Seht gut aus Ralph! Thumbs up! Nu de picca's van floor nog 
en G niet te vergeten
en G niet te vergeten
[ Voor 18% gewijzigd door jules op 26-11-2006 15:04 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 18% gewijzigd door jules op 26-11-2006 15:04 ]
Anoniem: 167065
Bericht hierboven
Anoniem: 127386
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 127386 op 27-11-2006 11:24 ]
[ Voor 0% gewijzigd door Blerf op 27-11-2006 11:29 . Reden: Check image :) ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
[ Voor 8% gewijzigd door jules op 27-11-2006 10:55 ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Anoniem: 127386
Jeps dat is alles wat die doetAnoniem: 127386 schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:33:
Thx allemaal. Als ik meer leuk spul heb laat ik het wel zien hoor. Meestal maak ik maar een paar keer per jaar foto's voor Q. En zaterdag had ik ook echt wel mzzl met de lasers die op het goede moment hun ding deden.
Enne, die check images. Die resized de boel gewoon?
Bericht hierboven
Euhm vliegen?Marty26 schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:57:
Wat doet die Dude met die flessen op zijn rug daar?
Bericht hierboven
Ventje zal idd wel aan iets van kabels hebben gehangen
Nou niks geen kabels, ik weet niet hoe dat propulsion-technisch werkt enzo hoor, maar hij vloog zo'n beetje over het publiek heen. Heb het vage vermoeden dat hij er voor wist te zorgen dat hij niet uit de lucht donderde omdat hij met perslucht ofzo werkt. Zo klonk het wel: geen motorgeluid, wel heel, heftig "sissen"...RedXraD schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:13:
[...]
Ventje zal idd wel aan iets van kabels hebben gehangenZo'n straalmotor boven een publiek is nou niet echt iets waar de veiligheidsinspecties erg vrolijk van worden
[ Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 27-11-2006 17:02 ]
Bericht hierboven
In dat geval: vet²Floris schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:38:
[...]
Nou niks geen kabels, ik weet niet hoe dat propulsion-technisch werkt enzo hoor, maar hij vloog zo'n beetje over het publiek heen. Heb het vage vermoeden dat hij er voor wist te zorgen dat hij niet uit de lucht donderde omdat hij met perslucht ofzo werkt. Zo klonk het wel: geen motorgeluid, wel heel, heftig "sissen"... Als je bedenkt dat ik dat met mijn 15fish heb geschoten kan je ook bedenken hoe dichtbij ik was (zegmaar metertje of 3-3,5)...
[ Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 27-11-2006 19:31 ]
Bericht hierboven
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
[ Voor 84% gewijzigd door YellowCube op 27-11-2006 21:00 ]
wat is er dan mis met mijn fotos ??? zijn allemaal maar 500 pixels width , dat is toch de norm hier ?jules schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:53:
LVN, zoals Gerard is niet de enige die het op prijs stelt als je wat vaker hier post. * jules ziet ook graag wat vaker iets van je!
zou je je post wel nog even kunnen editten en even op de check images knop kunnen drukken? Same as for Digitalfrog, Marty en Hos btw
verder is het een beetje flauw om op deze manier een quote te verklooien
[ Voor 23% gewijzigd door YellowCube op 27-11-2006 21:02 ]
ah ok, ik dacht dat ik me van die taak kon ontlopen door gewoon de images al in het juiste formaat te posten. jeetje nu moet ik ook nog op die knop drukken pfffffneographikal schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:25:
Er is niks mis met de foto's, de vraag is of je op de checkimages knop wil duwen:
neographikal in "[Ervaringen] partyfotografie deel 4"
Bericht hierboven
This too shall pass
Niet MC Gee, die is lang en engels. De MC die ik bedoel is Nederlands met een lichte huidtint, MC Prime denk ik, maar ik weet het niet zeker.GerardHenninger schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 00:44:
@Floris : MC Gee? En ik ben iets later met de foto's aangezien ik die van mezelf moest uitzoeken en van nog een andere fotograaf.
Bericht hierboven
In welk opzich bedoel je dat? Echt dichter bij als dit ging hem niet wordenneographikal schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:47:
Marty, probeer eens wat meer ín de actie te gaan zitten. Het zijn nu nogal snapshots vanaf een afstand gemaakt als een observant. Misschien kun je eens wat meer als een deelnemer meedoen?
[ Voor 16% gewijzigd door Blerf op 28-11-2006 11:40 ]
Ik weet niet waar hij normaalgesproken precies ligt, maar de organisatie waar ik af en toe voor schiet vind het af en toe interessanter om hem even te laten varen geloof ik. Heb hem nl al 2x bij "Club Rotterdam" of "the cruise terminal" gespot en 1 keer in Amsterdam bij "The Passengers Terminal", ik geloof nabij dat muziek gebouw bij het CS.Floris schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:29:
[...]
Thanks voor het compliment Jules, de Ocean Diva ligt "normaal" toch in Amsterdam -bij de Panama zegmaar-?
Omdat hij in z'n eentje vliegt zal hij minder stuwkracht benodigd hebben dan een volwaardige jet natuurlijk. Die verminderde stuwkracht zal ook veel minder "schade" aan de omgeving berokkenen. Let overigens ook zijn benen die geeneens zo gek veel afstand van het uiteinde van de motoren hebben. Je hebt er zo te zien wel een speciaal pak voor nodigFloris schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:32:
Uit betrouwbare bron heb ik inmiddels vernomen dat het echt een jetpack is, dus geen perslucht. Schijnt dat je daarmee niet echt vliegen kunt namelijk
Anoniem: 8888
Ik snap er zelf ook weinig van maar het zal wel. Maar .com werkt ook.. .nl ook trouwens.jules schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:08:
De kerst/gala tijd gaat er weer aankomen. Heeft er iemand ervaring met je gear meenemen als je in smoking bent? Heb volgende week een opdrachtje, maar ik moet daar nog ff iets op verzinnen....
@gerard
Vreemd dat er maar zo weinig foto's van jou online staan (44 in totaal). Van Remy staan er echt dik veel foto's op (225). Incl zelfportretjes en van z'n 11-22 kanon en waterhoofden galore.... Vreemd, vind jouw foto's toch vaak wel een tikkie extra hebben boven die van Remy. Ziet er naar uit dat ze zijn selectie een stuk grover gedaan hebben. Overigens kennen ze bij ID&T het .net niet volgens mij. Ze hebben je .com genoemd
Ach ja, boeiend
ik neem aan dat je dus ingehuurd bent als fotograaf en dat je geen gast bent. in zulke gevallen ga ik nooit in smoking (noch in rok of jacquet). gewoon zwarte schoenen, zwarte pantalon, net overhemd (en als ik dwars ben gewoon sportschoenen, spijkerbroek). als fotograaf moet ik daar gewoon mijn werk doen en dat gaat niet in smoking of andere dwangbuis. de catering loopt bij zo'n gelegenheid ook niet in smoking. je bent er niet als gast, maar als professional en je moet je er als dusdanig gedragen.jules schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:08:
De kerst/gala tijd gaat er weer aankomen. Heeft er iemand ervaring met je gear meenemen als je in smoking bent? Heb volgende week een opdrachtje, maar ik moet daar nog ff iets op verzinnen....
De zakken van een "beetje" kostuum zijn dichtgenaaid en dienen dat te blijven. Het enige dat je "mag" verwijderen is het label op de mouw, anders loop je echt voor jeweetwel. Kan je beter in je dagelijkse kloffie je werk doen, dan wordt je eerder gerespecteerd - als personeel, dat wel - dan als wannabee. Verder geldt dat versleten niet erg is, als de afkomst maar goed isneographikal schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:17:De lenzen gaan dus gewoon in de zakken zodat ik overal gewoon tussendoor kan, terwijl ik er toch net uit zie
ff lezen, Toff. Hij heeft het over werkbroeken, niet over kostuums.Toff schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:21:
[...]
De zakken van een "beetje" kostuum zijn dichtgenaaid en dienen dat te blijven. Het enige dat je "mag" verwijderen is het label op de mouw, anders loop je echt voor jeweetwel. Kan je beter in je dagelijkse kloffie je werk doen, dan wordt je eerder gerespecteerd - als personeel, dat wel - dan als wannabee. Verder geldt dat versleten niet erg is, als de afkomst maar goed is.
P R N D
inderdaad, mijn god, wat een no-no is dat. van die gasten van een jaar of 20-25 die zichzelf helemaal de blits vinden, maar dan met een jas lopen waarvan het label nog op de mouw zitToff schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:21:
Het enige dat je "mag" verwijderen is het label op de mouw, anders loop je echt voor jeweetwel.
[ Voor 17% gewijzigd door rapture op 01-12-2006 16:54 ]
Tijd voor fullframe met een 24-70/2.8 dus.neographikal schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:28:
Uhm, niet wisselen? Met een 50mm schiet ik niet zo snel groepen of overzichten en met de 17-40 weer niet zo snel geisoleerde portretten. Ik ben nogal een aanhanger van het "the right tool for the right job" principe, dus ja ik wissel veel
Tijd om fijn de 30D z'n werk nog 2,5 jaar te laten doen en dan tegen die tijd eens rond te neuzen. Wat er nu ligt is imo niet upgradewaardig en te duur voor wat het biedtMartijnGizmo schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:55:
[...]
Tijd voor fullframe met een 24-70/2.8 dus.
|>
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik heb al een paar keer eerder in pak rondgelopen in een club. Met name het colbertje is dan de factor die dwars kan zitten. Je houd je camera voor je gezicht en dan begint het colbertje meteen te wrikken... Smoking zal mogelijk weer anders zijn. En over die opdracht gesproken, ik verwacht er behoorlijk wat van, dus recalcitrant ga ik zeker niet zijn. Liever overdressed dan underdressed. 't Is zeg maar een plek/moment waar de gemiddelde NL-er niet zal komen.lateef schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:12:
[...]
ik neem aan dat je dus ingehuurd bent als fotograaf en dat je geen gast bent. in zulke gevallen ga ik nooit in smoking (noch in rok of jacquet). gewoon zwarte schoenen, zwarte pantalon, net overhemd (en als ik dwars ben gewoon sportschoenen, spijkerbroek). als fotograaf moet ik daar gewoon mijn werk doen en dat gaat niet in smoking of andere dwangbuis. de catering loopt bij zo'n gelegenheid ook niet in smoking. je bent er niet als gast, maar als professional en je moet je er als dusdanig gedragen.
[ Voor 24% gewijzigd door neographikal op 01-12-2006 22:37 ]
[ Voor 4% gewijzigd door mangahuisman op 02-12-2006 21:45 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 03-12-2006 14:40 ]
Anoniem: 63942
Het ontbreekt enigszins aan scherpte en je compressie staat nogal hoog.mangahuisman schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:12:
Was gisteren in de Powerzone in Amsterdam, feest I- Lovedreamers... goede line up! en vette Party!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
[ Voor 17% gewijzigd door mangahuisman op 03-12-2006 19:20 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 03-12-2006 18:15 ]
We zitten hier op een tech forum, met voornamelijk tech kijkende mensen. Zelf probeer ik er wat vanaf te stappen, maar vind hier nog behoorlijk wat aan schorren. Er word hier veel geroepen over "dragging the shutter", maar bij verschillende foto's is dit duidelijk niet juist toegepast.mangahuisman schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:44:
Heb de foto's nu 2 stappen minder compressie gegeven.. dus niet best maar high quality resize vanf origineel JPG met iview media
Hmmmm, dat resizen kan ik me nog inleven... maar je kritiek op onder/over belichting niet.jules schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:33:
[...]
We zitten hier op een tech forum, met voornamelijk tech kijkende mensen. Zelf probeer ik er wat vanaf te stappen, maar vind hier nog behoorlijk wat aan schorren. Er word hier veel geroepen over "dragging the shutter", maar bij verschillende foto's is dit duidelijk niet juist toegepast.
Belichting is verder ook belangrijk, over/onderbelichting. Ik zie hier nog te veel de mist in gaan.
En dan nog wat kleine details voor hier op het forum. Het forum resized afbeeldingen automatisch naar 600px breed. Firefox resized niet lekker, een browser die veel gebruikt word hier, waardoor je afbeeldingen gewoon niet volledig tot z'n recht komen. Aan te raden is dus de breedte van je afbeeldingen max 600px breed te maken. Staat overigens ook in de FAQ.
En voor de veel terugkomende bezoekers is het ook prettig als je bij het plaatsen van berichten de "check images" knop gebruikt. Dit voorkomt het verspringen van de pagina bij het laden van afbeeldingen.
Thanks voor je aandacht, ik hoop binnenkort wat verbeteringen van je te zien!
Anoniem: 8888
[ Voor 76% gewijzigd door avdl72 op 04-12-2006 14:15 . Reden: Foto's werden niet ingelezen. ]
avdl62, mag ik je verwijzen naar "[verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc"avdl72 schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:51:
Graag commentaar op mijn eerste reeks foto's gemaakt van optredens
[ Voor 57% gewijzigd door GerardHenninger op 04-12-2006 14:20 ]
Ok, ik zal er de volgend keer aan denken.GerardHenninger schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:20:
[...]
avdl62, mag ik je verwijzen naar "[verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc"
Is er veel verschil tussen de goedkope 1.8 en de duurdere 1.4 ?neographikal schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:20:
De 50mm is zeker een erg gewaardeerde lens bij mij, met name als ik ietsje meer ruimte heb dan is het een pracht portretlens. Ik heb laatst zelfs de 60mm macro gebruikt voor dit werk en dat beviel me wonderwel
Heb je het over de 50mm?mangahuisman schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:49:
[...]
Is er veel verschil tussen de goedkope 1.8 en de duurdere 1.4 ?
This footer is intentionally left blank
Vooruit dan maar weer...
[ Voor 21% gewijzigd door Mittnick op 04-12-2006 16:04 . Reden: avdl62-comment ]
Ik heb even gekeken en de meeste foto's zijn gemaakt op ISO 1600 en:@avdl62
Ookal heb ik 'geen' ervaring bij het schieten op pop-concerten/band-fotografie, haal alsjeblieft dat cheesy shadow-effect weg leid af van de foto's, en met de apparatuur die je gebruikt kan je ook wel foto's maken die scherp en onbewogen zijn.. hoge iso en korte sluitertijd dus... succes
Je hebt een regel richtlijn voor sluitertijd voor schieten uit de hand. Die hangt af van je focale afstand. Ben je onervaren dan geldt, bij benadering, voor sluitertijd 1/(mm x cropfactor). Op 100 mm schieten suggereert een sluitertijd van 1/150e of 1/160e. Schieten op 30 mm wordt dan 1/40e of 1/50e. Enz.avdl72 schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:26:
[...]
Ik heb even gekeken en de meeste foto's zijn gemaakt op ISO 1600 en:
F4,2 - 1/30sec
F5,6 - 1/20sec
F5,6 - 1/25sec
Het was mij ook opgevallen dat ze onscherp en bewogen zijn, dus vraag me af wat ik nu eigenlijk verkeerd doe.
Waarom post je ze dan? Post er dan eentje en stel daarbij de vraag waarom hij bewogen is.avdl72 schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:26:
[...]
Het was mij ook opgevallen dat ze onscherp en bewogen zijn, dus vraag me af wat ik nu eigenlijk verkeerd doe.
This footer is intentionally left blank
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq