemplaar inmiddels, de eerste had een vastzittend diafragma.
Ik mag hopen dat Etbass de verzendkosten betaalt, aangezien zij (of liever gezegd Rofa) het vernaggelt hebben... Zo niet, dan ga ik toch serieus eens kijken of die 35mm's wat zijn voor me óf die 28/1.8. In het geval van de 35/1.4L zouden m'n plannen voor de 70-200/2.8IS even in de koelkast moeten aangezien ik niet direct 3K neer wil leggen aan glas op korte termijn. Ik wil toch eerst leren werken met wat ik heb voor ik weer een sloot geld neerleg voor een andere lens :)

Om nou wéér 6,50 in een lens te stoppen van 8 tientjes is kantjeboord qua nut :/

[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 05-11-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 06:35:

en crisis waar blijven de fotos van sollenburg, heb net vernomen dat het is stilgelegd door de politie :X
Nou ik was er rond 1 uur (misschien veel te vroeg?) maar er waren slechts een man of 15, en niet echt het publiek wat je van een Goa feestje verwacht (met name volgens mij 15/16 jarigen uit de buurt daar). Na ongeveer een half uur gewacht te hebben we toch maar verkozen om op zoek te gaan naar iets anders.

De stad was geen optie (geen zin in) dus even gekeken of er wat leuks was eventueel in de powerzone (kan altijd proberen haha) maar toen we aankwamen werd er verteld dat er een Porn/Fetish feest was (op zich leuk voor foto's ;)) maar direct daarna zei hij, dan moet je dus in lak geheven nichten met rokjes verwachten. Niet echt ons ding ;) Nu achteraf zie ik dat het feest Wasteland was.

Dus helaas geen foto's. Hopelijk volgende week weer (Drum & Bass feestje op de agenda staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 07:16

Jaymz

Keep on moving !

Agree...

..
..
..

Net zoals tennis een truukje is, beetje tegen een balletje aanmeppen kun je iedere jan-boeren-lul aanleren, probleem is dat niet iedereen is staat is 't truukje goed in de praktijk te brengen en in een zeer korte tijd any given situatie in te schatten, de juiste keuze maken én in één keer goed te kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiSiS schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:06:
[...]

Nou ik was er rond 1 uur (misschien veel te vroeg?) maar er waren slechts een man of 15, en niet echt het publiek wat je van een Goa feestje verwacht (met name volgens mij 15/16 jarigen uit de buurt daar). Na ongeveer een half uur gewacht te hebben we toch maar verkozen om op zoek te gaan naar iets anders.

De stad was geen optie (geen zin in) dus even gekeken of er wat leuks was eventueel in de powerzone (kan altijd proberen haha) maar toen we aankwamen werd er verteld dat er een Porn/Fetish feest was (op zich leuk voor foto's ;)) maar direct daarna zei hij, dan moet je dus in lak geheven nichten met rokjes verwachten. Niet echt ons ding ;) Nu achteraf zie ik dat het feest Wasteland was.

Dus helaas geen foto's. Hopelijk volgende week weer (Drum & Bass feestje op de agenda staan)
jammer om te horen, beestenboel feesie was wel gezellie in de kring.

ps marty op de ADE hyves zie ik zowaar fotos van jou en mij toegevoegd zijn maar nog niks vernomen over de winnaar van de goodiebag ?
(die ADE tasjes zijn wel heel erg mooi moet ik zeggen, zag er laatst eentje :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:08:
[...]

Kijk, hier kan ik wat mee :) Dank u, nog een vraagje: ik ken de bouw van de 50mk1 niet, dus ik kan het niet inschatten of hij het gaat houden met mijn gebruik. De bouw van de 50mk2 is in ieder geval niet echt bestand tegen het gebruik wat ik ervan verlang; hoewel ik voorzichtig ben wordt er gewoon mee gewerkt, die mk2 zuigt dan stof op en gaat na verloop van tijd kaduuk is mijn ervaring (tweede exemplaar inmiddels en die is net terug van Etbass, vastzittend diafragma) :)
Klinkt alsof het ding niet gemaakt is om te gebruiken? Ik weet niet wat er zo heftig aan is? Sla je van je af met je camera ofzo als je lastige bezoekers hebt?
Paxlie schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:28:
[...]

Als je met een serieuze opdrachtgever werkt die jou betaald, dan zal hij altijd gaan voor de beste prijs/kwaliteit verhouding
In eerste instantie zal het waarschijnlijk dat zijn. Maar in een club zit je veel dichter op je mensen dan tijdens zo'n groot feest. Op een groot feest is dat weer anders.
Verbal_Kint schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:06:
[...]

Het was geen concert maar een dansavond (DJ Maestro, met live zangeres en een drummer erbij). Er is overigens totaal niet nabewerkt, foto's zijn geschoten met een Fuji F30.

O ja, het concerttopic. Dat ligt al een paar maanden in coma geloof ik.. :+
Kwa stijl/type fotografie paste het beter in dat topic. Overigens ook best pittig om kwaliteit te behalen met jouw cam volgens mij... Hier val je er een beetje uit de boot mee iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
jules schreef op maandag 06 november 2006 @ 02:22:
[...]

Klinkt alsof het ding niet gemaakt is om te gebruiken? Ik weet niet wat er zo heftig aan is? Sla je van je af met je camera ofzo als je lastige bezoekers hebt?
Nee, maar d'r wordt wel gewoon mee gewerkt. Mijn lenzen verdwijnen in m'n zakken terwijl ik werk (vochtig en wat meer stof) en tja, er worden wel eens wat dingen gemorst in een toko. Voor normaal consumentengebruik (incidenteel, normaal gebruik) voldoet hij echt meer dan prima, maar ik eis net wat meer van m'n lenzen. Ik heb het gevoel dat m'n 60mm macro het wel gewoon houdt, de bouw hiervan is geen eens L, maar het is gewoon een stuk degelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 00:02:
[...]

jammer om te horen, beestenboel feesie was wel gezellie in de kring.

ps marty op de ADE hyves zie ik zowaar fotos van jou en mij toegevoegd zijn maar nog niks vernomen over de winnaar van de goodiebag ?
(die ADE tasjes zijn wel heel erg mooi moet ik zeggen, zag er laatst eentje :9~ )
Heb er al 1tje thuis liggen :) aangezien je die kreeg als je perskaart kwam ophalen :) dus als ik hem win dan krijg jij hem zowieso van me. Maar goed ik heb er dus ook nog niks overgehoort..... Beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
[...]

Invulfits lange sluitertijd partypic truucje kan ik zelfs met m'n Panasonic FZ5..... maar goeie concertfoto's zonder flitser.... dan heb ik daar niets aan!
Als jij fotografie als een trucje ziet kun jij dus niet fotograferen. Je kent alleen de technische onderlaag. Je kan vast een goede plaat in elkaar zetten op basis van regels en technische ondersteuningen, maar een werkelijk boeiende plaat zal voor jou een geluks treffer worden. Het klinkt hard, en dat is 't ook. Fotografie is geen trucje, er zit meer achter, een geoffend oog, een goed stel hersenen en een brok gevoel. Misschien is 't een trucje voor meeste GoTters, omdat je hier op een technisch ingesteld forum zit, maar ik vind 't elke keer weer keihard werken en denken hoe ik iets aan moet pakken. Bij feestjes komt dat trucje gedeelte er natuurlijk wat meer uit, maar je moet wel gevoel hebben voor moment, je moet de mensen met je mee weten te krijgen, je moet goed kunnen rondkijken, je moet de sfeer van 't feest goed weten over te dragen. Dat laatste, daar zijn geen regels voor, geen trucjes.. Dat doe je helemaal zelf.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

JumpStart schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:05:
[...]

late reactie... lag ziek in bed, maar daarom niet minder bedankt, ga er eens mee aan de slag!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Simon schreef op maandag 06 november 2006 @ 08:48:
[...]

Als jij fotografie als een trucje ziet kun jij dus niet fotograferen. Je kent alleen de technische onderlaag. Je kan vast een goede plaat in elkaar zetten op basis van regels en technische ondersteuningen, maar een werkelijk boeiende plaat zal voor jou een geluks treffer worden. Het klinkt hard, en dat is 't ook. Fotografie is geen trucje, er zit meer achter, een geoffend oog, een goed stel hersenen en een brok gevoel. Misschien is 't een trucje voor meeste GoTters, omdat je hier op een technisch ingesteld forum zit, maar ik vind 't elke keer weer keihard werken en denken hoe ik iets aan moet pakken. Bij feestjes komt dat trucje gedeelte er natuurlijk wat meer uit, maar je moet wel gevoel hebben voor moment, je moet de mensen met je mee weten te krijgen, je moet goed kunnen rondkijken, je moet de sfeer van 't feest goed weten over te dragen. Dat laatste, daar zijn geen regels voor, geen trucjes.. Dat doe je helemaal zelf.
Juistem d:)b En dat is inderdaad een vak appart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marty26 schreef op maandag 06 november 2006 @ 08:41:
[...]

Heb er al 1tje thuis liggen :) aangezien je die kreeg als je perskaart kwam ophalen :) dus als ik hem win dan krijg jij hem zowieso van me. Maar goed ik heb er dus ook nog niks overgehoort..... Beetje vaag.
gefeliciteerd marty met je goodiebag *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* :)
6 November 2006 (10:54)
morge mensen!

werd vorige week vrijdag het pand uitgeschopt voor ik hier officieel kon bekend maken dat de winnaer van de fotowedstrijd is geworden....<roffelroffel>

Marty!!

<applaus!>
Marty je wint een ADE goodiebag!
Waar moetie heen?

De trippy dansfoto van Arthur verdient een speciale vermelding.

De winnnende foto's kun je bezichtigen bij de fotoafdeling van deze hyve.
Vergeet niet om flink over je kin te schrapen en vaak "Hmm..interessant..." te zeggen.
zou me niks verbazen als we ook maar de enige 2 inzendingen waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hos, waar kwam jij ook alweer vandaan? :) Ik meende dat jij die 28/1.8 ook had? :) Ik zal je vanavond eens toevoegen aan m'n msn als je het goed vindt, ik ben benieuwd naar de resultaten die je uit die lens haalt :)

[ Voor 44% gewijzigd door neographikal op 06-11-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:57:
[...]

gefeliciteerd marty met je goodiebag *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* :)

[...]

zou me niks verbazen als we ook maar de enige 2 inzendingen waren :P
hahaha ja joh best een leuk ding hoor :) Maar goed zal er eens mailen om te vragen hoe het er mee staat want dit schiet natuurlijk niet op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:23:
Hos, waar kwam jij ook alweer vandaan? :) Ik meende dat jij die 28/1.8 ook had? :) Ik zal je vanavond eens toevoegen aan m'n msn als je het goed vindt, ik ben benieuwd naar de resultaten die je uit die lens haalt :)
ok, maar msn adres is hos@thewhiskysite.com (nog heel oud adres van mijn vorige website)

en ik woon in amsterdam westerpark
ik had hier toen al wel wat voor je neergeplemt ;) alleen fotos overdag gemaakt is wel een moeilijke vraag voor mij hoor :p maar ik zal nog wel op zoek gaan ;)

en als je de lens zelf een keer wil proberen dan is dat ook wel te regelen

ps is iedereen nu druk bezig om nog fotos uit te zoeken van afgelopen weekend voor de fotoopdracht of blijf ik de enige inzending :|

oh en gerard is er nog iets te winnen voor het geval ik de enige inzending blijf en daarmee automatisch op de eerste plaats kom :p

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Afgelopen zaterdag voor het eerst zo bewust mogelijk concert/party fotografie geprobeerd toe te passen. En dat is nog best lastig heb ik gemerkt. Deels vanwege mijn apparatuur (oude flitser met maar 2 flits standen en wat zoom mogelijkheden en geen omnibounce), deels vanwege de zaal (volledig zwart met een paar witte highlights, dus weinig bouncen) en deels vanwege gebrek aan ervaring.

Veel geprobeerd te spelen met "dragging the shutter", maar het resultaat laat toch wat te wensen over. Komt misschien door de zaal, of door mijn gebrek aan ervaring. Ik zal een paar resultaten plaatsen, enige tips en ideeën zijn uiteraard van harte welkom :)

De volledige serie kan in ieder geval hier gevonden worden.

Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/6741-2/PICT2868.jpg Bezoeker

Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/6649-2/PICT2935.jpg Barpersoneel

Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/6652-2/PICT2944.jpg De lichtman

Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/6670-4/PICT2971.jpg DJ

Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/6674-2/PICT2973.jpg Bezoekers

Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/6686-2/PICT2989.jpg Bezoekers (en weinig achtergrond licht...)

Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/6713-2/PICT3025.jpg Bezoekers

Ik heb voornamelijk op ISO 200 geschoten wanneer ik aan het flitsen was, en ISO 800 zonder flits. Waarschijnlijk zit daar nog ruimte voor verbetering. Maar ik mis de mogelijkheid om mijn flitser een beetje netjes te kunnen gebruiken. Of hij flitst voluit, of hij flitst minder hard. Geen idee hoe hard precies. Ik mis dus wat ruimere opties tot instellen. (Een TTL flitser staat op mijn verlanglijstje aangezien ik bijna jarig ben)

Verder was het best gezellig, en dit wil ik zeker wel vaker doen. Heb paar contacten gelegd, kaartjes uitgewisseld, en een leuke tijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:52:
[...]

ok, maar msn adres is hos@thewhiskysite.com (nog heel oud adres van mijn vorige website)

ik had hier toen al wel wat voor je neergeplemt ;) alleen fotos overdag gemaakt is wel een moeilijke vraag voor mij hoor :p maar ik zal nog wel op zoek gaan ;)

en als je de lens zelf een keer wil proberen dan is dat ook wel te regelen

ps is iedereen nu druk bezig om nog fotos uit te zoeken van afgelopen weekend voor de fotoopdracht of blijf ik de enige inzending :|

oh en gerard is er nog iets te winnen voor het geval ik de enige inzending blijf en daarmee automatisch op de eerste plaats kom :p
Ik heb me camera nog steeds niet terug... Dus kan nog steeds niets doen ;(
Kut zooi

@wolfen.......
Je ziet inderdaad weinig terug de echte zweer maar ik vond je laatste foto wel leuk om te zien zeker als je het nog niet echt vaker gedaan hebt. Zowieso zwarte muren etc... Dat is altijd lastig maar zoek dan naar creatieve oplossingen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Blerf op 06-11-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
[...]

Dank, ik ga je vanavond even pesten op msn en wat fullsizes vragen O-) Thanks alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

[...]
Hé een stadsgenoot! Hoe regel je toegang tot die feesten? Loop je gewoon naar binnen met je camera? Of meldt je jezelf eerst aan om een soort van perstoegang te regelen? Of kennen ze je onderhand overal wel en regel je het bij de deur?

PS Dat "The best off" op je website kun je beter wijzigen in "The best of" :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Iets met de topicstart en de vorige delen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

neographikal schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:40:
Iets met de topicstart en de vorige delen :P
Ah cool, ik koop een vette camera en ik ga ook eens even..
Helaas, zo werkt het niet. Hoewel je bij de kleinere clubs wel binnen komt met de camera, en ze er daar vaak ook nog blij mee zijn vanwege de extra exposure, gaat je dit niet lukken bij de grotere partyorganisaties. De controles aan de deur zijn erg streng, zelfs met een Ixus wordt je tegengehouden, laat staan met het materiaal waarmee de gemiddelde serieuze partyfotograaf aan komt zetten.

Hoe kom je dan binnen? Netwerken, leer veel mensen kennen en onderhoudt véél contacten. Wees punctueel, laat wat van je horen als je dat hebt afgesproken en stuur je resultaten zo snel mogelijk naar je opdrachtgever.

Er zijn veel handige mensen met een fotocamera, dus je zult er op wat voor gebied dan ook met je hoofd boven het maaiveld uit moeten komen. Persaccredities worden niet zomaar weggegeven, je moet jezelf kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm ik moet zeggen dat het beleid nogal veranderd de laatste tijd. ben ook vaak genoeg met mijn camera een tent binnengekomen waar ik niks had geregeld. :p

maar ondertussen ken ik wel heel wat organisatoren ja die graag zien dat ik kom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:10:
[...]

hmmmm ik moet zeggen dat het beleid nogal veranderd de laatste tijd. ben ook vaak genoeg met mijn camera een tent binnengekomen waar ik niks had geregeld. :p

maar ondertussen ken ik wel heel wat organisatoren ja die graag zien dat ik kom :p
Ja er zijn verschillende manieren natuurlijk om binnen te komen :) Party Site's vriendjes vriendinnetjes noem het maar op. En op den duur kom je steeds meer bekenden tegen.
Als trouwens straks me camera terug is wil ik ook wel eens een goa feestje doen :Y lijkt me leuk voor de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op maandag 06 november 2006 @ 06:46:
[...]

Nee, maar d'r wordt wel gewoon mee gewerkt. Mijn lenzen verdwijnen in m'n zakken terwijl ik werk (vochtig en wat meer stof) en tja, er worden wel eens wat dingen gemorst in een toko.
Zakken? Broekzakken ja!? Like duh dat er stof in komt 8)7. Ik weet even niet meer of je dan ook nog gewoon lensdoppen gebruikt alvorens je ze in je broekzak stopt?
Vergist je er niet in dat lenzen zonder internal focus of internal zoom zo niet echt lekker behandeld worden? Het enige wat mijn apparatuur af en toe te verduren krijgt zijn wellicht die keren dat ik ergens van een podium af spring (als er geen trappen in de buurt zijn) en de verschillende onderdelen tegen elkaar aan tikken in m'n tasjes aan m'n riem. Maar stof? Nee, daar zal ik geen of iig nauwelijks last van krijgen...
Wolfensteijn schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:59:
Afgelopen zaterdag voor het eerst zo bewust mogelijk concert/party fotografie geprobeerd toe te passen. En dat is nog best lastig heb ik gemerkt. Deels vanwege mijn apparatuur (oude flitser met maar 2 flits standen en wat zoom mogelijkheden en geen omnibounce), deels vanwege de zaal (volledig zwart met een paar witte highlights, dus weinig bouncen) en deels vanwege gebrek aan ervaring.
Probeer dan toch te bouncen om de bak met licht flink af te remmen en meer te verspreiden door de zaal. Bij gemis aan een omnibouncer kun je ook een papiertje om je flitser heen plakken/er voor spannen. Dit helpt tevens om je flitskracht ook af te remmen. TTL heeft verder nog steeds wel de voorkeur...
ajhaverkamp schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:36:
[...]

Hé een stadsgenoot! Hoe regel je toegang tot die feesten? Loop je gewoon naar binnen met je camera? Of meldt je jezelf eerst aan om een soort van perstoegang te regelen? Of kennen ze je onderhand overal wel en regel je het bij de deur?
Hoe je binnenkomt? Mensen leren kennen. Tegenwoordig word ik vaker uitgenodigd, hoef ik niks zelf te regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
jules schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:48:
[...]

Zakken? Broekzakken ja!? Like duh dat er stof in komt 8)7. Ik weet even niet meer of je dan ook nog gewoon lensdoppen gebruikt alvorens je ze in je broekzak stopt?
Vergist je er niet in dat lenzen zonder internal focus of internal zoom zo niet echt lekker behandeld worden? Het enige wat mijn apparatuur af en toe te verduren krijgt zijn wellicht die keren dat ik ergens van een podium af spring (als er geen trappen in de buurt zijn) en de verschillende onderdelen tegen elkaar aan tikken in m'n tasjes aan m'n riem. Maar stof? Nee, daar zal ik geen of iig nauwelijks last van krijgen...
Het werkt gewoon super makkelijk, alles bij de hand, makkelijk manouvreren en zowel m'n 60mm als de 17-40 hebben er totaal geen last van :) Alleen die Sigma met z'n fijne bodycoating en de 50/1.8 (plastic fantastic) hebben er schijnbaar wat problemen mee, van de 50 kan ik het nog begrijpen, van een EX-lens van Sigma niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
neographikal schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:05:
[...]

Het werkt gewoon super makkelijk, alles bij de hand, makkelijk manouvreren en zowel m'n 60mm als de 17-40 hebben er totaal geen last van :) Alleen die Sigma met z'n fijne bodycoating en de 50/1.8 (plastic fantastic) hebben er schijnbaar wat problemen mee, van de 50 kan ik het nog begrijpen, van een EX-lens van Sigma niet.
Je kan ook heel stoer met een waistbelt lopen :) Dat doet L2P ook... en dat staat toch stoer :P Geloof dat jules ook iets aan z'n riem heeft hangen. Maar ik ken je probleem, alleen heb ik er in clubs niet zoveel last van. Tis meer met festivals en andere outdoor-evenementen. Precies ook de reden waarom ik 2 simpele bodies heb....... Ik haat wisselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort zo'n koppelriem , ook heerlijk om camera aan op te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tasjes zijn alleen wel irritant als je af en toe es wilt dansen. Maar het werkt even snel als jouw alternatief Neo. Sterker nog, ik heb meer bewegingsvrijheid met het op en afklimmen van stages dan als ik glas in m'n broekzakken moet proppen (wat vaak toch al niet of moeilijk gaat).

Binnenkort maar es een tassendraagster regelen :D, Gerard heeft al een mannelijke variant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb al een lenzenslet, maar die is slechts beperkt inzetbaar :+ Maar wat heb jij dan om heup hangen jules? Een tweede 30D is niet echt een optie, over 2,5 jaar komt er wel een keer een 50D / 1DIII ofzo voor in de plaats, maar voorlopig red ik me prima met het ding :)

[ Voor 42% gewijzigd door neographikal op 06-11-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Mijn tassen draagster zij na 1x al van pleur op hier heb ik geen zin in :P
Beetje achter jou aan lopen je bent alleen maar bezig met foto's maken.
kon haar niet echt ongelijk geven geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

even tussendoor,
zijn er mensen van hier benaderd voor Armin Only komend weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Paxlie schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:55:
even tussendoor,
zijn er mensen van hier benaderd voor Armin Only komend weekend?
Yep.... werd vandaag gebeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
altijd iemand meenemen om je apparatuur te bewaken... kga zelf toch niet de hele avond met al die spullen zeulen! Ideaal voor drank halen, joints draaien en terug naar huis rijden.
Zorg wel dat je ze flink afbeult, want anders willen ze elke keer 'gratis mee naar een concertje' of liever nog naar de grote houseparties.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

abrakadaver schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:37:
altijd iemand meenemen om je apparatuur te bewaken... kga zelf toch niet de hele avond met al die spullen zeulen! Ideaal voor drank halen, joints draaien en terug naar huis rijden.
Zorg wel dat je ze flink afbeult, want anders willen ze elke keer 'gratis mee naar een concertje' of liever nog naar de grote houseparties.

;)
als jij voor een opdrachtgever bezig bent is het niet handig om te gaan blowen en drinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei nog anderhalf uur voor het doodslijntje van de wedstrijd, spannend :P
komen er nog inzendingen of wordt hos unaniem de winnaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:35:
oei nog anderhalf uur voor het doodslijntje van de wedstrijd, spannend :P
komen er nog inzendingen of wordt hos unaniem de winnaar :+
Jij wordt de winnaar :) Ik word hier niet serieus genoeg genomen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:23:
Ik heb al een lenzenslet, maar die is slechts beperkt inzetbaar :+ Maar wat heb jij dan om heup hangen jules? Een tweede 30D is niet echt een optie, over 2,5 jaar komt er wel een keer een 50D / 1DIII ofzo voor in de plaats, maar voorlopig red ik me prima met het ding :)
2e flitser die ik heel af en toe gebruik, extra accu's voor flitsers/camera, fish en evt 50mm. C'est ça.

Een 2e body in een club om je nek lijkt me overbodig. Tijdens een festival wel weer handig omdat daar toch meer ruimte is. Bij sommigen valt het echter niet in de smaak zo'n 2e body "patser" heb ik al es iemand horen klagen die 2 body's droeg...
abrakadaver schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:37:
Haha, waar ik wel mee oppas is dat ze eerder naar huis gaan. Sommigen hebben daar een handje van... De meesten die ik meeneem zien het toch niet zo zitten om achter me aan te slenteren. Een goede zoektocht is iig wel vereist. Ach, wellicht nog es iemand zoeken met een big ass handtas :+. Lekker verborgen je glas erin :P
GerardHenninger schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:39:
[...]

Als de deadline met 1 á 2 weken verschoven word kan ik wellicht wel weer iets leveren. Mocht geen archiefwerk zijn, daarnaast had ik geen opdracht dit weekend...
overigens, wat is je eigen aandeel hierin?

[ Voor 12% gewijzigd door jules op 07-11-2006 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
jules schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:41:
[...]

2e flitser die ik heel af en toe gebruik, extra accu's voor flitsers/camera, fish en evt 50mm. C'est ça.

Een 2e body in een club om je nek lijkt me overbodig. Tijdens een festival wel weer handig omdat daar toch meer ruimte is. Bij sommigen valt het echter niet in de smaak zo'n 2e body "patser" heb ik al es iemand horen klagen die 2 body's droeg...
Wat boeit het jou nou wat mensen van je zeggen, als jij twee bodies nodig hebt, dan prima. Als mensen zeggen van "ieuw.. Nikon..... D70.. pruts0r" dan trek je daar toch ook niets van aan?
[...]

Haha, waar ik wel mee oppas is dat ze eerder naar huis gaan. Sommigen hebben daar een handje van... De meesten die ik meeneem zien het toch niet zo zitten om achter me aan te slenteren. Een goede zoektocht is iig wel vereist. Ach, wellicht nog es iemand zoeken met een big ass handtas :+. Lekker verborgen je glas erin :P
Mijn caddy/driver/buddy lenen? Kost maar 80 euro ex btw per uur :P

[...]
Als de deadline met 1 á 2 weken verschoven word kan ik wellicht wel weer iets leveren. Mocht geen archiefwerk zijn, daarnaast had ik geen opdracht dit weekend...
overigens, wat is je eigen aandeel hierin?
Zie tig posts terug, Heineken Nightlife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xplicit media
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04-2022
Ik ga morgen (lees dinsdag avond) wel even wat posten van het afgelopen weekend, moet ik allen wel nog even de topic voorwaarden doorlezen want vrees dat het emeste te naakt zal zijn :/

I'll be back :)

http://www.xplicitmedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

GerardHenninger schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:39:
[...]

* Blerf zijn camera is nog steeds niet terug....
rukkers van nikon! naja eigenlijk PCsnel wat een schijt gedoe is dat zeg!

Maar goed volgende opdracht mits me camera er is doe ik mee.
@hos Feli dude *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marty26 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:07:
[...]

/me zijn camera is nog steeds niet terug....
rukkers van nikon! naja eigenlijk PCsnel wat een schijt gedoe is dat zeg!

Maar goed volgende opdracht mits me camera er is doe ik mee.
@hos Feli dude *O*
thanks, ben benieuwd of bij deze wedstrijd ook een goodiebag was te winnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

xplicit media schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 03:22:
Ik ga morgen (lees dinsdag avond) wel even wat posten van het afgelopen weekend, moet ik allen wel nog even de topic voorwaarden doorlezen want vrees dat het emeste te naakt zal zijn :/

I'll be back :)
Haha, ik ben benieuwd. Ik geloof geen geslachtsdelen en geen schaamharen die zichtbaar mogen zijn. Verder ook geen geslachtsgemeenschap of andere sexuele handelingen.

Heb je tut's trouwens gedownload, thanks!
GerardHenninger schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 02:12:
[...]

Wat boeit het jou nou wat mensen van je zeggen, als jij twee bodies nodig hebt, dan prima. Als mensen zeggen van "ieuw.. Nikon..... D70.. pruts0r" dan trek je daar toch ook niets van aan?
Oh, mij boeit het niet. Als ik vind dat ik het nodig heb dan heb ik het schijnbaar nodig. Verbaast me overigens dat ik vaker aangeschoten word door mensen "Hey Nikon, thumbs up!" dan van "iegh, Nikon, (thumbs down)". Ach, een camera is een gereedschap. Of je nu in een opel rijd of een volkswagen, ferarri's zijn het iig beiden niet....
Mijn caddy/driver/buddy lenen? Kost maar 80 euro ex btw per uur :P
Weet je meteen m'n extra prijs als ik hem inhuur :P
Overigens kan dat vast goedkoper bij anderen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xplicit media
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04-2022
Ohja ik zou nog wat posten van afgelopen weekend heb maar een paar niet al te naakte uitgezocht :)

Afbeeldingslocatie: http://xplicitmedia.no-ip.org/forums/gathering.tweakers.net/1159196/xplicitmedia%20index%201.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xplicitmedia.no-ip.org/forums/gathering.tweakers.net/1159196/xplicitmedia%20index%202.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xplicitmedia.no-ip.org/forums/gathering.tweakers.net/1159196/xplicitmedia%20index%203.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xplicitmedia.no-ip.org/forums/gathering.tweakers.net/1159196/xplicitmedia%20index%204.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xplicitmedia.no-ip.org/forums/gathering.tweakers.net/1159196/xplicitmedia%20index%205.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xplicitmedia.no-ip.org/forums/gathering.tweakers.net/1159196/xplicitmedia%20index%206.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xplicitmedia.no-ip.org/forums/gathering.tweakers.net/1159196/xplicitmedia%20index%207.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xplicitmedia.no-ip.org/forums/gathering.tweakers.net/1159196/xplicitmedia%20index%208.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xplicitmedia.no-ip.org/forums/gathering.tweakers.net/1159196/xplicitmedia%20index%209.jpg

http://www.xplicitmedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Heb al even niets meer gepost.
Soms is een resize naar 600 pix breed gewoon zonde van je fisheye shot. :(
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/new/got/Looks281006026.jpg
edit- Wat de dames doen lijkt me trouwens écht de meest relaxte baan. Lekker liggen en relaxen, beetje jezelf met zonnecreme insmeren, oordopjes in, beetje naar mensen staren of een tijdschriftje lezen. En daar krijg je dan voor betaald :P. Bij de volgende editie lig ik daar in m'n Speedo!

DJ ben even zijn naam kwijt, danseres Susi en overzichtshot tijdens Latin Lovers.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/new/got/SushiSamba271006009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/new/got/SushiSamba271006063.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/new/got/LatinLovers031106005.jpg

verder nog 3 portretjes.hopelijk fris.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/new/got/Looks281006005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/new/got/LatinLovers031106018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/new/got/SushiSamba271006007.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door guillaumemay op 09-11-2006 01:10 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.