Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Bericht hierboven
Veel plezier dus in ieder geval, het is naar mijn mening wel een leuke afwisseling van de andere feestjes.
Bericht hierboven
Laat me raden, ConvertibleFloris schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:57:
Ik moet bij een of ander bedrijfsfeestje van een of ander dancebedrijf wat foto's maken... Lijkt me suf
Verwijderd
http://www.prime-junta.ne.../a_Bounce_the_Pop-up.html
ideetje voor degenen die geen flitser kunnen veroorloven
Ligt eraan wat je wilt, ik ben met een twee maanden van de stage af, dan kan ik weer een stuk meer werk aan gaan pakkenFloris schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:55:
Thanks for the tips, denk niet dat ik er heel veel mee doe, behalve een berg portretten maken.
Verwijderd
Zonde dat ik geen ingebouwde flitser in m'n D1h heb zittenVerwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:21:
creatief met deodorant dopjes
http://www.prime-junta.ne.../a_Bounce_the_Pop-up.html
ideetje voor degenen die geen flitser kunnen veroorloven
Maar oké, het werkt wel maar ziet er een beetje vaag uit.
Doet me denken aan een fotograaf binnen de TU-Delft (ken z'n naam niet) die altijd een grote witte plastic zak over z'n externe flitser heeft zitten. Het zal echt wel werken, maar ziet er heel maf uit. (in het kader van "ik flits veilig of ik flits niet"
Verwijderd
hmmm anders gewoon meteen een roze condoom overheen doen, heb je ook nog mooi kleureffect erbijVerwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:52:
[...]
Zonde dat ik geen ingebouwde flitser in m'n D1h heb zitten![]()
Maar oké, het werkt wel maar ziet er een beetje vaag uit.
Doet me denken aan een fotograaf binnen de TU-Delft (ken z'n naam niet) die altijd een grote witte plastic zak over z'n externe flitser heeft zitten. Het zal echt wel werken, maar ziet er heel maf uit. (in het kader van "ik flits veilig of ik flits niet")
Bijna goed, de viering van de fusie tussen Q-Dance en ID&T, alsmede de nieuwe directeur, nieuwe inrichting etc.
Echt bijzonder was het allemaal niet, het was met name vreselijk gezellig, de foto's zijn weer alles behalve spectaculair.
Bericht hierboven

Bericht hierboven
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
hoe was het nu eigenlijk om te doen? Lijkt me dat je alsnog wel een hoop lol hebt gehad
[ Voor 4% gewijzigd door jules op 27-10-2006 14:48 ]
Het was niet echt makkelijk moet ik zeggen, je hebt een (redelijk normaal) kantoorpand en daarin wordt een feest gegeven. Er staat een saaie witte tent naast waarin een DJ staat en een bar is neergezet. Er lopen veel mensen rond die eigenlijk niet op een fotograaf zitten te wachten; veel DJ's artiesten en mensen uit de dancewereld willen eigenlijk gewoon een avondje lekker borrelen en met hun vrienden en kennissen doorbrengen. Ik heb daarom ook nogal veel mensen eenvoudigweg niet gefotografeerd...jules schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:47:
@floor
hoe was het nu eigenlijk om te doen? Lijkt me dat je alsnog wel een hoop lol hebt gehad
Maar ik heb het wel erg gezellig gehad en lekker met veel mensen gebabbeld, wat erg leuk was
Bericht hierboven
waarschijnlijk was dat ook de bedoeling. De meeste mensen uit die bedrijven kennen je of hebben je gezicht gezien. Daarom was je niet storend aanwezig en dan scoor je wat leuke platen en is iedereen weer gelukkigFloris schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:12:
[...]
Het was niet echt makkelijk moet ik zeggen, je hebt een (redelijk normaal) kantoorpand en daarin wordt een feest gegeven. Er staat een saaie witte tent naast waarin een DJ staat en een bar is neergezet. Er lopen veel mensen rond die eigenlijk niet op een fotograaf zitten te wachten; veel DJ's artiesten en mensen uit de dancewereld willen eigenlijk gewoon een avondje lekker borrelen en met hun vrienden en kennissen doorbrengen. Ik heb daarom ook nogal veel mensen eenvoudigweg niet gefotografeerd...
Maar ik heb het wel erg gezellig gehad en lekker met veel mensen gebabbeld, wat erg leuk was
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Ik ben vanavond ook van de partij; Kan je ik je ergens aan herkennen? Behalve je camera?Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:55:
OK voor iedereen die geen watervrees heeft met zijn body de volgende dienstmededeling:
vrijdag feestje op de stubnitz (oude walvisvaarder uit oostduitsland) halloween
http://www.badtaste.nl/halloweenhallelujah/
zaterdag feestje op de stubnitz (misschien kan ik er wel gewoon blijven slapen)
http://www.chaishop.nl/images/stubnitz_webflyer.jpg the arc of goa
einde dienstmededeling
Gear: Eos 350d, 430ex, 50mm en misschien nog wat andere lenzen.
Verwijderd
ik ben blond en heb een zwart shirt aan . heb mijn canon350d aan een koppelriem hangenCRiSiS schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:18:
[...]
Ik ben vanavond ook van de partij; Kan je ik je ergens aan herkennen? Behalve je camera?Ik kan wel wat pointers gebruiken. Eerste keer party fotografie.
en de stubnitz vind ik knap hopeloos qua fotografie. komt denk ik mede doordat ik niet de juiste lens ervoor heb. je moet hiervoor eigenlijk gewoon een groothoek hebben of een fisheye dus als je die hebt meenemen !
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 14:52 ]
Voor pointers moet je deze en voorgaande delen maar nastruinen. Of hos2 vanavond flink aan z'n kop zeuren. Vraag word hier verder niet zo op prijs gesteld aangezien hij zo'n 20x per maand gesteld wordCRiSiS schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:18:
[...]
Ik kan wel wat pointers gebruiken. Eerste keer party fotografie.
Verwijderd
en daarbij denk ik dat ik ook niet de verstandigste persoon ben om pointers aan te vragen aangezien ik zelf ook niet weet wat ik aan het doen ben en maar wat freubeljules schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:09:
[...]
Voor pointers moet je deze en voorgaande delen maar nastruinen. Of hos2 vanavond flink aan z'n kop zeuren. Vraag word hier verder niet zo op prijs gesteld aangezien hij zo'n 20x per maand gesteld word
oh en nu ook net de 60 mm 2.8 macro gekocht, vanavond maar eens uitproberen
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 15:19 ]
heeft neo weer aan je kop gezeurd?...die jonge weet ook niet van ophouden heVerwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:18:
[...]
en daarbij denk ik dat ik ook niet de verstandigste persoon ben om pointers aan te vragen aangezien ik zelf ook niet weet wat ik aan het doen ben en maar wat freubel
oh en nu ook net de 60 mm 2.8 macro gekocht, vanavond maar eens uitproberen

lol (sarcastische opmerking dus he, geen flame ofzo intended naar neo, maar dat weet tie vast wel)
ben ik toch altijd?
Neo is helemaal gek van zijn 60mm macro 2.8 van canon....op een landschapsmeeting zit die lens bij hem er nog steeds veelvuldig op
Uhm ja dat heb ik ook al gedaan. Was ook niet mijn bedoeling om hier te gaan vragen. Ik heb wel degelijk alle theorie gelezen, maar nu nog de praktijk.jules schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:09:
[...]
Voor pointers moet je deze en voorgaande delen maar nastruinen. Of hos2 vanavond flink aan z'n kop zeuren. Vraag word hier verder niet zo op prijs gesteld aangezien hij zo'n 20x per maand gesteld word
Verwijderd
voor crisis, ik sta rechts op de foto

en hier sta ik ook weer aan de rechterkant

er werd gisteren opvallend veel gevraagd of ze een foto van mij mochten maken
oh en een exlusiefe foto van rita verdonk die wordt betast door 2 geestelijken

die ga ik maar eens aan een persbureau slijten
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 18:36 ]
Helaas geen fish-eye. Staat nog op mijn verlanglijstje. Kan wel een groothoek lenen, maar ik heb gewoon geen plaats meer voor lenzen (moet een geschikte tas aanschaffen). Volgende keer wellicht.
Verwijderd
nu eerst koffie en fotos volgen daarna
Jaa! Jammer dat het zo druk was gisteren! Te druk naar mijn idee! En... van alle foto's die ik gemaakt heb... Zijn er welgeteld 0 goed gelukt hahah.. Stom ook dat ik mijn 50mm in de auto heb laten liggen.. Zo'n kitlens is echt niets.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:08:
nou in ieder geval crisis ontmoet , jeetje zowaar de 2e tweaker die ik ontmoet in korte tijd. en gisteravond zowaar ook nog 2 partyflockers ontmoet, ook voor het eerst sinds ik daar ingeschreven sta zo'n 5 jaar geleden![]()
nu eerst koffie en fotos volgen daarna
Wat is dat toch met vrouwen die met elkaar willen zoenen voor de camera?
Ik ben benieuwd naar je foto's!
[ Voor 5% gewijzigd door J3roen op 29-10-2006 14:15 ]
Verwijderd

crisis at work

chaishop

en de projectiedias in de chill heb ik vorige week nog gemaakt , voor het eerst dat ik toen met dia schoot

en de rest
http://thehospages.com/pictures/parties/2006-10-28-arcofgoa/
en zowaar mijn macrolens nog niet gebruikt, beetje suf
en mijn flitser ook geeneens
[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 16:06 ]
Wat ik heb geleerd:
1. Neem een rugtas oid mee om je spullen kwijt te kunnen
2. Neem een rugtas oid mee om je spullen kwijt te kunnen
3. Laat niet de 50mm in de auto liggen
4. Veel oefenen met flitsen (Was voor mij de eerste keer met een "echte" flitser)
Wat voor iso heb je gebruikt trouwens?
Verwijderd
ik heb hem standaard op 1600 iso staan, als het kan zet ik de iso lager maar dat gaat zeldenCRiSiS schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:57:
Lekkere foto's hoor! Stukken beter dan die van mij.. (met flitser nog wel haha). Grappig om mezelf zo bezig te zien
Wat ik heb geleerd:
1. Neem een rugtas oid mee om je spullen kwijt te kunnen
2. Neem een rugtas oid mee om je spullen kwijt te kunnen
3. Laat niet de 50mm in de auto liggen
4. Veel oefenen met flitsen (Was voor mij de eerste keer met een "echte" flitser)
Wat voor iso heb je gebruikt trouwens?
en post eens even wat mislukkingen
Ok dan was dat wellicht ook een probleem.. Ik zat op ISO 400Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:05:
[...]
ik heb hem standaard op 1600 iso staan, als het kan zet ik de iso lager maar dat gaat zelden
en post eens even wat mislukkingen
Da's het risico als men op de foto gezet word. Die foto's kun je gewoon van verwachten dat ze online komen of in magazines geplaatst worden...CRiSiS schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:43:
[...]
Ok dan was dat wellicht ook een probleem.. Ik zat op ISO 400Ik zal vanavond even een aantal online zetten; maar geloof me ze zijn echt mislukt hahaha. Veelal ook van vrienden die denk ik liever niet online staan
Maar uhmz, gewoon plaatsen, ben benieuwd!

[ Voor 98% gewijzigd door J3roen op 29-10-2006 23:04 ]
Ik zelf vind vooral de laatste geslaagd. Ze zat te "nep" dj'en, alleen jammer dat haar hand er dan weer niet op staat. Pakje marlboro aan haar oor

#2 Leuke (basketbal) acts, gezellig publiek en de sfeer helemaal top!

#3 Sidney Samson

#4 Lady Bee

#5 Billy the Klit

#6 Hitmeister D

#7 Billy en Bee samen

#8 Alle DJ's samen @ work

#9 Veel groupies/fans

#10 Diverse dranken voor de DJ's en de fotograaf

#11 Maar het was er wel warm en ik was niet de enige die daar last van had

#12 En het werd nog veel heter

#13 Maar toen was het rond 5:30 uur toch echt afgelopen. Oprotten iedereen!

#14 Shoarma eten met z'n allen en toen lekker terug naar de suite

#15 's ochtends (brak/lam/gaar) nog even snel het ontbijtje meepakken en daarna terug naar bed voor Billy en Hitmeister D

#16 En de fotograaf? Die sliep verder in bad

[ Voor 3% gewijzigd door GerardHenninger op 30-10-2006 00:31 ]
Leuke foto's weerGerardHenninger schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 00:29:
#1 Met 2 DJ's naar de Matrixx in Nijmegen. Leuke tent en om +/- 23:30 uur al helemaal vol
[afbeelding]
#2 Leuke (basketbal) acts, gezellig publiek en de sfeer helemaal top!
[afbeelding]
#3 Sidney Samson
[afbeelding]
#4 Lady Bee
[afbeelding]
#5 Billy the Klit
[afbeelding]
#6 Hitmeister D
[afbeelding]
#7 Billy en Bee samen
[afbeelding]
#8 Alle DJ's samen @ work
[afbeelding]
#9 Veel groupies/fans
[afbeelding]
#10 Diverse dranken voor de DJ's en de fotograaf
[afbeelding]
#11 Maar het was er wel warm en ik was niet de enige die daar last van had
[afbeelding]
#12 En het werd nog veel heter
[afbeelding]
#13 Maar toen was het rond 5:30 uur toch echt afgelopen. Oprotten iedereen!
[afbeelding]
#14 Shoarma eten met z'n allen en toen lekker terug naar de suite
[afbeelding]
#15 's ochtends (brak/lam/gaar) nog even snel het ontbijtje meepakken en daarna terug naar bed voor Billy en Hitmeister D
[afbeelding]
#16 En de fotograaf? Die sliep verder in bad
[afbeelding]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verwijderd
wow ik heb een pupil die me meteen al gaat nadoenjules schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 23:34:
Geïnstrueerd door HOS zo te zien. Van Hos's stijl hadden we hier nog niet veel. Wellicht ontstaat er nog een markt voor
en dat terwijl ik nog geen 1 tip into wazige hos fotos heb kunnen geven door de herrie
Bericht hierboven
Hmz, moet zelf ook maar weer es met ploatekes over de brug komen
NOT
1

2

3

4

5

6

7

8

9 Zelfportretje dan maar

10 Favo drank moet er ook bij

11

12

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 30-10-2006 22:56 ]
toch maar weer eens op foto's reageren. als ik deze (dit soort) foto's zie heb hele gemengde gevoelens.
foto's als 3 en 8 vind ik goed en zijn ook de moeite waard als tijdsdocument.
foto's als 2, 6 en 7 vind ik niets, maar ik kan begrijpen dat je opdrachtgever zulke foto's belangrijk vind.
foto's als 1, 4 en 10 snap ik niet. waarom maak je die?
maak eens een avond een goede serie met beelden zoals 3 en 8. fuck je opdrachtgever, fuck de bezoekers, fuck de dj's. een goede sfeer reportage van het uitgaansleven in nederland/nijmegen/een bepaalde club anno 2006 is veel meer waard!
(oja, allemaal just my two cents)
Ik pak altijd zoveel mogelijk mee, zowel van de locatie, van de mensen als de belichting. Dat is juist wat me onderscheid van het standaard koppen schieten en dat is ook hetgeen waarvoor een opdrachtgever mij inhuurt: je persoonlijke aanpak. De een doet het zo, de ander trekt vijftig curves en weer een ander schiet alleen maar witgeslagen foto's voor een tientje: dit werkt voor mij en mijn opdrachtgevers, daarom doe ik het zo. Voor mezelf doe ik het zo omdat het schieten van koppen alleen nogal saai wordt en omdat ik op een bepaalde manier tegen zo'n avond aan kijk
Uhmz, like, als je met alleen maar artistieke shots aan komt zetten, dan ben je dus gewoon je opdrachtgever kwijt. En zoveel van die artistieke shots kun je gewoon niet maken per avond. Ah well, you can try me, maar dan word het een battle. Eens kijken wie er aan het langere eind trektlateef schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:26:
[...]
toch maar weer eens op foto's reageren. als ik deze (dit soort) foto's zie heb hele gemengde gevoelens.
foto's als 3 en 8 vind ik goed en zijn ook de moeite waard als tijdsdocument.
foto's als 2, 6 en 7 vind ik niets, maar ik kan begrijpen dat je opdrachtgever zulke foto's belangrijk vind.
foto's als 1, 4 en 10 snap ik niet. waarom maak je die?
maak eens een avond een goede serie met beelden zoals 3 en 8. fuck je opdrachtgever, fuck de bezoekers, fuck de dj's. een goede sfeer reportage van het uitgaansleven in nederland/nijmegen/een bepaalde club anno 2006 is veel meer waard!
(oja, allemaal just my two cents)
1 ding staat vast, party fotografie is iets heel anders dan doorsnee fotografie. En al helemaal iets anders dan artistieke fotografie. Dat bijt elkaar. Het is niet te vergelijken, dus doe het ook niet aub. Geef anders ook eens comments op Gerard's laatste geposte serie een paar posts terug. Ben benieuwd hoe je daar tegenaan kijkt!
En daarnaast, smaken verschillen
Hmmm, nja vind het eigenlijk eerlijk gezegt allemaal net niets..Nieuwe pagina, nieuwe foto's
Als iemand die voor me werkt zoiets aflevert denk ik dat ik een aardig stukkie verkoop techniek zal moeten toepassen om een organisatie daar blij mee te maken.
Overigens is het niveau van geposte fotos in de thread over het algemeen heel erg wisselend per poster. Zitten een paar goede posters bij waarvan ik erg gecharmeerd ben, en ik tegen betaling best wat werk aan durf uit te besteden zo op het eerste gezicht.
Interesting thread in ieder geval, ff bookmarken
Wist niet dat jij ook wel es fotografen inhuurde!
Maar de boodschap is duidelijk, ik heb een aantal tips weer meegekregen waarmee ik weer verder kan, volgende keer weer eens wat anders proberen met meer spontane shots met name (please laat m'n 50mm terug zijn, die is hier heel ideaal voor
edit: vraag dus aan de andere fotografen: hoe zorgen jullie voor jezelf dat je toch telkens weer met nieuwe dingen aan komt zetten, terwijl je zeer geregeld in een club aan het werk bent? Ik vind het soms moeilijk om voor de zoveelste clubavond een bepaalde insteek te vinden, terwijl je bij incidentele opdrachten veel makkelijker een uniekere aanpak kunt verzinnen en toepassen.
[ Voor 25% gewijzigd door neographikal op 31-10-2006 00:51 ]
Als een opdrachtgever te veel routine word, gedag zeggen en op zoek gaan naar een andereneographikal schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:41:
edit: vraag dus aan de andere fotografen: hoe zorgen jullie voor jezelf dat je toch telkens weer met nieuwe dingen aan komt zetten, terwijl je zeer geregeld in een club aan het werk bent? Ik vind het soms moeilijk om voor de zoveelste clubavond een bepaalde insteek te vinden, terwijl je bij incidentele opdrachten veel makkelijker een uniekere aanpak kunt verzinnen en toepassen.
Btw, hier wat ploatekes van mijn hand;

Een borrel zei u?

Ik dacht toch echt dat ik de drankvoorraad had klaargezet..

Muziekje erbij

Drankje erbij

Oeps, bijna vergeten, MENSEN! De borrelaars!

Nog meer muziek

Nog meer drankvoorraad

En nog meer mensen!

Shaker!

Shake it baby!

"But hey, I can do double!"

Voor de fotograaf, je werkt altijd zo hard! Heb je wel verdient!

Krijg je honger van, van al dat werken. En na zo'n lekkere cocktail moet je toch ook weer een bodempje kweken
@Floor: borrels zijn zo erg nog niet
Vind het netter om organisaties een alternatief aan te bieden ipv overal nee op te zeggen, wat ik laatste tijd (te)veel doe omdat ik er zelf niet zo veel zin meer in heb van hot naar her te rijden voor organisaties / bladen.jules schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:40:
ha AJ, welkom
Wist niet dat jij ook wel es fotografen inhuurde!
En tja als er betaald wordt kan ik beter iemand sturen die dan gewoon het geld ervoor krijgt dan dat ik nee moet verkopen. Heb ik een rustig weekend en hou ik de orgs. tevreden en wordt de fotograaf er ook beter van.
Op de site wordt er niet van andere fotografen gepubliceerd enkel mn eigen werk, orgs en bladen gebruiken dat als referentie en verwachten ongeveer dat niveau maar het vinden van een alternatief die ik als vervangen zou durven sturen is nog knap lastig die en constant kwaliteit kan leveren.
Mochten er overigens belgen/fransen hier zitten, dan ook zeer welkom
Ach ja ik heb ook weleens mindere dagen er tussen zitten, afgelopen weekend nog, publiek bagger, flitser die het half begaf, en een snijwond in mn bovenarm van pak hem beet 10cm omdat een dame met lange nagels me iets te enthousiast wilde aanspreken. Ohja had ook nog een slecht humeur die nacht...neographikal schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:41:
Moet zeggen dat de verminderde zin ook wel terug te zien is als ik mn fotos terugzie. en vrees dat als je het gevoel hebt dat je ergens al zo vaak geweest bent dat het nieuwe eraf is, het publiek hetzelfde is en je eigenlijk op zoek bent naar een nieuwe insteek om het voor jezelf nog leuk te maken dit ook niet bevordelijk is voor je zin en enthousiasme.
Tenzij je een contract hebt met ze zou ik idd ook ergens anders gaan rondneuzen. Of voorstellen aan collegas fotografen die in het zelfde schuitje zitten bij andere tenten eens een weekendje te ruilen van tent. Komt iedereen ten goede.
Het heeft zo z'n voordelen, maar ook z'n nadelen. Zoeken naar iemand die hetzelfde kan aanleveren als jij zelf doet voor eenzelfde prijs (een plotselinge prijsstijging of daling word volgens mij lang niet altijd op prijs gesteld).xplicit media schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 02:58:
[...]
Vind het netter om organisaties een alternatief aan te bieden ipv overal nee op te zeggen, wat ik laatste tijd (te)veel doe omdat ik er zelf niet zo veel zin meer in heb van hot naar her te rijden voor organisaties / bladen.
Ik weet niet over specifiek welke opdrachtgever je het hebt?Op de site wordt er niet van andere fotografen gepubliceerd enkel mn eigen werk, orgs en bladen gebruiken dat als referentie en verwachten ongeveer dat niveau maar het vinden van een alternatief die ik als vervangen zou durven sturen is nog knap lastig die en constant kwaliteit kan leveren.
Merk het bij mijzelf ook wel eens dat bij een verminderd humeur m'n foto's ook wat minder zijn. Of bij een onwijs kritisch publiek. FFWD festival met die pokke regen... Al zitten daar toch nog wel een paar leuke dingen tussen...xplicit media schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 03:15:
[...]
Ach ja ik heb ook weleens mindere dagen er tussen zitten, afgelopen weekend nog, publiek bagger, flitser die het half begaf, en een snijwond in mn bovenarm van pak hem beet 10cm omdat een dame met lange nagels me iets te enthousiast wilde aanspreken. Ohja had ook nog een slecht humeur die nacht...
Geen onaardige oplossing die je hier aandraagt. Al blijft het dan goed zoeken naar een geschikte vervanger wellicht een probleem. Heb op het moment gelukkig een aardige balans bij m'n opdrachtgevers kwa regelmaat en routine werk.Tenzij je een contract hebt met ze zou ik idd ook ergens anders gaan rondneuzen. Of voorstellen aan collegas fotografen die in het zelfde schuitje zitten bij andere tenten eens een weekendje te ruilen van tent. Komt iedereen ten goede.
ps, ben overigens benieuwd naar wat portfolio materiaal. Wellicht kun je wat (gecensureerde) dingen hier posten?
Verwijderd
al word dit wel steeds moeilijker en moeilijker
[ Voor 27% gewijzigd door jules op 31-10-2006 10:20 ]
je klinkt nu echt als een traditionele bruidsfotograaf die zich afzet tegen de huidige generatie bruidsfotografen die een meer fotojournalistieke benadering gebruiken. wij kennen het trucje en er is geen ander

en daarnaast zei ik ook, fuck je opdrachtgever. doe het desnoods gewoon als autonoom werk, gewoon een serie met ergens tussen de 3 en 10 foto's. het woord artistiek heb ik nergens gebruikt. wat ik wel eens zou willen zien is een goede fotodocumentaire over het uitgaansleven. zo af en toe wat autonoom werk doen, is niet slecht. zeker niet wanneer je - zoals neo - even vast zit. doe gewoon eens iets heel anders. zo'n fotodocumentaire zou best verfrissend kunnen werken.
of wat bijv. als volksmagazine vraagt: "nou meneer neo (of meneer jules), u heeft ervaring als fotograaf in het uitgaansleven, daarom zijn we bij u terecht gekomen. voor de serie 'in beeld' willen we een beeld vormen van het uitgaansleven anno 2006. u mag vier spreads vullen." zouden jullie dan dezelfde soort foto's aanleveren, zoals die hier te zien zijn. of zou dat een hele andere wending krijgen?
Intrestinglateef schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:49:
[...]
je klinkt nu echt als een traditionele bruidsfotograaf die zich afzet tegen de huidige generatie bruidsfotografen die een meer fotojournalistieke benadering gebruiken. wij kennen het trucje en er is geen ander![]()
en daarnaast zei ik ook, fuck je opdrachtgever. doe het desnoods gewoon als autonoom werk, gewoon een serie met ergens tussen de 3 en 10 foto's. het woord artistiek heb ik nergens gebruikt. wat ik wel eens zou willen zien is een goede fotodocumentaire over het uitgaansleven. zo af en toe wat autonoom werk doen, is niet slecht. zeker niet wanneer je - zoals neo - even vast zit. doe gewoon eens iets heel anders. zo'n fotodocumentaire zou best verfrissend kunnen werken.
of wat bijv. als volksmagazine vraagt: "nou meneer neo (of meneer jules), u heeft ervaring als fotograaf in het uitgaansleven, daarom zijn we bij u terecht gekomen. voor de serie 'in beeld' willen we een beeld vormen van het uitgaansleven anno 2006. u mag vier spreads vullen." zouden jullie dan dezelfde soort foto's aanleveren, zoals die hier te zien zijn. of zou dat een hele andere wending krijgen?
Kijk niet iedereen die de volkskrant of welke krant dan ook leest is bekend met de PartyScene van het moment. Het meer tastbaar maken voor iedereen die de krant leest lijkt mij persoonlijk echt een must.
[ Voor 7% gewijzigd door Blerf op 31-10-2006 11:33 ]
Misschien een leuk idee voor iedereen het komende weekend/de komende week. Zal het vanavond proberen......Marty26 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:29:
[...]
Intrestingdenk persoonlijk dat je wel een heel andere insteek zou moeten gaan leren gebruiken.
Kijk niet iedereen die de volkskrant of welke krant dan ook leest is bekend met de PartyScene van het moment. Het meer tastbaar maken voor iedereen die de krant leest lijkt mij persoonlijk echt een must.
Partyfoto-opdracht #1
Opdracht :De Nieuwe Revu heeft je gevraagd om twee foto's aan te leveren voor hun artikel over het hedendaagse uitgaansleven. Ze hebben expliciet gevraagd om geen peopleshoots aan te leveren, maar twee foto's die de sfeer van het uitgaansleven/uitgaanspubliek goed overbrengen. Overigens wil de Nieuwe Revu geen archieffoto's, maar foto's die ze nog niet van je hebben gezien en die je dus nog moet maken na dit lezen.
Deadline :
Maandag 6 november
Aanleverspecificaties :
600px breed op GoT
Ben benieuwd...
[ Voor 35% gewijzigd door GerardHenninger op 31-10-2006 11:48 ]
Nou, we schuiven elkaar hier ook wel eens klussen toe en de opdrachtgevers zijn over het algemeen helemaal happy omdat je een alternatief kunt aandragen wanneer je toevallig zelf niet kuntjules schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 07:27:
[...]
Het heeft zo z'n voordelen, maar ook z'n nadelen. Zoeken naar iemand die hetzelfde kan aanleveren als jij zelf doet voor eenzelfde prijs (een plotselinge prijsstijging of daling word volgens mij lang niet altijd op prijs gesteld).
Natuurlijk krijg je dan een totaal andere serielateef schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:49:
[...]
je klinkt nu echt als een traditionele bruidsfotograaf die zich afzet tegen de huidige generatie bruidsfotografen die een meer fotojournalistieke benadering gebruiken. wij kennen het trucje en er is geen ander![]()
Maar het is wel een leuke opdracht om het daarnaast eens flink anders te doen, dus echt te zoeken naar juist die twee shots die het boeiend maken, dus ik ga proberen of dat kan werken voor mij
Ach, ik kijk naar mijn laatste partyfotografie werk (Het New Eclectic Order gebeuren met jou, Marty26, Eek en nog een paar) en daar zit op 42 uitgekozen shots maar 3 echt geposeerde people shots tussen
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Maar je schoot ook niet voor een partysiteJumpStart schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:26:
@ Gerard:
Ach, ik kijk naar mijn laatste partyfotografie werk (Het New Eclectic Order gebeuren met jou, Marty26, Eek en nog een paar) en daar zit op 42 uitgekozen shots maar 3 echt geposeerde people shots tussenDus, u zei?
Maar zoveel peopleshots zaten er toch niet in die post van mij hiervoor?
Klopt, al heeft Hitmeister D heeft behoorlijk wat van m'n foto's gebruikt uit die serie, 14 uit 30 waren van mij afkomstig dus kennelijk doe ik wel iets goedGerardHenninger schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:35:
[...]
Maar je schoot ook niet voor een partysitePartysites moeten het hebben van koppenfoto's want dat trekt bezoekers... etc etc etc
Maar zoveel peopleshots zaten er toch niet in die post van mij hiervoor?
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Super leuk idee welGerardHenninger schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:38:
[...]
Misschien een leuk idee voor iedereen het komende weekend/de komende week. Zal het vanavond proberen......
Partyfoto-opdracht #1
Opdracht :
De Nieuwe Revu heeft je gevraagd om twee foto's aan te leveren voor hun artikel over het hedendaagse uitgaansleven. Ze hebben expliciet gevraagd om geen peopleshoots aan te leveren, maar twee foto's die de sfeer van het uitgaansleven/uitgaanspubliek goed overbrengen. Overigens wil de Nieuwe Revu geen archieffoto's, maar foto's die ze nog niet van je hebben gezien en die je dus nog moet maken na dit lezen.
Deadline :
Maandag 6 november
Aanleverspecificaties :
600px breed op GoT
Ben benieuwd...
* Blerf heel hard aan het duimen is
En voor er weer over beginnen neem heb hem niet de onderwater test laten doorstaan
Da's weer de geheel andere kant. Als ik ergens tegenin druis dan is het wel de traditionele bruidsfotografielateef schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:49:
[...]
je klinkt nu echt als een traditionele bruidsfotograaf die zich afzet tegen de huidige generatie bruidsfotografen die een meer fotojournalistieke benadering gebruiken. wij kennen het trucje en er is geen ander
Maar uhmz, ik doe wel vaker crea bea dingen in het wereldje, vandaar die uitdaging die ik je aanbood maar nog niet hebt aangenomen. Je draait jezelf alleen de nek om bij de huidige opdrachtgevers als je opeens overstapt op een andere stijl. Daarnaast moet je verdomd sterk staan in je schoenen om je huidige/nieuwe opdrachtgevers ervan te overtuigen van een nieuwe soort partyfotografie. De tijd zal het leren of er markt voor is. Appartere stijlen (bij de hier in dit topic bekende peoples) kun je onder andere vinden bij hos en bij digitalfrog. Gerard experimenteert vaker met curves.
Maar bovenal snap ik niet waarom je een paar contour foto's pakt als mooie foto's waar jij toekomst in ziet

Uhmz, like, waar hebben we het dan over? Leef je meer in in de party fotografie, of iig onze series. Dat wat hier gepost word is uiteraard geen doorsnee spul, maar zijn wat highligts. En dan nog, je levert foto's uit aan een opdrachtgever, maar je hebt altijd kans dat hij foto's filtert en dus ook die arti shots eruit trekt... Omdat ze gewoon niks toevoegen.en daarnaast zei ik ook, fuck je opdrachtgever. doe het desnoods gewoon als autonoom werk, gewoon een serie met ergens tussen de 3 en 10 foto's.
Na 10 dezelfde soortige koppen heb je het wel gezien, dus uiteraard is het anders. Nogmaals, check m'n volledige series eens. www.sillysymphonies.nl o.a.of wat bijv. als volksmagazine vraagt: "nou meneer neo (of meneer jules), u heeft ervaring als fotograaf in het uitgaansleven, daarom zijn we bij u terecht gekomen. voor de serie 'in beeld' willen we een beeld vormen van het uitgaansleven anno 2006. u mag vier spreads vullen." zouden jullie dan dezelfde soort foto's aanleveren, zoals die hier te zien zijn. of zou dat een hele andere wending krijgen?
Indeed, es kijken wat ik ga doen
En voor er weer over beginnen neem heb hem niet de onderwater test laten doorstaan
Verwijderd
Cam : 300D + flitser - standaard lens + Tamron 70 - 300mm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 17:49 . Reden: image check :) ]
Overigens verbaas ik me vaak om fotos die i mijn ogen gewoon te clean zijn gemaakt, Teveel over nagedacht ipv mij de sfeer te geven zoals ik iets beleef op een feest, geen zweem, geen extreme licht effecten, maar alles fotografisch gezien te correct.
Eclectic order gebeuren vind ik daar een goed voorbeeld van, fotografisch gezien heel netjes gedaan en zou zo in brochures kunnen van de locatie maar geeft mij niet de sfeer weer die je als bezoeker ervaart.
Fotos van Ralph daarintegen zijn in mijn ogen precies wat ik als bezoeker ervaar, lekker intense kleuren, daar wordt ik gewoon vrolijk van.
En fotos van Gerard vind ik ook van erg hoog niveau, wel ander soort fotografie maar zeer aangenaam om naar te kijken omdat ze ook dat speelse bevatten
Verder houd je dus van "intense kleuren" en "speelse foto's". Tsja.. iedereen houd daar wel van toch? Ik heb nog niet van iemand gehoord dat ze van saaie foto's hielden, vooral niet bij partyfotografie. Al met al is het voor mij erg onduidelijk van wat je nou precies duidelijk probeert te maken.
Wat voor mij een goede feestreportage is, in volgorde:
1 - De mensen. Als je het juiste type mensen weet te fotograferen en een goed beeld schetst van de doelgroep van dat feest = goed. De mensen maken voor mij het feest. Spontaan feestende mensen die uit hun dak gaan = nog beter.
2 - De omgeving. Wat leuke overzichtshots = goed. Men houdt er wel van om te zien of het feest ook druk bezocht is, want dat trekt weer andere bezoekers. Als het rustig is, probeer het dan druk te laten lijken.
3 - De decoratie. Als je wat decoratieve spullen (lasers, lichten, logo's, banners, dansers, etc) in beeld zet, die karakteristiek zijn voor het feest = goed.
variabel- de DJ. Dit is afhankelijk van het feest, natuurlijk. Bij "Armin Only' wil ik veel foto's zien van Armin van Buuren. Bij 'DJ jan jansen" kan het me niet veel schelen welke beste man de populaire houseplaatjes afspeelt.
Uhh..meer heb je meestal toch ook niet?
Ik denk ook niet dat de posts mbt NEO de bedoeling hadden om een exact sfeerbeeld te geven over hoe NEO nou precies verliep. Velen pikten gewoon willekeurige foto's uit, zonder de intentie te hebben om er een 'serie' van te maken. Dat vind ik ook helemaal niet erg, aangezien dit topic een aparte partyfotografie topic is en geen partyreports topic.Eclectic order gebeuren vind ik daar een goed voorbeeld van, fotografisch gezien heel netjes gedaan en zou zo in brochures kunnen van de locatie maar geeft mij niet de sfeer weer die je als bezoeker ervaart.
Dat Gerard een foto van hem in bad hier neerzet is natuurlijk leuk voor ons, een goede impressie van hoe het feest voor hém was. Maar dat zijn natuurlijk niet de foto's die hij aan zijn opdrachtgever meegeeft.
Ik gok dat jij dus vaker foto's wil zien die een reportage weergeven van hoe de fotograaf het feest heeft beleefd? Met persoonlijke foto's en een verhaal erbij? Daar heb ik niks op tegen en vind het zelfs heel vermakelijk. Maar ik weet ook dat de meesten hier gewoon foto's plaatsen die bestemd zijn voor de opdrachtgever: Partyfoto's. Niks meer. Niks minder. Daar is toch niks mis mee.
[ Voor 11% gewijzigd door guillaumemay op 31-10-2006 20:56 ]
Doelde je op mijn New Eclectic Order set? Dan is het wel vreemd dat het bij je de indruk van denkwerk achterlaat. Ik schiet juist gewoon wat er voor m'n neus verschijnt, het enige denkwerk dat erbij komt is een "Ejh, da's gaaf!" en *klik*. Dat is verder niet erg, maar geeft wel aan dat je niet zomaar in de kop van een fotograaf kan kijken hoe 'ie denkt.xplicit media schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:43:
Overigens verbaas ik me vaak om fotos die i mijn ogen gewoon te clean zijn gemaakt, Teveel over nagedacht ipv mij de sfeer te geven zoals ik iets beleef op een feest, geen zweem, geen extreme licht effecten, maar alles fotografisch gezien te correct.
Eclectic order gebeuren vind ik daar een goed voorbeeld van, fotografisch gezien heel netjes gedaan en zou zo in brochures kunnen van de locatie maar geeft mij niet de sfeer weer die je als bezoeker ervaart.
[...]
Wat betreft de sfeer heb je wel een beetje gelijk, maar dat is ook niet zo vreemd als je beseft dat we eigenlijk te vroeg begonnen met foto's maken, dat was al tijdens de receptie in The Thalia. Als ik carte blanche heb, dan ga ik me geen zorgen maken om sfeer over de hele avond te pakken. Ik stond daar immers onbetaald en voor de lol he?
Verwijderd
600px breed, volgens mij krijgen we de mod achter ons aan als ze breder zijn dan 500 hoorGerardHenninger schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:38:
[...]
Misschien een leuk idee voor iedereen het komende weekend/de komende week. Zal het vanavond proberen......
Partyfoto-opdracht #1
Opdracht :
De Nieuwe Revu heeft je gevraagd om twee foto's aan te leveren voor hun artikel over het hedendaagse uitgaansleven. Ze hebben expliciet gevraagd om geen peopleshoots aan te leveren, maar twee foto's die de sfeer van het uitgaansleven/uitgaanspubliek goed overbrengen. Overigens wil de Nieuwe Revu geen archieffoto's, maar foto's die ze nog niet van je hebben gezien en die je dus nog moet maken na dit lezen.
Deadline :
Maandag 6 november
Aanleverspecificaties :
600px breed op GoT
Ben benieuwd...

en ik zal mijn best doen
en misschien een tip voor als je steeds in dezelfde club moet fotograferen om misschien elke avond ook een thema voor jezelf te bepalen waarop je de helft van je fotos basseerd, dan kan je nog wel even voort in dezelfde toko. ik zou knettergek worden als ik steeds in dezelfde club fotografeer die elke week hetzelfde eruit ziet. op zich zijn de trancefeesies in club more wel een goed voorbeeld hoe het ook kan, elke keer is het weer anders aangekleed en hebben ze andere lichteffecten. maakt het als fotograaf veel dragelijker om er weer naar toe te gaan. maar ja ik heb het natuurlijk ook nog steeds als hobby en verdien er geen centjes mee. maar misschien als je er wel centjes mee verdient en in een deadlock zit kan je ook de eigenaar motiveren om eens themafeesten te geven of om de inrichting goedkooop te veranderen. (bij de more hadden ze laatst ook de zaal in 2 delen gemaakt met 2 oude vloerbedekkingen of zoiets, konden ze opeens 2 stages hebben ipv 1 )
oftewel laat je bezoekers verassen als clubeigenaar (en ook beter voor de fotograaf die elke week er komt
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 00:04 ]
Verwijderd
en ik probeer zaken altijd te combineren maar ik vind het lastig om er 1 foto uit te halen. bijvoorbeeld een foto van een paar glazen slaat nergens op, maar als die foto staat naast een andere foto met dansende mensjes is het geheel weer leuk. zo'n foto van een paar glaasjes breekt dan toch het geheel en maakt het niet saai. maar ja ik bepaal gewoon altijd zelf natuurlijk wat ik wil
Zou jij je post nog kunnen editten en gebruik kunnen maken van de check images knop? ThanksVerwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:21:
foto's genomen op verschillende feestjes..
Cam : 300D + flitser - standaard lens + Tamron 70 - 300mm
Verwijderd
Klopt het zo een beetje? ben een n00b hier dus ken het nog niet die image checkZou jij je post nog kunnen editten en gebruik kunnen maken van de check images knop? Thanks
Hij's top! Versprinkt de pagina niet zo meerVerwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:50:
[...]
Klopt het zo een beetje? ben een n00b hier dus ken het nog niet die image check
Zeker waar dat niemand houd van saaie fotos, maar je ziet soms mensen schieten met sluitertijden op feesten alsof het sportwedstrijden betreft en darabij nog lekker met de flitser lopen te knallen, dat soort koude harde fotos doelde ik eigenlijk op met mn opmerking over intense kleuren.Verder houd je dus van "intense kleuren" en "speelse foto's". Tsja.. iedereen houd daar wel van toch? Ik heb nog niet van iemand gehoord dat ze van saaie foto's hielden, vooral niet bij partyfotografie. Al met al is het voor mij erg onduidelijk van wat je nou precies duidelijk probeert te maken.
Saai is overigens totaal niet het geval op de NEO fotos hoor. Met te clean bedoelde ik dat ze te goed zijn, ja ja it's possible, perfect zoals ik al zei voor brochures van de tent (thalia in dit geval) maar ik zie graag wat beweging in fotos terug, daarom vind ik zweem etc in dat soort fotos heerlijk om naar te kijken terwijl ik als iemand dat inleverd bij me als zijnde studio shoots ik ze direct weer terug zou sturen.
Ik meet wat dat betreft met meerdere mate, maar voor feest fotos vind ik dat er juist de mogelijkheid is en bijna een must om te experimenteren ipv de perfecte strakke foto te maken. Dus nogmaals fotografisch technisch vind ik er zeker heel goede bijzitten.
En dat dit topic over fotos gaat ipv reports vooral zo houden! Bekende spreuk dat een foto zegt meer dan 1000 woorden vind ik wel toepasselijk, ben dan ook erg benieuwd naar de oogst op 6 november hier.
Ik had graag wat meer spontane shots kunnen maken aankomende vrijdag, maar m'n 50mm ligt nog steeds bij ETB. De 60mm is een mooie lens maar toch net te traag met focussen voor stuiterende mensen. Daarom kijk ik stiekem naar een 35/2, 35/1.4 of een 28/1.8. Ik zou dolgraag een van deze lenzen proberen, maar ik ken niemand die in de buurt woont die dergelijk glas bezit
[ Voor 25% gewijzigd door neographikal op 01-11-2006 23:56 ]
Een oudje maar wel iets wat ik graag maak, technisch verre van perfect, sfeervol dat wel imho
Wil je die even resizen naar 600px breedte?
[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 03-11-2006 11:38 ]
Als er beweging gesuggereerd moet worden, dan vind ik onscherpte door beweging in je foto uiteraard gewoon goed, zoals dit shot van Mittnick:
http://blog.mittnick.nl/w...061014_QlubTempo_6687.jpg
of deze van Floris:
http://www.floor-is.nl/ADE/ade2006-donderdag-2069.jpg
Ik dacht dat je bij 'zweem' en 'technisch niet perfecte foto's" dit soort foto's bedoelde:
Smaken verschillen uiteraard; sommigen vinden dit dus geweldig, ik vind dat dus niet, omdat ik er gewoon totaal niks in herken: een erg onduidelijke zanger en wat kleuren. Ook vind ik het effect in dit shot totaal overbodig, omdat je dezelfde sfeer/uitstraling ook kan pakken als de zanger wel gewoon scherp is.
Ik begrijp nu ook wat je bedoelt met de flitser lekker open en allemaal scherpe mensen. Dan krijg je dit soort foto's:

Men is goed herkenbaar en waarschijnlijk een trekpleister voor iemand om de foto te downloaden en te zeggen: "kijk, daar sta ik dan" (en dus goed voor en party-community-site). Ik kan dus wel heel goed begrijpen dat sommige fotografen dit expres doen voor een bepaalde website, maar het is niet mijn smaak om zulke foto's te maken.
hmm. moet weer eens wat foto's plaatsen. Ben te veel bezig met lullen.
[ Voor 3% gewijzigd door guillaumemay op 02-11-2006 02:38 ]
Heb na aanleiding van dit topic geprobeerd anders te schieten en niet zo heftig gebruik te maken van curves. 99% van hetgeen hieronder staat is Capture One.
#1 Mark van Dale warmt het publiek op

#2 De eerste mensen beginnen los te komen

#3 De eerste suffe act begint. Saai, mwah. Of toch niet?.

#4 HERMAN! OMG! NEEEEE! Yo go girl!

#5 Maar hij deed wel z'n best om stoer over te komen

#6 Zelfs nr 1 Idol Raffaëla vond de show geweldig en moest het vastleggen op d'r SD-kaartje

#7 Veel pers, meer dan vorig jaar. Maar ook meer prutsers.

#8 Enfin, een boel leuke acts

#9 Ondanks dat het buiten maar 2 graden celcius was, hadden wij het binnen lekker warm

#10 Deze man is da bomb! Fatty K (check Youtube). De beste beatboxer die ik ken!

#11 Dancenation

#12 Jamie (van Di-Rect) met DJ Bart

#13 Oh maar wacht, het ging om de nightlife awards. Een boel vrolijke clubs/mensen dus.

#14 Hollywood Music Hall weer nr 1 geworden

#15 Ook Raffaëla viel in de prijzen met d'r bar-dancing

#16 Er was ook een DJ award (door SlamFM) en die werd uiteraard gewonnen door Armin van Buuren. Maarja, wat doe je dan om 7500 euro te besparen? Juist, je boekt de winnende DJ niet, nee, je laat hem een videobandje maken die je dan heel goedkoop kan afspelen. SUF!

#17 En het is verkiezingstijd, dus wat krijg je dan? Juist, een DJ battle : Theo vs. een politicus (wie weet z'n naam?)

#18 En Theo zou Theo niet zijn als hij niet even de politiek de grond instampt. Tja, dat zet je aan het denken heh!

#19 Nou, stiekem toch een curves-fotootje

En bij deze nog even een persoonlijke noot voor de (huis)fotograaf van de Time-Out : Flik het nog een keer om met opzet voor een shot te staan, om me weg te duwen of om me een grote bek te geven of ik douw een 70-200L in je aars. Oh, en ga eerst even oefenen met foto's maken voordat je zo arrogant gaat lopen doen. En als laatste; voor die doodgeflitste kut foto's van je hoef je echt geen D200 met een 1200 euro lens te hebben hoor.
Zo dat lucht op
Verwijderd
en om nog maar even over de beruchte neo fotos in te gaan die dit topic opeens heeft doen lanceren, als ik bv de foto van het glaasje neemt dan heeft die helemaal niks in zich zitten, en als jules een foto van een glaasje neemt dan zijn er nog altijd vage zaken op de achtergrond waarbij je toch een herkenning mee kan hebben. een foto gaat ook meestal niet om wat je wel goed ziet maar ook wat je niet ziet, de teaser oftewel je onderwerp moet haarscherp zijn maar daarna mag alles overgaan in een zweem van vaagheid of duisterheid van mijn part . daarom heb ik nu ook een flitser om mee te experimenteren, eerste probleem was echter hoe ik van teveel scherpte af kwam, en zoals de resultaten laten zien is me dat aardig gelukt
en uit de categorie archiefwerk hier dan ook nog een detailshot waar ik gisteren tegen aan liep

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 07:47 ]
Tof om te zien
Maar je had ook weer vriendjes gemaakt met de time-out
Heb trouwens Fatty K ook al eens live gezien hij deed beatbox sessie met een vriend van me tijdens hipHop feestje in belgie. Erg goed die gozer
[ Voor 22% gewijzigd door Blerf op 02-11-2006 09:21 ]
En verder, ik vind de eerste de beste! Maar goed, meneer van Dale zo in het blauw is een shot dat ik waarschijnlijk ook op die manier had genomen
Somewhere vind ik deze set toch niet zo lekker. Denk dat het is omdat je niet gecurved hebt en het waarschijnlijk ook een minder mooie setting was dan normaal. Deze set lijkt meer weg te hebben van concert fotografie met al z'n optredens. Daarbij lijkt de nieuwswaarde meer van belang te zijn dan de uiteindelijke uitstraling van de foto's. De hoeveelheid fotografen zullen het je ook niet makkelijk hebben gemaakt gok ik
Vervelend he als er iemand voor je gaat staan net als je een shot wil maken. Ik ken nog zo'n situatieEn bij deze nog even een persoonlijke noot voor de (huis)fotograaf van de Time-Out : Flik het nog een keer om met opzet voor een shot te staan, om me weg te duwen of om me een grote bek te geven of ik douw een 70-200L in je aars. Oh, en ga eerst even oefenen met foto's maken voordat je zo arrogant gaat lopen doen. En als laatste; voor die doodgeflitste kut foto's van je hoef je echt geen D200 met een 1200 euro lens te hebben hoor.
Zo dat lucht op
Maar uhmz, die Time-out foto's met een D200, idd

Verwijderd
Je ziet ze al gaan met D200, 17-55/2.8 en SB-800 op 'AUTO'jules schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:25:
[...]
Maar uhmz, die Time-out foto's met een D200, idd. Heb je daar serieus een D200 voor nodig? Zowiezo zie ik graag een aanpassing in de TS dat je tegenwoordig een dSLR nodig hebt voor dit werk, echt zo'n dikke onzin! Ken je apparatuur, dat is serieus het belangrijkst! Met een Sony F828 afgelopen zomer nog een hoop mensen vette resultaten neerzetten. Het lijkt me dikke onzin dat omdat buurman ook met een dSLR rondloopt en daar resultaten mee weet neer te zetten jan en alleman ook zo'n ding moet hebben
. Zelfs met m'n foon schiet ik sfeervollere platen
De meeste n00bs weten vaak nog de beste foto's te maken met een simpele camera omdat ze bij een d-SLR vaak overweldigd worden door de vele knoppen en functies.
@Gerard:GerardHenninger schreef op donderdag 02 november 2006 @ 04:28:
Zo, ben net 30 minuutjes terug van de Heineken Nightlife Awards 2006. Ieder jaar weer een leuke show voor de genomineerde clubs/cafe's van het land.
Heb na aanleiding van dit topic geprobeerd anders te schieten en niet zo heftig gebruik te maken van curves. 99% van hetgeen hieronder staat is Capture One.
#1 Mark van Dale warmt het publiek op
Zou je een tipje van de sluier willen oplichten voor mij? M.a.w. wat is hier je exif en hoe zorg je er voor dat je geen "time-out" foto's krijgt?
[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 02-11-2006 11:41 ]
Lees het bewuste stukje nog een keer door. Er staat helemaal niet dat het nodig oftewel vereist is:jules schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:25:
[...]
Zowiezo zie ik graag een aanpassing in de TS dat je tegenwoordig een dSLR nodig hebt voor dit werk, echt zo'n dikke onzin! Ken je apparatuur, dat is serieus het belangrijkst! Met een Sony F828 afgelopen zomer nog een hoop mensen vette resultaten neerzetten. Het lijkt me dikke onzin dat omdat buurman ook met een dSLR rondloopt en daar resultaten mee weet neer te zetten jan en alleman ook zo'n ding moet hebben. Zelfs met m'n foon schiet ik sfeervollere platen
Hier staat dus echt niet dat het met andere gear helemaal niet zou lukken. De reden dat een dSLR het beste werkt staat nog steeds overeind, maar dat betekent dus niet dat het met iets anders niet zou kunnen.Hoewel je soms fotografen tegenkomt met prosumercamera's is het bijna standaard dat er DSLR's worden gebruikt. De reden hiervoor is de flexibiliteit van de DSLR qua lenzen en accessoires én de ruisvrijheid van de gemiddelde DSLR. Daarbij zijn de flitsers die voor de DSLR's verkrijgbaar zijn over het algemeen geavanceerder en degelijker.
Een Sony F282, of misschien nog compacter, een Fujifilm F30, zal mooie resultaten neer kunnen zetten omdat deze cams voor kun klasse zeer lichtgevoellig zijn. Maar daarmee zijn ze nog niet flexibeler en breder inzetbaar dan een goed samengestelde dSLR set.
Mja, niet iedereen kijkt naar hetzelfde. Kwa techniek heb ik idd zoiets van "he pruts0r", maar kwa compositie, moment, pose van onderwerp, ed kunnen ze wellicht ook beter zijn dan jij zelf bent. Het mooiste vind ik toch wel dat men denkt bij een duurdere camera dat men dan ook denkt betere foto's te gaat makenVerwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:37:
[...]
Je ziet ze al gaan met D200, 17-55/2.8 en SB-800 op 'AUTO'
De meeste n00bs weten vaak nog de beste foto's te maken met een simpele camera omdat ze bij een d-SLR vaak overweldigd worden door de vele knoppen en functies.

Please, lees echt -alsjeblieft- dit topic en de vorige topics eens door, deze vraag komt onderhand elke pagina terug.DeFeCt schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:40:
[...]
@Gerard:
Zou je een tipje van de sluier willen oplichten voor mij? M.a.w. wat is hier je exif en hoe zorg je er voor dat je geen "time-out" foto's krijgt?
Dit topic is gesloten.